Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:58
Gewoon via google translate. Rustig beginnen en je tijd ervoor nemen.
Mij is het ook in een kleine 2 uurtjes gelukt.

het lijkt heel ingewikkeld maar het valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:41
Iemand een link met de flash how to ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:11
Wat zijn naast de onafhankelijkheid van de cloud de voordelen van flashen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisha
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 24-02-2022
Wij hebben sinds maart 2018 de xiaomi mi vacuum 2 in gebruik. Tot een maand geleden altijd erg tevreden geweest, alleen hebben we de laatste tijd problemen. We hebben geprobeerd om met de seller van aliexpress in contact te komen, alleen reageert deze niet op onze berichten. Dus hoop dat andere ons probleem herkennen en misschien een oplossing hebben.

De robot gaat gewoon naar zijn dock, alleen laadt deze maar op tot 27%, ondanks dat deze de hele avond op zijn dock staat. De mi home app geeft ook gewoon de status 'charging'.

Nu heb ik vanochtend een hard-reset gedaan. De robot vindt nog wel zijn dock maar gaat na een paar minuten van zijn dock af en geeft error 13: Couldn't charge properly. Ik heb gecontroleerd of de connectors schoon zijn, dus dat kan het niet zijn.

Hoop dat iemand het probleem herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Chrisje1983 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:37:
Wat zijn naast de onafhankelijkheid van de cloud de voordelen van flashen ?
Ik heb hem geflasht om hem toe te kunnen voegen aan de china mainland server omdat mijn yeelights en smartplug alleen maar werken met de china mainlandserver en ik geen 2 verschillende apps op de telefoon wilde hebben.
Bijkomend voordeel is dat je sneller updates hebt. Nadeel is dat het laden van je map langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:32
dennisha schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:16:
Wij hebben sinds maart 2018 de xiaomi mi vacuum 2 in gebruik. Tot een maand geleden altijd erg tevreden geweest, alleen hebben we de laatste tijd problemen. We hebben geprobeerd om met de seller van aliexpress in contact te komen, alleen reageert deze niet op onze berichten. Dus hoop dat andere ons probleem herkennen en misschien een oplossing hebben.

De robot gaat gewoon naar zijn dock, alleen laadt deze maar op tot 27%, ondanks dat deze de hele avond op zijn dock staat. De mi home app geeft ook gewoon de status 'charging'.

Nu heb ik vanochtend een hard-reset gedaan. De robot vindt nog wel zijn dock maar gaat na een paar minuten van zijn dock af en geeft error 13: Couldn't charge properly. Ik heb gecontroleerd of de connectors schoon zijn, dus dat kan het niet zijn.

Ik heb precies hetzelfde en kwam hier vandaag om er over te posten.
Bij mij begon het met niet verder chargen dan 87%.
Toen was het 23% en volgens mij is zij nu helemaal uit (ben even niet thuis geweest deze week).
Heb contact met de Roborock support (support@roborock-eu.com), die er op wijzen dat het waarschijnlijk een probleem is met het moederbord, na het doormeten van de dock, met de Robo er af en er op.
Voor het doormeten heb je een multimeter nodig, quote van de mail van support:
quote: Roborock Support
1. If you could get a multimeter, you could use it to test the voltage between 2 contact pieces to confirm if dock is fine.
Please test them without cleaner charging to see if voltage is 4.2V±0.5V.
And then test them again with cleaner charging to see if voltage is 20V±1V. You could turn over the dock and device to make their charging contacts touch so that you could test easily like attached file.
If the voltage is not in the range, it is likely charger is broken. If it is in this range, it is device itself broken.
Ik heb haar gekocht bij Superlative Store op AliExpress en heb hun 2 dagen geleden een bericht gestuurd, maar nog niks gehoord.

Nu vond ik wel op AliExpress een moederbord, maar daar wil ik nog even mee wachten tot ik wat terug hoor van de Store.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisha
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 24-02-2022
Nu vond ik wel op AliExpress een moederbord, maar daar wil ik nog even mee wachten tot ik wat terug hoor van de Store.
Ik heb de vacuum cleaner in de store gekocht die ook het moederbord aanbiedt (Robotic vacuum cleaner store). Dus men is bewust van de problemen, alleen vergeet de store te reageren naar zijn klanten.

Op zulke momenten zou je graag de service van een coolblue willen hebben. Maar ja kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Had eerder het dock al doorgemeten nadat ik deze blog had gevonden: link. Site is wel in het frans maar met google translate kom je een heel eind. In de blog zit ook een link naar een youtube film waarin iemand het moederbord vervangt. Je moet hier echt de hele machine voor openhalen maar lijkt de enige oplossing te gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Na diverse Roomba's en een Eufy is deze Roborock S50 (besteld bij Perfect Technology) veruit de beste deal en ervaring op het gebied van robotstofzuigers.

Na een avondje lezen en installeren werkt alles nu naar wens, inclusief een kleine no-go zone rond een stoel met schuin oplopende poten waar de robot tijdens de eerste proefruns minuten lang op probeerde te klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 16:10
Wat is eigenlijk de bedrijfsspanning van dit ding? Alvorens aanschaf had ik dit graag geweten als het enkel 220V is of 110V-220V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@571Pro Ik zie in de handleiding 100-240VAC staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 16:10
drfruit schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:05:
@571Pro Ik zie in de handleiding 100-240VAC staan.
Oh perfect! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Kan iemand me vertellen hoe ik de sensor moet schoonmaken? En welke sensor dat is? In de app vragen ze er om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Dat staat toch ook in de app aangegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:40
dennisha schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:16:

Klinkt herkenbaar inderdaad. Heb ik zelf aan de hand gehad, en eerder in het topic was er iemand anders die dit ook meegemaakt had. Online zijn er heel wat forumtopics te vinden, waaruit blijkt dat het Error 13-probleem zeker geen uitzonderlijk iets is. Xiaomi/Roborock geeft niet thuis, en in mijn geval de Aliexpress-verkoper ook niet.
Het lijkt erop dat het probleem voornamelijk door een defecte batterij of een defect moederbord veroorzaakt wordt. Ik heb een nieuwe batterij besteld. De robot werkte een tijdje weer perfect, maar nu is het probleem toch terug. Het zal dus aan het moederbord liggen. Hier twee linkjes naar de goedkoopste batterij en moederbord dat ik heb kunnen vinden. Verder ook je cashback niet vergeten via cashbackxl ofzo.

Hopelijk is het definitief opgelost met een nieuw moederbord. Best een hardnekkig probleem, en in de tussentijd moet ik als een barbaar zelf handmatig stofzuigen :P
daxy schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:12:
[...]

Mijn E35 is net besteld en komt deze week, of uiterlijk volgende week, binnen. Ik laat het weten :)
Hoe bevalt hij?

[ Voor 5% gewijzigd door marvel27 op 11-02-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:29
Hij is nog steeds niet binnen... Niet de schuld van de Ali shop, maar van GLS. Die is hem "kwijt" geraakt (ik denk dat iemand anders nu heel blij is met een Roborock die voor mij bestemd was :)). Refund bij Ali is in progress, zal meteen een nieuwe bestellen als ik het geld terug heb...

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
marvel27 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:03:
[...]
Klinkt herkenbaar inderdaad. Heb ik zelf aan de hand gehad, en eerder in het topic was er iemand anders die dit ook meegemaakt had. Online zijn er heel wat forumtopics te vinden, waaruit blijkt dat het Error 13-probleem zeker geen uitzonderlijk iets is. Xiaomi/Roborock geeft niet thuis, en in mijn geval de Aliexpress-verkoper ook niet.
Het lijkt erop dat het probleem voornamelijk door een defecte batterij of een defect moederbord veroorzaakt wordt. Ik heb een nieuwe batterij besteld. De robot werkte een tijdje weer perfect, maar nu is het probleem toch terug. Het zal dus aan het moederbord liggen. Hier twee linkjes naar de goedkoopste batterij en moederbord dat ik heb kunnen vinden. Verder ook je cashback niet vergeten via cashbackxl ofzo.

Hopelijk is het definitief opgelost met een nieuw moederbord. Best een hardnekkig probleem, en in de tussentijd moet ik als een barbaar zelf handmatig stofzuigen :P
Ik heb het moederbord van de week ook besteld, dus als die binnen is aan de slag met "Operatie Annie" ;)

Het is wel een werk om het MoBo te vervangen, maar hoop idd dat het probleem dan is opgelost.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 17:22
marvel27 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:03:
Wel vervelend van die verkoper.
Ik heb de Xiaomi versie 1 ook via Alie.
Hopelijk gaat die niet defect.

Weet je nog bij welke shop je hem besteld hebt?
Dan kan de rest daar in ieder geval rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:26
is het normaal als de dock zelf geen spanning heeft, als hij niet in het stopcontact zit, dat dan de roborock ook na een tijdje uit gaat? terwijl er nog genoeg batterij is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik heb net een firmware update binnengekregen. Eu server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Gisteren de meest gekke meegemaakt.

Op afstand had ik de stofzuiger aangedaan .

Kom ik thuis ligt de borstel op andere plaats. De dustbin was eruit gevallen ( vraag me niet hoe ) man man wat erg . Alles netjes in elkaar gezet weer en doet het weer goed.

Echt vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:04
theduke1989 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 10:19:
Gisteren de meest gekke meegemaakt.

Op afstand had ik de stofzuiger aangedaan .

Kom ik thuis ligt de borstel op andere plaats. De dustbin was eruit gevallen ( vraag me niet hoe ) man man wat erg . Alles netjes in elkaar gezet weer en doet het weer goed.

Echt vaag.
Het lijkt mij onmogelijk dat de stofzuiger dat zelf kan. Huisdieren? Kinderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@KoffieAnanas we hebben een kater. Maar wat kan hij zo erg doen ? Want dit was niet normaal

De borstel lag in de badkamer, en de dustbin was I'm de keuken..

[ Voor 26% gewijzigd door theduke1989 op 17-02-2019 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
NoFate schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:39:
is het normaal als de dock zelf geen spanning heeft, als hij niet in het stopcontact zit, dat dan de roborock ook na een tijdje uit gaat? terwijl er nog genoeg batterij is?
Ja, dit is batterijspaarmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:04
theduke1989 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 12:30:
@KoffieAnanas we hebben een kater. Maar wat kan hij zo erg doen ? Want dit was niet normaal

De borstel lag in de badkamer, en de dustbin was I'm de keuken..
De dustbin kan onmogelijk door de stofzuiger zelf verloren zijn. Althans, ik kan me geen situatie bedenken hoe dit zou kunnen. Het zou alleen kunnen als de stofzuiger op zijn kant ligt of over de kop gaat.

Als het de kater is geweest, dan heeft ie of mijn zijn pootjes het klepje opengemaakt en de dustbin eruit gehaald. Wat me onwaarschijnlijk lijkt. Wat een verklaring zou kunnen zijn is dat je stofzuiger op zijn kant is gebracht door je kater, of over de kop. Maar dan nog, zo makkelijk gaat die dustbin, en die borstel, er niet uit.

Apart verhaal. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekhuis
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 14:02
gold333 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 05:35:
[...]

Thanks! Ik heb hem bij Gearbest gehaald. Met die geheime code waar je hem 20 euro goedkoper voor krijgt. (Te vinden op Google).

Ik ben toch voor de 360 S6 gegaan. Dat Apple achtig design was gewoon te mooi. En alles in mijn huis is wit en geborsteld aluminium, wanden, meubels, alles, lijkt erop of de 360 S6 samen met mijn huis is ontworpen.

Met schuimstrips bedoel je denk ik witte tochtstrips die je rondom de boven en onderrand van de stofzuiger kan plakken zodat het geen sporen achterlaat.

Of bedoelde je een ander soort strip?
Heb je enige richting waarin ik moet zoeken voor de code? Ik heb er nl. eentje gevonden, maar kom niet op 20,- korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:30
Iemand hier met een 3 printer die tegen een kleine vergoeding + verzenden deze voor mij kan printen?
https://www.thingiverse.com/thing:3103343

Heb er nu tape opzitten maar dit lijkt me duurzamer.
Zonder tape loopt hij niet goed over mijn tapijt met zwarte strepen.

cd /pub && more beer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold333
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05 00:13
broekhuis schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:19:
[...]

Heb je enige richting waarin ik moet zoeken voor de code? Ik heb er nl. eentje gevonden, maar kom niet op 20,- korting.
Het was GBAPS nogwat volgens mij. Ik heb twee 360 S6 robots gekocht. Bij de 1 was het €17 korting, bij de ander een week later €13 korting. Het veranderd dus met de tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
ny-hardcore schreef op maandag 25 februari 2019 @ 22:58:
Iemand hier met een 3 printer die tegen een kleine vergoeding + verzenden deze voor mij kan printen?
https://www.thingiverse.com/thing:3103343

Heb er nu tape opzitten maar dit lijkt me duurzamer.
Zonder tape loopt hij niet goed over mijn tapijt met zwarte strepen.
@ny-hardcore
4 stuks? Geprint met een SLA 3D printer in het wit. 7 euro. :)
Heb je het overmorgen in huis.

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 27-02-2019 09:49 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ny-hardcore
LED-Maniak schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:48:
[...]

@ny-hardcore
4 stuks? Geprint met een SLA 3D printer in het wit. 7 euro. :)
Heb je het overmorgen in huis.
Zal pics posten met het eindresultaat en 'review' of het werkt.

cd /pub && more beer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoFate
Goed nieuws voor degene die de vacuüm soms op een andere verdieping zetten, normaal gezien als je de saved map feature hebt aanstaan, en je verplaatst heb, dan ben je de map kwijt... Dus saved map feature was dan vrij nutteloos....

Wel, als je de volgende keer de vacuüm op een andere verdieping zet, dan mag je de app NIET gebruiken, maar gebruik dan de clean toets op de machine zelf...
Als hij gedaan heeft, zet hem dan terug in de dock en dan pas de APP openen, dan is de oude map nog steeds actief!!!..

Ps met dank aan iemand op het homeassistant forum voor deze truck!!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:11
Mijne heeft een afgebroken klemmetje van de dustbin, ik kan hem niet meer fijn eruit halen. Meerdere mensen last van? Een nieuwe dustbin kost 40 euro en eigenlijk heb ik alleen maar het witte gedeelte nodig met weer 2 hele gaatjes voor de 2 schroefjes van de klem.

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
NoFate schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:53:
Goed nieuws voor degene die de vacuüm soms op een andere verdieping zetten, normaal gezien als je de saved map feature hebt aanstaan, en je verplaatst heb, dan ben je de map kwijt... Dus saved map feature was dan vrij nutteloos....

Wel, als je de volgende keer de vacuüm op een andere verdieping zet, dan mag je de app NIET gebruiken, maar gebruik dan de clean toets op de machine zelf...
Als hij gedaan heeft, zet hem dan terug in de dock en dan pas de APP openen, dan is de oude map nog steeds actief!!!..

Ps met dank aan iemand op het homeassistant forum voor deze truck!!
Bedankt voor de tip! Dat klinkt goed. Waar ik nog wel aan denk: we gebruiken de mop functie nog weleens, ook boven. Als ik de stofzuiger nou instel op 'mop' en dan hem dan boven zet en aanzet met de knop, gaat die dan dweilen?

• LED-Maniak
  • Nu online
ny-hardcore schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:55:
[...]

Zo zien ze er uit voor ze gemonteerd zijn:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/YqKC6QDR/IMG-20190228-104621.jpg

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

mrpink83 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:45:
[...]

Bedankt voor de tip! Dat klinkt goed. Waar ik nog wel aan denk: we gebruiken de mop functie nog weleens, ook boven. Als ik de stofzuiger nou instel op 'mop' en dan hem dan boven zet en aanzet met de knop, gaat die dan dweilen?
Probeer 't even ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
idd, ik gebruik de mp functie niet
ik dacht dat je alleen de mop funtie kunt gebruiken vanaf de app?? dat de hardware button altijd een gwone cleaning doet

dusja test het even, keep us posted :)

• mrpink83
NoFate schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:23:
[...]

idd, ik gebruik de mp functie niet
ik dacht dat je alleen de mop funtie kunt gebruiken vanaf de app?? dat de hardware button altijd een gwone cleaning doet

dusja test het even, keep us posted :)
Dat bedacht ik me ook, maar zit op het werk :).
Inderdaad, het is eigenlijk gewoon de vraag of de stofzuiger gaat dweilen als je op de knop zelf drukt (en via de app hem wel op 'dweil' functie hebt gezet).
Ik zal eens kijken van het weekend.

• ElisabethM
  • Niet online
mrpink83 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:46:
[...]

Dat bedacht ik me ook, maar zit op het werk :).
Inderdaad, het is eigenlijk gewoon de vraag of de stofzuiger gaat dweilen als je op de knop zelf drukt (en via de app hem wel op 'dweil' functie hebt gezet).
Ik zal eens kijken van het weekend.
Ik heb nog nooit bewust de mop-functie aangezet en hij dweilt gewoon. Ik vraag mij zelf af wat het verschil is tussen gewoon stofzuigen met de mop erop en expliciet de mop-functie aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Met expliciet mop functie aan staat stofzuig gedeelte zo goed als uit. Maar nu je het zegt vraag ik me inderdaad wel af waarom dat een voordeel is, kan je hem juist niet beter op regulier zetten? Enige wat ik kan bedenken is dat als hij wel zuigt er water binnen kan komen van de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

ElisabethM schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:14:
[...]

Ik heb nog nooit bewust de mop-functie aangezet en hij dweilt gewoon. Ik vraag mij zelf af wat het verschil is tussen gewoon stofzuigen met de mop erop en expliciet de mop-functie aanzetten.
De stroken die hij rijdt liggen dichter bij elkaar tijdens het dweilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Ik vind stofzuigen en dweilen tegelijk eigenlijk wel handig en ik ben niet zo ontevreden met het resultaat. Ik denk niet dat ie snel het water opzuigt, want hij gaat op een andere plek verder. Het stof is echt nooit nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Weet iemand een link naar een onderhoudsbeurt? Ben nu denk ik daar aan toe.

Hij begint wel erg veel sensor cleanup te zeggen en dergelijke. Wil alles schoonmaken nu om een nieuwe start.

Op google vindt ik alleen van V1 en niet V2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Die stappen staan toch in de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ny-hardcore
ny-hardcore schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:55:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xKNzMxvTgRqH4yTvhv9zXZLf/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kDGvm33KyYEd0IMqX39FNvv5/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SlzTjIhEd6VHJRNASdNSVeVj/thumb.jpg

Ben er al eentje kwijtgeraakt en ander is gebroken. De stofzuiger knalt hier best hard tegen een drempel op, denk dat daarbij die kapjes geraakt worden. .. verder werkt het wel om te voorkomen dat hij gek word op ons tapijt :)

[ Voor 24% gewijzigd door ny-hardcore op 05-03-2019 15:28 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Die slaan dan hard ergens tegenaan inderdaad. Sluiten ze goed om de sensoren heen?
Er is nog wel een ander materiaal waar je met een hamer op kan slaan en een stukje flexibel is. Wellicht dat deze beter werkt(is melkwit van kleur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Jos
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-12-2023
Dag allemaal!

Na lang twijfelen zijn wij ook van plan om deze robotstofzuiger aan te schaffen.

Ik zie hier velen met positieve ervaringen bij Perfect Technology via Aliepress.

De meesten zouden hem via het DE warehouse gekocht hebben, maar dit kan ik helaas niet selecteren op de PT site? Wel Frankrijk, Spanje of Tsjechië. Is dit normaal en heeft iemand ervaring met leveringstijden via deze landen.

Is het ook mogelijk om via deze winkel een factuur te krijgen voor de BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
De Jos schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:29:
Dag allemaal!

Na lang twijfelen zijn wij ook van plan om deze robotstofzuiger aan te schaffen.

Ik zie hier velen met positieve ervaringen bij Perfect Technology via Aliepress.

De meesten zouden hem via het DE warehouse gekocht hebben, maar dit kan ik helaas niet selecteren op de PT site? Wel Frankrijk, Spanje of Tsjechië. Is dit normaal en heeft iemand ervaring met leveringstijden via deze landen.

Is het ook mogelijk om via deze winkel een factuur te krijgen voor de BTW?
Komt er wel weer bij als ze daar op voorraad zijn. Betreft bonnetje twijfel ik of dat kan maar stuur een berichtje naar de shop.
Voor verdere discussie ga aub naar: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:13

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik kreeg zojuist de firmware melding:

xiaomi 3.3.9_001720

Echter kan ik nergens de release notes vinden van deze firmware.
Hiervoor was het de 001702.
Iemand?

Ik vind alleen:
https://github.com/dgiese...ki/Xiaomi-Vacuum-Firmware
Maar daar staat alleen "bugfixes"

Wat ook gek eigenlijk is aangezien er al latere releases zijn die misschien nog niet worden gepusht?

3.3.9_001720 v11_001720.fullos.pkg
3.3.9_001730 v11_001730.fullos.pkg
3.3.9_001748 v11_001748.fullos.pkg
3.3.9_001810 v11_001810.fullos.pkg

[ Voor 30% gewijzigd door ApC_IcE op 12-03-2019 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ik heb zojuist het moederbord van de Roborock vervangen, vanwege de eerder gemelde problemen met het laden.
Met behulp van de site en bijbehorende video was het redelijk goed te doen.
Staat nu weer te laden, dus even afwachten of het probleem ook echt opgelost is.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Na lang klooien heb ik eindelijk de token van Rob de Stofzuiger kunnen vinden, is eigenlijk makkelijker dan je denkt:

- Versie 5.4.49 installeren
- Inloggen
- Stofzuiger toevoegen
- In de folder SmartHome/logs/plug_DeviceManager op je device zit een tekst file, die openen et voila, daar kun je de token vinden :)
- Daarna app upgraden

[ Voor 27% gewijzigd door Sanderrr op 15-03-2019 17:13 ]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Zo de update is geïnstalleerd.

En de onderhoudsbeurt is ook uitgevoerd. Kan weer 30H lang zonder beurt.

Wat doen jullie qua onderhoud? En hoe doen jullie het .

1. Ik pak bril poetsdoekjes en maak de sensoren schoon.
2. Haal borstel eruit en pak de kleine meegeleverde tool en haal alle haren eruit.
3. Ik doe met warm water de dustbin erin plus de filter en maak het schoon en dan na twee dagen zijn beide kurkdroog en plaats ik weer het erin.

Dat laatste pakt wel 2 dagen, dus je kan er dan even niet mee aan de slag. Maar dan heb je wel als gloednieuwe weer en hoef je niet telkens 30,- uit te geben aan Inderhouse-Produkten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ben.Hahlen schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:31:
Ik heb zojuist het moederbord van de Roborock vervangen, vanwege de eerder gemelde problemen met het laden.
Met behulp van de site en bijbehorende video was het redelijk goed te doen.
Staat nu weer te laden, dus even afwachten of het probleem ook echt opgelost is.
Annie heeft ondertussen alweer twee keer gestofzuigd en één keer gedweild. Alles lijkt weer prima te werken, dus ik ben heel tevreden.
theduke1989 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:12:
Zo de update is geïnstalleerd.

En de onderhoudsbeurt is ook uitgevoerd. Kan weer 30H lang zonder beurt.

Wat doen jullie qua onderhoud? En hoe doen jullie het .

1. Ik pak bril poetsdoekjes en maak de sensoren schoon.
2. Haal borstel eruit en pak de kleine meegeleverde tool en haal alle haren eruit.
3. Ik doe met warm water de dustbin erin plus de filter en maak het schoon en dan na twee dagen zijn beide kurkdroog en plaats ik weer het erin.

Dat laatste pakt wel 2 dagen, dus je kan er dan even niet mee aan de slag. Maar dan heb je wel als gloednieuwe weer en hoef je niet telkens 30,- uit te geben aan Inderhouse-Produkten
Onderhoud:
  1. Na elke stofzuigbeurt de dustbin leegmaken (en zo veel mogelijk er uit)
  2. 1x per week (op zondag), dustin en filter met warm water schoonmaken, daarna laten drogen op de verwarming (duurt idd zeker 24 uur in de winter, in de zomer korter). Ook de main brush maak ik dan schoon
  3. 1x per maand "groot" onderhoud: sensoren, zij-borstel, zwenkwiel, etc.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 19:49
ApC_IcE schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 18:45:
Ik kreeg zojuist de firmware melding:

xiaomi 3.3.9_001720

Echter kan ik nergens de release notes vinden van deze firmware.
Hiervoor was het de 001702.
Iemand?
Here you go, click
  1. Which has fixed the problem that wifi abnormally close under certain conditions
  2. Fix the problem of zone cleaning failure in some cases
  3. Fix or optimize some other minor issues.

[ Voor 8% gewijzigd door Aurora op 18-03-2019 14:56 ]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:13

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Thanx. Kon het nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Ben het even kwijt, maar waar in de app kan ik ook al weer nieuwe onderdelen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:52
Wat doen jullie aan onderhoud voor deze robotstofzuiger? Ik heb momenteel een iLife A4 die ik met enige regelmaat moet open schroeven om bijvoorbeeld de sensoren stofvrij te maken. Inmiddels beginnen de schroef gaten lam te raken dus ik ben op zoek naar wat nieuws :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Miki schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:08:
Wat doen jullie aan onderhoud voor deze robotstofzuiger? Ik heb momenteel een iLife A4 die ik met enige regelmaat moet open schroeven om bijvoorbeeld de sensoren stofvrij te maken. Inmiddels beginnen de schroef gaten lam te raken dus ik ben op zoek naar wat nieuws :)
4 posts boven je kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:52
Haha, die post had ik ook wel gezien hoor :)

Maar schroeven jullie het apparaat nog met enige regelmaat open?
Ben.Hahlen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:31:
Onderhoud:
  1. Na elke stofzuigbeurt de dustbin leegmaken (en zo veel mogelijk er uit)
  2. 1x per week (op zondag), dustin en filter met warm water schoonmaken, daarna laten drogen op de verwarming (duurt idd zeker 24 uur in de winter, in de zomer korter). Ook de main brush maak ik dan schoon
  3. [b]
  4. 1x per maand "groot" onderhoud: sensoren, zij-borstel, zwenkwiel, etc[/b].
Wat gebeurt er bij onderhoud sensoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Miki schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:18:
[...]

[...]

Met een doekje de sensoren afstoffen / proper maken.
Schroeven moet je niet doen bij de Xiaomi :)

Ik haal wel het voorste wieltje er soms uit, en de borstel ontharen.
Geen moeilijke wetenschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Iemand ervaring met dit soort aftermarket filters

Xiaomi Mi Robot Vacuum en Roborock S5 Serie Hoogefficiënt Fi
€ 19,95
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons zit er aan te denken om het te kopen.

Daarnaast ik maak met een bril poetsdoekje de sensoren schoon. De zwarte sensoren ga ik tussen de plastic er doorheen. Heeft dit effect of moet je daarvoor het echt losschroeven?

[ Voor 23% gewijzigd door theduke1989 op 19-03-2019 05:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
[...]

Nee, dit heb ik nu één keer gedaan voor vervanging moederbord, en daar wil ik het graag bij houden :+ 8)
[...]
bottom line schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:19:
[...]
Met een doekje de sensoren afstoffen / proper maken.
Dit inderdaad.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
mrpink83 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:41:
Ben het even kwijt, maar waar in de app kan ik ook al weer nieuwe onderdelen bestellen?
Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
theduke1989 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 05:25:
Iemand ervaring met dit soort aftermarket filters

Xiaomi Mi Robot Vacuum en Roborock S5 Serie Hoogefficiënt Fi
€ 19,95
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons zit er aan te denken om het te kopen.

Daarnaast ik maak met een bril poetsdoekje de sensoren schoon. De zwarte sensoren ga ik tussen de plastic er doorheen. Heeft dit effect of moet je daarvoor het echt losschroeven?
Waarom zou je er 3 kopen voor €25 als je een volledig pakket (met borstels etc.) kan kopen voor €15?
Mi Home -> Stofzuiger -> Instellingen -> Care

[ Voor 11% gewijzigd door bottom line op 19-03-2019 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 09-09 19:49
Iemand ervaring met Valetudo?

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
bottom line schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:36:
[...]

Waarom zou je er 3 kopen voor €25 als je een volledig pakket (met borstels etc.) kan kopen voor €15?

[...]

Mi Home -> Stofzuiger -> Instellingen -> Care
Thanks! Maar precies wat ik al dacht, bij mij is er nu geen mogelijkheid meer om iets te kopen. Alleen advies over het 'resetten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Volgens mij is hetzelfde pakket ook bij amazon.de te bestellen voor ongeveer dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:46
Zou onderstaande de opvolger gaan worden, out of the box room cleaning _/-\o_

[YouTube: Robot Vacuum Cleaner Xiaomi Roborock T6]

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 19-03-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:55
Hmm, interessant. Wel wat prijziger dan de vorige modellen:
https://www.geekbuying.co...Cleaner-Black-414941.html

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
lubbertkramer schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:36:

Erg jammer dat deze nieuwe variant zo gepromoot wordt met 'separate rooms'. Dat suggereert namelijk dat het een key-feature is van deze versie waardoor het minder aannemelijk is dat deze functie ook naar de andere versies komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:34
lubbertkramer schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:36:

Ook dweil functie? Kan ik er niet uit halen eigenlijk.

Hier staat van wel:
https://www.china-gadgets.de/xiaomi-roborock-t6-saugroboter/

Hier staat van niet:
https://china-gadgets.com...6-robotic-vacuum-cleaner/

[ Voor 16% gewijzigd door makooy op 19-03-2019 16:18 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
In de video klikken ze er een dweil onder en halen ze er een dweildoekje uit die ze in de prullenbak gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:34
Maar nog steeds goedkoper dan de "gevestigde" merken. Dat doet Xiaomi trouwens vaker: als goedkoopste beginnen en beetje bij beetje de prijs laten stijgen richting meer premium prijzen ;)
Ongeacht de prijs, het is en blijft goed spul (allereerste mi vacuum still going strong over here :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Mijn S50 doet raar, als in, maakt slechts een deel van de ruimte schoon en ook nog eens een stuk minder efficiënt dan voorheen.

De kaart toen de S50 het nog goed en normaal deed (met Save Maps ingeschakeld, de linker ruimte is hij niet geweest omdat de deur dicht was).
Goed met save maps

De kaart waarin het fout gaat (met Save Maps ingeschakeld) waarin een deel gemist wordt.
Fout met save maps

De kaart waarin het, ook na uitschakelen van Save Maps, fout gaat en ongeveer hetzelfde deel gemist wordt (deur naar de linker ruimte is nog steeds dicht).
Fout met save maps uit

Een volgende poging met ongeveer hetzelfde resultaat (met Save Maps uit) maar nu met 'n rondje rondom de eettafel.
Fout met save maps uit

En nog een poging (met Save Maps uit) met wederom ongeveer hetzelfde resultaat.
Fout met save maps uit

Wat valt me op:
  • Het middelste deel wordt in nette banen gedaan, rechts daarnaast wordt het een rommeltje
  • Ongeveer hetzelfde stuk aan de linker kant wordt telkens overgeslagen
  • Ook met Save Maps uit bereik ik niet meer het resultaat van voorheen: Deel wordt overgeslagen en een deel van waar ie wel komt gebeurt ogenschijnlijk kriskras, overduidelijk minder efficiënt dan te zien is op plattegrond 1
Herkent iemand dit probleem?
  • Sensoren aan de voorkant schoongemaakt, maar helaas zonder resultaat.
  • De situatie in de kamer is hetzelfde als voorheen: Geen nieuwe meubels, geen nieuwe apparatuur die storing zou kunnen veroorzaken of iets dergelijks.
\\Edit: Factory reset gedaan waarmee het probleem is opgelost :)
Firmware zit nu ook weer op 3.3.9_001720 overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 22-03-2019 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wel dweil, zie ook https://smartrobotreviews...rock-t6-short-review.html halverwege de pagina.

Hier ook een comparison https://smartrobotreviews...borock-t6-comparison.html en het is dus meer een kwestie van wachten tot de S5 goedkoper wordt, want veel toegevoegde waarde gaat de T6 niet hebben tov prijsverschil.

[ Voor 21% gewijzigd door BtM909 op 22-03-2019 16:27 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Een vraag raden jullie Google assistent aan of er ver van af blijven. Wil voice control down. Maar heb geen zigbee of ewt dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

theduke1989 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:30:
Een vraag raden jullie Google assistent aan of er ver van af blijven. Wil voice control down. Maar heb geen zigbee of ewt dan ook.
Dit topic gaat over de Roborock S50 ;)

Daarover gesproken, ook nu mijn S50 weer op de nieuwste firmware zit blijft ie 't goed doen. In geval van problemen als JBS in "Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2)" is een factory reset dus de oplossing.

[ Voor 29% gewijzigd door JBS op 24-03-2019 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danbo055
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-02 20:49
Heeft iemand ervaring met het koppelen van de Roborock S50 aan Alexa? Ik heb geprobeerd de Mi Home skill in de Alexa app te koppelen, maar bij 'discovering devices' kan Alexa vervolgens geen apparaat vinden.. Op internet vind ik wat verouderde post die aangeven dat Alexa enkel werkt via de Singapore server, weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuijk
  • Laatst online: 13-07 22:34
daxy schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:12:
[...]

Mijn E35 is net besteld en komt deze week, of uiterlijk volgende week, binnen. Ik laat het weten :)
Heb je al ervaringen te delen. Twijfel zelf tussen de S50 en E35...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
trouwens al mogelijk om vacuum te koppelen aan Google Assistant, maar MET zone control?
of kan dat voorlopig alleen nog maar met bv Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik merk dat na het factory resetten van mijn S50 de verbinding vanuit Home Assistant niet meer tot stand komt. Het IP adres is hetzelfde gebleven. Zou het zo kunnen zijn dat met een factory reset ook de token is veranderd? Iemand toevallig ervaring?

Edit: Zie dat de tekst over het opvragen van de token is aangepast: https://www.home-assistan...trieving-the-access-token
In die log files zie ik echter geen token, iemand hier wel?

De command line optie toont enkel drie vraagtekens achter 'token:' bij het betreffende device.

[ Voor 39% gewijzigd door JBS op 25-03-2019 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 19:59
JBS schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:40:
Ik merk dat na het factory resetten van mijn S50 de verbinding vanuit Home Assistant niet meer tot stand komt. Het IP adres is hetzelfde gebleven. Zou het zo kunnen zijn dat met een factory reset ook de token is veranderd? Iemand toevallig ervaring?
Ja. na factory reset en WLAN reset gebruikt de S50 een ander token.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiseguy13
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:27
Hoe maken jullie de filter schoon? Ik heb de roborock nu een dik half jaar in gebruik en de laatste tijd krijg ik een error dat de filter schoongemaakt moet worden..als ik filter vervolgens schoonmaak en goed laat drogen rijdt de robot een schoonmaakbeurt en vervolgens komt weer de error.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
wiseguy13 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:31:
Hoe maken jullie de filter schoon? Ik heb de roborock nu een dik half jaar in gebruik en de laatste tijd krijg ik een error dat de filter schoongemaakt moet worden..als ik filter vervolgens schoonmaak en goed laat drogen rijdt de robot een schoonmaakbeurt en vervolgens komt weer de error.
Hij kan het niet meten dus je moet het even handmatig resetten in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 09:28
Stel ik koop de EU versie van dit model (ivm eventuele importkosten), krijg ik dan problemen met mijn MI Home app aangezien ik met mijn andere Xiaomi apparatuur (china versies) via country Mainlaind China geregistreerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Zitilites schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:52:
Stel ik koop de EU versie van dit model (ivm eventuele importkosten), krijg ik dan problemen met mijn MI Home app aangezien ik met mijn andere Xiaomi apparatuur (china versies) via country Mainlaind China geregistreerd heb?
kan je nu toch al testen door even je server te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 09:28
NoFate schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:19:
[...]

kan je nu toch al testen door even je server te veranderen?
Ja als ik Nederland selecteer krijg ik geen verbinding met mijn apparatuur. Ik bedoel ook meer of het mogelijk is een EU model stofzuiger ook via Mainland China server te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Zitilites schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:20:
[...]

Ja als ik Nederland selecteer krijg ik geen verbinding met mijn apparatuur. Ik bedoel ook meer of het mogelijk is een EU model stofzuiger ook via Mainland China server te koppelen?
dacht dat het niet meer ging, krijg je zo'n gdpr waarschuwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Ik heb om deze reden mijn stofzuiger moeten flashen naar de china firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012

Mitchell

Ondertitel

Zitilites schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:52:
Een EU Roborock S50, moet je koppelen aan de Europese server (anders blijft hij meldingen gooien). Hier liep ik gisteren tegenaan toen ik mijn nieuwe Roborock ging instellen. Heb daarom alles (behalve mijn Mi Hub, die alleen werkt in China, en Philips Downlights) verhuist naar de Europese server. De Mi Hub gebruik ik op dit moment niet echt (behalve als nachtlampje) en beide kan ik toch aansturen via Home Assistant.

Gisteren een tijdje bezig gewest om dit in elkaar te flansen, waarbij de poop emoji het gebied rond de kattenbak gaat stofzuigen. :9
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dipb7NG.png

Vanavond maar even kijken naar Valetudo of Dustcloud, want ik wil toch wel graag live maps hebben in HA.

EDIT: Bedacht me net dat ik van MiHome gewoon een Dual App kan maken. Eentje voor EU en eentje voor China. Scheelt weer. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Mitchell op 28-03-2019 12:48 ]

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Mitchell schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:15:
[...]

Een EU Roborock S50, moet je koppelen aan de Europese server (anders blijft hij meldingen gooien). Hier liep ik gisteren tegenaan toen ik mijn nieuwe Roborock ging instellen. Heb daarom alles (behalve mijn Mi Hub, die alleen werkt in China, en Philips Downlights) verhuist naar de Europese server. De Mi Hub gebruik ik op dit moment niet echt (behalve als nachtlampje) en beide kan ik toch aansturen via Home Assistant.

Gisteren een tijdje bezig gewest om dit in elkaar te flansen, waarbij de poop emoji het gebied rond de kattenbak gaat stofzuigen. :9
[Afbeelding]

Vanavond maar even kijken naar Valetudo of Dustcloud, want ik wil toch wel graag live maps hebben in HA.

EDIT: Bedacht me net dat ik van MiHome gewoon een Dual App kan maken. Eentje voor EU en eentje voor China. Scheelt weer. :)
Voor de geïnteresseerden met Home Assistant: https://community.home-as...uum-cleaner-card/64456/45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012

Mitchell

Ondertitel

Ah ja, goeie! Had die link inderdaad even moeten toevoegen. Hierbij ook een gist van mijn config: https://gist.github.com/p...dfbddeb2dba953bfe813247a8

[ Voor 7% gewijzigd door Mitchell op 28-03-2019 14:09 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren de stofzuiger ontvangen en even een rondje laten draaien. Werkt perfect, ik moest slechts een paar items opruimen (kabels en katten speeltjes) en hij heeft de hele woonkamer gedaan. Hij komt keurig onder het tv meubel en onder de bank zoals verwacht. We hebben niet voor iets de meubels afgestemd op de komst van een stofzuiger ;)
Hij maakt wel aardig wat herrie, zelfs op de stilste modus. Dat betekent dat hij niet zijn werk kan doen als we tv kijken.

Een nadeel is dat hij moeite heeft met een bepaald bijzettafeltje. Dit tafeltje staat op wieltjes waardoor hij denk ik niet goed gedetecteerd wordt en hij er tegenaan botst waardoor hij dit tafeltje constant zit te verplaatsen. Uiteindelijk komt het wel goed maar misschien moet ik hier toch nog even wat op bedenken, bijvoorbeeld iets onder het frame van het tafeltje monteren zodat hij er niet onder door kan kijken.

Ik heb hem nog niet de eerste en tweede verdieping laten schoonmaken. Ik wil toch even een fysieke barrière plaatsen bij de trap aangezien hij hier eenvoudig een vrije val van bijna drie meter kan maken. edge detection zou maar een keertje mis gaan waardoor ik m kan gaan vervangen :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:52:
Een nadeel is dat hij moeite heeft met een bepaald bijzettafeltje. Dit tafeltje staat op wieltjes waardoor hij denk ik niet goed gedetecteerd wordt en hij er tegenaan botst waardoor hij dit tafeltje constant zit te verplaatsen. Uiteindelijk komt het wel goed maar misschien moet ik hier toch nog even wat op bedenken, bijvoorbeeld iets onder het frame van het tafeltje monteren zodat hij er niet onder door kan kijken.
Ik had zo'n soort probleem met een stoel met schuin oplopende poten, waar hij op bleef klimmen en soms vastliep. Simpel opgelost door er een kleine no-go area omheen te tekenen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

drfruit schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:23:
[...]

Ik had zo'n soort probleem met een stoel met schuin oplopende poten, waar hij op bleef klimmen en soms vastliep. Simpel opgelost door er een kleine no-go area omheen te tekenen in de app.
Het idee achter de wieltjes is dat we het tafeltje kunnen verplaatsen, die staat nooit op dezelfde plaats.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan ik de knoppen op de stofzuiger uitschakelen? De katten hebben hem waarschijnlijk geactiveerd en hij had zichzelf vastgereden op een speeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:29
lbuijk schreef op zondag 24 maart 2019 @ 12:36:
[...]

Heb je al ervaringen te delen. Twijfel zelf tussen de S50 en E35...
Mijn Roborock E35 draait nu al een tijdje en ik ben er erg tevreden mee!
Dit is mijn eerste robot, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus een goede review voor een vergelijking wordt dus erg lastig.

Eigenlijk is de E35 vrij simpel. Met de app kan je hem aan/uit zetten, "zuigkracht" instellen, programma instellen, status van sensoren/accessories opvragen en de map bekijken. Dat is het eigenlijk wel, er is geen mogelijkheid om no-go zones in te stellen oid.

Schoonmaken gaat gewoon goed. Carpet-mode is leuk, dan gaat hij vanzelf harder zuigen op het tapijt. Alles is erg goed schoon en het feit dat hij iedere dag een ronde doet is gewoon super. Ik heb nog niet na hoeven zuigen met de gewone stofzuiger (in hoekjes etc). De batterij is echt super trouwens. Hij doet er een uur over om zijn ronde te doen (50m2) en dan heeft hij nog ~70% over. Het geluidsniveau is ook niet vervelend trouwens.

Het enige minpuntje wat ik heb kunnen vinden is dat hij vrij makkelijk vast komt te zitten onder de bank. Hij past er precies onder, behalve het "oogje" bovenop. Hierdoor komt hij vrij vaak vast te zitten. Het is wel grappig om te zien trouwens. Normaal beweegt de robot vrij rustig, maar als hij vast komt lijkt hij gestrest te zijn en beweegt hij snel heen en weer >:)

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Snel vraagje aan andere:
Ik zit er aan te denken om een magneet strip te kopen (virtual wall) en deze onder de bank te plakken, maar kan dit überhaupt? Ik plak hem liever niet op de grond. En kan ik iedere magneet strip gebruiken of heeft iemand een goede tip voor eentje van ~5m? Thanks!

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Iemand dit al eens meegemaakt? Heb 3 weken geleden mijn filter voor de eerste keer uitgewassen onder de kraan. Even laten uitdruppelen en afgedrood met een theedoek en vervolgens een paar uur later in de stofzuiger terug geplaatst. Heb hem 3 weken niet meer gebruikt en zet hem gisteren aan krijg ik hele tijd error dat filter verstopt is. Haal ik de filter eruit is die helemaal rood aangeslagen? Is dit schimmel of?

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/D8oAn/a0732b73a5.jpg

Vind er nergens iets over op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Dw1-nl schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:59:
Iemand dit al eens meegemaakt? Heb 3 weken geleden mijn filter voor de eerste keer uitgewassen onder de kraan. Even laten uitdruppelen en afgedrood met een theedoek en vervolgens een paar uur later in de stofzuiger terug geplaatst. Heb hem 3 weken niet meer gebruikt en zet hem gisteren aan krijg ik hele tijd error dat filter verstopt is. Haal ik de filter eruit is die helemaal rood aangeslagen? Is dit schimmel of?

[Afbeelding]

Vind er nergens iets over op internet.
Wordt 't niet aangeraden om 'm 24 uur te laten drogen en dan pas terug te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

JBS schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:05:
[...]
Wordt 't niet aangeraden om 'm 24 uur te laten drogen en dan pas terug te plaatsen?
Heb ik gedaan dag erna erin geklikt, zelfs 3 weken niet gebruikt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Wat wordt bedoelt eigenlijk met room reconizition?

Mijn stofzuiger staat standaard in woonkamer, maar als ik hem optil en neer gooi in de keuken.

Weet die dat die in de keuken is.
Gaat om de s50.

Wat is dan het verschil met die nieuwe?
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de tweede generatie.
Voor de eerste generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016.
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.

Let op dat bij het plaatsen van een URL naar een product er geen referral in verwerkt is.