Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik weet niet zeker of dit al is langsgekomen een zwarte uitvoering, de Roborock S55. Wel erg prijzig.
https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_009735408756.html
Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/soa/gb/pdm-product-pic/Electronic/2018/08/03/goods_img-v1/20180803174946_57880.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door InFamous op 08-08-2018 12:34 . Reden: Referral verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Trackerfire schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:29:
Die van ons heeft de geest gegeven. 4 maanden gedaan. Batterij morsdood. Moet naar Polen worden opgestuurd voor reparatie, dat is wel even een tegenvallertje...
Aangezien ik hier vaak lees dat je veel zelf kan vervangen, kan dat dan niet met de batterij?

@Medione1210 Ik vind hem wel mooier dan de witte

[ Voor 6% gewijzigd door streamnl op 07-08-2018 19:48 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
streamnl schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:47:
[...]

@Medione1210 Ik vind hem wel mooier dan de witte
Ik ook. En helaas vergeelt wit vaak in de loop van de tijd (al zie ik hier na een jaar bij mijn witte serie 1 nog geen teken van.).
Aangezien ik hier vaak lees dat je veel zelf kan vervangen, kan dat dan niet met de batterij?
Ja, je kan de batterijen ook los bestellen op AliExpress. Je zou ook kunnen vragen of ze een nieuwe batterij onder garantie willen opsturen en die dan zelf plaatsen.

[ Voor 31% gewijzigd door Medione1210 op 07-08-2018 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Laatst online: 13-09 08:55
Heb ik weer, apparaat heeft 1x rond gereden. Tijdens de 2e keer schiet het rechter wiel vast en rijd meneer een rondje en geeft daarna error. Er zit niks tussen het wiel en ook als ik met de hand draai merk ik het enorme verschil. Ben bang dat hij terug moet.. of heeft iemand nog een geniaal idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Kaas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07 17:17
Baseje schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:55:
Heb ik weer, apparaat heeft 1x rond gereden. Tijdens de 2e keer schiet het rechter wiel vast en rijd meneer een rondje en geeft daarna error. Er zit niks tussen het wiel en ook als ik met de hand draai merk ik het enorme verschil. Ben bang dat hij terug moet.. of heeft iemand nog een geniaal idee?
Beetje wd40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:55
Mijn roborock begint een beetje creepy te doen.. 's ochtends vind ik hem vaak een klein stukje van de charging pad af geparkeerd en is dan uitgeschakeld of geeft een charge error (pinnen schoonmaken). Als ik 'm dan met de hand terug zet heeft ie nog wel 75% accu oid.. Ik snap niet waarom hij zonder een schedule van de pad af rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 13:04
CopyCatz schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:25:
Mijn roborock begint een beetje creepy te doen.. 's ochtends vind ik hem vaak een klein stukje van de charging pad af geparkeerd en is dan uitgeschakeld of geeft een charge error (pinnen schoonmaken). Als ik 'm dan met de hand terug zet heeft ie nog wel 75% accu oid.. Ik snap niet waarom hij zonder een schedule van de pad af rijdt?
Als hij los raakt van zijn dock (of de stroom gaat van de dock af) gaat hij er wat van af rijden om "rond te kunnen kijken"
Als hij het dock niet kan vinden binnen een bepaalde tijd blijft hij daar staan.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Kodess schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:57:
[...]

Als hij los raakt van zijn dock (of de stroom gaat van de dock af) gaat hij er wat van af rijden om "rond te kunnen kijken"
Als hij het dock niet kan vinden binnen een bepaalde tijd blijft hij daar staan.
Thanks, ik zag ook dat die bodemplaat niet meer aan de lader vast zat, kan zijn dat hij daardoor de lader wegdrukte ofzo.. Even kijken wat ie nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Laatst online: 13-09 08:55
Krijg een nieuw wiel opgestuurd,
Wd40 heeft weinig nut...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
Hier in huis sinds deze week ook een Roborock rondrijden; prachtig apparaat. Ik heb hem _strak_ ingebouwd onder de keukenkastjes; deze waren 10cm hoog. Plintjes moest ik na de verhuizing nog steeds plaatsen, dus gelijk een klein U-vormig hokje voor hem gemaakt. (filmpje zie onder).

Zuigen gaat prima; echter wilde hij niet over de vloerkleden heenrijden zonder de cliff-sensor af te plakken. De kleden zijn middengrijs en donkerblauw, maar dat lijkt blijkbaar toch teveel op een afgrond helaas.

Met afplakken van de 4 sensors gaat het prima, maar dan dondert het apparaat natuurlijk van de trap als we hem op de 1e verdieping zetten. Dit is op te lossen door een strip te plaatsen voor de trap had ik bedacht. Nu is mijn vraag of de plak-magneetstrippen ook werken als de cliff-sensors zijn afgeplakt?. Daarnaast ben ik benieuwd of iemand al ervaring heeft met het plaatsen van deze strips onder het laminaat ipv erop; gaat dat dan nog werken? Op het laminaat plakken kan in principe wel, maar mooier is om het eronder te plaatsen (~7mm dik ofzo).

Voor de liefhebbers nog twee filmpje van de ingebouwde dock onder een van de keukenkastjes:
exit: YouTube: Roborock s50 verlaat zijn hok
return: YouTube: Roborock s50 komt thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

ThunderStorm schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:27:
Hier in huis sinds deze week ook een Roborock rondrijden; prachtig apparaat. Ik heb hem _strak_ ingebouwd onder de keukenkastjes; deze waren 10cm hoog. Plintjes moest ik na de verhuizing nog steeds plaatsen, dus gelijk een klein U-vormig hokje voor hem gemaakt. (filmpje zie onder).
Je zou je bijna afvragen: Wie was er eerder? De keuken of de robot :)

Heb overwogen om mijn Roborock onder de bank te laten parkeren, maar dat uiteindelijk niet gedaan omdat dan het leegmaken van het stofbakje wat lastig is. Dat is dan nét te veel werk wat mij betreft. Ervaar jij dat niet als lastig?

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 20-08-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
JBS schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:43:
[...]

Heb overwogen om mijn Roborock onder de bank te laten parkeren, maar dat uiteindelijk niet gedaan omdat dan het leegmaken van het stofbakje wat lastig is. Dat is dan nét te veel werk wat mij betreft. Ervaar jij dat niet als lastig?
Hier staat hij onder de box en zo vaak is het bakje ook niet vol. Zo ja, dan ergens naartoe laten rijden en schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
JBS schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:43:
[...]

Thnx. Soms komen dingen precies goed uit ;)

Ik wilde hem sowieso uit het zicht hebben. Het is best een mooi apparaat als gadget gezien, maar ik hoef er niet elke dag tegen aan te kijken. (Nog) geen idee hoe snel het stofbakje vol is. Ik zal over een paar wekenwel laten weten hoe het bevalt. Vanaf nu gaat hij elke nacht om 3 uur een rondje door de woonkamer/keuken maken. Zo’n 60m2 dus heel wat stof denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boezeke
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-08-2022

Met afplakken van de 4 sensors gaat het prima,
Hoe heb je dit gedaan? Ik had ze hier ook afgeplakt maar kreeg telkens een error dat ik de sensors moest reinigen :(

[ Voor 27% gewijzigd door boezeke op 20-08-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
boezeke schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:07:
[...]

Hoe heb je dit gedaan? Ik had ze hier ook afgeplakt maar kreeg telkens een error dat ik de sensors moest reinigen :(
Ow... ik heb er gewoon schilderstape op geplakt (zodat je geen lijmresten op je sensors krijgt) en dat werkt prima. Alleen dus nog geen idee of de magneetstrip-detectie dan nog werkt. Ik _denk_ van wel, want 'magneet', maar wil dat nog wel even bevestigd krijgen alvorens ik voor 2 trappen die strips bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz

Voor de liefhebbers nog twee filmpje van de ingebouwde dock onder een van de keukenkastjes:
exit: YouTube: Roborock s50 verlaat zijn hok
return: YouTube: Roborock s50 komt thuis
Bij mij staat het dock ook onder een kastje, maar sinds de laatste update zie ik 'm nu vrijwel iedere ochtend half eronder vandaan staan, met error 13 vanwege niet kunnen laden. Ik krijg als tip van de leverancier dat ie helemaal vrij moet staan, dus nu heb ik 'm een paar dagen ruimer opgesteld om te kijken of hij er nog steeds last van heeft. Er lijkt verder niks mis met de hardware want terugkeren naar dock en laden gaat prima, dus ik ben nu aan het testen of het wegrijden inderdaad iets te maken heeft met de kast.

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Ik ben over, gister er ook een besteld als opvolger van mijn "domme" DirtDevil.

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

Overlegne schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:55:
Ik ben over, gister er ook een besteld als opvolger van mijn "domme" DirtDevil.
Ik kom van precies dezelfde situatie.

Eerst de dirt devil laten rijden.
Daarna de xiaomi laten rijden.

Wat een stof had de dirt devil achter gelaten!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Qon schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:59:
[...]

Ik kom van precies dezelfde situatie.

Eerst de dirt devil laten rijden.
Daarna de xiaomi laten rijden.

Wat een stof had de dirt devil achter gelaten!
Ik ben heel benieuwd, nooit erg overtuigd geweest van de kunde van de DirtDevil, puur als medewerking in het huishouden was het prima. Het zelf opladen en aanzetten leidde er toe dat hij na verloop van tijd steeds minder gebruikt werd.
Hopelijk komt daar nu verandering in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 17:43
I heb precies hetzelfde gedaan als jij, met mijn versie 1. Start schoonmaken en dock terugvinden doet hij allemaal prima. Alleen ik heb een probleem dat ze met de remote control functie het dock niet wil verlaten, ze doet dan net alsof ze ergen tegenaan rijdt, ookal staat er niks. Lijkt er op dat ze het toch te krap vindt. Werkt dat bij de versie 2 wel?

Het bakje legen doe ik met een scriptje via Home Assistant. Daar had ik hetzelfde probleem met de remote control. Mijn scriptje roept dus eerst de normale clean mode aan, tot ze van het dock is en dan gaat de remote control aan en komt ze uit het kastje rijden. Is verder een prima oplossing, druk een commando op je smartphone en 20 seconden later staat ze klaar voor de vuilnisbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
Hele draad gelezen maar ik twijfel nog tussen de v1 en v2. Enige voordeel van de v2 voor mij is het dweilen, dat lijkt me super handig, maar ben bang dat je er toch nog wel veel werk van hebt. Ik heb maar zo'n 40m2 laminaat, maar moet ik dan alsnog na elke keer de mop vervangen, en reservoir bijvullen?
In 1 kamer ligt tapijt ipv laminaat, kun je instellen dat hij daar niet gaat dweilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:25
@Cornholio Dat veel werk valt reuze mee, ik heb de v2 en 1 keer in de week dweilt hij/zij bij mij. Dat doe ik ook alleen als ik gewoon thuis ben, ook omdat je de cleaning mode (mop in dit geval) niet kunt schedulen. Meestal gebeurd dit in het weekend, eerst laat ik "Dusty" haar normale stofzuigrondje doen, en daarna klik ik de mop er onder en doe nog een dweil rondje.
De mop functie moet je sowieso handmatig aanzetten in de app voordat je clean doet, is ie klaar dan gaat de cleaning mode automatisch naar weer naar normaal stofzuigen.. Dweilen gaat prima, Dusty doet de beneden verdieping van tussen de 40 en 50 m2 makkelijk met 1 reservoir.
Niet dweilen of stofzuigen kun je alleen afdwingen door gebruik te maken van een virtual wall strip, maar je wilt wel dat er daar stof gezogen word, dus dat word dan weer lastiger.
Ik vind de dweilfunctie een uitkomst in ieder geval, ook de zone cleanup functie is perfect, heb 2 dwergpapagaaitjes die nogal wat troep kunnen maken ;-) Even rond en onder de kooi laten stofzuigen en de boel is weer netjes. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
@Stimpy68 Ok dus als ik het goed begrijp kun je de stofzuiger schedulen, maar voor het dweilen moet je eerst de mop eronder klikken, water in het reservoir doen en dan via de app starten? Dus opzich hoef je daarvoor niet thuis te zijn?
En als het dweilen klaar is, weer de mop eraf halen en overgebleven water eruit laten lopen?

Reden waarom ik dit vraag is omdat mijn appartement dweilen weinig tijd kost, maar ik nooit zin heb ;) Als ik eenmaal bezig ben is het in 15 minuten wel schoon. Maar als ik met zo'n robot alsnog elke keer 5 minuten bezig ben om mop eronder te zetten, water vullen etc etc dan kan ik net zo goed zelf blijven dweilen

Ik kan natuurlijk gewoon mijn slaapkamerdeur dicht doen, dan komt hij daar niet dweilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:25
Cornholio schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:45:
@Stimpy68 Ok dus als ik het goed begrijp kun je de stofzuiger schedulen, maar voor het dweilen moet je eerst de mop eronder klikken, water in het reservoir doen en dan via de app starten? Dus opzich hoef je daarvoor niet thuis te zijn?
En als het dweilen klaar is, weer de mop eraf halen en overgebleven water eruit laten lopen?
Klopt helemaal, als je m niet scheduled, maar vanaf afstand met de app start dan kun je het op die manier doen.
Reden waarom ik dit vraag is omdat mijn appartement dweilen weinig tijd kost, maar ik nooit zin heb ;) Als ik eenmaal bezig ben is het in 15 minuten wel schoon. Maar als ik met zo'n robot alsnog elke keer 5 minuten bezig ben om mop eronder te zetten, water vullen etc etc dan kan ik net zo goed zelf blijven dweilen
Vullen en mop er onder is 30 seconden werk ;) En er af halen ook.
Ik kan natuurlijk gewoon mijn slaapkamerdeur dicht doen, dan komt hij daar niet dweilen :)
Yep! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb sinds een week de Roborock S5, wat een geweldig apparaat! Zwarte vloerbedekking en een kat is geen ideale combinatie maar die maakt ze schitterend schoon (net als de rest van m’n huis)! Alleen moest ik wel de cliff sensoren afplakken omdat ze twijfelend reed over de zwarte ondergrond.

Ik kwam deze afdekkapjes tegen: https://www.thingiverse.com/thing:2729022

Deze maker zegt dat ze werken met de S5 maar ergens anders in de comments zegt iemand van niet. Zelf heb ik helaas geen 3D printer om te testen. Is er iemand die ervaringen met deze covers heeft of is iemand een model tegen gekomen sowieso werken? Ik wil een nettere oplossing dan plakband en een stukje papier :)

Weet iemand met welke sensor carpet mode wordt bepaald? Ik had verwacht met de cliffsensoren maar zeherkent nog steeds tapijt ondanks de afgedekte sensoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jayjay112
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 14:37
Hallo,

Wij hebben een hoogpolig Ikea tapijt met een poollengte van 35 mm. Gaat de robot hier overheen of is het verstandig deze af te zetten met een magneetstrip en zoja welke?

Groet Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

jayjay112 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:39:
Wij hebben een hoogpolig Ikea tapijt met een poollengte van 35 mm. Gaat de robot hier overheen of is het verstandig deze af te zetten met een magneetstrip en zoja welke?
"Hoogpolig IKEA tapijt" mag wel in de Roborock bingo ;)
Zoek even in dit topic, is al erg veel over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:10
Wij wonen in een huis van 3 woonlagen met de woonkamer op de 1e verdieping. Betekent dus dat we in onze woonkamer een trap naar beneden en een (open) trap naar boven hebben, met een opstaand randje van een halve cm. Iemand enig idee of ik zo’n magneetstrip voor dit randje moet plakken om te voorkomen dat de roborock naar beneden stort als ie aan het zuigen is? Of is het apparaat slim genoeg om niet over het randje te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Neutron schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:47:
Wij wonen in een huis van 3 woonlagen met de woonkamer op de 1e verdieping. Betekent dus dat we in onze woonkamer een trap naar beneden en een (open) trap naar boven hebben, met een opstaand randje van een halve cm. Iemand enig idee of ik zo’n magneetstrip voor dit randje moet plakken om te voorkomen dat de roborock naar beneden stort als ie aan het zuigen is? Of is het apparaat slim genoeg om niet over het randje te gaan?
In principe issie slim genoeg om niet over het randje te gaan. Maar geen garantie, in de handleiding wordt zelfs aangeraden dit soort situaties niet op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:10
JBS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:57:
[...]
In principe issie slim genoeg om niet over het randje te gaan. Maar geen garantie, in de handleiding wordt zelfs aangeraden dit soort situaties niet op te zoeken.
Bedankt, daar kan ik verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Neutron schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:47:
Wij zetten hem geregeld op het eerste verdiep, nog geen gedonder gehoord :D loopt mooi de rand af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:41
Kan ik als virtual wall gewoon een standaard magneetband kopen bij de bouwmarkt?

https://www.gamma.nl/asso...eetband-5-meter/p/B398591

Of werkt zoiets niet?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

LED-Maniak schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:11:
Kan ik als virtual wall gewoon een standaard magneetband kopen bij de bouwmarkt?

https://www.gamma.nl/asso...eetband-5-meter/p/B398591

Of werkt zoiets niet?
Nee, zoiets werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08 18:29
Hi allemaal,

Ik ben sinds kort ook in het bezit van de roborock S50 white edition. Wat een mooi apparaat zeg. Ik heb een specifieke vraag over de dweil module, doen jullie er alleen water(koud/warm) in of ook iets wat de vloer echt schoonmaakt?

Of is dit uberhaubt geen goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
roland_otto schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:18:
Hi allemaal,

Ik ben sinds kort ook in het bezit van de roborock S50 white edition. Wat een mooi apparaat zeg. Ik heb een specifieke vraag over de dweil module, doen jullie er alleen water(koud/warm) in of ook iets wat de vloer echt schoonmaakt?

Of is dit uberhaubt geen goed idee?
Staat in de instructies dat je alleen water mag gebruiken. Ik heb nu wat schoonmaakmiddel gebruikt en daarna nog een keer water en ging op zich prima.

Waar halen jullie spareparts vandaan? Als ik zoek op roborock S50 op aliexpress dan kom ik overal gemixte reviews tegen. Zelfs bij de geadverteerd als origineel lijken ze soms fakes te sturen 8)7

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:22
LED-Maniak schreef op zondag 2 september 2018 @ 10:21:
[...]

Staat in de ..

Waar halen jullie spareparts vandaan? Als ik zoek op roborock S50 op aliexpress dan kom ik overal gemixte reviews tegen. Zelfs bij de geadverteerd als origineel lijken ze soms fakes te sturen 8)7
http://s.aliexpress.com/7JJFBFFr

Filter v1 past op V2. Verschil is prijs, uitwasbaarheid en filter v1 is hepa.

[ Voor 9% gewijzigd door DanielAlm op 02-09-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
LED-Maniak schreef op zondag 2 september 2018 @ 10:21:

Staat in de instructies dat je alleen water mag gebruiken. Ik heb nu wat schoonmaakmiddel gebruikt en daarna nog een keer water en ging op zich prima.
Ik heb er een beetje HG laminaatreiniger in gedaan, maar hij laat wel enorme strepen achter. Heb jij daar ook last van? Of zou ik er gedestilleerd water in moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
DanielAlm schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:08:
[...]

Thanks, 'k heb die besteld. :)
Cornholio schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:15:
[...]

Ik heb er een beetje HG laminaatreiniger in gedaan, maar hij laat wel enorme strepen achter. Heb jij daar ook last van? Of zou ik er gedestilleerd water in moeten doen?
Ik heb HG vinyl glansreiniger toegevoegd. Wel iets teveel want de vloer was wat plakkerig. :+
Daarna nogmaals met water gedaan en heb geen problemen van strepen. Heb je de doek wel vooraf nat gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
LED-Maniak schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:42:
Ik heb HG vinyl glansreiniger toegevoegd. Wel iets teveel want de vloer was wat plakkerig. :+
Daarna nogmaals met water gedaan en heb geen problemen van strepen. Heb je de doek wel vooraf nat gemaakt?
Ja ik had hem vooraf natgemaakt.
Had ook nog het probleem dat het waterreservoir leeg was voordat hij klaar was (35m2) Maar heb hem pas 1x laten dweilen, zal het vanavond nog eens proberen. Als ik weer strepen zie dan doe ik met alleen water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ik heb twee Roborocks S50 (versie 2) en degene die het meeste werk doet was ineens naar fabriek instellingen gereset. Iemand dit al een keer meegemaakt? Was net alsof deze nieuw uit de doos kwam en moest opnieuw koppelen.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esoroach
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 23:21
Afgezien van de prijs, ziet iemand nog een verschil tussen beide?

https://www.gearbest.com/...l?wid=1349303#goodsDetail
https://www.gearbest.com/...id=1349303#anchorGoodsFAQ

Goedkoopste heeft echter wel veel minder reviews maar gaat toch om hetzelfde product/leverancier?

Vanavond maar eens bestellen namelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
esoroach schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:43:
Afgezien van de prijs, ziet iemand nog een verschil tussen beide?

https://www.gearbest.com/...l?wid=1349303#goodsDetail
https://www.gearbest.com/...id=1349303#anchorGoodsFAQ

Goedkoopste heeft echter wel veel minder reviews maar gaat toch om hetzelfde product/leverancier?

Vanavond maar eens bestellen namelijk ;)
Ik zou hem op aliexpress halen. Dan verzenden ze hem vanuit spanje en heb je hem binnen een week in huis met EU plug. Geen gedoe met douane en importkosten. ~340 euro kosten ze daar nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esoroach
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 23:21
Zojuist met een goed gevoel besteld ;) Bedankt
(Mooie aanvulling op de IRobot Braava 390t, is een aanrader)
LED-Maniak schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:25:
[...]

Ik zou hem op aliexpress halen. Dan verzenden ze hem vanuit spanje en heb je hem binnen een week in huis met EU plug. Geen gedoe met douane en importkosten. ~340 euro kosten ze daar nu.

• Joepv
Joepv schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:42:
Ik heb twee Roborocks S50 (versie 2) en degene die het meeste werk doet was ineens naar fabriek instellingen gereset. Iemand dit al een keer meegemaakt? Was net alsof deze nieuw uit de doos kwam en moest opnieuw koppelen.
Vaag. Vandaag ineens beide robots factory default. Beide alsof ik ze uit de doos haal. Zeer vreemd hoe dit gebeurd. De accu's zijn goed. Ik lees ze elke 5 minuten uit met Node-Red en de laatste waardes zijn ook gewoon goed.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:24
Ik denk al heel lang na over deze stofzuiger (de V2 versie) maar mijn dochter weerhoudt mij nog eigenlijk. Ze vindt alles erg interessant, hierdoor sneuvelt er helaas nog wel eens wat in huis.

Zijn ze stevig gebouwd?
Werkt het een beetje met domotica in huis? Ik heb in alle ruimte's pirs hangen (ik kan eventueel de gevoeligheid van de pirs aanpassen) en als de robot warm wordt is dat dus wel alarm.
Ik zit nog een beetje aan te hikken om de deuren open te laten, die zijn ook voorzien van sensoren en dan zou ik de deuren uit de programmering van de lampen en aanwezigheid moeten halen.

Zijn er nog prijskortingen die af en toe voorbij komen en de moeite is om even te wachten?

Ik kom niet lager als 350 tot 380 euro afhankelijk van reserveonderdelen, de V1 was eergister in de aanbieding op Ali maar de V2 blijft de zelfde prijs?

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Chrisje1983 schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:57:
Ik denk al heel lang na over deze stofzuiger (de V2 versie) maar mijn dochter weerhoudt mij nog eigenlijk. Ze vindt alles erg interessant, hierdoor sneuvelt er helaas nog wel eens wat in huis.

Zijn ze stevig gebouwd?
Werkt het een beetje met domotica in huis? Ik heb in alle ruimte's pirs hangen (ik kan eventueel de gevoeligheid van de pirs aanpassen) en als de robot warm wordt is dat dus wel alarm.
Ik zit nog een beetje aan te hikken om de deuren open te laten, die zijn ook voorzien van sensoren en dan zou ik de deuren uit de programmering van de lampen en aanwezigheid moeten halen.

Zijn er nog prijskortingen die af en toe voorbij komen en de moeite is om even te wachten?

Ik kom niet lager als 350 tot 380 euro afhankelijk van reserveonderdelen, de V1 was eergister in de aanbieding op Ali maar de V2 blijft de zelfde prijs?

Dank!
Als je lager als 350 wilt, ga je nog een tijdje mogen wachten. Op Gearbest zie ik die 2x per jaar wel eens erg hard dalen, maar voor de rest zou ik er niet op hopen.
Kwaliteit is dik in orde. Moet je geen schrik voor hebben.
Domotica moet je zelf opzoeken, maar is bedienbaar via Mi Home, en die kan je sowieso met veel koppelen.
In elk topic staan deze dingen wel een tig keer vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Ik bedoelde eigenlijk of.domotoca de robot een beetje negeert.

Wat zijn de laagste prijzen op Gearbest die je hebt gezien?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Er was een item op Radar en een onderzoek door de Consumentenbond over de veiligheid van dit soort iot devices. Weten jullie hoe het zit met de veiligheid bij de Xiaomi?

Ah zelf al wat gevonden:
https://www.kaspersky.com/blog/xiaomi-mi-robot-hacked/20632/

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 10-09-2018 22:04 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
Behoorlijk. Ik schat te zwaar voor een peuter om op te tillen, en hij vindt zijn weg er wel omheen.
Werkt het een beetje met domotica in huis?
Via de mi home app is prima te zien wat ie doet ook de kaart die met de lidar wordt opgebouwd. Ik zie verder geen noodzaak om 'm op andere domotica applicaties aan te sluiten.
Ik heb in alle ruimte's pirs hangen (ik kan eventueel de gevoeligheid van de pirs aanpassen) en als de robot warm wordt is dat dus wel alarm.
Een pir gaat niet af door een apparaat als dit.
Als je de roborock in een bepaald tijdvenster scheduled kun je dan toch gewoon de programmering daar rekening mee laten houden? Het is ook wel mogelijk om via een api op te halen wanneer de robot start, maar dat is iets ingewikkelder (je moet een key sniffen waarmee de communicatie wordt beveiligd).
Ze waren recent 340 vanuit duitsland, ik heb er 360 voor betaald. Sowieso dat geld waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Chrisje1983 schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:30:
Ik bedoelde eigenlijk of.domotoca de robot een beetje negeert.

Wat zijn de laagste prijzen op Gearbest die je hebt gezien?

Bedankt!
€320
Ook eens voor €300 van AliExpress, maar dat zijn erg zeldzame momenten die ook slechts 1 dag (in beste geval) duurt.
Gearbest heb je nu voor €367,41 binnen de week binnen (verzending eu). Weet niet hoe PT (AliExpress) nu van prijs is, maar tussen €340 en €360 is idd een correcte prijs

Of domotica je robot negeert, tja, hangt af van de sensoren en opstelling ervan he.

[ Voor 29% gewijzigd door bottom line op 11-09-2018 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybox_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:18
Van welke kabeltype maakt het docking station gebruik, kan hier gewoon een euro / apparaatsnoer C7 (250V/2.5A) in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Skybox_ schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:32:
Van welke kabeltype maakt het docking station gebruik, kan hier gewoon een euro / apparaatsnoer C7 (250V/2.5A) in?
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybox_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:18
Nice, dat is handig! Thanks :)

• Joepv
Chrisje1983 schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:57:
Werkt het een beetje met domotica in huis?
De app van Xiaomi is al vrij goed voor standaard panning van de robot. Maar ik heb mijn twee robots in Node-Red gehangen ivm presence detectie. Ik heb het stofzuig schema in Node-Red zitten en dit wordt overdag alleen uitgevoerd als mijn vrouw en ik beiden niet thuis zijn. Als minimaal één van ons wel thuis is stofzuigt de robot niet en krijg ik een berichtje om 20:00 met de vraag of ik dan 's nachts wil stofzuigen.

Je moet wel de roborock key achterhalen. Ik gebruik zelf Node-Red maar op de website van Home Assistant is dat duidelijk omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Zo, gisteren de S50 besteld via Alie. Vond het verschil met de eerste versie toch goed te overbruggen (100,-).

De dweil functie is misschien toch wel leuk voor in de keuken en woonkamer (marmer). Vraag: kan je instellen waar die dweilt en waar die zuigt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Hulk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:42
@mrpink83 Je kan dat niet permanent instellen. Je moet voor de dweil actie toch even een rondje laten stofzuigen, dan heeft hij je 'map' van je huis nog. Je kunt dan met de dweilfunctie aan een zone cleanup uit laten voeren.

Als je eigenlijk je hele huis wilt dweilen behalve een bepaald stuk vanwege een vloerkleed dan kom je daar niet mee weg. Ik rol altijd gewoon 1 kant van mijn vloerkleed op en blokkeer een andere kant en laat het hele huis dweilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
De Hulk schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:13:
@mrpink83 Je kan dat niet permanent instellen. Je moet voor de dweil actie toch even een rondje laten stofzuigen, dan heeft hij je 'map' van je huis nog. Je kunt dan met de dweilfunctie aan een zone cleanup uit laten voeren.

Als je eigenlijk je hele huis wilt dweilen behalve een bepaald stuk vanwege een vloerkleed dan kom je daar niet mee weg. Ik rol altijd gewoon 1 kant van mijn vloerkleed op en blokkeer een andere kant en laat het hele huis dweilen.
Aha, oke bedankt. Ik vind het geen probleem om een cleanup actie uit te laten voeren. Onze keuken is al circa 40 m2 dus meer kamers, is dan toch niet mogelijk.

• jeroengr0ter
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-11-2021
Gisteren mn mooie Xiaomi/Roborock S50 binnen gekregen. Opgeladen en neergezet thuis. Dacht dat het verbinden met de WiFi een fluitje van een cent was, maar helaas...
Misschien goed te weten dat ik al heel veel sensoren, rookmelders etc heb op 1 Xiaomi Gateway en alles tot nu toe perfect werkt. Alle instellingen van de sensoren waren een fluitje van een cent.

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen!!

Het begon al meteen met stap 1:
Mi Home app (geupdate) --> Device toevoegen --> Juiste Stofzuiger gekozen (goede generatie)
In het volgende scherm het plaatje van de stofzuiger en het blauwe lampje. Dat knippert inderdaad.

Alles lijkt dus goed, maar nu kan ik in de app al niet verder. Knopje "Next" is niet kiesbaar.
Kan alleen kiezen op Yellow Light Blinking (wat dus niet zo is). Toch maar gedaan en door.

Ik kies mijn 2,4 Ghz WiFi (niet 5Ghz) en voer het password in.
Vraagt me te verbinden met de eigen Wifi van de vacuum.
Dat doe ik, blauw vinkje en terug naar de app.

Gaat richting de 1000% en zegt dat alles OK is.
Kan nu de kamer aanwijzen en de naam aanpassen.
De vacuum staat in mn Home app en geeft charging aan met percentage. Ze lijken dus gekoppeld.

(Heb daar een foto van, maar weet niet hoe ik hier een foto moet plaatsen).

Alles lijkt top, maar....

Wanneer ik nu in de Mi Home app op de Vacuum druk, komt er een scherm dat zegt:

"Please select the server for your current location by going to "Profile >"Settings" >"Region" in the app, the reset the Wi-Fi and reconnect"

Daaronder in het blauw een linkje "Got It"

En dan kan ik niet meer verder. Als ik op "Got it" druk, verdwijnt de pop up, maar gebeurt er niks.
Ik sta natuurlijk al op "Mainland China" omdat anders niks werkt.

Heb de gateway gereset waardoor nu helemaal niks meer werkt en ik sowieso al mn sensoren opnieuw moet instellen.

Hoop echt heel erg dat iemand deze melding herkent en een simpele oplossing weet!!!

Dank!!!!!

[ Voor 0% gewijzigd door jeroengr0ter op 20-09-2018 10:14 . Reden: Foutje gemaakt ]

• Chrisje1983
Hij rijd hier inmiddels 3 dagen rond! Hij heeft al een stuk of 15 cleaning rondjes en een aantal keer dwijlen gedaan :D Echt super blij met dit ding en zo mooi om te zien hoe hij de ruimte scanned.
Ook ik heb hem een huisje gegeven onder het keukenblok na het zien van het geniale idee hier, het huisje onder het keukenblok was al klaar voor de stofzuiger kwam.

Een dingetje, de pir sensoren zien hem helaas, nou heb ik gelukkig de boel aan domoticz hangen waar eigenlijk alles mogelijk is wat je bedenkt en ik heb nu een infrarood beam barrier in bestelling staan van ali welke detecteerd of de stofzuiger op zijn plek staat of niet, zodat als hij niet op z'n plek staat de voorwaarde voor pir triggering er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:23
Dit probleem is al een aantal keer voorbij gekomen. Echter nooit een perfecte oplossing gevonden.

Je kan in de app switchen van country

Helaas worden de sensoren alleen op main land China weergegeven. Het is is officieel alleen bedoeld voor Chinezen. Ik gebruik domoticz dus maakt mij niet uit. Ze werken immers op de achtergrond wel.

Bij de stofzuiger moest ik de app instellen op India.

Ik heb het niet voor elkaar gekregen om sensoren en de stofzuiger tegelijk weer te geven in de m.i. Home app.

Iemand hier een oplossing voor?
jeroengr0ter schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:13:
Gisteren mn mooie Xiaomi/Roborock S50 binnen gekregen. Opgeladen en neergezet thuis. Dacht dat het verbinden met de WiFi een fluitje van een cent was, maar helaas...
Misschien goed te weten dat ik al heel veel sensoren, rookmelders etc heb op 1 Xiaomi Gateway en alles tot nu toe perfect werkt. Alle instellingen van de sensoren waren een fluitje van een cent.

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen!!

Het begon al meteen met stap 1:
Mi Home app (geupdate) --> Device toevoegen --> Juiste Stofzuiger gekozen (goede generatie)
In het volgende scherm het plaatje van de stofzuiger en het blauwe lampje. Dat knippert inderdaad.

Alles lijkt dus goed, maar nu kan ik in de app al niet verder. Knopje "Next" is niet kiesbaar.
Kan alleen kiezen op Yellow Light Blinking (wat dus niet zo is). Toch maar gedaan en door.

Ik kies mijn 2,4 Ghz WiFi (niet 5Ghz) en voer het password in.
Vraagt me te verbinden met de eigen Wifi van de vacuum.
Dat doe ik, blauw vinkje en terug naar de app.

Gaat richting de 1000% en zegt dat alles OK is.
Kan nu de kamer aanwijzen en de naam aanpassen.
De vacuum staat in mn Home app en geeft charging aan met percentage. Ze lijken dus gekoppeld.

(Heb daar een foto van, maar weet niet hoe ik hier een foto moet plaatsen).

Alles lijkt top, maar....

Wanneer ik nu in de Mi Home app op de Vacuum druk, komt er een scherm dat zegt:

"Please select the server for your current location by going to "Profile >"Settings" >"Region" in the app, the reset the Wi-Fi and reconnect"

Daaronder in het blauw een linkje "Got It"

En dan kan ik niet meer verder. Als ik op "Got it" druk, verdwijnt de pop up, maar gebeurt er niks.
Ik sta natuurlijk al op "Mainland China" omdat anders niks werkt.

Heb de gateway gereset waardoor nu helemaal niks meer werkt en ik sowieso al mn sensoren opnieuw moet instellen.

Hoop echt heel erg dat iemand deze melding herkent en een simpele oplossing weet!!!

Dank!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Nou sinds vandaag ook eindelijk bezitter van een Roborock S50!
Bestellen was een hel bij de eerste shop, na 3 weken eindelijk mijn geld terug gehad.
Zie Prijzen/Leveringen topic voor mijn verhaal maar in het kort: Koop nooit bij de shop van HiGo188 en koop zeker wel bij Perfection Technology (zondag avond besteld voor 345,- en vandaag dus in huis.)

Ik heb heb hem in ieder geval nu aan Google (Assistant) Home Mini gehangen en Home Assistant.
Om de coordinaten te vinden voor zone cleaning heb ik dit gevolgd: https://community.home-as...m-zoned-cleaning/51293/71

Maar ook nog een vraag. Kan op 1 of anderen manier de standaard rijrichting gewijzigd worden? Nu rijdt hij horizontaal maar ons parket ligt (tov van de map) in verticale lijnen, dus ik zou liever hebben dat hij verticale lijnen zuigt.

[My Home Automations]

• ElisabethM
  • Niet online
PuckStar schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:25:
Maar ook nog een vraag. Kan op 1 of anderen manier de standaard rijrichting gewijzigd worden? Nu rijdt hij horizontaal maar ons parket ligt (tov van de map) in verticale lijnen, dus ik zou liever hebben dat hij verticale lijnen zuigt.
Volgens mij is er geen standaard rijrichting? Elke keer doet ie wat anders bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
ElisabethM schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:59:
[...]

Volgens mij is er geen standaard rijrichting? Elke keer doet ie wat anders bij mij.
Ik bedoel als hij de binnenkant van een gedeelte gaat zuigen. Dat lijkt hij altijd te doen door horizontaal (ten op zicht van de map) heen en weer te gaan en nooit verticaal. Als ik op google naar maps zoek zie ik ook altijd alleen horizontale lijnen. Zie deze bijvoorbeeld: https://i.imgur.com/BYyWTbk.png

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
ElisabethM schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:59:
[...]

Hij doet altijd standaard tegen de klok in voelen wat de randen zijn en daarna trekt hij altijd banen van boven naar beneden bij mij. Tenzij hij gaat moppen, dan gaat hij daar haaks op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
George doet nu de eerste paar rondjes in huis. Hij stofzuigt beter dan wij, is ontzettend slim en efficiënt en zelfs mijn vrouw zegt: dit hadden we eerder moeten hebben!

Hij doet nu ook de overloop boven. Ik ben er uiteraard bij gaan staan om te zien wat hij bij de trap doet. Hij stopt keurig en zoekt heel voorzichtig naar het randje. Toch vind ik dit spannend. Kan ik George gewoon zijn werk laten doen? Of is het bij iemand al eens mis gegaan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
Ik las al dat iemand hier op het forum het ding van de trap heeft zien donderen, ik durf het niet aan in elk geval.

Je kan van die virtual strips (magneet strips) van Xiaomi kopen en plakken waar hij niet mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 14:00
Ik heb er ook een besteld. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Die van mij komt elke dag bij de trap en dat gaat prima. Ze adverteren er ook mee dat het kan dus dan moet het gewoon goed gaan vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
pposthoorn schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:36:
Die van mij komt elke dag bij de trap en dat gaat prima. Ze adverteren er ook mee dat het kan dus dan moet het gewoon goed gaan vind ik ;)
Bedankt. Ik vind ook dat het moet gaan, maar dat betekent natuurlijk niet dat het ook altijd goed gaat :).

Gisteren een 'schansje' gemaakt voor een drempel tussen de hal en de woonkamer. Nu kan die een groot deel van de benedenverdieping in 1 keer doen. Enige is dat ik hoop dat als die eenmaal de woonkamer binnen is, dat die daar dan blijft en helemaal afmaakt. In plaats van elke weer het schansje af te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Roborock is hier helemaal op hol geslagen.

Ze kan het basisstation regelmatig niet meer vinden, tenzij ik het basisstation aan- en uitzet.
De kaart draait soms spontaan 45 graden en dan is ze de weg kwijt. De laatste dagen verliest ze ook regelmatig verbinding met wifi. Ik heb de laatste firmware er op staan.

Iemand dit al meegemaakt?

Klopt het dat het ledje op het basisstation uit gaat als ze er op staat?

Beetje vreemd dat ze opeens raar doet want het ging afgelopen weken super.

[ Voor 17% gewijzigd door LED-Maniak op 28-09-2018 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
LED-Maniak schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:00:
Roborock is hier helemaal op hol geslagen.

Vervelend

Ze kan het basisstation regelmatig niet meer vinden, tenzij ik het basisstation aan- en uitzet.
De kaart draait soms spontaan 45 graden en dan is ze de weg kwijt. De laatste dagen verliest ze ook regelmatig verbinding met wifi. Ik heb de laatste firmware er op staan.

Iemand dit al meegemaakt?

Nee gelukkig niet

Klopt het dat het ledje op het basisstation uit gaat als ze er op staat?

Ja

Beetje vreemd dat ze opeens raar doet want het ging afgelopen weken super.

Zeker

Heb je haar al gereset? Alle senoren goed schoongemaakt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:24
Ik krijg net deze update binnen, mooie changelog, ben benieuwd! Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QD8GudX.png

Ondertussen ben ik de 1e ronde aan het maken, ben benieuwd naar de kaart save functie inclusief de virtual wall. Binnenkort maar eens een video over maken. 8)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5JQuBwf.png

Edit:
Schoonmaak is klaar, je kan nu virtual walls trekken en exclusion zones opslaan.
In m'n screenshot heb ik links onder 1 wall getekend. Ik heb de wall nog niet getest. Ik had nu even een stoel gebruikt o de het stukje wat ik vanaf nu met de virtual wall blokkeer, te blokkeren.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4MooIgX.png

[ Voor 81% gewijzigd door Dacuuu op 29-09-2018 16:56 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Moet ik daaruit opmaken dat net als de 360 s6 hij een software no-go zone kan krijgen? Dat zou wel mooi zijn.

(En serieus, bij een bedrijf als Xiaomi moet toch wel één persoon werken die meer kan dan het door Google translate gooien).

• Dacuuu
Sissors schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:31:
Moet ik daaruit opmaken dat net als de 360 s6 hij een software no-go zone kan krijgen? Dat zou wel mooi zijn.

(En serieus, bij een bedrijf als Xiaomi moet toch wel één persoon werken die meer kan dan het door Google translate gooien).
Yes! Je kon altijd al natuurlijk aangeven wat je wilde schoonmaken, en zo delen uitsluiten. Maar in de praktijk vond ik dat niet fijn werken. Deze nieuwe functies lijken geniaal. Top dat xiaomi nog doorontwikkeld.

• LED-Maniak
Gebruik je gewoon de Mi Home app? Ik krijg melding dat de laatste update van 18 september is, de juiste firmware update heb ik er al op staan. Alleen kom de opties niet tegen.

[ Voor 10% gewijzigd door LED-Maniak op 29-09-2018 15:47 ]

• Dacuuu
LED-Maniak schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:41:
Gebruik je gewoon de Mi Home app? Ik krijg melding dat de laatste update van 18 september is, de juiste firmware update heb ik er al op staan. Alleen kom de opties niet tegen.
Ik had een paar dagen terug een update met als changelog "bugfixes" en nu deze update.

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:32
Settings > Vacuum settings > Map saving mode

Vervolgens kun je op de map zelf je ding doen.

• LED-Maniak
new_guy schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:52:
Settings > Vacuum settings > Map saving mode

Vervolgens kun je op de map zelf je ding doen.
Die optie staat er hier niet bij.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dacuuu schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:18:
Ik krijg net deze update binnen, mooie changelog, ben benieuwd! [Afbeelding]

Ondertussen ben ik de 1e ronde aan het maken, ben benieuwd naar de kaart save functie inclusief de virtual wall. Binnenkort maar eens een video over maken. 8)
[Afbeelding]

Edit:
Schoonmaak is klaar, je kan nu virtual walls trekken en exclusion zones opslaan.
In m'n screenshot heb ik links onder 1 wall getekend. Ik heb de wall nog niet getest. Ik had nu even een stoel gebruikt o de het stukje wat ik vanaf nu met de virtual wall blokkeer, te blokkeren.
[Afbeelding]
Zit jij toevallig op een andere server dan europa? Ik ben net terug gegaan naar een oude firmware(1566) en nu zegt de mi home app nog steeds "up-to-date", terwijl er al een nieuwe versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
LED-Maniak schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:58:
[...]

Zit jij toevallig op een andere server dan europa? Ik ben net terug gegaan naar een oude firmware(1566) en nu zegt de mi home app nog steeds "up-to-date", terwijl er al een nieuwe versie is.
Jazeker, mainland China.
Mihome app versie 5.4.14

[ Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 30-09-2018 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Vandaar.. De chinezen krijgen de update als eerst en daarna komt de rest.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ben ook wel benieuwd of alleen de versie 2 die krijgt, of ook versie 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik sta op het punt om via ali (bij perfection technology) een versie 2 te kopen, maar ik lees ook mensen over de dweilfunctie. Is dit een add-on of een geheel andere versie? Ik zie de dweil namelijk ook in sparepart setjes staan. Zou de dweilfunctie er wel graag bij willen hebben namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Hulk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:42
@henk99 Als je de v2 oftewel de Roborock koopt dan zit/krijg je de dweil functie erbij. Dus nog geen nood om als sparepart extra te kopen. Kijk eerst maar of het bevalt, de resultaten zijn wat mij betreft "leuk, maar komt ook weer niet in de buurt van handmatig dweilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoetie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 12:02
DanielAlm schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:08:
[...]

Ik heb zelf de Xiaomi Mi Robotstofzuiger versie 1, welk filter is nu uitwasbaar & hepa? Want bij mijn weten is die van versie 1 niet uitwasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Knoetie schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:59:
[...]

Ik heb zelf de Xiaomi Mi Robotstofzuiger versie 1, welk filter is nu uitwasbaar & hepa? Want bij mijn weten is die van versie 1 niet uitwasbaar.
Dat klopt. Versie 2 is uitwasbaar & hepa. Versie 1 niet.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
PuckStar schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:07:
[...]

Dat klopt. Versie 2 is uitwasbaar & hepa. Versie 1 niet.
Neen. Versie 1 is niet uitwasbaar en Hepa. Versie 2 is wel uitwasbaar en niet Hepa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
DanielAlm schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:15:
[...]

Neen. Versie 1 is niet uitwasbaar en Hepa. Versie 2 is wel uitwasbaar en niet Hepa.
Nou ok om precies te zijn:
Versie 1: niet uitwasbaar en standaard Hepa filter
Versie 2: wel uitwasbaar en Hepa E11 filter

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
PuckStar schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:27:
[...]

Ja E11 = 95%. Het is minder dan versie 1 = meer dan 99 %

Meer info over de 2:

https://en.roborock.com/pages/roborock-s5

Overigens past filter van 1 zonder probleem in de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 14:00
Heb sinds een paar dagen de Roborock.
Wat een mooi apparaat! _/-\o_

Het installeren was een fluitje van een cent.
De app werkt ook uitstekend. Heb gewoon als regio 'Europe' gekozen en mijn WiFi werd gelijk herkend.
Ik hoef de app dus niet naar 'Mainland China' te zetten.

De stofzuiger doet goed zijn werk. Ook het dweilen gaat goed en levert goed resultaat op.
(Keramisch parket beneden en laminaat boven).

Totale kosten € 342,- zonder accessoires. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wat betreft dweilen, ik heb perfecte vloer daarvoor (hard en glad). Ik heb ook wat op reviews gezocht specifiek daarover, en lees conflicterende zaken hierover. Als ik het goed heb, doet dat ding niks anders als zijn 'dweil' over de grond slepen, en langzaam uit zijn watertank er water doorheen laten lopen. Als ik zelf dweil, dan spoel ik de dweil uit in mijn emmer, waar vervolgens dan het vuil achterblijft.

Oftewel, waar laat dit ding zijn vuil? Het lijkt mij zelf, zonder hem dus gebruikt te hebben, dat een klein gedeelte in de dweil zelf achter zal blijven, die je vervolgens kan wassen. Maar ook dat een flink gedeelte gewoon in de vorm van vuil water achter zal blijven op je vloer. Het is alsof je een dweil gebruikt die je nooit uitspoelt. Of mis ik nu iets?

En nog maar een vraagje (gezien met nieuwe functies ik deze serieus overweeg te kopen om mijn huidige Hombot te vervangen): Heeft iemand uberhaupt al die reserveonderdelen nodig gehad? Ik lees regelmatig dat mensen hem direct maar kopen met reserveonderdelen. Maar mijn Hombot rijdt al redelijk wat jaren rond, en ik heb nog nooit daar een reserveonderdeel voor nodig gehad. Zat ook een tweede filter meegeleverd, en die ligt nog steeds ergens nieuw in plastic, want originele filter lijkt nog niks mis mee te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Sissors schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:45:
Wat betreft dweilen, ik heb perfecte vloer daarvoor (hard en glad). Ik heb ook wat op reviews gezocht specifiek daarover, en lees conflicterende zaken hierover. Als ik het goed heb, doet dat ding niks anders als zijn 'dweil' over de grond slepen, en langzaam uit zijn watertank er water doorheen laten lopen. Als ik zelf dweil, dan spoel ik de dweil uit in mijn emmer, waar vervolgens dan het vuil achterblijft.

Oftewel, waar laat dit ding zijn vuil? Het lijkt mij zelf, zonder hem dus gebruikt te hebben, dat een klein gedeelte in de dweil zelf achter zal blijven, die je vervolgens kan wassen. Maar ook dat een flink gedeelte gewoon in de vorm van vuil water achter zal blijven op je vloer. Het is alsof je een dweil gebruikt die je nooit uitspoelt. Of mis ik nu iets?

En nog maar een vraagje (gezien met nieuwe functies ik deze serieus overweeg te kopen om mijn huidige Hombot te vervangen): Heeft iemand uberhaupt al die reserveonderdelen nodig gehad? Ik lees regelmatig dat mensen hem direct maar kopen met reserveonderdelen. Maar mijn Hombot rijdt al redelijk wat jaren rond, en ik heb nog nooit daar een reserveonderdeel voor nodig gehad. Zat ook een tweede filter meegeleverd, en die ligt nog steeds ergens nieuw in plastic, want originele filter lijkt nog niks mis mee te zijn.
Over microvezel doekjes:
De chemie van het schoonmaken zit in het doekje zelf. Microvezeldoekjes bestaan uit een weefsel van polyester en nylon, waarin het weefsel extreem fijn versponnen is. Dat is aan de buitenkant niet te zien en zelfs niet onder een vergrootglas. Alleen onder een microscoop is zichtbaar dat een draad bestaat uit scherpe polyesterdeeltjes en kwastachtige nylondraden. Deze uiterst fijne draden vormen samen een zeer groot oppervlak, veel groter dan het oppervlak van een katoenen doek. Hoe groter het oppervlak, hoe meer vuil ermee geabsorbeerd kan worden. Dat is het eerste deel van het geheim achter deze wonderdoekjes.

Maar er is meer aan de hand. Microvezeldraden bestaan uit een kern van lipofiel nylon, dat wil zeggen nylon dat graag vetten vasthoudt. Daaromheen zitten scherpe, raspende polyestervezels die juist eerder water vasthouden. Schoonmaken met een microvezeldoekje is dan ook niets anders dan het vet losraspen met de polyestervezels, waarna deze vetdeeltjes worden gebonden door de nylonvezels. Het doet een beetje denken aan een schuursponsje, maar dan op microniveau.

In de praktijk is `klamvochtig’ schoonmaken het effectiefst, maar licht verontreinigde oppervlakken zijn ook met een droog microvezeldoekje schoon te maken. Uitspoelen van een microvezeldoekje heeft niet zoveel zin: het vet blijft toch in het weefsel zitten. Een vervuilde microvezeldoek krijg je alleen schoon in de was, het liefst op 60 graden. Gebruik geen wasverzachter. Die blijkt in het doekje te gaan zitten, waardoor de werkzaamheid sterk achteruitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ah top, dus doekje moet beter zijn dan mijn dweil. Zal beperkt blijven, maar goed hij kan een hoop vaker dweilen dan dat ik de moeite doe om dat te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Juist! Met vaker stofzuigen en dweilen heb je minder vervuiling en wordt je doekje niet zo vies.

In de professionele schoonmaak is vloeronderhoud/schoonmaak de basis van het hele schoonmaakprogramma. Als je vloer schoon is dan verspreid je het vuil ook niet en zal je minder last hebben van stof e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:26
Wat een uitleg @DJT. Nice!

Brengt mij op de vraag of er mensen zijn die het meegeleverde doekje al eens in de wasmachine hebben gedaan op 60 graden, en of het doekje dat overleeft? Ik zelf spoel 'm uit met heet water maar dat heeft blijkbaar geen nut :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Gaargod schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:43:
Wat een uitleg @DJT. Nice!

Brengt mij op de vraag of er mensen zijn die het meegeleverde doekje al eens in de wasmachine hebben gedaan op 60 graden, en of het doekje dat overleeft? Ik zelf spoel 'm uit met heet water maar dat heeft blijkbaar geen nut :p
Hiergaan de doekjes gewoon in de wasmachine op 60° werkt perfect. Gebruik de dweil functie wel niet zoveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
PuckStar schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:27:
[...]

Ik heb ervaring met beide filters. Ik heb recentelijk mijn v2 filter die aardig versleten was vervangen voor een v1 filter. Ik heb het idee dat v1 het stof beter vangt, en dat filter blijft langer schoon. V2 raakt snel vol, en ik kreeg dit niet weg dmv spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik zou heel graag willen weten hoe deze stofzuiger omgaat met lange haren. Ik heb 3 personen in huis met lang haar (tot op de rug, dus zeker 40-50cm).

Ik heb ooit een 'steel stofzuiger' gehad waarin ook een roterende borstel zit, maar die zat steeds vast door de lange haren. Ben benieuwd hoe zo'n robot ermee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

LED-Maniak schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:38:
Vandaar.. De chinezen krijgen de update als eerst en daarna komt de rest.. :)
Iemand ervaring met de snelheid van uitrollen van firmware uodates voor de S50 in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
henk99 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:49:
Ik zou heel graag willen weten hoe deze stofzuiger omgaat met lange haren. Ik heb 3 personen in huis met lang haar (tot op de rug, dus zeker 40-50cm).

Ik heb ooit een 'steel stofzuiger' gehad waarin ook een roterende borstel zit, maar die zat steeds vast door de lange haren. Ben benieuwd hoe zo'n robot ermee omgaat.
Hier geen problemen mee. Er zit een kam/mesje bij waarmee je haren er makkelijk uit kan halen. Wel regelmatig de asjes van de borstels en de wielen controleren en eventueel schoonmaken!
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de tweede generatie.
Voor de eerste generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016.
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.

Let op dat bij het plaatsen van een URL naar een product er geen referral in verwerkt is.