Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-06 12:54
Inunekko schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:30:
[...]

Ja, dat gaat stuk sneller leeg dan normaal maar zet m even op pauze, bijvullen en weer door.
Wordt wel een dermate gehannes dat ik me afvraag of het niet makkelijker is om zelf ff te dweilen. Vooral ook omdat de bot geen druk/kracht kan zetten en je ook niet (veel) warm water gebruikt. Vond het een leuke gimmick aan het begin, maar na twee keer dweilen was ik er wel weer klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:10
Heeft iemand misschien een nieuwe versie van de Domoticz Mi Robot plugin?
https://github.com/mrin/domoticz-mirobot-plugin

Is inmiddels al 2jr niet bijgewerkt. Werkt nog wel (gisteren geinstalleerd) maar verwacht wel dat er iets nieuws is na 2jr :)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
Spyran schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:39:
[...]

Wordt wel een dermate gehannes dat ik me afvraag of het niet makkelijker is om zelf ff te dweilen. Vooral ook omdat de bot geen druk/kracht kan zetten en je ook niet (veel) warm water gebruikt. Vond het een leuke gimmick aan het begin, maar na twee keer dweilen was ik er wel weer klaar mee.
Werkt prima, voordeel is dat je er ook schoonmaakmiddel aan kan toevoegen als het middelste deel uit de filter verwijderd is. Bovendien zorgt het extra doekje ertussen er voor dat er wat meer druk op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Inunekko schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:35:
[...]

Werkt prima, voordeel is dat je er ook schoonmaakmiddel aan kan toevoegen als het middelste deel uit de filter verwijderd is. Bovendien zorgt het extra doekje ertussen er voor dat er wat meer druk op komt.
Dit. En daarnaast kan ik toch een oppervlakte doen van circa 30 m2. Onze keuken bijvoorbeeld. Zeker beter dan zelf dweilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-06 14:52
Mijn Roborock heeft al een aantal keer mooi mijn appartement gestofzuigd.
Nu wil ik eens aan de slag gaan met de dweilfunctie.
Ik heb gelezen dat het aangeraden is om hem eerst gewoon te laten stofzuigen. Als hij gedaan heeft het reservoir vullen en achteraan bevestigen en nadien in de app de mop functie selecteren.

Vraag hierbij: ik heb nu carpet mode geactiveerd staan waar hij vrij vlot over gaat. (is tussen laag en hoogpolig) Maar in de mop functie mag hij er toch niet over gaan vermoed ik? Moet ik dit dan instellen als no go zone a.d.h.v. de map van mijn appartement? Of is hij zo slim genoeg om zelf het tapijt te negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:37

raq

Ben.Hahlen schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:53:
[...]

Heb ik ook gehad, net als @jjasloot heb ik uiteindelijk het moederbord vervangen, heb ook dezelfde melding van Roborock support gehad mbt de multimeter en de voltages.
Support zegt ook dat er een nieuw moederbord in moet, maar dikke vinger want buiten garantie. Ik test het straks eerst nog even met m'n de dock van m'n nieuwe roborock en anders zit er niets anders op dan een nieuw moederbordje erin te zetten.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-06 23:45
dotacom schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:57:
Mijn Roborock heeft al een aantal keer mooi mijn appartement gestofzuigd.
Nu wil ik eens aan de slag gaan met de dweilfunctie.
Ik heb gelezen dat het aangeraden is om hem eerst gewoon te laten stofzuigen. Als hij gedaan heeft het reservoir vullen en achteraan bevestigen en nadien in de app de mop functie selecteren.

Vraag hierbij: ik heb nu carpet mode geactiveerd staan waar hij vrij vlot over gaat. (is tussen laag en hoogpolig) Maar in de mop functie mag hij er toch niet over gaan vermoed ik? Moet ik dit dan instellen als no go zone a.d.h.v. de map van mijn appartement? Of is hij zo slim genoeg om zelf het tapijt te negeren?
Ik doe dit inderdaad middels het instellen van een no-go zone. Vergeet niet de Mop functionaliteit in de cleanup mode te selecteren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 12:02
raq schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:33:
[...]
Support zegt ook dat er een nieuw moederbord in moet, maar dikke vinger want buiten garantie. Ik test het straks eerst nog even met m'n de dock van m'n nieuwe roborock en anders zit er niets anders op dan een nieuw moederbordje erin te zetten.
Bij mij was het nog binnen garantie, maar uiteindelijk toch zelf gedaan.
Ik zou hem dan nl moeten opsturen (naar China, want hier in Europa geen repair-centers), dus dan ben je hem weken kwijt, durf ik wel te zeggen.

Het vervangen van het moerderbord is (uiteindelijk) niet lastig, maar wel VEEL schroefjes, dus een beetje methodisch te werk gaan is wel verstandig.
Check ook de video en een blog

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-06 14:52
Ebbao schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:55:
[...]

Ik doe dit inderdaad middels het instellen van een no-go zone. Vergeet niet de Mop functionaliteit in de cleanup mode te selecteren ;)
Ging vrij vlot, alleen had ik mijn no go zone iets te strak ingesteld waardoor hij toch voor een deel op het tapijt terechtkwam. Als ik hem er manueel afhaalde ging hij wel gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travolter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-02 11:00
Heeft iemand al geprobeerd om de dweil met zeep te gebruiken? Ik was aan het denken om misschien een druppeltje allesreiniger of zo iets op de dweil te doen. Maar ik ben niet zeker of dat een goed idee is. Iemand hier al eens getest?

[ Voor 4% gewijzigd door Travolter op 17-05-2019 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Travolter schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:10:
Heeft iemand al geprobeerd om de dweil met zeep te gebruiken? Ik was aan het denken om misschien een druppeltje allesreiniger of zo iets op de dweil te doen. Maar ik ben niet zeker of dat een goed idee is. Iemand hier al eens getest?
Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq

raq

Ben.Hahlen schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:53:
[...]

Heb ik ook gehad, net als @jjasloot heb ik uiteindelijk het moederbord vervangen, heb ook dezelfde melding van Roborock support gehad mbt de multimeter en de voltages.
Vacuum laadt ook niet goed op op de nieuwe dock. Contact gehad met Roborock support, die zeggen dat het moederbord vervangen moet worden, maar kunnen me dit moederbord niet leveren (uit garantie).
Even een dubbelcheck, dan heb ik dit mb nodig, niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjasloot
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-06 16:08
Dat is degene die ik ook besteld heb, werkt weer prima. Handig om het eerder gelinkte filmpje erbij te houden om een beetje overzicht over het uit elkaar halen te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:23
Ik heb bij het begin van de aankoop van de s50 push notificaties uitgezet....

Maar ik vind dit nu niet meer terug? Waar kan je dit aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

NoFate schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:43:
Ik heb bij het begin van de aankoop van de s50 push notificaties uitgezet....

Maar ik vind dit nu niet meer terug? Waar kan je dit aanzetten?
In de Xiaomi Home app Profile en vervolgens rechtsboven enveloppe en daarna tandwieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
JBS schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:35:
[...]

In de Xiaomi Home app Profile en vervolgens rechtsboven enveloppe en daarna tandwieltje.
Thnx , staat precies aan, maar nog nooit een notification gekregen....

Ook snap ik het nut niet van saved map feature...
Ik laat hem clean map maken, doe de saved feature aan... Maar als ik hem dan ergens anders laat starten , niet vanaf dock, dan heb ik telkens nieuwe map...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 12:02
raq schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:39:
[...]
Vacuum laadt ook niet goed op op de nieuwe dock. Contact gehad met Roborock support, die zeggen dat het moederbord vervangen moet worden, maar kunnen me dit moederbord niet leveren (uit garantie).
Even een dubbelcheck, dan heb ik dit mb nodig, niet?
Yes, precies die heb ik ook besteld.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq

raq

Ben.Hahlen schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:22:
[...]

Yes, precies die heb ik ook besteld.
Heb 'm ook besteld.
De oude roborock maakt ook een enorm kabaal als die gaat rijden (bij het zuigen niet), alsof er ergens een knikker in een motortje zit. Als het nieuwe moederbord er is, moet de vacuum maar helemaal uit elkaar om dit ook op te sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_marvin
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 22:49

de_marvin

You gotta love muffin's!

Weet iemand wat de minimale hoogte is waar de robot onderdoor gaat, ik zou graag hebben dat de robot ook onder de bank stofzuigt. De poten onder mijn bank zijn 10cm, is dit genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
de_marvin schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:52:
Weet iemand wat de minimale hoogte is waar de robot onderdoor gaat, ik zou graag hebben dat de robot ook onder de bank stofzuigt. De poten onder mijn bank zijn 10cm, is dit genoeg?
Typ eens hoogte in het zoekvenster bovenaan en zoek op datum vrijdag 20 juli 2018 15:28. :O

@de_marvin versie 1 xiaomi:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2j4de79.jpg

Versie 2:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/123wd3q.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door BenEco op 22-05-2019 19:12 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_marvin
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 22:49

de_marvin

You gotta love muffin's!

BenEco schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:57:
[...]

Typ eens hoogte in het zoekvenster bovenaan en zoek op datum vrijdag 20 juli 2018 15:28. :O
Dit gaat volgens mij over het docking station, en die is 9,8cm hoog, maar mijn vraag is of de robot ook onder de bank gaat als deze 10cm ruimte heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rooswijk
  • Laatst online: 29-03 18:38
de_marvin schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:59:
[...]

Dit gaat volgens mij over het docking station, en die is 9,8cm hoog, maar mijn vraag is of de robot ook onder de bank gaat als deze 10cm ruimte heeft.
De ruimte onder mijn bank is 11 cm en hij gaat wel onder de bank door, maar is wel een paar keer blijven hangen vanwege het doek onder de bank dat doorhangt. 10 cm zou in theorie moeten kunnen maar het houdt niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daysleeper 0
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-04-2024
Heeft iemand ook ervaring met error 1 laser blok. Ik denk er over om een nieuwe motor te bestellen voor de laser head

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raq

raq

Ben.Hahlen schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:36:
[...]

Bij mij was het nog binnen garantie, maar uiteindelijk toch zelf gedaan.
Ik zou hem dan nl moeten opsturen (naar China, want hier in Europa geen repair-centers), dus dan ben je hem weken kwijt, durf ik wel te zeggen.

Het vervangen van het moerderbord is (uiteindelijk) niet lastig, maar wel VEEL schroefjes, dus een beetje methodisch te werk gaan is wel verstandig.
Check ook de video en een blog
Het is gelukt, het zuigertje doet het weer met het nieuwe moederbord. Wel een hoop schroefjes idd, ben er wel even mee bezig geweest maar ik hield geen enkel schroefje over toen die weer dicht zat :)

Filmpje was echt noodzakelijk voor me, tnx daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Ik twijfel tussen de neato D7 en de Roborock s5. Ik lees dat de Neato niet goed omgaat met verplaatste spullen. Een verschoven stoel kan er al voor zorgen dat ie stopt. Hoe doet de Roborock dit? En probeert de Roborock goed tussen poten van eettafelstoelen te komen? Ik heb kleine kinderen en er liggen dagelijks kruimels onder de stoelen die weggehaald moeten worden :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
michielvz schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:39:
Ik twijfel tussen de neato D7 en de Roborock s5. Ik lees dat de Neato niet goed omgaat met verplaatste spullen. Een verschoven stoel kan er al voor zorgen dat ie stopt. Hoe doet de Roborock dit? En probeert de Roborock goed tussen poten van eettafelstoelen te komen? Ik heb kleine kinderen en er liggen dagelijks kruimels onder de stoelen die weggehaald moeten worden :-).
Als de breedte tussen de poten breed genoeg is dat de Roborock erdoor kan , dan doet hij dit perfect, gaat er mooi tussen door hier, en draait zelfs rond elk pootje heen... Het duurt wel wat, want hij "botst" zo continu tegen de pootjes om een uitweg te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:08
Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met de "map saving mode" ik krijg het namelijk niet goed werkend. Er gaan eigenlijk regelmatig 2 dingen mis.

Als ik de stofzuiger bijvoorbeeld even op pauze zet en daar weer laat doorgaan dan wordt de complete map gewist en opnieuw opgebouwd.

Het gebeurt ook regelmatig dat de map goed blijft staan. Maar als ik dan een clean actie start dan denkt de stofzuiger dat ze in een andere kamer staat en dan klopt de lokatie dus niet meer en gaat ze een beetje tegen de muur aan staan rijden. Dan moet ik zelf de map weer resetten zodat alles weer opnieuw wordt opgebouwd.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is. En of er tips & tricks zijn?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:56
Wie kan me vertellen hoe je kan zien welke servers mi home gebruikt voor EU landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
thomastvd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:28:
Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met de "map saving mode" ik krijg het namelijk niet goed werkend. Er gaan eigenlijk regelmatig 2 dingen mis.

Als ik de stofzuiger bijvoorbeeld even op pauze zet en daar weer laat doorgaan dan wordt de complete map gewist en opnieuw opgebouwd.

Het gebeurt ook regelmatig dat de map goed blijft staan. Maar als ik dan een clean actie start dan denkt de stofzuiger dat ze in een andere kamer staat en dan klopt de lokatie dus niet meer en gaat ze een beetje tegen de muur aan staan rijden. Dan moet ik zelf de map weer resetten zodat alles weer opnieuw wordt opgebouwd.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is. En of er tips & tricks zijn?

Bedankt alvast!
Bij mij werkt het nu feilloos. Je eerste probleem heb ik nooit gehad, het tweede wel een beetje. Al ging hij dan nooit tegen de muur aan staan rijden, maar ging hij gewoon normaal stofzuigen, enkel daarbij zijn complete opgeslagen map verkloten en de no-go zones klopte dus niet meer dan. Dat is overigens ook de enige reden dat je uberhaupt zou moeten willen dat de kaart wordt opgeslagen, als je virtuele no-go zones gebruikt, anders zou ik de moeite niet nemen.

Ik heb dus wel problemen gehad dat hij dacht ineens ergens anders te zijn begonnen, ik vermoed dat dat kwam doordat hij dacht 180 graden gedraaid te zijn tov de kaart. Met enige regelmaat toen moeten resetten, maar nu heeft hij kaart 180 graden gedraaid gemaakt tov hoe hij aan het begin het deed, en hij draait nu al weken dagelijks zonder enig probleem. Dat is direct ook de reden dat er bij mij geen nieuwe firmware op komt meer. Hij werkt nu, en dus raak ik de handel niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stievydude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Stievydude schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:12:
Ik heb sinds een paar updates van Mi Home problemen om mijn Roborock S50 of (Roby zoals ik hem noem) te verbinden met mijn app. Ik heb al wifi-resets gedaan, de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft. Heeft iemand een oplossing? Ik krijg altijd deze melding:
[Afbeelding]
Ik heb dit opgelost gekregen door een factory reset te doen:
Link naar bron
Hold Home/Plug Button, short press WiFi-reset button and continue holding the Home/Plug button until reset notification is played.
Nadien verbonden met de Mi Home App en de laatste firmware geïnstalleerd. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Stievydude op 03-06-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Weet iemand of er een werkende magnetische tape in nl te koop is? Heb geen zin om weken te wachten op Ali.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Firmware 3.3.9_001768 is beschikbaar, maar zonder release notes. Iemand een idee van de inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berghefr
  • Laatst online: 06-06 13:57
michielvz schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 00:01:
Weet iemand of er een werkende magnetische tape in nl te koop is? Heb geen zin om weken te wachten op Ali.
Ik heb deze vanuit amazon.de gekocht. Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Thanks, zou zoiets ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:03
JBS schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:35:
Firmware 3.3.9_001768 is beschikbaar, maar zonder release notes. Iemand een idee van de inhoud?
Als je bij general settings doorklikt naar Check for updates, zie je het staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

DanielAlm schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:11:
[...]

Als je bij general settings doorklikt naar Check for updates, zie je het staan...
Was 't maar zo makkelijk ;)
Daar zie ik enkel de current en latest versie met daaronder de knop om te updaten.

Jij ziet ze daar wel?

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 07-06-2019 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-05 16:33
JBS schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:35:
Ik ben ook erg benieuwd. Heel jammer dat ze geen changes vermelden in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:53
Ik zag daar wel de changelog staan maar helaas weet ik niet meer wát er stond.
Gelukkig hebben we nog de Roborock community op FB:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/59932482_2890012454357177_1153638918764101632_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=92ba634e7aaea37e41fc4c1e3e279f39&oe=5D9875AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:42
Ik heb vandaag zonder problemen de update uitgevoerd op 2 Roborocks. Boven heeft ook al weer een rondje gezogen intussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:03
JBS schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:13:
[...]
Was 't maar zo makkelijk ;)
Daar zie ik enkel de current en latest versie met daaronder de knop om te updaten.

Jij ziet ze daar wel?
Update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joep03nl
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:26
PuckStar schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:59:
[...]

De map save optie kun je niet gebruiken als je op meerdere verdiepingen of verschillende kamers wilt laten zuigen
Nee je kunt dus de oude map niet weer inladen als er tussentijds een nieuwe map is gemaakt van een andere ruimte.
Ik weet niet of je Domoticz gebruikt, maar dan is er wel een mogelijkheid om mappen te saven en later weer in te laden: https://ehoco.nl/zones-st...ock-s5-en-mappen-opslaan/

Ook handig is om de Roborock naar de prullenbak te laten rijden, zodat de stofbak leeggemaakt kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

joep03nl schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:32:
[...]

Ik weet niet of je Domoticz gebruikt, maar dan is er wel een mogelijkheid om mappen te saven en later weer in te laden: https://ehoco.nl/zones-st...ock-s5-en-mappen-opslaan/

Ook handig is om de Roborock naar de prullenbak te laten rijden, zodat de stofbak leeggemaakt kan worden.
Met Home Assistant is dat ook mogelijk :)
https://www.home-assistan...e-vacuumxiaomi_clean_zone

[ Voor 9% gewijzigd door JBS op 09-06-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:10
Anoniem: 323326 schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:20:
sinds paar dagen valetudo geïnstalleerd op de robot erg tevreden mee en icm hassio werkt het perfect, maakt hij elke maandag en elke donderdag schoon als ik weg ga (dit samen met een boolean zodat hij het niet 2x doe als ik nog een keer weg moet bv).

Meer mensen ervaring met valetudo?
Ook Valetudo geflasht, kan de stofzuiger nu bedienen via de browser.
Maar geen idee hoe ik dit nu in HA krijg. Heb de wiki gevolgd MQTT config toegevoegd verschijnt niks.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323326

robbinonline schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:07:
[...]

Ook Valetudo geflasht, kan de stofzuiger nu bedienen via de browser.
Maar geen idee hoe ik dit nu in HA krijg. Heb de wiki gevolgd MQTT config toegevoegd verschijnt niks.
Zonder error weet ik niet waar je vast loopt. Wat gebruik je als broker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:10
Anoniem: 323326 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:24:
[...]

Zonder error weet ik niet waar je vast loopt. Wat gebruik je als broker ?
Mosquitto als broker, die gebruik ik ook voor andere dingen.
Ik zie in de logs de S50 ook verbinding maken:

New client connected from 10.0.0.156 as mqttjs_055f8cf9 (c1, k60, u'userX).

In mijn config file van HA staat MQTT ook zo geconfigureerd:

mqtt:
broker: 10.0.0.10
username: userX
discovery: true
discovery_prefix: homeassistant

Maar hoe krijg de S50 nu in HA moet ik hem dan alsnog zo toevoegen?
Ik dacht juist dat dat nu niet nodig was met deze firmware?

vacuum:
- platform: xiaomi_miio
host: x.x.x.x
token: YOUR_TOKEN

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323326

Als hij connected is en hij is succesvol geautoriseerd dan staat hij tussen je apparaten als vacuüm.roborock meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-06 15:34
Off topic tip: na het zeer goed bevallen van de Roborock (en eigenlijk alles van Xiaomi/mi van wijnstop, pet, camera, verlichting, wcd, etc) nu ook de kruimeldief van Xiaomi besteld onder de merknaam CoClean of CleanFly. De kruimeldief is lekker klein, zuigt goed en is van alle gemakken voorzien zoals een lampje dat op het te zuigen oppervlak schijnt en een batterij indicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb 'm ook! Ongelofelijk hoe ie z'n werk doet :)
Was altijd wat sceptisch maar hij doet het bovenverwachting. Bizar hoeveel stof ie elke keer vind.

Alleen m'n slaapkamer was een probleem, zwarte vloerbedekking. Ik had de sensoren al afgeplakt (hij ging ook naar binnen) maar hij bleef daarna raar doen. Vervolgens nog een keer goed afgeplakt en nu doet ie het wel.
Verder m'n kleed in de woonkamer, die is te hoogpolig en heb ik moeten uitsluiten. En hij heeft wat moeite met krukken en één stoel, beide met oplopende poten.

Is er hier toevallig een tweaker met een 3D printer? Kwam deze tegen, dat werkt misschien iets beter dan afplakken. Anders laat ik ze hier lokaal door een bedrijfje maken, maar misschien handiger via een tweaker die ze zelf ook al eens geprint heeft.
https://www.thingiverse.com/thing:3103343

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-06 07:49
Heb hem sinds gisteren ook. (via bol.com)
Alle stoelen verwijderd uit de ruimte en de woonkamer laten stofzuigen en dweilen.

En was er dik te vrede mee.
Dweil functie vind ook niet verkeerd. Had er niet veel van verwacht dat scheelt misschien ook :).

Vroeg me alleen af wat het beste kan doen qua mapping?

Als de stoelen terug op z'n plek staan een zone aanmaken dat die daar niet kan schoonmaken via de app?

Of gewoon laten schoonmaken zonder enkele aanpassing dat die het zelf maar uitzoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 22:38
Ik laat hem gewoon schoonmaken en het zelf uitzoeken. Er is alleen 1 salontafeltje waar hij altijd op vast komt te zitten. Die heb ik in de app als no go zone aangegeven.

Andere vraag. Is er een mogelijkheid om de knoppen bovenop uit te schakelen? De stofzuiger staat nu onder de bank maar dat is wel onhandig met het legen van het bakje. Ik wil hem in de keuken zitten, maar ik weet nu al dat mijn dochter van anderhalf de knopjes gaat ontdekken...

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Eerste keer kijken of ie ergens op vastloopt. Bij mij gaan alle stoelen perfect, hij loopt er omheen en onderdoor. Wel moet ik altijd even de weegschaal en de mat in de badkamer weghalen, anders gaat hij daarmee in gevecht en wordt de hoek erachter niet schoongemaakt.
Voor een stoel met schuin oplopende poten waar hij altijd op vastliep heb ik een zone gemaakt in de app en dat gaat nu ook altijd perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Greetoz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:06:
Ik laat hem gewoon schoonmaken en het zelf uitzoeken. Er is alleen 1 salontafeltje waar hij altijd op vast komt te zitten. Die heb ik in de app als no go zone aangegeven.

Andere vraag. Is er een mogelijkheid om de knoppen bovenop uit te schakelen? De stofzuiger staat nu onder de bank maar dat is wel onhandig met het legen van het bakje. Ik wil hem in de keuken zitten, maar ik weet nu al dat mijn dochter van anderhalf de knopjes gaat ontdekken...
Oké ga ik even kijken hoe die reageert.

Had op een ander forum gelezen dat je een punt kan instellen (bijvoorbeeld naast de vuilnisbak) en dan wanneer je hem wilt legen je via de app hem naar de vuilnisbak kan laten rijden. Bij die gene stond die ook onder de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

88Gamer88 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:05:
[...]

Had op een ander forum gelezen dat je een punt kan instellen (bijvoorbeeld naast de vuilnisbak) en dan wanneer je hem wilt legen je via de app hem naar de vuilnisbak kan laten rijden. Bij die gene stond die ook onder de bank.
Je kunt in de app via 'Go' een punt op de kaart kiezen en 'm daar naartoe laten rijden. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
88Gamer88 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:57:
Heb hem sinds gisteren ook. (via bol.com)
Alle stoelen verwijderd uit de ruimte en de woonkamer laten stofzuigen en dweilen.

En was er dik te vrede mee.
Dweil functie vind ook niet verkeerd. Had er niet veel van verwacht dat scheelt misschien ook :).

Vroeg me alleen af wat het beste kan doen qua mapping?

Als de stoelen terug op z'n plek staan een zone aanmaken dat die daar niet kan schoonmaken via de app?

Of gewoon laten schoonmaken zonder enkele aanpassing dat die het zelf maar uitzoekt?
Ik heb een doos tussen de stoelpoten gezet, dan kan je makkelijk zien welke zone je moet excluden in de map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
88Gamer88 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:05:
[...]

Ja dat klopt maar dat is wel omslachtig en dat zie ik mijn vriendin al helemaal niet dagelijks doen. Met katten zit het bakje namelijk wel in 2 keer stofzuigen vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Zijn er trouwens mensen die de S50 werkend hebben via Homey ?

Zo ja, is het hiermee toevallig ook mogelijk om zone's in te stellen zoals bij Domoticz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danbo055
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-02 20:49
Herkent iemand het volgende: sinds de meest recente upgrade, komt de Roborock niet meer onder de bank vandaan (Ikea Ektorp); de obstakeldetectie lijkt iets te streng te zijn geworden, waardoor alle flappen van de bank als obstakel aangemerkt worden..
Is het mogelijk om een update terug te draaien of zijn er nog andere workarounds? De sensoren heb ik al schoongemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik heb momenteel de T6 thuis in gebruik (meegenomen uit China voor weinig).
Ben er super tevreden, het werkt thuis prima, alleen besturing met de app is wat omslachtig omdat ik hiervoor elke keer de tijdzone van de telefoon even op "China" moet zetten.
Heeft iemand hier toevallig al een makkelijk hack voor? (kun je met android bijvoorbeeld 1 app op een andere tijdzone laten draaien dan de rest van je telefoon?)

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Heeft iemand enig idee hoe ik een rechte plattegrond krijg. Mijn huiskamer is nu schuin afgebeeld waardoor ik niet makkelijk logische zones kan aangeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:22
danbo055 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:25:
Herkent iemand het volgende: sinds de meest recente upgrade, komt de Roborock niet meer onder de bank vandaan (Ikea Ektorp); de obstakeldetectie lijkt iets te streng te zijn geworden, waardoor alle flappen van de bank als obstakel aangemerkt worden..
Is het mogelijk om een update terug te draaien of zijn er nog andere workarounds? De sensoren heb ik al schoongemaakt.
Met de app flolevac in de android store kan je switchen tussen oude en nieuwe firmware.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

michielvz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:11:
Heeft iemand enig idee hoe ik een rechte plattegrond krijg. Mijn huiskamer is nu schuin afgebeeld waardoor ik niet makkelijk logische zones kan aangeven.
Save app optie uitschakelen, vervolgens weer in, en dan opnieuw z'n rondje laten doen. Dan wordt er een nieuwe map aangemaakt. Mogelijk is ie deze keer wel recht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danbo055
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-02 20:49
LED-Maniak schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:17:
[...]

Met de app flolevac in de android store kan je switchen tussen oude en nieuwe firmware.
Dank, downgrade naar firmware 1720 was de oplossing inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
JBS schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:32:
[...]

Save app optie uitschakelen, vervolgens weer in, en dan opnieuw z'n rondje laten doen. Dan wordt er een nieuwe map aangemaakt. Mogelijk is ie deze keer wel recht?
Inderdaad, bedankt! Heb mbv een Homey nu verschillende zones om schoon te maken toegewezen aan verschillende acties van een Xiaomi knop. Werkt erg goed moet ik zeggen. Als je door trial and error weet wat de juiste coördinaten zijn om in te stellen is het eenvoudig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:44
Iemand een goed adresje om reserve onderdelen te bestellen of een hint waar ik op moet zoeken? De main brush heeft vast gezeten en t vierkantje waar je m in klikt is nu een rondje geworden waardoor de borstel niet meer draait, ideaal gezien zou ik alleen dat draaiende ding vervangen maar een hele borstel container is ook prima. Ik kan waar ik ook op zoek niets vinden :-(

Wie helpt me op weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

gastje01 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:25:
Iemand een goed adresje om reserve onderdelen te bestellen of een hint waar ik op moet zoeken? De main brush heeft vast gezeten en t vierkantje waar je m in klikt is nu een rondje geworden waardoor de borstel niet meer draait, ideaal gezien zou ik alleen dat draaiende ding vervangen maar een hele borstel container is ook prima. Ik kan waar ik ook op zoek niets vinden :-(

Wie helpt me op weg?
Zoek eens op "Roborock S50 spare parts" op bijvoorbeeld AliExpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyran
wiseguy13 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:31:
Hoe maken jullie de filter schoon? Ik heb de roborock nu een dik half jaar in gebruik en de laatste tijd krijg ik een error dat de filter schoongemaakt moet worden..als ik filter vervolgens schoonmaak en goed laat drogen rijdt de robot een schoonmaakbeurt en vervolgens komt weer de error.
Heb hier ook last van. Filter in de vaatwasser gegooid, 24 uur laten drogen (was overigens na 2 uur al klaar met deze hitte) er wederom ingebouwd en de boel gereset in de app. Hij geeft nu steeds error 10. Tijd om de filter in z'n geheel te vervangen of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-06 15:34
Ik moet mijn filter over 2 uur zuigen vervangen. ik zal kijken of ik hem echt moet vervangen, dus of hij weet dat er echt een nieuwe in zit.
Bij mij zat de 2e filter gewoon in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
88Gamer88 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:35:
Zijn er trouwens mensen die de S50 werkend hebben via Homey ?

Zo ja, is het hiermee toevallig ook mogelijk om zone's in te stellen zoals bij Domoticz ?
Ja, via de Xiaomi app kun je hem toevoegen. Je hebt een token van het apparaat bezig. Dat is even een gedoe omdat die verborgen is in de netwerkcommunicatie.

En zones zijn ook in te stellen. Het is handig als je een goede plattegrond van je woning hebt om de zones te bepalen. Zones zijn altijd rechthoekig rekeninghoudend met de oriëntatie van het dockl.

Als Roborock op het dock staat is het center van het apparaat coördinaat 25500, 25500. De positieve X-richting is de richting wanneer hij wegrijdt vanaf je dock. Coördinatensysteem is in mm.

Er is een flowcard voor 'zone cleaning'. De input is [x1,y1,x2,y2,aantal]. Bijvoorbeeld [25070,20720,30050,28270,2] om 2x de ingestelde zone te schoon te maken.

edit: De richting van de map word bepaald door bij initialisatie van een nieuwe map. Het lijkt erop dat de langste afstand bij eerste scan de positieve X richting is. De oriëntatie is in de app te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door BrokenTable op 27-06-2019 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:58
BrokenTable schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:48:
[...]
Ja, via de Xiaomi app kun je hem toevoegen. Je hebt een token van het apparaat bezig. Dat is even een gedoe omdat die verborgen is in de netwerkcommunicatie.

En zones zijn ook in te stellen. Het is handig als je een goede plattegrond van je woning hebt om de zones te bepalen. Zones zijn altijd rechthoekig rekeninghoudend met de oriëntatie van het dockl.

Als Roborock op het dock staat is het center van het apparaat coördinaat 25500, 25500. De positieve X-richting is de richting wanneer hij wegrijdt vanaf je dock. Coördinatensysteem is in mm.

Er is een flowcard voor 'zone cleaning'. De input is [x1,y1,x2,y2,aantal]. Bijvoorbeeld [25070,20720,30050,28270,2] om 2x de ingestelde zone te schoon te maken.
Weet je ook hoe het zit met zone cleaning icm domoticz? Ik heb mn s50 in domoticz toegevoegd, maar weet niet hoe ik daar de zone cleaning instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dacuuu schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:04:
[...]

Weet je ook hoe het zit met zone cleaning icm domoticz? Ik heb mn s50 in domoticz toegevoegd, maar weet niet hoe ik daar de zone cleaning instel.
Ik heb hem helaas nog niet geprobeerd met Domoticz. Wil hem niet wel een keer via Pyhon aan laten sturen zodat ik via een intranet kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyran
BlueSS50 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:32:
Ik moet mijn filter over 2 uur zuigen vervangen. ik zal kijken of ik hem echt moet vervangen, dus of hij weet dat er echt een nieuwe in zit.
Bij mij zat de 2e filter gewoon in de doos.
Ja klopt, ik doe inmiddels al wel een tijdje met deze (2), dus misschien dat het daardoor komt dan. Alleen is hij na de vaatwasser op het oog wel weer brandschoon, dus ik dacht dat het wel weer zou gaan. Zal eens een nieuwe proberen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Als aanvulling op hierboven: Met de app Flolevac, een alternatief voor de Xiaomi app, kun je gewoon zones tekenen en van dat gebied de coördinaten opvragen. Hoef je niets zelf te berederen/uit te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerendJV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-04 22:51
Erg positief lees ik hier over de S5. Ik heb deze sinds november vorig jaar en ben over haar werk erg tevreden. Alleen op de etage bij het trapgat wat problemen, de edge sensor ziet blijkbaar het trapgat niet. Dus een no go zone ingesteld en dat ging tot 1,5 maand geleden goed. Plotseling trof ik haar beneden in de gang aan terwijl ze boven aan het werk moest zijn. Ik kon haar wel opstarten en het leek ok op wat verfresten van de trap op haar witte omhulsel na. Ik dacht wel een tikje te horen en drie dagen later maakte ze vreemde patronen en de volgende dag alleen rondjes. een aandrijving doet het niet meer. Apparaat is gekocht bij Gearbest en deze verzocht mij ook de mapfiles op te sturen. Daar op kun je zeer goed zien dat ze op eens bijna 90 graden afboog en door de no go zone heen het trapgat inreed. Ik mocht de robot ter reparatie naar Spanje sturen, en reparatie zou 3 a 4 weken duren. Na ruim 4 weken gemaild hoe de reparatie verliep. Ik kreeg antwoord dat ze niet te repareren was, :? :? OEPS. Ik kon er een klein bedrag voor terug krijgen. Daar ben ik maar niet mee akkoord gegaan en heb gevraagd het te heroverwegen en de robot te retourneren en met bij betaling wou ik wel een S6 kopen. Hier gaan ze niet akkoord mee. Zij vinden een vergoeding van $ 170 wel op zijn plaats. Ik heb ze vandaag laten weten dat anders te zien omdat als je zo rekent de economische levensduur van een zeer gewaardeerde S5 slechts 1 jaar zou zijn en dan zou zon ding toch wel veel geld kosten.
De bal is nu weer bij Gearbest, maar de moraal van dit verhaal: kijk uit waar je zon ding koopt en het is niet allemaal toppie toppie met de S5.
Word vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06 18:59
Vereisen Xiaomi robot vacuum cleaners nu eigenlijk constant een internet verbinding?
In mijn appartement heb ik alleen internet zodra ik thuis ben (hotspot). En wil natuurlijk dat hij schoonmaakt zodra ik niet thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:22
BerendJV schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:55:
Erg positief lees ik hier over de S5. Ik heb deze sinds november vorig jaar en ben over haar werk erg tevreden. Alleen op de etage bij het trapgat wat problemen, de edge sensor ziet blijkbaar het trapgat niet. Dus een no go zone ingesteld en dat ging tot 1,5 maand geleden goed. Plotseling trof ik haar beneden in de gang aan terwijl ze boven aan het werk moest zijn. Ik kon haar wel opstarten en het leek ok op wat verfresten van de trap op haar witte omhulsel na. Ik dacht wel een tikje te horen en drie dagen later maakte ze vreemde patronen en de volgende dag alleen rondjes. een aandrijving doet het niet meer. Apparaat is gekocht bij Gearbest en deze verzocht mij ook de mapfiles op te sturen. Daar op kun je zeer goed zien dat ze op eens bijna 90 graden afboog en door de no go zone heen het trapgat inreed. Ik mocht de robot ter reparatie naar Spanje sturen, en reparatie zou 3 a 4 weken duren. Na ruim 4 weken gemaild hoe de reparatie verliep. Ik kreeg antwoord dat ze niet te repareren was, :? :? OEPS. Ik kon er een klein bedrag voor terug krijgen. Daar ben ik maar niet mee akkoord gegaan en heb gevraagd het te heroverwegen en de robot te retourneren en met bij betaling wou ik wel een S6 kopen. Hier gaan ze niet akkoord mee. Zij vinden een vergoeding van $ 170 wel op zijn plaats. Ik heb ze vandaag laten weten dat anders te zien omdat als je zo rekent de economische levensduur van een zeer gewaardeerde S5 slechts 1 jaar zou zijn en dan zou zon ding toch wel veel geld kosten.
De bal is nu weer bij Gearbest, maar de moraal van dit verhaal: kijk uit waar je zon ding koopt en het is niet allemaal toppie toppie met de S5.
Word vervolgd.
Van de trapgatsensor wordt ook gewaarschuwd dat deze niet 100% te vertrouwen is. Als er een klein beetje stof op zit rijdt hij gewoon de afgrond af. De virtual wall of no go zone wil met updates nog wel eens stuk gaan hier(of als hij de weg kwijt is).

Ik zou hem terug halen, open maken en kijken wat er mechanisch defect is en vervanging op aliexpress kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 10-07-2019 15:21 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerendJV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-04 22:51
LED-Maniak schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:19:
[...]

Van de trapgatsensor wordt ook gewaarschuwd dat deze niet 100% te vertrouwen is. Als er een klein beetje stof op zit rijdt hij gewoon de afgrond af. De virtual wall of no go zone wil met updates nog wel eens stuk gaan hier(of als hij de weg kwijt is).

Ik zou hem terug halen, open maken en kijken wat er mechanisch defect is en vervanging op aliexpress kopen.
Blijkbaar dus een tegen een stofje aangelopen onderweg 8)7 . Ik had al wel gemerkt dat je de wall aardig groter dan het trapgat moet maken ivm de GPS variatie. Ik maak er nu een stootlat omheen en op de bovenste trede zet ik zon deur stopper beest }:O neer, in de hoop dat stoffer die niet wegbokst.

De vergoeding van Gearbest word al beter, nu nog onderhandelen over retourneren van het apparaat.
Nog even een goed briefje verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Ik wou afgelopen week eens wat veranderen in de instellingen van mijn Roborock S50, helaas is dit niet meer mogelijk.

Mijn Mi Home region staat ingesteld op China (dit i.v.m. een boel andere Mi Home producten die niet beschikbaar zijn in andere regions) en dit heeft altijd zonder problemen gewerkt. Zodra ik nu naar de instellingen van mijn S50 wil gaan, krijg ik de melding dat ik mijn region moet instellen om verder te gaan.
Het lijkt erop dat dit sinds een paar weken het geval is, iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb gelezen dat Rooten misschien een optie is, maar ik weet niet in hoeverre dit veilig kan.
Het omswitchen naar region Nederland zou het hoogstwaarschijnlijk oplossen, maar dan kan ik een hoop Mi Home apparatuur gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
LED-Maniak schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:19:
[...]

Mijn v1 is ook van de trap gevallen terwijl ik zelfs een magneetstrip 15cm van de rand hand geplakt. Wonder boven wonder geen schade en nu zet ik altijd een wasmand in het trapgat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Overlegne schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:08:
Ik wou afgelopen week eens wat veranderen in de instellingen van mijn Roborock S50, helaas is dit niet meer mogelijk.

Mijn Mi Home region staat ingesteld op China (dit i.v.m. een boel andere Mi Home producten die niet beschikbaar zijn in andere regions) en dit heeft altijd zonder problemen gewerkt. Zodra ik nu naar de instellingen van mijn S50 wil gaan, krijg ik de melding dat ik mijn region moet instellen om verder te gaan.
Het lijkt erop dat dit sinds een paar weken het geval is, iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb gelezen dat Rooten misschien een optie is, maar ik weet niet in hoeverre dit veilig kan.
Het omswitchen naar region Nederland zou het hoogstwaarschijnlijk oplossen, maar dan kan ik een hoop Mi Home apparatuur gaan verkopen.
Als je een EU Roborock hebt is dit al een hele tijd zo (ivm met avg). Maar als het je enkel om een instelling veranderen gaat dan kan je ook gewoon even je regio op NL zetten, instelling veranderen en dan weer terug naar China... Hij verwijderd niks bij de regio switch (bij mij in ieder geval).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-05 11:57
Ik weet niet of hij al geshared was, maar er is een petitie voor het krijgen van de map update voor S5 eigenaren.

http://chng.it/XtK5NNTxPV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Greetoz schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:12:
[...]

Als je een EU Roborock hebt is dit al een hele tijd zo (ivm met avg). Maar als het je enkel om een instelling veranderen gaat dan kan je ook gewoon even je regio op NL zetten, instelling veranderen en dan weer terug naar China... Hij verwijderd niks bij de regio switch (bij mij in ieder geval).
Thanks, bedankt voor de tip, dan maar met een omweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:16
Zo, bij mij heeft ie ook de eerste ronde gedaan. Nog tips en trucs? Het zou in ieder geval wel fijn zijn als de software van T6 ook naar de S50/55 zou gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:54
RobinFoot schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:42:
Zo, bij mij heeft ie ook de eerste ronde gedaan. Nog tips en trucs? Het zou in ieder geval wel fijn zijn als de software van T6 ook naar de S50/55 zou gaan...
Petitie getekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:58
Reveal! schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:33:
Ik weet niet of hij al geshared was, maar er is een petitie voor het krijgen van de map update voor S5 eigenaren.

http://chng.it/XtK5NNTxPV
Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
net een nieuwe firmware voor de S50: 3.3.9_1864

in de log staat: "optimize the accuracy of map selection" - dat suggereert toch het opslaan van meerdere kaarten die je dan kan kiezen? of is deze firmware ook voor de nieuwe apparaten? verwarrend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

jaspov schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:55:

in de log staat: "optimize the accuracy of map selection" - dat suggereert toch het opslaan van meerdere kaarten die je dan kan kiezen? of is deze firmware ook voor de nieuwe apparaten? verwarrend.
Dat zou je erin kunnen lezen, ik vermoed echter dat 't gaat om een verbetering bij het 'tekenen' van een zone. De releases notes zijn inderdaad vaak (bewust) vaag. Maar wie weet, even afwachten :)

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 18-07-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:10

Heb mijn S50 geupdate maar zie qua opties geen verschil.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko

Vreemd, had deze update al 1 a 2 weken geleden geinstalleerd? Geen wijzigingen in de map saving opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-05 11:57
Je zou toch zeggen dat sinds het apparaat gehacked is, dat het niet zo moeilijk is om een app te maken die verschillende kaarten inleest.

Heb wel de guide gezien waar je het via domotica software kan doen.
En natuurlijk https://github.com/Hypfer/Valetudo waar je op je stofzuiger een webservertje draait en dus via een webpagina je stofzuiger bedient, maar hier is ook de meerdere kaarten optie nog niet in verwerkt.

Zou cool zijn als dat erin komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Heeft iemand smalle magneetstrips gezien die werken met de roborock? meeste strips die ik tegenkom zijn vrij breed, 2,5cm. Prima voor onder tapijt maar voor in het zicht minder fraai. Kan dat smaller, bestaat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:15:
[...]
Dinsdagavond de sensoren nogmaals schoongemaakt, onverwacht waren ze toch best vies weer.
Daarna heeft ie inmiddels 4 rondes gemaakt zonder problemen. Het probleem leek dus wel iets met vieze sensoren te maken te hebben en ondanks dat het na een reset ook een enkele keer goed ging, niets met firmware gerelateerde zaken.

Dank @Gaargod voor de suggestie om de boel nog eens schoon te maken.
Vrijdag weer een firmware upgrade geïnstalleerd. Het eerste rondje daarna was weer een rommeltje, het rondje daarna nog erger. Slechts deel van ruimte onlogische lijnen, etc.
Sensoren schoongemaakt, en opgelost.

Wederom gebeurt dit direct na een firmware upgrade. Aangezien het met het schoonmaken van de sensoren is opgelost, lijkt er geen verband, maar het lijkt me toch te toevallig.

Save maps is ingeschakeld.

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:23
Als ik nu op ali kijk zie ik een S6 in EU-versie, is dat de T6 in een versie die op eu-server leeft?

Ik ben mij aan het orienteren en had de roborock S6 op het oog en kwam toen bij de xiaomi uit die zich ook roborock noemt, maar dat zijn niet dezelfde apparaten toch? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 16:49
Wij hebben thuis goede ervaringen met de S50, die prima de boel 'bijhoudt' totdat er weer goed schoon gemaakt wordt.

Nu had ik bedacht dat het voor mijn schoonmoeder ook handig zou zijn om een robotje rond te hebben rijden op de dagen dat de wekelijkse poetshulp er niet voor haar is. Het enige probleem is de app/smartphone vereiste: Dat wordt 'm niet.

Weet iemand toevallig of er een soort van afstandsbediening voor de Roborock te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

redah schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:18:
Wij hebben thuis goede ervaringen met de S50, die prima de boel 'bijhoudt' totdat er weer goed schoon gemaakt wordt.

Nu had ik bedacht dat het voor mijn schoonmoeder ook handig zou zijn om een robotje rond te hebben rijden op de dagen dat de wekelijkse poetshulp er niet voor haar is. Het enige probleem is de app/smartphone vereiste: Dat wordt 'm niet.

Weet iemand toevallig of er een soort van afstandsbediening voor de Roborock te krijgen is?
Er zitten ook wat knoppen op, onder andere om z'n rondje te starten en terug te gaan naar z'n dock. Wellicht voldoet dat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 16:49
JBS schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:19:
Er zitten ook wat knoppen op, onder andere om z'n rondje te starten en terug te gaan naar z'n dock. Wellicht voldoet dat al?
Dat dacht ik ook, want meer geavanceerde dingen hoeft hij niet te doen, maar ook bukken is voor de iets oudere generatie niet altijd even makkelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
redah schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:28:
[...]

Dat dacht ik ook, want meer geavanceerde dingen hoeft hij niet te doen, maar ook bukken is voor de iets oudere generatie niet altijd even makkelijk natuurlijk.
Misschien een Xiaomi hub erbij + wandschakelaar, je kan dan denk een automation routine maken.
Dwz op de knop drukken is start schoonmaakrondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
redah schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:28:
[...]

Gewoon een plastic stokje erbij geven, dan kan ze daarmee de knoppen in drukken. Of je stelt gewoon een schema in dat hij automatisch gaat...

Alleen als ze echt niet eens kan bukken wordt het wel een probleem want je zal hem toch na 1 of 2 dagen moeten legen... Ook loopt hij nog wel eens vast op kleine dingen. Om eerlijk te zijn denk ik dat het niet echt geschikt is voor iemand die er niet veel mee heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyran
Klinkt overigens ook niet echt als een omgeving die zó vuil wordt dat er met een robotstofzuiger én een poetshulp gestofzuigd moet worden..

Inmiddels zelf alweer bijna een jaar tevreden met de Roborock. Heb nu 1x de filter vervangen en voor de rest alles een beetje zelf schoon zitten maken. Filter vervangen werkte wel goed voor wat betreft de zuigkracht, hij kan anders de ingezogen lucht niet goed kwijt aan de achterkant. Ga dat voortaan toch wel wat sneller doen dan de app zelf aangeeft.

[ Voor 55% gewijzigd door Spyran op 30-07-2019 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Spyran schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:59:
Klinkt overigens ook niet echt als een omgeving die zó vuil wordt dat er met een robotstofzuiger én een poetshulp gestofzuigd moet worden..

Inmiddels zelf alweer bijna een jaar tevreden met de Roborock. Heb nu 1x de filter vervangen en voor de rest alles een beetje zelf schoon zitten maken. Filter vervangen werkte wel goed voor wat betreft de zuigkracht, hij kan anders de ingezogen lucht niet goed kwijt aan de achterkant. Ga dat voortaan toch wel wat sneller doen dan de app zelf aangeeft.
Bedoel je met vervangen, weggooien en nieuwe filter er in?
Ik wissel ze om de tijd en gooi de vuile in de vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Laatst online: 24-06-2024
Heb een S50 sinds een paar dagen. Stofzuigen gaat prima. Af en toe kan ie de dock niet terug vinden.

Nu wil ik het moppen uitproberen. Nu begreep ik dus dat je de mop moet vullen en monteren en voor het docken er weer af halen? En hoe zit het bij het moppen met tapijten. Negeert ie dat of moet je de tapijt weg halen of het aangeven via zone cleaning?
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de tweede generatie.
Voor de eerste generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016.
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.

Let op dat bij het plaatsen van een URL naar een product er geen referral in verwerkt is.