Google presenteert de Mi A1 op zijn eigen blog en Xiaomi hield tegelijkertijd een evenement in India. De Xiaomi Mi A1 heeft een Snapdragon 625-soc, een 3080mAh-accu en een 5,5"-lcd met een resolutie van 1920x1080 pixels. De dubbele camera aan de achterkant gebruikt een vergelijkbare implementatie als die van de iPhone 7 en Galaxy Note 8; de tweede camera heeft een langer brandpunt voor 'optische zoom'. Beide camera's hebben een 12-megapixelsensor en pixels van 1,25µm. Het toestel heeft een metalen behuizing en het scherm is afgewerkt met Gorilla Glass. Een vingerafdrukscanner zit aan de achterkant. Als de telefoon uitkomt staat er Android 7 op, maar voor het eind van het jaar moet de Mi A1 voorzien zijn van Android 8. Ook zegt Xiaomi dat het toestel volgend jaar als een van de eerste smartphones 'Android P' krijgt. Xiaomi mikt met de Mi A1 met name op de markt in India, maar gaat het toestel ook in een aantal Europese landen verkopen, voornamelijk in Oost-Europa, zoals in Polen, Bulgarije en Griekenland. In de Benelux verkoopt Xiaomi nog geen smartphones. De Chinese fabrikant heeft alleen de adviesprijs voor India bekendgemaakt, dat is 14.999 roepies voor een versie met 4GB ram en 64GB opslagruimte. Omgerekend is dat ongeveer 196 euro, maar vermoedelijk is de europrijs hoger vanwege belastingen. Vanaf 12 september moet het toestel beschikbaar zijn.
Terug naar Inhoudsopgave
De Mi A1 ondersteunt de volgende frequenties:
En werkt daarmee perfect op alle Nederlandse netwerken. Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Nog niemand hem besteld ?
MSI - VAG - Apple - HP - Intel i7 - RaspBerry
Het is nog niet mogelijk, vanaf 12 september geloof ik.
Cafe_delmar schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:48:
Nog niemand hem besteld ?
Hij staat in de pre-order bij banggood voor 212 euro (+21 euro shipping via priority direct waarvan ze garanderen dat je geen douanekosten heb), dat is echter wel het model zonder B20: inmiddels staat B20 er ook bij:
https://www.banggood.com/...1196064.html?rmmds=search
Er zou toch ook ergens een model mét B20 beschikbaar moeten komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Grannd op 12-09-2017 11:38 ]
Als het een Mi 5x is in een ander jasjes dan zit er geen NFC in?
De reden dat ik de Mi 5x niet heb gekocht was namelijk om die reden, als deze wel NFC heeft dan wordt het m'n nieuwe toestel
in de op staat dat er nfc aanwezig is namelijk
De reden dat ik de Mi 5x niet heb gekocht was namelijk om die reden, als deze wel NFC heeft dan wordt het m'n nieuwe toestel
[ Voor 13% gewijzigd door CT op 06-09-2017 17:21 ]
Heb een website gevonden: spemall.com
Hier spreken ze toch van de global version.
Hier spreken ze toch van de global version.
Ik heb het nog even nagekeken op de website en daar wordt geen NFC vermeldt, dus mijn OP is niet goed. Ik pas het aan.CT schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:20:
Pre-ordered bij Ali-express.
Ter vervanging van mijn OP2 die wat kuren begint te krijgen.
Heb je een global version gepreordered?B3rtj3666 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:21:
Pre-ordered bij Ali-express.
Bij wie?
Global idd.bas-r schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:46:
[...]
Heb je een global version gepreordered?
Bij wie?
Juiste frequenties werden vermeld op AliExpress. Blijft afwachten...
Anoniem: 472287
In de aanbieding bij Banggood/Gearbest voor 179/176eu... 
Voor de liefhebbers staan de kortingscodes in het Chinaphones topic.
En bij Banggood met PDM geen extra kosten, scheelt ook weer.Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:24:
Xiaomi Mi A1 voor 176eu bij Gearbest met code MI5A1FS
EDIT - sorry, klopt wel, maar: Alleen voor Rose-gold. Leuk kado voor je vriendin?
Edit2:
179 eu bij Banggood met code 11BGA1 voor alle kleuren!
Maar PDM kost wel weer 21 euro. Maar dat is wel weer goedkoper dan douane kosten.dutchgio schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:22:
[...]
En bij Banggood met PDM geen extra kosten, scheelt ook weer.
En besteld! Bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door jeka op 08-09-2017 09:36 ]
FCG
Ze hebben de kosten inderdaad wat verhoogd, voorheen was het slechts een paar euro.
Maar al met al ben je wel goedkoper uit inderdaad.
Maar al met al ben je wel goedkoper uit inderdaad.
In hoeverre kun je er vanuit gaan dat de toestellen bij Banggood/Gearbest B20 bevatten en de specs kloppen?Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:10:
In de aanbieding bij Banggood/Gearbest voor 179/176eu...
Anoniem: 472287
Ze hebben me beide nog nooit in de steek gelaten..NCK schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:05:
[...]
In hoeverre kun je er vanuit gaan dat de toestellen bij Banggood/Gearbest B20 bevatten en de specs kloppen?
Wat ik uit de specs van beide websites begrijp is dat beide versies band 20 ondersteunen:Onyxthegreat schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:53:
Het lijkt erop dat Gearbest de global versie aanbiedt (dus met B20) en Banggood de niet global versie. Het is dus beter om voor de versie bij Gearbest te gaan, begrijp ik dit goed?
Banggood:
Gearbest:4G: FDD-LTE B1/B3/B5/B7/B8/B20
TDD-LTE B38/B40
4G: FDD-LTE B1/B3/B5/B7/B8/B20
TDD-LTE B38/B40
De mijne ook 179 euro bij Banggood met de code 11BGA1... ook meteen case en glass besteld, vaak wel de mi5x variant hopelijk is deze 1:1 compatible...jeka schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:07:
[...]
Stukje uit een review:
[...]
http://www.gizmodo.in/rev.../articleshow/60374441.cms
Mijn A1 is besteld. Duurt helaas nog wel even.
Ze hebben bij de specs van Banggood B20 nu toegevoegd idd, stond er eerst niet bij:)
Welke case heb je voor gekozen als ik vragen mag?red bull schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:27:
[...]
De mijne ook 179 euro bij Banggood met de code 11BGA1... ook meteen case en glass besteld, vaak wel de mi5x variant hopelijk is deze 1:1 compatible...
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.iysNHMOnyxthegreat schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:25:
[...]
Welke case heb je voor gekozen als ik vragen mag?
&
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.iysNHM
In welke Europese winkel kan ik deze nu best bestellen en met welke shipping ?
( Banggood EU warehouse, het Gearbest EU warehouse en Geekbuying’s EU Warehouse)
Banggood en Gearbest zitten rond de €200, Geekbuying €187.
( Banggood EU warehouse, het Gearbest EU warehouse en Geekbuying’s EU Warehouse)
[ Voor 15% gewijzigd door karine1 op 08-09-2017 20:30 ]
Ben ook geïnteresseerd in in het toestel als vervanging van mijn 3S (scheur in scherm).
Dekt PDM alle gemaakte extra kosten gegarandeerd?
Dus eventueel Invoerrechten, BTW en Inklaringskosten.
Niet dat je je factuur stuurt en je toch de deksel op je neus krijgt met reacties als ja....maar dat geldt enkel voor Invoerrechten e.d.
Nooit geschoten is altijd mis.
Helaas nog geen optie via EU warehouse bij bovenstaande leveranciers.
Doorgaans duurt dit een tijdje.
Beste optie lijkt momenteel Banggood plus kortingscode, zending via PDM.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik hier zelf ook nog bevestiging voor zoek (zie vraag hierboven)
Ik heb geen ervaring met PDM van Banggood.dutchgio schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:22:
[...]
En bij Banggood met PDM geen extra kosten, scheelt ook weer.
Dekt PDM alle gemaakte extra kosten gegarandeerd?
Dus eventueel Invoerrechten, BTW en Inklaringskosten.
Niet dat je je factuur stuurt en je toch de deksel op je neus krijgt met reacties als ja....maar dat geldt enkel voor Invoerrechten e.d.
Hier was ik ook naar op zoek al verwachtte ik het bij voorbaat niet aan te treffen.karine1 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 20:11:
In welke Europese winkel kan ik deze nu best bestellen en met welke shipping ?
Nooit geschoten is altijd mis.
Helaas nog geen optie via EU warehouse bij bovenstaande leveranciers.
Doorgaans duurt dit een tijdje.
Beste optie lijkt momenteel Banggood plus kortingscode, zending via PDM.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik hier zelf ook nog bevestiging voor zoek (zie vraag hierboven)
[ Voor 7% gewijzigd door kelly.hipolito op 09-09-2017 04:54 ]
Via een EU warehouse zal voorlopig nog niet gaan heb ik ook gemerkt.
Volgens mij momenteel alleen nog bij Gearbest te verkrijgen als je niet wil wachten.
Volgens mij momenteel alleen nog bij Gearbest te verkrijgen als je niet wil wachten.
[ Voor 106% gewijzigd door karine1 op 09-09-2017 13:42 ]
De phone net besteld voor €188 bij Gearbest.
Daar kon ik hem niet bestellen, er stond : Alert Me On Arrivalkootje70 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 17:12:
Net bij Banggood voor €178,67.
En wanneer je daar met PDM besteld komt er nog eens €22 bij.
[ Voor 12% gewijzigd door karine1 op 09-09-2017 17:40 ]
Ik heb de code (11BGA1) gebruikt. En de link van Onyxthegreat van vrijdag 8 september 11:53.karine1 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 17:39:
[...]
Daar kon ik hem niet bestellen, er stond : Alert Me On Arrival
Als het goed is (moet ik nog zien...) betaal je geen invoer/inklaarkosten.
Ja, met dat Nokia 6 is echt een gezever zeg! Ik heb ook besloten om deze aan te schaffen. Nu nog besluiten waar ik hem ga kopen!kootje70 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 17:51:
Na 2 annuleringen van een Nokia 6 (zilver) gekozen voor deze. Qua specs lijkt deze wel beter, mist dan wel de nfc-chip. Maar daar is mee te leven.
Check de laatste posten van levertijden...Krasloos schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:25:
[...]
Ja, met dat Nokia 6 is echt een gezever zeg! Ik heb ook besloten om deze aan te schaffen. Nu nog besluiten waar ik hem ga kopen!
Volgens mij alleen vandaag nog flinke korting met die code.
Dankjewel voor je hulp!kootje70 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:33:
[...]
Check de laatste posten van levertijden...
Volgens mij alleen vandaag nog flinke korting met die code.
Bij deze ook aangeschaft met wat leuke accessoires!
Denken jullie dat de prijs omhoog zal gaan binnen, laten we zeggen, de komende twee weken? Ik twijfel namelijk of ik hem wel wil halen.
Eventueel kun je hem hier nog wel vinden. Staat namelijk twee keer op de site.karine1 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 17:39:
[...]
Daar kon ik hem niet bestellen, er stond : Alert Me On Arrival
Ik heb hem daarstraks bij Gearbest besteld maar de link die jij geeft staat toch ook preorder bij..NCK schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 23:06:
[...]
Eventueel kun je hem hier nog wel vinden. Staat namelijk twee keer op de site.
Logisch ook, volgens mij komt hij pas overmorgen op de markt!karine1 schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:26:
[...]
Ik heb hem daarstraks bij Gearbest besteld maar de link die jij geeft staat toch ook preorder bij.
Vermoeden jullie dat Nederlands gewoon als taalmogelijkheid gaat zijn of gaan we het met engels moeten doen aangezien de MI A1 officieel niet uitkomt in de benelux?
Wat heb je er voor accessoires bijbesteld?Krasloos schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:21:
[...]
Dankjewel voor je hulp!
Bij deze ook aangeschaft met wat leuke accessoires!
Gearbest zal hem vanaf overmorgen versturen denk ik.Krasloos schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:55:
[...]
Logisch ook, volgens mij komt hij pas overmorgen op de markt!
Het is stock Android dus Nederlands is gewoon de taalmogelijkheid.phlnoodle schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:20:
Vermoeden jullie dat Nederlands gewoon als taalmogelijkheid gaat zijn of gaan we het met engels moeten doen aangezien de MI A1 officieel niet uitkomt in de benelux?
Op banggood staat bij talen geen een westerse taal vermeld...karine1 schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:42:
[...]
Het is stock Android dus Nederlands is gewoon de taalmogelijkheid.
Het klinkt wel logisch ja. Echter is het toestel niet voor de Nederlandse markt bedoeld.karine1 schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:42:
[...]
Het is stock Android dus Nederlands is gewoon de taalmogelijkheid.
Screenprotector, car holder en een siliconen hoesje.red bull schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:25:
[...]
Wat heb je er voor accessoires bijbesteld?
De budgetvriendelijke toestellen niet nee. Echter de Mi5, 6 etc wel.zing schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:06:
Geen NFC bij alle Xiaomi toestellen neem ik aan?
Geen enkele webshop gaat hem verzenden de 12de. Xiaomi heeft de uitlevering vertraagd naar de 21ste september.karine1 schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:40:
[...]
Gearbest zal hem vanaf overmorgen versturen denk ik.
Ik dacht dat in stock Android altijd standaard al de talen zitten.Krasloos schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:18:
[...]
Het klinkt wel logisch ja. Echter is het toestel niet voor de Nederlandse markt bedoeld.
We zullen zien.Converted007 schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:06:
[...]
Geen enkele webshop gaat hem verzenden de 12de. Xiaomi heeft de uitlevering vertraagd naar de 21ste september.
Dispatch: Ships between Sep 13 - Sep 25
Betreft NFC maak ik me weinig zorgen, ik denk dat we dan wel enkele jaren verder zijn voor dit ingeburgerd gaat zijn.
Eerste chinaphone die ik besteld heb. Ben benieuwd! Wil hem gebruiken icm tele2. Dat gaat goed toch? Zal laten weten wanneer deze verzonden word.
Wel voor 22 euro pdm gekozen, vind vrij veel voor verzenden. Telefoon zelf was met code 178.- euro
Wel voor 22 euro pdm gekozen, vind vrij veel voor verzenden. Telefoon zelf was met code 178.- euro
[ Voor 26% gewijzigd door plaspvd op 10-09-2017 23:31 ]
Tevens zijn er diverse providers die daar ook een vinger in de pap willen hebben; de KPN en Vodafone Simkaarten bevatten NFC van zichzelf. valt tzt. ook genoeg mee te bereiken.karine1 schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:53:
[...]
We zullen zien.
Dispatch: Ships between Sep 13 - Sep 25
Betreft NFC maak ik me weinig zorgen, ik denk dat we dan wel enkele jaren verder zijn voor dit ingeburgerd gaat zijn.
Hier staat wat
@Flappiewappie dat is dus niet waar. Ze hebben alleen een secure chip in de simkaart zitten en je hebt nog steeds NFC nodig op je telefoon.
Je hebt gelijk! wist ik niet; https://www.vodafone.nl/s...-opties/smartlife/wallet/rens-br schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:25:
@Flappiewappie dat is dus niet waar. Ze hebben alleen een secure chip in de simkaart zitten en je hebt nog steeds NFC nodig op je telefoon.
Hier staat wat
Tja je kan de 22 euro wel laten voor wat het is, maar als je dan naderhand een verzoek krijgt van de douane omdat je nog invoerkosten mag betalen, dan kom je ruim over die 22 euro heen. PostNL rekent van zichzelf alleen al 13eu aan standaard kosten, dan nog de btw over die 178€ en je bent wel ff zoet.plaspvd schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:40:
Eerste chinaphone die ik besteld heb. Ben benieuwd! Wil hem gebruiken icm tele2. Dat gaat goed toch? Zal laten weten wanneer deze verzonden word.
Also in the news: ik hoop het toestel ook binnen te krijgen..
[ Voor 4% gewijzigd door Luca op 11-09-2017 10:58 ]
Met een coupon die ik kreeg op Kimovil kwam het totale bedrag bij Banggood met PDM uit 201 euro. Best aardig.
Heb hem ook besteld, ga de telefoon reviewen vs. de OnePlus 5. Afhankelijk van de resultaten verkoop ik de A1 of de OnePlus.
[ Voor 7% gewijzigd door Flappiewappie op 11-09-2017 11:12 ]
Hier staat wat
Nog even een bevestiging van Xiaomi zelf.phlnoodle schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:20:
Dear Customer
It supports all languages that supported by Android OS
Ik heb ooit een tablet in China besteld, daar kwam ruim €60,- aan extra kosten bij. Tablet zelf was iets van €180,-. Dat deed even pijn...Danny.G schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:57:
[...]
Tja je kan de 22 euro wel laten voor wat het is, maar als je dan naderhand een verzoek krijgt van de douane omdat je nog invoerkosten mag betalen, dan kom je ruim over die 22 euro heen. PostNL rekent van zichzelf alleen al 13eu aan standaard kosten, dan nog de btw over die 178€ en je bent wel ff zoet.
Also in the news: ik hoop het toestel ook binnen te krijgen..
Maar waarom krijg je dat niet bij PDM?
"Wij voldoen voor verzending al de bijkomende kosten, zodat je daar als klant niet mee van doen krijgt. Mocht er toch een keer iets fout gaan en je krijgt een rekening voor extra kosten, dan kun je hiermee terecht bij ons via de webcare hier op Fok, via onze Nederlandse FB-pagina (link in de footer van dit bericht) of via e-mail (Cservice@banggood.com)."kootje70 schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:54:
[...]
Ik heb ooit een tablet in China besteld, daar kwam ruim €60,- aan extra kosten bij. Tablet zelf was iets van €180,-. Dat deed even pijn...
Maar waarom krijg je dat niet bij PDM?
Al dus een topic op buurforum Fok! - http://forum.fok.nl/topic/2339026
Hier staat wat
Bij banggood staat de preorder nu op 20 septemberConverted007 schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:06:
[...]
Geen enkele webshop gaat hem verzenden de 12de. Xiaomi heeft de uitlevering vertraagd naar de 21ste september.
Hier staat wat
kan het zijn dat PDM niet beschikbaar is als je naar België wil verzending of zie ik het verkeerd?
Jawel hoor. Kan je perfect selecteren. En ik ben ook van Belgie.phlnoodle schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:01:
kan het zijn dat PDM niet beschikbaar is als je naar België wil verzending of zie ik het verkeerd?
vreemd... op gearbest kan ik enkel kiezen uit: flat rate shipping / expedited shipping / unregistered air mail
Ik ook hoor. PDM is enkel beschikbaar bij Banggood voor zover ik weet.phlnoodle schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:00:
vreemd... op gearbest kan ik enkel kiezen uit: flat rate shipping / expedited shipping / unregistered air mail
657800
Weet iemand toevallig tot wanneer die kortingscode voor Banggood geldig is? Ik ben geïnteresseerd maar ik wil toch nog even de reviews afwachten.
Inderdaad, bij Gearbest is het expedited shipping.phlnoodle schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:00:
Ben benieuwd wanneer hij de deur uitgaat.
Ik heb hem ook maar besteld bij Banggood voor ergens rond de 178€ (11BGA1 als coupon, en PDM er dan nog bij)... eens kijken wat het is. Heb nu een Lenovo P2, heb al even zitten kijken voor een Nokia 8, maar geen dual sim en te duur. Nokia 6 en lager hebben dan weer een te slechte CPU en te weinig RAM. Wil een vanilla Android met een degelijke updategarantie in hoeverre je van garantie kan spreken, met de verwachting dat LineAgeOS waarschijnlijk ook nog wel kan als Google de ondersteuning stopt, met 4GB RAM en minstens 64GB opslag. Komt wel goed hoop ik, en anders gaat die terug.
[ Voor 10% gewijzigd door KrazyJay op 12-09-2017 18:55 . Reden: Banggood, geen Gearbest ]
ik twijfel ook als vervanging voor de OPX, iemand nog kooptips? (welke shop?)
[ Voor 10% gewijzigd door Reloader op 12-09-2017 09:42 ]
Vast al gezien, maar deze is toch met B20? Kan iemand mij trouwens zeggen of dit dan automatisch betekent dat dit de global versie is of niet?Grannd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:09:
Hij staat in de pre-order bij banggood voor 212 euro (+21 euro shipping via priority direct waarvan ze garanderen dat je geen douanekosten heb), dat is echter wel het model zonder B20:
Klopt, ik zal m'n post editten, eerst stond B20 er niet bij op de site.
[ Voor 39% gewijzigd door Grannd op 12-09-2017 11:37 ]
Damn, prachtig toestel weer voor zijn prijs. Ik ben een Xiaomi-fan geworden.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Weet jij ook of er een verschil is tussen de global versie op banggood en deze? Zie dat beide B20 hebben. Zijn er nog meer verschillen tussen een global versie en een niet-global?Grannd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:37:
Klopt, ik zal m'n post editten, eerst stond B20 er niet bij op de site.
iemand nog leuke coupons met verzending naar duitsland???
Op geekbuying is die 191,- global + band20
Op geekbuying is die 191,- global + band20
[ Voor 42% gewijzigd door theduke1989 op 12-09-2017 12:39 ]
Werkt dat trouwens nog, PDM op Banggood om geen douane te hoeven betalen?
Contact gehad met banggood klantenservice. Beide toestellen op banggood.com zijn de Global versie met band B20 en EU lader. De kortingscode 11BGA1 werkt nog voor een leuke korting (- €31.65).
Net besteld met Priority Direct Mail verzending zodat de douane kosten meteen voldaan zijn en ie hopelijk iets sneller bezorgd wordt.
Net besteld met Priority Direct Mail verzending zodat de douane kosten meteen voldaan zijn en ie hopelijk iets sneller bezorgd wordt.
Volgens de klantenservice wel, werd mij verteld.KrazyJay schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:16:
Werkt dat trouwens nog, PDM op Banggood om geen douane te hoeven betalen?
Ik had ze zelf ook gevraagd, maar vroeg me af of er nog recente ervaringen waren. De klantenservice kan wel meer zeggen natuurlijk. Ik heb er gelijk maar (in een aparte bestelling) maar een nillkin 9H+ screenprotector en een paar covers voor besteld (zijn voor de Xiaomi 5x maar volgens mij hetzelfde).Krasloos schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:55:
[...]
Volgens de klantenservice wel, werd mij verteld.
Het lijkt mij sterk dat men 'douane kosten' voorschiet.wian schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:50:
Wat men doorgaans doet:
Men stuurt de telefoon ongedekt op en mocht jouw pakketje eruit gepakt worden, betalen ze de douane kosten, op vertoon van jouw douane factuur later terug. Kortom je zult het moeten voorschieten.
Stuurt de douane factuur vervolgens op en ze storten het terug. Hetgeen hieronder wordt bevestigd:
Zie het als soort van verzekering.Mocht je na PDM te hebben gebruikt onverhoopt toch een keer worden verrast door extra kosten, dan betalen wij deze op vertoon van de factuur direct terug!
Van alle klanten die PDM betalen zullen er diverse geen extra douane kosten krijgen.
Met wat geluk hoeven ze bijna geen extra douane kosten te betalen en is het pure profit.
Met wat ongeluk ben je paar euro's kwijt. Dus ja, profit voor jezelf.kelly.hipolito schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:45:Met wat geluk hoeven ze bijna geen extra douane kosten te betalen en is het pure profit.
Zonet ook besteld met PDM verzending, de kortingscode werkt dus nog steedswian schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:50:
Contact gehad met banggood klantenservice. Beide toestellen op banggood.com zijn de Global versie met band B20 en EU lader. De kortingscode 11BGA1 werkt nog voor een leuke korting (- €31.65).
Staat nu niet meer dat 20e verzendig verwacht word. Maar nu alleen september? Levering dus uitgesteld?
Heb m ook net besteld via Banggood (ook m'n eerste 'Chinaphone').
Als verwachte leverdatum staat bij mijn order 13 oktober.
Maar ik weet dus niet in hoeverre dat serieus te nemen valt..
Dat is gewoon standaard een maand na je "Order Placed Date", waarschijnlijk omdat ze nog niet weten wanneer exact ze het gaan versturen.Flitz76 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:28:
Bij mij is het ook exact een maand later:
Order Placed Date:2017-09-11 02:29:13
Expected Shipping Date:2017-10-11 02:29:13
Aha, ok thanks. Zoals gezegd, noob op het gebied van bestellen vanuit China..tjheutn schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:49:
[...]
Dat is gewoon standaard een maand na je "Order Placed Date", waarschijnlijk omdat ze nog niet weten wanneer exact ze het gaan versturen.
Zit er wel B20 ondersteuning op de Mi A1? Het valt mij op dat volgens de Xiaomi website de Mi A1, geen B20 ondersteuning biedt.wian schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:50:
Contact gehad met banggood klantenservice. Beide toestellen op banggood.com zijn de Global versie met band B20 en EU lader.
Dit ondanks het feit dat er in de presentatie , Europese B20 landen staan zoals Hongarije. Gegeven het feit dat Europa gedeeltelijk tot Xiaomi's afzetmarkt c.q. doelmarkt behoort.
Zou toch moeten betekenen dat Xiaomi B20 ondersteuning op haar officiële site beschrijft?
Mocht het toestel dit daadwerkelijk ondersteunen. Er lijkt me geen reden te zijn om dit niet te beschrijven als het toestel het wel kan.
Uiteraard, het mes snijdt aan twee kanten.Krasloos schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:33:
[...]
Met wat ongeluk ben je paar euro's kwijt. Dus ja, profit voor jezelf.
E 22 lijkt veel wanneer je een toestel besteld.
Als je echter ziet dat PostNL alleen al E 13 rekent aan administratiekosten dan gaat het snel.
Dan is E 22 ineens niet meer zo gek niet.
DHL maakt het nog bonter, die rekent ook administratiekosten over de BTW die je voor het invoerende product dient af te staan.
Makkelijk verdienen zo, je zou haast zeggen dat ze er belang bij hebben onder het mom van ......
[ Voor 5% gewijzigd door kelly.hipolito op 13-09-2017 16:46 ]
Op de site word naar de a1 voor india verwezen , zie in de url.kelly.hipolito schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:43:
[...]
Zit er wel B20 ondersteuning op de Mi A1? Het valt mij op dat volgens de Xiaomi website de Mi A1, geen B20 ondersteuning biedt.
Dit ondanks het feit dat er in de presentatie , Europese B20 landen staan zoals Hongarije. Gegeven het feit dat Europa gedeeltelijk tot Xiaomi's afzetmarkt c.q. doelmarkt behoort.
Zou toch moeten betekenen dat Xiaomi B20 ondersteuning op haar officiële site beschrijft?
Mocht het toestel dit daadwerkelijk ondersteunen. Er lijkt me geen reden te zijn om dit niet te beschrijven als het toestel het wel kan.
[...]
Uiteraard, het mes snijdt aan twee kanten.
E 22 lijkt veel wanneer je een toestel besteld.
Als je echter ziet dat PostNL alleen al E 13 rekent aan administratiekosten dan gaat het snel.
Dan is E 22 ineens niet meer zo gek niet.
DHL maakt het nog bonter, die rekent ook administratiekosten over de BTW die je voor het invoerende product dient af te staan.
Makkelijk verdienen zo, je zou haast zeggen dat ze er belang bij hebben onder het mom van ......
http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_a1_(5x)-8776.php#india
Hier kan je zien welke versies van de a1 gemaakt zijn en welke banden ze ondersteunen.
En over PDM , eerst heb ik willen gokken en de a1 zonder pdm besteld , maar aangezien bpost al 30 euro administratie vraagt zal het ongeveer 80 euro zijn die ik moet ophoesten , dan maar geannuleerd en met pdm besteld . Ik maak me ook geen zorgen meer en sneller geleverd , dat is zn 22 euro wel waard
[ Voor 9% gewijzigd door summaheat op 13-09-2017 17:12 ]
Vandaag bericht gehad van Gearbest dat die van mij 30/09 verzonden wordt.
Mailtje gehad.... Afgelopen zondag besteld
We are sorry to tell you that item
Xiaomi Mi A1 MiA1 Dual Rear Camera 5.5 inch 4GB RAM 64GB Snapdragon 625 Octa core 4G Smartphone[ Color;Black]
is out of stock now and there is no definite arrival time.
Could you wait for more time? Or we can refund you if you request.
Sorry for the inconvenience.
Best regards,
Xiaomi Mi A1 MiA1 Dual Rear Camera 5.5 inch 4GB RAM 64GB Snapdragon 625 Octa core 4G Smartphone[ Color;Black]
Best regards,
[ Voor 3% gewijzigd door plaspvd op 14-09-2017 07:02 ]
Zuur. Welke winkel?plaspvd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 07:02:
Best regards,
@Joseph4820 Banggood. Kan het een automatisch mailtje zijn die iedereen heeft gehad, die daar heeft besteld?
Ik heb vrijdag rond 12.30 mijn order geplaatst, hier geen enkele e-mail ontvangen behalve mijn bestelbevestiging. Status op de orderpagina is backorder.plaspvd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 07:02:
...
Ik heb 8 september besteld en ook geen mail ontvangen. Status is ook backorder. Ik heb goede hoop dat het 20 september verstuurd wordt.
FCG
"The seller has shipped your order!!" (Aliexpress)
Ben benieuwd!!
Ben benieuwd!!
Ik ben nog steeds aant twijfelen maar ik zie dat de kortingscode van Banggood niet meer geldig is. Helaas
als die wat goedkoper is zal ik het zeker overwegen om aan te schaffen. ook omdat het android one ondersteunt...
Ik heb hem ook zondag bij Banggood besteld maar heb geen mail gekregen. Staat nog steeds op backorder. Maar ik heb hem dan ook in de kleur "Rose Gold".
[ Voor 20% gewijzigd door dimmak op 14-09-2017 10:31 ]
Ik ben ook een beetje aan het orienteren, maar vind de keuze tussen de MI A1 en de Redmi note 4 moeilijk. Doen niet veel voor elkaar onder. Mocht het de MI A1 worden dan wacht ik sowieso even totdat de prijzen wat zijn gezakt.
Het android one spreekt me zeer aan. Heb nu redmi note 4x en bevalt me wel, maar heb liever stock android.
Weet alleen niet precies wat ik preciesbvan android one kan verwachten.
Weet alleen niet precies wat ik preciesbvan android one kan verwachten.