"When you grow up your heart dies"
Ik zit aan het bier in een proeflokaal. Heb je een gifje???DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:19:
Oh sh*t Vettel. Die grindbak red hem daar echt.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Met als resultaat:

[ Voor 50% gewijzigd door ArnevdS op 20-10-2017 21:26 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Jij zit geloof ik elke week aan 't bier in het proeflokaalJasphur schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:22:
[...]
Ik zit aan het bier in een proeflokaal. Heb je een gifje???
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Zonder die grindbak, en daar al een muur, was zijn auto nu totalloss.Spotmatic schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:24:
Het viel wel mee hoor ;-)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Jup.. Die is er goed aan..Equator schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:24:
Zo, die band van Vettel kan naar de sloop..

-
Nope, dit geldt niet voor de motoren. De 4 motoren die mogen/"de pool" moet ook op vrijdag gebruikt worden. Maar om het extra makkelijk te houden mag je op vrijdag wel een andere versnellingsbak gebruiken.ArnevdS schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:16:
Edit: voor de duidelijkheid. voor de vrijdag zijn teams vrij om in de auto te stoppen wat ze willen. Motoren die daarin gebruikt worden tellen niet mee voor de pool met motoren en kunnen dus geen straffen opleveren; dat geldt alleen voor kwali- en racemotoren.
Maar, als ik mij niet vergis hebben ze op Sky wel al opgelezen (uit FIA mail) dat VER een straf krijgt voor een nieuwe motor. En volgensmij moet daarvoor de motor toch echt in de auto gelepeld zijn (en de pits hebben verlaten?)
- DaniëlWW2
- Niet online
En om het nog complexer te maken mag Max deze oudere motor nog gebruiken voor elke FP1/2 sessie voor de rest van het seizoen als dit kan, en dan elke keer wisselen voor de zaterdag FP3/Q en de zondag race.RobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:30:
[...]
Nope, dit geldt niet voor de motoren. De 4 motoren die mogen/"de pool" moet ook op vrijdag gebruikt worden. Maar om het extra makkelijk te houden mag je op vrijdag wel een andere versnellingsbak gebruiken.
Maar, als ik mij niet vergis hebben ze op Sky wel al opgelezen (uit FIA mail) dat VER een straf krijgt voor een nieuwe motor. En volgensmij moet daarvoor de motor toch echt in de auto gelepeld zijn (en de pits hebben verlaten?)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En om het nog complexer te maken, mag ie ook nog kiezen welke MGU-H, MGU-K en Turbo hij wil gebruikenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:34:
[...]
En om het nog complexer te maken mag Max deze oudere motor nog gebruiken voor elke FP1/2 sessie voor de rest van het seizoen als dit kan, en dan elke keer wisselen voor de zaterdag FP3/Q en de zondag race.
-
Waar?sjaool schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:36:
Ze zijn vandaag wel gek op split screen beelden.
Sky vermeldt net dat wat betreft VER morgen pas echt bekend gemaakt wordt of hij de nieuwe krijgt. Hoe zich dat verhoudt met al het nieuws snap ik ook niet zo goed. Een straf kan je echter alleen krijgen voor een motor die een 'event' heeft meegemaakt en vrijdag valt niet onder een event bij mijn weten. In ieder geval wel Q en race (FP3 weet ik niet precies).RobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:30:
[...]
Nope, dit geldt niet voor de motoren. De 4 motoren die mogen/"de pool" moet ook op vrijdag gebruikt worden. Maar om het extra makkelijk te houden mag je op vrijdag wel een andere versnellingsbak gebruiken.
Die pool moet inderdaad op vrijdag gebruikt worden, maar motoren die je dan gebruikt hebben hun straffen dan natuurlijk al gehad, dat bedoel ik met vrij zijn om te doen wat ze willen. Je hebt inderdaad gelijk met die versnellingsbakken. Vraag me nu af hoeveel er daarvan in een seizoen doorheen gaan
- DaniëlWW2
- Niet online

Op Sky F1.
Beetje voorbarig: welke informatie heb jij over hoeveelheid brandstof die ik niet heb?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:37:
Hamilton rijdt ondertussen Bottas helemaal zoek.
En om het nog complexer te maken mag je alleen de race motor toevoegen aan de poolEdd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:35:
[...]
En om het nog complexer te maken, mag ie ook nog kiezen welke MGU-H, MGU-K en Turbo hij wil gebruiken
Een 'event' zoals jij hier beschrijft geldt enkel en alleen voor de versnellingsbak.ArnevdS schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:37:
Een straf kan je echter alleen krijgen voor een motor die een 'event' heeft meegemaakt en vrijdag valt niet onder een event bij mijn weten.
De motor (en aanverwante) moet van de pool van 4 gebruikt worden en eventuele straffen kun je dan ook oplopen als je op de vrijdag een nieuwe motor monteert.
-
En om het nog complexer te maken: wat als je coureurs gaat wisselen, die weer terug laat komen, maar wel in de andere auto, omdat je nog meer andere coureurs invliegt? Wat ze dus bij Toro Rosso aan het doen zijnRobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:38:
[...]
En om het nog complexer te maken mag je alleen de race motor toevoegen aan de poolAls je dus meerdere nieuwe motoren introduceert in 1 weekend krijg je wel voor elke motor/onderdeel de straffen, maar alleen die wat je in de race gebruikt hebt mag je aan de pool toevoegen. De overige mag je wel weer gebruiken, maar dan krijg je opnieuw een straf, dus kun je net zo goed een compleet nieuwe pakken
Motoren zijn gekoppeld aan de autoArnevdS schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:40:
[...]
En om het nog complexer te maken: wat als je coureurs gaat wisselen, die weer terug laat komen, maar wel in de andere auto, omdat je nog meer andere coureurs invliegt? Wat ze dus bij Toro Rosso aan het doen zijnHoren motoren bij coureurs of bij auto's of een beetje bij beiden? Wordt helemaal leuk als Hartley ook in Mexico rijdt...
-
Kan ook nog zijn dat VER nu al 10 plekken straf heeft en er wellicht nog meer bij komen? Volgensmij hadden ze het ook over 15, waar hij er al 10 kan hebben voor een ander onderdeel.ArnevdS schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:37:
[...]
Sky vermeldt net dat wat betreft VER morgen pas echt bekend gemaakt wordt of hij de nieuwe krijgt. Hoe zich dat verhoudt met al het nieuws snap ik ook niet zo goed. Een straf kan je echter alleen krijgen voor een motor die een 'event' heeft meegemaakt en vrijdag valt niet onder een event bij mijn weten. In ieder geval wel Q en race (FP3 weet ik niet precies).
Die pool moet inderdaad op vrijdag gebruikt worden, maar motoren die je dan gebruikt hebben hun straffen dan natuurlijk al gehad, dat bedoel ik met vrij zijn om te doen wat ze willen. Je hebt inderdaad gelijk met die versnellingsbakken. Vraag me nu af hoeveel er daarvan in een seizoen doorheen gaan4 die zes races meegaan + 20 x eentje van vrijdag ofzo?
En de regelgeving met "event" komt voornamelijk van versnellingsbak regels. Die moeten 6 aaneengesloten events meegaan, maar daarbij is er wel een exclusion dat vrijdag niet meetelt. De officiële definitie van "event" is dus vrijdag, zaterdag en zondag, maar bij versnellingsbak telt vrijdag weer niet mee (tenzij het Monaco is, dan is het donderdag, zaterdag, zondag, en voor versnellingsbak zonder donderdag).
Tenzij je de race niet uitrijdtRobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:41:
En de regelgeving met "event" komt voornamelijk van versnellingsbak regels. Die moeten 6 aaneengesloten events meegaan
Zo.. nu weer FP2 kijken
-
Hmm, mogelijk heb je gelijk. Ik stop maar met al die regels proberen te interpreteren. Het wordt er voor mezelf niet duidelijker op.Edd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:39:
[...]
Een 'event' zoals jij hier beschrijft geldt enkel en alleen voor de versnellingsbak.
De motor (en aanverwante) moet van de pool van 4 gebruikt worden en eventuele straffen kun je dan ook oplopen als je op de vrijdag een nieuwe motor monteert.
Op Sky hadden ze het over dat motoren bij de coureur horen zolang de coureur voor hetzelfde team rijdt. Maar als een coureur vervangen wordt neemt hij de motoren van de coureur over die hij vervangt. En aangezien Kvyat de vervanger is van Sainz zal hij dus ook met de motoren van Sainz rijden.ArnevdS schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:40:
[...]
En om het nog complexer te maken: wat als je coureurs gaat wisselen, die weer terug laat komen, maar wel in de andere auto, omdat je nog meer andere coureurs invliegt? Wat ze dus bij Toro Rosso aan het doen zijnHoren motoren bij coureurs of bij auto's of een beetje bij beiden? Wordt helemaal leuk als Hartley ook in Mexico rijdt...
Duidelijk, toch?
TinusTegengas schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:45:
Pfff. MAG gebruikt je spiegels eens

Toch maar eens het T-shirt bestellen denk ik..
-
- DaniëlWW2
- Niet online
Nou, omdat beiden al binnen zijn na een korte run. Omdat Bottas in een tweede poging het gat met 0,3 seconde verminderde, en omdat inmiddels zowel Max als Vettel sneller waren dan Bottas, maar niet Hamilton. Oh en omdat Hamilton gewoon veel sneller is dan Bottas.ArnevdS schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:38:
[...]
Beetje voorbarig: welke informatie heb jij over hoeveelheid brandstof die ik niet heb?
[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-10-2017 21:50 ]
Nou, de vraag was een beetje of Kvyat echt de vervanger is van Sainz. Hij heeft gewoon 2 races niet meegereden komt dan terug, terwijl inmiddels eerst Gasly en dan Hartley zijn pool heeft overgenomen. De regels spreken echter over coureurs die gewoon hun pool behouden tenzij ze van team wisselen en dat is niet gebeurd.RobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:44:
[...]
Op Sky hadden ze het over dat motoren bij de coureur horen zolang de coureur voor hetzelfde team rijdt. Maar als een coureur vervangen wordt neemt hij de motoren van de coureur over die hij vervangt. En aangezien Kvyat de vervanger is van Sainz zal hij dus ook met de motoren van Sainz rijden.
Duidelijk, toch?
Wil je daarmee zeggen dat het intrinsieke verschil tussen VER en RIC ook >2sec is?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:47:
[...]
Nou, omdat beiden al binnen zijn na een korte run. Omdat Bottas in een tweede poging het gat met 0,3 seconde verminderde, en omdat inmiddels zowel Max als Vettel sneller waren dan Bottas, maar niet Hamilton. Oh en omdat Hamilton gewoon veel sneller is dan Bottas.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
- DaniëlWW2
- Niet online
Ja natuurlijk.naitsoezn schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:51:
[...]
Wil je daarmee zeggen dat het intrinsieke verschil tussen VER en RIC ook >2sec is?
Nee.Laat de vrije training gewoon vrij zijn. Geen verplichtingen, geen conclusies
Ach. Het kan nog veel gekker.ArnevdS schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:47:
[...]
Nou, de vraag was een beetje of Kvyat echt de vervanger is van Sainz. Hij heeft gewoon 2 races niet meegereden komt dan terug, terwijl inmiddels eerst Gasly en dan Hartley zijn pool heeft overgenomen. De regels spreken echter over coureurs die gewoon hun pool behouden tenzij ze van team wisselen en dat is niet gebeurd.
Stel dat Honda bijvoorbeeld spontaan de snelste motor levert volgend jaar. Dan kunnen ze Daniel en Max gewoon in de Torro Rosso zetten.
Of een #1 driver van het team die van auto wisselt met een #2 op het moment dat hij een gridstraf heeft vanwege een motorwissel...
Ja maar dat komt omdat Bottas bewust een slechtere auto heeft gekregen. Dat ligt niet aan Hamilton.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:37:
Hamilton rijdt ondertussen Bottas helemaal zoek.
Nou, dat tweede wordt dus gewoon ondervangen doordat de pool bij een coureur hoort en bijbehorende gridstraffen ook. Toro Rosso wisselt wel veel door elkaar waar de regels schijnbaar geen duidelijkheid over geven.RocketKoen schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:52:
[...]
Ach. Het kan nog veel gekker.
Stel dat Honda bijvoorbeeld spontaan de snelste motor levert volgend jaar. Dan kunnen ze Daniel en Max gewoon in de Torro Rosso zetten.
Of een #1 driver van het team die van auto wisselt met een #2 op het moment dat hij een gridstraf heeft vanwege een motorwissel...
In dat geval ga je een zwaar weekend krijgen. In een niet-vrije-training zelfs achter de slechte bottas. Ik leef met je mee

In de echte wereld zie ik het niet zo somber in though. Prima pace voor RBR, ik zie ze wel meedoen voor het podium
[ Voor 17% gewijzigd door naitsoezn op 20-10-2017 21:57 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Dit is niet Ferrari, maar Mercedes hé.UltraSub schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:53:
[...]
Ja maar dat komt omdat Bottas bewust een slechtere auto heeft gekregen. Dat ligt niet aan Hamilton.
Jij bent duidelijk niet meer scherp en moet naar bed toe, want je pikt mijn overduidelijke sarcasme wel erg slecht op. Dus welterusten naitsoezn.naitsoezn schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:56:
In dat geval ga je een zwaar weekend krijgen. In een niet-vrije-training zelfs achter de slechte bottas. Ik leef met je mee
In de echte wereld zie ik het niet zo somber in though. Prima pace voor RBR, ik zie ze wel meedoen voor het podium
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-10-2017 21:58 ]
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:58:
[...]
Jij bent duidelijk niet meer scherp en moet naar bed toe, want je pikt mijn overduidelijke sarcasme wel erg slecht op. Dus welterusten naitsoezn.
Die Q van morgen ga ik idd pas overmorgen zien
[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 20-10-2017 22:01 ]
2 jaar nadat de Superlicentie is verlopenHippocampus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:18:
De HAR van Haryanto is voor Hartley geworden nu, maar welke regels hangen daar aan vast want er was ook iets met VER en VES toentertijd.
Haryanto reed vorig seizoen nog in de F1?

- DaniëlWW2
- Niet online
Maar Haryanto heeft nog tot Spa vorig jaar gereden, dus die 2 jaar zijn zeker niet verstreken.
Kan het niet ook ermee te maken hebben of de coureur nog ergens onder contract staat of zo? Dat Vergne wel nog als reservecoureur of zo op stond van RBR/STR en Verstappen daardoor niet de VER afkorting kon hebben.
Ja ik zie het (31 juli 2016 was zijn laatste race, GP Duitsland).Hippocampus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:19:
[...]
Haryanto reed vorig seizoen nog in de F1?
Maar de regels bij Max & JEV was het 2 jaar, dus waarom de FIA nu andere regels heeft; ik weet niet
JEV had een superlicentie als derde coureur bij FerrariRobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:20:
[...]
Kan het niet ook ermee te maken hebben of de coureur nog ergens onder contract staat of zo? Dat Vergne wel nog als reservecoureur of zo op stond van RBR/STR en Verstappen daardoor niet de VER afkorting kon hebben.
Daarom mocht Max niet eerder de afkorting van JEV nemen
[ Voor 40% gewijzigd door Ryur op 20-10-2017 22:22 ]
Demper eruit gevallen onderweg?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:20:
Wat gebeurd hier zeg. Die stofzuiger van Perez klinkt wel een beetje als een echte F1 motor.
Lijkt wel een kazoo in te zitten ofzoDaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:20:
Wat gebeurd hier zeg. Die stofzuiger van Perez klinkt wel een beetje als een echte F1 motor.

Vergne was reserverijder en had om die reden het recht op VER en dus was die afkorting gewoon bezet.RobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:20:
[...]
Maar Haryanto heeft nog tot Spa vorig jaar gereden, dus die 2 jaar zijn zeker niet verstreken.
- DaniëlWW2
- Niet online
Geen idee, maar het is een verbetering. Nog iets te scherp, maar dat kan ook wel opgelost worden.
Sky: Confirmation that Force India are running with an experimental microphone which explains the engine noise.devil-strike schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:23:
Meschien test met die nieuwe keramische mics ofzo wat fia wilt gaan gebruiken?
Raar motorgeluid dan inderdaad.
Daarnaast test (alleen?) SFI dit weekend ook met biometrische handschoenen die o.a. zuurstof in bloed en hartslag etc meten. Deze data wordt live teruggevoerd naar de FIA/medisch team en kan bij een crash dus meteen worden ingezien door de doktoren.
Juiste vrienden en een zeer intensieve hobby haha.Oekiejoekie schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:25:
[...]
Jij zit geloof ik elke week aan 't bier in het proeflokaalWat doe ik fout ??? De race in Japan heb ik zelfs met koffie uitgezeten
Je hebt me overtuigd... Ik wordt ook maar amateur-alcoholist... Nu nog een proeflokaal in dit dorpJasphur schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:34:
[...]
Juiste vrienden en een zeer intensieve hobby haha.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Wat ik eigenlijk belangrijker vindt is dat Hulkenberg en Hartley met de nieuwe spec motor rondrijden en beide zijn trager dan hun teamgenoot. Misschien is het wel een downgrade. Nu valt er voor Hartley wel wat te zeggen natuurlijk maar waar ik op doel is dat het mij zal benieuwen of Max die nieuwe update wel krijgt morgen.Hippocampus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:42:
SAI 0.005 sneller dan HUL. Dat kan nog wat vuurwerk opleveren daar.
Zeker gezien zijn huidige snelheid in de FP1 en FP2.
Zou toch zonde zijn met extra grid straf en als die update in de race dus ook niet blijkt te werken lijkt het mij dat Max gewoon het seizoen uit rijdt met zijn huidige pool.
-----------------------------------
[YouTube: https://youtu.be/pxuyt0rGzPk]
[ Voor 5% gewijzigd door Humma Kavula op 20-10-2017 23:40 ]
Was het al bevestigd dat zowel Hulk als HAR die motor erin hadden zitten?Humma Kavula schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:37:
[...]
Wat ik eigenlijk belangrijker vindt is dat Hulkenberg en Hartley met de nieuwe spec motor rondrijden en beide zijn trager dan hun teamgenoot. Misschien is het wel een downgrade. Nu valt er voor Hartley wel wat te zeggen natuurlijk maar waar ik op doel is dat het mij zal benieuwen of Max die nieuwe update wel krijgt morgen.
Zou toch zonde zijn met extra grid straf en als die update in de race dus ook niet blijkt te werken lijkt het mij dat Max gewoon het seizoen uit rijdt met zijn huidige pool.
Zeker bij TR kan ik me voorstellen dat ze een rookie niet meteen met de nieuwste hardware wegsturen. Eerst maar bekend raken met de auto.
En trouwens, zit die niet in die van Kvyat dan? Vanuit het team lijkt het me logisch om zoveel mogelijk feedback te vragen aan de coureur die daadwerkelijk het verschil kan merken
[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 20-10-2017 23:46 ]
Offtopic. Als je jn breda woont pm mij dan.Oekiejoekie schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:36:
[...]
Je hebt me overtuigd... Ik wordt ook maar amateur-alcoholist... Nu nog een proeflokaal in dit dorp
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gezien Hulk en Hartley beide al gridstraffen hebben voor de engine en dit artikel waarbij het duidelijk gaat om maar 3 upgrades totaal, 1 per team. Er staat in dat artikel dat ze vergeven zijn aan hen maar goed, geen echte bron.Martinspire schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:46:
[...]
Was het al bevestigd dat zowel Hulk als HAR die motor erin hadden zitten?
Zeker bij TR kan ik me voorstellen dat ze een rookie niet meteen met de nieuwste hardware wegsturen. Eerst maar bekend raken met de auto.
En trouwens, zit die niet in die van Kvyat dan? Vanuit het team lijkt het me logisch om zoveel mogelijk feedback te vragen aan de coureur die daadwerkelijk het verschil kan merken
Kvyat zit sowieso in de rollercoaster van RB, ik meen gehoord of gelezen te hebben dat hij zelfs niet in zijn "eigen" auto/team rijd.
De echte bron kun je bij de FIA vindenHumma Kavula schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:02:
Er staat in dat artikel dat ze vergeven zijn aan hen maar goed, geen echte bron.
https://www.fia.com/event...venttiming-information-35
Daar staan idd al de documenten dat HUL en HAR gridstraffen hebben.
Wat mij wel zorgen baart is dat HUL tijdens FP2 toch wat problemen leek te hebben.
-
Maar HUL reed nog met de oude motorEdd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:06:
[...]
De echte bron kun je bij de FIA vinden
Wat mij wel zorgen baart is dat HUL tijdens FP2 toch wat problemen leek te hebben.
Vannacht (daar dus in de avond) worden de 'oude' motoren eruit gelept, en de nieuwe erin gezet.
Waarom ze dan nu al de penalties hebben: de teams melden het aan de FIA, de tijdstip van melden is belangrijk want kan gridstraffen schelen (hoe eerder je gemeld hebt, hoe eerder je achteraan wordt gezet, en kan je dus naar voren bij andere coureurs' gridstraffen).
En daarom wordt soms zelfs op woensdag/donderdag aan de FIA gemeld "jongens, we rijden dit weekend met een nieuwe motor/gearbox enz"
Zo is het bij RBR nu aan de hand, en ik denk voor de andere 2 Renault-teams idem ditto!
Bevestiging van Olav bij F1 Cafe (aan het begin)
[ Voor 25% gewijzigd door Ryur op 21-10-2017 00:09 ]
Tijdens de FP1&2 zouden ze de nieuwe motor toch niet plaatsen? Ik dacht dat die voor morgen werden ingebouwd.Edd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:06:
[...]
De echte bron kun je bij de FIA vinden
Zowel bij Max als bij Hulk en Hartley
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
In de Technical Delegate's Report staat 16 en 17 oktober, dus inderdaad zelfs afgelopen maandag en dinsdag al gemeld.Ryur schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:08:
[...]
En daarom wordt soms zelfs op woensdag/donderdag aan de FIA gemeld "jongens, we rijden dit weekend met een nieuwe motor/gearbox enz"
[...]
[ Voor 31% gewijzigd door ArnevdS op 21-10-2017 00:14 ]
Klopt, en tijdens FP3 heb je dan nog even de tijd om te testen of alles in de motor goed loopt. Daarom is het ook belangrijk dat in FP3 de nieuwe er al inzit.ArnevdS schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:11:
Volgens mij belanden we weer in een oeverloze discussie of coureurs op vrijdagen nu wel of niet nieuwe motoren rijden. Over het algemeen doen ze dat niet, dus waarom zouden ze dat vandaag wel doen. Meestal zetten ze vrijdagavond de Q en race-motor erin, aangezien tussen FP3 en Q er eigenlijk te weinig tijd is om dat goed te doen en je na Q in principe niets meer mag wijzigen en gaan de auto's in parc fermee.
Voordat je tijdens de Q en moet kwalificeren en je motor moet testen (zoals Vettel 2 weken terug
De FIA documenten spreken toch echt over "Have been used". Dus ga ik ervan uit dat zij FP1 al met de nieuwe motoren hebben gereden. De aanmelding voor beide is al op 16 oktober geweest.Ryur schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:08:
[...]
Maar HUL reed nog met de oude motor
Vannacht (daar dus in de avond) worden de 'oude' motoren eruit gelept, en de nieuwe erin gezet.
Waarom ze dan nu al de penalties hebben: de teams melden het aan de FIA, de tijdstip van melden is belangrijk want kan gridstraffen schelen (hoe eerder je gemeld hebt, hoe eerder je achteraan wordt gezet, en kan je dus naar voren bij andere coureurs' gridstraffen).
Zo is het bij RBR nu aan de hand, en ik denk voor de andere 2 Renault-teams idem ditto!
Bevestiging van Olav bij F1 Cafe (aan het begin)
Daarom willen ze waarschijnlijk juist in FP1 en 2 de motor testen. Kijken of die het doet, zo niet dan kunnen ze nog terug naar de oude voor FP3, Q en race.Ryur schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:13:
[...]
Klopt, en tijdens FP3 heb je dan nog even de tijd om te testen of alles in de motor goed loopt. Daarom is het ook belangrijk dat in FP3 de nieuwe er al inzit.
Voordat je tijdens de Q en moet kwalificeren en je motor moet testen (zoals Vettel 2 weken terug)
-
Kijk net weer de FP1 op SKY maar daar werd idd duidelijk gezegd dat Kvyat in de auto en team van Sainz rijd.
In de FIA documenten vind ik geen 'have been used', behalve in het document over de hoeveelheden in de vorige races. In het Technical Delegate's Report wordt simpelweg aangegeven welke nieuwe motoren/elementen gebruikt gaan worden en het document heeft als tijdsaanduiding 10:05 en dat is 5 minuten na het begin van FP1. Gebruikt tijdens FP2 zeggen ze dus helemaal niets over en FP1 lijken ze ook niet gebruikt te worden aangezien tussen FP1 en FP2 er normaliter geen motoren gewisseld.Edd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:14:
[...]
De FIA documenten spreken toch echt over "Have been used". Dus ga ik ervan uit dat zij FP1 al met de nieuwe motoren hebben gereden. De aanmelding voor beide is al op 16 oktober geweest.
[...]
Daarom willen ze waarschijnlijk juist in FP1 en 2 de motor testen. Kijken of die het doet, zo niet dan kunnen ze nog terug naar de oude voor FP3, Q en race.
Ik weet niet of dit onder mijn eerdere toezegging om mijn mond te houden, valt, dus een disclaimer
Je moet even kijken bij de Steward's Decisions. Daar staat per coureur een document. Hierin staat een fact.ArnevdS schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:23:
[...]
In de FIA documenten vind ik geen 'have been used', behalve in het document over de hoeveelheden in de vorige races. In het Technical Delegate's Report wordt simpelweg aangegeven welke nieuwe motoren/elementen gebruikt gaan worden en het document heeft als tijdsaanduiding 10:05 en dat is 5 minuten na het begin van FP1. Gebruikt tijdens FP2 zeggen ze dus helemaal niets over en FP1 lijken ze ook niet gebruikt te worden aangezien tussen FP1 en FP2 er normaliter geen motoren gewisseld.
Ik weet niet of dit onder mijn eerdere toezegging om mijn mond te houden, valt, dus een disclaimer![]()
Bijv:
A 6th Internal Combustion Engine (ICE), 6th Motor Generator Unit Heat (MGU-H), 5th
Energy Store (ES) and 5th Control Electronics (CE) have been used.
-
Ah, wat een chaos die documenten. Maar, (wederom,) je hebt gelijk.Edd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:26:
[...]
Je moet even kijken bij de Steward's Decisions. Daar staat per coureur een document. Hierin staat een fact.
Bijv:
[...]
Ja joh..Sainz rijdt net zo snel als Hulkenberg en dat ligt dan gelijk aan de motor.Humma Kavula schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:37:
[...]
Wat ik eigenlijk belangrijker vindt is dat Hulkenberg en Hartley met de nieuwe spec motor rondrijden en beide zijn trager dan hun teamgenoot. Misschien is het wel een downgrade. Nu valt er voor Hartley wel wat te zeggen natuurlijk maar waar ik op doel is dat het mij zal benieuwen of Max die nieuwe update wel krijgt morgen.
-----------------------------------
[video]
Waar zeg ik dat?bvbal79 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:35:
[...]
Ja joh..Sainz rijdt net zo snel als Hulkenberg en dat ligt dan gelijk aan de motor.
En anders lees je de rest ook nog even waarbij het duidelijk wordt dat er waarschijnlijk nog niet gereden is met de nieuwe spec want daar ging het mij om.
Dat Sainz sneller is dan Hulk kan altijd natuurlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Humma Kavula op 21-10-2017 00:43 ]

Goeie klus dit, op een mobiel haha.
https://www.autosport.com...vettel-after-axle-trouble
Ik haak misschien wat laat in in deze discussie, maar in het Engels heeft de present perfect simple een subtiel andere betekenis dan de voltooid tegenwoordige tijd die wij in het Nederlands kennen. Sterker nog, strikt gezien kennen wij geen equivalent van de present perfect simple. In het Engels wordt deze tijd namelijk gebruikt voor acties die in het verleden plaatsvonden, maar nog steeds plaatsvinden.Edd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:14:
[...]
De FIA documenten spreken toch echt over "Have been used". Dus ga ik ervan uit dat zij FP1 al met de nieuwe motoren hebben gereden. De aanmelding voor beide is al op 16 oktober geweest.
[...]
Daarom willen ze waarschijnlijk juist in FP1 en 2 de motor testen. Kijken of die het doet, zo niet dan kunnen ze nog terug naar de oude voor FP3, Q en race.
Bijvoorbeeld: " I have been a formula one racing driver for 3 years" (Max Verstappen die antwoord geeft op de vraag 'hoe lang ben je al f1 coureur?') Wat dus niet betekent dat hij dat nu niet meer is.
Oftewel, in de context van de quote in het FIA-document:
Dit betekent voor zover ik kan zien dat een 6e ICE, 6e MGU-H, een 5e ES en een 5e CE zijn gebruikt, maar nog steeds gebruikt worden, dus ook in FP1. Anders had er "had been used" gestaanA 6th Internal Combustion Engine (ICE), 6th Motor Generator Unit Heat (MGU-H), 5th
Energy Store (ES) and 5th Control Electronics (CE) have been used.
<edit>
Ik geloof dat ik jouw reactie verkeerd heb geïnterpreteerd. Ik dacht dat je bedoelde dat de onderdelen 'zijn gebruikt' en er dus t.o.v. de 6e ICE, 6e MGU-H, etc., nieuwe onderdelen erin gelepeld moeten worden.
Ik zie nu ook het betreffende document van de stewards over Nico Hulkenberg, daarin staat:
Dus blijkbaar hebben ze voor de start van de 1e FP inderdaad een nieuwe MGU-H in Nico zijn auto gelepeld om daarmee in ieder geval deze GP mee te gaan rijdenTime: 10:01
Session: Practice 12
Fact: A 6th Motor Generator Unit Heat (MGU-H), 5th Internal Combustion Engine (ICE) and 5th Turbo Charger (TC) have been used.
oftewel: never mind
[ Voor 18% gewijzigd door JeroenTheStig op 21-10-2017 08:15 ]
Om het nog makkelijker te maken: als de verzegeling op de motor wordt verbroken telde het al als een 'used engine'JeroenTheStig schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 07:38:
[...]
Ik haak misschien wat laat in in deze discussie, maar in het Engels heeft de present perfect simple een subtiel andere betekenis dan de voltooid tegenwoordige tijd die wij in het Nederlands kennen. Sterker nog, strikt gezien kennen wij geen equivalent van de present perfect simple. In het Engels wordt deze tijd namelijk gebruikt voor acties die in het verleden plaatsvonden, maar nog steeds plaatsvinden.
Bijvoorbeeld: " I have been a formula one racing driver for 3 years" (Max Verstappen die antwoord geeft op de vraag 'hoe lang ben je al f1 coureur?') Wat dus niet betekent dat hij dat nu niet meer is.
Oftewel, in de context van de quote in het FIA-document:
[...]
Dit betekent voor zover ik kan zien dat een 6e ICE, 6e MGU-H, een 5e ES en een 5e CE zijn gebruikt, maar nog steeds gebruikt worden, dus ook in FP1. Anders had er "had been used" gestaan
<edit>
Ik geloof dat ik jouw reactie verkeerd heb geïnterpreteerd. Ik dacht dat je bedoelde dat de onderdelen 'zijn gebruikt' en er dus t.o.v. de 6e ICE, 6e MGU-H, etc., nieuwe onderdelen erin gelepeld moeten worden.
Ik zie nu ook het betreffende document van de stewards over Nico Hulkenberg, daarin staat:
[...]
Dus blijkbaar hebben ze voor de start van de 1e FP inderdaad een nieuwe MGU-H in Nico zijn auto gelepeld om daarmee in ieder geval deze GP mee te gaan rijden
oftewel: never mind
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is inderdaad een hele duidelijke samenvattingYakuzA schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:20:
[...]
Om het nog makkelijker te maken: als de verzegeling op de motor wordt verbroken telde het al als een 'used engine'
Maar zoals ik zei, ik had Edd zijn reactie verkeerd geinterpreteerd. Ik had mijn reactie dus gewoon weg kunnen gooien, maar vond het zonde om jullie de korte college in engelse grammatica te ontnemen

Zoals het er nu naar uitziet blijft het morgen tijdens de race niet droog. De hoeveelheid is alleen nog maar de vraag omdat de berichten wisselen van lichte regen naar flinke buien.
bwoah, ik moet de eerste BOA nog tegenkomen die zegt "je parkeerticket is maar 3 minuten verlopen, ik geef je daarom een voorwaardelijke boete"sjaool schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:43:
Die representative zou een goede BOA zijn.
Zoals jet er nu naar uitziet blijft het morgen tijdens de race niet droog. De hoeveelheid is alleen nog maar de vraag omdat de berichten wisselen van lichte regen naar flinke buien.

Op unibet zijn de odds heel hoog voor racewinst max verstappen. Maar om nou een 10tje weg te gooien is ook zo wat.
dat bedoelde ik ook, maar mijn toetsenbord maakte er 'minuten' van
Met de naderende motorwissel lijkt mij dat zwaar optimistisch, hoe graag ik het ook wil geloven.VySio schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:09:
Ik ben echt zo benieuwd naar de eventuele motorwissel. Dit circuit ligt de auto toch best wel? In de zin dat er een redelijke kans is.
Op unibet zijn de odds heel hoog voor racewinst max verstappen. Maar om nou een 10tje weg te gooien is ook zo wat.
[ Voor 49% gewijzigd door JeroenTheStig op 21-10-2017 09:20 ]
Als Ferrari deze race niet 16 punten meer pakt dan Mercedes zijn ze constructeurskampioen.nachtnet schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:22:
Even de calculator erbij gepakt. Het gat tussen Mercedes en Ferrari is momenteel 145 punten. Mocht dat gat na de volgende race (USGP) niet kleiner geworden zijn dan 129 punten is Mercedes dan al constructeurskampioen. Ferrari moet dus op COTA 16 punten of meer inlopen op Mercedes. (bij einde seizoen gelijk aantal punten is Mercedes al niet in te lopen (10 overwinningen tegen Ferrari max)
Na Mexico zou het gat dan kleiner dan 86 punten moeten zijn.
kortom, ik ga ervanuit dat Mercedes in Austin al een grote beker gaat krijgen.
Voor HAM lijkt het overigens duidelijk. 59 punten inhalen in 4 races, maakt dat het niet echt spannend meer gaat worden. (HAM mag 2x uitvallen en heeft dan nog marge)
Als VET geen punten haalt en HAM wordt minimaal 2e krijgt ook hij een beker. (Correct me If i'm wrong)
Is jouw toetsenbord ook een BOA?JeroenTheStig schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:18:
[...]
dat bedoelde ik ook, maar mijn toetsenbord maakte er 'minuten' van
Bensimpel
Positieve meneer
Wat?! 3 seconden? Waarom zijn ze hier wel streng mee, maar andere dingen (kuch vettel kuch) weer niet?

😆 - Denk ook eens om ;)
Het is toch ook een voorwaardelijke straf. Dus zolang ze niet weer dezelfde fout maken in 12 maanden dan hoeven ze deze boete niet te betalen.Bensimpel schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:22:
[...]
Wat?! 3 seconden? Waarom zijn ze hier wel streng mee, maar andere dingen (kuch vettel kuch) weer niet?![]()
Mogen ze met parkeerboetes ook gaan doen
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Bensimpel
Positieve meneer
Vind het nogal een straf om 3 seconden, ik snap dat het voorwaardelijk is, maar het is niet zo dat ze het echt express deden ofzo.Tylocke schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:45:
[...]
Het is toch ook een voorwaardelijke straf. Dus zolang ze niet weer dezelfde fout maken in 12 maanden dan hoeven ze deze boete niet te betalen.
Mogen ze met parkeerboetes ook gaan doen
😆 - Denk ook eens om ;)
Dit kun je zwart-wit beoordelen. Waar ga je de grens leggen als je dit accepteert. 10 seconden, 1 minuut?Bensimpel schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:22:
[...]
Wat?! 3 seconden? Waarom zijn ze hier wel streng mee, maar andere dingen (kuch vettel kuch) weer niet?![]()
[ Voor 56% gewijzigd door Dijkstraat op 21-10-2017 11:06 ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1