Ik heb een Belgisch provider en kom wekelijks in Nederland en Duitsland overal heb ik 4g
De APN settings zijn in die telefoon voor Ben maar toch werkt het prima. Alle APN settings wel geprobeerd inmiddels, maakt geen verschil.Binnetie schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:05:
[...]
Misschien staan er in de andere telefoon andere APN instellingen voor Youfone? Heb dat eens gehad toen had ik zelfs in NL geen internet. In het buitenland gaat het hier prima. Vooral op het drie landen punt. Sms'jes voor België en Duitsland ontvangen die dag.
Gekke is dat hij soms wel heel even 3G pakt, nooit 4G overigens. Dan na een minuut ofzo is het signaal weer weg.
Snap er echt niks van. Ook niet of het nu een hardware probleem is of iets in de settings. Het laatste kan ik me bijna niet voorstellen, maar het is wel vreemd dat het dus soms wel werkt. Of dat duidt misschien juist op een hardware probleem.
Heb even zitten zoeken in dit topic, maar dit specifieke probleempje kom ik volgens mij niet tegen: het lukt mij namelijk niet het geluid bij de notificaties van WhatsApp uit te zetten. Dit kan op 2 manieren natuurlijk (in de app zelf en in het notificatiecentrum).
Het normale volume van WhatsApp lijkt in ieder geval mee te gaan met het belvolume (dus belvolume uit = geen geluidsnotificaties in WA).
Echter, als ik beide opties (instellingen in app en in notificatiecentrum) op geluid uit zet, komen er alsnog geluidsnotificaties. Sowieso worden de instellingen in het notificatiecentrum telkens teruggezet. Iemand dit ook tegengekomen? Oplossing kan natuurlijk zijn een beltoon te uploaden die geen geluid geeft, maar goed dat is niet zo'n mooie.
Instellingen in WA zelf:

instellingen in notificatiecentrum (deze springen dus telkens terug):
Het normale volume van WhatsApp lijkt in ieder geval mee te gaan met het belvolume (dus belvolume uit = geen geluidsnotificaties in WA).
Echter, als ik beide opties (instellingen in app en in notificatiecentrum) op geluid uit zet, komen er alsnog geluidsnotificaties. Sowieso worden de instellingen in het notificatiecentrum telkens teruggezet. Iemand dit ook tegengekomen? Oplossing kan natuurlijk zijn een beltoon te uploaden die geen geluid geeft, maar goed dat is niet zo'n mooie.
Instellingen in WA zelf:

instellingen in notificatiecentrum (deze springen dus telkens terug):

[ Voor 25% gewijzigd door monsieurpinot op 29-07-2018 21:15 ]
Ik had dus ook hetzelfde probleem met roaming: het werkte nl. gewoon niet. Alle instellingen doorgelopen en correct ingesteld, maar niks hielp. Niet in Duitsland en niet in Denemarken....GoO schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 02:23:
Snap er echt niks van. Ook niet of het nu een hardware probleem is of iets in de settings. Het laatste kan ik me bijna niet voorstellen, maar het is wel vreemd dat het dus soms wel werkt. Of dat duidt misschien juist op een hardware probleem.
Verwijderd
@red bull ik heb dit zojuist gedaan ! Heb Tele2 nu staat er voor mijn 4G HD, neem aan dat het dus werkt ?
Volgens mij wel... ik heb de tip ook slechts eerlijk gepikt....Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:34:
@red bull ik heb dit zojuist gedaan ! Heb Tele2 nu staat er voor mijn 4G HD, neem aan dat het dus werkt ?
Jup, als ie HD ziet betekent dit dat je VoLTE kan bellen. Je zal ook zien dat je met 4G verbonden blijft tijdens een gesprek ipv terug te klappen naar 2/3G.Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:34:
Hoi, mag ik even wat simpels vragen over LTE banden?
Ben total noob dus ff simpel houden....
Heeft de A1 ook beide wifi 2.4 en 5ghz, en daarnaast LTE-A oftewel geschikt voor 4G+ oftewel 2CA?
(als ik internet goed begrijp is dat belangrijk voor de toekomst, hihi)
Ik zit bij T-Mobile (900, 1800, 2600ghz). Kan echt nergens officieel de LTE banden van het toestel vinden, raar hé. Xiaomi zelf geeft op hun website alleen maar B1,3,5,40 en41? Kan je dan beter 100% vertrouwen op gsmarena?
En als ja vandaag een model uit 2017 koopt, wordt die dan door belsimpel al volledig geüpdate tot nu toe met alle patches, of krijg je een model dat al langer op de plank ligt en waar je zelf aan de slag moet? Of doet de telefoon dat automatisch als ie aan gaat? En zal Belsimpel wel zeker het goede global model leveren of kan ik beter naar een specifiek ean nummer vragen, en zo ja welke? Volgens de specs online bij belsimpel zijn ze namelijk allemaal hetzelfde en verschilt alleen de kleur. Ik wil graag een 4/64GB in rose of goud.
Advies?
Heeft de A1 ook beide wifi 2.4 en 5ghz, en daarnaast LTE-A oftewel geschikt voor 4G+ oftewel 2CA?
Ik zit bij T-Mobile (900, 1800, 2600ghz). Kan echt nergens officieel de LTE banden van het toestel vinden, raar hé. Xiaomi zelf geeft op hun website alleen maar B1,3,5,40 en41? Kan je dan beter 100% vertrouwen op gsmarena?
En als ja vandaag een model uit 2017 koopt, wordt die dan door belsimpel al volledig geüpdate tot nu toe met alle patches, of krijg je een model dat al langer op de plank ligt en waar je zelf aan de slag moet? Of doet de telefoon dat automatisch als ie aan gaat? En zal Belsimpel wel zeker het goede global model leveren of kan ik beter naar een specifiek ean nummer vragen, en zo ja welke? Volgens de specs online bij belsimpel zijn ze namelijk allemaal hetzelfde en verschilt alleen de kleur. Ik wil graag een 4/64GB in rose of goud.
Advies?
Net mijn scherm vervangen. Klein uurtje mee bezig geweest. Prima te doen.jeka schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:28:
Thnx voor de reacties. Ik heb een nieuw scherm besteld. Probeer deze wel zelf te vervangen.
En anders maar weer verder kijken.
FCG
Xiaomi geeft nog meer banden aan op hun site:rubys schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:58:
Hoi, mag ik even wat simpels vragen over LTE banden?
Advies?
https://www.mi.com/en/mi-a1/specs/
De A1 ondersteunt alle banden in Nederland, dus dit gaat prima werken.
Als je de telefoon koopt, kan het inderdaad zijn dat deze al een tijdje op de plank ligt. Zelf zou ik juist hopen dat belsimpel geen updates heeft gedaan, dat zou namelijk betekenen dat ze hem uit de doos hebben gehad en je weet dan niet wat er allemaal mee gebeurd is. Zelf zou ik een gesealde doos willen en zelf de updates uitvoeren. De updates gaan automatisch, maar kan je bij de instellingen ook zelf uitvoeren. Heel veel komt daar niet bij kijken, gewoon het scherm volgen en de rest gaan vanzelf.
Voor zo ver ik weet zijn er geen verschillende uitvoeringen van de A1 (behalve in kleur), maar dit kan ik niet verifieren op dit moment. Als je wel bij belsimpel besteld, mag je er vanuit gaan dat je een toestel besteld die werkt op de Nederlandse markt en als dit niet het geval is heb je in ieder geval het gemak van Nederlandse garantie (Belsimpel is daar ook wel goed in).
Latin capital letter y with diaeresis
Omdat ik in de opening geen verwijzingen zie naar iets van een garantie topic hoop ik dat ik dit hier mag plaatsen, zo nee dan hoor ik het graag.
Mijn zoon heeft een A1 en die is helaas gevallen. De 'gewone' reparatie winkeltjes (iig in binnenstad amersfoort). Geven aan geen onderdelen te hebben. Weten jullie wellicht een adres of winkel keten waar ik ermee terecht zou kunnen? Het betreft (at first glance) alleen een schermbreuk.
Het liefst wel een brick n mortar store. Mag in regio Amersfoort, Almere en Amsterdam zijn. Alvast bedankt.
Mijn zoon heeft een A1 en die is helaas gevallen. De 'gewone' reparatie winkeltjes (iig in binnenstad amersfoort). Geven aan geen onderdelen te hebben. Weten jullie wellicht een adres of winkel keten waar ik ermee terecht zou kunnen? Het betreft (at first glance) alleen een schermbreuk.
Het liefst wel een brick n mortar store. Mag in regio Amersfoort, Almere en Amsterdam zijn. Alvast bedankt.
10 second ninja DONE
Zelf doen? Koste mij 40 euro en een uurtje werk.Sagat schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:17:
Omdat ik in de opening geen verwijzingen zie naar iets van een garantie topic hoop ik dat ik dit hier mag plaatsen, zo nee dan hoor ik het graag.
Ik heb deze video gevolgd.
FCG
------------------------------------------------Hi,YdieresiS schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 07:30:
[...]
Xiaomi geeft nog meer banden aan op hun site:
https://www.mi.com/en/mi-a1/specs/
De A1 ondersteunt alle banden in Nederland, dus dit gaat prima werken.
Als je de telefoon koopt, kan het inderdaad zijn dat deze al een tijdje op de plank ligt. Zelf zou ik juist hopen dat belsimpel geen updates heeft gedaan, dat zou namelijk betekenen dat ze hem uit de doos hebben gehad en je weet dan niet wat er allemaal mee gebeurd is. Zelf zou ik een gesealde doos willen en zelf de updates uitvoeren. De updates gaan automatisch, maar kan je bij de instellingen ook zelf uitvoeren. Heel veel komt daar niet bij kijken, gewoon het scherm volgen en de rest gaan vanzelf.
Voor zo ver ik weet zijn er geen verschillende uitvoeringen van de A1 (behalve in kleur), maar dit kan ik niet verifieren op dit moment. Als je wel bij belsimpel besteld, mag je er vanuit gaan dat je een toestel besteld die werkt op de Nederlandse markt en als dit niet het geval is heb je in ieder geval het gemak van Nederlandse garantie (Belsimpel is daar ook wel goed in).
Bedankt ik heb je link gevolgd!
Maar daar staat toch niet precies wat ik bevestigd zou willen zien.
Op GSMarena zocht ik op LTE-A en daar staat deze tekst voor dit toestel: HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A (2CA) Cat6 300/50 Mbps Dat LTE-A en Cat6 en hoger betekend dat ie klaar is voor de snellere toekomst van 4G+ etc. Maar deze info wordt niet bevestigd op de site van Xiaomi.
Ook staat er op gsmarena bij de wifi dat ie dual-band heeft, maar ook dat zie ik op de website van Xiaomi niet terug. GSMarena is mn betrouwbare bron, maar als het erop aan komt check ik het graag met de site van de leverancier zelf. En wat ik zoek komt nou net niet overeen pff
Weet iemand het zeker of dit dual-band wifi en 4G+ heeft? Staat dit in het boekje wat je erbij krijgt bijvoorbeeld?
grtjs
2,4Ghz en 5Ghz wifi zit erop. Het 4G+ icoontje heb ik nog nooit gezien maar ik vind 4G vlot zat qua probleemloos HDfilmpjes kunnen streamen dus, 'k maak me er niet echt druk om.
Kan zijn dat de chipset wel 4G+ ondersteunt maar Xiaomi die licentie niet afgenomen heeft, dus je blijft steken op 4G. 'k Heb me er niet in verdiept en 't kan me eerlijk gezegd ook niets schelen. Dat dit toestel blijkbaar wel VoLTE en VoWiFi ondersteunt is imo al een meevaller, ook dat is nergens toegezegd.
'k Verwacht nog probleemloos zo'n 2 jr met dit toestel te kunnen doen (of ik dat ga doen is iets anders).
Kan zijn dat de chipset wel 4G+ ondersteunt maar Xiaomi die licentie niet afgenomen heeft, dus je blijft steken op 4G. 'k Heb me er niet in verdiept en 't kan me eerlijk gezegd ook niets schelen. Dat dit toestel blijkbaar wel VoLTE en VoWiFi ondersteunt is imo al een meevaller, ook dat is nergens toegezegd.
'k Verwacht nog probleemloos zo'n 2 jr met dit toestel te kunnen doen (of ik dat ga doen is iets anders).
Thanks! Denk dat ik idd wel moet, want inmiddels van 2 bedrijfjes een 120 euro prijsopgaaf gekregenjeka schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:09:
[...]
Zelf doen? Koste mij 40 euro en een uurtje werk.
Ik heb deze video gevolgd.
[video]

verklaring is dat het scherm vastzit aan de gpu waardoor beiden vervangen moeten worden.
Ik kijk je filmpje even door en bepaal dan wat ik ga doen, als ik de reparatie niet zie zitten dan maar
de defecte xiao mi hier op V&A (leuk voor de handige tweakert) en dan maar een andere tel bestellen.
120 euro rep kosten weg voor mij iig niet op tegen de kosten van een andere exemplaar.
10 second ninja DONE
Van de week mijn Oneplus One vervangen met de M1 A1.
Toch wel groot verschil, veel apps naast elkaar kunnen draaien en draait als een zonnetje.
Dus ik kan er weer een paar jaar tegen aan
Toch wel groot verschil, veel apps naast elkaar kunnen draaien en draait als een zonnetje.
Dus ik kan er weer een paar jaar tegen aan
Misschien een beetje voorbarig, maar is er al iets bekend over of de MI A1 een update naar Android Pie krijgt?
Ik heb een hele berg posts verplaatst naar: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen.
Bijna zeker van wel, de vraag is alleen wanneer. Zag ergens dat alle Android One toestellen voor het eind van de herfst Android P zouden krijgen maar eind dit jaar lijkt me zeker wel haalbaar.agoNITE schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:25:
Misschien een beetje voorbarig, maar is er al iets bekend over of de MI A1 een update naar Android Pie krijgt?
Toen de Mi A1 beschikbaar kwam was zelfs de toezegging dat ie 'als één van de eerste toestellen' P zal krijgen. Nu is die toezegging betrekkelijk als we kijken hoe snel O kwam, maar P zullen ze uiteindelijk zeker krijgen.HallonRubus schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:59:
[...]
Bijna zeker van wel, de vraag is alleen wanneer. Zag ergens dat alle Android One toestellen voor het eind van de herfst Android P zouden krijgen maar eind dit jaar lijkt me zeker wel haalbaar.
Nog meer mensen met het volgende issue en evt een oplossing:
A1 doet alles goed, alleen bellen met headsetje geeft een onprettig, te luid volume op de laagste stand.
Het balkje 'Bellen' lijkt ook niet verder dan 20% te kunnen zakken...
A1 doet alles goed, alleen bellen met headsetje geeft een onprettig, te luid volume op de laagste stand.
Mijn vrouw heeft dat zonder headset, ik krijg het niet zachter.forzav schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:53:
Nog meer mensen met het volgende issue en evt een oplossing:
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Dit probleem had ik ook en wat bij mij werkt is hem eerst harder zetten en dan zachter. Is een bug denk ik.pven schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:39:
[...]
Mijn vrouw heeft dat zonder headset, ik krijg het niet zachter.
De bug met het blijven branden van de led notificatie is nog niet opgelost toch? Normaal komt zo halverwge de maand de maandpatch uit, mogelijk dat het daar in gefixed wordt?
Meestel komt de patch in het laaste deel / week van de maand, wanneer je je daarop de instelt is 't wachten iets minder zuur. Inderdaad mogelijk dat het daarin gefixt wordt.Binnetie schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:43:
De bug met het blijven branden van de led notificatie is nog niet opgelost toch? Normaal komt zo halverwge de maand de maandpatch uit, mogelijk dat het daar in gefixed wordt?
Ik heb er volgens mij geen last van. Heb je na de patch al eens herstart? (Ik zie dat mijn A1 nu 28 dagen niet herstart is.Binnetie schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:43:
Sinds de laatste patch werken de notificaties iets beter bij mij. Van PostNL krijg ik notificaties, van PushBullet nog steeds niet. Nou zou dat ook door een applicatie-update kunnen komen, ik weet dat niet zeker. Verder crasht Squla iedere keer als er een berichtje binnen komt.
Maar goed: * pven en vrouw zijn nog steeds happy met de A1
Dat heb ik een aantal keer gedaan, maar helaas werkt dit niet.pven schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:28:
[...]
Ik heb er volgens mij geen last van. Heb je na de patch al eens herstart? (Ik zie dat mijn A1 nu 28 dagen niet herstart is.)
Sinds de laatste patch werken de notificaties iets beter bij mij. Van PostNL krijg ik notificaties, van PushBullet nog steeds niet. Nou zou dat ook door een applicatie-update kunnen komen, ik weet dat niet zeker. Verder crasht Squla iedere keer als er een berichtje binnen komt.
Maar goed: * pven en vrouw zijn nog steeds happy met de A1
Van de week krijg ik ook een pushbericht binnen van PostNL maar daarna niet meer, terwijl er wel post was. Ook push notificaties voor de Marktplaats app werken niet. Ik ontvang dan ineens een mailtje dat ik een reactie heb. Heb de patch van 1 juli.
Hier hetzelfde probleem gehad met Youfone als provider, in ons geval stonden er voor de APN's twee verschillende standaard in de telefoon, de telefoon stond ingesteld op "KPN/HI 4G LTE mobiel internet" nadat we de andere APN hebben geselecteerd (KPN/HI mobiel Internet) had de telefoon gewoon 3G verbinding in Luxemburg..GoO schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 02:23:
[...]
De APN settings zijn in die telefoon voor Ben maar toch werkt het prima. Alle APN settings wel geprobeerd inmiddels, maakt geen verschil.
Gekke is dat hij soms wel heel even 3G pakt, nooit 4G overigens. Dan na een minuut ofzo is het signaal weer weg.
Het gaat hier wel om een Youfone abonnement waar standaard geen 4g data in zit, dus vind ik het erg vreemd dat de data in Nederland wel heeft gewerkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Gerwinnn op 18-08-2018 15:23 ]
Ik heb het eens opgezocht: bij zowel de PostNL- als marktplaats-app lijkt het er sterk op dat na een bepaalde update de notificaties weer wel werken. Voor PushBullet is dat niet het geval. Voor Squla ben ik aan het mailen met hun support.Binnetie schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:40:
[...]
Dat heb ik een aantal keer gedaan, maar helaas werkt dit niet.
Van de week krijg ik ook een pushbericht binnen van PostNL maar daarna niet meer, terwijl er wel post was. Ook push notificaties voor de Marktplaats app werken niet. Ik ontvang dan ineens een mailtje dat ik een reactie heb. Heb de patch van 1 juli.
Was bij mij ook, maar die had ik er al uit gehaald. Het is wel beter geworden toen ik de wifi had uitgeschakeld. Toen had ik opeens op veel plekken wel weer 3G/4G signaal. Wanneer wifi stond ingeschakeld had ik geen signaal, ook niet wanneer ik niet verbonden was met een wifi netwerk.Gerwinnn schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:21:
[...]
Hier hetzelfde probleem gehad met Youfone als provider, in ons geval stonden er voor de APN's twee verschillende standaard in de telefoon, de telefoon stond ingesteld op "KPN/HI 4G LTE mobiel internet" nadat we de andere APN hebben geselecteerd (KPN/HI mobiel Internet) had de telefoon gewoon 3G verbinding in Luxemburg.
Het gaat hier wel om een Youfone abonnement waar standaard geen 4g data in zit, dus vind ik het erg vreemd dat de data in Nederland wel heeft gewerkt.
Lijkt sterk op een bug in de telefoon.
Dat is inderdaad heel vreemd gedrag van de telefoon, hier hebben wij er gelukkig geen last van..GoO schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:53:
[...]
Was bij mij ook, maar die had ik er al uit gehaald. Het is wel beter geworden toen ik de wifi had uitgeschakeld. Toen had ik opeens op veel plekken wel weer 3G/4G signaal. Wanneer wifi stond ingeschakeld had ik geen signaal, ook niet wanneer ik niet verbonden was met een wifi netwerk.
Lijkt sterk op een bug in de telefoon.
Gisteren merkte ik dat mijn autoradio via de bluetooth verbinding geen muziek bestanden meer ziet staan op mijn mi A1.
De mappen zouden leeg zijn.
Echter staan deze nog steeds vol muziek.
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
De mappen zouden leeg zijn.
Echter staan deze nog steeds vol muziek.
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Augustus update komt nu bij mijn binnen 474.4 mb
Mooi, de notificatieled bug is gefixt.red bull schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:28:
Augustus update komt nu bij mijn binnen 474.4 mb
Ik controleerde per toeval met de hand of er een update was. Hij had vandaag automatisch gecontroleerd (toevallig een uurtje terug) en nu komt de update binnen.
Heeft iemand anders ook issue's sinds de 8.1 update met een hotspot op te zetten? Kan sinds de 8.1 update geen werkende hotspot opzetten. De client krijgt dan wel een connectie, maar geen internet.
Augustus update lost dit niet op namelijk. Provider is KPN.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Geen last van... APN settings nagekeken?icy schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:05:
Heeft iemand anders ook issue's sinds de 8.1 update met een hotspot op te zetten? Kan sinds de 8.1 update geen werkende hotspot opzetten. De client krijgt dan wel een connectie, maar geen internet.
Ja, heb KPN als netwerk. Heb het truukje door de settings weg te halen bij APN Type ook al geprobeer, maar zonder succes.red bull schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:22:
[...]
Geen last van... APN settings nagekeken?
Overigens heeft Hollands Nieuwe er ook last van (vodafone). Zit iets in het toestel, maar wat
[ Voor 15% gewijzigd door Meneer iCy op 24-08-2018 08:34 ]
Hier ook geen last met hotspot met laptop en Vodafone, werkt prima.
Kan het zijn dat alleen mensen die dual-sim gebruiken er last van hebben? Hier alles prima met 1 vodafone sim in gebruik.
@icy top dat je er ook een topic op XDA over hebt gemaakt. Hier gaan we er waarschijnlijk niet uitkomen... Wat gebeurt er wanneer je slechts 1 sim in het toestel hebt?
@icy top dat je er ook een topic op XDA over hebt gemaakt. Hier gaan we er waarschijnlijk niet uitkomen... Wat gebeurt er wanneer je slechts 1 sim in het toestel hebt?
[ Voor 53% gewijzigd door Chris.nl op 24-08-2018 10:56 ]
Met een single sim (dus dual uitgezet) werkt het wel.Chris.nl schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:52:
Kan het zijn dat alleen mensen die dual-sim gebruiken er last van hebben? Hier alles prima met 1 vodafone sim in gebruik.
Hier dual sim maar geen probleem met hotspot, afgelopen week veelvuldig nog gebruikt zowel in NL alsmede in buitenland.
Sim 1 = KPN welke ook data bundel heeft
Sim 2 = Vodafone
Sim 1 = KPN welke ook data bundel heeft
Sim 2 = Vodafone
Gebruik je beide sims voor data, of slechts één? Kan je misschien nog troubleshooten door Mobiele Data op 1 sim uit te schakelen, onder Instellingen->Netwerk&Internet->Mobiel netwerk->Simkaartssleuf x....icy schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:00:
[...]
Met een single sim (dus dual uitgezet) werkt het wel.
Misschien praat ik nu flauwekul hoor, 'k heb geen 2 sims om zelf e.e.a. te testen.
[ Voor 20% gewijzigd door Chris.nl op 24-08-2018 11:27 ]
Weet iemand hoe je de resolutie van de camera kan verlagen ?.
Piet.
Piet.
Ik lees nog niemand hier die sinds de laatste update problemen heeft met browsen (internet). Geen enkele browser (Firefox of Chrome) opent nog pagina's bij mij. Ik krijg bij elke website die ik probeer te openen de melding "Beveiligde verbinding mislukt"
Voor zover ik me kan herinneren werkte dit prima, tot ik de update uitvoerde.
Nog meer mensen hier last van? En nog belangrijker, heeft iemand hier een oplossing voor?
Internet in het algemeen werkt wel op de telefoon, want alles wat in een andere app dan een browser gebeurt, werkt gewoon prima: WhatsApp, Twitter en allerlei andere apps.
Voor zover ik me kan herinneren werkte dit prima, tot ik de update uitvoerde.
Nog meer mensen hier last van? En nog belangrijker, heeft iemand hier een oplossing voor?
Internet in het algemeen werkt wel op de telefoon, want alles wat in een andere app dan een browser gebeurt, werkt gewoon prima: WhatsApp, Twitter en allerlei andere apps.
[ Voor 16% gewijzigd door Jewwy0211 op 27-08-2018 23:31 . Reden: Aanvulling. ]
@Jewwy0211 Werkt prima bij mij. Heb je hier via wifi en 4g last van?
Via beiden, ook als ik gebruik maak van WiFi op mijn werk. Dat is dus juist het vreemde. Zeker omdat het in alle apps wel werkt, maar alleen niet met het daadwerkelijke browsen.pven schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:32:
@Jewwy0211 Werkt prima bij mij. Heb je hier via wifi en 4g last van?
@Jewwy0211
Heb je de gegevens al een keer gewist?
Zoek de browsers op in de Instellingen> Apps en meldingen en ga bij de desbetreffende browser naar 'Opslagruimte' en vervolgens 'Gegevens wissen'.
Zoek de browsers op in de Instellingen> Apps en meldingen en ga bij de desbetreffende browser naar 'Opslagruimte' en vervolgens 'Gegevens wissen'.
Net geprobeerd voor Firefox, maar het werkt nog steeds niet. Na het wissen van de gegevens krijg ik de melding dat ik me kan aanmelden bij Firefox met mijn eigen account, maar als ik dat probeer, dan krijg ik de melding dat er geen internet-verbinding is. Open ik vervolgens mijn Twitter-app en ververs ik mijn timeline, krijg ik netjes Tweets van een paar seconden geleden te zien.David13 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:42:
@Jewwy0211
OK, net Firefox helemaal verwijderd en opnieuw toegevoegd en die lijkt nu wel weer goed te werken.
Probleem is alleen dat ik Chrome niet kan verwijderen en opnieuw installeren.
Ik heb voor Chrome alle gegevens gewist, alle updates verwijderd, maar dat werkt niet.
Ik heb voor Chrome alle gegevens gewist, alle updates verwijderd, maar dat werkt niet.
Heb je misschien een app geïnstalleerd die de internet toegang blokkeert per app (browsers/Chrome in dit geval)?Jewwy0211 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:55:
OK, net Firefox helemaal verwijderd en opnieuw toegevoegd en die lijkt nu wel weer goed te werken.
Misschien Chrome Beta installeren en gebruiken? Vind deze sowieso sneller en soepeler werken dan gewone ChromeJewwy0211 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:55:
🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB
Nee, ik heb maar heel weinig geïnstalleerd en zeker niet recent.agoNITE schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:04:
[...]
Heb je misschien een app geïnstalleerd die de internet toegang blokkeert per app (browsers/Chrome in dit geval)?
Is een idee, maar niet echt een oplossing.Alexo schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:14:
[...]
Misschien Chrome Beta installeren en gebruiken? Vind deze sowieso sneller en soepeler werken dan gewone Chrome
[ Voor 31% gewijzigd door Jewwy0211 op 28-08-2018 09:45 ]
Herkent iemand dat bij het ophangen van een gesprek (rode knop) ook de bovenste rand van het scherm (tijd, batterij etc.) rood gekleurd blijft? Gebeurd eigenlijk alleen als ik zelf actief ophang en verdwijnt pas na opnieuw opstarten toestel.
Ik heb het even met de voicemail geprobeerd... ik zie helemaal geen rode balk.. alleen met accu besparing. Mijn dialer app is wel gek wit na een update van een week of 2 geleden.sambalbaj schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:34:
Herkent iemand dat bij het ophangen van een gesprek (rode knop) ook de bovenste rand van het scherm (tijd, batterij etc.) rood gekleurd blijft? Gebeurd eigenlijk alleen als ik zelf actief ophang en verdwijnt pas na opnieuw opstarten toestel.
klopt heb ik ook gehad, dan druk je tijdens het bellen per ongeluk met je oor op de accu besparing en dan krijg je die rode balk te ziensambalbaj schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:34:
,echt hinderlijk, bel dus nu vaak via de speaker.Is dus geen software fout maar gewoon ff op het accu bespaarstand symbool klikken en het is weer weg, herstart is dus niet nodig, succes
Volgens mij is die ellende met die sensor tijdens het bellen nog steeds niet opgelost?
Ik heb twee dingen die mij storen bij de A1:
• dat mijn telefoon piepjes geeft bij het bellen (die sensor dus)
• dat de notificaties niet altijd binnen komen, en na een herstart dan weer wel
Ik heb twee dingen die mij storen bij de A1:
• dat mijn telefoon piepjes geeft bij het bellen (die sensor dus)
• dat de notificaties niet altijd binnen komen, en na een herstart dan weer wel
Meer mensen die nu de augustus update binnen hebben en last hebben dat applicaties er way te vroeg worden uitgegooid waardoor bij dingen als whatsapp en telegram de berichten in 1x binnenkomen als bulk ipv bericht per bericht (waardoor er ook een uur tussen kan zitten)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Nee, totaal geen last van... Klinkt vervelend!Touchdomex schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:38:
Meer mensen die nu de augustus update binnen hebben en last hebben dat applicaties er way te vroeg worden uitgegooid waardoor bij dingen als whatsapp en telegram de berichten in 1x binnenkomen als bulk ipv bericht per bericht (waardoor er ook een uur tussen kan zitten)
PS5
Heb dit probleem wel vaker gehad, alleen toen heb ik simpel gezegd de telefoon vervangen omdat er toen ook meer dingen mankeerde. Alleen nu met 4GB ram zou het niet een issue moeten zijn meer.kernie schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:24:
[...]
Nee, totaal geen last van... Klinkt vervelend!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Iemand de september update al binnen?
Bij mij wordt er nog geen september update aangeboden, ik heb de update van augustus als laatste update. Is er al wat bekend over de releasedatum van de september update dan?JohnBlutarski schreef op woensdag 12 september 2018 @ 00:55:
Iemand de september update al binnen?
Latin capital letter y with diaeresis
Las op het forum van de A2 dat verschillende personen daar op hun A2 de september update binnen hadden gekregenYdieresiS schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:06:
[...]
Bij mij wordt er nog geen september update aangeboden, ik heb de update van augustus als laatste update. Is er al wat bekend over de releasedatum van de september update dan?
Las net op het forum van de A2 wederom dat de september update er voor de A2 is. De A1 zal dan hopelijk toch niet lang op zich wachten...sambalbaj schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:32:
Ondertussen 10 dagen verder en er wordt bij handmatig zoeken nog geen september update weergegeven.
@sambalbaj
Als je echt zo updategeil bent kun je beter LineageOS flashen, die heeft altijd een paar dagen na de Pixels de laatste security patch.
Als je echt zo updategeil bent kun je beter LineageOS flashen, die heeft altijd een paar dagen na de Pixels de laatste security patch.
De A1 van mijn vrouw laat ongeveer een dag na een herstart geen notificaties meer horen, trillen werkt wel. Iemand die dit herkent? Ik heb al van alles gerprobeerd met die notificaties, maar het geluid komt dan niet terug. En na een herstart is het er vervolgens weer voor ongeveer een dag.
Updategeil? Nou nou...David13 schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:03:
@sambalbaj
Ik ben hem aan het downloaden. Gaat enorm traag ...
Is het met de update verholpen? Ik kan het sowieso niet reproduceren.pven schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:14:
De A1 van mijn vrouw laat ongeveer een dag na een herstart geen notificaties meer horen, trillen werkt wel. Iemand die dit herkent? Ik heb al van alles gerprobeerd met die notificaties, maar het geluid komt dan niet terug. En na een herstart is het er vervolgens weer voor ongeveer een dag.
Yoah maar werkt wel, heb hier geen problemen verder ermee nu na het installeren.pven schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:41:
Ik ben hem aan het downloaden. Gaat enorm traag ...
Zij heeft nog niet geupdate, ik wel.Chris.nl schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:56:
[...]
Is het met de update verholpen? Ik kan het sowieso niet reproduceren.
Misschien voor de zekerheid ook de automatische regels van 'niet storen' checken.pven schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:47:
[...]
Zij heeft nog niet geupdate, ik wel.Dit weekend die van haar maar eens bijwerken, wordt vervolgd.
Ik heb nooit spellcheck aanstaan bij mijn Gboard keyboard. Maar na een update stond opeens spellcheck aan. Niet super irritant, want ik kon het wel weer uitzetten. Maar is dit ook gebeurd bij anderen?
Of heb ik in mijn slaap per ongeluk spellcheck aangezet?
Volgens mij heb ik dat na iedere update van Gboard.patkick schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:34:
Ik heb nooit spellcheck aanstaan bij mijn Gboard keyboard. Maar na een update stond opeens spellcheck aan. Niet super irritant, want ik kon het wel weer uitzetten. Maar is dit ook gebeurd bij anderen?
Ik had het 'trillen' van het toetsenbord uitgezet, stond ook weer aan...pven schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:39:
[...]
Volgens mij heb ik dat na iedere update van Gboard.
kan iemand helpen, ik vind nergens iets terug over het volgende...
als ik een oproep binnen krijg via mijn 2de sim krijg ik geen beller weergave maar enkel het nummer. Is dit aan te passen en indien ja... HOE?
als ik een oproep binnen krijg via mijn 2de sim krijg ik geen beller weergave maar enkel het nummer. Is dit aan te passen en indien ja... HOE?
www.weefab.com
October 2018 security update is binnen. Update size van 238.6 MB.
Ben de update nu aan het downloaden.
Die zag ik niet aankomen! Snel deze maand.patkick schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:07:
October 2018 security update is binnen. Update size van 238.6 MB.
Gisteren na mijn october security update kreeg ik dit alweer. Alleen is nu haptische feedback(Trillen bij het typen) aangezet. En dat zonder een vinkje in de settings dat het is aangezet.pven schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:39:
[...]
Volgens mij heb ik dat na iedere update van Gboard.
Opnieuw niet echt een probleem, gezien ik het kon verhelpen door de settings te veranderen.
EDIT: Ik weet niet zeker of ik een Gboard update kreeg, volgens mij niet. Ik zal het zo even checken.
EDIT2: In mijn app update lijst (geschiedenis van 3 dagen) staat er geen Gboard. Ik zit nu echt te denken dat de security update mijn Gboard settings heeft veranderd.
[ Voor 23% gewijzigd door AustinRivers op 19-10-2018 10:58 ]
Ja dit heb ik al een hele tijd als ik de telefoon heb gereboot. Krijg ik 4 meldingen achter elkaar van Indisch en Pinyin... zo raar. Hoe kan ik dit fixen?kootje70 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:13:
Sinds de vorige update vraagt Gboard mijn toestemming om de taal te veranderen naar Indisch...
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Zal wel de gebruikte compiler (gcc) zijn die een prerelease is.sambalbaj schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:54:
Klopt het dat de kernel een prerelease is?
Zou er ooit nog een echte update komen? Eentje die het probleem met die sensor tijdens het bellen fixt, of die de ellende met niet getoonde notificaties fixt, of zo ...
.@XiaomiIndia is apparently testing Android Pie build on its Android One powered #MiA1, according to this Geekbench listing.
— Saurabh Charde (@SaurabhCharde) 20 oktober 2018
And as far as the numbers goes, it seems well optimised since it's not significantly different from the 8.1 Oreo build. pic.twitter.com/FvBldLTm3l

[ Voor 15% gewijzigd door Chris.nl op 20-10-2018 11:59 ]
Ik herken dit niet, ik heb wel die taal pakketen allemaal gedisabled heb er toch niets aan.Vis schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:51:
[...]
Ja dit heb ik al een hele tijd als ik de telefoon heb gereboot. Krijg ik 4 meldingen achter elkaar van Indisch en Pinyin... zo raar. Hoe kan ik dit fixen?
Wellicht dat dit de meldingen laat verdwijnen.
Heb het opgelost door deze link te volgen:koesie schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:31:
[...]
Ik herken dit niet, ik heb wel die taal pakketen allemaal gedisabled heb er toch niets aan.
Wellicht dat dit de meldingen laat verdwijnen.
https://en.miui.com/thread-3653282-1-1.html
Gewoon vanuit de Play Store de betreffende talen verwijderen ... Geen idee waarom ze überhaupt geïnstalleerd waren ofzo.. blijft toch een China product hè Xiaomi 😄
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Goeie morgen allen,
gisteren heb ik mijn A1 van amazon.de voor 195 ontvangen. Meteen geupdate (1 gig) naar de nieuwste stand en daarna meteen factory reset. Moet nog alles instellen maar dat doe ik later, mijn huidige telefoon (wileyfox swift 2+) voldoet eigenlijk prima, maar de batterij is na bijna 2 jaar versleten.
Mijn eerste indruk is erg goed, mooie telefoon en niet te groot, daar was ik bang voor.
Ik hou jullie op de hoogte.
gisteren heb ik mijn A1 van amazon.de voor 195 ontvangen. Meteen geupdate (1 gig) naar de nieuwste stand en daarna meteen factory reset. Moet nog alles instellen maar dat doe ik later, mijn huidige telefoon (wileyfox swift 2+) voldoet eigenlijk prima, maar de batterij is na bijna 2 jaar versleten.
Mijn eerste indruk is erg goed, mooie telefoon en niet te groot, daar was ik bang voor.
Waarom heb je niet voor iets meer geld de opvolger, de A2 gekocht? Puur uit nieuwsgierigheidZawaponga schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:02:
Goeie morgen allen,
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Grrrrr, fantastische GSM voor die prijs maar sinds ik hem gekocht heb op regelmatige basis geen data verbinding... Krijg ik steeds een kruisje te zien bij het icoontje staan, maar Whatsapp berichten, e-mails krijg ik wel nog binnen. Wil ik dan de brower opstarten is er geen dataverbinding, wil ik zoeken op Spotify is er ook geen verbinding, Facebook wil ook niet refreshen. Echte oplossing om dan het probleem op te lossen is er niet, gewoon wachten tot het terug wel werkt.
Dit komt toch enkele keren per week voor...
Iemand dezelfde ervaringen? Ik maak gebruik van dual-sim maar daar ligt het niet aan.
Iemand dezelfde ervaringen? Ik maak gebruik van dual-sim maar daar ligt het niet aan.

Heb je toevallig KPN? Mij valt op dat KPN het blijkbaar wat moeilijk heeft met de 4G van de A1.Stancke schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:12:
Grrrrr, fantastische GSM voor die prijs maar sinds ik hem gekocht heb op regelmatige basis geen data verbinding... Krijg ik steeds een kruisje te zien bij het icoontje staan, maar Whatsapp berichten, e-mails krijg ik wel nog binnen. Wil ik dan de brower opstarten is er geen dataverbinding, wil ik zoeken op Spotify is er ook geen verbinding, Facebook wil ook niet refreshen. Echte oplossing om dan het probleem op te lossen is er niet, gewoon wachten tot het terug wel werkt.
[Afbeelding]
Heb twee Belgische providers (Orange & Mobile Vikings) in m'n telefoon zitten.pven schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:28:
[...]
Heb je toevallig KPN? Mij valt op dat KPN het blijkbaar wat moeilijk heeft met de 4G van de A1.
Meerdere redenen, de A2 heeft geen headphone jack, is ietsjes groter, niet veel maar toch. De A2 kan minder lang op een volle accu. Voor de rest heeft de a2 betere specs, maar die zijn minder interessant voor mij.Jassy schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:50:
[...]
Waarom heb je niet voor iets meer geld de opvolger, de A2 gekocht? Puur uit nieuwsgierigheid
Ik geef je geen ongelijk en an sich krijg je nog 2 jaar updates met dit toestel. Alleen nu zou ik voor de Mi A2 lite zijn gegaan, toch een geinig hip scherm met notch (al is dit persoonlijke voorkeur) en 4000mAh accu. Alleen jammer dat ie geen USB-C heeft (ontbreken NFC neem ik dan maar voor lief).Zawaponga schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:53:
[...]
Meerdere redenen, de A2 heeft geen headphone jack, is ietsjes groter, niet veel maar toch. De A2 kan minder lang op een volle accu. Voor de rest heeft de a2 betere specs, maar die zijn minder interessant voor mij.
Gast, had je mij dat niet eerder kunnen vertellen?Chris.nl schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:02:
[...]
Ik geef je geen ongelijk en an sich krijg je nog 2 jaar updates met dit toestel. Alleen nu zou ik voor de Mi A2 lite zijn gegaan, toch een geinig hip scherm met notch (al is dit persoonlijke voorkeur) en 4000mAh accu. Alleen jammer dat ie geen USB-C heeft (ontbreken NFC neem ik dan maar voor lief).
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic
- Rooten, flashen en custom ROM's: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic
- Rooten, flashen en custom ROM's: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's