[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.289 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:58
Tominatie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:39:
[...]

Ik zou het oprecht niet weten, vandaar mijn vraag. Ik zit nog niet lang in deze wereld en misschien weten de crypto goeroes die er al enorm lang inzitten of er in het verleden ook hacks zijn geweest. Maar de inmenging van Noord-Korea in bitcoin is denk ik wel nieuw te noemen.
Nee hoor. Al jarenlang richten Noord-Koreaanse hackers zich op Zuid-Koreaanse exchanges. Logisch ook, want in tegenstelling tot fiat zijn crypto's wel betekenisvol digitaal te verplaatsen.

En minen, tja, het staat ze vrij.

[ Voor 8% gewijzigd door The Redman op 12-12-2017 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:10

Ethirty

Who...me?

ik weet niks schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:40:
[...]

Euuh, voor mij wel. Wat je zegt verklaard waarom de verschillen toenemen, dit kan dus beide kanten op gaan, in de plus en min. Kraken zit consequent in de min (zolang ik actief ben)
Ik mag van de baas hier niet naar die grote rode balk verwijzen, maar daar staat het toch echt tussen. Anders blijft je vraag ook maar onbeantwoord. :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik weet niks
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-01 23:32
Ethirty schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:39:
[...]

Je doet je nickname wel eer aan hè? :P

Waar macht of geld te halen valt zullen criminelen of hackers altijd een manier vinden.
Sorry, dit was enigzins sarcastisch bedoeld. Of zijn Noord Koreaanse hackers zoveel beter :?

Het lijkt me altijd beter om te speiden. Als je op HOLD zit is een hardware wallet ook een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik weet niks
Ethirty schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:45:
[...]

Ik mag van de baas hier niet naar die grote rode balk verwijzen, maar daar staat het toch echt tussen. Anders blijft je vraag ook maar onbeantwoord. :)
Grote kans dat ik het gelezen heb, maar dit wil nog niet zeggen dat ik het begrijp of dat het waar is, hier wordt heel veel gepost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Zijn er hier nog mensen die aan arbitrage doen? Het valt mij op dat er toch nog best wel mogelijkheden voor zijn, bvb tussen Gdax en Bitstamp. Withdrawal/deposit fees zijn verwaarloosbaar, enige kosten zijn eigenlijk de transaction fees van Bitstamp a 0.25%
Verschillen van enkele honderden euros per bitcoin zijn eerder regel dan uitzondering, en €1k verschil komt ook nog wel voor tijdens volatiele momenten.

@Rannasha Jij had jaren geleden een goed draaiende arbitrage bot toch? (Marvin als ik mij niet vergis). Draait die nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik weet niks
Tominatie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:39:
[...]

Ik zou het oprecht niet weten, vandaar mijn vraag. Ik zit nog niet lang in deze wereld en misschien weten de crypto goeroes die er al enorm lang inzitten of er in het verleden ook hacks zijn geweest. Maar de inmenging van Noord-Korea in bitcoin is denk ik wel nieuw te noemen.
Overal waar je geld parkeert zijn kapers op de kust, dit is nog nooit anders geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:43
pposthoorn schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:51:
@Rannasha Jij had jaren geleden een goed draaiende arbitrage bot toch? (Marvin als ik mij niet vergis). Draait die nog steeds?
Heb hem eerder dit jaar een tijdje gedraaid, maar hij deed alleen Kraken <-> Bitstamp en Kraken werd snel te brak om bruikbaar te zijn. Nog een tijdje Gdax er bij gepakt en handmatig wat gedaan. Begonnen met de de API van Gdax te implementeren, maar geen zin gehad om het af te maken. Misschien na de feestdagen weer eens naar kijken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De koers van de litecoin staat op dit moment op Coinbase op 305,05. Als ik hem nu wilt verkopen ontvang ik er
295,22 mini 2 euro fee, 293,22 voor. Zijn deze 10 euro verschil extra verdiensten voor the broker Coinbase, of is dit verschil anders te verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:58
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:55:
De koers van de litecoin staat op dit moment op Coinbase op 305,05. Als ik hem nu wilt verkopen ontvang ik er
295,22 mini 2 euro fee, 293,22 voor. Zijn deze 10 euro verschil extra verdiensten voor the broker Coinbase, of is dit verschil anders te verklaren?
Je verklaart het zelf al. Log in op gdax.com met je coinbase-account en voorkom fee. Bij brokers zit er een verschil in inkoopprijs en verkoopprijs. Bij exchanges niet.
lighting_ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:56:
Hoe goed is kraken?
Ik lees wat negatieve performance.
Hoe snel worden je orders bijv afgehandeld?
Ruk. Nee echt? Ja echt.

[ Voor 25% gewijzigd door The Redman op 12-12-2017 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Hoe goed is kraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:55:
Ja. Coinbase hanteert een vrij ruimte spread tussen koop en verkoop. De prijs die je betaalt voor gebruiksgemak. Voor betere prijzen, kun je naar Gdax gaan (de exchange van Coinbase, geld overmaken tussen Coinbase en Gdax is gratis en instantaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:57:
[...]

Ja. Coinbase hanteert een vrij ruimte spread tussen koop en verkoop. De prijs die je betaalt voor gebruiksgemak. Voor betere prijzen, kun je naar Gdax gaan (de exchange van Coinbase, geld overmaken tussen Coinbase en Gdax is gratis en instantaan).
Ah ok thanx, ja op GDAX reeds een account in de verificatie modus. Dus even afwachten tot dat deze rond is en dan snel overschakelen naar GDAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik weet niks
lighting_ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:56:
Hoe goed is kraken?
Zoek maar eens op het forum, genoeg over te vinden.
Ik heb net geprobeerd om LTC te verkopen, koste me ongeveer 10 pogingen en +/- 10 minuten, maar is wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik033
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-07-2021
MaStar schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:03:
[...]

Hoe is je verdelimg in deze portefeuille?
Mijn verdeling is globaal gezien ongeveer zo:
40% BTC
17% LTC
12% IOTA
8% BCC
8% XMR
5% ETH
5% XRP (wil ik verder omhoog hebben)
5% DASH
1% ACC

Ben nog wel zoekende wat ideaal is qua verhouding maar is zo gegroeid in de loop van de maanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakkels
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-05-2021
Ruk. Nee echt? Ja echt.
Dat wel, maar één van de weinigen waar je euro's naar kan overmaken én euro's van kan afhalen. Niet onbelangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:59
freestyler2 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:36:
[...]

Dat natuurlijk niet, maar Ripples kunnen niet gemined worden zoals dit bij vele andere crypto's wel het geval is. De oprichters kunnen zo nog vele miljarden extra Ripples online gooien en dan gaat de koers vanzelf weer omlaag. Momenteel is er gewoon veel meer aanbod dan vraag, maar de toekomst zal het leren....

Nogmaals de technologie zal gebruikt worden van Ripple maar nimmer zal Ripple zelf als handelswaar door de banken gebruikt gaan worden aangezien de banken zelf de controle willen houden.
Ik zou daar nog niet zo stellig over durven zijn.
Dit Twitterde de CEO van SBI groep gisteren.
https://twitter.com/yoshi...s/940785785925709829?s=17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:15
Sneezzer schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:11:
[...]

Noem het maar niets, 41% omhoog vandaag, ik ben blij met xrp :+
haha, zag het!
Het lijkt erop dat de veelbelovende munten in deze periode toch allemaal wel een opmars (gaan) maken.
Mijn gevoel zegt nog veel meer in Ripple te investeren..

Alleen Gatehub moet mij nog verifieren. Ik stuur netjes beide kanten van mijn rijbewijs, + een bankafschrift. Wordt het weer declined omdat mijn Full Name (accountnaam) niet zichtbaar is. Neej duh, OVERAL staan mijn doopnamen!! Af en toe ontvang ik een rekening ofzo, bijvoorbeeld van een bestelling van Zalando of IKEA waar mijn volledige naam op staat :) Ben benieuwd of ze zo iets accepteren.

[ Voor 35% gewijzigd door technoaddict op 13-12-2017 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Noxa schreef op woensdag 13 december 2017 @ 06:59:
[...]

Ik zou daar nog niet zo stellig over durven zijn.
Dit Twitterde de CEO van SBI groep gisteren.
https://twitter.com/yoshi...s/940785785925709829?s=17
karl hensel
karl hensel
@sirkarl101
·
37m
Replying to @yoshitaka_kitao and @Ripple
Just naive investors that do not realize that XRP are tokens for financial institutions. It is however a great transaction token and is built on a solid platform. More and more banks are utilizing but the supply is enormous a large portion are held by development team.

--

Cryptomance
Cryptomance
@cryptomance
·
59m
Replying to @yoshitaka_kitao
No, we won't forget Bitcoin. XRP's great for HOLDR, but since the whole point is to keep it cheap for cheaper bank transfers, it wont' explode to bitcoin heights.

My compliments on your marketing prowess. The stench of your bullshit penetrates the net's virtual barriers.
--

So think twice guys, maar net als bitcoin de toekomst zal het leren.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 17:12
ik heb vannacht dan voor het eerst wat btc verkocht, van binance naar bitonic.
volgens mij is alles goed gegaan (met een fee van 0,0005 btc) want ik heb een bevestiging van bitonic, waar 'keurig' mijn gewenste ontvangstbedrag bij staat en op binance staat hij ook als processed of confirmed. het geld zal morgen wel op mijn rekening staan.

alleen.. als ik bij binance de transactie check, dan stuurt hij me naar btc.com. daar staat bij de info dat de fees bijna 0,015 btc zijn! moet ik me zorgen maken, of is dit gewoon een kronkel in bitcoinhandel die voor beginners moeilijk te bevatten is? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
BBBrt schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:22:
ik heb vannacht dan voor het eerst wat btc verkocht, van binance naar bitonic.
volgens mij is alles goed gegaan (met een fee van 0,0005 btc) want ik heb een bevestiging van bitonic, waar 'keurig' mijn gewenste ontvangstbedrag bij staat en op binance staat hij ook als processed of confirmed. het geld zal morgen wel op mijn rekening staan.

alleen.. als ik bij binance de transactie check, dan stuurt hij me naar btc.com. daar staat bij de info dat de fees bijna 0,015 btc zijn! moet ik me zorgen maken, of is dit gewoon een kronkel in bitcoinhandel die voor beginners moeilijk te bevatten is? :p
Je betaalt 0,0005 BTC aan Binance voor een withdrawal. Dit heeft geen directe relatie met de daadwerkelijke transactie-kosten van de withdrawal-transactie. Binance (en de meeste andere exchanges) bundelen vervolgens een zo groot mogelijk aantal withdrawals in een enkele transactie. Deze transactie is doorgaans behoorlijk groot, waardoor een forse transactie-fee nodig is voor snelle bevestiging. Dat is die 0,015 BTC.

Binance dekt de kosten die zij betalen met het bedrag dat ze inhouden voor withdrawals. Of het kostendekkend is, weet ik niet. In dit geval zouden ze 30 withdrawals in 1 transactie moeten bundelen om het kostendekkend te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Rannasha op 13-12-2017 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 22:37
Sneezzer schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:11:
[...]

Noem het maar niets, 41% omhoog vandaag, ik ben blij met xrp :+
Hetzelfde zal met Waves gebeuren binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Sunri5e schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:46:
[...]

Hetzelfde zal met Waves gebeuren binnenkort.
Bron? Of is de bron Sunri5e :+ omdat je toevallig zelf wat munten gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 22:37
freestyler2 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:49:
[...]

Bron? Of is de bron Sunri5e :+ omdat je toevallig zelf wat munten gekocht hebt.
Tuurlijk heb ik munten. Anders zou ik het vertrouwen in de munt niet uitspreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Sunri5e schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:50:
[...]

Tuurlijk heb ik munten. Anders zou ik het vertrouwen in de munt niet uitspreken ;)
Haha oke eerlijk antwoord ;)

Overigens is de Augur (REP) ook een zekere kanshebber. Project zit momenteel in BETA maar er zijn bronnen die zeggen dat er een release datum aan zit te komen.

Augur werkt op hetzelfde platform als Ethereum.

Voor degene die wat meer willen weten over de laatste update klik hier. Voor het complete interview luister op soundcloud. circa 45min!

[ Voor 53% gewijzigd door freestyler2 op 13-12-2017 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Ripple staat nu op +107% voor mij, is het (gezien wat ripple is) niet de moment te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-10 16:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

k995 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:15:
Ripple staat nu op +107% voor mij, is het (gezien wat ripple is) niet de moment te verkopen?
Mijn ripple zit daar nog ver boven, ik verkoop niet, hij blijft stijgen. Ik hold alles tot ik denk; nu is het genoeg. Ik verwacht dat deze trend nog wel even aanhoud.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Even mijn glazen bol pakken, BRB! :9
Even serieus: ik verwacht wel weer een correctie door grotere machten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 49euro
  • Registratie: November 2017
NeFoRcE schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:17:
[...]

Mijn ripple zit daar nog ver boven, ik verkoop niet, hij blijft stijgen. Ik hold alles tot ik denk; nu is het genoeg. Ik verwacht dat deze trend nog wel even aanhoud.
Waarom verwacht je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Is dat een vraag? :)

Hangt er van af wat je strategie is, standaard verkopen met 10% winst en een nieuwe kanshebber opzoeken of lekker vasthouden.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
freestyler2 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:53:
[...]

Haha oke eerlijk antwoord ;)

Overigens is de Augur (REP) ook een zekere kanshebber. Project zit momenteel in BETA maar er zijn bronnen die zeggen dat er een release datum aan zit te komen.

[video]

Augur werkt op hetzelfde platform als Ethereum.

Voor degene die wat meer willen weten over de laatste update klik hier. Voor het complete interview luister op soundcloud. circa 45min!
Ik ben benieuwd of die een kansspel vergunning hebben. Soms (en al helemaal bij cryptocurrency) is de lijn tussen gokken en investeren lastig te zien. Maar uit dat filmpje komt naar voren dat dit niet anders is als weddenschappen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Onderbuikgevoel, en daarnaast, als je zeer goedkoop hebt ingekocht, is de kans dat hij hoger wordt (nu dus) en blijft als je ingekochte prijs, is deze kans hoger dan naar beneden. Je moet gewoon zorgen dat als de coins in een neerwaardse spiraal zitten, je verkoopt op het moment dat deze nog net even meer waard is dan je inkoopprijs = profit. Daarna koop je weer (net als vele anderen waarschijnlijk) tegen een schijntje, en vervolgens zal de prijs wel weer stijgen (dunkt me).

Ik zie alleen maar voordelen met cryptocoins, mits je geld gebruikt wat je écht kunt missen mocht het tóch echt fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Ik verwacht dat de koers snel weer zal zakken.
Ripple is aangeklaagt een tijd geleden. Zoals de zaken nu lopen lijkt het op een miljardenclaim te worden en zal Ripple dus weer extra Coins op de markt gooien (=extra aanbod) hierdoor zal de koers als logisch gevolg (meer aanbod dan vraag) ook omlaag zakken.

Ripple is momenteel alleen interessant voor grote investeerdere die met een paar cent verschil grote winst kunnen pakken. Of voor de optimist, kleine hoeveelheid long term.

Zoals eerder vermeld Ripple is een vreemde eend in crypto wereld, verdiep je hier goed in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 49euro
NeFoRcE schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:21:
[...]

Onderbuikgevoel, en daarnaast, als je zeer goedkoop hebt ingekocht, is de kans dat hij hoger wordt (nu dus) en blijft als je ingekochte prijs, is deze kans hoger dan naar beneden. Je moet gewoon zorgen dat als de coins in een neerwaardse spiraal zitten, je verkoopt op het moment dat deze nog net even meer waard is dan je inkoopprijs = profit. ).
Ik begrijp niet zo goed wat het inkoopmoment te maken heeft met het gegeven dat de koers vanaf dit punt nog verder gaat stijgen. Deze 2 zaken staan gewoon los van elkaar. Ik denk persoonlijk dat binnen 48 uur de koers weer gestabiliseerd is naar 0.28 oid. Dit omdat deze stijgingen zelfs binnen crypto onnatuurlijk zijn en er geen enkele reden/aanwijzing is waarom er zoveel instroom van nieuw geld bij de Ripple gerechtvaardigd zou zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door 49euro op 13-12-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

49euro schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:25:
[...]

Ik begrijp niet zo goed wat het inkoopmoment te maken heeft met het gegeven dat de koers vanaf dit punt nog verder gaat stijgen. Deze 2 zaken staan gewoon los van elkaar. Ik denk persoonlijk dat binnen 48 uur de koers weer gestabiliseerd is naar 0.28 oid.
Deze mening deel ik.

En ja ik heb ook coins, dus ik hoop het niet natuurlijk maar Ripple is een bijzonder geval. Het zal nooit bitcoin koers 2.0 gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

49euro schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:25:
[...]

Ik begrijp niet zo goed wat het inkoopmoment te maken heeft met het gegeven dat de koers vanaf dit punt nog verder gaat stijgen. Deze 2 zaken staan gewoon los van elkaar. Ik denk persoonlijk dat binnen 48 uur de koers weer gestabiliseerd is naar 0.28 oid.
Hoezo staat het los van elkaar?

Het is eigenlijk heel simpel:

Bijvoorbeeld, je koopt in voor 10 euro.
Dan stijgt en stijgt ie tot bijvoorbeeld 90. Als dit voor jezelf de drempelwaarde is en je hebt er een goed gevoel bij; verkopen en bijv opnieuw instappen met een deel van de winst.

Wanneer ie stijgt naar 90, en hij daalt gestaag, niks aan het handje, gewoon wachten. Daalt ie tot rond je aankoopprijs, dan kun je wachten, of verkopen voor de zekerheid (mits je weer een goed gevoel hebt van de bedragen).

Zakt ie naar 12 euro, gewoon wachten, hij stijgt vast weer.

Als je naar de langetermijngrafieken kijkt, zit er in de meesten toch wel echt een stijgende lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Overigens is de verwachting van ETH uitgekomen en blijft het tot op heden stijgen.

Zie ook https://www.tradingview.c...YG-ETH-About-to-breakout/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

NeFoRcE schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:30:
[...]

Dan stijgt en stijgt ie tot bijvoorbeeld 90. Als dit voor jezelf de drempelwaarde is en je hebt er een goed gevoel bij; verkopen en bijv opnieuw instappen met een deel van de winst.

Wanneer ie stijgt naar 90, en hij daalt gestaag, niks aan het handje, gewoon wachten. Daalt ie tot rond je aankoopprijs, dan kun je wachten, of verkopen voor de zekerheid (mits je weer een goed gevoel hebt van de bedragen).

Als je naar de langetermijngrafieken kijkt, zit er in de meesten toch wel echt een stijgende lijn.
Welkom in de crypto bubble en het ontstaan ervan.

Met dit soort advies kan je mensen in problemen brengen. As it to good is to be true.....

Misschien goed idee om de risicos op te nemen in de startpost en het niet alleen zien als gratis geld.

https://www.afm.nl/nl-nl/...v/risico-cryptocurrencies

[ Voor 8% gewijzigd door freestyler2 op 13-12-2017 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 21:53
freestyler2 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:31:
Overigens is de verwachting van ETH uitgekomen en blijft het tot op heden stijgen.

Zie ook https://www.tradingview.c...YG-ETH-About-to-breakout/
Ik kan alleen helemaal niks met m'n ETH omdat het onmogelijk is het van ene adres naar andere adres te verzenden (vanuit Mist). Dus het is leuk dat ie stijgt, maar ik heb er persoonlijk op dit moment dus helemaal niets aan... jammerlijk maar waar. :)

Voor de rest val het mij wel op dat BTC vrij stabiel is sinds future release... Al met al wel in de plus voor mij persoonlijk, maar ik hold gewoon zoals ik tevoren al van plan was. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dan zit er dus geen risico aan volgens jou?

Het moment van instappen maakt dan niet uit lijkt me. Voor bitcoin dachten we een jaar geleden dat €1000 per coin hoog was. De grens is lastig te bepalen,
Als een munt een waarde van €0,01 cent heeft lijkt dat niet veel, maar zitten er toch miljoenen in.

Het hangt denk ik meer van vertrouwen af dan de koers van dat moment. Het verdubbelen van bedragen is bij een lage stand natuurlijk wel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:35:
[...]

Het moment van instappen maakt dan niet uit lijkt me. Voor bitcoin dachten we een jaar geleden dat €1000 per coin hoog was. De grens is lastig te bepalen,
Als een munt een waarde van €0,01 cent heeft lijkt dat niet veel, maar zitten er toch miljoenen in.

Het hangt denk ik meer van vertrouwen af dan de koers van dat moment. Het verdubbelen van bedragen is bij een lage stand natuurlijk wel makkelijker.
Precies, en daarom zitten wij er ook niet met heel veel geld in. Mocht er wat gebeuren, dan sobeit. Mocht het over X jaar toch flink wat waard zijn en we we willen er uit, dan doen we dat. Mocht het over X Jaar vreselijk mis gaan, tja, dan zijn we geld kwijt, maar niet extreem veel.

Wat op al die sites ook staat; stop erin wat je écht écht kunt missen als het wel gruwelijk fout gaat. En anders; toekijken en hopen op winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:35:
[...]

Incorrect, er zit zeker een risico aan en ik citeer van AFM.

"Investeren in cryptocurrencies, zoals bijvoorbeeld de Bitcoin, wint steeds meer aan populariteit. Hoe meer de koersen stijgen, hoe aantrekkelijker het lijkt om zelf ook in cryptocurrencies te investeren. Het komt zelfs voor dat mensen voor dit doel veel geld lenen. Let op: als het verkeerd uitpakt, ben je niet alleen je investering kwijt, maar blijf je ook achter met een schuld.

De huidige hype rondom cryptocurrencies vertoont veel gelijkenis met andere beleggingshypes uit het verleden, die hebben geleid tot een klassieke zeepbel. De dynamiek is vergelijkbaar: nieuwe technologie leidt tot hoge verwachtingen, een groeiend aantal beleggers stapt in en de waarde van de investering stijgt. Anderen horen de verhalen, zijn aanvankelijk sceptisch, maar raken ook geïnteresseerd als ze horen hoeveel geld mensen hiermee verdienen. Ook zij willen profiteren van de stijgende koersen, zonder oog te hebben voor de risico’s.

Dit effect wordt versterkt doordat beleggers vooral succesverhalen delen en verlies uit schaamte verzwijgen. Nieuwe beleggers stappen vervolgens in en de koersen stijgen nog verder. Deze dynamiek herhaalt zich totdat het moment komt dat de koersen te hoog zijn opgelopen. Ervaringen uit het verleden leren dat dit moment voor de meesten zich onverwacht aandient. Dan knapt de bubbel en storten de koersen in."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 49euro
[...]

Omdat je inkoopmoment net zo goed op het hoogste punt kan liggen in plaats van het laagste. Indien je een eerlijke afweging voor jezelf wil maken kun je jezelf niet alleen maar de meest ideale situatie voor schetsen. Je hebt het hier over een 1000% koersstijging. Je kan natuurlijk ook gewoon situaties schetsen waarin de koers 30% omlaag gaat na je koop moment.
Klopt maar waarom investeer je dan in Ripple? Als ik naar de lange termijn grafieken kijk dan zouden 95% van alle cryptovaluta meer rendement hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterK123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-01 17:08
Vanochtend besloten mijn inleg uit BTC te halen via GDAX. Ik las een artikel op Bloomberg dat circa 1000 personen 40% van de in omloop zijnde bitcoins bezitten. Met deze hoge koers zal een aantal overwegen (de helft van) hun bezit te verzilveren. Een dergelijke actie heeft al gevolgen voor de markten. Oftewel: ik vind het te gevaarlijk worden en zou het jammer vinden als ik óók mijn inleg kwijt ben.

Tricky business. Om alles eruit te trekken vind ik ook weer iets te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freestyler2 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:38:
[...]

Incorrect, er zit zeker een risico aan en ik citeer van AFM.

"Investeren in cryptocurrencies, zoals bijvoorbeeld de Bitcoin, wint steeds meer aan populariteit. Hoe meer de koersen stijgen, hoe aantrekkelijker het lijkt om zelf ook in cryptocurrencies te investeren. Het komt zelfs voor dat mensen voor dit doel veel geld lenen. Let op: als het verkeerd uitpakt, ben je niet alleen je investering kwijt, maar blijf je ook achter met een schuld.

De huidige hype rondom cryptocurrencies vertoont veel gelijkenis met andere beleggingshypes uit het verleden, die hebben geleid tot een klassieke zeepbel. De dynamiek is vergelijkbaar: nieuwe technologie leidt tot hoge verwachtingen, een groeiend aantal beleggers stapt in en de waarde van de investering stijgt. Anderen horen de verhalen, zijn aanvankelijk sceptisch, maar raken ook geïnteresseerd als ze horen hoeveel geld mensen hiermee verdienen. Ook zij willen profiteren van de stijgende koersen, zonder oog te hebben voor de risico’s.

Dit effect wordt versterkt doordat beleggers vooral succesverhalen delen en verlies uit schaamte verzwijgen. Nieuwe beleggers stappen vervolgens in en de koersen stijgen nog verder. Deze dynamiek herhaalt zich totdat het moment komt dat de koersen te hoog zijn opgelopen. Ervaringen uit het verleden leren dat dit moment voor de meesten zich onverwacht aandient. Dan knapt de bubbel en storten de koersen in."
Wat misschien een verschil is. Jaren geleden waren het alleen volwassen die investeerden en beleggen. In Crypotcurrency’s zijn het vooral de mensen tussen de 20 en 30 jaar die inleggen.
Wij (ik val hier ook onder) hebben minder te verliezen aangezien we vaak niet veel hebben opgebouwd en nog geen torenhoge hypotheken hebben. Ik denk dat deze groep minder snel alles eruit trekt dorodat we niets te verliezen hebben.
Het is een paar maandsalarissen kwijtraken of mogelijk miljonair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 10:30

Releases

Ja maar!

freestyler2 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:25:
[...]

Ripple is aangeklaagt een tijd geleden. Zoals de zaken nu lopen lijkt het op een miljardenclaim te worden en zal Ripple dus weer extra Coins op de markt gooien (=extra aanbod) hierdoor zal de koers als logisch gevolg (meer aanbod dan vraag) ook omlaag zakken.

Ripple is momenteel alleen interessant voor grote investeerdere die met een paar cent verschil grote winst kunnen pakken. Of voor de optimist, kleine hoeveelheid long term.

Zoals eerder vermeld Ripple is een vreemde eend in crypto wereld, verdiep je hier goed in!
Zaak is al verworpen toch?
Zie: https://twitter.com/bgarl...2Fblockchain-ripple-r3%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PieterK123 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:43:
Vanochtend besloten mijn inleg uit BTC te halen via GDAX. Ik las een artikel op Bloomberg dat circa 1000 personen 40% van de in omloop zijnde bitcoins bezitten. Met deze hoge koers zal een aantal overwegen (de helft van) hun bezit te verzilveren. Een dergelijke actie heeft al gevolgen voor de markten. Oftewel: ik vind het te gevaarlijk worden en zou het jammer vinden als ik óók mijn inleg kwijt ben.

Tricky business. Om alles eruit te trekken vind ik ook weer iets te veel van het goede.
Ik las ook een stuk dat de grote blokken in die 40% de exchange markets (of hoe je het ook noemt) en deze ui miljoenen particulieren bestaan die er €0,- tot €50.000 in hebben staan. Geen idee hoe het zit, maar zou wel eens kunnen kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:45:
[...]

Wat misschien een verschil is. Jaren geleden waren het alleen volwassen die investeerden en beleggen. In Crypotcurrency’s zijn het vooral de mensen tussen de 20 en 30 jaar die inleggen.
Wij (ik val hier ook onder) hebben minder te verliezen aangezien we vaak niet veel hebben opgebouwd en nog geen torenhoge hypotheken hebben. Ik denk dat deze groep minder snel alles eruit trekt dorodat we niets te verliezen hebben.
Het is een paar maandsalarissen kwijtraken of mogelijk miljonair.
De quote van de dag:
"The four most dangerous words in investing are: 'this time it's different.'" - Sir John Templeton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze gasten hebben al lang voldoende geld hoor.
Nu hebben ze al miljoenen in cash, dus ze gokken erop dat ze de rijkste 1000 man ter wereld gaan worden.
En dat worden ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:48:
[...]

De quote van de dag:
"The four most dangerous words in investing are: 'this time it's different.'" - Sir John Templeton
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:12
freestyler2 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:25:
[...]

Ik ging even opzoek en toen kwam ik deze link tegen: http://fortune.com/2017/10/13/blockchain-ripple-r3/

Volgens mij hebben ze hem gewonnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 11:58

Daarbij zitten exchanges en satoshi. Erg vertekend beeld dus. Zoals altijd weer pruts journalistiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
janvanduschoten schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:19:
[...]

Is dat een vraag? :)

Hangt er van af wat je strategie is, standaard verkopen met 10% winst en een nieuwe kanshebber opzoeken of lekker vasthouden.
107% winst.

En ja dan verkoop ik liever en zelfs al stijgt later dermate dat ik er terug op wil inspringen dan heb ik nog steeds verlies en zal ik enkel mogelijk minder winst maken.

Indien de koers in elkaar zakt heb ik de winst en kan ik later terug meer investeren.

Ripple is wel een speciaal geval beetje moeilijk in te schatten tov de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
Ik zou graag op poloniex het volgende willen instellen.

Stel dat ik een coin koop op 0,1 BTC ik geef na aankoop gelijk weer een verkooporder met een prijs van bijvoorbeeld 0,2 BTC. De koers stijgt bijvoorbeeld naar 0,15 BTC, dan wil ik eigenlijk ook een 'stop limit' order instellen dat er bijvoorbeeld bij een daling naar 0,12 BTC mijn coins ook verkocht worden, maar tegelijkertijd wil ik mijn verkooporder van 0,2 BTC ook in stand houden. Is dit mogelijk op Poloniex? Ik kan het nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

k995 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:12:
[...]

107% winst.

En ja dan verkoop ik liever en zelfs al stijgt later dermate dat ik er terug op wil inspringen dan heb ik nog steeds verlies en zal ik enkel mogelijk minder winst maken.

Indien de koers in elkaar zakt heb ik de winst en kan ik later terug meer investeren.

Ripple is wel een speciaal geval beetje moeilijk in te schatten tov de rest.
Persoonlijk zou ik afscheid nemen met dit winstpercentage, maar ik ben dan ook wel van het nemen van winst als het er is (binnen = binnen)
Gisteren bijvoorbeeld mijn ETH verkocht, ik koop het wel weer als het gedaald is (ik gok daar dus op, ik verwacht wel weer een correctie) Ik had 25% winst, dus prima vind ik :Y

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi weer al het oppertunisme van de laatste dagen. Het kan niet op ;)
Dat is ook de stemming wat ik veel in mijn omgeving hoor de laatste weken. Zelfs vrienden en familie die totaal niets afweten van crypto, hebben wel iets gekocht.
Ik wil wel eens zien wat de crypto koersen gaan doen als deze (wereldwijde) hype over een tijdje gaat liggen. Als de spaarrentes weer gaan stijgen, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
iemand iets gehoord vanuit het NEO kamp? deze lijkt eindelijk ook de weg omhoog gevonden te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:38
Ik zie hier bijna niemand praten over Bitcoin.de. Waarom niet?

Ik heb daar een account en al wat aankopen gedaan, maar nu moet ik me verifiëren met IDnow. Is dit te vertrouwen? Je lijkt immers niet echt controle te hebben over wat ze doen met je data aangezien je met de webcam jezelf moet verifiëren met je paspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
Jackssonss schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:25:

Ik heb daar een account en al wat aankopen gedaan, maar nu moet ik me verifiëren met IDnow. Is dit te vertrouwen? Je lijkt immers niet echt controle te hebben over wat ze doen met je data aangezien je met de webcam jezelf moet verifiëren met je paspoort.
Blijkbaar gebruiken veel Duitse online banken IDnow om te verifieren. Heb het zelf ook gebruikt voor Iconomi, ging vlot. Ik denk dus wel te vertrouwen, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48

als de personen tot doel hebben zoveel mogelijk fiat geld te krijgen dan wel.
Echter ben ik van mening dat ze een verdere stijging zien. Fiat geld hebben ze wel genoeg.
Met het oog op de toekomst en eventuele crisis zal de BTC meer een vluchthaven worden.
BTC is een store value. Dus digitale goud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-10 14:18
Sinds de zomer lees ik dit topic regelmatig mee. Zie dat er veel daytrade wordt, maar dat hodlen vaak net zo goed verdiend. Heb zelf in de zomer LTC en ETH gekocht op een koers van respectievelijk 40 en 260 euro. Afgelopen dagen waren daarom natuurlijk een feestje.

Ik zat me daarom wel af te vragen om niet eens (een gedeelte) te gaan cashen. Daarom voor mezelf een payout scheme gemaakt. Daarmee kan ik me emoties uitschakelen (wat betreft crypto's) en volgens een vast stramien werken wat mij het meeste "geluk" oplevert.

Ik heb gekeken hoe ik mijn 2,0 LTC het beste kan verkopen om uiteindelijk een mooi doel te hebben (4k euro aka een nieuwe wielrenfiets) en toch nog 0,5 LTC over te houden, mocht LTC echt ooit naar de moon gaan. Verder ben ik erg sceptisch over de hele crypto-markt. Ik vergelijk het met de internet-bubble. Als je kijkt naar de beurskoersen van 1999 en wie er daar van zijn overgebleven.... Vraag is natuurlijk altijd of we wat betreft de bubble nu in 1997 of 2001 zitten....

Anyway, dit is mijn scheme waarop ik elke keer 0,5 LTC verkoop om winst te pakken bij betreffende koers. Mocht LTC echt door blijven groeien naar 4.688 euro per LTC, dan heb ik mijn nieuwe fiets te pakken.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vCPgAvf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
Aristos schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:49:

[afbeelding]
Ik denk dat ik er met dezelfde grootte orde in zit. Heb mezelf voorgenomen om over 2 jaar als ik 40 ben mezelf een nieuwe racefiets cadeau te doen, het plan is om dit te financieren met een deel van m'n crypto opbrengsten. Alleen weet ik niet of ik over 2 jaar een stalen fixie ga moeten kopen of een professionele carbon Pinarello kan betalen.

Dus ik vind het zeker een goed plan, ik zou het zeker doen!

[ Voor 5% gewijzigd door CorvusGS op 13-12-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat doe je met ETH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56

[afbeelding]
Tja, ik ben erin gestapt om later een redelijk bedrag over te houden voor een kleine inleg. Redelijk is natuurlijk voor iedereen anders maar een paar honderd of enkele duizend vind ik in eerste instantie niet zo interessant zolang ik denk dat het nog potentie heeft.
Misschien om mijn persoonlijkheid toe te lichten met weddenschappen, ik zet liever klein in op mogelijkheid tot redelijke bedragen (kans is natuurlijk klein maar verlies is verwaarloosbaar) t.o.v. groot inzetten voor kleine marges (grote kans maar verlies doet wel pijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jasper7878 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:21:
iemand iets gehoord vanuit het NEO kamp? deze lijkt eindelijk ook de weg omhoog gevonden te hebben
Vraag me hetzelfde af. De positieve berichten t.a.v. komende dApps waren de afgelopen weken al bekend. Ik zie nu grote sell walls opgegeten worden in 1 a 2 orders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-10 14:18
Wil ik eigenlijk hetzelfde mee gaan doen. Maar die moet ik nog maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
Sinds de zomer lees ik dit topic regelmatig mee. Zie dat er veel daytrade wordt, maar dat hodlen vaak net zo goed verdiend. Heb zelf in de zomer LTC en ETH gekocht op een koers van respectievelijk 40 en 260 euro. Afgelopen dagen waren daarom natuurlijk een feestje.

Ik zat me daarom wel af te vragen om niet eens (een gedeelte) te gaan cashen. Daarom voor mezelf een payout scheme gemaakt. Daarmee kan ik me emoties uitschakelen (wat betreft crypto's) en volgens een vast stramien werken wat mij het meeste "geluk" oplevert.

Ik heb gekeken hoe ik mijn 2,0 LTC het beste kan verkopen om uiteindelijk een mooi doel te hebben (4k euro aka een nieuwe wielrenfiets) en toch nog 0,5 LTC over te houden, mocht LTC echt ooit naar de moon gaan. Verder ben ik erg sceptisch over de hele crypto-markt. Ik vergelijk het met de internet-bubble. Als je kijkt naar de beurskoersen van 1999 en wie er daar van zijn overgebleven.... Vraag is natuurlijk altijd of we wat betreft de bubble nu in 1997 of 2001 zitten....

Anyway, dit is mijn scheme waarop ik elke keer 0,5 LTC verkoop om winst te pakken bij betreffende koers. Mocht LTC echt door blijven groeien naar 4.688 euro per LTC, dan heb ik mijn nieuwe fiets te pakken.

[afbeelding]
Ik hanteer ongeveer dezelfde werkwijze. ik noem het afromen van de winst. Ik heb voor mijzelf een maximumwaarde van mijn hodl portefeuille vastgesteld.

Even met fictieve bedragen:
Maximumwaarde € 1.000 - € 1.100
Waarde portefeuille nu: € 1.100 --> ongeveer € 100 naar fiat.
Weer wachten tot de portefeuille € 1.100 waard is --> € 100 naar fiat.

ik ben de afgelopen weken wel een paar keer verrast dat na een nachtje slapen ik in een keer € 200 naar fiat moest overzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

[afbeelding]
Goed idee inderdaad. Ik heb ook zoiets in mijn hoofd, maar dan om in maart van de helft van de cryptowaarde een nieuwe kitesurf vlieger te kunnen kopen :P

En als ideaal natuurlijk die '67 Ford Mustang fastback, zal wel een droom blijven :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Verschil Bitcoin en Ripple

Het primaire verschil tussen Bitcoin en Ripple is hun oorspronkelijke doel. Bitcoin is jaren geleden ontwikkeld om het allereerste peer-to-peer cryptocurrency protocol te zijn. Oftewel, rechtstreekse betalingen tussen individuen en bedrijven, zonder een tussenkomende bank. Gedecentraliseerd. Bitcoin is in de eerste plaats een munt. Ripple is ontworpen om een betalingssysteem te zijn, waarop munteenheden overgedragen kunnen worden. Daarop wordt Ripple (XRP) verhandeld, een eigen cryptocurrency. Banken zouden in theorie het betalingssysteem Ripple kunnen gebruiken, zonder iets met de munteenheid te doen. Het is dus een tweeledig (doch sterk verbonden) product.
Bitcoin Ripple

Daarom trekken sommigen de status van Ripple als cryptocurrency dan ook in twijfel. Ripple is ouder dan Bitcoin, en begon in 2004. De munt Ripple werd pas gelanceerd in 2013. Het primaire doel was om veilige, snelle en gratis transacties te faciliteren, wereldwijd. Transacties zijn toepasbaar op elke soort asset. Of het nou digitale goederen, ouderwetse valuta of handelswaar is. De kracht van het systeem wordt nu gedemonstreerd met een eigen netwerk, waarop Ripple wordt verhandeld. De kans is klein, maar Ripple zou dus een wereldwijd succes kunnen worden, terwijl de munt zelf flopt. Headlines zoals “Bank X begint tests met Ripple” betekent dus niet per se dat jouw coins ook in waarde gaan stijgen.

Bron

[ Voor 120% gewijzigd door freestyler2 op 13-12-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 22:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Jackssonss schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:25:

Ik heb in het begin op bitcoin.de gezeten. Grootste minpunt vond ik, is dat er werkelijk een transactie moest plaatsvinden tussen twee personen. Kopen en verkopen kon maar zo een week overheen gaan, wachten op een internationale banktransactie van iemand anders naar jou toe, enz.

Misschien is het tegenwoordig anders? Verder had ik geen klachten destijds.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog mensen met problemen met uploaden van documenten bij gdax? Identiteitskaart is me gelukt, maar rijbewijs probeer ik nu al anderhalve dag zonder succes. Heb ook een account bij kraken maar verkoop daar niet graag ivm groot verschil in prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:25
Rijbewijs (Belgie) ging hier vlot op GDAX. Gisteren met mijn ID card problemen gehad en geraak niet geverifieerd.

Een uurtje geleden mijn Pasport ingegeven als verificatie. Hoop dat dit in orde komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:41
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:18:
Nog mensen met problemen met uploaden van documenten bij gdax? Identiteitskaart is me gelukt, maar rijbewijs probeer ik nu al anderhalve dag zonder succes. Heb ook een account bij kraken maar verkoop daar niet graag ivm groot verschil in prijs...
Jup! ben er al 4 dagen mee bezig. Rijbewijs gelukt, maar paspoort nog niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MaZo schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:01:
[...]
Vraag me hetzelfde af. De positieve berichten t.a.v. komende dApps waren de afgelopen weken al bekend. Ik zie nu grote sell walls opgegeten worden in 1 a 2 orders!
Gerucht gaat dat NEO binnenkort op Coinbase verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
MaZo schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:28:
[...]
vandaar dat ie nu flink in de lift zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05:23
De server coinbase/GDAX ligt nog altijd plat voor het verifiëren van identiteit.
[...]
Dat ze maar eerst eens maken dat ze het verkeer op hun server aankunnen voor ze extra coins beschikbaar stellen. Ik ben al 8 dagen bezig met het verifiëren van een 2de identiteit op GDAX. Wordt het nu toch wel stilaan beu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
argon007 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:20:
Rijbewijs (Belgie) ging hier vlot op GDAX. Gisteren met mijn ID card problemen gehad en geraak niet geverifieerd.

Een uurtje geleden mijn Pasport ingegeven als verificatie. Hoop dat dit in orde komt...
En ik maar denken dat het komt dat de foto op m'n paspoort 30kg verschilt met m'n huidige gewicht.

Uiteindelijk ben ik op Coinbase uitgekomen, door een redirect, en die wist mij te vertellen dat het aantal verificatie pogingen voor vandaag op de max zit en ik over 24h weer mag proberen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
NEO ziet er sowieso wel slick uit.. nette wallet. goede website.

Ik kan alleen niet meer in de slack. die zit vol blijkbaar.
Iemand nog een tip naar een goed infokanaal betreft de laatste ontwikkelingen @ NEO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan_V schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:32:
[...]

En ik maar denken dat het komt dat de foto op m'n paspoort 30kg verschilt met m'n huidige gewicht.

Uiteindelijk ben ik op Coinbase uitgekomen, door een redirect, en die wist mij te vertellen dat het aantal verificatie pogingen voor vandaag op de max zit en ik over 24h weer mag proberen.
Heb hetzelfde probleem, wacht nog steeds af voor rijbewijs (België)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:20
croc schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:27:
[...]

Blijkbaar gebruiken veel Duitse online banken IDnow om te verifieren. Heb het zelf ook gebruikt voor Iconomi, ging vlot. Ik denk dus wel te vertrouwen, maar dat is mijn mening.
Nou ik kom er de hele dag al niet doorheen..

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 17:06
0xygen schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:20:
[...]

Jup! ben er al 4 dagen mee bezig. Rijbewijs gelukt, maar paspoort nog niet :-(
Ben ook al sinds gisteravond bezig...Maar dit is het enige dat er nu staat en verder kan ik niks doen ... :'(
.....https://cdn.pbrd.co/images/GY0kDT4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
[...]
Wat zou dat verder uitmaken voor NEO?
Gingen ze in 2018 nou ook met ICO-platformen aan de gang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djès1698
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2020
ik wou zojuist xrp verkopen op litebit en had de order geplaatst maar mijn ripple verzend niet vanuit mijn gatehub wallet binnen de 15 minuten kan ik nog iets anders doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasper7878
Lasteraar schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:32:
NEO ziet er sowieso wel slick uit.. nette wallet. goede website.

Ik kan alleen niet meer in de slack. die zit vol blijkbaar.
Iemand nog een tip naar een goed infokanaal betreft de laatste ontwikkelingen @ NEO?
de meesterbitcoin slack heeft er een Eigen kanaal voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:38
Vince22 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:35:
[...]

Nou ik kom er de hele dag al niet doorheen..
Ik ook niet. Alhoewel ik in de wachtrij stond kreeg ik ineens de melding dat het te druk is en dat ik het binnen enkele dagen opnieuw kan proberen.

En bij Coinbase/GDAX hoef ik het dus ook niet te proberen?

Als dit niet het juiste forum is, dan hoor ik graag waar we dit wél kunnen bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 17:36
Dit is een vraag die niemand je met zekerheid kan beantwoorden, als we het allemaal van tevoren wisten, waren we allemaal al rijk!

Ik heb zojuist ingezet op Ripple, dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 14:47
Heb vanochtend voor het eerst via coinbase gekocht. Deed dit eerder via litebit.
Heb vanochtend de Euros omgezet naar bitcoin en vervolgens naar Bittrex gestuurd. Dit staat nu al sinds 08:35 op in behandeling, bevestigingen 0.

gaat dit altijd zo traag? Bij litebit stond het er meestal uiterlijk 2 uur later in de wallet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Landon schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:47:
[...]

Dit is een vraag die niemand je met zekerheid kan beantwoorden, als we het allemaal van tevoren wisten, waren we allemaal al rijk!

Ik heb zojuist ingezet op Ripple, dus wie weet.
Is het nu gokken wat je doet of weet je daadwerkelijk waar Ripple voor staat?
Tuurlijk de koers zal best nog wel enkele centen (wellicht hele euros) stijgen, maar verwacht geen koersstijging ala bitcoin.

Nogmaals de techniek van Ripple is interessant (voor banken, zakelijk verkeer) de Ripple ansich zal nooit gebruikt gaan worden (hooguit als wijze van test, zoals nu dus gebeurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 17:36
freestyler2 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:53:
[...]

Is het nu gokken wat je doet of weet je daadwerkelijk waar Ripple voor staat?
Tuurlijk de koers zal best nog wel enkele centen (wellicht hele euros) stijgen, maar verwacht geen koersstijging ala bitcoin.

Nogmaals de techniek van Ripple is interessant (voor banken, zakelijk verkeer) de Ripple ansich zal nooit gebruikt gaan worden (hooguit als wijze van test, zoals nu dus gebeurd)
Ik zie de hele crypto industrie als 1 grote gok, zo ben ik twee weken begonnen met Etherium en BTC met een inleg van 250 euro, en heb hier al 200 euro winst uit.

Het is voor mij 1 groot spelletje joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Landon schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:02:
[...]

Ik zie de hele crypto industrie als 1 grote gok, zo ben ik twee weken begonnen met Etherium en BTC met een inleg van 250 euro, en heb hier al 200 euro winst uit.

Oke dan is het natuurlijk prima (en als het niet prima was, wie ben ik dan he om te zeggen dat je het niet moet doen) :-)

Ik denk dat vele geen idee hebben wat we nu aan het doen zijn, maar zolang we winst maken is het top natuurlijk :-)

[ Voor 8% gewijzigd door freestyler2 op 13-12-2017 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Djès1698 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:43:
ik wou zojuist xrp verkopen op litebit en had de order geplaatst maar mijn ripple verzend niet vanuit mijn gatehub wallet binnen de 15 minuten kan ik nog iets anders doen?
Zorg er eerst voor dat jouw Ripples in je libebit wallet staan. Ripple heeft vaak snelle transactietijden,
had laatst via Kraken Ripple naar Bittrex gestuurd en het was binnen een paar minuten klaar. Als je het op je litebit account hebt staan kan je het verkopen, succes 8)
DarkSim1986 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:52:
Heb vanochtend voor het eerst via coinbase gekocht. Deed dit eerder via litebit.
Heb vanochtend de Euros omgezet naar bitcoin en vervolgens naar Bittrex gestuurd. Dit staat nu al sinds 08:35 op in behandeling, bevestigingen 0.

gaat dit altijd zo traag? Bij litebit stond het er meestal uiterlijk 2 uur later in de wallet.
De transactietijd verschilt nogal, de ene keer kan het binnen 30minuten geregeld zijn en de andere keer moet je lange tijd wachten. Dit komt door de enorme hoeveelheid nieuwe gebruikers waardoor er enorm veel transacties worden verricht, hier moet BTC duidelijk nog aan wennen. Als ik het goed begrijpt hangt veel af van de miners. Zij zullen de transacties met de hoogste fees als eerste behandelen dus als jij je BTC snel wilt verplaatsen zul je ook een hogere fee moeten meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djès1698
[quote]Tominatie schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:03:
[...]

Zorg er eerst voor dat jouw Ripples in je libebit wallet staan. Ripple heeft vaak snelle transactietijden,
had laatst via Kraken Ripple naar Bittrex gestuurd en het was binnen een paar minuten klaar. Als je het op je litebit account hebt staan kan je het verkopen, succes 8)

dit was ik van plan maar heb gezien dat litebit geen ripple wallet heeft dus ik kan ze niet naar daar verzenden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainalyser1st
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 10:21
Tominatie schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:03:
[...]

Heeft LiteBit een ripple wallet dan? Ik probeerde het gister namelijk ook maar kon het niet vinden op LiteBit. En via Kraken direct duurde het ook langer dan 15 min waardoor de transactie niet doorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djès1698
Ik denk van te stoppen bij gatehub.... iemand ervaring met rippexx?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:25
Wat mij in dit hele verhaal een beetje zorgen baart (ik lees ondertussen al even mee) is dat ALS je wil verkopen op een goed moment vele site's plots plat liggen/zeer traag werken + zelfs de verkoop soms een halt toe roepen.

Zo kan je bij een voor u uitstekende koers de crypto niet verkopen aan de gewenste koers. Dit zorgt toch voor frustraties neem ik aan? Bovenstaand verhaal houdt mij dus momenteel nog wat tegen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:55
Landon schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:02:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk... Ansich heb je helemaal nog niks als je niet verkoopt op dit moment. Het klopt dat moest je nu verkopen, dat je winst zou zijn. Maar ik vermoed dat je dat (nog) niet hebt gedaan, waardoor de mogelijkheid bestaat, dat je binnen 5 minuten 0,0 winst hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
argon007 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:12:
Wat mij in dit hele verhaal een beetje zorgen baart (ik lees ondertussen al even mee) is dat ALS je wil verkopen op een goed moment vele site's plots plat liggen/zeer traag werken + zelfs de verkoop soms een halt toe roepen.

Zo kan je bij een voor u uitstekende koers de crypto niet verkopen aan de gewenste koers. Dit zorgt toch voor frustraties neem ik aan? Bovenstaand verhaal houdt mij dus momenteel nog wat tegen eerlijk gezegd.
Alle exchanges en brokers hebben het laatste jaar een gigantische instroom van nieuwe gebruikers gehad. Soms een toename van gebruikersaantallen van een factor 10 of meer. Wat je nu ziet zijn de groeipijnen als gevolg van die toename. Je kunt niet zomaar even een blik servers opentrekken en je capaciteit verhogen. Zodra de capaciteit de gebruikersaantallen weer een beetje heeft ingehaald zal het een stuk soepeler lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 21:53
Rannasha schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:20:
[...]

Alle exchanges en brokers hebben het laatste jaar een gigantische instroom van nieuwe gebruikers gehad. Soms een toename van gebruikersaantallen van een factor 10 of meer. Wat je nu ziet zijn de groeipijnen als gevolg van die toename. Je kunt niet zomaar even een blik servers opentrekken en je capaciteit verhogen. Zodra de capaciteit de gebruikersaantallen weer een beetje heeft ingehaald zal het een stuk soepeler lopen.
Daar hoop ik dus op voor wat betreft het versturen van ETH vanuit de Mist wallet. Op dit moment is het onmogelijk. Hopelijk wordt het weer (beter) mogelijk wanneer de poesjes wat verdwenen zijn uit de chain. (en dat heeft dan niet eens te maken met drukte bij exchanges of brokers) :)

[ Voor 4% gewijzigd door RustStorm op 13-12-2017 12:22 ]

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:10

Ethirty

Who...me?

freestyler2 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:33:
Misschien goed idee om de risicos op te nemen in de startpost en het niet alleen zien als gratis geld.

https://www.afm.nl/nl-nl/...v/risico-cryptocurrencies
In de startpost staat letterlijk al járen een hele grote waarschuwing. ;)
...
Handelen in crypto currencies is uitermate risicovol. De kans op enorme winsten is aanwezig, maar net zo makkelijk kan je al je geld verliezen.
...

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Djès1698 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:06:
dit was ik van plan maar heb gezien dat litebit geen ripple wallet heeft dus ik kan ze niet naar daar verzenden ...
Dat is wel heel raar. Dan kan je wel doodleuk Ripples kopen voor boven de marktprijs maar niet verkopen. Sowieso zijn brokers alleen maar uit op winst. Ze liggen er ook altijd uit als coins in een stijgende lijn zitten. Dan staat er vaak bij "in onderhoud". Ik raad brokers daarom ook echt af en zou Kraken/Binance/Bittrex gaan gebruiken. Dit is veel eerlijker (qua prijs). Maar op gatehub kan je jouw Ripples toch ook verkopen voor FIAT en van daaruit naar je rekening sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een goed idee om nu te investeren in BTC voor de lange termijn of kan ik beter een aantal weken tot de correctie wachten?
Pagina: 1 ... 103 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]