Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2)

Pagina: 1
Acties:

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:22
Mede-auteur:
  • PuckStar
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:42

PuckStar

Xiaomi heeft de opvolger van de alom populaire Xiaomi Mi Vacuum uitgebracht, genaamd: "Roborock S5".

Deze thread gaat over de technische aspecten/vragen van dit tweede model.
DE THREAD OVER (TOEKOMSTIGE) PRIJZEN/LEVERTIJDEN VINDT JE HIER

Enkele foto's (klik voor de grote versie):

https://tweakers.net/ext/f/pfozC1TH3d3Iu9geZEf752Fx/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/tGfRXQVnPto989av54zpvOuE/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/AJ82fzvdM9VPqzLJRNw0OMFh/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/6f1dShydi0cbyptJcGzOuM29/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/BedTLYtPFH847x9gllrP7WiL/thumb.jpg

Je kunt de stofzuiger ook koppelen aan Google Home of bijvoorbeeld Home Assistant (Xiaomi Vacuum).

PuckStar wijzigde deze reactie 20-10-2019 12:41 (120%)

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21:21
Ik heb hem ook gisteren binnengekregen en kan zeggen dat ik er tot nu toe zeer tevreden over ben. Hij zal (even afkloppen) geen beschadigingen maken aan het meubilair omdat hij als het ware wel ertegenaan komt, maar door de flexibele bumper zal dit nooit hard gaan omdat deze eerst een stuk "naar binnen komt".

Hier een afbeelding van de schoonmaak die hij zojuist heeft gedaan (je kunt hem dus ook op afstand vanaf je werk volgen).

Jullie kunnen vast zien waar de kerstboom staat :) ;)

Trackerfire wijzigde deze reactie 13-12-2017 16:04 (8%)

1-5-2019 Hyundai Kona Premium 64kWh Two Tone Chalk White en Black

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:32
quote:
Dijkhuis schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:19:
[...]

Ik heb versie 1, maar in IOS: rechtsboven settings, dan vacuum settings, dan robots' timezone. Iedere keer de bovenste optie.
|:( Ik moet echt mijn bril vaker op gaan zetten denk ik :P dat ik die gemist heb! Maar bedankt, ik heb hem gesynced _/-\o_
quote:
Ben.Hahlen schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:29:
[...]

Ik heb net een nieuwe virtual wall besteld (maar misschien heb ik nog een tweede nodig).
Je hebt de virtual wall er vóór gelegd, zeg je, dus niet óp de put?
Ik heb een foto'tje er bij gedaan voor de duidelijheid :)

PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Iemand ervaring met een bank met dit soort sledes in combinatie met de V2?
Mijn huidige iLife A4 dendert er overheen, met behoorlijk wat kabaal tot gevolg. Zou mooi zijn als de Xiaomi V2 er niet overheen zou gaan.

JBS wijzigde deze reactie 14-05-2018 14:58 (11%)

• iDEOwen
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 27-02 21:44
Vanochtend kreeg ik eindelijk de nieuwe firmware te zien voor "Sucker"
Mi Roborock S50 firmware

Server in de Mi Home app staat op China. Ik zag op een Duitse forum dat andere deze al eerder hebben gekregen, maar bij mij dus sinds vandaag te zien (en geinstalleerd).

iDEOwen wijzigde deze reactie 19-05-2018 23:10 (59%)

Apple Certified Trainingen

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:34

Nakebod

Nope.

Heb nu iets wazigs, en nog geen oplossing gevonden online.
Mi Home gaf aan dat er een update was, klik daar op en verwacht een changelog te zien voordat ik update, maar zie/hoor verder niets. Geen update dan? Maar als ik nu in Mi Home op de stofzuiger klik is hij even bezig met "Getting info" en krijg ik onder het kaartje de melding:

Klik je op "Got it" verdwijnt je hele stofzuiger uit de app en moet je hem resetten en opnieuw toevoegen en dan krijg je die melding weer en klik je op "Got it" en verdwijnt hij weer en moet je hem resetten en opnieuw toevoegen en dan krijg je die melding weer en klik je op "Got it" en verdwijnt hij weer en moet je hem resetten en opnieuw toevoegen en dan krijg je die melding weer en klik je op "Got it" en verdwijnt hij weer en moet je hem resetten en opnieuw toevoegen... etc etc etc :+

Regio staat (Onveranderd) op Mainland China, en inmiddels ook geprobeerd op Europe en US. Was een minder succes, was toen mijn Xiaomi Gateway en alle devices kwijt omdat die hier niet beschikbaar zijn. Zelfs na terugzetten naar Mainland China was ik nog wat kwijt... Inmiddels wel weer terug, maar stofzuiger nog steeds niet, zelfs niet na een reset.

Ik kan nog wel in Mi Home op het plaatje van de stofzuiger klikken en daar "Start clean" doen, maar de kaart openen (En daarmee ook de instellingen) niet.
Enige wat wel anders is (Of ik vergis mij) is dat er op de thuispagina van Mi Home voorheen de temperatuur stond, dat is nu leeg.

Mi Home 5.1.30, zelfs eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd en inmiddels ook geprobeerd met 5.1.37 beta.

Edit! Het is *iets* in mijn account wat ik niet kan aanpassen.
Ik had toevallig nog een 2e account, daarmee log ik net in en het werkt.
Vrij zeker dat dit te maken heeft met de optie: Profile > Settings > Manage Home > Home Location. Om het logischer te maken, mijn kennis heeft deze optie niet. Zelfde app versie, alleen de US server. Maar toen ik op US zat had ik die optie wel.
Bij mijn normale account was de locatie handmatig ingevuld of leeg. In mijn 2e account was hij leeg. Bij location staat nu een (Naar ik aanneem) Chinese stad. Kies ik voor "Get location info" blijft deze leeg/op de oude waarde staan.Ik durf op mijn 2e account iig niets te doen met de locatie :D

Probeer ik net via een link mijn account te verwijderen om schoon te beginnen, krijg ik een Chinese melding die grofweg "Your account has been bound to the device in the "Mic App". Please confirm that the device has been completely unbind." zegt. Al heb ik geen idee wat Mic App is.
Eens zien of support iets kan doen.

Nakebod wijzigde deze reactie 23-05-2018 19:30 (23%)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• iDEOwen
Hier ook een update verschenen (versie 3.3.9_001408) ... Durf nu eigenlijk geen update te doen nadat ik jouw ervaring heb gelezen @Nakebod

iDEOwen wijzigde deze reactie 24-05-2018 17:20 (17%)

• iDEOwen
quote:
Nakebod schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:23:
[...]

Ik denk dat de firmware update niet het probleem is/was. Wel de optie "home location" binnen de MI Home app. Op mijn 2e account heb ik die optie wel, maar is hij leeg, en gaat het goed. Op mijn primaire account staat er nu iets Chinees en gaat fout. Ook zoeken naar locatie lost het niet op.
Ik heb het dus toch maar gedaan, en het ging zonder problemen... :)
quote:
Phusebox schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:37:
Hoe lang duurde die update bij jullie? Er staat nu al vijf minuten "instelling update".
ik denk dat het iets meer dan 5 minuten duurde.. maar weet het niet meer zeker.. zat niet echt actief hele tijd mee te kijken op de Mi home app...

de changelog

iDEOwen wijzigde deze reactie 24-05-2018 23:21 (16%)

• Highlandd
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 27-01 19:26
quote:
AapBart schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:40:
Apart, zie nu in de Mi Home app geen cleaning-history meer in de instellingen van mijn roborock, waar ik dat eerder wel zag, heb geen region veranderd oid, is dat verwijderd door een update van de play store app? Zit op versie 5.1.39 van de app.
In tegenstelling tot bovenstaande berichten van gebruikers, ik heb gewoon region Europe ingesteld en ik kan wel de mop-functie kiezen als het waterreservoir is aangesloten.

Tineke loopt in de woonkamer regelmatig vast op de roosters van de twee convectorputten, ik zou de eerder genoemde magnetische tape/virtual wall op de rand van de put kunnen leggen waar het rooster ook in ligt. Die rand is precies 20mm breed (officiele tape is 25mm breed lees ik, dan zweeft de tape 5mm, dat zou wel werken), maar ook 25mm diep. Werkt de magnetische tape met de Roborock nog met ongeveer 25mm afstandverschil in hoogte tussen de vloer en de tape? Vind nergens wat de afstand van de tape tot Tineke kan zijn.
Dit is wat de achterkant van het doosje met 'virtual wall' zegt:
Xiaomi Mi strip
Afbeelding geeft aan dat het niet mogelijk is om lager te plaatsen, verder is mijn chinees roestig :+

En zo werkt ie:

Highlandd wijzigde deze reactie 30-05-2018 09:35 (6%)

• iDEOwen
Hmmmm... krijg net een rare melding in de Mi Home app (laatste versie op iOS)... Ik zit nu weliswaar in Zweden (stofzuiger in NL), maar toen ik zojuist de Mi Home app opende, en "Sucker" selecteerde krijg ik het volgende te zien:

En vervolgens dit:

Als ik cancel druk, dan kan ik de stofzuiger niet meer bedienen... Dus schijnbaar dat er toch een soort van region check tussen zit (en moet ik de juiste regio selecteren). Iemand anders hetzelfde hier?

Ik heb een andere apparaat in de Mi Home app (air purifier), maar die geeft niet deze melding...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• moderato40
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 24-01 17:14
Inmiddels ben ik ook de trotse bezitter van een Xiaowa Lite Vacuum Cleaner (als ik het goed begrijp staat die hier bekend als versie 3). Ik heb deze 1 maand geleden gekocht voor €230 via Banggood.

Reserveondelen heb ik gekocht voor €26 via Fasttech (1 brush, 2 side brushes, 4 filters).

Ik gebruik de stofzuiger inmiddels een maand en ben er erg tevreden mee, alleen zijn er nog wat kleine dingen die ik niet helemaal begrijp:

- De stofzuiger doet er altijd exact 60 minuten over om de woonkamer schoon te maken, maar wel via een totaal andere route elke keer. Hoort dit?
- Ik kan nergens iets terug vinden van de mapping functie (de ruimte digitaal in kaart brengen) in de app. Is dit alleen mogelijk met de voorgaande modellen?
- Werkt de magnetische blocking tape ook voor dit Xiaowa model?

Hopelijk kan iemand mij helpen met bovenstaande vragen _o_

moderato40 wijzigde deze reactie 04-06-2018 18:36 (15%)

• Woohooo
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 27-02 15:00

Woohooo

Smilie, James Smilie

Al met al prima stofzuigertje. Had eigenlijk verwacht dat ik nog wel wat dorpels aan moest passen in huis, maar hij knalt er zo overheen. Heb het oplaad station nu onder de bank gezet, wel een nadeel dat bij het schoonmaken elke keer dat station 1m verderop staat :/

Hoe goed is jullie chinees? Als ik een scene in de Mi Home toe wil voegen if finished then;
http://i64.tinypic.com/2qdn91u.png

Woohooo wijzigde deze reactie 06-06-2018 20:47 (56%)

• Rido
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 24-02 16:56
Na het lezen van dit topic heb ik ook de Vacuum v2 gekocht. Vandaag is deze binnengekomen en ik ben er meteen mee aan de slag gegaan. Vergeleken met de iLife A4 is die wel een stukje groter maar qua werking is die echt stuk beter. De A4 is natuurlijk een "domme" robotstofzuiger en de Mi een slimme, dat is natuurlijk al wel een groot verschil.

Xiaomi Mi Vacuum 2017 vs iLife A4

Ik ben voor de V2 gegaan omdat deze hogere opstakels zou moeten kunnen nemen en voor het dweilen want dit is met een laminaat vloer toch wel ideaal.
Echter heeft de Mi Vacuum wat problemen met mijn Ikea kleed. Het lukt 'm niet om het kleed op te komen. Hebben meer mensen hier last van? 2cm climbing zou toch voldoende moeten zijn voor een Ikea kleed?
Ik heb de Carpet mode aanstaan bij de settings :P

https://tweakers.net/ext/f/4WkXamAXM4fOhifsvWygcjrY/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/IAlsXITxE4T6CxfI2Jcy9uAy/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/GD5vIYfDiA6d8DU7xMqSyjwh/thumb.jpg

• Stievydude
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
Heeft er iemand enig idee wat dit is?

Iets om de dweilen vast te houden ofzo?

Stievydude wijzigde deze reactie 14-07-2018 22:15 (18%)

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:23
quote:
De Hulk schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:46:
Ik ben nu sinds een aantal weken een heel tevreden gebruiker van de Roborock S50 maar ben nu eigenlijk op zoek naar een draadloze stofzuiger voor de trap en de hoeken waar de robot niet komt.

Dyson heeft hele mooie en krachtige modellen voor maar die zijn weer 400+ euro. Iemand hier ervaring met andere merken?
https://www.gearbest.com/upright-vacuums/pp_1707089.html?

Geen ervaring overigs

• marvel27
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:32
Heeft iemand anders dit probleem met dweilen? De stofzuiger dweilt niet meer over het hele oppervlak van het reservoir, maar laat enkel twee strepen na.

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:16
Ik weet niet zeker of dit al is langsgekomen een zwarte uitvoering, de Roborock S55. Wel erg prijzig.
https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_009735408756.html

Ragdoll wijzigde deze reactie 08-08-2018 12:34 (31%)
Reden: Referral verwijderd

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:19
Ik krijg net deze update binnen, mooie changelog, ben benieuwd!

Ondertussen ben ik de 1e ronde aan het maken, ben benieuwd naar de kaart save functie inclusief de virtual wall. Binnenkort maar eens een video over maken. 8)

Edit:
Schoonmaak is klaar, je kan nu virtual walls trekken en exclusion zones opslaan.
In m'n screenshot heb ik links onder 1 wall getekend. Ik heb de wall nog niet getest. Ik had nu even een stoel gebruikt o de het stukje wat ik vanaf nu met de virtual wall blokkeer, te blokkeren.

Dacuuu wijzigde deze reactie 29-09-2018 16:56 (81%)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• mrpink83
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-02 14:46
Dweil vraagje: zo ziet mijn dweil er uit als die klaar is met de keuken. Lijkt wel alsof die de buitenkanten niet pakt. Hoort dit of hebben mensen andere ervaringen?

http://i65.tinypic.com/t7labm.jpg

• JBS
  • Niet online
Nieuwe firmware met 'Barrier tape' en 'No-go Zone' is beschikbaar gekomen Europa:

Oh, te laat, had gemist dat 't hier al gepost was. 8)7

JBS wijzigde deze reactie 16-11-2018 08:48 (44%)

• Dacuuu
AvonW schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:41:
Ik heb het volgende probleem: de dustbin/ stofreservoir lijkt niet open te krijgen te zijn. Soms merk ik dat de stofzuiger niet meer goed schoonmaakt, meestal betekent dit dat er simpelweg niet meer stof in kan. Wat dan helpt is het aparaat legen en dan werkt hij weer als een zonnetje. Het probleem is echter dat ik het ding simpelweg niet open krijg. Het lijkt wel alsof hij nog vast geklemt zit, en nog niet unlocked is om te legen. Voorheen ging de dustbin met minder kracht wel soepel open.

Ter illustratie het volgende filmpje:

[Video]

Het gaat dus niet zo makkelijk als er in dit filmpje gesuggereerd wordt:
[YouTube]

Het gekke is dat de vorige keer dat ik het zelfde probleem had, ik hem nog een keer heb laten draaien (een zone clean up) en dat het de dustbin daarna wel makkelijk over ging.

Hebben anderen ook ervaringen hiermee? Weten jullie de oplossing voor dit probleem?

Ik heb al gegoogled met keyword zoals 'dustbin stuck', 'can not open dustbin' in combinatie met Roborock maar helaas geen resultaat. De eerste post van dit topic bevat helaas geen FAQ. Zoeken in dit topic met de keyworden 'klem' en 'vast' leverde ook nog geen resultaat op.
Beide links werken niet. Mijn dustbin zit een beetje 'stuck' je drukt op het knopje van de bin, trekt hem naar boven, maar ook een beetje naar voren, dan komt hij bij mij direct los.
Heb er even een rode pijl bij gezet.

• Dacuuu
Vanavond de nieuwste fw geïnstalleerd, zoals altijd.. Geen changelog bekend.

• Scarify
  • Laatst online: 22-02 22:14
Mijn stofzuiger is zojuist voor de tweede keer vastgelopen op het droogrek. Hij rijdt meestal wel met enige moeite over de liggende stangen heen, maar als hij net te weinig momentum heeft dan loopt hij blijkbaar vast en hangt hij op de stang.

Ik zit nu op werk maar kreeg een melding dat hij vast zit, nog geprobeerd opnieuw te starten maar ook bij de tweede poging is hij niet losgekomen.

Heeft iemand ervaring/tips hoe ik dit kan oplossen? Ik dacht zelf aan een soort mini-ramp maken van karton.

Zie voorbeeld van de droogrek:
http://oi63.tinypic.com/24qvo0n.jpg

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:51

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

ny-hardcore schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:55:
[...]

Zal pics posten met het eindresultaat en 'review' of het werkt.
Zo zien ze er uit voor ze gemonteerd zijn:

Appeltaart is lekker!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:28
ny-hardcore schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:55:
[...]

Zal pics posten met het eindresultaat en 'review' of het werkt.
https://tweakers.net/ext/f/xKNzMxvTgRqH4yTvhv9zXZLf/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/kDGvm33KyYEd0IMqX39FNvv5/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/SlzTjIhEd6VHJRNASdNSVeVj/thumb.jpg

Ben er al eentje kwijtgeraakt en ander is gebroken. De stofzuiger knalt hier best hard tegen een drempel op, denk dat daarbij die kapjes geraakt worden. .. verder werkt het wel om te voorkomen dat hij gek word op ons tapijt :)

ny-hardcore wijzigde deze reactie 05-03-2019 15:28 (24%)

cd /pub && more beer

• JBS
  • Niet online
Mijn S50 doet raar, als in, maakt slechts een deel van de ruimte schoon en ook nog eens een stuk minder efficiënt dan voorheen.

De kaart toen de S50 het nog goed en normaal deed (met Save Maps ingeschakeld, de linker ruimte is hij niet geweest omdat de deur dicht was).

De kaart waarin het fout gaat (met Save Maps ingeschakeld) waarin een deel gemist wordt.

De kaart waarin het, ook na uitschakelen van Save Maps, fout gaat en ongeveer hetzelfde deel gemist wordt (deur naar de linker ruimte is nog steeds dicht).

Een volgende poging met ongeveer hetzelfde resultaat (met Save Maps uit) maar nu met 'n rondje rondom de eettafel.

En nog een poging (met Save Maps uit) met wederom ongeveer hetzelfde resultaat.

Wat valt me op:
  • Het middelste deel wordt in nette banen gedaan, rechts daarnaast wordt het een rommeltje
  • Ongeveer hetzelfde stuk aan de linker kant wordt telkens overgeslagen
  • Ook met Save Maps uit bereik ik niet meer het resultaat van voorheen: Deel wordt overgeslagen en een deel van waar ie wel komt gebeurt ogenschijnlijk kriskras, overduidelijk minder efficiënt dan te zien is op plattegrond 1
Herkent iemand dit probleem?
  • Sensoren aan de voorkant schoongemaakt, maar helaas zonder resultaat.
  • De situatie in de kamer is hetzelfde als voorheen: Geen nieuwe meubels, geen nieuwe apparatuur die storing zou kunnen veroorzaken of iets dergelijks.
\\Edit: Factory reset gedaan waarmee het probleem is opgelost :)
Firmware zit nu ook weer op 3.3.9_001720 overigens.

JBS wijzigde deze reactie 22-03-2019 14:30 (3%)

• Mitchell
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21:34
Zitilites schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:52:
Stel ik koop de EU versie van dit model (ivm eventuele importkosten), krijg ik dan problemen met mijn MI Home app aangezien ik met mijn andere Xiaomi apparatuur (china versies) via country Mainlaind China geregistreerd heb?
Een EU Roborock S50, moet je koppelen aan de Europese server (anders blijft hij meldingen gooien). Hier liep ik gisteren tegenaan toen ik mijn nieuwe Roborock ging instellen. Heb daarom alles (behalve mijn Mi Hub, die alleen werkt in China, en Philips Downlights) verhuist naar de Europese server. De Mi Hub gebruik ik op dit moment niet echt (behalve als nachtlampje) en beide kan ik toch aansturen via Home Assistant.

Gisteren een tijdje bezig gewest om dit in elkaar te flansen, waarbij de poop emoji het gebied rond de kattenbak gaat stofzuigen. :9

Vanavond maar even kijken naar Valetudo of Dustcloud, want ik wil toch wel graag live maps hebben in HA.

EDIT: Bedacht me net dat ik van MiHome gewoon een Dual App kan maken. Eentje voor EU en eentje voor China. Scheelt weer. :)

Mitchell wijzigde deze reactie 28-03-2019 12:48 (10%)

Xiaomi Mi8 128GB

• Dw1-nl
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 24-02 21:01

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Iemand dit al eens meegemaakt? Heb 3 weken geleden mijn filter voor de eerste keer uitgewassen onder de kraan. Even laten uitdruppelen en afgedrood met een theedoek en vervolgens een paar uur later in de stofzuiger terug geplaatst. Heb hem 3 weken niet meer gebruikt en zet hem gisteren aan krijg ik hele tijd error dat filter verstopt is. Haal ik de filter eruit is die helemaal rood aangeslagen? Is dit schimmel of?

Vind er nergens iets over op internet.

• HobbeS
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
Sinds vandaag heb ik een Roborock S50 maar helaas loop ik tijdens de installatie tegen een probleem aan.. De eerste keer bij het open van de app vroeg die om mijn regio in te stellen, die heb ik ingesteld op Netherlands (Recommended).

Vervolgens de Roborock verbonden zoals aangegeven en een firmware update gedaan. Nu gaat het bij de volgende stap mis. Als ik met de robot bezig wil vraagt hij om een regio voor de local server:
http://i67.tinypic.com/j0xu92.png

Als ik hier op EU(EU) druk komt er onderin een melding; The selected region does not match the server. Please go to "Profile" > "Settings" > "Region" in the app to select the corresponding server for your region, then reset the Wi-Fi and reconnect.

Ik heb in de app gecontroleerd en die staat daar nog steeds ingesteld op Netherlands (Current). Daarna ook een keer een Wi-Fi reset gedaan van de Roborock en opnieuw toegevoegd in de app maar ik blijf deze melding houden..

Wat kan/moet ik doen?

Zeehond wijzigde deze reactie 09-04-2019 23:34 (4%)
Reden: Even naar het juiste topic verplaatst

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09-01 18:21
Vroeg me af hoe vaak jullie de stofzuiger aan hebben gehad

Ik heb onze stofzuiger nu ongeveer een half jaartje.

theduke1989 wijzigde deze reactie 20-04-2019 10:58 (16%)

• JBS
  • Niet online
AvonW schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:48:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. De zone die tijdens de normale schoonmaakmodus schoongemaakt werd, werd steeds kleiner. Normaal gesproken maakte hij altijd rechte lijnen tijdens het schoonmaken, deze begonnen ook steeds meer afgebogen en rond te worden :/

Ik dacht dat een wiel van de twee wielen misschien minder goed liep dan de ander. Dit zou een verklaring voor de gebogen lijnen zijn. Na een grondige schoonmaakbeurt heb ik hem weer aangezet en het probleem bleef aanhouden.

Op aanraden van o.a. dit topic en in de in app troubleshooter heb ik een reset gedaan. Nu doet hij weer normaal. Vreemd.. :/ Maar wel fijn dat hij het gewoon weer doet.

Ik hoop niet dat een soort planned obsolence in de nieuwe firmware wordt ingebakken maar daar begin je bijna wel aan te denken.
Ook na de tweede reset heeft ie 't een paar keer goed gedaan. Helaas maakt ie er nu weer een potje van. Niet de hele ruimte, veel rare banen, maar sommige stukjes wel netjes in rechte lijnen.

Voorbeeld:

Blijven resetten is natuurlijk geen optie. Iemand een idee?

JBS wijzigde deze reactie 22-04-2019 16:23 (7%)

• Dr.Roelski
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:52

Dr.Roelski

Walk on ....

JBS schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:21:
[...]
Slechts een paar keer.
Ik vond bijvoorbeeld hier https://en.miui.com/thread-3416047-1-1.html vergelijkbare ervaringen, wat uiteindelijk veroorzaakt bleek door vieze sensoren. Dit strookt echter niet met 't gegeven dat ie 't na een reset weer een paar keer goed doet, tenzij de S50 de softwarematige reset uitgebreid heeft met een stofwarematige reset...
Vanmiddag heeft mijn S50 ook in de hoek van de kamer de gebogen baantjes gemaakt. Wat ook raar was dat het volgende deel van de kamer daarna overgeslagen is, maar hij wel netjes zn oplader terugvond. nog geen reset uitgevoerd. Heb wel direct zoned cleanup gedaan van deel wat hij overgeslagen had en dat lijkt goed gegaan. Vreemd verschijnsel. Zal de sensoren eens nakijken, maar betwijfel of dat het is.

// edit
Als ik het plaatje nog eens goed bekijk is het niet alleen linksboven fout, maar ook al eerder.

[url=https://i.imgur.com/XX5UxgZ.png[/url]

Dr.Roelski wijzigde deze reactie 11-05-2019 18:47 (10%)

• Stievydude
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
Ik heb sinds een paar updates van Mi Home problemen om mijn Roborock S50 of (Roby zoals ik hem noem) te verbinden met mijn app. Ik heb al wifi-resets gedaan, de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft. Heeft iemand een oplossing? Ik krijg altijd deze melding:

Stievydude wijzigde deze reactie 11-05-2019 19:15 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
de_marvin schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:52:
Weet iemand wat de minimale hoogte is waar de robot onderdoor gaat, ik zou graag hebben dat de robot ook onder de bank stofzuigt. De poten onder mijn bank zijn 10cm, is dit genoeg?
Typ eens hoogte in het zoekvenster bovenaan en zoek op datum vrijdag 20 juli 2018 15:28. :O

@de_marvin versie 1 xiaomi:
http://i63.tinypic.com/2j4de79.jpg

Versie 2:
http://i67.tinypic.com/123wd3q.jpg

BenEco wijzigde deze reactie 22-05-2019 19:12 (15%)

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11:19
Ik zag daar wel de changelog staan maar helaas weet ik niet meer wát er stond.
Gelukkig hebben we nog de Roborock community op FB:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 26-02 12:17
JBS schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:13:
[...]
Was 't maar zo makkelijk ;)
Daar zie ik enkel de current en latest versie met daaronder de knop om te updaten.

Jij ziet ze daar wel?

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Heb het gevoel dat mijn trouwe roborock na nog geen anderhalf jaar beetje de kluts kwijt is.

Tegenwoordig doet ie alleen nog maar een stuk van de kamer en gaat dan random rondrijden en stopt ook random en zegt dat ie klaar... Iemand anders die ervaring?

image share

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True