Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Joostje123 schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:16:
Wat wordt bedoelt eigenlijk met room reconizition?

Mijn stofzuiger staat standaard in woonkamer, maar als ik hem optil en neer gooi in de keuken.

Weet die dat die in de keuken is.
Gaat om de s50.

Wat is dan het verschil met die nieuwe?
Ik vermoed dat ie dan ook zou kunnen herkennen als je 'm bijvoorbeeld op een andere verdieping in de slaapkamer laat rijden.

In jouw geval zal zowel woonkamer als de keuken in dezelfde opgeslagen map zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door JBS op 01-04-2019 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:54

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Tsurany schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:52:

Ik heb hem nog niet de eerste en tweede verdieping laten schoonmaken. Ik wil toch even een fysieke barrière plaatsen bij de trap aangezien hij hier eenvoudig een vrije val van bijna drie meter kan maken. edge detection zou maar een keertje mis gaan waardoor ik m kan gaan vervangen :+
Mijn LG hombot (boven) en S50 beneden.
Laatst kwam de LG met veel gedonder van de trap af.
Was niet echt de bedoeling dus een barriere in de vorm van een verhuisdoos met gewicht heb ik nu.
Hij doet het nog wel maar de muur is wel beschadigd (was net mooi gestuct (rotwoord))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30
Ik heb vandaag ook maar een Xiaomi Vacuum 2 (Roborock S50) opgehaald.
Moet heb nog gaan proberen maar vorige eigenaar had hem niet zo netjes schoon overgedragen helaas...

Doek van de dweil-functie kan toch gewoon mee in de wasmachine?

Zit er ook een "Virtual Wall" in de app van de S50? Wil hem op de 1ste gaan gebruiken maar wil niet dat hij van de trap af valt.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

TerrorSource schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:22:
Ik heb vandaag ook maar een Xiaomi Vacuum 2 (Roborock S50) opgehaald.
Moet heb nog gaan proberen maar vorige eigenaar had hem niet zo netjes schoon overgedragen helaas...

Doek van de dweil-functie kan toch gewoon mee in de wasmachine?

Zit er ook een "Virtual Wall" in de app van de S50? Wil hem op de 1ste gaan gebruiken maar wil niet dat hij van de trap af valt.
Dweil plaats ik in de wasmachine,
Filter in de vaatwas.
De s50 heeft val beveiliging, ik plaats die veel op het eerste en rijdt nooit de trap af.
Virtual wall, of no go zone is beschikbaar op de save map functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:38

Mitchell

Ondertitel

De dweildoek is bij mij iets gekrompen nadat ik hem in de wasmachine heb gedaan. Hij past nog, maar goed, hou hier even rekening mee.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
ApC_IcE schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:55:
[...]

Mijn LG hombot (boven) en S50 beneden.
Laatst kwam de LG met veel gedonder van de trap af.
Was niet echt de bedoeling dus een barriere in de vorm van een verhuisdoos met gewicht heb ik nu.
Hij doet het nog wel maar de muur is wel beschadigd (was net mooi gestuct (rotwoord))
Ik gebruik de Hombot doorgaans beneden, maar laatst voor de lol boven ook even aan het werk gezet. De trappen in dit huis hebben geen voetborden dus een val naar beneden zou een vrije val van een verdieping betekenen. Ik wist dat de edge detectie werkte (en had de sensoren net ervoor schoon gemaakt) dus met vol vertrouwen keek ik hoe hij naar de trap koerste. Eenmaal bij de rand aangekomen, rijdt ie lekker door en valt als een lemming de afgrond in met een tenenkrommende klap als gevolg. Een behoorlijke scheur zit er nu naast de boven camera en recht achteruit rijden lijkt ie ook niet meer te kunnen doen.

Ik zal nog eens kijken hoe het zit met de garantie, maar in voorbereiding op een nieuwe aankoop ben ik dit topic alvast aan het doorzoeken.;)

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 19:54

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Absurd eigenlijk. Ik zet dus een doos neer maar LG adverteerd met iets wat niet waargemaakt wordt. Tijd voor een S50 ook voor jou 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Net mijn S50 zijn eerste "rondje" door de kledingkamer laten maken. Duurde circa 10minuten.

Maar wat een bak herrie komt eruit zeg! Damn.
Heb hem al op standje "Quiet" gezet maar dan alsnog vind ik het tegenvallen. Nu snap ik wel dat een stofzuiger ook herrie maakt maar dat lijkt minder op de vallen omdat je daar ten slotte zelf mee bezig bent met schoonmaken. Nu zit je te wachten totdat de herrie stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ApC_IcE schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:48:
Absurd eigenlijk. Ik zet dus een doos neer maar LG adverteerd met iets wat niet waargemaakt wordt. Tijd voor een S50 ook voor jou 😎
Als het goed is werkt dat gewoon hoor. Dat hij niet werkt is eigenlijk ook slecht ontworpen (door vuil zou het moeten kunnen gebeuren dat hij alles als afgrond ziet, maar niet dat hij een afgrond negeert). Maar laten we wel wezen, er zijn ook al wel wat verhalen hier langs geweest van Xiaomi's die naarbeneden stuiteren.

Hombots zijn wel een stuk stiller dan de Xiaomis, maar tegelijk doet hij toch zijn werk als ik niet thuis ben, dus dat maakt me weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40
TerrorSource schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:08:
Net mijn S50 zijn eerste "rondje" door de kledingkamer laten maken. Duurde circa 10minuten.

Maar wat een bak herrie komt eruit zeg! Damn.
Heb hem al op standje "Quiet" gezet maar dan alsnog vind ik het tegenvallen. Nu snap ik wel dat een stofzuiger ook herrie maakt maar dat lijkt minder op de vallen omdat je daar ten slotte zelf mee bezig bent met schoonmaken. Nu zit je te wachten totdat de herrie stopt.
Ik zorg dat ik juist het huis uit ben als stoffie zijn werkt doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HobbeS
  • Laatst online: 12-09 13:27
Sinds vandaag heb ik een Roborock S50 maar helaas loop ik tijdens de installatie tegen een probleem aan.. De eerste keer bij het open van de app vroeg die om mijn regio in te stellen, die heb ik ingesteld op Netherlands (Recommended).

Vervolgens de Roborock verbonden zoals aangegeven en een firmware update gedaan. Nu gaat het bij de volgende stap mis. Als ik met de robot bezig wil vraagt hij om een regio voor de local server:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/j0xu92.png

Als ik hier op EU(EU) druk komt er onderin een melding; The selected region does not match the server. Please go to "Profile" > "Settings" > "Region" in the app to select the corresponding server for your region, then reset the Wi-Fi and reconnect.

Ik heb in de app gecontroleerd en die staat daar nog steeds ingesteld op Netherlands (Current). Daarna ook een keer een Wi-Fi reset gedaan van de Roborock en opnieuw toegevoegd in de app maar ik blijf deze melding houden..

Wat kan/moet ik doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Zeehond op 09-04-2019 23:34 . Reden: Even naar het juiste topic verplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Ik begreep van mijn collega (die ook een S50 heeft) dat hij automatisch de kamers herkent als je hem verplaatst.
Heb hem net verplaats van BG naar 1ste maar hij begint met de map van de BG. Door het scannen wordt er wel on-the-fly een nieuwe map gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:55
TerrorSource schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:11:
Ik begreep van mijn collega (die ook een S50 heeft) dat hij automatisch de kamers herkent als je hem verplaatst.
Heb hem net verplaats van BG naar 1ste maar hij begint met de map van de BG. Door het scannen wordt er wel on-the-fly een nieuwe map gemaakt.
Aangezien de S50 maar 1 map kan tegelijkertijd kan saven, werkt dit volgens mij alleen als het dezelfde verdieping betreft (en de map gesaved is).

[ Voor 8% gewijzigd door Ebbao op 08-04-2019 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikdb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:26
Dus je hebt er 2 nodig als je meerdere verdiepen wilt reinigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
vikdb schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:33:
Dus je hebt er 2 nodig als je meerdere verdiepen wilt reinigen?
Nee.
Je hebt er 2 nodig als je je verdieping/kamers wilt opslagen. Zonder dat snufje, werkt hij op elke verdieping vlekkeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikdb
bottom line schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:36:
[...]

Nee.
Je hebt er 2 nodig als je je verdieping/kamers wilt opslagen. Zonder dat snufje, werkt hij op elke verdieping vlekkeloos
Wat is het voordeel van deze map te kunnen opslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
vikdb schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:29:
[...]

*Maak de keuken proper*
*Doe de badkamer 3x in de week, de andere kamers 2x in de week*
*Doe s'morgens eerst de bureau, en daarna 2x de living*

Geen idee :P Ik gok maar wat, heb de roborock S50 thuis staan, maar ben nog aan het twijfelen om dit als housewarming / trouwcadeau te geven. Doe het momenteel met de 1ste versie.

[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 09-04-2019 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
vikdb schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:29:
[...]

Je kan virtuele no-go zones invoeren, als je bijvoorbeeld een stoel hebt waarbij hij vastloopt, dan kan je zorgen dat hij daar niet mag komen zonder te kloten met magnetische tape enzo.

Als je dat niet hebt voegt het imo niet veel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
bottom line schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:36:
[...]

Nee.
Dit houdt dus wel in dat alle no go zones worden vergeten als ik de robot op een andere verdieping laat zuigen? Of kan ik één kamer permanent opslaan?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
PjotrStroganov schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:56:
[...]

Dit houdt dus wel in dat alle no go zones worden vergeten als ik de robot op een andere verdieping laat zuigen? Of kan ik één kamer permanent opslaan?
Nee, want als je hem op een andere verdieping zet, dan flipt hij. Omdat hij niets meer herkent en dus niet weet waar hij mag komen / waar niet. Net hetzelfde als dat je 1 kamer opslaat. Dan kan je nooit meer je stofzuiger gebruiken behalve daar.

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 09-04-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:32
Als je de s50 op een andere verdieping zet en je drukt op de cleaning knop op de de stofzuiger zelf gaat ie netjes mappen en stofzuigen, open je de app op je telefoon/tablet, dan flipt hij, omdat de app de map ophaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:55
bottom line schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:05:
[...]

Nee, want als je hem op een andere verdieping zet, dan flipt hij. Omdat hij niets meer herkent en dus niet weet waar hij mag komen / waar niet. Net hetzelfde als dat je 1 kamer opslaat. Dan kan je nooit meer je stofzuiger gebruiken behalve daar.
Heb je zelf ook een S50? Ik herken namelijk helemaal niets van wat jij zegt. Zeker je laatste zin (bold) is gewoon regelrechte onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sowieso zolang hij probleemloos terug komt slaat hij zijn map op met updates. Heb je dus twee basisstations, en laat je hem eerste op begane grond rijden, en dan op eerste verdieping, waarbij map save aan staat en bij beide hij succesvol terug komt, dan is je kaart één grote puinhoop geworden.

Laat je hem echter met map save op begane grond alleen de woonkamer doen, en daarna zet je deuren open waardoor hij verder kan komen, dan zal hij gewoon zijn kaart updaten met die nieuwe kamers erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Ebbao schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:21:
[...]

Heb je zelf ook een S50? Ik herken namelijk helemaal niets van wat jij zegt. Zeker je laatste zin (bold) is gewoon regelrechte onzin.
Je kan toch maar 1 kamer opslagen als je hem ergens inzet en dan de deuren dicht doet?
Dus voor de rest kent hij niets anders.
Een verdieping kan je opslagen en dan hem naar verschillende kamers sturen. Maar dat was niet de vraag die werd gesteld.

Als je dan wilt cleanen terwijl 1 kamer is opgeslagen, vraag ik me af hoe jij dit goed ziet komen ;)
De robot weet niet eens waar hij kan beginnen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Sissors schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:37:
Sowieso zolang hij probleemloos terug komt slaat hij zijn map op met updates. Heb je dus twee basisstations, en laat je hem eerste op begane grond rijden, en dan op eerste verdieping, waarbij map save aan staat en bij beide hij succesvol terug komt, dan is je kaart één grote puinhoop geworden.

Laat je hem echter met map save op begane grond alleen de woonkamer doen, en daarna zet je deuren open waardoor hij verder kan komen, dan zal hij gewoon zijn kaart updaten met die nieuwe kamers erbij.
Dit werkt alleen als ik een volledig clean doe. Als ik in de app een zoned cleanup doe wordt dit niet geupdate. Omgekeerd: als ik een full clean als laatste gedaan heb met de deuren dicht, dan zal hij daarna een zoned cleanup weigeren in een kamer die achter de gesloten deur ligt (ook al is de deur inmiddels open).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:00:
Mijn S50 doet raar, als in, maakt slechts een deel van de ruimte schoon en ook nog eens een stuk minder efficiënt dan voorheen.

De kaart toen de S50 het nog goed en normaal deed (met Save Maps ingeschakeld, de linker ruimte is hij niet geweest omdat de deur dicht was).
[Afbeelding: Goed met save maps]

De kaart waarin het fout gaat (met Save Maps ingeschakeld) waarin een deel gemist wordt.
[Afbeelding: Fout met save maps]

De kaart waarin het, ook na uitschakelen van Save Maps, fout gaat en ongeveer hetzelfde deel gemist wordt (deur naar de linker ruimte is nog steeds dicht).
[Afbeelding: Fout met save maps uit]

Een volgende poging met ongeveer hetzelfde resultaat (met Save Maps uit) maar nu met 'n rondje rondom de eettafel.

En nog een poging (met Save Maps uit) met wederom ongeveer hetzelfde resultaat.

Wat valt me op:
  • Het middelste deel wordt in nette banen gedaan, rechts daarnaast wordt het een rommeltje
  • Ongeveer hetzelfde stuk aan de linker kant wordt telkens overgeslagen
  • Ook met Save Maps uit bereik ik niet meer het resultaat van voorheen: Deel wordt overgeslagen en een deel van waar ie wel komt gebeurt ogenschijnlijk kriskras, overduidelijk minder efficiënt dan te zien is op plattegrond 1
Herkent iemand dit probleem?
  • Sensoren aan de voorkant schoongemaakt, maar helaas zonder resultaat.
  • De situatie in de kamer is hetzelfde als voorheen: Geen nieuwe meubels, geen nieuwe apparatuur die storing zou kunnen veroorzaken of iets dergelijks.
\\Edit: Factory reset gedaan waarmee het probleem is opgelost :)
Firmware zit nu ook weer op 3.3.9_001720 overigens.
Na de factory reset is het enige tijd goed gegaan, maar inmiddels maakt ie weer van deze ongestructureerde en onvolledige rondes. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:44
Ik heb er ook een tijdje last van gehad, voornamelijk onder het bankstel ging het opeens fout en bleef hij in error stil staan. Dit is vanaf een bepaalde update erin gekomen en is inmiddels weer opgelost door een update.

Ik heb nooit een factory reset gedaan tot nu toe. Hij draait nu op de 3.3.9-001720 firmware. Ik haal overigens alleen updates binnen via de Xiaomi home app. De bèta's vanaf flolevac doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Chrisje1983 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:41:
Ik heb er ook een tijdje last van gehad, voornamelijk onder het bankstel ging het opeens fout en bleef hij in error stil staan. Dit is vanaf een bepaalde update erin gekomen en is inmiddels weer opgelost door een update.

Ik heb nooit een factory reset gedaan tot nu toe. Hij draait nu op de 3.3.9-001720 firmware. Ik haal overigens alleen updates binnen via de Xiaomi home app. De bèta's vanaf flolevac doe ik niet.
Na de factory reset draaide ie ook weer op oude firmware, daarmee trad het probleem niet op. Vrij snel daarna weer geupdate naar 3.3.9_001720 waarmee het ook een tijdje goed is gegaan. Beta firmware gebruik ik ook niet, enkel via de Xiaomi app.

Bij mij blijft ie niet stil staan met een error. Na de ongestructureerde en onvolledige rondes keert ie terug naar z'n oplaadpunt (en geeft de app ook de notificatie dat ie klaar is).

[ Voor 14% gewijzigd door JBS op 11-04-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:44
Je zou het eens kunnen testen in een andere "lege" kamer. Kijken wat hij daar doet?

Gebruik je map opslaan? Dat heb ik 1 keer geprobeerd en was ook niet zo fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Onze George maakt een brandlucht tijdens het schoonmaken.... Lijkt mij niet de bedoeling. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Chrisje1983 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 00:21:
Je zou het eens kunnen testen in een andere "lege" kamer. Kijken wat hij daar doet?
Wanneer ik mappen opslaan uitschakel, begint ie eraan als een nieuwe kamer, helaas gaat 't dan ook niet goed. Zo het nog eens in een totaal andere kamer kunnen proberen.
Gebruik je map opslaan? Dat heb ik 1 keer geprobeerd en was ook niet zo fantastisch.
Ja, maar ook zonder geprobeerd. Zie de diverse geteste scenario's in JBS in "Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2)"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Hulk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:42
@mrpink83 Mijn collega had dit ook. Kreeg als advies dat het niet de bedoeling was om altijd op max mode te laten schoonmaken (wat hij dus deed). Ik laat Beppie altijd op Balanced mode,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
De Hulk schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:02:
@mrpink83 Mijn collega had dit ook. Kreeg als advies dat het niet de bedoeling was om altijd op max mode te laten schoonmaken (wat hij dus deed). Ik laat Beppie altijd op Balanced mode,
Aha, dat doen wij inderdaad sinds kort ook (op max). Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb dit ook gehad en opgelost. Moet alleen ff kijken hoe ik het heb ingesteld. Kom er ff bij je op terug.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:02:
[...]
Wanneer ik mappen opslaan uitschakel, begint ie eraan als een nieuwe kamer, helaas gaat 't dan ook niet goed. Zo het nog eens in een totaal andere kamer kunnen proberen.

[...]

Ja, maar ook zonder geprobeerd. Zie de diverse geteste scenario's in JBS in "Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2)"
Vandaag maar weer een reset naar fabriekinstellingen gedaan waarmee het probleem weer is opgelost.. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvonW
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 13:08
JBS schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:00:
Mijn S50 doet raar, als in, maakt slechts een deel van de ruimte schoon en ook nog eens een stuk minder efficiënt dan voorheen.

De kaart toen de S50 het nog goed en normaal deed (met Save Maps ingeschakeld, de linker ruimte is hij niet geweest omdat de deur dicht was).
[Afbeelding: Goed met save maps]

De kaart waarin het fout gaat (met Save Maps ingeschakeld) waarin een deel gemist wordt.
[Afbeelding: Fout met save maps]

De kaart waarin het, ook na uitschakelen van Save Maps, fout gaat en ongeveer hetzelfde deel gemist wordt (deur naar de linker ruimte is nog steeds dicht).

Een volgende poging met ongeveer hetzelfde resultaat (met Save Maps uit) maar nu met 'n rondje rondom de eettafel.

En nog een poging (met Save Maps uit) met wederom ongeveer hetzelfde resultaat.

Wat valt me op:
  • Het middelste deel wordt in nette banen gedaan, rechts daarnaast wordt het een rommeltje
  • Ongeveer hetzelfde stuk aan de linker kant wordt telkens overgeslagen
  • Ook met Save Maps uit bereik ik niet meer het resultaat van voorheen: Deel wordt overgeslagen en een deel van waar ie wel komt gebeurt ogenschijnlijk kriskras, overduidelijk minder efficiënt dan te zien is op plattegrond 1
Herkent iemand dit probleem?
  • Sensoren aan de voorkant schoongemaakt, maar helaas zonder resultaat.
  • De situatie in de kamer is hetzelfde als voorheen: Geen nieuwe meubels, geen nieuwe apparatuur die storing zou kunnen veroorzaken of iets dergelijks.
\\Edit: Factory reset gedaan waarmee het probleem is opgelost :)
Firmware zit nu ook weer op 3.3.9_001720 overigens.
Ik had hetzelfde probleem. De zone die tijdens de normale schoonmaakmodus schoongemaakt werd, werd steeds kleiner. Normaal gesproken maakte hij altijd rechte lijnen tijdens het schoonmaken, deze begonnen ook steeds meer afgebogen en rond te worden :/

Ik dacht dat een wiel van de twee wielen misschien minder goed liep dan de ander. Dit zou een verklaring voor de gebogen lijnen zijn. Na een grondige schoonmaakbeurt heb ik hem weer aangezet en het probleem bleef aanhouden.

Op aanraden van o.a. dit topic en in de in app troubleshooter heb ik een reset gedaan. Nu doet hij weer normaal. Vreemd.. :/ Maar wel fijn dat hij het gewoon weer doet.

Ik hoop niet dat een soort planned obsolence in de nieuwe firmware wordt ingebakken maar daar begin je bijna wel aan te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds paar dagen valetudo geïnstalleerd op de robot erg tevreden mee en icm hassio werkt het perfect, maakt hij elke maandag en elke donderdag schoon als ik weg ga (dit samen met een boolean zodat hij het niet 2x doe als ik nog een keer weg moet bv).

Meer mensen ervaring met valetudo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
AvonW schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:48:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. De zone die tijdens de normale schoonmaakmodus schoongemaakt werd, werd steeds kleiner. Normaal gesproken maakte hij altijd rechte lijnen tijdens het schoonmaken, deze begonnen ook steeds meer afgebogen en rond te worden :/

Ik dacht dat een wiel van de twee wielen misschien minder goed liep dan de ander. Dit zou een verklaring voor de gebogen lijnen zijn. Na een grondige schoonmaakbeurt heb ik hem weer aangezet en het probleem bleef aanhouden.

Op aanraden van o.a. dit topic en in de in app troubleshooter heb ik een reset gedaan. Nu doet hij weer normaal. Vreemd.. :/ Maar wel fijn dat hij het gewoon weer doet.

Ik hoop niet dat een soort planned obsolence in de nieuwe firmware wordt ingebakken maar daar begin je bijna wel aan te denken.
Mijne is de afgelopen weken nog geen één keer vastgelopen of een kaart verkloot. Dus er komen bij mij voorlopig sowieso geen nieuwe firmware updates op. Nu werkt dat ding tenminste :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Heb een nieuwe internet provider , nieuwe modem en nieuwe netwerknaam plus nieuw wachtwoord. Ik zou zeggen: gegevens bij George moet ik ook aanpassen. Dus ik gaf aan om de wifi gegevens aan te willen passen maar moest plotseling even weg van George. Volgende dag beneden, george vergeten natuurlijk, maar zonder dat ik iets heb veranderd, is hij aangesloten op nieuwe wifi! Ik snap het niet maar vind het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikdb
de s50 zwart staat nu op 4-8 dagen via Tsjechie, is dit te vertrouwen?

https://nl.aliexpress.com...-gepland/32835033919.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

vikdb schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:16:
de s50 zwart staat nu op 4-8 dagen via Tsjechie, is dit te vertrouwen?

https://nl.aliexpress.com...-gepland/32835033919.html
Meerdere mensen waaronder ikzelf bij die sneller gekocht, allemaal netjes en snel geleverd. Begreep dat ze wat problemen met voorraad vanuit EU warehousen hadden, maar dat is kennelijk opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 20-04-2019 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
JBS schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 00:18:
[...]
Meerdere mensen waaronder ikzelf bij die sneller gekocht, allemaal netjes en snel geleverd. Begreep dat ze wat problemen met voorraad vanuit EU warehousen hadden, maar dat is kennelijk opgelost.
De ervaringen met de shop zijn goed maar op dit moment zijn er wat warehouse problemen. Andere shops hadden die overigens ook, vanuit Duitsland/ Polen en Tsjechië kom niet worden geleverd. De zwarte S55 wordt inmiddels uitgeleverd. Alleen de witte S50 laat nog op zich wachten. Heb 30 maart besteld en nog geen verzendbevestiging gehad :)

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 20-04-2019 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:03
Vroeg me af hoe vaak jullie de stofzuiger aan hebben gehad

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WNsl82LzsR1QP5qMHCU8b1Iv/full.jpg

Ik heb onze stofzuiger nu ongeveer een half jaartje.

[ Voor 16% gewijzigd door theduke1989 op 20-04-2019 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Vraagje, kan je water op voorhand in het bakje doen om dan bvb. een paar uur later de robot laten stofzuigen + dweilen terwijl je niet thuis bent?
Of gaat het water er tegen dan uitgelopen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:12
theduke1989 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:57:

[Afbeelding]

10.033 m2
204 uur (12.240 minuten)
423 cleanups

Ik heb tot nu toe alleen de dustbin geleegd, ongeveer 1x per week, en een paar keer de sensors. Ik heb de stofzuiger ruim een half jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Pap3rclip schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:45:
Vraagje, kan je water op voorhand in het bakje doen om dan bvb. een paar uur later de robot laten stofzuigen + dweilen terwijl je niet thuis bent?
Zodra je het water in het bakje doet, begint het door te lekken naar de dweil. Tenminste, dat gebeurde bij mij. Ik zou hem dus meteen aanzetten.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

AvonW schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:48:
[...]

Ook na de tweede reset heeft ie 't een paar keer goed gedaan. Helaas maakt ie er nu weer een potje van. Niet de hele ruimte, veel rare banen, maar sommige stukjes wel netjes in rechte lijnen.

Voorbeeld:

Fout met save maps uit

Blijven resetten is natuurlijk geen optie. Iemand een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door JBS op 22-04-2019 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 23:27
Ik heb zoiets welleens gehad, alsof ie dronken is ofzo.

De map-save functie heb ik toen uitgeschakeld (was toen net een nieuwe feature). En sindsdien heb ik er geen last meer van.

Mocht dit bij jou ook al uitstaan kan je misschien proberen een firmware versie terug te gaan toen dit probleem er nog niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

_Piv0 schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:15:
[...]

Ik heb zoiets welleens gehad, alsof ie dronken is ofzo.

De map-save functie heb ik toen uitgeschakeld (was toen net een nieuwe feature). En sindsdien heb ik er geen last meer van.

Mocht dit bij jou ook al uitstaan kan je misschien proberen een firmware versie terug te gaan toen dit probleem er nog niet was.
Save map is inderdaad al uitgeschakeld.
Na de reset draait ie nu op 1344. Na de vorige reset deed ie 't zowel met 1344 als met 1720 enkele keren goed.
Heb dus nu niet per se de indruk dat 't iets firmware gerelateerd is.. Waar wat dan wel..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvonW
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 13:08
JBS schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:20:
[...]
Ook na de tweede reset heeft ie 't een paar keer goed gedaan. Helaas maakt ie er nu weer een potje van. Niet de hele ruimte, veel rare banen, maar sommige stukjes wel netjes in rechte lijnen.

Voorbeeld:

Precies dit ja. Rare gebogen banen die uit het niets lijken te komen. Ik dacht eerst dat het misschien kwam doordat m'n katten hun territorium verdedigde als ik niet thuis was. Maar hij had hetzelfde probleem als er geen katten in de buurt waren. Ik heb nog steeds geen idee hoe het komt.

Hoe lang doet hij het goed nadat je gereset hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

AvonW schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:15:
[...]

Precies dit ja. Rare gebogen banen die uit het niets lijken te komen. Ik dacht eerst dat het misschien kwam doordat m'n katten hun territorium verdedigde als ik niet thuis was. Maar hij had hetzelfde probleem als er geen katten in de buurt waren. Ik heb nog steeds geen idee hoe het komt.

Hoe lang doet hij het goed nadat je gereset hebt?
Slechts een paar keer.
Ik vond bijvoorbeeld hier https://en.miui.com/thread-3416047-1-1.html vergelijkbare ervaringen, wat uiteindelijk veroorzaakt bleek door vieze sensoren. Dit strookt echter niet met 't gegeven dat ie 't na een reset weer een paar keer goed doet, tenzij de S50 de softwarematige reset uitgebreid heeft met een stofwarematige reset...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Pap3rclip schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:45:
1. Volgens de handleiding kun je dat beter niet doen.
2. Er komt direct water uit zoals reeds is aangegeven door Mitchell. Er bestaat dus een kans dat er een plas onder je elektrische apparatuur komt te liggen.
3. Als je dweilt, zorg er dan voor dat je thuis bent.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:42
@JBS @AvonW bij mij loste een groot onderhoud dit probleem op, bamischijf ging in ene vreemde lijnen rijden en kwam niet meer het hele huis door.
Ik had bijv. al een tijdje de borstel niet meer losgehaald, en na een grondige schoonmaakbeurt was alles weer prima in orde bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

@Gaargod Heb je een specifieke tutorial gebruikt om de wat minder standaard schoon te maken? Sensoren voorop zijn met een doekje zo gebeurd natuurlijk, maar heb je ook iets gedaan met de lidar bijvoorbeeld?

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 23-04-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:25
theduke1989 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:57:

[Afbeelding]

In bezit sinds mei 2018:

Total clean time 210 hours
Total Aera: 10k m2
Cleanups: 566

Doet dagelijks een rondje en in het weekend nog een dweilrondje en regelmatig een zone cleanup rond de kooi van mijn dwergpapagaaitjes (aka rommelmakers) O-)

Tot nu toe 1 x filter vervangen en de side brush. Werkt nog steeds probleemloos! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:42
JBS schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:58:
@Gaargod Heb je een specifieke tutorial gebruikt om de wat minder standaard schoon te maken? Sensoren voorop zijn met een doekje zo gebeurd natuurlijk, maar heb je ook iets gedaan met de lidar bijvoorbeeld?
Nee hoor gewoon even de buitenkant goed met een (allesreiniger)doekje gedaan, en de borstel eruit en volledig stof- en haarvrij gemaakt. Ik denk dat vooral de borstel niet meer helemaal lekker liep bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Zojuist een Roborock besteld via PT.

Iemand een link naar een pakket met alle spare parts om op termijn te vervangen voor de Xiaomi?

Zijn er zoveel, dat ik door de bomen het bos niet meer zie :X

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
rvd50 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:45:

Iemand een link naar een pakket met alle spare parts om op termijn te vervangen voor de Xiaomi?

Zou jij in het andere topic (die met leveringstijden enz.) je voortgang willen delen. Ik heb 30 maart besteld en nog steeds geen verzendbevestiging ontvangen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
Miki schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:00:
[...]

Zou jij in het andere topic (die met leveringstijden enz.) je voortgang willen delen. Ik heb 30 maart besteld en nog steeds geen verzendbevestiging ontvangen :)
Ik krijg m morgen geleverd door DHL, zou vandaag tussen 18:00 en 21:00 arriveren, maar dan ben ik niet op kantoor. 28e besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

rvd50 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:45:

Ik heb de volgende twee pakketen gekocht:
- Main Brush Filters Side Brushes Accessories for XIAOMI MI Robot Vacuum
- Roborock Robot Vacuum Cleaner Water Tank Filters

Beide lijken origineel te zijn, moet nu alleen nog een stel dweildoeken vinden.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Ik moet zeggen dat George best goed dweilt als ik beiden water ‘stopjes’ er uit haal met dweilen. Dan komt er veel meer water uit. Ik gebruik tevens een tweede dweil die ik onder de orginele leg: een op maat geknipt geel doekje.

Ik heb hem vanochtend een deel van de keuken laten doen, waar nu echt vlekken op de vloer zaten. En de vloer was echt schoon gewoon. Eigenlijk net zo mooi schoon als dat ik het met de hand zou doen. Zonder strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 10:11
Ik ben op zoek naar een vloerkleed voor in de woonkamer.
Als ik het goed begrepen heb, is het niet aangeraden om een hoogpolig vloerkleed aan te kopen.

Helaas vind ik hoogpolige vloerkleden mooier dan laagpolige.
Zou de Roborock over onderstaand vloerkleed geraken: https://www.overstockhome...ijten/opaque-tapijt-30581

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berghefr
  • Laatst online: 10-09 09:01
dotacom schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:28:
Als ik het goed begrepen heb, is het niet aangeraden om een hoogpolig vloerkleed aan te kopen.

Zou de Roborock over onderstaand vloerkleed geraken: https://www.overstockhome...ijten/opaque-tapijt-30581
Wij hebben een vergelijkbaar kleed. Theo loopt daar bij ons in vast. Rechtdoor gaat prima, tot hij gaat keren of een bocht maken. Op zo'n moment draait de sidebrush zichzelf vast in het kleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:03

Ik moet je zeggen wij hebben 4x4M zo'n hoogpollige kleed en hij doet het uitstekend.
Het zijpootje gaat wat trager, maar goed het hoeft geen hoeken te pakken dus niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:20:
[...]

Voorbeeld:

Dinsdagavond de sensoren nogmaals schoongemaakt, onverwacht waren ze toch best vies weer.
Daarna heeft ie inmiddels 4 rondes gemaakt zonder problemen. Het probleem leek dus wel iets met vieze sensoren te maken te hebben en ondanks dat het na een reset ook een enkele keer goed ging, niets met firmware gerelateerde zaken.

Dank @Gaargod voor de suggestie om de boel nog eens schoon te maken.

Als de S50 niet netjes op de dock gezet wordt, gaat ie na enige tijd offline. Is dat te voorkomen?
Het komt namelijk nog wel eens voor dat ie in een andere ruimte z'n ronde doet waarna ie terug op het dock gezet wordt, dat gebeurt echter niet altijd even goed.

[ Voor 13% gewijzigd door JBS op 25-04-2019 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zet hem als dat voorkomt altijd iets voor het dock en druk op het stekkertje, dan rijdt hij er zelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 11:49

wij hebben ook zo'n zelfde kleed. bij ons wordt door het kleed de bumper ingedrukt waardoor hij omdraaid.
omdat de lidar het kleed niet ziet probeerd hij iedere 30cm er op te rijden waardoor de bumper weer wordt ingedruk.

ik heb hier een digitale bariër tape geplakt waardoor hij het kleed netjes overslaat. (heb ook 2 x meegemaakt dat hij vast stond op het kleed)

kleed wordt dus 1 maal per week met de hand gestofzuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51

Zou er een no-go zone van maken, kan ie ook niet vastlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Hoe kan ik een no-go zone maken? Ik heb ooit de optie gehad, maar kan het nergens terugvinden. :/

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Mitchell schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:27:
Hoe kan ik een no-go zone maken? Ik heb ooit de optie gehad, maar kan het nergens terugvinden. :/
Heb je de save-map optie aan staan?
Klik dan rechtsboven op het rondje met daaronder 'Edit' en vervolgens op 'No-go Zone'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

JBS schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:36:
[...]
Heb je de save-map optie aan staan?
...
Aaaah, daarom zag ik de optie dus niet. Thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door Mitchell op 26-04-2019 13:48 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godzilla8930
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-08 13:50
Wat doen jullie met de vuile dweil? In de washmaschine of gewoon laten weken/uitspoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berghefr
  • Laatst online: 10-09 09:01
godzilla8930 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:18:
Wat doen jullie met de vuile dweil? In de washmaschine of gewoon laten weken/uitspoelen?
mee in de wasmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
  • Laatst online: 05-09 09:24
Gisteren mijn Roborock gemod zodat hij ook op de Chinese server kan. Eindelijk niet meer switchen van server in de Mi Home app! 😊

[ Voor 7% gewijzigd door Cerv47 op 01-05-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Cerv47 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:24:
Gisteren mijn Roborock gemod zodat hij ook op de Chinese server kan. Eindelijk niet meer switchen van server in de Mi Home app! 😊
Heb ik ook gedaan. enige verschil is dat je minder talen hebt voor de stem.
nederlands zat er toch niet bij.... en op beide heb je engels. enkel ontbreken duits en frans op de chinese server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:08
Beste Tweakers,
Ik ben in de markt voor een robotstofzuiger. Het absolute maximum qua prijs voor mij is €300. Ik lees positieve verhalen over de modellen van Xiaomi. Helaas kan ik nergens een goed overzicht vinden welke stofzuigers Xiaomi op het moment verkoopt en wat daarvan de functionaliteiten, verschillen en richtprijzen zijn. Kunnen jullie me daaraan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
GekkeRipper schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:13:
Beste Tweakers,
Ik ben in de markt voor een robotstofzuiger. Het absolute maximum qua prijs voor mij is €300. Ik lees positieve verhalen over de modellen van Xiaomi. Helaas kan ik nergens een goed overzicht vinden welke stofzuigers Xiaomi op het moment verkoopt en wat daarvan de functionaliteiten, verschillen en richtprijzen zijn. Kunnen jullie me daaraan helpen?
Je zit al zo dicht bij een S50 dus spaar even door zou ik zeggen. Dit is op dit moment prijs/ kwaliteit verhouding het beste wat je kunt kopen. Op AliExpres zijn regelmatig aanbiedingen te vinden al dan niet in combinatie met coupons. Ik heb mijn S50 een tijdje terug weten te bemachtigen voor €339.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Ik heb mijn S50 gekocht op Marktplaats voor 225, wel eventjes gebruikt geweest maar alles was nog in prima staat en met wat accessoires erbij.

Zit te twijfelen om te upgraden naar een Roborock T6 zodra die uit is, is weer net iets luxer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:26
Ik heb zelf ook een S55 (S50 in zwart is S55) Roborock en maak er al een paar maanden gebruik van. En ik moet zeggen ik zou niet anders meer willen. Elke ochtend rond 09.00 even laten schoonmaken en sta er versteld van hoeveel stof (en kattehaar) er allemaal netjes wordt opgepakt.

Maar uiteraard zou ik hier niet zijn als ik geen probleem had ;)

Op een ochtend is hij blijven hangen in 1 van de inbetweens. Ondanks dat deze als no-go zone stonden geactiveerd heeft hij er toch 1 te pakken gekregen. Nu is deze in de middelste borstel (oranje) blijven hangen. Ik vermoed dat 1 van de katten er achter zat en dat deze daardoor uitstak.

Nu werkt de stofzuiger nog prima, en ik heb het idee dat deze nog net zoveel opzuigt als voorheen alleen maakt hij wel een stuk meer lawaai, of een soort bij bij geluid. Voor de veiligheid wil ik dus op zoek gaan naar een vervangmotor. Nu heb ik al wel gezocht naar vervang motortjes maar kom er geen tegen voor de middelste main brush.

Meeste die ik tegen kom zijn voor de linker voor brush, de zuigermotor zelf of de laser motor, maar niet die van de main borstel. Iemand toevallig de ervaring of weet welke ik hiervoor moet hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inunekko
mrpink83 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:16:
Ik moet zeggen dat George best goed dweilt als ik beiden water ‘stopjes’ er uit haal met dweilen. Dan komt er veel meer water uit. Ik gebruik tevens een tweede dweil die ik onder de orginele leg: een op maat geknipt geel doekje.

Ik heb hem vanochtend een deel van de keuken laten doen, waar nu echt vlekken op de vloer zaten. En de vloer was echt schoon gewoon. Eigenlijk net zo mooi schoon als dat ik het met de hand zou doen. Zonder strepen.
Bedankt voor deze tip!! Heb hetzelfde gedaan, heb alleen het middelste stukje uit de filters gehaald en de foilters weer teruggeplaatst (kleinere opening). Heb ook een geel doekje onder de normale gedaan. Werkt echt perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Inunekko schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:29:
[...]

Bedankt voor deze tip!! Heb hetzelfde gedaan, heb alleen het middelste stukje uit de filters gehaald en de foilters weer teruggeplaatst (kleinere opening). Heb ook een geel doekje onder de normale gedaan. Werkt echt perfect!!
Maar is hij dan niet in 10 minuten door zijn water heen? Want tov sommige andere heeft hij wel echt een klein bakje, en als ik hem wat meer laat doen moet ik hem al bijvullen halverwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Om met de Flolevac app de RoboRock S50 te bedienen is het nodig dat je met je telefoon in hetzelfde WiFi netwerk zit als de RoboRock, of zie ik iets over het hoofd?'
Wil namelijk met de Flolevac app de coördinaten van zones uitlezen zodat ik deze kan gebruiken in Home Assistant.

[ Voor 26% gewijzigd door JBS op 07-05-2019 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
Sissors schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:54:
[...]

Maar is hij dan niet in 10 minuten door zijn water heen? Want tov sommige andere heeft hij wel echt een klein bakje, en als ik hem wat meer laat doen moet ik hem al bijvullen halverwege.
Ja, dat gaat stuk sneller leeg dan normaal maar zet m even op pauze, bijvullen en weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:26
Inunekko schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:29:
[...]

Ik wil hier ook mee gaan experimenteren, heb je een foto hoe je deze hebt vastgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Senaxx schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:48:
[...]

Ik wil hier ook mee gaan experimenteren, heb je een foto hoe je deze hebt vastgemaakt?
Ik heb het niet vastgemaakt. Je knipt een geel doekje op maat, schuift de dweil er in, legt het gele doekje er in en plakt de dweil met klittenband vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
mrpink83 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:03:
[...]

Ik heb het niet vastgemaakt. Je knipt een geel doekje op maat, schuift de dweil er in, legt het gele doekje er in en plakt de dweil met klittenband vast.
Idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Is het met de huidige versie van de FloleVac nog mogelijk om de coördinaten van een zone te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Hoe vul jij nu de tank? Ik doe dat nog een beetje onhandig: eerst vullen met water, dan de plugjes er uit, doekjes er op en inschuiven. Vervolgens als ik vlak bij George ben, snel omdraaien en er in schuiven. Dan lekt het het minste :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:09:
Is het met de huidige versie van de FloleVac nog mogelijk om de coördinaten van een zone te bekijken?
Om de coördinaten te krijgen teken je een zone en houd je de 'clean' knop ingedrukt, hiermee worden de coördinaten naar je klembord gekopieerd.
Go to the “Map” section of the app and you should see the map that was created with by your vacuum
Tap “Zoned Cleanup”
Put the border around the room you want to clean
Long press the “Cleanup” icon in the bottom right. Instead of actually starting a clean, it copies the coordinates onto your clipboard.
Continue for all the rooms you want to enable

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inunekko
mrpink83 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:47:
[...]

Hoe vul jij nu de tank? Ik doe dat nog een beetje onhandig: eerst vullen met water, dan de plugjes er uit, doekjes er op en inschuiven. Vervolgens als ik vlak bij George ben, snel omdraaien en er in schuiven. Dan lekt het het minste :).
Middelste plugjes uit de filters laat ik eruit, doekjes erop en dan vullen met water (dek gaatjes af met mn hand). En dan onder de Roborock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:38

raq

Mijn roborock wil niet goed opladen "couldn't charge properly", de pinnentjes en sensoren zijn brandschoon. Wat me opvalt is dat de vacuum wat scheef op de lader gaat staan en er dan na een paar minuten weer vanaf rijdt met de melding "couldn't charge properly". Ding ook al helemaal gereset.
Het apparaat laadt wel op als deze op de dock staat, maar slecht tot een procent of 20%. Soms als ik hem er handmatig helemaal recht opzet, laadt die wel goed op.

Iemand nog een idee? Ik hoop niet dat ik 'm moet opsturen naar china voor reparatie o.i.d. geen goede ervaringen mee.

[ Voor 16% gewijzigd door raq op 11-05-2019 12:49 ]

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjasloot
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:45
Dit klinkt als best een bekend probleem. Je kunt met een multimeter nameten of je lader genoeg spanning geeft. Als de stofzuiger er opstaat zou dit 20V +- 1V moeten zijn.

Hier de antwoorden die ik van Roborock support kreeg:
Please test them without cleaner charging to see if voltage is 4.2V±0.5V.
And then test them again with cleaner charging to see if voltage is 20V±1V. You could turn over the dock and device to make their charging contacts touch so that you could test easily like attached file.
If the voltage is not in the range, it is likely charger is broken. If it is in this range, it is device itself broken.
Uiteindelijk heb ik zelf een keer een nieuw moederbord gekocht en zelf vervangen, maar kijk eerste of het aan de lader of aan de stofzuiger zelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

JBS schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:21:
[...]
Slechts een paar keer.
Ik vond bijvoorbeeld hier https://en.miui.com/thread-3416047-1-1.html vergelijkbare ervaringen, wat uiteindelijk veroorzaakt bleek door vieze sensoren. Dit strookt echter niet met 't gegeven dat ie 't na een reset weer een paar keer goed doet, tenzij de S50 de softwarematige reset uitgebreid heeft met een stofwarematige reset...
Vanmiddag heeft mijn S50 ook in de hoek van de kamer de gebogen baantjes gemaakt. Wat ook raar was dat het volgende deel van de kamer daarna overgeslagen is, maar hij wel netjes zn oplader terugvond. nog geen reset uitgevoerd. Heb wel direct zoned cleanup gedaan van deel wat hij overgeslagen had en dat lijkt goed gegaan. Vreemd verschijnsel. Zal de sensoren eens nakijken, maar betwijfel of dat het is.

// edit
Als ik het plaatje nog eens goed bekijk is het niet alleen linksboven fout, maar ook al eerder.

[url=https://i.imgur.com/XX5UxgZ.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zgG8Le2.png[/url]

[ Voor 10% gewijzigd door Dr.Roelski op 11-05-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stievydude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb sinds een paar updates van Mi Home problemen om mijn Roborock S50 of (Roby zoals ik hem noem) te verbinden met mijn app. Ik heb al wifi-resets gedaan, de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft. Heeft iemand een oplossing? Ik krijg altijd deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cNq6kCv.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Stievydude op 11-05-2019 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Dr.Roelski schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:35:
[...]

Vanmiddag heeft mijn S50 ook in de hoek van de kamer de gebogen baantjes gemaakt. Wat ook raar was dat het volgende deel van de kamer daarna overgeslagen is, maar hij wel netjes zn oplader terugvond. nog geen reset uitgevoerd. Heb wel direct zoned cleanup gedaan van deel wat hij overgeslagen had en dat lijkt goed gegaan. Vreemd verschijnsel. Zal de sensoren eens nakijken, maar betwijfel of dat het is.

// edit
Als ik het plaatje nog eens goed bekijk is het niet alleen linksboven fout, maar ook al eerder.

[url=https://i.imgur.com/XX5UxgZ.png[Afbeelding][/url]
Bij mij was 't opgelost na het (nogmaals) schoonmaken van de sensoren. Sindsdien alweer tientallen rondjes zonder problemen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Cerv47 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:24:
Kan je mij het voordeel hiervan uitleggen? Werkt het samen met andere apparaten van Xiaomi wat anders niet zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:08
Kan de huidige Roborock inmiddels overweg met meerdere verdiepingen in huis dmv meerdere kaarten inclusief virtuele muren op de kaart? Zo niet, is daar een firmware update voor beloofd? Voor mij belangrijk, anders valt de Roborock af en moet het de 360 S6 worden.

EDIT: gevonden, de nieuwe Roborock S6 kan meerdere verdiepingen onthouden. De oudere S5 niet. Mogelijk komt die functie naar de S5 maar is niet zeker. Soort van bron: https://nl.techreviewer.de/roborock-s6-t6/

[ Voor 28% gewijzigd door GekkeRipper op 12-05-2019 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:38

raq

jjasloot schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:23:
Dit klinkt als best een bekend probleem. Je kunt met een multimeter nameten of je lader genoeg spanning geeft. Als de stofzuiger er opstaat zou dit 20V +- 1V moeten zijn.

Hier de antwoorden die ik van Roborock support kreeg:

[...]

Uiteindelijk heb ik zelf een keer een nieuw moederbord gekocht en zelf vervangen, maar kijk eerste of het aan de lader of aan de stofzuiger zelf ligt.
Een multimeter heb ik niet. Heb een tweede besteld net in Duitsland, dan kan ik kijken waar het aan ligt. We gaan het zien

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 10:22
raq schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:48:
Mijn roborock wil niet goed opladen "couldn't charge properly", de pinnentjes en sensoren zijn brandschoon. Wat me opvalt is dat de vacuum wat scheef op de lader gaat staan en er dan na een paar minuten weer vanaf rijdt met de melding "couldn't charge properly". Ding ook al helemaal gereset.
Het apparaat laadt wel op als deze op de dock staat, maar slecht tot een procent of 20%. Soms als ik hem er handmatig helemaal recht opzet, laadt die wel goed op.

Iemand nog een idee? Ik hoop niet dat ik 'm moet opsturen naar china voor reparatie o.i.d. geen goede ervaringen mee.
Heb ik ook gehad, net als @jjasloot heb ik uiteindelijk het moederbord vervangen, heb ook dezelfde melding van Roborock support gehad mbt de multimeter en de voltages.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
JDFS schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:35:
[...]

Kan je mij het voordeel hiervan uitleggen? Werkt het samen met andere apparaten van Xiaomi wat anders niet zou kunnen?
Voor mij was de enige reden voor de chinese server is dat ik ook Yeelight gebruik welke niet terug te vinden zijn op de europese server en ik alles liever in 1 app heb.
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de tweede generatie.
Voor de eerste generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016.
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.

Let op dat bij het plaatsen van een URL naar een product er geen referral in verwerkt is.