Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2017] Race 17 - GP van USA Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste
Acties:
  • 86.004 views

• 210667
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
quote:
TommyGun schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 07:36:

Oh wacht, ik zie het helemaal verkeerd. Stomme ik met mijn rode bril.
Dat noemen ze nu zelfreflectie. Sjappoo!

• geennl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19:39
Groot gelijk heeft de FIA, Max krijgt ook een bekeuring voor het rechts inhalen en het beledigen van een official : https://speld.nl/2017/10/...e-op-voor-rechts-inhalen/ O-) :+

• Woudloper
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Er is weer leesvoer beschikbaar. Het Motorsport Monday UK magazine (editie 238) is beschikbaar om te lezen.

Ook hierin voldoende aandacht voor Max Verstappen als 'The next sport megastar'. De acties van afgelopen weekeind hebben daar alleen maar aan bijgedragen.

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20:14
quote:
Stoelpoot schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:22:
[...]

Dat was een self-punishing situatie die zwaarder was bestraft dan de stewards ooit konden doen: Beide partijen 0 punten. Vettel heeft op dat moment zelfs mogelijk zijn WDC verloren.
Dat kan een oordeel zijn, maar wat is de straf tov van max, is hij dan ook self punished in dit geheel.
Oneerlijk beoordeeld, max kon daar niks anders dan remmen, maar als dat dan niet gedaan wordt door Max, dan wordt er wel in het voordeel van Ferrari beslist, die dwingen hem op een unfaire manier, en dat, en dan ook nog Vettel die HAM bokst, in een eerdere race. Dit telt allemaal wel op zo.

En dan nu weer in het voordeel van Ferrari. het lijkt wel of dat er maffia praktijken spelen. Die slaan ook en komen ermee weg.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 14:54
quote:
Remcoww schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:26:
[...]

Snap echt niet waar je dit in ziet. Ja, Raikkonen gaat trager, ja, hij mag verdedigen. Echter, als je al in de bocht zit en aan het remmen bent, en vervolgens je lijn aanpast om te verdedigen tegen een inhaal manoeuvre van een persoon die niet meer achter, maar al naast je zit is dit gewoon niet toegestaan.
Raikkonen verdedigt maar zijn lijn past hij volgens mij niet echt aan. Hij volgt gewoon de race lijn. Dus gewoon richting de tweede apex van die bochten combinatie. Iedere piloot heeft daar toch zo gereden ? De eerste apex ruim, de tweede strak om dan de derde weer redelijk ruim te nemen.

Had verstappen graag op het podium gezien maar de straf was niet onterecht

Maar dat zal toch altijd een eeuwige discussie blijven. Ik ben er redelijk zeker van dat je, bij het lezen van antwoord, gaat denken van "hoe is het mogelijk dat ie op zo'n manier denkt". Guess what, ik denk net hetzelfde ;)
Op naar de volgende

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:00
Consequentie is inderdaad ver te zoeken bij de FIA, of iedereen bestraffen voor tracklimits of niemand. En als je niet wil straffen dan moet je maar zorgen dat er geen voordeel gehaald kan worden, zet er maar een muur neer of een grindbak.

Hier is gewoon meer aan de hand, of ze hebben de pik op Max, of ze willen Ferrari helpen of Max mag het podium niet op omdat hij nog geen 21 is

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
quote:
mell33 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:36:
[...]

Dat kan een oordeel zijn, maar wat is de straf tov van max, is hij dan ook self punished in dit geheel.
Oneerlijk beoordeeld, max kon daar niks anders dan remmen, maar als dat dan niet gedaan wordt door Max, dan wordt er wel in het voordeel van Ferrari beslist, die dwingen hem op een unfaire manier, en dat, en dan ook nog Vettel die HAM bokst, in een eerdere race. Dit telt allemaal wel op zo.

En dan nu weer in het voordeel van Ferrari. het lijkt wel of dat er maffia praktijken spelen. Die slaan ook en komen ermee weg.
Nee, Max is gewoon van de baan gereden. Met als Alonso die door de gevolgen van die klap later moest stoppen. Maar dat was ook gebeurd als de FIA achteraf ook nog een straf had opgelegd.

De zwaarste straf die kon worden opgelegd voor de red sandwich als VET en RAI door hadden gereden was waarschijnlijk een stop/go geweest. Daarna hadden ze de race kunnen uitrijden. Max was dan alsnog van de baan en kon niet meer door. In vergelijking daarmee is Vettel dus zwaarder gestraft. Zelfs nu kan Vettel het gevolg van die actie nog voelen, en in elk interview wordt hij eraan herinnerd dat hij echt krap zit qua punten en geen enkele fout kan maken. Daar kan geen FIA straf tegenop.

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15-11 16:15
quote:
Woudloper schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:35:
Er is weer leesvoer beschikbaar. Het Motorsport Monday UK magazine (editie 238) is beschikbaar om te lezen.

[afbeelding]

Ook hierin voldoende aandacht voor Max Verstappen als 'The next sport megastar'. De acties van afgelopen weekeind hebben daar alleen maar aan bijgedragen.
Staat dat laatste al zo snel in het artikel. En verklaar je nader...acties? meervoud, welke...
Ik zou het pas wat hebben gevonden als hij Vettel had ingehaald na zijn pitstop :) Al zijn acties trouwens gisteren waren vanwege A) een betere auto (inclusief brandstofbesparing) B) betere banden. Dat maakt het er natuurlijk niet minder op, en het was een fantastische race, maar ga nu niet zeggen het miraculeus was wat hij deed, Zijn actie op raikonnen was gewoon perfect en buiten het boekje van wat verwacht kan worden (behalve dan dat hij 4 banden niet op de baan hield :)

• Pbure97
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15-11 16:18
quote:
TommyGun schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:55:
[...]

1) Eerste bocht na de start is men coulanter
2) Hij was Hamilton al ruim voorbij
2a) Ging dus niet meer om een positie, hooguit om een kleine tijdwinst
2b) Men spreekt in de regelmenten over "lasting advantage", dit was zeker niet lasting.
3) Het was buitenom (uitlopen, niet afsnijden)
Wat betreft punt 2 zit je toch echt compleet fout volgens mij.

Vettel en Hamilton waren toch wel degelijk in gevecht voor positie 1 bij het aanremmen van de eerste bocht.

Vettel remt laat en ligt daardoor voor op Hamilton. Door het late remmen haalt hij de bocht niet en komt ie buiten de track limits aan de buitenkant bij het uitkomen van de bocht. Vervolgens zou hij gewoon volle gas naast de baan mogen accelereren?

Wanneer Vettel de bocht had moeten proberen te houden of van het gas af had gemoeten buiten de track limit had Hamilton de positie terug kunnen pakken.

• Mel33
quote:
Stoelpoot schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:43:
[...]

Nee, Max is gewoon van de baan gereden. Met als Alonso die door de gevolgen van die klap later moest stoppen. Maar dat was ook gebeurd als de FIA achteraf ook nog een straf had opgelegd.

De zwaarste straf die kon worden opgelegd voor de red sandwich als VET en RAI door hadden gereden was waarschijnlijk een stop/go geweest. Daarna hadden ze de race kunnen uitrijden. Max was dan alsnog van de baan en kon niet meer door. In vergelijking daarmee is Vettel dus zwaarder gestraft. Zelfs nu kan Vettel het gevolg van die actie nog voelen, en in elk interview wordt hij eraan herinnerd dat hij echt krap zit qua punten en geen enkele fout kan maken. Daar kan geen FIA straf tegenop.
Het gaat erom dat je straf krijgt als je wat tegen de regels doet, ook al heb je terugkijkend al hinder ondervonden.

Dat zou lekker zijn, ik krijg geen straf als ik iemand op zijn bek sla omdat ik mijn pols heb gebroken.
En owee wat een last heb ik, als ik aan mijn smerig akkefietje wordt herinnerd. Nee klopt helemaal wat je zegt, straf vermindering is op zijn plek. ik ben geen dader als ik iemand op zijn bek sla.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• geennl

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-11 23:11

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
mell33 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:49:
[...]

Het gaat erom dat je straf krijgt als je wat tegen de regels doet, ook al heb je terugkijkend al hinder ondervonden.

Dat zou lekker zijn, ik krijg geen straf als ik iemand op zijn bek sla omdat ik mijn pols heb gebroken.
En owee wat een last heb ik, als ik aan mijn smerig akkefietje wordt herinnerd. Nee klopt helemaal wat je zegt, straf vermindering is op zijn plek. ik ben geen dader als ik iemand op zin bek sla.
Er zit een groot verschil tussen opzettelijk en zónder opzet iemand raken.......

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Mel33
quote:
TommyGun schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:50:
[...]

Er zit een groot verschil tussen opzettelijk en zónder opzet iemand raken.......
Precies, dus die boks van vettel en de sandwich.....

• powah33
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20:38
Mel33 je gaat geen gelijk krijgen bij deze fanboys...het heeft geen zin.

• 210667
  • Niet online
quote:
Albinoraptor schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:46:
Onbegrijpelijk dat er zo over wordt gediscuseerd? Ik zei tijdens mijn broertje al meteen toen hij inhaal actie maakte, nou denk niet dat hij positie mag houden.
Waar moet je het anders over hebben? De usual suspects, Mercedes, Ferrari en RBR, mijlenver voor op de rest. De enige reuring was de ongeoorloofde aktie van Verstappen op Raikonen. Zelfs het naar voren rijden van Max met de RBR en zijn kwaliteiten is niet echt een topprestatie.

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
mell33 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:49:
[...]

En owee wat een last heb ik, als ik aan mijn smerig akkefietje wordt herinnerd. Nee klopt helemaal wat je zegt, straf vermindering is op zijn plek. ik ben geen dader als ik iemand op zijn bek sla.
Dat is ook hoe ik erin sta, maar zo worden de regels niet gehanteerd. Ja, soms, afhankelijk van welke auto/coureur het betreft, maar als je dan toch kijkt naar de gevolgen van iemands fout en of er nog een straf nodig is, waarom kreeg Max dan een straf toen hij Ricciardo eruit tikte in Hongarije? RBR als team was al enorm gestraft en het was natuurlijk absoluut geen kwade opzet van Max. Sterker nog: de FIA beweert altijd dat ze erg relaxt zijn in de eerste ronde en wat minder snel straffen uitdelen bij het overtreden van regels.

Denk aan de enorme shortcut van Hamilton in Mexico vorig jaar. Hij sneed 2 (!) bochten af en lag honderden meters voor op de rest van het veld. Niemand had hem toen kunnen inhalen in die bochten, ondanks dat hij de bocht compleet miste. Weer zo'n voorbeeld van een lijn buiten de baan die je voordeel biedt. Zijn verdediging (en die van Sky Sports en de FIA toen) was dat hij op het daarop volgende rechte stuk de rest weer liet aansluiten, maar feit blijft dat niemand een inhaalactie op hem kon doen in bocht 1 en 2, juist de plekken waar je als pole sitter de grootste risico's loopt om ingehaald te worden in de race. Daarna is het de welbekende optocht.
quote:
TommyGun schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:50:
[...]

Max heeft Ricciardo niet opzettelijk geraakt in Hongarije. Dus waar blijven de stewards dan met zo'n redenatie?

Grrrrrene wijzigde deze reactie 23-10-2017 11:55 (8%)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• novuX
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 11:26
Het vervelende aan het hele verhaal is die Connelly heel de dag met een strak plassertje rondloopt vanwege alle aandacht die hij krijgt en niet kan wachten om Max nog een keer te naaien. Hoe harder de hele wereld roept, hoe strakker hij wordt.

Zo, nu ben ik klaar met de discussie. Vanavond nog ff Max aanhoren bij Ziggo en op naar Mexico!

Lees nu: mijn ei en ik

• Oekiejoekie
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 15:39
Maar is de FIA dan echt een incestueus clubje old boys en gepensioneerde coureurs die elkaar baantjes toeschuiven en zo elk weekend de halve wereld rond kunnen vliegen ?

Van een sportbond van een miljardensport mag je toch verwachten dat er transparantie en duidelijkheid is. Niet een groepje dubieuze stewards die wat beslissen, en waar geen tegenspraak mogelijk is.

Als ik even bij het voetbal kijk
quote:
De Aanklager

Er zijn vijf aanklagers die om beurten een week dienst hebben. Alle vijf zijn (oud-)officier van justitie. De aanklager van dienst volgt het voetbal die betreffende week op de voet. Hij/zij kan schikkingsvoorstellen sturen bij directe rode kaarten. Ook kan de aanklager een vooronderzoek starten, bijvoorbeeld naar een overtreding die de scheidsrechter heeft gemist of naar wanordelijkheden in het stadion. De aanklager vraagt dan verklaringen op van betreffende club(s) en speler(s), waarna een sepot of schikkingsvoorstel volgt.

De Tuchtcommissie

De tuchtcommissie in het betaalde voetbal bestaat uit minimaal zeven leden, waarvan tenminste de helft jurist is. De commissie bestaat verder uit twee oud-voetballers en één oud-scheidsrechter. De commissie van beroep kent minstens zes leden, allen jurist, onder wie één oud-voetballer.
He, dat lijkt er al veel meer op. Niet alleen 4 officials die in the heat of the moment beslissen, maar ook een club die er na afloop van de wedstrijd met een andere invalshoek naar kan gaan kijken. En als ik doorklik op de site van de KNVB, dan vind ik daar ook nog alle beslissingen, mét een uitgebreide motivatie. Geen halve A4'tjes met "dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen..."

Het wordt tijd dat er bij de FIA eens een grote schoonmaak komt... Net als bij de UCI, de UEFA/FIFA en het IOC geweest is. En liefst voor er grote sponsoren weglopen...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-11 23:11

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Grrrrrene schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:54:
[...]

Max heeft Ricciardo niet opzettelijk geraakt in Hongarije. Dus waar blijven de stewards dan met zo'n redenatie?
Die discussie weer? Volgens mij waren we daar toch wel over uit. Max nam daar te veel risico en is bestraft omdat 'ie z'n teamgenoot daardoor uit de wedstrijd hielp, terwijl hij zelf wel door kon rijden zonder (aanzienlijke) schade.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15-11 16:45

Bansheeben

There never was any cake...

quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:54:
[...]

Waar moet je het anders over hebben? De usual suspects, Mercedes, Ferrari en RBR, mijlenver voor op de rest. De enige reuring was de ongeoorloofde aktie van Verstappen op Raikonen. Zelfs het naar voren rijden van Max met de RBR en zijn kwaliteiten is niet echt een topprestatie.
Kijk aan. De spijker op z'n kop. Anders had iedereen het gehad over Hamilton's podium optreden. F1 is inmiddels zo gereguleerd en routine dat alleen de incidenten nog interessant zijn om over te praten. Hamilton wint met Merc en daarachter gebeurt nog wel 's iets.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15-11 20:35

Bottas zit toch echt niet lekker in zijn vel hoor. Heeft moeite om blij te zijn met het constructeurskampioenschap, wat ik overigens volledig begrijp. Wat is er met hem toch gebeurd in de zomerstop?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16-11 04:50
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:46:
[...]

Hij had het inderdaad wat netter kunnen doen. Ik zou opteren voor randdebiel
Nou nou 8)7

• Grrrrrene
  • Niet online
quote:
TommyGun schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:56:
[...]

Die discussie weer? Volgens mij waren we daar toch wel over uit. Max nam daar te veel risico en is bestraft omdat 'ie z'n teamgenoot daardoor uit de wedstrijd hielp, terwijl hij zelf wel door kon rijden zonder (aanzienlijke) schade.
Maar dat is heel wat anders dan wat je net zegt. Jij hebt het over opzet en dat was dit niet. Als risico nemen een straf waard is, kunnen we met de F1 wel ophouden. Laat iedereen na de formatielap dan maar de pits inrijden, want een F1-race zonder risico nemen betekent een optocht op lage snelheid en niet iets wat een fan zou willen zien (zou ik zeggen).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
quote:
Wom schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:58:
[video]

Bottas zit toch echt niet lekker in zijn vel hoor. Heeft moeite om blij te zijn met het constructeurskampioenschap, wat ik overigens volledig begrijp. Wat is er met hem toch gebeurd in de zomerstop?
Bottas begint als 3e, eindigt 5e in een auto waarmee hij wereldkampioen zou kunnen worden (en3e staat qua punten), dan baal je enorm en gaat het inderdaad niet goed.

• GH45T
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:40
Het meest opvallende is dat niemand meer verbaasd lijkt te zijn dat er weer met meer maten wordt gemeten. Keer op keer vallen de beslissingen in het nadeel van Verstappen danwel in het voordeel van Ferrari of een combinatie daarvan uit. Dit is gewoon niet geloofwaardig meer.

Daarbij ben ik ook verbaasd dat Magnussen de hele tijd met alles weg blijft komen.

• 210667
  • Niet online
*knip* Laten we het een klein beetje relevant houden.

AGee wijzigde deze reactie 23-10-2017 12:13 (113%)

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:59

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
Wom schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:58:
[video]

Bottas is in de zomerstop zijn Mojo kwijt geraakt oid.
Het is net alsof ze sinds de zomer iets in de aero update hebben gekregen dat voor meer over/onderstuur in de auto zorgt wat Bottas minder goed kan handelen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Oekiejoekie
He, de FIA-site is gereanimeerd !

Verstappen kan - als ie 2000 euro aftikt - wel in [url=""]protest/beroep gaan[/url]:
quote:
17) PROTESTS AND APPEALS
17.1 Protests shall be made in accordance with the Code and accompanied by a fee of €2000.
17.2 Appeals may not be made against decision concerning the following :
a) Penalties imposed under Articles 38.3a), b), c), d), e), f) or g), including those imposed
during the last three laps or after the end of a race.
b) Any drop of grid positions imposed under Article 23.
c) Any penalty imposed under Article 31.5.
d) Any decision taken by the stewards in relation to Article 35.1.
e) Any penalty imposed under Articles 36.4 or 42.3.
Het is even te veel om alles te quoten, maar dit is in ieder geval 17.2 lid A.

Over de verdere afhandeling van het protest/beroep is dan weer niks te vinden. Of dat bij hetzelfde clube stewards is, of dat daar een beroep/tuchtcollege voor is. Er zijn ook geen aanvullende regelementen te vinden...

Oekiejoekie wijzigde deze reactie 23-10-2017 12:25 (3%)

• e.looijenga
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 26-09 12:02
quote:
YakuzA schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:11:
[...]

Bottas is in de zomerstop zijn Mojo kwijt geraakt oid.
Het is net alsof ze sinds de zomer iets in de aero update hebben gekregen dat voor meer over/onderstuur in de auto zorgt wat Bottas minder goed kan handelen.
Bijzondere move gister ook toen Vettel hem voorbij kwam. Lijkt inderdaad even in een dipje te zitten maar heeft toch al bewezen een prima 2e rijder te zijn.

• Zenety
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 16:16

Zenety

sudo apt-get rekt

quote:
Oekiejoekie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:19:
Verstappen kan - als ie 2000 euro aftikt - wel in protest/beroep gaan:
C:/Users/*****/Downloads/3._formula_one_-_sporting_regulations_-_2017.pdf

Dat gaat niet werken :P

Ik neem aan dat hij dit wel gaat doen. Ook al is het maar om een statement te maken. 2000 euro is voor een club als RB natuurlijk niets.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Magnussen had bijna de snelste raceronde :)

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

@Oekiejoekie Hij kan niet in beroep gaan staat daar vrij duidelijk, in 17.2a (de 5s straf is 38.3a).

Regulations zijn hier te vinden trouwens ;)

Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum. - Seneca

• geennl

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
quote:
Oekiejoekie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:19:

Verstappen kan - als ie 2000 euro aftikt - wel in [url=""]protest/beroep gaan[/url]:

[...]

Het is even te veel om alles te quoten, maar dit is in ieder geval 17.2 lid A.

Over de verdere afhandeling van het protest/beroep is dan weer niks te vinden. Of dat bij hetzelfde clube stewards is, of dat daar een beroep/tuchtcollege voor is. Er zijn ook geen aanvullende regelementen te vinden...
Er staat juist dat het in de uitzonderingen niet mogelijk is.

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dag erna. Tja, het is nog steeds belachelijk inconsistent van de FIA, maar het zal wel. Je kan er toch niks aan veranderen en zelfs de FIA gaat het niet voorkomen dat Max nog jarenlang zulke magistrale dingen laat zien.

Qua bestraffing heb ik wel de oplossing. Die 5 seconde zijn zo inconsistent met de rest van het weekend dat je die schrapt. Max P3 yay, maar wacht. Max noemde een niet benoemde steward, Garry Connelly, dat weten we allemaal, meermaals een mongool bij Ziggo en kennelijk ook een idioot bij Sky. Ik stel dus voor dat hij daar 5 seconde tijdstraf voor krijgt. :+

Dat zou wel terecht zijn. :P

Overigens zet Max wel zijn hakken in het grind, uh zand. Dat is ook niet zo handig.
https://www.ad.nl/dossier...e-heeft-gehoord~a9d40d42/

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 23-10-2017 12:34 (16%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 01:55

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:54:
Sinds wanneer is consequentheid een maatstaf/argument bij het beoordelen van een individuele illegale actie? Het doet er helemaal niet toe of anderen er wel of niet mee wegkomen, dat werd ons als het goed is al op de basisschool geleerd..

Een inhaalactie met 4 wielen buiten de baan mag gewoon niet, anders gaan we voortaan ook gewoon rechtdoor bij de chicanes in Monza..
Het gaat erom dat vergelijkbare overtredingen, vergelijkbaar gestraft moeten worden. Er is nu meermaals aangetoond dat dit gewoonweg niet gebeurd, en dat is waar iedereen van baalt/boos over is.
quote:
De discussie betreft consequentheid bij de FIA is een hele andere, deze discussie verlies je trouwens bij voorbaat als je mensen mongool noemt en je criminele vader aan het woord laat in de media..
Ehm.. Hoe is Max verantwoordelijk voor het feit dat Doornbos Jos belt :?

Ik heb bij Sky Max zijn mening iig op een nettere manier zien uiten. Uiteraard is het niet zo slim om in de media dat soort termen te gebruiken, omdat je ze daarmee wellicht een extra stok geeft om mee te slaan, grote kans dat dit interview na vertaling nog wel bij de FIA terecht komt natuurlijk.

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

quote:
Zowel tweestoppers als éénstoppers in de top word ik blij van. Gat tussen Hamilton's éénstop en Vettel's tweestop is nog wat te groot imo, maar het is al een verbetering ten opzichte van de saaie strategieën van eerdere races :)

Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum. - Seneca

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23:30
Als je ziet hoeveel reuring Max met deze penalty veroorzaakt heeft dan is dat PR technisch veel waardevoller dan die gestolen 3 punten... 😋

• Blik1984
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15-11 22:41
quote:
Oekiejoekie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:56:
Maar is de FIA dan echt een incestueus clubje old boys en gepensioneerde coureurs die elkaar baantjes toeschuiven en zo elk weekend de halve wereld rond kunnen vliegen ?

Van een sportbond van een miljardensport mag je toch verwachten dat er transparantie en duidelijkheid is. Niet een groepje dubieuze stewards die wat beslissen, en waar geen tegenspraak mogelijk is.

Als ik even bij het voetbal kijk

[...]

He, dat lijkt er al veel meer op. Niet alleen 4 officials die in the heat of the moment beslissen, maar ook een club die er na afloop van de wedstrijd met een andere invalshoek naar kan gaan kijken. En als ik doorklik op de site van de KNVB, dan vind ik daar ook nog alle beslissingen, mét een uitgebreide motivatie. Geen halve A4'tjes met "dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen..."

Het wordt tijd dat er bij de FIA eens een grote schoonmaak komt... Net als bij de UCI, de UEFA/FIFA en het IOC geweest is. En liefst voor er grote sponsoren weglopen...
Voetbal, serieus? Als er ergens een gebrek aan consequent handelen is is het wel in het voetbal

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:30:

Qua bestraffing heb ik wel de oplossing. Die 5 seconde zijn zo inconsistent met de rest van het weekend dat je die schrapt. Max P3 yay, maar wacht. Max noemde een niet benoemde steward, Garry Connelly, dat weten we allemaal, meermaals een mongool bij Ziggo en kennelijk ook een idioot bij Sky. Ik stel dus voor dat hij daar 5 seconde tijdstraf voor krijgt. :+

Dat zou wel terecht zijn. :P
Neeeee, want Vettel kon Charlie wel fucken en kreeg daar geen tijdstraf voor als ik t me goed herinner.

• Oekiejoekie
quote:
Evest schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:24:
@Oekiejoekie Hij kan niet in beroep gaan staat daar vrij duidelijk, in 17.2a (de 5s straf is 38.3a).

Regulations zijn hier te vinden trouwens ;)
Excuus.... Over de "Not" heen gelezen.zie dat jij ondertussen al de goede link gepost hebt.

Overigens heb ik ondertussen ook de international sporting code gevonden. Daarin is het klacht/tuchtrecht uitgewerkt.

- Als er al protest mogelijk was geweest, is het nu in ieder geval te laat. Termijn sluit 30 min. na de race.
- De afhandeling van de protesten en beroepen worden door hetzelfde old boys network gedaan.
hoog slager keurt z'n eigen vlees-gehalte...

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:14
quote:
Evest schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:34:
[...]

Zowel tweestoppers als éénstoppers in de top word ik blij van. Gat tussen Hamilton's éénstop en Vettel's tweestop is nog wat te groot imo, maar het is al een verbetering ten opzichte van de saaie strategieën van eerdere races :)
Ze hadden VER bij de eerste stop ook op US kennen zetten. Kennelijk ging men bij RBR toen nog uit van een 1-stopper uit.

hansvk wijzigde deze reactie 23-10-2017 12:40 (1%)
Reden: typo

• Speedster
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15-11 12:48
*knip* Daar hebben we de topic-report voor.

AGee wijzigde deze reactie 23-10-2017 12:50 (91%)

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15-11 22:21
quote:
Destruction schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:34:
[...]

Het gaat erom dat vergelijkbare overtredingen, vergelijkbaar gestraft moeten worden. Er is nu meermaals aangetoond dat dit gewoonweg niet gebeurd, en dat is waar iedereen van baalt/boos over is.

[...]

Ehm.. Hoe is Max verantwoordelijk voor het feit dat Doornbos Jos belt :?

Ik heb bij Sky Max zijn mening iig op een nettere manier zien uiten. Uiteraard is het niet zo slim om in de media dat soort termen te gebruiken, omdat je ze daarmee wellicht een extra stok geeft om mee te slaan, grote kans dat dit interview na vertaling nog wel bij de FIA terecht komt natuurlijk.
Er is een wezenlijk verschil tussen een paar tienden winnen door buiten de baan te rijden en een plek voor de laatste podiumplek winnen, dat is ook de reden dat hij bestraft wordt. Bij mijn weten heeft er gisteren verder niemand een plek gewonnen door buiten de baan te rijden.

Verder bedoel ik natuurlijk niet dat het Max zijn schuld is dat Jos aan het woord komt, misschien heb ik dat wat ongelukkig omschreven. Echter Ziggo/Olav/Jack/Jos doen met hun sensatie journalistiek veel meer kwaad dan goed alleen maar voor de kijkcijfers. Als ik Max was zou ik in het kader van mijn verdere F1 carriere er voor zorgen dat mijn pa zo snel mogelijk achter de geraniums verdwijnt en zich niet meer met de F1 bemoeit..

• Bullet NL
  • Laatst online: 16:31

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:48:
[...]

Verder bedoel ik natuurlijk niet dat het Max zijn schuld is dat Jos aan het woord komt, misschien heb ik dat wat ongelukkig omschreven. Echter Ziggo/Olav/Jack/Jos doen met hun sensatie journalistiek veel meer kwaad dan goed alleen maar voor de kijkcijfers. Als ik Max was zou ik in het kader van mijn verdere F1 carriere er voor zorgen dat mijn pa zo snel mogelijk achter de geraniums verdwijnt en zich niet meer met de F1 bemoeit..
Wat een onzin, Jos is Max zijn ouwe heer, heeft meer Formule 1 ervaring dan wij allemaal bij elkaar.
Laat hem gewoon lekker zijn mening geven. Ook Jos heeft daar recht op.

Maar goed, Jos moet weer even gebast worden begrijp ik?

Ik snap de kritieken hier niet zo goed, Ja... Olaf mist wel eens wat, is naast commentator ook fan.
Jack, tja.... Die probeert het anders en op zijn manier te doen, stelt regelmatig de verkeerde vragen of probeert in zijn vraag ergens op et sturen.

Laat alles en iedereen lekker z'n gang gaan... Stoort het je? kijk dan zonder audio of zoek een stream uit het buitenland op.

Dat oeverloze gezeur op mensen, laat dan zien dat je het zelf beter kan.

Even wat anders....

Pirelli moet ook wat aan de banden doen, je ziet ze nu + 20 ronden op ultra's rijden.... Eigenlijk zouden die banden het maximaal een ronde of 12 a 14 uit moeten houden..
Er zit dit jaar te weinig verschil in de banden, natuurlijk wil Pirelli zo min mogelijk in het nieuws komen met defect gaande banden, maar dit is het andere uiterste.

Er moet meer verschil komen tussen de verschillende soorten rubber.

Bullet NL wijzigde deze reactie 23-10-2017 12:58 (59%)

Cogitationis poenam nemo patitur

• Grimmie187
quote:
Bullet NL schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:52:
Even wat anders....

Pirelli FIA moet ook wat aan de banden doen, je ziet ze nu + 20 ronden op ultra's rijden.... Eigenlijk zouden die banden het maximaal een ronde of 12 a 14 uit moeten houden..
Er zit dit jaar te weinig verschil in de banden, natuurlijk wil Pirelli zo min mogelijk in het nieuws komen met defect gaande banden, maar dit is het andere uiterste.

FTFY ;)

Pirelli doet niets meer/minder dan u vraagt wij draaien voor de FIA.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:06
quote:
Even wat anders....

Pirelli moet ook wat aan de banden doen, je ziet ze nu + 20 ronden op ultra's rijden.... Eigenlijk zouden die banden het maximaal een ronde of 12 a 14 uit moeten houden..

Het leek gisteren idd geen fuck uit te maken welke kleur die ring op de band had. Met de softs werd even hard gereden als met de ultra. Max liep met SS het hele veld op U voorbij. De hardste band moet het gewoon (bijna) de hele race uithouden met te weinig grip om echt hard te gaan, de zachtste gaat wel hard maar is na max 10 ronden over zijn top en wordt dan heel snel heel slecht.

alles kan off-topic

• powah33
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20:38
quote:
[...]

Er is een wezenlijk verschil tussen een paar tienden winnen door buiten de baan te rijden en een plek voor de laatste podiumplek winnen, dat is ook de reden dat hij bestraft wordt. Bij mijn weten heeft er gisteren verder niemand een plek gewonnen door buiten de baan te rijden.

Jos zijn uitspraken of zijn twitter posts maken echt geen verschil voor max zijn carriere.
Max rijd in de F1 voor zijn race kwaliteiten....daar gaat een uitspraak van Jos geen verandering in brengen.

Juist deze heisa zorgt er wel voor dat alle straffen en uitspraken van de FIA/stewarts onder het vergrootglas komen. En laten we hopen, dat dit hun zachtjes pushed om iets consequenter te zijn mbt het straffen van coureurs.

Het lijkt me namelijk dat ook Liberty Media niet blij is met deze negatieve uitingen van oud rijders (JV / lauda) en fans.

• GH45T
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:40
quote:
[...]

Als Verstappen 1 ding moet doen om zijn carriere in de F1 veilig te stellen van sensatie journalistiek dan is het zover mogelijk wegblijven bij Ferrari.

Het spijt me geweldig, maar tot en met begin van het seizoen was ik naast Verstappen fan ook Ferrari fan, had een aversie tegen Mercedes F1 en als Verstappen dan geen kampioen kon worden dan was mijn 2e keuze Vettel geweest. Maar door alle gebeurtenissen dit seizoen is mijn sympathie voor Ferrari in de F1 helemaal weg. Voortrekkerij en op het moment dat dit niet gebeurd een hoop geschreeuw, emothie en bombarie om hun gelijk te krijgen. Ik vind het leuk als het kampioenschap zo laat mogelijk wordt beslist, maar wat mij betreft mag Hammilton hem binnenhalen. Echt een prestatie van Ferrari en FIA om het beeld rond een team zo kapot te maken en tegelijkertijd ook nog eens het kampioenschap te missen.

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:55:
[...]

FTFY ;)

Pirelli doet niets meer/minder dan u vraagt wij draaien voor de FIA.
Pirelli is zelf verantwoordelijk voor de mate van slijtage van de banden, de FIA zegt niet dat compount X zo en zo lang mee moet gaan. Ze geven alleen aan dat er een x aantal verschillende soorten compounts dien te zijn en dat in een race 2 verschillenden dien te worden gebruikt (bij droogweer)

De FIA zal het een worst wezen als de zachtste band maar 10 ronden mee gaat, als het maar veilig gebeurd.

Kortom, het is Pirelli die keer op keer heel erg save gaat zitten met het ontwikkelen van hun banden.

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

quote:
Ankona schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:57:
[...]

Het leek gisteren idd geen fuck uit te maken welke kleur die ring op de band had. Met de softs werd even hard gereden als met de ultra. Max liep met SS het hele veld op U voorbij. De hardste band moet het gewoon (bijna) de hele race uithouden met te weinig grip om echt hard te gaan, de zachtste gaat wel hard maar is na max 10 ronden over zijn top en wordt dan heel snel heel slecht.
Dat komt niet alleen door de banden. Doordat coureurs het brandstofverbruik moeten managen, moeten coureurs sowieso al rustiger rijden. De coureurs kunnen wel harder, maar dat gaat niet omdat ze dan halverwege door hun brandstof heen zijn. :P

De harde band wordt iets meer op de limiet gereden, maar harder rijden zou niet interessant zijn.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Grimmie187
quote:
[...]

Wat een onzin, Jos is Max zijn ouwe heer, heeft meer Formule 1 ervaring dan wij allemaal bij elkaar.
Laat hem gewoon lekker zijn mening geven. Ook Jos heeft daar recht op.

Maar goed, Jos moet weer even gebast worden begrijp ik?

Ik snap de kritieken hier niet zo goed, Ja... Olaf mist wel eens wat, is naast commentator ook fan.
Jack, tja.... Die probeert het anders en op zijn manier te doen, stelt regelmatig de verkeerde vragen of probeert in zijn vraag ergens op et sturen.

Laat alles en iedereen lekker z'n gang gaan... Stoort het je? kijk dan zonder audio of zoek een stream uit het buitenland op.

Dat oeverloze gezeur op mensen, laat dan zien dat je het zelf beter kan.
Jij vindt de manier waarop Jos zijn 'mening' geeft wel prima omdat hij F1 ervaring heeft maar stoort je aan het feit dat ik hier gefundeerd commentaar op geef?

En kritiek op waardeloze journalistiek mag alleen als je het zelf beter kan?

Wordt lekker rustig hier dan..

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Stoelpoot schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:38:
[...]

Neeeee, want Vettel kon Charlie wel fucken en kreeg daar geen tijdstraf voor als ik t me goed herinner.
Die hele race was een groot FIA drama, nog erger dan dit of Baku dit jaar. Kunnen we daar alsjeblieft niet meer over beginnen? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

quote:
powah33 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:59:
[...]

Jos zijn uitspraken of zijn twitter posts maken echt geen verschil voor max zijn carriere.
Max rijd in de F1 voor zijn race kwaliteiten....daar gaat een uitspraak van Jos geen verandering in brengen.

Juist deze heisa zorgt er wel voor dat alle straffen en uitspraken van de FIA/stewarts onder het vergrootglas komen. En laten we hopen, dat dit hun zachtjes pushed om iets consequenter te zijn mbt het straffen van coureurs.

Het lijkt me namelijk dat ook Liberty Media niet blij is met deze negatieve uitingen van oud rijders (JV / lauda) en fans.
Ben het helemaal met je eens dat Jos zijn uitspraken niets doen op Max zijn carrière....
De mensen die daar overgaan weten echt wel dat Jos en Max niet de zelfde persoon zijn, dat Max een talent heeft die maar weinigen hebben, en dat hij vooral heel hard kan rijden.

Hij reed Raikkonen gisteren helemaal aan snot.... Volkomen terecht dat Ferrari voor volgend jaar opzoek moet naar een 2e rijder.

Ik ben het er helemaal mee eens dat er openlijk mag worden getwijfeld aan de beslissingen die de raceleiding uitmond van de FIA maakt. Het gaat er al lang niet meer om dat Max wel of geen straf had moeten krijgen, het gaat er om dan er niet in het belang van de Formule 1 wordt gehandeld.

Beslissingen zijn volkomen wispelturig, er is geen lijn en men doet maar wat.
Nu blijkt ook nog eens dat teams en FIA afspraken hadden gemaakt over hoor en wederhoor (Max had eerst de mond moeten worden gegund voordat de 5sec straf had mogen worden uitgesproken) maar ook hier komen ze afspraken niet in na.

Nee, de FIA heef alle schijn tegen.

Liberty Media zal het een worst wezen, feit dat we nu nog steeds over hun product praten is de beste reclame die ze maar kunnen krijgen. Een Lauda of Verstappen Senior doet daar nul komma nul aan af.

• Grimmie187
quote:
GH45T schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:02:
[...]

Als Verstappen 1 ding moet doen om zijn carriere in de F1 veilig te stellen van sensatie journalistiek dan is het zover mogelijk wegblijven bij Ferrari.

Het spijt me geweldig, maar tot en met begin van het seizoen was ik naast Verstappen fan ook Ferrari fan, had een aversie tegen Mercedes F1 en als Verstappen dan geen kampioen kon worden dan was mijn 2e keuze Vettel geweest. Maar door alle gebeurtenissen dit seizoen is mijn sympathie voor Ferrari in de F1 helemaal weg. Voortrekkerij en op het moment dat dit niet gebeurd een hoop geschreeuw, emothie en bombarie om hun gelijk te krijgen. Ik vind het leuk als het kampioenschap zo laat mogelijk wordt beslist, maar wat mij betreft mag Hammilton hem binnenhalen. Echt een prestatie van Ferrari en FIA om het beeld rond een team zo kapot te maken en tegelijkertijd ook nog eens het kampioenschap te missen.
Wat heeft mijn post te maken met Ferrari? Heb ik die ergens genoemd, mis ik iets? Of reageer je alleen op mijn avatar i.p.v. inhoudelijk op mijn reactie?

• beukbeuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 27-11-2018

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:05
quote:
Bullet NL schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:10:
[...]
Ik ben het er helemaal mee eens dat er openlijk mag worden getwijfeld aan de beslissingen die de raceleiding uitmond van de FIA maakt. Het gaat er al lang niet meer om dat Max wel of geen straf had moeten krijgen, het gaat er om dan er niet in het belang van de Formule 1 wordt gehandeld.
Inderdaad, daar is iedereen het wel over eens. Veel Twitter berichten zijn van deze strekking en het is gewoon waar:

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
https://www.ad.nl/binnenl...-woorden-letten~ace00f77/

Pfff.., die stichtingen willen door elke keer in de slachtofferrol te gaan - blijven bestaan.
Het is de context waarin het gezegd wordt en 'mongool' roept bij mij niet associaties op met mensen met het syndroom van down - of ben ik hierin de enige?

• Oekiejoekie
quote:
powah33 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:59:
[...]

Jos zijn uitspraken of zijn twitter posts maken echt geen verschil voor max zijn carriere.en fans.
Nou, hij staat anders wel op de "werkvloer" van zijn zoon (en ook de zijne ?). Bij mij op het werk verwachten ze van mij ook dat ik uitspraken doe die in lijn zijn met het bedrijfsbeleid. Ik kan me voorstellen dat Red Bull niet blij is met een ongeleid projectiel waarvan de mening (of waarschijnlijk niet de mening, Horner zal ook niet blij zijn, maar de manier waarop het geuit wordt) 180 graden afwijkt van de teampolicy...

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15-11 20:35
quote:
archie2012 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:12:

Pfff.., die stichtingen willen door elke keer in de slachtofferrol te gaan - blijven bestaan.
Het is de context waarin het gezegd wordt en 'mongool' roept bij mij niet associaties op met mensen met het syndroom van doom - of ben ik hierin de enige?
Ik ga direct naar de hel. Zit hardop te lachen om dit. :D

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Badeend
  • Registratie: juli 2000
quote:

Het is de context waarin het gezegd wordt en 'mongool' roept bij mij niet associaties op met mensen met het syndroom van doom - of ben ik hierin de enige?
Ah joh, ze vinden de uitspraken van Max helemaal prima, kunnen zij ook weer even een minuutje in de spotlights staan he :')

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
quote:
Wom schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:15:
[...]

Ik ga direct naar de hel. Zit hardop te lachen om dit. :D
Aangepast. ;)
quote:
Badeend schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:15:
[...]

Ah joh, ze vinden de uitspraken van Max helemaal prima, kunnen zij ook weer even een minuutje in de spotlights staan he :')
Misschien moeten media deze ook geen aandacht meer geven. :)

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Ik weet dat een hele boel mensen die F1 volgen niet echt voetbalfans zijn, maar een scheidsrechter op een voetbalveld wordt geacht naast de regels te hanteren ook in de geest van een wedstrijd te fluiten.
Een scheidsrechter is niets anders dan een arbitrair kwartet welke stewards worden benoemd uit naam van de FIA.

Het gaat er om dat mensen binnen de FIA de wedstrijd kapot maken met hun beslissingen, de FIA moet hier eens na kijken. Betreffende de stewards die de FIA nu aan heeft gesteld, deze hebben alle schijn nu tegen, laten ze nu eindelijk eens verstandig zijn en stel een aantal "frisse" mensen aan.

Dat kan voor niemand kwaad....

• Firesphere
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11-11 05:32

Firesphere

Yoshis before Hoshis

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:09:
[...]

Jij vindt de manier waarop Jos zijn 'mening' geeft wel prima omdat hij F1 ervaring heeft maar stoort je aan het feit dat ik hier gefundeerd commentaar op geef?

En kritiek op waardeloze journalistiek mag alleen als je het zelf beter kan?

Wordt lekker rustig hier dan..
Laten we jouw reactie even ontleden dan?
quote:
[...]

Er is een wezenlijk verschil tussen een paar tienden winnen door buiten de baan te rijden en een plek voor de laatste podiumplek winnen, dat is ook de reden dat hij bestraft wordt.
Inderdaad, daar wordt hij voor bestraft.
quote:
Bij mijn weten heeft er gisteren verder niemand een plek gewonnen door buiten de baan te rijden.
Als je de race terug kijkt, zie je zelfs in race 1, ik geloof bocht 2 of 3, Vettel voordeel halen uit een inhaalactie waar hij buiten de baan raakt. Niet een halve meter, maar ruimschoots buiten de baan.
En dat is nog maar de eerste ronde.
quote:
Verder bedoel ik natuurlijk niet dat het Max zijn schuld is dat Jos aan het woord komt, misschien heb ik dat wat ongelukkig omschreven.
Echter Ziggo/Olav/Jack/Jos doen met hun sensatie journalistiek veel meer kwaad dan goed alleen maar voor de kijkcijfers.
Ik zou het tegenovergestelde durven beweren. Heb je hier harde kijkcijfers voor? Juist die passie voor de sport trekt mensen aan.
quote:
Als ik Max was zou ik in het kader van mijn verdere F1 carriere er voor zorgen dat mijn pa zo snel mogelijk achter de geraniums verdwijnt en zich niet meer met de F1 bemoeit..
Nee, dat Jos emotioneel reageert en woedend is, is logisch. Dat diskwalificeert hem niet direct als manager. Mag een manager of familielid van een coureur ineens geen emotie meer tonen?
Daarnaast is Jos niet Max. En dat weet iedereen in de racingwereld ook wel. Je kan wel zeggen dat Jos de carriere van Max schaadt, maar dan zou Max zijn eigen reactie veel meer schade doen. En daar zie ik dan even niets over.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15-11 16:15
quote:

Het is de context waarin het gezegd wordt en 'mongool' roept bij mij niet associaties op met mensen met het syndroom van down - of ben ik hierin de enige?
Nee inderdaad, alleen met inwoners van Mongolie. Die schijnen ook al een klacht te hebben ingediend.
De woordkeuze is inderdaad niet handig... maar goed. Zometeen belanden we nog in de zwarte pieten discussie :)

• MrOleo
  • Laatst online: 16-11 14:12
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:31:
[...]

Volgens mij heeft Verstappen juist het tegendeel bewezen.
Hij snijdt de bocht af. Goed bewijs. 8)7

erutangis

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

quote:
Bullet NL schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:16:
Ik weet dat een hele boel mensen die F1 volgen niet echt voetbalfans zijn, maar een scheidsrechter op een voetbalveld wordt geacht naast de regels te hanteren ook in de geest van een wedstrijd te fluiten.
Een scheidsrechter is niets anders dan een arbitrair kwartet welke stewards worden benoemd uit naam van de FIA.

Het gaat er om dat mensen binnen de FIA de wedstrijd kapot maken met hun beslissingen, de FIA moet hier eens na kijken. Betreffende de stewards die de FIA nu aan heeft gesteld, deze hebben alle schijn nu tegen, laten ze nu eindelijk eens verstandig zijn en stel een aantal "frisse" mensen aan.

Dat kan voor niemand kwaad....
Ach kom op man. Wedstrijd 'kapot' gemaakt omdat Max de regels overtreedt en dito wordt gestraft? Het enige wat ik kan denken is dat die jongen niet zo moet janken :).

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
Bullet NL schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:10:
[...]

Liberty Media zal het een worst wezen, feit dat we nu nog steeds over hun product praten is de beste reclame die ze maar kunnen krijgen. Een Lauda of Verstappen Senior doet daar nul komma nul aan af.
Dat vraag ik me af. Liberty was al bezig de F1 wat warmer te krijgen in de VS, net als bvb Indycar. Dit soort controverse is slecht voor de sport, van alle kanten komt kritiek op dit soort beslissingen en hoe ze worden uitgevoerd. Je ziet nu overal waar je kijkt voornamelijk kritiek na een race die best spannend was en waar goede gevechten in voorkwamen. Als je hoort dat oud-coureurs de officials niet meer kunnen steunen, doet dat toch wat. Het zijn ook niet de minste coureurs.

• Grimmie187
quote:
Firesphere schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:17:
[...]

Laten we jouw reactie even ontleden dan?

[...]

Inderdaad, daar wordt hij voor bestraft.

[...]

Als je de race terug kijkt, zie je zelfs in race 1, ik geloof bocht 2 of 3, Vettel voordeel halen uit een inhaalactie waar hij buiten de baan raakt. Niet een halve meter, maar ruimschoots buiten de baan.
En dat is nog maar de eerste ronde.

[...]

Ik zou het tegenovergestelde durven beweren. Heb je hier harde kijkcijfers voor? Juist die passie voor de sport trekt mensen aan.

[...]

Nee, dat Jos emotioneel reageert en woedend is, is logisch. Dat diskwalificeert hem niet direct als manager. Mag een manager of familielid van een coureur ineens geen emotie meer tonen?
Daarnaast is Jos niet Max. En dat weet iedereen in de racingwereld ook wel. Je kan wel zeggen dat Jos de carriere van Max schaadt, maar dan zou Max zijn eigen reactie veel meer schade doen. En daar zie ik dan even niets over.
Mijn reactie ontleden begint bij goed lezen:

1. Vettel zit er daar al ruimschoots voor, ja hij haalt voordeel in de vorm van tijdwinst maar niet in de vorm van een positie op de baan. Nogmaals, er is behalve Max niemand die gisteren een positie heeft gewonnen door buiten de baan in te halen.

2. Ik stel juist dat Ziggo de sensatie opzoekt om meer kijkcijfers te halen en dat vind ik een kwalijke zaak.

3. Als je je emoties niet in de hand kan houden diskwalificeert je dat je per definitie juist wel als manager. Misschien niet als vader maar dat is een ander verhaal.

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

quote:
Thomas schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:22:
[...]

Ach kom op man. Wedstrijd 'kapot' gemaakt omdat Max de regels overtreedt en dito wordt gestraft? Het enige wat ik kan denken is dat die jongen niet zo moet janken :).
Het is een optelsom van foute beslissingen (niet alleen de laatste race).... De FIA is niet transparant en zeker niet consequent.

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16-11 12:30
Vraag me af of we die discussie ook nog zouden hebben als VER in RAI zijn schoenen had gestaan omdat hij net voor de finish door (random rijder) buiten de lijnen ingehaald was en zo alsnog op het podium was gekomen ;)

• Oekiejoekie
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:24:
[...]

2. Ik stel juist dat Ziggo de sensatie opzoekt om meer kijkcijfers te halen en dat vind ik een kwalijke zaak.
Waarom is dat een kwalijke zaak ? Ziggo heeft voor een hoop geld uitzendrechten gekocht. En dat moeten ze terugverdienen. En met dit soort beelden verdienen ze dat sneller terug. Dat is hun businesscase, hun werk, en dat doen ze blijkbaar goed.

Als er al iemand in moet grijpen, dan is het Red Bull Racing. Onder het mom alle communicatie volgens de teampolicy, en via de voorlichter of teambaas...

• Nukar
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-04 12:24
quote:
[...]

1. Vettel zit er daar al ruimschoots voor, ja hij haalt voordeel in de vorm van tijdwinst maar niet in de vorm van een positie op de baan. Nogmaals, er is behalve Max niemand die gisteren een positie heeft gewonnen door buiten de baan in te halen.

[...]
Hier heb ik wel mijn twijfels over.
Als je spreekt over 'direct' voordeel kun je gelijk hebben, maar voordeel is voordeel. Als we dan de lijn doortrekken naar de rest van de wedstrijd dan weet je niet hoeveel voordeel (of juist nadeel) dit oplevert.
Die paar tienden kunnen het verschil maken voor wel/ geen DRS. Of voor het voor of achter iemand uitkomen na een pitstop, het moment dat je ander verkeer tegen komt, etc. Zie het maar als een 'butterfly effct' binnen de race. Vanwege deze onbekende bijeffecten is het simpel gezegd niet eerlijk dit onderscheid te maken.
De keuze wanneer iets (te veel) voordeel is en dus bestraft mag/ moet worden is aan de stewards. en je kunt ten alle tijden deze keuzes in twijfel trekken.

"Today is the worst day since yesterday"

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:05
quote:
[...]
Dat is over de hele race gezien misschien waar, maar Bottas had ook zoiets met Max, waarbij BOT superwijd ging (zie de video hieronder). Had Bottas ook een tijdstraf gehad als Max hem even verderop niet voorbij ging? Ik zie absoluut niet dat BOT zijn plaats heeft teruggegeven door op de uitloopstrook van het gas te gaan; Max heeft de plaats zelf al vechtend teruggepakt. IMHO is dit voor BOT dan ook een tijdstraf waard.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Novadecasa
  • Laatst online: 00:06
quote:
Veel van deze voorbeelden kunnen we denk ik wegstrepen. Alleen voorbeeld 1 (Sainz) en natuurlijk voorbeeld 6 (Max) blijven dan over en die zijn wat mij betreft ook nagenoeg hetzelfde en dus goed te vergelijken.
Omdat het argument aangedragen zal worden dat er op een recht stuk niet specifiek voordeel is (d.m.v. het 'afsnijden' van de bocht leg je minder afstand af) zijn de overige voorbeelden niet relevant t.o.v. het voordeel wat Max had. Bij Sainz (?) is dat wel het geval en is het exact hetzelfde.

 MacBook Pro Touch Bar 2017  Watch 42 mm  iPod  iPhone X 64GB

• Novadecasa
quote:
jip_86 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:28:
Vraag me af of we die discussie ook nog zouden hebben als VER in RAI zijn schoenen had gestaan omdat hij net voor de finish door (random rijder) buiten de lijnen ingehaald was en zo alsnog op het podium was gekomen ;)
Zoals Webber zei, als het om P6 ging was er helemaal geen straf uitgedeeld. Dus trek zelf de conclusie maar ;)

• YakuzA

YakuzA

quote:
Bullet NL schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:02:
[...]

Pirelli is zelf verantwoordelijk voor de mate van slijtage van de banden, de FIA zegt niet dat compount X zo en zo lang mee moet gaan. Ze geven alleen aan dat er een x aantal verschillende soorten compounts dien te zijn en dat in een race 2 verschillenden dien te worden gebruikt (bij droogweer)

De FIA zal het een worst wezen als de zachtste band maar 10 ronden mee gaat, als het maar veilig gebeurd.

Kortom, het is Pirelli die keer op keer heel erg save gaat zitten met het ontwikkelen van hun banden.
Pirellig is dit jaar inderdaad vrij safe gegaan op de banden, omdat ze geen idee hadden van de krachten die op de band komen te staan door de regulation changes.
(ook hebben teams hierbij verkeerde downforce waardes aan Pirelli doorgegeven en de Mule-cars leken ook niet echt op de autos van dit jaar)
Aangezien de regels vrij hetzelfde blijven voor komend jaar denk ik dat ze het volgend jaar wel redelijk goed kunnen verbeteren qua compounds en slijtverhoudingen.

PSN

• Maurice079
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 22:53

Meneer Rosberg doet ook een duit in het zakje.

PSN: iRoyalFlushh

• The Legend
  • Laatst online: 23:35
quote:
[...]

Dat lees ik steeds, maar dat kun je toch helemaal niet met zulke stelligheid beweren? Er is niemand direct iemand gepasseerd tijdens zo'n actie, maar is dat dan de enige manie waarop er sprake is van 'gaining an advantage'? Een paar tiende winnen in een bocht kan resulteren in een betere exit en een geslaagde inhaalactie in de volgende bocht die anders wellicht niet was gelukt. Hoezo resulteren die gewonnen tiendes dan niet in een 'lasting advantage'. Zelfde geldt voor zulke acties waarmee je een gat dichtrijd naar een concurrent die wel binnen de lijntjes blijft. Dat is dan geen 'lasting advantage' :?

Ik ben toch malle pietje niet!

• Grimmie187
quote:
Oekiejoekie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:28:
[...]

Waarom is dat een kwalijke zaak ? Ziggo heeft voor een hoop geld uitzendrechten gekocht. En dat moeten ze terugverdienen. En met dit soort beelden verdienen ze dat sneller terug. Dat is hun businesscase, hun werk, en dat doen ze blijkbaar goed.

Als er al iemand in moet grijpen, dan is het Red Bull Racing. Onder het mom alle communicatie volgens de teampolicy, en via de voorlichter of teambaas...
Ja zo kun je het ook zien, ik vind het niet 'chique' om Jos te bellen in de uitzending terwijl iedereen daar weet dat hij uit zijn slof zal schieten. Maar inderdaad, het verkoopt wel.

Ik ben het met je eens dat RBR hier in eerste instantie in moet grijpen trouwens.

• Barres B.
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:08

Barres B.

six seasons and a movie!!!

quote:
YakuzA schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:33:
[...]

Pirellig is dit jaar inderdaad vrij safe gegaan op de banden, omdat ze geen idee hadden van de krachten die op de band komen te staan door de regulation changes.
(ook hebben teams hierbij verkeerde downforce waardes aan Pirelli doorgegeven en de Mule-cars leken ook niet echt op de autos van dit jaar)
Aangezien de regels vrij hetzelfde blijven voor komend jaar denk ik dat ze het volgend jaar wel redelijk goed kunnen verbeteren qua compounds en slijtverhoudingen.
Laten we het hopen, want als er iets duidelijk was in deze race is dat het toch een stuk spannender kan worden met verschillende banden strategieën. Dat was vorig jaar leuker. Als ik het goed heb gezien heeft Massa zelfs 28 rondjes op ultra's gereden.. :|

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
quote:
[...]

De vraag is, is tijdswinst ook een lasting advantage? Dat is open ter discussie omdat de regels daar niet in voorzien.
quote:
Er is een middenweg tussen journalistieke droogkloterij en het Voetbal Inside-sfeertje dat Ziggo nog niet gevonden heeft. True, maar komt wel goed denk ik.
quote:
3. Als je je emoties niet in de hand kan houden diskwalificeert je dat je per definitie juist wel als manager. Misschien niet als vader maar dat is een ander verhaal.
Sport: Raiola. Klopp. Simeone, etc.

Business: Marchionne, Jobs, Ballmer en half Wall Street.

Ergo, nonsens.

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16-11 12:30
quote:
Novadecasa schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:33:
[...]

Zoals Webber zei, als het om P6 ging was er helemaal geen straf uitgedeeld. Dus trek zelf de conclusie maar ;)
Nee bedoel zelfde plekken, maar dat VER op het podium was gekomen en bijv RAI (maar kan elke rijder zijn) er net af was gevallen door die penalty ;)

• YakuzA

YakuzA

quote:
Barres B. schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:36:
[...]

Laten we het hopen, want als er iets duidelijk was in deze race is dat het toch een stuk spannender kan worden met verschillende banden strategieën. Dat was vorig jaar leuker. Als ik het goed heb gezien heeft Massa zelfs 28 rondjes op ultra's gereden.. :|
Ik snap de spagaat bij Pirelli ook wel, als er mensen te lang doorrijden en de band klapt, dan wijst iedereen naar hun.
Wat weer slechte PR is voor hun straatbanden divisie.

PSN

• Grimmie187
Komop jongens, er is toch een duidelijk verschil tussen wijd gaan en daarmee tijd winnen in een duel en iemand in te halen door keihard een bocht af te snijden? Anders kun je ook gewoon rechtdoor gaan in de chicane op Monza in de laatste ronde ;)

Tuurlijk is de FIA niet consequent en dat is ook nog niet zo makkelijk op te lossen. Ik vind het incident van gisteren echter zo klaar als een klontje, waarbij het mij / Ferrari / Kimi geen zak kan schelen of ze nou 3e of 4e worden..

• Novadecasa
quote:
Maurice079 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:35:
[afbeelding]
Meneer Rosberg doet ook een duit in het zakje.
En juist dit leek mij ook een aantoonbaar argument om protest aan te tekenen. Al is het maar om een statement te maken dat RedBull wil dat er altijd hetzelfde naar gekeken wordt en de straffen bij iedereen hetzelfde zijn.

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Ook Luyendyk ontploft op de bank bij straf Verstappen
quote:
Hij zat met opgekropte woede naar de ontknoping van de Grand Prix van de Verenigde Staten te kijken. Arie Luyendyk, tweevoudig winnaar van de Indy 500 in Amerika, zag Max Verstappen in de slotronde schitteren op het circuit van Austin, maar ontplofte toen hij op de bank vernam dat de Nederlander voor zijn inhaalmanoeuvre op Kimi Räikkönen een tijdstraf kreeg en zijn derde plaats moest inleveren. "Onvoorstelbaar."

Luyendyk weet waarover hij praat. Hij is zelf steward in de IndyCar, de raceklasse die in Amerika veel en veel populairder is dan de Formule 1. Als coureur won hij in 1990 en 1997 de Indy 500, wat hem eeuwige roem opleverde.

Niets verkeerd
Luyendyk, die Verstappen een grote toekomst voorspelt, zag niets verkeerd in de actie van de Nederlander. "In de Formule 1 kunnen ze alle data uitlezen. Als ze dat doen, zien ze dat de snelheid van Max op dat moment veel hoger was en dat Räikkönen hem probeerde te blokkeren. Max moest wel even uitwijken naar rechts. Als hij dat niet doet, rijden ze elkaar van de baan. Daarom gaat hij iets over de witte lijn."

Lauda spreekt van slechtste beslissing ooit
Tandenknarsend vernam Luyendyk de straf voor Verstappen. "Je moet coureurs laten racen"', volgde hij ook de kritiek van Niki Lauda. De oud-wereldkampioen in de Formule 1, tegenwoordig adviseur bij Mercedes, gaf na de race al aan dat het besluit nergens opsloeg. "Dit is racen, we rijden niet in het gewone verkeer. De slechtste beslissing ooit."

Luyendyk sloot zich daarbij aan. "Het hele weekeinde gingen ze over de witte lijn en gebeurde daar niets mee. De fans vonden de actie van Max geweldig. Niet normaal deze beslissing. Er was niets aan de hand."
Kortom, je hebt regels, en het toepassen van regels, wanneer dit laatste niet consequent gebeurd zijn de regels daarmee zelf arbitrair geworden.

De FIA moet hier dus echt iets aan gaan doen, dit is namelijk niet geloofwaardig meer...

[/]

• YakuzA

YakuzA

quote:
The Killer schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:37:
[...]
De vraag is, is tijdswinst ook een lasting advantage? Dat is open ter discussie omdat de regels daar niet in voorzien.
Uit andere straffen die uitgedeeld worden blijkt dat tijdswinst ook gaining an advantage is.
(chicanes afsnijden zonder dat je een ander inhaalt ed)

PSN

• Novadecasa
quote:
jip_86 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:38:
[...]

Nee bedoel zelfde plekken, maar dat VER op het podium was gekomen en bijv RAI (maar kan elke rijder zijn) er net af was gevallen door die penalty ;)
Juist, als het VER niet was geweest denk je dat er dan een straf was uitgedeeld? ;)

• Grimmie187
quote:
The Killer schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:37:
[...]

Sport: Raiola. Klopp. Simeone, etc.

Business: Marchionne, Jobs, Ballmer en half Wall Street.

Ergo, nonsens.
Sorry maar als ik zo emotioneel reageer in mijn huidige functie sta ik morgen op straat kan ik je vertellen. Daarnaast denk je toch niet serieus dat mensen als Marchionne en Jobs net zoals Jos zullen reageren? Het enige slechte voorbeeld wat je stelling ondersteund is Trump op het moment ;)

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:08
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:40:
Komop jongens, er is toch een duidelijk verschil tussen wijd gaan en daarmee tijd winnen in een duel en iemand in te halen door keihard een bocht af te snijden? Anders kun je ook gewoon rechtdoor gaan in de chicane op Monza in de laatste ronde ;)

Tuurlijk is de FIA niet consequent en dat is ook nog niet zo makkelijk op te lossen. Ik vind het incident van gisteren echter zo klaar als een klontje, waarbij het mij / Ferrari / Kimi geen zak kan schelen of ze nou 3e of 4e worden..
Waarom vallen dan zo'n beetje alle 'grootheden'/belangrijke mensen uit de autosport erover die geen enkel belang bij Ferrari/Red Bull of Verstappen hebben?
Er is er volgens mij nogn iet 1 geweest die de straf een goede beslissing heeft genoemd.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• The Killer
  • Niet online
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:42:
[...]

Sorry maar als ik zo emotioneel reageer in mijn huidige functie sta ik morgen op straat kan ik je vertellen. Daarnaast denk je toch niet serieus dat mensen als Marchionne en Jobs net zoals Jos zullen reageren? Het enige slechte voorbeeld wat je stelling ondersteund is Trump op het moment ;)
Dan zit je niet hoog genoeg in de boom. Je hebt verantwoording af te leggen aan een superieur, hebt iets te verliezen en kunt niet iets bieden wat anderen niet kunnen bieden. Dat is het verschil.

• Barres B.
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:08

Barres B.

six seasons and a movie!!!

quote:
YakuzA schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:39:
[...]

Ik snap de spagaat bij Pirelli ook wel, als er mensen te lang doorrijden en de band klapt, dan wijst iedereen naar hun.
Wat weer slechte PR is voor hun straatbanden divisie.
Maar als er te lang wordt doorgereden dan komt dat ook zo wel naar buiten. Commentatoren en journalisten zullen dan ook gewoon zeggen dat het een slechte bandenstrategie is geweest. Dat is juist het idee van zulke banden, anders kunnen ze net zo goed 1 band maken waarop de heel race kan worden gereden.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
Thomas schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:22:
[...]

Nee, vanwege de manier waarop dit gebeurd. Overhaast en ongecontroleerd.

- Kimi zelf, onder andere, wist nog niet van de klacht af. De klacht was binnen enkele minuten gemaakt EN bijna direct opgelost. Normaal kost dit tientallen minuten. Dat het nu direct is opgelost is vreemd, zeker omdat hier vorig jaar ook al een ophef om is geweest
- Na die ophef is het al voorgekomen dat de FIA koos om langer te wachten totdat ze een beslissing nemen. Dat dit nu weer gebeurd, met dezelfde steward die vorig jaar een hoofdrol speelde bij de gelijkende situatie, en die ook eerder heeft geprobeerd de teamleiding te beïnvloeden zodat ze in klacht indienden, is tekenend. In alle gevallen ging het om een klacht tegen Max, dit is ook opvallend.
- Stewards in de pre-podium kamer haalden Max niet uit de kamer voordat Kimi binnenkwam, terwijl hier ruimschoots de tijd voor was. Dit was voor beide coureurs ongemakkelijk.
- Het hele weekend gaan er al mensen over de lijnen heen. Het is bekend feit dat de FIA met 2 maten meet, en het zal altijd een storm van kritiek opleveren. Nu ze hiermee dat zelfs heel gehaast doen, roepen ze al helemaal een orkaan over zich af. Het houdt niet op.

Na een hele mooie race heeft de FIA alle focus op dit incident gelegd door dit zo overhaast te beslissen. Als ze hier vandaag mee waren gekomen, waren 3 van de 4 punten verholpen. Waarom beslissen ze dan toch op dat ene moment? Nobody knows. Ze hebben dit binnen 5 minuten besloten, ze kunnen nooit goed naar de situatie hebben gekeken. Ondertussen kijkt niemand meer naar de gevechten die eerder zijn gebeurd, de prachtige bandenstrategieën die door de race heen veranderden (en wat in hindsight perfect op de boordradio is gezet begin van de race), de gevechten in het middenveld, etc. Misschien wel de correcte beslissing, maar hoe deze is genomen was niet correct.

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:49
quote:
Martinusz schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:43:
[...]

Waarom vallen dan zo'n beetje alle 'grootheden'/belangrijke mensen uit de autosport erover die geen enkel belang bij Ferrari/Red Bull of Verstappen hebben?
Er is er volgens mij nogn iet 1 geweest die de straf een goede beslissing heeft genoemd.
jawel, die halve gare van een Brundle en de rest van de Sky-crew

• The Legend
  • Laatst online: 23:35
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:40:

Ja natuurlijk zit daar verschil in, maar dat maakt niet dat het ene niet en het andere wél een 'lasting advantage' oplevert. Het ene is alleen wat duidelijker te zien. Het probleem is alleen, en ik zie dat je zelf ook vaststelt, dat men in dit geval een regel niet handhaaft en vervolgens in het grote grijze gebied van het overschrijden van die regel opeens een streep trekt en roept 'ja maar dit kan echt niet!'. De FIA creeert dus zelf een groep overtreders en selecteert vervolgens de in hun ogen ergste overtreder, terwijl ze natuurlijk enkel onderscheid zouden moeten maken tussen overtreders en niet-overtreders.

Ik ben toch malle pietje niet!

• The Killer
  • Niet online
quote:
YakuzA schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:42:
[...]

Uit andere straffen die uitgedeeld worden blijkt dat tijdswinst ook gaining an advantage is.
(chicanes afsnijden zonder dat je een ander inhaalt ed)
In dat geval moet volledig off track in de kwalificatie ook bestraft worden. Maar dat gebeurt niet. Strikt volgens de regels is VER correct gestraft, dat staat als een paal boven water. Maar het grijze gebied dat ter discussie laat wat precies een lasting advantage is en of en wanneer dit bestraft dient te worden, dat is het probleem.

Hamilton legde het gisteren mooi uit, Charlie W. vindt de off track geen advantage, maar Hamilton wel, want hij kan 10 meter eerder 100% throttle. Dat kan zo maar een plaats op de grid opleveren, of net die ene tiende die je elke ronde nodig hebt om buiten de DRS te blijven.

• Bigfoot
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15-11 15:47
Wat was de reden dat Max in de middenstint koos voor soft banden? Ik denk zelf dat het team op dat moment overwoog om hem op soft banden de race uit te laten rijden.

Anders had hij toch beter op SS of US kunnen gaan voor de middenstint?

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:08
quote:
P.O. Box schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:48:
[...]

jawel, die halve gare van een Brundle en de rest van de Sky-crew
De lijst met mensen die wat voorstellen in de autosport die het niet begrijpen is langer tot nu toe ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
[...]

Niet helemaal. Vettel heeft het voordeel dat hij door kan rijden IPV terug de baan op moet. Door buiten de baan te gaan kon hij snelheid bewaren en zo zijn positie verdedigen. Hij heeft geen nieuwe positie gewonnen, maar hij heeft er ook geen verloren zoals het gevolg zou zijn als hij op de baan was gebleven en zijn snelheid aan moet passen.
Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True