Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
Ik lees dat de 8.1 update is stop gezet.
update has been recalled because some bug for some user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-09 23:32
pven schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 15:15:
[...]

[...]

Dat onderste lijkt me ook een bug?
bug? is een extra toevoeging. ik denk dat dit in de volgende update wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumsgabbertje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-07-2024
https://www.androidauthor...-android-8-1-oreo-881714/

uitrol van update naar 8.1.0 stop gezet vanwege de sms and safety net bug

[ Voor 35% gewijzigd door mokumsgabbertje op 01-07-2018 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 15:15
Vrijdagavond de update geïnstalleerd. Mijn smsjes zijn er nog. Dat is wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Binnetie schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:59:
Vrijdagavond de update geïnstalleerd. Mijn smsjes zijn er nog. Dat is wel bijzonder.
Zie dat artikel boven je:
The first bug is one that wipes your entire SMS history. This apparently happens when you swipe away the messages app from the recent apps screen, so make sure you backup your text messages if you are wary of this happening to you.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-09 23:00
Geen enkele last van, maar mijn smsjes lopen via Messenger en niet via de standaard sms-app.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
mokumsgabbertje schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:16:
[...]

lees net op android world artikel over de update, standaard is in 8.1.0 dat de icoontjes en je snelle instellingen menu zich aanpassen aan je wall paper/achtergrond, dus donkere achtergrond is donkere icoontjes en dus vice versa, heb zelf een lichte achtergrond dus mijn icoontjes en snelle instellingen zijn wit, hoop dat je hier wat aan hebt,lees maar ff na op android world
Thanks! Zal het eens gaan lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:17
wouterg00 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:13:
Een klein vraagje:

Ik heb een telefoon voor mijn oma nodig met een budget van ~€200. Ze is een relatief zware gebruiker en moet met veel mensen contact houden. Dus camera, Facebook, Whatsapp, internetbankieren, email, alles wat digitaal gaat moet via de telefoon kunnen.

De telefoon moet ook 3 jaar meegaan. Vanwege beveiligingsupdates en simpelheid wil ik Android One, maar ik zit te twijfelen tussen de Mi A1, Nokia 6 2018 en de Mi A2. Denken jullie dat de Mi A1 dit gebruik 3 jaar aan kan zonder problemen? Is de Nokia 6 een beter alternatief? Of moet ik wachten op de Mi A2?
Ik heb een gemengde ervaring met de A1. Op zich is de hardware prima (hoewel de chip nu toch echt verouderd is). Qua software zit ie echter, ondanks Android One, toch wel met wat bugs. Iedere release weer is er wel een bug lijkt het. Zojuist de 8.1 update gedaan en inderdaad alle sms weg.

Ik zou zelf volgende keer naar een Nokia kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zojuist een A1 nieuw uit de verpakking gehaald, Android 8 stond er al op. Beveiligings update van mei geïnstalleerd, en toen een bootloop.

Ik krijg hem niet uit en kom ook niet in boot menu omdat hij te kort aan is voordat ie al weer uit komt (Power + volume up). Wel kom ik in fastboot (Power + volume down). Hier kan ik alleen niets.

Krijg het toestel ook niet uit, lijkt erop dat de bootloop door gaat totdat de batterij leeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:07
Timo002 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:35:
Ik krijg hem niet uit en kom ook niet in boot menu omdat hij te kort aan is voordat ie al weer uit komt (Power + volume up). Wel kom ik in fastboot (Power + volume down). Hier kan ik alleen niets.
Met fastboot kun je in ieder geval pogen te flashen en/of userdata wipen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Thralas schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:48:
[...]

Met fastboot kun je in ieder geval pogen te flashen en/of userdata wipen...
Hoe dan precies? Via pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:54:
[...]

Nou, niet mee gaan klooien, zou ik zeggen. Lijkt me toch dat je hier wel garantie op hebt?!
Daar dacht ik ook aan. Als ik via de telefoon zelf kan herstellen en opnieuw kan beginnen wil ik het wel proberen. Maar ga niet met m’n PC aan de slag. Net nieuw, dus ie gaat morgen zo weer retour denk ik. Wel vervelend dat ik hem niet uit krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumsgabbertje
ik heb sinds de update naar 8.1.0 diverse vastlopers gehad, apps die freezen,alleen een reboot hielp anders was toestel niet meer te gebruiken, meer mensen dit soort problemen gehad ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:07
Timo002 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:49:
[...]

Hoe dan precies? Via pc?
Yes.

Wat je sowieso even kunt proberen is om het boot slot te veranderen.

fastboot getvar current-slot
fastboot --set-active=a/b

Volgens mij kan 't ook in een keer:

fastboot --set-active=other

Android update als 't goed is enkel het 'andere' slot, het origineel zou het dus gewoon nog moeten doen. Al zou je zeggen dat hij vanzelf terugvalt als het booten faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumsgabbertje
Thralas schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:35:
[...]

Yes.

Android update als 't goed is enkel het 'andere' slot, het origineel zou het dus gewoon nog moeten doen. Al zou je zeggen dat hij vanzelf terugvalt als het booten faalt.
nee,niet via de pc,gewoon in het dagelijkse gebruik,ik ga het proberen,dank voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Thralas schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:35:
[...]
Yes.

Geen succes helaas.

Nog geprobeerd om met fastboot een factory reset te doen, maar dat werkt helaas ook niet.
./fastboot erase userdata
******** Did you mean to fastboot format this ext4 partition?
Erasing 'userdata'                                 FAILED (remote: device is locked. Cannot erase)
Finished. Total time: 0.040s

Dat wordt een retourtje dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
mokumsgabbertje schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:12:
ik heb sinds de update naar 8.1.0 diverse vastlopers gehad, apps die freezen,alleen een reboot hielp anders was toestel niet meer te gebruiken, meer mensen dit soort problemen gehad ?
Die update is ook teruggetrokken vanwege diverse bugs. Mensen die al geüpdate hebben zitten dus mooi met de gebakken peren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:54

red bull

Keeps me awake !

HallonRubus schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:34:
[...]

Die update is ook teruggetrokken vanwege diverse bugs. Mensen die al geüpdate hebben zitten dus mooi met de gebakken peren.
Ik heb de update en vind het reuze meevallen... smsjes kwijt, maar die gebruikte ik toch niet.. verder nog geen problemen ondervonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 12:31
red bull schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:17:
[...]

Ik heb de update en vind het reuze meevallen... smsjes kwijt, maar die gebruikte ik toch niet.. verder nog geen problemen ondervonden..
Hier hetzelfde. In mijn SMS geschiedenis stonden alleen maar 2 factor authenticatie codes, dus dat is absoluut niet erg dat dat weg is. Andere problemen heb ik nog niet ervaren. Maar hopelijk is er voor de mensen die dat wel hebben, snel een nieuwe update die dat gaat verhelpen.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Safetynet test haalt m'n toestel niet maar daar kwam ik achter door het te testen. Netix en bankieren doen het gewoon, ook geen sms gewist. Verder wel een strakke, stabiele update imo, 't is niet alsof m'n toestel nu kreupel is. De volgende patch komt vanzelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Buiten dat mijn SMS'jes gewist zijn, heb ik geen problemen.
De rest lijkt het allemaal gewoon te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
HallonRubus schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:34:
[...]

Mwa, de tot-nu-toe gevonden bugs lijken mij nou ook weer niet zo erg. Overigens is dit wel de reden waarom ik een update niet meteen installeern. Het is niet voor het eerst dat Xiaomi een update intrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
Wel vreemd dat de beveiligingsupdate nog steeds van mei is terwijl bij de Nokia 5 van mijn man daarnet een update naar juli is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
karine1 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:18:
Wel vreemd dat de beveiligingsupdate nog steeds van mei is terwijl bij de Nokia 5 van mijn man daarnet een update naar juli is gedaan.
Na de update naar 8.1 is beveiligingsupdate hier naar 5 juni gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Maar die update naar 8.1 gaat niet vanzelf en staat los van de google beveiligingsupdate toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
karine1 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:36:
Maar die update naar 8.1 gaat niet vanzelf en staat los van de google beveiligingsupdate toch ?
Niet perse, als Xiaomi kiest om de Juli patch samen te bundelen met 8.1 kun je dat niet als losse update met 8.0 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ok, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
Luinwethion schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:56:
[...]

Niet perse, als Xiaomi kiest om de Juli patch samen te bundelen met 8.1 kun je dat niet als losse update met 8.0 krijgen.
Je bedoelt de juni patch, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
JohnBlutarski schreef op zondag 8 juli 2018 @ 06:18:
[...]

Je bedoelt de juni patch, neem ik aan?
Jup, I had 5 juli in je post gelezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:07
Wat is eigenlijk de functie van 2 rom / boot slots?

[ Voor 7% gewijzigd door pennywiser op 08-07-2018 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
pennywiser schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:08:
Wat is eigenlijk de functie van 2 rom / boot slots?
Tldr: Dat de één wordt geüpdatet terwijl de ander actief is. Scheelt enorm veel offline tijd (lange reboot) bij updates. Daarnaast zou ie automagisch het andere stot (oude rom) kunnen booten wanneer de update mislukt is. Langer verhaal hier.

- edit - iets heel anders:

Xiaomi Mi A1 will get official Lineageos 15.1 on Tuesday link

[ Voor 13% gewijzigd door Chris.nl op 08-07-2018 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-09 10:38
Vraagje: als ik kijk bij sommige review filmpjes van de camera, dan merk ik dat het geluid erg slecht is. Is dit mogelijk bij een update opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:07
Chris.nl schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:40:
[...]

Tldr: Dat de één wordt geüpdatet terwijl de ander actief is. Scheelt enorm veel offline tijd (lange reboot) bij updates. Daarnaast zou ie automagisch het andere stot (oude rom) kunnen booten wanneer de update mislukt is. Langer verhaal hier.

- edit - iets heel anders:

Xiaomi Mi A1 will get official Lineageos 15.1 on Tuesday link
Gaat Lineage dan ook gebruik maken van de 2 boot slots, tijdens ota updates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
pennywiser schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:08:
[...]

Gaat Lineage dan ook gebruik maken van de 2 boot slots, tijdens ota updates?
Ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Lijkt me wel, een recovery partitie is er simpelweg niet.

https://www.xda-developer...-b-devices-moto-z2-force/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

fub

Het valt me op dat mijn A1 weigert te roamen op mijn Simyo abbo (ben nu in Denemarken), ook al heb ik bij de betreffende SIM card de optie 'Roaming: connect to data services when roaming' aan staan. Ook aan de Simyo kant zou alles goed moeten staan.
Mis ik iets? Wat zijn jullie ervaringen met roamen binnen Europa met de A1?
(Kan natuurlijk ook aan Simyo liggen, maar het zou ook kunnen dat ik nog iets met het toestel moet doen om het werkend te krijgen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Geen problemen gehad met data-roaming op de A1.
(1 sim / Simpel / Griekenland & Turkije)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

fub schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:31:
Het valt me op dat mijn A1 weigert te roamen op mijn Simyo abbo (ben nu in Denemarken)
Apn gecheckt?

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Nu online

fub

Ja, die heb ik gechecked en ingesteld. Biedt geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Afgelopen weekend in Belgie geen problemen, via Simpel en de Mi A1. Maar met mijn vorige telefoon met Simyo was het 2x een flink gezeur, van alles geprobeerd. Pas na het resetten van de verbinding (doet Simyo) werkt het ineens weer, maar toen was mijn vakantie al bijna om.
Lijkt me eerder een Simyo dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumsgabbertje
Het valt me op dat mijn A1 weigert te roamen op mijn Simyo abbo (ben nu in Denemarken), ook al heb ik bij de betreffende SIM card de optie 'Roaming: connect to data services when roaming' aan staan. Ook aan de Simyo kant zou alles goed moeten staan.
(Kan natuurlijk ook aan Simyo liggen, maar het zou ook kunnen dat ik nog iets met het toestel moet doen om het werkend te krijgen.)
met mi a1 en Tele2 en Ben in spanje en belgie geweest,geen problemen gehad, ligt waarschijnlijk aan simyo(??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Zojuist is de eerste build van LineageOS verschenen:
https://download.lineageos.org/tissot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hoe zijn de ervaringen met het gebruik va 2 simkaarten? Het hoefde van mij nooit zo, maar toch zie ik er nu wel voordelen van om mij zakelijke en prive simkaart tegelijkertijd te gebruiken in het toestel. Zijn er ook nadelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Binnetie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:51:
Hoe zijn de ervaringen met het gebruik va 2 simkaarten? Het hoefde van mij nooit zo, maar toch zie ik er nu wel voordelen van om mij zakelijke en prive simkaart tegelijkertijd te gebruiken in het toestel. Zijn er ook nadelen?
Werkt prima! Enige nadeel is 2 whatsapps, ik gebruik de clone GBWhatsapp hiervoor.. Sinds een paar updates kun je ook per contact instellen welke default simkaart hij moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat is interessant. Op mijn zakelijke simkaart heb ik geen Whatsapp, anders krijg ik nooit meer rust.
Ik krijg er per maand een vergoeding als ik besluit om dit te doen. Mijn zakelijke telefoon kan ik dan weer inzetten voor collega's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 12:14
Staat buitenland aan in je Simyo abonnement?
Kun je checken via de Simyo-app -> instellingen -> Internet en bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-09 10:38
Is na een update het probleem met de slechte videorecord audio opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik moest in de Simyo app nog even internet in Nederland aanzetten en de juiste apn installeren. De apn die standaard aan stond werkte niet. Daarna werkte Simyo prima in België en Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Nu online

fub

Inmiddels ben ik weer terug in Nederland, dus ik kan niks meer uittesten. Maar ja, ik heb alle instructies op de Simyo site gevolgd: APN, instellingen, etc etc etc. Werkte dus allemaal niet -- niet in Duitsland en niet in Denemarken.
Misschien maar eens een mailtje die kant op sturen. In ieder geval bemoedigend om te horen dat het roamen met de A1 niet het probleem blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:14
https://www.x-kom.pl/p/43...a2-lite-4-64gb-black.html

Poolse retailer heeft de Mi A2 online gezet. Is dus de Redmi 6 Pro met Android One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

dimmak schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:49:
https://www.x-kom.pl/p/43...a2-lite-4-64gb-black.html

Poolse retailer heeft de Mi A2 online gezet. Is dus de Redmi 6 Pro met Android One.
Ik zou bijna die willen halen als opvolger. Zeker als deze ook in het rood uit komt :$

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
Dat is de 'Lite' variant (staat er ook gewoon bij). De A2 zal hoogstwaarschijnlijk gebaseerd zijn op de Mi 6X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik vind het wel storend dat die nog groter wordt :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
De Mi A2 is t.o.v. de Mi A1 naar alle waarschijnlijkheid inderdaad weer wat groter.

De Mi A1 vind ik te groot, maar zoals eerder geschreven,
na alles te hebben gewogen, (destijds) het ideale totaal pakket (telefoon + Android One + prijs).

Android One vind ik naast het 4G bereik, het minste aan de Mi A1.
Xiaomi is relatief traag met updates en regelmatig sluipt er een foutje in.

Ik heb ook ervaring met Xiaomi's eigen MIUI en aan alles merk je dat Android One aan de zijlijn staat.
De fouten die je tegenkomt; als het kwijt raken van alle sms'jes na het uitvoeren van een upgrade liggen zo voor de hand.

Die moet je haast wel tegenkomen bij een test traject.
Als je zulke elementaire zaken mist, dan heeft het er alle schijn van dat er erg weinig tijd en energie in gestopt wordt.

Samenvattend.
Ik vind de opvolger van de Mi A1, de Mi A2 te groot.
Ik vraag me af hoe serieus Xiaomi Android One neemt en vind dit toch wel een puntje.

Dat brengt mij op het punt dat ik verder zal gaan kijken bij een eventuele opvolging.

Nokia bevalt mij de laatste tijd steeds meer in positieve zin van het woord.
De focus ligt daar op Android One, aangezien alle smartphone toestellen die uitkomen op Android One draaien.

Daarnaast heeft men tijdens de afgelopen MWC aangekondigd, dat de bestaande toestellen (3,5,6,7,8) ook op Android One overgaan. (Deze toestellen draaien ipc al op Android One zonder logo).

Wat ik bij vriendinnen zie is dat Nokia erg snel updated, soms zelfs daags na Google.
Ok Nokia is duurder en hardware matig krijg je minder.

Echter software is anno 2018 een erg belangrijke factor.

Resumerend. Eerlijk is eerlijk ik had meer verwacht van Xiaomi's Android One.
Om een voorbeeld te noemen. Het is immers al ruim een half jaar geleden dat Android 8.1 Oreo uitkwam.
We gaan nu richting de 8 maanden.

De 8.1 Oreo update is teruggetrokken en als ik kijk naar de 8.0 update die ook werd terug getrokken en maanden later weer werd vrijgegeven. Zijn we nog wel even zoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

kelly.hipolito schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:29:

Resumerend. Eerlijk is eerlijk ik had meer verwacht van Xiaomi's Android One.
Eigenlijk kan ik mij hierbij aansluiten. De rest van je verhaal ook wel. Het is veel toestel voor weinig geld en je krijgt wel bovengemiddeld veel updates. Alleen lijkt het echt alsof je een proefpersoon bent voor dit programma voor ze. Nauwelijks communicatie erover vanuit Xiaomi. Wat je aangeeft is precies het probleem. Er is ook niets over

Het is absoluut niet een slecht toestel en een groot deel van de problemen heb ik geen last van. 4G is echt perfect. Batterijduur is redelijk. Het is niet een slecht toestel. Alleen Android One en Xiaomi zie je duidelijk dat de concurrentie zoals Nokia het beter doet daarmee. Daar willen mensen echt wel een beetje meer voor geven.

Voor de rest weet ik nog niet. Als de toestellen straks in leuke kleurtjes te halen zijn haal ik die :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
Nokia bevalt mij de laatste tijd steeds meer in positieve zin van het woord. De focus ligt daar op Android One, aangezien alle smartphone toestellen die uitkomen op Android One.

Daarnaast heeft men tijdens de afgelopen MWC aangekondigd, dat de bestaande toestellen (3,5,6,7,8) ook op Android One overgaan. (Deze toestellen draaien ipc al op Android One zonder logo).

Wat ik bij vriendinnen zie is dat Nokia erg snel updated, soms zelfs daags na Google.
Ok Nokia is duurder en hardware matig krijg je minder.

Echter software is anno 2018 een erg belangrijke factor.

Edit: hierboven is een quote

De verwachting is dat de A2 een stuk(je) duurder zal worden dan de A1? Dan zou je, als je naar ongeveer gelijke prijzen bekijkt, hem dan moeten gaan vergelijken met de Nokia 6 (2018), toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Volgens mij mag je de A2 vergelijken met de Nokia 7+ (gezien die waarschijnlijk dezelfde processor hebben)
Dan betaal je globaal zo'n €100 meer voor NFC en iets meer zekerheid van maandelijkse patches, terwijl de A1 het imo ook niet belabberd doet, maar ik zit nu dan ook 'probleemloos' op Android 8.1 juni patch...

[ Voor 49% gewijzigd door Chris.nl op 13-07-2018 13:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand een idee hoe het met de update staat? Na het terugtrekken van de 8.1-update vind ik het stil.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• David13
De 8.1 update is weer hervat, inclusief de Juli security patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
David13 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:16:
Thnx voor de tip! Geïnstalleerd. Helaas nog geen VoLTE bij Vodafone zoals tijdens 8.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
David13 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:16:
Ik wacht het wederom even een paar dagen af. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
pven schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:22:
[...]

Ik wacht het wederom even een paar dagen af. ;)
Je bent wederom een wijs man. Bij deze update blijft de notificatieled constant branden tijdens screen off. Kost amper extra accu vergeleken bij een knipperende led en ik stoor me er niet aan, maar daar denken anderen wellicht anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Chris.nl schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 03:06:
[...]

Je bent wederom een wijs man. Bij deze update blijft de notificatieled constant branden tijdens screen off. Kost amper extra accu vergeleken bij een knipperende led en ik stoor me er niet aan, maar daar denken anderen wellicht anders over.
Het is elke keer wel weer wat.. safety net test gaat nu wel goed... Krijg er een early adopter gevoel van.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumsgabbertje
ja,juli update loopt nu binnen,hopelijk beter dan de juni update

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Chris.nl schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:44:
[...]

Thnx voor de tip! Geïnstalleerd. Helaas nog geen VoLTE bij Vodafone zoals tijdens 8.0.
voor VoLTE/ HD Voice schijnt *#*#86583#*#* in je dialer de oplossing te zijn.. bij mij werkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

red bull schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:45:
[...]

voor VoLTE/ HD Voice schijnt *#*#86583#*#* in je dialer de oplossing te zijn.. bij mij werkt het!
Bij mij gaf ie aan dat ie "was disabled" staat ie nu op enabled dan?

En wat houd het precies in? Heb T-Mobile overigens..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
[...]

Thnx... Het werkt inderdaad, VoLTE instellingen zijn weer zichbaar en hij schakelt nu niet terug naar 2/3G tijdens het bellen. d:)b

-edit-

Hmz.. Dat de notificatieled nu constant blijft branden ipv knippert is wel onhandig tijdens het opladen (omdat ie dan ook constant brand).

[ Voor 17% gewijzigd door Chris.nl op 17-07-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
Chris.nl schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:58:
[...]

Thnx... Het werkt inderdaad, VoLTE instellingen zijn weer zichbaar en hij schakelt nu niet terug naar 2/3G tijdens het bellen. d:)b

-edit-

Hmz.. Dat de notificatieled nu constant blijft branden ipv knippert is wel onhandig tijdens het opladen (omdat ie dan ook constant brand).
Heb net de update gedownload en de notificatieled gaat gewoon aan bij het opladen en uit als ik de oplader er af haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
JohnBlutarski schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:15:
[...]

Heb net de update gedownload en de notificatieled gaat gewoon aan bij het opladen en uit als ik de oplader er af haal
Klopt.. maar bij een notificatie gaat de led nu ook constant branden (bij scherm uit). Dus hoe zie je dan dat je een notificatie hebt tijdens het opladen? Normaal knipperde ie dan...

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 18-07-2018 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
JohnBlutarski schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:15:
[...]

Gaat er volgens mij meer om dat je bij berichten geen knipperend ledje meer hebt, maar een constant brandende led. hierdoor valt tijdens het opladen niet te zien of je een berichtje hebt. Tenminste, mij viel het op dat het ledje bij een notificatie, zonder aan de spanning te hangen, een constant brandende led toont en geen knipperende meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
YdieresiS schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:18:
[...]

Gaat er volgens mij meer om dat je bij berichten geen knipperend ledje meer hebt, maar een constant brandende led. hierdoor valt tijdens het opladen niet te zien of je een berichtje hebt. Tenminste, mij viel het op dat het ledje bij een notificatie, zonder aan de spanning te hangen, een constant brandende led toont en geen knipperende meer.
Dat leek in eerste instantie inderdaad ook bij mij het geval te zijn. Inmiddels gebeurt er niks meer bij een notificatie en gaat hij alleen aan en uit bij het opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
JohnBlutarski schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:27:
[...]

Dat leek in eerste instantie inderdaad ook bij mij het geval te zijn. Inmiddels gebeurt er niks meer bij een notificatie en gaat hij alleen aan en uit bij het opladen.
Een reboot zou dat (totaal niet werkende notificatieled) moeten verhelpen. Topic erover op XDA.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 18-07-2018 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
Chris.nl schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:38:
[...]

Een reboot zou dat (totaal niet werkende notificatieled) moeten verhelpen. Topic erover op XDA.
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 19:25
[...]

Holyshit, dit werkt ook op het kpn netwerk _/-\o_ _/-\o_ .
Net mijn eerste HD voice gesprek gehad in combinatie met VoLTE. Werkt echt perfect en super blij mee. Zeer goeie gesprek kwaliteit en lekker snelle gesprek opbouw.

[ Voor 12% gewijzigd door White_Collar op 18-07-2018 20:18 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 10:37
Misschien een stomme vraag maar is dit toestel altijd nog de moeite waard of komt er snel een opvolger aan met Android One?

Laat maar, zie al dat de A2 in preorder te krijgen is:

https://androidworld.nl/nieuws/xiaomi-mi-a2-kopen/

[ Voor 32% gewijzigd door Jassy op 18-07-2018 20:42 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 19:02
Vandaag voor 't eerst een Mi A1 gezien, ben echt positief verrast. Besteld voor een kennis en even geconfigureerd. Prima schermhelderheid, robuust metalen behuizing, een wat groter scherm is eigenlijk gewoon een verademing. Heb zelf al weer jaren een iphone, (en dus ook jaren geen android ervaring) maar overweeg m'n 6S te gaan vervangen door een Mi A2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeka
  • Laatst online: 09:51

jeka

Support your local club.

monsieurpinot schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:51:
Heb zelf al weer jaren een iphone, (en dus ook jaren geen android ervaring) maar overweeg m'n 6S te gaan vervangen door een Mi A2.
Het is idd een prima toestel. Ik weet niet hoe goed de camera van de A2 gaat worden maar die van de A1 is wel een stap terug vergeleken met je 6S.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 19:02
jeka schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:19:
[...]

Het is idd een prima toestel. Ik weet niet hoe goed de camera van de A2 gaat worden maar die van de A1 is wel een stap terug vergeleken met je 6S.
Yes, dat is wel m'n grootste twijfel en daarom bestel ik voor mezelf ook niet de A1 (naast dat ik de aspect ratio van de Mi A2 of Note 5 aantrekkelijker vind). Ben inderdaad benieuwd wat de camera van de A2 doet. Maar dit was voor iemand die (bijna) nooit foto's maakt. Dan vraag ik me tegenwoordig af waarom je überhaupt een duurdere phone zou aanschaffen :-).

[ Voor 4% gewijzigd door monsieurpinot op 19-07-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

July update is er (1,1gb)

Android 8.1

[ Voor 23% gewijzigd door Meneer iCy op 19-07-2018 20:29 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Dankzij Treble is Android P nu ook al geport naar de Xiaomi Mi A1. Hier lees je hoe. Er zijn natuurlijk nog wel wat bugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
Is er al een MI A2 topic? Je kunt ze al preorderen bij Banggood.

Xiaomi Mi A2 Lite
Xiaomi Mi A2 32GB
Xiaomi Mi A2 64GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
Zie op BangGood 3 verschillende A2 versies en 2 verschillende A2 Lite versies staan. Xiaomi pakt flink uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumsgabbertje
JohnBlutarski schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:10:
[...]

Zie op BangGood 3 verschillende A2 versies en 2 verschillende A2 Lite versies staan. Xiaomi pakt flink uit!
https://www.aliexpress.co...ae803_2&priceBeautifyAB=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb de update er nu een paar dagen op staan. Volgens mij werkt deze prima. (Na de update heb ik een extra herstart gedaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Doet jullie Google timeline het nog sinds de juli update? De Maps app heeft nog toestemming maar ik zie niets sinds de update. Ik heb de telefoon en maps diverse malen herstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
TheZeroorez schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:54:
Doet jullie Google timeline het nog sinds de juli update? De Maps app heeft nog toestemming maar ik zie niets sinds de update. Ik heb de telefoon en maps diverse malen herstart.
Ik zie dingen die van vandaag zijn, lijkt goed te werken dus.

De rit gisteravond naar huis staat er ook goed in (inclusief een tussenstop).

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 23-07-2018 16:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
pven schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:10:
[...]

Ik zie dingen die van vandaag zijn, lijkt goed te werken dus.

De rit gisteravond naar huis staat er ook goed in (inclusief een tussenstop).
thanks. Ik heb nog even verder gekeken en heb het probleem gevonden: Ik heb thuis nog een android toestel liggen met hetzelfde primaire Google account. Tijdens de up dat is de location history instelling gewisseld naar dit andere toestel. Dat toestel staat uit dus er was niets bekend. Ik heb dit teruggezet op het juiste toestel en het werkt nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarown2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 09:14
Mooi dat de theming in 8.1 met de achtergrondfoto meerkleurt.

Verder dacht ik dat het mogelijk zou zijn om de Google search bar van het homescreen te verwijderen, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Jarown2 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:31:
Mooi dat de theming in 8.1 met de achtergrondfoto meerkleurt.

Verder dacht ik dat het mogelijk zou zijn om de Google search bar van het homescreen te verwijderen, maar helaas.
Dat is waarom ik de Nova Launcher gebruik. Die search bar neemt me te veel ruimte van het homescreen in. Ik heb toch liever zelf de keuze of ik dat ding wil gebruiken ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Fuck telefoon laten vallen en natuurlijk mijn scherm stuk... Wat zal ik doen? goedkoop ander toestel kopen of zelf proberen scherm te vervangen?

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
jeka schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:33:
Fuck telefoon laten vallen en natuurlijk mijn scherm stuk... Wat zal ik doen? goedkoop ander toestel kopen of zelf proberen scherm te vervangen?
Ik zou voor de Mi A2 lite gaan... Gelikt scherm met notch, 4000mAh, Snapdragon 625. Alleen jammer dat die weer microUSB heeft. Scherm zelf vervangen moet ook te doen zijn, zoek ff in dit topic naar een ervaring.

[ Voor 10% gewijzigd door Chris.nl op 24-07-2018 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Chris.nl schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:19:
[...]

Ik zou voor de Mi A2 lite gaan... Gelikt scherm met notch, 4000mAh, Snapdragon 625. Alleen jammer dat die weer microUSB heeft. Scherm zelf vervangen moet ook te doen zijn, zoek ff in dit topic naar een ervaring.
Allebei natuurlijk... Zelf nieuwe scoren, oude repareren en verkopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Thnx voor de reacties. Ik heb een nieuw scherm besteld. Probeer deze wel zelf te vervangen.
En anders maar weer verder kijken.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
jeka schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:28:
Ik heb een nieuw scherm besteld.
Uit nieuwsgierigheid: wat kost zo'n nieuw scherm?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• David13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-08 11:14

Barryke

blauw

pven schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:57:
Uit nieuwsgierigheid: wat kost zo'n nieuw scherm?
Ik had er enkele weken terug een gekregen van aliexpress voor €19,61 inclusief frame en postkosten. Dat is wel zo makkelijk voor die 8 euro meer, anders maak ik het nieuwe scherm nog stuk. Let er op dat bijv. de 2 stickers die de batterij vasthouden al aangebracht zijn op het frame, ik zag er veel verkocht worden zonder.

Error 304: Please hit any user to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Iemand bekend met roaming problemen ivm de Mi A1? Ik ben in het buitenland en hij pakt vrijwel nergens 3G of 4G. Heel soms even als ik handmatig een provider selecteer.

Mobiele netwerken, roaming, etc staat aan. Ook een R van roaming maar geen internet. Ik dacht dat het misschien aan de provider (Youfone) lag maar met mijn kaartje in een andere telefoon werkt het wel. In Nederland geen problemen mee.

Zeer vervelend dat ik nu onderweg geen internet heb en de oorzaak onduidelijk is. Hopelijk weet iemand een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
.GoO schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:44:
Iemand bekend met roaming problemen ivm de Mi A1? Ik ben in het buitenland en hij pakt vrijwel nergens 3G of 4G. Heel soms even als ik handmatig een provider selecteer.

Mobiele netwerken, roaming, etc staat aan. Ook een R van roaming maar geen internet. Ik dacht dat het misschien aan de provider (Youfone) lag maar met mijn kaartje in een andere telefoon werkt het wel. In Nederland geen problemen mee.

Zeer vervelend dat ik nu onderweg geen internet heb en de oorzaak onduidelijk is. Hopelijk weet iemand een oplossing.
Misschien staan er in de andere telefoon andere APN instellingen voor Youfone? Heb dat eens gehad toen had ik zelfs in NL geen internet. In het buitenland gaat het hier prima. Vooral op het drie landen punt. Sms'jes voor België en Duitsland ontvangen die dag.
Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic
- Rooten, flashen en custom ROM's: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's