WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
ik gok 15 seconden voor het maken van het berichtjeMaurice079 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:26:
[...]
Omdat er precies 19 seconden tussen zaten
Als je de posts van sommige hier leest, lijkt dat op meer mensen van toepassing te zijnOekiejoekie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:27:
[...]
Van de andere kant heeft het gemiddelde F1-wiel met al die sensoren waarschijnlijk wel meer intelligentie

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Hoeveel bandensets mogen we van de FIA meenemen in het volgende topic ? En geven die goede reacties ?fsfikke schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:44:
[...]
Als je de posts van sommige hier leest, lijkt dat op meer mensen van toepassing te zijn
@nachtnet Schade in aan 't halen hier ? Gisteren de race niet gezien ??
Die lag al klaar, alleen de reden moest nog ingevuld wordenP.O. Box schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:30:
[...]
ik gok 15 seconden voor het maken van het berichtje
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Race zeker gezien, topic momenteel aan het bijlezen..Oekiejoekie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:48:
[...]
Hoeveel bandensets mogen we van de FIA meenemen in het volgende topic ? En geven die goede reacties ?
@nachtnet Schade in aan 't halen hier ? Gisteren de race niet gezien ??
Even herbeleven en +1-tjes aan het uitdelen.
Ik schijn ontmaskerd te zijn als van Gameren (alweer
die ontgaat me ff... wie is van Gameren ??nachtnet schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:48:
[...]
Race zeker gezien, topic momenteel aan het bijlezen..
Even herbeleven en +1-tjes aan het uitdelen.
Ik schijn ontmaskerd te zijn als van Gameren (alweer)
Die van de vrijdag uitzendingen van het Ziggo Café (en beroepstwitteraar voor Ziggo) (met "scoops" en filmpjes die 99,9% van de gevallen ook eerst in de F1 topics hier op GoT te lezen & zien zijn.)Oekiejoekie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:52:
[...]
die ontgaat me ff... wie is van Gameren ??

Oooh, die met al die lulkoek... Ja, nou ik 'm zie, ken ik hem... en weet ik ook weer precies waarom ik z'n naam niet onthouden hebnachtnet schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:56:
[...]
Die van de vrijdag uitzendingen van het Ziggo Café (en beroepstwitteraar voor Ziggo) (met "scoops" en filmpjes die 99,9% van de gevallen ook eerst in de F1 topics hier op GoT te lezen & zien zijn.)
[afbeelding]
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
Ben je nou tegen jezelf aan het praten op twitter?
😆 - Denk ook eens om ;)
zo he waar de fuck heb jij het over??VySio schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:19:
Gisteren vroeg ik mij 1 ding af. Max begon op supersoft (tot lap 24 van 54 ofzo) , vervolgens medium om daarna naar ultrasoft te gaan. Hij had 2 setjes ultrasoft. Waarom niet super-ultra-ultra. De concurrentie had al lang bewezen dat je minstens 15 rondjes met ultra kon.
Max begon op SuperSofts (kwalifikatie Q2). Daarna naar de Softs gegaan, daarna weer naar verse SuperSofts. Hij heeft helemaal niet op UltraSofts gereden in de race...
Zo he wat een fucking goed begin van je bericht, en vooral een goed antwoord op mijn vraagShadow771 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:24:
[...]
zo he waar de fuck heb jij het over??
Max begon op SuperSofts (kwalifikatie Q2). Daarna naar de Softs gegaan, daarna weer naar verse SuperSofts. Hij heeft helemaal niet op UltraSofts gereden in de race...

Zijn 2e stop was idd supersoft
Ik begreep van olaf dat hij 2 setjes ultrasoft had.
Waarom geen super, ultra, ultra?
Omdat in de basis hij maar een 1 stop zou doen, de super/soft setup (rood->geel, roze was ultra).VySio schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:19:
Gisteren vroeg ik mij 1 ding af. Max begon op supersoft (tot lap 24 van 54 ofzo) , vervolgens medium om daarna naar ultrasoft te gaan. Hij had 2 setjes ultrasoft. Waarom niet super-ultra-ultra. De concurrentie had al lang bewezen dat je minstens 15 rondjes met ultra kon.
Maar omdat vervolgens er genoeg ruimte was achter hem, de auto vanuit kwali op supers was afgesteld is hij weer terug gegaan naar supers, toen duidelijk werd dat de rest voorin door ging met ~1:41's, waar hij wist dat hij 1:38 kon. Is in 1 van die interviews van Horner verteld. Dat was ook waarom Vettel nog zo kolere hard kon inhalen, Bot/Rai reden vrij traag (en Ham nog de vraag 'how they got so close?').
Dus supers vanuit kwali setup (en langer rijden), softs vanuit uitrijden, terug naar super vanwege voorin.
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 24-10-2017 00:38 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Bedankt! Duidelijk antwoord! Ik had niet verwacht dat een auto anders afgesteld zou worden voor andere banden. Op zich nog best logisch.SinergyX schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:37:
[...]
Omdat in de basis hij maar een 1 stop zou doen, de super/soft setup (rood->geel, roze was ultra).
Maar omdat vervolgens er genoeg ruimte was achter hem, de auto vanuit kwali op supers was afgesteld is hij weer terug gegaan naar supers, toen duidelijk werd dat de rest voorin door ging met ~1:41's, waar hij wist dat hij 1:38 kon. Is in 1 van die interviews van Horner verteld.
Dus supers vanuit kwali setup (en langer rijden), softs vanuit uitrijden, terug naar super vanwege voorin.
In de theorie is ultrasoft meer grip dus minder downforce nodig, soft dus minder grip, meer downforce. Maar ze hebben de kracht niet van de motor, maar wel het chassis, dus beetje balans geworden tussen die 2.VySio schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:39:
[...]
Bedankt! Duidelijk antwoord! Ik had niet verwacht dat een auto anders afgesteld zou worden voor andere banden. Op zich nog best logisch.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Afkomstig vanuit een uitspraak van Hamilton;
...
"He's off-track," the championship leader told Sky F1. "This is the problem with today's circuits. I don't know who made the decision but there's all these run-off areas. Why is that not grass? If that was grass he wouldn't have gone there."
"I just don't know why there's these flaws on these circuits. Particularly the new generation of driver comes in and is very happy to exploit these things. Clearly he's way off the line. You can't go there."
...
Remember Mexico Lewis? Grass, lots of grass
Testing, one, two ...
"When you grow up your heart dies"
Vroeger reden ze juist over het gras om de banden te sparen/koelen... maar dan hebben we het over de tijd van Stirling Moss, toen de mannen nog mannen waren, en de vrouwen ook.Humma Kavula schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:19:
Kimi vindt het wel best dat hij toch 3e is geworden maar zijn Fuck xxx geeft duidelijk aan dat hij een gaatje heeft gelaten en (fair) voorbij is gereden, zo hoort racen te zijn, gebruik al het beschikbare asfalt, wordt er teveel gebruikt? -> gras ( dat red je hooguit met 2 wielen, 4 niet, zie Spanje 2016 )
Dit is mijn mening, geen nieuwe discussie waardig!
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
#metoo was dit weekend alleen voor Guido vd Garde vermoed ik3x3 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:15:
Is dit onderwerp hier al voorbij gekomen?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dames die ik geen straf zou geven als ik ze off-track tegen zou komen.
Meer op: https://www.auto-motor-un...gp-usa-2017-12777259.html
De aankleding was super bij dit evenement.

* FreshMaker is late to the party
Het probleem is denk ik meer een politieke kwestie. ( zou met niet verbazen )
in America mag je niet in de buurt van alcohol komen onder de 21 jaar. niemand had verwacht dat Max 3e zou worden. Aangezien ze geen alcohol vrije champagne in huis hadden was het makkelijker om Max te straffen en dus zo te verwijderen van het podium. Zo hebben ze een mega boete voorkomen. Alleen beseffen ze niet dat ze de sport belachelijk maken.
...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr
Ik vind dat hij gelijk heeft hoor, weg met al dat asfalt. Maar hij vergeet zeker dat hij juist door gras/grind nog niet op 4 WK titels staat. Ik weet zeker dat hij in China 2007 had gewenst dat er asfalt laghardware-lover schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:49:
Oké, op de valreep misschien nog?
Afkomstig vanuit een uitspraak van Hamilton;
...
"He's off-track," the championship leader told Sky F1. "This is the problem with today's circuits. I don't know who made the decision but there's all these run-off areas. Why is that not grass? If that was grass he wouldn't have gone there."
"I just don't know why there's these flaws on these circuits. Particularly the new generation of driver comes in and is very happy to exploit these things. Clearly he's way off the line. You can't go there."
...
Remember Mexico Lewis? Grass, lots of grass
Hij ging SS-S-SS, hij heeft nooit op US gereden. Waarom hij zo’n korte stint (13 rondjes) op soft banden reedt en niet op US is denk ik alleen te verklaren door dat ze gaande de race voor een andere strategie hebben gekozen.VySio schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:19:
Achteraf gepraat denk ik dat ze met betere banden wissels keuzes in theorie makkelijk tweede hadden kunnen worden. Daarnaast denk ik dat de RB een betere balans had met SS (dan US).
Wel jammer dat niemand Max hierna gevraagd heeft trouwens.
[ Voor 7% gewijzigd door talkatoo op 24-10-2017 07:15 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Charlie Whiting
“In alle andere gevallen waarbij een rijder de baan verliet, moest een langere weg worden afgelegd. Max nam echter een kortere weg. En hij kwam met alle vier de wielen buiten de baan terecht.”
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Hij moest naar Soft om de optie open te houden om de race ineens uit te rijden ivm bandenregelement. Hij ging naar binnen toen hij tegen de achterkant van Raikkonen, Bottas, Vettel aanreed. Dus dan kun je óf proberen 3 man in te halen op dezelfde banden (en de kans lopen zoals Ricciardo zijn banden aan gort te rijden); óf voor de aanval kiezen met andere banden. Het gat achter hem was groot genoeg om die gok te nemen.edwinkuipers89 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 07:08:
[...]
Waarom hij zo’n korte stint (13 rondjes) op soft banden reedt en niet op US is denk ik alleen te verklaren door dat ze gaande de race voor een andere strategie hebben gekozen.
Die eerste supersoft snap ik ook wel. De tweede supersoft snap ik niet zo.Roamor schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 07:53:
[...]
Hij moest naar Soft om de optie open te houden om de race ineens uit te rijden ivm bandenregelement. Hij ging naar binnen toen hij tegen de achterkant van Raikkonen, Bottas, Vettel aanreed. Dus dan kun je óf proberen 3 man in te halen op dezelfde banden (en de kans lopen zoals Ricciardo zijn banden aan gort te rijden); óf voor de aanval kiezen met andere banden. Het gat achter hem was groot genoeg om die gok te nemen.
Waarschijnlijk was de balans van de auto op de supersoft beter dan op de ultrasoft. Dus kom je op een stukje afstelling van de auto terecht.MikeyMan schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:04:
[...]
Die eerste supersoft snap ik ook wel. De tweede supersoft snap ik niet zo.
-
Hij ging inderdaad naar Softs om de race te kunnen uitrijden, heeft alleen niks te maken met het banden reglement, hij had prima naar Ultra Softs gemogen. Toen hij bij RAI, BOT en VET arriveerde had hij nieuwere Softs, hij had ze dus niet "aan gort" gereden. Daarnaast heeft Ricciardo nooit een probleem met zijn banden gehad? Hij klaagde er wel een beetje over, maar dat probleem had iedereen. Is niet de reden voor zijn uitvallen geweest (als je dat bedoelde). Want hij reedt toen al op een nieuw setje Super Softs.Roamor schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 07:53:
[...]
Hij moest naar Soft om de optie open te houden om de race ineens uit te rijden ivm bandenregelement. Hij ging naar binnen toen hij tegen de achterkant van Raikkonen, Bottas, Vettel aanreed. Dus dan kun je óf proberen 3 man in te halen op dezelfde banden (en de kans lopen zoals Ricciardo zijn banden aan gort te rijden); óf voor de aanval kiezen met andere banden. Het gat achter hem was groot genoeg om die gok te nemen.
Overzicht eerste stops:
Max: ronde 24
RIC: ronde 12
RAI: ronde 20
VET: ronde 16
Max had dus in theorie prima papieren om het gevecht aan te gaan.
[ Voor 9% gewijzigd door talkatoo op 24-10-2017 08:32 ]
[ Voor 15% gewijzigd door naitsoezn op 24-10-2017 08:32 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1