**INSTELLINGEN INTERNET VIA ANDROID**
Jouw mobiele telefoon wordt in principe altijd automatisch aangemeld voor gebruik op het mobiele netwerk. Mocht dit niet gebeurd zijn of ervaar je problemen, dan kun je dit gelukkig ook altijd handmatig doorvoeren. Deze instructies geven je hier een stappenplan voor.
Ga naar Instellingen en selecteer Meer
Selecteer Mobiele netwerken
Selecteer Namen toegangspunten
Kies het opties – of plussymbool
Naam: Ben Internet
APN: voor abonnement voer in internet.ben
Proxy: Hier voer je niets in
Poort: Hier voer je niets in
Wachtwoord: Hier voer je niets in
MCC: 204
MNC: 16
Afhankelijk van je mobiele telefoon kies je de volgende stappen:
Verificatietype: Hier vink je PAP aan
Selecteer Type toegangspunt
Als er een pop-up verschijnt voer dan default met kleine letter is en kies OK
Als er geen pop-up verschijnt vink je Internet aan
Selecteer Meer
Selecteer Opslaan en vink Ben Internet aan
Keer terug naar startscherm
Zet je mobiele telefoon uit en vervolgens weer aan
**INSTELLINGEN IPHONE**
Ik vind het vervelend om te lezen dat het niet lukt om internet op je mobiele telefoon te krijgen.
Om gebruik te kunnen maken van mobiel internet heb je de Ben internet instellingen nodig. Je ontvangt de instellingen automatisch nadat je de simkaart in je mobiele telefoon hebt geplaatst. Is dit niet het geval, dan kun je deze handmatig in je mobiele telefoon zetten.
Als je gebruikmaakt van een iPhone, dan werkt het iets anders. Ik raad je aan om met je iPhone naar de pagina
www.ben.nl/pagina/iphonesettings op mijn website te gaan. Het is dus belangrijk dat je op dat moment verbinding maakt met een Wi-Fi verbinding. Via deze pagina kun je zogeheten APN instellingen downloaden. Nadat je dit hebt gedaan, kun je de mobiele telefoon uit en aan zetten zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met het netwerk.