• kootje70
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 30-11 21:56
zzzBedmanzzz schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:20:
[...]

Swipe naar beneden om je notifications scherm te krijgen. Doe dan het settings tandwieltje lang indrukken. Vervolgens settings ingaan, dan zal hij bevestigen dat System UI optie aangezet is. De optie staat bijna onderaan in het settings menu.
Thxs, gelukt :)

• karine1
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 09-11 19:15
Bestaat er eigenlijk een handleiding van dit toestel ? (werking van de camera enz)

• .NCK
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:08
Mijn A1 vrijdag in ontvangst genomen. Ik mis heel erg een manier om de trilfunctie van het toestel uit te schakelen.

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
.NCK schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:37:
Mijn A1 vrijdag in ontvangst genomen. Ik mis heel erg een manier om de trilfunctie van het toestel uit te schakelen.
Instellingen - geluid - andere geluiden - trillen bij tikken?

• .NCK
  • Laatst online: 00:08
Chris.nl schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:41:
[...]

Instellingen - geluid - andere geluiden - trillen bij tikken?
Specifiek bij notificaties die ik ontvang.
Alles staat al uitgevinkt.

• Chris.nl
  • Niet online
.NCK schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:46:
[...]

Specifiek bij notificaties die ik ontvang.
Alles staat al uitgevinkt.
Geen idee, misschien kan je in de meeste apps zelf (bv WhatsApp) trillingen uitschakelen? Suc7

• MrOsman
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 28-11 20:56
Krasloos schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:07:
Als ik in de Dialer een contact zoek, zie ik allemaal Whatsapp duplicaten, deze kan ik een voor een mergen. Is er een snellere manier?
Zelfde probleem had ik ook opgelost met volgende app
Google Play: Duplicate Contacts

• ScSi
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 09:01

ScSi

Belg.

@MrOsman @Krasloos
Ga naar google > contacten en links heb je een knopje duplicaten. Zo kan je heel snel alle contacten mergen. Heb ik ook zo gedaan, snel en overzichtelijk (en kan op een PC ipv op een klein schermpje) - geen app voor nodig maw.

• Chris.nl
  • Niet online
ScSi schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 05:37:
@MrOsman @Krasloos
Ga naar google > contacten en links heb je een knopje duplicaten. Zo kan je heel snel alle contacten mergen. Heb ik ook zo gedaan, snel en overzichtelijk (en kan op een PC ipv op een klein schermpje) - geen app voor nodig maw.
Dat was niet het issue, je geeft het goede antwoord op de verkeerde vraag.

Google & WhatsApp contacten worden in de dialerapp dubbel weergegeven, ipv dat er daadwerkelijk dubbele contacten in Google staan. Dit kon opgelost worden door al deze contacten in de contactenapp handmatig te koppelen/linken.

Klinkt misschien gek, maar je ervaart het vast als je zelf over 2 weken ook Mi A1 eigenaar bent... Tenminste, als dat bugje tegen die tijd niet gefixt is met een update.

• ScSi
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 09:01

ScSi

Belg.

Chris.nl schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 06:01:
[...]

Google & WhatsApp contacten worden in de dialerapp dubbel weergegeven, ipv dat er daadwerkelijk dubbele contacten in Google staan. Dit kon opgelost worden door al deze contacten in de contactenapp handmatig te koppelen/linken.

Klinkt misschien gek, maar je ervaart het vast als je zelf over 2 weken ook Mi A1 eigenaar bent... Tenminste, als dat bugje tegen die tijd niet gefixt is met een update.
Ik heb het issue ook gehad met mijn Lenovo P2 (dubbel in de dialerapp) en heb het op deze manier opgelost. Dacht dat de oplossing dezelfde kon zijn. We zullen zien of het issue zich nog stelt, gisteren de telefoon besteld :P

• Chris.nl
  • Niet online
ScSi schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 06:07:
[...]

Ik heb het issue ook gehad met mijn Lenovo P2 (dubbel in de dialerapp) en heb het op deze manier opgelost. Dacht dat de oplossing dezelfde kon zijn.
Ai... Dat kan ik nu niet meer testen aangezien ik 't al handmatig gefixt had (kutklusje). Maar aangezien het enkel gaat om een verkeerde weergave op de telefoon, lijkt die fix me onwaarschijnlijk.
We zullen zien of het issue zich nog stelt, gisteren de telefoon besteld :P
Ik las het d:)b goeie keuze imo :+

• MrOsman
Chris.nl schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 06:01:
[...]

Precies,
maar ik heb het gedaan met een app > Google Play: Duplicate Contacts
die haalt extra whatsapp contacten weg :) en maakt backup voor je

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:49

jeka

Support your local club.

Je kan toch gewoon bij contacten kiezen welke je wil laten zien (bij contacten opties en dan zichtbare contacten)?
Of geef ik nu ook het goede antwoord op de verkeerde vraag :)

FCG

• Chris.nl
  • Niet online
jeka schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:02:
Je kan toch gewoon bij contacten kiezen welke je wil laten zien (bij contacten opties en dan zichtbare contacten)?
Ja, maar dit veranderde niets aan de dubbele weergave van contacten in de dailerapp.
Of geef ik nu ook het goede antwoord op de verkeerde vraag :)
Juist d:)b :+

• kelly.hipolito
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 31-10 17:14
Wat betreft mijn eerste Xiaomi Mi A1 ervaring.
Het lijkt erop alsof: AnalyticsCore niet aanwezig is op de Xiaomi Mi A1.
kelly.hipolito schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:22:
[...]

Deze APP stuurt elke 24 uur een MB of 5 (zelf getest met test telefoon) aan vermoedelijk persoonlijke data gelinkt aan jouw IMEI, MAC address etc *. door naar een Xiaomi server. Daarnaast kan het programma's installeren en vervangen zonder tussenkomst van de eindgebruiker.

* https://www.thijsbroenink...s-app-reverse-engineered/

• jeka

jeka

Support your local club.

Wat een fijne telefoon!
Snel, prima foto's en een goede batterij. Ik heb mijn telefoon gister ochtend van de lader gehaald en heb nu nog 53% (na 25 uur).

FCG

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
jeka schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:14:
Wat een fijne telefoon!
Snel, prima foto's en een goede batterij. Ik heb mijn telefoon gister ochtend van de lader gehaald en heb nu nog 53% (na 25 uur).
Waar heb je hem gekocht en hoe snel in huis?

• jeka

jeka

Support your local club.

Gekocht bij Banggood voor 200 euro incl 20 verzending. Heeft ongeveer 1,5 maand geduurd :) (pre order)

FCG

• GoVegan
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 25-11 19:42
Iemand nog adresje voor van die dunne siliconen hoesjes en glazen screen protectors hier in nederland?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:44
@GoVegan Ik heb zojuist een Accessoires topic aangemaakt, dus graag hier verder: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic.

[Voor 31% gewijzigd door rens-br op 17-10-2017 11:39]

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:16

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Hè, deze zou wel eens de vervanger kunnen worden van mijn Mi3s :)

Heeft deze A1 meer 4G dekking dan de Mi5/Mi6 ?

• Joseph4820
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 08:53
De_Bastaard schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:56:
Hè, deze zou wel eens de vervanger kunnen worden van mijn Mi3s :)

Heeft deze A1 meer 4G dekking dan de Mi5/Mi6 ?
Ja. Mi5 en 6 hebben geen band 20 toch? Deze iig wel.

• DjMark
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:43
kelly.hipolito schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:02:
Wat betreft mijn eerste Xiaomi Mi A1 ervaring.
Het lijkt erop alsof: AnalyticsCore niet aanwezig is op de Xiaomi Mi A1.

[...]
AnalyticsCore zit volgens mij in MUI, en die staat juist niet op deze AndroidOne telefoon.

• Joseph4820
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 08:53
Vandaag met USB kabel aan computer op werk gehangen (Thin Client). Laadt voor geen meter op, vorige telefoons wel. Iemand ervaring met opladen aan de computer?

• MrOsman
Iemand die ook een lagging ervaart? ik weet niet zeker of het lagging is of het ligt aan mij omdat ik altijd wel snelle tels gebruikte :)

• MrOsman
[Fix] How to Fix 2 Different Contacts Merged Under One Contact
http://c.mi.com/thread-357005-1-0.html

• DarkProud
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 29-11 21:10
Ook mijn Mi A1 ontvangen, op eerste gezicht zeer tof toestel.
Voelt kwaliteitsvol aan en is zeer vlot.
Maar hoezo zijn standaard apps zoals een file explorer en muziek etc niet geïnstalleerd..?

• B3rtj3666
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10:59
zojuist October 2017 security update binnengekregen. 118MB

[Voor 5% gewijzigd door B3rtj3666 op 18-10-2017 09:15]

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 08:41
B3rtj3666 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:59:
zojuist October 2017 security update binnengekregen.
Same here!

• Chris.nl
  • Niet online
MrOsman schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:15:
Iemand die ook een lagging ervaart? ik weet niet zeker of het lagging is of het ligt aan mij omdat ik altijd wel snelle tels gebruikte :)
Op XDA loopt daar ook een topic over. Zelf ervaar ik geen problemen, maar het schijnt dat er 2 LCD schermen gebruikt worden, wellicht zit daar iets kwaliteitsverschil tussen?

Bel eens *#*#6484#*#* en kies dan 1, welk type LCD heb je? Ik heb de (ilitek) er schijnt ook een (focal) versie te zijn. Ilitec schijnt een iets warmer beeld te geven, de focal zou iets cooler/fletser moeten zijn.

Of beide schermen dezelfde lag/refreshrate hebben weet ik niet, ik ben iig tevreden met dit scherm hoewel dit wel een kleine stap terug is wanneer je vanaf een OLED komt. Voordeel van LCD is dan weer dat het niet aan inbranden/slijtage onderhevig is. Met OLED gebruikte ik daarom altijd een zwarte achtergrond en donkere thema's, nu heb ik de boel wat kleurrijker/vrolijker ingesteld :)

• oak3
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 30-11 15:10
Weet iemand hoe je de Beautify optie in portret modus standaard kunt uitschakelen? Deze lijkt elke keer weer aan te staan wanneer je de functie gebruikt en het geeft een ontzettend kunstmatig effect.

Overigens ben ik nog niet super enthousiast over de camera. In de praktijk vind ik het een beetje tegenvallen. Foto's zijn snel onscherp, ook onder goede licht omstandigheden.

• Chris.nl
  • Niet online
eiramar schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:32:
Weet iemand hoe je de Beautify optie in portret modus standaard kunt uitschakelen? Deze lijkt elke keer weer aan te staan wanneer je de functie gebruikt en het geeft een ontzettend kunstmatig effect.

Overigens ben ik nog niet super enthousiast over de camera. In de praktijk vind ik het een beetje tegenvallen. Foto's zijn snel onscherp, ook onder goede licht omstandigheden.
Rechts bovenin zit dan de toggle om hem op pro - smart en off te flippen.

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:20

red bull

Keeps me awake !

Chris.nl schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:59:
[...]

Op XDA loopt daar ook een topic over. Zelf ervaar ik geen problemen, maar het schijnt dat er 2 LCD schermen gebruikt worden, wellicht zit daar iets kwaliteitsverschil tussen?

Bel eens *#*#6484#*#* en kies dan 1, welk type LCD heb je? Ik heb de (ilitek) er schijnt ook een (focal) versie te zijn. Ilitec schijnt een iets warmer beeld te geven, de focal zou iets cooler/fletser moeten zijn.

Of beide schermen dezelfde lag/refreshrate hebben weet ik niet, ik ben iig tevreden met dit scherm hoewel dit wel een kleine stap terug is wanneer je vanaf een OLED komt. Voordeel van LCD is dan weer dat het niet aan inbranden/slijtage onderhevig is. Met OLED gebruikte ik daarom altijd een zwarte achtergrond en donkere thema's, nu heb ik de boel wat kleurrijker/vrolijker ingesteld :)
Ik krijg geluid uit de FM Radio :-) via dit test menu... ik ga eens kijken of ik de Radio APK uit mijn redmi note 3 SE kan halen en of dit werkt...

• MrOsman
B3rtj3666 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:59:
zojuist October 2017 security update binnengekregen. 118MB
ik heb een update binnen van 1060.5Mb hoe kan jij 118 hebben?

• MrOsman
[...]

ik zie dat ik focal heb :) is dat het probleem?

• Chris.nl
  • Niet online
MrOsman schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:06:
[...]

ik zie dat ik focal heb :) is dat het probleem?
Weet ik niet :') maar je scherm zou er iets fletser uit moeten zien dan de mijne, als we dat topic op XDA mogen geloven.

Nu we weten hoe we kunnen achterhalen welk scherm erin zit, kunnen we wel iets gaan inventariseren. Stel dat meer gebruikers met een focal scherm klagen, dan krijgen we daar tenminste een beeld van...

• MrOsman
Ik zou ook prettig vinden als we ergens de update schema konden volgen
ik heb beetje rond zieten kijken Forum gedeelte van MI is chaos :) en niet veel reactie van ontwikkelaars of iets.

met Samsung was het anders
en met Oneplus 1, x en 3/3T kon ik echt volgen bespreken en bugs kenbaar maken.

bij MI lijkt het wel alsof ze slecht testen

• MrOsman
Chris.nl schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:09:
[...]

Weet ik niet :') maar je scherm zou er iets fletser uit moeten zien dan de mijne, als we dat topic op XDA mogen geloven.

Nu we weten hoe we kunnen achterhalen welk scherm erin zit, kunnen we wel iets gaan inventariseren. Stel dat meer gebruikers met een focal scherm klagen, dan krijgen we daar tenminste een beeld van...
Chris top dat je iets hebt gevonden maar ik las ook ergens dat het te maken had met Update van September dat men daarvoor het niet had maar wel andere problemen waren
Update van september hebben ze wat opgelost zoals bleutooth maar er is probleem ontstaan met scrollen daarna las ik dat mensen klagen over trage updates en updates wat niet goed is getest

[Voor 10% gewijzigd door MrOsman op 18-10-2017 16:15]

• MrOsman
Hoe kan dat dat sommige 118mb krijgen en sommige mensen 1060.5Mb krijgen zoals ik?
mijn toestel was ook up to date heel vreemd, :)

• Krasloos
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08:09
Bedankt allen voor het reageren op mijn vraag ''merging contacts''.
MrOsman schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:24:
Hoe kan dat dat sommige 118mb krijgen en sommige mensen 1060.5Mb krijgen zoals ik?
September update + oktober update.

• summaheat
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 28-11 17:58
vind stom dat ze geen fm app hebben , wat zou de reden zijn?

• DarkProud
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 29-11 21:10
Iemand een idee hoe je LED kan uitschakelen bij het opladen van de gsm?

• Thralas
  • Laatst online: 00:55
Kleine correctie: Ilitek maakt displaycontrollers; niet het display zelf. Mogelijk is de controller ook onderscheidend, maar ik denk dat het display ervoor staat in de output. 'EBBG' in mijn geval.
musicfreak schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:02:
Dat hoeft niet als AptX wordt ondersteund, zie hierboven. Het is een beetje de vraag of dit het geval eens. Testen met een AptX ondersteunende hoofdtelefoon wordt gewaardeerd. ;)
code:
1
10-18 18:36:03.913  5088  5114 I bt_btif_media: btif_a2dp_encoder_init Selected Codec SBC

Lijkt er niet op dus. Mijn Sony MDR-1000X doet zowel aptX als LDAC..

[Voor 30% gewijzigd door Thralas op 18-10-2017 18:43]

• MrOsman
Krasloos schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:18:
Bedankt allen voor het reageren op mijn vraag ''merging contacts''.

[...]

September update + oktober update.
ik had update van September al vorige week geïnstalleerd en vandaag kreeg ik october update veel heel groot.

• Chris.nl
  • Niet online
Thralas schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:22:
[...]

Kleine correctie: Ilitek maakt displaycontrollers; niet het display zelf. Mogelijk is de controller ook onderscheidend, maar ik denk dat het display ervoor staat in de output. 'EBBG' in mijn geval.

[...]

code:
1
10-18 18:36:03.913  5088  5114 I bt_btif_media: btif_a2dp_encoder_init Selected Codec SBC

Lijkt er niet op dus. Mijn Sony MDR-1000X doet zowel aptX als LDAC..
EBBG heb ik ook ja. Goeie van je dat het verschil wellicht in de controller zit.

aptX wordt bij Android O pas ondersteunt hé. Nog even afwachten dus.

[Voor 6% gewijzigd door Chris.nl op 18-10-2017 20:41]

• B3rtj3666
MrOsman schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:24:
Weet je nog hoe groot je september update was? De update van september was bij mij toen wel ruim 1GB.
Blijft vreemd dat er bij verschillende telefoons, verschillende updates beschikbaar zijn.

• MrOsman
B3rtj3666 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:12:
[...]

Weet je nog hoe groot je september update was? De update van september was bij mij toen wel ruim 1GB.
Blijft vreemd dat er bij verschillende telefoons, verschillende updates beschikbaar zijn.
Klopt ongeveer 1 gb :) die had ik binnen gehaald toen ik me toestel had ontvangen :) en nu dit maar ik lees dat veel mensen net als ik een grote update heeft gehad terwijl zij ook de september update hadden :) je ziet ook fotos van instellingen maar goed.

• MrOsman
Wat ik ook niet echt snap is dat Xiaomi Team volgende aangeeft
A Beta Stable N2G47H.7.10.14 for Mi A1 has just been pushed via OTA. Kindly give your feedback on your user experience.

is het nou Beta update?

• Chris.nl
  • Niet online
MrOsman schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:28:
A Beta Stable N2G47H.7.10.14 for Mi A1 has just been pushed via OTA. Kindly give your feedback on your user experience.

is het nou Beta update?
Tja, er zitten wat kleine bugjes in september / oktober etc? dus kans dat Xiaomi het zelf ook niet stabiel wil noemen. Je bent de boel wel flink aan het uitpluizen zeg d:)b hopelijk niet met een groeiend ongenoegen :+

• B3rtj3666
MrOsman schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:28:

is het nou Beta update?
N2G47H.7.10.14 is de versie die er bij mij op staat in ieder geval.

• html
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08:44

html

</html>

Ik heb ook eindelijk mijn Mi A1 binnen nadat het pakket even verdwenen was. Eerste indruk is goed, fijne software en een stevig toestel. Het enige wat erg tegen valt is de camera, deze is zeer traag en is ongeveer gelijkwaardig aan die van mijn iPhone 5. Heeft iemand een oplossing hier voor? Een andere camera app oid. Bedankt.

• MrOsman
Chris.nl schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:52:
[...]

Tja, er zitten wat kleine bugjes in september / oktober etc? dus kans dat Xiaomi het zelf ook niet stabiel wil noemen. Je bent de boel wel flink aan het uitpluizen zeg d:)b hopelijk niet met een groeiend ongenoegen :+
Ben wel blij hoor alleen had ik updates anders verwacht zoals direct van uit google maar google levert iets aan Xiaomi hun passen aan voeren door waardoor je veel bugs houd

Ik vind bugs belangrijker dan beveiliging update ma goedn

• kelly.hipolito
MrOsman schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:25:
[...]

Ben wel blij hoor alleen had ik updates anders verwacht zoals direct van uit google maar google levert iets aan Xiaomi hun passen aan voeren door waardoor je veel bugs houd
Helaas wordt vaak ten onrechte de indruk gewekt dat Google de updates en images voor Android One toestellen verzorgt. Zoals Google levert voor haar Nexus en Pixel.

Echter. Android One is niets meer en niets minder dan een bedrijf wat zich committeert aan de specificaties van Android One en dat is op software gebied:
All partners have committed to giving software updates for at least 18 months after the phone's launch. All Android One phones will get at least one major software update and several smaller security updates.

https://support.google.com/nexus/answer/4457705?hl=en

• jack_
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 24-11 19:24
Hier is hij net binnen. Eerste apps en alles erop maar geen 4g op simyo. Heb de sim in slot1 zitten.. zo nog eens herstarten. Heb een model van een AliExpress seller mi global store

Edit: gevonden. Via programma network monitor was er een advisor te started die had optie voor twee programma's. De ene kan ik enkel kiezen uit 2g 3g en 4g en de andere een hell waslijst van wcdma tor en met lte en een 20 tal opties. Nadat ik die op lte of global had gezet, werkte het.

[Voor 44% gewijzigd door jack_ op 19-10-2017 20:23]

• Thralas
kelly.hipolito schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:34:
Echter. Android One is niets meer en niets minder dan een bedrijf wat zich committeert aan de specificaties van Android One en dat is op software gebied:
De hoofdpagina van Android One doet net wat andere claims:
Android One phones are among the most secure since they all get regular security software updates
Dat interpreteer ik vooralsnog als 'iedere maand de security patches'; Google brengt die bulletins niet voor niets uit...
With Android One, your phone will receive at least two years of OS upgrades to the latest version of Android.
Als ze dat waarmaken dan is hij z'n geld meer dan waard...

• davy_online
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 29-11 15:49
Deze gsm is ongelooflijk, ik raad hem iedereen aan. Prijs/kwaliteit is er niks beter op de markt. Na het opstarten was er onmiddellijk de oktober security update van circa 1060mb. Heb ook overal 4G met Orange in België

• summaheat
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 28-11 17:58
Ik mis de night mode functie , wist niet dat hij niet standaard in nouget zit.

• red bull

red bull

Keeps me awake !

FM apk's van mijn Xiaomi Redmi note 3 werken helaas niet en ook NextRadio geeft aan dat het iets mist...

• K3N8
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 10-11 21:14
red bull schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:36:
FM apk's van mijn Xiaomi Redmi note 3 werken helaas niet en ook NextRadio geeft aan dat het iets mist...
Op het Mi forum is een thread met een fm apk die werkt.

http://en.miui.com/thread-934279-1-1.html

[Voor 15% gewijzigd door K3N8 op 20-10-2017 10:20]

• red bull

red bull

Keeps me awake !

B3rtj3666 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:28:
[...]

N2G47H.7.10.14 is de versie die er bij mij op staat in ieder geval.
Wel root nodig...

• jack_
Over de batterij duur nog niet heel erg te spreken. Wel deze dag al flink gebruikt maar kom van een moto x play met 3650maH capaciteit, dus dat zal nog even wennen zijn.. en geen quick charge. Verder bevalt het toestel nog prima. Fingerprint unlock werkt goed en qua geheugen een flinke vooruitgang.

[Voor 22% gewijzigd door jack_ op 20-10-2017 14:31]

• Krasloos
jack_ schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:25:
Over de batterij duur nog niet heel erg te spreken. Wel deze dag al flink gebruikt maar kom van een moto x play met 3650maH capaciteit, dus dat zal nog even wennen zijn.. en geen quick charge. Verder bevalt het toestel nog prima. Fingerprint unlock werkt goed en qua geheugen een flinke vooruitgang.
Mijn telefoon loopt nu voor de derde dag op 1 lading, erg fijn toestel. Regelmatig browsen, filmpjes kijken, streamen e.d.

• karine1
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 09-11 19:15
Krasloos schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:00:
[...]

Mijn telefoon loopt nu voor de derde dag op 1 lading, erg fijn toestel. Regelmatig browsen, filmpjes kijken, streamen e.d.
Hier ook drie dagen op een lading.

• B3rtj3666
Hoe bedoel je? Geen root hier..

• Chris.nl
  • Niet online
B3rtj3666 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:04:
[...]

Hoe bedoel je? Geen root hier..
@red bull had de persoon boven je willen quoten.
jack_ schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:25:
Ik vind het niet zo gek dat de 1e twee reacties op jou bericht waren dat men 3 dagen met een lading kan doen. Het is mij iig nog niet gelukt om hem in een dag leeg te krijgen, vanavond gaat ie met nog 25% over aan de lader. 'k Ben dik tevreden over de schermtijd, op 3 dagen standby zal dit iets minder zijn, maar dan nog...

[Voor 69% gewijzigd door Chris.nl op 20-10-2017 23:38]

• jack_
Chris.nl schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:16:
[...]
Het is mij iig nog niet gelukt om hem in een dag leeg te krijgen, vanavond gaat ie met nog 25% over aan de lader. 'k Ben dik tevreden over de schermtijd, op 3 dagen standby zal dit iets minder zijn, maar dan nog...
Had de helderheid ook vrij hoog staan zag ik later. Met vergelijkbare schermtijd zat ik 500maH hoger (1782 maH). Verder was Google foto's verantwoordelijk voor 965 maH verbruik. Android systeem met 650maH. Had ook nog wel een update gedraaid.. tussentijds had ik hem nog even kort opgeladen en gisteravond zat hij op 3%.

Vandaag helderheid omlaag en iets minder intensief gebruik. Heb ook de LTE Discovery tool eraf gegooid die ik had gebruikt vanwege wat issues met 4g in het begin.

• MrOsman
Heb ook geen problemen met batterij :)

• Chris.nl
  • Niet online
Ik denk wel dat mijn SoT bovengemiddeld is. Ik hou de schermhelderheid meestal op 25% en heb geen Google foto's, Google Drive, Dropbox of Facebook oid op de achtergrond synchroniseren. Enkel 2 mailaccounts, WhatsApp, Buienradar en DNS66 die altijd actief zijn.

Al met al denk ik dat ieder die hem sowieso elke avond oplaad dit toestel de hele dag zorgeloos kan gebruiken. Voor kampeer/festival geintjes heb ik een goede powerbank van Xiaomi.

• unrealbe
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 30-11 12:04
Iemand reeds twrp en Magisk hierop draaien? Net ontvangen voor men vrouw maar vind niet direct veel informatie over de combinatie met Magisk terug.

• Chris.nl
  • Niet online
unrealbe schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:47:
Iemand reeds twrp en Magisk hierop draaien? Net ontvangen voor men vrouw maar vind niet direct veel informatie over de combinatie met Magisk terug.
Waarvoor wil je rooten eigenlijk? Om advertenties te blokkeren en/of DNS aan te passen is er een goed alternatief, en (zelf geïnstalleerde) apps kan je 'out of the box' ook toegang tot internet ontzeggen info.

Niet dat ik tegen rooten ben hoor, al mijn voorgaande toestellen heb ik ook geroot, maar bij dit toestel vind ik dat voor het eerst niet nodig omdat er geen bloatware op staat. En het is wel zo makkelijk om zonder extra gedoe alle OTA's te kunnen installeren. Ben gewoon benieuwd wat jij nog mist waardoor je wil rooten.

• unrealbe
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 30-11 12:04
Chris.nl schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:10:
[...]

Waarvoor wil je rooten eigenlijk? Om advertenties te blokkeren en/of DNS aan te passen is er een goed alternatief, en (zelf geïnstalleerde) apps kan je 'out of the box' ook toegang tot internet ontzeggen info.

Niet dat ik tegen rooten ben hoor, al mijn voorgaande toestellen heb ik ook geroot, maar bij dit toestel vind ik dat voor het eerst niet nodig omdat er geen bloatware op staat. En het is wel zo makkelijk om zonder extra gedoe alle OTA's te kunnen installeren. Ben gewoon benieuwd wat jij nog mist waardoor je wil rooten.
Wat ik standaard doe: greenify met root rechten voor langere batterijduur en advertenties verwijderen uit youtube en uiteraard ook gewoon advertenties blokkeren.

• nmbs
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 27-12-2018
Iemand enig idee hoe je het batterij percentage langs het icoontje krijgt? Erin heb ik een paar pagina's terug gevonden via System UI tuner, maar dat is praktisch niet leesbaar.

Vreemd dat LineageOs op mijn S4 mini dit wel had (ook Nougat 7.1.2)

• Chris.nl
  • Niet online
Als je Sytem Ui tuner niet te zien krijgt kan je altijd nog deze app gebruiken. Daarmee kan je diezelfde verborgen optie activeren.

• nmbs
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 27-12-2018
Bedankt, maar ik zou het percentage graag langs het batterij icoontje hebben en niet erin. Het percentage erin is me gelukt maar voor mij niet echt duidelijk.

• Chris.nl
  • Niet online
nmbs schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 08:01:
Bedankt, maar ik zou het percentage graag langs het batterij icoontje hebben en niet erin. Het percentage erin is me gelukt maar voor mij niet echt duidelijk.
O, ik had je vraag niet goed gelezen... Wat jij wil kan volgens mij sowieso niet zonder root. Helaas.

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Google Play: Accu​Battery - Batterij geeft een rondje met een getal, wat duidelijker allemaal... kun je gelijk instellen dat hij een waarschuwing geeft bij 80%... schijnt ook nog beter te zijn voor je batterij...

• Krasloos
red bull schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:15:
Google Play: Accu​Battery - Batterij geeft een rondje met een getal, wat duidelijker allemaal... kun je gelijk instellen dat hij een waarschuwing geeft bij 80%... schijnt ook nog beter te zijn voor je batterij...
Wat schijnt beter te zijn voor je batterij? Lager of hoger dan 80%?

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Krasloos schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:59:
[...]

Wat schijnt beter te zijn voor je batterij? Lager of hoger dan 80%?
Opladen tot maximaal 80%.. doet een Tesla standaard ook, alleen maximaal als je dat echt nodig hebt...

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

red bull schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:56:
[...]

Je krijgt er een betere camera, b20 en usb c voor terug... en natuurlijk 64gb als je dual sim gebruikt, anders kun je altijd een sd kaartje erbij prikken...
Iemand geupgrade van een 3 Pro ? Ik vraag me af wat het verschil in camera is (dierentuinbezoek/vakantie etc) en of mijn verbinding minder wegvalt met band 20 in de trein in Belgie (ik denk het niet omdat de conducteurs ook soms moeten wachten tot de verbinding terug komt bij het controleren van een Mobib kaart).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Thralas
Chris.nl schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:36:
Helaas geen NFC en met dit toestel heb ik ook geen VoLTE en VoWiFi bij Vodafone meer. Dat zijn wel minpuntjes, maar die wist ik voor aanschaf..
Terwijl ik uitzocht hoe het met de VoLTE-support zat ontdekte ik dat er wel degelijk een profiel voor Vodafone NL op de telefoon staat.

Overigens ook met wat andere operator-specifieke meuk, zou Vodafone de A1 ook gaan verkopen toevallig?

Is ook de enige Nederlandse provider overigens. Geen KPN, T-Mobile of Tele2..

[Voor 11% gewijzigd door Thralas op 22-10-2017 17:11]

• MrOsman
Hoi,
Als je telefoon schut gaat Camera aan :)

• erikieperikie
  • Laatst online: 30-11 22:26
Ik lees op verschillende plaatsen op het web dat sommige apps op de Mi A1 niet van Google zijn.

Afgezien van de Xiaomi feedback en de Mi remote apps, staan er dingen op die je niet verwacht?

Zo zou de dialer van AOSP zijn en ook de camera niet van Google, maar AOSP of iets anders. De launcher is ook niet die van Google, las ik ergens. De contactenapplicatie lijkt ook van AOSP. Hoeveel Google zit er eigenlijk op deze telefoon? Past dit wel echt bij het Android One project?

Kan iemand de lijst van stock apps op de Mi A1 hier posten? Niet de hele lijst, maar alles wat niet van Google is (waar je dat wel verwacht). En dan het liefst met packagenaam erbij (bijv. com.android.camera) en niet alleen de naam van de app (bijv. Camera).

• Chris.nl
  • Niet online
erikieperikie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:58:
Ik lees op verschillende plaatsen op het web dat sommige apps op de Mi A1 niet van Google zijn.

Afgezien van de Xiaomi feedback en de Mi remote apps, staan er dingen op die je niet verwacht?

Zo zou de dialer van AOSP zijn en ook de camera niet van Google, maar AOSP of iets anders. De launcher is ook niet die van Google, las ik ergens. De contactenapplicatie lijkt ook van AOSP. Hoeveel Google zit er eigenlijk op deze telefoon? Past dit wel echt bij het Android One project?

Kan iemand de lijst van stock apps op de Mi A1 hier posten? Niet de hele lijst, maar alles wat niet van Google is (waar je dat wel verwacht). En dan het liefst met packagenaam erbij (bijv. com.android.camera) en niet alleen de naam van de app (bijv. Camera).
Wat wat je zegt klopt: Xiaomi feedback-, Mi Remote- en de camera-app komen vanaf Xiaomi. De dialer en contactenapp zijn AOSP. Of de launcher wél of niet AOSP is maakt mij persoonlijk niets uit, ik gebruik sowieso Nova laucher. Verder zitten er nog 3 systeemapps in die wellicht niet stock zijn, een AutoTest en factory-app met daarnaast nog een laucherunreadservice app (die werkt volgens mij samen met de stock launcher om badges te kunnen laten zien). Hier heb ik alle bijzondere systeemapk's voor je online gezet, kan je ze zelf uitpluizen.

Of bovenstaand wel echt bij het AndroidOne project past, ga ik niet beoordelen. Wat wél bij AndroidOne past is dat je regelmatig patches krijgt, en dat is iets wat vooralsnog maandelijks* waargemaakt wordt. Dat we dit jaar nog Android O en volgend jaar Android P krijgen geloof ik wel. info

*Het androidOne programma beloofd geen maandelijkse patches, maar regelmatige patches.

[Voor 14% gewijzigd door Chris.nl op 23-10-2017 19:24]

• Thralas
Valt onzettend mee.
Zo zou de dialer van AOSP zijn en ook de camera niet van Google
Ik had dezelfde dialer op m'n Nexus 5, fwiw.
Kan iemand de lijst van stock apps op de Mi A1 hier posten? Niet de hele lijst, maar alles wat niet van Google is (waar je dat wel verwacht).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
$ adb shell cmd package list packages -s | sort -h
package:android
package:android.autoinstalls.config.Xiaomi.tissot

package:com.dsi.ant.server
package:com.fingerprints.extension.service
package:com.fingerprints.sensortesttool
package:com.goodix.fingerprint
package:com.goodix.gftest

package:com.huaqin.factory
package:com.mi.AutoTest
package:com.mi.setupwizardoverlay
package:com.miui.bugreport
package:com.miui.spock
package:com.qti.datastoragecleanerservice
package:com.qti.launcherunreadservice
package:com.qti.qualcomm.datastatusnotification
package:com.qti.storagecleaner
package:com.qti.xdivert
package:com.qualcomm.cabl
package:com.qualcomm.embms
package:com.qualcomm.fastdormancy
package:com.qualcomm.location
package:com.qualcomm.qcrilmsgtunnel
package:com.qualcomm.qti.accesscache
package:com.qualcomm.qti.appnetaccess
package:com.qualcomm.qti.auth.fidocryptoservice
package:com.qualcomm.qti.auth.fidosuiservice
package:com.qualcomm.qti.auth.sampleauthenticatorservice
package:com.qualcomm.qti.auth.sampleextauthservice
package:com.qualcomm.qti.auth.secureextauthservice
package:com.qualcomm.qti.auth.securesampleauthservice
package:com.qualcomm.qti.CdmaCallOptions
package:com.qualcomm.qti.confdialer
package:com.qualcomm.qti.extsettings
package:com.qualcomm.qti.ims
package:com.qualcomm.qti.loadcarrier
package:com.qualcomm.qti.lunarinfo
package:com.qualcomm.qti.networksetting
package:com.qualcomm.qti.phonefeature
package:com.qualcomm.qti.qcom_accesslogkit
package:com.qualcomm.qti.qs
package:com.qualcomm.qti.simsettings
package:com.qualcomm.qti.telephonyservice
package:com.qualcomm.qti.telephony.vodafonepack
package:com.qualcomm.qti.tetherservice
package:com.qualcomm.shutdownlistner
package:com.qualcomm.timeservice
package:com.qualcomm.wfd.service
package:com.quicinc.cne.CNEService
package:org.codeaurora.bluetooth
package:org.codeaurora.btmultisim
package:org.codeaurora.ims

com.google.* en com.android.* heb ik weggelaten

Let op, volgens mij valt de camera onder com.android.camera, ze hebben dus waarschijnlijk de AOSP APK iets verbouwd.

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online

Het is geen Pixel of Nexus telefoon he? Dus er staan inderdaad meerdere AOSP packages op en een camera app van de fabrikant zelf (is bij praktisch alle Android One toestellen zo). Google Camera kan ook niet, want die heeft geen HDR functionaliteit voor non-Google telefoons en kan tevens niks met twee camera's.

De launcher is Launcher3 en dat is wederom een AOSP package. Deze variant heeft een aantal features van de Pixel Launcher, maar niet alles want de rest is exclusief voor de Pixel.

Dus ja, veel AOSP maar dat is net zo goed Google als de Google versies van deze AOSP apps. Past dit bij het Android One project? Ja.

[Voor 4% gewijzigd door Frietsaus op 23-10-2017 20:23]

• GoVegan
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 25-11 19:42
is iemand die wat kan vertellen over de kwaliteit van de camera.
lees overal dat die matig en traag is.

Ik kom zelf van een moto g3 (2015)
en over deze camera ben ik best tevreden. (kwaliteit en snelheid)
het meest handig van de moto camera vind ik nog wel dat deze word opgestart wanneer ik een schud/wieg met de telefoon.
Is deze mogelijkheid er ook bij de Mi A1?

• Thralas
GoVegan schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:06:
is iemand die wat kan vertellen over de kwaliteit van de camera.
lees overal dat die matig en traag is.
'Overal' lijkt me sterk. Als je 'm afzet tegen een toestel dat 100,- meer kost is het niet gek dat de camera minder is.

Verder is dat een extreem subjectief punt. De een wil 'high-res' foto's maken, voor de ander is het voldoende als je wat kiekjes over Whatsapp kunt gooien...
het meest handig van de moto camera vind ik nog wel dat deze word opgestart wanneer ik een schud/wieg met de telefoon.
Is deze mogelijkheid er ook bij de Mi A1?
Niet standaard. Maar apps kunnen toch gewoon gebruikmaken van de acceleratiesensor? Deze bijvoorbeeld.

Er zit overigens wél een alternatieve standaard 'gesture' in om de camera te openen: tweemaal op de powerbutton drukken. Bovendien een veel veiligere keus als je het mij vraagt.

• David13
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20-02 01:10
Hing er net een usb-stick aan , maar blijkbaar wordt exFAT niet ondersteund. Volgens mij konden mijn antieke Nexus 7 en HTC One dit wel gewoon.

• Chris.nl
  • Niet online
David13 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:39:
Hing er net een usb-stick aan , maar blijkbaar wordt exFAT niet ondersteund. Volgens mij konden mijn antieke Nexus 7 en HTC One dit wel gewoon.
'k Heb er als test even een pricewatch: WD My Passport Ultra 500GB Zwart aan gehangen. Geinig dat ie daar via OTG überhaupt genoeg stroom voor levert.

Hij ondersteunt inderdaad alleen FAT32.

• Luinwethion
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11-11 23:19
Weet iemand iets over de modem in dit telefoon? Ik heb voor een korte tijd de Moto Z Play gehad, maar Lenovo had een inferieur modem gekozen, en ik was niet echt blij met de 4G en WiFi prestaties.
Chris.nl schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:16:
[...]

Geinig dat ie daar via OTG überhaupt genoeg stroom voor levert.

Hij ondersteunt inderdaad alleen FAT32.
Die USB poortjes kunnen wel wat leveren hoor,

https://tweakers.net/ext/f/XCHk0LeMy2aP2DihcltVEEti/thumb.jpg

Heb de zelfde hub gebruikt om via de S7 data tussen een 1TB my passport en de T3 te kopiëren.

Alleen jammer dat de A1 geen exFAT kan, best wel raar, zou opzoek gaan naar een oplossing als ik die koop.

• erikieperikie
  • Laatst online: 30-11 22:26
Gisterenavond mijn exemplaar ontvangen, gekocht via Belsimpel. :)

Meteen maar even gekeken naar de telefoon, blijkt er een vreemde app op te zitten, genaamd "Caping" (link naar Play Store). Deze staat ook tussen 'mijn apps' in de Play Store en schijnt een of andere Indonesische nieuwsapp te zijn. Bij verwijderen uit de Play Store krijg ik de melding of ik deze app, die niet via de Play Store is geïnstalleerd, wil verwijderen. Uiteraard verwijderd.

Dit doet mij vermoeden dat de telefoon, ondanks dat deze gloednieuw zou moeten zijn en uit een in strak plastic verpakte doos kwam, toch niet direct uit de fabriek in mijn handen is gekomen. Iemand zou deze app (en wie weet wat nog meer!) op mijn exemplaar via side load / ADB op de telefoon gepusht kunnen hebben. Dus maar een fabrieksreset gedaan vanuit de instellingen. Tot mijn opluchting staat Caping er nu niet meer op.

Ik heb meteen de klantenservice van Belsimpel ingelicht en gevraagd of zij een idee hebben hoe dit zou komen. Is mijn exemplaar wel nieuw? Komt mijn telefoon wel direct van Xiaomi of een betrouwbare leverancier?

Tweakers, controleer je bij Belsimpel gekochte Xiaomi Mi A1 op bloatware, minimaal in de vorm van de app "Caping"! Het is sowieso een goed idee om een telefoon out of the box een fabrieksreset te geven, ondanks dat hij uit de fabriek zou moeten komen.

[Voor 0% gewijzigd door erikieperikie op 25-10-2017 23:06. Reden: zinsbouw]

• Chris.nl
  • Niet online
Ik denk dat dit een uitzonderlijk incident was. Waarschijnlijk een toestel wat binnen 14 dagen weer teruggestuurd was, ze hadden hem moeten resetten voordat er weer een krimpfolie overheen getrokken werd. - edit - zie onderstaand bericht, dat het een 2e keer gesignaleerd is.

Mocht je je echt zorgen maken dan kan je altijd de factory image weer flashen. Dit topic zou je op weg moeten helpen (heb me er zelf niet in verdiept).

[Voor 8% gewijzigd door Chris.nl op 25-10-2017 13:42]

• Wessel0077
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 07:18
Hier ook op mijn toestel van Banggood de " caping app".

Vreemde is dat ik deze app, pas gisteren heb gezien in de app drawer. Heb de phone al bijna 2 weken.

Ik kon hem wel gewoon verwijderen.

[Voor 10% gewijzigd door Wessel0077 op 25-10-2017 12:48]

• Wessel0077
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 07:18
Iemand al "root".

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[Voor 77% gewijzigd door rens-br op 25-10-2017 16:45]

• kelly.hipolito
Ik lees her en der dat 4G van de Xiaomi Mi A1 global.
Niet geweldig is.

Ik heb de proef op de som genomen en het bovenstaande getest met de grote 3.
Dat wil zeggen: KPN, Vodafone en T-mobile.

De Xiaomi Mi A1 fungeert bij elke provider op 4G.
Echter het valt mij op dat het bereik redelijk zwak is en dit erg wisselt.

Bijvoorbeeld: de 4G verbinding die regelmatig naar 3G schakelt binnen een huiselijke omgeving.
Als je de test daarna op het zelfde punt uitvoert met een iPhone of Galaxy dan is er geen vuiltje in de lucht.

Dichtbij een zendmast is er bij de Xiaomi Mi A1 global ook totaal geen probleem.
Maar bij het minste of geringste, verder af van de zendmast, 'kakt' de verbinding vrijwel gelijk in.

Ik ben geen specialist op het gebied van antennes.
Maar het lijkt erop dat ze bespaard hebben op de smartphone antenne.
Daar het ontvangt niet super is.

Het verschil is aanzienlijk met andere toestellen.

• Chris.nl
  • Niet online
Ik wil andere woorden gebruiken en een positiever beeld schetsen. Gebruik hem icm Vodafone. 4G werkt wel, VoLTE en VoWiFi niet (maar dat weet je voordat je hem koopt). Band 20 heeft bij mij normale ontvangst. HD filmpje kijken zonder tussentijds bufferen gaat gewoon imo.

• Krasloos
Altijd vier G in huis e.d. Geen vuiltje aan de lucht.

• Luinwethion
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11-11 23:19
Bedankt voor de ervaringen.

Ik heb hem besteld (ook via Belsimpel, de 60€ extra maken voor 2 jaar beter post-sales service. daarnaast valt mijn iphone letterlijk uit elkaar.

En morgen wordt ik overgezet van Tele2 naar T-mobile, omdat ik in mijn wijk dramatisch snelheid problemen ervaar.
Ik zal morgen testen, vergelijken met de iPhone 6 die maar cat4 is.

VoLTE en VoWiFi kunnen we echte niet verwachten van deze exotische mobieltjes, zelfs de mobieltjes die door de operators verkocht worden hebben niet allemaal VoLTE, alleen Tele2 verkoopt VoLTE only, Vodafo heeft ook nog modellen, maar KPN houdt bij iPhone en een paar Galaxys en T-Mobile is net met een pilot met 15 mensen begonnen. Daar maak ik me geen druk over.

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
erikieperikie schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:15:
Gisterenavond mijn exemplaar ontvangen, gekocht via Belsimpel. :)

Meteen maar even gekeken naar de telefoon, blijkt er een vreemde app op te zitten, genaamd "Caping" (link naar Play Store). Deze staat ook tussen 'mijn apps' in de Play Store en schijnt een of andere Indonesische nieuwsapp te zijn. Bij verwijderen uit de Play Store krijg ik de melding of ik deze app, die niet via de Play Store is geïnstalleerd, wil verwijderen. Uiteraard verwijderd.

Dit doet mij vermoeden dat, ondanks dat de telefoon gloednieuw zou moeten zijn en uit een in strak plastic verpakte doos kwam, toch niet direct uit de fabriek in mijn handen is gekomen. Iemand zou deze app (en wie weet wat nog meer!) op mijn exemplaar via side load / ADB op de telefoon gepusht kunnen hebben. Dus maar een fabrieksreset gedaan vanuit de instellingen. Tot mijn opluchting staat Caping er nu niet meer op.

Ik heb meteen de klantenservice van Belsimpel ingelicht en gevraagd of zij een idee hebben hoe dit zou komen. Is mijn exemplaar wel nieuw? Komt mijn telefoon wel direct van Xiaomi of een betrouwbare leverancier?

Tweakers, controleer je bij Belsimpel gekochte Xiaomi Mi A1 op bloatware, minimaal in de vorm van de app "Caping"! Het is sowieso een goed idee om een telefoon out of the box een fabrieksreset te geven, ondanks dat hij uit de fabriek zou moeten komen.
Hier ook een A1 van Belsimpel, maar geen Caping app gezien. Enige toegevoegde apps waren Mi Feedback en Mi Remote.

Volgens mij heb ik ook geen problemen met 4G ontvangst, werkt prima voor zover ik kan zien.
Pagina: 1 2 3 ... 27 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee