Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:08

Google presenteert de Mi A1 op zijn eigen blog en Xiaomi hield tegelijkertijd een evenement in India. De Xiaomi Mi A1 heeft een Snapdragon 625-soc, een 3080mAh-accu en een 5,5"-lcd met een resolutie van 1920x1080 pixels. De dubbele camera aan de achterkant gebruikt een vergelijkbare implementatie als die van de iPhone 7 en Galaxy Note 8; de tweede camera heeft een langer brandpunt voor 'optische zoom'. Beide camera's hebben een 12-megapixelsensor en pixels van 1,25µm.

Het toestel heeft een metalen behuizing en het scherm is afgewerkt met Gorilla Glass. Een vingerafdrukscanner zit aan de achterkant. Als de telefoon uitkomt staat er Android 7 op, maar voor het eind van het jaar moet de Mi A1 voorzien zijn van Android 8. Ook zegt Xiaomi dat het toestel volgend jaar als een van de eerste smartphones 'Android P' krijgt.

Xiaomi mikt met de Mi A1 met name op de markt in India, maar gaat het toestel ook in een aantal Europese landen verkopen, voornamelijk in Oost-Europa, zoals in Polen, Bulgarije en Griekenland. In de Benelux verkoopt Xiaomi nog geen smartphones. De Chinese fabrikant heeft alleen de adviesprijs voor India bekendgemaakt, dat is 14.999 roepies voor een versie met 4GB ram en 64GB opslagruimte. Omgerekend is dat ongeveer 196 euro, maar vermoedelijk is de europrijs hoger vanwege belastingen. Vanaf 12 september moet het toestel beschikbaar zijn.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1.2 (Android One)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 625
GPUQualcomm® Adreno™ 506
RAM4 GB
ROM64 GB eMMC (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, A-GPS, Glonass, Beidou, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C, 3.5mm
SensorenBewegingssensor (g-sensor), Gyro sensor, Tril, Vingerafdrukscanner
Scherm5,5" Full-HD LCD-scherm
Front Camera5MP, 1,12um, f/2.0
Back CameraWide angle: 12MP, 1,25um, f/2.2 - Telephoto: 12MP, 1,0um, f/2.6, Dubbele led flitser, PDAF
Accu3080mAh
KleurZwart, Goud, Roze, Rood
Afmetingen155,4 x 75,8 x 7,3 mm
Gewicht165 g
Prijs€249,-
Release DatumOnbekend
Bijzonderhedendual nano-sim

De Mi A1 ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBanden
GSM/EDGEB2, B3, B5, B8
UMTSB1, B2, B5, B8
FDD-LTEB1, B3, B5, B7, B8, B20
TDD-LTEB38, B40

En werkt daarmee perfect op alle Nederlandse netwerken.
Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.006-11-2017Topic aangemaakt
V1.115-03-2018Rode versie toegevoegd

Terug naar Inhoudsopgave

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:07
quote:
PWiddershoven schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:46:
[...]

Zou niet nodig moeten zijn. Magisk is systeemless dus je houdt stock system partition. Na OTA enkel Magisk opnieuw flashen. Als Magisk official support heeft in de volgende versie dan is dit niet eens meer nodig :-)
Dit is wel cool. Ben benieuwd wanneer de official support er in komt.

Welke TWRP gebruiken jullie voor die ene keer?

• pascalw
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2019
Magisk is al gefixt voor de A1 maar er is nog geen nieuwe release gemaakt. Hopelijk gebeurd dat snel.

TWRP ondersteund nu ook officieel de A1, dus je kunt de versie hier gebruiken.

• Wessel0077
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 24-01 18:34
Hoi,
Ik heb mijn bootloader unlocked.
Twrp-3.1.1-0-tissot.img in de ADB folder geplaatst.

Als ik nu "fastboot boot Twrp-3.1.1-0-tissot.img doe, dan start ie normaal op, IPV in twrp.
Iemand een idee wat ik mis?
Magisk zip 14.5 heb ik al in de dowloadfolder staan.

Edit: Ben erachter dat ik twrp 3.1.1.1 nodig had.
Kan iemand bevestigen welke magisk te flashen... V13.4 of mag 14.5 ook?

Wessel0077 wijzigde deze reactie 09-11-2017 11:02 (18%)

• pascalw
Beiden zijn goed. 14.4/14.5 zijn officieel nog niet relesased (enkel ter beta testing voor de Pixel 2) maar werken wel goed.

• Wessel0077
quote:
PWiddershoven schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:05:
Beiden zijn goed. 14.4/14.5 zijn officieel nog niet relesased (enkel ter beta testing voor de Pixel 2) maar werken wel goed.
Merci, dan ga ik aan de slag.

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:59
Mijn Mi A1 wordt nog klaar gemaakt voor verzending. Ik ben al lang fan van custom roms.
Weet iemand al meer over rom-bouwers of ze met custom roms voor deze telefoon bezig zijn?
Op XDA lees ik er niet veel over (of ik kijk verkeerd).

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 24-01 21:15
quote:
Binnetie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:32:
Mijn Mi A1 wordt nog klaar gemaakt voor verzending. Ik ben al lang fan van custom roms.
Weet iemand al meer over rom-bouwers of ze met custom roms voor deze telefoon bezig zijn?
Op XDA lees ik er niet veel over (of ik kijk verkeerd).
Kernel sources zijn nog niet vrijgegeven. Zodra dat gebeurt begint het custom rom balletje te rollen.

• Binnetie
Dankjewel. Hoe lang duurt dit doorgaans? Is het een rechten/licentiekwestie?

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 24-01 21:15
quote:
Binnetie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:42:
Dankjewel. Hoe lang duurt dit doorgaans? Is het een rechten/licentiekwestie?
Only Xiaomi knows :)
OnePlus released ze vaak binnen 1 a 2 dagen van release nieuwe rom / telefoon.

Google is er ook altijd snel bij, Xiaomi is hier stukken trager mee.

Dit geeft je wel een goed idee ;)

https://www.google.nl/sea...0&ei=ouAKWu2FBqGk8wf9q5Io

• Binnetie
Uh ja als ik zo wat linkjes doorklik dan duurt het inderdaad wat langer. We wachten rustig af!

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:45

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Nog geen kernel resources volgens mij ondertussen maar ik wil wel graag root :+

Liefste met zo min mogelijk problemen voor latere updates. Zijn er mensen hier die tips hebben? Kwam al een methode tegen om geen recovery te gebruiken: https://www.techowiki.in/...-a1-without-recovery.html

Alleen weet ik niet of dit wel handig is :+

Zou eigenlijk gewoon lomp recovery erop flashen en vanuit daar alles regelen maar weet niet of het vanuit de updates handig is op die manier en kan er niets over vinden wat de afhankelijkheden zijn voor de updates.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• pascalw
Je kunt het beste TWRP booten (niet flashen) en dan Magisk 14.4/14.5 (beta) flashen. Dan kun je gewoon OTA's blijven ontvangen als je de aanbevolen procedure volgt. https://github.com/topjohnwu/Magisk/blob/master/docs/tips.md

Je hebt dan wel de Android SDK tools nodig, maar je hoeft dan maar eenmalig te flashen.

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
PWiddershoven schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:15:
Je kunt het beste TWRP booten (niet flashen) en dan Magisk 14.4/14.5 (beta) flashen. Dan kun je gewoon OTA's blijven ontvangen als je de aanbevolen procedure volgt. https://github.com/topjohnwu/Magisk/blob/master/docs/tips.md

Je hebt dan wel de Android SDK tools nodig, maar je hoeft dan maar eenmalig te flashen.
LOL het is tegenwoordig mogelijk om TWRP te booten zonder dat je daadwerkelijk hem flasht :D _/-\o_ _O-

Fijn dat het allemaal zover is :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Nivali
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 24-01 11:15
Na het installeren van magisk 14.4 of 14.5 ziet mijn A1 geen wifi netwerken meer. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb heb deze geinstalleerd via bootable twrp 3.1.1-1 en loop op de laaste android update van 6 nov.

• Wessel0077
Hoi,

Iemand enig idee hoe ik GCMOD5-camera de foto's laat opslaan op mijn SD-kaart? Is er mss een magisk-module voor? Ik heb nu Oreo, maar daar is nog geen Xposed voor.

Stockcamera slaat wel de foto's op SD-kaart.
Maar kan in de settings van GCMOD5 niks vinden over locatie opslag.

gr wesley

Wessel0077 wijzigde deze reactie 14-01-2018 12:46 (16%)

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09-01 18:21
Er is een tool voor de Xiaomi Mi A1 om TRWP te installeren.

https://forum.xda-develop...nlocktwrpfactory-t3695256

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10:26
quote:
PWiddershoven schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:15:

Iemand dit al met succes gedaan?
Ik wilde vandaag Oreo installeren, maar na de benodigde magisk stappen te hebben uitgevoerd en vervolgens opnieuw opgestart te hebben zit ik voor beide slots in een bootloop. ;(

Volledige system-image wordt al gedownload; kijken of ik die kernel kan flashen en anders volledige image (met behoud van data...)

Iemand nog andere tips?

Edit: Oké; stock rom gedownload van hier https://forum.xda-develop...mage-n2g47h-7-12-t3728929, uitgepakt.
code:
1
2
3
fastboot flash boot_a images\boot.img
fastboot set_active a
fastboot reboot

Na die herstart ziet 't er allemaal uit als Oreo.

Wat is nu de status van slot b?

Inmiddels met Magisk Manager de boot.img van de download kunnen patchen, getest door 'm los te booten en vervolgens ook geflasht. Ik kan er weer ff tegenaan. 8)

RudolfR wijzigde deze reactie 29-01-2018 18:36 (23%)

• pascalw
Op Oreo is de situatie op dit moment iets lastiger omdat TWRP voor de Mi A1 niet overweg kan met partitions van Oreo. Beste is inderdaad om Magisk Manager de stock boot.img te laten patchen zoals je beschrijft. Als je dit eenmaal gedaan hebt dan kun je gewoon via de standaard procedure OTA's installeren en root behouden.

• theduke1989
In de TS kan ik niet terugvinden hoe de Bootloader te unlocken.

Is dit via de reguliere xiaomi methode of toch anders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• David13
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 18-01 16:55

• theduke1989
@David13 bedankt, nog veel makkelijker inderdaad. Geen geklooi met software of dat je nieuwe ROM eerst moet flashen. Niet dat het wat uitmaakt. lukt altijd wel. Maar dit kost veel minder tijd.

• VV1997
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 20-01 21:32
Kijk dit belooft wat te worden. Heb een xiaomi mi a1 gekocht vanwege het beloofde update traject. Maar als ik zie dat het unlocken zo makkelijk gaat zou het me niks verbazen als er ook voldoende custom rom support is nadat de officiële support eindigt.

• rens-br
Zojuist zat ik op de LineageOS website te kijken en voor de Xiaomi Mi A1 gaat aankomende maandag ook een officiële LOS15.1 versie uitkomen. De pagina staat al online en volgens het build roster wordt er as. maandag een build gemaakt.

• nsa1984
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 24-01 22:33
Beste Allemaal,

Sinds een week ofzo ook een Xiaomi Mi A1 aangeschaft als vervanger voor mijn Xiaomi Redmi Note 2. Echter heb ik me toch behoorlijk vergaloppeerd in de invloeden van Google in het Android One programma. Gevolg hiervan is dat ik eigenlijk toch root en AOSP (of zoveel mogelijk) terug wil.

Nu zit ik met inmiddels met de volgende gecreeerde situatie:
Xiaomi Mi A1 geroot via de methode van XDA-jashancheema, maar dat lijkt niet helemaal stabiel te zijn en zou graag opnieuw beginnen. Komt nog bij dat ik TWRP voor de backup's toch wel mis.

Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een orginele stock Xiaomi Mi A1 rom, en een goede methode om hem te flashen.

Daarnaast zit ik te kijken naar een mooie schone (liefst AOSP) rom, en hoe ik die kan flashen. Uiteraard zit ik met het dilema dat ik ook graag gebruik maak van Whatsapp, maar daarbij niet de behoefte voel om Whatsapp/facebook meteen alle gegevens zoals locatie, email adressen etc te overhandigen.
Zelf denk ik momenteel aan LineageOS, welke op XDA loopt, maar deze lijkt stil te liggen qua ontwikkeling. Recentste build is van 2018 05 23, dus als iemand leuke alternatieven heeft, sta ik daar zeker voor open.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Die LineageOS staat zeker niet stil maar is alleen de afgelopen maand niet gebuild. Gisteren is een belangrijke commit gemerged waardoor LineageOS ondersteuning heeft voor apparaten met een A/B partitie layout, waar de Mi A1 er eentje van is.
Nog even wachten en dan is de LineageOS officieel voor de A1 en zal dan ook gewoon wekelijks worden gebuild en te downloaden zijn via LineageOS zelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Obscurax
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Ik hoop op volgende week voor Official LOS.

Bericht van de maintainer gisteren:
quote:
Abhishek Aggarwal, [25.06.18 18:25]
will try to get it in next week there are few things left to be ironed out

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
Kaalus schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:56:
Die LineageOS staat zeker niet stil maar is alleen de afgelopen maand niet gebuild. Gisteren is een belangrijke commit gemerged waardoor LineageOS ondersteuning heeft voor apparaten met een A/B partitie layout, waar de Mi A1 er eentje van is.
Nog even wachten en dan is de LineageOS officieel voor de A1 en zal dan ook gewoon wekelijks worden gebuild en te downloaden zijn via LineageOS zelf.
Dat is het moment dat ik vermoedelijk ook over ga stappen :*)

• Kaalus
  • Niet online
quote:
Touchdomex schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:04:
[...]

Dat is het moment dat ik vermoedelijk ook over ga stappen :*)
Qua stabiliteit is het in elk geval niet nodig. Draai de versie van 23 mei en daarvoor een hele tijd met een build van begin april gedraaid. Beide prima, over die gehele tijd 1x een freeze gehad.
Enige bugjes die ik heb gevonden zijn video met de 'zoom' camera en dat de powerbutton soms dubbel gedetecteerd wordt. Voor de rest nu al een prima vlotte en stabiele ROM. heb m'n A1 niet eens anders gebruikt :9

• rens-br
quote:
Obscurax schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:41:
Ik hoop op volgende week voor Official LOS.

Bericht van de maintainer gisteren:
Dat is interessant. Heb je een bron van dit bericht? Ik wil eens kijken of daar ook de reden staat dat de vorige build niet is doorgegaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Obscurax
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

quote:
rens-br schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:32:
[...]

Dat is interessant. Heb je een bron van dit bericht? Ik wil eens kijken of daar ook de reden staat dat de vorige build niet is doorgegaan.
Bericht komt uit een Telegram groep waar Abhishek actief op is. Probleem had te maken met de a/b partities, eerste builds zijn gisteren beginnen uitrollen.

Obscurax wijzigde deze reactie 26-06-2018 15:00 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
quote:
rens-br schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:32:
[...]

Die reden stond vrijwel gelijk na het niet doorgaan in het XDA thread. Aantal mensen vanuit LineageOS hebben de build geannuleerd vanwege het ontbreken van odnersteuning voor A/B partities in een van hun migratiscripts. Daardoor was het nog niet mogelijk om de builds via hun standaard werkwijze te installeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Obscurax
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

quote:
[08.07.18 12:54]
[Doorgestuurd van Abhishek Aggarwal]
Tissot official lineage will start from Tuesday
Hudson en Wiki zijn daarnet gemerged.

• David13
Sinds twee dagen gebruik ik de official Lineage rom. Moet zeggen dat ik voor een eerste build onder de indruk ben. Nog geen enkele bug tegengekomen of forced closes gehad. Vooral het batterijverbruik heeft me positief verrast.

David13 wijzigde deze reactie 19-07-2018 13:29 (26%)

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

https://download.lineageos.org/tissot

Over 2 weken zelf installeren oOo oOo oOo

• David13
quote:
Je moet wel even opletten met flashen, gaat niet zoals gewoonlijk. De officiële TWRP werkt niet en je moet na het flashen van de ROM terug booten in TWRP en dan pas Gapps flashen, anders kom je in een bootloop.
Ook wordt aanbevolen om MindTheGapps te gebruiken ipv Opengapps.

Instructies:
https://wiki.lineageos.org/devices/tissot/install

Abhishek's TWRP:
https://drive.google.com/...0BMQYHgEe&export=download

MindTheGapps:
http://downloads.codefi.re/jdcteam/javelinanddart/gapps

EDIT: Extra info mbt het nieuwe installatieproces en A/B toestellen:
https://lineageos.org/Changelog-19/

David13 wijzigde deze reactie 31-07-2018 23:30 (44%)

• David13
Voor de liefhebbers, gisteren is de eerste LineageOS microG build uitgebracht:

https://lineage.microg.org

https://download.lineage.microg.org/tissot/

• heinhuiz
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Heeft iemand van jullie een probleem met de touchscreen gehad bij installatei van een custom ROM? Bij nij komt de plaats waarop ik het scherm aanraak niet overeen met de lokatie die geregistreerd wordt, m.a.w. als ik bijv. bij de initiële setup op NEXT wil drukken gebeurt er niks, maar druk ik op een andere plaats op het scherm dan kan dat zomaar de NEXT-button activeren. Kom ik per ongeluk in de emergency dialler, dan is de linkerknop in de navbar een 4 en de rechterknop een 5.

Herkent iemand dit probleem - en belangrijker, weet iemand hoe dit op te lossen?

• heinhuiz
  • Niet online
quote:
nsa1984 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:59:
... Uiteraard zit ik met het dilema dat ik ook graag gebruik maak van Whatsapp, maar daarbij niet de behoefte voel om Whatsapp/facebook meteen alle gegevens zoals locatie, email adressen etc te overhandigen. ...
Check https://lua.xprivacy.eu/
Met deze Xposed-module kan je precies aangeven welke privacy-gevoelige data een app mag doorgeven en welke gefaket moet worden. Met de Pro-extensie uit de Play Store kan je per app o.a. zelfs aangeven welke delen van je contacten worden gedeeld met bijv. WhatsApp: alle, geen of alleen de 'starred'.

AOSP, LOS of een andere custom ROM gaat dat niet voor je oplossen, omdat elke app zelf bepaalt welke data opgevraagd wordt. LOS kan je wel installeren zonder de Google Apps, dus ook zonder de Play Store, waardoor je in principe richting Google geen data deelt - maar dan heb je ook geen Facebook of WhatsApp. Met AOSP hang je sowieso aan Google en de App Store en daarmee aan de beperkingen van de apps die je installeert.

XPrivacyLua is bij mijn weten de enige oplossing die op dit niveau tussen de app en de provider zit en de verstuurde data filtert en faket.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• David13
quote:
heinhuiz schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 00:47:
Heeft iemand van jullie een probleem met de touchscreen gehad bij installatei van een custom ROM? Bij nij komt de plaats waarop ik het scherm aanraak niet overeen met de lokatie die geregistreerd wordt, m.a.w. als ik bijv. bij de initiële setup op NEXT wil drukken gebeurt er niks, maar druk ik op een andere plaats op het scherm dan kan dat zomaar de NEXT-button activeren. Kom ik per ongeluk in de emergency dialler, dan is de linkerknop in de navbar een 4 en de rechterknop een 5.

Herkent iemand dit probleem - en belangrijker, weet iemand hoe dit op te lossen?
Heb ik geen last van gehad. Je moet Cosmic Dan's (of Abhishek's) TWRP gebruiken en dan de tweede build flashen (de nieuwere geven een error), van daaruit kun je gewoon OTA updates installeren via de LOS updater (ik ga er van uit dat je LOS wilt installeren, zag je reacties toevallig in de XDA thread).

David13 wijzigde deze reactie 31-07-2018 23:44 (4%)

• nsa1984
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 24-01 22:33
quote:
heinhuiz schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 01:14:
[...]

Check https://lua.xprivacy.eu/
Met deze Xposed-module kan je precies aangeven welke privacy-gevoelige data een app mag doorgeven en welke gefaket moet worden. Met de Pro-extensie uit de Play Store kan je per app o.a. zelfs aangeven welke delen van je contacten worden gedeeld met bijv. WhatsApp: alle, geen of alleen de 'starred'.
Toevallig van de week ook tegen gekomen inderdaad. Moet bekennen dat ondanks het goede initiatief van dit project, het me toch wel tegenstaat dat het eigenlijk een voortzetting van Xprivacy is wat in feite gewoon in de steek gelaten is door (dezelfde) ontwikkelaar. Dus ik zit daar nog even te dubben wat ik ermee wil, komt ook nog bij dat een "licentie" aanvragen nodeloos ingewikkeld gemaakt word zodra je het buiten google play om wilt, uiteraard keuzes van de ontwikkelaar maar maakt dat ik langer denk over een aanschaf.

Wat betrft AOSP. AOSP roms zijn eigenlijk juist bij uitstek de roms welke buiten google om werken, maar dit valt wat mij betreft (te ver) buiten de scoop van dit ropic.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• David13
Draai nu een paar weken LOS op mijn Mi A1 en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.
Sinds de eerste build draait het stabiel en batterij gaat zelfs langer mee dan stock rom, heb al een keer 10 uur SOT gehaald.
Maar waar ik nog het meest blij mee ben is dat ik eindelijk af ben van die oogverblindende witte menu's van stock Oreo.
Kan de rom iedereen aanraden. Het fijne is ook dat de OTA's seamless zijn precies zoals je gewend bent met de stock rom.

• heinhuiz
  • Niet online
quote:
nsa1984 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:57:
[...] komt ook nog bij dat een "licentie" aanvragen nodeloos ingewikkeld gemaakt word zodra je het buiten google play om wilt, uiteraard keuzes van de ontwikkelaar maar maakt dat ik langer denk over een aanschaf.
Dat valt mee hoor. Op verzoek stuurt hij je een download-link, en als je een donatie overmaakt ook een link om de extra Pro-functies mee te activeren.
Marcel reageert in het algemeen razendsnel op mails, zelfs 's avonds.

• AlterEgo
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Ik draai nu al enige tijd met plezier LineageOS/MicroG op mijn A1. Alleen: het toestel encrypten lukt niet: de encryptie start, je ziet even een android in beeld, en het toestel reboot zonder te encrypten. Ik lees meerdere berichten op het interweb dat encrytie nog niet werkt, tenzij ze een update doet van Lineage 14->15. Heeft iemand een slimme truc?

Linux: voor blije, gezonde hardware

• AlterEgo
  • Niet online
AlterEgo schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:02:
Ik draai nu al enige tijd met plezier LineageOS/MicroG op mijn A1. Alleen: het toestel encrypten lukt niet: de encryptie start, je ziet even een android in beeld, en het toestel reboot zonder te encrypten. Ik lees meerdere berichten op het interweb dat encrytie nog niet werkt, tenzij ze een update doet van Lineage 14->15. Heeft iemand een slimme truc?
* AlterEgo quote * AlterEgo :P

Dit is voor mij de oplossing geweest. Het komt neer op het licht vergroten van de data partitie. Hele procedure duurt een minuut of 10. Geen data- of instellingenverlies.

• AlterEgo
  • Niet online
LOS 16 is nu ook beschikbaar voor de Mi A1. Ik heb de versie van 20 maart geprobeerd, en eigenlijk alles werkte, behalve de microfoon en het geluid (er komen alleen korte bromtoontjes uit speaker of koptelefoon). Terug naar versie 15 voor nu.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Zaterdag uit semi-nood (Oude LOS15.1 begon te bokken) 2 A1's doorgezet van 15.1 naar 16.
Tegen verwachting in ging dat ontiegelijk soepel, nog geen 20 minuten per toestel kwijt geweest.
TWRP booten, nieuwste firmware flashen, /system wipen, 16 erop en gaan. Geen data verloren en draait als een tierelier!

@AlterEgo Geluid lijkt bij mij te werken, in elk geval notificaties en de touch geluiden van de UI doen het prima. Microfoon is een goeie, heb er nog niet mee gebeld sinds 16 erop staat. Zal eens testen vanmiddag.

Edit: Getest en met 16.0 20190330 geen problemen! :)

Kaalus wijzigde deze reactie 03-04-2019 11:11 (5%)

• AlterEgo
  • Niet online
AlterEgo schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:08:
LOS 16 is nu ook beschikbaar voor de Mi A1. Ik heb de versie van 20 maart geprobeerd, en eigenlijk alles werkte, behalve de microfoon en het geluid (er komen alleen korte bromtoontjes uit speaker of koptelefoon). Terug naar versie 15 voor nu.
Opgelost. Ik gebruik LineageOS met MicroG. Die blijkt geen firmwareupdate te bevatten. Als je die separaat flasht, is alles weer goed.
https://forum.xda-develop...post79220999#post79220999

Thanks @Kaalus voor de info.

• Meneer iCy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 08:59
Iemand ervaring hier met een custom rom? Zit er over na te denken om LineAge OS te installeren op mijn telefoon tbv Pogo map awareness (gps spoofing en natuurlijk andere voordelen.

(Achtergrond info: Nu raiden we gewoon te weinig omdat we niet weten dat er raids zijn en wil graag even bij sommige gyms kijken zonder dat ik er in zit met een alternatief accountje. Spoofen anno 2019 lukt niet zonder te rooten/custom rommen.)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10:26
Ik draai al een tijd lang gewoon de stock ROM geroot met Magisk.
Meestal werken de OTA's daardoor niet en kan ik ze handmatig doen, met behoud van root.
Onlangs was m'n telefoon helemaal leeg en bij het opnieuw opstarten werd de October Update geïnstalleerd en verloor ik root, onhandig.

Dus gisteren via adb naar de bootloader, recovery 3.2.1-1.img gestart en Magisk 20 geflasht naar slot A.
Leek allemaal prima te werken, maar eenmaal terug in Android bleef de telefoon vastlopen.
De tweede simkaart unlocken ging nog, en soms kwam ik voorbij het lock-screen, maar de launcher kreeg ik nooit in beeld. Op een gegeven moment werd het scherm donker en reageerden alleen de verlichting achter de knoppen nog.

In recovery heb ik weinig mogelijkheden, daar wordt om een wachtwoord gevraagd om m'n sdkaart te decrypten, maar dat is niet m'n reguliere wachtwoord...
Ook een wipe van dalvik/ART cache gaat niet zonder dit wachtwoord.

Dus ik ben geswitcht naar slot B en zit nu weer op de september update. Gelukkig is de telefoon nu weer bruikbaar. Iemand tips om Slot A weer in een bruikbare toestand te krijgen? Opnieuw de OTA installeren met behoud van root via Magisk, of loop ik dan weer tegen hetzelfde euvel aan?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True