Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
NoFate schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:14:
Ah, maar moet je ook green nieuwe firmware installeren voor die maps functie? Of krijg je die ook gepresenteerd samen met de beta app?
Moet je ook op mainland China zitten om dit te testen?
Wat ik terug kan vinden zit het alleen in de app. Ik heb wel een update van de app ontvangen en in de playstore zie ik dat ik mee doe aan het beta programma, maar ik zie geen nieuwe functies. In de officiele FB groep van Roborock lees ik dat men overigens nog niet heel blij is met de nieuwe update. Het saven van maps gaat nog niet echt lekker, vaak gaan maps door elkaar heen.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Opgelet!!!!
De zeer slechte seller Higo188 heeft zijn naam gewijzigd in "Superdeal 218 store Store"
Koop dus nooit bij die shop. Je bent gewaarschuwd!

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Net een klein weekje de roborock binnen en na de eerste keer stofzuigen viel het mij pas op:

Hij maakt bij vooruit rijden een hoog pieptoon die de telefoonmicrofoon helaas niet helemaal goed oppakt. In het echt is het HARD en naar aan je oren, je kan absoluut niet in dezelfde kamer blijven zonder flink ongemak.

Iemand die het herkent? Ik ga er vanuit dat het de aandrijving is, omdat de borsteltjes ook draaien als die stil staat en hij dan niet piept. Pas op snelheid hoor je het. Draai je zelf aan de wieltjes dan voel ik alleen de weerstand van de electromotortjes en hoor ik geen piep verder.

Gekocht bij Perfection Technologies, waar ik straks ook maar even heen mail.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:27
Ik hoor de piep anders prima, wat een rot geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Nomad schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:00:
Net een klein weekje de roborock binnen en na de eerste keer stofzuigen viel het mij pas op:
[YouTube: VID 20181110 112420]

Hij maakt bij vooruit rijden een hoog pieptoon die de telefoonmicrofoon helaas niet helemaal goed oppakt. In het echt is het HARD en naar aan je oren, je kan absoluut niet in dezelfde kamer blijven zonder flink ongemak.

Iemand die het herkent? Ik ga er vanuit dat het de aandrijving is, omdat de borsteltjes ook draaien als die stil staat en hij dan niet piept. Pas op snelheid hoor je het. Draai je zelf aan de wieltjes dan voel ik alleen de weerstand van de electromotortjes en hoor ik geen piep verder.

Nee, ik herken dat geluid (gelukkig) niet. Inderdaad even mailen, dit hoort zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
Nomad schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:00:
[YouTube: VID 20181110 112420]

Bij mij ontstond ook een hoge piep, bleek uit het wieltje vooraan te komen en nadat ik die er uit had gewipt en gesmeerd weer terug had gedaan was het weg. En dat is ondertussen al maanden geleden. Dus wie weet is dat bij jou ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:46
Sinds vrijdag middag Truus in huis.
Eerste ervaring is top.

Vrijdag na binnen komst gelijk uitgepakt en half uurtje laten aclamatiseren. Hierna alles op zijn “plek” gezet. Batterij was 60 procent gevult. Dus eerst lekker laten opladen.

Aansluiten op het WiFi netwerk ging zonder problemen. Ik heb thuis een apart IoT netwerk voor o.a. De deurbel rookmelders en nu ook de stofzuiger.

Na half uurtje was de batterij op 100 procent en we hebben haar aangezet. In eerste instantie was er wat moeite met de bank. Ze kan er wel onder door maar bescherm doek aan de onderkant hangt. Hier loopt ze op vast en keert dan netjes terug.

Doek zullen we dus vast gaan zetten binnen kort en de bank 5 mm verhogen. Dan kan ze er net wat makkelijker onderdoor.

We dachten altijd goed te stofzuigen. Maar Truus lijkt het wel beter te doen dan ons.

Hoekjes bij de speakers zijn lastig dat zijn dus plekjes die we nog met de hand zullen moeten doen.

We hebben nu besloten Truus elke dag wel haar werk te laten doen. Om 11:00 indien wij niet thuis zijn. Dit wordt getrigerd door home assistent. Zijn wij wel om 11:00 nog thuis dan wacht ze tot wij weg zijn om alsnog jaarverslag te doen. Of indien langer dan 24 uur ze niet heeft mogen werken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

keesroeiboot schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:30:
[...]

Bij mij ontstond ook een hoge piep, bleek uit het wieltje vooraan te komen en nadat ik die er uit had gewipt en gesmeerd weer terug had gedaan was het weg. En dat is ondertussen al maanden geleden. Dus wie weet is dat bij jou ook.
Dat bleek inderdaad het euvel! Hij zoeft nu weer zachtjes door het huis!

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 20:59
Philip Ross schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:04:
[...]

Hoe werkt het bij jou? Al tape geprobeerd?

Ik heb hem net binnen en zojuist zijn eerste rondje laten maken. Maar hij heeft het toch wel echt moeilijk met deze poten, vooral as hij nog met de achterkant er op staat en dan met de voorkant bij een andere stoel of tafelpoot aankomt.

Denk dat ik maar tape ga bestellen om te kijken of dat werkt.
Beetje late reactie, excuus. De stoelpoten is hij na ruim 10 rondjes nog geen enkele keer op vastgelopen. Ik heb de stoelen wel iets dichter op elkaar gezet zodat er tussen de poten iets minder ruimte is. Wel heb ik twee barkrukken waarvan de voet schuin omhoog loopt. Die staan naast elkaar waardoor je als het ware een soort platte V vorm hebt. Hij is een keer precies in het midden tussen die twee poten gekomen waardoor de wielen de grond niet meer raakte :D Is maar één keer gebeurd overigens. Verder heeft hij wel duidelijk moeite met m'n droogloopmat, omdat die zo donker is denk ik. Meestal stopt hij aan de rand, soms gaat hij er toch stofzuigen. Beetje willekeurig. Eens kijken wat er gebeurt als ik de valsensoren afplak.

Enorm tevreden, echt 100 keer beter dan die Roomba en dat voor hetzelfde geld. Na geprobeerd te hebben of hij bij m'n vader tegen het kleed daar op wil rijden (ja, cm of 2) heeft m'n vader er ook direct een besteld :) Daar is het wat rommeliger, veel groter en hij heeft een hond dus ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dan is meteen de vraag ook of @Philip Ross ook al tape heeft geprobeerd ondertussen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:35
WhistlerNL schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:29:
[...]

Beetje late reactie, excuus. De stoelpoten is hij na ruim 10 rondjes nog geen enkele keer op vastgelopen. Ik heb de stoelen wel iets dichter op elkaar gezet zodat er tussen de poten iets minder ruimte is. Wel heb ik twee barkrukken waarvan de voet schuin omhoog loopt. Die staan naast elkaar waardoor je als het ware een soort platte V vorm hebt. Hij is een keer precies in het midden tussen die twee poten gekomen waardoor de wielen de grond niet meer raakte :D Is maar één keer gebeurd overigens. Verder heeft hij wel duidelijk moeite met m'n droogloopmat, omdat die zo donker is denk ik. Meestal stopt hij aan de rand, soms gaat hij er toch stofzuigen. Beetje willekeurig. Eens kijken wat er gebeurt als ik de valsensoren afplak.

Enorm tevreden, echt 100 keer beter dan die Roomba en dat voor hetzelfde geld. Na geprobeerd te hebben of hij bij m'n vader tegen het kleed daar op wil rijden (ja, cm of 2) heeft m'n vader er ook direct een besteld :) Daar is het wat rommeliger, veel groter en hij heeft een hond dus ben benieuwd..
Alsnog bedankt voor je reactie. De stoelen staan bij ons zo dat er soms ook een soort van V vorm tussen de poten zit en de poten staan ook net een paar mm hoger omdat er een viltje onder zit zodat ze makkelijk schuiven. Voor nu zetten we de stoelen nog even aan de kant als we laten stofzuigen.
Sissors schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:21:
Dan is meteen de vraag ook of @Philip Ross ook al tape heeft geprobeerd ondertussen :).
helaas nog niet aan toegekomen, erg druk geweest de afgelopen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:55
keesroeiboot schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:30:
[...]

Even nieuwsgierig; was dit met een schroevendraaier het wieltje eruit wippen? Of moest er wel het een en ander gedemonteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:42
@Mattie84 Je kan hem er gewoon uittrekken. Klein beetje weerstand maar zit er nagenoeg los in bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
  • Laatst online: 11-09 15:40
@Mattie84 Nee, geen gereedschap nodig hoewel het wieltje wel flink vast zat. Maar je kan het wieltje aan één van de zijkanten bij het asje er gewoon uitklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:42
Sinds vandaag ook gelukkige eigenaar van een Roborock S50! Zijn of haar eerste rondje is al gemaakt en ben zeer tevreden over het resultaat!

Maar heb nog enkele vragen die wellicht hier beantwoord kunnen worden.

- welke server kan ik het beste pakken, heb nu Europa gepakt en alles werkt in principe prima?
- maps, kun je al maps saven voor bijvoorbeeld bovenverdieping?
- op de begane grond is de deur naar de gang vaak dicht. Als ik een map bewaar met de deur dicht en daarna deze deur open doe wat gebeurd er dan?
- dweilen: wij hebben een dun tapijt van stukjes leer(wehkamp) ik merk dat hij deze niet herkend als tapijt bij het zuigen. Hij zal deze dus mee dweilen neem ik aan. (nog niet kunnen testen) is dit op een of andere manier te omzeilen?
- hij staat bij ons onder de bank, dat maakt het lege van het bakje wat lastig. Ook via de remote control is het niet erg handig. Is er iets te verzinnen waardoor die met 1 knop naar een bepaalde locatie gaat?
- welke firmware wordt aangeraden op dit moment, draait nu op 1633.

Is er daarnaast een lijst met commando's voor Google Home beschikbaar?

• keverjeroen
Lees niet in de RoboRock FB groep https://www.facebook.com/groups/1963580733664463/ :

Thanks to the brilliant work of you guys,🤗🤗 the new features of No-go Zone and Virtual Wall is going to gradually open to the Global users from this day on. It is scheduled to open to all users on 21 November.

Here is Roborock's feedback to your feedback and suggestions:

https://docs.google.com/s...b8dlXqAt-XjPlnuzB5Fg-I8EE

Dus binnenkort zal iedereen de nieuwe functies in de app/firmware hebben. Geen idee of er een app-update of firmware update nodig is, of dat het een serverside aanpassing is.

• keverjeroen
Fuske schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:00:
Sinds vandaag ook gelukkige eigenaar van een Roborock S50! Zijn of haar eerste rondje is al gemaakt en ben zeer tevreden over het resultaat!

Maar heb nog enkele vragen die wellicht hier beantwoord kunnen worden.
- welke server kan ik het beste pakken, heb nu Europa gepakt en alles werkt in principe prima?
Europa
- maps, kun je al maps saven voor bijvoorbeeld bovenverdieping?
Nee. Zie link in mn vorige bericht. Binnenkort kan je 1 map saven. Meer maps saven werkt niet.
- op de begane grond is de deur naar de gang vaak dicht. Als ik een map bewaar met de deur dicht en daarna deze deur open doe wat gebeurd er dan?
Dan ziet hij die ruimte bij de volgende clean en gaat hij er gewoon in.
- dweilen: wij hebben een dun tapijt van stukjes leer(wehkamp) ik merk dat hij deze niet herkend als tapijt bij het zuigen. Hij zal deze dus mee dweilen neem ik aan. (nog niet kunnen testen) is dit op een of andere manier te omzeilen?
Wachten op de nieuwe app/firmware en dan no go zone instellen.
- hij staat bij ons onder de bank, dat maakt het lege van het bakje wat lastig. Ook via de remote control is het niet erg handig. Is er iets te verzinnen waardoor die met 1 knop naar een bepaalde locatie gaat?
Standaard niet met 1 knop, maar je kan haar via de app natuurlijk wel naar een bepaalde plek sturen. Er is vast wat te verzinnen, er zijn zat plugins/apps voor domotica bijvoorbeeld.
- welke firmware wordt aangeraden op dit moment, draait nu op 1633.
Geen idee.. Gewoon de nieuwste nemen die aangeboden wordt.
Is er daarnaast een lijst met commando's voor Google Home beschikbaar?
Heb je al zelf al gegoogeld? Of heb je al wat logische dingen tegen Home geroepen (zoals zet de stofzuiger aan)?

• MrHIghCake
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-05 21:45
Net de update binnen gekregen via de normale weg.

• keverjeroen
MrHIghCake schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:19:
Net de update binnen gekregen via de normale weg.
Ik zie hem nu ook klaar staan. Het is dus een Firmware update (3.3.9_001633), te vinden in de app.

-edit- Net geupdate. Daarna kan ik in de General settings Vacuum Settings de map saving mode aanzetten (geeft ie nog wel een foutmelding dat ik firmware 1638 nodig heb, maar als ik dan doorklik is er geen nieuwere firmware en daarna staat map saving mode aan). Vanavond thuis even testen..

[ Voor 37% gewijzigd door keverjeroen op 15-11-2018 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
keverjeroen schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:37:
[...]

Ik zie hem nu ook klaar staan. Het is dus een Firmware update (3.3.9_001633), te vinden in de app.

-edit- Net geupdate. Daarna kan ik in de General settings de map saving mode aanzetten (geeft ie nog wel een foutmelding dat ik firmware 1638 nodig heb, maar als ik dan doorklik is er geen nieuwere firmware en daarna staat map saving mode aan). Vanavond thuis even testen..
Moest even zoeken n.a.v. bovenstaande post, maar het staat niet in General Settings, maar onder Vacuum Settings. Daar kan je Savind Mode aanzetten.

• Fuske
keverjeroen schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:37:
[...]

-edit- Net geupdate. Daarna kan ik in de General settings de map saving mode aanzetten (geeft ie nog wel een foutmelding dat ik firmware 1638 nodig heb, maar als ik dan doorklik is er geen nieuwere firmware en daarna staat map saving mode aan). Vanavond thuis even testen..
Deze had ik dus blijkbaar al nadat ik hem gisteren heb geïnstalleerd. :o
Ik had ook de optie Map saving mode, maar die werkte nog niet gisteren. Straks nog maar eens proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Fuske op 15-11-2018 13:01 ]

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:25
Heb m nu ook, enige wat ik nu nog mis is om een vaste zone te definiëren voor een zoned cleanup. Mijn zoned cleanups zijn 99% altijd hetzelfde, rond de kooi van mijn dwergpapagaaitjes (rommelmakers :+ ).

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Zojuist geupdate. Map Saving mode nu ook beschikbaar en werkend. ;)

• Stimpy68
Na installatie van FW 3.3.9_002002 is de mijne de weg wel kwijt, kan het dock niet vinden en eenmaal gevonden dan weg wegrijden en weer koppelen en via de app niet meer te vinden....

• stevenj95
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:41
Ik had gisteren ook de firmware update gedaan, zie echter nergens een setting om maps te saven.. Hebben jullie een beta versie van de Mi Home app?

update: nvm, lees net hierboven dat ze het geleidelijk uitrollen :*)

[ Voor 20% gewijzigd door stevenj95 op 15-11-2018 14:15 ]

• Fuske
Dank voor je antwoorden!
Nu de map gesaved is vraag ik me dus af wat die doet met de deur weer open of weer dicht.. :/ .

De nogo zone moet ik dan elke keer handmatig instellen wanneer die moet gaan dweilen en weer weghalen als die moet gaan stofzuigen.

Hopelijk verzinnen ze hier nog iets slimmer voor, bijvoorbeeld een speciale Mop Map of iets.

• Stimpy68
Heb m gereset en gekoppeld aan de Europe server, dat lijkt succesvol volgens de Mi-Home app, die zegt keurig Online, maar als ik de robot selecteer dan blijft ie staan op "Getting Info" en dat is het :( Ook Flolevac ziet m niet meer. FW nu ineens te nieuw oid?

Heb nu weer een domme stofsuiger die ik alleen met de hand aan kan zetten... |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Stimpy68 op 15-11-2018 16:01 ]

• Stimpy68
Er zit weer leven in! Heb een reset procedure gevonden die de initiële FW weer laad.
Houdt "stekker" knopje ingedrukt
Druk de reset knop in en houdt de "stekker" knop ingedrukt tot de melding komt dat de FW teruggezet gaat worden. De app ziet m weer, alleen Flolevac (nog) niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Nieuwe firmware met 'Barrier tape' en 'No-go Zone' is beschikbaar gekomen Europa:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y1edOL3.png
Oh, te laat, had gemist dat 't hier al gepost was. 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door JBS op 16-11-2018 08:48 ]

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 22:22
Eindelijk een probleem. Mijn dochter is in de rui. Erg lang haar dat in de slaapkamer uitgebreid geborsteld moet worden. Wat ik zie is dat de haren om de assen van de borstel gaan zitten en daaromheen draaien. Bijna niet los te krijgen. Met een scherp mesje en een hoop gepiel is het los te krijgen. Het Xiaomi mes kan er niet tussenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
JBS schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:39:
Nieuwe firmware met 'Barrier tape' en 'No-go Zone' is beschikbaar gekomen Europa:

[Afbeelding]
Spuit 11... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
DanielAlm schreef op donderdag 15 november 2018 @ 22:23:
Eindelijk een probleem. Mijn dochter is in de rui. Erg lang haar dat in de slaapkamer uitgebreid geborsteld moet worden. Wat ik zie is dat de haren om de assen van de borstel gaan zitten en daaromheen draaien. Bijna niet los te krijgen. Met een scherp mesje en een hoop gepiel is het los te krijgen. Het Xiaomi mes kan er niet tussenkomen.
Ik herken het (dochter + vrouw met allebei lang haar en allebei dol op al lopend door het huis borstelen). Ik gebruik vaak een schroevendraaiertje om ze van de borstel af te pulken. Eentje met een scherp puntje (zoals een fittingschroevendraaier). Maar dit is geen probleem van de Roborock hoor, ook de Roomba had hier last van. Zelfs onze gewone stofzuiger met 'anti tangle' heeft er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 13:04
aansteker..... :$
Die haren vliegen zo in de fik, terwijl de rest nergens last van heeft.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Filter vraagje: zou die in de vaatwasser kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Ik lees meerdere problemen met push notificaties, heeft iemand deze al werkend?
Zou graag push berichten krijgen wanneer die klaar is of dat de dust bin vol is.

Krijg nu alleen een berichtje te zien in de Mi Home app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
mrpink83 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:03:
Je kan het proberen ;) Ik spoel de mijne gewoon lekker onder de kraan uit, gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:59

Miesjh

Fuske schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:19:
Ik lees meerdere problemen met push notificaties, heeft iemand deze al werkend?
Zou graag push berichten krijgen wanneer die klaar is of dat de dust bin vol is.

Krijg nu alleen een berichtje te zien in de Mi Home app..
Geen problemen hier op een IPhone X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Miesjh schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:42:
[...]

Geen problemen hier op een IPhone X.
Ik heb op mijn Android (S8) nog nooit een push notificatie gehad van de Mi Home app. Enkel zichtbaar in de app zelf onder je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Heb op mijn iPhone (werktelefoon) de app eens geinstalleerd en daar krijg ik inderdaad wel netjes de notificaties binnen. Op Android (ook een S8) geen notificatie helaas. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

mrpink83 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:03:
Geen problem, doe ik hier geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
MorosMyrddin schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:27:
[...]

Geen problem, doe ik hier geregeld.
Top, want ik vind dat na het uitspoelen het filter nog best vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Klopt het dat alleen de v2 de naam roborock heeft en in de firmware de optie heeft (krijgt) om maps op te slaan/no go zones te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Same. Helemaal links en rechts. Mijn vriendin en ik hebben allebei lang haar. Wat ik dan doe is met het puntje van een scherpe schaar een paar keer knippen op een paar plaatsen rondom de as. Dan borstel je de kleingeknipte haren zo van af. Ik gebruik een stevig borsteltje, want dat zachte borsteltje die erbij zit is vrij waardeloos.

Ik heb de indruk dat ze pas links en rechts gaan zitten als het er te veel worden. Anders blijven ze gewoon in het midden om de borstel zitten en dat is veel makkelijker te verwijderen. Wij wisten niet dat we (nog) zoveel haren verliezen bij de spiegel. Valt niet zo op, op de donkere mat. Dust wij nu doen is zoveel mogelijk even zelf goed kijken na het kammen en onze haren weggooien (dat is natuurlijk gewoon wel zo netjes), want dat is minder werk dan in de hoeken van die stofzuigerborstel lopen knippen.

Ik weet niet van welke leeftijd de dochter is, maar anders moet je haar een paar keer de haren van de as van de borstel laten verwijderen totdat ze zelf haar haren/kamer wat meer gaat schoonhouden zodat ze het niet meer hoeft te doen. Hoort er gewoon bij natuurlijk. Straks aan de studie op kamers is het ook altijd zo'n dingetje waar je ziet welke huisgenoten wel en niet hebben geleerd hun eigen haren op te ruimen, met als wekelijks terugkeren hoogtepunt het verstopte doucheputje. :p

[ Voor 19% gewijzigd door Sando op 17-11-2018 11:33 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Mijn ervaring met de Save map optie: Waardeloos! (Let wel: dit hoeft niet voor jou te gelden! :))

Dus ik had Save map ingesteld en zuiger deed prima zijn werk beneden. Maar ik zet hem ook regelmatig even boven neer om daar te zuigen. Dus zoals gewoonlijk zet ik hem boven en druk ik dan op de Clean knop en hij begon. Na een tijdje dacht ik, waarom is hij nog niet klaar? Dat is normaal gesproken veel sneller. Was die paranoïde overal en nergens aan het rijden boven.
Ik kijk in de app en wat denk je? Hij gebruikt de map van beneden......
Hij wist niet meer wat hij moest doen en waar hij heen moest.
Ergens wel logisch maar ik ging er niet vanuit dat als ik handmatig Clean kies hij ook de opgeslagen map gebruikt maar ipv daarvan op dat moment even een nieuwe map maakt van waar hij is.

Er moet dus nog wel e.e.a. veranderen wil ik iets aan die save map functie hebben.
Het moet per verdieping kunnen of eventueel dat als je hem zelf oppakt en ergens neerzet hij tijdelijk van die ruimte een map maakt.

Overigens hebben we een nieuw vloerkleed gezocht (lang proces :() voor in de woonkamer want het vorige hoogpolige (rond de 2cm hoog) kleed lukte gewoon niet :(.
Laat ik het zo zeggen, als hij gewoon heen en weer moet, gaat het wel ok, maarja er staat een salontafeltje en voetenbankje op en juist als hij om die poten heen moet draaien kwamen vaak de tapijtsliertjes flink vast te zitten in de zijkant borstel, of hij zoog zichzelf vast aan het kleed.
En ik ruim altijd voor het zuigen wel eventjes de kleine dingetjes op (vooral de speeltjes van de katten) maar ik ga niet elke keer al die grote dingen verplaatsen daarvoor.

Zo ziet het kleed eruit:
https://i.imgur.com/UNDvjrL.jpg
https://i.imgur.com/qyhgUJb.jpg

En hier zie je wat er dan gebeurd (dat is dus als hij om een pootje heen moet):
https://i.imgur.com/JvuseJR.jpg
https://i.imgur.com/Tci2Tmv.jpg

Hopelijk komt er een V66 ofzo die elektronisch zijn hoogte kan instellen. Dus lage vloer? Wiel basis op laagste stand. Hoge drempel? Wiel basis op hoge stand om er over te kunnen. En dan zo ook met een hoogpolig kleed.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 22:22
PuckStar schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:56:
Mijn ervaring met de Save map optie: Waardeloos! (Let wel: dit hoeft niet voor jou te gelden! :))

Dus ik had
Sterker nog, hij raakt compleet de weg kwijt en lijkt de twee kaarten over elkaar heen te leggen. Heb het snel weer uitgezet.. Denk dat wanneer je een vaste verdieping zuigt, het wel werkt. Volgens mij staat er ook bij dat je de zuiger niet moet verplaatsen bij gebruik opslaan kaart. Lijkt me ook logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Sissors schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:21:
Gaat niet meer binnenkort gebeuren. Heb nu in de app een no-go zone gemaakt van de tafel+stoelen dus geen tape meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Philip Ross schreef op zondag 18 november 2018 @ 16:02:
[...]

Gaat niet meer binnenkort gebeuren. Heb nu in de app een no-go zone gemaakt van de tafel+stoelen dus geen tape meer nodig.
En dat werkt goed? Enige vraag die voor mij dan nog er is voor ik hem ga bestellen (even wachten tot volgend weekend, misschien scheelt het wat) is wat je moet doen als je wel hem een keer onder de tafel wil laten zuigen? Dus dan zet je stoelen weg, en zal je de no gone zone ook uit moeten schakelen. Maar kan je hem dan daarna weer gewoon inschakelen, of moet je hem ook weer opnieuw tekenen? En gaat dat eenvoudig of is dat een priegel werkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Sissors schreef op zondag 18 november 2018 @ 16:09:
[...]

En dat werkt goed? Enige vraag die voor mij dan nog er is voor ik hem ga bestellen (even wachten tot volgend weekend, misschien scheelt het wat) is wat je moet doen als je wel hem een keer onder de tafel wil laten zuigen? Dus dan zet je stoelen weg, en zal je de no gone zone ook uit moeten schakelen. Maar kan je hem dan daarna weer gewoon inschakelen, of moet je hem ook weer opnieuw tekenen? En gaat dat eenvoudig of is dat een priegel werkje?
Heb nog niet gebprobeerd om hem wel daar te laten rijden. Maar kan mogelijk met de spot clean optie of anders even uitschakelen ja. Maar tekenen is op zich zo gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
hoe moet je dit nu doen als je hem op de andere verdieping plaatst? de functie uitzetten? want dan krijg ik een melding dat de map gereset wordt... als je dan de roborock terug op de originele verdieping plaats, kan je dan de oude map niet meer inladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
NoFate schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:18:
hoe moet je dit nu doen als je hem op de andere verdieping plaatst? de functie uitzetten? want dan krijg ik een melding dat de map gereset wordt... als je dan de roborock terug op de originele verdieping plaats, kan je dan de oude map niet meer inladen?
Zie ook mijn eerdere reactie. De map save optie kun je niet gebruiken als je op meerdere verdiepingen of verschillende kamers wilt laten zuigen
Nee je kunt dus de oude map niet weer inladen als er tussentijds een nieuwe map is gemaakt van een andere ruimte.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
hmm, beetje achteruitgang dus...
dan moet je telkens de functie terug uitzetten = meer werk
en dan vervolgens onder toch weer een clean map doen, en functie terug aan zetten...

beetje jammer, vraag me dan af wat de meerwaarde is? buiten die beacons die je kan instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
NoFate schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:01:
hmm, beetje achteruitgang dus...
dan moet je telkens de functie terug uitzetten = meer werk
en dan vervolgens onder toch weer een clean map doen, en functie terug aan zetten...

beetje jammer, vraag me dan af wat de meerwaarde is? buiten die beacons die je kan instellen
Het is zeker geen achteruitgang want voorheen kon het ook niet, terwijl iemand die maar 1 ruimte/verdieping heeft er nu wel baat bij heeft want die kan dus ook virtuele no-go zones maken en de zuiger gaat niet elke keer eerst een verkenningsrondje doen.

Als je verschillende ruimtes/verdiepingen hebt heb je op dit moment nog niet zoveel aan de Save map optie. Dus gewoon lekker uitlaten.
Maar ik weet vrij zeker dat ze dit nog wel gaan oplossen door de optie meerdere ruimtes te kunnen opslaan.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
ok, nuja, ik had veel last van map corruptie, of dat hij dan 180 graden gedraaid was.... dan moest ik weer telkens een clean map doen, anders werkten mijn zone cleanings niet meer, die ik aanroep via Home assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hoe krijgen jullie toch die update? Heb mij voor de beta aangemeld, de laatste firmware er op gezet maar kan de opties nergens in de app vinden..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
NoFate schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:08:
ok, nuja, ik had veel last van map corruptie, of dat hij dan 180 graden gedraaid was.... dan moest ik weer telkens een clean map doen, anders werkten mijn zone cleanings niet meer, die ik aanroep via Home assistant
Ah ok ja dat werkt dus alleen als je niet tussendoor andere ruimtes zuigt helaas. Ik heb hetzelfde "probleem". Ik kan nu ook niet vanuit HASS zones zuigen omdat de map vaak weer gedraaid is helaas.
LED-Maniak schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:14:
Hoe krijgen jullie toch die update? Heb mij voor de beta aangemeld, de laatste firmware er op gezet maar kan de opties nergens in de app vinden..
Welke versie heb je nu dan?
Het zou geleidelijk uitgerold worden dus kan ook zijn dat je pech hebt en langer moet wachten :/

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Ik maakte gebruik van de beta app, ik weet niet of dat uit maakt ... Nuja, ik heb de functie thans nooit gehad tijdens beta... Denk alleen dat het voor mainland China was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
ik heb gisteravond de Roborock op de bovenverdieping neergezet (zonder de lader) zodat hij vandaag volgens schedule de verdieping zou gaan zuigen. Maar nu zie ik in de app dat de Roborock offline is en er dus niks gebeurt...
Betekent dit dat de Roborock altijd op de lader aangesloten moet zijn om gebruik te maken van de schedule optie?!
is er een max tijd zonder lader waarna de roborock zichzelf helemaal uitschakelt?

iemand ervaring hier mee?

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Maatje schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:25:
is er een max tijd zonder lader waarna de roborock zichzelf helemaal uitschakelt?
Ja die is er.. Heb het ergens gelezen, maar kan het niet terug vinden. Misschien in de handleiding (je weet wel, dat boekje wat in de doos zat).. ;)

Hier ook de ervaring dat de map save mode nutteloos is als je op meerdere verdiepingen zuigt. Ook in de Roborock FB groep wordt hier over geklaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Hoi, nieuw in het robot stofzuiger wereldje.
Zit er aan te denken om de S50 aan te schaffen, hoorde er goede berichten over.

Ik ga mij eens ff verdiepen in wat prijzen en eventjes kijken wat de prijs gaat doen bij verschillende sites a.s. Vrijdag (Black Friday).

Heeft er verder nog iemand tips waar ik op moet letten??

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Milo44 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:21:
Hoi, nieuw in het robot stofzuiger wereldje.
Zit er aan te denken om de S50 aan te schaffen, hoorde er goede berichten over.

Ik ga mij eens ff verdiepen in wat prijzen en eventjes kijken wat de prijs gaat doen bij verschillende sites a.s. Vrijdag (Black Friday).

Heeft er verder nog iemand tips waar ik op moet letten??
AliExpress heeft BF Deals, ook op de Roborock s50.

• keverjeroen

• NoFate
  • Nu online
wat was weer het verschil tussen de s50 , duurste versie en de lite versie? de laatste nieuwe?

ok NM, geen mapping dus

https://smartrobotreviews...-roborock-comparison.html

maar zou je deze Xiaowi Lite toch kunnen aansturen via een Home Assistant App? via de token?
zonder zones dan welliswaar

[ Voor 57% gewijzigd door NoFate op 22-11-2018 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:48
Hier tweemaal de S50 besteld via PT om de Roomba 866 te vervangen. We dachten er eerst over om de Roomba uit te breiden met de Braava 390T (dweil robot) die vandaag voor 209 @ amazon stond maar uiteindelijk toch gekozen voor twee van deze voor de begane grond en eerste verdieping. (met beide moet je alsnog af en toe zelf dus dan beter 2-in-1) Nu is het wachten tot PT het vanuit Duitsland komt leveren maar heb dit topic alvast als bookmark geplaatst:)

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 23-11-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom op Tweakers. We verwachten hier voordat je een vraag stelt ook wat eigen inzet. Wat heb je zelf zoal al gevonden? Gebruik de zoekfunctie bijvoorbeeld aangezien een aantal vragen die jij stelt al eens voorbij zijn gekomen. Dezelfde vraag in 2 topics posten is daarnaast ook niet de bedoeling.

[ Voor 82% gewijzigd door Zeehond op 24-11-2018 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 10:04
Voor algemeen nut dan maar... ;)

Bij import uit Europa weet je wat de kosten zijn. Bij import van buiten Europa is de kans groot bij zo'n pakket dat je moet bijbetalen. De kosten boven 150 euro aankoopwaarde (inclusief shipment cost) zijn inklaringskosten, btw (21%) en douanerechten (6%). Inklaringskosten zijn bij PostNL 13 euro.

Kortom, koop je iets in China voor 250 euro, dan zul je uiteindelijk ongeveer 330 euro kwijt zijn.

Zie ook:
https://www.kopeninchina.nl/importeren/inklaringskosten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baats
  • Laatst online: 10:10
Wat zijn voor jullie de hoofdredenen om voor de V2 te kiezen i.p.v. de V1?

Gelijkaardige poetsresultaten, de mop lijkt mij eerder een gimmick, hoge tapijten heb ik niet, spot cleaning werkt ook op de V1, wel geen no-go-zones op de V1, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
No-go zones + de mop. Ik ben ook wel beetje bang dat dat een gimmick gaat blijken, maar mijn vloer is er in principe wel ideaal voor. Dus we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Baats schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:20:

Gelijkaardige poetsresultaten, de mop lijkt mij eerder een gimmick, hoge tapijten heb ik niet, spot cleaning werkt ook op de V1, wel geen no-go-zones op de V1, ....
Kan ook over hogere drempels volgens de specs, dat was voor mij belangrijk. En de no go zones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Baats schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:20:

Als ik elke keer zie hoe vuil die mop is, dan heeft het zeker nut. Bovendien dweil ik nu stukken vaker dan voorheen. Wellicht zou het met een echt dweil beter gaan, maar zo vaak deed ik dat voorheen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
No go zones werkt (nu nog) alleen goed als je haar op 1 verdieping gebruikt.

De dweil werkt voor ons niet goed genoeg (2 katten, 1 kind, houten vloer). Ja, de dweil is vies na een rondje door de kamer, maar.. een drupje plakkerig drinken, blijft liggen. Een wit pootje vanuit de kattenbak, blijft zitten. Een spetter vet van het koken, krijgt ze niet weg.. Dat zijn juist van die dingen waarvoor ik zelf niet met de hand het hele huis wil dweilen, maar Roborock best een rondje zou mogen maken.

Het stofzuiggedeelte ben ik overigens wel heel erg blij mee! En dat was voor ons de belangrijkste reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
keverjeroen schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:43:
[...]

No go zones werkt (nu nog) alleen goed als je haar op 1 verdieping gebruikt.
Had ik begrepen idd. Kut voor degene met meerdere verdiepingen (nou ja valt mee, want het blijft een extra feature voor die hem al eerder gekocht hadden), maar ik heb appartement met maar één verdieping, dus dat is geen probleem voor mij.

Mijn gang moet echt gedweild worden, maar om heel eerlijk te zijn stel ik dat nu een beetje uit om te kijken wat de Roborock weet voor elkaar te krijgen. Ik ben bang dat ik daarna alsnog moet dweilen :P. Maar goed, ik wil ook niet nog een dweil robot erbij kopen. En hoewel het inderdaad heel handig zou zijn als hij ook die vlekken eruit krijgt, tegelijkertijd zijn dat juist ook de dingen dat je keukenpapiertje wat nat maakt en even opruimt. Dan kan de robot het lichte werk doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Goed, Roborock binnen door aardige buurman die hem had aangenomen. Tijd dus voor de eerste indrukken, en vooral vergeleken met mijn oude Hombot.

Dat begint direct ermee dat hij significant zwaarder is, en er iets groter uitziet, al lijkt dat vooral door ronde vorm te komen ipv meer vierkante van de Hombot. Bij het aanzetten is direct iets anders duidelijk: Hij maakt heel veel meer herrie dan een Hombot. Los van als hij bezig is met over drempels/stoelen heen te rijden is een Hombot behoorlijk stil, en kan je gewoon erdoorheen slapen als hij kamer ernaast bezig is, dat gaat je niet lukken bij een Roborock. Niet erg voor mij, want hij mag mooi zijn werk doen als ik niet thuis ben.

Als eerst heb ik hem met wat dozen opgesloten bij mijn eettafel stoelen, en dat was direct duidelijk: Die heeft een virtuele muur nodig, want hoewel een Hombot zich er met enige regelmaat op vast rijdt, lukte het de Roborock wel eroverheen te komen. Waarom heeft hij dan een virtuele muur nodig? Omdat hij niet meer terug de andere kant eroverheen kwam, en dus vast zat.

Volgende stap maar verbinden ermee en docking station neerzetten. Verbinden lukte redelijk soepel, ondanks dat ik ook een 5GHz WiFi op zelfde SSID actief heb. Bij docking station toch een klein esthetisch minpuntje: Bij de Hombot is een langer snoer meegeleverd, met ruimte om die achter in het dock op te rollen. En ja, daardoor is het dock wel groter, maar overall vind ik dat toch een beter ontwerp.

Wat me ook wel verbaasde was dat hij elke muur lijkt te checken met zijn bumper. Ik neem aan dat het is om door gordijnen enzo te kunnen rijden, maar een Hombot rijdt veel netter om obstakels heen, ondanks dat die enkel ultrasoon sensoren heeft. Ook iets wat verder niet veel uitmaakt, omdat imo de beslissing wel een bumper te hebben, itt een Hombot, de betere is. Maar ik had verwacht dat hij netter om zaken heen zou rijden.

Verder is hij vooralsnog nergens op vast gelopen, en is hij nu netjes zijn werk aan het doen. Op de app kan je hem volgen, en ook al ingesteld dat hij als ik op mijn werk ben moet schoonmaken, dus ben benieuwd hof hij dit verder goed schoonmaakt. Dan stel ik de no-go zone in voor mijn stoelen, en gaan we verder zien. Overigens heeft hij dus direct naar firmware geupdate waar no-go zones in zitten.

Edit: En hij is klaar. Eén keer vastgelopen op een schoenveter. Normaal is die er niet, en (volgens mij) op Roomba's na kunnen ze geen van allen daar goed mee overweg. Met iets meer dan een minuut per vierkante meters is het geen snelheidsmonster, maar goed, ook niet nodig. Itt mijn Hombot rijdt hij in één keer goed zijn dock op, daar heeft Hombot wat meer moeite mee.

De app viel me trouwens alles mee. Er zijn wel wat dingen om het wat gebruiksvriendelijker te maken, maar onder de streep heeft hij alleen mijn locatie gekregen als permissie, en meer niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 29-11-2018 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Ik loop ook vast op de wifi koppeling.
Wat ik heb geprobeerd:
- alleen maar 2.4 gHz wifi aangezet (dus 5 gHz uitgezet)
- reset van wifi
-:totaal reset zoals eerder beschreven in thread.

Ik heb de app op regio Europa staan, kies de Rock unit en dan knippert het blauwe lampje en dan maar wachten tot de app het device ziet.

Hoe lang moet je wachten ?
Hij zou een bonjour connectie opzetten, of gaat hij de prefix langs waar de telefoon in zit op elk adres en hoopt hij dat de device een entry gekregen heeft voordat hij met de ssid en wachtwoord in kan loggen ?

Ik heb unify netwerk, ap-lr units en maand oude software ongeveer (toen laatste keer geupdate)

De richting van statische dhcp entrys geven voor de mac adressen van de telefoon en de stofzuiger lijkt me ver gaand voor de gemiddelde consument. Van de telefoon is het geen kunst hem op te zoeken, maar van de stofzuiger ? Er zijn verder meerdere netwerken hier, kiest het ding niet de eerste of de sterkste ?

Edit: maar gekozen voor de optie geel knipperend lampje en toen kon ik handmatig wifi password ingeven.
Wil nu gelijk updaten.

[ Voor 6% gewijzigd door jacovn op 30-11-2018 13:16 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 19:49
Sissors schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:43:
Goed, Roborock binnen door aardige buurman die hem had aangenomen. Tijd dus voor de eerste indrukken, en vooral vergeleken met mijn oude Hombot...
Dank voor de ervaring! Ik heb mijn Hombot een paar weken geleden ontslagen en verkocht. De S50 heb ik gisteren besteld voor een mooie €333,- bij PT. 1 ding waar ik mij zorgen over maakte is het geluid ten opzichte van de Hombot, want die had inderdaad een fijn rustig geluid. Kun jij eens proberen om via de app de meest stille modus te selecteren en dan opnieuw je mening te geven?

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Hij heeft er bij ons zijn 1e rondje opzitten. Mooie map gemaakt waar je alles op herkend, van tafelpoten tot vuilnisbakken.

Eerste indruk is dat hij het redelijk goed schoon krijgt. Zelfs beter onder kastjes en de bank dan ik zelf over het algemeen doe. Voor wat betreft lawaai vind ik het meevallen, maar veel te luid voor innde nacht als we slapen. Maar hij kan mooi keer of 3 per week een rondje maken.
Ga er 1 bijkopen voor de 1e verdieping. Schijnt wel met 1 te kunnen maar niet alle verhalen en reviews zijn daar even goed over te spreken.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Meerdere verdiepingen gaat prima!

Tenzij je een opgeslagen map / no go zones wilt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Aurora schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:49:
[...]

Dank voor de ervaring! Ik heb mijn Hombot een paar weken geleden ontslagen en verkocht. De S50 heb ik gisteren besteld voor een mooie €333,- bij PT. 1 ding waar ik mij zorgen over maakte is het geluid ten opzichte van de Hombot, want die had inderdaad een fijn rustig geluid. Kun jij eens proberen om via de app de meest stille modus te selecteren en dan opnieuw je mening te geven?
Blijft natuurlijk lastig geluid te omschrijven zolang je het niet echt goed meet. Ik zou zeggen dat in normale modus hij 2x zoveel geluid maakt als een Hombot. In stille modus is zijn zuigen wel significant stiller. Echter zijn borstels veranderen niet, en die maken ook significant gedeelte van het geluid. Dus laten we zeggen in stille modus zit hij qua lawaai tussen Hombot en reguliere modus in, maar wel dichter bij reguliere modus dan bij de Hombot.

Overigens heeft hij vanochtend zijn eerste rondje geheel zelfstandig gedaan. Ik was op mijn werk, dus kon hem in de gaten houden via de app :P (compleet zinloze uiteraard, maar grappig de eerste keer). En heb dus niet kunnen zien hoe ver van de eettafel hij precies vandaan is gebleven (wat nu een no-go zone is), maar hij is er iig netjes omheen gereden, dus dat is mooi.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 30-11-2018 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 13-09 20:48
jacovn schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:02:
Ik loop ook vast op de wifi koppeling.
Wat ik heb geprobeerd:
- alleen maar 2.4 gHz wifi aangezet (dus 5 gHz uitgezet)
- reset van wifi
-:totaal reset zoals eerder beschreven in thread.

Ik heb de app op regio Europa staan, kies de Rock unit en dan knippert het blauwe lampje en dan maar wachten tot de app het device ziet.

Hoe lang moet je wachten ?
Hij zou een bonjour connectie opzetten, of gaat hij de prefix langs waar de telefoon in zit op elk adres en hoopt hij dat de device een entry gekregen heeft voordat hij met de ssid en wachtwoord in kan loggen ?

Ik heb unify netwerk, ap-lr units en maand oude software ongeveer (toen laatste keer geupdate)

De richting van statische dhcp entrys geven voor de mac adressen van de telefoon en de stofzuiger lijkt me ver gaand voor de gemiddelde consument. Van de telefoon is het geen kunst hem op te zoeken, maar van de stofzuiger ? Er zijn verder meerdere netwerken hier, kiest het ding niet de eerste of de sterkste ?

Edit: maar gekozen voor de optie geel knipperend lampje en toen kon ik handmatig wifi password ingeven.
Wil nu gelijk updaten.
Is het verbinden inmiddels gelukt?

Hier vanmorgen de Roborocks ook toegevoegd aan het netwerk (unify gateway / 2 x unify ap-pro) maar ondanks 2.4/5ghz netwerk pakte hij hem gelijk. Grootste nadeel vond ik dat nadat ik klaar was met het opzetten van de Roborocks ik een oude variant van de app moest downloaden om de token/api key te pakken te krijgen voor Home Assistant integratie. Hier is nog geen volledig rondje gedaan vanwege dat we het niet konden monitoren en omdat er al een kerstboom/kerstdorp staat (en dat de slaapkamer van de kleine niet opgeruimd was) willen we er graag bij zijn zodat we na zijn eerste ronde het als een no-go zone kunen betitelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Gisteren ontvangen. Installeren ging vlekkeloos (heb 2.4 en 5GHz op 1 SSI) inclusief gelijk firmware update.

Moet nog hele eerste ronde doen maar wil daar bij zijn. Hoe reageert de roborock op verplaatsende objecten? Kijkt hij telkens opnieuw? Dacht aan een zone cleaning rond de eettafel met de stoelen opzij, dan later de hele kamer met stoelen op zijn plek. Benieuwd hoe hij daar mee om gaat.

Geluid is prima en eerste proefrondje al genoeg troep in het bakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik had weleens gelezen bij mensen dat hij stukken oversloeg vanwege een verkeerde kaart. Maar mijn tweede keer had een aantal deuren dicht, dus behalve dat hij die ruimtes niet in kon, moest hij wel schoonmaken waar eerst de open deur stond. En dat heeft hij gewoon gedaan in rechte banen dwars door waar de eerste keer een deur was, en de kaart is nu geupdate dat daar geen deur is. Dus hij lijkt wel gewoon goed om te gaan met nieuwe situaties.

Straks hem eens de gang gaan laten dweilen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 01-12-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Hij kijkt iedere keer opnieuw bij mij. Echter, als je de stoelen eerst wegzet, en daarna terug, dan gaat hij niet automatisch daar opnieuw schoonmaken. Als hij een zone heeft gehad, dan gaat ie gewoon elders verder. Je kunt als ie klaar is handmatig een zone instellen om 1 tot 3x schoon te maken. Ik laat hem doordeweeks 2x per dag (ochtend en avond) via een schema een rondje maken en de stoelen staan iedere keer anders.
jaspov schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:06:
Gisteren ontvangen. Installeren ging vlekkeloos (heb 2.4 en 5GHz op 1 SSI) inclusief gelijk firmware update.

Moet nog hele eerste ronde doen maar wil daar bij zijn. Hoe reageert de roborock op verplaatsende objecten? Kijkt hij telkens opnieuw? Dacht aan een zone cleaning rond de eettafel met de stoelen opzij, dan later de hele kamer met stoelen op zijn plek. Benieuwd hoe hij daar mee om gaat.

Geluid is prima en eerste proefrondje al genoeg troep in het bakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
KoffieAnanas schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 10:59:
Hij kijkt iedere keer opnieuw bij mij. Echter, als je de stoelen eerst wegzet, en daarna terug, dan gaat hij niet automatisch daar opnieuw schoonmaken. Als hij een zone heeft gehad, dan gaat ie gewoon elders verder. Je kunt als ie klaar is handmatig een zone instellen om 1 tot 3x schoon te maken. Ik laat hem doordeweeks 2x per dag (ochtend en avond) via een schema een rondje maken en de stoelen staan iedere keer anders.

[...]
Top thx! Tot zover tevreden na eerste ronde.
Blokkeren van internet ging niet lekker, dan is hij offline en niet meer aan te sturen. Vanavond even verder kijken.

[ Voor 0% gewijzigd door jaspov op 01-12-2018 11:50 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Eerst keer dweilen ook gedaan. Vreemd genoeg kon ik hem vanaf zijn dock niet meteen automatisch naar de gang laten rijden, hij raakte daarvan in de war. Maar goed, eerste stukje met joystick, daarna kon hij het wel vinden (ik ben bang als ik hem er gewoon neerzet hij helemaal in de war raakt).

Dweilen haalde niet de paar stukjes eruit waar ik ook voor mijn best zou moeten doen, maar hij lijkt nog wel het verder redelijk te hebben gedaan en als makkelijk tussendoortje een redelijke dweiloplossing te zijn. Wel ook beperkt omdat hij niet langs de muren kan dweilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Net eerste rondes gedaan, stofzuigen en moppen. Handig klein ding zeg!
Ik zie moppen meer als een optie om alles nog net wat schoner te krijgen, hardnekkige vlekken moet je zelf doen, maar de lichtvochtige doek haalt toch nog een hoop plakkerig stof weg.

Paar opmerkingen/vragen nog:
1) hoe blokkeren jullie de internettoegang? Ik had internettoegang geblokkeerd (fritzbox) maar dan is hij offline en niet meer te besturen
2) hij heeft moete met de convectorput en 1 tafeltje. "No Go" zones geprobeerd maar als je die instelt verdwijnt het mooie witte lijnenspel waarmee je juist goed kon zien waar hij omheen ging. Zonder die lijnen is het een stuk lastiger die "no go" zones een beetje precies in te stellen. Tips?
3) misschien gemist maar kan die mop in de wasmachine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
1. Niet. Ik neem aan vanwege privacy oogpunt. Persoonlijk vond ik alleen de app daarbij belangrijker, en de idiote hoeveelheid permissies die hij vroeger blijkbaar nodig had. Maar nu heeft hij alleen locatie nodig bij mij, dus dat valt mee. De stofzuiger stuurt dan nog wel je plattegrond en Wifi data door naar China, maar tja, ik wens ze er veel plezier mee. Sowieso als dat eenmalig gebeurd is dan maakt het ook niet uit als hij het nog 50 keer doet.

2. Paar dozen erbij neerzetten. Laat hem zijn dingetje doen, dan heb je mooie lijnen in je app waar hij een muur gezien denkt te hebben en kan je de no-go zone tekenen.

3. Volgens een eerdere post was dat de beste manier, maar zonder wasverzachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Sissors schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:44:
2. Paar dozen erbij neerzetten. Laat hem zijn dingetje doen, dan heb je mooie lijnen in je app waar hij een muur gezien denkt te hebben en kan je de no-go zone tekenen.

3. Volgens een eerdere post was dat de beste manier, maar zonder wasverzachter.
Top dank, die tip van de dozen is goed. Overigens ook support gemaild en binnen paar uur reactie. Ze gaf aan dat ze niet wist dat die lijnen van het scherm verdwijnen bij het bepalen van no go zones, heeft ze doorgegeven. Benieuwd of die optie er komt of dat ze gewoon heel vriendelijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Iemand het al eens ervaren dat de lidar op de S50 piep/schuurt tijdens het draaien? Vermoedelijk nadat ie ondersteboven gelegen heeft om de sensoren schoon te maken.

[ Voor 33% gewijzigd door JBS op 02-12-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Sissors schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:57:
Maar goed, eerste stukje met joystick, daarna kon hij het wel vinden (ik ben bang als ik hem er gewoon neerzet hij helemaal in de war raakt).
Geeft geen problemen. Ik heb de Roborock S5 als test op een slaapkamer op een andere verdieping geplaatst en dan stofzuigt hij de gehele kamer en eindigd waar hij was begonnen. Hij doet er wel wat langer over, maar dat kan ook door het tapijt komen.

Daarnaast plaats ik de stofzuiger ook weleens op een plek waar het erg vies is en ik geen zin heb om de blik en veger te pakken. Als de ontvanger in de buurt is, dan gaat hij daar volgens mij gewoon naartoe. Ik weet even niet meer of ik hem daar letterlijk heb neergezet of dat ik de app had gebruikt om naar een bepaald punt te gaan. Ik vermoed het eerste.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHIghCake
Iemand al de nieuwe update uitgeprobeerd? 001702 de update na de optie om je map op te slaan. Hij rijdt nu rond dus ik wacht nog even met de update knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
MrHIghCake schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:34:
Iemand al de nieuwe update uitgeprobeerd? 001702 de update na de optie om je map op te slaan. Hij rijdt nu rond dus ik wacht nog even met de update knop.
Hier melding Firmware up to date: 3.3.9_001633
App al gesloten en opnieuw gestart op iOS, gefaseerde uitrol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
MrHIghCake schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:34:
Zit je op de EU server ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHIghCake
Ik zit inderdaad op de EU server. Ondertussen update uitgevoerd en geen nieuwe dingen kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Laatst online: 18:48
Ik vind de optie om de map op te slaan wel prettig.
Ik heb een paar delen waar hij met dweilen niet mag komen zoals een kleed en deurmat.
Nu kan je dat instellen en blijft hij keurig netjes uit de buurt.

Ik moet zeggen dat ik hem ook voornamelijk op de BG gebruik.
Als ik hem af en toe op de 1e verdieping laat zuigen dan zet ik die 'map save' feature gewoon even uit.

Er zou eigenlijk een optie moeten zijn om meerdere mappen te bewaren en een naam te kunnen geven.
En als hij dan ook nog zou 'herkennen' welke map hij op dat moment op rijdt, dan zou het helemaal fantastisch zijn :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Hier ook 1702 ontvangen gisteren en geinstalleerd, geen wijzigingen kunnen ontdekken.

Multi maps komen er wellicht aan, er is veel vraag na. Op de Roborock community of Facebook vind je meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Overigens gewoon voor zekerheid: Klopt het dat de stofzuiger alles controleert met zijn bumper? En dan ook nog niet altijd even subtiel. Mijn vorige Hombot had geen bumper, wat ook niet ideaal was, maar gebruikte dan ook zijn sensoren om echt te proberen een muur niet te raken. Nu heeft een roborock nog meer sensoren, maar hij lijkt alles te controleren met zijn bumper of het wel echt er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08 15:53
Dat doet hij inderdaad. Ergens wel goed, omdat hij daardoor zo diep mogelijk gaat, maar je meubels kunnen dit wat minder leuk vinden. Als ie er frontaal op af gaat, zal de sensor vooraan hem wel lichtjes doen afremmen.

Ik heb op de mijne een vilten rand gekleefd waardoor beschadigingen door er veelvuldig tegen te komen, vermeden kunnen worden. Vilt lijkt me hier de beste keuze, omdat hij soms ook langs een meubel 'glijdt'. Een eerste experiment met rubber afdichtingsstrip resulteerde dan ook in een opgebolde strip.

[ Voor 24% gewijzigd door Volvados op 07-12-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 19:49
Ondersteunt FloleVac mappen functies?

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Aurora schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:37:
Ondersteunt FloleVac mappen functies?
Wat bedoel je met mappen functie? Heb je de app zelf al geïnstalleerd? De maps worden online opgeslagen, en FloleVac laadt deze in vanaf de server van Xiaomi. De map die op de server staat is opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

vandaag LDS error 1 gekregen midden in een clean up, met de melding om met een potlood het draaien van de laser eens te testen mocht er niets tussen zitten.
Dit ging, dus verder gezocht.
LDS verwijderd en aan het motortje wat gedraaid en ook getest met een 9V batterij, dit werkte.

tijdelijk terug gezet, en de roborock gestart, het motortje draaide onbelast en met de rubbere riem ook.

alles danmaar terug in elkaar en hij bleef werken. zeer raar dus...
ondertussen dan maar voor 4euro een reserve motor gekocht op alieexpress. door de lange levertijd toch liever 1tje op reserve hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 11:49
Dit apparaat had ik eerder moeten kopen!
Ik heb m gekoppeld met Google assistent. Maar ik weet het commando voor terug te gaan dock niet.
Weet iemand die?
Starten en stoppen met zuigen werkt wel maar dan blijft hij staan

Ik heb al diverse dingen zonder resultaat geprobeerd......
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de tweede generatie.
Voor de eerste generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016.
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.

Let op dat bij het plaatsen van een URL naar een product er geen referral in verwerkt is.