• GZFan
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:48
Mijn accu is wel een beetje minder, maar niet in die mate die jij beschrijft.
(Ik heb hem nu op 52% staan, en daar haal ik de avond gemakkelijk mee).

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1

• robert.v.w.
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 02-12 11:38
Heb 'm nu ongeveer een jaar en ik haal anderhalve dag op een volle accu. Ik ben dan wel geen zware gebruiker; half uurtje per dag bellen, beetje appen, af en toe eens de mail etc.

• Jordy_413
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 19:30
Rubdown schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:29:
Iemand anders ook nu slechte ervaringen met de accu van zijn Xiaomi A1?

Inmiddels na 1,5 jaar (vrij intensief gebruik en ik moet ook wel zeggen dat ik de telefoon vaak overnacht heb laten opladen) is de accu heel erg slecht. Het gaat niet lang mee en moet om de halve dag worden opgeladen.

Soms valt de telefoon ook gewoon random uit, bijvoorbeeld laatst met het browsen of whatsapp video (ik had wel tegelijkertijd google map navigatie aan) terwijl de telefoon zelf nog aangeeft dat ongeveer nog 30~% van de accu vol is.
Hier had ik dit probleem ook, uiteindelijk batterij vervangen en zelf een Mi A3 gekocht.

• Rubdown
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 27-11 16:29
Jordy_413 schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:17:
[...]

Hier had ik dit probleem ook, uiteindelijk batterij vervangen en zelf een Mi A3 gekocht.
Ja dat is eigenlijk best kut dan, had verwacht dat mijn A1 op zijn minst 2 jaar meekon. Net weer uitgevallen bij het bekijken van Instagram stories.

Ik heb nog naar de A3 als opvolger gekeken, maar ben niet echt enthousiast om van een 1080p naar een 720p scherm over te stappen. Heb je daar last van gehad, of went dat weer snel?

Verder vind ik andere telefoons met redelijke specs toch te veel geld voor iets wat ik per ongeluk te vaak laat vallen (waardoor het scherm beschadigd raakt, zoals wat nu met mijn A1 is overgekomen :F).

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:48
Rubdown schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:49:
[...]

Ja dat is eigenlijk best kut dan, had verwacht dat mijn A1 op zijn minst 2 jaar meekon. Net weer uitgevallen bij het bekijken van Instagram stories.

Ik heb nog naar de A3 als opvolger gekeken, maar ben niet echt enthousiast om van een 1080p naar een 720p scherm over te stappen. Heb je daar last van gehad, of went dat weer snel?

Verder vind ik andere telefoons met redelijke specs toch te veel geld voor iets wat ik per ongeluk te vaak laat vallen (waardoor het scherm beschadigd raakt, zoals wat nu met mijn A1 is overgekomen :F).
A3 is een prima opvolger en het scherm valt heel erg mee.Het is minder scherp maar wel helderder wat het weer compenseert.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Sunthon
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 31-05 15:18

Inmiddels na 1,5 jaar (vrij intensief gebruik en ik moet ook wel zeggen dat ik de telefoon vaak overnacht heb laten opladen) is de accu heel erg slecht. Het gaat niet lang mee en moet om de halve dag worden opgeladen.

Soms valt de telefoon ook gewoon random uit, bijvoorbeeld laatst met het browsen of whatsapp video (ik had wel tegelijkertijd google map navigatie aan) terwijl de telefoon zelf nog aangeeft dat ongeveer nog 30~% van de accu vol is.
Ja, ik had exact hetzelfde; telefoon maart 2018 gekocht en in september 2019 kon ik de telefoon niet meer opladen. Van alles geprobeerd, waaronder een reset en proberen op te laden met diverse kabels en laders. Zonder resultaat. Uiteindelijk de telefoon naar Belsimpel opgestuurd. Toestel op 14 oktober verzonden, is daar op 15 oktober ontvangen. Tot op heden geen toestel retour (exact 4 weken). Ik heb contact gehad met Belsimpel en ze geven aan dat de reparateur het op 21 oktober heeft ontvangen (dus 1 week nadat ik het heb opgestuurd en nu dus 3 weken daar ergens in op tafel ofzo).

Ik heb Belsimpel gebeld om te vragen van hoe nu verder en ik kan een ander toestel krijgen, maar moet die betalen (volledig) als blijkt dat het gebruikersschade is. Hoewel ik er 99% van overtuigd ben dat het toestel buiten mijn schuld om is kapot gegaan, vind ik dat toch wel een risico. De reparateur kan wel van alles beweren en als ze na 3 weken nog niet een diagnose hebben gesteld, dan ga ik me ook achter m'n oren krabben.

Hoewel Belsimpel in deze niet heel veel te verwijten valt, blijft wel de vraag waarom het toestel pas op 21 oktober bij de reparateur is binnen gekomen, terwijl Belsimpel het de 15e heeft ontvangen. Zit het reparatiecentrum wel in Nederland?

Met Xiaomi ben ik ondertussen wel klaar; in oktober 2018 de mislukte update, waardoor het toestel in een bootloop kwam als je een pin-code op de kaart had (wat ik sowieso altijd heb en wil hebben), toen de update naar Pie in november om dat probleem op te lossen, maar toen had ik geen 4G meer en dat vond Tele2 niet fijn (2e les; geen Tele 2 nemen). En nu dit; batterij kapot en al 1 maand zonder telefoon. Goedkoop blijkt toch een beetje duurkoop

• KifArU
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ja, zelfde probleem. Opeens veel minder lange accuduur.
Met een app gemeten dat deze nog 30% capaciteit had.

En als extra aanwijzing: De telefoon stond helemaal bol. Als ik deze op het scherm neerlegde en op 1 kant op tafel drukte, kwam de andere kant zo'n 5mm los. Achterkant stond ook bol.
Dus leek mij dat de accu was "opgeblazen".

Dus vandaag bij Belsimpel ingeleverd voor reparatie.

• Rubdown
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 27-11 16:29
Sunthon schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:45:
[...]

Ja, ik had exact hetzelfde; telefoon maart 2018 gekocht en in september 2019 kon ik de telefoon niet meer opladen. Van alles geprobeerd, waaronder een reset en proberen op te laden met diverse kabels en laders. Zonder resultaat. Uiteindelijk de telefoon naar Belsimpel opgestuurd. Toestel op 14 oktober verzonden, is daar op 15 oktober ontvangen. Tot op heden geen toestel retour (exact 4 weken). Ik heb contact gehad met Belsimpel en ze geven aan dat de reparateur het op 21 oktober heeft ontvangen (dus 1 week nadat ik het heb opgestuurd en nu dus 3 weken daar ergens in op tafel ofzo).

Ik heb Belsimpel gebeld om te vragen van hoe nu verder en ik kan een ander toestel krijgen, maar moet die betalen (volledig) als blijkt dat het gebruikersschade is. Hoewel ik er 99% van overtuigd ben dat het toestel buiten mijn schuld om is kapot gegaan, vind ik dat toch wel een risico. De reparateur kan wel van alles beweren en als ze na 3 weken nog niet een diagnose hebben gesteld, dan ga ik me ook achter m'n oren krabben.

Hoewel Belsimpel in deze niet heel veel te verwijten valt, blijft wel de vraag waarom het toestel pas op 21 oktober bij de reparateur is binnen gekomen, terwijl Belsimpel het de 15e heeft ontvangen. Zit het reparatiecentrum wel in Nederland?

Met Xiaomi ben ik ondertussen wel klaar; in oktober 2018 de mislukte update, waardoor het toestel in een bootloop kwam als je een pin-code op de kaart had (wat ik sowieso altijd heb en wil hebben), toen de update naar Pie in november om dat probleem op te lossen, maar toen had ik geen 4G meer en dat vond Tele2 niet fijn (2e les; geen Tele 2 nemen). En nu dit; batterij kapot en al 1 maand zonder telefoon. Goedkoop blijkt toch een beetje duurkoop
Wat naar dat je dit heb ervaren met Xiaomi. Ik heb gelukkig geen last gehad van update-gerelateerde bugs. Over het algemeen vind/vond ik de A1 een prima telefoon voor het geld, alleen nu behoorlijk minder door de accu problemen. Hopelijk valt het nog niet dood zoals in jouw geval. Zoiets verwacht ik echt niet binnen 2 jaar van een telefoon. Maar ik moet wel zeggen dat ik de telefoon vaak heb laten vallen, dus misschien komen de problemen ook door structurele schade.

Ik ben ook eigenlijk verbaasd dat Belsimpel je ook geen betere oplossing aanbiedt, daar horen ze toch eigenlijk verantwoordelijk te zijn als je de telefoon bij hun heb besteld. En waarom vond Tele2 het niet fijn dat je geen 4G meer had? Ik heb dezelfde provider.

• Sunthon
@Rubdown De Mi A1 was met z'n specs (Snapdragon 625, 4 Gb geheugen en 64 Gb opslag) in 2018 voor een prijs minder dan € 200 een koopje. Maar blijkbaar is er op de accu bezuinigd (slechte kwaliteit accu gebruikt?!). Mijn toestel is truowens netjes gebruikt, dus volgens mij kan het daaraan niet liggen.

Belsimpel heeft zeker de eerste 3 weken niets gedaan of van zich laten horen. Na het 1e telefoontje (van mij) is mij verteld dat het toestel op 15 oktober was ontvangen en doorgestuurd op de 16e. Pas na het 2e telefoontje na 3,5 week werd duidelijk dat het toestel pas op 21 oktober in het reparatiecentrum is aangekomen. Niet helemaal de schuld van Belsimpel, maar zij kiezen er wel voor om het daar te laten maken.

Gisteren het aanbod van Belsimpel ontvangen van een ander toestel. In mijn geval "eenzelfde toestel", hoewel er verder geen informatie wordt gegeven. Zou ik dan een rode Mi A1 krijgen? Een goudkleurige? Niet direct de kleur die ik prefereer.

Grootste pijnpunt zit 'm in het financiele; Als zou blijken dat de reparatie niet onder garantie valt, dan moet ik het vervangtoestel "kopen". En met nog 3 maanden voor een eventuele verlenging heb ik geen zin om nog € 50, € 100 of zelfs meer voor een "oude" Mi A1 te betalen. Ik kan namelijk over 3 maanden gratis een moderner, nieuw toestel nemen. Er is wel de mogelijkheid om het vervangtoestel "in dezelfde staat" retour te zenden, maar dan nog ligt het risico bij mij. Want hoelang duurt de reparatie nog? Nog een maand? Met daarin de kans dat het vervangtoestel valt, een krasje links of rechts oploopt en dan neemt Belsimpel het toestel niet terug of ik moet betalen. Wat ik dus niet wil.

Op de website van Belsimpel staat, dat reparatie tussen 10 en 14 dagen duurt. In andere mails wordt gesproken over 10 werkdagen (is ongeveer 14 dagen). Die periode is allang voorbij. Zaken kunnen soms anders lopen dan Belsimpel wil, maar meer dan 4 weken en geen zicht op wanneer mijn telefoon weer klaar is (of duidelijk is wat er aan mankeert) vind ik onacceptabel. Hun poging om mij een aanbod van een vervangend toestel te doen kan ik op zich waarderen, maar in mijn geval met een verlenging (of eigenlijk overstap naar andere priovider) al aan de horizon, is dat geen oplossing.

Tele2: In de voorwaarden van Tele2 stond/ staat dat je verplicht bent gebruikt te maken van hun eigen 4G netwerk (omdat zij anders capaciteit moeten inkopen bij T-Mobile. Destijds (november 2018) kon ik band 20 (4G) niet gebruiken en zat dus steeds op 3G van T-Mobile. Daarover stuurde Tele2 mij een SMS en later nog het "dreigement" mij te blokkeren op 3G (en dus niet meer te kunnen internetten). Want Tele2 stelt in de voorwaarden ook, dat je zelf verantwoordelijk bent voor het gebruik van een geschikt toestel en de Mi A1 was (is?) niet door hun "goedgekeurd". Ze bieden erop dus geen ondersteuning als je geen 4G kunt gebruiken. Of ze na de overname door T-Mobile NL nog zo strikt daarin zijn weet ik niet, omdat ik nu wel 4G kan gebruiken. M

• GZFan
Sunthon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:21:
@Rubdown
Ik kan namelijk over 3 maanden gratis een moderner, nieuw toestel nemen.
Best offtopic, maar dat nieuwe toestel krijg je natuurlijk niet gratis.
Je betaalt je toestel, óf bij-in de maandprijs, óf bij aanschaf...
Met dat in het achterhoofd is het wellicht interessant om een nieuw (ander) toestel los te kopen, en over drie maanden een sim-only te nemen. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.simonlycheck.nl/goedkoopste-sim-only/
De kans is groot dat je in totaal net zo duur of zelfs goedkoper uit bent.

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1

• Sunthon
GZFan schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:32:
[...]

Best offtopic, maar dat nieuwe toestel krijg je natuurlijk niet gratis.
Je betaalt je toestel, óf bij-in de maandprijs, óf bij aanschaf...
Met dat in het achterhoofd is het wellicht interessant om een nieuw (ander) toestel los te kopen, en over drie maanden een sim-only te nemen. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.simonlycheck.nl/goedkoopste-sim-only/
De kans is groot dat je in totaal net zo duur of zelfs goedkoper uit bent.
Daarin heb je helemaal gelijk. Mijn punt was en is, dat ik (theoretisch) voor hetzelfde maandbedrag een nieuw toestel krijgt waarvoor ik niets bijbetaal. Voor het vervangend toestel van Belsimpel zou ik, als de reparatie buiten garantie valt, WEL moeten betalen. In dat perspectief moet je mijn opmerking zien.

• Sunthon
Rubdown schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:03:
[...]

Ik ben ook eigenlijk verbaasd dat Belsimpel je ook geen betere oplossing aanbiedt, daar horen ze toch eigenlijk verantwoordelijk te zijn als je de telefoon bij hun heb besteld.
Vandaag weer contact gehad met Belsimpel. Het reparatiecentrum geeft aan, dat reparatie naar verwachting nog 25 werkdagen gaat duren (da's 5 weken). Bovenop de 4 weken die al verstreken zijn, is dat dus een reparatieduur van 9 weken.

Belsimpel gaat nu na of de reparatie onder garantie valt of niet. Het reparatiecentrum geeft aan, dat het wachten is op bestelde onderdelen (geen idee of dat alleen een accu is of een hele printplaat of of of). Omdat ik alleen bij reparatie onder garantie een vervangend toestel accepteer, is dat dus cruciaal. Maar als het reparatiecentrum al onderdelen heeft besteld, dan ga ik er ook van uit, dat het wel garantie is. Want ik heb en ga geen akkoord geven voor reparatie op mijn kosten.

Maar dat een volgende telefoon (bij koop/ verlenging abonnement) een Xiaomi wordt is uitgesloten. Ik heb nog nooit zoveel problemen (groot en klein) met 1 toestel beleefd. Dat je een keer pech hebt, dat kan. Maar de hele aaneenschakeling van softwareproblemen, kwaliteit van de accu (wat ik vermoed, het kan ook een ander onderdeel zijn) en de afhandeling van de reparatie is slecht.

UPDATE 15-11: Reparatie valt onder garantie, maar duurt nog wel even. Belsimpel heeft mij een (refurbished) Xiaomi Mi A2 64 Gb aangeboden (zonder bijbetaling), Dat aanbod vind ik netjes en doet ook recht aan de lange tijd die verstreken is onderhand. Belsimpel heeft het netjes opgelost, Xiaomi laat steken vallen. Case closed.

[Voor 16% gewijzigd door Sunthon op 15-11-2019 09:46. Reden: uodate van situatie]

• Aziz.peace
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 13-08-2020
Mijn batterij is nog helemaal top! Maar bij de mi a1 is het heel makkelijk en goedkoop te vervangen.

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Zie net de november update van 86,2MB staan.

• KifArU
  • Niet online
KifArU schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:00:
[...]

Ja, zelfde probleem. Opeens veel minder lange accuduur.
Met een app gemeten dat deze nog 30% capaciteit had.

En als extra aanwijzing: De telefoon stond helemaal bol. Als ik deze op het scherm neerlegde en op 1 kant op tafel drukte, kwam de andere kant zo'n 5mm los. Achterkant stond ook bol.
Dus leek mij dat de accu was "opgeblazen".

Dus vandaag bij Belsimpel ingeleverd voor reparatie.
Gisteren bericht van Belsimpel: De reparateur had er naar gekeken en dit viel niet onder de garantie.

Maar supernetjes van ze: Dan vonden ze zelf wel heel gek, een opgeblazen accu die door een gebruikersfout werd veroorzaakt, dus de telefoon gaat naar een andere reparateur.

Nog even afwachten wat die ander ervan gaat vinden, maar Belsimpel heeft bij mij al pluspunten gescoord.

• KifArU
  • Niet online
En nog meer pluspunten voor Belsimpel: telefoon weer binnen met nieuwe accu, zonder kosten en zelfs de glazen screen Protector zat er nog op.
De telefoon werkt weer als vanouds. Dus de accu was inderdaad het probleem.

[Voor 21% gewijzigd door KifArU op 01-12-2019 09:02]

• Florissss
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 13-12-2019
Ik heb een Xiamo Mi A1 die de laatste 2 weken steeds vaker uitvalt. Ik dacht eerst dat het door het koude weer komt maar het gebeurt ook als de batterij nog bijvoorbeeld 70% opgeladen is. Erg irritant!
Is dit misschien een bug?
Wie kan helpen?!

• HallonRubus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01-12 18:50
Florissss schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:42:
Ik heb een Xiamo Mi A1 die de laatste 2 weken steeds vaker uitvalt. Ik dacht eerst dat het door het koude weer komt maar het gebeurt ook als de batterij nog bijvoorbeeld 70% opgeladen is. Erg irritant!
Wie kan helpen?!
Als het de batterij niet is, misschien een kabeltje of connector die los zit? Software reset via Xiaomiflash op de pc al geprobeerd?

• JohnBlutarski
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 07-11 13:50
December update binnen, 71.6 MB. Alles lijkt nog steeds goed te werken

• DexterBelgium
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:25
Moet weer lukken, lees hier over opgeblazen accu bij een Belsimpel MiA1, en een paar dagen later gaat mijn batterijleven ineens dramatisch naar beneden en verschijnt er een mooie opening tussen mijn scherm en de achterkant... tot hiertoe nooit grote issues met de MiA1 gehad, maar dit is toch wel spijtig. Belsimpel maar eens contacteren.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• JohnBlutarski
DexterBelgium schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:49:
Moet weer lukken, lees hier over opgeblazen accu bij een Belsimpel MiA1, en een paar dagen later gaat mijn batterijleven ineens dramatisch naar beneden en verschijnt er een mooie opening tussen mijn scherm en de achterkant... tot hiertoe nooit grote issues met de MiA1 gehad, maar dit is toch wel spijtig. Belsimpel maar eens contacteren.
Ben benieuwd wat ze er na 2 jaar mee gaan doen.

• sambalbaj
  • Niet online
De januari update: 109,5mb.

• veertje
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:57
Florissss schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:42:
Wie kan helpen?!
Dit heb ik ook gehad toen ik mijn Mi A1 in het koude weer op mn stuur had. Heeft met de kou te maken denk ik. Ook de GPS raakt bij mij in de war soms.

• arnova
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02-12 15:16

arnova

weet veel, maar niet alles

veertje schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:32:
[...]

Dit heb ik ook gehad toen ik mijn Mi A1 in het koude weer op mn stuur had. Heeft met de kou te maken denk ik. Ook de GPS raakt bij mij in de war soms.
Ja mijn GPS doet af en toe ook raar. Dan is tijdens het navigeren constant het pijltje 90 graden gedraaid alsof je constant links of rechtsaf aan het gaan bent. Gelukkig gaat het meestal goed maar als het voorkomt is het wel irritant.

• GZFan
arnova schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:02:
[...]

Ja mijn GPS doet af en toe ook raar. Dan is tijdens het navigeren constant het pijltje 90 graden gedraaid alsof je constant links of rechtsaf aan het gaan bent. Gelukkig gaat het meestal goed maar als het voorkomt is het wel irritant.
Volgens mij ligt dat niet aan de GPS, maar aan je kompas.
Die moet je opnieuw kalibreren.

• veertje
GZFan schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:18:
[...]

Volgens mij ligt dat niet aan de GPS, maar aan je kompas.
Die moet je opnieuw kalibreren.
gedaan, kom niet verder dan medium accuracy.
nog een keer gedaan, krijg nu wel dat is klaar is, staat op high nu.

[Voor 10% gewijzigd door veertje op 22-01-2020 17:06]

• Bruno13
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 05-02-2020
Beste,

mijn xiaomi a1 valt steeds uit als ik lader uittrek, batterij is niet leeg of kapot.
heeft er iemand idee hoe dit komt?
En het is niet dat scherm zwart wordt maar hij moet nadien opnieuw opgestart worden...

Alle hulp is welkom.

mvg
Bruno

• Touchdomex
  • Laatst online: 19:48
Bruno13 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:01:
Beste,

mijn xiaomi a1 valt steeds uit als ik lader uittrek, batterij is niet leeg of kapot.
heeft er iemand idee hoe dit komt?
En het is niet dat scherm zwart wordt maar hij moet nadien opnieuw opgestart worden...

Alle hulp is welkom.

mvg
Bruno
Sluiting ergens? Moet je hem opnieuw opstarten of moet je hem resetten en daarna opnieuw opstarten?

Hoe lang moet je de aan-uitknop indrukken voordat je verder kan?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• sambalbaj
  • Niet online
De februari update van 76.0 MB.

• veertje
I heb hem nu ook, reboot duurde erg lang.
edit: telefoon reageerde zelfde na het booten een minuut lang niet.

[Voor 15% gewijzigd door veertje op 28-02-2020 17:00. Reden: update]

• kootje70
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:10
@veertje Vreemd. Bij mij ging het vlot, ook het herstarten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 02-12 13:45
Hier ook de nodige problemen met de februari update, telefoon reageert regelmatig niet meer zodra het scherm uit gaat. Ook is ineens de Facebook app verdwenen.

• robert.v.w.
Geen problemen na de update. Installeren en rebooten ging snel. Alles lijkt te werken als voorheen.

• JohnBlutarski
De 1 maart 2020 veiligheidsupdate van de A1 is binnen! Zo te zien doet alles nog hetzelfde.

(Off topic: M'n "nieuwere" A2 is weliswaar ge-upgrade naar Android 10, maar zit nog steeds op de 5 januari veiligheidsupdate. Nog steeds een Corona effect? Zou er binnen Xiaomi één team bezig zijn met alle 3 Android One toestellen (A1, A2 en A3)of is zoiets organisatorisch meer gescheiden?

• GZFan
Zo, mijn A1 kan er weer tegenaan.
De batterij begon vorige week kuren te vertonen. In 10 minuten van 50% naar 0... Meteen een nieuwe batterij en een gereedschapssetje besteld.
Vanmiddag even lekker zitten knutselen en ja hoor, het is gelukt! :)
Lekker gevoel is dat (y)

• robert.v.w.
Hm, da's een idee. Welke heb je besteld?

• GZFan
robert.v.w. schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:13:
Hm, da's een idee. Welke heb je besteld?
Het staat op allerlei sites te koop. Het goedkoopst is natuurlijk vanuit China, maar ik had in dit geval geen zin in lange verzendtijden. Vandaar mijn keus voor een iets duurdere winkel.
Op de site waar ik besteld had, is de batterij nu niet snel leverbaar, zie ik.
Maar om je vraag te beantwoorden: Deze had ik besteld:

• robert.v.w.
Dank je voor de info.

• KifArU
  • Niet online
Sinds gisteren een heel vreemd probleem: De telefoon staat opeens op de koptelefoon-stand.
Ik heb er een koptelefoon op aangesloten en weer verwijderd en ene keer opnieuw opgestart, maar dat helpt beide niet.
Wie herkent dit en weet een oplossing?

• robert.v.w.
Bedoel je dat er dan dus geen geluid door de interne speaker komt?
De headset stand kan trouwens ook door een BlueTooth speaker/headset getriggerd worden.

• KifArU
  • Niet online
robert.v.w. schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:02:
Bedoel je dat er dan dus geen geluid door de interne speaker komt?
De headset stand kan trouwens ook door een BlueTooth speaker/headset getriggerd worden.
Ja, er staat bovenin een koptelefoon symbooltje en de telefoon maakt geen geluid. Dus het lijkt erop dat alles naar de koptelefoon-aansluiting wordt gestuurd.

• KifArU
  • Niet online
En het fenomeen is net zo plotseling weer verdwenen als het was gekomen.
Maar als iemand weet waar dit vandaan komt, houd ik me aanbevolen!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:58
KifArU schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:17:
En het fenomeen is net zo plotseling weer verdwenen als het was gekomen.
Maar als iemand weet waar dit vandaan komt, houd ik me aanbevolen!
Wellicht stof in de aansluiting, waardoor hij denkt dat er een koptelefoon aangesloten is.

• bartiek
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 06-12-2020
Hallo

Mijn xiaomi mi a1 staat plots geblokkeerd in op scherm met FASTBOOT er op.
Ik kan niets doen...
Graag advies aub

Dank!

• jipenjanneke
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:26
gehaktstaaf schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:37:
[...]
Sowieso is de GPS van mijn A1 de laatste maanden echt shit. Het komt regelmatig voor dat Flitsmeister in de auto zo ineens geen GPS signaal heeft, terwijl ik in open veld rijd.
Beetje late reactie, maar ik heb ook GPS-problemen met met A1, en van alles geprobeerd qua software/resets/updates, maar zonder succes. Ik heb nu een oplossing die tot nu toe altijd werkt: zodra in de auto de GPS moeilijk doet, haal ik de A1 van de houder en sla ermee op het dashboard en dan hang ik hem weer terug, en dan is de ontvangst ook weer terug.

• GZFan
bartiek schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:26:
Hallo

Ik kan niets doen...
Graag advies aub

Dank!
Powerknop ingedrukt houden. Daarna start hij weer 'gewoon' op, als het goed is.

• gehaktstaaf
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:33
jipenjanneke schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:28:
[...]

Beetje late reactie, maar ik heb ook GPS-problemen met met A1, en van alles geprobeerd qua software/resets/updates, maar zonder succes. Ik heb nu een oplossing die tot nu toe altijd werkt: zodra in de auto de GPS moeilijk doet, haal ik de A1 van de houder en sla ermee op het dashboard en dan hang ik hem weer terug, en dan is de ontvangst ook weer terug.
Hehe, dat was op een gegeven moment ook mijn reactie geworden, werkte bij mij niet altijd.
Maar GPS problemen en een matige camera zijn voor mij de reden geweest om afscheid te nemen van de A1. Nu een Pixel 3a, mis enkel de accu duur van de A1 nog wel eens.

• AustinRivers
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:19
bartiek schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:26:
Hallo

Ik kan niets doen...
Graag advies aub

Dank!
Het lijkt erop dat je volumeknop beneden geblokkeerd is en de hele tijd ingedrukt is. Volume down + power button is de knoppen combinatie om in fastboot mode te komen.

Beetje op je volume knop slaan (niet te hard natuurlijk) zal misschien kunnen helpen
(disclaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor meer schade)

EDIT: ik heb misschien je probleem verkeerd gelezen. Het start niet continue op in fastboot mode toch?

[Voor 8% gewijzigd door AustinRivers op 16-04-2020 23:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
De april update is er: 80,72MB

• henkb123
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 01-12 03:39
Gebeurd bij mij ook af en toe als ik de GSM in mijn handen houd en onbedoeld de power knop lang ingedrukt houd.

Oplossing bij mij:

Powerknop lang ingedrukt houden tot hij weer opstart. Soms wel een 30 seconden lang.
patkick schreef op donderdag 16 april 2020 @ 23:39:
[...]

Het lijkt erop dat je volumeknop beneden geblokkeerd is en de hele tijd ingedrukt is. Volume down + power button is de knoppen combinatie om in fastboot mode te komen.

Beetje op je volume knop slaan (niet te hard natuurlijk) zal misschien kunnen helpen
(disclaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor meer schade)

EDIT: ik heb misschien je probleem verkeerd gelezen. Het start niet continue op in fastboot mode toch?

• veertje
Ik heb de update ook binnen, reboot duurde weer erg lang.
Gelukkig arriveert mijn Xiaomi Note 9s binnenkort.

• Jesse-
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 21:49
veertje schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:26:
Ik heb de update ook binnen, reboot duurde weer erg lang.
Gelukkig arriveert mijn Xiaomi Note 9s binnenkort.
Net ook de update gedaan, reboot ging hier juist vrij vlot.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23:01
Hier ook de update binnen, tevreden en ik moet eerlijk zeggen;
Hij gaat nog steeds als een speer in alles, prima voor deze al " bejaarde" phone.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kootje70
Zo ook bij mij. Nog niet toe aan een vervanger. Hij gaat nog steeds als een speer :D

• KifArU
  • Niet online
Zou ook niet weten welk model een goede opvolger zou zijn.
Ik zoek wel eens naar modellen met een gelijke (of hogere) snelheid, schermgrootte en -resolutie met (vrijwel) stock android voor een fatsoenlijke prijs (<300,-). En dit aangevuld met NFC en minimaal 2 jaar software-updates vanaf nu. En dan zie ik maar heel weinig kanshebbers.

• kootje70
Mijn vrouw heeft de Mi 9T.
Die pop-up vind ik ideaal.
Je hebt een scherm zonder notch. En de selfiecam gebruik ik nagenoeg niet.
Maar op die vingerscanner in het scherm ben ik niet jaloers. Achterop is net zo goed.
Iets meer opslag zou ik wel fijn vinden. En meer telelens (maar dan moet je eigenlijk ook een statief hebben).

• Aziz.peace
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 13-08-2020
Mijn mi a1 begint steeds trager te worden en sneller leeg te lopen. En de 64 gb zit ookal vol daarom zit ik te kijken naar de xiaomi redmi note 9s 6/128 voor 194 uit Spanje. Iemand nog suggesties voor onder de 200?

Ik zou even een topic aanmaken in Aankoopadvies Tablets en Telefoons, aankoopadvies in ervaringen topics is een beetje offtopic.

[Voor 26% gewijzigd door rens-br op 29-04-2020 10:05]

• Sa.Tan
Ik bezit ook nog een A2 lite met nu Android 10, maar ik kan echt niet zeggen dat deze beter is dan de A1.
Ook niet qua accu-duur, wordt misschien een beetje trager, maar ikzelf ook! :+
Nogmaals, ik ben nog steeds dik tevreden en komt het G5 netwerk echt van de grond dan leun ik zolang achterover en ga bezien wat Xiaomi voor mij (budget) in petto heeft.
Het merk en stock Android bevalt me wel.

[Voor 11% gewijzigd door Sa.Tan op 29-04-2020 10:01]

• arnova

arnova

Hier is mijn accu ook overleden na 2 jaar en 1 maand na aanschaf. Ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat er duidelijk bezuinigd is op de kwaliteit van de accu. Nu heb ik een andere accu gekocht en inmiddels ook al vervangen. Echter zit er nu aan de linkerkant van mijn telefoon tussen mijn scherm en de rest van mijn telefoon een spleet. Ik zie ook de backlight er doorheen schijnen. Het lijkt er dus op dat bovenste (glas) laag van mijn display een stukje is los gekomen. Hebben meer mensen dit en weet iemand hier een oplossing voor?

• GZFan
@arnova Bij mij ging het glas ook los van het display. Het hielp in mijn geval om het de boel nog één keer open te maken en dan weer netjes vast te klikken (duwen) in het frame. Bovenaan bij de earpiece beginnen en dan rustig door naar beneden.
Wellicht dat een keertje flink duwen ook wel kan helpen...

• tistjendop
  • Registratie: augustus 2015
  • Niet online
Mijn batterij heeft het zo ook ongeveer begeven. Het viel mij op dat sinds een goeie week de batterij vrij snel opgeladen was. Helaas is de keerzijde van die medaille dat hij ook zeer snel leegloopt. De houdbaarheid was blijkbaar maar op een goeie 2 jaar gemikt... Ik zal ook eens proberen met een nieuwe batterij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnova

arnova

GZFan schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:20:
@arnova Bij mij ging het glas ook los van het display. Het hielp in mijn geval om het de boel nog één keer open te maken en dan weer netjes vast te klikken (duwen) in het frame. Bovenaan bij de earpiece beginnen en dan rustig door naar beneden.
Wellicht dat een keertje flink duwen ook wel kan helpen...
Volgens mij is het probleem ook dat je bij het uit elkaar halen van je telefoon, het juiste "randje" los wipt. Mogelijk dat ik door mijn slechte ogen (voor dichtbij), het verkeerde randje heb opgewipt, maar zeker weten doe ik dat niet. Nog een keer uit elkaar halen en weer in elkaar zetten gaf helaas geen soelaas. Uiteindelijk heb ik dat randje maar voorzichtig met secondenlijm (gel) weer dicht gemaakt (en even geklemd). Je ziet het wel maar het is in ieder geval redelijk dicht nu en dat vind ik het belangrijkste.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Mei update: 76,13MB

• yanic
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 24-11 19:00
Mijn Xiaomi Mi A1 werd na 20 maanden onrepareerbaar verklaard wegens een opgezwollen batterij, men wou mij het toestel zelfs niet meer terugsturen.

Symptomen : het scherm liet aan de zijkanten los en begon bol te staan.

Een vervangingsbatterij kostte op dat moment +- 20Eur bij bv. Amazon.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
De juno update staat klaar: 54,25MB

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
yanic schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:52:
Mijn Xiaomi Mi A1 werd na 20 maanden onrepareerbaar verklaard wegens een opgezwollen batterij, men wou mij het toestel zelfs niet meer terugsturen.

Symptomen : het scherm liet aan de zijkanten los en begon bol te staan.

Een vervangingsbatterij kostte op dat moment +- 20Eur bij bv. Amazon.
Uit nieuwsgierigheid: wie is 'men' in deze?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sa.Tan
Update binnen, deels blij dat het Android 9 blijft, heb ook een A2 lite met 10 erop. Of ik daar blij van wordt, niet echt, accuduur is veel korter geworden.
Deze A1 lekker stabiel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweakerplus
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 09-08 21:43
Weet iemand de oplossing voor het probleem van geen enkel 4g bereik op de Mi A1?
De software updated is android 9.0.
Eerst zat er een tele2 sim kaart in en oude software en toen deed hij het (1.5 jaar geleden)
sinds kort geupdate naar 9.0, en de simkaart van Ben erin en dus geen 4g.

Ik heb de simkaart in een andere mobiel geprobeerd en daar deed hij het wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:00
@Tweakerplus

Op mijn datasim heb ik de mogelijkheid om een voorkeursnetwerktype in te stellen, staat bij mij op 4G.
Wellicht staat dat bij jou niet goed? Geen idee of bijv. je APN-settings nog iets specifieks moeten bevatten voor 4G, dat weten ze bij Ben waarschijnlijk beter.

• sambalbaj
  • Niet online
De july update is vroeg: 41,10MB

• David13
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20-02 01:10
Om één of andere vage reden kan ik niet meer verbinden met een VPN wanneer ik op 4G zit, voorheen werkte dit altijd.
Ik gebruik NordVPN. Heb al contact gehad met de support maar geen oplossing kunnen vinden.
Heb alle instellingen 10x nagelopen, factory reset, rom opnieuw geïnstalleerd via fastboot, niks werkt.

Iemand hier nog een idee?

• sambalbaj
  • Niet online
De augustus update staat klaar; 71,60MB

Aangezien de Mi A4 niet lijkt te komen en dat tevens het einde van Xiaomi's Android One programma lijkt te zijn, zullen ze precies de drie jaar wel afmaken qua updates. Tot het einde van dit jaar dan voor de A1.

• AustinRivers
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:19
sambalbaj schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:38:
De augustus update staat klaar; 71,60MB

Aangezien de Mi A4 niet lijkt te komen en dat tevens het einde van Xiaomi's Android One programma lijkt te zijn, zullen ze precies de drie jaar wel afmaken qua updates. Tot het einde van dit jaar dan voor de A1.
Ik had nog gehoopt dat we een september update zouden krijgen, omdat het op 5 september 2017 uitkwam (wikipedia). Dus stiekem gehoopt op een 1 september 2020 security patch. :X

• blonderulez
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 02-12 13:24
Als de updates stoppen, is het misschien een goed moment om over te gaan naar LineageOS 17.1. (Of een andere custom ROM) Dan heb je Android 10 en maandelijkse security updates.

Meer info over custom roms voor de Mi A1: https://forum.xda-developers.com/mi-a1/development

Link naar Lineage OS voor de Mi A1: https://download.lineageos.org/tissot

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 00:58

iCore

Dat is mijn uitspraak.

blonderulez schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:49:
Als de updates stoppen, is het misschien een goed moment om over te gaan naar LineageOS 17.1. (Of een andere custom ROM) Dan heb je Android 10 en maandelijkse security updates.

Meer info over custom roms voor de Mi A1: https://forum.xda-developers.com/mi-a1/development

Link naar Lineage OS voor de Mi A1: https://download.lineageos.org/tissot
Ik ga waarchijnlijk later vandaag of morgen LineageOS 17.1 op mijn Mi A1 (32GB) flashen. Als iemand vragen erover heeft (batterijduur, performance, bugs etc.) tag me maar!

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• Sleeon
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 02-12 16:03
iCore schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:13:
[...]

Ik ga waarchijnlijk later vandaag of morgen LineageOS 17.1 op mijn Mi A1 (32GB) flashen. Als iemand vragen erover heeft (batterijduur, performance, bugs etc.) tag me maar!
Benieuwd naar de ervaring!

• Destrega
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01:48
iCore schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:13:
[...]

Erg benieuwd wat je er van vindt vergeleken met de standaard rom. Indien er deze maand geen update meer komt zal ik waarschijnlijk ook overstappen.

• iCore

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Sorry voor de late update, ben eerst ziek geworden, nu weer beter maar gewoon vergeten 8)7

Hier een kleine update over de Lineage OS 17.1 Flash:

Xiaomi Mi A1 LineageOS ervaringen

Totale (Clean) Stock rom

- Animaties voelen niet altijd 100% vloeiend (soms wat animatie onderbrekingen)
- Animaties voelen soms langzaam
- 11+/32GB stock al gebruikt. (6.7GB System en 4.9 Voor system included ‘other apps’
- Android 9 (Security: August 1, 2020.) (Kernel 3.18.xxx)
- Fingerprint doet het maar wil af en toe niet registreren (vinger en sensor beide schoon)

Lineage OS 17.1:

General:
Lineage OS heeft alleen een HELE slechte vooraf geïnstalleerde camera app. Ik gebruik zelf Open Camera, alles werkt goed. (een paar foto samples kan ik linken, helaas geen vergelijking met custom rom stock camera app)

- Voelt zoveel sneller dan de clean custom ROM
- Lineage OS met gewoon best een aantal apps en dingen geïnstalleerd voelt veel sneller en smoother aan dan de helemaal schone stock rom. Vloeiende animaties.
- 9+/32 GB gebruikt. (9.6GB System)
- Goede batterijduur, standby batterijduur is heel goed, (standby met wifi, bluetooth, gps en auto updates aan)
- Android 10 (Security: August 5, 2020.) (Kernel 4.9.188perf+)
- Lineage Security Updates werken goed en zonder problemen (is automatisch, hoef je niet te flashen)
- De dedicated touchscreen knoppen werken perfect
Bugs:
Na een herstart klopt de batterij data zoals ‘screen on time’ en ‘last full charge’ niet meer, die wordt compleet gereset.
- Dit leek op de stock rom niet te gebeuren

@Destrega @Sleeon O+

• sambalbaj
  • Niet online
Bedankt, ga ik even induiken en volgen.
Hoe zit het met bankier apps? Die werken toch niet meer na een flash?

Aangezien het ondertussen oktober is en er geen officiële september update meer is gekomen, kunnen we wel concluderen dat het na precies 3 jaar ook klaar is nu met de Android One ondersteuning vanuit Xiaomi.

Ondanks dat de Mi A1 het nog prima doet, ga ik rond black friday toch maar naar een opvolger uitkijken. Android One is in het algemeen helaas ook op z'n retour en voorlopig neig ik naar die Poco X3.

• Barns
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 02-12 14:08
iCore schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:40:
Sorry voor de late update, ben eerst ziek geworden, nu weer beter maar gewoon vergeten 8)7

Hier een kleine update over de Lineage OS 17.1 Flash:

Xiaomi Mi A1 LineageOS ervaringen

Totale (Clean) Stock rom

- Animaties voelen niet altijd 100% vloeiend (soms wat animatie onderbrekingen)
- Animaties voelen soms langzaam
- 11+/32GB stock al gebruikt. (6.7GB System en 4.9 Voor system included ‘other apps’
- Android 9 (Security: August 1, 2020.) (Kernel 3.18.xxx)
- Fingerprint doet het maar wil af en toe niet registreren (vinger en sensor beide schoon)

Lineage OS 17.1:

General:
Lineage OS heeft alleen een HELE slechte vooraf geïnstalleerde camera app. Ik gebruik zelf Open Camera, alles werkt goed. (een paar foto samples kan ik linken, helaas geen vergelijking met custom rom stock camera app)

- Voelt zoveel sneller dan de clean custom ROM
- Lineage OS met gewoon best een aantal apps en dingen geïnstalleerd voelt veel sneller en smoother aan dan de helemaal schone stock rom. Vloeiende animaties.
- 9+/32 GB gebruikt. (9.6GB System)
- Goede batterijduur, standby batterijduur is heel goed, (standby met wifi, bluetooth, gps en auto updates aan)
- Android 10 (Security: August 5, 2020.) (Kernel 4.9.188perf+)
- Lineage Security Updates werken goed en zonder problemen (is automatisch, hoef je niet te flashen)
- De dedicated touchscreen knoppen werken perfect
Bugs:
Na een herstart klopt de batterij data zoals ‘screen on time’ en ‘last full charge’ niet meer, die wordt compleet gereset.
- Dit leek op de stock rom niet te gebeuren

@Destrega @Sleeon O+
Ik kan dit wel beamen. Zit vanwege kapot scherm van m'n A2 ook weer even tijdelijk op mijn oude A1 met LineageOS. Bevalt erg goed. Ik haal betere screen-on tijden dan op mijn A2 en het voelt erg snel aan. Ik gebruik qua camera app GCam van overwhelmer (via deze site). Alle apps werken nog bij mij (Whatsapp geeft een waarschuwing, maar werkt wel), incl. bankieren en credit card.

Ik verwacht overigens over een aantal weken een Pixel 4A aan te schaffen en daar weer een aantal jaren op vooruit te kunnen.

[Voor 4% gewijzigd door Barns op 01-10-2020 14:09]

• iCore

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Inderdaad, voelt echt snel aan. Ik ben al meerdere maanden gewend aan een Xiaomi Mi 10 (90hz, SD 865, UFS3.0, LPPDR5) echt hele snelle telefoon. Vergeleken met de Mi 10 voelt de Mi A1 met Lineage OS ook heel snel, dus dat zegt wel iets.

Ik had ook een Gcam uitgeprobeerd, maar crasthe vaak en kon geen 4k opnemen dus was toch wat minder

• mpx200_05
  • Laatst online: 21-11 10:26
Aangezien de Mi A2 ook nog maar net de september update heeft ontvangen komt er wellicht ook nog eentje voor de A1...
Ik ben me inmiddels al wel aan inlezen om bijvoorbeeld LineageOS te installeren.
Echter wordt de A1 ook gebruikt met een zakelijk Gsuite account waarvoor Google Apps Device Policy geinstalleerd moet worden.
We hebben nog twee reserve A1's zodat we het kunnen testen aangezien ik op het wereldwijde web hierover niets kan terugvinden.
In het topic m.b.t custom ROM's is het nog erg rustig.

edit:

inmiddels op een reserve A1 LineageOS 17.1 (van 20 oktober) gezet. Had in eerste instantie nog problemen met het tijdelijk installeren van een TWRP recovery. Door het opstarten van een CMD scherm vanuit de installatie map van ADB ging dit beter.

Voor het instellen van het zakelijk account moest het toestel nog encrypted worden en werd er een werkprofiel aangemaakt.
Tot nu toe werken alle noodzakelijke apps zoals bankieren en de zakelijke apps.

Dankzij de tip van Barns ook de GCam van overwhelmer geinstalleerd met de apk.

[Voor 32% gewijzigd door mpx200_05 op 22-10-2020 10:00]

• blonderulez
mpx200_05 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:20:
Aangezien de Mi A2 ook nog maar net de september update heeft ontvangen komt er wellicht ook nog eentje voor de A1...
Ik ben me inmiddels al wel aan inlezen om bijvoorbeeld LineageOS te installeren.
Echter wordt de A1 ook gebruikt met een zakelijk Gsuite account waarvoor Google Apps Device Policy geinstalleerd moet worden.
We hebben nog twee reserve A1's zodat we het kunnen testen aangezien ik op het wereldwijde web hierover niets kan terugvinden.
In het topic m.b.t custom ROM's is het nog erg rustig.
Op mijn Lenovo P2 gebruik ik al jaren LineageOS. De Mi A1 van mijn vrouw ga ik binnenkort migreren omdat de updates waarschijnlijk zijn gestopt. Ik gebruik mijn P2 ook zakelijk. Vanuit mijn werk is er Maas360 op geïnstalleerd, en dat maakt dan een werk profiel aan in je telefoon waardoor de applicaties van je werk gescheiden blijven van je prive applicaties en men kan op afstand ook dat deel wissen indien mijn telefoon wordt gestolen, bepaalde beveiliging niveaus afdwingen, etc. Verwacht dat het onderwater ook gebruik maakt van Google Apps Device Policy, maar dat weet ik niet zeker.

• arnova

arnova

iCore schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:15:
Inderdaad, voelt echt snel aan. Ik ben al meerdere maanden gewend aan een Xiaomi Mi 10 (90hz, SD 865, UFS3.0, LPPDR5) echt hele snelle telefoon. Vergeleken met de Mi 10 voelt de Mi A1 met Lineage OS ook heel snel, dus dat zegt wel iets.

Ik had ook een Gcam uitgeprobeerd, maar crasthe vaak en kon geen 4k opnemen dus was toch wat minder
Welke gcam van overwhelmer precies? Ik zie er meerdere staan nl. en ze werken bij niet allemaal even goed....

• sambalbaj
  • Niet online
Loop nu toch tegen iets irritants aan op m'n Mi A1 die nog op de stockrom draait.

Als je een app geopend hebt en je drukt ergens even op het scherm, dan schiet hij soms automatisch terug naar de vorige geopende app. Dat gebeurt nu sinds een week en ook niet consequent maar wel geregeld. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

[Voor 76% gewijzigd door sambalbaj op 21-01-2021 11:08. Reden: Toch niet]

• pven
  • Niet online
Ik heb mijn A1 terug gezet naar fabrieksinstellingen. Hierna krijg ik de hardware nav-keys niet meer werkend, alleen de in-screen-keys werken. De led gaat wel aan, maar ze reageren vervolgens niet. Bij instellingen zie ik nergens een optie om dit in te stellen. Iemand een idee hoe dit weer aan te zetten is?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• pven
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:01:
Ik heb mijn A1 terug gezet naar fabrieksinstellingen. Hierna krijg ik de hardware nav-keys niet meer werkend, alleen de in-screen-keys werken. De led gaat wel aan, maar ze reageren vervolgens niet. Bij instellingen zie ik nergens een optie om dit in te stellen. Iemand een idee hoe dit weer aan te zetten is?
Iemand? :)

• GZFan
pven schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:01:
Mogelijk helpt dit:
Instellingen > Systeem > Gebaren >
Omhoog vegen over de startknop > Uit

• pven
  • Niet online
GZFan schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 07:48:
[...]

Mogelijk helpt dit:
Instellingen > Systeem > Gebaren >
Omhoog vegen over de startknop > Uit
Dit werkt. Dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kootje70
Die van mij herstart soms. Ook gaat de batterij niet meer zo lang mee.
Tijd voor een nieuwe dus. Ik ga nu naar de Poco F3 (8gb/256gb).

• Geraard
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
1. Mijn Xiaomi Mi A1 werkt met versie 9 van Android One. De laatste beveiligingsupdate daarvoor heb ik gehad op 1 augustus 2020.

2. De ondersteuning door Android One met beveiligingsupdates voor de Mi A1 lijkt te zijn gestopt.

3. Hoe groot is de kans er daardoor gevaarlijke malware op deze smartphone komt?

4. Moet ik daarom deze smartphone met spoed vervangen door een nieuw model met de nieuwste Android versie?

5. Ik loop nog niet warm voor een omslachtige root-procedure van mijn Mi A1, omdat ik voor honderdvijftig euro een nieuwe smartphone kan kopen. Bovendien wordt mijn Mi A1 mijn reserve smartphone, als ik een nieuwe koop.

6. Toen ik deze MI A1 kocht, verwachtte ik dat Android One jarenlang gratis updates zou geven. Maar dat lijkt nu niet zo te zijn.

7. Heeft het dan wel zin om opnieuw een nieuwe Android One smartphone te kopen?

8. Of kan ik nu beter een nieuwe smartphone kopen zonder Android One?

• sambalbaj
  • Niet online
De updates zijn al precies een jaar geleden gestopt waarmee Xiaomi precies 3 jaar heeft vol gemaakt en aan de eisen van Android One voldaan heeft. Android One is zelf ook bijna uitgestorven, daar ga je weinig recente telefoons meer mee vinden.
Echt haast met vervangen is er niet meer dan er het afgelopen jaar al was. Dus kijk rustig naar een goede aanbieding.

[Voor 6% gewijzigd door sambalbaj op 11-09-2021 17:12]

• Geraard
  • Niet online
sambalbaj schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:11:Echt haast met vervangen is er niet meer dan er het afgelopen jaar al was. Dus kijk rustig naar een goede aanbieding.
Bedankt voor je antwoorden.

9. Kan iemand misschien iets specifieker aangeven hoeveel kans ik nu heb op gevaarlijke malware op mijn Mi A1, doordat ik geen updates meer krijg van Android 9?

10. Hoeveel maanden of jaren heb ik de tijd om een nieuwe smartphone te kopen vanwege dat risico?

11. Is er in plaats van Android One een ander systeem gekomen dat kan worden aanbevolen, bij het kiezen van een nieuwe smartphone?

[Voor 3% gewijzigd door Geraard op 11-09-2021 17:38]

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
@Geraard
Haast je want je loopt gevaar. ;)

Nee zo erg is het gelukkig niet. Ja je loopt een risico, maar dat heb je ook een nieuwe telefoon als je een verkeerd linkje of malware app download.

Maar het is wel aan te raden om toch wel op redelijke termijn een andere telefoon. Hoe lang redelijk is hangt af van jezelf. Installeer je apps uit onbetrouwbare bron dan is het risico een stuk groter. Als hij nog functioneert kun je best nog een paar maanden vooruit.

De mijne heb ik recent vervangen. Niet om beveiligingsredenen maar omdat scherm niet meer goed functioneerde. Anders had ik hem nog wel even gebruikt. Was een erg fijn toestel.

Nu ben ik over naar een poco f3. Miui is even wennen maar met de laucher die ik op de mi a1 had niet zo heel veel anders.

• blonderulez
Geraard schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:21:
1. Mijn Xiaomi Mi A1 werkt met versie 9 van Android One. De laatste beveiligingsupdate daarvoor heb ik gehad op 1 augustus 2020.

2. De ondersteuning door Android One met beveiligingsupdates voor de Mi A1 lijkt te zijn gestopt.

3. Hoe groot is de kans er daardoor gevaarlijke malware op deze smartphone komt?

4. Moet ik daarom deze smartphone met spoed vervangen door een nieuw model met de nieuwste Android versie?

5. Ik loop nog niet warm voor een omslachtige root-procedure van mijn Mi A1, omdat ik voor honderdvijftig euro een nieuwe smartphone kan kopen. Bovendien wordt mijn Mi A1 mijn reserve smartphone, als ik een nieuwe koop.

6. Toen ik deze MI A1 kocht, verwachtte ik dat Android One jarenlang gratis updates zou geven. Maar dat lijkt nu niet zo te zijn.

7. Heeft het dan wel zin om opnieuw een nieuwe Android One smartphone te kopen?

8. Of kan ik nu beter een nieuwe smartphone kopen zonder Android One?
Als de hardware nog helemaal goed is en hij voldoet nog prima, zou je kunnen overwegen om een custom rom als LineageOS or /e/ te installeren. Dan krijg je elke maand de reguliere Android beveiligingpatches en kun je nog een tijd gebruik maken van je telefoon.

https://doc.e.foundation/devices/tissot

https://forum.xda-develop...geos-17-1-tissot.4040345/ (Android 10)

https://forum.xda-develop...geos-18-1-tissot.4177407/ (Android 11)

En mbt punt 5. Voor de installatie heb je geen omslachtige root procedure. Sterker, als je deze custom roms gaat installeren wordt je telefoon niet geroot. Enige wat je moet doen is de bootloader ontgrendelen. Maar dat is een erg eenvoudige handeling.

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:03
Geraard schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:35:
9. Kan iemand misschien iets specifieker aangeven hoeveel kans ik nu heb op gevaarlijke malware op mijn Mi A1, doordat ik geen updates meer krijg van Android 9?
Die kans is bij benadering nul.

Malware op Android krijg je voornamelijk door 'foute' apps buiten de Play store om te installeren. In de Play store zelf is de kans daarop zeer, zeer klein omdat Google alle apps controleert.

Voor componenten als je browser krijg je nog updates vanuit Google, dus dat is gewoon veilig. Af-en-toe kom je wel eens een nieuwsbericht tegen over fouten in WiFi-firmware of iets dergelijks, maar dat levert in de praktijk geen enkel noemenswaardig risico op voor de thuisgebruiker.

De enige praktijkimplicatie van out-of-date toestellen die mij bekend is dat, als je een app met malware installeert (dus meestal al om de Play Store om) er een kans bestaat dat je toestel geroot wordt en de malware zich daarmee dieper in je telefoon nestelt. Als je geen 'dubieuze' apps installeert dan gebeurt dan in de praktijk ook niet.
11. Is er in plaats van Android One een ander systeem gekomen dat kan worden aanbevolen, bij het kiezen van een nieuwe smartphone?
Een Google Pixel is tegenwoordig weer relatief betaalbaar.
blonderulez schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 18:42:
Als de hardware nog helemaal goed is en hij voldoet nog prima, zou je kunnen overwegen om een custom rom als LineageOS or /e/ te installeren. Dan krijg je elke maand de reguliere Android beveiligingpatches en kun je nog een tijd gebruik maken van je telefoon.
Ik zou daar eerlijk gezegd niet teveel van verwachten en het daarom ook niet aanraden (althans, niet vanwege beveiliging). De meeste beveiligingsproblemen in Android zitten in de componenten die de fabrikant van je telefoon levert. Hiervoor zul je nooit meer een update krijgen.

De beveiligingsupdates van LineageOS hebben daarmee een beperkte waarde en de aanduiding van het security patch level is daarmee zelfs enigszins misleidend zou ik willen stellen.

Als je een echt 'veilige' telefoon wilt van een fabrikant die updates serieus neemt dan heb je eigenlijk maar twee keuzes: een Google Pixel of een Apple iPhone, met als runner up de topmodellen van Samsung.

• Geraard
  • Niet online
Highfive95 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:57:
@GeraardHaast je want je loopt gevaar. ;)

Nee zo erg is het gelukkig niet. Ja je loopt een risico, maar dat heb je ook met een nieuwe telefoon als je een verkeerd linkje of malware app download.

Maar het is wel aan te raden om toch wel op redelijke termijn een andere telefoon te kopen. Hoe lang redelijk is hangt af van jezelf. Installeer je apps uit onbetrouwbare bron dan is het risico een stuk groter. Als hij nog functioneert kun je best nog een paar maanden vooruit.
Bedankt voor je antwoorden. Binnen hoeveel maanden of jaren moet ik beslist een nieuwe smartphone kopen om hem veilig te kunnen gebruiken? Ik installeer uitsluitend apps uit de Google Playstore.

• Geraard
  • Niet online
blonderulez schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 18:42:
[...]

https://doc.e.foundation/devices/tissot

https://forum.xda-develop...geos-17-1-tissot.4040345/ (Android 10)

https://forum.xda-develop...geos-18-1-tissot.4177407/ (Android 11)

En mbt punt 5. Voor de installatie heb je geen omslachtige root procedure. Sterker, als je deze custom roms gaat installeren wordt je telefoon niet geroot. Enige wat je moet doen is de bootloader ontgrendelen. Maar dat is een erg eenvoudige handeling.
Hartelijk bedankt voor de weblinks.

• Geraard
  • Niet online
Thralas schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 19:52:
[...]

Die kans is bij benadering nul. Malware op Android krijg je voornamelijk door 'foute' apps buiten de Play store om te installeren. In de Play store zelf is de kans daarop zeer, zeer klein omdat Google alle apps controleert.

Voor componenten als je browser krijg je nog updates vanuit Google, dus dat is gewoon veilig. Af-en-toe kom je wel eens een nieuwsbericht tegen over fouten in WiFi-firmware of iets dergelijks, maar dat levert in de praktijk geen enkel noemenswaardig risico op voor de thuisgebruiker.

De enige praktijkimplicatie van out-of-date toestellen die mij bekend is dat, als je een app met malware installeert (dus meestal al om de Play Store om) er een kans bestaat dat je toestel geroot wordt en de malware zich daarmee dieper in je telefoon nestelt. Als je geen 'dubieuze' apps installeert dan gebeurt dan in de praktijk ook niet.
Hartelijk bedankt voor je antwoorden. Ik installeer geen apps buiten de Google Playstore. Betekent dat dat ik mijn Xiaomi Mi A1 in principe nog wel tien jaar lang veilig kan gebruiken?

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:03
Geraard schreef op maandag 13 september 2021 @ 02:31:
Hartelijk bedankt voor je antwoorden. Ik installeer geen apps buiten de Google Playstore. Betekent dat dat ik mijn Xiaomi Mi A1 in principe nog wel tien jaar lang veilig kan gebruiken?
Tien jaar is een beetje gechargeerd, want ergens voor die tijd komt er wel een moment dat je telefoon zo oud is dat ook updates van apps niet (goed) meer beschikbaar zijn.

Het zou ook mooi zijn als fabrikanten langer updates zouden blijven uitbrengen, maar praktisch gezien hoef je je weinig zorgen te maken. Zoals iemand al eerder zei: hou gewoon het aanbod in de gaten, en koop een keer iets nieuws als er een goede aanbieding is - want op een gegeven moment wordt het ding om andere redenen wel heel erg oud (traag of stuk).
Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee