Fullpower schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:07:
[...]
Het gaat om het nieuwste serie; een split model.
Hmm.. Als 4,6kW incl. 3kW electrisch element is, dan valt dat vies tegen; dan doet de WP zelf nagenoeg niets meer... en heb ik te weinig vermogen...
Maar als ik de datasheet goed bekijk zie ik een ingangsvermogen van 2kW bij 4,6kW thermisch uit. Als dat incl. element zou zijn, zou ik een ingangsvermogen van meer dan 3kW verwachten (cop is 1 voor element)...
Wat is het is het exacte model?
Als het incl elektrisch element is kan je dat ook met paar klikken met google vinden door COP <1,5 voor het model.
Aan de hand van je gegevens denk ik dat je buitenunit WH-UD07HE5-1 bedoeld, waar ik eerder al eens op heb gereageerd.
Die 4,6kW@A-15 is zonder elektrisch element met opgenomen vermogen van 2,1kW
Maar dan nog ga je dat waarschijnlijk niet redden als je echt 4,5kw aan warmte nodig hebt, in de standaard-test condities wordt defrosten niet meegenomen, als ook dat je woning dan bij Tb=-15C ook voldoende moet hebben aan een aanvoer Ta van 35C voor het afgifte systeem, ook de lengte van je koelgasleiding is nog van belang bij dit model.
Dat zijn nu eenmaal de test condities in EU voor verwarmingstoestellen, die niet naadloos aansluiten op de werkelijke praktijk.
Over de WH-UD07HE5-1 is meer dan genoeg info te vinden op I-net, het is een van de
meer geteste modelen van Pana, gebruik eens google.
[
Voor 4% gewijzigd door
Domba op 07-11-2017 08:26
]
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant