Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:13
Kan iemand vertellen wat het verschil is tussen de Mi Xiaomi (€349,82) en de Roborock (€350,70) variant? (Als er al een verschil is...?)

Ik snap het niet meer door de reserve-onderdelen die Perfection Technology verkoopt. Zij hebben op de pagina van de reserve-onderdelen staan:
originele Onderdelen Pack Voor XIAOMI Robot Vacuüm

standaard pakket Items Bevat:
-Side Borstel x 2 stks
-omlijst HEPA Filter x 2 stks
-Roller Borstel x 1 stks
-schoonmaken Tool x 1 stks
deze onderdelen enRoborockrobot spares zijn hetzelfde.
(Xiaomi Robot en Roborock robot stof doos is niet hetzelfde, kies de juiste stof doos.)!
(Xiaomi Robot en Roborock robot mop is niet hetzelfde, kies de juistemop.)!
Hierdoor weet ik bijvoorbeeld niet of ik dan de reserve-onderdelen van deze (€18,07) of deze (€17,63) zou moeten hebben.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Xerox schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:19:
Kan iemand vertellen wat het verschil is tussen de Mi Xiaomi (€349,82) en de Roborock (€350,70) variant? (Als er al een verschil is...?)

Ik snap het niet meer door de reserve-onderdelen die Perfection Technology verkoopt. Zij hebben op de pagina van de reserve-onderdelen staan:

[...]

Hierdoor weet ik bijvoorbeeld niet of ik dan de reserve-onderdelen van deze (€18,07) of deze (€17,63) zou moeten hebben.
Geen verschil.
En waarom bestel je niet gewoon vanuit de stofzuiger extra spare parts? Zit je sowieso goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:41
De twee die je aanhaalt zijn exact dezelfde.

Waar ze het in de advertentie over hebben is de Mi Vacuum(versie 1 dus) vs Roborock(versie 2 cq s50). Die grotere mop lijkt een of ander op te plakken aftermarket ding te zijn.

Als je met de muis op de plaatjes gaat staan zie je welke geschikt is. Even eerder in het topic staat ook een aliexpress verkoper waar ik gekocht heb en die zijn prima.

[ Voor 36% gewijzigd door LED-Maniak op 07-10-2018 15:32 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
bottom line schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:30:
[...]

Geen verschil.
En waarom bestel je niet gewoon vanuit de stofzuiger extra spare parts? Zit je sowieso goed.
Ik kan niet de stofzuiger met onderdelen bestellen vanuit Duitsland, daar is ie niet op voorraad. Kan alleen vanuit China, maar dan heb ik - neem ik aan - kans op invoerkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Xerox schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:32:
[...]

Ik kan niet de stofzuiger met onderdelen bestellen vanuit Duitsland, daar is ie niet op voorraad. Kan alleen vanuit China, maar dan heb ik - neem ik aan - kans op invoerkosten.
Als levertijd je niet uitmaakt kun je uit China bestellen maar inderdaad is er ook kans op controle en dat je nog invoerkosten moet betalen.
De reserveonderdelen heb je voorlopig toch niet nodig dus waarom niet gewoon de zuiger zelf in Duitsland bestellen en over een paar maanden (als de onderdelen misschien ook nog wel weer goedkoper zijn!) de reserveonderdelen los lopen? Zo heb ik het gedaan.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
PuckStar schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:25:
[...]

Als levertijd je niet uitmaakt kun je uit China bestellen maar inderdaad is er ook kans op controle en dat je nog invoerkosten moet betalen.
De reserveonderdelen heb je voorlopig toch niet nodig dus waarom niet gewoon de zuiger zelf in Duitsland bestellen en over een paar maanden (als de onderdelen misschien ook nog wel weer goedkoper zijn!) de reserveonderdelen los lopen? Zo heb ik het gedaan.
Was precies de manier die ik wilde gaan doen, bracht alleen verwarring door de 'dubbele' advertentie. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:25
Gaargod schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:43:
Wat een uitleg @DJT. Nice!

Brengt mij op de vraag of er mensen zijn die het meegeleverde doekje al eens in de wasmachine hebben gedaan op 60 graden, en of het doekje dat overleeft? Ik zelf spoel 'm uit met heet water maar dat heeft blijkbaar geen nut :p
Yep gaan in de wasmachine, maar op 40 graden en een wasmiddel speciaal voor microvezeldoeken (eigenlijk een heel sterke ontvetter volgens mij), gebruik dat wasmiddel, Poorboys World Typhoon Microfiber Cleaner, altijd voor mijn microvezeldoeken voor het detailen van auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Woont er iemand met een Xiaomi robot (of het nou 2017 of 2016 model is) in de buurt van Waalre? Ik zou graag namelijk willen weten of deze overweg kunnen met mijn stoelen. Anders is met nieuwste firmware een virtuele boundary maken een optie, maar niet ideaal natuurlijk.

Wat meteen volgende vraag brengt voor degene die al de optie hebben voor virtuele boundaries in de app: Kan je makkelijk meerdere opties opslaan? Soms moet er namelijk wel onder de tafel worden stofgezogen, en als ik dus netjes stoelen weg zet, wil ik die boundary eruit hebben. Wat vast zo te doen is, maar als ik hem de dag erna weer met boundary wil gebruiken, moet ik dan weer opnieuw tekenen, of kan ik hem ergens als favoriet oid opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
@Sissors Nee, helaas kun je geen virtual boundaries maken. Weet ook niet of het op de planning staat van Xiaomi. Weet wel dat er door veel mensen zoiets gevraagd word. Ik zou de zone cleanup dmv een snelkoppeling willen starten bijv. Nu moet ik iedere keer de zone tekenen en de cleanup starten. Heb een vogelkooi met dwergpapagaaien en die willen nog wel eens flink wat troep maken en wil dan tussendoor even alleen daar extra laten stofzuigen. Maar dat kan ook helaas (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Stimpy68 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:25:
@Sissors Nee, helaas kun je geen virtual boundaries maken. Weet ook niet of het op de planning staat van Xiaomi. Weet wel dat er door veel mensen zoiets gevraagd word. Ik zou de zone cleanup dmv een snelkoppeling willen starten bijv. Nu moet ik iedere keer de zone tekenen en de cleanup starten. Heb een vogelkooi met dwergpapagaaien en die willen nog wel eens flink wat troep maken en wil dan tussendoor even alleen daar extra laten stofzuigen. Maar dat kan ook helaas (nog) niet.
Het zou mogelijk moeten zijn met de laatste firmware op de Chinese server volgens dit topic. Dus dan zal de rest wel volgen. Maar goed, bij zone cleanup hebben ze dus iig nog niet bedacht dat mensen misschien met enige regelmaat dezelfde zone willen schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
@Sissors Je hebt gelijk! Ik zit nog op de oude. Ik keek net in Flolevac en daar zie ik de nodige FW's. Ga m straks eens updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
Stimpy68 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:25:
Ik heb de coördinaten van de zoned cleanup van ons konijnenhok uitgelezen met behulp van de app Flolevac. Vervolgens kan ik deze coördinaten gebruiken in de mio python library om via mijn raspberry, domoticz en uiteindelijk google home de stofzuiger de opdracht te geven om het konijnen hok schoon te maken.

Enige probleem hiermee is dat de map soms omdraait bij een full cleanup. Dit 'opgelost' door een zoned cleanup van het hele huis te doen snachts ipv nieuwe clean up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
@thecompany Ik ben heel benieuwd hoe je dat in Domoticz gedaan hebt! Ik heb die ook draaien en wist van het uitlezen van Flolevac maar hoe ik dat in Domoticz voor elkaar moest krijgen begreep ik ff niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thecompany
@Stimpy68 Zorg ervoor dat je de https://github.com/rytilahti/python-miio library geinstalleerd hebt: pip3 install python-miio

Dan even de stappen doornemen die hier beschreven staan:
https://python-miio.readt...scovery.html#installation

Dan kopieer je dit simpele scriptje naar je scripts folder van je domoticz installatie, je noemt deze mirobo_exec.sh:
#!/bin/bash
mirobo $1 $2
In domoticz maak je dan een dummy sensor aan en bij de on action specificeer je: script://mirobo_exec.sh zoned_clean [[25016,30126,30416,32726,1]]

Coordinaten natuurlijk even vervangen.

Bij off zou je nog evt 'script://mirobo_exec.sh home' kunnen neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Sissors schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:17:
Woont er iemand met een Xiaomi robot (of het nou 2017 of 2016 model is) in de buurt van Waalre? Ik zou graag namelijk willen weten of deze overweg kunnen met mijn stoelen. Anders is met nieuwste firmware een virtuele boundary maken een optie, maar niet ideaal natuurlijk.

Wat meteen volgende vraag brengt voor degene die al de optie hebben voor virtuele boundaries in de app: Kan je makkelijk meerdere opties opslaan? Soms moet er namelijk wel onder de tafel worden stofgezogen, en als ik dus netjes stoelen weg zet, wil ik die boundary eruit hebben. Wat vast zo te doen is, maar als ik hem de dag erna weer met boundary wil gebruiken, moet ik dan weer opnieuw tekenen, of kan ik hem ergens als favoriet oid opslaan?
Wat voor stoelen heb je dat je denkt dat dit problemen geeft voor de stofzuiger?
Als hij tussen de poten door past dan gaat hij er onder komen (bij mij heeft hij misschien 10mm ruimte, geen probleem voor de Roborock S50).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Liggende poten: https://1drv.ms/u/s!Ao2hFxlr3yHzg-VDYaHQes-wZRQtSQ. Mijn Hombot probeert eroverheen te gaan. Soms lukt dat niet, en gaat hij gewoon verder stofzuigen. Soms lukt het niet, en komt hij halverwege vast te zitten (vreemd genoeg met afstandsbediening kan ik hem er zo achteruit af rijden, dus hij zit niet daadwerkelijk echt vast). En een enkele keer lukt het hem wel, en zit hij vast tussen de stoelen :P.

En ik heb al ze iets hoger gekregen met viltjes, maar dat is niet voldoende, en ze nog hoger maken is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Hi,

Na het doorbladeren van dit topic en het lezen/kijken van reviews zit ik toch nog met wat vragen, over vooral de app. De app is zo te zien nogal veranderd (verbeterd) sinds de introductie, dus per review lees ik weer wat anders... :? Hoop dat jullie dit (uit ervaring) wel weten?
  1. Blijft een ruimte altijd bewaard? Of moet hij bij iedere zuigactie de ruimte opnieuw scannen? Of past hij de opgeslagen ruimte aan, als er iets verander is?
  2. Kan je meerdere ruimtes bewaren? Bijvoorbeeld beneden + boven.
  3. Kan je via de app een gebied blokkeren? Dus een zone selecteren, zodat hij daar niet (nooit) komt. Of kan dat alleen met 'magnetische tape'?
  4. Kan je handmatig een bepaald gebied laten zuigen? Dus een zone selecteren, zodat hij daar heen rijdt, daar gaat zuigen, en weer terug gaat naar het laadstation?
Alvast bedankt!

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 13:04
keverjeroen schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:50:
Hi,

Na het doorbladeren van dit topic en het lezen/kijken van reviews zit ik toch nog met wat vragen, over vooral de app. De app is zo te zien nogal veranderd (verbeterd) sinds de introductie, dus per review lees ik weer wat anders... :? Hoop dat jullie dit (uit ervaring) wel weten?
  1. Blijft een ruimte altijd bewaard? Of moet hij bij iedere zuigactie de ruimte opnieuw scannen? Of past hij de opgeslagen ruimte aan, als er iets verander is?
  2. Kan je meerdere ruimtes bewaren? Bijvoorbeeld beneden + boven.
  3. Kan je via de app een gebied blokkeren? Dus een zone selecteren, zodat hij daar niet (nooit) komt. Of kan dat alleen met 'magnetische tape'?
  4. Kan je handmatig een bepaald gebied laten zuigen? Dus een zone selecteren, zodat hij daar heen rijdt, daar gaat zuigen, en weer terug gaat naar het laadstation?
Alvast bedankt!
1. Nee. Elke keer als hij start scant hij opnieuw, aangezien hij niet weet of hij verplaatst is.
2. Nee
3. Nee. Alleen met magnetische tape. Je kan wel zeggen dat hij meerdere zones moet schoonmaken, waarmee je dus een gebied kan uitsluiten.
4. Ja

Hij maakt een kaart, je kan hem naar een punt of gebied laten rijden om schoon te maken. Zodra hij weer 'start' maakt hij een nieuwe scan.

[ Voor 8% gewijzigd door Kodess op 16-10-2018 13:28 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

keverjeroen schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:50:
Hi,

1. Kan je via de app een gebied blokkeren? Dus een zone selecteren, zodat hij daar niet (nooit) komt. Of kan dat alleen met 'magnetische tape'?
  2. Blijft een ruimte altijd bewaard? Of moet hij bij iedere zuigactie de ruimte opnieuw scannen? Of past hij de opgeslagen ruimte aan, als er iets verander is?
  3. Kan je meerdere ruimtes bewaren? Bijvoorbeeld beneden + boven.
Alvast bedankt!
Kodess schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:26:
[...]
1. Nee. Elke keer als hij start scant hij opnieuw, aangezien hij niet weet of hij verplaatst is.
2. Nee
3. Nee. Alleen met magnetische tape. Je kan wel zeggen dat hij meerdere zones moet schoonmaken, waarmee je dus een gebied kan uitsluiten.
Jawel, maar nog niet in Europa. Zie Dacuuu in "Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2)"

[ Voor 15% gewijzigd door JBS op 16-10-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Ah kijk! Dat maakt het al interessanter. Zag het nog niet voor me om tape op de houten vloer te plakken, om de water/voerbakken van de katten bijvoorbeeld.

Beide bedankt voor jullie info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
Wait wut.
Hoe bedoel je niet in Europa? Als in in Mi Home moet je in Mainland China zitten?
Want dan moet ik even heel snel updaten :9~

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Dweil vraagje: zo ziet mijn dweil er uit als die klaar is met de keuken. Lijkt wel alsof die de buitenkanten niet pakt. Hoort dit of hebben mensen andere ervaringen?

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/t7labm.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:07
mrpink83 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:43:
Dweil vraagje: zo ziet mijn dweil er uit als die klaar is met de keuken. Lijkt wel alsof die de buitenkanten niet pakt. Hoort dit of hebben mensen andere ervaringen?

[Afbeelding]
Volgens mij hoort dit, want zo ziet mijn dweil er ook uit, na het dweilen.

Hij/Zij/Het* zal in de Dweil modus een "kleiner" patroon maken, dus dat stukje wat ie aan de zijkanten lijkt te missen, zou daardoor gecompenseerd moeten worden.

* = doorstrepen wat niet van toepassing is

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Kodess schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:14:
[...]

Wait wut.
Hoe bedoel je niet in Europa? Als in in Mi Home moet je in Mainland China zitten?
Want dan moet ik even heel snel updaten :9~
Je locatie in de Mi Home app aanpassen naar Mainland China maar daar zelf niet zitten, werkt kennelijk niet om zo de firmware upgrade te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 23:27
Ik heb Conchita kunnen updaten met nieuwe firmware via de FloleVac app. Echter zijn de nieuwe functies nog niet zichtbaar aangezien ze alleen maar aan het werk gaat via de Europese server. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flail
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-09 14:18
_Piv0 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:23:
Ik heb Conchita kunnen updaten met nieuwe firmware via de FloleVac app. Echter zijn de nieuwe functies nog niet zichtbaar aangezien ze alleen maar aan het werk gaat via de Europese server. :'(
Volgens dit Duitse forum heb je om nieuwe functies zoals virtual wall en opslaan van kaarten te kunnen gebruiken naast een recente firmware (vanaf _001632) óók een plugin nodig voor je Android Mi Home app, als ik het allemaal goed begrijp. Maar mijn Duits is wat roestig. Zie ook de signature van Henne78 op dat forum.

Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd overigens. Wel heb ik de firmware geupdate via FloleVac, maar dat gaf geen verschil qua functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 12:55
Snap ik het nu goed dat de EU versie de update niet heeft waarmee je virtuele wanden kunt maken in de app? Heb de s50 versie net gekocht, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

zubidingasir schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:30:
Snap ik het nu goed dat de EU versie de update niet heeft waarmee je virtuele wanden kunt maken in de app? Heb de s50 versie net gekocht, ben benieuwd.
Klopt. Officieel nog niet, alternatieve installatie methodes geven kennelijk nog niet het gewenste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:09
met de nieuwe firmware en saved maps en dergelijke
als we nu bv home assistant of andere domotica tools gebruiken, moet dan de code aangepast gaan worden? want nu kunnen we bw command sturen zoned clean, met de coordinaten
maar hoe gaan we vanaf domoticz of home assistant een saved map kunnen aanspreken? of die virtual tapes bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Kan je de robodock ook eens een verdieping hoger neerzetten zo van ga dit maar eens stofzuigen?

Of gaat dat helemaal fout en zijn daarna, als je ben 5 weer terug zet, alle functies als muren en zones in de war?

Ben benieuwd of zo'n robot ook van de trap valt. Heb een bestelling op Alie gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Sando op 19-10-2018 11:45 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Sando schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:44:
Kan je de robodock ook eens een verdieping hoger neerzetten zo van ga dit maar eens stofzuigen?

Of gaat dat helemaal fout en zijn daarna, als je ben 5 weer terug zet, alle functies als muren en zones in de war?

Ben benieuwd of zo'n robot ook van de trap valt. Heb een bestelling op Alie gedaan.
dat "zou" moeten gaan met de nieuwe firmware in aantocht, daar kan je de map saven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PuckStar
Sando schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:44:

Je kunt hem prima even op de boven verdieping (of specifieke kamer) zetten en zeggen ga hier maar even zuigen.
Daarna gewoon beneden weer in de docking zetten (of voor de docking als die onder een kast staat en dan op de knop drukken dat hij zelf naar de docking gaat).
Als hij dan weer beneden gaat zuigen gaat hij die ruimte even opnieuw scannen en zuigen.
Geen probleem.
Wat wel een probleem kan zijn is als je vanuit Home Assistant bijvoorbeeld zones/coordinaten stuurt. Omdat de map gedraaid kan zijn (als je een keer ergens anders op de Clean here knop hebt gedrukt) werken die hoogstwaarschijnlijk niet meer.

Ik wacht dus nog even met coordinaten aansturing tot de nieuwe firmware er is en dan is het nog maar kijken hoe dat precies werkt.

In principe valt hij niet van de trap. Ik heb er 3 keer bij gestaan als ik hem boven liet zuigen en hij detecteerde het elke keer feilloos, dus ik vertrouw het wel. Maar ik laat hem altijd direct bij de trap beginnen dus ik zet hem daar neer, druk op de knop om te cleanen en blijf dan effe 30 seconden erbij want dan heeft hij de traprand gehad en komt hij daarna daar toch niet meer terug.
Ik heb tot nu toe de ervaring dat hij altijd begint met naar rechts zoeken/zuigen. Dus ik zet hem (vanaf beneden gezien) gelijk links boven aan de trap, dan gaat hij dus gelijk even naar rechts langs de rand en heeft hij het "gevaarlijke" stuk gehad.
NoFate schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:37:
met de nieuwe firmware en saved maps en dergelijke
als we nu bv home assistant of andere domotica tools gebruiken, moet dan de code aangepast gaan worden? want nu kunnen we bw command sturen zoned clean, met de coordinaten
maar hoe gaan we vanaf domoticz of home assistant een saved map kunnen aanspreken? of die virtual tapes bv?
De coordinaten (tenzij je map nooit gedraaid is geweest, of weer zo gedraaid is dat hij is zoals je het hebt genoteerd) kunnen hetzelfde blijven. Hoe het virtual wall gebeuren gaat werken samen met slimme platformen is mij nog niet bekend.
Ik las wel iemand die nu gewoon altijd coordinaten (zoned cleanup) gebruikt. Op die manier wordt de standaard kaart nooit meer gedraaid en werkt het altijd. Maar dan moet je dus nooit de "Clean here" knop indrukken :).

Ik heb zelf nog wel een vraag voor wie het weet: krijgen jullie een notificatie als hij ergens is vastgelopen? Ik zie het wel als ik in de app kijk en natuurlijk als ik de zuiger zie, maar ik krijg geen popup ofzo op mijn telefoon.
Jullie wel?

[My Home Automations]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PuckStar
Bij deze ook even kort mijn ervaringen (S50 paar weken in huis):
Overall: Positief! Zou niet meer zonder willen!

- Zuigt goed, niet zo goed als gewone stofzuiger maar daarom laat je deze ook vaker in de week zuigen.
- Hij gaat heel goed om met lange haren. Mijn vrouw heeft lange haren (en we hebben 2 katten) maar die raken niet dusdanig verstrikt in wieltjes/draaiende onderdelen dat hij vast loopt. En als er wat haren ergens omheen zitten (heb ik meestal bij het ronddraaiende borsteltje aan de zijkant) dan haal je die heel makkelijk weg.
- Bakje legen en schoonhouden ook heel makkelijk.
- Andere ruimte/verdieping zuigen? Gewoon daar neerzetten en hij gaat lekker aan de slag.
- trapgat geen enkel probleem. in het begin even spannend maar na 3 keer zien dat hij het goed doet vertrouw ik het wel.

Opletten is:
- geen losliggende snoeren, draden, balletjes (een klein sponzig kattenspeeltje loopt hij zeker op vast), sokken (voor het zuigen al je sokken onder je bed vandaan halen dus ;)) en geen hoogpolig kleed/tapijt.
- wij hebben dus een midden/hoog polig kleed liggen en hij kan het zuigen maar als hij om wat pootjes heen moet gebeurd het regelmatig (nu 4 van de 5 keer) dat hij zichzelf dan toch vastzuigt aan het kleed en ik dus thuiskom met een half gezuigde woonkamer.
- slaat nog geen mappen/zones op dus als hij niet altijd dezelfde ruimte zuigt moet hij de keer daarop weer opnieuw even scannen. op zich geen probleem behalve als je vanuit smart platformen wilt aansturen.
- zuigt dus niet zo goed als een gewone stofzuiger dus vaker in de week laten zuigen, of instellen dat hij altijd 2x een rondje doet.
- zuigt natuurlijk geen meubels en dergelijke, dus dat moet je nog zelf blijven doen. wel kun je voordat hij een dag of nacht gaat zuigen even met je plumeau overal langs en op de grond vegen zodat de zuiger dat gaat meenemen :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:57
CopyCatz schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:54:
[...]

Bij mij staat het dock ook onder een kastje, maar sinds de laatste update zie ik 'm nu vrijwel iedere ochtend half eronder vandaan staan, met error 13 vanwege niet kunnen laden. Ik krijg als tip van de leverancier dat ie helemaal vrij moet staan, dus nu heb ik 'm een paar dagen ruimer opgesteld om te kijken of hij er nog steeds last van heeft. Er lijkt verder niks mis met de hardware want terugkeren naar dock en laden gaat prima, dus ik ben nu aan het testen of het wegrijden inderdaad iets te maken heeft met de kast.
Hey @CopyCatz, zelfde probleem hier. Dit is wat er gebeurt: ik plaats de robot op z'n dock, en hij zegt dan, zoals het hoort, 'Charging'. Een tijdje later rolt hij stilletjes naar achter, zonder dat de de zuigfunctie aanslaat, en rijdt dan opnieuw zijn dock op. Dit herhaalt hij een paar keer, waarna hij opgeeft, 'Error 13' roept, van de dock afrolt en zich 180° draait. De connectors van de robot en de dock zijn schoon, dus ze zouden gewoon contact moeten maken.
Is het bij jou al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49
marvel27 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:53:
[...]

Hey @CopyCatz, zelfde probleem hier. Dit is wat er gebeurt: ik plaats de robot op z'n dock, en hij zegt dan, zoals het hoort, 'Charging'. Een tijdje later rolt hij stilletjes naar achter, zonder dat de de zuigfunctie aanslaat, en rijdt dan opnieuw zijn dock op. Dit herhaalt hij een paar keer, waarna hij opgeeft, 'Error 13' roept, van de dock afrolt en zich 180° draait. De connectors van de robot en de dock zijn schoon, dus ze zouden gewoon contact moeten maken.
Is het bij jou al opgelost?
Heb helaas geen bevredigend antwoord gehad. Ik doe geen scheduled cleans als ik er niet ben en ik wil 'm ook niet continu aan de lader hebben, dus na het schoonmaken laad ik hem op tot 100% en zet hem dan gewoon uit. Geen zin om dat ding terug te sturen naar Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
PuckStar schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:23:
Bij deze ook even kort mijn ervaringen (S50 paar weken in huis):
Leuk om ervaringen te lezen. Ik heb onze Roomba vorige week verkocht. Eigenlijk een prima zuiger en in veel vergelijkingen komt hij er, met zijn random-schoonmaak-patroon er beter uit dan zuigers die de ruimte eerst scannen. In ons vorige appartement waren we er ook erg blij mee. Maar ondertussen is er zoveel veranderd dat hij voor ons niet meer voldeed. In ons huidige huis, met onze huidige meubels, met onze huidige katten en speelgoed van onze dochter, liep hij te vaak vast. We waren constant (fysieke) virtuele muren aan het plaatsen of op andere manieren zones aan het blokkeren.

Na de verkoop meteen de Roborock besteld, die volgende week binnen zou moeten komen. Hoop dat ze snel de nieuwe app/firmware in Europa uitrollen, want de virtuele muren / no-go zones en opslaan van maps is dus iets waar ik wel naar snak! Geen gezeur meer met fysieke blokkades, maar gewoon een lijntje / vakje slepen op mn telefoon! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@PuckStar bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ben benieuwd of ik hem zonder problemen ga ontvangen want ik hoor wat negatieve verhalen van AliExpress. Maar ik kijk er wel naar uit.

Er viel zojuist een pot uit de vensterbank met wat aarde op de grond. Wat zou het relaxed zijn als ik er met mijn smartphone heen kon wijzen en zeggen "zuig dit even op" maar dat is nog een brug te ver geloof ik.

Wat ik wel een beetje een vreemd verhaal vind is dat er nu mooie zone-features zijn ingebouwd, maar dat de robot schijnbaar niet zo iets simpels als oriëntatie of herkenning heeft ingebouwd waardoor de hele kaart opeens is gedraaid. Dat je met een druk op de knop (nu stofzuigen) de hele zoneworkflow reset klinkt niet zo gebruikersvriendelijk.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Dat oriëntatie probleem is dus opgelost met de volgende firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Sando schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:21:
@PuckStar bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ben benieuwd of ik hem zonder problemen ga ontvangen want ik hoor wat negatieve verhalen van AliExpress. Maar ik kijk er wel naar uit.

Er viel zojuist een pot uit de vensterbank met wat aarde op de grond. Wat zou het relaxed zijn als ik er met mijn smartphone heen kon wijzen en zeggen "zuig dit even op" maar dat is nog een brug te ver geloof ik.

Wat ik wel een beetje een vreemd verhaal vind is dat er nu mooie zone-features zijn ingebouwd, maar dat de robot schijnbaar niet zo iets simpels als oriëntatie of herkenning heeft ingebouwd waardoor de hele kaart opeens is gedraaid. Dat je met een druk op de knop (nu stofzuigen) de hele zoneworkflow reset klinkt niet zo gebruikersvriendelijk.
Zoals ik het begrijp, onthoudt hij zijn kaart wel goed, totdat je de zuiger zelf gaat verplaatsen. Maar met de nieuwe firm/software zou hij dus zijn kaart kunnen bewaren, waardoor je dat probleem niet meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
keverjeroen schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:46:
[...]

Zoals ik het begrijp, onthoudt hij zijn kaart wel goed, totdat je de zuiger zelf gaat verplaatsen. Maar met de nieuwe firm/software zou hij dus zijn kaart kunnen bewaren, waardoor je dat probleem niet meer hebt.
Sando schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:21:

Het is in principe niet zo'n geen probleem hoor. Het opslaan van mappen is alleen van belang als je vanuit een ander systeem (bijv. smart platform) via coordinaten wilt aansturen of als je tussentijds een keer zone wilt zuigen. Dat laatste doe ik vrijwel niet.
Verder zie ik geen nadelen in dat hij de map(pen) niet opslaat. Zo erg is het niet (vind ik) dat hij bij een nieuwe zuigronde weer even een map scan maakt. Hij moet toch ooit op die plek komen om dan te zuigen.

Uiteraard zal het wel een verbetering zijn als het wel kan.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzn
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik kan niet meer verbinden via wifi met de roborock. Iemand enig idee wat ik kan doen? De wifi reset haalt niets uit, app herinstaleren ook niet.
Hij werkt nog maar ik moet de knop induwen om hem te laten schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Jenzn schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:56:
Ik kan niet meer verbinden via wifi met de roborock. Iemand enig idee wat ik kan doen? De wifi reset haalt niets uit, app herinstaleren ook niet.
Hij werkt nog maar ik moet de knop induwen om hem te laten schoonmaken
Zit er ook nog een soort factory reset op?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzn
PuckStar schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:45:
[...]

Zit er ook nog een soort factory reset op?
Ja, maar ook dat had geen resultaat. Erg weinig info in de gebruiksaanwijzing ook.

Het vreemde is, de roborock stuurt wel een wifi signaal uit waar ik mee kan verbinden. Hij zegt gewoon telkens can't find device en dat ik de wifi op de robot moet resetten.

Met de iphone van mijn vrouw raak ik verder in het installatieproces (kon tenminste wachtwoord wifi ingeven in zowel de app als de robot) maar de effectieve verbinding kwam uiteindelijk toch niet tot stand in de app.

Iemand die al contact gehad heeft met support@roborock-eu.com ? Ik vind hun mail wel via google maar vind hem nergens echt terug op hun site. Ik stuurde reeds een mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 19:49
Ik ben momenteel de V2 aan het bekijken als opvolger van mijn Hom-Bot VR64702LVMT. De laatst genoemde vind ik een vrij laag en zacht geluid maken. Het is totaal niet storend, zelfs niet de Turbo modus. Echter op filmpjes van de V2 lijkt deze meer lawaai te maken op een hogere frequentie.

Ik heb tot zo ver ook geen filmpjes gevonden die het geluid laten horen van de verschillende modi. Nu snap ik wel dat de microfoontjes waarmee deze filmpjes worden opgenomen waarschijnlijk het geluid versterken, maar heeft iemand toevallig een Hom-bot gehad en iets kan vertellen over geluid over de V1 of V2? Gaat mij voornamelijk om de 'Quite' modus.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:55
Jenzn schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:33:
[...]

Ja, maar ook dat had geen resultaat. Erg weinig info in de gebruiksaanwijzing ook.

Het vreemde is, de roborock stuurt wel een wifi signaal uit waar ik mee kan verbinden. Hij zegt gewoon telkens can't find device en dat ik de wifi op de robot moet resetten.

Met de iphone van mijn vrouw raak ik verder in het installatieproces (kon tenminste wachtwoord wifi ingeven in zowel de app als de robot) maar de effectieve verbinding kwam uiteindelijk toch niet tot stand in de app.

Iemand die al contact gehad heeft met support@roborock-eu.com ? Ik vind hun mail wel via google maar vind hem nergens echt terug op hun site. Ik stuurde reeds een mail.
Je hebt wel de v2/roborock s5 versie geselecteerd in de app? Ben zelf destijds ook aan het klooien geweest en dat ging ongeveer net zo omdat ik de 'mi vacuum' had geselecteerd i.p.v. de 'roborock'. Of iets in die trant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzn
ThunderStorm schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:18:
[...]

Je hebt wel de v2/roborock s5 versie geselecteerd in de app? Ben zelf destijds ook aan het klooien geweest en dat ging ongeveer net zo omdat ik de 'mi vacuum' had geselecteerd i.p.v. de 'roborock'. Of iets in die trant.
Ja, het verliep een dikke maand geleden allemaal erg soepel maar vorige week hield hij er mee op, kreeg de melding 'device offline' wanneer ik wilde verbinden, daarop de hele boel gereset maar tot nu toe niet meer opnieuw kunnen verbinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Aurora schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:58:
Ik ben momenteel de V2 aan het bekijken als opvolger van mijn Hom-Bot VR64702LVMT. De laatst genoemde vind ik een vrij laag en zacht geluid maken. Het is totaal niet storend, zelfs niet de Turbo modus. Echter op filmpjes van de V2 lijkt deze meer lawaai te maken op een hogere frequentie.

Ik heb tot zo ver ook geen filmpjes gevonden die het geluid laten horen van de verschillende modi. Nu snap ik wel dat de microfoontjes waarmee deze filmpjes worden opgenomen waarschijnlijk het geluid versterken, maar heeft iemand toevallig een Hom-bot gehad en iets kan vertellen over geluid over de V1 of V2? Gaat mij voornamelijk om de 'Quite' modus.
Balanced is rond de 50db. Opgenomen met een gsm vrij dicht bij de zuiger.
Quiet mode kan ik eventueel een ander keer nog wel testen voor je.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Ik lees net in de officiële Roborock Facebook groep dat ze voor de nieuwe firmware/app beta testers zoeken! Ik heb de zuiger gisteren net binnen gehad, dus ik slip even deze beta, maar wie weet interessant voor andere Tweakers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
PuckStar schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:18:
[...]

Balanced is rond de 50db. Opgenomen met een gsm vrij dicht bij de zuiger.
Quiet mode kan ik eventueel een ander keer nog wel testen voor je.
Super, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzn
Even een update: verbinden met de iPhone van mijn vrouw lukte om de een of andere reden wel.
Deze morgen eens gecheckt en ook vanop my android telefoon kan ik nu terug verbinden met de app. Eind goed al goed zullen we maar zeggen.

Had de robot nog niet correct gereset blijkbaar, het houd blijkbaar meer in dan enkel de reset knop naast de wifi led even indrukken. Dit is het antwoord dat ik kreeg van hun support:

Please try to reset the whole device.
Step 1. Press and hold the recharge button for 3-5 seconds.
Step 2. Use a pin to press the reset button next to wifi LED just once and power button, recharge and spot cleaning button's light will be out. When you are doing this, please make sure recharge button is still under your finger's press and holding without moving.
Step 3. Keep holding charge button for 5 seconds after you press reset button's until power button blinks again and you could remove the finger. You will hear the voice restore.

Misschien heeft iemand hier nog wat aan indien er ooit problemen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Jenzn op 24-10-2018 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Is er ook een mogelijkheid om de roborock via de ‘woning app’ te benaderen? Of via ifttt?

The "real" Champ will always be The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
The Champ schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:24:
Is er ook een mogelijkheid om de roborock via de ‘woning app’ te benaderen? Of via ifttt?
ik doe het met IFTTT en Home asssistant, dan kan ik zones aansturen

bv clean kitchen, clean diner room ... of clean all :)
turbo mode on / off
go back to dock
leuke triggertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
Medione1210 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:19:
[...]

..En helaas vergeelt wit vaak in de loop van de tijd (al zie ik hier na een jaar bij mijn witte serie 1 nog geen teken van.).
Sorry, ik ben de hele thread aan het doorlezen en wilde toch op deze oudere post reageren. Wit plastic vergeelt alleen in de zon én wanneer het plastic geen UV coating heeft. Ik heb best een heleboel Xiaomi (and partner-gerelateerd aan) producten die niet vergelen, ook niet in de zon. Het zou mij niet verbazen als de Roborock ook een UV coating heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Aurora schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:22:
[...]

Sorry, ik ben de hele thread aan het doorlezen en wilde toch op deze oudere post reageren. Wit plastic vergeelt alleen in de zon én wanneer het plastic geen UV coating heeft. Ik heb best een heleboel Xiaomi (and partner-gerelateerd aan) producten die niet vergelen, ook niet in de zon. Het zou mij niet verbazen als de Roborock ook een UV coating heeft.
Klopt, blijft ook keurig wit. Behalve het omhulsel van de radar, die begint na een jaar te vergelen. Is ook van een ander materiaal gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
Medione1210 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:26:
[...]

Klopt, blijft ook keurig wit. Behalve het omhulsel van de radar, die begint na een jaar te vergelen. Is ook van een ander materiaal gemaakt!
Staat jouw Roborock open op een zonnige plek of zit deze bijvoorbeeld onder een kast/bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Aurora schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:16:
[...]

Staat jouw Roborock open op een zonnige plek of zit deze bijvoorbeeld onder een kast/bank?
Onder een raam kozijn(met vitrage) , maar aan de noordkant dus er komt nooit zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
Medione1210 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:35:
[...]

Onder een raam kozijn(met vitrage) , maar aan de noordkant dus er komt nooit zon.
Dank voor je antwoord! Als ik ergens meer allergisch voor ben dan vergeeld plastic is het deels vergeeld plastic. Heb even snel bekeken of dat lidar kapje makkelijk ervan kan. Dat kan gelukkig, dan kan ik deze mooi overspuiten als 'ie echt lelijk geel is geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Aurora schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:55:
[...]

Dank voor je antwoord! Als ik ergens meer allergisch voor ben dan vergeeld plastic is het deels vergeeld plastic. Heb even snel bekeken of dat lidar kapje makkelijk ervan kan. Dat kan gelukkig, dan kan ik deze mooi overspuiten als 'ie echt lelijk geel is geworden :+
Of eventueel zo'n stickerset die je op Ali kan kopen.

Ik heb er overigens ook een hekel aan!

De hele voorkant van mijn CV ketel is in 3 jaar vergeeld en daar stoor ik me ook mateloos aan! En die hangt in de garage :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

NoFate schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:36:
[...]

ik doe het met IFTTT en Home asssistant, dan kan ik zones aansturen

bv clean kitchen, clean diner room ... of clean all :)
turbo mode on / off
go back to dock
leuke triggertjes
Hoe doe je dat? En moet je al die namen opnieuw invoeren als de roborock per ongeluk* een nieuwe scan heeft gemaakt?

*) Bijvoorbeeld als je dat ding eens per week handmatig op de bovenverdieping neerzet om stof te zuigen, dan zijn al je zones weg.

[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 24-10-2018 19:21 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Hi,

Iemand nog tips om de token te achterhalen van de roborock?

Ik probeer deze methode: https://community.openhab...obot-vacuum-binding/31317 maar krijg een lege token terug. Ik heb netjes eerst de appdata verwijderd, toen de app en toen versie 5.0.19 geinstalleerd. Daarin ingelogd, Roborock wifi gereset en opnieuw toegevoegd. Daarna de rest gevolgd. Ik zie in de export ook het miio2.db bestand (wat ik ook kan openen), maar in die database is de token niet ingevuld.

Iemand een andere manier? Of moet ik meer resetten, voor ik de 5.0.19 app gebruik?

-edit- Met versie 5.0.30 lukt het me wel.. :) Die tip vond ik hier: https://github.com/ultrara1n/MiToolkit/issues/17

[ Voor 9% gewijzigd door keverjeroen op 24-10-2018 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

keverjeroen schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:19:
Hi,

Iemand nog tips om de token te achterhalen van de roborock?

Ik probeer deze methode: https://community.openhab...obot-vacuum-binding/31317 maar krijg een lege token terug. Ik heb netjes eerst de appdata verwijderd, toen de app en toen versie 5.0.19 geinstalleerd. Daarin ingelogd, Roborock wifi gereset en opnieuw toegevoegd. Daarna de rest gevolgd. Ik zie in de export ook het miio2.db bestand (wat ik ook kan openen), maar in die database is de token niet ingevuld.

Iemand een andere manier? Of moet ik meer resetten, voor ik de 5.0.19 app gebruik?
Volg deze eens, daarmee hebben meerdere succes gehad: https://www.home-assistan...trieving-the-access-token. Versie 5.0.30 van de app zou moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Sando schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:13:
[...]

Hoe doe je dat? En moet je al die namen opnieuw invoeren als de roborock per ongeluk* een nieuwe scan heeft gemaakt?

*) Bijvoorbeeld als je dat ding eens per week handmatig op de bovenverdieping neerzet om stof te zuigen, dan zijn al je zones weg.
ja idd, , als je dat ding een andere verdieping laat doen, dan moet je idd terug een CLEAN doen, anders zal hij niet naar de zone rijden omdat hij ontoereikend is
of als de map eens corrupt geraakt ,dan werken de zones ook niet meer, dan moet je ook weer een clean map doen
belangrijk dus als je met zone cleaning werkt, en je wiilt alles stofzuigen, dan moet dit uiteraard ook een grote zone zijn

maar ik hoop dat binnenkort de issues dat de map corrupt geraakt of draait opgelost zijn, als je de map kan saven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PuckStar
NoFate schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:51:
[...]

ja idd, , als je dat ding een andere verdieping laat doen, dan moet je idd terug een CLEAN doen, anders zal hij niet naar de zone rijden omdat hij ontoereikend is
of als de map eens corrupt geraakt ,dan werken de zones ook niet meer, dan moet je ook weer een clean map doen
belangrijk dus als je met zone cleaning werkt, en je wiilt alles stofzuigen, dan moet dit uiteraard ook een grote zone zijn

maar ik hoop dat binnenkort de issues dat de map corrupt geraakt of draait opgelost zijn, als je de map kan saven
want met een nieuwe clean kan de nieuwe map 90 graden gedraaid zijn vergeleken met de vorige keer en dan zijn al je zone coordinaten in bijv. Home Assistant ineens niets meer waard.
opslaan van mappen is wat we echt nodig hebben.

Hoe ik het in HASS heb gedaan is met scripts. En die scripts kan ik weer activeren vanaf de google home mini.

Overigens om coördinaten te vinden is https://play.google.com/s...etails?id=de.flole.xiaomi verruit het makkelijkst.
Klik op Map.
Klik op Zoned cleanup.
Teken je zone.
en houd de Cleanup button even ingedrukt et voila hij kopieert de coördinaten naar je clipboard. Paste effe in een whatsapp ofzo en je ziet ze.

[ Voor 19% gewijzigd door PuckStar op 24-10-2018 22:12 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
PuckStar schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:02:
[...]

want met een nieuwe clean kan de nieuwe map 90 graden gedraaid zijn vergeleken met de vorige keer en dan zijn al je zone coordinaten in bijv. Home Assistant ineens niets meer waard.
opslaan van mappen is wat we echt nodig hebben.

Hoe ik het in HASS heb gedaan is met scripts. En die scripts kan ik weer activeren vanaf de google home mini.

Overigens om coördinaten te vinden is https://play.google.com/s...etails?id=de.flole.xiaomi verruit het makkelijkst.
Klik op Map.
Klik op Zoned cleanup.
Teken je zone.
en houd de Cleanup button even ingedrukt et voila hij kopieert de coördinaten naar je clipboard. Paste effe in een whatsapp ofzo en je ziet ze.
yep, ook gedaan met flovevac om die coordinaten te kopieren, en hier ook met scripts gewerkt
maar ik lanceer dat script vanaf IFTTT

heb jij die via je HA app cloud/local direct in je google home app? en ook werkend in het NL ?
ik heb ze wel direct in de home app, maar via google home kan ik ze neit lanceren in het NL, wel via de google assistant via mijn telefoon

engels uiteraard allemaal geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
NoFate schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:28:
[...]

yep, ook gedaan met flovevac om die coordinaten te kopieren, en hier ook met scripts gewerkt
maar ik lanceer dat script vanaf IFTTT

heb jij die via je HA app cloud/local direct in je google home app? en ook werkend in het NL ?
ik heb ze wel direct in de home app, maar via google home kan ik ze neit lanceren in het NL, wel via de google assistant via mijn telefoon

engels uiteraard allemaal geen probleem
ik heb nog totaal niets getest met Nederlands omdat ik dan e.e.a. ook moet gaan omzetten en daar heb ik nog niet echt zin in :). Dus alles nog Engels.
Ik heb het trouwens niet via de cloud app maar lokaal dus de Manual setup hier.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 10:24
JBS schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:55:
[...]
Je locatie in de Mi Home app aanpassen naar Mainland China maar daar zelf niet zitten, werkt kennelijk niet om zo de firmware upgrade te forceren.
dit heeft in het verleden wel bij de mijne gewerkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berghefr
  • Laatst online: 10-09 09:01
Hoi Allemaal,

Ik hen nu ongeveer 2 weken de Robo S50 in huis. Ook besteld via PT uit duitsland.

Ik heb een vraag over het dweilen. Als ik in de app aangeeft dat de clean mode "Mop" moet zijn en dan het tankje gevuld met water bevestig wordt pas tegen het einde van het rondje de vloer een beetje vochtig. Zeker de eerste 20 minuten zie je helemaal niks van vocht op de vloer (je moet heel goed voelen wil je misschien wat zien..) .

Is dat bij jullie ook zo?

Ik heb aan het tankje verder niks gedaan, komt rechtstreeks vanuit de doos (alleen het tankje vullen met water) rechtstreeks onder de robot. Heb inmiddels de robot totaal 3 rondjes laten lopen met dweilfunctie aan, maar blijft nog geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
berghefr schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:04:
Hoi Allemaal,

Ik hen nu ongeveer 2 weken de Robo S50 in huis. Ook besteld via PT uit duitsland.

Ik heb een vraag over het dweilen. Als ik in de app aangeeft dat de clean mode "Mop" moet zijn en dan het tankje gevuld met water bevestig wordt pas tegen het einde van het rondje de vloer een beetje vochtig. Zeker de eerste 20 minuten zie je helemaal niks van vocht op de vloer (je moet heel goed voelen wil je misschien wat zien..) .

Is dat bij jullie ook zo?

Ik heb aan het tankje verder niks gedaan, komt rechtstreeks vanuit de doos (alleen het tankje vullen met water) rechtstreeks onder de robot. Heb inmiddels de robot totaal 3 rondjes laten lopen met dweilfunctie aan, maar blijft nog geen verbetering.
Klinkt alsof je de dweil niet nat hebt gemaakt van te voren.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 20:59
Na recent een Roomba 691 geprobeerd te hebben, die lang niet overal kwam in m'n woonkamer, heb ik besloten om of een Roomba 960 of een Xiaomi Mi Vacuum te kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar de Xiaomi vanwege de betere navigatie & lagere prijs & uitgebreidere features. Wel heb ik een vraagje, waar ik het antwoord niet op heb kunnen vinden.

Wat ik merkte bij de Roomba 691, is dat deze vast kwam te zitten tussen de poten van mijn eettafel stoelen (zie onderstaande foto's). Dat is met de Roomba's redelijk elegant op te lossen door de virtual walls te plaatsen, die daar niet meer zijn dat een klein apparaatje wat je plaatst. Bij de Xiaomi is er natuurlijk de magnetische tape, maar die wil ik liever niet rondom m'n eetkamer tafel op de grond plakken..

Heeft iemand een idee of het gaat werken als ik die tape onder de stoelpoten plak? En ik zag een post waarin het leek dat de virtual walls software matig te plaatsen zijn met de nieuwste software, kan iemand aangeven of dit inderdaad zo is en of het goed werkt?

https://imgur.com/a/2AK37sd
https://imgur.com/a/v4eACVP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb zo goed als identieke stoelen, en heb zelf nog geen Xiaomi, en dat is ook hetgeen waar ik me zorgen over maak. Ik heb wel al keer tijd geleden hier gelezen van iemand wiens Xiaomi ook niet met zulke stoelen overweg kan. Dus dan is de oplossing inderdaad een virtual wall, waarbij software versie het handigste zou zijn, als dat goed ontworpen is. Ik vermoed dat magnetische tape onder de stoelen niet afdoende zal zijn, maar als iemand ervaring heeft dat dat wel genoeg is, zou dat ook mooi zijn.

Wat betreft software is van wat ik hier lees het nog niet beschikbaar voor buiten China (tenzij alles op China is ingesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berghefr
mrpink83 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:33:
[...]

Klinkt alsof je de dweil niet nat hebt gemaakt van te voren.... :)
Klopt heb ik inderdaad niet gedaan! Zal het eens proberen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berghefr
WhistlerNL schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:14:
Na recent een Roomba 691 geprobeerd te hebben, die lang niet overal kwam in m'n woonkamer, heb ik besloten om of een Roomba 960 of een Xiaomi Mi Vacuum te kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar de Xiaomi vanwege de betere navigatie & lagere prijs & uitgebreidere features. Wel heb ik een vraagje, waar ik het antwoord niet op heb kunnen vinden.

Wat ik merkte bij de Roomba 691, is dat deze vast kwam te zitten tussen de poten van mijn eettafel stoelen (zie onderstaande foto's). Dat is met de Roomba's redelijk elegant op te lossen door de virtual walls te plaatsen, die daar niet meer zijn dat een klein apparaatje wat je plaatst. Bij de Xiaomi is er natuurlijk de magnetische tape, maar die wil ik liever niet rondom m'n eetkamer tafel op de grond plakken..

Heeft iemand een idee of het gaat werken als ik die tape onder de stoelpoten plak? En ik zag een post waarin het leek dat de virtual walls software matig te plaatsen zijn met de nieuwste software, kan iemand aangeven of dit inderdaad zo is en of het goed werkt?

https://imgur.com/a/2AK37sd
https://imgur.com/a/v4eACVP
Wij hebben onder het kleed z'n magneetstape liggen (niet de officiele van xiaomi) en dat werkt prima. Net echt hoogpolig maar zeker geen laag. Hij rijdt t/m de tape en gaat dan weer keurig de andere kant op of rijdt parallel aan de tape. Waarschijnlijk als je onder de stoelpoten de tape plakt rijdt hij waarschijnlijk tegen de stoelpoot aan en gaat dan weer de andere kant op.

Ps wij hebben ook ongeveer dezelfde stoelpoten onder onze stoelen. Maar hij gaat er keurig overheen. Wel heeft hij er wat moeite mee en moet hij meerdere malen keren en steken (staan 4 van deze stoelen naast elkaar) . Duurt even maar tot nu toe nog nooit vast gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

berghefr schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:34:
[...]

Wij hebben onder het kleed z'n magneetstape liggen (niet de officiele van xiaomi) en dat werkt prima.
Mag ik vragen waar je deze magneettape vandaan hebt? Zou het graag willen proberen namelijk onder de deurmat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berghefr
Qon schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:08:
[...]

Mag ik vragen waar je deze magneettape vandaan hebt? Zou het graag willen proberen namelijk onder de deurmat.
Wij hebben deze gekocht via amazon.de.

Vrij snel in huis. Ieder geval sneller dan de officiele via bijvoorbeeld ali.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 20:59
berghefr schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:34:
[...]

Wij hebben onder het kleed z'n magneetstape liggen (niet de officiele van xiaomi) en dat werkt prima. Net echt hoogpolig maar zeker geen laag. Hij rijdt t/m de tape en gaat dan weer keurig de andere kant op of rijdt parallel aan de tape. Waarschijnlijk als je onder de stoelpoten de tape plakt rijdt hij waarschijnlijk tegen de stoelpoot aan en gaat dan weer de andere kant op.

Ps wij hebben ook ongeveer dezelfde stoelpoten onder onze stoelen. Maar hij gaat er keurig overheen. Wel heeft hij er wat moeite mee en moet hij meerdere malen keren en steken (staan 4 van deze stoelen naast elkaar) . Duurt even maar tot nu toe nog nooit vast gelopen.
Bedankt voor de reactie, ik ga het gewoon proberen. Als hij toch vast komt te zitten dan met tape aan de slag en hopen dat die firmware update snel komt. Zal wel een update plaatsen als ik wat ervaring op heb gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Is er hier iemand die toevallig meedoet met de beta voor de nieuwe app? Ben wel benieuwd of die ook iets vlotter is. Vind de huidige EU app erg traag met het laden van de map en notificaties komen soms erg laat.

Ben wel benieuwd waarom jullie hierboven niet willen dat de Roborock over een kleed/mat heen gaat? Bij ons zuigt hij een kleed, een droogloopmat en een kokosmat perfect schoon (en dat met meerdere katten en langharige vrouwen in huis :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berghefr
keverjeroen schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:25:

...

Ben wel benieuwd waarom jullie hierboven niet willen dat de Roborock over een kleed/mat heen gaat? Bij ons zuigt hij een kleed, een droogloopmat en een kokosmat perfect schoon (en dat met meerdere katten en langharige vrouwen in huis :P )
De droogloop mat laat ik hem ook gewoon overheen gaan, geen probleem. Het andere kleed is te hoogpolig en loopt vast op het moment dat de robot wil draaien en keren. 3x geprobeerd en 3x de sidebrush vast gelopen (hij draait zich erin vast), helaas dus het kleed nog zelf doen.

[ Voor 3% gewijzigd door berghefr op 30-10-2018 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
berghefr schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:06:
[...]

De droogloop mat laat ik hem ook gewoon overheen gaan, geen probleem. Het andere kleed is te hoogpolig en loopt vast op het moment dat de robot wil draaien en keren. 3x geprobeerd en 3x de sidebrush vast gelopen (hij draait zich erin vast), helaas dus het kleed nog zelf doen.
Ok, dan hebben wij net geluk met het kleed denk ik. Is redelijk hoogpolig en hij gaat er perfect overheen. Deze is het volgens mij: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60348050/ (nee ligt niet in de woonkamer, maar slaapkamer dochtertje.. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
keverjeroen schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:21:
[...]

Ok, dan hebben wij net geluk met het kleed denk ik. Is redelijk hoogpolig en hij gaat er perfect overheen. Deze is het volgens mij: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60348050/ (nee ligt niet in de woonkamer, maar slaapkamer dochtertje.. ;) )
ligt ook aan de kleur.
wij hebben https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00345846/
en daar doet ie zeer paniekerig over. Hij denkt na een tijdje dat ie vast zit.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Kodess schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:46:
[...]

ligt ook aan de kleur.
wij hebben https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00345846/
en daar doet ie zeer paniekerig over. Hij denkt na een tijdje dat ie vast zit.
Dat zou zomaar echt door de kleur kunnen komen. Mijn oude Roomba was vaak allergisch voor donkere ondergronden, omdat hij dan zijn val-beveiliging in werking trad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7108
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-08 14:47
PuckStar schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:25:
[...]

Let wel op dat je originele Xiaomi parts besteld. Deze zijn iets duurder maar imitatie parts zijn shabby naar mijn ervaring...
'Xiao xiu' rijdt hier al dik een jaar rond , regelmatig op verschillende verdiepingen zonder enige issues(wel raad ik een magneetstrip aan om No go zones af te schermen) Top apparaat! Wel wordt iedere verdieping ieder keer opnieuw gescand door de LIDAR maar zonder problemen. Enige probleem is dat rvs stoelpoten of verchroomde objecten niet gezien of verkeerd gereflecteerd worden waardoor hij er vaak tegenaan rijdt. Maar dat is voor mij het énige minpunt.

[ Voor 14% gewijzigd door Neles7108 op 31-10-2018 04:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Neles7108 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 04:27:
[...]
Let wel op dat je originele Xiaomi parts besteld. Deze zijn iets duurder maar imitatie parts zijn shabby naar mijn ervaring...
'Xiao xiu' rijdt hier al dik een jaar rond , regelmatig op verschillende verdiepingen zonder enige issues(wel raad ik een magneetstrip aan om No go zones af te schermen) Top apparaat! Wel wordt iedere verdieping ieder keer opnieuw gescand door de LIDAR maar zonder problemen. Enige probleem is dat rvs stoelpoten of verchroomde objecten niet gezien of verkeerd gereflecteerd worden waardoor hij er vaak tegenaan rijdt. Maar dat is voor mij het énige minpunt.
Helemaal waar. Probeer voor de onderdelen de officiele onderdelen te vinden! Namaak werkt soms helemaal niet of gaat sneller kapot.
Let ook op dat sommige shops beweren dat ze de officiele onderdelen verkopen terwijl dat feitelijk niet zo is.
Lees dus ook de feedback reviews en als ik daar ook maar 1 bericht zie van: het is niet echt. dan bestel ik daar niet.

Betreft magneetstrip er komt dus in de nieuwe firmware versie de mogelijkheid om virtual walls te tekenen en de map op te slaan!

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berghefr
Ik heb de robot nu 3x per week ingeprogrammeerd wanneer wij niet thuis zijn. Standaard staat hij op balanced en heb ik nog niet veranderd. Gebruiken jullie deze modus ook? Lijkt mij geen kwaad kunnen als deze naar MAX gaat. Behalve het geluid (wij zijn dan toch niet thuis) maar wel betere zuigkracht. Of wordt dit afgeraden doordat hij dan sneller stuk gaat oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7108
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-08 14:47
PuckStar schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:32:
[...]

Helemaal waar. Probeer voor de onderdelen de officiele onderdelen te vinden! Namaak werkt soms helemaal niet of gaat sneller kapot.
Let ook op dat sommige shops beweren dat ze de officiele onderdelen verkopen terwijl dat feitelijk niet zo is.
Lees dus ook de feedback reviews en als ik daar ook maar 1 bericht zie van: het is niet echt. dan bestel ik daar niet.

Betreft magneetstrip er komt dus in de nieuwe firmware versie de mogelijkheid om virtual walls te tekenen en de map op te slaan!
Goed nieuws!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keverjeroen
Hey! Ik kan de beta app installeren.. (tenminste, aanmelden voor..) :) Vanmorgen had ik een 'gewone' update beschikbaar voor Mi Home, die heb ik geïnstalleerd. Bij die update werd al de link naar de beta getoond, maar die werkte (vanaf mijn telefoon) nog niet.

Nu probeer ik het nog een keer via de browser op mn pc en kan ik me aanmelden via https://play.google.com/apps/testing/com.xiaomi.smarthome

- Edit - De werkelijke update van de app heb ik nog niet ontvangen. Lees dat het 12 uur kan duren.

Op FB lees ik wisselende ervaringen met de nieuwe app. Het opslaan van maps lijkt nog niet lekker te werken. Je kan maar 1 map opslaan (dus niet voor iedere verdieping bijvoorbeeld) en bij verplaatsen van Roborock naar een andere verdieping, maakt hij een vreemde combi van de opgeslagen map en de nieuwe ruimte.

https://www.facebook.com/...rmalink/2126165054072696/

[ Voor 41% gewijzigd door keverjeroen op 01-11-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ah, maar moet je ook green nieuwe firmware installeren voor die maps functie? Of krijg je die ook gepresenteerd samen met de beta app?
Moet je ook op mainland China zitten om dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
iemand die beta en saved maps feature al heeft gebruikt? hoe werkt dit als je bv de stofzuiger op de bovenverdieping wilt laten starten? moet je dan de saved map feature telkens uit/aan zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Dit gaat alleen op voor versie 2/de Roborock neem ik aan? Als het een beetje goed functioneert is dat een uitstekende reden op op 11/11 mijn v1 te vervangen. Al hoop ik dan wel dat er dan ook een api call komt voor een map cleanup, ipv de nu matig functionerende zoned cleanup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Thuis heb ik mijn SSID omgegooid en komt de robovac (gen2 dus) niet meer voor in de app. Vorige keer was het een behoorlijk geklooi om hem te koppelen, maar nu krijg ik hem helemaal niet meer gekoppeld.

Ik heb zowel een wifi reset uitgevoerd (spot+dock knop indrukken) of de reset ingedrukt onder de klep. Hij zegt wel dat wifi reset wordt, maar in de app kan ik hem niet terug vinden. Ook via mijn account op andere Xiaomi servers aangemeld, maar dat lijkt ook niet te helpen.

Heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:42
@mithras Alleen SSID omgegooid, of daarmee ook naar een 5Ghz band overgegaan? Zo ja, dan weer een 2.4 Ghz in de lucht helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De Hulk schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:49:
@mithras Alleen SSID omgegooid, of daarmee ook naar een 5Ghz band overgegaan? Zo ja, dan weer een 2.4 Ghz in de lucht helpen.
Van een experiabox overgestapt naar Unifi AP's, maar de beide radio's zijn wel aan. Dus hij heeft in principe wel 2.4Ghz ontvangst, zou ik denken.

Ik zie ook dat ik wel een SSID in de buurt heb, zoals bijv roborock-vacuum-s5_miapAC4B. Op kanaal 11, zonder authenticatie. Maar kan mijn app die dan niet vinden wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
@mithras :) Ik heb die unifi's een paar maanden geleden ook neergezet! Daarbij in de eerste instantie die 2.4 achterwege gelaten, later alsnog aangemaakt omdat ik Beppie kwijt was. Daarna kon ik met Wifi reset gewoon weer pairen.
Heb je die 2.4 Ghz band wel aangezet op de AP de goede verdieping? Met meerdere AP's moet je goed opletten in ieder geval.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
thecompany schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:43:
Dit gaat alleen op voor versie 2/de Roborock neem ik aan? Als het een beetje goed functioneert is dat een uitstekende reden op op 11/11 mijn v1 te vervangen. Al hoop ik dan wel dat er dan ook een api call komt voor een map cleanup, ipv de nu matig functionerende zoned cleanup.
Wat is er op 11/11?

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
@ThaStealth Het is dan Sale bij Ali dus scheelt je weer een paar euro met bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
WhistlerNL schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:51:
[...]

Bedankt voor de reactie, ik ga het gewoon proberen. Als hij toch vast komt te zitten dan met tape aan de slag en hopen dat die firmware update snel komt. Zal wel een update plaatsen als ik wat ervaring op heb gedaan!
Hoe werkt het bij jou? Al tape geprobeerd?

Ik heb hem net binnen en zojuist zijn eerste rondje laten maken. Maar hij heeft het toch wel echt moeilijk met deze poten, vooral as hij nog met de achterkant er op staat en dan met de voorkant bij een andere stoel of tafelpoot aankomt.

Denk dat ik maar tape ga bestellen om te kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Begin van het carnaval seizoen
Sint Maarten
Singles day <= Dit is het moment dat er veel koopjes zijn, echter moet je nu al weten wat de prijzen zijn, zodat je op de 11e niet iets koopt wat eigenlijk geen koopje is.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Philip Ross schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:04:
[...]

Ik heb hem net binnen en zojuist zijn eerste rondje laten maken. Maar hij heeft het toch wel echt moeilijk met deze poten, vooral as hij nog met de achterkant er op staat en dan met de voorkant bij een andere stoel of tafelpoot aankomt.

Ja en dan eerst proberen tape aan de onderkant te plakken, of misschien was je dat al wel van plan :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Philip Ross schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:04:
[...]

Komt hij er echt op vast zitten, of alleen moeite ermee? Ik wacht nog maar even of magneetstrip voor je werkt voor ik er zelf eentje bestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Sissors schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:19:
[...]

Komt hij er echt op vast zitten, of alleen moeite ermee? Ik wacht nog maar even of magneetstrip voor je werkt voor ik er zelf eentje bestel :)
Hij komt ook echt vast te zitten. Is 2 keer gebeurd tijdens het testen. Beide keren kwam hij wel netjes op de stoelpoot maar bij het af rijden raakte hij 1 keer een tafelpoot waardoor hij moest draaien wat niet lukte en 1 keer raakte hij de stoelppot er naast met de bumber aan de voorkant (die doordat hij overhelde naar voren bij het afrijden heel laag zat) en wilde hij ook weer draaien wat niet lukte.

Volgende stap is tape proberen te krijgen en kijken of dat helpt.

Verder wel super tevreden, geluid valt reuze mee en hij gaat ook lekker vlot. Verder nog 1 drempel in huis die wat aan de hoge kant is maar ook daar kwam hij met een paar keer proberen wel overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Stil en lekker vlot is mijn huidige Hombot ook al. Alleen die stoelen gaat hij zo van over de zeik. Ik zou er eentje willen die wel slim is, maar totaal niet over drempels kan. Gezien dat niet bestaat ben ik wel benieuwd of magneetstrips aan de onderkant voldoende gaan zijn, of dat het te ver weg is voor hem om te detecteren. Magneetstrips aan de bovenkant zal er niet uit zien waarschijnlijk.
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de tweede generatie.
Voor de eerste generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016.
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.

Let op dat bij het plaatsen van een URL naar een product er geen referral in verwerkt is.