• hrichard
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 05-12 23:49
Ik ben wel benieuwd of iemand die het toestel al in bezit heeft kan testen of hij quick charge heeft. Veel tegenstrijdige berichten, volgens mij heeft hij het niet, maar echt zekerheid is nergens gegeven.

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
'k Heb gelezen dat de Mi A1 geleverd wordt met Android 7.1.2 en de beveiligingspatch van 1 augustus. Lopen de updates een beetje? Dus hebben jullie de patch van september (wellicht oktober al?) voorbij zien komen?

- edit -

Zelf al aan het googelen geweest.. eind sept was dus de sept patch OTA gekomen.

[Voor 36% gewijzigd door Chris.nl op 06-10-2017 10:21]

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 08-12 09:15
Nu heb ik mijne net binnen, hij gaf meteen aan dat ik kun updaten. Maar nu blijft hij al de hele tijd hangen bij stap 2. Wat is wijsheid? En heeft iemand dit ook gehad?

Edit: Blijkbaar is het normaal dat hij er zo'n lange tijd over doet.

[Voor 19% gewijzigd door dimmak op 06-10-2017 14:42]

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:36
Misschien kun je toevoegen hoelang die stap voor jou ongeveer duurde, dan weten wij hoeveel geduld we straks moeten hebben?

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:38
dageeknerd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:59:
Ondersteund de telefoon de AptX codec?
Hier ben ik ook nieuwsgierig naar! Op de supported devices pagina van de AptX site staat geen enkele Xiaomi smartphone. en als je dan gaat zoeken zie je dat sommige Miui ROM's wel AptX ondersteunen, en dat voor sommige modellen icm LineageOS een mod beschik baar is.

Maar hoe het nou met deze telefoon zit, en met Android one support voor AptX, geen idee...

Mijn muziekcollectie op Discogs.

• Chris.nl
  • Niet online
Android O ondersteunt AptX. Google zou hebben gezegd: "Unfortunately, aptX and aptX HD are not supported on Nexus 6p and Nexus 5X - only on newer devices." bron

Of de Mi A1 een nieuwer toestel is wat wel ondersteunt zal worden is niet duidelijk natuurlijk, wellicht doelde Google enkel op de Pixels en niet op dit AndroidOne toestel.

• diegob
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 10-10-2017
Knip, gebruik het juiste topic (levertijden/prijzen)

[Voor 69% gewijzigd door The Wizard op 07-10-2017 12:28]

• zzzBedmanzzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07-12 13:47
Mijn eerste indruk: leuke telefoon, mooi scherm, vergeleken met mijn Nexus 4 bloedsnel en lekker veel storage en geheugen. Geen quick-charge (iig met default rom).

Mijn grootste probleem met de telefoon: de audio. De speakers zijn ronduit beroerd en slecht geplaatst in 1 hoek aan de onderkant van de telefoon. Als je de gaten per ongeluk afdekt dan komt er al snel geen geluid meer uit. Ik ben geen fan van overdreven bass, maar de bastonen missen bijna volledig.

Gelukkig luister ik nooit muziek op de speaker maar nu komt in mijn ogen een veel groter issue: de ingebouwde amplifier voor de headphones combineert slecht met de meeste koptelefoons. Xiaomi heeft veel poeha gemaakt over hun "Dirac HD Sound" en dat ze koptelefoons met hoge impedantie aankunnen. Helaas krijg ik op lage volumes een flinke achtergrondruis en gestotter in de audio met mijn koptelefoons: Sennheiser MX 475 (32 ohm), Sony MDR1000X (bekabeld aan: 46 ohm, bekabeld uit: 14 ohm). Via bluetooth heb ik er geen last van maar dan mis je vanzelfsprekend veel van je toonbereik.

Zodra ik op mijn werk ben kan ik mijn Sennheiser HD 280 Pro testen (64 ohm), ik hoop dat deze beter geluid produceert op lage volumes maar dit is niet mijn favoriete headset om mee te reizen.

Elders op internet is hier ook al melding van gemaakt, oa op reddit. Blijkbaar was dit euvel al bekend van andere Xiaomi telefoons, bizar dat geen van de reviews het hier over heeft gehad.

• marknh
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12-05-2018
Ik herken ook het probleem met de kwaliteit van de audio bij Xiaomi, wat vooral bij de goedkopere varianten schijnt voor te komen.
Bij mijn Redmi Note 4 schrok ik ook van de geluidskwaliteit van mijn AKG en Sennheiser koptelefoons.

Ik ben er achter gekomen dat bij MIUI je via instellingen het geluid voor koptelefoons kan aanpassen. Je kan dan uit een lijst kiezen van de door Xiaomi geproduceerde koptelefoons of 1 algemene optie. Via algemeen verbetert het geluid nauwelijks voor de AKG of Sennheiser.
Omdat ik toevallig een Mi in Ear Pro heb kan ik wel een specifiek aangepaste optie testen . En ja hoor, als je de specifiek voor deze koptelefoon aanpassing voor het geluid kiest is er een duidelijke verbetering. Ik vind dit nogal dubieus.

Omdat het via software dus wel is op te lossen ( in ieder geval bij de Redmi Note onder MIUI wel voor de Xiaomi koptelefoons) hoop ik ook dat ze via een update dit oplossen voor elk merk koptelefoon.

• gsmolders
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13-11 22:00
Gisteren de A1 ontvangen en in gebruik genomen. Eerste indrukken:

Case
Telefoon voelt als hoge kwaliteit, fijne balans en stevige materialen. Deze telefoon is niet klein (ik kom van een HTC One m8). Hij ziet er erg netjes uit. Ik heb de zwarte versie en dat is een grote zwarte plak als hij op tafel ligt. Onopvallend, simpel en verzorgd.

Scherm
Het scherm mist een paar honderd nits; ben benieuwd of er in de zomer iets van te lezen is. Daar heb ik in reviews eigenlijk niks over gelezen maar het viel mij een klein beetje tegen. Niet slechter dan mijn vorige telefoon maar ik had eigenlijk wat meer verwacht.

Audio
De koptelefoonuitgang laat flink wat achtergrondruis horen. Hij kan inderdaad hard, maar de versterker voegt erg veel noise toe. Je krijgt inderdaad het gevoel dat als er maar wat minder volts door dat circuit zouden gaan de signal-noise verhouding er op vooruit zou gaan. Misschien via een software update?

De speaker wil je alleen gebruiken voor google maps. Met deze telefoon ga je geen Mozart luisteren op de speaker. Er komt gewoon geluid uit hoor, het is alleen het geluid van een klein speakertje in een goedkopere telefoon.

Vingerafdruklezer
De vingerafdruklezer verrast me positief. Foutloos en snel genoeg. Hij zit ook op een prettige plek en is makkelijk te vinden.

Software
Stock android is wat je ervan mag verwachten. Gladjes, zonder haperingen. Ik mis eigenlijk alleen een f.lux achtige functionaliteit die custom roms allemaal wel hebben.

Ninja-edit: ik kreeg direct na het installeren van mijn google account de vraag om de 1 september-patch te installeren. Tot zover gaat het goed met Android One, dus.

Batterij
De batterij is voor mijn dagelijks gebruik (onderweg browsen en muziek luisteren) goed genoeg.

Camera
Ik geef helemaal niks om een camera op een telefoon. Wat hij prima doet: documenten en personen helder en herkenbaar aan anderen presenteren. Goed genoeg voor mij.

Al bij al gewoon een prima telefoon voor 200 piek. Hij voelt prettig in het gebruik en doet simpele dingen gewoon goed. Mailen, browsen, muziek luisteren. Duidelijk is dat de bezuinigingen bij de 'edge cases' vandaan komen: muziek/film delen met anderen (speaker), fotograferen van je bruiloft enz...

Die dual camera nonsens is gewoon een marketingtruc. Koop deze telefoon als je een telefoon nodigt hebt. Het is geen camera en geen boombox.

[Voor 3% gewijzigd door gsmolders op 07-10-2017 17:05]

• summaheat
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:45

• musicfreak
zzzBedmanzzz schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:25:
Mijn grootste probleem met de telefoon: de audio. De speakers zijn ronduit beroerd en slecht geplaatst in 1 hoek aan de onderkant van de telefoon. Als je de gaten per ongeluk afdekt dan komt er al snel geen geluid meer uit. Ik ben geen fan van overdreven bass, maar de bastonen missen bijna volledig.
O, dat is balen. Ik hoopte dat de A1 een beetje voller geluid zou geven dan mijn huidige Wileyfox Swift (1e generatie), omdat ik het toestel ook voor navigatie wil gebruiken. Maar de vraag is of ik er op vooruit ga als ik dit zo lees.

Hoe is de GPS ontvangst trouwens? Dat kan je met speciale apps testen maar ook door de locatie modus op Aleen apparaat te zetten ipv Grote naukeurigheid en dan bijv. Google Maps te starten. Zo maakt de app geen gebruik van het mobiele netwerk voor het bepalen van zijn positie.
Via bluetooth heb ik er geen last van maar dan mis je vanzelfsprekend veel van je toonbereik.
Dat hoeft niet als AptX wordt ondersteund, zie hierboven. Het is een beetje de vraag of dit het geval eens. Testen met een AptX ondersteunende hoofdtelefoon wordt gewaardeerd. ;)
gsmolders schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:02:
Het scherm mist een paar honderd nits; ben benieuwd of er in de zomer iets van te lezen is. Daar heb ik in reviews eigenlijk niks over gelezen maar het viel mij een klein beetje tegen. Niet slechter dan mijn vorige telefoon maar ik had eigenlijk wat meer verwacht.
Dank voor je eerste indrukken! Welk toestel had je hiervoor?

• gsmolders
musicfreak schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:02:
[...]

[...]

Dank voor je eerste indrukken! Welk toestel had je hiervoor?
Hiervoor had ik een HTC One M8. Goed toestel dat natuurlijk net een klasse hoger zat (indertijd). A hard act to follow dus, maar helaas begon de M8 kuren te krijgen en ik wilde geen groot bedrag meer uitgeven aan een telefoon.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:52
Het is mooi dat er steeds meer over het toestel bekend wordt. Ik wacht nog steeds op bezorging rond 17-10.
Ondertussen vond ik een zeer uitgebreide review van XDA:
https://www.xda-developer...mi-a1-xda-review-android/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• musicfreak
Dank voor de link, best een uitgebreide review. Het blijft een mooie telefoon, echter met mijn vragen over de speaker en het scherm heb ik daar specifiek op gelet. De reviewer op XDA merkt v.w.b. de speaker alleen op dat deze hard kan, en dat dat de helderheid op hoge volumes niet afneemt. Over het scherm schrijft hij 'can get very bright on its maximum setting, and very dim on its minimum'. Ik lees zo niks over het contrast.

Heb ook de review van Techradar gelezen, weet alleen niet zo goed hoe deze site bekend staat. De speaker is volgens deze review 'loud en clear'. Over het scherm schrijft hij 'It is big and bright with good viewing angles which makes it a pleasure to game on or even consume text. Its biggest weakness is the level of contrast. It seems washed out compared to the screen on the Moto G5S Plus with more muted colours and blacks seeming like greys'.

Dat klinkt toch niet zo ok. Ben benieuwd hoe jullie ervaringen met het scherm betreft. De speaker is voor mij geen dealbreaker meer, hij kan luid, wat mijn Swift niet zo kan, en voor Google Maps voldoet het blijkbaar. @gsmolders , de HTC One telefoons staan ook wel bekend om hun erg goede audio (speakers en hoofdtelefoon uitgang), dus in die zin zullen veel huidige, zeker budget toestellen een achteruitgang zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dat hoeft niet als AptX wordt ondersteund, zie hierboven. Het is een beetje de vraag of dit het geval is. Testen met een AptX ondersteunende hoofdtelefoon wordt gewaardeerd. ;)
Na het lezen van dit artikel lijkt het me steeds waarschijnlijker dat de Mi A1 de aptX codex zal ondersteunen. Wanneer Android O erop staat dan, dus tot die tijd sowieso geen zekerheid.
Bluetooth audio simply isn’t as good, yet

There’s no doubt in anybody’s mind that Bluetooth audio has improved over the last few years. We’ve gone from only having SBC as an audio codec to having about half a dozen in total right now. aptX, AAC, aptX-HD, and LDAC all wildly improve Bluetooth audio quality over previous generations. With the release of Android Oreo, those codecs are available to any phone running the OS. I’ll give Google credit where credit is due: that does add a lot of standardization in an ecosystem that had literally none three months ago. At least they fixed the “does my phone support that?” problem before they took away the easier option entirely. Good job, Google!
Zelf luister ik al jaren muziek via bluetooth (sinds de sony ericsson k800i), welicht is de kwaliteit nog inferieur maar ik ben geen audiofiel en simpelweg tevreden.

Ik heb de Mi A1 zelf besteld omdat ik m'n Samsung A5 2017 terug moet sturen voor garantie (plots nog amper 4G bereik op dat toestel / simwissel heeft niet geholpen) maar ik geen reservetoestel heb. Wanneer ik weer 2 werkende toestellen heb zie ik wel wat m'n daily driver wordt en welke ik doorschuif.

• zzzBedmanzzz
[..]
[..]
Ik merk een wereld van verschil als ik in Settings>Display "Adaptive brightness" uitzet. De helderste instelling is dan meteen een aantal factoren helderder. Tot nu toe geen klachten over het beeldscherm van mijn kant, niet over helderheid, kleuren of contrast.
Dat was zowat de eerste stap die ik deed nadat ik de telefoon uit het doosje haalde ;) . Helaas nee dus.
[..]
Dat hoeft niet als AptX wordt ondersteund, zie hierboven. Het is een beetje de vraag of dit het geval eens. Testen met een AptX ondersteunende hoofdtelefoon wordt gewaardeerd. ;)
Na nog wat meer testen moet ik mijn verzachtende woorden over bluetooth intrekken; de noise is nog steeds te horen maar in dat geval moet het volume harder waardoor de noise minder opvalt. Het stotteren van het geluid op lage volumes heb ik via bluetooth overigens nog niet gehoord.

Helaas geen aptX apparatuur hier om je theorie te testen.

GPS (via device only mode) is supersnel met een fix in 2 seconden (bijna onmiddelijk toen ik de voordeur uitliep) en een nauwkeurigheid van 5 m, een wereld van verschil met mijn Nexus 4 die gemakkelijk 2 minuten in een open veld kan zoeken voordat er met enig geluk een onstabiele GPS fix verkregen wordt. Het kompas werkt ook goed en snel (een van de grootste redenen waarom ik niet voor een Moto G5 variant ben gegaan, aangezien die geen magnetometer heeft).

Zoals al eerder gezegd door gsmolders voelt het als een stevige en degelijke telefoon als je hem in je handen hebt. De anti-vingerafdruk coating maakt het toestel een tikkeltje aan de gladde kant en de hoekjes van de power en volumeknop zijn iets te weinig afgekant en voelen dus scherp aan.

Cameras hebben het rare probleem dat als je probeert te pixelpeepen dat het een en al smudge is, zelfs op de hoogste kwaliteitsstand. Een bordje op 15 meter afstand dat ik met het blote oog net nog kan lezen is vrijwel niet meer leesbaar (ik verwacht op zijn minst dat de camera 1 op 1 fotos kan maken). Ik weet momenteel niet of dit door compressieartefacts, door moire-filters of een andere hardware of software oorzaak komt. Ik moet deze test nog eens herhalen met een andere camera-app aangezien het best aan de bijgeleverde Mi camera-app kan liggen.

Overigens is de flitser van de camera geen witte/gele led maar bestaat uit een oranje en een blauwige LED naast elkaar, ben benieuwd wat dit voor ingeflitste foto's betekent.

• musicfreak
zzzBedmanzzz schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:13:
Na nog wat meer testen moet ik mijn verzachtende woorden over bluetooth intrekken; de noise is nog steeds te horen maar in dat geval moet het volume harder waardoor de noise minder opvalt. Het stotteren van het geluid op lage volumes heb ik via bluetooth overigens nog niet gehoord.
Oh, dus zelfs ook ruis via Bluetooth? Dat is erg jammer.
GPS (via device only mode) is supersnel met een fix in 2 seconden (bijna onmiddelijk toen ik de voordeur uitliep) en een nauwkeurigheid van 5 m
Dat klinkt erg goed! Ik zou het erg waarderen als je eens zou willen navigeren (auto of lopend) met de app HereWeGo. Die geeft namelijk duidelijk in beeld aan als hij geen GPS signaal krijgt, veel duidelijker dan Google Maps of Sygic dat doen.
Ter info: Ik heb het idee dat HereWeGo geen mobiele netwerken gebruikt, op mijn qua GPS niet lekker werkende Wileyfox swift bleef hij maar naar mijn locatie zoeken ook al stond de telefoon op modus grote nauwkeurigheid, daar hoefde je 'm dus niet voor op Device only te zetten. Voor mij een handige test app toen ik nog niet bedacht had dat ik ook voor Device only / alleen GPS kon kiezen. Daarnaast is er dus het voordeel van de duidelijke foutmeldingen op het scherm.
Ik moet deze test nog eens herhalen met een andere camera-app aangezien het best aan de bijgeleverde Mi camera-app kan liggen.
Wellicht werkt de Google camera app ook op de Mi A1, dan zou je HDR+ foto's kunnenn maken. Deze app werkt op toestellen met de Snapdragen 820/21 en 835 soc maar ook op sommige telefoons met een 4xx of een 6xx Snapdragen lees ik op XDA.

• gsmolders
zzzBedmanzzz schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:13:
[...]

Ik merk een wereld van verschil als ik in Settings>Display "Adaptive brightness" uitzet. De helderste instelling is dan meteen een aantal factoren helderder. Tot nu toe geen klachten over het beeldscherm van mijn kant, niet over helderheid, kleuren of contrast.
Je hebt gelijk, de adaptive brightness stand is heel conservatief. Of anders gezegd: de lichtsensor aan de voorkant is misschien niet zo gevoelig :) Goed voor de batterijduur zullen we maar denken.

• jer123c
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20:44
Ik stond eigenlijk op het punt vandaag de MI A1 te bestellen totdat ik van het audio issue hoorde. Hoe erg/opvallend is het probleem nou eigenlijk? daar zie ik nog geen duidelijk antwoord op.

Daarnaast valt het me op dat de MI 5x, wat hetzelfde toestel is met andere software, dit probleem niet heeft. Dus het lijkt me dat het een software issue is welke opgelost kan worden, maar hoeveel vertrouwen moet ik erin hebben dat het ook opgelost wordt?

• K3N8
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 10-11 21:14
Ik moet zeggen dat ik me niet kan vinden in de audio discussie. Ik vind het geluid echt geweldig. Je merkt dat er een ingebouwde versterker in zit. Ik gebruik bluetooth earbuds (Jabra Rox/Soundpeats Q12 en QY8) met Comply Foam eartips.

Wanneer ik het vergelijk met mijn Nexus 5x is het een enorme verbetering.

• Chris.nl
  • Niet online
K3N8 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:55:
Ik moet zeggen dat ik me niet kan vinden in de audio discussie. Ik vind het geluid echt geweldig. Je merkt dat er een ingebouwde versterker in zit. Ik gebruik bluetooth earbuds (Jabra Rox/Soundpeats Q12 en QY8) met Comply Foam eartips.

Bluetooth earbuds doen sowieso toch niets met de ingebouwde versterker voor de jack? Of maak ik een denkfout nu?

• musicfreak
Chris.nl schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:22:
[...]

Bluetooth earbuds doen sowieso toch niets met de ingebouwde versterker voor de jack? Of maak ik een denkfout nu?
Dat viel mij ook op, bij Bluetooth oordopjes of hoofdtelefoon zit de versterker hierin, die in de telefoon wordt niet gebruikt.

• zzzBedmanzzz
Naar aanleiding van de laatste posts heb ik nog wat meer tests gaan met mijn laptop, de Mi A1, bluetooth speakers en bluetooth koptelefoon. Normaal gebruik ik bluetooth nooit en hang ik altijd aan de kabel ivm toonbereik en geluidsvertraging. De noise die ik hoor bij bluetooth lijkt toch niet afhankelijk van de source (phone/laptop). Een opluchting voor zowel jullie als mijzelf.

Het stotteren van de audio en de ruis bij bekabeld gebruik en lage volumes is daarentegen wel afkomstig van de Mi A1 amp. Ik kan me heel goed vinden met het volgende commentaar over het gestotter dat iemand gepost heeft op XDA over de Xiaomi Redmi Note 3 (met zelfde Dirac HD Sound):
User "Try it or die" op XDA
While playing music or watching videos with low volume, there are strange noises, especially annoying while watching interviews or dialogues. If its completely silent there's no noise/crackling/distortion, but if they start to speak there's some noise, on low volume I can't hear what they're saying, its like if you're screaming into a cheap microphone, then it sounds similar.
Als je films kijkt of muziek waar stiltes in vallen of zonder veel achtergrondgeluid gepraat wordt dan hoor je duidelijk vervormde audio op lage volumes. Daarnaast, ik zou bijna denken dat als het signaal onder een bepaalde drempelwaarde komt dat de amplifier kort uitgezet wordt. Ruis en gestotter valt dan weg.

Ik vermoed dat dit een oplossing kan zijn maar dan moet ik de telefoon rooten.
[..]
Ik mis eigenlijk alleen een f.lux achtige functionaliteit die custom roms allemaal wel hebben.
[..]
Ik kan Twilight aanraden, die werkt ook op niet-rooted toestellen.
musicfreak schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 20:55:
[...]
Ik zou het erg waarderen als je eens zou willen navigeren (auto of lopend) met de app HereWeGo.
[...]
Wellicht werkt de Google camera app ook op de Mi A1, dan zou je HDR+ foto's kunnenn maken. Deze app werkt op toestellen met de Snapdragen 820/21 en 835 soc maar ook op sommige telefoons met een 4xx of een 6xx Snapdragen lees ik op XDA.
Geen problemen gezien met HereWeGo, navigeren gaat zeer soepel en snel. Kan gebruik maken van GPS, GLONASS, Beidou en zelfs Galileo (ik kan een fix krijgen met de Galileo sats met PRN: E07, E08 en E26).

De Google camera app met HDR+ afkomstig van je link crasht bij het starten. Denk dat daarvoor root nodig is met wat kleine aanpassingen zoals beschreven op XDA. De standaard Google Camera app in de store werkt wel maar geeft niet scherper / minder ruizig beeld dan de bijgeleverde app. Ik zou de camera niet beter inschalen dan 4 megapixels qua resolutie. Als ik hem beschouw als een 4MP ipv 12MP camera dan is er voor foto's bij daglicht weinig op aan te merken, zeker niet voor zo'n prijsklasse. Nacht en schemer moet ik nog testen.

• diemsetoren
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 09-08-2018
Waar ik ook benieuwd naar ben en misschien kunnen de gelukkigen die hem al hebben hier antwoord op geven. Via Twitter zie ik berichten van mensen voorbij komen die melden dat hun 4g signaal beduidend lager en slechter is in vergelijking met andere telefoons.

• musicfreak
zzzBedmanzzz schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:50:
Geen problemen gezien met HereWeGo, navigeren gaat zeer soepel en snel. Kan gebruik maken van GPS, GLONASS, Beidou en zelfs Galileo (ik kan een fix krijgen met de Galileo sats met PRN: E07, E08 en E26).
Wat top dat je dit getest hebt, chapeau! Klinkt goed ook, dat moet wel lukken met navigeren.
De Google camera app met HDR+ afkomstig van je link crasht bij het starten.
Op mijn Wileyfox kreeg ik net wat betere foto's (betere focus vooral) met de open source app OpenCamera. Misschien zorgt deze nog voor een boost.

Een vergelijking met een 4 megapixel camera klinkt niet best. Bij de (externe) reviews op Notebookcheck zat een review waarvan de foto's me wat tegenvielen maar ook deze en deze waar de foto's me alleszins van meevielen. Beetje een mixed bag dus al met al.

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:56

ToolkiT

brit-tweaker

Ik twijvel nog tussen 2 Xiaomi modellen:
Xiaomi Mi A1 64GB (http://www.ebay.co.uk/itm/182753628050)
en
Xiaomi Redmi Note 4x 64GB (http://www.ebay.co.uk/itm/122502010983 )

De Redmi note heeft voordeel in CUP:
Octa Core Snapdragon 625 2.0GHz vs/ Deca Core Helio x20 2.1GHz
4100mAh vs. 3080mAh
£179.99 vs £228.99

de Mi A1 heeft voordeel van nieuwer OS/UI
Android 6.0 Marshmallow OS / Official MIUI 8 Global vs. Android 7.1.2 Nougat (Android One)
USB Type-C vs Micro USB

Mijn vraag aan de gebruikers hier, is de OS/UI versie de meerprijs waard?

[Voor 22% gewijzigd door ToolkiT op 09-10-2017 22:25]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• zzzBedmanzzz
diemsetoren schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:30:
[..] Via Twitter zie ik berichten van mensen voorbij komen die melden dat hun 4g signaal beduidend lager en slechter is in vergelijking met andere telefoons.
Helaas heb ik maar een magere 100MB limiet per maand voor noodgevallen, daar ben ik doorheen voordat ik een goed beeld van de kwaliteit van de 4G heb. Kan iemand anders hier iets over zeggen?

Heb 2G/3G/4G geforceerd en decibels gemeten in het Statusscherm van de telefoon.
4G: -115 dbm, 27 asu (Arbitrary Strength Unit),
3G: -99 dbm, 7 asu,
2G: -89 dbm, 12 asu

Gemeten in de Randstad binnen in een flatgebouw. Weet niet of iemand er iets mee kan.
musicfreak schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:31:
[...]
Bij de (externe) reviews op Notebookcheck zat een review waarvan de foto's me wat tegenvielen maar ook deze en deze waar de foto's me alleszins van meevielen. Beetje een mixed bag dus al met al.
De foto's van mobigyaan zijn allemaal downsampled naar ongeveer 640x480 (equivalent 0.3 MP), dus inderdaad op die schaal zien ze er goed uit. De foto's van techpp lijken redelijk representatief voor dagelijks gebruik, waar je ff een snelle kiek schiet zonder goed te kijken of de focus wel goed was. Ik kan morgen proberen om in de stad een set foto's te schieten.

[Voor 8% gewijzigd door zzzBedmanzzz op 09-10-2017 23:06. Reden: dB waardes voor 2G-4G]

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:36
ToolkiT schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:57:
Kort antwoord van mijn kant. Absoluut. MIUI is leuk maar stock draait imho zoveel beter. Als je de keuze hebt is deze Mi A1 een erg mooie combinatie. Juist MIUI zou voor mij een reden zijn om hem niet verder te willen gebruiken. Terwijl juist stock android iets is wat voor mij eigenlijk perfect past.

Echter is wel echt een persoonlijk ding.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• wian
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
en

4100mAh vs. 3080mAh
£179.99 vs £228.99

Android 6.0 Marshmallow OS / Official MIUI 8 Global vs. Android 7.1.2 Nougat (Android One)
USB Type-C vs Micro USB

Die ebay verkoper haalt alles door elkaar, Note 4, Note 4X, snapdragon 625 en helio x20.
De Xiaomi Redmi Note 4x heeft een Snapdragon 625. Dus geheugen, opslag en CPU zijn hetzelfde. Het grote verschil tussen de A1 en 4X is de stock android met snelle updates. De camera van de A1 is iets beter, maar de batterij weer een stuk minder.

Let op dat de 4X beperkte 4G ondersteuning heeft. Als dit belangrijk voor je is, kun je ook naar de Redmi Note 4 Global kijken. Hier een compare van de A1 en 4 Global.

Alle Snapdragon versies (niet Helios!) kun je voorzien van LineageOS waarmee je ook een stock rom hebt met snelle updates. Je bent wel een paar dagen zoet met uitzoeken en unlocken (verplichte wachttijd).

Persoonlijk wilde ik een "echte" veilige stock telefoon met snelle updates en gelockte bootloader. Vandaar dat ik de A1 besteld heb. Maar ik heb voor 6 vrienden en kenissen al een Note 3 of Note 4 gekocht en twee ervan vinden de Xiaomi MUI software juist heel fijn en vroegen of ik Lineage eraf kon halen en MUI er weer op wilde zetten. :X

[Voor 4% gewijzigd door wian op 10-10-2017 08:19]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

wian schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:10:
[...]

Die ebay verkoper haalt alles door elkaar, Note 4, Note 4X, snapdragon 625 en helio x20.
De Xiaomi Redmi Note 4x heeft een Snapdragon 625. Dus geheugen, opslag en CPU zijn hetzelfde. Het grote verschil tussen de A1 en 4X is de stock android met snelle updates. De camera van de A1 is iets beter, maar de batterij weer een stuk minder.
Wat ik ervan begrijp heb je gelijk voor de toestellen van tot en met 3GB/32GB maar het 4GB/64GB heeft een andere processor.. vraag me niet waarom..
[...]

Let op dat de 4X beperkte 4G ondersteuning heeft. Als dit belangrijk voor je is, kun je ook naar de Redmi Note 4 Global kijken. Hier een compare van de A1 en 4 Global.
Dat is idd goed te weten..
[...]
Alle Snapdragon versies (niet Helios!) kun je voorzien van LineageOS waarmee je ook een stock rom hebt met snelle updates. Je bent wel een paar dagen zoet met uitzoeken en unlocken (verplichte wachttijd).

Persoonlijk wilde ik een "echte" veilige stock telefoon met snelle updates en gelockte bootloader. Vandaar dat ik de A1 besteld heb. Maar ik heb voor 6 vrienden en kenissen al een Note 3 of Note 4 gekocht en twee ervan vinden de Xiaomi MUI software juist heel fijn en vroegen of ik Lineage eraf kon halen en MUI er weer op wilde zetten. :X
Mijn vrouw heeft een redmi3 met MUI en dat bevalt haar goed (ookal is ze geen power user dus valt het haar waarschijnlijk niet echt op).. en ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk was van de prijs/prestatie van dat model..

• wian
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:49:
[...]
Wat ik ervan begrijp heb je gelijk voor de toestellen van tot en met 3GB/32GB maar het 4GB/64GB heeft een andere processor.. vraag me niet waarom..
Nee, die verkoper haalt alles door elkaar. De 4x is altijd een snapdragon. Alleen van de gewone Note 4 zijn er zowel snapdragon als helio versies (zowel 32GB als 64GB).

Maar Xiaomi is inderdaad zeer verwarrend met modelnamen. Altijd 3x controleren voordat je een bestelling doet.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

wian schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:54:
[...]

Nee, die verkoper haalt alles door elkaar. De 4x is altijd een snapdragon. Alleen van de gewone Note 4 zijn er zowel snapdragon als helio versies (zowel 32GB als 64GB).

Maar Xiaomi is inderdaad zeer verwarrend met modelnamen. Altijd 3x controleren voordat je een bestelling doet.
Ah ok, bedank voor de waarschuwing :)

btw wat is het verschil tussen de HK en Global versie:
http://www.ebay.co.uk/itm...hip-from-EU-/352172431115
vs
http://www.ebay.co.uk/itm...rom-EU-Best-/302448262433

[Voor 24% gewijzigd door ToolkiT op 10-10-2017 11:58]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Ik vond dit:
https://www.reddit.com/r/..._global_vs_china_version/

Chinese (HK) versie heeft dus minder goede vertaling en playstore intergratie?

• oak3
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 08-12 15:00
ToolkiT schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:01:
[...]

Ik vond dit:
https://www.reddit.com/r/..._global_vs_china_version/

Chinese (HK) versie heeft dus minder goede vertaling en playstore intergratie?
Even voor de duidelijkheid. Dit is toch niet van toepassing op de Mi A1, aangezien die Android One heeft en niet de muiu van xiaomi?

[Voor 0% gewijzigd door oak3 op 10-10-2017 14:54. Reden: typo]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

eiramar schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:44:
[...]

Even voor de duidelijkheid. Dit is toch niet van toepassing op de Mi A1, aangezien die Android Ons heeft en niet de muiu van xiaomi?
Ja dat vroeg me ook af.. ben nog niet achter wat het verschil nou is (en of er uberhaupt wel 2 versies zijn)..

• wian
  • Niet online
De A1 heeft stock Android (geen MUI!) en dus alle talen, playstore etc. De A1 is er alleen in een Global versie. Zoek even terug in dit topic voor meer details.

[Voor 4% gewijzigd door wian op 10-10-2017 15:11]

• zzzBedmanzzz
Hier is een gezipt foldertje met fotos die ik in de stad geschoten heb. Fotos komen rechtstreeks via USB kabel uit de telefoon. De laatste paar zijn blijkbaar in HDR mode gemaakt (te dikke vingers?).

Ik ben telkens gestopt met fietsen en heb wat snelle fotos gemaakt (niet meer dan 1 per locatie) maar wel geprobeerd de camera zo goed mogelijk stil te houden en de focus vers te nemen (meestal op een prominent voorwerp). Instellingen zijn de fabrieksinstellingen van de standaard Xiaomi app. Ik heb alleen in settings "enhance low light photos automatically" uitgezet. Mocht iemand er over na denken: nee, er zit geen beschermfolietje op de lens ;) . Het is wat het is.

Op werk kon ik geen 4G verbinding krijgen met mijn KPN abo terwijl een collega die wel had op een LG G5. Volgens de KPN dekkingskaart zou mijn werk in 75 Mbps 4G gebied moeten liggen.
Verder kun je een 20 dbm verschil zien in signaal sterkte afhankelijk van hoe je de telefoon vasthoudt (met wat vingers aan een hoekje aan de onderkant versus met twee handen omklemmen). Maar ik heb eigenlijk geen eerdere ervaring met het 4G bereik op werk.

Mijn Sennheiser HD 280 Pro (64 ohm) koptelefoon heeft een stuk minder last van de ruis, vooral omdat ik het volume een paar tandjes harder moet zetten voordat ik een aangenaam volume heb. Met 64 ohm vind ik de audio via kabel dus acceptabel.

BTW, de ingebouwde IR-blaster samen met de "irplus" remote app is heel geinig. Hoef ik mijn Logitech Harmony niet meer uit de bank op te vissen.
De bijgeleverde Mi remote app is niet intuitief aan de praat te krijgen.

[Voor 6% gewijzigd door zzzBedmanzzz op 10-10-2017 16:59. Reden: IR-blaster]

• nuett
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 09-11-2018
Hoi, ik stond op het punt om deze telefoon te bestellen tot ik las over de problemen met het geluid (wanneer je met oortjes luistert. Weet iemand of dit nog opgelost gaat worden of dat het echt in de telefoon zelf zit?

Klopt het dat de telefoon niet meer 'geunlockt' hoeft te worden en dat ik hem meteen kan gebruiken? Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik wil graag een niet al te dure telefoon die wel redelijk goede specs heeft en zo kwam ik bij deze uit.

• musicfreak
zzzBedmanzzz schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:55:
Hier is een gezipt foldertje met fotos die ik in de stad geschoten heb. Fotos komen rechtstreeks via USB kabel uit de telefoon. De laatste paar zijn blijkbaar in HDR mode gemaakt (te dikke vingers?).
Toffe actie! En ik vind de foto's niet zo beroerd eerlijk gezegd. Grauw weer levert bij de derde foto (IMG_20171010_145507.jpg) ook een wat grauwere foto op, ik dacht niet gelijk aan een stukje plastic voor de lens. 8)

• David13
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20-02 01:10
Vandaag mijn Mi A1 binnen gekregen van Belsimpel. Eerste indrukken zijn zeer goed.
Oordopjes nog niet kunnen testen.
4G bereik is bij mij gewoon goed, niet minder dan mijn vorige toestel.

Wat me wel opviel bij 'Beveiliging' is dat versleuteling standaard aan staat. En dat je dit niet kan veranderen.

Zal nog wel wat posten als ik wat meer met het toestel gespeeld heb.

• zzzBedmanzzz
musicfreak schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:27:
[...]

Toffe actie! En ik vind de foto's niet zo beroerd eerlijk gezegd. Grauw weer levert bij de derde foto (IMG_20171010_145507.jpg) ook een wat grauwere foto op, ik dacht niet gelijk aan een stukje plastic voor de lens. 8)
Graag gedaan. Ik ben ook best tevreden over de kleuren. Het contrast kan in de meeste fotos ook in de nabewerking goed rechtgetrokken worden en is grotendeels aan het grauwe weer te wijten. Enige ding dat me echt opvalt is dat als je meer dan 200% inzoomt (in de nabewerking bijvoorbeeld) tegen een limiet in je detail aanloopt, vandaar mijn opmerking over 4MP (en ook het plasticje op de lens). Op de kleinere schalen zit op de een of andere manier structured noise. Dingen worden bibberig. Wat zal het zijn: scherptediepte/bokeh, unsharp masking, median filtering, slechte compressie ??? Geen idee. Lijkt niet te veranderen bij een andere camera app.

Zoals eerder gezegd: gezien de prijsklasse is het een goede camera.

Aantal andere usagecases moeten nog bekeken worden: schemer/binnenshuis, nacht en sport/beweging.
David13 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:55:
Wat me wel opviel bij 'Beveiliging' is dat versleuteling standaard aan staat. En dat je dit niet kan veranderen.
Viel me ook op. Liever geen encryptie dan een niet herstelbare telefoon als ie een glitch zou krijgen. Maar misschien is het voor Chinezen veel vanzelfsprekender om telefoons te encrypten (dankzij Big Brother).

• oak3
Vanavond druk bezig geweest met het overzetten van al mij accounts op MI A1. Tot nu toe ben ik behoorlijk tevreden. Ik ben geen veleisende gebruiker en t.o.v. mijn Nexus 5x vind ik dit zeker een vooruitgang. Het toestel voelt kwalitatief goed aan (zeker beter dan de 5x) en is erg responsive.
Met 4G (t-mobile) heb ik thuis vol bereik. Ook op dat vlak geen klachten.

Gevoelsmatig is de camera geen verbetering of verslechtering t.o.v. de 5x. In het donker zijn de foto's niet geweldig.

Het toestel is wel serieus glad. Dat vind ik wel wennen.

[Voor 5% gewijzigd door oak3 op 10-10-2017 23:34]

• musicfreak
zzzBedmanzzz schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:30:
Zoals eerder gezegd: gezien de prijsklasse is het een goede camera.
Yes, dat ben ik met je eens!
Viel me ook op. Liever geen encryptie dan een niet herstelbare telefoon als ie een glitch zou krijgen. Maar misschien is het voor Chinezen veel vanzelfsprekender om telefoons te encrypten (dankzij Big Brother).
Mooie theorie :*), echter ik denk dat de Chinese bedrijven daar niet vanuit die motivatie aan mee gaan werken. Daarvoor zijn de contacten tussen de bedrijven en de overheid/partij denk ik te nauw. Dat encryptie aan moet staan voor nieuwe toestellen vanaf Marshmallow is bekend, maar ik lees wat wisselende verhalen over de mogelijkheiden om die encyptie weer ongedaan te maken.

Nog even heel iets anders: wat ik erg mooi/handig vind zijn de nieuwe mailnotificaties op mijn Wileyfox Swift. Als ik bij de instellingen - weergave 'Actieve display' aanzet dan licht het display op als er een melding binnenkomt. in het geval van een nieuwe mail (ik gebruik BlueMail) met de afzender, een afbeelding van de afzender en het onderwerp. alles in zwart-wit. Ziet er erg tof uit, alleen ik vrees dat dit geen standaard Androif functionaliteit is en het dus niet op de Mi A1 zit. Of wel?

[Voor 26% gewijzigd door musicfreak op 11-10-2017 08:29]

• karine1
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 09-11 19:15
Weet iemand hoe je kan instellen dat het scherm aanspringt wanneer je de telefoon beweegt?

• Draak1978
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:39
en

4100mAh vs. 3080mAh
£179.99 vs £228.99

USB Type-C vs Micro USB

Ik heb zelf de Redmi Note 4x en heb verschillende android versies gehad. Ik durf toe te geven dat de miui mij zeer goed bevalt. En de Note draait inmiddels al op 7.1 (wel een beta) maar is echt zeer stabiel te noemen. Ik haal nu gemiddeld een 1 dag en 14 uur met een 9 uur SOT en ik heb geen last van haperingen of zo. Nadeel is dat ik mijn 4g met de SIM slot 2 moet doen (vodafone) en dus geen ruimte heb voor een SD kaart.

• Chris.nl
  • Niet online
Iemand al ervaring met Vodafone en de Mi A1? Moet daar de sim ook in het 2e slot?

• Harm2211
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 00:33
Chris.nl schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:56:
Iemand al ervaring met Vodafone en de Mi A1? Moet daar de sim ook in het 2e slot?
Ik heb de sim in slot 1 zitten. Het toestel is gisteren in gebruik genomen en tot nu toe stabiele 4g met Vodafone.

• zzzBedmanzzz
musicfreak schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:25:
[...]
Als ik bij de instellingen - weergave 'Actieve display' aanzet dan licht het display op als er een melding binnenkomt. in het geval van een nieuwe mail (ik gebruik BlueMail) met de afzender, een afbeelding van de afzender en het onderwerp. alles in zwart-wit.
Settings>Display>"Ambient display" staat erop. Het display gaat een paar seconden aan en laat de notifications even zien bij het binnenkomen van een nieuwe.
karine1 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:10:
Weet iemand hoe je kan instellen dat het scherm aanspringt wanneer je de telefoon beweegt?
Dit zou onder Settings>Gestures moeten staan als "Lift to check phone" maar ik zie deze optie helaas niet staan. Misschien is het momenteel alleen nog beschikbaar voor de Pixel serie?

De app "Ambi-turner" kan misschien deze functionaliteit vervangen.

• spocky
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:56:
Ja, ik heb mijn Vodafone in slot 1 zitten en een andere (buitenlandse) sim in slot 2. Vodafone werkt gewoon op 4G snelheid in mijn Mi A1. Dit betreft overigens de global edition van Belsimpel.

[Voor 5% gewijzigd door spocky op 11-10-2017 14:09]

Portugese Wijn

• Chris.nl
  • Niet online
'k Heb um inmiddels binnen, Vodafone simkaartje gaat prima in slot 1 inderdaad. Toestel valt me vooralsnog niets tegen. Na jaren tegen OLED aangekeken te hebben had ik verwacht dat LCD me meer tegen zou vallen maar 't valt mee. Speaker klinkt lekker luid, trilmotor voelt goed en de rest moet ik de komende tijd even ondervinden. AndroidOne bevalt me prima :) dit toestel voelt vlot.

Helaas geen NFC en met dit toestel heb ik ook geen VoLTE en VoWiFi bij Vodafone meer. Dat zijn wel minpuntjes, maar die wist ik voor aanschaf..

[Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 12-10-2017 11:14]

• musicfreak
zzzBedmanzzz schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:56:
Settings>Display>"Ambient display" staat erop. Het display gaat een paar seconden aan en laat de notifications even zien bij het binnenkomen van een nieuwe.
Ja, dat is het! Op Youtube een filmpje gevonden van deze functie, dit is hoe het er nu ook op mijn Wileyfox uit ziet.

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 01:16
Chris.nl schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:36:
Helaas geen NFC en met dit toestel heb ik ook geen VoLTE en VoWiFi bij Vodafone meer. Dat zijn wel minpuntjes, maar die wist ik voor aanschaf..
Ik vond het in eerste instantie ook raar dat er geen NFC opzit, maar vervolgens vroeg ik me af waarvoor ik NFC eigenlijk nuttig is. Als betaalmiddel is de meest voordehandliggende optie als je het mij vraagt, maar vooralsnog loopt dat bij de 'bekende' banken niet erg hard omdat iedereen al een heel handig pasje heeft :+

En vwb. VoLTE; dat is toch in principe 'simpelweg' omdat hij (nog?) niet op de whitelist bij je provider staat toch?

• Chris.nl
  • Niet online
Thralas schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:12:
[...]

Ik vond het in eerste instantie ook raar dat er geen NFC opzit, maar vervolgens vroeg ik me af waarvoor ik NFC eigenlijk nuttig is. Als betaalmiddel is de meest voordehandliggende optie als je het mij vraagt, maar vooralsnog loopt dat bij de 'bekende' banken niet erg hard omdat iedereen al een heel handig pasje heeft :+

En vwb. VoLTE; dat is toch in principe 'simpelweg' omdat hij (nog?) niet op de whitelist bij je provider staat toch?
Ik betaalde idd met NFC, was een leuke gimmick. En idd, voor VoLTE (en VoWiFi) moeten provider en fabrikant bewust samenwerken, iets met de juiste settings in de software bakken en whitelisten. Het lukt de providers nu al amper om alle toestellen die ze zelf verkopen te (laten) ondersteunen, dus met meer exotisch toestellen kan je dat simpelweg op je buik schrijven.

Maar goed, ik heb dit toestel gekocht omdat ik geen reservetoestel heb en m'n A5 2017 terug naar Samsung moet voor garantie. Toch lijkt me de kans groot dat dit m'n daily driver blijft, 5.5inch bevalt me prima (ik maak er domweg veel minder typfouten op dan met 5.2inch) en AndroidOne kan ik erg waarderen. Zeker als de maandelijkse patches trouw blijven komen.

[Voor 16% gewijzigd door Chris.nl op 12-10-2017 09:07]

• GoVegan
  • Laatst online: 05-12 08:44
Zit ook al tijdje naar deze telefoon te kijken, heb nu een moto 3g (2015) die aan vervanging toe is.
eniste waar ik over twijfel is dat de A1 niet waterdicht is.
Nu kwam ik dit filmpje tegen.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=29w-zemr1FA"]YouTube: Xiaomi Mi A1 Water Test! Actually Waterproof?[/video]

deze laat zien dat hij best wat water kan hebben. (meer dan mijn mtb ritjes in de regen/modder)
wat is jullie ervaring met de A1 of andere xiaomi telefoons met waterdichtheid

[Voor 3% gewijzigd door GoVegan op 12-10-2017 12:27]

• oak3
GoVegan schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:26:
Zit ook al tijdje naar deze telefoon te kijken, heb nu een moto 3g (2015) die aan vervanging toe is.
[video]

deze laat zien dat hij best wat water kan hebben. (meer dan mijn mtb ritjes in de regen/modder)
Die test ga ik niet herhalen met mijn telefoon, maar het ziet er uit alsof die zeker wat kan hebben. Het enige antwoord dat er officieel is, is dat de Mi A1 officieel niet waterproof is. De oprichter van Xiaomi heeft ook weleens aangegeven dat hij daar geen heil in zit: https://www.digitaltrends...omi-waterproofing-phones/.

Niettemin lijken de toestellen van Xiaomi redelijk water bestendig te zijn.

• -Marc-
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 07-12 14:53
GoVegan schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:26:
[video]

Ik heb geen ervaring met de waterdichtheid, maar ik heb laatste mijn Mi A1 binnengekregen en deze vervangt zo snel als ik mijn nanosim binnen heb ook mijn Moto 3G. Waar ik nu al tegenaan loop is dat de Mi A1 een heel stuk groter is, wel ligt hij super in de hand en is hij lekker snel :-)

• Chris.nl
  • Niet online

Altijd wel iemand die het test.

• dof
  • Laatst online: 08-12 08:12
Voor vrouw een A1 op Aliexpress besteld en in 5 werkdagen binnen, wow een record!

Ziet er goed uit (heb zelf Xiaomi 5s) en stock android is mooi, en scheelt een hoop rommel.

'k Heb wel meteen een raar probleem : ('k heb het ook op Mi forum gepost vandaar engels ;-)

----

Just received my Xiaomi Mi A1, looks like a great phone! But I can't connect it to all of my Xiaomi Mi WiFi Router 3 (I have 3 of them).

I can connect the Xiaomi Mi A1 phone to my Cisco Wifi router, but NOT to any of my 3 Xiaomi Mi WiFi Router 3. Not in 2.4 G and not in 5 G mode.

Of course I can connect all other wifi devices to the Mi WiFi 3 Routers; other android phones, iPads, iPhones, laptops, home wifi devices, wifi cams, chromecasts, etc, etc.

The A1 says "authentication problem" but keypass is correct. I upgraded the A1 to the latest Android update (sept. 2017) but nothing changed. Also the Xiaomi Mi WiFi 3 Routers have the latest firmware as far as I know (System version 2.10.25).

Has anyone any idea how to solve this? I know the A1 has Wifi issues, but hope someone knows how to bypass this.

----

Iemand hier ook slechte wifi ervaringen?

Groet, Douwe

• -Marc-
  • Laatst online: 07-12 14:53
dof schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:35:
Voor vrouw een A1 op Aliexpress besteld en in 5 werkdagen binnen, wow een record!

Ziet er goed uit (heb zelf Xiaomi 5s) en stock android is mooi, en scheelt een hoop rommel.

'k Heb wel meteen een raar probleem : ('k heb het ook op Mi forum gepost vandaar engels ;-)

----

Just received my Xiaomi Mi A1, looks like a great phone! But I can't connect it to all of my Xiaomi Mi WiFi Router 3 (I have 3 of them).

I can connect the Xiaomi Mi A1 phone to my Cisco Wifi router, but NOT to any of my 3 Xiaomi Mi WiFi Router 3. Not in 2.4 G and not in 5 G mode.

Of course I can connect all other wifi devices to the Mi WiFi 3 Routers; other android phones, iPads, iPhones, laptops, home wifi devices, wifi cams, chromecasts, etc, etc.

The A1 says "authentication problem" but keypass is correct. I upgraded the A1 to the latest Android update (sept. 2017) but nothing changed. Also the Xiaomi Mi WiFi 3 Routers have the latest firmware as far as I know (System version 2.10.25).

Has anyone any idea how to solve this? I know the A1 has Wifi issues, but hope someone knows how to bypass this.

----

Iemand hier ook slechte wifi ervaringen?

Groet, Douwe
Ik heb tot op heden nog geen problemen ondervonden met WiFi. Ik heb een standaard Ziggo Ubee modem.

• zzzBedmanzzz
dof schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:35:
But I can't connect it to all of my Xiaomi Mi WiFi Router 3 (I have 3 of them).
Gebruik je jouw 3 routers met zelfde SSID op verschillende plekken in je huis? Probeer er eens eentje afzonderlijk te testen. Ik zeg niet dat het de oplossing is maar misschien valt het probleem zo te debuggen.

Enige wifizenders die hier beetje raar doen zijn de algemene Ziggo wifispots waarbij elk huis zijn eigen zender heeft maar wel de SSID gedeeld wordt. Maar goed, mijn Nexus 4 had ook altijd kuren met die Ziggo spots dus het kan ook aan die onstabiele Ubee's liggen.

Iets anders over de telefoon: ik ben verrast dat ie zo weinig verbruikt als ie niet gebruikt wordt. Na 8 uur slaap is ie in de ochtend maar procent of 3 kwijt. Als mijn Nexus niet aan de lader lag gedurende de avond dan was er makkelijk 30%+ af, als ie niet al was uitgevallen. Maar goed, dat was ondertussen ook een oud beestje van 4.5 jaar.

• kazeykazeman
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 07-12 11:15
Lees her en der een review dat zowel de camera-app als de telefoon-app van Xiaomi zelf zijn.. wel een beetje gek dat zowel de ogen als de oren gecontroleerd kunnen worden door Xiaomi ..

• da_Mastah
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
kazeykazeman schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:37:
Lees her en der een review dat zowel de camera-app als de telefoon-app van Xiaomi zelf zijn.. wel een beetje gek dat zowel de ogen als de oren gecontroleerd kunnen worden door Xiaomi ..
Het zijn de AOSP-versies (com.android.dialer), inderdaad is het een vreemde keuze voor een Android One toestel, omdat tot nu toe op Nexus/Pixel/AndroidOne een Google-versie werd gebruikt (com.google.android.dialer)

• GoVegan
  • Laatst online: 05-12 08:44
-Marc- schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:33:
[...]

Ik heb geen ervaring met de waterdichtheid, maar ik heb laatste mijn Mi A1 binnengekregen en deze vervangt zo snel als ik mijn nanosim binnen heb ook mijn Moto 3G. Waar ik nu al tegenaan loop is dat de Mi A1 een heel stuk groter is, wel ligt hij super in de hand en is hij lekker snel :-)
is die echt veel groter ja, ik had de maten even naast elkaar gelegd en leek met niet heel veel groter.
kun je misschien foto maken met de twee telefoons naast elkaar?

• oak3
Wat ik ook bijzonder vind is de Launcher. Dat lijkt deze launcher te zijn: Google Play: Launcher<3

En niet een Android One standaard. Functioneel werkt het prima. Maar had verwacht dat het geen aparte open source app zou zijn.

Overigens vind ik die dialer wel jammer. Het lijkt namelijk dat de functie om bij onbekende nummers bijvoorbeeld een bedrijfsnaam te tonen er niet in zit.

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Een mooi filmpje dat toont waarom xiaomi toestellen echt goed stock android kunnen gebruiken:

[Voor 5% gewijzigd door 3x3 op 13-10-2017 16:59]

| live and give like no one else |

• Blinker
  • Laatst online: 17-10 18:54
Ongeveer een uurtje of 3 nu eigenaar van een Xiaomi Mi A1, maar ik kan nu al niet meer zonder.
Wat een top toestel.
Voorheen had ik een LG Nexus 5, dat mij altijd zeer aansprak door de vanilla Android skin dat standaard was.

Het Android One programma trok mij erg aan de Xiaomi Mi A1.
Hij is in vergelijking met de Nexus 5 echt super snel, fingerprintscanner werkt accuraat en ruimschoots RAM en opslag aanwezig.
Batterij was een drama bij Nexus 5 en ook dat lijkt verbeterd, maar daar kan ik nog niet echt goed over oordelen.

Mocht iemand nog een oude Nexus hebben en twijfelen over dit toestel? Doen! ;)

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 01:16
Blinker schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:04:
Het Android One programma trok mij erg aan de Xiaomi Mi A1.
Dit vind ik zelfs onderbelicht. Het grote probleem van Android blijft dat je totaal geen garanties hebt qua (security)updates. Dat was voor mij een reden om een Nexus te kopen, maar met ruim 800,- voor de huidige Pixels is de lol er wel een beetje vanaf.

De Xiaomi Mi A1 lijkt de perfecte combinatie van degelijke hardware voor een redelijke prijs mét garanties wat betreft (security)updates.

Op de Nokia 6 na waren er alleen maar obscure telefoons binnen het Android One-programma; nu is er dus de Xiaomi. Ben benieuwd.
Hij is in vergelijking met de Nexus 5 echt super snel, fingerprintscanner werkt accuraat en ruimschoots RAM en opslag aanwezig.
Ook dat is goed om te lezen, want ik stap ook over van een Nexus 5.

Overigens, hoe zit het nu met de SIM-slots? In de topicstart staat 'dual nanosim', maar elders lees ik micro/nano? Ik heb geen nanosim namelijk. en knippen blijft een beetje spannend :+

• Blinker
  • Laatst online: 17-10 18:54
Thralas schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:35:
[...]

Dit vind ik zelfs onderbelicht. Het grote probleem van Android blijft dat je totaal geen garanties hebt qua (security)updates. Dat was voor mij een reden om een Nexus te kopen, maar met ruim 800,- voor de huidige Pixels is de lol er wel een beetje vanaf.

De Xiaomi Mi A1 lijkt de perfecte combinatie van degelijke hardware voor een redelijke prijs mét garanties wat betreft (security)updates.

Op de Nokia 6 na waren er alleen maar obscure telefoons binnen het Android One-programma; nu is er dus de Xiaomi. Ben benieuwd.

[...]

Ook dat is goed om te lezen, want ik stap ook over van een Nexus 5.

Overigens, hoe zit het nu met de SIM-slots? In de topicstart staat 'dual nanosim', maar elders lees ik micro/nano? Ik heb geen nanosim namelijk. en knippen blijft een beetje spannend :+
Klopt. Ik had exact dezelfde gedachte. Bij het lezen van Android One i.c.m. Xiaomi Mi was ik vrij snel overtuigd. Ik zit altijd in de midrange qua toestelprijs, maar 230 euro voor dit toestel is het dubbel en dwars waard.
Ondanks de lage prijs voelt het zeer premium aan.

Met betrekking tot de SIM-kaart. Het is inderdaad een Nano-sim. Ik had toevallig recent een nieuw abo met een 3 in 1 SIM. Ik zou het persoonlijk niet knippen en een nieuwe simkaart aanvragen bij je provider.
De meeste providers doen dit volgens mij kosteloos.

• karine1
zzzBedmanzzz schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:56:
[...]

De app "Ambi-turner" kan misschien deze functionaliteit vervangen.
Net geprobeerd maar lijkt niet te werken.
Vreemd.

• Chris.nl
  • Niet online
Aangezien ik dit toestel niet root (debloaten is eindelijk een keer niet nodig) gebruik ik DNS66 om advertenties te blokkeren en de DNS servers zelf in te stellen.
DNS66 allows blocking host names via DNS. This can be used for ad blocking. It also allows other DNS servers to be added, for more privacy.

Compared to AdBlock Plus, this works without proxy stuff; and it also does not require root, like AdAway does: DNS66 establishes a VPN interface, and redirects DNS server traffic to it. The VPN interface filters the traffic, only allowing queries for hosts that are not blacklisted.

A host (list) can be configured as allow, deny, or ignore. A later entry in the list overrides a previous entry.

Custom DNS Servers can be configured as well, using the same UI, but no differentiation is made between ignored and denied servers..

'k Kwam ook een paar instellingen tegen die aardig verborgen zitten en wellicht interessant zijn.

- Instellingen -> Datagebruik -> App network acces.
Hiermee kan je wifi- en/of datatoegang voor zelf geïnstalleerde apps beheren _/-\o_

- Instellingen -> Opslag -> Interne gedeelde opslag -> Storage Cleanup.
Spreek voor zich.

[Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 13-10-2017 22:56]

• dof
  • Laatst online: 08-12 08:12
zzzBedmanzzz schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:16:
[...]

Gebruik je jouw 3 routers met zelfde SSID op verschillende plekken in je huis? Probeer er eens eentje afzonderlijk te testen. Ik zeg niet dat het de oplossing is maar misschien valt het probleem zo te debuggen.

Enige wifizenders die hier beetje raar doen zijn de algemene Ziggo wifispots waarbij elk huis zijn eigen zender heeft maar wel de SSID gedeeld wordt. Maar goed, mijn Nexus 4 had ook altijd kuren met die Ziggo spots dus het kan ook aan die onstabiele Ubee's liggen.

Iets anders over de telefoon: ik ben verrast dat ie zo weinig verbruikt als ie niet gebruikt wordt. Na 8 uur slaap is ie in de ochtend maar procent of 3 kwijt. Als mijn Nexus niet aan de lader lag gedurende de avond dan was er makkelijk 30%+ af, als ie niet al was uitgevallen. Maar goed, dat was ondertussen ook een oud beestje van 4.5 jaar.
Bedankt, maar SSID's zijn verschillend.

Het bleek eigenlijk heel simpel; hoewel de A1 clean out of the box kwam en toen dus niet met deze routers werkte (en met andere wel), bleek een reset van Netwerk Settings het probleem op te lossen 8)7 8)7

• Chrisztiaan
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 26-01 13:48
Ik ben zelf ook erg geïnteresseerd in de telefoon. Ik heb op dit moment een Galaxy S5 en wordt wel behoorlijk traag nu. Voor mij is het scherm het belangrijkste punt, omdat ik veel filmpjes kijk op mijn mobiel. Hoe vinden jullie het scherm van de Mi A1?

• Chris.nl
  • Niet online
Chrisztiaan schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:30:
Ik ben zelf ook erg geïnteresseerd in de telefoon. Ik heb op dit moment een Galaxy S5 en wordt wel behoorlijk traag nu. Voor mij is het scherm het belangrijkste punt, omdat ik veel filmpjes kijk op mijn mobiel. Hoe vinden jullie het scherm van de Mi A1?
Het is een beetje wennen als je oled gewend bent, maar dit is een prima LCD schermpje met ook goede zwartwaarden. Na een paar dagen ben ik iig gewend. Hier een redelijk betrouwbare review, beetje beknopt maar in geen enkele review ben ik echte klachten of minpunten over het scherm tegengekomen.

Hier en daar lees ik op xda/reddit wat klachten over lag/blurr bij scrollen/zoomen maar ik merk daar niets van, en als ik er op let nog weinig. Als ik de helderheid hoger dan 20% zet dan vind ik het scherm prima. Wellicht zijn er schermen met een hogere refresh rate maar daar hangt ook een ander prijskaartje aan. Veel filmpjes kijken lijkt mij simpelweg 'goed te doen' met dit toestel.

[Voor 10% gewijzigd door Chris.nl op 14-10-2017 00:14]

• karine1
Wat ik toch wel mis tegenover de moto g5 van mijn kinderen is dat je die kan zowel kan aan en uitzetten door middel van de vingerafdrukscanner. Bij de A1 kan deze alleen maar aangezet worden.
Ook het batterij percentage mis ik ook wel.
Vreemd dat ze dergelijke zaken weglaten.

[Voor 18% gewijzigd door karine1 op 14-10-2017 09:12]

• Krasloos
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:35
karine1 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:10:
Wat ik toch wel mis tegenover de moto g5 van mijn kinderen is dat je die kan zowel kan aan en uitzetten door middel van de vingerafdrukscanner. Bij de A1 kan deze alleen maar aangezet worden.
Ook het batterij percentage mis ik ook wel.
Vreemd dat ze dergelijke zaken weglaten.
Batterij percentage kun je wel aanzetten mbv een trucje. Ik heb lang zitten zoeken naar deze functie.
Gelukkig voor jou staat de tabblad nog open:
http://www.pocket-lint.co...r-android-7-nougat-device

• karine1
Bedankt Krasloos,
batterijpercentage staat er op, begrijp niet waarom ze dit op deze manier wegstoppen.

Nu heb ik ook een handige app gevonden om de telefoon uit te zetten via het scherm.
https://play.google.com/s...com.simi.screenlock&hl=nl

Nadeel is nu weer wel wanneer je de telefoon weer aanzet via de vingerafdrukscanner je steeds weer moet unlocken via pincode of vegen.
Kan dit nog omzeild worden ?

[Voor 61% gewijzigd door karine1 op 14-10-2017 10:52]

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08-12 15:37

red bull

Keeps me awake !

Gisteren ook mijn toestel gekregen, banggood PDM zonder gedoe..
Eerste reactie, fijn toestel, wel wat basic ten opzichte van Redmi Note 3 qua opties.

Geen kleuren notificatieled
Parallel space nodig voor whatsapp voor 2de simkaart
Schermprotector (glass) 1 te groot en de andere te klein... nu nog maar een 3de besteld op ali
Vingerafdruk scanner werkt nu ook met Rabo bankieren (Google API VS Xiaomi)
Bluetooth geluid heb ik heel even geprobeerd, klonk gewoon goed
Dialer moet ik nog even aan wennen..

• Chris.nl
  • Niet online
karine1 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:27:
Bedankt Krasloos,
batterijpercentage staat er op, begrijp niet waarom ze dit op deze manier wegstoppen.

Nu heb ik ook een handige app gevonden om de telefoon uit te zetten via het scherm.
https://play.google.com/s...com.simi.screenlock&hl=nl

Nadeel is nu weer wel wanneer je de telefoon weer aanzet via de vingerafdrukscanner je steeds weer moet unlocken via pincode of vegen.
Kan dit nog omzeild worden ?
Als je toevallig toch al Nova Launcher gebruikt, kan je dat ook gewoon als widget toevoegen. Kiezen voor Nova actie -> scherm vergrendeling. Daarmee blijft de vingerafdrukscanner ook werken.

• karine1
Bedankt voor de tip.
Ik heb intussen toch een app gevonden die het scherm uitschakelt via een druk op het scherm en weer kan inschakelen via de vingerafdrukscanner.
karine1 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:31:
Ik heb intussen toch een app gevonden die het scherm uitschakelt via een druk op het scherm
en weer kan inschakelen via de vingerafdrukscanner.
Noem / link dan ook even welke :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Joseph4820
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 20:22
Iemand hier ook problemen met Vodafone 4g? Heb thuis alleen 3g. Dat is natuurlijk niet de bedoeling met band 20 -_-

• oak3
Je kunt nu ook de pixel launcher op dit toestel zetten: https://www.xda-developer...uncher-bottom-search-bar/

• MorosMyrddin
  • Laatst online: 07-12 19:09

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Joseph4820 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 16:16:
Iemand hier ook problemen met Vodafone 4g? Heb thuis alleen 3g. Dat is natuurlijk niet de bedoeling met band 20 -_-
Mijn vrouw heeft hetzelfde in Belgie met band 20 voor Mobile Vikings, mijn lumia 950xl heeft vol bereik, maar de mi a1 valt terug op 3g.
Ik heb nu wel een nieuwe sim besteld, aangezien ik heb moeten knippen in de chip wegens een zeer oud model.

Raspberry Pi - Dell M1330 - Dell XPS L502x - Surface Pro 4 i5 - Lumia 950xl - Microsoft Band

• Chris.nl
  • Niet online
Joseph4820 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 16:16:
Hier geen problemen met Vodafone 4G. Bij mij werkt de SIM gewoon in simslot1, je zou kunnen proberen of ie het in simslot2 beter doet (al zou dat niet uit moeten maken).

Met de app LTE Discovery kreeg ik te zien dat ik op band 20 zit.

Ps. Ik heb de zwarte Global Version, made in China.

[Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 14-10-2017 19:49]

• Joseph4820
Chris.nl schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:44:
[...]

Hier geen problemen met Vodafone 4G. Bij mij werkt de SIM gewoon in simslot1, je zou kunnen proberen of ie het in simslot2 beter doet (al zou dat niet uit moeten maken).

Met de app LTE Discovery kreeg ik te zien dat ik op band 20 zit.

Ps. Ik heb de zwarte Global Version, made in China.
Andere simslot al geprobeerd, dit was de oplossing bij mij redmi note 4X. Hier helaas niet. Die app geeft bij mij geen resultaten welke band.
Geen idee dus hoe ik dit op kan lossen. Spijtig want dit is een van mijn de dingen waar ik naar kijk bij kopen van telefoon.

• Chris.nl
  • Niet online
Joseph4820 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:00:
[...]

Andere simslot al geprobeerd, dit was de oplossing bij mij redmi note 4X. Hier helaas niet. Die app geeft bij mij geen resultaten welke band.
Geen idee dus hoe ik dit op kan lossen. Spijtig want dit is een van mijn de dingen waar ik naar kijk bij kopen van telefoon.
Vreemd! Misschien kan je nog iets geks als "een factory reset terwijl de simkaart erin zit" proberen en lukt het je 't issue te verhelpen. Dit is een machtig tof import-toestel, maar het is niet tof om de RMA / garantieafhandeling procedure in te gaan, lijkt me.

• MorosMyrddin
  • Laatst online: 07-12 19:09

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Joseph4820 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:00:
[...]

Misschien een domme opmerking maar ik vergat de APN settings opnieuw in te stellen, deze gingen blijkbaar niet mee me de sim... Ik moest die ook specifiek inschakelen, geen enkele APN stond geselecteerd

Raspberry Pi - Dell M1330 - Dell XPS L502x - Surface Pro 4 i5 - Lumia 950xl - Microsoft Band

• Joseph4820
MorosMyrddin schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:38:
[...]

Misschien een domme opmerking maar ik vergat de APN settings opnieuw in te stellen, deze gingen blijkbaar niet mee me de sim... Ik moest die ook specifiek inschakelen, geen enkele APN stond geselecteerd
APN heb ik al geselecteerd en heb geprobeerd zelf eentje aan te maken. Geen succes.
Heb jij iets veranderd aan de APN?

• Krasloos
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:35
Als ik in de Dialer een contact zoek, zie ik allemaal Whatsapp duplicaten, deze kan ik een voor een mergen. Is er een snellere manier?

• Chrisztiaan
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 26-01 13:48
Chris.nl schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:48:
[...]

Het is een beetje wennen als je oled gewend bent, maar dit is een prima LCD schermpje met ook goede zwartwaarden. Na een paar dagen ben ik iig gewend. Hier een redelijk betrouwbare review, beetje beknopt maar in geen enkele review ben ik echte klachten of minpunten over het scherm tegengekomen.

Hier en daar lees ik op xda/reddit wat klachten over lag/blurr bij scrollen/zoomen maar ik merk daar niets van, en als ik er op let nog weinig. Als ik de helderheid hoger dan 20% zet dan vind ik het scherm prima. Wellicht zijn er schermen met een hogere refresh rate maar daar hangt ook een ander prijskaartje aan. Veel filmpjes kijken lijkt mij simpelweg 'goed te doen' met dit toestel.
Bedankt voor het antwoord. Voor 195 euro kon ik hem niet laten liggen, dus ben benieuwd!

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Chris.nl schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:49:
[...]
Ik betaalde idd met NFC, was een leuke gimmick. En idd, voor VoLTE (en VoWiFi) moeten provider en fabrikant bewust samenwerken, iets met de juiste settings in de software bakken en whitelisten. Het lukt de providers nu al amper om alle toestellen die ze zelf verkopen te (laten) ondersteunen, dus met meer exotisch toestellen kan je dat simpelweg op je buik schrijven.

Maar goed, ik heb dit toestel gekocht omdat ik geen reservetoestel heb en m'n A5 2017 terug naar Samsung moet voor garantie. Toch lijkt me de kans groot dat dit m'n daily driver blijft, 5.5inch bevalt me prima (ik maak er domweg veel minder typfouten op dan met 5.2inch) en AndroidOne kan ik erg waarderen. Zeker als de maandelijkse patches trouw blijven komen.
Heb je ook de audio issues met koptelefoon bij laag volume?

• Chris.nl
  • Niet online
alwaysleft schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 09:42:
[...]

Heb je ook de audio issues met koptelefoon bij laag volume?
Ja en nee...

Ja, er staat wellicht over een paar weken een horde Tweakers voor mijn deur die ik over de streep heb getrokken met mijn bevindingen en me nu willen lyncen, wegens persoonsgebonden issues.

Nee, met simpele earbuds of een zwaardere koptelefoon hoor ik geen hisss. Wat bij betreft een prima geluid, gewoon mooi. Maar ik heb geen absoluut gehoor, ben geen 20 meer. Ik luister al jaren via bluetooth naar mijn muziek dus ben ook geen audiofiel. Ben even tevreden met deze audio als met m'n tig voorgaande toestellen. Als me iets opvalt aan de Mi A1 is dat ie goed luid kan op speaker en via jack, ook het maximale signaal dat ie via bluetooth geeft lijkt heel iets luider te klinken.
Krasloos schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:07:
Als ik in de Dialer een contact zoek, zie ik allemaal Whatsapp duplicaten, deze kan ik een voor een mergen. Is er een snellere manier?
Nee, ik heb daar ook op zitten Googelen en wat apps geprobeerd. Uiteindelijk in zo'n 5 minuten m'n 109 contacten handmatig gelinkt, als je honderden contacten hebt lijkt me dit vervelender.... Maar helaas dus.
Chrisztiaan schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:52:
Bedankt voor het antwoord. Voor 195 euro kon ik hem niet laten liggen, dus ben benieuwd!
Top! Ben benieuwd wat je er zelf van vind, neem aan dat je gewoon tevreden bent :)

[Voor 30% gewijzigd door Chris.nl op 15-10-2017 11:13]

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Chris.nl schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:00:
[...]

Ja en nee...

Ja, er staat wellicht over een paar weken een horde Tweakers voor mijn deur die ik over de streep heb getrokken met mijn bevindingen en me nu willen lyncen, wegens persoonsgebonden issues.

Nee, met simpele earbuds of een zwaardere koptelefoon hoor ik geen hisss. Wat bij betreft een prima geluid, gewoon mooi. Maar ik heb geen absoluut gehoor, ben geen 20 meer. Ik luister al jaren via bluetooth naar mijn muziek dus ben ook geen audiofiel. Ben even tevreden met deze audio als met m'n tig voorgaande toestellen. Als me iets opvalt aan de Mi A1 is dat ie goed luid kan op speaker en via jack, ook het maximale signaal dat ie via bluetooth geeft lijkt heel iets luider te klinken.
Bedankt voor je antwoord!

• Joseph4820
Geen idee hoe maar ik heb ineens weer 4g thuis. Hopelijk blijft dat zo

• K3N8
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 10-11 21:14
K3N8 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:55:

Inmiddels heb ik ook mijn Audio-Technica (wired) koptelefoon getest. Fantastisch geluid zonder enig bijgeluid.

• kootje70
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:52
Krasloos schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:11:
[...]

Batterij percentage kun je wel aanzetten mbv een trucje. Ik heb lang zitten zoeken naar deze functie.
Gelukkig voor jou staat de tabblad nog open:
http://www.pocket-lint.co...r-android-7-nougat-device
Ik zoek me rot naar “system UI”, maar kan het niet vinden. Ik heb geprobeerd het verhaal op je link te volgen, maar in het Engels als in het Nederlands kom ik er niet uit.
Kun je me uitleggen hoe ik het percentage kan toevoegen?

• zzzBedmanzzz
kootje70 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:16:
[...]

Kun je me uitleggen hoe ik het percentage kan toevoegen?
Swipe naar beneden om je notifications scherm te krijgen. Doe dan het settings tandwieltje lang indrukken. Vervolgens settings ingaan, dan zal hij bevestigen dat System UI optie aangezet is. De optie staat bijna onderaan in het settings menu.

• Chris.nl
  • Niet online
zzzBedmanzzz schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:20:
[...]

Swipe naar beneden om je notifications scherm te krijgen. Doe dan het settings tandwieltje lang indrukken. Vervolgens settings ingaan, dan zal hij bevestigen dat System UI optie aangezet is. De optie staat bijna onderaan in het settings menu.
Klopt wat je zegt, maar wanneer iemand onder "opties voor ontwikkelaars" de animatiesnelheden al op 0 heeft gezet werkt bovenstaand niet. Voor de zekerheid dus eerst eventueel de "opties voor ontwikkelaars" uitschakelen.
Pagina: 1 2 3 ... 27 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee