Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:10
raq schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:01:
Mijn vacuum komt regelmatig vast te zitten op het rooster van de convectorput, hoe op te lossen?
-Virtual wall op het randje waarop het rooster ligt plakken? Online staat dat de virtual 5mm dik is, klopt dat? dan kom m'n rooster ook scheef te liggen namelijk als ik dit eronder plak.
-Of kan ik iets met zone cleaning in gaan stellen en dat gewoon in de timer gaan zetten?
-Hoe hebben anderen dit verholpen?
Wij hebben een gen1, en liepen tegen 't zelfde probleem aan met de convectorput en het rooster wat daar op ligt.

Wij hebben een magneetstrip gekocht via Aliexpress, en die is net zo breed als ons rooster hoog is, en qua dikte paste hij precies in de gleuf tussen het rooster en de vloer, dus hij ligt nu op z'n kant in die gleuf. Zo zie je er bijna niks meer van en de robot loopt niet meer over 't rooster heen te hobbelen.

Ik wil zo wel even de magneetstrip opmeten voor je :)

////edit
@raq ik heb de magneetstrip even nagemeten, de dikte is 2,5 mm, de breedte 25mm

Ik geloof dat dit de magneetstrip is die ik toen heb besteld https://nl.aliexpress.com...ae803_2&priceBeautifyAB=0

[ Voor 29% gewijzigd door Robsta86 op 03-04-2018 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met gordijnen?

Hier hangen overal gordijnen tot ongeveer een paar centimeter boven de grond.

Wil binnenkort een Xiaomi V1 of V2 kopen en vraag me af of dit problemen gaat leveren.

Woning is verder gelijkvloers, geen drempels of tapijt dus enkel de gordijnen zijn obstakels (en de meubels dan)

Heeft de V2 toevallig een bepaalde functie waardoor het beter zal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

h4ns schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:13:
Hoe zit het eigenlijk met gordijnen?

Hier hangen overal gordijnen tot ongeveer een paar centimeter boven de grond.
hier ook gordijnen tot aan de grond, als ze in een bundel hangen dan vindt hij dat niet leuk.
Hij loopt er in en het gordijn valt rond de sensoren waardoor hij niet meer weet welke kant uit.
na lang proberen komt hij er wel uit.
Wij zijn van plan om vouwgordijnen te nemen dus laten we het momenteel zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
MorosMyrddin schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:28:
[...]

hier ook gordijnen tot aan de grond, als ze in een bundel hangen dan vindt hij dat niet leuk.
Hij loopt er in en het gordijn valt rond de sensoren waardoor hij niet meer weet welke kant uit.
na lang proberen komt hij er wel uit.
Wij zijn van plan om vouwgordijnen te nemen dus laten we het momenteel zo
Dank voor je reactie. Ik neem aan dat je de V2 hebt, maar dat het met V1 geen verschil zal maken?

Dat wordt dus wel een gedoe want heb hier veel glas en dus ook veel gordijnen. Die vervangen is voor de komende jaren geen optie.

Als ik dat vooraf geweten had.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

h4ns schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:07:
[...]

Dank voor je reactie. Ik neem aan dat je de V2 hebt, maar dat het met V1 geen verschil zal maken?

Dat wordt dus wel een gedoe want heb hier veel glas en dus ook veel gordijnen. Die vervangen is voor de komende jaren geen optie.

Als ik dat vooraf geweten had.. |:(
V2 inderdaad, als ik niet thuis ben dan hang of knoop ik ze op, het zijn er dan ook maar 4 stuk.
ik denk dat het ook wel wat afhangt van gordijn to gordijn en hoe ze toevallig vallen rond de stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@h4ns

Versie 1 gaat hier in huis langs een 6 tal gordijnen (met verzwaring onder) en maakt wel contact maar draait er vervolgens netjes om heen.

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
BenEco schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:40:
@h4ns

Versie 1 gaat hier in huis langs een 6 tal gordijnen (met verzwaring onder) en maakt wel contact maar draait er vervolgens netjes om heen.
Hier ook, v1 met 4 lage gordijnen gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
BenEco schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:40:
@h4ns

Ok dank allen!.

Maar voor de duidelijkheid: ziet de sensor / lazer ze dan ook en gaat het er grotendeels langs af, of loopt het constant tegen de gordijnen aan en duwt het deze dan eigenlijk weg.. maar dan zonder problemen?

(Ik bedoel ook als de gordijnen gesloten zijn)

Ik had ondertussen gezien dat je met de V2 ook zones uit kan zetten, op die manier kun je natuurlijk een stukje van de muren af blijven. Maar dan moet je dus toch nog met de hand na lopen, en de prijs van de V2 ligt een stuk hoger.

[ Voor 4% gewijzigd door h4ns op 03-04-2018 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:04
h4ns schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:31:
[...]

Ok dank allen!.

Maar voor de duidelijkheid: ziet de sensor / lazer ze dan ook en gaat het er grotendeels langs af, of loopt het constant tegen de gordijnen aan en duwt het deze dan eigenlijk weg.. maar dan zonder problemen?

(Ik bedoel ook als de gordijnen gesloten zijn)

Ik had ondertussen gezien dat je met de V2 ook zones uit kan zetten, op die manier kun je natuurlijk een stukje van de muren af blijven. Maar dan moet je dus toch nog met de hand na lopen, en de prijs van de V2 ligt een stuk hoger.
Hij doet dat laatste, hij ziet de gordijnen met de laser, gaat daar langzamer rijden, en duwt ze dan een beetje rond. Bij mij raakt ie niet in paniek. Uiteraard maakt ie achter de gordijnen dus niet super goed schoon.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@h4ns

Net even voor je getest, ook als de gordijnen gesloten zijn werkt het prima. :)
Donker blauwe gordijnen.

[ Voor 12% gewijzigd door BenEco op 03-04-2018 22:50 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Mijn gordijnen zijn toevallig niet donker blauw, maar dat zal de pret dan niet drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Bij mij heeft v1 ook geen problemen met gordijnen vrijwel tot aan de vloer. Open of gesloten maakt weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Vraagje: wat is de hoogte van het laadstation/dockingstation? We hebben hier een Kewlox hoekkast die op zo'n 10 cm hoge poten staat, zou mooi zijn als het laadstation onder de kast zou passen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 07:42
Ik heb hem zojuist binnen gekregen en hij staat nu op te laden. Standaard stond de app op de amerikaanse server. Heb ook de europese en chinese server geprobeerd. Wat me opviel is dat er bij de chinese server een firmware update werd aangeboden en bij de andere server niet. Heb hem nu dus gewoon op china staan.

@JumpStart 10cm daar zal hij wel onder passen maar wil je hem niet liever op een wat beter bereikbare plaats? Lijkt me anders lastig worden als je hem moet legen.

[ Voor 39% gewijzigd door Chatslet op 05-04-2018 13:57 . Reden: Aanvullende info over firmware uodate ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

@Chatslet Het ding hoeft niet compleet onder de kast. Het idee is dat het een plek is uit de weg en er zit een stopcontact dichtbij.

Nou ja, ik ben er sowieso nog niet uit wat het gaat worden...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusD
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 14:00
Sinds gister ook een trotse eigenaar van de robotstofzuiger gen 2. Alleen geeft hij wat problemen vanochtend toen ik hem ging proberen. Hij blijft maar error 4 geven, dat de “cliff sensors” niet goed functioneren.

Ik heb de stofzuiger al op verschillende plaatsen in huis geplaatst en op verschillende ondergronden, maar helaas hielp dit ook niet. Daarnaast heb ik de sensoren ook een keer afgeplakt, dit vond ik op internet als oplossing, maar dat gaf ook niet het gewenste resultaat. Ook een complete reset was niet voldoende.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem? Owh ja ik heb de sensoren ook al menig maal schoon gemaakt:)
Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
Kijk eens wat ik hier heb gevonden: https://github.com/dgiese/dustcloud
Custom firmware voor je stofzuiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nieuwschierig: Heeft iemand de Android app? Welke permissies heeft deze nodig?

Deze robotstofzuiger lijkt me leuk. Maar ik heb een Xiaomi Mi 5 (telefoon) met IR, en de Universal Remote app van Xiaomi die erbij zat heeft echt bizar veel permissies nodig, ongeveer alles wat mogelijk is.

Meteen de Xiaomi firmware verwijderd en LineageOS op mijn telefoon gezet. Maar ik mis die IR app wel. Ben benieuwd hoe het zit met de app voor geofencing van deze robot vacuum.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:04
Sando schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:39:
Nieuwschierig: Heeft iemand de Android app? Welke permissies heeft deze nodig?

Deze robotstofzuiger lijkt me leuk. Maar ik heb een Xiaomi Mi 5 (telefoon) met IR, en de Universal Remote app van Xiaomi die erbij zat heeft echt bizar veel permissies nodig, ongeveer alles wat mogelijk is.

Meteen de Xiaomi firmware verwijderd en LineageOS op mijn telefoon gezet. Maar ik mis die IR app wel. Ben benieuwd hoe het zit met de app voor geofencing van deze robot vacuum.
De app is niet alleen voor de stofzuiger. Het is een Mi Home applicatie.
En aangezien die veel apparaten moet bedienen... heeft ie idd ontzettend veel permissies.
Maar die kan je allemaal in principe uitzetten en dan doet het stofzuiger gedeelte het nogsteeds.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusD
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 14:00
TinusD schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:26:
Sinds gister ook een trotse eigenaar van de robotstofzuiger gen 2. Alleen geeft hij wat problemen vanochtend toen ik hem ging proberen. Hij blijft maar error 4 geven, dat de “cliff sensors” niet goed functioneren.

Ik heb de stofzuiger al op verschillende plaatsen in huis geplaatst en op verschillende ondergronden, maar helaas hielp dit ook niet. Daarnaast heb ik de sensoren ook een keer afgeplakt, dit vond ik op internet als oplossing, maar dat gaf ook niet het gewenste resultaat. Ook een complete reset was niet voldoende.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem? Owh ja ik heb de sensoren ook al menig maal schoon gemaakt:)
Alvast bedankt voor het meedenken.
Op de een of andere magische manier doet “Tippie One” het nu als een zonnetje. Misschien was het de lichtval of wat dan ook. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
Beste eigenaren van de Xiaomi vacuum's,

Ik heb een vraag met betrekking tot de werking van jullie robotstofzuiger legertje.
Recentelijk heb ik een Blaupunkt Xsmart gekocht in de veronderstelling, zoals vele, dat dit mijn leven makkelijker zou maken. Echter is dit niet het geval en is 'Ronnie de Robo' op weg retour naar Blaupunkt omdat hij niet met zonlicht overweg kan.

Wij zitten namelijk met het volgende, wij hebben een flinke raampartij op het zuiden, waar nu meer en meer heerlijk zonlicht doorheen komt. Goed voor ons, maar dat was niet voor Ronnie. Die werd knettergek van de zon. Vermoedelijk komt dit doordat de "valsensor" op IR werkt en denkt dat er een afgrond is als er een streep zonlicht op de vloer valt. Dit is nogal een issue, gezien het feit dat ik ook wilde dat hij mijn huis schoonmaakt als de zon schijnt.

En natuurlijk, ik kan de robot ook snachts laten lopen, maar ik denk dat ik de enige ben die dan wakker wordt van zijn 60db. Daarnaast is de gordijnen sluiten ook geen optie, want dan eet Ronnie die op, of gaat hij aan de tango met ze, zo erg dat ze in een "dead-lock" komen.

Mijn vraag is dan ook:

Wat is jullie ervaring met de Xiaomi Vacuum's en (fel) zonlicht op de vloer?

Voor de beeldvorming, mijn woonkamer, waat het probleem zich voordoet, is 8meter breed, waarvan een goede 6,5 meter glas. Dus heel mijn woonkomer is zeg maar zonlicht. Ik heb een lichtbruine parketvloer liggen.

Ik hoor graag van jullie.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
RoasteR87 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:58:
Beste eigenaren van de Xiaomi vacuum's,

Ik heb een vraag met betrekking tot de werking van jullie robotstofzuiger legertje.
Recentelijk heb ik een Blaupunkt Xsmart gekocht in de veronderstelling, zoals vele, dat dit mijn leven makkelijker zou maken. Echter is dit niet het geval en is 'Ronnie de Robo' op weg retour naar Blaupunkt omdat hij niet met zonlicht overweg kan.

Wij zitten namelijk met het volgende, wij hebben een flinke raampartij op het zuiden, waar nu meer en meer heerlijk zonlicht doorheen komt. Goed voor ons, maar dat was niet voor Ronnie. Die werd knettergek van de zon. Vermoedelijk komt dit doordat de "valsensor" op IR werkt en denkt dat er een afgrond is als er een streep zonlicht op de vloer valt. Dit is nogal een issue, gezien het feit dat ik ook wilde dat hij mijn huis schoonmaakt als de zon schijnt.

En natuurlijk, ik kan de robot ook snachts laten lopen, maar ik denk dat ik de enige ben die dan wakker wordt van zijn 60db. Daarnaast is de gordijnen sluiten ook geen optie, want dan eet Ronnie die op, of gaat hij aan de tango met ze, zo erg dat ze in een "dead-lock" komen.

Mijn vraag is dan ook:

Wat is jullie ervaring met de Xiaomi Vacuum's en (fel) zonlicht op de vloer?

Voor de beeldvorming, mijn woonkamer, waat het probleem zich voordoet, is 8meter breed, waarvan een goede 6,5 meter glas. Dus heel mijn woonkomer is zeg maar zonlicht. Ik heb een lichtbruine parketvloer liggen.

Ik hoor graag van jullie.
Niet dat ik hier veel kennis van heb, en zeker niet omdat ik jou situatie niet kan reproduceren,
maar de Xiaomi stofzuiger werkt via lidar. En dat werkt onafhankelijk van het zonlicht. Over de valsensoren.. geen idee. Waar woon je? Regio Breda.
Misschien moet er maar eens een tweaker bij je langskomen met zijn stofzuiger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Volgens Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016 is de eerste versie minder geschikt voor hoogpolige tapijten. Iemand al ervaring met deze tweede versie en hoogpolige tapijten?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
bottom line schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:59:
[...]

Niet dat ik hier veel kennis van heb, en zeker niet omdat ik jou situatie niet kan reproduceren,
maar de Xiaomi stofzuiger werkt via lidar. En dat werkt onafhankelijk van het zonlicht. Over de valsensoren.. geen idee. Waar woon je? Regio Breda.
Misschien moet er maar eens een tweaker bij je langskomen met zijn stofzuiger :D
Als dat zou kunnen, of als iemand kan bevestigen dat de Xiaomi geen last heeft van sterk direct en inditect zonlicht op de vloer ben ik er ook. Wij hebben overigens vandaag afscheid genomen van Ronnie. Was toch best wel moeilijk, zeker omdat het ineens stil was om 11 uur smorgens... :+

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:07
RoasteR87 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:39:
[...]

Als dat zou kunnen, of als iemand kan bevestigen dat de Xiaomi geen last heeft van sterk direct en inditect zonlicht op de vloer ben ik er ook. Wij hebben overigens vandaag afscheid genomen van Ronnie. Was toch best wel moeilijk, zeker omdat het ineens stil was om 11 uur smorgens... :+
Met versie 1 geen last van zonlicht icm onze tegelvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
SolarOrbiter schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:15:
[...]

Met versie 1 geen last van zonlicht icm onze tegelvloer.
Bedankt SolarOrbiter!
Iemand toevallig parket / laminaat en ervaring?

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
RoasteR87 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 07:11:
[...]

Bedankt SolarOrbiter!
Iemand toevallig parket / laminaat en ervaring?
Parket ja, maar nog niet getest als de zon pal binnen staat (lichtdoorlatend gordijnen). Ik ben morgen nog eens thuis, zal dat eens uittesten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
V1 heeft geen last van direct of indirect zonlicht in combinatie met laminaat. Heb ik zelf nu bijna een jaar in gebruik. Hij navigeert in alle omstandigheden waarmee ik hem heb geconfronteerd waaronder vrijwel donkere omgevingen, fel zonlicht en grote verschillen tussen licht en donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoasteR87
Albinosaurus schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:03:
V1 heeft geen last van direct of indirect zonlicht in combinatie met laminaat. Heb ik zelf nu bijna een jaar in gebruik. Hij navigeert in alle omstandigheden waarmee ik hem heb geconfronteerd waaronder vrijwel donkere omgevingen, fel zonlicht en grote verschillen tussen licht en donker.
Dat klinkt goed, dan zal ik maar eens wat shops in de gaten gaan houden voor de prijzen. Hartelijk bedankt voor de terugkoppeling allemaal.

Update:
Vandaag een v1 besteld via aliexpress. Hopelijk volgende week binnnen :)

Update 2:

Gisteren hebben wij Steve ontvangen. Na wat gepruts met de servers, de taal en wifi is hij nu een transgender (English female voice pack) die zijn rondjes in huis kan vinden. Heb nog niet kunnen testen met de zon of hij het dan ook vlekkenloos doet. Hij heeft wel een andere test doorstaan: door het verschil in tijd met China ging Steve vannacht om 4:00 uur aan de wandel ipv de door mij bedachtte tijd van 10:00 uur. Donker is dus geen issue voor Steve. Och ja, kleinigheidje hou je :)

[ Voor 35% gewijzigd door RoasteR87 op 27-04-2018 10:30 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
Heel veel dank, ik heb dankzij jullie overzichtelijke topic gisteren een exemplaar (v2) gekocht. Ik ben heel benieuwd.. kan haast niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 09:21
RoasteR87 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:45:
[...]
Hij heeft wel een andere test doorstaan: door het verschil in tijd met China ging Steve vannacht om 4:00 uur aan de wandel ipv de door mij bedachtte tijd van 10:00 uur. Donker is dus geen issue voor Steve. Och ja, kleinigheidje hou je :)
Heb je gezien dat je de tijdszone in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:07
Ook ik ben ondertussen in het bezit van deze mooie stofzuiger en hij werkt behoorlijk prima.
Enige "probleem" dat ik heb is dat ik een convectorput heb. Ik heb geprobeerd deze af te bakenen met de virtual wall, door deze in stukken te knippen en deze "verdeeld" over/naast het rooster te leggen. Maar Annie negeerde soms rustig de virtual wall en ging vol over het rooster (en kwam er ook weer vanaf, maar ideaal is anders).
Hoe hebben anderen met een convectorput dit gedaan? Hoe hebben jullie de virtual wall neergelegd?

Ander klein dingetje is dat Annie de metalen stangen van de stoelen soms" negeert" en er vol overheen probeert te rijden, maar goed, ook daar komt ze wel weer los van.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:37:
Ook ik ben ondertussen in het bezit van deze mooie stofzuiger en hij werkt behoorlijk prima.
Enige "probleem" dat ik heb is dat ik een convectorput heb. Ik heb geprobeerd deze af te bakenen met de virtual wall, door deze in stukken te knippen en deze "verdeeld" over/naast het rooster te leggen. Maar Annie negeerde soms rustig de virtual wall en ging vol over het rooster (en kwam er ook weer vanaf, maar ideaal is anders).
Hoe hebben anderen met een convectorput dit gedaan? Hoe hebben jullie de virtual wall neergelegd?

Ander klein dingetje is dat Annie de metalen stangen van de stoelen soms" negeert" en er vol overheen probeert te rijden, maar goed, ook daar komt ze wel weer los van.
Je zou in plaats van die virtual wall strips ook gewoon een plaatje MDF / hardboard / desnoods karton van 3 of 4 mm er over kunnen leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoasteR87
Dijkhuis schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:59:
[...]

Heb je gezien dat je de tijdszone in kan stellen?
Nee, waar zou ik dat moeten kunnen vinden dan? Heb volgens mij alle opties in het menu nu wel doorlopen maar ben niets tegen gekomen? :+
Ben.Hahlen schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:37:

Ik heb 2 convectorputten liggen (3meter en 2,5meter) met elk het respectievelijke aantal meters virtual wall er voor. Steve is heel braaf en blijft netjes uit de buurt van de putten. Het probleem is denk ik, dat je de wall verknipt hebt. Mijn complete strips aangesloten geven geen issues met vastlopers op de putten. Misschien is dat een optie? :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 09:21
RoasteR87 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:09:
[...]

Nee, waar zou ik dat moeten kunnen vinden dan? Heb volgens mij alle opties in het menu nu wel doorlopen maar ben niets tegengekomen?
Ik heb versie 1, maar in IOS: rechtsboven settings, dan vacuum settings, dan robots' timezone. Iedere keer de bovenste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
RoasteR87 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:09:
[...]

Ik heb 2 convectorputten liggen (3meter en 2,5meter) met elk het respectievelijke aantal meters virtual wall er voor. Steve is heel braaf en blijft netjes uit de buurt van de putten. Het probleem is denk ik, dat je de wall verknipt hebt. Mijn complete strips aangesloten geven geen issues met vastlopers op de putten. Misschien is dat een optie? :)
Ik heb net een nieuwe virtual wall besteld (maar misschien heb ik nog een tweede nodig).
Je hebt de virtual wall er vóór gelegd, zeg je, dus niet óp de put?

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoasteR87
Dijkhuis schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:19:
[...]

Ik heb versie 1, maar in IOS: rechtsboven settings, dan vacuum settings, dan robots' timezone. Iedere keer de bovenste optie.
|:( Ik moet echt mijn bril vaker op gaan zetten denk ik :P dat ik die gemist heb! Maar bedankt, ik heb hem gesynced _/-\o_
Ben.Hahlen schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:29:
[...]

Ik heb net een nieuwe virtual wall besteld (maar misschien heb ik nog een tweede nodig).
Je hebt de virtual wall er vóór gelegd, zeg je, dus niet óp de put?
Ik heb een foto'tje er bij gedaan voor de duidelijheid :)

Convectorput met VW incl Ragnarr

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Nu paar dagen de v2 in gebruik. Beneden doet hij vrijwel foutloos zijn werk al kan ie niet overweg met een 5 mm dikke zwarte mat bij de buitendeur, daar stopt ie met cliff sensor error. Vindt wel dat ie nog vaak ergens best hard tegenaan rijdt en het tikkende geluid tijdens het rijden kan ik ook niet thuisbrengen.

Maar dan, de bovenverdieping. Ons bed en nachtkastjes met sledevoet zijn echt een ramp. Hij knalt er soms overheen en soms hangt ie er in het midden op vast. Ik wil het liefst dat ie deze vermijdt maar de magneetstrip is net lang genoeg voor 1 voet en als ik die op de voet leg rijdt ie er alsnog half overheen. Iemand anders tips om dit op te lossen want zo is ie onbruikbaar op deze verdieping.

Nog een issue is dat ik geen "cleaning mode" kan kiezen bij de timer instelling, dan zegt ie dat ik de firmware moet updaten; volgens de app is er echter geen update?

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 03-05-2018 07:41 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

MorosMyrddin schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:39:
Zeer tevreden van de S50 (bij geekmaxi uit DE warehouse) nu zo'n 3 maal zijn toertje laten lopen, en het dweilen is beter dan verwacht.
nogal veel hindernissen en hoekjes maar loopt deze mooi af, soms met rare kronkels

momenteel 1 probleem met ons tapijt ADUM van Ikea hoogpolig , daar wil hij niet op rijden.
de "taptijt haren" duwt hij naar om hoog. waardoor hij er tegen stoot en omkeert. Daar zal ik nog naar een oplossing moeten zoeken, Het was 1 van de redenen om de 2de versie aan te schaffen, hij kan met een hogere drempel om.
Kennis van mij heeft sinds gister een Vacuum 2 rondrijden, en heeft ook een IKEA Adum vloerkleed, heel soms gaat ie er op, maar zoals je ook al had opgemerkt duwt hij het tapijt omhoog en stoot de bumper ertegen en keert hij om.
Ook hier was juist de keuze voor de v2 omdat deze wat hogere drempels aan zou kunnen.
Dus.. Toevallig een oplossing gevonden hiervoor? :) Tondeuse over het kleed, rijplaten etc? :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hier rijdt de V2 nog niet eens een 5 mm hoge deurmat op, maar ondertussen ramt ie wel volle snelheid over sleevoeten van meubels heen, wat ik dus niet wil. Genoeg verbetering mogelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Is die deurmat toevallig donker van kleur/zwart? Want dan kan het zijn dat de valsensor een afgrond denkt te zien, en daardoor niet verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nakebod schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:34:
Is die deurmat toevallig donker van kleur/zwart? Want dan kan het zijn dat de valsensor een afgrond denkt te zien, en daardoor niet verder gaat.
Ja, deurmatten zijn niet heel vaak wit ;)
Maar goed, zelfs in carpet mode gaat ie er niet overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Wit niet nee, maar soms wel in niet donkere kleuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Op de één of andere manier heeft mijn Roborock besloten om de kamer een keer opnieuw te scannen, maar daarbij ook de kaart te draaien.
Dit is heel irritant, want dat betekent dat je niet meer een goede zone kan aangeven...
Weet iemand hoe dit aan te passen is?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Nakebod schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:55:
[...]

Kennis van mij heeft sinds gister een Vacuum 2 rondrijden, en heeft ook een IKEA Adum vloerkleed, heel soms gaat ie er op, maar zoals je ook al had opgemerkt duwt hij het tapijt omhoog en stoot de bumper ertegen en keert hij om.
Ook hier was juist de keuze voor de v2 omdat deze wat hogere drempels aan zou kunnen.
Dus.. Toevallig een oplossing gevonden hiervoor? :) Tondeuse over het kleed, rijplaten etc? :P
Oftewel, ook deze robotstofzuiger is niet erg geschikt voor hoogpolige tapijten.

Dan wordt onze oplossing erg simpel: tapijt eruit, laagpolig tapijt erin. Klaar.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:22
XWB schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:29:
[...]

Oftewel, ook deze robotstofzuiger is niet erg geschikt voor hoogpolige tapijten.

Dan wordt onze oplossing erg simpel: tapijt eruit, laagpolig tapijt erin. Klaar.
Nee dus. Hier een Alhede waar de 1 niet eens aan begint en waar de 2 moeiteloos over heen gaat. Wel degelijk een verschil en idem met de drempels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:12:
Op de één of andere manier heeft mijn Roborock besloten om de kamer een keer opnieuw te scannen, maar daarbij ook de kaart te draaien.
Dit is heel irritant, want dat betekent dat je niet meer een goede zone kan aangeven...
Weet iemand hoe dit aan te passen is?
Hij scant de kamer elke keer opnieuw, dus gewoon nog een keer laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Nakebod schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:55:
[...]

een rijplaat had ik eens getest, alleen gaat die er dan plots van en moet hij de rijplaat terug zoeken.
Wij hebben ons er bij neer gelegd, het vuil (vooral kat haar) blijft er op liggen en 1 keer per maand doen we het dan maar manueel

Maar buiten dit "ongemak" nog altijd zeer tevreden, ook de vrouw is nu volledig overtuigd en bediend hem van op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
Ik heb de S50 hier nu een tijdje in huis. Drempels gaat hij zonder probleem overheen en ook de cocosmat in de gang is geen probleem. Met snoeren heeft hij niet echt problemen mits ze dik genoeg zijn. Ik heb ondertussen ook ontdekt dat de VS server de meest stabiele is. De chinese server heeft dan weer nieuwere firmware versies en daar heb je ook een speciale dweilfunctie die je op andere servers niet lijkt te hebben. De EU server is bij mij onbruikbaar. Heeft het wel even gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Chatslet schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:02:
Ik heb de S50 hier nu een tijdje in huis. Drempels gaat hij zonder probleem overheen en ook de cocosmat in de gang is geen probleem. Met snoeren heeft hij niet echt problemen mits ze dik genoeg zijn. Ik heb ondertussen ook ontdekt dat de VS server de meest stabiele is. De chinese server heeft dan weer nieuwere firmware versies en daar heb je ook een speciale dweilfunctie die je op andere servers niet lijkt te hebben. De EU server is bij mij onbruikbaar. Heeft het wel even gedaan.
Speciale dweilfunctie? Ik zit op de Chinese server en heb gewoon 'de' dweilfunctie. Maar één optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:22
Phusebox schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:11:
[...]

Speciale dweilfunctie? Ik zit op de Chinese server en heb gewoon 'de' dweilfunctie. Maar één optie dus.
Ik denk dat er bedoeld wordt dat er een mop functie opzit terwijl deze op de EU en VS server er niet op zitten. Heb altijd op de EU server gezeten en vroeg me al af waar die mopfunctie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

En dat is stofzuiger nummer 2 in bestelling :P
Kleine 2 weken geleden voor een kennis de Vacuum 2 besteld, en nu voor mezelf ook.

Het alternatief was nieuwe accu's voor mijn huidige Neato Signature XV Pro. Na het laden is ie binnen 5 minuten terug omdat ie leeg is. Nieuwe accu's zou ik gedaan hebben als daarmee ook het probleem was opgelost dat ie constant stilstaat en mekkert dat ie vast zit (Midden in de woonkamer..) of op de stoelpoten vastloopt, of dat de dirtbin er ineens "niet" inzit. In het begin deed hij dat wel goed, maar ondanks verschillende schoonmaakpogingen is het niet minder geworden.
Misschien ooit nog eens een poging wagen en als dat werkt ook nieuwe accu's erin en dan mag ie naar een andere ruimte in huis.

Ben benieuwd of de Vacuum 2 beter met mijn stoelpoten omgaat en zich daar niet constant op vastrijdt.
En las/zag ergens dat hij ook slim omgaat met losliggende touwtjes, dat de borstel dan in tegengestelde richting gaat draaien? Zou een goede zijn voor mijn katten die speeltjes overal laten slingeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Nakebod schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:12:

En las/zag ergens dat hij ook slim omgaat met losliggende touwtjes, dat de borstel dan in tegengestelde richting gaat draaien? Zou een goede zijn voor mijn katten die speeltjes overal laten slingeren :D
Niet dus ;) waar heb je dat gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Als ik dat nog kon vinden :D Iets teveel reviews gezien/gelezen inmiddels, of misschien was het een vergelijking met andere merken en kon die het wel...
Dan toch maar iedere keer die meuk opruimen. Als die beesten dat nu eens zelf zouden doen :+

Editje, kon wel zo snel deze video vinden, maar deze had ik nog niet gezien. En misschien dat hij met losse touwtjes anders omgaat.
YouTube: xiaomi robot vacuum, not wire winding, Great!!

[ Voor 34% gewijzigd door Nakebod op 14-05-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Iemand ervaring met een bank met dit soort sledes in combinatie met de V2?
Mijn huidige iLife A4 dendert er overheen, met behoorlijk wat kabaal tot gevolg. Zou mooi zijn als de Xiaomi V2 er niet overheen zou gaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bSfOaAD.png

[ Voor 11% gewijzigd door JBS op 14-05-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AapBart
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Afgelopen zaterdag ook de Xiaomi V2 ontvangen, of Roborock of S50, vind de typering nogal onduidelijk. Doet het wel leuk zo door de kamer, zag net als Ben.Hahlen dat de kamer na starten nog een keer geroteerd gescand is, en wordt het ingewikkeld. Kwam ook vast te staan op de convectorputten.

Zag gisteravond een melding 'device offline', vanavond maar eens opnieuw koppelen met het netwerk.

Heb een beetje gezocht, maar kon niks vinden, maar zag dat er bij mij nu 2 voicepacks beschikbaar waren, chinees en english female. zou ook graag darth vader oid op willen zetten, niet iets gevonden van mensen die zoiets hebben ondernomen.. Iemand bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
JBS schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:57:
Mijn huidige iLife A4 dendert er overheen, met behoorlijk wat kabaal tot gevolg. Zou mooi zijn als de Xiaomi V2 er niet overheen zou gaan.

[afbeelding]
Virtual wall magneetstrip er over leggen, denk dat je probleem dan opgelost is.

Of iets met hout of schuim maken wat je er steeds over / omheen legt.

Zie: h4ns in "Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016"

[ Voor 72% gewijzigd door Zeehond op 15-05-2018 17:35 . Reden: Referral verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chatslet
AapBart schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:08:
Afgelopen zaterdag ook de Xiaomi V2 ontvangen, of Roborock of S50, vind de typering nogal onduidelijk. Doet het wel leuk zo door de kamer, zag net als Ben.Hahlen dat de kamer na starten nog een keer geroteerd gescand is, en wordt het ingewikkeld. Kwam ook vast te staan op de convectorputten.

Zag gisteravond een melding 'device offline', vanavond maar eens opnieuw koppelen met het netwerk.

Heb een beetje gezocht, maar kon niks vinden, maar zag dat er bij mij nu 2 voicepacks beschikbaar waren, chinees en english female. zou ook graag darth vader oid op willen zetten, niet iets gevonden van mensen die zoiets hebben ondernomen.. Iemand bekend mee?
Daar waar hij vast komt te zitten de magneetstrip gebruiken. Server op U.S. zetten.
Als je andere geluidjes wil moet je hem rooten. Zoek maar eens op dustcloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 11:36
Vanochtend kreeg ik eindelijk de nieuwe firmware te zien voor "Sucker"
Mi Roborock S50 firmware

Server in de Mi Home app staat op China. Ik zag op een Duitse forum dat andere deze al eerder hebben gekregen, maar bij mij dus sinds vandaag te zien (en geinstalleerd).

[ Voor 59% gewijzigd door iDEOwen op 19-05-2018 23:10 ]

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb hem intussen ook. Vandaag een rondje in de huiskamer, en later op de bovenverdieping.
Daarna nog een keer woonkamer met de dwijl optie. Werkt prima.
Ik vraag mij alleen wel af hoe jullie dat met verschillende etage’s doen?
Weet hij wanneer hij op een andere etage is? Of maakt dat niets uit, wat hij scant de ruimte toch weer?
En zetten jullie hem dan gewoon daar neer zonder dock? Want dat werkt wel prima heb ik het idee.
Gewoon even benieuwd hoe anderen het doen.

Edit:
Mop functie heb ik niet kunnen vinden. Server op europa. Had het idee dat hij niet veel water heeft gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door Mud.Starrr op 20-05-2018 00:55 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mud.Starrr schreef op zondag 20 mei 2018 @ 00:54:
Ik heb hem intussen ook. Vandaag een rondje in de huiskamer, en later op de bovenverdieping.
Daarna nog een keer woonkamer met de dwijl optie. Werkt prima.
Ik vraag mij alleen wel af hoe jullie dat met verschillende etage’s doen?
Weet hij wanneer hij op een andere etage is? Of maakt dat niets uit, wat hij scant de ruimte toch weer?
En zetten jullie hem dan gewoon daar neer zonder dock? Want dat werkt wel prima heb ik het idee.
Gewoon even benieuwd hoe anderen het doen.

Edit:
Mop functie heb ik niet kunnen vinden. Server op europa. Had het idee dat hij niet veel water heeft gebruikt.
Mop functie kan alleen met China of US als server. Wij zetten hem ook op een andere verdieping zonder dock. Stoppen hem dan wel als ie vijf minuten gaat zoeken naar zijn dock. Bij mij gebruikt ie ongeveer zijn hele tank water, 150 ml per 50m2.
iDEOwen schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 23:07:
Vanochtend kreeg ik eindelijk de nieuwe firmware te zien voor "Sucker"
[afbeelding]

Server in de Mi Home app staat op China. Ik zag op een Duitse forum dat andere deze al eerder hebben gekregen, maar bij mij dus sinds vandaag te zien (en geinstalleerd).
Ik had hem eergisteren ook maar heb niet geïnstalleerd. Altijd huiverig voor nieuwe firmware die niks toevoegt en geregeld dingen kapot maakt. De release notes gaven mij in ieder geval geen reden om te updaten.
JBS schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:57:

[afbeelding]
Wij hebben dat bij ons bed en de Roborock ramt er gewoon overheen, helaas. Magneetstrip moet je dan wel zowel links als rechts van de voet leggen anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Phusebox schreef op zondag 20 mei 2018 @ 07:08:
[...]

Mop functie kan alleen met China of US als server. Wij zetten hem ook op een andere verdieping zonder dock. Stoppen hem dan wel als ie vijf minuten gaat zoeken naar zijn dock. Bij mij gebruikt ie ongeveer zijn hele tank water, 150 ml per 50m2.

[...]

Ik had hem eergisteren ook maar heb niet geïnstalleerd. Altijd huiverig voor nieuwe firmware die niks toevoegt en geregeld dingen kapot maakt. De release notes gaven mij in ieder geval geen reden om te updaten.

[...]

Wij hebben dat bij ons bed en de Roborock ramt er gewoon overheen, helaas. Magneetstrip moet je dan wel zowel links als rechts van de voet leggen anders werkt het niet.
Ik heb hem nu op de US server, maar zie nog steeds geen Mop functie. Ik had heel even de app op de chinese server, maar zag dat de halve app dan chinees wordt, dus daarmee niet verder gegaan nog. Waar zit die mop functie normaal verstopt?
Bij mij heeft hij wel water gebruikt met dwijlen zonder dwijl functie (halve reservoir op 30m2). Ik zie ook geen contactpunten tussen dwijl en stofzuiger, dus in mijn ogen zou het enige verschil de snelheid van de stofzuiger kunnen zijn. Het water loopt toch gewoon druppelsgewijs uit die ‘ventieltjes’?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Mop functie zit verstopt in Mi Home nadat je je stofzuiger hebt aangeklikt, in het menu (...) > Cleanup mode > Mop.
Mijn regio staat op Mainland China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mud.Starrr schreef op zondag 20 mei 2018 @ 09:19:
[...]

Ik heb hem nu op de US server, maar zie nog steeds geen Mop functie. Ik had heel even de app op de chinese server, maar zag dat de halve app dan chinees wordt, dus daarmee niet verder gegaan nog. Waar zit die mop functie normaal verstopt?
Bij mij heeft hij wel water gebruikt met dwijlen zonder dwijl functie (halve reservoir op 30m2). Ik zie ook geen contactpunten tussen dwijl en stofzuiger, dus in mijn ogen zou het enige verschil de snelheid van de stofzuiger kunnen zijn. Het water loopt toch gewoon druppelsgewijs uit die ‘ventieltjes’?
Bij de mop functie doet ie volgens mij een iets ander patroon en zuigt hij niet of nauwelijks. In ieder geval is hij dan een stuk stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Opgelost, op de hong kong server gezet en nu staat de mop functie erbij.
Straks even proberen.

Edit. Hij (of zij, want mn vrouw heeft haar Larissa genoemd) ‘loopt’ inderdaad een ander patroon, banen dichter tegen elkaar waardoor die overal 2x overheen gaat (en zuigt inderdaad niet). Op de plavuizen en achtergrond in mijn fotostudio werkt het beter dan verwacht. Alles is mooi schoon. Stiekem wel wat schoonmaakmiddel erbij gegooid.
Wat een fijn apparaat zeg.

[ Voor 66% gewijzigd door Mud.Starrr op 21-05-2018 09:54 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Heb nu iets wazigs, en nog geen oplossing gevonden online.
Mi Home gaf aan dat er een update was, klik daar op en verwacht een changelog te zien voordat ik update, maar zie/hoor verder niets. Geen update dan? Maar als ik nu in Mi Home op de stofzuiger klik is hij even bezig met "Getting info" en krijg ik onder het kaartje de melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LEb3pj3BO5MS8VscSE05tQGE/full.png

Klik je op "Got it" verdwijnt je hele stofzuiger uit de app en moet je hem resetten en opnieuw toevoegen en dan krijg je die melding weer en klik je op "Got it" en verdwijnt hij weer en moet je hem resetten en opnieuw toevoegen en dan krijg je die melding weer en klik je op "Got it" en verdwijnt hij weer en moet je hem resetten en opnieuw toevoegen en dan krijg je die melding weer en klik je op "Got it" en verdwijnt hij weer en moet je hem resetten en opnieuw toevoegen... etc etc etc :+

Regio staat (Onveranderd) op Mainland China, en inmiddels ook geprobeerd op Europe en US. Was een minder succes, was toen mijn Xiaomi Gateway en alle devices kwijt omdat die hier niet beschikbaar zijn. Zelfs na terugzetten naar Mainland China was ik nog wat kwijt... Inmiddels wel weer terug, maar stofzuiger nog steeds niet, zelfs niet na een reset.

Ik kan nog wel in Mi Home op het plaatje van de stofzuiger klikken en daar "Start clean" doen, maar de kaart openen (En daarmee ook de instellingen) niet.
Enige wat wel anders is (Of ik vergis mij) is dat er op de thuispagina van Mi Home voorheen de temperatuur stond, dat is nu leeg.

Mi Home 5.1.30, zelfs eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd en inmiddels ook geprobeerd met 5.1.37 beta.

Edit! Het is *iets* in mijn account wat ik niet kan aanpassen.
Ik had toevallig nog een 2e account, daarmee log ik net in en het werkt.
Vrij zeker dat dit te maken heeft met de optie: Profile > Settings > Manage Home > Home Location. Om het logischer te maken, mijn kennis heeft deze optie niet. Zelfde app versie, alleen de US server. Maar toen ik op US zat had ik die optie wel.
Bij mijn normale account was de locatie handmatig ingevuld of leeg. In mijn 2e account was hij leeg. Bij location staat nu een (Naar ik aanneem) Chinese stad. Kies ik voor "Get location info" blijft deze leeg/op de oude waarde staan.Ik durf op mijn 2e account iig niets te doen met de locatie :D

Probeer ik net via een link mijn account te verwijderen om schoon te beginnen, krijg ik een Chinese melding die grofweg "Your account has been bound to the device in the "Mic App". Please confirm that the device has been completely unbind." zegt. Al heb ik geen idee wat Mic App is.
Eens zien of support iets kan doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Nakebod op 23-05-2018 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
Hier ook een update verschenen (versie 3.3.9_001408) ... Durf nu eigenlijk geen update te doen nadat ik jouw ervaring heb gelezen @Nakebod
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Efw2ayXOXNo8ZrplSPPtL6GG/full.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door iDEOwen op 24-05-2018 17:20 ]

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:24
iDEOwen schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:58:
Hier ook een update verschenen... Durf nu eigenlijk geen update te doen nadat ik jouw ervaring heb gelezen @Nakebod

[afbeelding]
Ik heb die update geïnstalleerde vandaag. En alles werkt hier prima.

Het voordeel met de stofzuiger.. Je kan de settings resetten, maar je kan ook de default firmware opnieuw inladen (dus echt terug naar de fw waarmee de stofzuiger kwam) optie 3 is nog om hem te rooten en een fw naar keuze te installeren. Moraal van dit verhaal, je hebt m zomaar niet gesloopt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

iDEOwen schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:58:
Hier ook een update verschenen (versie 3.3.9_001408) ... Durf nu eigenlijk geen update te doen nadat ik jouw ervaring heb gelezen @Nakebod
[afbeelding]
Ik denk dat de firmware update niet het probleem is/was. Wel de optie "home location" binnen de MI Home app. Op mijn 2e account heb ik die optie wel, maar is hij leeg, en gaat het goed. Op mijn primaire account staat er nu iets Chinees en gaat fout. Ook zoeken naar locatie lost het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoe lang duurde die update bij jullie? Er staat nu al vijf minuten "instelling update".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
Nakebod schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:23:
[...]

Ik denk dat de firmware update niet het probleem is/was. Wel de optie "home location" binnen de MI Home app. Op mijn 2e account heb ik die optie wel, maar is hij leeg, en gaat het goed. Op mijn primaire account staat er nu iets Chinees en gaat fout. Ook zoeken naar locatie lost het niet op.
Ik heb het dus toch maar gedaan, en het ging zonder problemen... :)
Phusebox schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:37:
Hoe lang duurde die update bij jullie? Er staat nu al vijf minuten "instelling update".
ik denk dat het iets meer dan 5 minuten duurde.. maar weet het niet meer zeker.. zat niet echt actief hele tijd mee te kijken op de Mi home app...

changelog
de changelog

[ Voor 16% gewijzigd door iDEOwen op 24-05-2018 23:21 ]

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:25
Nakebod schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:23:
[...]

Had vandaag ook zo'n soortgelijk probleem, kreeg ineens de melding die jij ook lreeg met Got It! Robot weg uit de app... Proberen opnieuw toe te voegen, werkte niet. US server geprobeerd, werkte wel, maar mis dan de Mopping optie die ik wel gebruik. Uiteindelijk na wat proberen de server "other" geprobeerd, en daar was de optie Mopping weer.
Weet niet welke server dat dan is, maar het werkt nu weer.

Vraagje voor de gebruikers van Dustcloud, zit daar ook de Mopping optie in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:22
Inderdaad erg vervelend de melding en lijkt enkel bij versie 2 te verschijnen. Bij versie 1 dus niet. Enkel USA Singapore werkt goed, op Europa kon ik mijn wifi niet instellen. Betekent dat 1 nu op China staat en 2 op USA Singapore 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Het is een beetje vreemd ja. Vooral omdat het met mijn 2e account wel werkt op Mainland China.
Heb het nu maar zo dat mijn Xiaomi Gateway op Mainland China zit (Aansturing doe ik via Domoticz, alleen toevoegen nieuwe sensoren/firmware updates via MI Home) en mijn stofzuiger zit op Europe. Inclusief firmware update 3.3.9...1344.
Beetje omslachtig, maar het werkt. EU server is wel een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

momenteel is dit wel een kleine ramp, ik heb ook een Gateway en die werkt enkel goed onder chineese server. dus keuze tussen gateway en stofzuiger...hopelijk snel een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AapBart
  • Niet online
Apart, zie nu in de Mi Home app geen cleaning-history meer in de instellingen van mijn roborock, waar ik dat eerder wel zag, heb geen region veranderd oid, is dat verwijderd door een update van de play store app? Zit op versie 5.1.39 van de app.
In tegenstelling tot bovenstaande berichten van gebruikers, ik heb gewoon region Europe ingesteld en ik kan wel de mop-functie kiezen als het waterreservoir is aangesloten.

Tineke loopt in de woonkamer regelmatig vast op de roosters van de twee convectorputten, ik zou de eerder genoemde magnetische tape/virtual wall op de rand van de put kunnen leggen waar het rooster ook in ligt. Die rand is precies 20mm breed (officiele tape is 25mm breed lees ik, dan zweeft de tape 5mm, dat zou wel werken), maar ook 25mm diep. Werkt de magnetische tape met de Roborock nog met ongeveer 25mm afstandverschil in hoogte tussen de vloer en de tape? Vind nergens wat de afstand van de tape tot Tineke kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 12:46
Ik heb sinds 2 weken er hier ook een rondrijden en had naar aanleiding van de eerder genoemde tips mijn regio op mainland china gezet, daarna de stofzuiger via de mi app gedeeld met vriendin.

Sinds de laatste update vond deze het apparaat niet meer en na overschakelen naar regio Europa en een reset (dat knopje naast de vuilbak) werkt alles weer zoals normaal. Ook de geschiedenis is gewoon bewaard gebleven. Al is bij mijn vriendin deze nog niet tevoorschijn gekomen (die staat nog op mainland china).

Ook heb ik een virtual wall gehaald die onder ons tapijt ligt, hij rijdt hier tegenaan alsof het een muur is maar beukt duidelijk niet tegen de strip. Tapijt is hoogpolig (2cm hoog) waar stofzuiger direct op springt en daarna vast zit in tapijt (kleine borstel draait om 'kwastjes' van tapijt zichzelf vast, net als veter om fietstrapper). Met virtual wall dus niet meer en ik kan deze gewoon onder tapijt leggen. Hij rijdt ook niet op het tapijt, dus of het ook werkt met hoogteverschil weet ik niet, maar in ieder geval registreert ie wel onder tapijt.

Mop functie staat bij mij gewoon in opties, ik kan echter niet selecteren als timer-gebaseerde optie. Ook probeert ie continu op een ikea stoel te springen (type Pello), heb voor nu wat karton eronder gelegd totdat nieuwe virtual wall komt.

Na elke beurt maakt ie wel nieuwe kaart, wat voor mij ideaal zou zijn als ik gewoon kon instellen waar ie niet op moet gaan en waar wel, dat hele virtual wall ding lijkt mij op te lossen als hij gewoon die kaart onthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:25
Highlandd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:45:
Mop functie staat bij mij gewoon in opties, ik kan echter niet selecteren als timer-gebaseerde optie. Ook probeert ie continu op een ikea stoel te springen (type Pello), heb voor nu wat karton eronder gelegd totdat nieuwe virtual wall komt.

Na elke beurt maakt ie wel nieuwe kaart, wat voor mij ideaal zou zijn als ik gewoon kon instellen waar ie niet op moet gaan en waar wel, dat hele virtual wall ding lijkt mij op te lossen als hij gewoon die kaart onthoudt.
Dat je de mop functie niet kunt schedulen vind ik wel logisch op zich, als er iets gebeurd als je er niet bent en het water loopt er uit oid dan is in sommige gevallen je vloer naar zijn grootje (in het geval van laminaat). Sowieso, als je een clean cycle doet met mop functie aan, dan schakelt ie na de cycle weer vanzelf terug naar de normale balanced stand. Ik gebruik de mop functie nu in het weekend na het normale stofzuigrondje van Dusty.

V.w.b. die kaart, eens! Hij maakt een map met coordinaten, en je kunt m een zone opgeven, dus zou je bijna zeggen dat je ook virtuele barrieres e.d. zou moeten kunnen instellen. De kaart word ook opgeslagen op de robot zelf zag ik in de presentatie van de hackdemo van de robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
Stimpy68 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 07:51:
V.w.b. die kaart, eens! Hij maakt een map met coordinaten, en je kunt m een zone opgeven, dus zou je bijna zeggen dat je ook virtuele barrieres e.d. zou moeten kunnen instellen. De kaart word ook opgeslagen op de robot zelf zag ik in de presentatie van de hackdemo van de robot.
Zoiets dacht ik al, vooral omdat de kaart soms traag is met laden als wifi signaal zwak is, heb mijn netwerk niet echt ingesteld op onder_logeerbed_hoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
AapBart schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:40:
Apart, zie nu in de Mi Home app geen cleaning-history meer in de instellingen van mijn roborock, waar ik dat eerder wel zag, heb geen region veranderd oid, is dat verwijderd door een update van de play store app? Zit op versie 5.1.39 van de app.
In tegenstelling tot bovenstaande berichten van gebruikers, ik heb gewoon region Europe ingesteld en ik kan wel de mop-functie kiezen als het waterreservoir is aangesloten.

Tineke loopt in de woonkamer regelmatig vast op de roosters van de twee convectorputten, ik zou de eerder genoemde magnetische tape/virtual wall op de rand van de put kunnen leggen waar het rooster ook in ligt. Die rand is precies 20mm breed (officiele tape is 25mm breed lees ik, dan zweeft de tape 5mm, dat zou wel werken), maar ook 25mm diep. Werkt de magnetische tape met de Roborock nog met ongeveer 25mm afstandverschil in hoogte tussen de vloer en de tape? Vind nergens wat de afstand van de tape tot Tineke kan zijn.
Dit is wat de achterkant van het doosje met 'virtual wall' zegt:
Xiaomi Mi strip
Afbeelding geeft aan dat het niet mogelijk is om lager te plaatsen, verder is mijn chinees roestig :+

En zo werkt ie:

[ Voor 6% gewijzigd door Highlandd op 30-05-2018 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Laatst online: 16:12

Woohooo

Smilie, James Smilie

Is dat kleed nog te hoogpolig om overheen te kunnen? :/

Ik heb Truus gisteren besteld, maar had toch in verscheidene reviews/filmpjes gelezen/gezien dat vele hoogpolige tapijten geen probleem vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
Woohooo schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:50:
Is dat kleed nog te hoogpolig om overheen te kunnen? :/

Ik heb Truus gisteren besteld, maar had toch in verscheidene reviews/filmpjes gelezen/gezien dat vele hoogpolige tapijten geen probleem vormen.
Hij pakt hem prima, alleen die kleine propeller rechts draait zichzelf in die vezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
Hmmmm... krijg net een rare melding in de Mi Home app (laatste versie op iOS)... Ik zit nu weliswaar in Zweden (stofzuiger in NL), maar toen ik zojuist de Mi Home app opende, en "Sucker" selecteerde krijg ik het volgende te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Be3CBYKaAqhykNfiRTdjTj36/full.jpg

En vervolgens dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ouGdvxsIzn1mGw0zunYsBUcZ/full.jpg

Als ik cancel druk, dan kan ik de stofzuiger niet meer bedienen... Dus schijnbaar dat er toch een soort van region check tussen zit (en moet ik de juiste regio selecteren). Iemand anders hetzelfde hier?

Ik heb een andere apparaat in de Mi Home app (air purifier), maar die geeft niet deze melding...

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de regio van China naar Other gezet. In regio Europa kan ik hem niet koppelen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:04

jdh009

FP ProMod
Heeft een van jullie ervaring met de Xiaomi Roborock S50 (Xiaomi V2) in combinatie met Homey? Op de website van de Homey app staat:
Xiaomi Robot Vacuum Cleaner V1 (tested) and Xiaomi Robot Vacuum Cleaner V2 (untested)
Hier en Hier

Kan dus vinden dat versie 2 untested is maar mogelijk wel werkt, een van jullie hier (goede) ervaring mee?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:01
Hoi, hoe zit het nu met die privacy melding? ik heb net 1 S50 gekocht, hij zit nog in de doos?
ga ik problemen hebben als ik hem ga koppelen met de app en de laatste firmware erop zet ? via mainland china?

of gewoon uit de doos halen, mainland china kiezen en GEEN firmware upgrade
of gewoon uit de doos halen, europe kiezen als server? maar dan mis ik de laatste firmware mss?

advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

NoFate schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:43:
Hoi, hoe zit het nu met die privacy melding? ik heb net 1 S50 gekocht, hij zit nog in de doos?
ga ik problemen hebben als ik hem ga koppelen met de app en de laatste firmware erop zet ? via mainland china?

of gewoon uit de doos halen, mainland china kiezen en GEEN firmware upgrade
of gewoon uit de doos halen, europe kiezen als server? maar dan mis ik de laatste firmware mss?

advies?
het is niet de firmware maar de App die de locatie "bug" heeft, als je geen gateway hebt, gewoon op Europa server zetten.
alles zou moeten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door MorosMyrddin op 01-06-2018 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
MorosMyrddin schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:08:
[...]

het is niet de firmware maar de App die de locatie "bug" heeft, als je geen gateway hebt, gewoon op Europa server zetten.
alles zou moeten werken.
ah, omdat ik overal lees dat ik GEEN firmware mag doen
ik zit nu op factory firmware 3.3.9_001232
hij geeft aan dat ik kan updaten naar 3.3.9_001412

zijn er functies die toegevoegd zijn tussen deze versies? of alleen fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AapBart
  • Niet online
NoFate schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 20:13:
[...]
ah, omdat ik overal lees dat ik GEEN firmware mag doen
ik zit nu op factory firmware 3.3.9_001232
hij geeft aan dat ik kan updaten naar 3.3.9_001412

zijn er functies die toegevoegd zijn tussen deze versies? of alleen fixes
op twee Roborocks de firmware update doorgevoerd zonder problemen, beide zitten op region europe.

En wat ik hier lees dat de virtual wall door een hoogpolig tapijt van 2cm werkt, zal t ook wel werken als ie 2.5cm lager ligt zonder tapijt erop. Ik ga het maar bestellen, laat t hier wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
AapBart schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:36:
[...]

op twee Roborocks de firmware update doorgevoerd zonder problemen, beide zitten op region europe.

En wat ik hier lees dat de virtual wall door een hoogpolig tapijt van 2cm werkt, zal t ook wel werken als ie 2.5cm lager ligt zonder tapijt erop. Ik ga het maar bestellen, laat t hier wel weten.
ok prima :)
hoe maak je die virtual walls eigenlijk aan in de app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AapBart
  • Niet online
Niet in de app, is een fysieke magnetische strip. De ruimte wordt iedere keer opnieuw gescand, wordt niet opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ok, laatste vraagje nog, eigenlijk een issue
als je de MIHome opstart op android, dan kan je de roborock aanduiden, rechtsboven staan dan de 3 puntjes, en kom je in een setting menu
1 van die menus is "general settings" met een rood bolletje, maar ik krijg dat niet open, de app crasht of ik krijg zwart scherm
welke settings zitten onder die "general settings"? alsook ik ben op zoek hoe ik de roborock een static IP kan geven vanwege home automation? mijn router heeft helaas geen MAC dhcp reservatie :(

enig idee dus waarom ik die "general settings" niet open krijg? alsook welke settings zitten daar?
is het mss omdat de firmware van de roborock nog op general factory staat ?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
NoFate schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:17:
ok, laatste vraagje nog, eigenlijk een issue
als je de MIHome opstart op android, dan kan je de roborock aanduiden, rechtsboven staan dan de 3 puntjes, en kom je in een setting menu
1 van die menus is "general settings" met een rood bolletje, maar ik krijg dat niet open, de app crasht of ik krijg zwart scherm
welke settings zitten onder die "general settings"? alsook ik ben op zoek hoe ik de roborock een static IP kan geven vanwege home automation? mijn router heeft helaas geen MAC dhcp reservatie :(

enig idee dus waarom ik die "general settings" niet open krijg? alsook welke settings zitten daar?
is het mss omdat de firmware van de roborock nog op general factory staat ?

bedankt
Zou gewoon de app even verwijderen en opnieuw installeren en terug opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ja, ook al gedaan , en ook een oude APK geïnstalleerd omdat ik de token wou kunnen uitlezen... Zou ook niet meer gaan met de latere builds...
Maar ook met een oudere build, zelfde issue...
Vreemd...
Net een andere telefoon genomen, ook android, daar ging het wel... Maar veel speciaal staat er niet in die general setting ;)
Well wat netwerk info, maar geen setting voor static config :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moderato40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-04-2024
Inmiddels ben ik ook de trotse bezitter van een Xiaowa Lite Vacuum Cleaner (als ik het goed begrijp staat die hier bekend als versie 3). Ik heb deze 1 maand geleden gekocht voor €230 via Banggood.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8NZ7fEd.png
Reserveondelen heb ik gekocht voor €26 via Fasttech (1 brush, 2 side brushes, 4 filters).

Ik gebruik de stofzuiger inmiddels een maand en ben er erg tevreden mee, alleen zijn er nog wat kleine dingen die ik niet helemaal begrijp:

- De stofzuiger doet er altijd exact 60 minuten over om de woonkamer schoon te maken, maar wel via een totaal andere route elke keer. Hoort dit?
- Ik kan nergens iets terug vinden van de mapping functie (de ruimte digitaal in kaart brengen) in de app. Is dit alleen mogelijk met de voorgaande modellen?
- Werkt de magnetische blocking tape ook voor dit Xiaowa model?

Hopelijk kan iemand mij helpen met bovenstaande vragen _o_

[ Voor 15% gewijzigd door moderato40 op 04-06-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AapBart
  • Niet online
moderato40 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:27:
- De stofzuiger doet er altijd exact 60 minuten over om de woonkamer schoon te maken, maar wel via een totaal andere route elke keer. Hoort dit?
- Ik kan nergens iets terug vinden van de mapping functie (de ruimte digitaal in kaart brengen) in de app. Is dit alleen mogelijk met de voorgaande modellen?
- Werkt de magnetische blocking tape ook voor dit Xiaowa model?
- de route wordt volgens algoritmes opgebouwd, kan best dat dat iedere keer anders uitpakt. Is nu ook al zo met mijn V2, niet te volgen soms hoe de dekking wordt bepaald, maar het gaat om het eindresultaat toch?
- er zit geen laser op voor het scannen van de ruimte, dus hij kan geen kaart aanleggen.
- weet niet of de tape werkt, zo te zien (YouTube: Xiaomi Xiaowa Robotic: new robot vaccum cleaner) zitten er verder wel dezelfde sensors aan de onderkant, maar durf het niet te garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:04

jdh009

FP ProMod
Ben er uit dat ik de V2 ga aanschaffen. Helaas is deze op Gearbest op dit moment out of stock met eu plug. Dan zou die uitkomen op ongeveer 408 euro worden exclusief verzendkosten (9 euro of 31 euro). Is dit veel voor deze versie? of kan ik beter kijken naar een ander shop zoals Aliexpress? Hoeveel komt er bij als je wel importzaken moet betalen?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik zou hem dan op Aliexpress bestellen, 2 betrouwbare verkopers: Robotic Vacuum Cleaner Store en Perfection Technology. (Bij alle 2 heb ik er 1 besteld, en levering ging vlot, binnen een week geleverd)
Verzenden allebei vanuit Duitsland via DHL, huidige prijs bij beide rond de 386 zonder bijkomende kosten.
Persoonlijk geen goede ervaring met GearBest, dus als het even kan bestel ik daar zelf niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:50
Ik heb hem ook via Aliexpress, Perfection Technology. Levering vanuit Duitsland kosten 386 euro en binnen een week geleverd. Spare parts heb ik via cine en waren binnen 1,5 week binnen! :)

Ben er tevreden over de Robot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:26
Ik heb afgelopen Zondag de V2 besteld bij AliExpress / Perfection Technology, voor EUR 388,- vanuit DE.
Kreeg afgelopen nacht bericht dat order verstuurd is. So far so good :)
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de tweede generatie.
Voor de eerste generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016.
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.

Let op dat bij het plaatsen van een URL naar een product er geen referral in verwerkt is.