Marstek Venus 5,12 v.151 - Homewizard P1 (in gebruik) - CT003 v.114 - Sagemcom S211
Bitconnect op Bittrex? Bittrex gebruikt BCC voor BitcoinCash, heeft niks met bitconnect te maken.ErikRo schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:52:
[...]
Grappige is dat er petities zijn om bitconnect wegens scam te laten verwijderen van bittrex en andere exchanges, geeft ook te denken
Bitconnect wordt inderdaad vaak voor scam / ponzi aangezien maar voorlopig werkt het wel en zijn er al mensen die een best groot bedrag weer vrij hebben gekregen.
Zelfde met Bitepetite. Allemaal mensen die scam roepen terwijl daar een duidelijk model achter zit, namelijke het tumblen van diverse munten om het ontraceerbaar te maken. Is dat helemaal goed? Misschien niet, maar het wordt kennelijk stevig gebruikt.
Kijk als je dit wat vindt ook eens naar Pontstrader. Nederlandse dev die in python een stukje programma heeft geschreven. Werkt eigenlijk best heel aardig. In een ochtendje toch al even 6% winst mee gepakt op mijn vrije dag.Rakward schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:07:
[...]
Die dinotrader is een interessante link, maar de echte kansen om iets te verdienen zijn pas bij >1% en die zijn natuurlijk gelocked, moet je al 0.01 BTC overmaken voor maar 7 dagen toegang.
Iemand die er al op die manier gebruik van heeft gemaakt en ook echt iets heeft kunnen verdienen?
Lijkt me bijna too easy als je met coins met bv 25% prijsverschil in ask/bid prijs zit.

Hier zie je een voorbeeld. Maar ZEC is bijvoorbeeld nog niet officieel gelist op Binance, BTM en XVC wallet zijn in onderhoud bij Poloniex. Op GUP zou je nu 8% kunnen pakken. Nogsteeds goed checken of er genoeg aanbod is, maar het kán!
[ Voor 3% gewijzigd door Camiel op 20-10-2017 02:15 ]
Ik kreeg deze melding van het weekend voor het eerst te zien, dus het is iig mijn perceptie dat het recent veranderd isVerwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:16:
[...]
Nou klinkt het net alsof ze de limits aangescherpt hebben, wat complete onzin is want ik zie gewoon staan 3BTC per dag met een basic account.
[...]
Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup
Lastig.
Het is niet makkelijk te vinden, maar zie deze link, of, als je liever niet op shady links klikt (sorry, dit is de originele link uit de e-mail, minus de parameters die mijn eigen mailadres meegeven...), de quote hieronder.yannickjee schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:11:
Zijn er mensen die toevallig ook hebben meegedaan met de bounty campagne van Authorship ? Ik had niet veel hoop dat het iets zou waard worden maar momenteel gaat hij toch wel mooi omhoog(https://coinmarketcap.com/currencies/authorship/)
Geen idee of ik ze best kan verkopen of bijhouden
Mijn afdronk van bovenstaande: als je al niet eens een airdrop in goede banen kunt leiden, blijf ik weg bij je coin die m.i. het probleem ("iets met boeken") bij de oplossing ("blockchain!") heeft gezocht.Hi,
We would like to update everyone regarding the Bounty Campaign status.
As you are probably already aware, since yesterday we have started to process bounty campaign withdrawals. This gave birth to a cascade of disappointed messages (thousands of them) from users who noticed their accounts got suspended. We apologize for not being able to get back to everyone, it’s just not humanly possible given the volume of messages we received.
We would like to clarify why an account get suspended in the first place: the #1 reason is that from the same IP as yours there’s been over 20+ other registrations. This is in 99% of the cases a clear sign of fraudulent registrations (people create multiple accounts to earn more ATS tokens).
In the remaining 1% of the cases, everyone claims a fair usage (their entire 100+ work colleagues registered too, they live in a campus and everyone else shares the same IP, 200+ friends came by his home, etc.).
While these, could in theory be valid reasons, it turns out most of the time it’s just an excuse, as such as a rule any such duplicate registrations have been suspended.
The second reason why people get suspended is for fraudulent referrals. They use services like TOR or VPN to change their IP and create multiple accounts (usually hundreds of them). These are easily to spot as most of the time the names and emails are random numbers/fake names/emails. Turns out many people claim to be using TOR or VPN for genuine reasons, thus they shouldn’t be suspended either. If that is correct or not, it’s something one can’t really affirm with 100% certainty.
People tried to cheat the referral system through other methods as well, but we won’t get into more details; you got the overall idea.
We tried our best, did all that was humanly possible to discern between the genuine and fraudulent registrations considering that about 90% of the people who registered to our bounty campaign still doesn’t know what Ether is, not even today. We realize everyone jumps of joy when they hear about $10 free, but we’d have personally hoped for a different kind of results.
Having the final filtered list of users which we can make the payment to, our tech team prepared an automated way of processing the payments. Since there have been close to 10,000 participants to be offered ATS tokens, a manual processing payment was not humanly possible.
And here another set of problems started:
Around 15% of the users emailed us after submitting the form that they sent us a wrong address, that they want to change it, for various reasons. As clearly indicated, that it impossible as once a payment was introduced into the automated processing system, nothing can be changed about it.
Around 20% of the users who requested a withdrawal entered an invalid address (they either entered their BTC address, their ETC instead of ETH address, or some non-valid address).
Around 40% of the users who requested a withdrawal used a non ERC-20 compatible address despite our best efforts of explaining this and forcing everyone to mark a checkbox confirming this.
Because of all of these, it turns out we ended up to choke the ETH network with transaction and errors to the point where the few peers that were still accepting our transactions for distribution through the network rejected all connections.
We hardly managed to make the investors payments as a result, manually, one by one, as the automated way was out of the question now. There are still around 60 investors out of the 1900 total whose payments are still being stuck, somewhere in “processing”. If you are one of the unlucky few, please contact us a.s.a.p. and we’ll make sure to retry the payment until it gets through.
We ended up with only 20% of all the withdrawal requests processed, the rest were rejected for various reasons and all retry attempts failed. Some transactions been stuck jumping from peer to peer for almost 24 hours before failing.
Given the current circumstances where we are making payments to wrong/not valid addresses, makes little sense to continue this never-ending struggle. This forced us to take the following decision:
Users who already received their ATS tokens, congrats: your transaction went through successfully, you can use your ATS tokens.
Users who didn’t receive their free ATS yet, I am sorry to inform you that all distributions have been suspended.
Considering that most of the users only earned 75 ATS, it’s been decided that a fair compensation will be granted to everyone who participated in our bounty campaign in exchange.
ALL USERS, including the initially suspended ones, will receive, as a sign of our appreciation for your interest in our upcoming project a COUPON valid for the purchase of 3 BOOKS for FREE. You will not have to pay anything. The 3 books cost can be, in total, up to $100.
Once the Authoship platform is up and running, you can use the coupon to order 3 books, of your choice, absolutely for free. This, for most of the people who participated on our bounty campaign has a bigger value than the 75 ATS they received.
Your coupon code is : BOUNTY3FREE
You can use this coupon as soon our platform is available to receive 3 books for free. Please remember your email address (the one you received this email to, as the coupon is connected to your email address).
You don't need to complete any form, the coupon was already applied to this email address.
We apologize for the entire situation and thank you for your support. You’ve all been incredible.
Help us make this promising idea of a book friendly future a reality!
PS: the remaining ~650,000 ATS tokens left from the distribution will be offered, through lottery to 25 investors who contributed to our token sale by ETH. The 25 random winners will be picked Wednesday 20th and announced on our blog.
Sincerely,
Authorship.com Team
Aan de andere kant, ik weet niet hoeveel je er hebt, maar als je het geld niet nodig hebt kun je het ook laten staan. FOMO en alles. Zo heb ik ook mijn gratis RISE nog. Inmiddels $40 waard, maar voor niks gehad, en je weet nooit... (overigens heb ik meer vertrouwen in RISE dan in ATS - dat dan weer wel)
Heb je goede ervaringen met Pontstrader? Heb het al een paar keer voorbij zien komen hier, maar ben er nog niet ingedoken. Heb daarnaast tegenwoordig ook niet meer zoveel tijd om te daytraden, maar af en toe een vrije dag gebruiken om een paar procenten te pakken is mooi meegenomen.Camiel schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 02:14:
[...]
Kijk als je dit wat vindt ook eens naar Pontstrader. Nederlandse dev die in python een stukje programma heeft geschreven. Werkt eigenlijk best heel aardig. In een ochtendje toch al even 6% winst mee gepakt op mijn vrije dag.
Hier zie je een voorbeeld. Maar ZEC is bijvoorbeeld nog niet officieel gelist op Binance, BTM en XVC wallet zijn in onderhoud bij Poloniex. Op GUP zou je nu 8% kunnen pakken. Nogsteeds goed checken of er genoeg aanbod is, maar het kán!
Zencash wordt trouwens door Palm Beach aangeraden als een munt dat makkelijk $50 of wel $100 kan gaan worden. Dit is in een rapport uitgebracht afgelopen uren en dat verklaart de 120% op dit moment..
Verwijderd
Iemand een idee/mening of deze prijs haalbaar is van 50 of 100 $ ?Orangelights23 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:35:
[...]
Zencash wordt trouwens door Palm Beach aangeraden als een munt dat makkelijk $50 of wel $100 kan gaan worden. Dit is in een rapport uitgebracht afgelopen uren en dat verklaart de 120% op dit moment..

tevens wat nieuws over Qtum :
Crypto Cole @CryptoCole 36 min.36 minuten geleden
Meer
$QTUM Will Be Listed At 6PM KST ON @BithumbExchange 3 HOURS FROM NOW.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2017 08:52 ]
Even over UNO, deze schoot inderdaad met 500% omhoog, maar als je de kijkt met hoeveel volume 57 BTC!Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:11:
[...]
Inderdaad soms niet te begrijpen. Vandaag ook ineens UNO 400% omhoog, nooit van gehoord maar is wel op Bittrex. Anderen die de lucht in worden geprezen zoals BTS en IOTA gaan ook gestaag.....omlaag dan.
Heb ook wat NEO en OMG. Maar zelfde verhaalSoms een gokje welke cryptos het op (korte) termijn goed gaan doen. Goed alle nieuws volgen.
De uitleg van iemand die ik volg was klip en klaar.
UNO gaat op de fles, Bittrex sluit hem af vandaag.
Nu zijn er grote partijen die nu met haast hun opgebouwde stukken over de afgelopen tijd kwijt willen en kopen min of meer alle aangeboden stukken op tot een prijs van 500% hoger voor maar een hele kleine prijs. Het hele BID boek!
Nu komt hij op de voorpagina van Bittrex en gaat iedereen hem zien en zich afvragen wat er gebeurt.
Dit is de eerste setup en de aandacht is er, nu langzaam aan gaan de beginnen met verkopen.
De tweede spurt omhoog slaan ze hun slag en verkopen hun stukken aan mensen die even denken een snelle slag te slaan ... en die zitten straks op hun blaren.
Dus altijd opletten wat de reden is van zoiets en niet blind op in springen ... dan moet je niet huilen als je op de blaren moet zitten.
Probeerde eerst ook een basis account aan te maken met alle gegevens, maar dat lukte ook niet.Andre-85 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:06:
Met een unverified account kan je niet tot nauwelijks meer withdrawen bij Bittrex...
[...]
https://support.bittrex.com/hc/en-us/articles/231701788
Ik heb geprobreerd een basic account aan te maken. Dat vereist alleen naw gegevens maar dat levert het volgende op:
[...]
Een enhanced account heeft wat vervelendere eisen...
[...]
Eerlijk gezegd weinig zin om een foto van mijn ID inclusief bsn nummer up te loaden..... Hoe gaan jullie hier mee om?
Denk dat alle buiten de USA wonende personen gewoon altijd alles moeten aanleveren.
Wat ik altijd raar vind is, dat we wel $10.000,- aan BTC naar hun overmaken en daar geen centje pijn van hebben ... maar als ik persoonlijke gegevens moet opgeven staat plotseling het huis in brand
Liever $10K verliezen dan je identiteit. Daarmee bestaat de mogelijkheid dat je veel meer verliest natuurlijk.Boltinus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:27:
[...]
Probeerde eerst ook een basis account aan te maken met alle gegevens, maar dat lukte ook niet.
Denk dat alle buiten de USA wonende personen gewoon altijd alles moeten aanleveren.
Wat ik altijd raar vind is, dat we wel $10.000,- aan BTC naar hun overmaken en daar geen centje pijn van hebben ... maar als ik persoonlijke gegevens moet opgeven staat plotseling het huis in brand
Is het echt zo dat je nu meer gegevens moet invullen om te withdrawen bij Bittrex? Ik zie zelf nog het limit van 3 BTC per dag staan.
$QTUM, er waren al mensen die op 16-10 deze info blijkbaar hadden en langzaam aan het opkopen zijn geslagen en hebben de afgelopen uurtjes hun 50% zeker gesteld ten koste van ....Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:51:
[...]
Iemand een idee/mening of deze prijs haalbaar is van 50 of 100 $ ?
tevens wat nieuws over Qtum :
Crypto Cole @CryptoCole 36 min.36 minuten geleden
Meer
$QTUM Will Be Listed At 6PM KST ON @BithumbExchange 3 HOURS FROM NOW.
Degene die ik volg op YT geeft ook elke keer aan, dat als je nieuws op 1 of andere manier kunt vinden/krijgen voordat de grote menigte er lucht van krijgt ... dan ben je pas spekkoper.
Maar 99,9% van alle mensen stapt meestal in een trein die al nagenoeg op volle snelheid is en dat moet je niet willen ... kun je zwaargewond door raken.
Onderschat de kracht van de tegenwoordige socialmedia niet!
Als je iets leest waarvan je denk ... dat is de gouden tip ... doe altijd eigen onderzoek, waarom zou dit een gouden tip kunnen zijn?
[ Voor 33% gewijzigd door Boltinus op 20-10-2017 09:44 ]
En QTUM komt naar BITHUMB! Hopelijk pumpen ze deze coin als ie er op komt.
QTUM ook.Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:49:
Welke zijn in feite alle Chinese tokens?
NEO, GAS, BNB?, BTM, HSHARE, WALTON, LOOPRING, YOYOW of ben ik er vergeten?
en TRON uiteraard ook nog
Wat is een bounty campagne?yannickjee schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:11:
Zijn er mensen die toevallig ook hebben meegedaan met de bounty campagne van Authorship ? Ik had niet veel hoop dat het iets zou waard worden maar momenteel gaat hij toch wel mooi omhoog(https://coinmarketcap.com/currencies/authorship/)
Geen idee of ik ze best kan verkopen of bijhouden
Ja en die staat nu op Bittrex 'opeens' op Automated Maintenance.ionn schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:27:
Opeens ja, werd hard gedumpt weerPusherman_ schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:33:
[...]
Ja en die staat nu op Bittrex 'opeens' op Automated Maintenance.
Die 'info-pump' is al geweest om 07:15.ionn schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:27:
Update over COSS: https://www.reddit.com/r/...ayout_is_working_for_eth/
Als je dit nieuws had gelezen om 06:45 ... ja.
Bounty campagnes zijn campagnes die mensen de kans geven iets te doen voor de betreffende coin.
Denk aan een tipbot maken, vertaling maken van de whitepaper/website etc.
En dan krijg je vaak een X aantal coins van de betreffende coin.
Ik heb het over de pump als Qtum op bithumb komt. Bithumb heeft veel volume.Boltinus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:41:
[...]
Die 'info-pump' is al geweest om 07:15.
Als je dit nieuws had gelezen om 06:45 ... ja.
Aha interessant! Bedankt voor de uitleg. Waar kun je die campagnes vinden meestal? Op bitcointalk bijvoorbeeld had ik er wat gezien, maar zijn er ook nog andere plekken?RutgervdZ schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:42:
[...]
Bounty campagnes zijn campagnes die mensen de kans geven iets te doen voor de betreffende coin.
Denk aan een tipbot maken, vertaling maken van de whitepaper/website etc.
En dan krijg je vaak een X aantal coins van de betreffende coin.
PS. Sorry voor dubbel post. Ik zag niet dat ik de laatste was.
[ Voor 5% gewijzigd door ion op 20-10-2017 10:46 ]
Not sure, vaak staan ze overal en nergens geloof ik. Op hun eigen website, op hun eigen forum, op bitcointalk enzovoortionn schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:45:
[...]
Aha interessant! Bedankt voor de uitleg. Waar kun je die campagnes vinden meestal? Op bitcointalk bijvoorbeeld had ik er wat gezien, maar zijn er ook nog andere plekken?

Ik keek via Bittrex grafiek op tradingView 2M volume ... daar is het nieuws al over zijn top heen.ionn schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:43:
[...]
Ik heb het over de pump als Qtum op bithumb komt. Bithumb heeft veel volume.
Een tweede runs zou kunnen, maar dat is kristallenbol info
Ah ga mij er is in verdiepen. Vertalingen maken lijkt me wel wat. Moet je dan zeker telkens de eerste zijn die zich aanmeld?RutgervdZ schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:46:
[...]
Not sure, vaak staan ze overal en nergens geloof ik. Op hun eigen website, op hun eigen forum, op bitcointalk enzovoort
Geen idee, heb mezelf er nooit écht in verdiept ondanks dat het mij ook wel interessant leekionn schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:08:
[...]
Ah ga mij er is in verdiepen. Vertalingen maken lijkt me wel wat. Moet je dan zeker telkens de eerste zijn die zich aanmeld?
Ik heb geen moeite met NAW gegevens opgeven, waar ik moeite mee heb is een foto van mijn paspoort naar ze te sturen waar ik mijn BSN niet op mag blurren. Identiteitsfraude wordt heel makkelijk als die gegevens een keer op straat komen...Boltinus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:27:
[...]
Wat voor account type heb je? Waarschijnlijk heb je al een Basic account.Orangelights23 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:36:
[...]
Liever $10K verliezen dan je identiteit. Daarmee bestaat de mogelijkheid dat je veel meer verliest natuurlijk.
Is het echt zo dat je nu meer gegevens moet invullen om te withdrawen bij Bittrex? Ik zie zelf nog het limit van 3 BTC per dag staan.
[ Voor 28% gewijzigd door Andre-85 op 20-10-2017 11:35 ]
Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup
Bij bittrex nu dus ook.
Ik heb m`n rijbewijs geupload want aangezien dit straks de normale gang van zaken wordt kan je niet anders.
Moet toch blijven handelen he
Ik denk gewoon dat dit de nieuwe standaard gaat worden en dus als voorloper op een vorm van regulering.Andre-85 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:34:
[...]
Ik heb geen moeite met NAW gegevens opgeven, waar ik moeite mee heb is een foto van mijn paspoort naar ze te sturen waar ik mijn BSN niet op mag blurren. Identiteitsfraude wordt heel makkelijk als die gegevens een keer op straat komen...
[...]
Wat voor account type heb je? Waarschijnlijk heb je al een Basic account.
Banken, Hypotheekverstrekkers, Verzekeringsmaatschappijen enz enz in Nederland zelf hebben ook al die gegevens ... en daar kan ook misbruik ontstaan door een hacker.
Heb je overal je telefoon aan staan met Wifi of Internet ??? ... big brother is watching you 24/7 ... apps welke op je telefoon hebt staan ... they are watching you ... In je nieuwe auto zit een tracker ... THEY are watching you ...
Omdat velen in een wereld van angst leven, komen ze niet verder.
Daarom maken verzekeringsmaatschappijen bakken vol met geld, omdat angst verkoopt!
In het leven moet je risico's nemen om verder te komen ... en dat zijn we volgens mij aan het doen met investeren in Bitcoin of Altcoins.
Heb je je eigen naam al eens in google opgezocht .... je zou wel eens kunnen schrikken.
[ Voor 3% gewijzigd door Boltinus op 20-10-2017 11:55 ]
https://astronaut.capital/how-it-works.html
Om de handel in cryptocurrencies meer te kunnen gaan reguleren zijn zulke zaken nou eenmaal nodig, anders kan er veel te makkelijk mee gefraudeerd worden. Crypto beurzen zonder KYC worden dadelijk door overheden gedwongen te sluiten, om witwaspraktijken e.d. tegen te gaan.Boltinus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:54:
[...]
Ik denk gewoon dat dit de nieuwe standaard gaat worden en dus als voorloper op een vorm van regulering.
Banken, Hypotheekverstrekkers, Verzekeringsmaatschappijen enz enz in Nederland zelf hebben ook al die gegevens ... en daar kan ook misbruik ontstaan door een hacker.
Heb je overal je telefoon aan staan met Wifi of Internet ??? ... big brother is watching you 24/7 ... apps welke op je telefoon hebt staan ... they are watching you ... In je nieuwe auto zit een tracker ... THEY are watching you ...
Omdat velen in een wereld van angst leven, komen ze niet verder.
Daarom maken verzekeringsmaatschappijen bakken vol met geld, omdat angst verkoopt!
In het leven moet je risico's nemen om verder te komen ... en dat zijn we volgens mij aan het doen met investeren in Bitcoin of Altcoins.
Heb je je eigen naam al eens in google opgezocht .... je zou wel eens kunnen schrikken.
Je mag hopen dat bedrijven als Bittrex zorgvuldig omgaan met je gegevens, maar hetzelfde geldt voor de overheid met DigiD. Welke van de twee er het meest zorgvuldig mee omgaat durf ik niet te zeggen

Nog niet eens zo heel lang geleden maakte overigens niemand zich druk om identiteitsfraude en werden paspoorten zonder probleem afgegeven en gekopieerd bij de meest shabby hotels, good old days
Verwijderd
Ik hoorde dat ik al mijn BTC op een offline wallet moet bewaren, en dan? hoe krijg ik "gratis" de nieuwe gold coin?
en zal BTC stijgen of dalen? voor, na en tijdens het fork?
Je gaat met je private key of wallet seed deze normaal moeten claimen via een website/wallet, met de Bitcoin Cash fork heb ik via coinomi geclaimd en overgezet naar men Kraken account aangezien mijn wallet geen BCH ondersteunde.Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:21:
Hoe zit dat met het "gratis" verkrijgen van de nieuwe coin na fork?
Ik hoorde dat ik al mijn BTC op een offline wallet moet bewaren, en dan? hoe krijg ik "gratis" de nieuwe gold coin?im a noob
We zullen even in onze glazen bol kijken want dat is allemaal zo makkelijk te voorspellen.en zal BTC stijgen of dalen? voor, na en tijdens het fork?

Als ik het mij goed herinner is er bij de Bitcoin cash fork weinig impact geweest op BTC prijs. Kan me vergissen, check anders de grafieken op bv cryptocompare.com
Ik heb met de bounty campagne 1370 ATS gekregenbjoost schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:07:
[...]
Het is niet makkelijk te vinden, maar zie deze link, of, als je liever niet op shady links klikt (sorry, dit is de originele link uit de e-mail, minus de parameters die mijn eigen mailadres meegeven...), de quote hieronder.
[...]
Mijn afdronk van bovenstaande: als je al niet eens een airdrop in goede banen kunt leiden, blijf ik weg bij je coin die m.i. het probleem ("iets met boeken") bij de oplossing ("blockchain!") heeft gezocht.
Aan de andere kant, ik weet niet hoeveel je er hebt, maar als je het geld niet nodig hebt kun je het ook laten staan. FOMO en alles. Zo heb ik ook mijn gratis RISE nog. Inmiddels $40 waard, maar voor niks gehad, en je weet nooit... (overigens heb ik meer vertrouwen in RISE dan in ATS - dat dan weer wel)
Marstek Venus 5,12 v.151 - Homewizard P1 (in gebruik) - CT003 v.114 - Sagemcom S211
Volgens mij is de grote klapper een paar dagen terug al geweest..TomN87 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:39:
Wat zeggen jullie van XLM, mooie prijs om je in te kopen ofniet?
Klopt heeft nu een 50 procent retracement, vaak zie je dat er daarna een weg naar boven wordt in geslagen.Luuk schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:42:
[...]
Volgens mij is de grote klapper een paar dagen terug al geweest..
Meer mensen dat probleem?
Kan dan ook ineens 1 btc worden of een ,5 btc.
[ Voor 22% gewijzigd door ErikRo op 20-10-2017 14:57 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Heb wel wat moeite met wennen aan de nieuwe layout, zitten leuke dingen in maar wel veel meer klikken om op de juiste plekken te komen heb ik het idee
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat een Ponzi is als je dat als geldig bewijs ziet dat het geen Ponzi is.Camiel schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 01:54:
[...]
Bitconnect wordt inderdaad vaak voor scam / ponzi aangezien maar voorlopig werkt het wel en zijn er al mensen die een best groot bedrag weer vrij hebben gekregen.
Verwijderd
Nog steeds in MaintenancePusherman_ schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:33:
[...]
Ja en die staat nu op Bittrex 'opeens' op Automated Maintenance.

Edit: de 5000€ is er al
[ Voor 29% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 20-10-2017 16:50 ]
Why live life if u cannot remember it when you are dead ?
Ik denk dat we dan weer eenzelfde tafereel gaan meemaken als toen de 5000 beslecht was. Direct nog wat verder schieten, even adam halen, weer doorgaan en dan een crashje.DutchMan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:41:
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als die 6000 grens doorbroken wordt.
Van wikipediaCamiel schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 01:54:
[...]
Operators of Ponzi schemes .... grab the attention of new investors by offering short-term returns that are either abnormally high or unusually consistent.
The operator generates returns for older investors through revenue paid by new investors.
Voorlopig werkt het om meer mensen en meer geld aan te werven.
Op facebook ben ik eens de "Cryptobroers" tegengekomen die dit systeem promoten, hun uitleg is dat de "volatility" software zo werkt dat hij altijd winst maakt, of "balkjes nu rood of groen zijn" ofzoiets.
Neem daarbij ook nog eens hun referall program en het is gewoon ponzi + pyramid scheme.
Als je int begin erbij was mss wel mooie winst ja, maar nu zou ik het toch niet durven risceren met meer dan €200 ofzo.
Kijk gewoon naar de winsten die ze beloven en onthou:
If it sounds to good to be true, it usually is.
[ Voor 4% gewijzigd door Rakward op 20-10-2017 17:12 . Reden: verduidelijking ]
Verwijderd
@Boltinus Bedankt voor de uitleg. Ik zag wel beide runs maar de reden was mij onbekend. Ben er zelf niet ingesprongen maar in zulke gevallen zie je wel het volume enorm oplopen. En de prijs knalt natuurlijk. Kan mij voorstellen dat er velen in gesprongen zijn en nu op de blaren zitten. Als je er niet inzit gewoon laten gaan en niet hebberig gaan doen want dan ben je meestal toch te laat.Boltinus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:22:
[...]
Even over UNO, deze schoot inderdaad met 500% omhoog, maar als je de kijkt met hoeveel volume 57 BTC!
De uitleg van iemand die ik volg was klip en klaar.
UNO gaat op de fles, Bittrex sluit hem af vandaag.
Nu zijn er grote partijen die nu met haast hun opgebouwde stukken over de afgelopen tijd kwijt willen en kopen min of meer alle aangeboden stukken op tot een prijs van 500% hoger voor maar een hele kleine prijs. Het hele BID boek!
Nu komt hij op de voorpagina van Bittrex en gaat iedereen hem zien en zich afvragen wat er gebeurt.
Dit is de eerste setup en de aandacht is er, nu langzaam aan gaan de beginnen met verkopen.
De tweede spurt omhoog slaan ze hun slag en verkopen hun stukken aan mensen die even denken een snelle slag te slaan ... en die zitten straks op hun blaren.
Dus altijd opletten wat de reden is van zoiets en niet blind op in springen ... dan moet je niet huilen als je op de blaren moet zitten.
Je hebt helemaal gelijk hoor, daar niet van.Rakward schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:54:
[...]
... en onthou:
If it sounds to good to be true, it usually is.
Maar ik snap dat mensen het onderscheid soms niet kunnen maken. Bitcoin an sich is namelijk al een 'to good to be true'.
Hoeveel 'beloven/geloven' er hier namelijk niet, dat als je in bitcoin investeert, je sowieso op de lange termijn winst maakt?
Ik heb erin ge-investeerd voor kans op hoge winst maar besef dat er ook kans is op groot verlies.jt81 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:42:
[...]
Hoeveel 'beloven/geloven' er hier namelijk niet, dat als je in bitcoin investeert, je sowieso op de lange termijn winst maakt?
Wie gelooft in enkel winst is toch een beetje naïef denk ik.
Voor mij was het afweging risico vs mogelijke winst en heb daarmee de gok gemaakt.
Ondertussen wel uit de hand gelopen want wou slechts €200 investeren en zit nu aan €4200. Wel al meer dan €1000 winst sinds mei. En dan is mijn meeste inleg pas in augustus gedaan dus ...
Maar ik zeg tegen iedereen die er naar vraagt dat ze alles kunnen kwijtraken, als het niet via een bubbel is die barst dan wel via malafide beurzen of wallet software.
Ben dan ook zelf aant denken om men €4000 uit te halen en dan enkel met die winst verder te doen.
Zelfs als ik die dan kwijtraak heb ik nooit verlies qua initïele inleg. Maar ik ga toch gokken op meer winst, hopelijk een juiste gok.
[ Voor 9% gewijzigd door Rakward op 20-10-2017 17:50 . Reden: verduidelijking ]
Eerst 7 a 8 % op laten lopen ... stil laten staan en dan fors terug gooien om zo nog een run up te maken.
De bots maken overuren
[ Voor 10% gewijzigd door Boltinus op 20-10-2017 17:51 ]
Verwijderd

Vond het juist zo mooi, die trailing stop inzetten enzo. Als het dan laat ging worden zette ik dat aan en kon ik redelijk gerust gaan slapen.
Vanwege de snelheid ging dat er uit, nouja jammer. Deed veel HODL, dus merkte de traagheid niet zo.
Maar zelfs nu met standaard orders is het gewoon bagger traag. En heeft het mij best wat geld gekost door een order wat er eerst niet door kwam maar toch stiekem was uitgevoerd.
En nu met die plotse stijging was het al helemaal onmogelijk om te kopen. De foutmeldingen vlogen om mijn oren. Dus mistte ik die stijging ook weer.
En nu zijn de grafieken ook nog eens stuk van BTC/EUR en BTC/USD. Dus dat maakt het handelen er ook niet makkelijker op

Ik ook. Op Reddit blamen ze dat aan het enorme aantal ICO's. Vrijwel alle ETH die naar ICO's gaat wordt snel daarna gedumpt, waardoor er voortdurend veel aanbod is. Achteraf gezien, had ik moeten verkopen toen hij nog op €295 ($347) stond een paar dagen geleden.paul-s83 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:16:
Heeft we iemand een idee waarom ETH al tijden rond de 310 - 330 dollar blijft hangen, terwijl de BTC trein wel doordenderd? Had wel verwacht dat ook ETH wel weer richting een ath van 400 dollar zou gaan. Maar inmiddels wordt mijn portfolio in euro’s niks meer of minder waard, maar daalt de waarde in BTC stevig.

Reden heeft te maken met het falen van de dollar in Zimbabwe blijkbaar.
https://www.cryptocoinsne...k-of-cash-in-the-country/
Dat is pas arbitrage wat je nu kan doen.
Edit:
Even zitten bekijken maar je kan enk in USD afhalen indien je een bankrekening hebt bij Zimbabwese bank, en de DASH/LTC zijn ook allemaal duurder dus eerst omruilen naar die en dan overzetten heeft weinig zin.
[ Voor 25% gewijzigd door Rakward op 20-10-2017 21:32 ]
Zo te zien is ook de API van slag. Ik zie een hele steile lijn omhoog naar €5500._ferry_ schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:12:
Ik had wat BTC op Kraken staan, maar dat ga ik er denk ik maar afhalen. Wat is die site waar-de-loos geworden
Vond het juist zo mooi, die trailing stop inzetten enzo. Als het dan laat ging worden zette ik dat aan en kon ik redelijk gerust gaan slapen.
Vanwege de snelheid ging dat er uit, nouja jammer. Deed veel HODL, dus merkte de traagheid niet zo.
Maar zelfs nu met standaard orders is het gewoon bagger traag. En heeft het mij best wat geld gekost door een order wat er eerst niet door kwam maar toch stiekem was uitgevoerd.
En nu met die plotse stijging was het al helemaal onmogelijk om te kopen. De foutmeldingen vlogen om mijn oren. Dus mistte ik die stijging ook weer.
En nu zijn de grafieken ook nog eens stuk van BTC/EUR en BTC/USD. Dus dat maakt het handelen er ook niet makkelijker op
Correctie, inmiddels is de koers €1mld
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Leuk om te lezen, qua inleg en winst zitten wij precies hetzelfde! En daarom dus ook een vergelijkbaar dilemma, maar ik blijf bij de tactiek, holden voor life.Rakward schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:49:
[...]
Ik heb erin ge-investeerd voor kans op hoge winst maar besef dat er ook kans is op groot verlies.
Wie gelooft in enkel winst is toch een beetje naïef denk ik.
Voor mij was het afweging risico vs mogelijke winst en heb daarmee de gok gemaakt.
Ondertussen wel uit de hand gelopen want wou slechts €200 investeren en zit nu aan €4200. Wel al meer dan €1000 winst sinds mei. En dan is mijn meeste inleg pas in augustus gedaan dus ...
Maar ik zeg tegen iedereen die er naar vraagt dat ze alles kunnen kwijtraken, als het niet via een bubbel is die barst dan wel via malafide beurzen of wallet software.
Ben dan ook zelf aant denken om men €4000 uit te halen en dan enkel met die winst verder te doen.
Zelfs als ik die dan kwijtraak heb ik nooit verlies qua initïele inleg. Maar ik ga toch gokken op meer winst, hopelijk een juiste gok.
Super dat bitcoin wederom een ATH heeft bereikt maar de altcoins daarentegen.. Vooral teleurgesteld in ETH.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Verwijderd
Dan was de China dip toch een goede periode om je slag te slaan? Natuurlijk is het moeilijk om het dieptepunt in te schatten, maar als je geleidelijk inlegt dan kun je een mooi gemiddelde krijgen.Ethirty schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:04:
Ik baal vooral dat ik al sinds €1600 een moment "zoek" om in te stappen.
Om eerlijk te zijn gaan we denk ik geen prijzen meer onder de 2000 euro zien.
Wow. Als dit waar is, ben je een waardeloze trader! Niets persoonlijk natuurlijk!Ethirty schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:04:
Probeer DCA zoals eerder is aangeraden. Heb je 100€ om te investeren. Steek dan nu 25€ in Bitcoins, volg het op, steek nog eens 25€ enz...
Tenzij je met "moment zoeken" niet echt daadwerkelijk mee bezig bent, maar dat je enkel aan het lurken bent (fantaseren). Hoe weet je of je een lurker bent of iemand bent die daadwerkelijk wilt kopen?
1/ Heb je al een account aangemaakt?
2/ Heb je al geverifieerd?
3/ Heb je al cash op staan om zsm aan te kopen?
Succes!
Ik doe al mee sinds de koers een €300 was. Ging emotioneel handelen en ben toen een tijdje uitgestapt.alBildjiekiyya schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:40:
[...]
Wow. Als dit waar is, ben je een waardeloze trader! Niets persoonlijk natuurlijk!
Probeer DCA zoals eerder is aangeraden. Heb je 100€ om te investeren. Steek dan nu 25€ in Bitcoins, volg het op, steek nog eens 25€ enz...
Tenzij je met "moment zoeken" niet echt daadwerkelijk mee bezig bent, maar dat je enkel aan het lurken bent (fantaseren). Hoe weet je of je een lurker bent of iemand bent die daadwerkelijk wilt kopen?
1/ Heb je al een account aangemaakt?
2/ Heb je al geverifieerd?
3/ Heb je al cash op staan om zsm aan te kopen?
Succes!
Dus ja, ik ben een hele waardeloze trader. Heb wel een leuk bedragje overgehouden aan de fork.
Sterker nog, ik was de oorspronkelijke TS van deze topicreeks.
Tja, achteraf en had ik maar. De koers stuiterde toen een beetje tussen de 1600 en 2000 en sindsdien had ik alsmaar het gevoel dat het niet lang meer kon duren. Hoe mis kon ik het hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:32:
[...]
Dan was de China dip toch een goede periode om je slag te slaan? Natuurlijk is het moeilijk om het dieptepunt in te schatten, maar als je geleidelijk inlegt dan kun je een mooi gemiddelde krijgen.
Om eerlijk te zijn gaan we denk ik geen prijzen meer onder de 2000 euro zien.
[ Voor 44% gewijzigd door Ethirty op 20-10-2017 21:45 ]
#team_UTC+1
Haha, nice.Ethirty schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:41:
[...]
Ik doe al mee sinds de koers een €300 was. Ging emotioneel handelen en ben toen een tijdje uitgestapt.
Dus ja, ik ben een hele waardeloze trader. Heb wel een leuk bedragje overgehouden aan de fork.
In dat geval heb je de meeste tips wel al gehoord, me dunkt. Ik zou echt niet blijven plakken aan het 'wat als' effect. Je kon dat allemaal niet weten. Enz...
Wat denk je nu dan? Gewoon ff afwachten tot na de 2 forks? Ook al stijgt die naar 8.000 (dollar)... ?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Denk nog net nietTaro schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:55:
BTC door de 6.000 heen.... Paar dagen geleden nog 0.535 BTC in een panic sell van 5.300 -> 5.000 voor rond de 5.060 verkocht, heeft me toch 450+ Dollar gekost...
Sell order van 69 Bitcoins @6000$ op gdax.
Die ging snel!
YouTube: Live video of Bitcoin breaking through $6,000
[ Voor 21% gewijzigd door NickChange op 20-10-2017 22:16 ]
Het belangrijkste is om in te stappen op een moment, maar niet al je geld in te zetten.Ethirty schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:04:
Stel je hebt €1600,- , begin met bijv. te kopen met €800,- als je binnenkort een daling verwacht.
Komt die daling, dan zoek je een moment om bij te kopen met bijv. €400,-.
Zo haal je de gemiddelde aankoop toch iets naar beneden en begint je wint net iets eerder.
Mijn BTC koopmomenten liggen op dit moment nog ver van de prijs die hij op dit moment heeft.
Maar soms is het verstandig om gewoon absurd lager te gaan zitten dan een lopende koers.
Als een koers al fors daalt, is er een des te grotere kans dat hij weer gaat stijgen.
Risico bij een fors lagere koers dat hij nog dieper gaat is, bij een goede keus van instapmoment en welk muntje geringer ... maar natuurlijk geen garantie ... en daarom moet je altijd geld achter de hand houden.
Op Bittrex tikt hij de 6.045 Dollar al aan....alBildjiekiyya schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:57:
[...]
Denk nog net niet
Sell order van 69 Bitcoins @6000$ op gdax.
Edit: 6.086 zelfs, nog geen minuut later.
[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 20-10-2017 22:00 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Emoltie en ... had ik maar ... de grootste fout dingen die je binnen de handel kunt gebruiken.Ethirty schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:41:
[...]
Ik doe al mee sinds de koers een €300 was. Ging emotioneel handelen en ben toen een tijdje uitgestapt.
[...]
Tja, achteraf en had ik maar. De koers stuiterde toen een beetje tussen de 1600 en 2000 en sindsdien had ik alsmaar het gevoel dat het niet lang meer kon duren. Hoe mis kon ik het hebben.
Schakel je emotie uit door vooraf een plan te hebben van, bijv, ik sta 5% verlies toe en wil 25% winst maken.
Zet die limits in je orders ... daar slaap je rustiger van ... geloof mij
Soms moet je wachten, maar een juiste keuze van muntje komt die 25% of zelfs meer vanzelf op een dag dat je het niet verwacht.
Veel muntje worden namelijk afgeroomd op 10% of een factor daarvan ... dus ergens in tijd ben je spekkoper.
Dat is niet de enige ATH...
Market cap
$100.736.408.347
Daarom HODL ik ook nog steeds wat LTC, heb een serie buy orders staan op lagere koersen die al weken niet meer voorkomen. Maar iets in mij wil niet in de huidige koers geloven. Te hoog en te snel.Boltinus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:05:
[...]
Emoltie en ... had ik maar ... de grootste fout dingen die je binnen de handel kunt gebruiken.
Geen spijt van, maar af en toe wel een beetje balen.
#team_UTC+1
Op 13/10 had hij zijn low had en je ziet dat hij op 15/10 is afgeroomd op +20%.Ethirty schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:11:
[...]
Daarom HODL ik ook nog steeds wat LTC, heb een serie buy orders staan op lagere koersen die al weken niet meer voorkomen. Maar iets in mij wil niet in de huidige koers geloven. Te hoog en te snel.
Geen spijt van, maar af en toe wel een beetje balen.
Daar moet je mee leren spelen heb ik al gezien ... de toppen bekijken en wachten dat de zaak gaat stijgen en 10% - 20% - 30% uitzetten in de grafiek om te kijken waar men naar opzoek is als top.
[ Voor 37% gewijzigd door ion op 20-10-2017 22:27 ]
Het enige wat ik hier aan wil bijdragen ... leer hier vooral iets van.ionn schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:23:
Mijn waarde in bitcoin blijft maar zakken. Zit bijna op -50%. *pikt traantje weg
Wat zou je anders hebben gedaan en wat was het punt dat je die beslissing toch niet hebt genomen.
50% is heel veel leergeld
Dan heb je onder de streep toch geen verlies? Je hebt alleen nog geen winst gemaakt. Omgekeerd lijkt me vervelender op het ATH wel meer BTC hebben maar de helft minder in dollars.ionn schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:23:
Mijn waarde in bitcoin blijft maar zakken. Zit bijna op -50%. Dollar waarde is ongeveer nog hetzelfde *pikt traantje weg. Hoop dat de Alt coins bitcoin volgen na de fork.
Wel de beste tip op lange termijn, maar als je niet zoveel inleg hebt levert het ook niet zoveel op. Dan trekt het handelen toch wel in de hoop meer geld van je geld te maken.DutchMan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:31:
Mijn waarde blijft stijgen? Tip die ik kan geven. Stop 70% in een BTC wallet en blijf er van af. Af en toe BTC erbij doen maar niks er af. Met de overige 30% lekker traden .
Zit zelf op 62% winst in dollar voor oktober, niet de beste score vergeleken met wat ze vorig jaar haalden maar ik ben er tevreden mee als ik dit een beetje kan voortzetten
[ Voor 41% gewijzigd door ErikRo op 20-10-2017 22:36 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ach het kan snel gaan in crypto. Zat tijdens china fud ook -40% en toen we daar uit waren in begin oktober nog zelfs +20%Boltinus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:29:
[...]
Het enige wat ik hier aan wil bijdragen ... leer hier vooral iets van.
Wat zou je anders hebben gedaan en wat was het punt dat je die beslissing toch niet hebt genomen.
50% is heel veel leergeld
Ik heb liever alles in alts. Helaas gaan de alts niet mee nu bitcoin in prijs toeneemt, terwijl dat in de zomer wel was.DutchMan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:31:
Mijn waarde blijft stijgen? Tip die ik kan geven. Stop 70% in een BTC wallet en blijf er van af. Af en toe BTC erbij doen maar niks er af. Met de overige 30% lekker traden .
Nee in principe niet, maar ik kijk vooral naar de btc waarde.ErikRo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:32:
[...]
Dan heb je onder de streep toch geen verlies? Je hebt alleen nog geen winst gemaakt. Omgekeerd lijkt me vervelender op het ATH wel meer BTC hebben maar de helft minder in dollars.
Ik ook zoiets, begin van deze maand was BTC een beetje "saai" dus ik dacht.... Laat ik wat in alts stoppen om daarmee te spelen. Geloof dat het een week later allemaal in elkaar stortte.ionn schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:23:
Mijn waarde in bitcoin blijft maar zakken. Zit bijna op -50%. Dollar waarde is ongeveer nog hetzelfde *pikt traantje weg. Hoop dat de Alt coins bitcoin volgen na de fork.

Agree. Heb de helft vastgezet in een wallet, en de helft als speelgeld. Met dat HODL'en heb ik meer verdiend dan met het traden. En niet eens wat voor hoeven doen... Maargoed, beetje traden is ook leuk, en alsnog wel winst op gemaakt. Maar met meer kennis en minder pech (zie Kraken rant hier ergens boven) had er vast nog meer uit gehaald kunnen worden.DutchMan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:31:
[ Voor 31% gewijzigd door _ferry_ op 20-10-2017 22:47 ]
Ze zijn meegelift op de stijging van BTC en ze hebben zelf tot nu toe weining tot niet bijgedragen aan een eigen waarde.
Hierdoor is het geloof in een toegevoegde waarde gezakt tot nihil .... en we weten waar dat uiteindelijk tot zal leiden.
Daarom is het zo belangrijk voor muntjes om iets uit te dragen of iets toe te voegen om waardevastheid te garanderen.
zag het iid ook op Binance afgelopen weken, wilde Quotum kopen en gisteren IOTA, stond vaak stil of koers ging boven / onder mijn bod maar pakte hem niet...Boltinus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:50:
Zit hier in een orderboek te kijken ... maar de manipulatie die ik zie gebeuren is van onvoorstelbare orde.
Eerst 7 a 8 % op laten lopen ... stil laten staan en dan fors terug gooien om zo nog een run up te maken.
De bots maken overuren.. ze struikelen letterlijk en figuurlijk over elkaar
iemand ervaring met de pumpchannels op Telegram? ik volg er nu een 5 tal voor enkele weken, interessant te zien hoe ze vaak kleine vergeten coins die maar op 1 of 2 exchanges lopen pompen, veel pumps zijn echt minimaal, maar toch af en toe zit er een kansje tussen
Verwijderd
Dat is precies ook mijn probleem. Ik heb bijna al mijn investering (niet eens zoveel) in altcoins gestopt, want anders heb je maar een halve Bitcoin wat al 3000$ is, maar klinkt zo zielig. Ik dacht mijn inleg te spreiden over Altcoins maar in de praktijk zijn die direct gekoppeld aan waarde BTC. Als die omlaag gaat gaan alle munten ook omlaag, en als BTC omhoog gaat gaan alle altcoins nog verder omlaag. Dus wat heb je er eigenlijjk aan ? Altcoins gewoon vergeten en mijn 0.5 BTC ergens bewaren ? Vandaag weer hetzelfde. BTC knalt omhoog en bijna alle alts gaan omlaag. Zowel in $ als in BTC waarde. Dan heb je ineens nog minder waarde in BTC. Heel vervelend.Boltinus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:48:
Voor mijzelf denk ik dat er toch een aantal muntjes terug zullen vallen naar de waarde die ze in maart dit jaar hadden .. hoe spijtig dat ook klinkt.
Ze zijn meegelift op de stijging van BTC en ze hebben zelf tot nu toe weining tot niet bijgedragen aan een eigen waarde.
Hierdoor is het geloof in een toegevoegde waarde gezakt tot nihil .... en we weten waar dat uiteindelijk tot zal leiden.
Daarom is het zo belangrijk voor muntjes om iets uit te dragen of iets toe te voegen om waardevastheid te garanderen.
Geen winst op alts?Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 03:18:
[...]
Dat is precies ook mijn probleem. Ik heb bijna al mijn investering (niet eens zoveel) in altcoins gestopt, want anders heb je maar een halve Bitcoin wat al 3000$ is, maar klinkt zo zielig. Ik dacht mijn inleg te spreiden over Altcoins maar in de praktijk zijn die direct gekoppeld aan waarde BTC. Als die omlaag gaat gaan alle munten ook omlaag, en als BTC omhoog gaat gaan alle altcoins nog verder omlaag. Dus wat heb je er eigenlijjk aan ? Altcoins gewoon vergeten en mijn 0.5 BTC ergens bewaren ? Vandaag weer hetzelfde. BTC knalt omhoog en bijna alle alts gaan omlaag. Zowel in $ als in BTC waarde. Dan heb je ineens nog minder waarde in BTC. Heel vervelend.
Heb 50% op Eth, 100% op Dash en 80% op LTC.
BTC 'slechts' 25%.
Spijtig genoeg het meeste in BTC gestoken anders dikke winst al gemaakt.
Hangt er maar juist vanaf wanneer je gekocht hebt.
VertCoin zit enorm in de lift, een paar uur geleden daar een paar van gekocht:
https://coinmarketcap.com/currencies/vertcoin/
Gebruiken jullie een exchange? Ik ben er toch wat huiverig voor, heb liever mijn accounts als paper wallets.
Ben bang dat de site dan ineens offline is en dag coins.
[ Voor 5% gewijzigd door Zyphrax op 21-10-2017 08:37 ]
Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.
ik denk zelf dat het niet zo ''goed' zal gaan als met BCH toen, ik denk dat het amper iets oplevert dit keer.
We zullen zien, ik heb net BTC eruit gedaan, mooie winst gepakt pak ze wel weer op als de grote correctie komt.
Hoop dat LTC nog een leuk ritje gaat maken, ETH is een beetje verpest door al die ICO meuk, vermoed dat daar nog wel een hele grote correctie gaat komen en dan is de weg weer vrij voor ETH
Als ik 2 maanden geleden geen alts had gekocht en alleen op BTC had laten staan had ik zeker al flinke winst gehad.
Maar goed dat is het risico, ik had eerder moeten instappen.
Overigens hoor ik nu bijna iedereen wel over bitcoins ook mense van wie ik het nooit zou verwachten.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Mijn situatie:
Ik ben student en wil graag wat leren in cryptocurrencies te handelen, twee jaar terug heb ik enkele euro's geïnvesteerd in BTC en dat is nu ongeveer 36 euro geworden.
Mijn plan is om te beginnen met 50 extra's euro's om wat bekend te raken met handelen. Ik weet dit is een klein bedrag en ik zal hier dus geen hoge (absolute) winsten op maken maar het is echt puur om uit te zoeken hoe alles werkt.
Wat ik graag wil:
- graag geen identificatieplicht (ik vind het prima om mij te identificeren als ik mijn geld over een paar jaar wil omzetten naar euro's)
- een lage fee, ik wilde laatst van mijn Coinbase wallet 10 euro overmaken naar Electroneum maar zag dat de fee boven de euro was (dus meer dan 10%). Ik zoek dus iets met een %-fee dus als ik weinig euro investeer ik ook weinig fee betaal. Bij coinbase was er dacht ik een absolute fee, om zo winst te maken moet er wel heel veel koersstijging zijn.
Tenslotte, ik vind het leuk om veel tijd te steken in snel handelen. En ik snap dat ik die 50 euro niet opeens verdubbel met handelen, het is meer om het te leren. Ik heb het er helemaal voor over om uren bezig te zijn met kopen en verkopen voor maar een euro winst.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Precies dit. Ik heb dit geautomatiseerd, als er op een beurs winst is gemaakt en de totale BTC waarde boven een bepaalde grens komt, wordt er automatisch een afboeking naar mijn cold wallet gedaan.DutchMan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:31:
Klink handig. Kun je delen hoe je dit hebt geautomatiseerd?DaCoTa schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:49:
[...]
Precies dit. Ik heb dit geautomatiseerd, als er op een beurs winst is gemaakt en de totale BTC waarde boven een bepaalde grens komt, wordt er automatisch een afboeking naar mijn cold wallet gedaan.
Sorry, maar ik ga de eikel zijn....Maarten2212 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:43:
Tenslotte, ik vind het leuk om veel tijd te steken in snel handelen. En ik snap dat ik die 50 euro niet opeens verdubbel met handelen, het is meer om het te leren. Ik heb het er helemaal voor over om uren bezig te zijn met kopen en verkopen voor maar een euro winst.
Ben je hierover zeker?
Stel dat je 50 euro investeert, en je haalt er op na één jaar 20-30 euro winst op. Je zit uren en dagen te handelen etc. voor enkele eurocenten. Ik begrijp dat je als student misschien een beperkt budget hebt, en dat crypto heel spannend lijkt, en je deze wereld wilt verkennen. Maar 50 euro is echt wel weinig om te beginnen. Als je student bent kan je evengoed één avondje gaat serveren in een bar, en dan heb je dezelfde winst als 1000 uur werk/tijd in crypto.
Een bitcoin transactie doen (vanaf een exchange) kost ondertussen 5 euro (0.001 btc). Dus je kan het volgende jaar slechts 10 transacties doen en je saldo staat op nul euro. Ook alle exchanges rekenen fees aan om iets te verkopen. Ik denk dat kraken ook minimum order heeft van 0.002 bitcoin (dus 10 euro). Als je ook inkoopt via de niet-bekende maar lokale NL handelaars, betaal je ook absurde fees (2.5%)
Ik zou voorstellen om met een iets groter bedrag te beginnen (bv. 500 euro of meer), maar een ZEER defensief risico-profiel aan te nemen (als geld verliezen iets is waar je schrikt van hebt).
p.s. ik denk niet dat er iets mis is met nu gewoon 50 euro bitcoin kopen, de technologie een beetje verkennen, en vasthouden zonder iets te doen (en na een jaar te kijken wat het waard is), mijn punt was dat "handelen" met 50 euro quasi onmogelijk is, en de tijdsinvestering niet proportioneel is met de potentiële winst
[ Voor 9% gewijzigd door kristof1234 op 21-10-2017 11:01 ]
Zeer defensieve portfolio met crypto's? vergeet het maar, hij kan zo op een dag -30/40% komen te staan. Hij kan best met een beperkt budget wat bitcoin kopen. Ik zou dan ook adviseren om via bl3p alleen bitcoin te kopen. Wanneer je budget wat groter is kan je wat andere coins uit de top 10 kiezen, vooral als je niet t meest van je geld wilt verliezen.kristof1234 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:52:
[...]
Sorry, maar ik ga de eikel zijn....
Ben je hierover zeker?
Stel dat je 50 euro investeert, en je haalt er op na één jaar 20-30 euro winst op. Je zit uren en dagen te handelen etc. voor enkele eurocenten. Ik begrijp dat je als student misschien een beperkt budget hebt, en dat crypto heel spannend lijkt, en je wilt deze wereld verkennen. Maar 50 euro is echt wel weinig om te beginnen. Als je student bent kan je evengoed één avondje gaat serveren in een bar, en dan heb je dezelfde winst als 1000 uur werk/tijd in crypto.
Een bitcoin transactie doen (vanaf een exchange) kost ongeveer 3-4 euro. Dus je kan het volgende jaar slechts 15 transacties doen en je saldo staat op nul euro. Ook alle exchanges rekenen fees aan om iets te verkopen. Ik denk dat kraken ook minimum order heet van 0.002 bitcoin (dus 10 euro). Als je ook inkoopt via de niet-bekende maar lokale NL handelaars, betaal je ook absurde fees (2.5%)
Ik zou voorstellen om met een iets groter bedrag te beginnen (bv. 500 euro of meer), maar een ZEER defensief risico-profiel aan te nemen (als geld verliezen iets is waar je schrikt van hebt).
p.s. ik denk niet dat er iets mis is met nu gewoon 50 euro bitcoin kopen, de technologie een beetje verkennen, en vasthouden zonder iets te doen (en na een jaar te kijken wat het waard is), mijn punt was dat "handelen" met 50 euro quasi onmogelijk is, en de tijdsinvestering niet proportioneel is met de potentiële winst
Aller eerst bedankt voor je reactie. Ik snap helemaal wat je bedoelt. Mijn inkomsten zitten momenteel wel goed dus daar maak ik mij geen zorgen over. De reden dat ik in cryptocurrencies wil gaan beleggen is puur dat als ik meer geld ervoor over heb (dus na mijn studie) ik weet hoe het hele systeem werkt en er dan ook grotere bedragen kan inzetten.kristof1234 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:52:
[...]
Ben je hierover zeker?
Ik zie het zelf meer als een leerproces wat geld kost. Zo ben ik ook jaren geleden begonnen met beleggen met een relatief klein bedrag, maar heb zo in die jaren wel ervaring opgedaan wat nu meer waard is.
En zelfs als ik over een jaar al mijn geld kwijt ben (kans acht ik niet zo groot), maar wel geleerd heb ben ik al tevreden.
Dus nogmaal, ik doe dit niet om winst te maken maar puur om te leren hoe de hele markt werkt. Zodat ik op een later moment als '(meer) ervaren belegger' kan instappen. Het zou natuurlijk wel fijn zijn dat ik na een jaar niet het merendeel van mijn geld kwijt ben aan fees.
Sorry, als een student zijnde kan je met 50 euro prima uit de voeten om te leren handelen met crypto. Zet de bitcoins op een exchange, doe wat onderzoek naar div. munten en stap in op het juiste moment.kristof1234 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:52:
[...]
Ben je hierover zeker?
Stel dat je 50 euro investeert, en je haalt er op na één jaar 20-30 euro winst op. Je zit uren en dagen te handelen etc. voor enkele eurocenten. Ik begrijp dat je als student misschien een beperkt budget hebt, en dat crypto heel spannend lijkt, en je deze wereld wilt verkennen. Maar 50 euro is echt wel weinig om te beginnen. Als je student bent kan je evengoed één avondje gaat serveren in een bar, en dan heb je dezelfde winst als 1000 uur werk/tijd in crypto.
Een bitcoin transactie doen (vanaf een exchange) kost ongeveer 3-4 euro. Dus je kan het volgende jaar slechts 15 transacties doen en je saldo staat op nul euro. Ook alle exchanges rekenen fees aan om iets te verkopen. Ik denk dat kraken ook minimum order heet van 0.002 bitcoin (dus 10 euro). Als je ook inkoopt via de niet-bekende maar lokale NL handelaars, betaal je ook absurde fees (2.5%)
Zoals ik al eerder aangaf op dit forum. Hoe meer mensen 50 euro aan bitcoins kopen hoe beter we er allemaal van worden.
Uiteraard:SquareOne schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:51:
[...]
Klink handig. Kun je delen hoe je dit hebt geautomatiseerd?
Begin met http://www.eclipse.org/downloads/ of een andere IDE voor de taal naar keuze
Het lijstje uit mijn post hierboven is uiteraard niet meer up-to-date, maar je moet gewoon beginnen. Kies een beurs uit waar je al aan het handelen bent, leest de API documentatie en probeer wat requests te doen. Kijk of je je balans uit kunt lezen, en vandaar verder.
Ik ben een ervaren developer, dus dat scheelt, maar het is allemaal geen heel ingewikkelde materie. Bij mij is het zo simpel als 1x per uur kijken wat de balans van alle coins is, reken die om naar totale BTC waarde en als dat boven een bepaalde grens is en er staat voldoende BTC op de beurs, schiet een withdrawal request in.
Mijn programma handeld ook, maar daar is het in principe hetzelfde, kijk hoe je zelf handeld, probeer daar regels voor te maken en zet ze om in een programma. Net als hierboven: begin met kleine stapjes en kleine bedragen.
Het lastigste stukje voor de meeste beurzen is de signing voor private api requets (balance, order, etc), maar mocht je daar tegenaan lopen kun je een DM sturen.
Dank voor het delen. Ik ga puzzelen, mooi project voor het weekend!DaCoTa schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:03:
[...]
Uiteraard:
Begin met http://www.eclipse.org/downloads/ of een andere IDE voor de taal naar keuzeDaarna: lees API documentatie (zie DaCoTa in "[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4") en tot slot: tijd, tijd en meer tijd. En geduld
Het lijstje uit mijn post hierboven is uiteraard niet meer up-to-date, maar je moet gewoon beginnen. Kies een beurs uit waar je al aan het handelen bent, leest de API documentatie en probeer wat requests te doen. Kijk of je je balans uit kunt lezen, en vandaar verder.
Ik ben een ervaren developer, dus dat scheelt, maar het is allemaal geen heel ingewikkelde materie. Bij mij is het zo simpel als 1x per uur kijken wat de balans van alle coins is, reken die om naar totale BTC waarde en als dat boven een bepaalde grens is en er staat voldoende BTC op de beurs, schiet een withdrawal request in.
Mijn programma handeld ook, maar daar is het in principe hetzelfde, kijk hoe je zelf handeld, probeer daar regels voor te maken en zet ze om in een programma. Net als hierboven: begin met kleine stapjes en kleine bedragen.
Het lastigste stukje voor de meeste beurzen is de signing voor private api requets (balance, order, etc), maar mocht je daar tegenaan lopen kun je een DM sturen.
Ok, dat begrijp ik. Maar ik wou u gewoon even bewust maken van praktische limitaties (zoals ik al aangaf kost het nu gemiddeld 5 euro voor bitcoins af te halen van kraken; anders exchanges hebben andere tarieven); met een budget van 50 euro is dit toch lastig.Maarten2212 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:01:
[...]
Dus nogmaal, ik doe dit niet om winst te maken maar puur om te leren hoe de hele markt werkt. Zodat ik op een later moment als '(meer) ervaren belegger' kan instappen. Het zou natuurlijk wel fijn zijn dat ik na een jaar niet het merendeel van mijn geld kwijt ben aan fees.
Als het puur om te leren is, kan je misschien de volgende sites eens proberen
https://www.bitfinex.com/demo (geen idee wat er zoal mogelijk is met de demo)
https://testnet.bitmex.com/app (is al iets ingewikkelder want je handelt in derivaten)
Misschien zijn er nog andere demo versies?
verder is het zeker wel nuttig/interessant om te experimenteren met de technologie (wallet aan te maken, test transactie doen, blockchain ontdekken, etc.)
[ Voor 14% gewijzigd door kristof1234 op 21-10-2017 11:29 ]
Ik denk dat je nog iets teveel nadenkt in het winst maken. De fees zijn nu eenmaal een onderdeel van de leercurve. Nu kan hij op zoek naar een manier om te kijken hoe hij zo min mogelijk kwijt is aan fees. Dit kan ook op grotere bedragen schelen als je naar de percentages kijkt. 50 euro vind ik ook een erg goed bedrag om in te stappen en te leren hoe dit systeem werkt. Wat nou precies een bitcoin adres is en hoe een wallet werkt. Hoe een order plaatsen op een exchange eruit ziet en een beetje inzicht in de volaliteit van de markt. Pas zodra je er echt eigen geld in hebt zitten ga je daar nauwkeuriger naar kijken. Dan zie je dus ook dat je ineens 20% verlies kan hebben als je 5 euro investering in een "perfecte" altcoin toch verkeerd uitpakt.kristof1234 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:07:
[...]
Ok, dat begrijp ik. Maar ik wou u gewoon even bewust maken van praktische limitaties (zoals ik al aangaf kost het nu gemiddeld 5 euro voor bitcoins af te halen van kraken; anders exchanges hebben andere tarieven); met een budget van 50 euro is dit toch lastig.
Als het puur om te leren is, kan je misschien de volgende sites eens proberen
https://www.bitfinex.com/demo (geen idee wat er zoal mogelijk is met de demo)
https://testnet.bitmex.com/app (is al iets ingewikkelder want je handelt in derivaten)
Misschien zijn er nog andere demo versies?
Edit: Ah je hebt nog een laatste paragraaf toegevoegd waarin je precies beschrijft wat ik net opgeschreven heb
[ Voor 3% gewijzigd door walletje-w op 21-10-2017 11:34 ]
Defensief in crypto is relatief, maar ik zou dat aan de kant zetten van alleen in BTC doen. Offensief of aggressief is juist meer in allerlei alt-coins gaan handelen. Hoe nieuwer en waziger de alt-coin, hoe hoger het risico.FearOfTheDarkk schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:59:
[...]
Zeer defensieve portfolio met crypto's? vergeet het maar, hij kan zo op een dag -30/40% komen te staan.
#team_UTC+1
Dit topic is gesloten.
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
- "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]