Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2017] Race 17 - GP van USA Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2
Acties:
  • 84.343 views

Acties:
  • +12Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:53

nachtnet

United States Grand Prix - 20-22 Oktober
Data
Vr 20 Okt
Free Practice 1:17:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(10:00)
Free Practice 2:21:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:00)
Za 21 Okt
Free Practice 3:18:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(11:00)
Quali:23:00*https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(16:00)
*Latere tijd dan gebruikelijk i.v.m. optreden Justin Timberlake
Zo 22 Okt
Race:21:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:00)

CircuitCircuit of the Americas (COTA)
LocatieAustin, USA
Lengte5513 m
Aantal race ronden56
Total race afstand308,405 km
Laatste winnaarLewis Hamilton (Mercedes) 1:38:12.618
Lap record1:39.347 - Sebastian Vettel (2012)
LinksFormula1.com Google maps

Banden

Bandenkeuzes:
Beschikbaar zijn de volgende banden*:
  • UltraSoft (US) Paars Roze
  • SuperSoft (SS) Rood
  • Soft (S) Geel
*tot de GP van Monaco was de banden keuze voor ieder team gelijk.
  • 7 sets van de zachtste band
  • 4 sets van de middelste band
  • 2 sets van de hardste band

These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero Soft and one set SuperSoft.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

Following the regulations, each driver must save for Q3 one set of the softest of the three nominated compounds. This set will be given back to Pirelli after Q3 for those who qualify in the top 10, but the remaining drivers will keep it for the race.

Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2
- Two sets at the end of FP3

Twitter - https://twitter.com/COTA

AGee wijzigde deze reactie 17-10-2017 08:58 (2%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• AGee
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
We zijn er weer bij hoor! #zinnin >:)

AGee wijzigde deze reactie 20-10-2017 13:17 (255%)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En nu maar hopen dat Max, deze keer niet zomaar de pitsstraat inrijd terwijl dit niet moest, een totaal vernagelde pitstop had en vrij snel erna zijn versnellingsbak kapot gaat. Lijkt dus een beetje op dit seizoen ja, maar dan vorig jaar. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

quote:
xippie schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:17:
Typo in de startpost, US banden zijn roze deze race.
Startpost is voor vorige week al gemaakt..

Wel benieuwd of er meer auto's, overals en teamgear roze wordt.. ( een roze safetycar bv.)

Force india zal iig veel promo foto's gaan schieten voor hun sponsoren.

nachtnet zonder hoofdletter

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Dat deze nog niet geplaatst is zeg. Beschamend gewoon. :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Stefie2010 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:54:
[...]

Ik zeg niet dat Saintz van hetzelfde niveau is als Verstappen, alleen dat hij zich aardig bewezen heeft toen ze samen bij TR zaten en ook dit seizoen rijdt hij bij vlagen zeer goed. Tegenover welk toptalent heeft Hulkenberg zich staande kunnen houden tot nu toe?
Dat ook niet echt. In 2015 was het al 49 vs 18 voor Verstappen. Dit met vier uitvalbeurten tegenover zeven voor Sainz. Geen flauw idee wat er precies achter zat. Wel wist Verstappen ook tweemaal 4de te worden, dat is Sainz maar een keer gelukt in drie jaar. Dat hij vervolgens Kyvat versloeg mag geen verrassing heten. Dat deed hij alleen ook weer niet heel overtuigend.

Voor de toekomst denk ik dat hij blij mag zijn dat hij bij Renault zit, en daar kan hij maar beter blijven en hopen dat ze hun zaakjes op orde krijgen. Verstappen is first pick geworden voor zowel RBR als Mercedes als Lewis stopt. Bij McLaren hebben ze al Vandoorne en dan komt Norris ook nog als Alonso vertrekt/stopt. Bij Ferrari komt Leclerc eraan en als die presteert in de Sauber in 2018, dan kan hij zomaar Kimi gaan vervangen als nummer twee.

Waar moet een Sainz dan naartoe behalve Renault? Hetzelfde kan je je afvragen voor heel wat coureurs die denken dat ze nog een kans maken voor een betere auto. Alleen Ocon zie ik nog naar Mercedes gaan na verloop van tijd. Stel dat RBR volgend jaar de stijgende lijn voortzet, dan Ocon die Bottas vervangt. De rest maakt maar bar weinig kans om naar een van de top teams te gaan.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Stefie2010 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:04:
[...]

Wederom, nergens zeg ik dat Sainz van hetzelfde niveau als Verstappen is alleen dat Sainz meer indruk gemaakt heeft tegenover teamgenoten dan Hulkenberg, vind ik altans, kijkend naar het niveau van de teamgenoten.
Maar dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat Sainz niet in staat bleek om een mentaal gebroken Kyvat echt zoek te rijden. Ja, hij is beter, maar niet zoveel beter. Niet als je bedenkt wat voor talent er allemaal aan zit te komen, of er al is. Ik schat Verstappen, Ocon, Leclerc, Vandoorne en Norris allemaal hoger in dan Sainz.

Natuurlijk haak ik hiermee ook in op Sainz die een RBR zitje wil. Onder huidige omstandigheden verdient hij dat zitje botweg niet. Naast de talenten zijn Ricciardo, Alonso, Vettel en Hamilton er ook nog. Hulkenberg is ook niet slecht, maar ook geen wereldtalent ofzo. Sainz mag eerst maar eens gaan bewijzen of hij Hulkenberg wel bij kan houden.
quote:
Kassad schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

SAI is alleen maar uitgeleend aan Renault, ik ga ervan uit dat RB hem achter de hand wil houden voor het geval RIC of VER naar een ander team vertrekt.
Als een noodgreep, maar of dit voor Sainz nu zo geweldig is. Stel dat Ricciardo of Verstappen vertrekt, dan is Sainz onherroepelijk nummer twee naast iemand anders. Dat zal desastreus zijn voor zijn carrière.

Ik heb trouwens wel zin in dit circuit. Redelijk wat downforce, zeer veel schakelen, relatief weinig vol gas, veel bochten en ook mooie stukken. Kan een leuk baantje worden. Ook lijkt Max in te zetten op Mexico dus als hij hier penalty's pakt, dan krijgen we hopelijk een inhaalrace. :*)

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 18-10-2017 16:17 (3%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
UltraSub schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:15:
@Jasphur misschien wil iedereen wel naar Renault als ze dat blok verbeteren en quali mode alleen voor het fabrieksteam houden en met alle geheimen die ze verkrijgen van andere teams een top 3 auto neerzetten. O-)
Tja, Renault geeft het volledige package aan alle teams als onderdeel van het contract. Dat kunnen ze dus niet doen. ;)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
3x3 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:49:
Ik zal het Promo-verhaalje van Bernhard jr. van Oranje later wel kijken.

Maar, man-man-man wat is dat RTL Slipstream toch een gezwam van twee dronken aardbeien.
Ook nu heb ik het weer binnen 3 minuten weggeklikt.

"Zandvoort is een soort Monaco..."

echt...
Wees blij dat ze niet de F1 rechten hebben en je er elke race mee zit. Zijn Olav en Jack opeens niet zo slecht meer hé. Coronel wel, maar die kan je ook overslaan. :+

Maar terug naar het topic, voordat het weer alleen maar over de RTL presentatoren gaat. :)

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 18-10-2017 21:04 (9%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
MikeyMan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:51:
Toch wel apart dat ricciardo al meer onderdelen gebruikt heeft dan max. Timing was dus gewoon beter...
Tja, Ricciardo heeft dit seizoen wel eens een race uitgereden hé. O-) :P

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
Ankona schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:36:
Sorry, maar ik word een beetje flauw van al die kijk RIC en VER eens grappige vriendjes zijn foto's van RBR. Laten die jongens nou maar gewoon races winnen, de rest mag me gestolen worden.
Helaas, zo werkt het niet. Die jongens van Red Bull zitten er niet voor de liefdadigheid, die willen gewoon blikjes verkopen :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Stomme tijden die steeds veranderen. Ik dacht dat het pas om 18:00 begon. :(

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Oh sh*t Vettel. Die grindbak red hem daar echt. :o

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Zonder die grindbak, en daar al een muur, was zijn auto nu totalloss. ;)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
RobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:30:
[...]

Nope, dit geldt niet voor de motoren. De 4 motoren die mogen/"de pool" moet ook op vrijdag gebruikt worden. Maar om het extra makkelijk te houden mag je op vrijdag wel een andere versnellingsbak gebruiken.

Maar, als ik mij niet vergis hebben ze op Sky wel al opgelezen (uit FIA mail) dat VER een straf krijgt voor een nieuwe motor. En volgensmij moet daarvoor de motor toch echt in de auto gelepeld zijn (en de pits hebben verlaten?)
En om het nog complexer te maken mag Max deze oudere motor nog gebruiken voor elke FP1/2 sessie voor de rest van het seizoen als dit kan, en dan elke keer wisselen voor de zaterdag FP3/Q en de zondag race. :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hamilton rijdt ondertussen Bottas helemaal zoek. O-)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
ArnevdS schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:38:
[...]

Beetje voorbarig: welke informatie heb jij over hoeveelheid brandstof die ik niet heb? :)
Nou, omdat beiden al binnen zijn na een korte run. Omdat Bottas in een tweede poging het gat met 0,3 seconde verminderde, en omdat inmiddels zowel Max als Vettel sneller waren dan Bottas, maar niet Hamilton. Oh en omdat Hamilton gewoon veel sneller is dan Bottas. :+

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 20-10-2017 21:50 (6%)

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:47:
[...]

Nou, omdat beiden al binnen zijn na een korte run. Omdat Bottas in een tweede poging het gat met 0,3 seconde verminderde, en omdat inmiddels zowel Max als Vettel sneller waren dan Bottas, maar niet Hamilton. Oh en omdat Hamilton gewoon veel sneller is dan Bottas. :+
Wil je daarmee zeggen dat het intrinsieke verschil tussen VER en RIC ook >2sec is? :P Laat de vrije training gewoon vrij zijn. Geen verplichtingen, geen conclusies ;)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
naitsoezn schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:51:
[...]

Wil je daarmee zeggen dat het intrinsieke verschil tussen VER en RIC ook >2sec is? :P
Ja natuurlijk. :Y)
quote:
Laat de vrije training gewoon vrij zijn. Geen verplichtingen, geen conclusies ;)
Nee. ;)

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
In dat geval ga je een zwaar weekend krijgen. In een niet-vrije-training zelfs achter de slechte bottas. Ik leef met je mee :(:)

In de echte wereld zie ik het niet zo somber in though. Prima pace voor RBR, ik zie ze wel meedoen voor het podium :)

AGee wijzigde deze reactie 20-10-2017 21:57 (17%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
UltraSub schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:53:
[...]

Ja maar dat komt omdat Bottas bewust een slechtere auto heeft gekregen. Dat ligt niet aan Hamilton.
Dit is niet Ferrari, maar Mercedes hé. ;)
quote:
naitsoezn schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:56:
In dat geval ga je een zwaar weekend krijgen. In een niet-vrije-training zelfs achter de slechte bottas. Ik leef met je mee :(:)

In de echte wereld zie ik het niet zo somber in though. Prima pace voor RBR, ik zie ze wel meedoen voor het podium :)
Jij bent duidelijk niet meer scherp en moet naar bed toe, want je pikt mijn overduidelijke sarcasme wel erg slecht op. Dus welterusten naitsoezn. ;)

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 20-10-2017 21:58 (9%)

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:58:
[...]

Jij bent duidelijk niet meer scherp en moet naar bed toe, want je pikt mijn overduidelijke sarcasme wel erg slecht op. Dus welterusten naitsoezn. ;)
:>

Die Q van morgen ga ik idd pas overmorgen zien :P

AGee wijzigde deze reactie 20-10-2017 22:01 (8%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Wat gebeurd hier zeg. Die stofzuiger van Perez klinkt wel een beetje als een echte F1 motor. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Hippocampus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:22:
[...]

Demper eruit gevallen onderweg? ;)
Geen idee, maar het is een verbetering. Nog iets te scherp, maar dat kan ook wel opgelost worden. :+

@JeroenTheStig Niet 3 minuten, 3 seconden.. 8)7

even mijzelf uit het F1 topic citeren:
quote:
nachtnet schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:22:
Even de calculator erbij gepakt. Het gat tussen Mercedes en Ferrari is momenteel 145 punten. Mocht dat gat na de volgende race (USGP) niet kleiner geworden zijn dan 129 punten is Mercedes dan al constructeurskampioen. Ferrari moet dus op COTA 16 punten of meer inlopen op Mercedes. (bij einde seizoen gelijk aantal punten is Mercedes al niet in te lopen (10 overwinningen tegen Ferrari max 8))

Na Mexico zou het gat dan kleiner dan 86 punten moeten zijn.

kortom, ik ga ervanuit dat Mercedes in Austin al een grote beker gaat krijgen.

Voor HAM lijkt het overigens duidelijk. 59 punten inhalen in 4 races, maakt dat het niet echt spannend meer gaat worden. (HAM mag 2x uitvallen en heeft dan nog marge)
Als Ferrari deze race niet 16 punten meer pakt dan Mercedes zijn ze constructeurskampioen.
Als VET geen punten haalt en HAM wordt minimaal 2e krijgt ook hij een beker. (Correct me If i'm wrong)

quote:
JeroenTheStig schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:18:
[...]

dat bedoelde ik ook, maar mijn toetsenbord maakte er 'minuten' van :P
Is jouw toetsenbord ook een BOA? :+

quote:
YakuzA schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:02:
[...]

Klopt. Tenzij bot dan voor ham finisht en 1e wordt ;)
Staat BOT nog zo dichtbij?

edit: Ja dus, 72 punten momenteel. BOT moet 4 punten inlopen op HAM deze race om kans te maken op titel.(en dan moet HAM 3x uitvallen.)

nachtnet wijzigde deze reactie 21-10-2017 11:05 (25%)

nu ja, kwalificatie is pas over 11 1/2 uur. vlieg Pierre maar in.. :+

* nachtnet ziet diverse geluiden in die richting op twitter.. Gaat natuurlijk niet gebeuren.. ;)

:? uurtje te vroeg, dan maar eerst koken..

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
RoD schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:21:
Waarom zit VER niet in z'n auto? Heeft dat met die nieuwe motor te maken?
Die motor is kennelijk nog niet gewisseld. Geen idee waarom hij niet rijdt. :/

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Hij wil stiekem weer terug naar RBR. :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
TinusTegengas schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:31:
Nu zeggen ze op Ziggo dat Max wél met de nieuwe motor rijdt :?
Nee, dat zeiden ze niet. :P

En Grojean verprutst het weer eens. :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:43:
[...]

Is dat nu ergens bevestigd dan? Iedereen lijkt hier maar wat te roepen over die motor 8)7
Volgens mij is het toch echt nu nog de oude motor en MGU-H, en straks met de Q de nieuwe motor en MGU-H. :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mensen, er is gewoon een topic voor waar de F1 te kijken is. Staat ook gewoon in de topicwaarschuwing.

quote:
Oekiejoekie schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:12:
[...]

In huize @nachtnet zal het wel ruzie zijn... Of jr. mee mag kijken >:)
Junior slaapt op de bank, geen belangstelling voor Q voor hem.

Papa heeft tablets in de laders, en channel4 klaarstaan.

quote:
Oekiejoekie schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:01:
[...]

Morgenavond wel aan de kinderchampagne, en maandag een dagje ziek op school ? >:)
Herfstvakantie, en pakjes chocomel.

@yorkick Q is laatste races inderdaad de moeite waard.

minder dan een half uurtje nog..

quote:
KAI ebel ook op RTL .. Oh wacht die is altijd al in roze :+

* nachtnet heeft het niet gechecked.. 100% gok. :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Arjantje72 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:42:
[...]

Was helemaal mijn schuld. Sorry.
Het is je vergeven hoor. Iets met geen nazi mod zijn. ;)
Ik weet ook echt wel dat al die topics ook niet ideaal zijn, en dat er wel eens dingen door elkaar gaan lopen. Een reactie hier of daar maakt ook niks uit, maar een beetje ontopic blijven mag ook wel.

Maar ik ga voor Hamilton P1, Vettel P2, en de rest zien we wel. :)

quote:
Arjantje72 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:50:
[...]

Maar je post niet zo veel foto's meer, volgens mij heb je nu wat beters te doen :)
@UltraSub @Arjantje72 Post inderdaad tijdelijk veel minder in de f1 topics. Ben nu even een paar weken niet thuis (maar bij ex-partner in huis.) (helaas niet omdat het kan maar omdat het moet.)

quote:
Oekiejoekie schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:07:
De eerste afknapper van de kwalificatie is wat mij betreft een feit...

Eindelijk weer eens een tijdstip voor F1, bier en bittergarnituur... Maar om niet heel huize Oekiejoekie in de frituurdamp te zetten, ovenbitterballen gehaald...

Gadverdammme... Morgenavond ga ik gewoon voor dampende frituur })
dan had je om 21:00u even een proefronde moeten bakken.. ook in f1 beginnen ze een raceweekeinde niet bij kwalificatie. (fp1/2/3..) :+

goed begin p1 VER

HAM er voorbij

was er iets met STR? :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Als GRO valide reden tot klagen heeft, dan weet je dat je het verpest hebt. :+

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 21-10-2017 23:13 (4%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Arjantje72 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:14:
[...]

Klopt, normaal heeft hij problemen met zijn remmen :)
Gelukkig werkte die nu wel zeg, en zijn stuur ook. Wat een ongelooflijk domme actie van Stroll. |:(

quote:
pinda powerrr schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:15:
Toch een Q2 voor VER?
Vrije bandenkeuze is toch ook wel handig? Of heb ik iets gemist?
als hij in q2 niet bij beste 10 komt nog steeds vrije keuze.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Hippocampus schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:15:
Komt er nog eens een tijd dat muppets zoals STR en MAG hier een paar puntjes voor op hun licentie krijgen.... :/
Magnussen moet je gewoon eens schorsen. :N
Stroll moet je echt naast Kubica zetten, en helemaal af laten maken. >:)

HAR naar q2?

Nee, toch niet.

SAI doet het anders prima t.o.v. HUL

Hierom mag MAG naar de stewards..

quote:
Woudloper schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:25:
Wat gebruiken sommige veel banden in Q1. KVY heeft gewoon drie nieuwe setjes Ultrasofts laten monteren.
Alles om naar q2 te kunnen

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:29:
Hmm, VER toch op de baan? Ik snap het eigenlijk niet zo. Waarom zou hij dat doen? Of je nu 19e (4e plek + 15 straf) of 20e (helemaal achteraan) start, who cares? Waarom die extra km op de motor zetten?
Ga jij Max vertellen dat hij rustig aan moet doen? Ja, dat dacht ik al, verspilde moeite. :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max op iets meer dan 0,2 van RIC, met SS, terwijl RIC US had. Netjes. :Y

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
UltraSub schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:33:
[...]

Nee, normaal gesproken wil je op soft als je van achteraan moet starten.
Tja, ook op deze baan? Kijk eens naar de eerste bocht? Gaat een slagveld worden en dan heb je je SS bandjes al gehad, maakt niet uit of je meteen pit, of niet. Ben je dus redelijk vrij qua strategie. ;)

@DaniëlWW2 die eerste bocht is toch ook zo breed dat iedereen daar vaak wel doorheen komt? Wel een bocht voor verschillende lijnen en inhaalmogelijkheden..

MAS KVY VAN GRO HUL out

quote:
TinusTegengas schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:44:
[...]

En bij HAR denk ik eerst Haryanto ipv Hartley
en dan mis ik toch weer die blauw rode chicanes van Manor.

@Rivanov waarom zit mrs. Rivanov niet in dit topic?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ja hoor, 0,25 sneller voor Max dan RIC. :P

Oh en boe Vettel. -O-

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 21-10-2017 23:54 (33%)

VER op minimale afstand tot de Ferraris 1 en 16 duizendste

quote:
Paulus07 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:58:
waarom zwaaien ze vanaf de muur naar de box? Hebben toch gewoon headsets voor communicatie?
direct zicht is sneller dan radioverkeer.

quote:
Grrrrrene schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:01:
RIC heeft VER toch te pakken. Ben benieuwd wat de startplek van VER nou wordt morgen.
p16/17/18 ongeveer

quote:
Maurice079 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:03:
Vettel op de voorste rij, interessant voor morgen!
doel je op rode Vettel mist?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ach, Max schoot uit in sector 3, anders had hij P4, of misschien P3 gehad. P2 had misschien zelfs gekund, want Max zat heel dicht op Vettel. Maakt ook helemaal niks uit, want gridstraffen.

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 22-10-2017 00:06 (21%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
RoD schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:06:
[...]

Inderdaad, en staat er uiteindelijk maar een tiende achter, tot plaats 4. Kan gebeuren. Maar toch... jammer!
Ja, het had zelfs P2 kunnen zijn geweest. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Vos schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:06:
[...]

Gaat hij daar niet bewust over de lijn? Deed het wel erg vaak.

Heb geen sectortijden bij de hand dus weet geen verschillen qua sectoren.
Het kost tijd dus nee. ;)

quote:
Rukapul schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:11:
Wanneer wordt de startgrid bekend? Of gaat dat weer complete chaos worden tot kort van tevoren alle straffen verwerkt zijn zoals de vorige keer?

IMHO hoort er gewoon een provisional startgrid direct na Q1 gepubliceerd te worden.
iig nog wachten op de evt straffen voor MAG & STR. en eventueel nachtelijk sleutelwerk met straffen.

zonder de straffen voor MAG/STR zou dit de grid zijn,.

HAM VET BOT RIC RAI OCO SAI ALO PER MAS KVY GRO STR WEH MAG VAN VER HUL HAR

quote:
EN geeft gelijk aan dat mijn eerdere bron met de "juiste" grid onjuist lijkt te zijn..

zal morgen wel weer anders zijn.

volgens C4 Eddie Jordan is Arrivabene exit in 2018

quote:
Hippocampus schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:28:
Als dat maar goed gaat in de race. VER moet nog wel langs MAG, STR, KVI en MAS.
Lijkt bijna zeker dat dat ergens fout gaat :P
kan allemaal op snelheid in die eerste rondes (zelfs voordat DRS open gaat.

Updated grid:

Voor zekerheid, maar afwachten tot vanavond. :+

quote:
RobertMe schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:23:
[...]

En @nachtnet . Stroll was 17e, met 3 plekken straf komt hij dus uit op plek 20, waar bij Verstappen het dus 6+15=21 is. Stroll zal dus vóór Verstappen starten. En in het geval van Magnussen dus 20+3=23 dus achter Verstappen. (Was Stroll 18e geworden zou hij dus ook op plek 21 uitkomen. Maar omdat Verstappen zijn straf eerder kreeg zou Verstappen voor Stroll staan)
:Y
+ Als Stroll idd motorproblemen zou hebben kan hij nog een nieuwe straf krijgen..

weer radar rond Austin.

via Steffen Dietz
quote:
#F! @Cota Weather: What a beauty of a cold front! Thousands of Miles long, Will pass the Austin area soon. Even a few tornados touched down. (Re. Tornados"Reported and filmed in southern Oklahoma at an earlier stage.)

Acties:
  • +12Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:
En nu moet ik weer als politieagentje op gaan treden. :/
Mensen kom op. Ja de race is wat later, maar dan hoef je niet de hele dag met reacties te komen over je vriendin/vrouw/whatever, ruzie over de TV en al helemaal niet met "keuken" opmerkingen. Hou het gewoon bij de aankomende F1 race, daar is dit topic voor. Al die andere dingen kunnen gewoon in de HK.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Oke, dat volkslied is en blijft mij te erg. :|

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Rainbow_Dash schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:54:
Valt me tegen dat trump er niet is :+

Its gonna be huge, trust me.
Alsjeblieft niet zeg. Ik word zo strontziek van hem. :')

Maar fijne race iedereen, en blijf lief voor elkaar zodat ik ook kan blijven kijken. :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Señor Sjon schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 21:00:
Ready to Rumble is misschien niet de beste catchphrase met Kvyat in de buurt. :+
Die gast noemde hem echt "de torpedo" dus. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nou, haalt Max eens iedereen in, en dan laten ze het niet zien...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
GP2 engine. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
RoD schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 21:17:
Dit wordt zeker een P6 voor VER. En dan eens kijken of er nog meer in het vat zit. Misschien dat er bij het ruzie maken tussen BOT, RIC en RAI nog wat te winnen valt qua tijd...
Nou met zijn pace kan er nog meer inzitten. Iedereen zal naar SS gaan, Max wat later naar US. Hij kan zomaar nog hoger komen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ze gaan ook gewoon allemaal aan de kant voor hem. Proberen het niet eens om Max te blokkeren. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
pinda powerrr schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 21:22:
En dat allemaal op de SS, wat straks op de US?
Kimi pakken. ;)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Franko P. schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 21:30:
Ai ai ai. Als max z'n motor het maar houdt
Max heeft een gloednieuwe, RIC niet. :/

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
zetje01 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 21:34:
Max kan toch ook een éénstopper proberen?
Sterker nog, voor hem is dat een groter voordeel omdat hij langer kan doorrijden op SS.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Lewis zit nu met Vettel vlak achter zich, en Max voor zich, waar je nooit voorbij komt.
Racen maar. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afvlaggen die handel. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Heeft Max nog een setje SS?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Maurice079 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 21:45:
Toch naar soft? Wat voor nut had de SS dan?
Max kan de race blijven pushen, Kimi etc niet echt meer.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Fernando Alonso, de enige F1 coureur die nu al een tweede race heeft gereden in de VS, en beide keren uitviel omdat de Honda motor kapot ging. :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Massa op US en dan 26 ronden? Williams is weer eens bezig zeg. 8)7

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Perez pannenkoek met je sneller. :P

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 22-10-2017 22:01 (27%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Goed zo Kimi en Bottas, vecht met elkaar en sloop je banden. :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max pit. US?

Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True