Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:34
Chris.nl schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:03:
[...]

Instellingen - Netwerk en Internet - Mobiel netwerk - Geavanceerd - Enhanced 4G LTE Mode

Als je die instellingen niet hebt moet je misschien de code nog invoeren. Wanneer VoLTE actief is zie je een cursief HD logo naast de ontvangst.
Levert bij mij geen enkel effect op, maar bij mijn toestel heeft nog geen enkele van die codes ooit effect gehad. Ik voer ze in in de standaard dialer en na het laatste * verdwijnt het en gebeurt er niks. Als ik het in mijn dialer app (Drupe) probeer dan behandelt hij het als een normaal nummer, dus ook geen effect... :?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Aziraphale schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:22:
[...]

Levert bij mij geen enkel effect op, maar bij mijn toestel heeft nog geen enkele van die codes ooit effect gehad. Ik voer ze in in de standaard dialer en na het laatste * verdwijnt het en gebeurt er niks. Als ik het in mijn dialer app (Drupe) probeer dan behandelt hij het als een normaal nummer, dus ook geen effect... :?
'k Heb Vodafone, heb jij een andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Chris.nl schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:28:
[...]

'k Heb Vodafone, heb jij een andere provider?
Nope, ook Vodafone. Maar wat voor code ik ook gebruik, hij reageert er niet op. Ook niet.op codes zoals *#*#4636#*#*, wat allerlei info zou moeten geven. Ik voer de code in, code verdwijnt en that's it. Alleen *#06# voor de imei etc. werkt.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Aziraphale schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:45:
[...]

Nope, ook Vodafone. Maar wat voor code ik ook gebruik, hij reageert er niet op. Ook niet.op codes zoals *#*#4636#*#*, wat allerlei info zou moeten geven. Ik voer de code in, code verdwijnt en that's it. Alleen *#06# voor de imei etc. werkt.
Voer je handmatig in of copy past je lange codes? In dat geval *#*#4636#*# en handmatig de laatste *.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Chris.nl schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:00:
[...]

Voer je handmatig in of copy past je lange codes? In dat geval *#*#4636#*# en handmatig de laatste *.
Alles handmatig en in de Telefoon app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik geef het op :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Aziraphale schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:45:
[...]

Ik heb exact hetzelfde, en heb dit nog nooit op kunnen lossen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:07
Voor VoLTE: *#*#86583#*#*
Na de melding "VoLTE carrier check disabled" zou VoLTE moeten werken en het HD icoontje zichtbaar moeten zijn.

Dit werkt voor mij in ieder geval weer (sinds de update naar Pie werkte het bij mij niet meer, voor Pie heeft het altijd gewerkt).

[ Voor 32% gewijzigd door agoNITE op 21-02-2019 07:32 ]

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 12:31
agoNITE schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 07:31:
Na de melding "VoLTE carrier check disabled" zou VoLTE moeten werken en het HD icoontje zichtbaar moeten zijn.

Dit werkt voor mij in ieder geval weer (sinds de update naar Pie werkte het bij mij niet meer, voor Pie heeft het altijd gewerkt).
De melding komt heel klein in een klein balkje onderin het scherm te staan. Deze zou je kunnen missen.

@Aziraphale
Bij mij heb ik de developer options geactiveerd, misschien dat dit ook nog een verschil kan maken.

How to get developer options on android: https://www.digitaltrends...loper-options-on-android/

Latin capital letter y with diaeresis

• agoNITE
YdieresiS schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 07:41:
[...]

De melding komt heel klein in een klein balkje onderin het scherm te staan. Deze zou je kunnen missen.

@Aziraphale
Bij mij heb ik de developer options geactiveerd, misschien dat dit ook nog een verschil kan maken.

How to get developer options on android: https://www.digitaltrends...loper-options-on-android/
Klopt, maar kort na de "disabled" melding, zie je HD staan naast je mobiele verbinding.

Gewoon een 2e keer proberen als de 1e keer niet werkt (al zou je dan al HD gezien moeten hebben).

• YdieresiS
agoNITE schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 07:45:
[...]

Klopt, maar kort na de "disabled" melding, zie je HD staan naast je mobiele verbinding.

Gewoon een 2e keer proberen als de 1e keer niet werkt (al zou je dan al HD gezien moeten hebben).
Dat HD wel inderdaad, dat kreeg ik er direct bij te staan. Hier wel met KPN, dus andere provider dan Vodafone werkt ook gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door YdieresiS op 21-02-2019 07:46 ]

• agoNITE
Mijn preferred network type staat trouwens op LTE/TD-SCDMA/UMTS. Geen idee of het uitmaakt wat hier staat ingesteld trouwens.

• pven
  • Niet online
Ik wacht altijd een paar dagen met het installeren van de update (muv die 4G-fix). Zijn er ergens negatieve geluiden over deze update? Zo te zien gaat het allemaal wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

pven schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:30:
Ik wacht altijd een paar dagen met het installeren van de update (muv die 4G-fix). Zijn er ergens negatieve geluiden over deze update? Zo te zien gaat het allemaal wel goed.
Gisterochtend gedaan en nog geen issues tegengekomen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aziraphale
En probleem opgelost! Om de een of andere reden moet ik de systeem dialer als standaardapp voor bellen ingesteld hebben, dan pakt hij ze wel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Hier ook gisterochtend gedaan en nog geen gekkigheden tegen gekomen. Ik heb ook geen rare geluiden gehoord op het Xiaomi forum over deze update (alleen iemand die beweert dat het geluid nu slechter is wat uit de telefoon komt, maar daar heb ik zelf geen verschil in gehoord).

• Jarown2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 09:14

Na invoeren van de code krijg ik de 'disabled'-melding inderdaad te zien en is de optie beschikbaar in de instellingen.

Ik zie na inschakelen echter geen 'HD' icoontje. Het lijkt erop deze setting geen effect heeft bij Ben (T-Mobile). Op het Ben-forum staat hierover in een bericht van 9 maanden geleden: "De VoLTE & VoWiFi zijn dus niet beschikbaar bij ons op het netwerk. [...], of T-Mobile/Ben deze diensten in de toekomst wel gaat aanbieden durf ik je niet te zeggen. "

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• agoNITE
Aziraphale schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:18:
En probleem opgelost! Om de een of andere reden moet ik de systeem dialer als standaardapp voor bellen ingesteld hebben, dan pakt hij ze wel....
Scherp! Eigenlijk zou je dit soort reacties opvallender willen maken in reguliere topics.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Op XDA voeren twee dingen de boventoon: Bluetooth icm WiFi 2.4GHz schijnt een ramp te zijn sinds Android 9 ook de Google camera mod schijnt autofocus issues te hebben sindsdien. Dit is met de februari patch onveranderd gebleven.

Zelf gebruik ik WiFi 5GHz en ben ik compleet stock. Afgelopen nacht heb ik amper drain gehad, 1 SIM actief, BT en WiFi aan. Misschien iets betere accuduur met de februari patch maar te vroeg om te zeggen. Kortom: ik loop vooralsnog niet tegen bugs aan maar Android 9 is nog niet voor iedereen perfect.

• mpx200_05
  • Laatst online: 26-09 19:13
Sa.Tan schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:20:
Februari-update binnen en de GPS werkt nu ook weer!
Zijn er meer waarbij het GPS probleem opgelost is met de nieuwste update?

• mpx200_05
  • Laatst online: 26-09 19:13

Werkt voor zowel mijn Tele2 als Simyo sim.

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:20
Werkt bij mij op mijn MiA2 perfect. Heb nu VolTe check disabled en HD icoon zichtbaar.

• AustinRivers
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:55
Dit is een vrij specifiek scenario maar mijn GPS werkt vrij slecht als ik dit aanheb:

- Bluetooth headset verbonden
- Hotspot aan

Volgens mij komt het doordat ik zoveel draadloze verbindingen tegelijk heb namelijk: Wifi 2.4 ghz, bluetooth en 4G data.

Ik kan ermee leven maar ik vroeg me af of andere mensen ook zulke problemen hebben? Of hebben meer toestellen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marc-
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 21:28
patkick schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:12:
Dit is een vrij specifiek scenario maar mijn GPS werkt vrij slecht als ik dit aanheb:

- Bluetooth headset verbonden
- Hotspot aan

Volgens mij komt het doordat ik zoveel draadloze verbindingen tegelijk heb namelijk: Wifi 2.4 ghz, bluetooth en 4G data.

Ik kan ermee leven maar ik vroeg me af of andere mensen ook zulke problemen hebben? Of hebben meer toestellen hier last van?
Ik heb sowieso sinds de Pie update last van zeer slechte / tot geen GPS ontvangt terwijl het voor de update prima ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:17
Ikzelf en collega's hebben er last van dat we contacten dubbel zien in de dailer app.
Ik ben inmiddels zover dat in de contacten app alles er nog maar 1x in staat. Maar zodra ik naar de dailer app ga dan zie ik alles 2x en soms wel 3x.
Nu zag ik deze oplossing: ratje_nl in "[Xiaomi Mi A1] Ervaringen & Discussie" maar volgens via die manier kom ik er niet. Als ik accounts beheren doe en whatsapp zou willen verwijderen, krijg ik de melding dat alle berichten, contacten etc verwijderd worden. Ben ik dan niet al mijn gesprekken kwijt?

Iemand nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
-Marc- schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:15:
[...]

Ik heb sowieso sinds de Pie update last van zeer slechte / tot geen GPS ontvangt terwijl het voor de update prima ging.
Ook nog met de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marc-
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 21:28
pven schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:22:
[...]

Ook nog met de laatste update?
Ik zit op de patch van 5 januari 2019, nieuwere update staat bij mij nog niet klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
-Marc- schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:24:
[...]

Ik zit op de patch van 5 januari 2019, nieuwere update staat bij mij nog niet klaar.
In de nieuwe update is de GPS blijkbaar beter. Ff afwachten dus. (Krijg je hem ook niet als je er naar zoekt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarown2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 09:14
De tekst en opmaak bij de Batterij stats lijken niet meer te kloppen na de februari update.

Ik heb bij "Instellingen > Batterij" nu staan:
52%
Is nog genoeg voor ongeveer 00:30

Als ik rechtsboven "... > Batterijgebruik" selecteer zie ik:
52%
8 uur geleden
8 uur resterend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:04
@Jarown2 Dat heb ik ook...
Ik besteed er niet teveel aandacht aan, kan met een volle accu een werkdag vooruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Binnetie schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:01:
Ikzelf en collega's hebben er last van dat we contacten dubbel zien in de dailer app.
Ik ben inmiddels zover dat in de contacten app alles er nog maar 1x in staat. Maar zodra ik naar de dailer app ga dan zie ik alles 2x en soms wel 3x.
Nu zag ik deze oplossing: ratje_nl in "[Xiaomi Mi A1] Ervaringen & Discussie" maar volgens via die manier kom ik er niet. Als ik accounts beheren doe en whatsapp zou willen verwijderen, krijg ik de melding dat alle berichten, contacten etc verwijderd worden. Ben ik dan niet al mijn gesprekken kwijt?

Iemand nog een oplossing?
Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik zie nog steeds al mijn contactpersonen dubbel in mijn dailer staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-09 12:16

TVL

Binnetie schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:35:
[...]

Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik zie nog steeds al mijn contactpersonen dubbel in mijn dailer staan.
Heb hiervoor een appje gebruikt dat Twitch 2 heet. Deze maakt de formatering van de telefoonnummers gelijk. Dit is namelijk het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 13:47
Nog iemand Bluetooth problemen sinds laatste update?
Ik kan niet meer connecteren met eender welke wagen voor BT connectie en ook m'n Fitbit vindt m'n telefoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
TVL schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:45:
[...]

Heb hiervoor een appje gebruikt dat Twitch 2 heet. Deze maakt de formatering van de telefoonnummers gelijk. Dit is namelijk het probleem.
Ik heb hem even geïnstalleerd. Je kunt veel aanpassen, maar ik zie zo niet hoe je dubbelingen eruit kunt halen. Hij toont me alleen een lijst met contacten.
Hoe doe je dat precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Stancke schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:47:
Nog iemand Bluetooth problemen sinds laatste update?
Ik kan niet meer connecteren met eender welke wagen voor BT connectie en ook m'n Fitbit vindt m'n telefoon niet meer.
Nee, het werkt zoals het altijd al werkte en dat is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-09 12:16

TVL

Binnetie schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:31:
[...]

Ik heb hem even geïnstalleerd. Je kunt veel aanpassen, maar ik zie zo niet hoe je dubbelingen eruit kunt halen. Hij toont me alleen een lijst met contacten.
Hoe doe je dat precies?
Je moet de formatering van de telefoonnummers gelijk maken. Whatsapp heeft waarschijnlijk een andere formatering als je adresboek. Zie de beschrijving op de volgende link: https://www.technosparks....-with-whatsapp-on-android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 10:49
Ook met de februari update geen volte op T-Mobile. Is dat een T-Mobile issue of een telefoon issue ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Reloader schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:36:
Ook met de februari update geen volte op T-Mobile. Is dat een T-Mobile issue of een telefoon issue ?
T-mobile heeft volgens mij geen voLTE.
Dus het ligt niet aan je toestel.

Edit: net mijn Ben sim (T-mobile netwerk) eruit gehaald en mijn KPN sim erin en ik had voLTE.

[ Voor 14% gewijzigd door koesie op 27-02-2019 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
koesie schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:41:
[...]

T-mobile heeft volgens mij geen voLTE.
Dus het ligt niet aan je toestel.

Edit: net mijn Ben sim (T-mobile netwerk) eruit gehaald en mijn KPN sim erin en ik had voLTE.
ah top bedankt !!
Had even bij t mobile op de site gekeken en daar geven ze inderdaad op een bijzondere wijze aan dat ze volte hebben zoals ik het lees namelijk alleen als je de usa bundel af neemt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb volte nu ook aan kunnen zetten (nadat ik de default voor de phone-app op de standaard-app had gezet). Maar iets als een HD-icoontje zie ik niet. Waar zou die moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
pven schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 22:05:
[...]

Ik heb volte nu ook aan kunnen zetten (nadat ik de default voor de phone-app op de standaard-app had gezet). Maar iets als een HD-icoontje zie ik niet. Waar zou die moeten staan?
Ik zag hem net ook niet toen ik mijn KPN sim erin deed.
Heb toen Wifi uitgezet en een belletje gedaan toen zag ik hem.
Maar wellicht is een belletje doen genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
koesie schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 22:07:
[...]

Ik zag hem net ook niet toen ik mijn KPN sim erin deed.
Heb toen Wifi uitgezet en een belletje gedaan toen zag ik hem.
Maar wellicht is een belletje doen genoeg.
Met wifi uitzetten en voicemail bellen komt ie iig niet voor de dag. Ik zal morgen eens verder kijken. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Rechtsboven moet hij staan:
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5c778bad9a3bf/5c778bad95281-5c778b05dc82a-Screenshot_20190228-081649_01.png

[ Voor 11% gewijzigd door YdieresiS op 28-02-2019 08:20 . Reden: Afbeelding iets kleiner gemaakt. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agoNITE
pven schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 22:05:
[...]

Je zou naast je mobiele netwerk indicator een HD icoontje moeten zien.

https://drive.google.com/...5_AsYjF/view?usp=drivesdk

• pven
  • Niet online
Die staat er niet, terwijl de popup aan gaf dat het wel aan is gezet. Misschien dat KPN het niet ondersteunt? (Ik heb me er verder niet in verdiept, ik lees 'HD' en kwaliteit en denk: dat wil ik ook!)

• YdieresiS
pven schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:20:
Die staat er niet, terwijl de popup aan gaf dat het wel aan is gezet. Misschien dat KPN het niet ondersteunt? (Ik heb me er verder niet in verdiept, ik lees 'HD' en kwaliteit en denk: dat wil ik ook!)
Ik heb een KPN sim in mijn toestel. KPN zegt dat ze het op een aantal apparaten ondersteunen en daar staat de Mi A1 niet tussen, maar ik heb dus wel de letters HD rechtsbovenin. Je kunt in je instellingen nog kijken of het ook echt aan staat.

Instellingen -> Netwerk en internet -> Mobiel Netwerk -> Geavanceerd -> En dan slider bij "Enhanced 4G LTE Mode".
Deze zou blauw groenig moeten zijn, in ieder geval niet grijs.

• pven
  • Niet online
@YdieresiS Ik zie heel die slider niet op de plek die jij noemt, ook niet als ik wifi uitzet (voor zover dat zin heeft).

• YdieresiS
Die slider zou daar moeten komen nadat je die code hebt ingevoerd. Als je de code twee keer invoert is de slider weer weg (volgens mij). Het lijkt erop dat er toch iets niet helemaal goed is gegaan bij jou, die slider zou daar moeten komen na het invoeren van de code. Geen idee hoe dat zit bij mensen met een sim/provider die dat niet ondersteunt, misschien kan iemand die in die situatie zit daar nog antwoord op geven.

• pven
  • Niet online
Nog even gecontroleerd: als ik mijn default-phone-app aanpas naar de standaard-app en dan de code geef dan krijg ik de melding (popup-je) dat het geactiveerd is. Als ik dan meteen bij de instellingen kijk, dan staat die optie er niet bij.

• koesie
  • Niet online
YdieresiS schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:30:
Die slider zou daar moeten komen nadat je die code hebt ingevoerd. Als je de code twee keer invoert is de slider weer weg (volgens mij). Het lijkt erop dat er toch iets niet helemaal goed is gegaan bij jou, die slider zou daar moeten komen na het invoeren van de code. Geen idee hoe dat zit bij mensen met een sim/provider die dat niet ondersteunt, misschien kan iemand die in die situatie zit daar nog antwoord op geven.
Ben (T-mobile) ondersteund geen voLTE en ik zie de slider wel.
En als ik mijn KPN sim erin doe is de slider er ook en zie ik ook het HD icoon

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/45cjcqm.png

• pven
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LesCtsxCy2T5AOPzBMscAFan/full.png

Dat zie ik dus

[ Voor 74% gewijzigd door pven op 28-02-2019 09:50 ]

• YdieresiS
@pven je zit ook echt op de update van 5 februari dat staat in dit menu:
Instellingen -> Systeem -> Geavanceerd -> Systeemupdate
Of
Instellingen -> Systeem -> Over de telefoon -> Android Versie

• pven
  • Niet online
@YdieresiS Jazeker. Ik ben door mijn opties heen ...

Mijn vrouw heeft overigens ook een A1 (met KPN-abbo), ik zal daar vanavond eens naar kijken.

[ Voor 47% gewijzigd door pven op 28-02-2019 10:16 ]

• agoNITE
pven schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:35:
Nog even gecontroleerd: als ik mijn default-phone-app aanpas naar de standaard-app en dan de code geef dan krijg ik de melding (popup-je) dat het geactiveerd is. Als ik dan meteen bij de instellingen kijk, dan staat die optie er niet bij.
Carrier check moet disabled zijn.

• pven
  • Niet online
agoNITE schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:40:
[...]

Carrier check moet disabled zijn.
Ik heb gezocht, maar weet niet waar ik die optie moet zoeken. Help? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Op Proximus hier in België wilt hij in elk geval niet. Geen HD logo te zien na het aanzetten van de slider.

@pven : wet ze hierboven bedoelen is dat je die cijfercode moet ingeven en de boodschap die je dan te zien krijgt (eventjes in zo'n pop-over) is "Carrier check is DISabled". Dan staat ie goed.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik heb best een irritant probleem met mijn A1 - zodra de batterij op 30% staat gaat hij in vijf minuten naar 0 en valt de telefoon uit. Iemand die dit ook heeft ervaren?

Ook laat de lijm achter het scherm los en heb ik nu aan beide kanten een soort "gap" tussen de behuizing en het scherm.. En dat allemaal na 1 jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
DexterBelgium schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:42:
@pven : wet ze hierboven bedoelen is dat je die cijfercode moet ingeven en de boodschap die je dan te zien krijgt (eventjes in zo'n pop-over) is "Carrier check is DISabled". Dan staat ie goed.
Ahhh ... :X :X _O_

Het is gelukt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
sjukke schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:45:
Ik heb best een irritant probleem met mijn A1 - zodra de batterij op 30% staat gaat hij in vijf minuten naar 0 en valt de telefoon uit. Iemand die dit ook heeft ervaren?

Ook laat de lijm achter het scherm los en heb ik nu aan beide kanten een soort "gap" tussen de behuizing en het scherm.. En dat allemaal na 1 jaar
Als je telefoon uitvalt en de accu bol staat (?) zou ik deze niet meer gebruiken en de accu direct (laten) vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
pven schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:30:
[...]

Het werkt weer! Eindelijk weer gewoon bellen.
Ik kan de oplossing niet vinden, wat was de oplossing? Mijn schoonmoeder appte vandaag dat ze hetzelfde probleem heeft. Ik heb nergens last van. Maar bij haar blijft het scherm ook vaak aan tijdens het bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 05-03-2019 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
Ik heb sinds de update een serieus probleem.
Ik geraak niet meer op de guest wifi op mijn werk waardoor ik nu steeds 4G moet gebruiken.
Al mijn collega's kunnen met een paswoord inloggen maar wanneer ik dit paswoord ingeef wordt er ingelogd op het netwerk en direct weer uitgelogd en dan moet ik het paswoord weer opnieuw ingeven.
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn ?
Ik heb netwerkinstellingen al gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
karine1 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:30:
Ik heb sinds de update een serieus probleem.
Ik geraak niet meer op de guest wifi op mijn werk waardoor ik nu steeds 4G moet gebruiken.
Al mijn collega's kunnen met een paswoord inloggen maar wanneer ik dit paswoord ingeef wordt er ingelogd op het netwerk en direct weer uitgelogd en dan moet ik het paswoord weer opnieuw ingeven.
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn ?
Ik heb netwerkinstellingen al gereset.
Heb je tegelijkertijd bluetooth aan staan? Ik had begrepen dat bluetooth in combinatie met 2.4GHz WiFi problemen kan geven. Als dit het probleem is, dan zijn je opties:
-of bluetooth uitschakelen,
-of een 5GHz WiFi netwerk gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
Nee, heb geen bluetooth aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 08:46

arnova

weet veel, maar niet alles

Binnetie schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:54:
[...]

Ik kan de oplossing niet vinden, wat was de oplossing? Mijn schoonmoeder appte vandaag dat ze hetzelfde probleem heeft. Ik heb nergens last van. Maar bij haar blijft het scherm ook vaak aan tijdens het bellen.
Dat klinkt "gewoon" als het probleem wat de nabijheidssensor van vrijwel elke Xiaomi telefoon heeft. Je kan er voor kiezen met de powerknop je scherm uit zetten nadat je opgenomen hebt cq. nummer gedraaid. Wat ook kan werken, is proberen je telefoon aan je andere oor te houden. Volgens mij doet het nl. aan de ene kant beter dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
arnova schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:38:
[...]

Dat klinkt "gewoon" als het probleem wat de nabijheidssensor van vrijwel elke Xiaomi telefoon heeft. Je kan er voor kiezen met de powerknop je scherm uit zetten nadat je opgenomen hebt cq. nummer gedraaid. Wat ook kan werken, is proberen je telefoon aan je andere oor te houden. Volgens mij doet het nl. aan de ene kant beter dan de andere.
(Ik had hem ff gemist)

Dit dus inderdaad. Of de headset gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:03
Iemand die al de (5) Maart Update ontvangen heeft? (Ik nog niet in ieder geval)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Ik heb nog nooit problemen gehad met de proximity sensor tijdens het bellen. Je moet gewoon niet je hele oor tegen het scherm houden. Ik houdt alleen de luidspreker tegen mijn oor, de rest van mijn oor raakt het scherm niet.

[ Voor 4% gewijzigd door David13 op 12-03-2019 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
iCore schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:46:
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
iCore schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:46:
Volgens mij gaat daar altijd minstens een week of twee overheen omdat Xiaomi er nog even naar moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Zijn er nog veel mensen met GPS issues'? heb de google locatie verbeteringsfunctie uitstaan en de GPS data gewist met de App die in dit topic genoemt wordt maar heb nog steeds geen fatsoenlijke GPS fix (flitsmeister weet niet waar ik rijd, Maps zegt geen GPS beschikbaar) en soms werkt het spontaan even, voor de update naar Pie geen problemen gehad. Toch zoeken in de hardware regio of software toch de oorzaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@Reloader Heb je de februari-update er al op staan? Daarin zal blijkbaar een GPS-patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
pven schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:11:
@Reloader Heb je de februari-update er al op staan? Daarin zal blijkbaar een GPS-patch.
ja helaas wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muzaik
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-09 22:13
zelfde hier, februari patch - GPS fix duurt lang, paar minuten voor hij een fix heeft;
AGPS reset ook gedaan.
Voor pie update geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik heb mijne vanmorgen nog gebruikt in verband met alle puinhoop rond Utrecht. Bij Amersfoort opgepakt, maar hij had heel snel een fix terwijl ik daar normaal nooit kom met de navigatie (alleen onderin Drenthe zit ik vaak).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-09 08:17
March update zojuist geïnstalleerd en toestel werkt nog. Voor diegene die huiverig zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Maar toch wacht ik nog een paar dagen. Bij voorgaande updates leek het in eerste instantie ook allemaal goed te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Laatst online: 26-09 19:35
De 3 soft touch knoppen zijn opeens niet meer verlicht. Ze functioneren nog wel. Iemand enig idee hoe ik ze weer verlicht kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
StugIII schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:14:
De 3 soft touch knoppen zijn opeens niet meer verlicht. Ze functioneren nog wel. Iemand enig idee hoe ik ze weer verlicht kan krijgen?
Na de update bedoel je? Begin sowieso eens met een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
pven schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:21:
[...]

Na de update bedoel je? Begin sowieso eens met een herstart.
Helaas herstart levert niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
StugIII schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:25:
[...]

Helaas herstart levert niks op.
@MaxHardcore Heb jij daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Ook net geïnstalleerd en bij mij doet die verlichting het nog gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-09 08:17
Geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ok dan, ik heb hem bijgewerkt.

Het eerste dat opvalt is dat volte standaard blijkbaar aan staat (te zien aan het HD-icoontje rechts bovenin). En nu is dat logo weer weg. Hoe dan ook: het viel mij op.

Verlichting van de drie knoppen werkt hier ook nog prima.

[ Voor 29% gewijzigd door pven op 29-03-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:40:

Het eerste dat opvalt is dat volte standaard blijkbaar aan staat (te zien aan het HD-icoontje rechts bovenin). En nu is dat logo weer weg. Hoe dan ook: het viel mij op.

HD weer zichtbaar na 1e telefoontje, VoLTE blijft dus prima.
Verlichting 3 knoppen werk gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 30-03-2019 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AustinRivers
  • Laatst online: 17:55
MaxHardcore schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:52:
March update zojuist geïnstalleerd en toestel werkt nog. Voor diegene die huiverig zijn :D
pven schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:40:

Aziraphale schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:48:
Ook net geïnstalleerd en bij mij doet die verlichting het nog gewoon.
Ik heb een update van 303.7 MB. Maar ik zag op reddit dat er mensen waren die een update van 348.1 MB hadden gekregen.

Zouden jullie bij deze de grootte van jullie updates kunnen vermelden? (En ook in de toekomst) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
De mijne was volgens mij die 303, in ieder geval geen 348.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:15
patkick schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:09:
[...]
Ik heb een update van 303.7 MB. Maar ik zag op reddit dat er mensen waren die een update van 348.1 MB hadden gekregen.

Zouden jullie bij deze de grootte van jullie updates kunnen vermelden? (En ook in de toekomst) :)
Ook 303.7 Mb hier en werkende verlichting van de navigatiebalk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijne was ook ongeveer 303MB. Iemand al een idee wat het verschil is? Andere regio misschien, of maakt dat niet uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:04
Hier ook 303,7mb.
Zal vanavond wel ff updaten. Als er bijzonderheden zijn laat ik het weten.
Iemand een idee of er ook iets verandert is (lay-out/besturing), of enkel alleen beveiliging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:37
Bij mij ook 348MiB, maar ik heb februari er nog niet op staan, dus kennelijk moet er dan wat meer worden gedownload voor de totale upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Mijn update was ook 303MB.
Verlichting van de drie knoppen werken niet.
Maar ik kan mij eerliik gezegd niet herinneren of ze daarvoor wel werken, en het boeit me niet zoveel.
Ik weet wat wat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
kootje70 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 14:27:
Hier ook 303,7mb.
Zal vanavond wel ff updaten. Als er bijzonderheden zijn laat ik het weten.
Iemand een idee of er ook iets verandert is (lay-out/besturing), of enkel alleen beveiliging?
Ik gok alleen patch (en misschien e.e.a. onder de motorkap, maar werkt alsnog smooth hier)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agoNITE
StugIII schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:14:
Ik had hier ook last van na de 1e release van Pie. Ik heb toen zitten spelen met die swipe up gestures (Swipe up on home in het Engels). Nadat ik dit uitschakelde, geen verlichte soft touch knoppen.

Misschien heb jij dit nog ingeschakeld staan? Dan even uitschakelen, restart. Settings > System > Gestures > Swipe up on Home button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
agoNITE schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:02:
[...]

Ik had hier ook last van na de 1e release van Pie. Ik heb toen zitten spelen met die swipe up gestures (Swipe up on home in het Engels). Nadat ik dit uitschakelde, geen verlichte soft touch knoppen.

Misschien heb jij dit nog ingeschakeld staan? Dan even uitschakelen, restart. Settings > System > Gestures > Swipe up on Home button.
Nee dat staat uit bij mij. Dit weekend heb ik even een keer wel de knoppen gehad, maar alles is nu weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

franssie

Save the albatross

Ik heb het telefoontje pas een paar dagen maar mij viel op dat ik voor de maart update steeds een (overigens irritant) HD logo bovenin had staan. Nu niet meer.
Was dat een VoLte HD symbool of iets anders?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Muzaik schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:31:
zelfde hier, februari patch - GPS fix duurt lang, paar minuten voor hij een fix heeft;
AGPS reset ook gedaan.
Voor pie update geen probleem.
nu na de update duurt een fiks als ik stil sta 1 minuutje of 1,5 rijden moet ik nog proberen maar ik kon google maps of flitsmeister niet gebruiken,.

weer apps geven ook aan dat ze de locatie niet kunnen vaststellen zit overigens op het T-mobile netwerk.

als ik binnenkort weer eens in de auto zit ff testen of t nu wel werkt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Reloader op 01-04-2019 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muzaik
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-09 22:13
Reloader schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:39:
[...]

nu na de update duurt een fiks als ik stil sta 1 minuutje of 1,5 rijden moet ik nog proberen maar ik kon google maps of flitsmeister niet gebruiken,.

weer apps geven ook aan dat ze de locatie niet kunnen vaststellen zit overigens op het T-mobile netwerk.

als ik binnenkort weer eens in de auto zit ff testen of t nu wel werkt :)
Zelfde hier weer, fix gebeurt al vlugger maar duurt nog altijd 1-2 minuten voor er navigatie kan gebruikt worden.
Ik gebruik het orange netwerk in België.
Heb jij al factory reset geprobeerd na de maart update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Muzaik schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:59:
[...]

Zelfde hier weer, fix gebeurt al vlugger maar duurt nog altijd 1-2 minuten voor er navigatie kan gebruikt worden.
Ik gebruik het orange netwerk in België.
Heb jij al factory reset geprobeerd na de maart update ?
Nee, factory reset probeer ik altijd uit te stellen irritant dat ik dan weer wat whatsapp gesprekken mis enzo,
heb jij google locatie services aan of uit staan?

[ Voor 5% gewijzigd door Reloader op 02-04-2019 10:00 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic
- Rooten, flashen en custom ROM's: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's