https://www.reddit.com/r/...with_google_home/dzxm0nd/do this:Say "Ok Google" or "Hey Google," then..Start vacuum
"Start the [vacuum name]"
"Start vacuuming"
"Is the [vacuum name] running?"
Stop vacuum
"Stop the [vacuum name]"
"Stop vacuuming"
Pause vacuum
"Pause the [vacuum name]"
Dock
"Dock the [vacuum name]"
"Send the [vacuum name] home"
Charge the [vacuum name]"
Is the [vacuum name] charging?
Heeft er iemand al ervaring met de Xiaomi "Xiaowa" E20 of E35 "Planning Edition"?
Wordt soms de V3 genoemd, maar lijkt mij eerder een andere (budget) lijn. Hier is de E20 dan weer de basisversie van de E35.
Zo is er bijvoorbeeld geen LIDAR, maar is er wel sprake van navigatie obv. gyroscopen. Ze ondersteunen ook moppen, app-sturing en mappen van de ruimte (al vermoed ik dat dit laatste wat minder precies zal zijn - zie Duitse review voor ervaringen). Uit enige reviews maak ik op dat deze wel geen geplande rondjes ondersteunt.
De prijs zit zowat tussen V1 en V2.
Een aantal vergelijkingen:
- https://www.vacuumsguide....wa_E20_vs_Xiaomi_Roborock
- https://www.china-gadgets...owa-e35-saugroboter-test/ (Duits)
Wordt soms de V3 genoemd, maar lijkt mij eerder een andere (budget) lijn. Hier is de E20 dan weer de basisversie van de E35.
Zo is er bijvoorbeeld geen LIDAR, maar is er wel sprake van navigatie obv. gyroscopen. Ze ondersteunen ook moppen, app-sturing en mappen van de ruimte (al vermoed ik dat dit laatste wat minder precies zal zijn - zie Duitse review voor ervaringen). Uit enige reviews maak ik op dat deze wel geen geplande rondjes ondersteunt.
Als werkt bij mij in het Nederlands behalve het docken dus.... In de link bij Reddit hebben sommige er ook last van in het Engels
Ik zeg: Robocop terug naar de dock.BlueSS50 schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:53:
[...]
Als werkt bij mij in het Nederlands behalve het docken dus.... In de link bij Reddit hebben sommige er ook last van in het Engels
Dit werkt uitstekend. Je kunt ook zeggen, stofzuiger terug naar de dock.
als jullie de roborock op een andere verdieping zetten, moet dan de saved map feature even uitgezet worden?
maar verliest hij dan de settings niet?
Doe je dat dan als hij aan het stofzuigen is? als je eerst zegt dat hij moet stoppen en daarna terug naar dock dan doet hij niets....SolarOrbiter schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:35:
[...]
Ik zeg: Robocop terug naar de dock.
Dit werkt uitstekend. Je kunt ook zeggen, stofzuiger terug naar de dock.
Volgens mij als je het vinkje van de saved map uit zet dan is hij de map met zijn instellingen kwijt.NoFate schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:16:
als jullie de roborock op een andere verdieping zetten, moet dan de saved map feature even uitgezet worden?
ik weet nog niet wat hij dat als je map save aan hebt staan en hem dan op een andere verdieping zet...
we zullen het eens proberen, maar volgens mij moet het vinkje wel uitgezet wordenBlueSS50 schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:02:
[...]
Volgens mij als je het vinkje van de saved map uit zet dan is hij de map met zijn instellingen kwijt.
ik weet nog niet wat hij dat als je map save aan hebt staan en hem dan op een andere verdieping zet...
wel jammer, nu moet je extra handelingen doen als je hem verplaatst, nu moet je dus effectief app opstarten
voorheen gewoon op verdiep zetten, en starten maar
(als je de saved map feature witl gebruiken, wat ik ook doe , omdat ik die saved zones belangrijk vind)
Klopt het dat ik met de Flolevac applicatie via firmware een upgrade naar 1702 kan forceren, iemand hier ervaring mee?MrHIghCake schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:34:
Iemand al de nieuwe update uitgeprobeerd? 001702 de update na de optie om je map op te slaan. Hij rijdt nu rond dus ik wacht nog even met de update knop.
Flolevac geeft aan dat versie 1810 trouwens de laatste is. Er zitten wel toen versies tussen 1702 en 1810..
Ik doe nooit die beta firmwares van flovevac, kan altijd wel zijn dat er slechte tussen zitten , ik heb 1702 zondag geïnstalleerd, zit op EU serveet
ik doe het volgende: stofzuiger is klaar op de 1e verdieping. ik pak 'm op en zet deze op de begane grond dichtbij de docking-station, en dan zeg ik: ".... terug naar dock". (ik heb versie 1, maar dit zou denk ik niet uit moeten maken)BlueSS50 schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:00:
[...]
Doe je dat dan als hij aan het stofzuigen is? als je eerst zegt dat hij moet stoppen en daarna terug naar dock dan doet hij niets....
Ik heb mijn roborock s50 net binnen gekregen maar hij reageert nergens op. Heeft al een uur aan de docking gelegen(lampje op de Dock gaat dan uit) maar reageert nergens op. Iemand toevallig tips?
Ik heb de reset knop geprobeerd en ook voltage op de Dock gemeten. Dit komt uit op 4.2volt. Voltage op het apparaat 0v.
Ik heb de reset knop geprobeerd en ook voltage op de Dock gemeten. Dit komt uit op 4.2volt. Voltage op het apparaat 0v.
[ Voor 23% gewijzigd door sander1986 op 11-12-2018 21:47 ]
Iets van "charge the vacuum" of "dock the vacuum" of "send the vacuum home".BlueSS50 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:58:
Dit apparaat had ik eerder moeten kopen!
Ik heb m gekoppeld met Google assistent. Maar ik weet het commando voor terug te gaan dock niet.
Weet iemand die?
Starten en stoppen met zuigen werkt wel maar dan blijft hij staan
Ik heb al diverse dingen zonder resultaat geprobeerd......
Trouwens wat ik wel jammer vind is dat ik de roborock niet naar het docking kan sturen als het vuilbakje er niet in zit.
Ik haal die eruit om te wassen en te laten drogen, maar de docking zit onder de kast, dus ik wil dat de robo dan wel naar zijn docking gaat om niet leeg te raken.
Helaas kan dat dus niet en staat hij in los de kamer te blerren dat hij zijn bakje mist en op een gegeven moment helemaal uit gaat.
En dan moet ik hem dus met wat moeite weer onder de kast op de docking zetten
[ Voor 34% gewijzigd door PuckStar op 11-12-2018 23:24 ]
Heeft iemand al eens een script gemaakt in IOS Opdrachten om de Roborock te starten? Ik kom er niet uit.
Dan moet de Xiaomi ondersteuning bieden voor Siri Shortcuts, volgens mij doen ze dat nog niet..? Je zou wellicht zelf een script kunnen schrijven die de stofzuiger aanhaalt, dan kan je dat script in Siri Shortcuts laten starten. Zie hier hoe ze de stofzuiger met Home Assistant integreren; https://www.home-assistant.io/components/vacuum.xiaomi_miio/ ter inspiratie.clemient schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:11:
Heeft iemand al eens een script gemaakt in IOS Opdrachten om de Roborock te starten? Ik kom er niet uit.
Wat dat betreft kun je ook de Stofzuiger -> Homebridge -> Apple Homekit -> Siri Shortcuts route proberen
Wel heb ik routines bij Amazon Alexa gemaakt, daar werkt hij prima mee (Roborock skill)
In de laatste update van de iOS app stond dat ze Siri Shortcuts hadden toegevoegd, maar ik zie ze nog niet terug bij de instellingen op m'n iPhone.
PSN: Sluuz
Dat was de reden dat ik naar dit topic kwam; ik zie ze er ook nog niet tussen staan. Had wel handig geweest.Sluuz schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:06:
In de laatste update van de iOS app stond dat ze Siri Shortcuts hadden toegevoegd, maar ik zie ze nog niet terug bij de instellingen op m'n iPhone.
https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config
Intussen ook kort met de S50 gespeeld. Ik had hiervoor een Hombot en ondanks dat ik de S50 al besteld had, had ik op basis van opmerkingen en ervaringen van anderen de volgende zorgen:
Hij vind zijn station echt moeiteloos. Elke keer gaat hij in one shot direct naar zijn plaats. Dat was echt anders met de Hombot.
Verder vind ik het botsen echt meevallen, bij mij tikt de S50 in ieder geval objecten heel licht aan. Hij schuurt ook niet langs de muren bij het draaien. Dat was bij de Hombot een groot nadeel van de vierkantige vorm in combinatie met zwart rubber aan de zijkant. Resultaat waren zwarte vegen op de muur. De S50 doet het echter uitstekend, met de voordelen dat hij zoiezo wit en rond is
Overigens ik las dat hier iemand beweerde dat de map niet alleen online opgeslagen wordt, maar ook op de robot zelf. Of dit klopt moet ik nog achterhalen.
- Luider dan de Hombot
- Ondanks de vele sensoren dat de S50 toch vaak en hardhandig de bumper gebruikt.
Hij vind zijn station echt moeiteloos. Elke keer gaat hij in one shot direct naar zijn plaats. Dat was echt anders met de Hombot.
Verder vind ik het botsen echt meevallen, bij mij tikt de S50 in ieder geval objecten heel licht aan. Hij schuurt ook niet langs de muren bij het draaien. Dat was bij de Hombot een groot nadeel van de vierkantige vorm in combinatie met zwart rubber aan de zijkant. Resultaat waren zwarte vegen op de muur. De S50 doet het echter uitstekend, met de voordelen dat hij zoiezo wit en rond is
Ik stelde de vraag vlak nadat ik mijn S50 binnen kreeg en deze niet gekoppeld kreeg op Mainland China, ik snap inmiddels waarom. De setup van de FloleVac kon ik op dat moment niet doen. Maar wilde ook kijken of ik volledig buiten de Mi Home kan laten werken (lokaal). Bepaalde dingen kan ik wel doen (lokaal) via Homey, maar het zou ook tof zijn als (bijna) alle functies lokaal aangestuurd konden worden, inclusief de locatie op een map. Ik moet het nog gaan uitvogelen met de FloveVac app.KoffieAnanas schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:52:
[...]
Wat bedoel je met mappen functie? Heb je de app zelf al geïnstalleerd? De maps worden online opgeslagen, en FloleVac laadt deze in vanaf de server van Xiaomi. De map die op de server staat is opgeslagen.
Overigens ik las dat hier iemand beweerde dat de map niet alleen online opgeslagen wordt, maar ook op de robot zelf. Of dit klopt moet ik nog achterhalen.
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Soms is bij mijne niet echt te spreken over licht aantikken, maar overall herken ik wel die zwarte vegen op meubels inderdaad. Je ziet het voordeel van de ronde vorm dat hij gewoon een rondje kan draaien met 1mm speling, en die 1mm speling ook gewoon netjes houdt tijdens het draaien.Aurora schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:16:
Tegelijk andere kant van het verhaal, in de echte hoekjes kwam de Hombot toch beter met zijn vorm
Onder de streep ben ik overigens ook tevreden met mijn Roborock. Er zijn wel wat dingen die ze nog kunnen leren van Hombots (Hombot stofbakje vind ik bijvoorbeeld ook beter, makkelijker te legen). Maar virtuele muren in de app waardoor hij niet vastloopt is al heel handig. En hij mag nu elk weekend keertje handmatig met de natte dweil rond. Waterbakje is wel krapjes, en natuurlijk blijft het niet echt dweilen, maar het is niet alsof ik anders zelf elk weekend dweil, dus mooie aanvulling
Helemaal eens! De S50 doet het minder goed in de mooie hoekjes. De single side brush maakt het het er niet beter op, waarbij de Hombot met zijn twee brushes het nog meer beter doet dan hij al was in de hoeken.Sissors schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:32:
[...]
Tegelijk andere kant van het verhaal, in de echte hoekjes kwam de Hombot toch beter met zijn vorm. .
Nevermind.
[ Voor 95% gewijzigd door PuckStar op 12-12-2018 19:09 ]
Ik zie wel iets bij profile/settings/lab features staan, maar ik zie geen effect als ik de schakelaar omzet.Sluuz schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:06:
Gister geprobeerd: "stofzuiger terug naar dock" en daar ging i!SolarOrbiter schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:50:
[...]
ik doe het volgende: stofzuiger is klaar op de 1e verdieping. ik pak 'm op en zet deze op de begane grond dichtbij de docking-station, en dan zeg ik: ".... terug naar dock". (ik heb versie 1, maar dit zou denk ik niet uit moeten maken)
Bedankt!
wat doen jullie als je de roborock op een andere verdieping zetten? zet je dan even de saved map feature uit? of mag je deze laten aan staan?
Beste lezer,
Ik heb sinds kort een paar Xiaomi apparaten gekocht en gehangen in de regio: Mainland China.
Sinds afgelopen week ben ik ook trotse eigenaar geworden van een Xiaomi Roborock S55 (Black) maar helaas ervaar ik een probleempje..
De Roborock werkt helaas niet in de regio Mainland China en hierdoor moet je blijven switchen van Regio accounts. Gisteren heb ik hem weer helemaal gereset naar fabrieksinstellingen en via de Mainland china toegevoegd.
Dit gaat ook goed maar als ik hem open krijg ik de melding: Please select the server for your current location by going to ''profile>setting->Region in the app, then reset the wifi and reconnect.
Je kunt wel een start clean uitvoeren en gaat de stofzuiger ook keurig aan het werk maar bijvoorbeeld de kaart bekijken of de kaart bewerken krijg je de melding: Please select the server for your current location by going to ''profile>setting->Region in the app, then reset the wifi and reconnect.
In de europese regio is de current version 3.3.9_001633 en in de Main china kun je hem updaten naar 3.3.9_001702 maar helaas was dit ook niet de oplossing..
Heeft iemand toevallig een idee hoe je dit kunt oplossen?
Ik heb sinds kort een paar Xiaomi apparaten gekocht en gehangen in de regio: Mainland China.
Sinds afgelopen week ben ik ook trotse eigenaar geworden van een Xiaomi Roborock S55 (Black) maar helaas ervaar ik een probleempje..
De Roborock werkt helaas niet in de regio Mainland China en hierdoor moet je blijven switchen van Regio accounts. Gisteren heb ik hem weer helemaal gereset naar fabrieksinstellingen en via de Mainland china toegevoegd.
Dit gaat ook goed maar als ik hem open krijg ik de melding: Please select the server for your current location by going to ''profile>setting->Region in the app, then reset the wifi and reconnect.
Je kunt wel een start clean uitvoeren en gaat de stofzuiger ook keurig aan het werk maar bijvoorbeeld de kaart bekijken of de kaart bewerken krijg je de melding: Please select the server for your current location by going to ''profile>setting->Region in the app, then reset the wifi and reconnect.
In de europese regio is de current version 3.3.9_001633 en in de Main china kun je hem updaten naar 3.3.9_001702 maar helaas was dit ook niet de oplossing..
Ik dacht dat dat niet meer ging vanwege gpdrlays526 schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:39:
je kunt de regio omzetten van europe naar mainland china, werkt perfect
Ik heb die permanent uit staan juist omdat het niet met verschillende verdiepingen/ruimtes overweg kan.NoFate schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:54:
wat doen jullie als je de roborock op een andere verdieping zetten? zet je dan even de saved map feature uit? of mag je deze laten aan staan?
Maar dan heb je toch nog het issue dat de map vaak 180 gedraaid is... Als je dan met zone cleaning werkt via home assistant of andere tools, dan werkt dat niet meer, en moet je weer een clean map doenPuckStar schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:28:
[...]
Ik heb die permanent uit staan juist omdat het niet met verschillende verdiepingen/ruimtes overweg kan.
Ik zelf zie het probleem niet zo.PuckStar schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:28:
[...]
Ik heb die permanent uit staan juist omdat het niet met verschillende verdiepingen/ruimtes overweg kan.
Ik zelf heb map saving aan staan en George heeft de kaart van de beneden verdieping opgeslagen. Als ik hem dan boven zet , gaan die gewoon aan de slag en tekent die een map in de kaart van de beneden verdieping.
En volgens mij maakt George gewoon goed schoon en zuigt de boven verdieping gewoon netjes.
ik had idd de functie saved map laten aanstaan, de vacuum boven gezet, dan een clean gedaan, maar hij had dan een nieuwe map gemaakt ... het is toch net de bedoeling dat hij dan geen nieuwe map maakt als de functie aan staatmrpink83 schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:36:
[...]
Ik zelf zie het probleem niet zo.
Ik zelf heb map saving aan staan en George heeft de kaart van de beneden verdieping opgeslagen. Als ik hem dan boven zet , gaan die gewoon aan de slag en tekent die een map in de kaart van de beneden verdieping.
En volgens mij maakt George gewoon goed schoon en zuigt de boven verdieping gewoon netjes.
[ Voor 12% gewijzigd door NoFate op 17-12-2018 12:01 ]
Hoe goed doet de S50 nu eigenlijk zijn werk in vergelijking met een (wat oudere) traditionele stofzuiger? Kan nergens eigenlijk 1 op 1 de zuigkracht vergelijken (en weet ook niet of dit de grootste factor is).
Vanwege werk etc. doen wij eigenlijk maar 1 x per week de woning volledig stofzuigen en eens in de 2/3 maanden ofzo dweilen (hebben overal laminaat zonder dorpels en geen huisdieren).
Bedoeling is om de S50 sowieso veel regelmatiger zijn werk te laten doen (misschien wel elke dag als wij aan het werk zijn). Vraag me dan af wat het verschil is tov 1 x in de week met de traditionele stofzuiger door de woning gaan.
Mede hiervan is afhankelijk of we er 350 Euro in willen investeren
Vanwege werk etc. doen wij eigenlijk maar 1 x per week de woning volledig stofzuigen en eens in de 2/3 maanden ofzo dweilen (hebben overal laminaat zonder dorpels en geen huisdieren).
Bedoeling is om de S50 sowieso veel regelmatiger zijn werk te laten doen (misschien wel elke dag als wij aan het werk zijn). Vraag me dan af wat het verschil is tov 1 x in de week met de traditionele stofzuiger door de woning gaan.
NoFate schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:00:
[...]
ik had idd de functie saved map laten aanstaan, de vacuum boven gezet, dan een clean gedaan, maar hij had dan een nieuwe map gemaakt ... het is toch net de bedoeling dat hij dan geen nieuwe map maakt als de functie aan staat
Volgens mij is map saving zodat je virtuele walls kan trekken en hij grote objecten blijft onthouden en niet eerst de ruimte helemaal scant (scheelt dus wat tijd).mrpink83 schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:36:
[...]
Ik zelf zie het probleem niet zo.
Echter als je de zuiger in een andere ruimte (of boven) een nieuwe clean laat doen dan maakt hij daar een nieuwe map van en ben je toch alles kwijt.
Voor zover ik weet werkt map saving (en de functies daarvan) dus alleen als je altijd dezelfde ruimte laat zuigen.
Betreft Home Assistant en dergelijke is het belangrijk dat de je niet in een andere ruimte gaat zuigen. Losstaand van of je je map saved of niet.
Omdat ik wel in andere ruimtes zuig kan ik de aansturing via home automation niet gebruiken omdat de map dus dan soms 180 is gedraaid.
Iedereen had gehoopt dat met map save dat probleem opgelost zou zijn maar je kunt nog maar 1 map opslaan dus zoals gezegd als je meerdere ruimtes zuigt heb je daar niets aan.
Lang verhaal kort:
- Zuig je in meerdere ruimtes/verdiepingen dan heb je nog niets aan map save en kun je die net zo goed uit zetten.
- Zuig je altijd 1 ruimten dan kun je mapsave gebruiken alsook aansturing via home automation doen.
Zuigkracht is iets wat imo zwaar overdreven is in stofzuigers. Ja wil jij echt je deurmat goed zuigen, dan is het een goed idee hem lekker hoog te zetten. Of als iemand echt een lading zand op iets tapijt achtig iets heeft achtergelaten. Maar voor gewoon laminaat zoals jullie hebben heb je echt niet veel zuigkracht nodig. Mijn oude Hombot had veel minder zuigkracht dan een S50 en ook die deed het prima voor zulk soort dingen (en ja, bij tapijt was die wel minder effectief naar het schijnt). Komt ook omdat ze borstels hebben die draaien. Die voegen bij hoogpolig tapijt uiteraard weinig toe, en daar doen deze stofzuigers het dan ook niet goed op. Maar gewoon laminaat helpen ze wel een hoop.Spurlie schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:53:
Hoe goed doet de S50 nu eigenlijk zijn werk in vergelijking met een (wat oudere) traditionele stofzuiger? Kan nergens eigenlijk 1 op 1 de zuigkracht vergelijken (en weet ook niet of dit de grootste factor is).
Oftewel zuigkracht is echt geen enkel probleem. Dan vind ik zelf 1x per week stofzuigen niet weinig hoor
Wat ik zelf wel merk als beperking is dat hij alleen de vloer doet. Niet geheel verrassend natuurlijk
@Sissors Dankje voor je reactie!
Voor die lastige plekjes waar 'ie niet goed bijkomt heb ik denk ik wel al een redelijk goede oplossing (tip van de moeder
). Gewoon een brede verfkwast met lange steel kopen en hiermee eens in de zoveel tijd het stof van de plinten/hoekjes/etc afvegen, dan komt de robot er weer wel bij mits het niet te veel in een hoek blijft liggen (toch?). Is ook niet iets wat we nu zeer vaak doen overigens.
En wat betreft de trap? Hoe doen jullie dat? Een losse kruimeldief ernaast?
Voor die lastige plekjes waar 'ie niet goed bijkomt heb ik denk ik wel al een redelijk goede oplossing (tip van de moeder
Eens met sissors. Denk dat je een aardig onderzoek zou kunnen opzetten om hier antwoord op te kunnen geven. Met de hand ga je nog wel eens dubbel over een stuk heen waarvan je denkt dat het vies is. Of dat spinnenweb. De robot is dom en doet alles een keer maar slaat dan ook niets over, wat met de hand nog wel eens gebeurt. Zelf gebruik ik de robots nooit op volle kracht; wel eens op turbo. Mijn hypothese is dan dat met de hand beter is maar dat doordat er een mens aan verbonden zit het uiteindelijk minder is. De robot is dom maar doet alles en slaat niets over. Dus ik ga voor de robot met af en toe na zuigen met de hand..
Na enkele weken de Roborock in bezit te hebben ben ik echt overtuigd van zijn werk. Maar inderdaad de kleine en lastige plekjes en ook de trap blijven toch handwerk.Spurlie schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:58:
Voor die lastige plekjes waar 'ie niet goed bijkomt heb ik denk ik wel al een redelijk goede oplossing (tip van de moeder). Gewoon een brede verfkwast met lange steel kopen en hiermee eens in de zoveel tijd het stof van de plinten/hoekjes/etc afvegen, dan komt de robot er weer wel bij mits het niet te veel in een hoek blijft liggen (toch?). Is ook niet iets wat we nu zeer vaak doen overigens.
Wij zijn nu van plan om de "oude" grote stofzuiger weg te doen of maar op de zolder te zetten en een draadloze stofzuiger zoals een Dyson V8 erbij te nemen.
Dat is meteen ook handiger voor de auto etc. Aangezien ik Dyson erg duur vind ben ik eens gaan zoeken op het internet voor alternatieven en kwam al snel uit bij de Dibea D18, maar ben nog aan het twijfelen. Hoor ook graag hoe andere dit nog oplossen.
Zoals reeds gemeld is het probleem het frontwieltje. Schoonmaken en smeren en hij piept enkele uurtjes niet meer, maar de dag erna weer net zo. Ergens zit wat plastig/lagertje niet lekker. Meteen vanaf het begin contact gehad met Perfection Technologies, maar na 20x heen en weer mailen krijg ik geen garantie. Want het is een "wear' piece...ofwel een slijtage onderdeel. Ja dat snap ik, maar hij is niet versleten, hij doet dit vanaf dag 1 en dat weet hij ook.Nomad schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:00:
Net een klein weekje de roborock binnen en na de eerste keer stofzuigen viel het mij pas op:
[YouTube: VID 20181110 112420]
Hij maakt bij vooruit rijden een hoog pieptoon die de telefoonmicrofoon helaas niet helemaal goed oppakt. In het echt is het HARD en naar aan je oren, je kan absoluut niet in dezelfde kamer blijven zonder flink ongemak.
Iemand die het herkent? Ik ga er vanuit dat het de aandrijving is, omdat de borsteltjes ook draaien als die stil staat en hij dan niet piept. Pas op snelheid hoor je het. Draai je zelf aan de wieltjes dan voel ik alleen de weerstand van de electromotortjes en hoor ik geen piep verder.
Gekocht bij Perfection Technologies, waar ik straks ook maar even heen mail.
Uiteindelijk zelf een wiel gekocht en die is nu onderweg naar mij.
Maar de goede reputatie van PT vind ik hier dus niet opgaan, dit had gewoon garantie moeten zijn. En ik ben keer op keer vriendelijk geweest, maar hier slaat ze echt de plank mis.
Niet netjes. De stofzuiger zelf bevalt verder gelukkig goed
Gebruik hiervoor een Xiaomi Roidmi F8.Spurlie schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:58:
Voor die lastige plekjes waar 'ie niet goed bijkomt heb ik denk ik wel al een redelijk goede oplossing (tip van de moeder). Gewoon een brede verfkwast met lange steel kopen en hiermee eens in de zoveel tijd het stof van de plinten/hoekjes/etc afvegen, dan komt de robot er weer wel bij mits het niet te veel in een hoek blijft liggen (toch?). Is ook niet iets wat we nu zeer vaak doen overigens.
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Kun je de server niet naar europa zetten? of werken de andere Xiaomi producten dan niet?sv.pacman schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 20:26:
Beste lezer,
overigens heb ik enkel de europa server gebruikt en zit op 1702
Jup dan werken inderdaad de andere Xiaomi apparaten nietBlueSS50 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:27:
[...]
Kun je de server niet naar europa zetten? of werken de andere Xiaomi producten dan niet?
overigens heb ik enkel de europa server gebruikt en zit op 1702
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft hiervoor.
handleiding volgen opsv.pacman schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:20:
[...]
Jup dan werken inderdaad de andere Xiaomi apparaten niet![]()
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft hiervoor.
https://xiaomirobot.wordp...china-continental-europe/
dan moet het goed komen, mijne werkt prima
Hier de s50 sinds vandaag ook binnen. Heeft de eerste ronde al gemaakt, leuk om te zien hoe ‘ie zich een weg zoekt tussen alle hindernissen in de kamer Haha.
Ben ook gelijk begonnen met het instellen van timers. Voor nu paar vragen:
1. Kan ik aangemaakte timers ook verwijderen en zo ja hoe? Ik heb via een Android telefoon een aantal timers aangemaakt, maar wil er graag een verwijderen en zie hier zelf geen optie voor. Zie nu dat het op een Apple device wel kan...
2. Als we aan het werk zijn wil ik dat ‘ie zo goed mogelijk schoonmaakt. Is het dan handig om de cleanup mode op MAX te zetten? Of is dit zinloos en zorgt het voor onnodig veel slijtage?
3. Is het handig om ‘m iedere dag even te laten draaien, of is dat onnodig vaak?
1. Kan ik aangemaakte timers ook verwijderen en zo ja hoe? Ik heb via een Android telefoon een aantal timers aangemaakt, maar wil er graag een verwijderen en zie hier zelf geen optie voor. Zie nu dat het op een Apple device wel kan...
2. Als we aan het werk zijn wil ik dat ‘ie zo goed mogelijk schoonmaakt. Is het dan handig om de cleanup mode op MAX te zetten? Of is dit zinloos en zorgt het voor onnodig veel slijtage?
3. Is het handig om ‘m iedere dag even te laten draaien, of is dat onnodig vaak?
[ Voor 3% gewijzigd door Spurlie op 22-12-2018 01:03 ]
Bij mij draait hij iedere dag en op turbo, de max stand gebruik ik ook niet omdat ik net als jij denk en vind dat hij waarschijnlijk langer leeft op 1 standje minder.
Ik heb er nog elke dag plezier van, ik heb hem sinds september. Heerlijk om altijd in een huis met een schone vloer te komen.
Ik heb er nog elke dag plezier van, ik heb hem sinds september. Heerlijk om altijd in een huis met een schone vloer te komen.
Ik draai elke werkdag op regulier. Vooral als hij regelmatig rijdt geloof ik niet dat het nou echt uitmaakt hem harder te laten zuigen, tenzij je bijvoorbeeld tapijt hebt die hij moet schoonmaken. Maar gewoon tegels, hout, vinyl, laminaat, etc moet hij op de standaard stand prima schoon weten te maken.
En tja, dagelijks of bijvoorbeeld om de dag is een keuze. Ik ben in mijn eentje zonder huisdieren oid, en dan zal om de dag ook prima moeten zijn. Maar hij doet toch dagelijks (of nou ja, elke werkdag).
En tja, dagelijks of bijvoorbeeld om de dag is een keuze. Ik ben in mijn eentje zonder huisdieren oid, en dan zal om de dag ook prima moeten zijn. Maar hij doet toch dagelijks (of nou ja, elke werkdag).
Dit probleem ervaar ik dus ook met een zwart deurmat. Is hier nog iets aan te doen? Als ik ‘m er handmatig opzet, dan krijg ik een melding mbt cliffsensor en stopt ie.Phusebox schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:46:
[...]
Ja, deurmatten zijn niet heel vaak wit
Maar goed, zelfs in carpet mode gaat ie er niet overheen.
Als je geen trappen hebt waarbij hij weg kan blijven dan kan je de cliff sensoren afplakken. Moet je wel met op de juiste manier doen zodat hij niet constant denkt dat hij ergens vanaf valt. Geloof dat iemand hier schilders tape had gebruikt.
Overigens heb je een nieuwe waarmee dit nu een probleem is, of werkte het vroeger wel? In dat tweede geval kan de sensoren schoonmaken ook nog helpen.
Overigens heb je een nieuwe waarmee dit nu een probleem is, of werkte het vroeger wel? In dat tweede geval kan de sensoren schoonmaken ook nog helpen.
Mijne (gekocht in september) pakte wel deurmatten. Ik geloof in oktober of november kwam er een nieuwe firmware en pakte hij geen deurmatten meer. Laatst de tweede firmware (voor mij dan, gerekend vanaf september) gekregen en pakt hij de deurmat ook weer mee.
Het kan op Android wel met de FloleVac app.Spurlie schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:01:
1. Kan ik aangemaakte timers ook verwijderen en zo ja hoe? Ik heb via een Android telefoon een aantal timers aangemaakt, maar wil er graag een verwijderen en zie hier zelf geen optie voor.
HELD!lays526 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:33:
[...]
handleiding volgen op
Het is gelukt, danku!
Deed vandaag mijn fiets schoenen aan, bleek er zand onder te zitten. Een normaal mens doet ze dan weer uit, ruimt zand op, en doet ze op de mat weer aan. Of je kiest voor de luie oplossing, je laat ze aan, laat een zandspoor achter, en voor je deur achter je dicht doet geef je de stofzuiger opdracht om je hele woning nog maar even te stofzuigen achter je kont
Haha herkenbaar. Ideaal die stofzuiger!
Gisteren stokbrood met Franse kaas gegeten. Aan het eind alle kruimels op de grond geveegd, terwijl wij lekker aan het slapen zijn maakt de stofzuiger alles weer schoon
ideaal!!
Gisteren stokbrood met Franse kaas gegeten. Aan het eind alle kruimels op de grond geveegd, terwijl wij lekker aan het slapen zijn maakt de stofzuiger alles weer schoon
Druk eens op op find my vacuüm! Tijdens de kerst!
Mijn drans is niet top. Zijn er meer s50 root tutorials? Ik heb wel interesse om mijn s50 aan domoticz toe te voegen..lays526 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:33:
[...]
handleiding volgen op
Google translate geprobeerd?Dacuuu schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:30:
[...]
Mijn drans is niet top. Zijn er meer s50 root tutorials? Ik heb wel interesse om mijn s50 aan domoticz toe te voegen..
Mijne doet niks anders dan normaal als ik daar op druk, enkel een "Hi, I am over here".BlueSS50 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:03:
Druk eens op op find my vacuüm! Tijdens de kerst!
Bij mij komt er jingle bells in de rock uitvoeringSissors schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:39:
[...]
Mijne doet niks anders dan normaal als ik daar op druk, enkel een "Hi, I am over here".
Ik had geen root nodig om de s50 met domoticz te laten babbelen.
Gewoon deze tutorial gevolgd, en het werkt.
Het was ook om de s50 van internationaal naar China mainland te converteren ivm andere accessoiresDacuuu schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:40:
[...]
Ik had geen root nodig om de s50 met domoticz te laten babbelen.
Gewoon deze tutorial gevolgd, en het werkt.
Nog eens proberen :-). Heeft er iemand ervaring met deze modellen?Baats schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:37:
Heeft er iemand al ervaring met de Xiaomi "Xiaowa" E20 of E35 "Planning Edition"?
Ik heb het volgende probleem: de dustbin/ stofreservoir lijkt niet open te krijgen te zijn. Soms merk ik dat de stofzuiger niet meer goed schoonmaakt, meestal betekent dit dat er simpelweg niet meer stof in kan. Wat dan helpt is het aparaat legen en dan werkt hij weer als een zonnetje. Het probleem is echter dat ik het ding simpelweg niet open krijg. Het lijkt wel alsof hij nog vast geklemt zit, en nog niet unlocked is om te legen. Voorheen ging de dustbin met minder kracht wel soepel open.
Ter illustratie het volgende filmpje:
[Video: https://photos.google.com/photo/AF1QipPRaCO7YHATM2iI-sqkxu3lJ6BFLsGq-ZieaiMV]
Het gaat dus niet zo makkelijk als er in dit filmpje gesuggereerd wordt:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zL3ztCynHI]
Het gekke is dat de vorige keer dat ik het zelfde probleem had, ik hem nog een keer heb laten draaien (een zone clean up) en dat het de dustbin daarna wel makkelijk over ging.
Hebben anderen ook ervaringen hiermee? Weten jullie de oplossing voor dit probleem?
Ik heb al gegoogled met keyword zoals 'dustbin stuck', 'can not open dustbin' in combinatie met Roborock maar helaas geen resultaat. De eerste post van dit topic bevat helaas geen FAQ. Zoeken in dit topic met de keyworden 'klem' en 'vast' leverde ook nog geen resultaat op.
[Video: https://photos.google.com/photo/AF1QipPRaCO7YHATM2iI-sqkxu3lJ6BFLsGq-ZieaiMV]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zL3ztCynHI]
Het gekke is dat de vorige keer dat ik het zelfde probleem had, ik hem nog een keer heb laten draaien (een zone clean up) en dat het de dustbin daarna wel makkelijk over ging.
Hebben anderen ook ervaringen hiermee? Weten jullie de oplossing voor dit probleem?
Ik heb al gegoogled met keyword zoals 'dustbin stuck', 'can not open dustbin' in combinatie met Roborock maar helaas geen resultaat. De eerste post van dit topic bevat helaas geen FAQ. Zoeken in dit topic met de keyworden 'klem' en 'vast' leverde ook nog geen resultaat op.
Heb ik ook wel eens. Zit hij teveel geklemd of misschien scheef ofzo. Iets meer pielen en proberen en dan lukt het meestal wel inderdaad. Doe er verder weinig mee.AvonW schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:41:
Ik heb het volgende probleem: de dustbin/ stofreservoir lijkt niet open te krijgen te zijn. Soms merk ik dat de stofzuiger niet meer goed schoonmaakt, meestal betekent dit dat er simpelweg niet meer stof in kan. Wat dan helpt is het aparaat legen en dan werkt hij weer als een zonnetje. Het probleem is echter dat ik het ding simpelweg niet open krijg. Het lijkt wel alsof hij nog vast geklemt zit, en nog niet unlocked is om te legen. Voorheen ging de dustbin met minder kracht wel soepel open.
Beide links werken niet. Mijn dustbin zit een beetje 'stuck' je drukt op het knopje van de bin, trekt hem naar boven, maar ook een beetje naar voren, dan komt hij bij mij direct los.AvonW schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:41:
[Video]
[YouTube]
Heb er even een rode pijl bij gezet.

Geen idee hoe jij daar een dustbin icoon uithaalt, maar dat is de knop om terug te keren naar zijn dock.
Je kunt ook het filter losmaken als je de dustbin niet open krijgt, die moet je toch schoonmaken
Je kunt ook het filter losmaken als je de dustbin niet open krijgt, die moet je toch schoonmaken
[ Voor 32% gewijzigd door lays526 op 29-12-2018 20:16 ]
Heeft iemand een idee hoe de "map saving" feature precies werkt? Ik heb toch wel af en toe dat de kaart opeens gedraaid is (maar de no go zones niet) dus dan werkt alles niet meer goed. Ik probeer er achter te komen hoe ik dat kan voorkomen maar kan nog niet echt een rode draad vinden.
-soms gebruik ik hem boven, beneden terugzetten (waar de dock staat) gaat de ene keer goed, de andere keer niet
-Na uitnemen en spoelen van het filter droog ik die een tijd. De stofzuiger wil zonder filter en stofbak niet terug naar de dock dus die parkeer ik dan ergens of ik zet hem uit, maar daarna (na weer aanzetten) klopt de kaart ook vaak niet meer
wat zijn de "do's and don'ts" om die map goed te houden?
-soms gebruik ik hem boven, beneden terugzetten (waar de dock staat) gaat de ene keer goed, de andere keer niet
-Na uitnemen en spoelen van het filter droog ik die een tijd. De stofzuiger wil zonder filter en stofbak niet terug naar de dock dus die parkeer ik dan ergens of ik zet hem uit, maar daarna (na weer aanzetten) klopt de kaart ook vaak niet meer
Als je hem op meerdere etages zet 'moet' je die functie gewoon niet gebruiken. Soms maakt die dan een nieuwe de andere keer issie de weg kwijt.jaspov schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:29:
Heeft iemand een idee hoe de "map saving" feature precies werkt? Ik heb toch wel af en toe dat de kaart opeens gedraaid is (maar de no go zones niet) dus dan werkt alles niet meer goed. Ik probeer er achter te komen hoe ik dat kan voorkomen maar kan nog niet echt een rode draad vinden.
Hopelijk komt er nog een update voor het saven van meerdere maps! Dan zou 't goed werken.
Ik heb ook het probleem dat soms de kaart is gedraaid waardoor die soms ook minder efficiënt rondrijdt. Helaas kun je hier ook nog niks aan doen. Ook die functie komt er misschien nog aan middels een update zeggen ze.
Dank. Snap dat van die verdiepingen wel, zet hem 1 keer per week boven dus om daarna weer even de "no go" zones beneden opnieuw in te stellen is prima, maar ook beneden raakt ie dus soms van slag met die gedraaide kaart.
Volgens mij was de pijl meer bedoelt om aan te geven in welke richting je de dustbin moet duwen om hem eruit te krijgen.lays526 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:14:
Geen idee hoe jij daar een dustbin icoon uithaalt, maar dat is de knop om terug te keren naar zijn dock.
Wie herkent het volgende ...
Je hebt een zone cleanup aangegeven in de Mi Home of Flolevac app. Vervolgens lijkt de S50 te undocken, maar stopt halverwege, begint hard te zuigen (ongeacht de instelling) en eindigt met 'zone cleanup finished' en "keert terug" naar de dock.
Dit geval stopt pas nadat ik de opdracht heb gegeven om freestyle te gaan stofzuigen, na een paar seconden stop zet en dan weer de zone cleanup opgeef. Dan doet 'ie het weer.
Ik kom er niet achter wat er nou soms fout gaat.
Je hebt een zone cleanup aangegeven in de Mi Home of Flolevac app. Vervolgens lijkt de S50 te undocken, maar stopt halverwege, begint hard te zuigen (ongeacht de instelling) en eindigt met 'zone cleanup finished' en "keert terug" naar de dock.
Dit geval stopt pas nadat ik de opdracht heb gegeven om freestyle te gaan stofzuigen, na een paar seconden stop zet en dan weer de zone cleanup opgeef. Dan doet 'ie het weer.
yep, ook al gehad, denk dat dat den map corrupt is, de freestyle zal dan idd weer een nieuwe fresh map aanmakenAurora schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:16:
Wie herkent het volgende ...
met de nieuwste firmware en saved map feature heb ik er minder last van
@ iedereen:
Ik ben nu mede-auteur aangezien derhenno te weinig tijd heeft dus als iemand iets wil laten wijzigen aan de topic start post stuur me aub een PM/DM !
.
.
.
Ik ben nu mede-auteur aangezien derhenno te weinig tijd heeft dus als iemand iets wil laten wijzigen aan de topic start post stuur me aub een PM/DM !
.
.
.
Wij hebben vandaag voor het eerst de Roborock aangehad en zijn wel tevreden.
Pluspunten
- niet luidruchtig, katten zijn njet meer zo bang.
- makkelijk in te stellen.
- mooi ontwerp.
Minpunten
- stofbak raakt snel vol, als je katten hebt dan nog sneller. Dus je moet vaak de borstel en de bak schoonmaken.
- de app vraagt je locatie en alles (niet privacy politie)
Kortom is een leuke stofzuiger, wat zeker nog in de kinderschoenen staat. Maar er is potentie.
Als je huisdieren hebt kan je niet even gaan werken en s je terug komt dat alles netjes schoon is. Want de stofbak moet echt vaak handmatig geleegd worden
Pluspunten
- mooi ontwerp.
Minpunten
- stofbak raakt snel vol, als je katten hebt dan nog sneller. Dus je moet vaak de borstel en de bak schoonmaken.
Kortom is een leuke stofzuiger, wat zeker nog in de kinderschoenen staat. Maar er is potentie.
Als je huisdieren hebt kan je niet even gaan werken en s je terug komt dat alles netjes schoon is. Want de stofbak moet echt vaak handmatig geleegd worden
Ik kan me goed vinden in je opmerkingen.theduke1989 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:31:
Pluspunten
- mooi ontwerp.
Minpunten
Stofbak, klopt, hier twee katten en na 1-2 keer moet ik wel legen. Ter info: Roomba 980 heeft 0.6 liter en een Xiaomi heeft 0,42 liter. dus dat idd best ene verschil.
privacy, ik had alleen toestemming gegeven voor me locatie meen ik..
Ik heb een aantal reacties over prijzen en winkels naar Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden verplaatst
200 fish found!
Mee eens. Je kunt ook de FloleVac app gebruiken. Die vraagt veel minder permissies. Maar ja, de map wordt nog altijd ergens online op een server van Xiaomi opgeslagen.theduke1989 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:31:
Pluspunten
- mooi ontwerp.
Minpunten
Mijn Xiaomi app wilde alleen per se locatie hebben, en na loop van tijd ging hij klagen over toegang tot opslag. Ik kon dat steeds wegdrukken, maar werd zo irritant dat ik het hem gegeven heb.
Wilde hem net laten dweilen, maar helaas toch moeten annuleren na loop van tijd en hem opnieuw beginnen met een geheel lege kaart, en moet dus straks ook zijn no-go zones weer erin zetten. Om één of andere reden had hij bedacht dat zijn basis station verplaatst was, en daardoor alles verkloot. Het zou leuk zijn als hij iig initieel ervan uit gaat dat ik niet met enige regelmaat zijn basisstation verplaats...
Heeft die alternatieve app perongeluk nog mogelijkheden om dit te voorkomen, of is hij qua map niks anders?
Wilde hem net laten dweilen, maar helaas toch moeten annuleren na loop van tijd en hem opnieuw beginnen met een geheel lege kaart, en moet dus straks ook zijn no-go zones weer erin zetten. Om één of andere reden had hij bedacht dat zijn basis station verplaatst was, en daardoor alles verkloot. Het zou leuk zijn als hij iig initieel ervan uit gaat dat ik niet met enige regelmaat zijn basisstation verplaats...
Heeft die alternatieve app perongeluk nog mogelijkheden om dit te voorkomen, of is hij qua map niks anders?
[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 05-01-2019 11:45 ]
Even een interessante quote van Kasperski:Sando schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:39:
Nieuwschierig: Heeft iemand de Android app? Welke permissies heeft deze nodig?
Deze robotstofzuiger lijkt me leuk. Maar ik heb een Xiaomi Mi 5 (telefoon) met IR, en de Universal Remote app van Xiaomi die erbij zat heeft echt bizar veel permissies nodig, ongeveer alles wat mogelijk is.
The researchers also learned something disappointing about Mi Robot, however. The device collects and uploads to Xiaomi cloud a lot of data — several megabytes per day. Along with reasonable things such as device operation telemetry, this data includes the names and passwords of the Wi-Fi networks the device connects to, and the maps of rooms it makes with its built-in lidar sensor. Even more disturbing, this data stays in the system forever, even after a factory reset. So if someone buys a used Xiaomi vacuum cleaner on eBay and roots it, they can easily obtain all of that information.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
De Roborock van mijn pa is offline want de stroom is er af, en hij is op vakantie. Hij stuurt een Android screenshot dat hij elke twee uur een notificatie krijgt dat de stofzuiger klaar is met zoned cleanup en terug gaat naar de dock. Herkent iemand dit?
Mijn Mi vacuüm doet dit niet, maar de mijne is ook niet offline.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Onze Xiaomi Vacuum aan zee krijgt ook geen stroom, behalve als we daar zelf aanwezig zijn. Nu krijg ik daar wel geen enkele melding van. Maar ik krijg nog maar amper meldingen van de stofzuiger. Misschien gewoon eens vragen of hij alle meldingen af zet in de Xiaomi Home appSando schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:58:
De Roborock van mijn pa is offline want de stroom is er af, en hij is op vakantie. Hij stuurt een Android screenshot dat hij elke twee uur een notificatie krijgt dat de stofzuiger klaar is met zoned cleanup en terug gaat naar de dock. Herkent iemand dit?
Nieuwe s50 binnen vandaag, eerste rondje erop zitten. Ging helemaal para op ons IKEA vloerkleed met zwart motief.
Had ik wel verwacht. Even de Cliff sensors met wat alu folie en schilderstape bedekt en hij loopt gewoon door. Gebruik alleen op begane grond dus dan kan dat...
Verder nog even kijken hoe alles gaat bevallen..
Had ik wel verwacht. Even de Cliff sensors met wat alu folie en schilderstape bedekt en hij loopt gewoon door. Gebruik alleen op begane grond dus dan kan dat...
Verder nog even kijken hoe alles gaat bevallen..
[ Voor 5% gewijzigd door ny-hardcore op 05-01-2019 21:53 ]
cd /pub && more beer
Ik ga denk ik maar een aparte android telefoon met updated OS aanschaffen. En die gebruiken wil niet dat alles naar China gaat natuurlijk.
Werd ook vervelend wanneer die elke keer vroeg om toegang tot data
Het blijft de veiligste robot stofzuiger die er is, volgens dat artikel (in mijn review heb ik daar ook naar verwezen)Sando schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:38:
[...]
Even een interessante quote van Kasperski:
[...]
And third, the system runs a firewall that blocks all ports that could be used by hackers. Again, hats off to Xiaomi: By IoT standards, this is surprisingly good protection.
Heb je de andere app al geprobeerd?theduke1989 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:55:
Ik ga denk ik maar een aparte android telefoon met updated OS aanschaffen. En die gebruiken wil niet dat alles naar China gaat natuurlijk.
Aangezien ik al 6 jaar Miui smartphones gebruik, is mijn wifi wachtwoord waarschijnlijk al bekend bij Xiaomi vanwege de backups van enkele gegevens.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Veiligste robotstofzuiger? Nou dat is natuurlijk sowieso onzin. Als hij niet met internet verbindt is hij sowieso al veel veiliger. En in hoeverre kan je van veilig spreken gezien hij alles rechtstreeks doorstuurt aan China.
Volgens mij haal je privacy en security door elkaar. De gegevens kunnen prima veilig naar de servers van Xiaomi doorgestuurd worden.Sissors schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:32:
Veiligste robotstofzuiger? Nou dat is natuurlijk sowieso onzin. Als hij niet met internet verbindt is hij sowieso al veel veiliger. En in hoeverre kan je van veilig spreken gezien hij alles rechtstreeks doorstuurt aan China.
Precies, ik maak me geen zorgen om de veiligheid, maar de data is dus gelinkt aan een hardware-id en wordt niet verwijdert. Als je de stofzuiger doorverkoopt aan een handige hacker kan hij volgens dat artikel alle kaarten van je huis achterhalen (en mss je wifi password). Los van het feit dat China, met verplicht een lid van de regeringspartij in de board van alle bedrijven, op deze manier makkelijker een target kan hacken als ze het wifi wachtwoord van zo veel mogelijk contactpersonen heeft. Dit is sowieso niet legaal volgens de APV.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik heb dat ook soms opeens. Meestal niet maar soms opeens wel. Ik begrijp de logica niet helemaal, anders zou ik er op kunnen anticiperen.Sissors schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:34:
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Soms verplaats ik hem tijdens een sessie naar een andere verdieping terwijl hij nog niet alles gedaan heeft. Dan probeert hij de huidige sessie te hervatten ("resuming the cleanup") wat natuurlijk niet lukt omdat de map dan niet meer klopt.
Weet iemand hoe geforceerd een nieuwe schoonmaak gestart kan worden, zonder hem te herstarten?
Weet iemand hoe geforceerd een nieuwe schoonmaak gestart kan worden, zonder hem te herstarten?
[ Voor 16% gewijzigd door iisworks op 06-01-2019 19:16 ]
Op het huisje drukken, stoppen en erna terug op het bovenste knopje?iisworks schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:12:
Soms verplaats ik hem tijdens een sessie naar een andere verdieping terwijl hij nog niet alles gedaan heeft. Dan probeert hij de huidige sessie te hervatten ("resuming the cleanup") wat natuurlijk niet lukt omdat de map dan niet meer klopt.
Werkt dat zeker, of is het een suggestie om te proberen? Wat bedoel je met stoppen en bovenste knopje?bottom line schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:15:
[...]
Op het huisje drukken, stoppen en erna terug op het bovenste knopje?
Huisje ("Go to dock") heb ik al een paar keer geprobeerd maar dat wilde helaas niet (altijd).
Via de app misschien?iisworks schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:12:
Volledig uit zetten dmv de grote knop ca 5 seconden in te houden en daarna weer op dezelfde manier aanzetten.iisworks schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:12:
beter is dan wel om de mapsave uit te zetten anders denk hij dat hij nog op de oude verdieping is en komen de mappen door elkaar te staan en blijft hij de dock zoeken.
[ Voor 13% gewijzigd door BlueSS50 op 07-01-2019 12:58 ]
Weet vrij zeker dat dat lukt.iisworks schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:02:
[...]
Werkt dat zeker, of is het een suggestie om te proberen? Wat bedoel je met stoppen en bovenste knopje?
Huisje ("Go to dock") heb ik al een paar keer geprobeerd maar dat wilde helaas niet.
Starten.
Oppakken en ergens zetten.
Huisje.
Huisje.
Starten.
Rond 19 uur moet je eens kijken of ik mijn post niet heb geëdit. Dan zal ik het wel getest hebben.
Jammer maar helaas. Heb veel verschillende combinaties geprobeerd, maar er lijkt er geen eentje te lukken
[ Voor 10% gewijzigd door bottom line op 07-01-2019 19:12 ]
Wij hebben de S50 nu een paar maandjes in gebruik. Voor potentiële kopers wat voor- en nadelen:
Voordelen:
- Werkt gewoon goed als robotstofzuiger. Bouw is goed afgekeken van Roomba. Hij zuigt ongeveer 1m2 per minuut.
- Bakje is makkelijk te legen, zonder zuiger op te hoeven pakken. Verder maar 1 borstel die af en toe schoon gemaakt moet worden.
- Ons (best wel hoogpolige) tapijt neemt hij zonder problemen mee. Schijnt bij donkergekleurde tapijten nog wel eens te mislukken.
- Werd geleverd met extra filter, handig als je de andere even hebt gewassen (droogt nogal langzaam).
- App werkt goed. Veel instelmogelijkheden (zuigkracht, etc) en handige meldingen (filter nog nat na wassen bijvoorbeeld). Ook een zone zuigen gebruiken we veel. Een zone blokkeren (of een lijn trekken) gebruiken we bijna nooit.
- Kan makkelijk aangestuurd worden via domotica (ikzelf in combinatie met Homey). Bij ons gaat het goed zolang hij op 1 verdieping blijft, na een ritje op een andere verdieping, moet hij altijd weer een keer de hele kamer scannen. Maar daarna blijven coördinaten gewoon gelijk.
- Hij heeft voor ons huis een goede hoogte. De Roomba liep altijd vast onder onze bank en kast. Voor sommige zal de hoogte een nadeel zijn, omdat hij dus net niet onder een kast of bank kan zuigen.
Nadelen:
- App is nog wel eens traag. Vooral laden van de map.
- Nog niet mogelijk om per verdieping een map op te slaan. Dus na verplaatsen naar andere verdieping, moet hij de ruimte opnieuw scannen.
- Dweilen heeft geen toegevoegde waarde voor ons (houten vloer). Ja de doek wordt vies, dus hij maakt wat schoon, maar zichtbare vlekken krijgt hij niet weg.
- Heel pietlutterig, maar een Nederlands voicepack zou leuk zijn.
Voor iedereen die nog nooit een robotzuiger heeft gehad:
- Nee de gewone stofzuiger kan nog niet de deur uit. Banken, stoelen, onder de bank, in die hoekjes of de trap zal je nog steeds zelf moeten doen.
- Nu is het enige onderhoud aan je stofzuiger het vervangen van de zak, maar bij een robot komt meer kijken. Haren gaan heerlijk om de borstel heen zitten en het afvalbakje wordt al snel goor bruin. Dus af en toe moet je je robot schoonmaken..
- Heb je harige huisdieren? Schaf een robot aan! Wij (met 2 Maine coons in huis) laten de robot vaak 2x per dag het huis door gaan om al die haren op te zuigen. Maar ook kattenbakgrind en kattenbrokken neemt hij goed mee. LET OP: laat nooit je robot door je huis gaan, in een ruimte waar huisdieren komen, als je er niet bij bent! Zoek maar naar 'roomba dog poop' op Youtube...
Voordelen:
- Werkt gewoon goed als robotstofzuiger. Bouw is goed afgekeken van Roomba. Hij zuigt ongeveer 1m2 per minuut.
- Bakje is makkelijk te legen, zonder zuiger op te hoeven pakken. Verder maar 1 borstel die af en toe schoon gemaakt moet worden.
- Ons (best wel hoogpolige) tapijt neemt hij zonder problemen mee. Schijnt bij donkergekleurde tapijten nog wel eens te mislukken.
- Werd geleverd met extra filter, handig als je de andere even hebt gewassen (droogt nogal langzaam).
- App werkt goed. Veel instelmogelijkheden (zuigkracht, etc) en handige meldingen (filter nog nat na wassen bijvoorbeeld). Ook een zone zuigen gebruiken we veel. Een zone blokkeren (of een lijn trekken) gebruiken we bijna nooit.
- Kan makkelijk aangestuurd worden via domotica (ikzelf in combinatie met Homey). Bij ons gaat het goed zolang hij op 1 verdieping blijft, na een ritje op een andere verdieping, moet hij altijd weer een keer de hele kamer scannen. Maar daarna blijven coördinaten gewoon gelijk.
- Hij heeft voor ons huis een goede hoogte. De Roomba liep altijd vast onder onze bank en kast. Voor sommige zal de hoogte een nadeel zijn, omdat hij dus net niet onder een kast of bank kan zuigen.
Nadelen:
- App is nog wel eens traag. Vooral laden van de map.
- Nog niet mogelijk om per verdieping een map op te slaan. Dus na verplaatsen naar andere verdieping, moet hij de ruimte opnieuw scannen.
- Dweilen heeft geen toegevoegde waarde voor ons (houten vloer). Ja de doek wordt vies, dus hij maakt wat schoon, maar zichtbare vlekken krijgt hij niet weg.
- Heel pietlutterig, maar een Nederlands voicepack zou leuk zijn.
Voor iedereen die nog nooit een robotzuiger heeft gehad:
- Nee de gewone stofzuiger kan nog niet de deur uit. Banken, stoelen, onder de bank, in die hoekjes of de trap zal je nog steeds zelf moeten doen.
- Nu is het enige onderhoud aan je stofzuiger het vervangen van de zak, maar bij een robot komt meer kijken. Haren gaan heerlijk om de borstel heen zitten en het afvalbakje wordt al snel goor bruin. Dus af en toe moet je je robot schoonmaken..
- Heb je harige huisdieren? Schaf een robot aan! Wij (met 2 Maine coons in huis) laten de robot vaak 2x per dag het huis door gaan om al die haren op te zuigen. Maar ook kattenbakgrind en kattenbrokken neemt hij goed mee. LET OP: laat nooit je robot door je huis gaan, in een ruimte waar huisdieren komen, als je er niet bij bent! Zoek maar naar 'roomba dog poop' op Youtube...

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
@keverjeroen ik kan me in sommige van je punten me erg goed in terug vinden.
Wij hebben nu de stofzuiger enkele dagen in huis. We hebben een appartement en een kater, dus hebben geen verdiepingen. Maar de Roborock kan niet altijd 100% alles schoon krijgen.
Het rare is wanneer we eers de stoelen op de tafel zetten en de rock laten draaien gaat prima. Maar de dag erna als je stoelen weer terug zet moet hij de hele ruimte opnieuw scannen.
Voor de rest mensen, je kan je normale stofzuiger met slang nog lang niet de deur uit doen (Roborock S50) zit nog echt in zijn kinderschoenen...
Wij hebben nu de stofzuiger enkele dagen in huis. We hebben een appartement en een kater, dus hebben geen verdiepingen. Maar de Roborock kan niet altijd 100% alles schoon krijgen.
Het rare is wanneer we eers de stoelen op de tafel zetten en de rock laten draaien gaat prima. Maar de dag erna als je stoelen weer terug zet moet hij de hele ruimte opnieuw scannen.
Voor de rest mensen, je kan je normale stofzuiger met slang nog lang niet de deur uit doen (Roborock S50) zit nog echt in zijn kinderschoenen...
Die ervaring heb ik dan weer niet. Maar hangt misschien weer af van de grootte van de stoelen en de soort poot?theduke1989 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:48:
@keverjeroen Het rare is wanneer we eers de stoelen op de tafel zetten en de rock laten draaien gaat prima. Maar de dag erna als je stoelen weer terug zet moet hij de hele ruimte opnieuw scannen.
Wat ik wel merk is dat hij het gek vind als de deur naar de hal ineens open staat. Dan kan ik hem niet naar de hal laten gaan (via 'Go' of via 'Zoned cleanup'), maar als hij gewoon de woonkamer gaat zuigen, dan scant hij de hal er bij en gaat hij daar ook gewoon in. Als de deur dan weer een keer dicht is geweest, dan blijft de ruimte wel op de kaart staan, maar wil hij er niet heen via 'Go' of 'Zoned cleanup'. Maar omdat wij eigenlijk nooit een Zoned cleanup doen in de hal, hebben we er geen last van.
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Nou, die stofzuiger met slang is bij ons echt wel de deur uit hoor! Maar je moet er dan wel een accu steel stofzuiger naast houden. Dat is mijn ideale situatie. Met dat accu ding even die paar hoekjes waar Beppie niet bij kan en klaar. Ik heb overigens nooit problemen en heb na een half jaar probleemloos gebruik een 2e aangeschaft voor boven.theduke1989 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:48:
En oh ja, 2 kids en 2 katten in huis dus genoeg bende
[ Voor 4% gewijzigd door De Hulk op 07-01-2019 16:40 ]
Klopt, complete herstart lukt uiteraard wel.BlueSS50 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:57:
[...]
Volledig uit zetten dmv de grote knop ca 5 seconden in te houden en daarna weer op dezelfde manier aanzetten.
beter is dan wel om de mapsave uit te zetten anders denk hij dat hij nog op de oude verdieping is en komen de mappen door elkaar te staan en blijft hij de dock zoeken.
Jammer idd dat de map save feature niet werkt op meerdere verdiepingen. Dat maakt de functie voor mij op dit moment helaas onbruikbaar, terwijl ik graag een paar virtuele blokkades zou gebruiken op de begane grond omdat hij dan net blijft hangen op de (niet eens zo hoge) liggende delen van een paar stoelen/tafeltjes.
Mijn E35 is net besteld en komt deze week, of uiterlijk volgende week, binnen. Ik laat het wetenBaats schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:37:
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de tweede generatie.
Voor de eerste generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016.
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie
Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.
Let op dat bij het plaatsen van een URL naar een product er geen referral in verwerkt is.
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de tweede generatie.
Voor de eerste generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016.
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie
Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.
Let op dat bij het plaatsen van een URL naar een product er geen referral in verwerkt is.