Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2)

Pagina: 1
Acties:

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20:19
Mede-auteur:
  • PuckStar
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 02-02 22:26

PuckStar

Xiaomi heeft de opvolger van de alom populaire Xiaomi Mi Vacuum uitgebracht, genaamd: "Roborock S5".

Deze thread gaat over de technische aspecten/vragen van dit tweede model.
DE THREAD OVER (TOEKOMSTIGE) PRIJZEN/LEVERTIJDEN VINDT JE HIER

Enkele foto's (klik voor de grote versie):

https://tweakers.net/ext/f/pfozC1TH3d3Iu9geZEf752Fx/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/tGfRXQVnPto989av54zpvOuE/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/AJ82fzvdM9VPqzLJRNw0OMFh/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/6f1dShydi0cbyptJcGzOuM29/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/BedTLYtPFH847x9gllrP7WiL/thumb.jpg

Je kunt de stofzuiger ook koppelen aan Google Home of bijvoorbeeld Home Assistant (Xiaomi Vacuum).

PuckStar wijzigde deze reactie 20-10-2019 12:41 (120%)

• derhenno
De opvangbak is idd groter (met het blote oog waarneembaar). Ze hebben er in ieder geval niet zomaar een dweil ondergeplakt (er zit nog een aparte doorzichtig waterbakje onder zo te zien). Maar idd: het dweilen moet ik eerst nog eens zien, geen enkel merk heeft dit tot nu toe echt goed weten door te voeren. De 2016-versie is trouwens nog steeds een heeeeeeel prima ding. Enkel als deze versie substantiële verbeteringen bevat wil ik nog eens nadenken over aanschaf....we wachten af ;-)

• derhenno
quote:
gastje01 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:40:
[...]
Dweilen moet ik ook nog zien, maar als hij voor dezelfde prijs als de huidige verkocht wordt en t stofzuigen net zo goed doet, dan is een natte lap door je huis trekken een leuke gimmick voor er bij. Waar ik vooral op hoop is dat het huidige model blijft met een lekkere prijsdrop. Eerste reviews moeten het uitwijzen.
Zie de unboxingvideo boven!

Dweilen lijkt idd een (leuke) gimmick (dweilen stopt bv niet zodra de stofzuiger zich op een tapijt bevindt)
Grotere opvangbak, obstakels tot 2 cm vormen geen probleem en de plaatsing van de laser in het midden voorkomt botsingen. Hij lijkt wel hoger dan versie 1.

Voorlopige conclusie: een waardige opvolger maar ook een gemiste kans. Had gehoopt op de opties die bv de (zeer dure) Deebot R98 biedt: een kleine, portable handstofzuiger voor die paar hoeken waar ie niet kan komen die tevens het bakje van de stofzuiger automatisch leegt (in het laadstation). Daar had ik best wel wat extra centjes voor overgehad.

De Roborock Sweep One wordt waarschijnlijk wel wat duurder dan de eerste versie...we shall see.

Hopelijk op versie 3 :P :

derhenno wijzigde deze reactie 20-09-2017 09:02 (6%)

• PuckStar
Nou sinds vandaag ook eindelijk bezitter van een Roborock S50!
Bestellen was een hel bij de eerste shop, na 3 weken eindelijk mijn geld terug gehad.
Zie Prijzen/Leveringen topic voor mijn verhaal maar in het kort: Koop nooit bij de shop van HiGo188 en koop zeker wel bij Perfection Technology (zondag avond besteld voor 345,- en vandaag dus in huis.)

Ik heb heb hem in ieder geval nu aan Google (Assistant) Home Mini gehangen en Home Assistant.
Om de coordinaten te vinden voor zone cleaning heb ik dit gevolgd: https://community.home-as...m-zoned-cleaning/51293/71

Maar ook nog een vraag. Kan op 1 of anderen manier de standaard rijrichting gewijzigd worden? Nu rijdt hij horizontaal maar ons parket ligt (tov van de map) in verticale lijnen, dus ik zou liever hebben dat hij verticale lijnen zuigt.

[My Home Automations] - [Cheap controllable Wifi Ledstrip]

• PuckStar
ElisabethM schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:59:
[...]

Volgens mij is er geen standaard rijrichting? Elke keer doet ie wat anders bij mij.
Ik bedoel als hij de binnenkant van een gedeelte gaat zuigen. Dat lijkt hij altijd te doen door horizontaal (ten op zicht van de map) heen en weer te gaan en nooit verticaal. Als ik op google naar maps zoek zie ik ook altijd alleen horizontale lijnen. Zie deze bijvoorbeeld: https://i.imgur.com/BYyWTbk.png

• PuckStar
Knoetie schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:59:
[...]

Ik heb zelf de Xiaomi Mi Robotstofzuiger versie 1, welk filter is nu uitwasbaar & hepa? Want bij mijn weten is die van versie 1 niet uitwasbaar.
Dat klopt. Versie 2 is uitwasbaar & hepa. Versie 1 niet.

• PuckStar
DanielAlm schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:15:
[...]

Neen. Versie 1 is niet uitwasbaar en Hepa. Versie 2 is wel uitwasbaar en niet Hepa.
Nou ok om precies te zijn:
Versie 1: niet uitwasbaar en standaard Hepa filter
Versie 2: wel uitwasbaar en Hepa E11 filter

• PuckStar
Xerox schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:32:
[...]

Ik kan niet de stofzuiger met onderdelen bestellen vanuit Duitsland, daar is ie niet op voorraad. Kan alleen vanuit China, maar dan heb ik - neem ik aan - kans op invoerkosten.
Als levertijd je niet uitmaakt kun je uit China bestellen maar inderdaad is er ook kans op controle en dat je nog invoerkosten moet betalen.
De reserveonderdelen heb je voorlopig toch niet nodig dus waarom niet gewoon de zuiger zelf in Duitsland bestellen en over een paar maanden (als de onderdelen misschien ook nog wel weer goedkoper zijn!) de reserveonderdelen los lopen? Zo heb ik het gedaan.

• PuckStar
Redsandro schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:44:
Kan je de robodock ook eens een verdieping hoger neerzetten zo van ga dit maar eens stofzuigen?

Of gaat dat helemaal fout en zijn daarna, als je ben 5 weer terug zet, alle functies als muren en zones in de war?

Ben benieuwd of zo'n robot ook van de trap valt. Heb een bestelling op Alie gedaan.
Je kunt hem prima even op de boven verdieping (of specifieke kamer) zetten en zeggen ga hier maar even zuigen.
Daarna gewoon beneden weer in de docking zetten (of voor de docking als die onder een kast staat en dan op de knop drukken dat hij zelf naar de docking gaat).
Als hij dan weer beneden gaat zuigen gaat hij die ruimte even opnieuw scannen en zuigen.
Geen probleem.
Wat wel een probleem kan zijn is als je vanuit Home Assistant bijvoorbeeld zones/coordinaten stuurt. Omdat de map gedraaid kan zijn (als je een keer ergens anders op de Clean here knop hebt gedrukt) werken die hoogstwaarschijnlijk niet meer.

Ik wacht dus nog even met coordinaten aansturing tot de nieuwe firmware er is en dan is het nog maar kijken hoe dat precies werkt.

In principe valt hij niet van de trap. Ik heb er 3 keer bij gestaan als ik hem boven liet zuigen en hij detecteerde het elke keer feilloos, dus ik vertrouw het wel. Maar ik laat hem altijd direct bij de trap beginnen dus ik zet hem daar neer, druk op de knop om te cleanen en blijf dan effe 30 seconden erbij want dan heeft hij de traprand gehad en komt hij daarna daar toch niet meer terug.
Ik heb tot nu toe de ervaring dat hij altijd begint met naar rechts zoeken/zuigen. Dus ik zet hem (vanaf beneden gezien) gelijk links boven aan de trap, dan gaat hij dus gelijk even naar rechts langs de rand en heeft hij het "gevaarlijke" stuk gehad.
NoFate schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:37:
met de nieuwe firmware en saved maps en dergelijke
als we nu bv home assistant of andere domotica tools gebruiken, moet dan de code aangepast gaan worden? want nu kunnen we bw command sturen zoned clean, met de coordinaten
maar hoe gaan we vanaf domoticz of home assistant een saved map kunnen aanspreken? of die virtual tapes bv?
De coordinaten (tenzij je map nooit gedraaid is geweest, of weer zo gedraaid is dat hij is zoals je het hebt genoteerd) kunnen hetzelfde blijven. Hoe het virtual wall gebeuren gaat werken samen met slimme platformen is mij nog niet bekend.
Ik las wel iemand die nu gewoon altijd coordinaten (zoned cleanup) gebruikt. Op die manier wordt de standaard kaart nooit meer gedraaid en werkt het altijd. Maar dan moet je dus nooit de "Clean here" knop indrukken :).

Ik heb zelf nog wel een vraag voor wie het weet: krijgen jullie een notificatie als hij ergens is vastgelopen? Ik zie het wel als ik in de app kijk en natuurlijk als ik de zuiger zie, maar ik krijg geen popup ofzo op mijn telefoon.
Jullie wel?

• PuckStar
Bij deze ook even kort mijn ervaringen (S50 paar weken in huis):
Overall: Positief! Zou niet meer zonder willen!

- Zuigt goed, niet zo goed als gewone stofzuiger maar daarom laat je deze ook vaker in de week zuigen.
- Hij gaat heel goed om met lange haren. Mijn vrouw heeft lange haren (en we hebben 2 katten) maar die raken niet dusdanig verstrikt in wieltjes/draaiende onderdelen dat hij vast loopt. En als er wat haren ergens omheen zitten (heb ik meestal bij het ronddraaiende borsteltje aan de zijkant) dan haal je die heel makkelijk weg.
- Bakje legen en schoonhouden ook heel makkelijk.
- Andere ruimte/verdieping zuigen? Gewoon daar neerzetten en hij gaat lekker aan de slag.
- trapgat geen enkel probleem. in het begin even spannend maar na 3 keer zien dat hij het goed doet vertrouw ik het wel.

Opletten is:
- geen losliggende snoeren, draden, balletjes (een klein sponzig kattenspeeltje loopt hij zeker op vast), sokken (voor het zuigen al je sokken onder je bed vandaan halen dus ;)) en geen hoogpolig kleed/tapijt.
- wij hebben dus een midden/hoog polig kleed liggen en hij kan het zuigen maar als hij om wat pootjes heen moet gebeurd het regelmatig (nu 4 van de 5 keer) dat hij zichzelf dan toch vastzuigt aan het kleed en ik dus thuiskom met een half gezuigde woonkamer.
- slaat nog geen mappen/zones op dus als hij niet altijd dezelfde ruimte zuigt moet hij de keer daarop weer opnieuw even scannen. op zich geen probleem behalve als je vanuit smart platformen wilt aansturen.
- zuigt dus niet zo goed als een gewone stofzuiger dus vaker in de week laten zuigen, of instellen dat hij altijd 2x een rondje doet.
- zuigt natuurlijk geen meubels en dergelijke, dus dat moet je nog zelf blijven doen. wel kun je voordat hij een dag of nacht gaat zuigen even met je plumeau overal langs en op de grond vegen zodat de zuiger dat gaat meenemen :)

• PuckStar
keverjeroen schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:46:
[...]

Zoals ik het begrijp, onthoudt hij zijn kaart wel goed, totdat je de zuiger zelf gaat verplaatsen. Maar met de nieuwe firm/software zou hij dus zijn kaart kunnen bewaren, waardoor je dat probleem niet meer hebt.
Redsandro schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:21:
@PuckStar bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ben benieuwd of ik hem zonder problemen ga ontvangen want ik hoor wat negatieve verhalen van AliExpress. Maar ik kijk er wel naar uit.

Er viel zojuist een pot uit de vensterbank met wat aarde op de grond. Wat zou het relaxed zijn als ik er met mijn smartphone heen kon wijzen en zeggen "zuig dit even op" maar dat is nog een brug te ver geloof ik.

Wat ik wel een beetje een vreemd verhaal vind is dat er nu mooie zone-features zijn ingebouwd, maar dat de robot schijnbaar niet zo iets simpels als oriëntatie of herkenning heeft ingebouwd waardoor de hele kaart opeens is gedraaid. Dat je met een druk op de knop (nu stofzuigen) de hele zoneworkflow reset klinkt niet zo gebruikersvriendelijk.
Het is in principe niet zo'n geen probleem hoor. Het opslaan van mappen is alleen van belang als je vanuit een ander systeem (bijv. smart platform) via coordinaten wilt aansturen of als je tussentijds een keer zone wilt zuigen. Dat laatste doe ik vrijwel niet.
Verder zie ik geen nadelen in dat hij de map(pen) niet opslaat. Zo erg is het niet (vind ik) dat hij bij een nieuwe zuigronde weer even een map scan maakt. Hij moet toch ooit op die plek komen om dan te zuigen.

Uiteraard zal het wel een verbetering zijn als het wel kan.

• PuckStar
Jenzn schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:56:
Ik kan niet meer verbinden via wifi met de roborock. Iemand enig idee wat ik kan doen? De wifi reset haalt niets uit, app herinstaleren ook niet.
Hij werkt nog maar ik moet de knop induwen om hem te laten schoonmaken
Zit er ook nog een soort factory reset op?

• PuckStar
Aurora schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:58:
Ik ben momenteel de V2 aan het bekijken als opvolger van mijn Hom-Bot VR64702LVMT. De laatst genoemde vind ik een vrij laag en zacht geluid maken. Het is totaal niet storend, zelfs niet de Turbo modus. Echter op filmpjes van de V2 lijkt deze meer lawaai te maken op een hogere frequentie.

Ik heb tot zo ver ook geen filmpjes gevonden die het geluid laten horen van de verschillende modi. Nu snap ik wel dat de microfoontjes waarmee deze filmpjes worden opgenomen waarschijnlijk het geluid versterken, maar heeft iemand toevallig een Hom-bot gehad en iets kan vertellen over geluid over de V1 of V2? Gaat mij voornamelijk om de 'Quite' modus.
Balanced is rond de 50db. Opgenomen met een gsm vrij dicht bij de zuiger.
Quiet mode kan ik eventueel een ander keer nog wel testen voor je.

• PuckStar
NoFate schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:51:
[...]

ja idd, , als je dat ding een andere verdieping laat doen, dan moet je idd terug een CLEAN doen, anders zal hij niet naar de zone rijden omdat hij ontoereikend is
of als de map eens corrupt geraakt ,dan werken de zones ook niet meer, dan moet je ook weer een clean map doen
belangrijk dus als je met zone cleaning werkt, en je wiilt alles stofzuigen, dan moet dit uiteraard ook een grote zone zijn

maar ik hoop dat binnenkort de issues dat de map corrupt geraakt of draait opgelost zijn, als je de map kan saven
want met een nieuwe clean kan de nieuwe map 90 graden gedraaid zijn vergeleken met de vorige keer en dan zijn al je zone coordinaten in bijv. Home Assistant ineens niets meer waard.
opslaan van mappen is wat we echt nodig hebben.

Hoe ik het in HASS heb gedaan is met scripts. En die scripts kan ik weer activeren vanaf de google home mini.

Overigens om coördinaten te vinden is https://play.google.com/s...etails?id=de.flole.xiaomi verruit het makkelijkst.
Klik op Map.
Klik op Zoned cleanup.
Teken je zone.
en houd de Cleanup button even ingedrukt et voila hij kopieert de coördinaten naar je clipboard. Paste effe in een whatsapp ofzo en je ziet ze.

PuckStar wijzigde deze reactie 24-10-2018 22:12 (19%)

• PuckStar
NoFate schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:28:
[...]

yep, ook gedaan met flovevac om die coordinaten te kopieren, en hier ook met scripts gewerkt
maar ik lanceer dat script vanaf IFTTT

heb jij die via je HA app cloud/local direct in je google home app? en ook werkend in het NL ?
ik heb ze wel direct in de home app, maar via google home kan ik ze neit lanceren in het NL, wel via de google assistant via mijn telefoon

engels uiteraard allemaal geen probleem
ik heb nog totaal niets getest met Nederlands omdat ik dan e.e.a. ook moet gaan omzetten en daar heb ik nog niet echt zin in :). Dus alles nog Engels.
Ik heb het trouwens niet via de cloud app maar lokaal dus de Manual setup hier.

• PuckStar
Neles7108 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 04:27:
[...]
Let wel op dat je originele Xiaomi parts besteld. Deze zijn iets duurder maar imitatie parts zijn shabby naar mijn ervaring...
'Xiao xiu' rijdt hier al dik een jaar rond , regelmatig op verschillende verdiepingen zonder enige issues(wel raad ik een magneetstrip aan om No go zones af te schermen) Top apparaat! Wel wordt iedere verdieping ieder keer opnieuw gescand door de LIDAR maar zonder problemen. Enige probleem is dat rvs stoelpoten of verchroomde objecten niet gezien of verkeerd gereflecteerd worden waardoor hij er vaak tegenaan rijdt. Maar dat is voor mij het énige minpunt.
Helemaal waar. Probeer voor de onderdelen de officiele onderdelen te vinden! Namaak werkt soms helemaal niet of gaat sneller kapot.
Let ook op dat sommige shops beweren dat ze de officiele onderdelen verkopen terwijl dat feitelijk niet zo is.
Lees dus ook de feedback reviews en als ik daar ook maar 1 bericht zie van: het is niet echt. dan bestel ik daar niet.

Betreft magneetstrip er komt dus in de nieuwe firmware versie de mogelijkheid om virtual walls te tekenen en de map op te slaan!

• PuckStar
n3othebest schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:04:
[...]

Hoe werkt het bij jou? Al tape geprobeerd?

Ik heb hem net binnen en zojuist zijn eerste rondje laten maken. Maar hij heeft het toch wel echt moeilijk met deze poten, vooral as hij nog met de achterkant er op staat en dan met de voorkant bij een andere stoel of tafelpoot aankomt.

Denk dat ik maar tape ga bestellen om te kijken of dat werkt.
Ja en dan eerst proberen tape aan de onderkant te plakken, of misschien was je dat al wel van plan :)

• PuckStar
Opgelet!!!!
De zeer slechte seller Higo188 heeft zijn naam gewijzigd in "Superdeal 218 store Store"
Koop dus nooit bij die shop. Je bent gewaarschuwd!

• PuckStar
Mijn ervaring met de Save map optie: Waardeloos! (Let wel: dit hoeft niet voor jou te gelden! :))

Dus ik had Save map ingesteld en zuiger deed prima zijn werk beneden. Maar ik zet hem ook regelmatig even boven neer om daar te zuigen. Dus zoals gewoonlijk zet ik hem boven en druk ik dan op de Clean knop en hij begon. Na een tijdje dacht ik, waarom is hij nog niet klaar? Dat is normaal gesproken veel sneller. Was die paranoïde overal en nergens aan het rijden boven.
Ik kijk in de app en wat denk je? Hij gebruikt de map van beneden......
Hij wist niet meer wat hij moest doen en waar hij heen moest.
Ergens wel logisch maar ik ging er niet vanuit dat als ik handmatig Clean kies hij ook de opgeslagen map gebruikt maar ipv daarvan op dat moment even een nieuwe map maakt van waar hij is.

Er moet dus nog wel e.e.a. veranderen wil ik iets aan die save map functie hebben.
Het moet per verdieping kunnen of eventueel dat als je hem zelf oppakt en ergens neerzet hij tijdelijk van die ruimte een map maakt.

Overigens hebben we een nieuw vloerkleed gezocht (lang proces :() voor in de woonkamer want het vorige hoogpolige (rond de 2cm hoog) kleed lukte gewoon niet :(.
Laat ik het zo zeggen, als hij gewoon heen en weer moet, gaat het wel ok, maarja er staat een salontafeltje en voetenbankje op en juist als hij om die poten heen moet draaien kwamen vaak de tapijtsliertjes flink vast te zitten in de zijkant borstel, of hij zoog zichzelf vast aan het kleed.
En ik ruim altijd voor het zuigen wel eventjes de kleine dingetjes op (vooral de speeltjes van de katten) maar ik ga niet elke keer al die grote dingen verplaatsen daarvoor.

Zo ziet het kleed eruit:
https://i.imgur.com/UNDvjrL.jpg
https://i.imgur.com/qyhgUJb.jpg

En hier zie je wat er dan gebeurd (dat is dus als hij om een pootje heen moet):
https://i.imgur.com/JvuseJR.jpg
https://i.imgur.com/Tci2Tmv.jpg

Hopelijk komt er een V66 ofzo die elektronisch zijn hoogte kan instellen. Dus lage vloer? Wiel basis op laagste stand. Hoge drempel? Wiel basis op hoge stand om er over te kunnen. En dan zo ook met een hoogpolig kleed.

• PuckStar
NoFate schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:18:
hoe moet je dit nu doen als je hem op de andere verdieping plaatst? de functie uitzetten? want dan krijg ik een melding dat de map gereset wordt... als je dan de roborock terug op de originele verdieping plaats, kan je dan de oude map niet meer inladen?
Zie ook mijn eerdere reactie. De map save optie kun je niet gebruiken als je op meerdere verdiepingen of verschillende kamers wilt laten zuigen
Nee je kunt dus de oude map niet weer inladen als er tussentijds een nieuwe map is gemaakt van een andere ruimte.

• PuckStar
NoFate schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:01:
hmm, beetje achteruitgang dus...
dan moet je telkens de functie terug uitzetten = meer werk
en dan vervolgens onder toch weer een clean map doen, en functie terug aan zetten...

beetje jammer, vraag me dan af wat de meerwaarde is? buiten die beacons die je kan instellen
Het is zeker geen achteruitgang want voorheen kon het ook niet, terwijl iemand die maar 1 ruimte/verdieping heeft er nu wel baat bij heeft want die kan dus ook virtuele no-go zones maken en de zuiger gaat niet elke keer eerst een verkenningsrondje doen.

Als je verschillende ruimtes/verdiepingen hebt heb je op dit moment nog niet zoveel aan de Save map optie. Dus gewoon lekker uitlaten.
Maar ik weet vrij zeker dat ze dit nog wel gaan oplossen door de optie meerdere ruimtes te kunnen opslaan.

• PuckStar
NoFate schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:08:
ok, nuja, ik had veel last van map corruptie, of dat hij dan 180 graden gedraaid was.... dan moest ik weer telkens een clean map doen, anders werkten mijn zone cleanings niet meer, die ik aanroep via Home assistant
Ah ok ja dat werkt dus alleen als je niet tussendoor andere ruimtes zuigt helaas. Ik heb hetzelfde "probleem". Ik kan nu ook niet vanuit HASS zones zuigen omdat de map vaak weer gedraaid is helaas.
LED-Maniak schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:14:
Hoe krijgen jullie toch die update? Heb mij voor de beta aangemeld, de laatste firmware er op gezet maar kan de opties nergens in de app vinden..
Welke versie heb je nu dan?
Het zou geleidelijk uitgerold worden dus kan ook zijn dat je pech hebt en langer moet wachten :/

• PuckStar
BlueSS50 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:58:
Dit apparaat had ik eerder moeten kopen!
Ik heb m gekoppeld met Google assistent. Maar ik weet het commando voor terug te gaan dock niet.
Weet iemand die?
Starten en stoppen met zuigen werkt wel maar dan blijft hij staan

Ik heb al diverse dingen zonder resultaat geprobeerd......
Iets van "charge the vacuum" of "dock the vacuum" of "send the vacuum home".

Trouwens wat ik wel jammer vind is dat ik de roborock niet naar het docking kan sturen als het vuilbakje er niet in zit.
Ik haal die eruit om te wassen en te laten drogen, maar de docking zit onder de kast, dus ik wil dat de robo dan wel naar zijn docking gaat om niet leeg te raken.
Helaas kan dat dus niet en staat hij in los de kamer te blerren dat hij zijn bakje mist en op een gegeven moment helemaal uit gaat.
En dan moet ik hem dus met wat moeite weer onder de kast op de docking zetten :(

PuckStar wijzigde deze reactie 11-12-2018 23:24 (34%)

• PuckStar
Nevermind.

PuckStar wijzigde deze reactie 12-12-2018 19:09 (95%)

• PuckStar
NoFate schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:54:
wat doen jullie als je de roborock op een andere verdieping zetten? zet je dan even de saved map feature uit? of mag je deze laten aan staan?
Ik heb die permanent uit staan juist omdat het niet met verschillende verdiepingen/ruimtes overweg kan.

• PuckStar
NoFate schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:00:
[...]

ik had idd de functie saved map laten aanstaan, de vacuum boven gezet, dan een clean gedaan, maar hij had dan een nieuwe map gemaakt ... het is toch net de bedoeling dat hij dan geen nieuwe map maakt als de functie aan staat
mrpink83 schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:36:
[...]

Ik zelf zie het probleem niet zo.

Ik zelf heb map saving aan staan en George heeft de kaart van de beneden verdieping opgeslagen. Als ik hem dan boven zet , gaan die gewoon aan de slag en tekent die een map in de kaart van de beneden verdieping.

En volgens mij maakt George gewoon goed schoon en zuigt de boven verdieping gewoon netjes.
Volgens mij is map saving zodat je virtuele walls kan trekken en hij grote objecten blijft onthouden en niet eerst de ruimte helemaal scant (scheelt dus wat tijd).
Echter als je de zuiger in een andere ruimte (of boven) een nieuwe clean laat doen dan maakt hij daar een nieuwe map van en ben je toch alles kwijt.
Voor zover ik weet werkt map saving (en de functies daarvan) dus alleen als je altijd dezelfde ruimte laat zuigen.

Betreft Home Assistant en dergelijke is het belangrijk dat de je niet in een andere ruimte gaat zuigen. Losstaand van of je je map saved of niet.
Omdat ik wel in andere ruimtes zuig kan ik de aansturing via home automation niet gebruiken omdat de map dus dan soms 180 is gedraaid.
Iedereen had gehoopt dat met map save dat probleem opgelost zou zijn maar je kunt nog maar 1 map opslaan dus zoals gezegd als je meerdere ruimtes zuigt heb je daar niets aan.

Lang verhaal kort:
- Zuig je in meerdere ruimtes/verdiepingen dan heb je nog niets aan map save en kun je die net zo goed uit zetten.
- Zuig je altijd 1 ruimten dan kun je mapsave gebruiken alsook aansturing via home automation doen.

• PuckStar
lays526 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:14:
Geen idee hoe jij daar een dustbin icoon uithaalt, maar dat is de knop om terug te keren naar zijn dock.

Je kunt ook het filter losmaken als je de dustbin niet open krijgt, die moet je toch schoonmaken
Volgens mij was de pijl meer bedoelt om aan te geven in welke richting je de dustbin moet duwen om hem eruit te krijgen.

• PuckStar
@ iedereen:

Ik ben nu mede-auteur aangezien derhenno te weinig tijd heeft dus als iemand iets wil laten wijzigen aan de topic start post stuur me aub een PM/DM !

.
.
.

• PuckStar
iisworks schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:12:
Soms verplaats ik hem tijdens een sessie naar een andere verdieping terwijl hij nog niet alles gedaan heeft. Dan probeert hij de huidige sessie te hervatten ("resuming the cleanup") wat natuurlijk niet lukt omdat de map dan niet meer klopt.

Weet iemand hoe geforceerd een nieuwe schoonmaak gestart kan worden, zonder hem te herstarten?
Via de app misschien?

• PuckStar
@Redsandro
berghefr schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:08:
[...]

Dat probleem heb ik dus ook. Alleen hangt hij hier wel gewoon aan de stroom. Elke zoveel tijd een melding dat hij klaar is en terug naar de dock gaat. S50 in combinatie met OnePlus 6 (android) en volgens de app de nieuwste firmware

Iemand een idee?
Ik heb dit probleem ook sinds een week ofzo. Ik krijg elke dag een paar keer die meldingen.
Zal wel een bug zijn.
Daarvoor kreeg ik overigens nooit notificaties! Dus het is van 0, naar elke dag een aantal (false) meldingen gegaan.

• PuckStar
De Jos schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:29:
Dag allemaal!

Na lang twijfelen zijn wij ook van plan om deze robotstofzuiger aan te schaffen.

Ik zie hier velen met positieve ervaringen bij Perfect Technology via Aliepress.

De meesten zouden hem via het DE warehouse gekocht hebben, maar dit kan ik helaas niet selecteren op de PT site? Wel Frankrijk, Spanje of Tsjechië. Is dit normaal en heeft iemand ervaring met leveringstijden via deze landen.

Is het ook mogelijk om via deze winkel een factuur te krijgen voor de BTW?
Komt er wel weer bij als ze daar op voorraad zijn. Betreft bonnetje twijfel ik of dat kan maar stuur een berichtje naar de shop.
Voor verdere discussie ga aub naar: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden

• derhenno
Maar nog steeds goedkoper dan de "gevestigde" merken. Dat doet Xiaomi trouwens vaker: als goedkoopste beginnen en beetje bij beetje de prijs laten stijgen richting meer premium prijzen ;)
Ongeacht de prijs, het is en blijft goed spul (allereerste mi vacuum still going strong over here :) )

• PuckStar
martinvdm schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:41:
Dit is al een paar keer besproken maar ik zie het nergens goed geantwoord. Ik gebruik een Xiaomi gateway met vele sensoren en dit werkt slechts goed als de app op China Mainland gezet is. Dat gebruik ik dus ook zo. Nu heb ik een roborock toegevoegd en krijg ik de melding als ik het device wilt openen in de app:
Please select the server for your current location by going to "Profile >"Settings" >"Region" in the app, the reset the Wi-Fi and reconnect"

Je kan vervolgens niet verder. Ik dacht dat dit gewoon goed samen kon werken. @PuckStar jij hebt er ook een toch. Heb jij hier geen last van ?
@jeroengr0ter @joostnl @Justin.Wakkers ooit opgelost?
Ik heb geen xiaomi gateway want heb een CC2531 stickje voor zigbee2mqtt en de zigbee devices.
De roborock is dus het enige wat ik in de mihome app heb zitten en die werkt prima met EU als server.

• PuckStar
Iemand anders ook deze ervaring?
Ik heb de roborock altijd in de stand MAX zodat hij goed zuigt maar pas geleden hoorde ik ineens dat het geluid heel erg op en neer gaat. Alsof hij jankt. Ook rook ik brandlucht!
Ik schrok er nogal van.
In balanced mode klinkt het nog steeds niet helemaal ok (en als ik bij de achterkant ruik ruikt het ook nog steeds niet ideaal) dus ik durf nu niet meer te laten zuigen als ik niet thuis ben...........niet echt waarvoor ik hem gekocht heb :(.

Ik heb geprobeerd het apparaat open te maken maar heb in een video gezien dat je echt vrijwel alles uit elkaar moet halen. Dat zie ik niet zo zitten + de vraag is of ik er iets mee opschiet.

Hier een video van mij waar je het kunt horen: YouTube: Strange noise Roborock S50. Scared it will catch on fire
Eerst hoor de je de balanced stand, daarna zet ik hem in Turbo en dan in MAX en aan het einde weer in Balanced.

Iemand anders ook dit meegemaakt?
Kan zoiets brand veroorzaken?

• PuckStar
Zeehond schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:38:
Even tussendoor, @derhenno @PuckStar heeft een van jullie wellicht even tijd de ts een update te geven of iemand wellicht interesse een nieuw deeltje aan te maken voor de roborock? Momenteel ziet de TS er wat kaal uit met voornamelijk die twee prominent zichtbare maar niet langer beschikare YouTube video’s :P.
Ik zal er binnenkort even naar kijken!

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True