Gisteren mn mooie Xiaomi/Roborock S50 binnen gekregen. Opgeladen en neergezet thuis. Dacht dat het verbinden met de WiFi een fluitje van een cent was, maar helaas...
Misschien goed te weten dat ik al heel veel sensoren, rookmelders etc heb op 1 Xiaomi Gateway en alles tot nu toe perfect werkt. Alle instellingen van de sensoren waren een fluitje van een cent.
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen!!
Het begon al meteen met stap 1:
Mi Home app (geupdate) --> Device toevoegen --> Juiste Stofzuiger gekozen (goede generatie)
In het volgende scherm het plaatje van de stofzuiger en het blauwe lampje. Dat knippert inderdaad.
Alles lijkt dus goed, maar nu kan ik in de app al niet verder. Knopje "Next" is niet kiesbaar.
Kan alleen kiezen op Yellow Light Blinking (wat dus niet zo is). Toch maar gedaan en door.
Ik kies mijn 2,4 Ghz WiFi (niet 5Ghz) en voer het password in.
Vraagt me te verbinden met de eigen Wifi van de vacuum.
Dat doe ik, blauw vinkje en terug naar de app.
Gaat richting de 1000% en zegt dat alles OK is.
Kan nu de kamer aanwijzen en de naam aanpassen.
De vacuum staat in mn Home app en geeft charging aan met percentage. Ze lijken dus gekoppeld.
(Heb daar een foto van, maar weet niet hoe ik hier een foto moet plaatsen).
Alles lijkt top, maar....
Wanneer ik nu in de Mi Home app op de Vacuum druk, komt er een scherm dat zegt:
"Please select the server for your current location by going to "Profile >"Settings" >"Region" in the app, the reset the Wi-Fi and reconnect"
Daaronder in het blauw een linkje "Got It"
En dan kan ik niet meer verder. Als ik op "Got it" druk, verdwijnt de pop up, maar gebeurt er niks.
Ik sta natuurlijk al op "Mainland China" omdat anders niks werkt.
Heb de gateway gereset waardoor nu helemaal niks meer werkt en ik sowieso al mn sensoren opnieuw moet instellen.
Hoop echt heel erg dat iemand deze melding herkent en een simpele oplossing weet!!!
Dank!!!!!
[
Voor 0% gewijzigd door
jeroengr0ter op 20-09-2018 10:14
. Reden: Foutje gemaakt ]