[F1 2017] Race 17 - GP van USA Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 34 Laatste
Acties:
  • 94.608 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Rukapul schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:11:
Wanneer wordt de startgrid bekend? Of gaat dat weer complete chaos worden tot kort van tevoren alle straffen verwerkt zijn zoals de vorige keer?
volgens mij is het altijd officieel een uur of half uur voor de start... althans, ik meen dat Olav dat vorige race vertelde...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Ojaaaa. Dat is dit wazige grietje die ik zag in de pitgarage bij Mercedes

http://instagram.com/amandacerny

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Ik kan mij in een ander topic van een race dit seizoen een screenshot van een excelbestandje herinneren. Haha. Mooi geschuif allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:47

vliegnerd

Nintendo fan.

Grrrrrene schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:09:
[...]
Ach, uiteindelijk was het meer voor de vorm dan echt nodig, hij start toch achteraan en gaat vast een mooie inhaalrace tegemoet.
Nee, het kost hem gewoon 2 of 3 plaatsen. Hij had echt gewoon direct voor of na RIC moeten qualificeren.

Natuurlijk haalt hij die plaatsen wel weer in. Maar hij laat hier gewoon echt wat liggen. Was niet voor de buhne dit.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:42
Rukapul schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:11:
Wanneer wordt de startgrid bekend? Of gaat dat weer complete chaos worden tot kort van tevoren alle straffen verwerkt zijn zoals de vorige keer?

IMHO hoort er gewoon een provisional startgrid direct na Q1 gepubliceerd te worden.
iig nog wachten op de evt straffen voor MAG & STR. en eventueel nachtelijk sleutelwerk met straffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
zonder de straffen voor MAG/STR zou dit de grid zijn,.

HAM VET BOT RIC RAI OCO SAI ALO PER MAS KVY GRO STR WEH MAG VAN VER HUL HAR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 15:32
Grrrrrene schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:09:
[...]

Sector 3 was slecht, S1 en S2 samen waren ongeveer de tijd die Vettel ook reed, alleen in S3 zal hij een foutje hebben gemaakt en daarmee zijn rondetijd verprutst. Ach, uiteindelijk was het meer voor de vorm dan echt nodig, hij start toch achteraan en gaat vast een mooie inhaalrace tegemoet. Alleen even oppassen bij de bullies Massa en Magnussen.
Shit, je hebt gelijk. Ik was even Massa " the bulldozer " vergeten. Anders had Max een goede kans gehad.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
vliegnerd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:13:
[...]

Nee, het kost hem gewoon 2 of 3 plaatsen. Hij had echt gewoon direct voor of na RIC moeten qualificeren.

Natuurlijk haalt hij die plaatsen wel weer in. Maar hij laat hier gewoon echt wat liggen. Was niet voor de buhne dit.
Zijn voordeel is dat hij vrij vroeg zijn straf heeft gepakt en dat de anderen met straffen ook zo'n aantal (of zelfs meer) achteruit gaan. Daar moet hij dan toch gewoon voor staan? Maar goed, ik vind de berekening van de startgrid bijzonder wazig :) Ik zie het morgen wel, ik zie het gewoon als 2-3 extra plekken die hij met een mooie inhaalactie kan goedmaken :+

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
vliegnerd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:13:
[...]

Dat vraag ik me af. Kan je het uitleggen? Aangezien er in ieder geval 3 coureurs gridstraffen hebben staat MAG al op P17. Aangezien HUL en HAR minstens zoveel gridstraf hebben als VER, staat hij in ieder geval voor hen. Wilde hij vóór MAG staan, dan had hij in Q op z'n minst P2 moeten staan en dat lijkt me gezien Q1 en Q2 niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

Jasphur schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:13:
Ik kan mij in een ander topic van een race dit seizoen een screenshot van een excelbestandje herinneren. Haha. Mooi geschuif allemaal.
Waarschijnlijk Spa dit jaar. Waren toen 165 plaatsen straf in totaal

[ Voor 6% gewijzigd door TinusTegengas op 22-10-2017 00:19 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
nachtnet schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:17:
zonder de straffen voor MAG/STR zou dit de grid zijn,.

HAM VET BOT RIC RAI OCO SAI ALO PER MAS KVY GRO STR WEH MAG VAN VER HUL HAR
Hoe start VAN dan voor VER? Hij heeft toch ook een nieuwe motor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fc7C0I3gdZCWBX1JcZWKugHW/full.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:35
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DMsd5lqXcAA42np.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

ArnevdS schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:17:
[...]

Dat vraag ik me af. Kan je het uitleggen? Aangezien er in ieder geval 3 coureurs gridstraffen hebben staat MAG al op P17. Aangezien HUL en HAR minstens zoveel gridstraf hebben als VER, staat hij in ieder geval voor hen. Wilde hij vóór MAG staan, dan had hij in Q op z'n minst P2 moeten staan en dat lijkt me gezien Q1 en Q2 niet realistisch.
Je hebt gelijk. Het zijn alleen de mogelijke extra gridstraffen waar het voor boeit. Dus in dit geval misschien STR. Maar ik vraag mij af of die er nog achter kan.

En dan natuurlijk afwachten wat er vannacht gebeurt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Grrrrrene schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:19:
[...]

Hoe start VAN dan voor VER? Hij heeft toch ook een nieuwe motor?
VAN heeft 5 plaatsen gridstraf en heeft P13 gekwalificeerd. 13+5-1(van VER) = 18 is toch minder dan P6+15 = 21 van MAX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
EN geeft gelijk aan dat mijn eerdere bron met de "juiste" grid onjuist lijkt te zijn..

zal morgen wel weer anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ArnevdS schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:21:
[...]

VAN heeft 5 plaatsen gridstraf en heeft P13 gekwalificeerd. 13+5-1(van VER) = 18 is toch minder dan P6+15 = 21 van MAX?
Ik dacht dat een ICE 10 plekken straf kostte, maar dat is alleen bij je eerste "teveel" zo blijkbaar? Sjonge wat zijn die regels bizar ingewikkeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
volgens C4 Eddie Jordan is Arrivabene exit in 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:05
ArnevdS schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:21:
[...]

Niet -1 van VER, gewoon 13 + 5 (en 6 + 15). De grid wordt met straffen op een oneindige grid berekend en pas helemaal op het eind opnieuw op de startgrid gezet. In geval van meerdere op 1 plek (wat denk ik relatief zeldzaam is, zeker bij de gevallen met 10, 15 straffen), komt eerst die zonder straffen, en dan met straf op volgorde van aanmelding van de straf.
Grrrrrene schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:23:
[...]

Ik dacht dat een ICE 10 plekken straf kostte, maar dat is alleen bij je eerste "teveel" zo blijkbaar? Sjonge wat zijn die regels bizar ingewikkeld :D
De eerste van "de zoveel" kost er 10, de volgende van diezelfde hoeveelheid 5. Dus het eerste element waarvan je de 5e pakt kost je 10 plekken, een 5e van een ander element kost dan nog maar 5 plekken. Pak je dan weer een 6e van een element kost het je weer 10 plekken en de overige elementen dan weer 5 plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Morgen uit de eventuele ellende van die eerste bocht blijven en dan doorstomen tot minimaal P6? Op zich kan ik goed leven met een inhaalrace, als het er maar eentje gaat worden. Hij is wel flink te pakken genomen door Ricciardo, of door eigen toedoen, dat zonder twijfel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Als dat maar goed gaat in de race. VER moet nog wel langs MAG, STR, KVI en MAS.
Lijkt bijna zeker dat dat ergens fout gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Hippocampus schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:28:
Als dat maar goed gaat in de race. VER moet nog wel langs MAG, STR, KVI en MAS.
Lijkt bijna zeker dat dat ergens fout gaat :P
kan allemaal op snelheid in die eerste rondes (zelfs voordat DRS open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:27:
Morgen uit de eventuele ellende van die eerste bocht blijven en dan doorstomen tot minimaal P6? Op zich kan ik goed leven met een inhaalrace, als het er maar eentje gaat worden. Hij is wel flink te pakken genomen door Ricciardo, of door eigen toedoen, dat zonder twijfel.
P6? P4, HAM & VET vliegen in T1 eruit :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Ook een moment voor Max om te laten zien dat hij als "aankomend kampioen" ook kan *wachten* met inhalen en niet meteen hem erbij MAS ernaast zet en dan naast de baan komen met z'n tweeen.

Dus rijden zoals RIC :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DMsev72XkAAmAah.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
Interview met Max bij Ziggo: https://www.ziggosport.nl...erloor-2-a-3-tienden.html of YouTube YouTube: Max: 'Mijn laatste ronde in Q3 was ruk, verloor 2 a 3 tienden'

[ Voor 35% gewijzigd door Dijkstraat op 22-10-2017 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

nachtnet schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:29:
[...]

kan allemaal op snelheid in die eerste rondes (zelfs voordat DRS open gaat.
Ja, kan is wel het goede woord hier. Die Haas moet ie natuurlijk al voor bocht 1 achter hem hebben, maar het zal toch passen en meten zijn de eerste bochten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Zo, nu ff pitten, en dan om 7.00 Motogp kijken!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
vliegnerd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:30:
Ook een moment voor Max om te laten zien dat hij als "aankomend kampioen" ook kan *wachten* met inhalen en niet meteen hem erbij MAS ernaast zet en dan naast de baan komen met z'n tweeen.

Dus rijden zoals RIC :-)
Ik heb liever dat die gewoon als Max rijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

pilskes schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:39:
Zo, nu ff pitten, en dan om 7.00 Motogp kijken!!
Dan kan ik nog net de finish zien. Hier gaat de wekker om 7.30 in het weekend :) mag graag moto gp kijken maar daar sta ik niet vroeg voor op. Wel voor de hond die er dan uit wil :)

[ Voor 17% gewijzigd door TinusTegengas op 22-10-2017 00:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Hey, die heb ik ook nodig voor m'n volle kaart. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dijkstraat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PSRGHDnbiF2UP8yz7qMYGHHB/full.png?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HVjdffXMA1lNxiHC1vBJnTsD/full.png?nohitcount=1

[ Voor 34% gewijzigd door Dijkstraat op 22-10-2017 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
Die straffen moeten er echt uit. Niemand snapt het meer. Dit is de ultiem hoogste vorm van auto motor sport. Die dingen moeten racen, zo hard mogelijk. Geen enkele limitatie. 100 kg brandstof per wedstrijd, ook zo'n grap. Laat alles los en we zullen zien wie de snelste is. En zo kan ik nog wel even door gaan. F1 is gewoon kut, over het algemeen saai om naar te kijken. Maar omdat Max mee doet kijk ik wel inderdaad.

[ Voor 20% gewijzigd door sig69 op 22-10-2017 01:09 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dijkstraat
Ook +3 plekken voor Stroll
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hkS5saDKnIkP2uVVJIbTNQJH/full.png?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UJi8XxOJmpXl0XY3YEgqe9Fk/full.png?nohitcount=1

[ Voor 28% gewijzigd door Dijkstraat op 22-10-2017 10:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

sig69 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 01:04:
Die straffen moeten er echt uit. Niemand snapt het meer. Dit is de ultiem hoogste vorm van auto motor sport. Die dingen moeten racen, zo hard mogelijk. Geen enkele limitatie. 100 kg brandstof per wedstrijd, ook zo'n grap. Laat alles los en we zullen zien wie de snelste is. En zo kan ik nog wel even door gaan. F1 is gewoon kut, over het algemeen saai om naar te kijken. Maar omdat Max mee doet kijk ik wel inderdaad.
Niet mee eens. Als je alles loslaat, wint het team met het grootste budget. Degene die de meeste dollars kan verspillen. Dan concurreren ze elkaar kapot en is het binnen een paar jaar helemaal dood omdat het ook niks meer aan is. Er moet strijd zijn en dat krijg je alleen als je limieten opstelt. Of de huidige goed staan afgesteld is afvragen, het benadeeld vooral de teams die betrouwbaarheidsproblemen hebben en maakt de strijd voorin niet spannender. Wat ook weer komt omdat Mercedes te snel is en de rest teveel risico moet nemen om bij te benen (zie een Ferrari die nu het kampioenschap heeft weggegooid).

Er moet wel wat veranderen, maar we moeten het doen om de strijd te verbeteren, niet om auto's gaaf te maken want looks is iets voor de eerste 10 minuten dat je kijkt, daarna gaat het toch vooral om hoe de auto's presteren tegenover elkaar. Met de dominantie van RBR en daarna Mercedes zijn enorm veel mensen afgehaakt. En dat is echt niet vanwege een mindere motor of lelijke auto's. Dat is omdat de strijd weg is/was.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Updated grid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HRBtu4fLGrs1tHOQXvefnJgv/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En volgens GPupdate start Verstappen 16e en Stroll 17e? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Voor zekerheid, maar afwachten tot vanavond. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 07:20

RKD

Hmmmm Texas BBQ. Ben gewoon jaloers :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Niet wazig op die manier :P
Maar die Vine filmpjes van haar.

Kan het zijn dat dit seizoen het seizoen is van de straffen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jasphur schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 08:55:
[...]
Niet wazig op die manier :P
Maar die Vine filmpjes van haar.
Kan het zijn dat dit seizoen het seizoen is van de straffen?
Nope. Volgend seizoen wordt het seizoen van de straffen met 3 motoren voor een heel seizoen :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Wat is er met Hulkenberg gebeurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Bart-Willem schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 08:15:
En volgens GPupdate start Verstappen 16e en Stroll 17e? :P
En @nachtnet . Stroll was 17e, met 3 plekken straf komt hij dus uit op plek 20, waar bij Verstappen het dus 6+15=21 is. Stroll zal dus vóór Verstappen starten. En in het geval van Magnussen dus 20+3=23 dus achter Verstappen. (Was Stroll 18e geworden zou hij dus ook op plek 21 uitkomen. Maar omdat Verstappen zijn straf eerder kreeg zou Verstappen voor Stroll staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Lensent schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:20:
Wat is er met Hulkenberg gebeurt?
Had geen zin :+. Iets van 20 plekken gridstraf en heeft in Q2 helemaal niet gereden (omdat hij toch nog die straf kreeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
RobertMe schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:23:
[...]

En @nachtnet . Stroll was 17e, met 3 plekken straf komt hij dus uit op plek 20, waar bij Verstappen het dus 6+15=21 is. Stroll zal dus vóór Verstappen starten. En in het geval van Magnussen dus 20+3=23 dus achter Verstappen. (Was Stroll 18e geworden zou hij dus ook op plek 21 uitkomen. Maar omdat Verstappen zijn straf eerder kreeg zou Verstappen voor Stroll staan)
:Y
+ Als Stroll idd motorproblemen zou hebben kan hij nog een nieuwe straf krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13

Spotmatic

Ken sent me

Wat vuurwerk voorin zou bij de start leuk zijn, gemixt met wat technische problemen. Dan kan het een leuke avond worden!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotmatic schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:40:

.... Dan kan het een leuke avond worden!
Nah, het enige leuke is dat we Verstappen weer eens meer inhaalakties zullen zien doen dan we de laatste tijd gewend zijn. Met zijn auto en kwaliteiten moet hij zonder problemen bij de top 6 moeten komen. De Driver of the day staat nu al vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
nachtnet schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:28:
[...]

:Y
+ Als Stroll idd motorproblemen zou hebben kan hij nog een nieuwe straf krijgen..
Dat lijkt vooral een elektronisch probleem dat Alonso in Spa ook had: de auto wist niet waar hij was en de MGU-K gaf dus op de verkeerde momenten extra power. Het lijkt me niet dat je daarom onderdelen moet wisselen, maar dat je de fout gewoon eruit "programmeert" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
Voor wie het gemist heeft, een samenvatting van de kwalificatie: YouTube: 2017 US Grand Prix: Qualifying Highlights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo_mokum
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:06
@RobertMe Verstappen is Magnussen gepasseerd door diens grid penalty.
Als dit voor de penalty voor Stroll was, gaat Verstappen Stroll nu ook voorbij, en start dan 16e.
Met deze penalties heeft kwalificatie toch alleen nog zin in de eerste helft van seizoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Gizmo_mokum schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:46:
@RobertMe
Met deze penalties heeft kwalificatie toch alleen nog zin in de eerste helft van seizoen?
Daarom moeten die penalties ook op de schop. Zoiets van punten aftrek voor het constructeurs kampioenschap. Ze moeten de rijders niet straffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
xippie schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:49:
[...]

Daarom moeten die penalties ook op de schop. Zoiets van punten aftrek voor het constructeurs kampioenschap. Ze moeten de rijders niet straffen.
Ik betrap mezelf er steeds meer op dat ik de kwalificaties zit te kijken met focus op het weer, zijn de rijders in vorm, en is het materiaal in orde... De uitslag interesseert me niet zo meer, want uiteindelijk kan alles nog wijzigen tot een paar minuten voor de race...

Ik ben op zich niet tegen gridstraffen. Maar dan bijvoorbeeld voor onsportief, onregelementair of lomp gedrag van de coureur. Aan hem zelf te verwijten dus. Op dit moment worden coureurs in sommige gevallen in mijn ogen zelfs dubbel gestraft. Als in, ik noem maar wat, race 5 je auto in de banden gedrukt hebt door schuld van een ander, dan ben je al gestraft met uitval, puntverlies (en waarschijnlijk missen van prijzengeld/bonussen), en als je dan in race 6 met nieuwe onderdelen aankomt, komt er nog een gridstraf overheen...

En kwaliteitsproblemen aan het materiaal, dat is niet aan de coureur te verwijten, maar aan de constructeur. Dus aanpakken via het constructeursklassement. Dan doet de straf ook "pijn" voor wie het veroorzaakt heeft...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Oef hoorde ik daar Ted over 7 verschillende droog weer compounds voor volgend jaar?
Dat wordt me een bandenchaos.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
weer radar rond Austin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ad7g6v5LoxGXQFfed2EahFRD/full.jpg

via Steffen Dietz
#F! @Cota Weather: What a beauty of a cold front! Thousands of Miles long, Will pass the Austin area soon. Even a few tornados touched down. (Re. Tornados"Reported and filmed in southern Oklahoma at an earlier stage.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

nachtnet schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:01:
weer radar rond Austin.
[afbeelding]

via Steffen Dietz

[...]
Was het net aan het opzoeken. Kon alleen niets vinden hoe dat zich ontwikkeld gedurende de dag.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
nachtnet schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:01:
weer radar rond Austin.
[afbeelding]

via Steffen Dietz

[...]
Tornados! woohooo :D

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13

Spotmatic

Ken sent me

Volgens weather.com is het tijdens de race gewoon zonnig en droog...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

YakuzA schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:01:
[...]

Oef hoorde ik daar Ted over 7 verschillende droog weer compounds voor volgend jaar?
Dat wordt me een bandenchaos.
Yep. Nou ja, 7 compounds inclusief intermediates en full wets. En we noemen ze A t/m G :? 8)7
Alle compounds van dit jaar zijn volgend een stapje harder. Medium 2017 is hard in 2018 e.d.
Er komt een nog zachtere band bij.

[ Voor 25% gewijzigd door TinusTegengas op 22-10-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
De huidige voorspelling lijkt te zeggen waarschijnlijk een bui rond 07:00-08.00 in de morgen lokale tijd, daarna de rest van de dag droog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 12:46
TinusTegengas schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:08:
[...]

Yep. En we noemen ze A t/m G :? 8)7
Nee, het wordt van hardst naar zachtst: soft - extrasoft - supersoft - ultrasoft - megasoft - hypersoft - extremesoft - superhyperultrasoft en dat allemaal qua kleur met tinten tussen geel en paars :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

Dennism schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:09:
De huidige voorspelling verwachting lijkt te zeggen waarschijnlijk een bui rond 07:00-08.00 in de morgen lokale tijd, daarna de rest van de dag droog.
FTFY ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Gizmo_mokum schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:46:
@RobertMe Verstappen is Magnussen gepasseerd door diens grid penalty.
Als dit voor de penalty voor Stroll was, gaat Verstappen Stroll nu ook voorbij, en start dan 16e.
Voor zover ik weet niet. Na de kwalificatie hebben de rijders mooi een plek van 1 t/m 20. Vervolgens worden op die plekken de straffen een op een toegepast. Dus bv Verstappen die als 6e kwalificeert en 15 plaatsen straf krijgt komt uit op plaats 21. Dit process vindt plaats op een oneindige grit (dus iemand die 20e kwalificeert en 100 plekken straf krijgt komt uit op plek 120). Op het moment dat er meerdere rijders op dezelfde plek terecht komen komt eerst de rijder zonder straf, en daarnaast de rijders met straf op volgorde waarop de straf is toegewezen. Als voorbeeld: rijder A die op plek 5 kwalificeert en krijgt 10 plekken straf voor een motorwissel op vrijdag, rijder B die kwalificeert op plek 10 en 5 plekken straf krijgt voor een bakwissel op zaterdag, en rijder C die op plek 15 kwalificeert en geen straf krijgt, dan is de volgorde C (want geen straf), A (want straf op vrijdag) en dan B (want straf op zaterdag en dus later). Nadat hiermee de "posities" zijn bepaald (op de oneindige grid) worden de gaten eruit gehaald en staat iedereen dus weer op plek 1 t/m 20.

Het tijdstip van de straf is dus alleen relevant als op de oneindige grid meerdere rijders op dezelfde plek uit komen. Verstappen kan nu dus geen extra plek opschuiven op basis van het tijdstip van de straf, omdat hij noch met Stroll noch met Magnussen dubbel op die plek staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Sharkfinnado! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TinusTegengas schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:08:
[...]

Yep. Nou ja, 7 compounds inclusief intermediates en full wets. En we noemen ze A t/m G :? 8)7
Alle compounds van dit jaar zijn volgend een stapje harder. Medium 2017 is hard in 2018 e.d.
Er komt een nog zachtere band bij.
Hij had het over 7 droge compounds.
Dus 7 + inter + wet, 9 totaal.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

YakuzA schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:12:
[...]

Hij had het over 7 droge compounds.
Dus 7 + inter + wet, 9 totaal.
Ik heb hem niets horen zeggen over droge compounds, Hij had het over 7 compounds.
Heb het nog eens teruggekeken en het is bij 19.00.

Of vallen de inters en de wets niet onder compounds?
Blijkbaar geldt het alleen voor de droge compounds inderdaad. O-)
Vraag ik me wel af hoe klein het verschil gaat worden tussen de banden, maar dat is meer een discussie voor in het algemene topic ;)

[ Voor 21% gewijzigd door TinusTegengas op 22-10-2017 12:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DMtBxGCVQAATd-r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:00
Wat een loterij is die startopstelling toch geworden, 6 wagens met een penalty 8)7. Het komt nog een keer zover dat de topteams er elke race een nieuwe motor inzetten, deze op maximaal zetten, en daardoor de penalty's kunnen compenseren. Moet je alleen een stinger meenemen om Massa van de baan te knallen ;) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Edd

alexbl69 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:46:
Moet je alleen een stinger meenemen om Massa van de baan te knallen ;) .
Die staat naast hem ;)
Wordt ook wel de Torpedo genoemd.. :+

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Spotmatic schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:40:
Wat vuurwerk voorin zou bij de start leuk zijn, gemixt met wat technische problemen. Dan kan het een leuke avond worden!
Vettel die Hamilton eraf beukt bijvoorbeeld! :*)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 21:58
Plek 11 moet lukken voor max in ronde 1. Of hij kan gaan douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Wow VES is zo goed in vorm de laatste tijd, hij heeft MAG al ingehaald voor de race begint ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

RichardQG schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:12:
[...]

Nee, het wordt van hardst naar zachtst: soft - extrasoft - supersoft - ultrasoft - megasoft - hypersoft - extremesoft - superhyperultrasoft en dat allemaal qua kleur met tinten tussen geel en paars :+
Je vergeet ludicrouslysoft en softlikenakedbabybuttsoft... :+

Vanavond de race, geen kinderen, geen afleiding door vrouwlief, geen verplichtingen... alleen jammer van die consignatiedienst -O-

[ Voor 14% gewijzigd door vhal op 22-10-2017 13:56 ]

Strava

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Bier in huis... Check! Vette hap in huis... Check! Bier op tijd koudgelegd ? Ook Check!

En toen begon de grote bitch euh baas in huis te zeuren dat de race vanavond tijdens Heel Holland Bakt is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
mathy_ schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:36:
[...]

Plek 11 moet lukken voor max in ronde 1. Of hij kan gaan douchen.
Hoezo dat? De Ferrari's moeten nu wel hele gekke dingen doen om hem in bocht 1 al te kunnen sandwichen ;)
Oekiejoekie schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:55:
Bier in huis... Check! Vette hap in huis... Check! Bier op tijd koudgelegd ? Ook Check!

En toen begon de grote bitch euh baas in huis te zeuren dat de race vanavond tijdens Heel Holland Bakt is... 8)7
Suggestie: HHB op de tv op de slaapkamer/tablet/bij de buren: Check!

[ Voor 40% gewijzigd door toolkist op 22-10-2017 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=E9A-XD_WalE]

Wordt dit eigenlijk ergens uitgezonden?

/edit: Ah, live op Facebook blijkbaar. :|

[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 22-10-2017 14:01 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:10:
[...]

Nah, het enige leuke is dat we Verstappen weer eens meer inhaalakties zullen zien doen dan we de laatste tijd gewend zijn. Met zijn auto en kwaliteiten moet hij zonder problemen bij de top 6 moeten komen. De Driver of the day staat nu al vast.
Mja ik denk alleen dat ie vrij snel door de groep heen is, maar dat ie vervolgens te ver achter ligt om nog wat te doen. Alleen met een safety car als ie eindelijk rond plek 6 rijdt, zal hem helpen. Maar alsnog moet ie van ver komen om nog iets te doen. Zonder problemen voorin zal het niet veel gaan brengen. Even afhankelijk van hoe de reset rijdt en hoe snel hij is, zie ik hem hoogstens op podium komen.

Inhalen lijkt leuk, maar ik verwacht dus dat ie vrij snel (ala China) door het grootste deel van het veld is.
xippie schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:49:
[...]

Probleem is dat een goede constructeur daar minder last van heeft dan een kleine. Wil je echt punten gaan afnemen bij Haas en Sauber als zij problemen hebben? Dan maak je het gat alleen groter. Een Mercedes is dan helemaal niet meer bij te benen, want zowel Ferrari als Red Bull hebben veel problemen gehad. Mercedes zit nu pas aan de max van sommige componenten en had dus nog geen enkele puntenaftrek gehad. Ergo: puntenaftrek is ook de oplossing niet. Je moet de toppers straffen maar de kleintjes heel laten.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 23:06
Martinspire schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:05:
[...]
Mja ik denk alleen dat ie vrij snel door de groep heen is, maar dat ie vervolgens te ver achter ligt om nog wat te doen. Alleen met een safety car als ie eindelijk rond plek 6 rijdt, zal hem helpen. Maar alsnog moet ie van ver komen om nog iets te doen. Zonder problemen voorin zal het niet veel gaan brengen. Even afhankelijk van hoe de reset rijdt en hoe snel hij is, zie ik hem hoogstens op podium komen.

Inhalen lijkt leuk, maar ik verwacht dus dat ie vrij snel (ala China) door het grootste deel van het veld is.

[...]

Probleem is dat een goede constructeur daar minder last van heeft dan een kleine. Wil je echt punten gaan afnemen bij Haas en Sauber als zij problemen hebben? Dan maak je het gat alleen groter. Een Mercedes is dan helemaal niet meer bij te benen, want zowel Ferrari als Red Bull hebben veel problemen gehad. Mercedes zit nu pas aan de max van sommige componenten en had dus nog geen enkele puntenaftrek gehad. Ergo: puntenaftrek is ook de oplossing niet. Je moet de toppers straffen maar de kleintjes heel laten.
Soort exponentieel systeem waarbij de constructeurstand als benchmark wordt genomen dan? Hoe hoger de rang hoe groter de straf?
Anders krijg je een McLaren die halverwege het seizoen door alle motorwissels ineens mee zou kunnen in de top omdat ze nauwelijks gestraft worden

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Oekiejoekie schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:55:

Als het echt zo is dat heel holland bakt, dan staat zij dus in de keuken en is de tv voor jou. Wat heb jij eraan als zij tv kijkt?

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
https://twitter.com/SkySportsF1/status/922024730835566593

Hier het technisch item met Pat Symonds over de front suspension.

kimi

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Ankona schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:36:
[...]

Als het echt zo is dat heel holland bakt, dan staat zij dus in de keuken en is de tv voor jou. Wat heb jij eraan als zij tv kijkt?
Mijn planning voor vanavond was juist dat ik ging bakken... Bitterballen, in de frietpan... >:)

Maar we zijn er ondertussen uit. Mijn eerste voorstel was dat zij wel naar de slaapkamer kon... Was ze niet van plan... Ik moest volgens haar maar boven kijken. ik heb gezegd dat ik dat best acceptabel vond, als ik dan tenminste wel de inbouwkoelkast naast het bed mocht zetten, en de frietpan op het nachtkastje aan haar kant van het bed >:) . Daar had mevrouw Oekiejoekie dan weer principiele bezwaren tegen... -O-

Uiteindelijk net bij de Karwei maar een Coax-splittertje gehaald, en zometeen de TV van de slaapkamer naar beneden halen... Zij kijkt in de zithoek, ik aan de eetkamertafel. Zij met de koptelefoon op, want ik moet vrij kunnen bewegen richting de koelkast >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Spotmatic schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:05:
Volgens weather.com is het tijdens de race gewoon zonnig en droog...
Idd, gewoon een droge race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
Geniaal :D _O-

Weerradar op dit moment :o
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DMvgZ18UEAA4Nev.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:05:
[...]

Gewoon een percentage van je punten eraf. 2% (van je eindtotaal) bij de eerste keer dat je problemen hebt, 5% bij de 2e keer, etc. Bij Sauber en Haas heb je het dan eens over 1-2 punten max, bij Mercedes, Ferrari en RBR tikt het dan wel zo erg aan dat ze hun best doen om een betrouwbare auto te bouwen ;)
Dijkstraat schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:50:
[...]

Geniaal :D _O-

Weerradar op dit moment :o
[afbeelding]
Tsja, nog 6 uur te gaan, dus dat zegt niet zoveel :)

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 22-10-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica