Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berghefr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 09:01
Sando schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:58:
De Roborock van mijn pa is offline want de stroom is er af, en hij is op vakantie. Hij stuurt een Android screenshot dat hij elke twee uur een notificatie krijgt dat de stofzuiger klaar is met zoned cleanup en terug gaat naar de dock. Herkent iemand dit?

Mijn Mi vacuüm doet dit niet, maar de mijne is ook niet offline.
Dat probleem heb ik dus ook. Alleen hangt hij hier wel gewoon aan de stroom. Elke zoveel tijd een melding dat hij klaar is en terug naar de dock gaat. S50 in combinatie met OnePlus 6 (android) en volgens de app de nieuwste firmware

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
@Sando
berghefr schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:08:
[...]

Dat probleem heb ik dus ook. Alleen hangt hij hier wel gewoon aan de stroom. Elke zoveel tijd een melding dat hij klaar is en terug naar de dock gaat. S50 in combinatie met OnePlus 6 (android) en volgens de app de nieuwste firmware

Iemand een idee?
Ik heb dit probleem ook sinds een week ofzo. Ik krijg elke dag een paar keer die meldingen.
Zal wel een bug zijn.
Daarvoor kreeg ik overigens nooit notificaties! Dus het is van 0, naar elke dag een aantal (false) meldingen gegaan.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Stiekem ben ik blij dat jullie dit ook hebben, is mijn account iig niet gehackt :p

Zal idd een bug zijn.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
Mijn stofzuiger is zojuist voor de tweede keer vastgelopen op het droogrek. Hij rijdt meestal wel met enige moeite over de liggende stangen heen, maar als hij net te weinig momentum heeft dan loopt hij blijkbaar vast en hangt hij op de stang.

Ik zit nu op werk maar kreeg een melding dat hij vast zit, nog geprobeerd opnieuw te starten maar ook bij de tweede poging is hij niet losgekomen.

Heeft iemand ervaring/tips hoe ik dit kan oplossen? Ik dacht zelf aan een soort mini-ramp maken van karton.

Zie voorbeeld van de droogrek:
Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/24qvo0n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:43
Wij merken ook dat het op 1 stuk erg moeilijk is voor de stofzuiger. Elke keer krijgen we melding wanneer we werken dat hij vastgelopen is. Dus wanneer we terugkomen van werk is hij op dezelfde plek uitgegaan waar hij vast gelopen is. Ik probeer altijd alles zo goed moeilijk op tafels en alles te zetten maar alsnog blijft hij vast lopen. iemand die me tips kan geven?

Mijn vrouw gebruikt het nu vaker, en de kat is eindelijk niet meer zo bang. Hij is eerder altijd aan het loeren wat de machine aan het doen is echt leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Scarify schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:34:
Mijn stofzuiger is zojuist voor de tweede keer vastgelopen op het droogrek. Hij rijdt meestal wel met enige moeite over de liggende stangen heen, maar als hij net te weinig momentum heeft dan loopt hij blijkbaar vast en hangt hij op de stang.

Ik zit nu op werk maar kreeg een melding dat hij vast zit, nog geprobeerd opnieuw te starten maar ook bij de tweede poging is hij niet losgekomen.

Heeft iemand ervaring/tips hoe ik dit kan oplossen? Ik dacht zelf aan een soort mini-ramp maken van karton.

[Afbeelding]
Ik doe gewoon altijd deur dicht van de ruimte waar droogrek staat als die in gebruik is. En anders een no-go zone als hij altijd vaak op dezelfde plaats staat,

Naar aanleiding van je bericht dacht ik ook eens te kijken wat mijne aan het doen is. Stond op cleaning, terwijl hij om 10 uur is begonnen, dat zou wel idioot lang zijn. Even kaartje kijken, ja hoor, zit was op een stoel. Maar nu het idiote: Gezien je blijkbaar niet kan besturen met knoppen buiten lokale netwerk, hem gewoon verteld dat hij naar punt achter hem moest rijden. Kostte hem een halve minuut ofzo om los te komen, en toen reed hij daar naartoe, en nu heb ik hem gewoon weer verder laten schoonmaken. Oftewel: Hij kon dus gewoon los komen, maar hij heeft bijna 2 uur op één plaats vastgezeten omdat hij per se dat stukje moest schoonmaken ook al lukte het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:26
@Scarify vast te simpel dit maar kwestie van je droogrek opbergen als 't leeg is? Of heb je dat altijd nodig / uitgeklapt staan.
Mijn Bamischijf loopt zo'n 3 van de 10x vast op mijn droogrek als ik het zou moeten schatten.
Om dit voor te zijn zorg ik er meestal gewoon voor dat mijn droogrek in de berging staat waar Bamischijf niet komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
Sissors schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:06:
[...]

... Gezien je blijkbaar niet kan besturen met knoppen buiten lokale netwerk, hem gewoon verteld dat hij naar punt achter hem moest rijden. Kostte hem een halve minuut ofzo om los te komen, en toen reed hij daar naartoe, en nu heb ik hem gewoon weer verder laten schoonmaken. Oftewel: Hij kon dus gewoon los komen, maar hij heeft bijna 2 uur op één plaats vastgezeten omdat hij per se dat stukje moest schoonmaken ook al lukte het niet.
Oh dat is een goede tip! Heb het direct geprobeerd en hij is ook losgekomen. Alsnog wil ik liever het probleem structureel verhelpen, lijkt me niet super voor de onderkant om steeds over een stang heen te schaven.
Gaargod schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:08:
@Scarify vast te simpel dit maar kwestie van je droogrek opbergen als 't leeg is? Of heb je dat altijd nodig / uitgeklapt staan.
Mijn Bamischijf loopt zo'n 3 van de 10x vast op mijn droogrek als ik het zou moeten schatten.
Om dit voor te zijn zorg ik er meestal gewoon voor dat mijn droogrek in de berging staat waar Bamischijf niet komt :)
Ja, dat zou kunnen, maar in de praktijk staat het droogrek toch altijd 'idle' op dezelfde plek in huis 8)
Debby is helaas na loskomen van het rek weer vastgelopen maar nu main brush blocked. Nog niet eerder gehad, ik laat m maar wachten tot ik vanavond thuis kom. Eens zien wat er per ongeluk opgezogen is.
Ik ga denk ik de standaard van het droogrek met wat karton afvlakken óf afbaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 10-09 17:17
Scarify schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:01:
[...]

Oh dat is een goede tip! Heb het direct geprobeerd en hij is ook losgekomen. Alsnog wil ik liever het probleem structureel verhelpen, lijkt me niet super voor de onderkant om steeds over een stang heen te schaven.

[...]

Ja, dat zou kunnen, maar in de praktijk staat het droogrek toch altijd 'idle' op dezelfde plek in huis 8)
Debby is helaas na loskomen van het rek weer vastgelopen maar nu main brush blocked. Nog niet eerder gehad, ik laat m maar wachten tot ik vanavond thuis kom. Eens zien wat er per ongeluk opgezogen is.
Ik ga denk ik de standaard van het droogrek met wat karton afvlakken óf afbaken.
Zou eerder de staven proberen te verhogen, door er iets op te zetten, zodat je laser dit ziet als een obstakel.
Lijkt me net simpeler als het proberen af vlakken van de staven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scarify
bottom line schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:45:
[...]

Zou eerder de staven proberen te verhogen, door er iets op te zetten, zodat je laser dit ziet als een obstakel.
Lijkt me net simpeler als het proberen af vlakken van de staven.
Ik kan natuurlijk iets van vershoudfolie erlangs wrappen, niet de schoonheidsprijs maar wel erg makkelijk gefixed. doet me denken aan: YouTube: Classic Cling Film Prank >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 22:38
Scarify schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:01:
[...]

[...]

Ik heb thuis destijds voor mijn Ilife A4 toen een stuk kabelgoot onder het droogrek geschoven aan beide zijden. (dus over die poten heen.)
Hierdoor kan hij niet over de poten heen rijden.
Misschien niet de mooiste oplossing maar ik vond het toen nog wel acceptabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:53

[Afbeelding]
Bij ons kwam hij na een paar keer proberen er altijd wel weer overheen.

Wat ik ga proberen is om net de liggende stangen een stuk tape over de hele breedte te plakken zodat hij het ook gaat zien en er omheen gaat rijden. Met alleen even de juiste hoogte bepalen voor de sensor en dat zou voldoende moeten zijn. Niet de mooiste oplossing maar zal waarschijnlijk wel goed werken. Zal het morgen doen en je de resultaten laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
Philip Ross schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:39:
[...]

Bij ons kwam hij na een paar keer proberen er altijd wel weer overheen.

Wat ik ga proberen is om net de liggende stangen een stuk tape over de hele breedte te plakken zodat hij het ook gaat zien en er omheen gaat rijden. Met alleen even de juiste hoogte bepalen voor de sensor en dat zou voldoende moeten zijn. Niet de mooiste oplossing maar zal waarschijnlijk wel goed werken. Zal het morgen doen en je de resultaten laten weten.
Ook een goed idee! Ik had eerst een kabelgoot geprobeerd (tip van een medetweaker hierboven), maar die werd nog steeds gezien als een drempel. Je moet idd wel een breed vlak hebben anders pakt de stofzuiger hem niet snel als een muur (een touwtje zal niet voldoende zijn). Ben benieuwd naar je bevindingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:53
Scarify schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:49:
[...]

Ook een goed idee! Ik had eerst een kabelgoot geprobeerd (tip van een medetweaker hierboven), maar die werd nog steeds gezien als een drempel. Je moet idd wel een breed vlak hebben anders pakt de stofzuiger hem niet snel als een muur (een touwtje zal niet voldoende zijn). Ben benieuwd naar je bevindingen!
Zat zelf te denken aan ducttape, lekker breed en blijft ook wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
En mijne heeft weer een verkeerde start positie bedacht, en heeft het dus weer verkloot. Kon ik dat stomme ding maar forceren om gewoon zijn laatste positie als start positie voor een nieuwe ronde te pakken. Iemand ideeën wat kan helpen? Ik overweeg om anders op een andere plaats zijn basisstation neer te zetten, in de hoop dat hij dan minder problemen ermee heeft. Tegelijk heeft hij nu juist een mooi plekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 11:49
Sissors schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:45:
En mijne heeft weer een verkeerde start positie bedacht, en heeft het dus weer verkloot. Kon ik dat stomme ding maar forceren om gewoon zijn laatste positie als start positie voor een nieuwe ronde te pakken. Iemand ideeën wat kan helpen? Ik overweeg om anders op een andere plaats zijn basisstation neer te zetten, in de hoop dat hij dan minder problemen ermee heeft. Tegelijk heeft hij nu juist een mooi plekje.
kun je niet proberen om even de mapsave uit te zetten of de map te resetten en dan eerst een hele ronde automatisch te laten zuigen zonder dat je je er mee bemoeid. daarna gaat het bij mij prima.

Ik heb hem onder een tafeltje staan waar hij aan weerszijde 3cm ruimte heeft en de eerst paar keer moest hij 30 sec steken om er in te komen en nu vindt hij hem gelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
BlueSS50 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:10:
[...]

kun je niet proberen om even de mapsave uit te zetten of de map te resetten en dan eerst een hele ronde automatisch te laten zuigen zonder dat je je er mee bemoeid. daarna gaat het bij mij prima.

Ik heb hem onder een tafeltje staan waar hij aan weerszijde 3cm ruimte heeft en de eerst paar keer moest hij 30 sec steken om er in te komen en nu vindt hij hem gelijk
Ja dat heb ik 3x geleden gedaan. Toen deed hij het dus 2x weer feilloos, en vandaag heeft hij bedacht dat hij in de WC is gestart ipv op zijn normale plekje in de woonkamer. Daardoor dus de complete map verkeerd geupdate, en kloppen de no-go zones niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Sissors schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:14:
[...]

Ja dat heb ik 3x geleden gedaan. Toen deed hij het dus 2x weer feilloos, en vandaag heeft hij bedacht dat hij in de WC is gestart ipv op zijn normale plekje in de woonkamer. Daardoor dus de complete map verkeerd geupdate, en kloppen de no-go zones niet meer.
Hier heb ik nog geen last van gehad als ik hem op de begane grond laat. als ik hem een keer boven zet dan gaat hij wel de mist in. ook is hij het spoor bijster als ik met "go there" of met remote control ergens heen ga en dan laat starten.

Ik doe daarom alleen zone clean vanuit de app en de gehele schoonmaakbeurt.

soms reset ik de map en zet m ff boven. daarna dus wel ff de no go opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Is er ook iets bekend over mogelijke gevaren van de LDS / Lidar voor huisdieren en mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 10:04
Saturnus schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:37:
Is er ook iets bekend over mogelijke gevaren van de LDS / Lidar voor huisdieren en mensen?
Afgezien van de vele doden veroorzaakt door Lidar, nee, niets over bekend. Nu zijn laserstralen ook pas zeer recent ontdekt, dus veel is er nog niet over bekend.

Zonder gekheid. Voor de mens zie ik geen enkel gevaar aangaande Lidar van stofzuigers. Voor huisdieren zou het kunnen als de laserstraal krachtig genoeg is om schade aan het netvlies van een kat of hond toe te brengen. Ik heb hier nog nooit iets over gehoord of gelezen. Lijkt mij ook erg stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

KoffieAnanas schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:51:
[...]

Ik heb hier nog nooit iets over gehoord of gelezen. Lijkt mij ook erg stug.
@Saturnus Ik vroeg me het zelfde af nu is gebleken dat bepaalde vormen van LIDAR de sensor van (foto)camera's permanent kan beschadigen.

geek: Fotograaf klaagt dat lidar op CES-beurs zijn systeemcamera heeft verwoest

Met gewone laser gebeurt het ook. Check hoe deze gast zijn camera kapot maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Sando op 12-01-2019 17:56 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Sando schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:52:
[...]

@Saturnus Ik vroeg me het zelfde af nu is gebleken dat bepaalde vormen van LIDAR de sensor van (foto)camera's permanent kan beschadigen.

geek: Fotograaf klaagt dat lidar op CES-beurs zijn systeemcamera heeft verwoest

Met gewone laser gebeurt het ook. Check hoe deze gast zijn camera kapot maakt.

[YouTube: laser 5 d mark II sensor KILL]
Inderdaad, dat was mijn aanleiding. :) En dan voor levende wezens vooral op de lange termijn. Als je die dingen jaren laat rondrijden tussen huisbewoners en huisdieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
  • Laatst online: 08:27
misschien ook te maken met het feit dat de lens als vergrootglas werkt waardoor het licht gebundeld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maar in dat artikel wordt toch ook precies uitgelegd hoe dat heeft kunnen gebeuren, en waarom er geen gevaar is voor mensen? Je hebt twee type LIDARs, de ene op 1500nm, en de andere rond de 900nm (infrarood). Die van 1500nm heeft een veel hoger vermogen, en kan daardoor cameras beschadigen. Voor menselijke oog is hij totaal niet gevaarlijk, omdat het oog niet transparant is voor die golflengte. Infrarood is het menselijke oog wel transparant voor. Nu komt er ook een enorme bak infrarood van bijvoorbeeld een gloeilamp, maar dat is wel samen met zichtbaar licht, waardoor je pupil zal samen knijpen.

Dus het enige mogelijke gevaar is wanneer je in een donkere omgeving in bent en in een LIDAR gaat kijken. En daarvoor zijn dus weer maximum vermogens gedefinieerd om te zorgen dat ook in die situatie er geen gevaar is.

Oftewel, niks om je druk over te maken. Al helemaal niet bij een robotstofzuiger wiens LIDAR een bereik van een paar meter nodig heeft.

En al helemaal, waarom zou er op lange termijn schade door ontstaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 13-01-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:33

Shiro

Serenity

Al een zoek gedaan, maar dit is ook well wat persoonlijk en specifiek en kwam wat gemixte reacties tegen hier.

Hoeveel geluid maakt de robot stofzuiger en is het geschikt om het s'nachts te laten stofzuigen? Het stofzuigen zal in de woonkamer zijn en we slapen dan een verdieping erboven.

We hebben nu de Roomba 650, maar vinden die net iets te lawaaierig om het s'nachts te laten stofzuigen.

We laten het liever niet overdag stofzuigen omdat we soms op bepaalde dagen thuis zijn en soms niet dus dat kunnen we niet goed schedulen met de Roomba. Ik zet dat ding nu altijd handmatig aan... maar wil dus dat het gewoon gescheduled wordt.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Sissors schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:51:
Maar in dat artikel wordt toch ook precies uitgelegd hoe dat heeft kunnen gebeuren, en waarom er geen gevaar is voor mensen?
Exact. Daarom vragen we ons nog steeds af of dit gevaarlijk is voor huisdieren. Er wordt niet genoemd of de vloeistof van het menselijke oog die de 1550nm golflengte blokkeert identiek is aan die van katten, honden, goudvissen etc. Ik zou gokken van niet; de ogen zijn erg verschillend geëvolueerd met verschillende capaciteiten.

Daarnaast is de golflengte die wel wordt doorgelaten blijkbaar niet schadelijk voor mensenogen, maar wel zeer schadelijk (permanente schade bij een fractie van een seconde blootstelling) voor camera sensors die 1000 keer gevoeliger zijn dan het menselijke oog. Zou bij een 100 keer gevoeligere sensor dan een hele seconde voldoende zijn? Zou bij een 10 keer gevoeligere sensor dan een halve minuut exposure voldoende zijn? Kattenogen zijn 6 tot 8 keer zo gevoelig als mensenogen. Zouden zij schade hebben bij een minuut blootstelling?

Katten en honden zitten vaker op de zelfde hoogte als de stofzuiger('s LIDAR camera). En als dat ding elke dag gaat stofzuigen, en huisdieren zijn oneindig nieuwsgierig, dan hebben ze volgens mij zo een paar minuten blootstelling per stofzuigbeurt.

Ik denk niet dat het genoemde artikel ook maar iets doet om deze vragen te beantwoorden, en onze vragen lijken me best terecht.

edit:
Bovenstaande reactie is een reactie op jouw reactie vóór de edit.
Oftewel, niks om je druk over te maken. Al helemaal niet bij een robotstofzuiger wiens LIDAR een bereik van een paar meter nodig heeft.
Als mijn woonkamerdeur en keukendeur allebei openstaan, dan ziet de stofzuiger de muur 22 meter verderop. Langere afstanden heb ik hier niet om te proberen.
En al helemaal, waarom zou er op lange termijn schade door ontstaan?
Ik snap deze vraag niet. Of vraag je je het serieus af? Blootstelling aan alles wat slecht is veroorzaakt langzaam schade. Als je elke dag langs veel brommers fietst dan verzamel je al gehoorschade. Als je ook nog eens veel naar muziek luistert met oordopjes, dan is deze schade op je 18e al meetbaar. Jongeren hebben het vaak nog niet door, maar opeens ben je de gene die steeds "wat zeg je?" zegt.

[ Voor 26% gewijzigd door Sando op 13-01-2019 15:17 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoffieAnanas
In dit geval is er volgens mij ook geen sprake van lange termijn schade. Ik zie niet in hoe dit mogelijk zou moeten zijn bij de S50.

Goudvissen hebben hier sowieso geen last van. Geen enkele van deze stralen kunnen de vissen door glas en water bereiken. Daarnaast scant de laser horizontaal op een hoogte waarop jij moeite zal moeten doen om je ogen op die hoogte te krijgen. Katten en honden zou kunnen. Maar ik betwijfel sterk dat de lidar zo'n krachtig signaal afgeeft. Hij scant razendsnel rond en de dosis die een oog bij iedere rondgang ontvangt lijkt mij veel te klein om permanente schade aan te richten, ook bij dieren.

Heb je bewijs dat het schade aanricht of kan aanrichten bij dieren of mensen? Ik heb tot nu toe geen enkel overtuigend bewijs daarvan gezien. Alleen argumenten uit het ongerijmde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@Sando
@KoffieAnanas @lays526 @Sissors

Even gezocht nu de juiste termen hier voorbij rollen...

Met https://biology.stackexch...etic-spectrum-do-cats-see komen we iets verder...
Katten zouden niet hoger kunnen zien dan "waarschijnlijk ~750 nm."

We moeten dus de wavelength/golflengte van die stofzuiger laser achterhalen.
https://www.aliexpress.co...-Cleaner/32903409307.html

780-785nm... wordt beweerd.

Áls beide sites kloppen dan zou het goed moeten zitten. Maar zo'n aanname op basis van 2 sites is zéér karig.

Als extra zou je kunnen kijken naar het vermogen.
5mW. Klinkt als weinig, maar toch niet.
https://www.bax-shop.nl/b...ers-lichtshow-gevaarlijk/
https://wetenschap.infonu...pennen-zo-gevaarlijk.html
Het vermogen is dus wél genoeg om schade aan te richten áls een oog er wel gevoelig voor zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Het laatste dat ik hierover zeg, is dat de deze laser rondjes draait. Het vermogen dat deze lidar levert en daarmee de dosis die je oog ontvangt is daardoor een flink stuk minder dan wanneer je een statische straal op een oog richt. Verdere discussie lijkt mij beter te voeren in een apart topic, daar dit onderwerp niet een Xiaomi robotstofzuiger specifiek onderwerp betreft, maar een breder vraagstuk over lidar.

@Sando
Als je het zo'n interessant onderwerp vindt, open dan een specifiek topic hiervoor. Een doe zelf eerst onderzoek, ipv hier stellingen te poneren en te verwachten dat wij als schoothondjes -pun intended- moeten uitzoeken hoe het precies in elkaar steekt. Je doet zelf geen enkele moeite om je in het onderwerp te verdiepen. Anders dan dat je verwacht dat wij alles voor jou uitzoeken en voorschotelen.

[ Voor 33% gewijzigd door KoffieAnanas op 13-01-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@Saturnus hulde voor de google-foo. _/-\o_
KoffieAnanas schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:34:
Heb je bewijs dat het schade aanricht of kan aanrichten bij dieren of mensen? Ik heb tot nu toe geen enkel overtuigend bewijs daarvan gezien. Alleen argumenten uit het ongerijmde.
Vanwaar deze defensieve opstelling? Ben jij de ontwerper van stofzuigers en ben je bang voor een rechtszaak?

Je weet dat ik geen absoluut bewijs heb, anders zou ik een bewering doen in plaats van een een oprecht vraagstuk opwerpen. Ik heb slechts empirisch (dus niet ongerijmd) bewijs gezien van schade aan CCD/CMOS sensors. Het is de creativiteit en voorzichtigheid van het gezonde verstand dat kan redeneren dat [een kattenoog] ergens tussen de [ongevaarlijk voor het menselijke oog] en [gevaarlijk voor camera's] zou kunnen zitten.

Afwezigheid van direct bewijs is geen bewijs van afwezigheid. Met zo'n instelling zouden we ook nooit de gevolgen van sigarettenrook hebben onderzocht.
KoffieAnanas schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:21:
Het laatste dat ik hierover zeg, is dat de deze laser rondjes draait. Het vermogen dat deze lidar levert en daarmee de dosis die je oog ontvangt is daardoor een flink stuk minder dan wanneer je een statische straal op een oog richt.
Deze opmerking nog even debunkend: De solid state LiDAR in het genoemde artikel gebruikt, en volgens mij elke andere LiDAR, geen statische straal. Verder heb je gelijk dat dit vraagstuk misschien minder on-topic is in deze thread, temeer omdat verder niemand zich zorgen lijkt te maken, en het stellen van deze vraag zelfs irritatie lijkt op te wekken. Ik zal er verder over ophouden. Mijn Roborock rijdt op het moment rond in een huisdierloze kamer. 8)

[ Voor 27% gewijzigd door Sando op 13-01-2019 16:36 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Saturnus schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:09:
@Sando
@KoffieAnanas @lays526 @Sissors

Even gezocht nu de juiste termen hier voorbij rollen...

Met https://biology.stackexch...etic-spectrum-do-cats-see komen we iets verder...
Katten zouden niet hoger kunnen zien dan "waarschijnlijk ~750 nm."

We moeten dus de wavelength/golflengte van die stofzuiger laser achterhalen.
https://www.aliexpress.co...-Cleaner/32903409307.html

780-785nm... wordt beweerd.

Áls beide sites kloppen dan zou het goed moeten zitten. Maar zo'n aanname op basis van 2 sites is zéér karig.

Als extra zou je kunnen kijken naar het vermogen.
5mW. Klinkt als weinig, maar toch niet.
https://www.bax-shop.nl/b...ers-lichtshow-gevaarlijk/
https://wetenschap.infonu...pennen-zo-gevaarlijk.html
Het vermogen is dus wél genoeg om schade aan te richten áls een oog er wel gevoelig voor zou zijn.
Hoewel 5mW schadelijk kan zijn, hebben we het dan dus erover als je hem recht in je open oog schijnt voor een redelijke tijd. Knappe jongen die dat met een Lidar module voor elkaar krijgt. Het idee is dus dat deze klasse lasers veilig zijn om gewoon normaal te gebruiken. Er zijn immers weinig zaken die niet schadelijk voor je gezondheid zijn als je het echt probeert. Zo is je laptop adapter veilig, maar maak je hem open en ga je eraan likken, dan is die ook onveilig. Een Lidar module demonteren zodat je hem recht op je oog permanent kan richten valt onder die idioterie.
Sando schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:29:
@Saturnus hulde voor de google-foo. _/-\o_

[...]

Vanwaar deze defensieve opstelling? Ben jij de ontwerper van stofzuigers en ben je bang voor een rechtszaak?
Omdat het altijd weer hetzelfde verhaal is. Iemand begrijpt het niet, en dus is niet de reactie dat ze het beter willen uitzoeken, nee de reactie is er dus maar vanuit te gaan dat het schadelijk is.
voorzichtigheid van het gezonde verstand
Feiten opzoeken zijn soms een stuk zinvoller dan wat aannames maken en daaruit redeneren.
Sando schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:13:
[...]

Exact. Daarom vragen we ons nog steeds af of dit gevaarlijk is voor huisdieren. Er wordt niet genoemd of de vloeistof van het menselijke oog die de 1550nm golflengte blokkeert identiek is aan die van katten, honden, goudvissen etc. Ik zou gokken van niet; de ogen zijn erg verschillend geëvolueerd met verschillende capaciteiten.
Ogen zijn verrekte identiek tussen katten, honden en mensen. https://en.wikipedia.org/...ctrum_of_liquid_water.png
1500nm wordt een paar honderd keer beter geabsorbeerd door water als infrarood. Tenzij katten ogen niet primair water van binnen hebben hebben die er ook geen last van.
Daarnaast is de golflengte die wel wordt doorgelaten blijkbaar niet schadelijk voor mensenogen, maar wel zeer schadelijk (permanente schade bij een fractie van een seconde blootstelling) voor camera sensors die 1000 keer gevoeliger zijn dan het menselijke oog. Zou bij een 100 keer gevoeligere sensor dan een hele seconde voldoende zijn? Zou bij een 10 keer gevoeligere sensor dan een halve minuut exposure voldoende zijn? Kattenogen zijn 6 tot 8 keer zo gevoelig als mensenogen. Zouden zij schade hebben bij een minuut blootstelling?
Van 100m af springen is dodelijk. Zal 1000x van 10cm afspringen nu ook dodelijk zijn? Het gevaar van intense lasers is letterlijk het wegbranden van je netvlies. En nogmaals, als iemand een lidar module demonteert zodat hij hem een minuut op een kattenoog kan richten, dan is het probleem niet de lidar module.
[...]

Ik snap deze vraag niet. Of vraag je je het serieus af? Blootstelling aan alles wat slecht is veroorzaakt langzaam schade. Als je elke dag langs veel brommers fietst dan verzamel je al gehoorschade. Als je ook nog eens veel naar muziek luistert met oordopjes, dan is deze schade op je 18e al meetbaar. Jongeren hebben het vaak nog niet door, maar opeens ben je de gene die steeds "wat zeg je?" zegt.
Sommige dingen levert langdurige blootstelling schade op. Lang niet alles. Dat is dus mijn probleem: "Maar de schade op lange termijn1!!!11" is zo'n dooddoener die er altijd weer bij wordt gehaald bij zaken waar geen enkele reden is om aan te nemen dat ze schadelijk zijn.

Maar goed, 10 liter water drinken is dodelijk. Ik drink dat per week, en toch heb ik geen last van de langzame schade van water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Je bericht staat vol stromannen en dingen die ik niet gezegd hebt. Ik weet niet welke pijnlijke discussie in het verleden je nog bezig houdt, maar je projecties op mij zijn geen zinnige bijdrage. :z

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik kan er toch niks aan doen dat er veel gelijkenis is tussen degene die bang zijn voor de lange termijns gevolgen van een infrarood bundeltje en van een 4G basestation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Mensen, houd het gezellig hier.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Zo nu een week of 2 echt in bezit.

Onze butler is toch wel handig geworden. Me vrouw of ik doen nog 1x per week de stofzuiger met slang erbij pakken een Bosch Roxx. Maar we doen nu de butler 2x per dag aan als we aan het werk zijn en hij doet zijn werk gewoon goed. Het leuke is dat je echt de sporen zier waar hij langs geweest. Dus weten we dat wel of niet gedaan is.

Ik heb alleen problemen met de map. Kan ik dit aanpassen of niet. Want hij doet gewoon wat hij wilt. Als hij iets nieuws heeft dan neemt hij dat mee. Of ik doe het helemaal verkeerd kan ook natuurlijk.

Maar we willen dat we dus ook kunnen kiezen etc. De keuken zit achter de woonkamer, en de gangen en slaapkamer-bad zitten meteen in de woning dus zou moeten kunnen toch?? Vindt het alleen jammer dat alle data dus naar China verstuurd wordt. Nu heb ik dat ook in de review geschreven. Maar goed gaat niks mee gedaan worden.

[ Voor 16% gewijzigd door theduke1989 op 13-01-2019 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:22
Zeehond schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:43:
[mbr]Mensen, houd het gezellig hier.[/mbr]
*Knip*, Dan ben je hier op de verkeerde plek. Op tweakers verwachten we inhoudelijke discussies en geen persoonlijke verwijten. Termen als zedeprediker mag je voor je houden
Nu de inhoud. Kwam dit artikel tegen https://www.apparata.nl/nieuws/helpen-lidar-sensoren-straks-jouw-mobiel-om-zeep-29655. Toch wel interessant dat dit speelt en had er nog helemaal niet bij stilgestaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Zeehond op 14-01-2019 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Als je wenst te discussiëren over lidar, plaats dan een topic op een forum met experts van lidar. En niet in een topic met liefhebbers van robotstofzuigers. Dit gaat echt helemaal nergens meer over. Een vraag stellen over lidar, prima. Maar hele discussies willen gaan voeren over lidar technologie, doe dit lekker ergens anders. Mocht er iets relevants uitkomen aangaande de Xiaomi robotstofzuigers, dan kun je dit hier altijd nog terugmelden.

De gehele lidar discussie van de laatste dagen is interessant, maar niet in dit topic. Niemand ervaart er problemen mee in combinatie met de S50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:22
KoffieAnanas schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:58:
Als je wenst te discussiëren over lidar, plaats dan een topic op een forum met experts van lidar. En niet in een topic met liefhebbers van robotstofzuigers. Dit gaat echt helemaal nergens meer over. Een vraag stellen over lidar, prima. Maar hele discussies willen gaan voeren over lidar technologie, doe dit lekker ergens anders. Mocht er iets relevants uitkomen aangaande de Xiaomi robotstofzuigers, dan kun je dit hier altijd nog terugmelden.

De gehele lidar discussie van de laatste dagen is interessant, maar niet in dit topic. Niemand ervaart er problemen mee in combinatie met de S50.
Zonder er nu weer te veel aandacht aan te schenken, vond ik het toch wel een leuk onderwerp om kennis van te nemen. Soms geven dit soort onderwerpen weer stof tot nadenken ;) die we naderhand weer netjes kunnen wegzuigen met onze stofzuiger naar de juiste plek (hoop in dit geval niet de afvalcontainer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik heb de S50 ook binnen en doet het super. Ook dweilen gaat goed. Ik heb hem overgenomen van @ny-hardcore thanx!

Dweiltje was best vies. Dus zal niet zo goed zijn als echt een dweil over de vloer maar dat deed ik al niet vaak en nu gaat de s50 om de dag erover met goed warm water. Ik heb plavuizen zonder echte diepe voegen.

Voor de boven etage heb ik de oude lg hombot. Die doe ik handmatig om de 3 dagen starten. Zo blijft het goed schoon.

De s50 maakt wel een hoop meer herrie en lijkt veel meer te zuigen waar de hombot meer veegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 09:24
Vandaag bericht gekregen dat de S55 (zwart) momenteel niet geleverd wordt door Xiaomi en niet weten wanneer ze terug in stok komen en ze willen mij de S50 (wit) opsturen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Cerv47 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:03:
Vandaag bericht gekregen dat de S55 (zwart) momenteel niet geleverd wordt door Xiaomi en niet weten wanneer ze terug in stok komen en ze willen mij de S50 (wit) opsturen :'(
Ik wilde eerst ook de zwarte, maar ben uiteindelijk voor de witte gegaan in ziet er super netjes uit.
Op de zwarte zie je gelijk veel stof liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Wij hebben momenteel een Roomba 830 die vooral benedenverdieping schoonmaakt (grote living/open bureau/open keuken met 1 tapijt). Werkt wel ok maar toch niet gigantisch tevreden over. Zou de S50 een upgrade zijn? Die mop functie is ook wel interessant, want hebben hond in huis die in winter al eens met natte pootjes in huis binnenkomt en dan zou dat wel handig zijn.

En waar best bestellen voor levering in Belgie? Aliexpress?

[ Voor 7% gewijzigd door lapino op 16-01-2019 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Op welke manier ben je ontevreden over de Rooma 830?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Vindt vaak laadstation niet en heb ook al gemerkt dat bepaalde stukken vergeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Beste Tweakers,

Ik heb gister mijn Yeelights binnen gekregen en ik krijg ze niet in de Mi-Home aan de praat. mi home is europe server en yeelights zitten op de duitse server.

Nu hoor ik dat het wel kan op de china mainland server. wat moet ik met mijn stofzuiger doen om hem naar de mainland china server te verplaatsen?
gewoon de app veranderen naar mainland china? of moet de stofzuiger dan ook een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:30
BlueSS50 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:57:
Beste Tweakers,

Ik heb gister mijn Yeelights binnen gekregen en ik krijg ze niet in de Mi-Home aan de praat. mi home is europe server en yeelights zitten op de duitse server.

Nu hoor ik dat het wel kan op de china mainland server. wat moet ik met mijn stofzuiger doen om hem naar de mainland china server te verplaatsen?
gewoon de app veranderen naar mainland china? of moet de stofzuiger dan ook een factory reset?
Mijn EU versie wilde niet op de mainland China server.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
ny-hardcore schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:47:
[...]

Mijn EU versie wilde niet op de mainland China server.
handleiding volgen op
https://xiaomirobot.wordp...china-continental-europe/
dan moet het goed komen, mijne werkt prima :)

ps wel ff in google translate gooien, is in het frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
lapino schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:12:
Vindt vaak laadstation niet en heb ook al gemerkt dat bepaalde stukken vergeten worden.
In dat geval verwacht ik wel dat je een stuk tevredenen met deze zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Zijn er verder nog verschillen met de Europe en de China server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
BlueSS50 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:20:
Zijn er verder nog verschillen met de Europe en de China server?
Nee, maar updates komen vaak wel sneller op de China server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
lays526 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 06:27:
[...]

handleiding volgen op

Zo. Dat ziet er nog best ingewikkeld uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 10-09 17:17
lapino schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 20:42:

En waar best bestellen voor levering in Belgie? Aliexpress?
Gearbest of Ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
BlueSS50 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:43:
[...]

Zo. Dat ziet er nog best ingewikkeld uit
heb je het vertaald :P

Valt best mee. is zo gepiept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
lays526 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:28:
[...]

heb je het vertaald :P

Valt best mee. is zo gepiept
Ik heb m vertaald naar dan nog.
Maar hoe weet ik dat ik nu nog geen Chinese versie heb? Ik heb m bij Ali besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
BlueSS50 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:31:
[...]

Ik heb m vertaald naar dan nog.
Maar hoe weet ik dat ik nu nog geen Chinese versie heb? Ik heb m bij Ali besteld
Als je hem niet aan de Chinese server kunt hangen, maar wel aan de europesche dan heb je de international versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
lays526 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 06:27:
[...]

handleiding volgen op

Ik ben het proces begonnen klopt het dat hij bij stap 3 als hij begint te tellen voor de 10 a 15 minuten dat tussen haakjes failed staat?

Er staat nu sending firmware: ok
Updating firmware: 35:00 (failed)

Als het aan de firewall zou liggen, is dat dan de Windows firewall of die van de router?

[ Voor 15% gewijzigd door BlueSS50 op 18-01-2019 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
BlueSS50 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:38:
[...]

Ik ben het proces begonnen klopt het dat hij bij stap 3 als hij begint te tellen voor de 10 a 15 minuten dat tussen haakjes failed staat?

Er staat nu sending firmware: ok
Updating firmware: 35:00 (failed)

Als het aan de firewall zou liggen, is dat dan de Windows firewall of die van de router?
Geen idee, bij mij ging het in 1x goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Het is gelukt! Het lag aan de firewall.
Voor de leken zoals ik die nog volgen. In putty krijg je geen feedback van je aktiesport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Contact gehad met xiaomi over het verplaatsen tussen twee verdiepingen zonder de map in de war te gooien of te wissen. Ze beamen dat dat nu niet echt kan, maar dat er hard wordt gewerkt aan multple maps :-)

Maybe when multiple maps saving feature comes out will solve this problem. We have already known that many customers needs multiple maps saved. Our developers are working to make device save multiple maps. Please wait with patience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 15:38
Heb m'n Roborock ook binnen. Inmiddels de eerste rondjes laten rijden en ik moet zeggen dat het buiten de gadget-waarde ook nog eens zeer praktisch is. Bot scant moeiteloos het huis, heeft geen probleem met de drempels en de trappen en hij past onder alle banken en kasten. Dat is een grote plus voor mij gezien ik die hoek met de stofzuiger gezien de aangrenzende muren vaak niet kan maken. Wat dat betreft is het zeer jammer dat hij net niet onder mijn boxspring past (Beterbed, Arendal Kvadrat), want dat is ook nog wel een groot oppervlak waar ik nu zeer lastig bijkom.

Heb een laminaatvloer en er komt nogal veel zand mee naar binnen gezien we aan een drukke weg wonen. Vrij vervelend om overheen te lopen, maar nét niet vervelend genoeg om na iedere kantoordag de stofzuiger tevoorschijn te toveren. Apparaat doet hierin prima zijn werk en neemt al het zicht- en voelbare vuil moeiteloos mee. Ik kan me voorstellen dat je (type) vloer hierin wel van groot belang is. Ik heb glad laminaat met weinig groef waardoor hij het vuil moeiteloos opzuigt.

Eveneens zeer verrast over de mop-functie. Woon aan een drukke (auto)weg met veel optrekken en doen waardoor ik af en toe de uitstoot zo van m'n witte kasten kan vegen. Mop was bijna zwart toen ik hem voor de eerste keer runde net. Eigenlijk ook weer zoiets dat je niet wekelijks doet met laminaat: een dweil eroverheen.

Overigens vroeg ik me af of hoe het zit met het stroomverbruik als de bot (100%) moet opladen? Heb gezocht, maar kon het niet gemakkelijk vinden. Wellicht dat iemand dat al eens getest of doorgerekend heeft.

Verbeterpuntjes wmb:

- Mogelijkheid om verschillende zones op te slaan én in te plannen (iedere dag de huis- en slaapkamer, maar studeerkamer slechts 1x per week bijv)
- Mop-functie: waarom is hier geen circulerend mopje of borsteltje opgebouwd? Zou een mooie toevoeging kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
@Spyran Kun je je boxspring niet net iets hoger zetten? Houtjes eronder, shimmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyran
Vanmiddag eens naar zitten (of liggen eigenlijk) kijken. Boxspring staat op 12 verschillende poten waarvan een deel in het midden van het bed en dus out-of-range zit. De gehele boxspring zou dan uit elkaar moeten en dat is me op dit moment iets teveel moeite. Vanmiddag reed hij trouwens ineens vanaf een bepaalde kant onder het bed, echter kon hij onder het bed niet echt lekker runnen gezien er een doek onder hangt dat wat uitpuilt.

Van de week maar eens checken of ik alles op dezelfde hoogte kan krijgen.

Nog een tipje voor roborock-baasjes met een te hoge badkamerdrempel. Badkamermatje gebruiken als 'loopplank' en m'n grote vriend sjeesde zo het voorheen onbereikbare gebied in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
We hebben nu de stofzuiger 1 maand in gebruik en moeten zeggen we zijn er tevreden over. In het begin niet zo aangezien we een KATER hebben en de stofbak van de stofzuiger 2x al vol was na 1x gebruiken. Nu 4 weken verder hebben we dit probleem niet meer.

Positieve punten.
- Makkelijk te activeren
- Op max (is de engine nog steeds rustig)
- Katten zijn niet meer bang.
- Maakt schoon zoals het hoort.
- Komt vrijwel overall waar geen opstakel is, en anders er om heen (echt top)

Negatieve punten
- App blijft nog steeds om permissies vragen voor telefoon etc (ik negeer dit altijd)
- Jouw map/locatie wordt verstuurd naar CHINA servers.
- Sommige opstakels (rondbollige stoelpoten, blijft hij op hangen)
- Je kan niet instellen om per zone bijvoorbeeld woonkamer, bad of wat dan ook het te doen. Hij pakt meteen alles.

Kortom we zijn er uiterst tevreden over. Elke zaterdag of zondag of zelfs om de week 1x met de grote jongen BOSCH roxx. Maar buiten dat prima stofzuiger. Andere rondom ons heen zijn er ook tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1986
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-09 17:12
Weet iemand toevallig de nederlandstalige google home commando's om de roborock te starten? in het engels werkt "start cleaning" maar in het nederlands nog niet voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
sander1986 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:49:
Weet iemand toevallig de nederlandstalige google home commando's om de roborock te starten? in het engels werkt "start cleaning" maar in het nederlands nog niet voor elkaar gekregen.
hey google, ga schoonmaken/ga stofzuigen/start de stofzuiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1986
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-09 17:12
BlueSS50 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:13:
[...]

hey google, ga schoonmaken/ga stofzuigen/start de stofzuiger
Ok, deze had ik wel getest maar misschien dat die me niet goed heeft verstaan, vanavond nog eens proberen thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
sander1986 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:24:
[...]

Ok, deze had ik wel getest maar misschien dat die me niet goed heeft verstaan, vanavond nog eens proberen thx!
Ik zeg meestela ga stofzuigen, stop de stofzuiger en dock de stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Laatst online: 09:29
Ik weet niet zeker of ik hier linkjes mag sturen maar ik heb een vraag over het volgende:
https://www.gearbest.com/...l?wid=1349303#goodsDetail

Nu koop ik hem bij voorkeur uit een EU warehouse (ivm import rechten). Maar wat is exact het verschil tussen de Xiaomi en Roborock s50? Beide zijn te bedienen via de xiaomi app begrijp ik. Maar er zit wel een behoorlijk fors(!) prijs verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 13-09 10:30
prekz schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:18:
Ik weet niet zeker of ik hier linkjes mag sturen maar ik heb een vraag over het volgende:

Nu koop ik hem bij voorkeur uit een EU warehouse (ivm import rechten). Maar wat is exact het verschil tussen de Xiaomi en Roborock s50? Beide zijn te bedienen via de xiaomi app begrijp ik. Maar er zit wel een behoorlijk fors(!) prijs verschil in.
Xiaomi is versie 1 en de Roborock S5* is versie 2. Om een of andere reden heeft Xiaomi besloten om de naam Roborock aan te houden voor versie 2 i.p.v. hun eigen naam. Het verschil tussen v1 en v2 is makkelijk te herkennen aan het camera-element. Deze zit bij de v2 dichter bij het midden dan bij de v1.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Laatst online: 09:29
demo31051987 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:23:
[...]

Xiaomi is versie 1 en de Roborock S5* is versie 2. Om een of andere reden heeft Xiaomi besloten om de naam Roborock aan te houden voor versie 2 i.p.v. hun eigen naam. Het verschil tussen v1 en v2 is makkelijk te herkennen aan het camera-element. Deze zit bij de v2 dichter bij het midden dan bij de v1.
Dank voor de heldere uitleg.
Verder begrijp ik uit andere ervaringen in dit topic dat v2 sowieso beter is (Qua herkenning met LDR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
demo31051987 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:23:
[...]

Denk dat het er eerder mee te maken heeft dat de Roborock onder Mijia valt ;) Want de Mi Home App is ook gewoon Mijia. Alle Smarthome producten vallen tegenwoordig onder Mijia en niet meer Xiaomi. Vandaar dat de nieuwe V2 en waarschijnlijk V3 ook onder Mijia zullen vallen.

Hier een klein stukje er van: https://www.gizmochina.co...i-ecosystem-called-mijia/

''However, out of the numerous products launched by Xiaomi, only a handful are actually manufactured by them. In fact, a majority of the Xiaomi Mi branded products in the market are made by third party companies, many of whom have seen major investments from the company. However, with the increase in the smart home products manufactured by third party companies, it became necessary for Xiaomi to differentiate the products that it manufactures on its own from the ones that are made by others. This is why the company finally unveiled the new brand, MIJIA, which will encompass all the major smart home products that come under the Mi branding''

In case you are wondering, MIJIA literally means Xiaomi Smart Home in Chinese. The logo is a shield and the company wants to portray a sense of reliability from the brand image. Apart from Xiaomi smartphones, Mi TVs and Mi Routers, rest of the products will fall under the MIJIA brand.
prekz schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:27:
[...]

Dank voor de heldere uitleg.
Verder begrijp ik uit andere ervaringen in dit topic dat v2 sowieso beter is (Qua herkenning met LDR)
V2 kan je eerder zien als een totaal nieuw product / serie. Want V2 heeft ook een mop functie, en V1 heeft dat niet volgens mij. En met V3 zullen ze dus denk ik gewoon doorgaan met de mopfuncties etc.

[ Voor 55% gewijzigd door theduke1989 op 23-01-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 19:49
Spyran schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 10:38:

Woon aan een drukke (auto)weg met veel optrekken en doen waardoor ik af en toe de uitstoot zo van m'n witte kasten kan vegen. Mop was bijna zwart toen ik hem voor de eerste keer runde net.
Damn, dat klinkt niet al te gezond :/ | Ik zou direct een Xiaomi PM2.5 sensor bestellen om je fijnstof gehalte te monitoren. Werkt in dezelfde Mi Home app :)
Spyran schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 10:38:

Verbeterpuntjes wmb:

- Mogelijkheid om verschillende zones op te slaan én in te plannen (iedere dag de huis- en slaapkamer, maar studeerkamer slechts 1x per week bijv)
Heb jij een Domotica controller? Ik gebruik zelf Homey en kan de gewenste ruimte laten schoonmaken op basis van alle mogelijk input waarden (tijd, drukknoppen etc).

[ Voor 33% gewijzigd door Aurora op 23-01-2019 14:24 ]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
S50 is hier ook binnen, best tevreden van. Nog niet echt zitten tweaken of zo (voor zover dat kan). Tips/tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyran
Aurora schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:20:
[...]

Damn, dat klinkt niet al te gezond :/ | Ik zou direct een Xiaomi PM2.5 sensor bestellen om je fijnstof gehalte te monitoren. Werkt in dezelfde Mi Home app :)

[...]

Heb jij een Domotica controller? Ik gebruik zelf Homey en kan de gewenste ruimte laten schoonmaken op basis van alle mogelijk input waarden (tijd, drukknoppen etc).
Inderdaad verre van gezond. Bij de koop van m'n huis eigenlijk nauwelijks over nagedacht, maar het gaat nu toch wel opvallen.

Op het moment heb ik sec de stofzuiger die ik middels de app kan schedulen (voor het gehele appartement) Ik ga met je tips aan de slag. Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51

[Afbeelding]
Dat gebeurde bij mij ook, heb een virtuele no-go strip geplaatst en nu rijdt ie er netjes omheen (ook als het rek er niet staat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scarify
Ik heb het uiteindelijk opgelost met ductape een 'barrière' maken, valt niet op en werkt perfect. Virtuele no-go strip is wat 'professioneler' denk ik :-)

Btw, ik kwam er gisteren achter dat je ook de stofzuiger met Apple's Siri kan bedienen, voor de geïnteresseerden:
YouTube: SIRI Control with Xiaomi Mi Home APP?! [Xiaomify]
Volgens mij werkt het via Siri Shortcuts maar daar merk je verder niets van, je moet het volledig instellen vanuit de Mi Home app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje006
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09-2023
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar mijn eerste robotstofzuiger. Budget rond de €250.
Nu zag ik de Roomba 671. Maar ook de Xiaomi Mi. Ik begrijp dat de Mi veel beter is, klopt dat?

En wat is het verschil tussen gen 1, 2 en 3? Ik hoef geen dweilfunctie (dus 2 valt af?). Moet ik dan gen 1 of 3 nemen?

Bedankt!

Groet,

Bart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
bartje006 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:09:
Goedemorgen,

Nu zag ik de Roomba 671. Maar ook de Xiaomi Mi. Ik begrijp dat de Mi veel beter is, klopt dat?

En wat is het verschil tussen gen 1, 2 en 3? Ik hoef geen dweilfunctie (dus 2 valt af?). Moet ik dan gen 1 of 3 nemen?

Bedankt!

Groet,

Bart.
Ik heb de V2 en ben super tevreden, onverwacht ook over de dweilfunctie.

Ik zou zeker voor een xiaomi gaan zeker als je het afzet tegen de functies van een prijsgelijke roomba en zou dan voor de xiaomi v1 gaan omdat deze een lidar heeft. V1 en V2 maken een mooie kaart van je huis en vergeten niets. hoe de v3 daarmee omgaat weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
bartje006 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:09:
Goedemorgen,

Bedankt!

Groet,

Bart.
Op de eerste pagina kan je zien wat de 2017 versie allemaal heeft. Dus ik zou beide topics in de gaten houden en informative vergaren.

V2 heeft als extra functie zoals ik heb begrepen de mopfunctie en is ook wat krachtiger. En heeft een LIDAR systeem. V1 is een ander verhaal.

Maar goed als jouw budget 250,- kan je voor V1 gaan die zit rond die prijsklasse. V2 wat ik heb gekozen ondanks ik ook een budget van 250,- was de mopfunctie en de betere systeem. Maar Merk als Mijia kan je eigenlijk niet verkeerd kopen!..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:24
De lader van het v2 model is ook minder hoog. Bij mij staat het laadstation onder het keuken blok in een soort van huisje/bekisting welke ik gemaakt heb in de plint onder het keukenblok. Was trouwens een idee van een tweaker die het al eens had geplaatst in dit forum. Mocht je ook zoiets willen houd daar dan rekening mee. Ik vindt het heerlijk dat het ding niet in de weg staat, hij is gewoon "verdwenen" als hij klaar is.

V1 heeft overigens ook een lidar, de v3 niet. Daarnaast zou de v2 beter over obstakels rijden om dat zijn wiel ophanging in de omgekeerde richting staat als dat bij de v1 het geval is. Het dweilen is een leuke extra, verwacht hiervan dat hij echt het laatste stof mee neemt. Hij gaat echt geen vast geplakte zooi los dweilen, dat blijft handwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold333
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05 00:13
Paar vraagjes voor de Roborock S50 gebruikers:

1. Ik heb lange kasten met semi opaal plexiglas stroken aan de onderkant waar lange RGBW ledstrips in zijn verwerkt. Waneer de S50 rijdt, knalt het dan telkens tegen oppervlaktes aan? Raakt hij muren lichtjes aan of misschien helemaal niet? Ik vraag me af of er op den duur markeringen kunnen komen op witte muren en plexiglas frontjes door de S50.

2. Ik zoek een witte robot vacuum en vond de 360 S6 net wat meer Apple ogen dan de Roborock S50. Enige ervaring met deze 360 S6 of is de functionaliteit van de Roborock S50 echt veelste beter en meer waard?

Dank voor degene die me kan adviseren!

[ Voor 29% gewijzigd door gold333 op 31-01-2019 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
gold333 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:32:
Paar vraagjes voor de Roborock S50 gebruikers:

1. Ik heb lange kasten met semi opaal plexiglas stroken aan de onderkant waar lange RGBW ledstrips in zijn verwerkt. Waneer de S50 rijdt, knalt het dan telkens tegen oppervlaktes aan? Raakt hij muren lichtjes aan of misschien helemaal niet? Ik vraag me af of er op den duur markeringen kunnen komen op witte muren en plexiglas frontjes door de S50.

2. Begrijp ik het goed dat

Huidig de beste/voordelig, etc plek is om een Internationale versie witte S50 te kopen in Nederland?

Hebben jullie invoer kosten moeten betalen aan de postbode? Zo ja hoeveel?

Hoe denken jullie dat te doen met garantie indien er wat fout gaat in de twee jaar?

En wat waren de levertijden van degene die hier besteld hadden?

3. Ik zoek een witte robot vacuum en vond de 360 S6 net wat meer Apple ogen dan de Roborock S50. Enige ervaring met deze 360 S6 of is de functionaliteit van de Roborock S50 echt veelste beter en meer waard?

Dank voor degene die me kan adviseren!
Ik heb de 360 s6 al een tijdje rondrijden, heb geen ervaring met de S50. Ben zeer tevreden over de 360, heb laminaat liggen en dat is elke keer keurig schoon. Zolang het obstakel hoger is dan de stofzuiger zelf rijd hij er netjes omheen/langs. Heel soms tikt hij het alsnog zachtjes aan om er dicht tegenaan schoon te maken (vooral bij mat zwarte oppervlaktes), tot nu toe heb ik echter nog geen beschadigingen gezien. Weet alleen niet of de stofzuiger (incl de s50) plexiglas gaan zien door de manier van navigeren (lidar). Als er direct achter het plexiglas iets anders zit dat de lidar blocked rijd hij er niet tegenaan denk ik omdat hij ongeveer 0.5-1cm van obstakels vandaan blijft.

Mocht je nog specifieke vragen hebben wil ik ze best beantwoorden, zal in het weekend even kijken of ik nog plexiglas heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
De S50 gebruikt zijn Lidar alleen voor mapping, niet om te voorkomen dat hij niet ergens tegenaan gaat. Daarvoor gebruikt hij zijn bumper, en hij heeft een ultrasoon sensor voorin die zorgt dat hij afremt als hij ergens in de buurt komt. Maar dat ligt nogal aan de hoek waarbij hij aankomt, want soms is hij wel dat hij volle snelheid ergens tegenaan gaat, en puur zijn bumper gebruikt. Bij mij is dat verder geen probleem, maar ik weet niet hoe dat bij jou situatie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyran
Sissors schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:54:
De S50 gebruikt zijn Lidar alleen voor mapping, niet om te voorkomen dat hij niet ergens tegenaan gaat. Daarvoor gebruikt hij zijn bumper, en hij heeft een ultrasoon sensor voorin die zorgt dat hij afremt als hij ergens in de buurt komt. Maar dat ligt nogal aan de hoek waarbij hij aankomt, want soms is hij wel dat hij volle snelheid ergens tegenaan gaat, en puur zijn bumper gebruikt. Bij mij is dat verder geen probleem, maar ik weet niet hoe dat bij jou situatie zit.
Ik heb wel het idee dat hij dat minder gaat doen als hij je kamer al eens gemapt heeft. Mijn douchewand (glas) en stoelpoten neemt hij nog wel eens volle vaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
De s50 gaat eerst overal langsop en rijdt dan dmv de sensor aan de rechterkant overal 1cm van de plint af. als hij iets verwacht dan gaat hij rustig rijden en gaat hij er zachtjes met de bumper tegenaan.

Zet je een kinderstoeltje op een plek waar de vorige zuigbeurten niets stond dan kan hij er nog wel eens op volle snelheid tegenaan gaan en draait i chagrijnig om.

vast objecten raakt hij zelden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
De s50 rijd rustig op het moment dat hij iets ziet en gaat vervolgens "voelen/aftasten" tot hij er tegen aanzit en stopt zodra de bumper is in gedrukt. Na heel wat keren stofzuigen ga je dus echt wel de "gebruikers" sporen zien op je plexiglas plinten.

Je kan rondom de stofzuiger een foam plakstrip plakken. Dan ben je in elk geval zeker dat hij geen sporen nalaat op je plexiglas plinten. Die zit er bij mij ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:01
Ik zit nu ook te kijken voor een robotstofzuiger alleen zie door alle benamingen het stof niet meer :X

Roborock S5
Roborock S50 (S55 is zwarte versie)

Xiaomi Mi Vacuum 1
Xiaomi Mi Vacuum 2 (met dweil)
Xiaomi Mi Vacuum 3 (uitgeklede v1)

Zijn de Roborock hetzelfde als de Xiaomi Mi Vacuum's?

Zit nog te twijfelen over de dweil functie. kan ik die overdag (tussen 09u en 17u) laten draaien zonder toezicht? of is er kans op lekken?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyran
Zit nog te twijfelen over de dweil functie. kan ik die overdag (tussen 09u en 17u) laten draaien zonder toezicht? of is er kans op lekken?
Volgens mij is de truc met name uitmeten hoeveel hij gebruikt ten opzichte van je oppervlakte. Als jij je reservoir geheel vult, je RBR maar de helft gebruikt en de boel vervolgens op de lader parkeert, zal hij de rest langzaam op de standplaats lekken. Als mijn reservoir geheel gevuld is, is hij leeg als hij z'n ronde (55m2) gedaan heeft en dus lekt hij ook niet na.

Wat je niet kunt doen is je reservoir vullen en hem instellen om vanaf 12 uur te gaan rijden, omdat de filters gewoon water doorgeven en je dat ook uit kunt zetten.

Overigens: wat kan er kapot aan je vloer? Ik heb laminaat liggen en dat heb ik doorgelegd tot in de keuken. Af en toe moet daar wat sop en warm water overheen vanwege het vet en dat is geen enkel probleem. M'n S55 laat echter lang niet zoveel water los als de traditionele dweil of doek. Dat betekent trouwens dat hij natuurlijk ook niet zo grondig schoonmaakt. Zoals eerder gezegd is het meer voor de laatste stofdeeltjes die allemaal op de dweil blijven zitten. Bij mij geeft het in ieder geval genoeg effect om nuttig te zijn en het kan verre van kwaad.

[ Voor 3% gewijzigd door Spyran op 31-01-2019 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Hallo allemaal,

Zelf bezit ik een eerste generatie Xiaomi Vacuum en heb hem sinds dag 1 van het internet gehouden door middel van firewall regels. Een tijdje geleden heb ik hem eindelijk geroot. Maar Root wil niet zeggen dat hij niet meer naar huis belt, dit zie ik ook nog steeds in mijn PiHole langs komen.

In de Xiaomi Vacuum gen 1 topic heb ik een vraag gesteld over Dustcloud e.d. Maar helaas is daar weinig response (lees: Geen)
Vandaar dat ik mijn bericht ook hier plak. In de hoop dat we met Gen 1 en Gen 2 veel overeenkomsten hebben met het loskomen van de Chinese servers. Kunnen jullie mij een duwtje in de goede richting geven? De zoekresultaten in dit topic geven geen antwoord.
RedRayMann schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:13:
Hallo allemaal,

Ik ben een tijdje niet actief geweest in dit topic, maar na vadaag ben ik er weer!
Vandaag heb ik de tijd genomen om mijn xiaomi vacuum eindelijk root acces te geven.

Enkele vragen waar ik nu niet uit kom;
1)
Root acces betekent niet dat Xiaomi niet mee kijkt. Wat hebben jullie in de vacuum via SSH aangepast zodat de vacuum niets naar het internet stuurt? Ik heb dit gedaan, maar weet niet of het voldoende is.
code:
1
2
3
# iptables -A OUTPUT -d 192.168.0.0/16 -j ACCEPT
# iptables -A OUTPUT -d 127.0.0.0/8 -j ACCEPT
# iptables -A OUTPUT -j DROP

2)
Is het SSH wachtwoord te wijzigen?
Zelf heb ik in een virtual machine met linux het rootproces uitgevoerd en de ssh-key aangemaakt. Maar nu kan ik alleen via deze VM naar de vacuum. Dus eerst SSH naar VM, vanuit daar weer SSH root@IP naar vacuum. Ik vind dit omslachtig. Kan dit makkelijker of sneller?

3)
Ik heb nu alleen de root voor elkaar, hebben jullie ook de "Dustcloud" server draaiend? En wat is daar het voordeel van? Zie hier

4)
dummycloud, haalt je stofzuiger 100% uit de wolken :)
Hebben jullie ervaring hiermee? Zelf denk ik eraan een volgend moment van tijd mij hierin te verdiepen. Ook hiervan een linkje

5)
Mijn vacuum heeft soms zin om niet vindbaar te zijn op het netwerk. Commando's via Domoticz en Flolevac komen dan niet aan. Flolevac zelf dan "No Connection!"
Hebben jullie dit ook? Of is dat een netwerk probleem bij mij? Het lijkt of ze dan "in slaap" is en enkele seconden tot minuten nodig heeft om wakker te worden. Mogelijke oorzaak is dat ze niet naar China kan bellen en daarom zichzelf als "offline" beschouwt.

Extra informatie;
Ik heb al sinds dag 1 een firewall rule dat de vacuüm niet op internet mag. Het Mac adres heeft wel LAN toegang maar mag niet naar buiten.

Tijdens het maken van de aangepaste firmware kreeg ik een error als ik de optie "--disable-xiaomi" gebruikte. Zie hier
Dus heb deze optie niet gebruikt.

Ze rijd al meer dan een jaar rond. Ben nog steeds zeer tevreden!

--edit--

Ik kom net dit project tegen, even in de gaten houden.
https://github.com/Hypfer/Valetudo
Punt 2 denk ik op te kunnen lossen door de public key uit mijn Domoticz Pi in de Vacuum te plakken. Nog niet geprobeerd maar wel een instructie op YT gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
RedRayMann schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:35:
Hallo allemaal,

Zelf bezit ik een eerste generatie Xiaomi Vacuum en heb hem sinds dag 1 van het internet gehouden door middel van firewall regels.
Ik heb het ook even geprobeerd, de roborock v2 uit de exceptionlist van de firewall gehaald, ik krijg helaas helemaal geen connectie meer met de stofzuiger en de Xiaomi app in het zelfde netwerk. De flolevac app werkt nog wel gedeeltelijk en kan commando's geven maar de huidige map welke live is wordt niet weer gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Chrisje1983 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:13:
[...]

Ik heb het ook even geprobeerd, de roborock v2 uit de exceptionlist van de firewall gehaald, ik krijg helaas helemaal geen connectie meer met de stofzuiger en de Xiaomi app in het zelfde netwerk. De flolevac app werkt nog wel gedeeltelijk en kan commando's geven maar de huidige map welke live is wordt niet weer gegeven.
Ik gebruik de Home App niet. Ik probeer alles via Domoticz te doen. Maar merkte inderdaad dat de app en de robot niet werken zonder internet. Puntje 5 was daarvan een probleem. De robot gaat in een soort slaapstand of flood zichzelf met connecties naar buiten (kijkend naar mijn PiHole log)

Vandaar mijn interesse in een softcloud / dustcloud / weg-van-Xiaomi oplossing :-)

Wanneer de robot denkt connectie te hebben, hoop ik dat hij wakker blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold333
Chrisje1983 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:39:
De s50 rijd rustig op het moment dat hij iets ziet en gaat vervolgens "voelen/aftasten" tot hij er tegen aanzit en stopt zodra de bumper is in gedrukt. Na heel wat keren stofzuigen ga je dus echt wel de "gebruikers" sporen zien op je plexiglas plinten.

Je kan rondom de stofzuiger een foam plakstrip plakken. Dan ben je in elk geval zeker dat hij geen sporen nalaat op je plexiglas plinten. Die zit er bij mij ook op.
Heel goed idee. Heb je misschien een link naar de "foam plakstrip"?

Ik ging even bij de multimate langs maar die wisten niet wat ik bedoelde.
xh3adshotx schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:45:
[...]

Ik heb de 360 s6 al een tijdje rondrijden, heb geen ervaring met de S50. Ben zeer tevreden over de 360, heb laminaat liggen en dat is elke keer keurig schoon. Zolang het obstakel hoger is dan de stofzuiger zelf rijd hij er netjes omheen/langs. Heel soms tikt hij het alsnog zachtjes aan om er dicht tegenaan schoon te maken (vooral bij mat zwarte oppervlaktes), tot nu toe heb ik echter nog geen beschadigingen gezien. Weet alleen niet of de stofzuiger (incl de s50) plexiglas gaan zien door de manier van navigeren (lidar). Als er direct achter het plexiglas iets anders zit dat de lidar blocked rijd hij er niet tegenaan denk ik omdat hij ongeveer 0.5-1cm van obstakels vandaan blijft.

Mocht je nog specifieke vragen hebben wil ik ze best beantwoorden, zal in het weekend even kijken of ik nog plexiglas heb liggen.
Thanks. Het plexiglas is bij mij maar 40% licht doorlatend, ik vermoed dat het zal werken. Echter ben ik nog steeds aan het twijfelen tussen de jouwe (360 S6) en de RBR S50. Die van jou oogt strakker in mijn optiek. Alleen twijfel ik over de functionaliteit in vergelijking tot de S50. Waar had je jou 360 gehaald?

[ Voor 49% gewijzigd door gold333 op 01-02-2019 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
In hoeverre is het veilig de Roborock te flashen naar China edition? Want ik ben nu wel enorm tevreden van mijn apparaat, het is behoorlijk frustrerend dat mijn Roborock afgezonderd is van mijn Xiaomi smart home materiaal (die op China server draaien). €350 is nogal wat geld als er iets misgaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
Cerv47 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:03:
In hoeverre is het veilig de Roborock te flashen naar China edition? Want ik ben nu wel enorm tevreden van mijn apparaat, het is behoorlijk frustrerend dat mijn Roborock afgezonderd is van mijn Xiaomi smart home materiaal (die op China server draaien). €350 is nogal wat geld als er iets misgaat..
Het ging bij mij in 1 keer goed, 100% succesrate dus 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Cerv47 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:03:
Bij flashen, de how-to rustig doorlezen, vervolgens nog een keer helemaal doorlezen. Als je denkt dat je het snapt, nog een keer doorlezen.
Zorg ondertussen dat de stofzuiger 100% volle accu heeft, zorg dat de rest stabiel is, je netwerk etc.
Daarna stap voor stap instructies volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
gold333 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 02:51:
[...]

Heel goed idee. Heb je misschien een link naar de "foam plakstrip"?

Ik ging even bij de multimate langs maar die wisten niet wat ik bedoelde.

[...]

Thanks. Het plexiglas is bij mij maar 40% licht doorlatend, ik vermoed dat het zal werken. Echter ben ik nog steeds aan het twijfelen tussen de jouwe (360 S6) en de RBR S50. Die van jou oogt strakker in mijn optiek. Alleen twijfel ik over de functionaliteit in vergelijking tot de S50. Waar had je jou 360 gehaald?
Helaas niet meer voldoende plexiglas liggen om uit te proberen. Over welke functionaliteit twijfel je? In de loop der tijd is de app van de 360 aardig uitgebreid. Ik heb mijn 360 bij Perfection Technology gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold333
xh3adshotx schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:50:
[...]

Helaas niet meer voldoende plexiglas liggen om uit te proberen. Over welke functionaliteit twijfel je? In de loop der tijd is de app van de 360 aardig uitgebreid. Ik heb mijn 360 bij Perfection Technology gehaald.
Thanks! Ik heb hem bij Gearbest gehaald. Met die geheime code waar je hem 20 euro goedkoper voor krijgt. (Te vinden op Google).

Ik ben toch voor de 360 S6 gegaan. Dat Apple achtig design was gewoon te mooi. En alles in mijn huis is wit en geborsteld aluminium, wanden, meubels, alles, lijkt erop of de 360 S6 samen met mijn huis is ontworpen.

Met schuimstrips bedoel je denk ik witte tochtstrips die je rondom de boven en onderrand van de stofzuiger kan plakken zodat het geen sporen achterlaat.

Of bedoelde je een ander soort strip?

[ Voor 7% gewijzigd door gold333 op 04-02-2019 05:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
gold333 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 05:35:
[...]

Thanks! Ik heb hem bij Gearbest gehaald. Met die geheime code waar je hem 20 euro goedkoper voor krijgt. (Te vinden op Google).

Ik ben toch voor de 360 S6 gegaan. Dat Apple achtig design was gewoon te mooi. En alles in mijn huis is wit en geborsteld aluminium, wanden, meubels, alles, lijkt erop of de 360 S6 samen met mijn huis is ontworpen.

Met schuimstrips bedoel je denk ik witte tochtstrips die je rondom de boven en onderrand van de stofzuiger kan plakken zodat het geen sporen achterlaat.

Of bedoelde je een ander soort strip?
Ik denk dat @Chrisje1983 zoiets bedoeld wat volgens mij in Nederland compriband heet (is in verschillende formaten verkrijgbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Inderdaad zoiets bedoel ik, het wordt gebruikt als afdichting, demping, etc etc. Mijn strip is 20 mm breed en 8 mm dik ongeveer. En heb hem rondom geplakt. Ideaal voor deze toepassing.

Die in de link is gecomprimeerd en zet uit naar 20 mm, dus wel voor iets andere toepassingen maar het zou er ook prima mee kunnen.

[ Voor 28% gewijzigd door Chrisje1983 op 04-02-2019 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
Dacuuu schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:32:
[...]

Bij flashen, de how-to rustig doorlezen, vervolgens nog een keer helemaal doorlezen. Als je denkt dat je het snapt, nog een keer doorlezen.
Zorg ondertussen dat de stofzuiger 100% volle accu heeft, zorg dat de rest stabiel is, je netwerk etc.
Daarna stap voor stap instructies volgen.
Is die Franse blogpost nog altijd de go-to of zijn er nog (betere) guides?
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de tweede generatie.
Voor de eerste generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016.
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.

Let op dat bij het plaatsen van een URL naar een product er geen referral in verwerkt is.