Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:47

Google presenteert de Mi A1 op zijn eigen blog en Xiaomi hield tegelijkertijd een evenement in India. De Xiaomi Mi A1 heeft een Snapdragon 625-soc, een 3080mAh-accu en een 5,5"-lcd met een resolutie van 1920x1080 pixels. De dubbele camera aan de achterkant gebruikt een vergelijkbare implementatie als die van de iPhone 7 en Galaxy Note 8; de tweede camera heeft een langer brandpunt voor 'optische zoom'. Beide camera's hebben een 12-megapixelsensor en pixels van 1,25µm.

Het toestel heeft een metalen behuizing en het scherm is afgewerkt met Gorilla Glass. Een vingerafdrukscanner zit aan de achterkant. Als de telefoon uitkomt staat er Android 7 op, maar voor het eind van het jaar moet de Mi A1 voorzien zijn van Android 8. Ook zegt Xiaomi dat het toestel volgend jaar als een van de eerste smartphones 'Android P' krijgt.

Xiaomi mikt met de Mi A1 met name op de markt in India, maar gaat het toestel ook in een aantal Europese landen verkopen, voornamelijk in Oost-Europa, zoals in Polen, Bulgarije en Griekenland. In de Benelux verkoopt Xiaomi nog geen smartphones. De Chinese fabrikant heeft alleen de adviesprijs voor India bekendgemaakt, dat is 14.999 roepies voor een versie met 4GB ram en 64GB opslagruimte. Omgerekend is dat ongeveer 196 euro, maar vermoedelijk is de europrijs hoger vanwege belastingen. Vanaf 12 september moet het toestel beschikbaar zijn.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1.2 (Android One)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 625
GPUQualcomm® Adreno™ 506
RAM4 GB
ROM64 GB eMMC (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, A-GPS, Glonass, Beidou, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C, 3.5mm
SensorenBewegingssensor (g-sensor), Gyro sensor, Tril, Vingerafdrukscanner
Scherm5,5" Full-HD LCD-scherm
Front Camera5MP, 1,12um, f/2.0
Back CameraWide angle: 12MP, 1,25um, f/2.2 - Telephoto: 12MP, 1,0um, f/2.6, Dubbele led flitser, PDAF
Accu3080mAh
KleurZwart, Goud, Roze, Rood
Afmetingen155,4 x 75,8 x 7,3 mm
Gewicht165 g
Prijs€249,-
Release DatumOnbekend
Bijzonderhedendual nano-sim

De Mi A1 ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBanden
GSM/EDGEB2, B3, B5, B8
UMTSB1, B2, B5, B8
FDD-LTEB1, B3, B5, B7, B8, B20
TDD-LTEB38, B40

En werkt daarmee perfect op alle Nederlandse netwerken.
Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.005-09-2017Topic aangemaakt
V1.115-03-2018Rode versie toegevoegd

Terug naar Inhoudsopgave

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22-08 18:58

jeka

Support your local club.

Nice al een eigen topic _/-\o_
Die wordt mijn nieuwe toestel! Een snapdragon 625 voor dit geld met stock android. Kan niet beter!

FCG

• mdrop
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:04
Voor de prijs een pracht toestel die nogal wat weg heeft van de 5X (afmetingen precies gelijk bijv.), en met beschikbaarheid in de EU markt waarschijnlijk prijstechnisch leuk naar NL te halen :).
quote:
Prijs in Hongarije lijkt met de huidige wisselkoers uit te komen op €215,- (64,900 forint), en beschikbaarheid vanaf eind september '17 aldus Mobilarena.hu.

(bron: https://mobilarena.hu/hir/itt_a_xiaomi_mi_a1.html)
mdrop in 'nieuws: Xiaomi brengt Mi A1 uit binnen Android One-programma van Go...

• Grannd
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13:34

Grannd

da Granndest

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of de camera ook boven de concurrentie in de mid-range uitsteekt. De Redmi Note 4, Lenovo P2 of Moto G5 (Plus) hebben als directe concurrentie geen super camera's, benieuwd of deze dual camera setup veel beter gaat zijn.

• rens-br
@Grannd de Moto G5 Plus werd juist geprezen om zijn goede camera. De Moto G5 (pas meer bij deze prijscategorie) had inderdaad niet zo'n hele geweldige camera.

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:05

red bull

Keeps me awake !

Ik ga hier ook zeker naar uit kijken... heb nu een redmi pro special edition (B20).. Bevalt super goed, geheugen en camera mogen wel wat beter zijn. Enige wat ik mis is quick charge..

• rens-br
quote:
red bull schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:43:
Enige wat ik mis is quick charge..
Dat zit helaas ook niet op dit toestel.

• kootje70
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17:14
NFC zie ik ook nergens vermeld staan. Is dat een gemis?

• rens-br
quote:
kootje70 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:29:
NFC zie ik ook nergens vermeld staan. Is dat een gemis?
Ik heb het op mijn OPO, maar ik gebruik het eigenlijk nauwelijks. Ik heb het even gebruikt om contactloos te betalen, maar dat duurde uiteindelijk langer dan met de pas. Verder zijn ze bezig met een pilot om in te checken met je telefoon in het OV.

Verder kun je via NFC ook nog pairen met Bluetooth en wifi.

Gebruik je dat allemaal niet (of ga je dat niet gebruiken) is NFC geen gemis.

• Tiwazz
  • Laatst online: 17:39
Het toestel ziet er erg mooi uit, persoonlijk vind ik MIUI wel erg fijn dus denk dat ik zelf alsnog zal kiezen voor een toestel met MIUI ipv stock android.

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

• Grannd

Grannd

da Granndest

quote:
rens-br schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:37:
[...]

Verder zijn ze bezig met een pilot om in te checken met je telefoon in het OV.
Dat gebeurt met de NFC-chip in je simkaart, niet met die van je telefoon.

• rens-br
quote:
Grannd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:46:
Dat gebeurt met de NFC-chip in je simkaart, niet met die van je telefoon.
Nee. Dat is niet correct. Je hebt inderdaad een 'NFC' Simkaart nodig, maar dat komt alleen omdat daar de beveiliging op zit. Je hebt wel degelijk NFC nodig, want die NFC chip in je telefoon wordt gebruikt.

Zoals ook in de reacties onder dit artikel staat: nieuws: Nederlanders kunnen met smartphone inchecken in openbaar vervoer en dat staat ook op de website waar je je kan aanmelden:
quote:
Om gebruik te maken van OV-chip mobiel heb je een NFC(+)-simkaart nodig en een telefoon die NFC ondersteunt. Als je niet zeker weet of jouw telefoon NFC ondersteunt, google dan je telefoontype en NFC.

• Grannd

Grannd

da Granndest

Je heb gelijk, dacht dat de NFC-SIM een eigen chip had.

• easyriider
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
quote:
mdrop schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:06:
Voor de prijs een pracht toestel die nogal wat weg heeft van de 5X (afmetingen precies gelijk bijv.), en met beschikbaarheid in de EU markt waarschijnlijk prijstechnisch leuk naar NL te halen :).
Het is dezelfde hardware, maar de 5X heeft evenals de versie van de A1 die vandaag in India uitgebracht is geen LTE band 20.

http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_a1_(5x)-8776.php

• Cafe_delmar
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13-07 13:38

Cafe_delmar

Hold my beer!

Weet iemand toevallig ook of er de Nederlandse taal aanwezig is in de aanwezige rom ?

Cafe_delmar wijzigde deze reactie 05-09-2017 23:51 (4%)

MSI - VAG - TSI - Apple - HP - Intel i7 - RaspBerry - GTX

• Cafe_delmar

Cafe_delmar

Hold my beer!

quote:
easyriider schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:48:
[...]

Het is dezelfde hardware, maar de 5X heeft evenals de versie van de A1 die vandaag in India uitgebracht is geen LTE band 20.

http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_a1_(5x)-8776.php
Het kan aan mij liggen maar de LTE 20 (800mhz) is wel degelijk aanwezig volgens gsmarena,

"4G bands LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 38(2600), 40(2300)"

• easyriider
  • Niet online
Dat klopt, band 20 zit in de global version, maar niet in de 5X en de voor India bestemde A1.

• rens-br
quote:
easyriider schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:48:
De 'normale' / Global versie heeft wel band 20. Ik verwacht dus dat de toestellen die verkocht worden in Oost-Europa gewoon band 20 ondersteunen. Zie ook de Xiaomi website: https://www.mi.com/en/mi-a1/specs/.
quote:
Cafe_delmar schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:46:
Weet iemand toevallig ook of er de Nederlandse taal aanwezig is in de aanwezige rom ?
Gezien het een Google / Stock rom is kun je daar wel vanuit gaan, dat zijn allemaal multilanguage ROM's.

rens-br wijzigde deze reactie 06-09-2017 08:11 (4%)

• pband
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19-08 12:56
Dit toestel ziet er best interessant uit als opvolger voor mijn Redmi Note 2 Prime. Al denk ik dat er misschien nog wel Xiaomi toestellen voor mij zijn die misschien beter aansluiten bij mijn wensen... toch wie weet. Ik orienteer me eerst een aantal maanden voordat ik weer wat aanschaf.

• Rezje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21-08 10:58
Alleen jammer dat het toestel nog zo groot is. Zou compacter kunnen met 5.5 inch.

• Maudima
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19-08 14:16
Dit zou goed mijn eerste Android telefoon kunnen worden. Denk er al een tijdje over om mijn iPhone 6 in te ruilen en die nieuwe iPhones worden schijnbaar zo belachelijk duur dat ik eigenlijk wel een stapje terug wil doen. Weet iemand hoe snel deze telefoon zal zijn met de snapdragon 625 in vergelijking met mijn iPhone 6? Ik loop nu vooral tegen apps aan die herladen omdat ze uit het werkgeheugen zijn.

• Cafe_delmar

Cafe_delmar

Hold my beer!

quote:
Maudima schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:21:
Dit zou goed mijn eerste Android telefoon kunnen worden. Denk er al een tijdje over om mijn iPhone 6 in te ruilen en die nieuwe iPhones worden schijnbaar zo belachelijk duur dat ik eigenlijk wel een stapje terug wil doen. Weet iemand hoe snel deze telefoon zal zijn met de snapdragon 625 in vergelijking met mijn iPhone 6? Ik loop nu vooral tegen apps aan die herladen omdat ze uit het werkgeheugen zijn.
Inderdaad ja! iets met koe en hoorns!, hier precies het zelfde probleem en idee :*)

• rens-br
quote:
Weet iemand hoe snel deze telefoon zal zijn met de snapdragon 625 in vergelijking met mijn iPhone 6?
Kwa snelheid zal het ongeveer gelijk zijn verwacht ik, maar apps zullen wel een stuk langer open blijven staan, aangezien de Mi A1 4GB ram heeft. Als je meer informatie / bencmarks wil over de SOC, kun je de review van de Lenovo P2 eens bekijken: reviews: Lenovo P2: midrange-mobiel met gigantische accuduur.

• Flappiewappie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23-08 09:36

Flappiewappie

Hier nog meer

Ter info, de camera is het zelfde als de Mi Max 2;

"We've seen the IMX386 sensor already in Xiaomi and Meizu so we had high expectation about the image quality. Indeed, the Mi Max 2 camera is on par with the daylight photos taken with the Mi 6 - per-pixel quality is very high, plenty of resolved detail, even the foliage is rendered great, noise is kept low and overall, we had nothing but positive impressions across the board.

The captured colors are very accurate, the white balance is right almost every time, and the dynamic range is way above average, maybe even flagship-worthy." - GSM Arena.

Nadeel is dat low light shots wel minder zijn.

Hier staat wat

• jeka

jeka

Support your local club.

quote:
Stukje uit een review:
quote:
We played Need For Speed: No Limits with no drops in frame rates. We even paused the game to listen to some music in between from Apple Music and then went back to find the phone pick up the race right where we left it, without a stutter. That is Google working its magic.
http://www.gizmodo.in/rev.../articleshow/60374441.cms

Mijn A1 is besteld. Duurt helaas nog wel even. :/

FCG

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17:30
Ik wil een vervangend toestel omdat mijn redmi 3s prime een krommend body bevat nu.

Huidig:
- geen Band20
- geen stock Android (xiaomi.eu)

Dit zijn voor mij om eerlijk te zijn de verschillen. Is dit een goed vervangend toestel ?

• red bull

red bull

Keeps me awake !

quote:
theduke1989 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 07:29:
Ik wil een vervangend toestel omdat mijn redmi 3s prime een krommend body bevat nu.

Huidig:
- geen Band20
- geen stock Android (xiaomi.eu)

Dit zijn voor mij om eerlijk te zijn de verschillen. Is dit een goed vervangend toestel ?
Je krijgt er een betere camera, b20 en usb c voor terug... en natuurlijk 64gb als je dual sim gebruikt, anders kun je altijd een sd kaartje erbij prikken...

• unknowndb
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-01 15:29
Met MIUI heb je de mogelijkheid voor cloned apps: dus bijvoorbeeld 2x Whatsapp draaien als je 2 sim-kaarten erin hebt zitten. Zou deze mogelijkheid er ook zijn met deze telefoon en stock Android?

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Leuk toestel, die zouden ze hier ook uit mogen brengen voor die prijs. Ik heb nu een Redmi 3 Pro 3/32GB en ben wel tevreden over de kwaliteit van Xiaomi (heb ook een band2 en een bluetoothspeaker van hun en overweeg ook de Mi Box 3)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• rens-br
Ik heb een aantal posts over het bestellen verplaatst naar: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen.

• VALIS
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 10-09-2018
De specs op papier zien er aardig uit maar ik ga toch even de reviews afwachten, denk ik. Voor zover ik begrepen heb is de Mi A1 eigenlijk niet meer dan een rebranded Mi 5X (die ik trouwens niet op Tweakers kan vinden?), veel reviews die ik daarover kon vinden waren vrij negatief over de camera.

Wel tof dat deze alle banden heeft voor Nederland/België! :)

Ik heb het ook al gevraagd in het andere topic, maar iemand enig idee tot wanneer die korting van Banggood geldig is?

VALIS wijzigde deze reactie 11-09-2017 22:02 (23%)

• theduke1989
Ik zit echt te twijfelen om deze aan te schaffen. Qua specs en prijs valt het weer reuze mee.
En qua rom support op XDA zal dat zeker goed zijn met dit toestel vooral met B20 support.

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:05

IkWilbert

Het is mij!

Ik ben vooral benieuwd naar de accu duur, daar al iets over te zeggen? Kan in de reviews nog niet echt iets concreets vinden.

I intend to live forever. So far, so good.

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 24-08 18:37

woutur

Klauwtjes uit!

Superleuk toestel, ik baal alleen van het formaat. Ik was ooit supertevreden met het formaat van mijn Mi2S. Ik kon overal makkelijk bijkomen met mijn duim en de telefoon paste goed in mijn broekzak. Toen overgestapt op de Redmi 3S. Stukje groter en ik kom niet overal meer met mijn duim. De 'terug' of 'menu' knop in sommige apps kan ik alleen nog maar met twee handen bereiken. Dit toestel is weer een centimetertje groter.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• rens-br
@theduke1989 dank.

Ik heb inderdaad weer een post naar [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen moeten verplaatsen.

• rens-br
quote:
rajboen schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:10:
Met MIUI heb je de mogelijkheid voor cloned apps: dus bijvoorbeeld 2x Whatsapp draaien als je 2 sim-kaarten erin hebt zitten. Zou deze mogelijkheid er ook zijn met deze telefoon en stock Android?
In stock Android zit zo'n functie helaas niet in, dus ik verwacht in deze build ook niet. Al kun je natuurlijk prima gewoon een van de vele apps installeren, waarmee dat wel mogelijk is.

• wian
  • Niet online
Erg interessante telefoon vind ik dit. Ben erg tevreden met mijn redmi note 4, maar twee nadelen zijn de middelmatige camera en de MUI software.

Weet iemand welke camera sensor Xiaomi gebruikt voor de A1? Hopelijk wordt het geen loterij zoals bij de redmi note 4 waar de ene een Sony en de andere een Samsung sensor heeft.

• theduke1989
quote:
wian schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:12:
Erg interessante telefoon vind ik dit. Ben erg tevreden met mijn redmi note 4, maar twee nadelen zijn de middelmatige camera en de MUI software.

Weet iemand welke camera sensor Xiaomi gebruikt voor de A1? Hopelijk wordt het geen loterij zoals bij de redmi note 4 waar de ene een Sony en de andere een Samsung sensor heeft.
Qua sensor weet ik niet welke ze gebruiken, maar qua software zit je niet meer met MIUI opgescheept neem ik aan? Want het is nu stock android(1) ..

• wian
  • Niet online
Als de cameras in de A1 hetzelfde zijn als de 5X, is het waarschijnlijk een OmniVision sensor.

• kootje70
Over de camera zeggen ze dit:
"Mi A1 offers the market's best flagship camera experience. 12MP wide-angle and 12MP telephoto
lenses work together to create real bokeh—the soft blurred background normally only possible with SLR cameras."
En dit:
"The primary rear sensor uses large 1.25µm pixels to create brighter, more expressive photos."

Weet je nog niks, maar ze beloven wel wat... :+

Ik heb ze een mailtje gestuurd, benieuwd welk antwoord ik krijg. :)

Ik laat het weten als ik antwoord heb. :z

kootje70 wijzigde deze reactie 12-09-2017 16:12 (13%)

• wian
  • Niet online
Vandaag is er een prima video review gepost van de Xiaomi Mi A1

• ASW1
  • Laatst online: 19:03
quote:
wian schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:23:
Vandaag is er een prima video review gepost van de Xiaomi Mi A1
Pfff, 18+ minuten. Zegt ie iets interessants?

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Plunder with Thunder.

quote:
woutur schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:02:
Superleuk toestel, ik baal alleen van het formaat. Ik was ooit supertevreden met het formaat van mijn Mi2S. Ik kon overal makkelijk bijkomen met mijn duim en de telefoon paste goed in mijn broekzak. Toen overgestapt op de Redmi 3S. Stukje groter en ik kom niet overal meer met mijn duim. De 'terug' of 'menu' knop in sommige apps kan ik alleen nog maar met twee handen bereiken. Dit toestel is weer een centimetertje groter.
Bekend verhaal hier :X Heb ook een Redmi 3S en eigenlijk mag die nog wel een slagje kleiner.

Alleen denk dat wij hier in dit geval niet zo'n soort keuze hebben.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Gerard4
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 12-08 06:47
quote:
theduke1989 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 07:29:
Ik wil een vervangend toestel omdat mijn redmi 3s prime een krommend body bevat
Batterij opgezet door gebruik van snellader?

• kootje70
quote:
kootje70 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:07:

Ik laat het weten als ik antwoord heb. :z
Als antwoord krijg ik dit...

Greetings from Xiaomi!

Please accept my sincere apology for the delay in response.

I would like to inform you that the the primary rear sensor uses large 1.25µm pixels to create brighter, more expressive photos.

I would like to inform you about the size of the camera hardware used in Mi A1

Wide-angle lens 12MP 1.25μm f/2.2
Telephoto lens 12MP 1.0 μm, f/2.6
Front camera 5MP 1.12μm, f/2
Also, we are forwarding this concern to our relevant team for proper information. I would request you to wait for some time we will get back to you soon with the proper updates.

Please write us back in case you need any further assistance, we will be happy to help you.

Thank you for being a valued customer. Have a nice day!

• theduke1989
quote:
Gerard4 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:18:
[...]

Batterij opgezet door gebruik van snellader?
Meer een issue erop zitten/iggen tijdens het werken aan de auto :D heb geleerd om het niet meer te doen in de toekomst. Maar ja hij werkt nog prima.

Alleen je ziet dat het scherm van de body af is. Niet zo heel erg maar ja is meteen niks meer waard. Vooral Xiaomi toestellen zijn in waarde heel laag of niks eigenlijk bijna...

• royalt123
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:53
Voor je comment van mindere camera. Je kan best Google hdr+ camera app installeren, het heeft merkbaar verbetering.
Wel inderdaad vervelend van lottery bij note 4...
quote:
wian schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:12:

• wian
  • Niet online
Heb je misschien een linkje naar die app?

• Krasloos
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:41
quote:
wian schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:11:
Heb je misschien een linkje naar die app?
Moet een APK bestand zijn? @royalt123

• royalt123
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:53

• Flappiewappie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23-08 09:36

Flappiewappie

Hier nog meer

quote:
kootje70 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:30:
[...]

Als antwoord krijg ik dit...

Greetings from Xiaomi!

Please accept my sincere apology for the delay in response.

I would like to inform you that the the primary rear sensor uses large 1.25µm pixels to create brighter, more expressive photos.

I would like to inform you about the size of the camera hardware used in Mi A1

Wide-angle lens 12MP 1.25μm f/2.2
Telephoto lens 12MP 1.0 μm, f/2.6
Front camera 5MP 1.12μm, f/2
Also, we are forwarding this concern to our relevant team for proper information. I would request you to wait for some time we will get back to you soon with the proper updates.

Please write us back in case you need any further assistance, we will be happy to help you.

Thank you for being a valued customer. Have a nice day!
De camera is zelfde als in de mimax2 (lees paar posts voor je).

Kort samengevat; overdag prima (YouTube video review geeft aan meer dan toereikend) maar low light minder. (Tevens vond ik het geluid ook ondermaats bij de xiaomi).

Verwacht geen wonderen maar wel gewoon het betere point en click werk.

Hier staat wat

• wian
  • Niet online
quote:
Thanks! Ga ik vanavond proberen op mijn note 4.

wian wijzigde deze reactie 21-09-2017 10:09 (72%)

• celica2001
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 24-08 15:38
Deze vraag is al eerder gesteld maar nog niet beantwoord, kan ik het toestel ook met de Nederlandse taal gebruiken of zijn alleen de talan die op de site van o.a banggood staan ingebouwd,.

• jeka

jeka

Support your local club.

quote:
celica2001 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:26:
Deze vraag is al eerder gesteld maar nog niet beantwoord, kan ik het toestel ook met de Nederlandse taal gebruiken of zijn alleen de talan die op de site van o.a banggood staan ingebouwd,.
quote:
rens-br schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:11:
Gezien het een Google / Stock rom is kun je daar wel vanuit gaan, dat zijn allemaal multilanguage ROM's.

FCG

• pelt
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17:23
quote:
red bull schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:43:
Ik ga hier ook zeker naar uit kijken... heb nu een redmi pro special edition (B20).. Bevalt super goed, geheugen en camera mogen wel wat beter zijn. Enige wat ik mis is quick charge..
Toch jammer dat er geen quick charge op zit. Volgens mij moet de chipset dat wel gewoon aankunnen. Een van de betere innovaties van de afgelopen tijd wat mij betreft.

• wian
  • Niet online
Hij laadt op in 2 uur, niet slecht toch?

Misschien dat de quickcharge geactiveerd kan worden met een getweakte kernel, maar dan moet je eerst de bootloader unlocken. Maar als je bereid bent te tweaken kun je ook overwegen om een redmi note 4 te kopen, unlocken en voorzien van LineageOS. Ben je goedkoper uit.

Hoop dat hier snel de eerste reviews verschijnen, sommige mensen hebben de Xiaomi Mi A1 al in huis.

• plaspvd
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 13:22
Ik krijg hem binnenkort binnen, als het goed is. Nu klein vraagje; hoe unlock je een bootloader bij deze telefoon? Is er een standaard manier bij xiaomi en moet ik verder googlen? Of is gaat dit op een andere wijze? Ivm stock android.

• wian
  • Niet online
Waarschijnlijk op de standaard Xiaomi manier, zoek even op het forum, loopt een dedicated draadje over.

Maar waarom zou je de A1 willen unlocken? Een sterk punt van deze telefoon is de veilige stock android met snelle updates. Als je aan de bootloader gaat rommelen ben je meteen kwetsbaarder voor rootkits etc.

wian wijzigde deze reactie 23-09-2017 00:09 (96%)

• B3rtj3666
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:13
Vandaag mijn Mi A1 ingesteld. Prima eerste indruk.

Ik kom van een OP2 (Lineage OS).
Ik mis het makkelijk unlocken (twee taps op het scherm) en wat andere instellingen.
Echter de bouwkwaliteit van de Mi A1 doet niets onder voor de OP2.. sterker nog: hij voelt zeker zo stabiel. Knoppen voelen degelijk, de telefoon ligt lekker in de hand, al is ie wat glad. Vind hem prettig van gewicht.

Over SW, batterijduur en het dagelijks gebruik kan ik nog niets zeggen. Zal proberen een review te maken binnenkort.

• FastForwardNL
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 16:54
quote:
B3rtj3666 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 21:16:
Vandaag mijn Mi A1 ingesteld. Prima eerste indruk.

Ik kom van een OP2 (Lineage OS).
Ik mis het makkelijk unlocken (twee taps op het scherm) en wat andere instellingen.
Echter de bouwkwaliteit van de Mi A1 doet niets onder voor de OP2.. sterker nog: hij voelt zeker zo stabiel. Knoppen voelen degelijk, de telefoon ligt lekker in de hand, al is ie wat glad. Vind hem prettig van gewicht.

Over SW, batterijduur en het dagelijks gebruik kan ik nog niets zeggen. Zal proberen een review te maken binnenkort.
Ben heel benieuwd, overweeg dezelfde switch te maken.

• kelly.hipolito
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21-08 06:14
Regelmatig komt de vraag voorbij: ondersteunt de Mi A1 ook de Nederlandse taal?
Als je dit vervolgens vraagt aan de verkoper, krijg je steevast het antwoord de talen die Android ook ondersteunt.

Gelukkig heeft de onderstaande verkoper een schermafbeelding gemaakt van alle talen die de Mi A1 ondersteunt.

Zoals weergegeven ondersteunt de Mi A1 de Nederlandse taal.
Maar ook de liefhebbers van de Friese taal komen aan hun trekken.
De Mi A1 herkent namelijk ook West-Frysk.

• easyriider
  • Niet online
quote:
kelly.hipolito schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:00:
Gelukkig heeft de onderstaande verkoper een schermafbeelding gemaakt van alle talen die de Mi A1 ondersteunt.
Hij zal misschien wel Nederlands ondersteunen, maar zo'n vierkante afbeelding van 1000x1000 lijkt me geen schermafdruk van een smartphone. Het ziet er ook niet uit als een weergave vanuit een recente Android versie.

Maar die afbeelding kom je wel vaker tegen op Chinese webshops voor allerlei smartphones.

• B3rtj3666

• timmy10000
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 03-08 09:05
quote:
Kan je misschien aangeven wat de output van de bijgeleverde lader is?

• K3N8
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19-08 17:01
quote:
timmy10000 schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:01:

Kan je misschien aangeven wat de output van de bijgeleverde lader is?
Ik heb op een van de review filmpjes van Youtube gezien dat er een waarde van 500 werd weergegeven. Blijkbaar heeft de Mi A1 toch geen quick charge.

https://www.youtube.com/watch?v=mXRM__3LCmc

Bij 13:40 minuten.

*knip* het doen van de groetjes is niet nodig.

rens-br wijzigde deze reactie 26-09-2017 11:39 (22%)

• KrazyJay
De meeste filmpjes komen van de toestellen voor de Indiase markt, echter zit daar een afwijkende oplader bij om de instabiliteit van het netwerk op te vangen; deze adapters kunnen tot 380 Volt aan. Het zou dus niet gek zijn mocht daar geen QC op zitten.

KrazyJay wijzigde deze reactie 26-09-2017 11:39 (12%)

Prachtige NAS met disks te koop - Successfully acquired Nyan on April 1st 2016, 19:36

• hopiconjo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17:59
Battery and Quick Charging

It comes with a battery of 3080 mAh. Mi A1 does support to Qualcomm 3.0 quick charging but Xiaomi doesn’t provide fast charger. If you suppose to buy then buy a charger which is Qualcomm certified. Right now in the market, Syska Qualcomm 3.0 quick charger is best but you can check other Qualcomm 3.0 quick charger on Flipkart and Amazon.

Dus zoals ik het lees ondersteund toestel wel QC maar wordt oplader niet door Xiaomi standaard geleverd

hopiconjo wijzigde deze reactie 26-09-2017 11:48 (12%)

• K3N8
quote:
hopiconjo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:46:
... Dus zoals ik het lees ondersteund toestel wel QC maar wordt oplader niet door Xiaomi standaard geleverd
Betekent dit dat ik bijvoorbeeld de QC van de Moto Z kan gebruiken?

• timmy10000
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 03-08 09:05
De Snapdragon 625 SoC ondersteunt QC 3.0, zie link.

https://www.qualcomm.com/...gon/processors/comparison

Waarschijnlijk dan nog even een losse QC 3.0 lader bestellen

• plaspvd
Dit is al getest, weet alleen niet meer in welk filmpje ik dat gezien heb. Review op youtube. Maar dit werkt dus niet. Moet softwarematig ook geunlocked worden.
quote:
timmy10000 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:09:
De Snapdragon 625 SoC ondersteunt QC 3.0, zie link.

https://www.qualcomm.com/...gon/processors/comparison

Waarschijnlijk dan nog even een losse QC 3.0 lader bestellen

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Review op Indiase site... wel in het Engels
http://indianexpress.com/...cations-features-4863151/

• jeka

jeka

Support your local club.

quote:
Xiaomi Mi A1 Battery review
Xiaomi Mi A1 battery is 3080 mAh and it easily lasts a day, even with with moderate to heavy usage. The smartphone scored around 7 hours on the PC Mark battery test. The fast charging is an impressive feature on the Mi A1.
Uit de review... Schiet mij maar lek.

FCG

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15:09
Hier ook een review die QC3.0 noemt als feature:
https://www.androidheadli...roid-one-at-its-best.html
quote:
But stock Android does run really well on this device, and with the power sipping Snapdragon 625 running the show, you can expect incredible battery life here.

On the flip side of great battery life, is fast charging. To be specific, it’s Quick Charge 3.0. Since the Snapdragon 625 is included here, that means Quick Charge 3.0 is included as well. Which means you can go from 0 to 80% in about 35 minutes, with a compatible charger. So topping off the Mi A1 is going to be pretty quick to do. We were able to get to a full charge in just a little over an hour and a half (the first 80% is quick, but that final 20% is a trickle to keep the battery healthy). That is about on par with other smartphones we’ve reviewed with similar sized batteries and Quick Charge 3.0.
:?

• jeka

jeka

Support your local club.

Dus het lijkt er op dat er geen officiële ondersteuning is maar dat het wel werkt...

FCG

• plaspvd
YouTube: Mi A1 (Android One) Review with Pros & Cons - Best Mid Range Sma...

Deze review bedoelde ik! Kijk rond minuut 13:40, getest met meerdere fastchargers.

• pelt
quote:
Zo te zien maakt ie niet gebruik van QC 3.0 gecertificeerde chargers. Als iemand dat nog zou kunnen testen...

• dageeknerd
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10:14
Ondersteund de telefoon de AptX codec?

• B3rtj3666
Ik bestel een QC3.0 certified lader.. ben benieuwd!!

• wian
  • Niet online
Ik verwacht niet dat het gaat werken tenzij je een aangepaste kernel gebruikt. Bij bv de redmi-note-4 werkt het standaard niet, maar kun je wel snelladen met een getweakte kernel.

• K3N8
Het ziet er naar uit dat de global version wel wordt geleverd met quick charge. Hier een review uit de VS.

https://www.androidheadli...roid-one-at-its-best.html

Hieruit blijkt dat ze de Mi A1 in een uur en twintig minuten volledig opladen. Dat is 20 minuten sneller dan de reguliere versie.

• MorosMyrddin
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13:04

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Wat is eigenlijk het grootste verschil tussen de global en de "gewone"
De b20 band zouden ze beiden hebben ofwel is die info verkeerd om banggood

Raspberry Pi - Dell M1330 - Dell XPS L502x - Surface Pro 4 i5 - Lumia 950xl - Microsoft Band

• ASW1
  • Laatst online: 19:03
Laat ik de vraag meteen wat groter trekken: bestaat er überhaupt wel meer dan 1 versie van dit toestel?

Dat verschillende websites soms verschillende specificaties tonen voor hetzelfde toestel gebeurt aan de lopende band. Dat men adverteert met een "global version" is ook maar een wervende tekst om overzeese kopers te verleiden een toestel in China aan te schaffen. Misschien heb ik iets gemist maar ik heb nergens concreet bewijs van het bestaan van meerdere versies gezien.

• DarkProud
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21-08 10:14
quote:
MorosMyrddin schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:12:
De b20 band zouden ze beiden hebben ofwel is die info verkeerd om banggood
Volgens deze post (van BG-Staff) is diegene waarbij "global" niet in de titel staat ook global: https://forum.banggood.com/forum-topic-405015.html
Wel enkel rose gold bestelbaar, andere twee versies kan je enkel toevoegen aan wishlist.. :(

• easyriider
  • Niet online
quote:
MorosMyrddin schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:12:
http://www.gsmarena.com/c...=8776#india,global,russia

Naast band 20 die niet in alle versies zit is er ook band 4 die weer niet in de global versie zit.

• pelt
Hmm. Deze Indiaanse dude laadt zijn A1 op met een certified quickcharge lader, maar zo te zien support de A1 deze dus niet. Persoonlijk voor mij een groot gemis... Waardoor een Moto G5 plus weer interessanter wordt (maar geen Android One...)

YouTube: 🔥 Xiaomi Mi A1 Charging Speed with Fast Charger : Hmm Intere...

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Plunder with Thunder.

quote:
pelt schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:11:
Hmm. Deze Indiaanse dude laadt zijn A1 op met een certified quickcharge lader, maar zo te zien support de A1 deze dus niet. Persoonlijk voor mij een groot gemis... Waardoor een Moto G5 plus weer interessanter wordt (maar geen Android One...)

Persoonlijk zou Android One mij echt veel meer boeien dan snel opladen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• JohnBlutarski
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 22-08 18:46
quote:
easyriider schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:25:
[...]

Naast band 20 die niet in alle versies zit is er ook band 4 die weer niet in de global versie zit.
Hmmm... Zou ik dan toch mijn gewone versie bij Banggood moeten cancelen en gaan voor een global version? Ondanks wat de klantenservice zegt? Is er iemand die één van deze 2 versies binnen heeft die de LTE-banden kan bevestigen? Zo kunnen we kijken of er echt verschil is of niet...

• KrazyJay
quote:
pelt schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:11:

De Indiase versie is niet de versie die wij krijgen. Daar zit ook een afwijkende oplader bij zodat de telefoon kan omgaan met de instabiele stroomvoorziening daar. Dat is eigenlijk een 380V oplader, het zal me niets verbazen dat QC daar dus ook uit staat.

Ondanks dat de Xiaomi Mi A1 net zo heet als de versie voor Oost-Europa, wijkt deze dus wel af.

Prachtige NAS met disks te koop - Successfully acquired Nyan on April 1st 2016, 19:36

• hopiconjo
Ik wilde ook voor deze phone gaan. Echter ben nu aan twijfelen geslagen door de komst van Meizu M6 Note. Voordeel tov A1:
QC
betere camera (Sony IMX362 Exmor RSafgaand op reviews)
grotere accu (400mAh)

Nadeel tov A1:
geen AndroidOne (Flyme OS en minder snel security updates)
3/32GB (A1 heeft 4/64. Meizu heeft wel 4/64 maar is stuk duurder)
Band??? (webwinkels adverteren met geen B20 ondersteuning; Meizu site geeft wel B20 ondersteuning)

Ik ben hier voornamelijk nieuwsgierig naar camera van Mi A1 omdat ik camerafunctie toch voor mij een van belangrijkste is

• pelt
quote:
KrazyJay schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:28:
[...]

De Indiase versie is niet de versie die wij krijgen. Daar zit ook een afwijkende oplader bij zodat de telefoon kan omgaan met de instabiele stroomvoorziening daar. Dat is eigenlijk een 380V oplader, het zal me niets verbazen dat QC daar dus ook uit staat.

Ondanks dat de Xiaomi Mi A1 net zo heet als de versie voor Oost-Europa, wijkt deze dus wel af.
Zoals enkele post hierboven ook al gesuggereerd: ik durf te betwijfelen dat er meerdere versies zijn. Zou mooi zijn als iemand in EU even zou kunnen testen of QC werkt of niet.

Ik dacht het nooit nodig te hebben (omdat je je telefoon toch altijd s nachts oplaadt), maar nu al enkele telefoons met QC gehad en kan echt niet meer zonder. Zo fijn om ff je telefoon een kwartiertje in de lader te hangen en je weer halve dag verder kunt.

• MorosMyrddin
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13:04

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Ik heb de gewone roze besteld bij banggood (voor de vrouw ;) ), zou elk moment moeten opgestuurd worden. Dan controleer ik efkes de band.

Raspberry Pi - Dell M1330 - Dell XPS L502x - Surface Pro 4 i5 - Lumia 950xl - Microsoft Band

• BroederM
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 24-08 14:37
Weet iemand of er een FM-radio functie op zit?

(ja ik weet het maar er zijn nog steeds mensen die naar de FM/DAB+ luisteren i.p.v. mobiel interne)

My life is in 2D, How about yours?

• JohnBlutarski
Heeft iemand eigenlijk eens bij Xiaomi zelf geinformeerd over de (eventuele?) verschillende versies van de A1?

• hopiconjo
quote:
JohnBlutarski schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:51:
Heeft iemand eigenlijk eens bij Xiaomi zelf geinformeerd over de (eventuele?) verschillende versies van de A1?
In topiq leverijden & prijzen staat deze info gepost:

Ik heb ondertussen ook een versie gevonden met LTE Band 4 (voor degenen die af en toe 4G in de VS willen hebben; dit is de variant die in Hongkong, Singapore, Maleisië, Rusland verkocht gaat worden (en dus waarschijnlijk ook in Oost-Europa), het EAN-nummer is 6954176837233. De overige banden en specificaties lijken hetzelfde als de "Global version".

In Tsjechië en Portugal gaat de versie met EAN 6954176837431 verkocht worden. Deze wordt in de markt gezet als "Global version", maar sommige websites maken melding van banden B1/3/4/5/7/8/20/38/40, terwijl andere site melding maken van dezelfde zoals op Banggood.com zonder band 4. Dat wordt dus nog ff afwachten, maar misschien dat iemand die hem al ontvangen heeft even kan nakijken of Band 4 er bij zit?

• KrazyJay
quote:
hopiconjo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:15:
[...]

Ik heb ondertussen ook een versie gevonden met LTE Band 4 (voor degenen die af en toe 4G in de VS willen hebben; dit is de variant die in Hongkong, Singapore, Maleisië, Rusland verkocht gaat worden (en dus waarschijnlijk ook in Oost-Europa), het EAN-nummer is 6954176837233. De overige banden en specificaties lijken hetzelfde als de "Global version".

In Tsjechië en Portugal gaat de versie met EAN 6954176837431 verkocht worden. Deze wordt in de markt gezet als "Global version", maar sommige websites maken melding van banden B1/3/4/5/7/8/20/38/40, terwijl andere site melding maken van dezelfde zoals op Banggood.com zonder band 4. Dat wordt dus nog ff afwachten, maar misschien dat iemand die hem al ontvangen heeft even kan nakijken of Band 4 er bij zit?
Ja, dat was ik dus... Ik heb al even een lijntje met Xiaomi 2e lijn openstaan met een verzoek tot meer info, maar daar heb ik nog niet het antwoord gehad dat ik wilde. Het komt er op neer dat de lokale afdeling aan kan geven welke specificaties ze aan het toestel willen binden, en waarschijnlijk wegens het internationale karakter van HongKong, hebben ze daar wel Band 4 toegevoegd. Verdere info over verschillen tussen de HKG en Global versie ontbreken nog. De versie in Taiwan is trouwens helemaal kaal wat betreft 4G, zelfs Band 20 ontbreekt terwijl die normaal gesproken toestellen verkopen met exact dezelfde frequentiebanden als hier in Europa. Een beetje vreemd, dit toestel. :)

• JohnBlutarski
Is het niet makkelijker en goedkoper om wereldwijd dezelfde te maken?

• hrichard
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19-08 14:42
quote:
easyriider schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:25:
[...]

Gsmarena is echt geen betrouwbare site.
quote:
BroederM schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:59:
Weet iemand of er een FM-radio functie op zit?

(ja ik weet het maar er zijn nog steeds mensen die naar de FM/DAB+ luisteren i.p.v. mobiel interne)
Helaas niet aanwezig.

hrichard wijzigde deze reactie 03-10-2017 13:25 (28%)

• K3N8
quote:
Dat is dus niet waar. Het is aanwezig, maar uitgezet. Op youtube zijn filmpjes te zien waar mensen de FM functie gebruiken op de Mi A1.

• celica2001
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 24-08 15:38
quote:
hopiconjo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:15:
[...]

Ik heb de versie EAN6954176837431 , global version,maandag gekregen en volgens de handleiding heeft hij B1/3/7/8/20/38/40. Dus geen B4.

• KrazyJay
Vandaag ontvangen: EAN6954176837189, zwart ook, versie voor Hongkong, B1/3/4/5/7/8/20/38/40 en verder dezelfde 3G en 4G-banden zoals de Global version. Komt volgende week mee vanuit Hongkong in het vliegtuig.

Pagina: 1 2 3 ... 26 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True