Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:12

Woohooo

Smilie, James Smilie

Al met al prima stofzuigertje. Had eigenlijk verwacht dat ik nog wel wat dorpels aan moest passen in huis, maar hij knalt er zo overheen. Heb het oplaad station nu onder de bank gezet, wel een nadeel dat bij het schoonmaken elke keer dat station 1m verderop staat :/

Hoe goed is jullie chinees? Als ik een scene in de Mi Home toe wil voegen if finished then;
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2qdn91u.png

[ Voor 56% gewijzigd door Woohooo op 06-06-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

moderato40 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:27:
Inmiddels ben ik ook de trotse bezitter van een Xiaowa Lite Vacuum Cleaner (als ik het goed begrijp staat die hier bekend als versie 3). Ik heb deze 1 maand geleden gekocht voor €230 via Banggood.
[afbeelding]
Reserveondelen heb ik gekocht voor €26 via Fasttech (1 brush, 2 side brushes, 4 filters).

Ik gebruik de stofzuiger inmiddels een maand en ben er erg tevreden mee, alleen zijn er nog wat kleine dingen die ik niet helemaal begrijp:

- De stofzuiger doet er altijd exact 60 minuten over om de woonkamer schoon te maken, maar wel via een totaal andere route elke keer. Hoort dit?
- Ik kan nergens iets terug vinden van de mapping functie (de ruimte digitaal in kaart brengen) in de app. Is dit alleen mogelijk met de voorgaande modellen?
- Werkt de magnetische blocking tape ook voor dit Xiaowa model?

Hopelijk kan iemand mij helpen met bovenstaande vragen _o_
Versie 3? Het is toch gewoon een versimpelde variant van de V2. Zonder laser, en daardoor goedkoper.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

Woohooo schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:42:
Al met al prima stofzuigertje. Had eigenlijk verwacht dat ik nog wel wat dorpels aan moest passen in huis, maar hij knalt er zo overheen. Heb het oplaad station nu onder de bank gezet, wel een nadeel dat bij het schoonmaken elke keer dat station 1m verderop staat :/

Hoe goed is jullie chinees? Als ik een scene in de Mi Home toe wil voegen if finished then;
[afbeelding]
Tekst van jouw plaatje vertaalt in deze volgorde:
1. Start cleaning
2. Balanced cleaning mode
3. Quiet cleaning mode
4. Pause
5. Turbo cleaning mode
6. Dock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Mud.Starrr schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:38:
[...]

Versie 3? Het is toch gewoon een versimpelde variant van de V2. Zonder laser, en daardoor goedkoper.
Versimpelde variant van de V2? Het is toch gewoon een versimpelde variant van de V1? Zonder laser, en zonder mopping, en daardoor goedkoper. :+

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 07-06-2018 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Qon schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:33:
[...]

Tekst van jouw plaatje vertaalt in deze volgorde:
1. Start cleaning
2. Balanced cleaning mode
3. Quiet cleaning mode
4. Pause
5. Turbo cleaning mode
6. Dock
Als je de server op hong kong zet, dan is wel alles in het engels te lezen en heb je ook de mopping functie.
bottom line schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:14:
[...]

Versimpelde variant van de V2? Het is toch gewoon een versimpelde variant van de V1? Zonder laser, en zonder mopping, en daardoor goedkoper. :+
Deels, hij heeft wel de wielen/ophanging (voor hogere drempels) en zuigkracht van de V2. Mist alleen de mopping en de laser.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
Mud.Starrr schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:17:
[...]

Als je de server op hong kong zet, dan is wel alles in het engels te lezen en heb je ook de mopping functie.

[...]

Deels, hij heeft wel de wielen/ophanging (voor hogere drempels) en zuigkracht van de V2. Mist alleen de mopping en de laser.
Xiaomi versie 1Xiaomi versie 2Xiaowa Smart (Xiaomi Lite)
5200mAh5200mAh2600mAh
1800Pa2000Pa1600Pa
480ml opvang480ml opvang640ml opvang
??2cm climbing2cm climbing
xMoppingx

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:22
bottom line schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:31:
[...]

5200mAh5200mAh2600mAh
1800Pa2000Pa1600Pa
1,5 cm climbing2cm climbing2cm climbing
xMoppingx

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:24
bottom line schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:31:
[...]

5200mAh5200mAh2600mAh
1800Pa2000Pa1600Pa
??2cm climbing2cm climbing
xMoppingx

;)
Geen rede om te lite te kopen dus, v1 is dan betere bang voor de buck. Zeker omdat de lite een kleinere accu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ook hier heb ik een aantal reacties verplaatst naar Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden. Dat topic is bedoeld voor discussies over prijzen en levertijden.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingDurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 22:01
Heeft er iemand ervaring met een magneetstrip? heb het idee om deze onder de buizen van het wasrek de plakken omdat hij daar raar overheen probeert de racen en soms vast blijft zitten.

Daarnaast zou een strip van action het ook op moeten lossen of denk ik dan te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Dan toch maar de knoop doorgehakt en de V2 besteld, ook bij Perfection Technology op AE.
Afgaand op de vele kopers bij deze shop, heb ik vertrouwen in het verdere verloop.
Dank aan blowk voor de extra info via dm en de duidelijke review(s) :)

Gearbest kan de hoogste boom in. Wou eerst daar kopen, speciaal account voor aangemaakt en nu dus terug laten verwijderen.
Ik heb een dikke maand met hun aan de support gehangen omdat er een coupon niet werkte en ze hielden mij maar aan het lijntje... telkens zonder oplossing.

Nu afwachten geblazen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Tym

KingDurk schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:30:
Heeft er iemand ervaring met een magneetstrip? heb het idee om deze onder de buizen van het wasrek de plakken omdat hij daar raar overheen probeert de racen en soms vast blijft zitten.

Daarnaast zou een strip van action het ook op moeten lossen of denk ik dan te simpel?
Ik heb zelf de v1, maar hij pakt niet zomaar iedere magneet strip. Heb er twee uit China laten komen, een waarbij de Xiaomi Mi Vacuum expliciet genoemd stond en een van 3M waarbij dat niet was. Die van 3M werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

De strip moet een bepaalde magnetische kracht hebben.
Ergens in dit topic werd het een keer genoemd.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:04

jdh009

FP ProMod
jdh009 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:01:
Heeft een van jullie ervaring met de Xiaomi Roborock S50 (Xiaomi V2) in combinatie met Homey? Op de website van de Homey app staat:

[...]

Hier en Hier

Kan dus vinden dat versie 2 untested is maar mogelijk wel werkt, een van jullie hier (goede) ervaring mee?
Vandaag binnengekregen en kan hierbij bevestigen dat ie het heel goed doet en dat ie samen kan werken met Homey! Super handig om hem nu te laten zuigen tussen 8:30 en 17:30 wanneer wij niet thuis zijn. Daarnaast is die via stemcommando en afstandbediening (NEEO) aan en uit te zetten.

Hoe ik hem toe heb gevoegd aan Homey(voor de liefhebbers):
- App installeren op iOS
- Account maken en stofzuiger aanmelden
- Aankoppelen aan PC en iTunes starten
- Lokale backup maken van iOS
- iBackup Viewer de backup bekijken en de com.xiaomi.mihome exporteren naar bureablad
- _mihome.sqlite bestand openen in FME van Safe software.
- Zlocalip en ZTOKEN opzoeken en opslaan voor gebruik
- ZTOKEN vertalen naar een bruikbaar token via http://aes.online-domain-tools.com
Met de volgende instellingen:
Input type: text
Input text (hex): your 96 character key
Selectbox Plaintext / Hex: Hex
Function: AES
Mode: ECB
Key (hex): 00000000000000000000000000000000
Selectbox Plaintext / Hex: Hex

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Ter aanvulling omtrent het gebruik van Mi Home app en server keuzes.

Indien dit je eerste toestel is die je wenst te koppelen op de Mi Home app en je wenst enkel de Europese server te gebruiken, dan kan je voorlopig enkel v2 hieraan koppelen.
Deze server is Q1 2018 van start gegaan, maar niet alle 'slimme' toestellen kunnen op de Europese server worden gekoppeld. Dit zou normaal gezien wel verbeteren, maar Xiaomi neemt zijn tijd. Tevens is de S50 (v2) ook op de internationale markt gericht en niet enkel voor China wat met v1 wel het geval is.

De 'Mainland China' en ik vermoed nog geen paar andere keuzes op de Mi Home App, bieden de mogelijkheid om zowel v1 als v2 te koppelen.
Bekijk gerust de Mi Home app vooraf. Je ziet meteen welke producten er beschikbaar zijn wanneer je je instellingen (regio) wijzigt.

De accessoires voor de v1 en v2 kunnen op beide versies worden gebruikt, maar alleen de filters voor versie 2 kunnen onder water om te reinigen. Deze filter zouden ook moeten passen op de v1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:01
Maar met de locatie popup moet je nu toch Europa selecteren? Dus v1 is dan onbruikbaar geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

NoFate schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 21:02:
Maar met de locatie popup moet je nu toch Europa selecteren? Dus v1 is dan onbruikbaar geworden?
Hoezo moet dat? de andere servers doen het ook prima en sommige geven zelfs meer functies (China/hong kong voornamelijk).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 11:36
Ik heb na de laatste update van de Mi Home app op iOS dat mijn kaart niet meer opgebouwd wordt. Als ik ‘zoned cleanup’ selecteer, zie ik onderaan een witte balk met de tekst ‘updating map’ en vervolgens gebeurd er niets (witte balk verdwijnt maar zoned cleanup doet het niet) Ook als sucker aan het rondrijden is, zie ik niet op de kaart waar hij precies is. Ik zie gewoon de kaart en track van de laatste onthouden rit. Iemand anders hier hetzelfde?

[ Voor 6% gewijzigd door iDEOwen op 16-06-2018 19:06 ]

Apple Certified Worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:50
iDEOwen schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:05:
Ik heb na de laatste update van de Mi Home app op iOS dat mijn kaart niet meer opgebouwd wordt. Als ik ‘zoned cleanup’ selecteer, zie ik onderaan een witte balk met de tekst ‘updating map’ en vervolgens gebeurd er niets (witte balk verdwijnt maar zoned cleanup doet het niet) Ook als sucker aan het rondrijden is, zie ik niet op de kaart waar hij precies is. Ik zie gewoon de kaart en track van de laatste onthouden rit. Iemand anders hier hetzelfde?
Hier ook last van op mijn iphone, heb gelezen op andere fora dat men hetzelfde probleem heeft met ios en de laatste versie. Op mijn Android tablet werkt alles correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
Redleg schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:43:
[...]

Hier ook last van op mijn iphone, heb gelezen op andere fora dat men hetzelfde probleem heeft met ios en de laatste versie. Op mijn Android tablet werkt alles correct!
Thnx! Dan weet ik iig dat ik niet de enige ben... welke andere fora wordt de Roborock eigenlijk nog meer besproken?

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redleg
Roboter-forum.

[ Voor 12% gewijzigd door Redleg op 17-06-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:34
Sinds de nieuwe app weet ik niet meer waar ik de zuigkracht van mijn V1 kan aanpassen. Wie kan me helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redleg
thatanas schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:17:
Sinds de nieuwe app weet ik niet meer waar ik de zuigkracht van mijn V1 kan aanpassen. Wie kan me helpen
  • Open de stofzuiger in de mi home app
  • Tik op de 3puntjes in het rondje rechtsboven
  • Tik op cleanup mode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:54
De dwijlfunctionaliteit valt me niet tegen. Gooi er wel een scheutje Ajax in (handleiding adviseert wel enkel water te gebruiken) en laat hem dmv zone selectie sommige delen van de woonkamer 2x doen. Resultaat is mooi strak glanzend laminaat :)

Heb overigens geen huisdieren.

[ Voor 10% gewijzigd door Katseviool op 17-06-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
Redleg schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:43:
[...]

Inmiddels werkt het weer goed. Ik vermoed dat er server-side bij Mi toch wat mis is gegaan.

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:20
Iemand ervaringen icm een gietvloer? Krast dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

boefje79 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:45:
Vandaag binnen gekregen. Werk top, zonder krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Dit zou niet mogen. De hoofdborstel bestaat uit zachte borstel en rubber.
Welke stofzuiger gebruik je nu en uit wat bestaat de onderkant hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ervaring: Als Miepje een Hotwheels autotje met metalen spoiler in de borstel meeneemt, ja, dan gaat het krassen... En zelfs putjes uitslaan.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Katseviool schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:14:
De dwijlfunctionaliteit valt me niet tegen. Gooi er wel een scheutje Ajax in (handleiding adviseert wel enkel water te gebruiken) en laat hem dmv zone selectie sommige delen van de woonkamer 2x doen. Resultaat is mooi strak glanzend laminaat :)

Heb overigens geen huisdieren.
Ik doe er inderdaad ook allesreiniger in.
Wel af en toe de ventieltjes doorblazen sinds ik dat doe, maar ja kleine moeite.
Verder gooi ik intussen een gieter met water en sop over de grond (hele kleine beetjes verspreiden natuurlijk), en laat hem dan 3x rondrijden (in te stellen in de zone modus).
Tussendoor een paar keer op pauze zetten en dwijl uitspoelen.
Dan dwijlt hij net zo goed als dat ik het zelf doe, maar ik kan zelf intussen wat anders doen _/-\o_

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 13:54
Na het lezen van dit topic heb ik ook de Vacuum v2 gekocht. Vandaag is deze binnengekomen en ik ben er meteen mee aan de slag gegaan. Vergeleken met de iLife A4 is die wel een stukje groter maar qua werking is die echt stuk beter. De A4 is natuurlijk een "domme" robotstofzuiger en de Mi een slimme, dat is natuurlijk al wel een groot verschil.

Xiaomi Mi Vacuum 2017 vs iLife A4

Ik ben voor de V2 gegaan omdat deze hogere opstakels zou moeten kunnen nemen en voor het dweilen want dit is met een laminaat vloer toch wel ideaal.
Echter heeft de Mi Vacuum wat problemen met mijn Ikea kleed. Het lukt 'm niet om het kleed op te komen. Hebben meer mensen hier last van? 2cm climbing zou toch voldoende moeten zijn voor een Ikea kleed?
Ik heb de Carpet mode aanstaan bij de settings :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4WkXamAXM4fOhifsvWygcjrY/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IAlsXITxE4T6CxfI2Jcy9uAy/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GD5vIYfDiA6d8DU7xMqSyjwh/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Rido schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:44:
Na het lezen van dit topic heb ik ook de Vacuum v2 gekocht. Vandaag is deze binnengekomen en ik ben er meteen mee aan de slag gegaan. Vergeleken met de iLife A4 is die wel een stukje groter maar qua werking is die echt stuk beter. De A4 is natuurlijk een "domme" robotstofzuiger en de Mi een slimme, dat is natuurlijk al wel een groot verschil.

[afbeelding]

Ik ben voor de V2 gegaan omdat deze hogere opstakels zou moeten kunnen nemen en voor het dweilen want dit is met een laminaat vloer toch wel ideaal.
Echter heeft de Mi Vacuum wat problemen met mijn Ikea kleed. Het lukt 'm niet om het kleed op te komen. Hebben meer mensen hier last van? 2cm climbing zou toch voldoende moeten zijn voor een Ikea kleed?
Ik heb de Carpet mode aanstaan bij de settings :P

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Heb je even geprobeerd om de cliffsensor af te plakken om te zien of de stofzuiger er zonder probleem erop gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
@Rido Hier een Alhede van Ikea waar de 1 niet op komt en de 2 wel. Carpet mode slaat alleen op de extra zuigkracht wanneer hij tapijt signaleert. Wiebelt hij wel als hij probeert erop te komen? Je zou andere randen van het tapijt kunnen proberen of hij daar wel op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Laatst online: 22:01
Ik zit nog op stock firmware, 1232... Krijg al gelange tijd melding dat ik kan upgrade naar 1412...
Ik zit steeds op Europees server....
Mag ik deze doen? Wat zijn de ervaringen met deze versie? Want upgraden is niet altijd positief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
blowk schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:13:
[...]

Heb je even geprobeerd om de cliffsensor af te plakken om te zien of de stofzuiger er zonder probleem erop gaat?
Nog niet, kan dat vanavond wel eens proberen. Bedankt voor de tip.
DanielAlm schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:42:
@Rido Hier een Alhede van Ikea waar de 1 niet op komt en de 2 wel. Carpet mode slaat alleen op de extra zuigkracht wanneer hij tapijt signaleert. Wiebelt hij wel als hij probeert erop te komen? Je zou andere randen van het tapijt kunnen proberen of hij daar wel op komt.
Ik heb het met manual mode geprobeerd bij verschillende punten maar lijkt echt vast te lopen. De bodem komt tegen het dikke gedeelte van het tapijt en dan stopt die. Als ik 'm een zetje geef kan die er wel gewoon opkomen.

Wel jammer want moet ik toch nog een gedeelte handmatig doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Rido schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:50:
[...]

Nog niet, kan dat vanavond wel eens proberen. Bedankt voor de tip.

[...]

Ik heb het met manual mode geprobeerd bij verschillende punten maar lijkt echt vast te lopen. De bodem komt tegen het dikke gedeelte van het tapijt en dan stopt die. Als ik 'm een zetje geef kan die er wel gewoon opkomen.

Wel jammer want moet ik toch nog een gedeelte handmatig doen :P
Desnoods kun je een magneetstrip onder je tapijt leggen (rondom), en hem dan zelf op het tapijt zetten en aanzetten. Dan gaat hij er niet af, en maakt hij alleen het tapijt schoon.
En daarna gewoon er weer naast zetten en weer aanzetten om de rest te doen.
Noodoplossing, maar hoef je in elk geval niet zelf aan de slag.

PS. hier rijd hij gewoon alle drempels en tapijt, mat en alles op.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AapBart
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
NoFate schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:30:
Ik zit nog op stock firmware, 1232... Krijg al gelange tijd melding dat ik kan upgrade naar 1412...
Ik zit steeds op Europees server....
Mag ik deze doen? Wat zijn de ervaringen met deze versie? Want upgraden is niet altijd positief ;)
Tuurlijk mag je deze doen.. Update ging hier zonder problemen op 2 stofzuigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nu heb ik nog laagpolig tapijt, binnenkort laminaat. Een mopfunctie hoef ik niet. Zijn er goede redenen om dan toch voor de V2 te gaan ipv de V1 die geen mopfunctie heeft (maar wel een stukje goedkoper is)?

[ Voor 9% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-07-2018 15:56 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:55
Sinds gister bezitter van een V2. Wat een mooi stukje techniek, ik heb 'm al 2x laten draaien en zit dan naar de map te kijken en vraag me af met wat voor algoritmes ze dat doen; zo te zien wordt de kamer in 3 vlakken verdeeld en per vlak trekt ie netjes zijn baantjes. Wel heeft ie gigantische moeite om het dock terug te vinden en heeft het al 2x opgegeven. Ik heb het dock onder een tafel staan maar ik vermoed eigenlijk dat er een IR baken omhoog schijnt voor het terugvinden wat op deze manier onder een tafel niet lukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:26
CopyCatz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:51:
Sinds gister bezitter van een V2. Wat een mooi stukje techniek, ik heb 'm al 2x laten draaien en zit dan naar de map te kijken en vraag me af met wat voor algoritmes ze dat doen; zo te zien wordt de kamer in 3 vlakken verdeeld en per vlak trekt ie netjes zijn baantjes. Wel heeft ie gigantische moeite om het dock terug te vinden en heeft het al 2x opgegeven. Ik heb het dock onder een tafel staan maar ik vermoed eigenlijk dat er een IR baken omhoog schijnt voor het terugvinden wat op deze manier onder een tafel niet lukt..
Mijn V2 'bamischijf' had v/d week voor het eerst moeite met het oprijden van de dock, na een maand probleemloos gebruik. Heb bamischijf toen maar even schoongemaakt aan de buitenkant met een vochtige doek (ook de sensoren) en deed het gisteren weer prima met oprijden v/d dock :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
Gaargod schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:10:
[...]

Mijn V2 'bamischijf' had v/d week voor het eerst moeite met het oprijden van de dock, na een maand probleemloos gebruik. Heb bamischijf toen maar even schoongemaakt aan de buitenkant met een vochtige doek (ook de sensoren) en deed het gisteren weer prima met oprijden v/d dock :).
* CopyCatz gaat op zoek naar bamischijf skin op ali..

Heeft iemand een tip voor een goeie winkel met reserveonderdelen? Ik zie dat er somsl wat namaak tussen zit.. Chinezen die elkaar neppen _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door CopyCatz op 06-07-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
CopyCatz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:28:
[...]

Heeft iemand een tip voor een goeie winkel met reserveonderdelen? Ik zie dat er somsl wat namaak tussen zit.. Chinezen die elkaar neppen _/-\o_
Ik heb pas geleden hier een setje met reserveonderdelen besteld. Het pakketje is inmiddels binnen en het zijn netjes de originele onderdelen: https://nl.aliexpress.com...Cleaning/32767786226.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Rido schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:26:
[...]

Ik heb pas geleden hier een setje met reserveonderdelen besteld. Het pakketje is inmiddels binnen en het zijn netjes de originele onderdelen: https://nl.aliexpress.com...Cleaning/32767786226.html
Thanks, ook maar daar besteld. Ook nog iets goedkoper dan bij Perfection technology. Wel jammer dat er nog maar weinig skins zijn voor de v2, ik had al bijna per ongeluk een verkeerde besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
CopyCatz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:51:
Hij gebruikt een variant van het SLAM algoritme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Heb m’n Xiaomi v2 nu paar weken thuis, en bevalt erg goed. Ik heb 2 verdiepingen waar ik hem gebruik, en dat gaat probleemloos.

Enige grote nadeel voor mij is dat het stofbakje eigenlijk na elke beurt helemaal vol is. Niet omdat het zo vies is bij me thuis :), maar omdat ik een tapijt heb liggen waarvan kennelijk veel materiaal afgezogen wordt. Ik heb carpet mode aanstaan, maar zal eens proberen of het helpt als ik dat uitzet, zodat er in ieder geval niet harder wordt gezorgen.

En hoe vaak spoelen jullie het HEPA filter? Ik ben geneigd dit elke keer te doen na legen van het bakje, maar dat is wellicht wat overdreven (en je moet dan wachten totdat het helemaal droog is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stievydude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Heeft er iemand enig idee wat dit is?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qAPROJB.jpg
Iets om de dweilen vast te houden ofzo?

[ Voor 18% gewijzigd door Stievydude op 14-07-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Stievydude schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:52:
Heeft er iemand enig idee wat dit is?
[afbeelding]
Ff goed je gebruiksaanwijzing lezen. Het zijn onluchtingsdopjes die horen bij de dweilfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stievydude
  • Niet online
DanielAlm schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 22:15:
[...]

Ff goed je gebruiksaanwijzing lezen. Het zijn onluchtingsdopjes die horen bij de dweilfunctie.
Heb hem nog niet gekocht, daarmee dat ik het vroeg :) Ff kiezen welke ik koop via aliexpress ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 22:02

icecreamfarmer

en het is

Deze volg ik mee nu de robotmaaier goed bevalt.
Laten jullie hem elke dag stofzuigen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
icecreamfarmer schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:22:
3x per week, ma-wo-vr volgens een ingesteld schema. En dan laat ik bamischijf meestal in het weekend nog een dweilrondje doen.

@Nss, ik spoel het filter / stofbakje om de 2 a 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
icecreamfarmer schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:22:
Elke dag 2x (9:00 en 16:00). We hebben 2 katten dus is geen overbodige luxe. Het bakje moet elke dag geleegd worden ivm haren en korrels grind. Maar het is nu wel zichtschoon als we thuis komen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stievydude
  • Niet online
Nice dat korrels en haren ook opgezogen worden, dat doet onze domme DirtDevil Spider niet :) Ik neem aan dat etensresten van kinderen dan ook geen probleem vormen voor deze stofzuiger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Laatst online: 11-09 14:30
Stievydude schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:16:
Nice dat korrels en haren ook opgezogen worden, dat doet onze domme DirtDevil Spider niet :) Ik neem aan dat etensresten van kinderen dan ook geen probleem vormen voor deze stofzuiger :D
Daar kan ik je nog geen antwoord op geven, want onze kleine man "eet" alleen nog maar uit een flesje.. maar zolang het geen hele stronken brocolli zijn of mega ingesausde spaghetti, (moet je ook niet willen, heel je kamer rood) gaat dat easy.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stievydude
  • Niet online
Stel je voor, een hele rode kamer :D Met etensresten bedoelde ik kleine stukjes die vallen tijdens het eten, en natuurlijk raap je de grootste stukken op voor het stofzuigen begint :)

Juist ene gekocht voor 356,10 Euro (via mobiele app voor extra korting).

[ Voor 19% gewijzigd door Stievydude op 17-07-2018 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 08:51
Ik heb sinds gisteren de Xiaomi Roborock S52.
Dit is de allereerste keer dat ik een robot stofzuiger bezit.
Het is wel de eerste keer dat ik een chinees merk koop en al zeker Xiaomi.
Moet wel vermelden dat de doos en het toestel mooi en goed is afgewerkt.
Voelt niet aan als goedkope chinese brol.

Hij is nu zijn eerste kuisronde aan het doen.

Gisteren al getest en maakt niet al te veel herrie, vergeleken met onze klassieke Dyson Stofzuiger.
Ging mooi rond 4 hoge stoelen poten zonder al te veel problemen.
Ook de kleine speelgoedjes van de kat geen probleem.

Ik zie de roborock als een aanvulling voor het gewone stofzuigen.
In de week kwamen we vaak niet toe aan stofzuigen.
Dit gebeurde slechts 1 keer in de week.
Nu met roborock kan ik om de twee dagen eens alles opstofzuigen.
Is zeker wel nuttige met een kat in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:42
Ik ben nu sinds een aantal weken een heel tevreden gebruiker van de Roborock S50 maar ben nu eigenlijk op zoek naar een draadloze stofzuiger voor de trap en de hoeken waar de robot niet komt.

Dyson heeft hele mooie en krachtige modellen voor maar die zijn weer 400+ euro. Iemand hier ervaring met andere merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:24
Heb zelf ook deze combo thuis: Xiaomi 2 en draadloze steelstofzuiger. Ik ben voor de Dibea C17 gegaan, en best wel tevreden van. Zuigkracht kon iets beter, maar voldoet prima als stofzuiger voor erbij, nl. voor de trap en de paar plekken waar de Xiaomi niet bij kan. Hier is een review: https://www.bestcordlessv...ibea-c17-cordless-review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
De Hulk schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:46:
Ik ben nu sinds een aantal weken een heel tevreden gebruiker van de Roborock S50 maar ben nu eigenlijk op zoek naar een draadloze stofzuiger voor de trap en de hoeken waar de robot niet komt.

Dyson heeft hele mooie en krachtige modellen voor maar die zijn weer 400+ euro. Iemand hier ervaring met andere merken?
Ik heb een dyson naast de roborock 2. Je kan via de rentepunten van de ING 50 of 100 euro korting krijgen, dan zijn dysons wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line

https://www.gearbest.com/upright-vacuums/pp_1707089.html?
Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/soa/gb/pdm-product-pic/Electronic/2018/06/23/source-img/20180623194052_50170.jpg

Geen ervaring overigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
marvel27 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:43:
Heb zelf ook deze combo thuis: Xiaomi 2 en draadloze steelstofzuiger. Ik ben voor de Dibea C17 gegaan, en best wel tevreden van. Zuigkracht kon iets beter, maar voldoet prima als stofzuiger voor erbij, nl. voor de trap en de paar plekken waar de Xiaomi niet bij kan. Hier is een review: https://www.bestcordlessv...ibea-c17-cordless-review/
Die Dibea heb ik ook al naar gekeken, ik kon er verder alleen niet zo veel van vinden dus bedankt voor de link! Hoe lang heb jij hem al? En merk je iets van afname van batterij duur?
Als ik het zo in de video zag is die wallmount in ieder geval in orde, niet dat je nog een los stekkertje in de stofzuiger moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:20
Heb 'm sinds gisteren ook binnen. Eerste indruk is goed. Hele huis is al een keer gedaan. Installatie ging zonder problemen. Wel grappig. Hij was in een andere kamer als laatste. Daarna is ie nog zeker een kwartier bezig geweest om het docking terug te vinden in de andere kamer.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Sinds de laatste firmware update heeft hij moeite om het docking terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Miesjh schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:18:
Sinds de laatste firmware update heeft hij moeite om het docking terug te vinden.
Maar op de een of andere manier leert ie wel weer.. Ik heb het dock onder een tafel staan, de eerste paar keer kwam ie om de een of andere reden van links aanzetten en wilde dan met een bochtje het dock op, wat niet echt lukte door een tafelpoot. De laatste tijd rijdt ie echter alweer vrij vlot recht het dock in.. Blijft leuk om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08 17:40
Zou iemand voor mij eens kunnen opmeten hoe hoog het docking station van de v2 exact is? :)
Op een enkele plek op internet lees ik 10cm, maar dat is ook exact de hoogte onder de kast waar ik het docking station eigenlijk onder wil plaatsen.

Zou mooi zijn om te weten of het net iets meer of minder dan 10cm is, voor mij een van de redenen om voor een v1 of v2 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
ThatGuy2303 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:11:
Heb 'm sinds gisteren ook binnen. Eerste indruk is goed. Hele huis is al een keer gedaan. Installatie ging zonder problemen. Wel grappig. Hij was in een andere kamer als laatste. Daarna is ie nog zeker een kwartier bezig geweest om het docking terug te vinden in de andere kamer.... ;)
Bijzonder, bij mij rijd ze in 1x terug, kortste route en ze gaat rustiger rijden bij de eetkamertafel stoelen, waar ze strak langs moet.

Maar mijn Conchita is alweer een ervaren rot :-) denk dat ze nu een half jaar rond rijd.

--edit--

Ik zit in het verkeerde topic mee te lezen! Ik heb gen1!

[ Voor 5% gewijzigd door RedRayMann op 20-07-2018 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
De Hulk schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:37:
[...]

Die Dibea heb ik ook al naar gekeken, ik kon er verder alleen niet zo veel van vinden dus bedankt voor de link! Hoe lang heb jij hem al? En merk je iets van afname van batterij duur?
Als ik het zo in de video zag is die wallmount in ieder geval in orde, niet dat je nog een los stekkertje in de stofzuiger moet doen.
Ik heb'm nog maar een tweetal weken. Het lijkt er wel op dat naarmate de batterij leeg wordt de zuigkracht ook omlaag gaat. Maar afname van de batterijduur op lange termijn kan ik nog niets over zeggen.
Kwandoerie schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:16:
Zou iemand voor mij eens kunnen opmeten hoe hoog het docking station van de v2 exact is? :)
Op een enkele plek op internet lees ik 10cm, maar dat is ook exact de hoogte onder de kast waar ik het docking station eigenlijk onder wil plaatsen.

Zou mooi zijn om te weten of het net iets meer of minder dan 10cm is, voor mij een van de redenen om voor een v1 of v2 te gaan.
9,8cm om precies te zijn!

[ Voor 28% gewijzigd door marvel27 op 20-07-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Laatst online: 18:32
Wellicht enigszins offtopic, maar als aanvulling op de Roborock heb ik een Dirt Devil DD777-3 draadloze steelstofzuiger besteld: https://www.coolblue.nl/p...e-total-home-dd777-3.html

Dat leek me praktisch voor de plaatsen waar de Roborock niet kan komen zoals krappe hoekjes, de beklede trappen, op en onder het (helaas net te lage) bankstel.

[ Voor 7% gewijzigd door iisworks op 21-07-2018 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stievydude
  • Niet online
Is er iemand die poetsproduct in zijn bamischijf giet samen met het water?

Heb hem vrijdag ontvangen. Maar een paar dagen onderweg geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Nadat we een Roomba of Neato wilde bestellen voor in ons nieuwe huis kwam ik bij het robot stofzuigers topic en dit topic uit en hebben we de "gok" gewaagd de Mi te bestellen op AliExpress bij Perfection Technology vanuit een warehouse in Duitsland. Ik heb op maandag avond besteld en donderdag stond de postbode al voor de deur.

Ik heb geen ervaring met andere zuigers, maar voor € 356,- zuigt het apparaat geweldig. Ik was bang voor de hoeken en dat ik nog vaak met een gewone zuiger kan gaan stofzuigen maar het apparaat doet dit indrukwekkend. We hebben maar 2 plaatsen in huis waar hij echt niet bij kan en daar hou ik de kruimeldief wel eens bij. Ook de dweil werkt op zich goed. Het is niet zoals met de hand, dan kun je meer kracht zetten, maar hij pakt toch nog een hoop extra vuil mee van onze betonvloer.

Omdat je zo'n robot elke dag kan laten stofzuigen denk ik ook dat er minder stof ophoopt en dat het makkelijker te zuigen is.

We hebben er inmiddels nog 1 besteld voor boven, nu hebben we voor de prijs van 1 Roomba 2 Mi zuigers die volgens alle reviews ook nog beter zijn. Ook heb ik al een python project gevonden om het apparaat aan te sturen, zo kan ik deze aan de presence detection hangen van mijn domotica systeem en dat het apparaat alleen gaat stofzuigen als we niet thuis zijn en dat hij het anders 's nachts doet.

Hoe is hier de ervaring mee? Werkt de laser goed als het aarde donker is in huis?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
Joepv schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:33:
Werkt de laser goed als het aarde donker is in huis?
Een laser is licht. Dit is een beetje als vragen of je iets aan een zaklamp hebt in het donker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
CopyCatz schreef op zondag 22 juli 2018 @ 01:52:
[...]

Een laser is licht. Dit is een beetje als vragen of je iets aan een zaklamp hebt in het donker..
Weet je hoe dom ik mij nu voel? |:( 8)7 ;w :X

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08 17:40
marvel27 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:28:
[...]

9,8cm om precies te zijn!
Top, dank voor het opmeten! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Nu een week de roborock in gebruik en het is geweldig. Hoe vaak maken jullie het HEPA filter schoon, want dit blijft erg vies ondanks dat ik het buiten uit blaas. Volgens de app hoeft dit maar af en toe, maar ik vraag me af wat het met de zuigkracht doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
Joepv schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:37:
Nu een week de roborock in gebruik en het is geweldig. Hoe vaak maken jullie het HEPA filter schoon, want dit blijft erg vies ondanks dat ik het buiten uit blaas. Volgens de app hoeft dit maar af en toe, maar ik vraag me af wat het met de zuigkracht doet.
Paar posts hierboven staat dezelfde vraag, plus een antwoord :*)
Ik spoel het stofbakje & filter 1 keer per 2 á 3 weken om onder de kraan en laat 'm dan 24u drogen.

@Stievydude , ik gooi er zelf slechts water in voor het dweilen. Er zijn echter genoeg mensen (hier in dit topic te lezen) die er wel wat schoonmaakmiddel ingooien en dat lijkt geen problemen te geven.

Je kunt wellicht wat schoonmaakmiddel op je vloer sprayen vóór het dweilrondje, als je geen schoonmaakmiddel in je Roborock wilt hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Hoe is jullie ervaring met de tijd dat de Roborock kan dweilen met 'n vol bakje water?
Daarnaast is het een kwestie van zelf in de gaten houden of het bakje nog gevuld is?

[ Voor 53% gewijzigd door JBS op 24-07-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
JBS schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:22:
Hoe is jullie ervaring met de tijd dat de Roborock kan dweilen met 'n vol bakje water?
Daarnaast is het een kwestie van zelf in de gaten houden of het bakje nog gevuld is?
Een ruime 30 minuten. Das bij mij precies voldoende voor een rondje door de kamers waar laminaat ligt :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
JBS schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:22:
De handleiding adviseert elke 30 minuten de doek te vervangen. Ik laat 'm gewoon de hele kamer doen. Vind het wel rustgevend om te zien hoe die vochtige banen worden getrokken en de vloer begint te spiegelen. Ik gooi er allesreiniger of laminaatreiniger bij. Het bakje water doet mijn 40m2 1 run makkelijk, maar ik doe vaak zoned cleanup 2 of 3x, dan moet je wel bijvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Heeft iemand anders dit probleem met dweilen? De stofzuiger dweilt niet meer over het hele oppervlak van het reservoir, maar laat enkel twee strepen na.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lhJ1TyU.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s6rDXdI.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zer0-overload
  • Laatst online: 25-08 13:50

zer0-overload

ZX6R '95 > '06 > '07 ^_^

ik heb de Roidmi F8 aangeschaft.
goedkoper dan de Dyson met gelijkwaardige specs van de v8 en een stuk goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
marvel27 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:34:
Heeft iemand anders dit probleem met dweilen? De stofzuiger dweilt niet meer over het hele oppervlak van het reservoir, maar laat enkel twee strepen na.
Heb je de membranen al eens vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
marvel27 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:34:
Ik had ditzelfde toen ik de 1e keer ging dweilen en niet had gelezen dat je eerst die dweil nat moest maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
zer0-overload schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:39:
[...]

ik heb de Roidmi F8 aangeschaft.
goedkoper dan de Dyson met gelijkwaardige specs van de v8 en een stuk goedkoper
Is voor mij ook zeker een optie! Waar heb jij hem gekocht? Of was jij 1 van de early birds uit de link?
Ik zie een aantal Ali shops die hem vanuit Spanje willen versturen. Ik heb mijn 'beste vriend' Vance van Perfection Technology maar een berichtje gestuurd of zij hem ook niet vanuit Duitsland kunnen verzenden net als de Roborock..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Zo, na bijna een half jaar gebruik, heb ik eindelijk een review over de Roborock S5 uitgeschreven en uitgewerkt. Hier is de review te vinden: productreview: Xiaomi Roborock S50 review door Kiswum

Mijn persoonlijke conclusie:

Op basis van andere reviews en mijn eigen ervaring is deze Roborock S5 een fantastisch en complete robotstofzuiger. Hij doet wat je ervan mag verwachten inclusief een zeer schoon resultaat. De dweilfunctie en de app kunnen beter. Deze jongen bespaard ons een hoop tijd in het huishouden. Een echte aanrader!
Score: 8/10 of 4/5 sterren.

Doordat ik altijd extra informatie in mijn reviews probeer te stoppen, ben ik er ook achter wat de naam is van deze Xiaomi V2 stofzuiger. @derhenno, de daadwerkelijke naam van de 2e Xiaomi stofzuiger is: Roborock S5.

Is het een idee om de titel van dit topic aan te laten passen door een admin zodat de naam klopt met de werkelijkheid? Ik snap dat de naam (vooral in het begin) niet duidelijk was, maar momenteel is alles duidelijk incl. een officiële website die van Roborock zelf is. Xiaomi hoort officieel niet meer in de naam, maar ik snap dat veel mensen daarop zullen zoeken.

Suggest zou zoiets kunnen zijn: Roborock S5 (Xiaomi Vacuum V2)

Mochten mensen nog vragen hebben over mijn review en vind je dat er zaken niet (goed) besproken zijn, laat ze gerust hier of in de review achter, zodat huidige eigenaren en toekomstige kopers de juiste info hebben.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam

[ Voor 97% gewijzigd door Microkid op 27-07-2018 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zer0-overload

zer0-overload

ZX6R '95 > '06 > '07 ^_^

De Hulk schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:02:
[...]

Is voor mij ook zeker een optie! Waar heb jij hem gekocht? Of was jij 1 van de early birds uit de link?
Ik zie een aantal Ali shops die hem vanuit Spanje willen versturen. Ik heb mijn 'beste vriend' Vance van Perfection Technology maar een berichtje gestuurd of zij hem ook niet vanuit Duitsland kunnen verzenden net als de Roborock..
Ik heb de "F8 Storm Early Bird (by sea)" à 319 USD via indiegogo.com

Nice.. Zou wel relaxed zijn als hij dat voor je ken regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Een issue: als ik hem vanuit een andere verdieping (dock op begane grond) verplaats naar de zolder dan doet hij een korte trip naar alle kamers om vervolgens soms de poetsbeurt niet afmaakt.

[Update] Nevermind, verlaard. Ik had per ongeluk de "Charge" knop te pakken ipv de "Power" knop (die een cleanup start) 8)7.

Waar ik ook achter kwam: een FW update kun je alleen uitvoeren terwijl hij oplaadt. Als je dit probeert terwijl hij niet aan de dock zit krijg je een nietszeggende "Failed" melding.

[ Voor 114% gewijzigd door iisworks op 03-08-2018 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Laatst online: 20:15
Ding (Roborock S5) gisteren binnengekregen en gelijk aan het werk gezet.

Wat een apparaat _/-\o_

Ik ben echt een luie donder wat betreft stofzuigen en dweilen maar met dit ding hoef ik alleen nog maar even de voedingsbakjes van de kat weg te zetten en hij stofzuigt heel mijn appartement in een klein uurtje zonder problemen. Vanmorgen ook het dweilen uitgeprobeerd en hoewel het dweilen lichtjes tegenvalt t.o.v. met de hand is het nog altijd beter dan zelf niet of nauwelijks doen.

Voor €360 een must have voor iedereen die een hekel heeft aan huishouden. Ik heb 'm via AliExpress / Perfection Technology trouwens.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:35
Tommiiee schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 13:53:

Voor €360 een must have voor iedereen die een hekel heeft aan huishouden. Ik heb 'm via AliExpress / Perfection Technology trouwens.
Nou vooruit, ik heb hem zojuist ook besteld! :)
Nu even paar dagen in spanning tot levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
zer0-overload schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:32:
[...]

Ik heb de "F8 Storm Early Bird (by sea)" à 319 USD via indiegogo.com

Nice.. Zou wel relaxed zijn als hij dat voor je ken regelen
Was dus niet mogelijk.. maar ik was nog even op jouw link aan het kijken en het was nog steeds mogelijk voor die early bird te gaan! Nog 4 dagen en nog maar 14 backers over, nu dus nog maar 13 :)
Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0-overload

zer0-overload

ZX6R '95 > '06 > '07 ^_^

De Hulk schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:33:
[...]

Was dus niet mogelijk.. maar ik was nog even op jouw link aan het kijken en het was nog steeds mogelijk voor die early bird te gaan! Nog 4 dagen en nog maar 14 backers over, nu dus nog maar 13 :)
Thanks voor de tip!
Graag gedaan ^.^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
Sindkort ben ik ook in het bezit van een Xiaomi Roborock S50, na de eerste dag krijg ik nu continu de volgende melding:

The strainer may be blocked. Fan speed has been temporarily lowered. It will be automatically restored after the strainer is cleaned.

Ik heb gisteren avond nog alles nagekeken en schoongemaakt maar ik blijf dezelfde melding ontvangen, iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jknevel
  • Laatst online: 12-09 19:48
Weinig toegevoegde waarde is al vaker gezegd maar wat een geweldig ding!
Ze heet Tina en ze doet haar werk verbluffend goed!
Dweilen is een extra en naar mijn mening knapt het laminaat er wel van op.

Nadeel: wanneer je dacht zelf al redelijk te zuigen laat Tina zien dat je (blijkbaar) de kantjes er vanaf loopt want ze haalde redelijk wat in haar stofbakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

De App is de afgelopen week 2 keer geupdate. We hebben nu weer een Clean History!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
Heeft iemand toevallig ook al problemen gehad met de push notificaties op iOS? Ik heb sinds een tijdje een nieuwe iPhone en nu ontvang ik niet altijd meer push notificaties zodra de stofzuiger klaar is met de schedule. Voorheen op mijn vorige telefoon werkte dit wel altijd.

Heb al geprobeerd push notificaties uit & aan te zetten maar dat helpt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik hoop dat in de toekomst wat meer gedaan wordt met de maps" Het zou toch erg handig zijn als er een feature was waarmee je bv softwarematige fencing zou kunnen doen voor bepaalde delen op basis van eerdere maps. Hij zou met een soort quick scan ook kunnen matchen op welke verdieping hij is, en zo een soort globale map weer kunnen geven waarop zones aangegeven kunnen worden die niet gedaan hoeven te worden (trappen, delen met lastige obstakels etc.) Of zelfs expliciet wel zuigen op een paar plekken die hij nu overslaat omdat hij denkt dat het een afgrond is, midden op een tapijt met een paar kleine zwarte delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSU4reqY
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-07-2023
Maakt het wat uit wat voor filters je gebruikt? hebben officiële toegevoegde waarde of gewoon de goedkoopste pakken die je kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Rido schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:59:
Heeft iemand toevallig ook al problemen gehad met de push notificaties op iOS? Ik heb sinds een tijdje een nieuwe iPhone en nu ontvang ik niet altijd meer push notificaties zodra de stofzuiger klaar is met de schedule. Voorheen op mijn vorige telefoon werkte dit wel altijd.

Heb al geprobeerd push notificaties uit & aan te zetten maar dat helpt helaas niet.
Niet op iOS, wel op Android (8.1). Ik krijg geen push notificaties, wat ik ook probeer. Mijn vrouw krijgt ze wel op iOS. De app weet wel dat er een notificatie is, want als ik deze opstart zie ik een rood puntje bij het meldingen envelopje. Op Internet lees ik veel problemen met push notificaties (op Android). De app de-installeren, robot opnieuw aanmelden, ed. zou moeten helpen, maar heeft bij mij niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Joepv schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

Niet op iOS, wel op Android (8.1). Ik krijg geen push notificaties, wat ik ook probeer. Mijn vrouw krijgt ze wel op iOS. De app weet wel dat er een notificatie is, want als ik deze opstart zie ik een rood puntje bij het meldingen envelopje. Op Internet lees ik veel problemen met push notificaties (op Android). De app de-installeren, robot opnieuw aanmelden, ed. zou moeten helpen, maar heeft bij mij niet geholpen.
Afgelopen week ook de Roborock S50 ontvangen en dus ook de app geïnstalleerd. Ook ik krijg geen push notificaties (Galaxy S8 met Android 8.0.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2d0
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:15

2d0

Ik heb ook geen push notificaties op mijn oneplus 6. Aangezien de robot elke dag aan het werk is, open ik de app elke dag en zie ik in de app wel de notificatie. Bij de boven verdieping start ik hem op afstand. Na hem naar boven te hebben getild. Zit ergens aan een tweede robot te denken als die nog zakt in prijs. Die kan dan boven schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:39

Trackerfire

BTC HODLER

Die van ons heeft de geest gegeven. 4 maanden gedaan. Batterij morsdood. Moet naar Polen worden opgestuurd voor reparatie, dat is wel even een tegenvallertje...

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de tweede generatie.
Voor de eerste generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016.
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.

Let op dat bij het plaatsen van een URL naar een product er geen referral in verwerkt is.