Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spyran
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 10-12 15:38
mrpink83 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:59:
[...]

Bedoel je met vervangen, weggooien en nieuwe filter er in?
Ik wissel ze om de tijd en gooi de vuile in de vaatwasser.
Dat heb ik inderdaad ook een jaar gedaan, maar zuigkracht nam steeds af totdat de stofzuiger steeds met een error kwam dat de filter vervangen moest worden. Uiteindelijk toen maar vervangen met een geheel nieuwe filter en dat scheelde qua zuigkracht aanzienlijk.

Heb overigens bijna een vol jaar gedaan met de twee meegeleverde filters op de wijze die jij aanhaalt. Verder nog helemaal niets vervangen. Nog steeds een van de beste aankopen tijdens m'n uitzet. O+

• martinvdm
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10-12 19:57

martinvdm

www.martinvdm.nl

Hebben jullie ervaring in het dweilen van de roborock? Ik weet dat het niet zo goed werkt als gewoon zelf dweilen maar toch het is een mooie feature. Zou dit ook werken met een beetje schoonmaak middel in het water in plaats van plat water?

He who laughs last thinks slowest! | MartinvdM.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• BlueSS50
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 10-12 13:52
martinvdm schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:10:
Hebben jullie ervaring in het dweilen van de roborock? Ik weet dat het niet zo goed werkt als gewoon zelf dweilen maar toch het is een mooie feature. Zou dit ook werken met een beetje schoonmaak middel in het water in plaats van plat water?
Ik doe er altijd een paar druppels Moeller p315 concentraat bij. Het dweilen geeft net een beetje meer frisheid en laat kleine hondenpootafdrukken verdwijnen maar het vervangt niet het dweilen met de hand.

• Spyran
Doe er zelf ook altijd wat schoonmaakmiddel van het een of het ander in. Laminaatreiniger van HG. Punt is vooral dat de bot nauwelijks kracht zet i.t.t. met de hand dweilen. Daardoor kom je natuurlijk nooit aan hetzelfde resultaat. Voor oppervlakkig vuil en voetafdrukken inderdaad wel leuk.

• Inunekko
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 10-12 13:56
Spyran schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:48:
Doe er zelf ook altijd wat schoonmaakmiddel van het een of het ander in. Laminaatreiniger van HG. Punt is vooral dat de bot nauwelijks kracht zet i.t.t. met de hand dweilen. Daardoor kom je natuurlijk nooit aan hetzelfde resultaat. Voor oppervlakkig vuil en voetafdrukken inderdaad wel leuk.
Ik heb het binnenste van de filters eruitgehaald, hierdoor komt er meer water door en kan er ook een schoonmaakmiddel toegevoegd worden (plugs raken niet verstopt). En een extra doekje onder de dweil zorgt voor meer druk.

• martinvdm

martinvdm

www.martinvdm.nl

Inunekko schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:58:
[...]

Ik heb het binnenste van de filters eruitgehaald, hierdoor komt er meer water door en kan er ook een schoonmaakmiddel toegevoegd worden (plugs raken niet verstopt). En een extra doekje onder de dweil zorgt voor meer druk.
Merk je ook daadwerkelijk verschil met een doekje? En hoe bevestig je dit dan?

• new_guy
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-12 19:31
'geel doekje' op maat knippen zodat je deze tussen het plastic bakje en de daadwerkelijke dweil kunt plaatsen.

Witte plugs er uit zorgt er bij mij voor dat het water er gewoon echt uitstroomt en de bak al leeg is voor het dweilen klaar is...

• Inunekko
new_guy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:28:
'geel doekje' op maat knippen zodat je deze tussen het plastic bakje en de daadwerkelijke dweil kunt plaatsen.

Witte plugs er uit zorgt er bij mij voor dat het water er gewoon echt uitstroomt en de bak al leeg is voor het dweilen klaar is...
Ik heb alleen het middelste deel uit de plug gehaald, zit een soort kunstof/stoffen filter in de plug die kan je eruit halen.

• mrpink83
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 10-12 14:32
Inunekko schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:33:
[...]

Ik heb alleen het middelste deel uit de plug gehaald, zit een soort kunstof/stoffen filter in de plug die kan je eruit halen.
Klopt, dit doe ik ook precies zo. En het dweilen werkt zo echt veel beter. Uiteraard een kleinere oppervlakte omdat het water er makkelijker uitstroomt.

Echter, ik loop nog steeds te klungelen met vullen als die dopjes er uit zijn. Dan loopt het toch altijd voor een deel er weer uit. |:(

• new_guy
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-12 19:31
Verdomd, die kun je er gewoon uitdrukken..! Thanks voor de tip haha

• martinvdm

martinvdm

www.martinvdm.nl

Dit is al een paar keer besproken maar ik zie het nergens goed geantwoord. Ik gebruik een Xiaomi gateway met vele sensoren en dit werkt slechts goed als de app op China Mainland gezet is. Dat gebruik ik dus ook zo. Nu heb ik een roborock toegevoegd en krijg ik de melding als ik het device wilt openen in de app:
Please select the server for your current location by going to "Profile >"Settings" >"Region" in the app, the reset the Wi-Fi and reconnect"

Je kan vervolgens niet verder. Ik dacht dat dit gewoon goed samen kon werken. @PuckStar jij hebt er ook een toch. Heb jij hier geen last van ?
@jeroengr0ter @joostnl @Justin.Wakkers ooit opgelost?

martinvdm wijzigde deze reactie 09-08-2019 10:17 (4%)

• Inunekko
mrpink83 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:36:
[...]

Klopt, dit doe ik ook precies zo. En het dweilen werkt zo echt veel beter. Uiteraard een kleinere oppervlakte omdat het water er makkelijker uitstroomt.

Echter, ik loop nog steeds te klungelen met vullen als die dopjes er uit zijn. Dan loopt het toch altijd voor een deel er weer uit. |:(
FF met 2 vingers op gaatjes ;)

• Justin.Wakkers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 30-11 09:25
martinvdm schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:41:
Dit is al een paar keer besproken maar ik zie het nergens goed geantwoord. Ik gebruik een Xiaomi gateway met vele sensoren en dit werkt slechts goed als de app op China Mainland gezet is. Dat gebruik ik dus ook zo. Nu heb ik een roborock toegevoegd en krijg ik de melding als ik het device wilt openen in de app:
Please select the server for your current location by going to "Profile >"Settings" >"Region" in the app, the reset the Wi-Fi and reconnect"

Je kan vervolgens niet verder. Ik dacht dat dit gewoon goed samen kon werken. @PuckStar jij hebt er ook een toch. Heb jij hier geen last van ?
Je bedoelt om de robot van EU naar CH server te krijgen zodat hij tussen de rest komt?

• PuckStar
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 06-12 23:25
martinvdm schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:41:

Ik heb geen xiaomi gateway want heb een CC2531 stickje voor zigbee2mqtt en de zigbee devices.
De roborock is dus het enige wat ik in de mihome app heb zitten en die werkt prima met EU als server.

[My Home Automations] - [Cheap controllable Wifi Ledstrip]

• martinvdm

martinvdm

www.martinvdm.nl

@Justin.Wakkers correct. Ik ken de custom firmware maar vroeg me af of er inmiddels geen andere danwel makkelijkere weg is. Blijf het krom vonden dat idd de roborock niet tussen de rest kan staan met als region china mainland.
@PuckStar Aha dat kan idd zo.

• mrpink83
Inunekko schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:58:
[...]

FF met 2 vingers op gaatjes ;)
Bedankt. Dat doe ik ook maar ik gebruik altijd heet water. En dan doen mijn vingers pijn. 😕🙃

• Justin.Wakkers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 30-11 09:25
martinvdm schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 06:47:
@Justin.Wakkers correct. Ik ken de custom firmware maar vroeg me af of er inmiddels geen andere danwel makkelijkere weg is. Blijf het krom vonden dat idd de roborock niet tussen de rest kan staan met als region china mainland.
Uhm niet dat ik weet, de custom firmware er op laden ging best makkelijk en het werkt nu perfect:)

• ny-hardcore
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 25-10 22:07
martinvdm schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 06:47:
Als je een Android hebt dan gewoon de app clonen. Een voor de mainland China dingen en de andere voor de rest

cd /pub && more beer

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:21
daxy schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:12:
[...]

Mijn E35 is net besteld en komt deze week, of uiterlijk volgende week, binnen. Ik laat het weten :)
Laat weten hoe die is en ook waar je hem hebt besteld. Ik ben ook van plan om die versie te halen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• daxy
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10-12 10:43
Daniel. schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:27:
[...]

Laat weten hoe die is en ook waar je hem hebt besteld. Ik ben ook van plan om die versie te halen.
Zie alhier :) Mening is nog niet veranderd en ben er erg blij mee :)
daxy in "Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2)"

Zorg wel dat de vloer leeg is (geen draadjes of kleding op de vloer bijvoorbeeld).

Ik heb hem bij Aliexpres besteld, deze shop omdat die vanuit Spanje verstuurde (ivm invoerkosten)

• PuckStar
Iemand anders ook deze ervaring?
Ik heb de roborock altijd in de stand MAX zodat hij goed zuigt maar pas geleden hoorde ik ineens dat het geluid heel erg op en neer gaat. Alsof hij jankt. Ook rook ik brandlucht!
Ik schrok er nogal van.
In balanced mode klinkt het nog steeds niet helemaal ok (en als ik bij de achterkant ruik ruikt het ook nog steeds niet ideaal) dus ik durf nu niet meer te laten zuigen als ik niet thuis ben...........niet echt waarvoor ik hem gekocht heb :(.

Ik heb geprobeerd het apparaat open te maken maar heb in een video gezien dat je echt vrijwel alles uit elkaar moet halen. Dat zie ik niet zo zitten + de vraag is of ik er iets mee opschiet.

Hier een video van mij waar je het kunt horen: YouTube: Strange noise Roborock S50. Scared it will catch on fire
Eerst hoor de je de balanced stand, daarna zet ik hem in Turbo en dan in MAX en aan het einde weer in Balanced.

Iemand anders ook dit meegemaakt?
Kan zoiets brand veroorzaken?

• mrpink83
PuckStar schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:06:
Iemand anders ook deze ervaring?
Ik heb de roborock altijd in de stand MAX zodat hij goed zuigt maar pas geleden hoorde ik ineens dat het geluid heel erg op en neer gaat. Alsof hij jankt. Ook rook ik brandlucht!
Ik schrok er nogal van.
In balanced mode klinkt het nog steeds niet helemaal ok (en als ik bij de achterkant ruik ruikt het ook nog steeds niet ideaal) dus ik durf nu niet meer te laten zuigen als ik niet thuis ben...........niet echt waarvoor ik hem gekocht heb :(.

Ik heb geprobeerd het apparaat open te maken maar heb in een video gezien dat je echt vrijwel alles uit elkaar moet halen. Dat zie ik niet zo zitten + de vraag is of ik er iets mee opschiet.

Hier een video van mij waar je het kunt horen: YouTube: Strange noise Roborock S50. Scared it will catch on fire
Eerst hoor de je de balanced stand, daarna zet ik hem in Turbo en dan in MAX en aan het einde weer in Balanced.

Iemand anders ook dit meegemaakt?
Kan zoiets brand veroorzaken?
Was mij bekend dat je inderdaad de max mode nooit permanent aan moet hebben. Ik had ook gedaan een paar weken en rook ook een brandlucht. Vanaf toen een niveau naar beneden en nergens meer last van.

• mrpink83
Ik gooi het filter soms in de vaatwasser. Iemand die het stofbak ook in de vaatwasser doet?

• michielvz
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08-12 20:10
Ik ben nu al een aantal uurtjes aan het stoeien met flolevac. Nadat ik de roborock s5 een paar dagen bij mijn ouders heb laten rijden moet ik thuis alles opnieuw instellen. De roborock werkt prima in mihome en lijkt, aan het IP adres en de naam te zien, ook herkend te worden maar hij reageert nergens op. Ik heb beide apps volledig verwijderd en de cache geleegdm daarnaast de reset knop van de roborock geprobeerd. Wat mij wel opvalt is dat, wat ik ook doe, de map blijft bestaan. Iemand enig idee hoe ik de roborock in flolevac aan de praat krojg?

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Heb het gevoel dat mijn trouwe roborock na nog geen anderhalf jaar beetje de kluts kwijt is.

Tegenwoordig doet ie alleen nog maar een stuk van de kamer en gaat dan random rondrijden en stopt ook random en zegt dat ie klaar... Iemand anders die ervaring?

image share

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• 1337aldi
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:49
Ook last van gehad. Soms was het zo erg dat hij alleen even omdraaide in zijn basisstation en daarna "done" was.
Wat helpt is mapping mode uit en aan zetten, of anders een factory reset.

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
1337aldi schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:06:
Ook last van gehad. Soms was het zo erg dat hij alleen even omdraaide in zijn basisstation en daarna "done" was.
Wat helpt is mapping mode uit en aan zetten, of anders een factory reset.
Ok. Mapping mode heeft nooit aan echt aan gestaan aangezien dat niet werkt met meerdere ruimtes. Nog steeds een groot gebrek vind ik. Zal eens proberen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• StWesleyT
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09-11 11:08
boefje79 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:56:
Als ik nu op ali kijk zie ik een S6 in EU-versie, is dat de T6 in een versie die op eu-server leeft?

Ik ben mij aan het orienteren en had de roborock S6 op het oog en kwam toen bij de xiaomi uit die zich ook roborock noemt, maar dat zijn niet dezelfde apparaten toch? 🤔
Volgens mij is je vraag nog niet beantwoord.
S6 is idd eu versie (of misschien zelf international). De T6 is China versie.

Xiaomi heeft heeel veel "subbrands". Dus je kan veel merknamen horen bij xiaomi, zoals/o.a. mijia, viomi of Roborock.
Of het dezelfde is weet ik niet, want xiaomi verkoopt ook de 1S, en die staat weer "onder de" MiJia-lijn. (Dit ook weer voor extra verwarring brengt; ik gebruik de t6 met de MiJia app). En de 1S ziet er best anders uit dan de echte roborocks.

Wat betreft de xiaomi stofzuigers,
Ik heb de 1S en de T6 (CN versie dus!).
Het zijn beiden de meest recente modellen geloof ik (MiJia en Roborock). Beiden uit hun land afkomstig.
Samengevat was de 1S het meest waar voor haar geld. Gewoon omdat ie een stuk goedkoper was.
Wel vind ikzelf de dweilfunctie van de T6 erg fijn, helemaal als je huis al redelijk op peil is en af en toe doe ik er een geurtje bij (op afraden van de handleiding), maar het dweilen is in principe hetzelfde als 1 keer een vochtig doekje over je vloer heen slepen. Hardnekkig vuil zoals bij handmatig dweilen lukt gewoon niet.
De T6 maakt helaas gebruik van Chinese server, dus heb ik een workaround; om een telefoon op China regio te zetten (bij Android op regio/tijds instellingen op China/Shanghai). Ook handig om de T6 zelf ook op CN settings te zetten.
De 1S komt uit een Xiaomi store van Shenzhen.

T6:
+ Opslaan en herkennen van mappen
+ Goede batterij en de filterbak is ruim voldoende groot
+ Een tikkeltje betere afwerking dan 1S
+ Handig tooltje met mesje voor onderhoud aan de borstels
- Een workaround is nodig
- dweilen is eigenlijk; een vochtig doekje over je vloer slepen

1S:
+ Snelle processor, veel sensoren.
+ Goed geprijsd
+ Model afkomstig uit China werkt naar behoren

Over het algemeen mis ik nog wel een bepaald soort sensor die op bv de roomba zit, die meet hoeveel er is opgezogen op een plek, en als het veel is geweest dan gaat ie er nog even langs.

Hopelijk worden deze modellen goed ondersteund in de toekomst.

StWesleyT wijzigde deze reactie 25-08-2019 20:29 (13%)

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

• Dr.Roelski
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:33

Dr.Roelski

Walk on ....

Phusebox schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 10:56:
Heb het gevoel dat mijn trouwe roborock na nog geen anderhalf jaar beetje de kluts kwijt is.

Tegenwoordig doet ie alleen nog maar een stuk van de kamer en gaat dan random rondrijden en stopt ook random en zegt dat ie klaar... Iemand anders die ervaring?

[Afbeelding]
image share
Wat ook kan is dat de sensoren vuil zijn. Sensoren, en met name de lidar schoon vegen/blazen en opnieuw proberen.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
@Phusebox Herkenbaar. Bij mij een aantal gebeurt waarbij de oorzaak een beetje stof of spinnenwebje voor de sensor aan de zijkant was.

Iemand al wat activiteiten gezien rond de ontwikkeling van een custom app voor de S50 met multi map ondersteuning op basis van de S6 app?

JBS wijzigde deze reactie 26-08-2019 15:24 (35%)

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 04:39
Hallo,

Wie heeft de originele onderdelen kunnen vinden op Ali?

Allemaal adverteren ze met original parts voor de v2, maar als je contact zoekt, en of de user feedback doorleest lijkt het toch allemaal niet zo origineel te zijn.

Main brushes die niet 100% de behuizing afsluiten (haren te kort) HEPA filters die niet washable zijn, dustbin die niet origineel is, mop doekjes die dunner zijn.

Ik wil dolgraag originele onderdelen bestellen, mijn V2 rijd inmiddels een jaar rond en eigenlijk zoek ik al geruime tijd zo nu en dan naar originele onderdelen maar lijkt bijna alsof die er niet zijn.

Ook de verkoper perfect technologie waar mijn V2 vandaan komt, zegt niet de v2 HEPA washable filters te verkopen.

Wie weet waar wel?

• Chrisje1983
Oke ik heb een store gevonden die in originele onderdelen doet.

De filters zijn wel duur, 20 euro voor 2 stuks maar goed!

De store heet: Robrock&Mi Store

• KingDurk
  • Laatst online: 23-11 22:31
Ik heb een IKEA bank met een soort gordijntje tussen de poten waar hij eerder gewoon onderdoor ging en het hele oppervlak schoon maakte onder de bank. Sinds kort gaat hij er niet meer onder en is de sensor blijkbaar gevoeliger. Zijn er meer mensen met gelijke ervaringen?

• markee
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23:12
Chrisje1983 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:44:
Oke ik heb een store gevonden die in originele onderdelen doet.

De filters zijn wel duur, 20 euro voor 2 stuks maar goed!

De store heet: Robrock&Mi Store
Kun je een link delen naar desbetreffende store? Thanks! :)

• Chrisje1983
markee schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:24:
[...]

Kun je een link delen naar desbetreffende store? Thanks! :)
Ik kon geen delen meer klikken, toen weer wel en nu weer niet. Vandaar dat ik de naam van de store er maar bij heb gezet.

Alstu!

https://s.click.aliexpress.com/e/q2oV7dGk

• Medione1210
  • Laatst online: 01:08
Kan de Roborock er(5) met de standaard software inmiddels een map blijvend opslaan en vandaaruit zones aangeven die je via de timer achter elkaar kan opgeven, bijv.
Dag 1 hele kamer
Dag 2 alleen keuken
Dag 3 allen keuken en gang
Dag 4 hele kamer
Etc.
?

Verschillende verdiepingen is voor mij niet noodzakelijk.

Ik weet dat bovenstaande met allerlei trucs wel mogelijk en dat het probleem er de standaard software was dat de opgeslagen kaart werd overschreven als je een andere ruimte doet!

Wellicht is het hier al voorbij gekomen, maar ik kan het niet vinden. Ook via Google kom ik wel het e.e.a. tegen, maar alleen met allerlei trucs.

Als ik het goed begrijp kan dit sowieso al wel met die Mija 1s. Klopt dit?

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Medione1210 schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:28:
Kan de Roborock er(5) met de standaard software inmiddels een map blijvend opslaan en vandaaruit zones aangeven die je via de timer achter elkaar kan opgeven, bijv.
Dag 1 hele kamer
Dag 2 alleen keuken
Dag 3 allen keuken en gang
Dag 4 hele kamer
Etc.
?

Verschillende verdiepingen is voor mij niet noodzakelijk.

Ik weet dat bovenstaande met allerlei trucs wel mogelijk en dat het probleem er de standaard software was dat de opgeslagen kaart werd overschreven als je een andere ruimte doet!

Wellicht is het hier al voorbij gekomen, maar ik kan het niet vinden. Ook via Google kom ik wel het e.e.a. tegen, maar alleen met allerlei trucs.

Als ik het goed begrijp kan dit sowieso al wel met die Mija S1. Klopt dit?
Ik heb dit ook nog niet kunnen vinden.
Ander probleem waar ik tegenaan liep is dat ik de zone's via mijn home-automation geregeld had m.b.v. coördinaten. Echter als de laatste volledige schoonmaak met dichte deuren was van de woonkamer en ik daarna de deur opende om de zone hobbykamer te laten schoonmaken hij dit niet kon. Waarschijnlijk omdat hij d.m.v. de kaart niet kon zien hoe hij dat punt zou moeten bereiken.
Iemand anders die dit ook gezien heeft? Ik doe nu maar telkens alles met de timer die in de app zelf zit.

• Medione1210
Dr.Roelski schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:14:
[...]

Ik heb dit ook nog niet kunnen vinden.
Ander probleem waar ik tegenaan liep is dat ik de zone's via mijn home-automation geregeld had m.b.v. coördinaten. Echter als de laatste volledige schoonmaak met dichte deuren was van de woonkamer en ik daarna de deur opende om de zone hobbykamer te laten schoonmaken hij dit niet kon. Waarschijnlijk omdat hij d.m.v. de kaart niet kon zien hoe hij dat punt zou moeten bereiken.
Iemand anders die dit ook gezien heeft? Ik doe nu maar telkens alles met de timer die in de app zelf zit.
Lijkt op het probleem dat ze hier oplossen met wat trucs. Jammer dat het nog niet met de standaard firmware kan.
https://ehoco.nl/zones-st...ock-s5-en-mappen-opslaan/

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Medione1210 schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:20:
[...]

Lijkt op het probleem dat ze hier oplossen met wat trucs. Jammer dat het nog niet met de standaard firmware kan.
https://ehoco.nl/zones-st...ock-s5-en-mappen-opslaan/
Ja, exact mijn probleem.
Pff... ik heb al die spullen in huis, maar heb echt geen zin om firmware te gaan flashen. Maar is zo te zien exact wat ik zou moeten doen met goede uitleg.

• Medione1210
Dr.Roelski schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:31:
[...]

Ja, exact mijn probleem.
Pff... ik heb al die spullen in huis, maar heb echt geen zin om firmware te gaan flashen. Maar is zo te zien exact wat ik zou moeten doen met goede uitleg.
Haha ik ook, maar ik heb er geen zin in. De tijd van 'lekker beetje klooien op de computer' ligt achter me. Liever nu iets wat gewoon meteen werkt zoals ik wil.

• Daniel.
Wie weet welke versie ik moet kopen om de nieuwste versie te hebben. Wil er eentje kopen maar zou niet weten welke de nieuwste/beste is. Je hebte xiaomi vacuum cleaner v2/V3 maar ook de roborock s50/s55
Wil er graag eentje hebben die ook map berekening ondersteuning heeft.
Ik moet nog even. Verder zoeken naar ze lijken zoveel op elkaar.
Even gekeken denk nu aan de T6 vanwege de dweilfunctie.

Daniel. wijzigde deze reactie 08-09-2019 01:47 (7%)

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23:31
Daniel. schreef op zondag 8 september 2019 @ 01:43:
Wie weet welke versie ik moet kopen om de nieuwste versie te hebben. Wil er eentje kopen maar zou niet weten welke de nieuwste/beste is. Je hebte xiaomi vacuum cleaner v2/V3 maar ook de roborock s50/s55
Wil er graag eentje hebben die ook map berekening ondersteuning heeft.
Ik moet nog even. Verder zoeken naar ze lijken zoveel op elkaar.
Xiaomi Roborock S50/S55 = V2
Xiaomi Roborock S6 = V3
Zie bijvoorbeeld https://www.amazon.de/dp/B07S1D8VM2/
De s6 is iig de nieuwste.

Zeehond wijzigde deze reactie 12-10-2019 20:57 (39%)
Reden: Referral verwijderd

• kernie
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 10-12 15:37
Nuevocasa schreef op zondag 8 september 2019 @ 01:49:
[...]

Xiaomi Roborock S50/S55 = V2
Xiaomi Roborock S6 = V3
Zie bijvoorbeeld https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_wieDDbF371VQ7
De s6 is iig de nieuwste.
De Xiaomi Roborock S50 MAX is nu ook aangekondigd, geen idee of dit nou de beste van het stel is of niet :/

PS4

• danbo055
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10-12 18:23
KingDurk schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 00:33:
Ik heb een IKEA bank met een soort gordijntje tussen de poten waar hij eerder gewoon onderdoor ging en het hele oppervlak schoon maakte onder de bank. Sinds kort gaat hij er niet meer onder en is de sensor blijkbaar gevoeliger. Zijn er meer mensen met gelijke ervaringen?
Yes, probleem had ik ook. Downgrade naar 1720 met flolevac was voor mij de oplossing:
LED-Maniak schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:17:
[...]

Met de app flolevac in de android store kan je switchen tussen oude en nieuwe firmware.

danbo055 wijzigde deze reactie 11-09-2019 17:33 (4%)

• marcelt
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 06-12 22:25
Vandaag S55 binnen gekregen. In het kader van de continuiteit ben ik op zoek naar wat reserve onderdelen. De originele bij Amazon zijn wat aan de prijs...ben dus benieuwd naar jullie ervaring met de wat minder originele onderdelen ('in reviews wordt gesproken over fake') die ruimschoots voorradig zijn bij de bekende chinese winkels. Ik vind fake niet erg...maar het moet niet (te veel) ten koste gaan van de kwaliteit.

Shit does not happen, it's being produced

• Chrisje1983
Ik zou er lekker originele onderdelen voor gebruiken.

De fake main borstel sluit niet netjes af omdat hij kleiner/zachter schijnt te zijn waardoor hij niet efficiënt het stof naar het stofbakje transporteert.

De fake hepa filters zijn niet uitwasbaar, lijkt mij heel vervelend.

Dan, de originele zijborstels kosten niet veel en de originele dwijldoekjes kosten ook niet veel daar ga ik niet op besparen. Een zij borstel gaat een jaar mee, voor 6 euro heb je er 2.

Een link met originele onderdelen heb ik hierboven geplaatst en ik heb inmiddels alle onderdelen besteld en ja, ze zijn origineel.

Ik heb met twee originele filters nu een jaar gedaan. En eigenlijk zijn ze nu beide op 25%. De mainbrush is naar een jaar op 40, en ik geloof de sidebrush op 25%.

Heb toch alles vernieuwd, na een jaar vind ik het niet zo erg.

Kosten,

Mainbrush 6,41
2 hepa uitwisbare filters 19,94 euro,
2 sidebrushes 5,69 euro
2 doekjes 6,33 euro.

39 euro totaal en je kan weer een jaar vooruit met nieuwe onderdelen. Hoewel de oude onderdelen nog niet versleten waren. Wel even in de sales kopen, ik zie dat een aantal onderdeeltjes nu ietsje duurder zijn. De filtertjes voor de dwijlbak heb ik nog laten zitten, en er kwamen er 4 extra mee bij de aankoop van de stofzuiger zelf dus die heb ik niet besteld.

De Ali shop link https://s.click.aliexpress.com/e/q2oV7dGk

Een hepa filter voor mijn Philips stofzuiger die ik nooit heb gebruikt omdat ik vlak daarna de s55 kocht is heel wat duurder ;)

• Karp
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09-12 11:23
Ik krijg in de app een melding dat er nieuwe firmware is. Versie 3.3.6_003028. Als ik probeer te updaten krijg ik een melding in het Chinees en is m'n enige optie het opnieuw te proberen. Nog meer mensen met dit probleem?

//edit ik zie op de achtergrond dat hij eigenlijk naar 3.3.9_001886 wil, maar daar kan ik niet op klikken?

Karp wijzigde deze reactie 20-09-2019 10:24 (19%)

www.erikkroes.nl

• JBS
  • Niet online
Ik zie in de Mi Home app (na het kiezen van de Roborock) nu de optie 'Location Management' waar je ruimtes kunt toevoegen en kunt selecteren. Iemand een idee wat je daarmee kunt? Zou dit dan toch een eerste stap naar multiple saved maps zijn voor de S5....

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10-12 17:15

Richh

HODL

Hey, ik ben ook van plan om een Xiaomi Roborock te kopen :)

Ik heb een paar vraagjes, misschien kunnen jullie me hier verder mee helpen:
  1. Hoe hoog is de charging dock van de Roborock? Ik heb 11 centimeter onder mijn tv meubel :P Op internet vind ik wisselende verhalen, 14 centimeter en 10 centimeter...
  2. Hoe is de Mi Home app? En is dat de enige service waarmee je de robot kan aanzetten en de plattegrond kan bekijken en dergelijke? Ik heb tot nu toe voor al mijn domotica eigenlijk de Xiaomi app ontweken, omdat ik eigenlijk geen Chinese servers wil mengen in mijn thuismeuk :P
  3. Heeft iemand ervaring met Domoticz icm de Roborock? Kan ik dat ding gewoon opnemen in m'n routines? En eventueel verschillende kamers selecteren vanuit Domoticz?
  4. Wat is nou precies het verschil tussen de S55 (v2) en de S6 (v3)?

Richh wijzigde deze reactie 23-09-2019 17:13 (4%)

• BlueSS50
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 10-12 13:52
marcelt schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:00:
Vandaag S55 binnen gekregen. In het kader van de continuiteit ben ik op zoek naar wat reserve onderdelen. De originele bij Amazon zijn wat aan de prijs...ben dus benieuwd naar jullie ervaring met de wat minder originele onderdelen ('in reviews wordt gesproken over fake') die ruimschoots voorradig zijn bij de bekende chinese winkels. Ik vind fake niet erg...maar het moet niet (te veel) ten koste gaan van de kwaliteit.
Gister mijn eerste set met spare parts binnen gekregen. 6 sidebrushes, 2 mainbrushes en 4 filters voor 10,50.
Ik heb alles goed vergeleken en uiteraard zijn het 'fakes' maar ik zie geen verschil in kwaliteit van de brushes. enigste verschil is dat er geen codes op staan.

Filters zijn iets minder qua pasvorm maar zijn prima. (en uitwasbaar)

• Daniel.
Ik heb hem gekocht. De Roborock S6 is het geworden. Witte variant met spare parts voor 510 uit Tsjechië.

Ben benieuwd :)

• G33st
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:17
(jarig!)
[Knip] Ik dacht in het 1S topic te zitten, bericht daar geplaatst [/knip]

G33st wijzigde deze reactie 26-09-2019 08:24 (126%)

• Spyran
Richh schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:09:
Hey, ik ben ook van plan om een Xiaomi Roborock te kopen :)

Ik heb een paar vraagjes, misschien kunnen jullie me hier verder mee helpen:
  1. Hoe hoog is de charging dock van de Roborock? Ik heb 11 centimeter onder mijn tv meubel :P Op internet vind ik wisselende verhalen, 14 centimeter en 10 centimeter...
  2. Hoe is de Mi Home app? En is dat de enige service waarmee je de robot kan aanzetten en de plattegrond kan bekijken en dergelijke? Ik heb tot nu toe voor al mijn domotica eigenlijk de Xiaomi app ontweken, omdat ik eigenlijk geen Chinese servers wil mengen in mijn thuismeuk :P
  3. Heeft iemand ervaring met Domoticz icm de Roborock? Kan ik dat ding gewoon opnemen in m'n routines? En eventueel verschillende kamers selecteren vanuit Domoticz?
  4. Wat is nou precies het verschil tussen de S55 (v2) en de S6 (v3)?
  1. Ik ben op het moment niet thuis, dus kan niet nameten maar ik denk eigenlijk dat hij 11 centimeter niet gaat redden. Ik heb trouwens de S55, misschien dat andere modellen nog afwijken.
  2. App is prima in gebruik. Simpele en grafische bediening en tot nu toe geen groot ongemak meegemaakt. Ik laat zelf trouwens iedere werkdag (15:00 uur) mijn gehele appartement stofzuigen middels de timer-functie. In de praktijk gebruik ik de app dus nooit meer. Heel af en toe om hem van achter de bank te laten komen om het reservoir te legen.
  3. Geen ervaring
  4. Geen idee, maar als ik het even snel check is het x2 qua prijs. Ik vond de S55 bij aanschaf eigenlijk al redelijk prijzig, het blijft toch 'maar een stofzuiger'. Op dat laatste ben ik na de aankoop volledig teruggekomen. Vanwege allergie veel baat bij een kraakschoon huis en het gemak is ongeëvenaard. Je hoeft natuurlijk niets in te laden en dat maakt hem nog een stuk relaxter dan de vaatwasser. ;)

• Chrisje1983
Mijn stofzuiger doet soms een mini ronde, hij begint zoals hij altijd doet, kapt z'n ronde af met een mooie boog terug naar de plint. En vervolgens gaat hij binnen die lijn z'n zigzag werk doen.

Ik heb een factory reset gedaan, firmware 1720 geflashed, want met die firmware deed hij erg goed zijn werk. Ik ben hem nu aan het testen en hij doet nog steeds kleine rondes. Word er een beetje flauw van, ik heb pi-hole nu ook uit gezet maar geen effect.

Meer mensen last van?

Edit> heb hem even op een willekeurige plek in huis gezet, en nu lijkt hij weer normaal te doen.

Probleem is, zijn lader heb ik ingebouwd onder het keukenblok. Ik was eigenlijk niet van plan om die te verhuizen en het werkte altijd zo mooi.

Chrisje1983 wijzigde deze reactie 30-09-2019 18:44 (20%)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Net de Roborock S4 besteld, hoort dat in dit topic? Roborock is rebranded Xiaomi of niet? Vind het vaag..

Hmm de S4 heeft blijkbaar niet de functie om kamers aan te duiden op de plattegrond, dit heeft de S6 wel.
Dan zou je bijv kunnen inplannen om alleen bepaalde kamers te doen.
Geen idee of ik het zal missen.

• cobalt60
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-12 14:56
Ik heb sinds een paar dagen de S6, en met de Home app kan ik de stofzuiger verschillende ruimtes laten doen. Echter, zoals anderen ook hebben opgemerkt, als je tijdens een volledige clean (waarbij hij de oppervlakte mapped) een deur opent tijdens het schoonmaken, doet hij de 'nieuwe' ruimte niet of slechts deels. Nu dacht ik, laat ik een zone clean doen, zodat hij de niet ontdekte ruimte later kan toevoegen aan de map die hij eerder heeft gemaakt. Maar deze ruimte blijft grijs.

Betekent dit dat ik weer een volledige clean moet doen en de oude kaarten weggooien? Lijkt me nogal omslachtig. Ik verplaats soms weleens iets in huis, en zou het erg vervelend vinden als ik niet gewoon in 1 ruimte een deel opnieuw kan laten mappen en dat toevoegen aan de reeds in kaart gebrachte ruimte.

Verder had ik alles netjes gesegmenteerd in ruimtes, maar de home app heeft hele kleine pixels in bepaalde ruimtes als extra ruimte/zone aangeduid (want deze kan ik aanvinken). Wil ik deze mergen, dan blijft hij steeds aangeven dat ik 2 zones moet selecteren. Ik krijg deze pixels met selecteerbaar locatie icoontje dus niet weg.

Ook heb ik nu dus netjes 'keuken', 'woonkamer', etc opgedeeld. Maar heb nu al 3x meegemaakt dat als ik een ruimte selecteer die na een andere ruimte komt te stofzuigen, de robot van zijn dock afrijdt en vervolgens na 20cm zegt, 'could not reach destination' en vervolgens weer terugrijdt naar zijn dock. Terwijl wanneer ik de ruimte er bij aanvink die hij eerst door zou moeten, hij die ruimte wel meepakt. Hebben anderen dit ook al meegemaakt?

Mijn mening tot nu toe is dat het niet echt heel prettig werkt.
Ik hoor graag jullie bevindingen m.b.t. de S6.

p.s. Voor diegenen met huisdieren die denken, eindelijk af van die honden/kattenharen. Dat is de hoofdreden waarom ik deze robot heb gekocht. Vooral overgang van winter naar lente seizoen verharen dieren veel meer dan normaal. Hierdoor moet ik om alles echt schoon te houden 2x per dag stofzuigen met 4 binnenkatten. (dat blijf je uiteraard houden op de hoger gelegen delen zoals kasten en planken). Sowieso ook handig als er oppas is die voor je huisdieren zorgen als je op vakantie bent.

Maar je denkt in eerste instantie niet na bij het feit dat je huisdieren het leuk kunnen vinden om speelgoed voor de robot neer te leggen, zijn weg gaan blokkeren, er op gaan zitten/staan/liggen. Of nog leuker, een ongelukje in huis hebben gehad, waardoor meneer de robot alles lekker uitsmeert met zijn borstels. :o

cobalt60 wijzigde deze reactie 09-10-2019 13:53 (19%)
Reden: Nog een constatering toegevoegd.

• _Piv0
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02:13
Als Conchita hier rare patronen maakt tijdens haar shift, is het vaak dat de sensoren aan de onderkant vies zijn. Even een doekje eroverheen en ze doet haar werk weer top! d:)b

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Arg wat een frustratie met de Roborock S4 :(
Ik krijg met geen mogelijkheid de WiFi gekoppeld. iPhone XR, na wisselen WiFi naar die van de roborock gebeurt er dus helemaal niks. Al 20x doorlopen..
En met een Samsung S6 kan ik geeneens inloggen met het account dat ik had aangemaakt.
Moest met telefoonnr registreren (wtf.. het is een stofzuiger...) maar inloggen kan simpelweg niet met dat account.
Registreren met een e-mailadres is me niet gelukt nog. (Bleek later in mn Gmail spam folder te zitten...)
Bah, nu al klaar mee eigenlijk :/

Na heel veel proberen komt de aap uit de mouw, je MOET locatiegegevens toestaan voor de app. Pas dan is de app in staat om de device te vinden en te koppelen. Mogelijk om de tijdzone te bepalen, maar privacy staat niet hoog in het vaandel blijkt wel...
Kon uiteindelijk wel e-mailadres toevoegen aan account en heb telefoonnr weer verwijderd. Ook werkt de app daarna wel zonder de locatiebepaling actief.

Snoer van het docking station is ook net te kort als je stopcontact op 1 meter hoogte op de muur zit. Kabeltje is iets van 80cm lang schat ik.

Maar goed ok met een positive note te eindigen: hij is relatief stil en gaat wel grondig te werk zo te zien :)
Hoop wel dat ie snel geroot kan worden ivm koppeling met m’n domotica. Jammer dat ze het met de nieuwere versies lastiger hebben gemaakt.

Na 1 dag gebruik:
-De dust bin is wel erg klein, veel kleiner dan die van de LG Hombot die ik ook heb. Zal dus vaak geleegd moeten maar zit volgens mij geen sensor in om dat te melden?
-de lidar kijkt door glas heen, wat een vreemde plattegrond oplevert als je ruiten tot aan de vloer lopen. Kaart wordt ook niet verbeterd nav de “botsingen”
-route naar docking houdt geen rekening met de bekende obstakels (probeerde door de eethoek te gaan waar ie niet tussen de stoelpoten past)
-reiniging is wel echt dik ok, zuigt goed

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 11-10-2019 16:38 (70%)

• Ronker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09-12 16:10
Heeft er iemand tips om ervoor te zorgen dat het bakje van de mopping functie wat harder tegen de grond gedrukt wordt?

Momenteel zie ik dat hij niet helemaal lekker schoonmaakt en als ik het bakje met de hand gebruik zet ik er waarschijnlijk meer druk op waardoor het beter schoon word.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

De Roborock S4 is helaas “bang” voor onze zwarte deurmat. Gaat er heel zenuwachtig doorheen. En loopt zich vaak vast als ie achteruit wil “vluchten” en zich dan schuin omhoog drukt tegen een kast. Vervolgens wieltjes van de vloer en hulpeloos roepen om hulp :’)
Dat wordt dus een no go area, maar eens zien hoe ik dat voor elkaar krijg want onze hal is standaard niet bereikbaar ivm dichte deur

• jhead22
  • Registratie: november 1999
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:55:
Net de Roborock S4 besteld, hoort dat in dit topic? Roborock is rebranded Xiaomi of niet? Vind het vaag..

[YouTube: Roborock S4 - Erster Blick auf den neuen Saugroboter - ifun.de]
Hmm de S4 heeft blijkbaar niet de functie om kamers aan te duiden op de plattegrond, dit heeft de S6 wel.
Dan zou je bijv kunnen inplannen om alleen bepaalde kamers te doen.
Geen idee of ik het zal missen.
Waar heb je de s4 besteld? Ik kan hem alleen op amazone usa vinden en die verzenden niet naar NL.

Vind je hem beter dan de 1S? Klopt het dat hij meerdere ruimtes ondersteund?

jhead22 wijzigde deze reactie 13-10-2019 17:59 (5%)

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@jhead22 zie giancarlo_f in "Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuigers) prijzen en levertijden"
En dit is m’n eerste Roborock, heb ook nog een LG Hombot.
Meerdere ruimtes zou ie moeten kunnen. Ik zie een update staan die dat mogelijk moet maken, maar ik wacht even met updaten ivm een mogelijke “jailbreak (weet niet of updaten de kans kleiner maakt dat het uiteindelijk lukt om hem te rooten)

• Inunekko
Ronker schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:48:
Heeft er iemand tips om ervoor te zorgen dat het bakje van de mopping functie wat harder tegen de grond gedrukt wordt?

Momenteel zie ik dat hij niet helemaal lekker schoonmaakt en als ik het bakje met de hand gebruik zet ik er waarschijnlijk meer druk op waardoor het beter schoon word.
Dit is al eerder gemeld in dit topic, geel doekje op maat knippen en ertussen doen

• Ronker
Inunekko schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:39:
[...]

Dit is al eerder gemeld in dit topic, geel doekje op maat knippen en ertussen doen
Heb erop gezocht maar kon t niet vinden. Thanks ga t proberen.

/▌

• Inunekko
Ronker schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:30:
[...]

Heb erop gezocht maar kon t niet vinden. Thanks ga t proberen.
En middelste plugje uit waterfilter halen, dan kan je gewoon sop toevoegen :*)

• Ronker
Inunekko schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:00:
[...]

En middelste plugje uit waterfilter halen, dan kan je gewoon sop toevoegen :*)
Dat heb ik toevallig van t weekend geprobeerd... Alles zeik nat haha. Heb bij beide filters dat witte eruit gehaald. of is het zo dat dat gele doekje wat meer tegenhoud?

/▌

• Ronker
Sinds het verplaatsen van de Vacuum, Resetten heb ik problemen met het laden van de map. Als ik de stofzuiger in HA aan zet zie ik wel de schoongemaakte meters oplopen maar bij blijft op charging, map loading staan. Iemand ervaring mee?

/▌

• Inunekko
Ronker schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:01:
[...]

Dat heb ik toevallig van t weekend geprobeerd... Alles zeik nat haha. Heb bij beide filters dat witte eruit gehaald. of is het zo dat dat gele doekje wat meer tegenhoud?
Ja, gele doek en mop doek houden het goed tegen. Wel met vullen ff de gaatjes afdekken

• Inunekko
Ronker schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:19:
Sinds het verplaatsen van de Vacuum, Resetten heb ik problemen met het laden van de map. Als ik de stofzuiger in HA aan zet zie ik wel de schoongemaakte meters oplopen maar bij blijft op charging, map loading staan. Iemand ervaring mee?
Ik had hetzelfde, alleen met meerdere zones laten cleanen via m'n Homey

• Ronker
Inunekko schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:43:
[...]

Ik had hetzelfde, alleen met meerdere zones laten cleanen via m'n Homey
Heb je dit ook op kunnen lossen. Ik heb meerdere zones via HA. Erger me dood dat t niet werkt nu.

/▌

• Inunekko
Ronker schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:51:
[...]

Heb je dit ook op kunnen lossen. Ik heb meerdere zones via HA. Erger me dood dat t niet werkt nu.
Niet opgelost helaas, cleaning history laat ook geen map zien. Maar in m excluded zones lagen nog wat kruimels dus heeft zn werk goed gedaan

• Quatz
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 16-10 13:45
jhead22 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:39:
Sinds kort is er ook een Roborock S4 uit. Hij lijkt op de S6 maar zonder dweil functie.
Hij kan wel meerdere ruimtes aan en heeft een virtuele no go zone. De opvang bak is ook iets groter dan de 1.
Hij heeft geen camera zoals de 1S. Wat ik zelf wel prettig vind aangezien alle data ook naar China wordt verstuurd. Hij is tot nu toe alleen in Amerika leverbaar via Amazone.

Zelf zit ik nog steeds te wachten op een internationale versie van de 1S, of een S4 als hij hier leverbaar wordt.

Bron: https://china-gadgets.com/roborock-s4-vacuum-robot/
Ik heb vorige week de S4 bij Amazon Duitsland besteld. Woensdag besteld, vrijdag in huis. Prima ding, bevalt tot nu toe uitstekend!

• Medione1210
Quatz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:11:
[...]

Ik heb vorige week de S4 bij Amazon Duitsland besteld. Woensdag besteld, vrijdag in huis. Prima ding, bevalt tot nu toe uitstekend!
Waarom niet de S4, die is goedkoper dan de S4 op Amazon.de?
(Overigens misschien handig om deze discussie te verplaatsen naar Roborock topic?)

Medione1210 wijzigde deze reactie 15-10-2019 21:46 (11%)

• Medione1210
jhead22 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:58:
[...]

Waar heb je de s4 besteld? Ik kan hem alleen op amazone usa vinden en die verzenden niet naar NL.

Vind je hem beter dan de 1S? Klopt het dat hij meerdere ruimtes ondersteund?
https://www.amazon.de/Sau...kb05vdExvZ0NsaWNrPXRydWU=

Alleen is de S5 regelmatig goedkoper.
CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:47:
Arg wat een frustratie met de Roborock S4 :(
Ik krijg met geen mogelijkheid de WiFi gekoppeld. iPhone XR, na wisselen WiFi naar die van de roborock gebeurt er dus helemaal niks. Al 20x doorlopen..
En met een Samsung S6 kan ik geeneens inloggen met het account dat ik had aangemaakt.
Moest met telefoonnr registreren (wtf.. het is een stofzuiger...) maar inloggen kan simpelweg niet met dat account.
Registreren met een e-mailadres is me niet gelukt nog. (Bleek later in mn Gmail spam folder te zitten...)
Bah, nu al klaar mee eigenlijk :/

Na heel veel proberen komt de aap uit de mouw, je MOET locatiegegevens toestaan voor de app. Pas dan is de app in staat om de device te vinden en te koppelen. Mogelijk om de tijdzone te bepalen, maar privacy staat niet hoog in het vaandel blijkt wel...
Kon uiteindelijk wel e-mailadres toevoegen aan account en heb telefoonnr weer verwijderd. Ook werkt de app daarna wel zonder de locatiebepaling actief.

Snoer van het docking station is ook net te kort als je stopcontact op 1 meter hoogte op de muur zit. Kabeltje is iets van 80cm lang schat ik.

Maar goed ok met een positive note te eindigen: hij is relatief stil en gaat wel grondig te werk zo te zien :)
Hoop wel dat ie snel geroot kan worden ivm koppeling met m’n domotica. Jammer dat ze het met de nieuwere versies lastiger hebben gemaakt.

Na 1 dag gebruik:
-De dust bin is wel erg klein, veel kleiner dan die van de LG Hombot die ik ook heb. Zal dus vaak geleegd moeten maar zit volgens mij geen sensor in om dat te melden?
-de lidar kijkt door glas heen, wat een vreemde plattegrond oplevert als je ruiten tot aan de vloer lopen. Kaart wordt ook niet verbeterd nav de “botsingen”
-route naar docking houdt geen rekening met de bekende obstakels (probeerde door de eethoek te gaan waar ie niet tussen de stoelpoten past)
-reiniging is wel echt dik ok, zuigt goed
Heb je je niet een beetje ingelezen voor je aankoop? De meeste 'problemen' die je bespreekt(donkere mat, kort snoer, problemen met installeren ,privacy etc. Is allemaal bekend en in vele fora en reviews van (eerdere) roborocks en andere vacuums besproken.

Is toch best een dure aankoop en zou jammer zijn als het niet aan je verwachtingen voldoet.

Medione1210 wijzigde deze reactie 15-10-2019 21:58 (60%)

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Medione1210 wel de nodige YouTube reviews gezien. En hij doet wat ie moet doen, alleen de app ellende en het korte snoer had ik niet goed meegekregen. Dat snoer is natuurlijk kwestie van langere variant uit de “snoerendoos” opduikelen ;)
Maar had het ff gehad met die app die ik maar niet aan de praat kreeg..

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 15-10-2019 22:16 (34%)

• Medione1210
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:15:
@Medione1210 wel de nodige YouTube reviews gezien. En hij doet wat ie moet doen, alleen de app ellende en het korte snoer had ik niet goed meegekregen. Dat snoer is natuurlijk kwestie van langere variant uit de “snoerendoos” opduikelen ;)
Maar had het ff gehad met die app die ik maar niet aan de praat kreeg..
Waarom heb je trouwens voor de s4 gekozen ipv de s5/S50? Qua prijs maakt het niet uit denk ik.
Heeft de S4 iets nieuws misschien?

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Even tussendoor, @derhenno @PuckStar heeft een van jullie wellicht even tijd de ts een update te geven of iemand wellicht interesse een nieuw deeltje aan te maken voor de roborock? Momenteel ziet de TS er wat kaal uit met voornamelijk die twee prominent zichtbare maar niet langer beschikare YouTube video’s :P.

Dark theme custom css select * from Fish;

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Medione1210 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:19:
[...]

Waarom heb je trouwens voor de s4 gekozen ipv de s5/S50? Qua prijs maakt het niet uit denk ik.
Heeft de S4 iets nieuws misschien?
Hoef geen dweilfunctie en de S4 is zit qua techniek op die van de S6 begreep ik, maar dan voor een prijs die (goede aanbiedingen uitgezonderd) onder de S5 ligt. Maar zag door de bomen het bos niet meer geef ik toe. En had ergens verwant dat de opvangbak van de S4, door het gebrek aan de dweiltank wel een stuk royaler zou zijn. Kan nu 2 dagen mee, zit dan vol (3 katten, veel haren). Wordt op termijn misschien minder als ie alle haren uit het vloerkleed heeft weten te schrapen ;)
Dat “bang voor zwart” was me niet bekend, is wel echt jammer want die deurmat wordt wel goed schoon als ie er zonder angst overheen zou gaan..

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 15-10-2019 22:51 (34%)

• Medione1210
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:47:
[...]

Hoef geen dweilfunctie en de S4 is zit qua techniek op die van de S6 begreep ik, maar dan voor een prijs die (goede aanbiedingen uitgezonderd) onder de S5 ligt. Maar zag door de bomen het bos niet meer geef ik toe. En had ergens verwant dat de opvangbak van de S4, door het gebrek aan de dweiltank wel een stuk royaler zou zijn. Kan nu 2 dagen mee, zit dan vol (3 katten, veel haren). Wordt op termijn misschien minder als ie alle haren uit het vloerkleed heeft weten te schrapen ;)
Dat “bang voor zwart” was me niet bekend, is wel echt jammer want die deurmat wordt wel goed schoon als ie er zonder angst overheen zou gaan..
Kun je met de s4/s5(0) inmiddels ook al verschillende kaarten opslaan én die via een schema laten starten?
Dus bijv. Dag 1 hele verdieping, dag 2 keuken etc.

Het kan wel via https://ehoco.nl/zones-st...ock-s5-en-mappen-opslaan/ en misschien andere hacks(?),
maar kan het ook al via de standaard software?

• JBS
  • Niet online
Medione1210 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:02:
[...]

Kun je met de s4/s5(0) inmiddels ook al verschillende kaarten opslaan én die via een schema laten starten?
Dus bijv. Dag 1 hele verdieping, dag 2 keuken etc.

Het kan wel via https://ehoco.nl/zones-st...ock-s5-en-mappen-opslaan/ en misschien andere hacks(?),
maar kan het ook al via de standaard software?
S5, nee. Wel zag ik recent dit in de app verschijnen JBS in "Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2)"

• Medione1210
JBS schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:08:
[...]
S5, nee. Wel zag ik recent dit in de app verschijnen JBS in "Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2)"
Dank voor je bericht. Hopelijk komt het wel, want als de kaarten toch al opgeslagen kunnen worden lijkt me dit niet zo moeilijk om toe te voegen.

• Inunekko
Ronker schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:51:
[...]

Waar ik me ook aan erger is dat de mopping functie niet ingesteld kan worden in Homey en ik kan de meldingen niet gebruiken. Zou graag willen dat als het bakje vol is, dat ie dan naar de vuilnisbak rijdt.

• Ronker
Inunekko schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:17:
[...]

Waar ik me ook aan erger is dat de mopping functie niet ingesteld kan worden in Homey en ik kan de meldingen niet gebruiken. Zou graag willen dat als het bakje vol is, dat ie dan naar de vuilnisbak rijdt.
Ben ik het mee eens. Ikzelf gebruik de mop functie niet. Ik gebruik quiet functie als ik mop en 1x per week laat ik de stofzuiger naar een bepaalde plaats rijden om leeg te maken en het filter te vervangen en schoon te maken.

Er zit volgensmij geen sensor ingebouwd voor het bakje dat vol raakt. Heb de melding zelf nog nooit gekregen op de mihome app.

/▌

• Akumu22
  • Registratie: december 2017
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:47:
[...]
Kan nu 2 dagen mee, zit dan vol (3 katten, veel haren). Wordt op termijn misschien minder als ie alle haren uit het vloerkleed heeft weten te schrapen ;)
Ik ben van plan om ookk de S4 aan te schaffen, ook hier katten. Hoe ervaar jij de combinatie borstel+(katten) haar. draaien deze eromheen en uiteindelijk vast of heb je hier geen last van?

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Akumu22 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:30:
[...]

Ik ben van plan om ookk de S4 aan te schaffen, ook hier katten. Hoe ervaar jij de combinatie borstel+(katten) haar. draaien deze eromheen en uiteindelijk vast of heb je hier geen last van?
Nog niet heel lang in gebruik, maar nu 1x wat haren die er omheen waren gedraaid gehaald, maar was niet vastgelopen ofzo. Toegang tot de borstel is heel eenvoudig.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 16-10-2019 11:35 (3%)

• Inunekko
Ronker schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:20:
[...]

Ben ik het mee eens. Ikzelf gebruik de mop functie niet. Ik gebruik quiet functie als ik mop en 1x per week laat ik de stofzuiger naar een bepaalde plaats rijden om leeg te maken en het filter te vervangen en schoon te maken.

Er zit volgensmij geen sensor ingebouwd voor het bakje dat vol raakt. Heb de melding zelf nog nooit gekregen op de mihome app.
Ik krijg de meldingen wel in de MiHome app, ook als de sensors schoongemaakt moeten worden

• Ronker
Inunekko schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:10:
[...]

Ik krijg de meldingen wel in de MiHome app, ook als de sensors schoongemaakt moeten worden
Dan zal hij bij mij ook wel komen. Ik maak hem op zondag altijd leeg ivm de wekelijkse schoonmaak.

/▌

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Inunekko schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:10:
[...]

Die melding over sensor schoonmaken is time based, na elke 30 uur actie krijg je die.
Naar mijn weten zit er geen sensor dat de dust bin vol zit. Alleen dat de filter (na 150 uur) schoongemaakt moet.

• PuckStar
Zeehond schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:38:
Even tussendoor, @derhenno @PuckStar heeft een van jullie wellicht even tijd de ts een update te geven of iemand wellicht interesse een nieuw deeltje aan te maken voor de roborock? Momenteel ziet de TS er wat kaal uit met voornamelijk die twee prominent zichtbare maar niet langer beschikare YouTube video’s :P.
Ik zal er binnenkort even naar kijken!

• michielvz
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08-12 20:10
Voorheen lukte het me om de S5 de 1e verdieping te laten doen zonder dat de opgeslagen kaart van de begane grond een puinhoop wordt. Nu lukt dat niet meer en probeert de roborock de kaart uit te breiden. De kaart is daardoor direct waardeloos. Weet iemand of en hoe dit op te lossen is?

• Jacco91
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10-12 16:33
Ik ben een beetje in de war door de roborock S4 en S5. Wat ik gelezen heb is dat de S4 onder de s5 in de markt geplaatst is. Als ik echter naar prijzen ga kijken dan is de S5 goedkoper dan de S4, terwijl de S5 extra dweilfunctie heeft. S4 via Amazon voor €415 en S5 voor €394 via bol.com

Mis ik iets of is de S5 dan gewoon de beste keuze?

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06:28
Iemand hier die Valetudo draait? Zo ja, goede ervaring mee? Ik wil het installeren op mijn S50..
https://github.com/Hypfer...Installation-Instructions

Dacuuu wijzigde deze reactie 21-10-2019 21:58 (12%)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Dacuuu
Ondertussen zijn we een paar uur verder.

Ik heb inmiddels Valetudo draaien, mn zuigertje is officieel cloud-vrij.
Op de Valetudo's eigen website staat geen kant en klare fw image, die moet je zelf maken, maar je hebt een andere website waar ze de firmware's wel kant en klaar aanbieden, dit is een stuk fijner!

Een paar weetjes De manier zoals ik het gedaan heb, heb je dus een android telefoon nodig. De officiële stappen op
https://github.com/Hypfer/Valetudo zijn universeel.

1) Ik had de officiële 1910 fw van xiaomi, schijnbaar hebben ze hier wat in veranderd waardoor het uploaden van eigen images niet werkt. Dus ik heb mn S50 een hard reset gegeven, hiermee zet hij de oude fw terug waarmee de robot kwam. In mijn geval was dit: 3.3.9_001134

2) Vervolgens de kapiba Xiaomi home app mod gebruikt om makkelijk mijn stofzuiger token uit te lezen.

3) Download de kant en klare image van https://vacuumz.info/download/gen2/
Ik heb versie vacuum_valetudo_1898.pkg gepakt!

4) Xvacuum app gebruikt om de image op je stofzuiger te uploaden.

5) Na een tijdje is het updaten klaar, dan kan je naar http://lokaal-ip-stofzuiger gaan..

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Voordeel van de S5 tov de S4 (en S6) is dus ook dat deze al wel te rooten is. Voor de S4 blijft het maar de vraag aangezien men de beveiliging tegen dit soort hacks blijkbaar heeft opgeschroefd.

• SensationRS
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 06-12 06:19
Dacuuu schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:04:
Ondertussen zijn we een paar uur verder.

Ik heb inmiddels Valetudo draaien, mn zuigertje is officieel cloud-vrij.
Op de Valetudo's eigen website staat geen kant en klare fw image, die moet je zelf maken, maar je hebt een andere website waar ze de firmware's wel kant en klaar aanbieden, dit is een stuk fijner!

Een paar weetjes De manier zoals ik het gedaan heb, heb je dus een android telefoon nodig. De officiële stappen op
https://github.com/Hypfer/Valetudo zijn universeel.

1) Ik had de officiële 1910 fw van xiaomi, schijnbaar hebben ze hier wat in veranderd waardoor het uploaden van eigen images niet werkt. Dus ik heb mn S50 een hard reset gegeven, hiermee zet hij de oude fw terug waarmee de robot kwam. In mijn geval was dit: 3.3.9_001134

2) Vervolgens de kapiba Xiaomi home app mod gebruikt om makkelijk mijn stofzuiger token uit te lezen.

3) Download de kant en klare image van https://vacuumz.info/download/gen2/
Ik heb versie vacuum_valetudo_1898.pkg gepakt!

4) Xvacuum app gebruikt om de image op je stofzuiger te uploaden.

5) Na een tijdje is het updaten klaar, dan kan je naar http://lokaal-ip-stofzuiger gaan..
Os dat rooten ook te doen voor een totale leek op dat gebied?

• Dacuuu
SensationRS schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:00:
[...]

Os dat rooten ook te doen voor een totale leek op dat gebied?
Ja dat kan wel. Maar ik kan niet vanaf hier zien hoeveel kennis jij hebt. :+

• Spyran
CyBeRSPiN schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:49:
[...]

Die melding over sensor schoonmaken is time based, na elke 30 uur actie krijg je die.
Naar mijn weten zit er geen sensor dat de dust bin vol zit. Alleen dat de filter (na 150 uur) schoongemaakt moet.
Kan het zijn dat hij checkt hoeveel kracht hij moet zetten om de lucht er doorheen te blazen? Dus als afvalbakje helemaal vol is dan moet hij veel meer kracht zetten. Volgens mij heb ik een dergelijke melding wel eens gehad.

• Akumu22
  • Registratie: december 2017
Hallo,

Ik ben van plan om ook een stofzuiger aan te schaffen het wordt sowieso een Xiaomi, alleen welk tyoe?
Ik hoef niet per se een dweil functie, nu begreep ik dat de s4 eigenlijk de s6 is maar dan zonder dweil functie dus dieze zou in principe geschikt zijn. Nu las ik ook dat er wat problemen zijn met dit model?

Heeft iemand hier praktijk ervaring mee of zijn dit vooral 'firmware' issues die middels een update verholpen worden/zijn? Of dan toch beter voor de s50 gaan?

Alvast bedankt :)

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:00
Spyran schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:27:
[...]

Kan het zijn dat hij checkt hoeveel kracht hij moet zetten om de lucht er doorheen te blazen? Dus als afvalbakje helemaal vol is dan moet hij veel meer kracht zetten. Volgens mij heb ik een dergelijke melding wel eens gehad.
De sensors en andere onderhoudszaken zijn time based. Ik merk dat als de dustbin vol zit hij z’n rondje niet afmaakt maar weer terug naar de Dock.

• Spyran
Klopt, maar er zijn nog twee verschillende stadia volgens mij. Hij geeft eerst nog een "Please clean dust bin" en vervolgens gaat hij op halve kracht zuigen, omdat hij waarschijnlijk zijn lucht niet kwijt kan door de uitlaatfilter.

Leeg hem zelfs overigens veel te weinig, dus krijg het bovenstaande regelmatig in m'n app. Staat onder de bank en niet zien = niet onthouden.
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True