Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een Xiaomi Mi A1 (laatste update erop) met daarop Android Auto (laatste versie). Voor zover relevant: de auto waar ik in rijd is een Kia Ceed.

Normaal sluit ik de USB-kabel aan zodat Android Auto start. Daarna start ik Waze, FlitsMeister start zichzelf als ik in de auto zit en verder zet ik muziek aan in Spotify. Wat mij enorm stoort: Waze geeft soms een piepje, waarna het volume zachter wordt gezet waardoor ik Spotify nagenoeg niet meer hoor. De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is om dat op de telefoon zelf het volume van het media-kanaal weer omhoog te schuiven. Echter: dit gebeurt een minuut later weer, en dan geef ik het al een beetje op. Ik zou in Tasker iets kunnen maken om dit voor mij te doen, maar dat is geen oplossing.

Herkent iemand dit? En veel belangrijker: heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
*kick*

Iemand een idee, of tips? :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

pven schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:04:
Ik heb een Xiaomi Mi A1 (laatste update erop) met daarop Android Auto (laatste versie). Voor zover relevant: de auto waar ik in rijd is een Kia Ceed.

Normaal sluit ik de USB-kabel aan zodat Android Auto start. Daarna start ik Waze, FlitsMeister start zichzelf als ik in de auto zit en verder zet ik muziek aan in Spotify. Wat mij enorm stoort: Waze geeft soms een piepje, waarna het volume zachter wordt gezet waardoor ik Spotify nagenoeg niet meer hoor. De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is om dat op de telefoon zelf het volume van het media-kanaal weer omhoog te schuiven. Echter: dit gebeurt een minuut later weer, en dan geef ik het al een beetje op. Ik zou in Tasker iets kunnen maken om dit voor mij te doen, maar dat is geen oplossing.

Herkent iemand dit? En veel belangrijker: heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Wat voor melding / piepje geeft Waze ? Is dat een relevante melding die je wilt behouden of is die misschien ook uit te zetten?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb hier ook last van op mijn galaxy s10+.
Zou het niet de gehoorbescherming kunnen zijn die het volume tijdelijk weer lager zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
janvanduschoten schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:16:
[...]

Wat voor melding / piepje geeft Waze ? Is dat een relevante melding die je wilt behouden of is die misschien ook uit te zetten?
Daar kom ik dus niet helemaal achter. In de settings vind ik niets terug. Het is een vrij simpele 'piep' die ik via de autoradio hoor, waarna het media-volume dus laag blijft staan. Ik dacht eerst dat het van FlitsMeister af kwam, maar ook als ik FM afsluit komt dat piepje nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:00
Heb zelf sinds een paar dagen een Xiaomi Mi9 en daarbij wordt na het starten van Android Auto gelijk de niet storen modus geactiveerd. Best irritant, moet dus iedere keer na het opstarten van AA het geluid aanpassen.

https://www.google.com/search?q=dont+disturb+android+auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb het waarschuwingsgeluid bij de snelheidsmeter van Waze nu uitgezet. Binnenkort laat ik uiteraard nog weten of dat heeft geholpen. (Mocht dat helpen, dan lijkt er een bugje in Waze te zitten waardoor het media-volume na die melding niet wordt hersteld.)

[ Voor 31% gewijzigd door pven op 02-07-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Carfanatic schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:02:
Heb zelf sinds een paar dagen een Xiaomi Mi9 en daarbij wordt na het starten van Android Auto gelijk de niet storen modus geactiveerd. Best irritant, moet dus iedere keer na het opstarten van AA het geluid aanpassen.

https://www.google.com/search?q=dont+disturb+android+auto
Dat staat denk ik een beetje os van de vraag van de TS, maar je zou eens kunnen kijken naar de bluetooth versie van je toestel. Dit kun je wijzigen in "Opties voor ontwikkelaars", daar kun je kiezen uit een aantal bluetooth versies, AVRCP 1.4 (default), 1.3, 1.5 en 1.6.

Ik heb hem zelf op 1.5 gezet, dit communiceert het beste met mijn al wat oudere aftermarket autoradio.

Idem voor @pven, er gaat iets mis met de communicatie tussen je telefoon & de radio, kan heel goed aan de bluetooth versie van je telefoon kunnen liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door janvanduschoten op 02-07-2019 10:31 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:19:
Ik heb het waarschuwingsgeluid bij de snelheidsmeter van Waze nu uitgezet. Binnenkort laat ik uiteraard nog weten of dat heeft geholpen. (Mocht dat helpen, dan lijkt er een bugje in Waze te zitten waardoor het media-volume na die melding niet wordt hersteld.)
Dit heeft geholpen *O*

Enige nadeel nu is dat als ik een afwijkende route kies en Waze een piepje geeft, het mediavolume meteen weer te zacht staat. Ik ga in het Waze-topic vragen of dit een bekende bug is. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
janvanduschoten schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:29:
[...]

Dat staat denk ik een beetje os van de vraag van de TS, maar je zou eens kunnen kijken naar de bluetooth versie van je toestel. Dit kun je wijzigen in "Opties voor ontwikkelaars", daar kun je kiezen uit een aantal bluetooth versies, AVRCP 1.4 (default), 1.3, 1.5 en 1.6.
Ik heb inmiddels alle Bluetooth-versies geprobeerd, en allemaal met hetzelfde resultaat. Ik ben door mijn opties heen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 17:15

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dit herken ik soort van.. ik heb geen Android Auto en ook geen Waze, maar wel FlitsNav i.c.m. Bluetooth speakers en een Android-telefoon die zowel Spotify als FlitsNav draait.

Als FlitsNav een signaaltje geeft (van een nabije flitser) over Bluetooth, terwijl Spotify draait, dan gaat het volume van Spotify inderdaad omlaag. Andersom werkt het ook: FlitsNav heeft een optie om notificaties op max volume te presenteren Inside tip: doe het niet. Als je de app dan sluit, terwijl hij net een notificatie aan het geven is (bijvoorbeeld omdat de flitspaal toevallig vlakbij je plaats van bestemming is..) dan blijft het volume van Spotify ook op maximaal..
Bij mij is het gelukkig geen dagelijks probleem.

Moraal van het verhaal: wat mij betreft ligt je probleem puur bij de combinatie Waze & Bluetooth. Je telefoon, Sptoify of Android Auto hebben er niets mee te maken.
Waze veroorzaakt het probleem door de notificaties over BT te sturen, terwijl er al een andere bron op BT aan het communiceren was.

Je hebt er voor nu niets aan, maar dan zoek je in ieder geval in de goede richting :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik kwam er vandaag eigenlijk pas achter dat ik met Maps dit probleem niet heb, maar met Waze dus wel. 8)7

Voortaan maar met Maps navigeren dan ...

Pagina: 1