@
Rubdown De Mi A1 was met z'n specs (Snapdragon 625, 4 Gb geheugen en 64 Gb opslag) in 2018 voor een prijs minder dan € 200 een koopje. Maar blijkbaar is er op de accu bezuinigd (slechte kwaliteit accu gebruikt?!). Mijn toestel is truowens netjes gebruikt, dus volgens mij kan het daaraan niet liggen.
Belsimpel heeft zeker de eerste 3 weken niets gedaan of van zich laten horen. Na het 1e telefoontje (van mij) is mij verteld dat het toestel op 15 oktober was ontvangen en doorgestuurd op de 16e. Pas na het 2e telefoontje na 3,5 week werd duidelijk dat het toestel pas op 21 oktober in het reparatiecentrum is aangekomen. Niet helemaal de schuld van Belsimpel, maar zij kiezen er wel voor om het daar te laten maken.
Gisteren het aanbod van Belsimpel ontvangen van een ander toestel. In mijn geval "eenzelfde toestel", hoewel er verder geen informatie wordt gegeven. Zou ik dan een rode Mi A1 krijgen? Een goudkleurige? Niet direct de kleur die ik prefereer.
Grootste pijnpunt zit 'm in het financiele; Als zou blijken dat de reparatie niet onder garantie valt, dan moet ik het vervangtoestel "kopen". En met nog 3 maanden voor een eventuele verlenging heb ik geen zin om nog € 50, € 100 of zelfs meer voor een "oude" Mi A1 te betalen. Ik kan namelijk over 3 maanden gratis een moderner, nieuw toestel nemen. Er is wel de mogelijkheid om het vervangtoestel "in dezelfde staat" retour te zenden, maar dan nog ligt het risico bij mij. Want hoelang duurt de reparatie nog? Nog een maand? Met daarin de kans dat het vervangtoestel valt, een krasje links of rechts oploopt en dan neemt Belsimpel het toestel niet terug of ik moet betalen. Wat ik dus niet wil.
Op de website van Belsimpel staat, dat reparatie tussen 10 en 14 dagen duurt. In andere mails wordt gesproken over 10 werkdagen (is ongeveer 14 dagen). Die periode is allang voorbij. Zaken kunnen soms anders lopen dan Belsimpel wil, maar meer dan 4 weken en geen zicht op wanneer mijn telefoon weer klaar is (of duidelijk is wat er aan mankeert) vind ik onacceptabel. Hun poging om mij een aanbod van een vervangend toestel te doen kan ik op zich waarderen, maar in mijn geval met een verlenging (of eigenlijk overstap naar andere priovider) al aan de horizon, is dat geen oplossing.
Tele2: In de voorwaarden van Tele2 stond/ staat dat je verplicht bent gebruikt te maken van hun eigen 4G netwerk (omdat zij anders capaciteit moeten inkopen bij T-Mobile. Destijds (november 2018) kon ik band 20 (4G) niet gebruiken en zat dus steeds op 3G van T-Mobile. Daarover stuurde Tele2 mij een SMS en later nog het "dreigement" mij te blokkeren op 3G (en dus niet meer te kunnen internetten). Want Tele2 stelt in de voorwaarden ook, dat je zelf verantwoordelijk bent voor het gebruik van een geschikt toestel en de Mi A1 was (is?) niet door hun "goedgekeurd". Ze bieden erop dus geen ondersteuning als je geen 4G kunt gebruiken. Of ze na de overname door T-Mobile NL nog zo strikt daarin zijn weet ik niet, omdat ik nu wel 4G kan gebruiken. M