Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Zawaponga schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:10:
[...]

Gast, had je mij dat niet eerder kunnen vertellen? ;) Dat is inderdaad een hele mooie telefoon, met zeer goeie specs. Misschien mijn volgende telefoon na de a1.
Tegen die tijd zou ik kijken naar de Mi A4 oid :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 17:04
Stancke schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:33:
[...]

Heb twee Belgische providers (Orange & Mobile Vikings) in m'n telefoon zitten.
Bij mij geen verbinding (soms) als ik de wifi aan heb staan. Dus als ik die uitzet, heb ik wel normaal verbinding.
Moet ik mezelf dus aanwennen om hem ook weer aan te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 12:14
Stancke schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:33:
[...]

Heb twee Belgische providers (Orange & Mobile Vikings) in m'n telefoon zitten.

kootje70 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:53:
[...]

Bij mij geen verbinding (soms) als ik de wifi aan heb staan. Dus als ik die uitzet, heb ik wel normaal verbinding.
Moet ik mezelf dus aanwennen om hem ook weer aan te zetten...
Voor beiden, kloppen de access point names (APN)?
Heb ik zelf wat problemen mee gehad, voornamelijk toen ik in het buitenland zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
pnoob schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:41:
[...]

Voor beiden, kloppen de access point names (APN)?
Heb ik zelf wat problemen mee gehad, voornamelijk toen ik in het buitenland zat.
Jep, reeds gecontroleerd. Ik heb het probleem ook niet altijd, neem een 2 à 3 keer per week. Blijft vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Soul__assasin schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:21:
kan iemand helpen, ik vind nergens iets terug over het volgende...

als ik een oproep binnen krijg via mijn 2de sim krijg ik geen beller weergave maar enkel het nummer. Is dit aan te passen en indien ja... HOE?
Sterker nog, ik heb sinds de laatste update af en toe dat m'n telefoon gaat, maar er niets op het scherm staat. Ook wanneer ik de telefoon app open zie ik niets. Pas wanneer er is opgehangen kan ik zien wie gebeld heeft, en terugbellen. Niet handig dit, meer mensen die dit herkennen?

Edit: na het verwijderen van data+cache van de 'Phone' app lijkt dit opgelost te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 05-11-2018 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziz.peace
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-10-2022
Na de november update gaat mijn telefoon wel aan maar dan kan ik niks meer doen. het beeld gaat de hele tijd aan/uit. wat moet ik doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:27
Aziz.peace schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:27:
Na de november update gaat mijn telefoon wel aan maar dan kan ik niks meer doen. het beeld gaat de hele tijd aan/uit. wat moet ik doen?
Hier hetzelfde probleem! :(

PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Factory reset...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-08 13:41
Ik heb hetzelfde probleem na de november update. Scherm schakelt continu aan/uit, waarna de telefoon na een tijdje reboot met de melding "Your data may be corrupt" en de suggestie om een factory reset te doen. Nog niet geprobeerd.

Op reddit wordt gemeld dat dit te maken heeft met NL taalinstelling. Een probleem wat ik wel eens eerder heb gezien bij Xiaomi.eu roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
Ik wacht nog even af... :F

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannus
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-02 00:34
Ik heb meerdere factory resets gedaan en het probleem blijft aanhouden.
Wel is het 1 keer gelukt en kon ik alles weer installeren, maar na een reboot weer hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Had een A2 met hetzelfde probleem, factory reset loste het op. Denk dat je weinig andere keuze hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:25
Daarom wacht ik altijd met updaten, ik hoop dat het snel wordt opgelost voor jullie. Hebben jullie geprobeert om dalvik/cache te wissen of wordt dat bij een factor reset automatisch gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jspt
https://www.reddit.com/r/...ty_update_is_out/e9a2b29/

Hier wordt gemeld dat het aan de SIM pin zou liggen. Proberen zonder SIM kaart op te starten zou ik zeggen (als ik hem eruit krijg :P).

[ Voor 5% gewijzigd door jspt op 08-11-2018 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mannus
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-02 00:34
Klopt idd zonder simkaart is dat probleem weg zoals het nu lijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Een fix is dat je de pincode beveiliging van de simkaart moet uitschakelen.... Moest een oud toestel zoeken om simpin uit te kunnen schakelen, maar gelukkig geen factory reset hoeven doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Chris.nl op 08-11-2018 13:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jspt
Ja, lijkt dus een issue te zijn voor alle Xiaomi Android One toestellen.

Oplossing lijkt dus of sim pincode uitschakelen of sim pin behouden en taal op Engels zetten (volgens xda).

Zal het vanavond eens proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door jspt op 08-11-2018 12:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kernie
FIX (met o.a. dank aan de link van jspt):

1. verwijder simkaart
2. telefoon start nu normaal op, verander taal naar English
3. breng simkaart in - reboot telefoon en alles werkt (voor sommige dus wel helaas nu enkel in het Engels.

* Zojuist getest, wanneer je de code van je simkaart verwijderd kan de taal weer op NL worden gezet en werkt de telefoon weer prima (ook na een reboot).

Bedankt allen voor de hulp! _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door kernie op 08-11-2018 12:58 ]

PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:07
Verdorie. Ik was beter eerst eens hier komen lezen voor ik de factory reset deed :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Horla schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:37:
Verdorie. Ik was beter eerst eens hier komen lezen voor ik de factory reset deed :-(
Idem....

Ach, schone lei beginnen is ook wel fijn. :+

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Idd |:(

Ik zat dinsdag in de wachtkamer van het ziekenhuis met m'n dochter. Te wachten op een telefoontje van de arts. En ineens telefoon uit en in een oneindige reboot loop. Exact het probleem zoals hierboven besproken. Uit totale paniek (want ik verwacht telefoontje) gauw gekozen voor factory reset zodat ik hopelijk in ieder geval weer kon bellen.

Maar ik ben dus sindsdien bezig om alles te herstellen... Wat een pain the ass 8)7

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marc-
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:46
Tja, newb als dat ik ben. Waar verander je de taal of waar verwijder je de pincode? Kan het gewoon niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 12:31
Hier gelukkig alles op Engels ingesteld met een Pin code. Hier werkt het dus nog wel.

Taal aanpassen:
Instellingen -> Systeem -> Talen en input (of iets soortgelijks in het Nederlands).

Sim pin verwijderen:
Instellingen -> beveiliging en locatie -> Sim Card lock (Nederlandse term weet ik zo niet) -> schuifje bij Lock Sim Card weghalen (ook Nederlandse term zo niet paraat).

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marc-
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:46
YdieresiS schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:05:
Hier gelukkig alles op Engels ingesteld met een Pin code. Hier werkt het dus nog wel.

Taal aanpassen:
Instellingen -> Systeem -> Talen en input (of iets soortgelijks in het Nederlands).

Sim pin verwijderen:
Instellingen -> beveiliging en locatie -> Sim Card lock (Nederlandse term weet ik zo niet) -> schuifje bij Lock Sim Card weghalen (ook Nederlandse term zo niet paraat).
Bedankt!

De taal aanpassing dacht ik dat deze alleen gold voor mijn toetsenbord. Deze stond op Nederlands en Engels en het verwijderen van Nederlands zorgde ervoor dat mijn telefoon naar Engels sprong.

Wat betreft de sim pin verwijderen werkt dit klaarblijkelijk alleen als de simkaart in de telefoon zit, dus vandaar dat ik deze niet zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
-Marc- schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:30:
[...]
Wat betreft de sim pin verwijderen werkt dit klaarblijkelijk alleen als de simkaart in de telefoon zit, dus vandaar dat ik deze niet zag.
Mocht je telefoon in een loop zitten kun je de pin wel via een andere telefoon verwijderen. Die pin zit echt op de simkaart zelf.

Dus of Engels instellen met pin (eventueel sim kaart uit telefoon halen en dan Engels instellen).
Of Nederlands instellen en geen pin (eventueel sim kaart in andere telefoon stoppen en daar de pin verwijderen).
Engels en geen pin instellen kan ook natuurlijk.

Dat zijn voor nu de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deakers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 16:16
Medetweakers,

ik heb op mijn A2 lite deze patch nog niet geinstalleerd.
Heb taal omgezet naar English (Netherlands).
Weet iemand al of ik de patch nu probleemloos kan installeren ?
en de vervolgvraag kan de taal hierna weer terug op nederlands ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Deakers schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:13:
Medetweakers,

ik heb op mijn A2 lite deze patch nog niet geïnstalleerd.
Heb taal omgezet naar English (Netherlands).
Weet iemand al of ik de patch nu probleemloos kan installeren ?
en de vervolgvraag kan de taal hierna weer terug op nederlands ?
Als ie op English staat, kun je probleemloos de Nov. update installeren. Optie 2: (vóórdat je de Nov. update installeert) Zet de pincode van je SIM card uit. Bij optie 2 kun je dus NL blijven gebruiken als systeemtaal :)

Voor de mensen die al in een bootloop zitten; haal de SIM eruit, start het toestel op en zet je systeemtaal op EN. Daarna dus evt. dezelfde opties als hierboven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
Geldt dit alleen voor de NL-taal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
kootje70 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 07:57:
Geldt dit alleen voor de NL-taal?
Geldt alleen als je Nederlands als taal hebt ingesteld en er een Pincode vergrendeling op je Sim kaart zit. Mocht je 1 van de twee ingrediënten niet hebben, dan heb je geen last van deze bootloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GirlKillu
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 10:26
Deze had de A2 zondag inderdaad al. Had hiervan al een melding voor gemaakt: https://en.miui.com/thread-4444344-1-1.html
Gek dat Xiaomi de update dan niet annuleert of fixt en dat er nu dus mensen de update nog blijven krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
GirlKillu schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:51:
Deze had de A2 zondag inderdaad al. Had hiervan al een melding voor gemaakt: https://en.miui.com/thread-4444344-1-1.html
Gek dat Xiaomi de update dan niet annuleert of fixt en dat er nu dus mensen de update nog blijven krijgen.
Indd bizar - m'n moeder heeft gister de update nog gewoon ontvangen... toestel was net binnen. Anderhalf uur aan de telefoon gezeten met haar om het te fixen, zij natuurlijk in paniek, mijn hemel wat was dat intensief :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GirlKillu
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 10:26
rickertsnaak schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:06:
[...]

Indd bizar - m'n moeder heeft gister de update nog gewoon ontvangen... toestel was net binnen. Anderhalf uur aan de telefoon gezeten met haar om het te fixen, zij natuurlijk in paniek, mijn hemel wat was dat intensief :+
Had maandagavond ook mijn moeder over de vloer :p Toen was de oplossing nog niet gekend, had na een tijdje toch ontdekt dat het zonder simkaart werkte en ze terug naar huis gestuurd. Mijn vrouw heeft dezelfde, maar die heeft hem nog niet binnen (heb ook niet manueel gecontroleerd) en gezegd het anders ook niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggioo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-12-2024
Bedankt aan diegenen die de oplossing van de bootloop postten!

Was effe schrikken!

Vraagje: kan je terug een pincode op je SIM zetten als je de november update installeerde (taal: NL)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Baggioo schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:59:
Bedankt aan diegenen die de oplossing van de bootloop postten!

Was effe schrikken!

Vraagje: kan je terug een pincode op je SIM zetten als je de november update installeerde (taal: NL)?
Volgens mij niet. Ik heb zojuist eens herstart en hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Vreemd, hier de pincode terug gezet na de update en niks aan het handje, draait als tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Nu moet ik wel zeggen dat ik factory reset heb gedaan ipv sim uitschakelen. Misschien dat het iets uitmaakt als je de sim lock uit zet, herstart en ze dan terug aan zet? Heb nu zelf juist de pincode uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:09
Dank voor de oplossingen die hier gepost zijn! Mijn vader meldde zich ineens met een toestel in bootloop. Nu tijdelijk even de PIN uitgeschakeld zodat hij het toestel in het Nederlands kan gebruiken. Zelf gebruik ik altijd Engels.

Wel een erg slordige bug in een officiële OTA update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Toch bijzonder dat deze update niet teruggetrokken of gefixed wordt.

Vanochtend de november update ontvangen, problemen geconstateerd en voor het uitvoeren van de factory reset maar even googlen. Waar moeten we dit bij Xiaomi melden om hier wel prio op te krijgen? Want niet iedereen zal naar een alternatief zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

snarf schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:32:
Toch bijzonder dat deze update niet teruggetrokken of gefixed wordt.

Vanochtend de november update ontvangen, problemen geconstateerd en voor het uitvoeren van de factory reset maar even googlen. Waar moeten we dit bij Xiaomi melden om hier wel prio op te krijgen? Want niet iedereen zal naar een alternatief zoeken...
Voor zover bekend is het probleem alleen in NL en in een specifieke combinatie van dingen... en een pin en de nederlandse taal ingesteld

Ben oprecht benieuwd of het veel mensen treft of niet. Aangezien het niet voor de rest van de landen is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:54
jeka schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:09:
[...]

Zelf doen? Koste mij 40 euro en een uurtje werk.
Ik heb deze video gevolgd.
[YouTube]
Hoi @jeka

Ik kwam deze post tegen. Mijn scherm heeft ook een barst en ik wil deze gaan vervangen. Deze video had ik ook gevonden, naast nog enkele anderen.

Ik ben wel benieuwd welk scherm jij hebt besteld: die van Honorbuy, of een ander exemplaar. Ali staat er vol mee, maar ik maak uit de reviews op dat de helderheid etc nogal kunnen variëren. Ben jij tevreden met de kwaliteit?

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 11:13

jeka

Support your local club.

bilgy_no1 schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:38:
[...]

Hoi @jeka

Ik kwam deze post tegen. Mijn scherm heeft ook een barst en ik wil deze gaan vervangen. Deze video had ik ook gevonden, naast nog enkele anderen.

Ik ben wel benieuwd welk scherm jij hebt besteld: die van Honorbuy, of een ander exemplaar. Ali staat er vol mee, maar ik maak uit de reviews op dat de helderheid etc nogal kunnen variëren. Ben jij tevreden met de kwaliteit?

Thanks!
Die van mij koste 40 euro op Ali.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dx9zr7k
Duurder dan de rest maar wel het originele scherm. Je krijgt er ook wat gereedschap bij maar de kwaliteit daarvan is slecht.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
jeka schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:29:
[...]

Die van mij koste 40 euro op Ali.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dx9zr7k
Duurder dan de rest maar wel het originele scherm. Je krijgt er ook wat gereedschap bij maar de kwaliteit daarvan is slecht.
Thanks! Dan beter twee tientjes meer uitgeven... inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sodium
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-05 11:13
Ik heb ze beide gekocht voor de telefoon van mijn dochter, de goedkope en de wat duurdere
de goedkope was na een week alweer defect telefoon was van de tafel afgegleden (doen telefoons bij ons wel vaker ) en direct was het scherm weer defect -- ook was me idd opgevallen dat het net leek of het was doffer was (minder contrast) en de digitizer werkte minder goed (bijvoorbeeld bij PokemonGo) toen de wat duurdere gekocht https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dqZ9WpW en deze is zoals aangegeven gelijk aan het origineel alles werkt weer naar behoren en hij is inmiddels al een paar keer gevallen zonder schade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
sodium schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:13:
Ik heb ze beide gekocht voor de telefoon van mijn dochter, de goedkope en de wat duurdere
de goedkope was na een week alweer defect telefoon was van de tafel afgegleden (doen telefoons bij ons wel vaker ) en direct was het scherm weer defect -- ook was me idd opgevallen dat het net leek of het was doffer was (minder contrast) en de digitizer werkte minder goed (bijvoorbeeld bij PokemonGo) toen de wat duurdere gekocht https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dqZ9WpW en deze is zoals aangegeven gelijk aan het origineel alles werkt weer naar behoren en hij is inmiddels al een paar keer gevallen zonder schade
Thanks! Heb diezelfde LT Pro bij deze aanbieder kunnen vinden voor $26 of zo. Meteen maar besteld. Hopelijk op tijd binnen voor de Kerstvakantie. Mooi klusje voor die donkere dagen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-09 13:20
Zondag een factory reset gedaan door die update, ik had gehoopt dat het een aangepaste update was, maar helaas. Nu de taal maar in het Engels gezet en het werkt weer als een zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kootje70
Sleeon schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:55:
Zondag een factory reset gedaan door die update, ik had gehoopt dat het een aangepaste update was, maar helaas. Nu de taal maar in het Engels gezet en het werkt weer als een zonnetje.
Als alles weer normaal draait, kan de taal dan weer naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

kootje70 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:57:
[...]

Als je nou eens terugleest zie je hierboven wisselende ervaringen. Probeer het gewoon uit, krijg je weer een bootloop? Simkaartje eruit, opstarten, taal op Engels, simkaartje er weer in...

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-09 13:20
kootje70 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:57:
[...]

Geen idee, laat hem wel in Engels. Maar als je je simcode eraf haalt, kan het weer in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
Zoiets zou toch niet mogen.
Was ook wel even paniek hier na eerst de update gedaan te hebben.
Pincode uitgezet en dan kan hij weer in het Nederlands.
Toch wel vreemd want wanneer hij helemaal uitstaat of ik herstart moet ik nog steeds mijn pincode ingeven.
Vraag me af of er nog wel een probleem is ?

[ Voor 30% gewijzigd door karine1 op 13-11-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 18:08
We
Sleeon schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:34:
[...]

Geen idee, laat hem wel in Engels. Maar als je je simcode eraf haalt, kan het weer in het Nederlands.
Als je hem weer aanzet de pin en opnieuw opstart kom je weer in de loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ik moet hier telkens de pin ingeven en toch start hij normaal op. En hij staat in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
karine1 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:47:
Zoiets zou toch niet mogen.
Was ook wel even paniek hier na eerst de update gedaan te hebben.
Pincode uitgezet en dan kan hij weer in het Nederlands.
Toch wel vreemd want wanneer hij helemaal uitstaat of ik herstart moet ik nog steeds mijn pincode ingeven.
Vraag me af of er nog wel een probleem is ?
Bedoel je dat je simpin hebt uitgeschakeld maar bij een reboot je beveiligingscode (pin of patroon) moet invoeren? Dat is normaal, want twee verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn telefoon staat op Engels, maar ik durf nog steeds niet te updaten.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Chris.nl schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:22:
[...]

Bedoel je dat je simpin hebt uitgeschakeld maar bij een reboot je beveiligingscode (pin of patroon) moet invoeren? Dat is normaal, want twee verschillende dingen.
Wanneer ik hem helemaal uitschakel of herstart moet ik pincode ingeven.
Wanneer ik hem gewoon aanzet uit standby moet ik vingerafdruk of andere code ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
karine1 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:35:
[...]

Wanneer ik hem helemaal uitschakel of herstart moet ik pincode ingeven.
Wanneer ik hem gewoon aanzet uit standby moet ik vingerafdruk of andere code ingeven.
Ik doelde op feit dat je na een reboot niet de eerste keer je vingerafdruk maar die andere code moet geven. Gokte dat je hierdoor misschien simpin en unlockcode door elkaar haalde.

Als je simpin hebt uitgeschakeld maar toch echt na een reboot je simpin moet invoeren, dan is er idd iets raars aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
pven schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:23:
Mijn telefoon staat op Engels, maar ik durf nog steeds niet te updaten.
Hier ook op Engels (en met sim pincode) en zonder problemen kunnen updaten. Je kunt nog zoeken naar de ervaringen on-line met de november update, maar de Engelse versie kent voor zo ver ik kan achterhalen geen ervaring brekende bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:27

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Staat de sim pin oplossing niet gewoon 1 pagina terug ?

jspt in "[Xiaomi Mi A1] Ervaringen & Discussie"

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
Dat klopt en op eerder pagina's wordt dit ook besproken (ligt er wel aan hoeveel posts je op 1 pagina laat weergeven), echter lijkt het erop dat het voor sommige mensen nog wat onduidelijk is.

Misschien goed om het dan toch nog maar één keer uit te werken (en de topic warning bij te werken met een linkje naar één van de uitleggen?):

Je hebt er alleen last van als je Nederlands en een SIM pincode hebt. Andere combinaties zijn niet bekend waarbij dit optreedt. Als je één van beide wijzigt (dus of andere taal dan Nederlands, of geen SIM pincode) dan heb je er geen last meer van.

Om mezelf nog een keer te herhalen (uit eerdere post):
Dus of andere taal instellen met pin (eventueel sim kaart uit telefoon halen en dan andere taal instellen).
Of Nederlands instellen en geen pin (eventueel sim kaart in andere telefoon stoppen en daar de pin verwijderen).

Taal aanpassen:

Sim pin verwijderen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zawaponga
Heb mijn telefoon altijd in het Engels, maar toch wacht ik met updaten vanwege root. Iemand die weet of updaten mogelijk is met root of is dit het foute topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Zawaponga schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:41:
Heb mijn telefoon altijd in het Engels, maar toch wacht ik met updaten vanwege root. Iemand die weet of updaten mogelijk is met root of is dit het foute topic?
Foute topic, maar met root kan je niet zonder meer een OTA installeren, dus verstandig dat je wacht totdat weet hoe dat moet. Misschien moet je het antwoord zoeken op de plek waar je de how-to-root destijds hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
Sinds vandaag een probleem met mijn Mi A1. Ik heb de november update geïnstalleerd maar daarna wil mijn A1 niet meer goed booten.

Android kan ik nog starten, maar daarna blijft het scherm knipperen. Ik krijg dan steeds de melding System Ui is gestopt. Nu kan ik wel opnieuw opstarten, maar probleem blijft dan.

Nu kan ik wel een factory reset gaan doen. Maar er staan nog diverse items waar ik geen backup van heb.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Google biedt helaas geen oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 19:07
Highfive95 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:06:
Sinds vandaag een probleem met mijn Mi A1. Ik heb de november update geïnstalleerd maar daarna wil mijn A1 niet meer goed booten.

Android kan ik nog starten, maar daarna blijft het scherm knipperen. Ik krijg dan steeds de melding System Ui is gestopt. Nu kan ik wel opnieuw opstarten, maar probleem blijft dan.

Nu kan ik wel een factory reset gaan doen. Maar er staan nog diverse items waar ik geen backup van heb.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Google biedt helaas geen oplossing.
De oplossing staat letterlijk 23 reacties boven jouw post.

[ Voor 0% gewijzigd door agoNITE op 14-11-2018 19:31 . Reden: Stiekem 3 posts ipv 2 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
agoNITE schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:31:
[...]
De oplossing staat letterlijk 23 reacties boven jouw post.
Thanks! Had even niet gelezen dat dit ook over hetzelfde ging. Zonder Sim start hij gewoon op. Dan maar even de sim code verwijderen en opnieuw proberen.

*Edit dat werkt dus gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Highfive95 op 14-11-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSluis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:15
Dat heb ik nu ook......
Maar ook na een factory reset blijft hij in een loop zitten, nu maar eens zonder sim proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

DeSluis schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:21:
[...]

Dat heb ik nu ook......
Maar ook na een factory reset blijft hij in een loop zitten, nu maar eens zonder sim proberen.
Dan de taal veranderen naar engels of via een andere telefoon de pincode van de sim halen.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSluis
  • Laatst online: 13:15
icy schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:24:
[...]

Dan de taal veranderen naar engels of via een andere telefoon de pincode van de sim halen.
Ja ik was te vroeg ff alles doorgenomen en, gelukkig, hij doet het nu weer. Iedereen bedankt natuurlijk weer.
Bij de volgende update kijk ik eerst maar hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransn
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-11-2023
Beetje reflexmatig hier gekeken na de update... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
ghostygod schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:58:
We
[...]

Als je hem weer aanzet de pin en opnieuw opstart kom je weer in de loop.
Dit beantwoordt de vraag die ik wilde stellen. :)

Het toestel van mijn vrouw hing ook in een bootloop, ik heb de pincode van de SIM gehaald en het werkt weer. Maar die pin wil ik er eigenlijk wel weer terug op hebben. Ik wacht het dus maar even af.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
'k Gebruik m'n Mi A1 voornamelijk om te browsen in landscapemodus.

Heb vandaag de effectieve schermruimte met die van de Mi A2 Lite vergeleken. De on-screen knoppen en notch van de A2 Lite zorgen ervoor dat ik op m'n A1 toch de meeste schermruimte had :)

Hoewel een 18:9 scherm me gelikt leek ben ik dus 'weer' helemaal in m'n nopies met de A1. An sich kan die nog best een jaartje mee, praktisch gezien heeft ie imo nog een streepje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Laatst online: 02:14
Vraagje, nadat ik er dus te laat achter kwam dat er een bug in de update zat heb ik de telefoon gereset naar fabrieksinstellingen en vervolgens hier gekeken.
Op zich niets mis met een schone lege telefoon weer alleen loop ik nu tegen een bijzonder irritant probleem aan.
Wat ik kan zien is dat zowel google als whatsapp een backup terug zetten met als resultaat alle contacten dubbel.
Ik kan gerust de dubbele contacten verwijderen echter na 2 minuten staan ze er doodleuk weer.
Iemand een soortgelijk probleem gehad en zo ja, hoe los je het op ? :|

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fynnvdberg
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-09-2022
Goede avond iedereen,

Ook ik heb het inmiddels welbekende simkaart probleem. Echter zelfs wanneer ik de simkaart volledig uit de telefoon verwijder en de telefoon herstart doet het touchscreen helemaal niks; het reageert nergens op, ook niet in safe mode. Een factory reset heeft dit ook al niet opgelost...

Iemand tips?
Want anders ga ik waarschijnlijk het een en andere via de garantie proberen te regelen.

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ok, gebruik het toestel toch bijna 1 jaar ongeveer.

Problemen:
- Regelmatig geen data verbinding (heb het probleem hierboven reeds beschreven)
- Wanneer ik een telefoongesprek beeindig, zit m'n scherm per ongeluk ergens bij Instellingen, slechte proximity sensor?
- Belkwaliteit kan mij niet overtuigen, ofwel is mijn hoorcapaciteit snel achteruit gegaan...

Iemand die zich hierin kan vinden? Ik zit nog steeds te azen op de BB Key2 eind dit jaar.

• Chris.nl
  • Niet online
Stancke schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:53:
Ok, gebruik het toestel toch bijna 1 jaar ongeveer.

Problemen:
- Regelmatig geen data verbinding (heb het probleem hierboven reeds beschreven)
Geen ervaring mee
- Wanneer ik een telefoongesprek beeindig, zit m'n scherm per ongeluk ergens bij Instellingen, slechte proximity sensor?
Ja die sensor is brak afgesteld. Wat ik doe is het scherm met de powerknop uitschakelen voordat ik het toestel naar mijn oor breng.
- Belkwaliteit kan mij niet overtuigen, ofwel is mijn hoorcapaciteit snel achteruit gegaan...
Kan ik mij niet in vinden. Heb je VoLTE of HD bellen geactiveerd? Je zou een HD icoontje mogen zien.
Ik zit nog steeds te azen op de BB Key2 eind dit jaar.
De BB Key2 is vast een tof speeltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratje_nl
  • Laatst online: 18:28
Freubel schreef op woensdag 21 november 2018 @ 07:16:
Vraagje, nadat ik er dus te laat achter kwam dat er een bug in de update zat heb ik de telefoon gereset naar fabrieksinstellingen en vervolgens hier gekeken.
Op zich niets mis met een schone lege telefoon weer alleen loop ik nu tegen een bijzonder irritant probleem aan.
Wat ik kan zien is dat zowel google als whatsapp een backup terug zetten met als resultaat alle contacten dubbel.
Ik kan gerust de dubbele contacten verwijderen echter na 2 minuten staan ze er doodleuk weer.
Iemand een soortgelijk probleem gehad en zo ja, hoe los je het op ? :|
Als je in de contacten app op die 3 streepjes drukt, je naam en dan accounts beheren. Als je hier b.v. whatsapp weggooit zijn de dubbele contacten verdwenen, althans bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorog
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-06 13:37
Na android Pie update google widget / search niet meer weg te krijgen van home screen, iemand wel gelukt? (zonder andere launcher)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
inorog schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:43:
Na android Pie update google widget / search niet meer weg te krijgen van home screen, iemand wel gelukt? (zonder andere launcher)
Verkeerde topic? Pie is nog niet beschikbaar voor de MI A1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorog
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-06 13:37
agoNITE schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:13:
[...]

Verkeerde topic? Pie is nog niet beschikbaar voor de MI A1.
Inderdaad, was voor mi a2 forum bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artsneef
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-05 16:28
Toestel sinds 20-11-18 in huis. Werkte prima, tot ik een simkaart installeerde. Scherm flikkert en daarna start de telefoon op in recovery modus.
Alleen een factoryreset maakt het mogelijk om de kaart te installeren, maar na twee dagen hetzelfde euvel. Elke keer restetten, alles weer installeren enz. Uiterst hinderlijk. Volgens leverancier is dit bekend en werkt Xiaomi aan een oplossing. Afwachten dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Printkop
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-07 17:14
Even wat eerdere berichten lezen, dan vind je vast de oplossing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Artsneef schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:03:
Toestel sinds 20-11-18 in huis. Werkte prima, tot ik een simkaart installeerde. Scherm flikkert en daarna start de telefoon op in recovery modus.
Alleen een factoryreset maakt het mogelijk om de kaart te installeren, maar na twee dagen hetzelfde euvel. Elke keer restetten, alles weer installeren enz. Uiterst hinderlijk. Volgens leverancier is dit bekend en werkt Xiaomi aan een oplossing. Afwachten dus.
Minder behulpzame / goede leverancier als ie het probleem wel kent, maar niet de tijdelijke oplossing aandraagt. Simpin uitschakelen of toesteltaal naar engels (iig geen NL) zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:02
ratje_nl schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:40:
[...]

Als je in de contacten app op die 3 streepjes drukt, je naam en dan accounts beheren. Als je hier b.v. whatsapp weggooit zijn de dubbele contacten verdwenen, althans bij mij.
Wow, hier dus gewoon al een paar maanden mee aan t stoeien en t was zo makkelijk _/-\o_ bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarown2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik heb mijn Mi A1 nu zo'n driekwart jaar in bezit er blijft me regelmatig iets opvallen aan de helderheid van het scherm. Soms lijken de kleuren (ineens) flets te zijn. Later trekt 't weer weg..

Als ik vanaf m'n home-screen een app open, zijn de app-kleuren eerst flets/fel, waarna ze binnen een halve seconde de normale kleur en helderheid aannemen. Het valt voornamelijk op in de notificatiebalk bovenin, bv. bij openen WhatsApp.

Bovendien lijkt het voornamelijk buiten op te treden (veel omgevingslicht?). Maar soms is het probleem wel zichtbaar/aanwezig, soms niet :? Simpelweg de helderheid op 100% zetten veroorzaakt het probleem niet structureel.
  • Vermoeden 1 was Tasker; dat gebruik ik om er voor te zorgen dat de helderheid naar 100% gaat als ik buiten ben (en weer terug naar 20% voor binnen).
  • Vermoeden 2: na wat in het forum gezocht te hebben, zag ik comments over trage adaptive brightness.
Beide opties staan uit, maar het probleem is er nog steeds.

Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb m'n best gedaan om 't te filmen: YouTube: Xiaomi Mi A1 screen brightness issue
Iets wiebelig, maar 't is te zien :)

--edit--
Het afplakken van de auto-brightness-sensor lijkt het probleem op te lossen!

[ Voor 11% gewijzigd door Jarown2 op 04-12-2018 09:53 . Reden: Filmpje toegevoegd/oplossing ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zawaponga
Jarown2 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:36:

--edit--
Het afplakken van de auto-brightness-sensor lijkt het probleem op te lossen!
Wat dacht je van adaptive brightness uitschakelen in de settings? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarown2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 09:14
Zawaponga schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:59:
Wat dacht je van adaptive brightness uitschakelen in de settings? :P
Ja, dat zou je denken he :) Maar die stond al uit, vandaar dat het zo vreemd is dat ie toch iets met de helderheid doet o.b.v. die sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Laatst online: 02:14
Ik heb sinds een paar dagen een vreemd probleem, niet zeker of het nou aan de telefoon ligt of aan de windows installatie.
Als ik bestanden wil verplaatsen naar mijn telefoon (intern geheugen) dan komt er af en toe in verkenner een vreemd logootje tevoorschijn, zodra deze verschijnt verliest binnen een paar seconden verkenner verbinding met de telefoon.
Kent iemand dit verschijnsel ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IrdIGc3pZvYTxpVNBYE1d5X4/thumb.jpg

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Op Reddit heeft iemand de beta voor Android Pie ontvangen (beta programma is vol, inschrijven helpt niet). Hoop dat een definitieve versie snel volgt!

Het lijkt erop dat de definitieve update is gepusht. Krijg hem net binnen, zonder melding dat het om een beta gaat.

[ Voor 29% gewijzigd door agoNITE op 07-12-2018 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Toch een kick, ondanks dat ik als laatste heb gereageerd.

Update scherm:
https://drive.google.com/...kW8iC1a/view?usp=drivesdk
Build info:
https://drive.google.com/...U69AZr1/view?usp=drivesdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mooi, maar na die stunt van vorige maand wacht ik wel even.
Heeft Xiaomi daar uiteindelijk zelf eigenlijk nog op gereageerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diseasedje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 18:09
agoNITE schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:54:
Op Reddit heeft iemand de beta voor Android Pie ontvangen (beta programma is vol, inschrijven helpt niet). Hoop dat een definitieve versie snel volgt!

Het lijkt erop dat de definitieve update is gepusht. Krijg hem net binnen, zonder melding dat het om een beta gaat.
Klopt, ik heb hem vanmorgen ook geïnstalleerd zonder problemen, nog wel niet geprobeerd om te laten booten in het Nederlands vanwege simlock issue. toch wel ff wennen aan het sluiten van bepaalde apps ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Diseasedje schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:17:
[...]

Klopt, ik heb hem vanmorgen ook geïnstalleerd zonder problemen, nog wel niet geprobeerd om te laten booten in het Nederlands vanwege simlock issue. toch wel ff wennen aan het sluiten van bepaalde apps ;-)
Ik gebruik altijd Engels als taal, dus ook geen last van het simlock issue! Haha, je ziet nu idd volledige apps in de taskmanager ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

agoNITE schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:54:

* Touchdomex popelt voor Android Pie

oOo oOo oOo oOo oOo

Had ik eigenlijk niet meer verwacht :$

Wieeh FM-radio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B4euTmiZVcRmfCPZe1G0Bhql/medium.png

[ Voor 14% gewijzigd door Touchdomex op 07-12-2018 08:40 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Haha ik wacht wel even tot vanavond met updaten sinds de vorige bug 😆 wel heel cool dat de A1 nog Pie krijgt 👏

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Staat erop, performance lijkt iets minder maar dat komt nog wel.

Eerst eens alle instellingen weer terugzetten :+

Ik kan tenminste wel direct aanmelden en ermee werken :P

[ Voor 20% gewijzigd door Touchdomex op 07-12-2018 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
De update is hier ook geslaagd. Het lijkt erop dat alles nog aanwezig is op de telefoon. Het enige dat ik moest doen is mijn Mi Band 3 opnieuw koppelen. Deze werd niet gevonden. Hierdoor ben ik de stappen die ik tot nu toe heb gezet vandaag wel kwijt, maar dat is op zich niet erg. Ik weet niet of ik andere bluetooth apparaten ook nog opnieuw moet koppelen. Dat gaan we meemaken als we vanmiddag in de auto weer richting huis gaan.

Performance heb ik nog niet iets van ontdekt. Alles lijkt net zo vlot te werken als eerst.

Het sluiten van apps is wel even wennen als je gewend bent om ze opzij te slepen en nu moet je ze naar boven slepen om te sluiten.

@Touchdomex welke instellingen zouden er niet goed bewaard zijn gebleven?

Zelf zit ik nog wel te denken om de simvergrendeling nog een keer proberen in te schakelen op de Nederlandse taal om te kijken of ze dat nu wel gerepareerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

YdieresiS schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:09:
De update is hier ook geslaagd. Het lijkt erop dat alles nog aanwezig is op de telefoon. Het enige dat ik moest doen is mijn Mi Band 3 opnieuw koppelen. Deze werd niet gevonden. Hierdoor ben ik de stappen die ik tot nu toe heb gezet vandaag wel kwijt, maar dat is op zich niet erg. Ik weet niet of ik andere bluetooth apparaten ook nog opnieuw moet koppelen. Dat gaan we meemaken als we vanmiddag in de auto weer richting huis gaan.

Performance heb ik nog niet iets van ontdekt. Alles lijkt net zo vlot te werken als eerst.

Het sluiten van apps is wel even wennen als je gewend bent om ze opzij te slepen en nu moet je ze naar boven slepen om te sluiten.

@Touchdomex welke instellingen zouden er niet goed bewaard zijn gebleven?
Ze zijn niet goed bewaard maar zoals het lijkt gaat Pie anders met settings voor do not disturb en bluetooth om dan voorheen dus dat moet ik eventjes controleren :)

Ook zijn animaties uiteraard anders en daardoor lijkt het trager.

Voor de rest gaan we het meemaken en als het echt ruk is mag die eindelijk een reset hebben na een jaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
De simvergrendeling in combinatie met het Nederlands werkt hier in ieder geval. Dus voor mensen die daar problemen mee hadden is de update wel een uitkomst.

@Touchdomex Niet storen is inderdaad anders, maar de standaard instelling hierin lijkt voor mij de goede. In de loop van de dag nog eens afwachten of bepaalde berichten ook goed binnen komen en anders moet ik daar nog wat aan tweaken.

Bluetooth had ik dus ook wat issues mee, maar ik heb niet direct het idee dat dat helemaal anders is. Maar wie weet ben ik er gewoon nog niet tegenaan gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:49
Ben niet kapot van het feit dat er nu standaard een Google-zoekbalk onderaan m'n scherm staat.

Nooit behoefte aan een 'custom launcher' gehad, tot nu. Installeren van de Nova Launcher lost het probleem op.

(Tip: met backup/import kun je alle icons en widgets van de originele launcher overnemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Thralas schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:51:
Ben niet kapot van het feit dat er nu standaard een Google-zoekbalk onderaan m'n scherm staat.

Nooit behoefte aan een 'custom launcher' gehad, tot nu. Installeren van de Nova Launcher lost het probleem op.

(Tip: met backup/import kun je alle icons en widgets van de originele launcher overnemen)
Die zoekbalk was ik eerder al beu, volgens mij stond hij toen bovenaan (ook niet verwijderbaar). Gebruik al sinds het bezit van de A1 de Nova Launcher. Werkt erg prettig vind ik.

Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic
- Rooten, flashen en custom ROM's: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's