boefje79 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:56:
Als ik nu op ali kijk zie ik een S6 in EU-versie, is dat de T6 in een versie die op eu-server leeft?
Ik ben mij aan het orienteren en had de roborock S6 op het oog en kwam toen bij de xiaomi uit die zich ook roborock noemt, maar dat zijn niet dezelfde apparaten toch? 🤔
Volgens mij is je vraag nog niet beantwoord.
S6 is idd eu versie (of misschien zelf international). De T6 is China versie.
Xiaomi heeft heeel veel "subbrands". Dus je kan veel merknamen horen bij xiaomi, zoals/o.a. mijia, viomi of Roborock.
Of het dezelfde is weet ik niet, want xiaomi verkoopt ook de 1S, en die staat weer "onder de" MiJia-lijn. (Dit ook weer voor extra verwarring brengt; ik gebruik de t6 met de MiJia app). En de 1S ziet er best anders uit dan de echte roborocks.
Wat betreft de xiaomi stofzuigers,
Ik heb de 1S en de T6 (CN versie dus!).
Het zijn beiden de meest recente modellen geloof ik (MiJia en Roborock). Beiden uit hun land afkomstig.
Samengevat was de 1S het meest waar voor haar geld. Gewoon omdat ie een stuk goedkoper was.
Wel vind ikzelf de dweilfunctie van de T6 erg fijn, helemaal als je huis al redelijk op peil is en af en toe doe ik er een geurtje bij (op afraden van de handleiding), maar het dweilen is in principe hetzelfde als 1 keer een vochtig doekje over je vloer heen slepen. Hardnekkig vuil zoals bij handmatig dweilen lukt gewoon niet.
De T6 maakt helaas gebruik van Chinese server, dus heb ik een workaround; om een telefoon op China regio te zetten (bij Android op regio/tijds instellingen op China/Shanghai). Ook handig om de T6 zelf ook op CN settings te zetten.
De 1S komt uit een Xiaomi store van Shenzhen.
T6:
+ Opslaan en herkennen van mappen
+ Goede batterij en de filterbak is ruim voldoende groot
+ Een tikkeltje betere afwerking dan 1S
+ Handig tooltje met mesje voor onderhoud aan de borstels
- Een workaround is nodig
- dweilen is eigenlijk; een vochtig doekje over je vloer slepen
1S:
+ Snelle processor, veel sensoren.
+ Goed geprijsd
+ Model afkomstig uit China werkt naar behoren
Over het algemeen mis ik nog wel een bepaald soort sensor die op bv de roomba zit, die meet hoeveel er is opgezogen op een plek, en als het veel is geweest dan gaat ie er nog even langs.
Hopelijk worden deze modellen goed ondersteund in de toekomst.
[
Voor 13% gewijzigd door
StWesleyT op 25-08-2019 20:29
]
Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT