Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 12:31
Reloader schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:00:
[...]

Nee, factory reset probeer ik altijd uit te stellen irritant dat ik dan weer wat whatsapp gesprekken mis enzo,
heb jij google locatie services aan of uit staan?
Je kan ze back-uppen naar Google Drive, tenzij je dat niet handig vindt natuurlijk. Een back-up kun je terugplaatsen. Lokaal staat er ook een back-up van maximaal 7 dagen, ik weet alleen niet of die er ook staat als je geen bacl-up naar Google Drive maakt.

Deze back-up mogelijkheden maakt het wel heel makkelijk om wat met je telefoon te experimenteren. Ik heb in 10 minuten altijd alles weer op mijn telefoon staan en ingesteld staan.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 10:49
Net getest ritje van 20 minuten en lijkt nu weer te werken met Google assisted GPS aan 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
YdieresiS schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:57:
[...]

Je kan ze back-uppen naar Google Drive, tenzij je dat niet handig vindt natuurlijk. Een back-up kun je terugplaatsen. Lokaal staat er ook een back-up van maximaal 7 dagen, ik weet alleen niet of die er ook staat als je geen bacl-up naar Google Drive maakt.

Deze back-up mogelijkheden maakt het wel heel makkelijk om wat met je telefoon te experimenteren. Ik heb in 10 minuten altijd alles weer op mijn telefoon staan en ingesteld staan.
Waarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Verwijderd schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:43:
[...]

Whatsapp > Drie puntjes rechtsbovenin > Instellingen > Chats > Chat back-up
nooit geweten dat ik die op commando kon laten lopen... 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09 09:27
Ik had nog een oude roze Xiaomi Mi A1 in de kast liggen met gebroken scherm, en nog een zwart display. Gister verveelde ik mij en heb deze er even opgezet. Ik moet zeggen dat ik het beter vind staan dan het witte standaard display.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jmmVhQn.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door dimmak op 03-04-2019 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muzaik
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-09 22:13
Reloader schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:33:
Net getest ritje van 20 minuten en lijkt nu weer te werken met Google assisted GPS aan 😁
Wat bedoel je juist met google assisted GPS ? Waar staat dit juist in de settings ?
Bij mij werkt het 6/10 ook goed met een snelle fix, maar de andere keren doet hij er toch 2tal minuten over voor een fix is voor navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Daarmee bedoel ik de locatie diensten van Google bij privacy en locatie instellingen @Muzaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb sinds de laatste update volte maar weer aan laten staan. Ligt het aan mij, of kost het meer moeite om een verbinding tot stand te brengen? Vandaag heb ik bv al 3x iemand voor een tweede keer terug moeten bellen omdat de verbinding de eerste keer niet tot stand kwam. Denk dan aan na 1x overgaan was de verbinding weg, of het blijft stil.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

franssie

Save the albatross

@pven waar staat de volte optie bij jou? Sinds de maart update lijk ik deze kwijt te zijn namelijk ...
edit en ik ben niet de enige lijkt het https://forum.xda-develop...4g-lte-mode-gone-t3729887

edit2: en daar staat ook de oplossing
Hey! To get VoLTE again, you have to type *#*#86583#*#* (or *#*#VOLTE#*#*).
Dat lijkt inderdaad te werken.

[ Voor 64% gewijzigd door franssie op 04-04-2019 12:17 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@franssie Ik doe het inderdaad via die *# - optie, een andere optie ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
M'n USB-C connector begint nu wel flink te haperen bij het opladen. Er zit ook wel een tikkeltje speling in als ik m'n Anker oplaadkabel aansluit. Weet niet of dat meer is geworden, want er zat vanaf het begin al een heel klein beetje speling in. Hoopte eigenlijk dat hij het minstens zou redden tot de introductie van de A3. Maar er kan natuurlijk ook gewoon stof in zitten. Wat denken jullie, even de stofzuiger er tegenaan zetten? Of met perslucht (uit een spuitbus) schoonmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
JohnBlutarski schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:04:
M'n USB-C connector begint nu wel flink te haperen bij het opladen. Er zit ook wel een tikkeltje speling in als ik m'n Anker oplaadkabel aansluit. Weet niet of dat meer is geworden, want er zat vanaf het begin al een heel klein beetje speling in. Hoopte eigenlijk dat hij het minstens zou redden tot de introductie van de A3. Maar er kan natuurlijk ook gewoon stof in zitten. Wat denken jullie, even de stofzuiger er tegenaan zetten? Of met perslucht (uit een spuitbus) schoonmaken?
Ik buig altijd een paperclip recht en haal dan het stof er uit. Werkt goed en nog nooit iets mee beschadigd. Werkt ook goed voor de 3.5mm ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarown2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik had al langere tijd hetzelfde probleem. Na 2 of 3 keer proberen en draaien van de stekker lukte het altijd wel om op te laden.

Toevallig heb ik een paar dagen geleden m'n poort schoongemaakt met een heel fijn tangetje. Er kwam bijna geen stof uit, maar het probleem lijkt opgelost. Met een paperclip zoals @JohnBlutarski zegt, lijkt me trouwens ook een prima aanpak. Wel eerst even je telefoon uitzetten voor de zekerheid.

Overigens heb ik perslucht uit zo'n bus ook geprobeerd. Ik kan je uit ervaring vertellen dat je daarmee moet oppassen. Als je hard en dichtbij spuit (centimeters), is het nog vloeibaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 16:42

me1299

$ondertitel

Vorige week mijn A1 opgestuurd omdat de usb poort niet meer wilde laden. Alleen als je een usb kabel scheef forceert pakte hij weer.

Ben benieuwd hoe lang ik hem kwijt ben.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@DeathKnight24 Uit nieuwsgierigheid: naar wie heb je het toestel verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:06
Hier hetzelfde probleem, sinds 2 dagen moet ik de laden beetje heen en weer wiebelen zodat hij wel laad. Anders doe ik stekker erin(orgineel) maar laad hij niet.

Zoals ik lees gewoon met een klein pinnetje de poort schoonmaken? Er zal dan niets kapot kunnen gaan?

Of zijn er andere manieren om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Sjaakie NL schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:03:
[...]

Hier hetzelfde probleem, sinds 2 dagen moet ik de laden beetje heen en weer wiebelen zodat hij wel laad. Anders doe ik stekker erin(orgineel) maar laad hij niet.

Zoals ik lees gewoon met een klein pinnetje de poort schoonmaken? Er zal dan niets kapot kunnen gaan?

Of zijn er andere manieren om dit op te lossen?
Ik heb het poortje ook schoongemaakt laatste en heb er halve hamsters uit geplukt dus het heeft zeker wel effecten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Touchdomex schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:19:
[...]

Ik heb het poortje ook schoongemaakt laatste en heb er halve hamsters uit geplukt dus het heeft zeker wel effecten.
Gebruik een plastic of houten tanden stoker.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

pven schreef op woensdag 10 april 2019 @ 07:28:
@DeathKnight24 Uit nieuwsgierigheid: naar wie heb je het toestel verzonden?
Naar Belsimpel, waar ik de telefoon gekocht heb.

Ik heb zelf in eerste instantie ook geprobeerd met een satéprikker voorzichtig het e.e.a. schoon te maken. Maar waar je vroeger bij een Micro USB nog duidelijk wat zag vind ik het met USB type-C onmogelijk om nog iets uit te richten. Er zat iig niet zichtbaar stof in oid.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Voor wat het waard is, de Mi A1 wordt hier genoemd als kandidaat voor Android Q:
https://www.androidcentra...e-know-will-get-android-q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarown2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 09:14
sambalbaj schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 07:24:
Voor wat het waard is, de Mi A1 wordt hier genoemd als kandidaat voor Android Q:
https://www.androidcentra...e-know-will-get-android-q
Ik las het inderdaad ook. Hier plaatsen ze er als opmerking bij dat ze "er niet van uitgaan dat de A1 Android Q zal ontvangen, gezien de matige historie die Xiaomi heeft met OS-updates, zelfs met zijn Android One-telefoons. We hopen echter dat we ongelijk hebben."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nou ja ik ben bang dat als we wel zo'n Q update krijgen dat de laatste update is en dan heb ik liever een stabielere P dan een instabiele Q.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04:47
Touchdomex schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:25:
Nou ja ik ben bang dat als we wel zo'n Q update krijgen dat de laatste update is en dan heb ik liever een stabielere P dan een instabiele Q.
De Mi A1 valt in het Android One programma, dat betekend 2 jaar upgrades (dus tot 5 september 2019) en 3 jaar updates (dus tot 5 september 2020). Ze zouden dus prima een Q build uit kunnen brengen en die krijgt dan nog bijna één jaar patches.

Laat ik het zo stellen. Ik zou het apart vinden als er geen Android Q voor uitkomt.
Jarown2 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:17:
Hier plaatsen ze er als opmerking bij dat ze "er niet van uitgaan dat de A1 Android Q zal ontvangen, gezien de matige historie die Xiaomi heeft met OS-updates, zelfs met zijn Android One-telefoons. We hopen echter dat we ongelijk hebben."
Vind dit wel een bold statement. Mi A1 is uitgekomen met Android 7 en draait inmiddels op Android 9 en als ik mij niet vergis kwamen beide upgrades rond het nieuwe jaar, dus ook behoorlijk snel.

[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 16-04-2019 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

rens-br schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:30:
[...]

De Mi A1 valt in het Android One programma, dat betekend 2 jaar upgrades (dus tot 5 september 2019) en 3 jaar updates (dus tot 5 september 2020). Ze zouden dus prima een Q build uit kunnen brengen en die krijgt dan nog bijna één jaar patches.
Ah ik was in de veronderstelling dat je recht had op 2 jaar updates. Dat is wel fijn om te horen.

Aangezien ondanks dat ik zelf klaar ben met het toestel nieuwe halen begint te jeuken Doet die het qua performance perfect dus die gaat eigenlijk nog niet vervangen worden zolang updates blijven komen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

[...]

Ik las het inderdaad ook. Hier plaatsen ze er als opmerking bij dat ze "er niet van uitgaan dat de A1 Android Q zal ontvangen, gezien de matige historie die Xiaomi heeft met OS-updates, zelfs met zijn Android One-telefoons. We hopen echter dat we ongelijk hebben."
Matige updates? Hoe noemen ze motorola dan? :+

Maar mocht die niet via de officiele kanalen binnenkomen, zal er vast wel een Q komen via de onofficiele weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
[...]

Matige updates bij Xiaomi? Nouw ik denk dat je in de verkeerde topic zit. Xiaomi is qua security patches veel beter en sneller dan bij andere fabrikanten.

Waar ik de April patch vorige week had. Heeft mijn vrouw met haar Samsung het pas gisteren ontvangen ;) Enige waar ze moeilijk mee zijn de ''OS upgraded'' maar goed dat heb je bij elke fabrikant. Ik heb geen 1 fabrikant nog 2-3 OS upgraded zien uitvoeren op een toestel van 2-3 jaar oud jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

theduke1989 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:32:
[...]

Matige updates bij Xiaomi? Nouw ik denk dat je in de verkeerde topic zit. Xiaomi is qua security patches veel beter en sneller dan bij andere fabrikanten.

Waar ik de April patch vorige week had. Heeft mijn vrouw met haar Samsung het pas gisteren ontvangen ;) Enige waar ze moeilijk mee zijn de ''OS upgraded'' maar goed dat heb je bij elke fabrikant. Ik heb geen 1 fabrikant nog 2-3 OS upgraded zien uitvoeren op een toestel van 2-3 jaar oud jij wel?
Probleem is vooral dat elke security update ook patches uitkomen en die weer wat stuk maken. Geen enkele update is flawless geweest. Soms valt het mee en soms zijn het dingen die je toch niet gebruikt.

Je krijgt bij elke update wel weer andere bugs terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-09 08:16
Ik heb eigenlijk nog geen bugs gevonden op mijn Mi A1. GPS werkt nauwkeurig, camera werkt goed, LTE en VoIP doen het etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Ik heb sinds ongeveer een jaar de Mi A1. Zeer tevreden, maar helaas haal ik hem net uit m'n zak en doet het scherm niet zoveel meer.

Rebooten (gewoon en power + vol up) geeft een zwart scherm dat wel aan is. Ik zie namelijk wel de backlight. Knoppen geven ook licht en als ik de power knop indruk hoor ik het geluid van (un)locken (zo'n klik).

Ik heb geprobeerd in dit topic te zoeken, maar scherm en zwart zijn nogal veelgebruikte woorden en dan niet in de combinatie die ik zoek. Google geeft ook alleen maar andere problemen met de Mi A1.

Het scherm is dus niet helemaal dood, maar mogelijk is het toch wel kapot. Iemand bekend met dit probleem? is het mogelijk toch een bug?

OPGELOST:
Bij een reboot zag ik strepen onderaan en bovenaan het scherm. Toen ik wat druk zette op het scherm, deed deze het ineens weer. Viel me ook wel op dat het scherm niet heel vast zit. Je kan het makkelijk indrukken. Kan ook zijn dat het metaal wat gebogen is.

[ Voor 17% gewijzigd door Framoes op 20-04-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@theduke1989 Welke april-patch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royobodzjo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-11-2024
ik heb het probleem dat mijn webpagina's ineens zwart worden als ik dan de app sluit en opnieuw open is de tekst weer te lezen erg hinderlijk vindt ik iemand een fix hiervoor?

En misschien tips voor resetten en wifi wachtwoorden backuppen mochten er geen oplossingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Framoes schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:14:
Ik heb sinds ongeveer een jaar de Mi A1. Zeer tevreden, maar helaas haal ik hem net uit m'n zak en doet het scherm niet zoveel meer.

Rebooten (gewoon en power + vol up) geeft een zwart scherm dat wel aan is. Ik zie namelijk wel de backlight. Knoppen geven ook licht en als ik de power knop indruk hoor ik het geluid van (un)locken (zo'n klik).

Ik heb geprobeerd in dit topic te zoeken, maar scherm en zwart zijn nogal veelgebruikte woorden en dan niet in de combinatie die ik zoek. Google geeft ook alleen maar andere problemen met de Mi A1.

Het scherm is dus niet helemaal dood, maar mogelijk is het toch wel kapot. Iemand bekend met dit probleem? is het mogelijk toch een bug?

OPGELOST:
Bij een reboot zag ik strepen onderaan en bovenaan het scherm. Toen ik wat druk zette op het scherm, deed deze het ineens weer. Viel me ook wel op dat het scherm niet heel vast zit. Je kan het makkelijk indrukken. Kan ook zijn dat het metaal wat gebogen is.
Toch een beetje te vroeg gejuicht. Scherm valt uit als de telefoon in m'n broekzak heeft gezeten en soms ook bij gebruik touchscreen. Bij de telefoon wat buigen en druk zetten op het scherm krijg ik soms weer beeld, maar dat wordt natuurlijk steeds minder doordat het toestel wel wat gemangeld is. Denk dat de verbinding tussen scherm en moederbord (o.i.d.) niet helemaal lekker meer is.

Beetje vervelend dat dit dan net in het paasweekend gebeurt. Snelst mogelijke levering van een nieuwe telefoon (dat wordt waarschijnlijk een Mi A2) is dan dinsdag :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou heb eindelijk de upgrade naar pie ook durven maken en .... Alles werkt nog.
Toch vind ik het maar een matige upgrade, maar dat ligt vooral aan pie. De Teletubbie iconen, balk onderin, klok aan de andere kant etc. En volgens mij is de batterij duur iets slechter.

Toch niet helemaal het idee van Android One dat je door problemen met updates die een half jaar niet durft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@sambalbaj Het meeste is op te lossen met een andere launcher (bv Nova). Ik heb juist het idee dat mijn batterij met Pie langer mee gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 14:04
De April 2019 update is voor mij beschikbaar, hij is 257.6 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Destrega schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:32:
Hoop dat mijn 4G connectie dan wat beter is. Heb op veel plekken met KPN geen 4G op 1 of andere vreemde reden. Het springt pas op 4g na reboot telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Destrega schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:32:
Weer geen changelog te vinden vermoed ik? (@Chris.nl misschien ? )

Ik kan wel iets vinden:
For Mi A1, the version number of the new build is V10.0.8.0.PDHMIXM. According to a user report, IDEA (an Indian wireless carrier) VoLTE service is finally working after this update.
En op https://forum.xda-develop...p=79411954&postcount=2083 is iets terug te vinden, voornamelijk klachten dat oude bugs niet op zijn gelost:
Another update... Nothing fixed. Wifi & Bluetooth slow speed on 2.4ghz networks remains... Netflix bug on wifi on 2.4ghz networks remains...

[ Voor 60% gewijzigd door pven op 26-04-2019 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:17:
[...]

Weer geen changelog te vinden vermoed ik? (@Chris.nl misschien ? )
Ik weet net zoveel als jou. Dat bluetooth icm wifi op 2.4ghz elkaar bijt lijkt me logisch als er geen dedicated antennes voor beide zijn. Ik heb dat zelf voor lief genomen en zit net zo makkelijk op 5ghz met wifi.

Volgens mij is het gewoon de laatste security patch met misschien wat fixes onder de moterkap die we wellicht nooit te horen zullen krijgen. An sich ben ik nog steeds content met m'n A1.
-edit- update draait hier inmiddels prima, 'k merk geen verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 27-04-2019 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royobodzjo
help mijn mi a1 is gevallen weet iemand waar of hoe je goedkoopst aan een nieuw scherm komt?

En is het mogelijk om een lagere resolutie scherm te plaatsen aangezien de batterij dan wellicht langer mee gaat

[ Voor 38% gewijzigd door Royobodzjo op 27-04-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royobodzjo
Maar iemand wel een adres waar ik het goedkoop kan laten vervangen zelf doen zie ik niet zitten, ben te bang om iets stuk te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Royobodzjo schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 12:08:
Maar iemand wel een adres waar ik het goedkoop kan laten vervangen zelf doen zie ik niet zitten, ben te bang om iets stuk te maken
Loop naar een telefoonwinkel in de buurt/het centrum/stad dichtbij? Iedere reparateur kan dat zo voor je maken.

[ Voor 29% gewijzigd door jodeltje op 27-04-2019 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royobodzjo
Dat begrijp ik maar 100 euro is behoorlijk fors dit was bij de zaken waar ik geweest ben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zie geen negatieve geluiden over de april-patch. Vanavond zal ik hem er ook eens op gaan zweten zetten. :)

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 28-04-2019 09:21 . Reden: :+ ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
pven schreef op zondag 28 april 2019 @ 07:28:
Ik zie geen negatieve geluiden over de april-patch. Vanavond zal ik hem er ook eens op gaan zweten. :)
Niet te hard zweten hé, volgens mij is ie niet waterdicht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@pven draait hier prima.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
Bij mij werkt sinds de update de ingebouwde files app niet meer. Staat nog wel bij geïnstalleerde applicaties, maar kan hem niet vinden in de app drawer. Wel te vinden via de Google search bar maar niet te openen.

xbl: superlucky luke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Annoying-Orange even getest maar werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@Annoying-Orange Welke ingebouwde files-app bedoel je precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
pven schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:02:
@Annoying-Orange Welke ingebouwde files-app bedoel je precies?
Ik bedoel de interne files app van android, niet de Google variant.

Hmm, kan de app blijkbaar wel openen via Settings - Storage - Files, maar niet op een andere manier. Snelkoppeling was ook verdwenen van mijn home screen.

xbl: superlucky luke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij mij is hij ook weg, als ik het via settings>storage>files probeer crasht hij.
Ik gebruikte hem ook niet, ben een blije gebruiker van Solid Explorer. File manager van Asus is ook een zeer bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:53
Bij mij doet hij het gewoon...(gelukkig :) )
Het was toch al bekend, dat er een paar verschillende editie’s zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 07:02
Annoying-Orange schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:53:
Bij mij werkt sinds de update de ingebouwde files app niet meer. Staat nog wel bij geïnstalleerde applicaties, maar kan hem niet vinden in de app drawer. Wel te vinden via de Google search bar maar niet te openen.
Same here. Als ik bestanden wil beheren roept ie na een paar keer "Bestanden stopt steeds". Reboot lost het in elk geval niet op. Mogelijk nieuw bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben even in de war, mea culpa. :P

Over welke app hebben jullie het precies? Ik heb diverse van dat soort apps op mijn telefoon, maar kan me niet herinneren dat er standaard al eentje aanwezig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Heeft iemand issues met het switchen qua bereik? Wanneer ik even minder bereik heb gehad blijft die in 3G modus hangen, terwijl op dat stuk echt wel 4G is.

Gebruik KPN, maar onderweg is het internet de laatste tijd gewoon erg brak ivm switchen. Switch ik even van 4G voorkeur naar 3G en weer terug en ik heb weer fatsoenlijk internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@Meneer iCy Het valt mij wel op dat ik vrij vaak H+ zie staan, voor mijn gevoel op plaatsen waar ook 4G zou moeten zijn (ook KPN). Verder weinig last van omdat ik onderweg alleen Waze gebruik, en dat werkt prima.

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 03-05-2019 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

pven schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:26:
@Meneer iCy Het valt mij wel op dat ik vrij vaak H+ zie staan, voor mijn gevoel op plaatsen waar ook 4G zou moeten zijn (ook KPN). Verder weinig last van omdat ik onderweg alleen Waze gebruik, en dat werkt prima.
Ik gebruik pokemon go icm gotcha en daarmee is het wel irritant. Map laad niet goed meer enzo, wanneer er H+ staat (terwijl H+ voldoende snelheid zou moeten bieden?).

Zit er over te twijfelen om mijn prive hollandsnieuwe maar weer primair te maken of LineageOS te gaan installeren.

Op welke plek heb jij trouwens de KPN sim zit, op de primaire of secundaire plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:52:
Ik heb net een manier gevonden om de Bestanden-app te benaderen vanaf je homescreen.
Het werkt in ieder geval op Nova Launcher:
  1. Long press op een leeg gedeelte.
  2. Widgets
  3. Nova Launcher - Activiteiten (Bovenaan, de tweede). Die sleep je dan naar de plek waar je hem wilt hebben.
  4. Bestanden
  5. files.FilesActivity
Hij opent standaard de download-folder, en van daaruit kan je dan de andere mappen weer benaderen.
Had dit ook geprobeerd maar dat werkte ook niet. Nu net een clear storage/cache gedaan en nu doet hij het wel. Via de storage route en via een Nova shortcut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Zijn hier toevallig gebruikers van DNS66? Het valt me op dat deze vrij veel accu lijkt te gebruiken, afgaande op diverse reviews wordt dat eigenlijk nergens genoemd. Misschien dat het aan de A1 ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:04:
Zijn hier toevallig gebruikers van DNS66? Het valt me op dat deze vrij veel accu lijkt te gebruiken, afgaande op diverse reviews wordt dat eigenlijk nergens genoemd. Misschien dat het aan de A1 ligt?
Tegenwoordig gebruik ik https://blokada.org maar DNS66 zou het ook prima moeten doen. Verbruik zou verwaarloosbaar moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:55
pven schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:04:
Gebruik zelf ook blokada, maar blokada gebruikt bijna niks, dus dan lijkt me het dat DNS66 ook niet veel gebruikt. Misschien gewoon andere achtergrond apps?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
iCore schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:30:
[...]

Gebruik zelf ook blokada, maar blokada gebruikt bijna niks, dus dan lijkt me het dat DNS66 ook niet veel gebruikt. Misschien gewoon andere achtergrond apps?
Ik ga vanavond naar blokada kijken

Nee, als ik de verbinding van DNS66 uitzet dan gaat mij accu merkbaar langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Misschien dat de laatste update van dns66 iets verprutst heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Meneer iCy schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:29:
[...]

Ik gebruik pokemon go icm gotcha en daarmee is het wel irritant. Map laad niet goed meer enzo, wanneer er H+ staat (terwijl H+ voldoende snelheid zou moeten bieden?).

Zit er over te twijfelen om mijn prive hollandsnieuwe maar weer primair te maken of LineageOS te gaan installeren.

Op welke plek heb jij trouwens de KPN sim zit, op de primaire of secundaire plek?
Issue lijkt op het terugspringen naar 4g, waar wat moeilijkheden mee lijkt te zijn. Iemand anders ervaring hiermee en wat de oplossing hiervoor is? Als ik handmatig van 4g naar 3g en weer terug ga heb ik direct weer vol 4g bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit antwoord geeft op wat vragen hierboven, maar ik had ineens op mijn Xiaomi Mi A2 Lite geen 4G en heb Ben hierover gebeld. Ze gaven me deze stappenlijst en nu doet 4G het weer. Geen idee of je iets anders moet invullen als je een andere provider hebt. Anders gewoon even jouw provider bellen om deze stappenlijst lijkt me?

Het probleem bij mij leek te zijn dat er bij Verificatietype geen PAP aangevinkt was.
**INSTELLINGEN INTERNET VIA ANDROID**

Jouw mobiele telefoon wordt in principe altijd automatisch aangemeld voor gebruik op het mobiele netwerk. Mocht dit niet gebeurd zijn of ervaar je problemen, dan kun je dit gelukkig ook altijd handmatig doorvoeren. Deze instructies geven je hier een stappenplan voor.

Ga naar Instellingen en selecteer Meer
Selecteer Mobiele netwerken
Selecteer Namen toegangspunten
Kies het opties – of plussymbool
Naam: Ben Internet
APN: voor abonnement voer in internet.ben
Proxy: Hier voer je niets in
Poort: Hier voer je niets in
Wachtwoord: Hier voer je niets in
MCC: 204
MNC: 16
Afhankelijk van je mobiele telefoon kies je de volgende stappen:
Verificatietype: Hier vink je PAP aan
Selecteer Type toegangspunt
Als er een pop-up verschijnt voer dan default met kleine letter is en kies OK
Als er geen pop-up verschijnt vink je Internet aan
Selecteer Meer
Selecteer Opslaan en vink Ben Internet aan
Keer terug naar startscherm
Zet je mobiele telefoon uit en vervolgens weer aan

**INSTELLINGEN IPHONE**

Ik vind het vervelend om te lezen dat het niet lukt om internet op je mobiele telefoon te krijgen.
Om gebruik te kunnen maken van mobiel internet heb je de Ben internet instellingen nodig. Je ontvangt de instellingen automatisch nadat je de simkaart in je mobiele telefoon hebt geplaatst. Is dit niet het geval, dan kun je deze handmatig in je mobiele telefoon zetten.

Als je gebruikmaakt van een iPhone, dan werkt het iets anders. Ik raad je aan om met je iPhone naar de pagina www.ben.nl/pagina/iphonesettings op mijn website te gaan. Het is dus belangrijk dat je op dat moment verbinding maakt met een Wi-Fi verbinding. Via deze pagina kun je zogeheten APN instellingen downloaden. Nadat je dit hebt gedaan, kun je de mobiele telefoon uit en aan zetten zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met het netwerk.

[ Voor 2% gewijzigd door rens-br op 15-05-2019 08:58 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04:47
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:50:
Geen idee of je iets anders moet invullen als je een andere provider hebt.
Dit zijn 'gewoon' de APN instellingen en die verschillen per provider. Gelukkig heeft elke provider deze wel gewoon op hun website staan, bijvoorbeeld voor Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 13:47
Nog mensen die last hebben van trage Wifi sinds (1 van de...) laatste updates?

Zowel thuis als op het werk krijg ik amper anderhalve mbps tijdens Speedtest.
Met andere toestellen op beide locaties full power.
Vroeger had ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 23:34

TVL

Stancke schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:38:
Nog mensen die last hebben van trage Wifi sinds (1 van de...) laatste updates?

Zowel thuis als op het werk krijg ik amper anderhalve mbps tijdens Speedtest.
Met andere toestellen op beide locaties full power.
Vroeger had ik dit niet.
Heb je dat ook als je Bluetooth uit staat? Heb gemerkt dat WiFi soms een stuk langzamer is als WiFi en Bluetooth aan staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
De mei patch is beschikbaar.

- edit -

Installatie ging prima, ik zie op het eerst gezicht geen verschillen, VoLTE werkt nog prima.

[ Voor 67% gewijzigd door Chris.nl op 20-05-2019 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Kleine update deze keer: 70,8MB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
De update draait hier nu een dag of drie, ik heb geen enkel probleem. Wel heb ik het idee dat mijn A1 steeds wat trager gaat reageren, maar dat kan ook psychisch zijn. ;)

offtopic:
Nice: de Mi A3 komt onder enig voorbehoud eind juni uit

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 25-05-2019 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AustinRivers
  • Laatst online: 22:51
Ook hier een update van 70,8 MB. Dit keer heb ik besloten om te wachten op een notificatie van system update. Het duurde 7 dagen voordat ik er eentje kreeg om de mei patch te krijgen. Beetje teleurgesteld in hoe snel de automatische update is. (Had 3-5 dagen verwacht nadat het was uitgebracht op 20 mei)

Kan dit liggen aan:
- De frequentie van update checks?
- Bandbreedte van de servers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:00
patkick schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:20:
Ook hier een update van 70,8 MB. Dit keer heb ik besloten om te wachten op een notificatie van system update. Het duurde 7 dagen voordat ik er eentje kreeg om de mei patch te krijgen. Beetje teleurgesteld in hoe snel de automatische update is. (Had 3-5 dagen verwacht nadat het was uitgebracht op 20 mei)

Kan dit liggen aan:
- De frequentie van update checks?
- Bandbreedte van de servers?
Volledig offtopic, maar zou je ook teleurgesteld zijn als je een update kreeg binnen die 3-5 dagen die je telefoon volledig onbruikbaar maakte en je pas 7 dagen nadat de update was uitgekomen de oplossing voor herstel kwam? Wat maken die paar dagen nu uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AustinRivers
  • Laatst online: 22:51
Binnetie schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:25:
[...]

Volledig offtopic, maar zou je ook teleurgesteld zijn als je een update kreeg binnen die 3-5 dagen die je telefoon volledig onbruikbaar maakte en je pas 7 dagen nadat de update was uitgekomen de oplossing voor herstel kwam? Wat maken die paar dagen nu uit?
Ik vind dit niet zo offtopic, in de titel staat namelijk ervaringen met de Mi A1. Dat kan dus ook ervaringen zijn met het update proces.

Maar goed, ik vind een update van 70,8 MB niet erg groot en dusdanig dat het snel uitgerold kan worden zonder te veel belasting op de servers (Ervan uitgaande dat het goed getest is onder de beta gebruikers).

Het verschil hierin is dat ik een andere beeld had van de update. Misschien iets te naief om te denken dat de updates goed gaan. Maar ik was gewoon nieuwsgierig naar hoe vaak mijn telefoon ging kijken naar een update en waarom het een week later is dan als ik het handmatig ging checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 11:13

jeka

Support your local club.

Mijn telefoon loopt tegen zijn einde denk ik.
Batterij leeg van 25% naar 0 in 2 minuten en random reboots.

Heb al een factory reset gedaan maar dit heeft niet geholpen. Maar op zoek naar een nieuwe...

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@jeka Raar ... van wanneer is jouw toestel? De mijne is van december 2017, en werkt gelukkig nog steeds prima. (Wel houd ik mijn ogen open voor een A3.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 11:13

jeka

Support your local club.

Die van mij is van oktober 2017.
Ik heb wel zelf een keer het display vervangen misschien dat dat wat kapot gemaakt heeft.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:00
patkick schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:18:
[...]

Ik vind dit niet zo offtopic, in de titel staat namelijk ervaringen met de Mi A1. Dat kan dus ook ervaringen zijn met het update proces.

Maar goed, ik vind een update van 70,8 MB niet erg groot en dusdanig dat het snel uitgerold kan worden zonder te veel belasting op de servers (Ervan uitgaande dat het goed getest is onder de beta gebruikers).

Het verschil hierin is dat ik een andere beeld had van de update. Misschien iets te naief om te denken dat de updates goed gaan. Maar ik was gewoon nieuwsgierig naar hoe vaak mijn telefoon ging kijken naar een update en waarom het een week later is dan als ik het handmatig ging checken.
Ik bedoelde dat mijn reactie offtopic was.
Op zich zou het geen grote belasting moeten zijn want er worden ook veel grotere updates gepushed. Maar misschien dat ze dan extra bij schalen om meer bandbreedte te hebben. Ik kreeg de mei update ook na een week ongeveer. Heb hem nog niet geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

DeathKnight24 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 23:35:
Vorige week mijn A1 opgestuurd omdat de usb poort niet meer wilde laden. Alleen als je een usb kabel scheef forceert pakte hij weer.

Ben benieuwd hoe lang ik hem kwijt ben.
Reparatie heeft zo lang geduurd dat ik een gloednieuwe heb gehad vorige week. Goede service, alleen heb ik inmiddels al een andere telefoon gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

pven schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:20:
@jeka Raar ... van wanneer is jouw toestel? De mijne is van december 2017, en werkt gelukkig nog steeds prima. (Wel houd ik mijn ogen open voor een A3.)
Ik merk dat de telefoon iets minder wordt, Al kan dat ook door de apps gebeuren maar nu met nummertje 9 kun je dat niet meer goed zelf controleren. Dus kan niet apps die ik wienig gebruik maar wel constant wat van de batterij snoepen eraf pleuren. :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Update juni nu binnen (73.2) en geen merkbare verschillen. Die van mij draait nog steeds als een zonnetje en zuinig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb hem er ook maar eens opgezet. De herstart duurde voor mijn gevoel vrij lang, verder werkt het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb bijna 2 jaar de Mi A1 en super tevreden. Ik heb weinig gemerkt van de 4G problematiek rond de jaarwisseling. Pas in de loop van vorige maand zijn er problemen gekomen met mobiele data. Ik heb een WIGO abonnement bij Telenet en heb een povere dekking thuis (smsjes turen aan het raam...). Thuis totaal geen 4G meer (vóór mei soms wel), maar ook geen GSM. Pas wanneer ik via de *..-code de telefooninformatie open en het voorkeursnetwerk zet op GSM only kan ik weer bellen en heb ik Edge.
Ik slaag er niet in om een combinatie 4G en GSM werkend te krijgen. Een tweede sim-kaart is van proximus voor kantoor (zonder data) en die volgt die setting (wordt dus ook uitgeschakeld bij 4G).
Iemand gelijkaardige ervaringen? Beetje een newbie wanneer het op data communicatie aankomt. Alle updates netjes geïnstalleerd (enkel problemen gehad met de update vorig jaar waarbij de SIM pincode moest verwijderd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
[Mi A1/Android Auto] Geluid blijft zacht na een signaal

Iemand die dat herkent? Het kan bjna niet anders dan dat het aan mijn A1 ligt.

offtopic:
Wh00t wh00t: de A3 komt op 25 juli *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 11:14
Juli security update komt hier net binnen. 100,1 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 01:27
agoNITE schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 07:15:
Hier ook zonder problemen geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
agoNITE schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 07:15:
Ik heb hem er ook opgezet, geen issues inderdaad. Wel heb ik het gevoel dat het toestel iets sneller reageert, maar dat kan psychisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

pven schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:15:
[Mi A1/Android Auto] Geluid blijft zacht na een signaal

Iemand die dat herkent? Het kan bjna niet anders dan dat het aan mijn A1 ligt.

offtopic:
Wh00t wh00t: de A3 komt op 25 juli *O*
offtopic:
Kreeg al een berichtje dat ik over 2 weken mag verlengen, kan geen toeval zijn *O*

Verder de update van 1 juli erop gezet. Nog steeds tevreden en het ding is nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het valt me op dat na de juli-2019-update het 4G-icoon weg is, maar 4G werkt wel gewoon (denk ik :+). Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Bij mijn A1 staan twee van die "sterkte" icons en volgens mij is dat op dit toestel altijd zo geweest. Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Rechtsboven had ik een 4G-icon staan als ik op 4G zit (of EDGE of wat anders). Maar nu staat er niets meer.

Bovenin van rechts naar llnks zie ik: batterij, sterkte-icoon inderdaad, en daarnaast dat mijn telefoon op trillen staat. In dat stuk stond 'vroeger' een 4G-icon.

Overigens zit ik zeker weten op 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
pven schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:18:
Het valt me op dat na de juli-2019-update het 4G-icoon weg is, maar 4G werkt wel gewoon (denk ik :+). Meer mensen hier last van?
Bij mij staat, na de update, nog steeds 4G. Merk ook geen verschil, heb nog steeds plezier met het ding, geen behoefte aan vervanging.
Het enigste wat ik al een tijdje ervaar. Is dat de wifi wel aan staat, maar notificaties pas doorgeeft als ik hem check. Alsof de wifi in een soort slaapstand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 12:09
kootje70 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:01:
[...]

Bij mij staat, na de update, nog steeds 4G. Merk ook geen verschil, heb nog steeds plezier met het ding, geen behoefte aan vervanging.
Het enigste wat ik al een tijdje ervaar. Is dat de wifi wel aan staat, maar notificaties pas doorgeeft als ik hem check. Alsof de wifi in een soort slaapstand komt.
Dit heb ik ook met mijn A2.... Ik vermoed dat dit in Google Play Services zit want die draint mijn batterij behoorlijk...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
kootje70 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:01:
[...]

Na een herstart het icoon er weer.

Dat van die slaapstand is hier eerder besproken, kan je volgens mij niet uitzetten.

Sinds de update werkt mijn recents-knop niet meer (no recent items). Ben ik weer de enige?

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 24-07-2019 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kootje70
pven schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:31:
[...]

Na een herstart het icoon er weer.

Dat van die slaapstand is hier eerder besproken, kan je volgens mij niet uitzetten.

Sinds de update werkt mijn recents-knop niet meer (no recent items). Ben ik weer de enige?
Je bedoelt die knop links, met die streepjes? Die werkt bij mij wel...
Misschien nogmaals een herstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
kootje70 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 23:43:
[...]

Je bedoelt die knop links, met die streepjes? Die werkt bij mij wel...
Misschien nogmaals een herstart...
Een herstart heeft inderdaad geholpen.

Opvallend dat ik na de update nog twee keer moet herstarten om alles werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Ah, dat was me niet eens opgevallen. Is nu ook weer terug na een herstart.
Pagina: 1 ... 25 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic
- Rooten, flashen en custom ROM's: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's