LoeWn schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:54:
[...]
Dat lijkt me inderdaad de reden. Kan zo ook geen andere bedenken. Iedereen in de top 6 ging naar softs, dus het leek alsof je er goed de wedstrijd mee kon uitrijden. Red Bull heeft op tijd gezien dat de rondetijden toch wel erg ver achter uit gingen. Met SS kon VER 2 seconden per rondje goed maken (en undercut op Vettel!). Verdeeld over 10 rondjes haalt dat maar amper de pitstop er uit, maar je kunt wel makkelijker inhalen omdat het snelheidsverschil groter is. Plus je hebt de zekerheid dat je de race kunt uitrijden.
Achteraf had de middenstint met US gekunnen. Wie weet wat we dan gezien hadden.. Maarja, softs was een hele goede keuze gezien de goede pace.
Ik had eerder het idee doordat Vettel 2 pits nam dat RBR er vanuit zou gaan dat RAI en de rest ook zou volgen voor een 2e pit.
Max zijn rondetijden gingen namelijk na pit 1 niet achteruit, die zetten ronde records neer (ook te zien aan het feit dat hij uiteindelijk nog maar 3 sec verwijdert was van P3.
Vervolgens ging Vettel spontaan de pit in (keuze vond ik al vreemd), hierop volgde Max (en ik denk, althans dat dacht ik gisteren.. Dat RBR er vanuit zou gaan dat de rest in de top ook zou volgen, dit gebeurde niet).
De actie die in de laatste 1-2 rondes ontstond, die had in mijn ogen al 25 rondes eerder kunnen plaatsvinden (Max zat ze op de hielen en poef Max wordt uit de race gehaald voor pit #2). Zijn banden waren maar een paar rondes oud terwijl die van de rest veel ouder waren.
Uiteindelijk viel het verlies van 2 pitstops nog mee, maar het had in mijn ogen 1 pit kunnen zijn, en anders bij pit 2 de US erop om zo nog een attack in te plannen.
Maar nu was het SS (begin band, en lekker lang door geknald) toen de S (hiermee had de race uitgereden kunnen worden) en vervolgens weer de SS (en die SS als laatste die vat ik niet, of de auto deed het hier beter op de SS dan de US wat tevens de enige reden is die ik me kan indenken).
Anyway, bij RBR hadden ze vast en zeker een beter nagedacht over het besluit dan ik vanaf de bank kan haha