• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:58

Google presenteert de Mi A1 op zijn eigen blog en Xiaomi hield tegelijkertijd een evenement in India. De Xiaomi Mi A1 heeft een Snapdragon 625-soc, een 3080mAh-accu en een 5,5"-lcd met een resolutie van 1920x1080 pixels. De dubbele camera aan de achterkant gebruikt een vergelijkbare implementatie als die van de iPhone 7 en Galaxy Note 8; de tweede camera heeft een langer brandpunt voor 'optische zoom'. Beide camera's hebben een 12-megapixelsensor en pixels van 1,25µm.

Het toestel heeft een metalen behuizing en het scherm is afgewerkt met Gorilla Glass. Een vingerafdrukscanner zit aan de achterkant. Als de telefoon uitkomt staat er Android 7 op, maar voor het eind van het jaar moet de Mi A1 voorzien zijn van Android 8. Ook zegt Xiaomi dat het toestel volgend jaar als een van de eerste smartphones 'Android P' krijgt.

Xiaomi mikt met de Mi A1 met name op de markt in India, maar gaat het toestel ook in een aantal Europese landen verkopen, voornamelijk in Oost-Europa, zoals in Polen, Bulgarije en Griekenland. In de Benelux verkoopt Xiaomi nog geen smartphones. De Chinese fabrikant heeft alleen de adviesprijs voor India bekendgemaakt, dat is 14.999 roepies voor een versie met 4GB ram en 64GB opslagruimte. Omgerekend is dat ongeveer 196 euro, maar vermoedelijk is de europrijs hoger vanwege belastingen. Vanaf 12 september moet het toestel beschikbaar zijn.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1.2 (Android One)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 625
GPUQualcomm® Adreno™ 506
RAM4 GB
ROM64 GB eMMC (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, A-GPS, Glonass, Beidou, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C, 3.5mm
SensorenBewegingssensor (g-sensor), Gyro sensor, Tril, Vingerafdrukscanner
Scherm5,5" Full-HD LCD-scherm
Front Camera5MP, 1,12um, f/2.0
Back CameraWide angle: 12MP, 1,25um, f/2.2 - Telephoto: 12MP, 1,0um, f/2.6, Dubbele led flitser, PDAF
Accu3080mAh
KleurZwart, Goud, Roze, Rood
Afmetingen155,4 x 75,8 x 7,3 mm
Gewicht165 g
Prijs€249,-
Release DatumOnbekend
Bijzonderhedendual nano-sim

De Mi A1 ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBanden
GSM/EDGEB2, B3, B5, B8
UMTSB1, B2, B5, B8
FDD-LTEB1, B3, B5, B7, B8, B20
TDD-LTEB38, B40

En werkt daarmee perfect op alle Nederlandse netwerken.
Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.005-09-2017Topic aangemaakt
V1.115-03-2018Rode versie toegevoegd

Terug naar Inhoudsopgave

• rens-br
@Grannd de Moto G5 Plus werd juist geprezen om zijn goede camera. De Moto G5 (pas meer bij deze prijscategorie) had inderdaad niet zo'n hele geweldige camera.

• rens-br
red bull schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:43:
Enige wat ik mis is quick charge..
Dat zit helaas ook niet op dit toestel.

• rens-br
kootje70 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:29:
NFC zie ik ook nergens vermeld staan. Is dat een gemis?
Ik heb het op mijn OPO, maar ik gebruik het eigenlijk nauwelijks. Ik heb het even gebruikt om contactloos te betalen, maar dat duurde uiteindelijk langer dan met de pas. Verder zijn ze bezig met een pilot om in te checken met je telefoon in het OV.

Verder kun je via NFC ook nog pairen met Bluetooth en wifi.

Gebruik je dat allemaal niet (of ga je dat niet gebruiken) is NFC geen gemis.

• rens-br
Grannd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:46:
Dat gebeurt met de NFC-chip in je simkaart, niet met die van je telefoon.
Nee. Dat is niet correct. Je hebt inderdaad een 'NFC' Simkaart nodig, maar dat komt alleen omdat daar de beveiliging op zit. Je hebt wel degelijk NFC nodig, want die NFC chip in je telefoon wordt gebruikt.

Zoals ook in de reacties onder dit artikel staat: nieuws: Nederlanders kunnen met smartphone inchecken in openbaar vervoer en dat staat ook op de website waar je je kan aanmelden:
Om gebruik te maken van OV-chip mobiel heb je een NFC(+)-simkaart nodig en een telefoon die NFC ondersteunt. Als je niet zeker weet of jouw telefoon NFC ondersteunt, google dan je telefoontype en NFC.

• rens-br
easyriider schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:48:
Het is dezelfde hardware, maar de 5X heeft evenals de versie van de A1 die vandaag in India uitgebracht is geen LTE band 20.
De 'normale' / Global versie heeft wel band 20. Ik verwacht dus dat de toestellen die verkocht worden in Oost-Europa gewoon band 20 ondersteunen. Zie ook de Xiaomi website: https://www.mi.com/en/mi-a1/specs/.
Cafe_delmar schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:46:
Weet iemand toevallig ook of er de Nederlandse taal aanwezig is in de aanwezige rom ?
Gezien het een Google / Stock rom is kun je daar wel vanuit gaan, dat zijn allemaal multilanguage ROM's.

[Voor 4% gewijzigd door rens-br op 06-09-2017 08:11]

• rens-br
Maudima schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:21:
Weet iemand hoe snel deze telefoon zal zijn met de snapdragon 625 in vergelijking met mijn iPhone 6?
Kwa snelheid zal het ongeveer gelijk zijn verwacht ik, maar apps zullen wel een stuk langer open blijven staan, aangezien de Mi A1 4GB ram heeft. Als je meer informatie / bencmarks wil over de SOC, kun je de review van de Lenovo P2 eens bekijken: reviews: Lenovo P2: midrange-mobiel met gigantische accuduur.

• rens-br
Ik heb een aantal posts over het bestellen verplaatst naar: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen.

• rens-br
@theduke1989 dank.

Ik heb inderdaad weer een post naar [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen moeten verplaatsen.

• rens-br
rajboen schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:10:
Met MIUI heb je de mogelijkheid voor cloned apps: dus bijvoorbeeld 2x Whatsapp draaien als je 2 sim-kaarten erin hebt zitten. Zou deze mogelijkheid er ook zijn met deze telefoon en stock Android?
In stock Android zit zo'n functie helaas niet in, dus ik verwacht in deze build ook niet. Al kun je natuurlijk prima gewoon een van de vele apps installeren, waarmee dat wel mogelijk is.

• rens-br
@GoVegan Ik heb zojuist een Accessoires topic aangemaakt, dus graag hier verder: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic.

[Voor 31% gewijzigd door rens-br op 17-10-2017 11:39]

• rens-br
5070daan schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:09:
Ik heb sinds vandaag mijn Tele2 sim in de A1 gedaan maar mijn 4G wil nog niet werken.
Iemand tips?
APN handmatig ingesteld?

• rens-br
Gisteren ook een Mi A1 binnengekregen en deze draaide op de September firmware uit de doos. Daar stond de Caping app ook op. Gelukkig kon die gewoon verwijderd worden.

Verder is het wel echt een top ding. Mooi scherm, snelle telefoon en de bouwkwaliteit is ook top!

Toestel is overigens niet voor mijzelf, maar voor mijn moeder. Die komt van een HTC One Mini 2.

[Voor 42% gewijzigd door rens-br op 29-10-2017 22:31]

• rens-br
KrazyJay schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 07:51:
Ook was het even wennen de dag te moeten eindigen onder de 60% batterij op het scherm.
Dat is natuurlijk vrij logisch. De P2 heeft ook echt een monster accu.

• rens-br
KrazyJay schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:43:
Ja, en ik snap nog steeds niet waarom dat geen gemeengoed is.
Schiet mij maar lek, maar ik heb ook geen idee. Ik heb ook liever een batterijduur van 3 dagen en een wat dikkere telefoon, maar kennelijk is dat niks :P

• rens-br
David13 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:02:
Blijkbaar wordt er momenteel een tweede oktober update uitgerold.
Of het is de november update.

• rens-br
Modbreak:Berichten met betrekking tot rooten & Custom ROM's mogen voortaan in: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's

• rens-br
De_Bastaard schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:28:
Hoewel ik niet zo'n hele fan van MIUI was, moet ik zeggen dat ik sommige features toch wel "mis" nu ik AndroidOne heb. De mogelijkheid om een app dubbel te kunnen gebruiken (dual app?) was toch wel erg fijn. Nu moet ik daar een aparte app voor downloaden, die natuurlijk weer vol met reclame zit :').
Probeer eens: Google Play: Island

• rens-br
KrazyJay schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:31:
Op de FB-pagina van 小米香港 (Xiao Mi Hong Kong) wordt gezegd dat vanaf morgen Android 8 op Mi devices wordt uitgerold, wel gefaseerd.
Gaat dat dan over Mi devices met MIUI of specifiek over de Mi A1?

• rens-br
Roodey schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:10:
Wellicht domme vraag, maar ik heb gisteren op YouTube de verbeteringen van MIUI 9 gezien.
Daarin is een soort van ALT + TAB geïmplementeerd, door 2x te tikken op taakbeheer button.
Zit dat ook op de Mi A1?
Dat weet ik niet zeker. Maar als ik mij niet vergis is dit een standaard Android feature. Ik heb het in ieder geval ook al een tijdje op mijn OnePlus One.

• rens-br
jack_ schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:33:
Proximity sensor lijkt niet altijd te werken bij telefoongesprekken . Af en toe is gewoon het scherm aan als ik de telefoon tegen mijn oor houd en druk dan per ongeluk met mijn oor op het scherm en zet zo iemand in de wacht... Gisteren een app erop gezet om het te fixen... Nu even opletten of het permanent weg is.
Dat gaf mijn moeder ook al aan. Ik dacht dat ze weer moeilijk aan het doen was. :P (Ze is niet zo heel erg handig) Welke app heb je gebruikt om het op te lossen?

• rens-br
Het individueel melden dat de update al binnen is (of nog niet) voegt niet heel erg veel toe. Bespreken wat er verbeterd / veranderd is mag natuurlijk wel gewoon. :)

• rens-br
Honey_Badger schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:28:
Ik heb een nieuwe Xiaomi. Maar mijn contacten laden niet. Ze staan op m'n sim, en de instellingen van 'zichtbare contacten' aanpassen hielp niet. Ook opnieuw opstarten hielp niet. Suggesties?
Welkom op Tweakers.

Volgens mij is het in stock Android / contacten app niet mogelijk om simkaart contacten te zien. Je zal ze dus naar je telefoon (of Google Account) moeten kopiëren en dan zijn ze wel zichtbaar.

• rens-br
@davy_online waarschijnlijk heb je bij de zichtbaarheid alle contacten aanstaan. Waardoor dit dus best logisch is. Zet de zichtbaarheid eens op alleen op het account waar je contacten in staan (bijvoorbeeld alleen gmail)

• rens-br
kooimens schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:06:
Hij staat op lightinthebox nu voor 161€, maar dat is de 32GB versie.
Er bestaat, voor zover ik weet, geen 32GB versie van de Mi A1.

• rens-br
@Nivali wat gebeurd er als mensen je proberen te bellen?

• rens-br
@Nivali toevallig een oude simkaart o.i.d. in gebruikt? Is de simkaart geknipt of is het een nieuwe?

• rens-br
markborgen schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:17:
Trouwens als je zo'n flinke update doet gaat het hard met je opslag denk ik?
Valt wel mee. Er is alleen tijdelijk ruimte nodig om de update te downloaden, maar dat zal niet heel veel meer zijn dan 2GB.

• rens-br
Chris.nl schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:37:
Ja, Android 8 is toegezegd voor het eind van 2018. Op dit moment test Xiaomi een beta versie hiervan, dus Android 8 is al in omloop. Hopen dat die toezegging betekent dat er voor het eind van 2018 een stabiele OTA komt.
Eind 2018? Dan hebben ze nog een tijdje :P

• rens-br
Hijdaar95 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:17:
Is er verschil tussen de 32GB en 64GB modellen qua updates? Mijn vrouw zoekt de rosé kleur, maar die is/was er alleen in 32GB voor zover ik het kan zien.
Volgens de pricewatch is die binnen twee weken leverbaar bij belsimpel.

[Voor 4% gewijzigd door rens-br op 04-01-2018 14:43]

• rens-br
Rincewind schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:32:
Vraagje aan de dual-sim A1 gebruikers: hoe hebben jullie whatsapp geïnstalleerd voor beide nummers? Is dat überhaupt mogelijk? Ik bedoel dat ik kan whatsappen via beide telefoonnummers op zo'n manier dat ik er geen extra profiel o.i.d. voor aan moet maken.
Google Play: Island werkt ook goed.

• rens-br
ghostygod schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:04:
Deze mi a1 ook net binnen gekregen,installeer ik nu de update die ik heb staan of wacht ik..?
Hangt af van de update. Welke update wil hij installeren?

• rens-br
mokumsgabbertje schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 03:04:
sinds de update naar oreo krijg ik bij het laden te zien: charging rapidly, en naar mijn idee is hij nu veel sneller vol dan voorheen, zou quick charge dan toch geactiveerd zijn met de oreo update ? ik gebruik de originele lader dus geen turbo charger oid, andere mensen dit ook opgevallen?
Voor zover ik weet is de originele lader geen QC lader, maar 'gewoon' een 5V/2.1A lader. Dus of ze hebben alleen de tekst aangepast, of ze zorgen ervoor dat het toestel langer door blijft laden met een hoge stroom, waardoor het toestel sneller vol is.

Je kan denk ik pas echt merken of het toestel sneller vol is als je er een QC2.0 of QC3.0 lader op aansluit.

Je kan overigens een kijken met Google Play: Ampere wat de laadstroom doet gedurende de hele laadcycli.

[Voor 11% gewijzigd door rens-br op 11-01-2018 09:55]

• rens-br
Welkom op Tweakers.
Liliannetje schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:41:
Vraagje, ik overweeg dit toestel aan te schaffen. Echter zie ik op Belsimpel dat het voor kan komen dat de verbinding met het 4G netwerk slecht kan zijn in Nederland. Heeft iemand hier ervaringen mee? :)
Waar staat dit dan precies? Het toestel, zeker bij Belsimpel, ondersteund gewoon alle in Nederland en België gebruikte frequenties.
Edit: ik las trouwens ook iets over dat de Play store niet standaard op dit model zou staan?
Er draait Android One op. Dat is stock Android, met alle Google services erop. Dus ook de Play Store.

[Voor 8% gewijzigd door rens-br op 11-01-2018 13:53]

• rens-br
Liliannetje schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:25:
Dat staat bij hun vraag en antwoord (tips&tricks) pagina. Ze zeggen daar dat het aan het toestel zelf kan liggen, maar ik weet niet hoe recent die informatie is.
Ah nu zie ik het inderdaad. Het lijkt erop dat dat standaard informatie is die ze bij elk Xiaomi toestel neerzetten. Maar bij de Mi A1, gekocht bij Belsimpel is dat zeker niet het geval. Die leveren altijd de international version met de juiste frequenties.
Uit de reactie van pven zou je kunnen afleiden dat het zo zou kunnen zijn, maar misschien is het gewoon geheel provider-afhankelijk.
Wellicht dat @pven geen international version heeft.

• rens-br
pven schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:32:
Hoe kom ik daar achter? Deze heb ik besteld.
Volgens de specs zou het goed moeten zitten in ieder geval:
2G:GSM B2/B3/B5/B8;

3G:WCDMA B1/B2/B5/B8;

4G:FDD-LTE B1/B3/B4/B5/B7/B8/B20; TDD-LTE B38/B40
Wellicht kan je met een app nog kijken met welke frequenties je verbonden bent.

• rens-br
Ik ben al geen fan van cleaner apps, maar eentje van Cheetah Mobile zou ik helemaal links laten liggen.

Die toko staat er om bekend om apps over te nemen en vervolgens helemaal vol te duwen met advertenties en bloatware.

• rens-br
MrOsman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:32:
maar dit app had ik voor die opties daarna kan je verwijderen aangepaste opties hou je gewoon
Maar je weet dus zeker dat Quick Charge op jou toestel werkt? Na het gebruik van de App?

• rens-br
MrOsman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:35:
100% :) als ik wat tijd heb in het weekend probeer ik video te maken kom ik later op terug.
Ik ben heel benieuwd. Heb je ook een QC2.0 of 3.0 lader liggen dan?

Want zoals we hier al hebben vastgesteld wil de melding 'snel opladen' niet zeggen dat je dan ook daadwerkelijk snel oplaad.

[Voor 19% gewijzigd door rens-br op 12-01-2018 10:40]

• rens-br
Maar dat is geen QC2.0 of QC3.0 lader.

• rens-br
MrOsman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:50:
Xiaomi Mi heeft net Download pagina van hun aangepast naar
Author: MIUI Official TeamVersion: N2G47H.7.12.29 (Android O) Size: 1084M Stable Rom
Zie http://en.miui.com/download-333.html
Is dat een Stock rom of een MIUI rom?

• rens-br
ChinaGeek schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:55:
Er is geen MIUI rom voor A1 omdat het een Android One device is.
Vandaar ook mijn vraag. :) Daarnaast staat in de titel van die pagina MIUI ROM for Mi A1, dus ik was even verward.

De reden voor de vraag was overigens of het bericht hier thuis hoorde of in het rooten & custom rom topic. :)

[Voor 34% gewijzigd door rens-br op 12-01-2018 10:58]

• rens-br
MrOsman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:41:
Als ik tijd heb ga ik het zeker doen (Y)
Zorg er dan wel even voor dat je ook een Quick Charger in huis hebben, want anders hebben je testen weinig zin.

• rens-br
bilgy_no1 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 00:57:
Ik snap niet dat mensen verwachten dat het toestel met QuickCharge zou werken. Er staat toch niet 'QuickCharging'? Er staat 'Charging Rapidly'. Dat is heel wat anders...
Waarschijnlijk komt dat meer doordat er eerdere nieuwsberichten naar buiten kwamen, waarbij gesteld werd dat het ingeschakeld zou worden; nieuws: 'Xiaomi Mi A1 krijgt snelladen met Android Oreo-update'.

• rens-br
Modbreak:Zullen we iedereen gewoon in zijn waarde houden en weer vriendelijk tegen elkaar doen?

En om verdere frustratie van iedereen te voorkomen. Wil iedereen bronnen gebruikten wanneer ze een statement maken?

[Voor 37% gewijzigd door rens-br op 18-01-2018 09:26]

• rens-br
Stancke schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:31:
Opmerkingen:
- Kan ik instellen dat BT wordt uitgeschakeld wanneer de telefoon op het profiel "Alleen alarmen" komt?
Ik geloof niet dat dat standaard kan. Maar met Google Play: Tasker of een soort gelijke app kan je zoiets wel instellen.
- Kan het volume van de inkomende Whatsapp/SMS apart geregeld worden van het belvolume? Mijn belvolume staat maximaal maar dat zijn dan ook de inkomende Whatsapp/SMS'en en man, dat is gewoon te luid.
Op mijn OPO heb ik de volgende optie bij:
'Instellingen' -> 'Geluid' -> 'Volume beltoon en meldingen koppelen'. Wellicht is die er ook op de Mi A1.

• rens-br
@Frietsaus ook ik denk dat het een hardware probleem is. Je kan nog een factory reset proberen om uit te sluiten dat het een software probleem is, maar ik acht die kans erg klein.

• rens-br
Frietsaus schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:29:
@rens-br
Een factory reset heeft niet geholpen helaas. Het gekke is, het is niet zichtbaar op een witte achtergrond dus ik kan ook niet goed checken of het zichtbaar is op bijv. het opstartscherm.
Dat is inderdaad wel vreemd. Normaal zie je dat soort 'dode pixels' juist het beste met een witte achtergrond.

• rens-br
Modbreak:We kunnen wel concluderen dat de januari patch te downloaden is. Het is dus niet nodig dat iedereen dat afzonderlijk van elkaar gaat melden.

Discussiëren over de update zelf mag natuurlijk wel gewoon.

• rens-br
Binnetie schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:03:
Ik heb dan weer 5 seconden muziek maar daarna gaat het weer mis. De muziek gaat op pauze en zodra ik op play druk komt het geluid uit de speaker.
Zit er geen stof oid. in, waardoor het lijkt alsof de oortjes constant eruit haald worden?

• rens-br
Ik heb heb een aantal berichten verplaatst naar: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic. Berichten over hoesjes e.d. horen daar thuis.

• rens-br
Aankoopadvies is hier offtopic ongewenst, gelieve de discussie elders voort te zetten :)

• rens-br
icy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:14:
Ik weet niet zeker of deze vraag hier moet of in de accessoires topic, maar er wordt een quickcharger meegeleverd?
De Mi A1 ondersteund geen Quick Charge, dus er wordt ook geen Quick Charger meegeleverd.

• rens-br
Dat is in dit topic echt al meerdere malen ontkracht. De telefoon gaf in de beta en in de eerste Oreo update de melding 'snelladen', maar laadde vervolgens gewoon normaal op, zie:In een latere update is deze melding weer weggehaald: Chris.nl in "[Xiaomi Mi A1] Ervaringen & Discussie".

[Voor 10% gewijzigd door rens-br op 23-02-2018 09:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
MrOsman schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:24:
Mwa 15 sec ongeveer. van een androidone toestel verwacht je toch wel dat het soepel en snel moet lopen
Jij staat na het aanraken van je FPS 15 seconden te wachten voordat je homescreen verschijnt? 15 seconden is echt heel erg lang.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
MrOsman schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:40:
15 sec is misschien overdreven maar langer dan 5 sec.
Houdt er eens een stopwatch langs. Langer dan 5 seconden is voor een nieuw toestel nog steeds belachelijk lang. Ik kan mij dit gedrag ook niet herinneren van het toestel van mijn moeder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
ChinaGeek schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:47:
[...]

En wat verwacht je dat de maart update beter gaat zijn dan die van februari?
Ik gok de beveiligingspatches van maart. :P

• rens-br
Modbreak:@veertje ervaringen over de Mi A1 vragen hier is prima (of zoek ze op), maar aankoopadvies hoort hier niet thuis en mag in een los topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:Ik heb de offtopic discussie over 'het slechte model' verwijderd.

• rens-br
Ik heb een hele berg posts verplaatst naar: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen.

• rens-br
pven schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:51:
Heb je daar toevallig nog een oplossing voor gevonden? Een andere launcher is een optie, maar als het niet nodig is ... ;)
Voor zover ik weet verplicht Google die balk, wanneer je Gapps wilt meeleveren. Een andere launcher is dus volgens mij de enige optie.

• rens-br
pven schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:44:
Dat die Google-balk er staat vind ik (lees: mijn vrouw) niet zo erg, maar kan ie worden verplaatst?
Nee, voor zover ik weet niet. Maar goed even Nova Launcher installeren, de bestaande config importeren en je bent er vanaf (of je kan hem wel verplaatsen) en je vrouw ziet het waarschijnlijk niet eens.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
Touchdomex schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:25:
Nou ja ik ben bang dat als we wel zo'n Q update krijgen dat de laatste update is en dan heb ik liever een stabielere P dan een instabiele Q.
De Mi A1 valt in het Android One programma, dat betekend 2 jaar upgrades (dus tot 5 september 2019) en 3 jaar updates (dus tot 5 september 2020). Ze zouden dus prima een Q build uit kunnen brengen en die krijgt dan nog bijna één jaar patches.

Laat ik het zo stellen. Ik zou het apart vinden als er geen Android Q voor uitkomt.
Jarown2 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:17:
Hier plaatsen ze er als opmerking bij dat ze "er niet van uitgaan dat de A1 Android Q zal ontvangen, gezien de matige historie die Xiaomi heeft met OS-updates, zelfs met zijn Android One-telefoons. We hopen echter dat we ongelijk hebben."
Vind dit wel een bold statement. Mi A1 is uitgekomen met Android 7 en draait inmiddels op Android 9 en als ik mij niet vergis kwamen beide upgrades rond het nieuwe jaar, dus ook behoorlijk snel.

[Voor 43% gewijzigd door rens-br op 16-04-2019 09:56]

• rens-br
Emd5 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:50:
Geen idee of je iets anders moet invullen als je een andere provider hebt.
Dit zijn 'gewoon' de APN instellingen en die verschillen per provider. Gelukkig heeft elke provider deze wel gewoon op hun website staan, bijvoorbeeld voor Ben.

• rens-br
KifArU schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:17:
En het fenomeen is net zo plotseling weer verdwenen als het was gekomen.
Maar als iemand weet waar dit vandaan komt, houd ik me aanbevolen!
Wellicht stof in de aansluiting, waardoor hij denkt dat er een koptelefoon aangesloten is.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee