Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik gebruik al jaren Action Launcher en kan niet naar iets anders meer dus ik merk niets van dat soort specifiek Pie functies :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 12:31
Eerste probleem gevonden. Als ik in een whatsapp gesprek een foto wil invoegen en ik druk op het foto icoontje dan crashed whatsapp. Als ik de foto invoeg middels de paperclip en dan gallery kies, dan gaat het wel goed. Anderen hier ook last van? Anders ligt het mogelijk aan wat anders dan aan de update.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

YdieresiS schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:24:
Eerste probleem gevonden. Als ik in een whatsapp gesprek een foto wil invoegen en ik druk op het foto icoontje dan crashed whatsapp. Als ik de foto invoeg middels de paperclip en dan gallery kies, dan gaat het wel goed. Anderen hier ook last van? Anders ligt het mogelijk aan wat anders dan aan de update.
Hier geen last van maar gebruik de beta van Whatsapp.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarown2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 09:14
Touchdomex schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:33:
[...]

Hier geen last van maar gebruik de beta van Whatsapp.
Hier ook geen last van met de gewone versie van Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Jarown2 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:20:
[...]

Hier ook geen last van met de gewone versie van Whatsapp.
Geen idee waarom ik dat dan wel heb. Zal eens wachten tot een update van Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Heb het even geprobeerd en ervaar dezelfde crash. Met Pie icm laatste versie standaard WA.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
ikbenwouter schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:55:
[...]

Heb het even geprobeerd en ervaar dezelfde crash. Met Pie icm laatste versie standaard WA.
Ik vind er tot nu toe nog niets over op internet. Ik hoop dat er snel een fix komt. Er valt wel omheen te werken, maar prettig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
sambalbaj schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:15:
Mooi, maar na die stunt van vorige maand wacht ik wel even.
Dit dus :)
Heeft Xiaomi daar uiteindelijk zelf eigenlijk nog op gereageerd?
Volgens mij niet

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
An sich draait de boel hier probleemloos.. Alleen mijn muscle memory zal weer een paar dagen ingetraind moeten worden, ivm iets andere locatie knoppen / handelingen. Ben tevreden.

Ps. Bij instellingen - toegankelijkheid, kan je ervoor kiezen om animaties te verwijderen / uitschakelen. Scheelt qua vlotheid.

[ Voor 28% gewijzigd door Chris.nl op 07-12-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• html
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09 15:14

html

</html>

Ik heb ondertussen ook de nieuwe update ontvangen. Alles lijkt zo goed als probleemloos te werken! Ik had meer bugs verwacht. Ik las trouwens ergens dat het een beta zou zijn maar ik ben, voor zover ik weet, geen betatester. Zouden ze in NL de update sneller uitrollen vanwege de simkaartcode bug?

[ Voor 40% gewijzigd door html op 07-12-2018 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvl01
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 00:07
Ik heb zojuist de update probleemloos kunnen installeren.

De layout valt me echter wel tegen... Ik vond android 8 veel fijner, vooral de headerbalk van 9 vind ik echt een achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
cvl01 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:55:
Ik heb zojuist de update probleemloos kunnen installeren.

De layout valt me echter wel tegen... Ik vond android 8 veel fijner, vooral de headerbalk van 9 vind ik echt een achteruitgang.
De layout van de launcher bedoel je dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvl01
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 00:07
pven schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:14:
[...]

De layout van de launcher bedoel je dan?
Nee, meer van de notificaties, icoontjes van wifi, locatie etc. En de tijd die nu links staat.

Maar is misschien een persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:18
Bij mij draait het allemaal uitermate soepel. Ook het probleem met Whatsapp heb ik niet, ik kan gewoon foto's maken.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AustinRivers
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 17:55
Heeft iemand al ervaring met Gcam en Android Pie?

Volgens een reddit user schijnt het niet helemaal goed te werken:
https://www.reddit.com/r/...l_pie_update_broken_gcam/

Ik heb net camera2api aangezet. (Ik wou dat ik het in februari had gedaan met de automatic tool) Maar sinds het vaak donker is in de winter, wou ik toch wel mooiere foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarown2
Na een dagje gebruik valt het mij op dat het laagste notificatievolume nog redelijk hard is.

Bovendien reageert de slider bij Beltoonvolume (wat ook je notificatievolume is) niet lekker in het Geluid-menu in de instellingen.

Verder een aantal nieuwigheden, zoals een zoom-schermpje bij het positioneren van je cursor in tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 08:30:
Bij mij werkt het redelijk.
Twee zaken werken (nog) niet lekker:
- De camera crasht, behalve in de camera. (Dus wel in Whatsapp en Google Lens...)
- Mijn quick-tile van de zaklamp doet het niet.

Het lijkt me dat deze zaken aan elkaar gerelateerd zijn, aangezien het allebei de camera betreft.
Beetje jammer wel, dit.. :/
Hier geen crashende camera maar wel de tile die niet werkt. Vroeg mij al af of het iets van mij alleen was maar gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Bij mij stond net, linksboven, de tijd anderhalf uur te vroeg. Hij staat ingesteld op use network provided time en daar stond zojuist wel de correcte tijd van 10:13. Schuifje van network provided time uit en aan zette de tijd linksboven weer op 10:13 maar daar bleef de tijd op stilstaan.

Een herstart heeft dit tot nu toe opgelost.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AustinRivers
Net een upgrade naar Pie gedaan. Geen last van foto's invoegen bij whatsapp.

En ik heb nog steeds een werkende Gcam. (Ik had Gcam gister geïnstalleerd door via miflash naar 1 april security update te flashen, vervolgens met de automatic tool van AridaneAM (van XDA) de bootloader te unlocken en relocken.) https://forum.xda-develop...ot-magisk-enable-t3747585

Ik durf het niet met 100 procent zekerheid te zeggen. Maar mijn gcam werkt nog na de update en via automatic tool methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:05

Vis

Mijn gcam werkt ook nog na update Pie .. echter de portrait modus met de bokeh niet. Alleen via de front camera wel. Achterzijde camera dus geen bokeh in portrait modus.

Kunnen jullie dit eens testen?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 08:30:
Bij mij werkt het redelijk.
Twee zaken werken (nog) niet lekker:
- De camera crasht, behalve in de camera. (Dus wel in Whatsapp en Google Lens...)
- Mijn quick-tile van de zaklamp doet het niet.

Het lijkt me dat deze zaken aan elkaar gerelateerd zijn, aangezien het allebei de camera betreft.
Beetje jammer wel, dit.. :/
Bij mij hetzelfde: geen werkende zaklantaarn meer, en crashende camera in WA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Mijn camera in WhatsApp werkt wel. Maar de zaklamp is inderdaad kapot. Ik kan hem niet aanzetten.

Verder echt niet te spreken over lay-out, uiterlijk, etc. in Pie (vind het weer een typisch Google misbaksel eigenlijk). Ik heb voor het eerst sinds tijden maar weer eens Action Launcher afgestoft.

[ Voor 51% gewijzigd door vickypollard op 08-12-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tistjendop
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Na de update werkt hier alles nog. Geen van de problemen die hierboven staan:
- quick tile flashlight werkt gewoon
- zowel de ingebouwde camera app als de gcam () app werken zonder problemen (ook portrait)
- camera in whatsapp werkt ook (wel dikwijls 3/4 groen bij weinig licht, voor de update ook al)
- tijd staat gewoon juist
Subjectief:
- alles lijkt net iets responsiever
- quick settings tiles zijn idd lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@tistjendop Dat groene heb ik ook, maar het maakt bij mij niet uit of het licht of donker is.
Had het bij Oreo sinds een paar weken en nu bij Pie ook.
Ziet het er ongeveer zo uit?

WA Groen

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ik draai wel de beta van wa.

[ Voor 11% gewijzigd door koesie op 08-12-2018 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tistjendop
  • Niet online
@koesie dat is inderdaad wat ik krijg en ik zit niet in het beta programma

Ik gebruik trouwens GoogleCamera-Pixel2Mod-Arnova8G2 versie V8.3-build-5.1.018.177624777 en heb dat groen enkel als ik via Whatsapp foto's maak met de achterste camera, niet als ik de selfie camera gebruik of mijn foto rechtstreeks in de gcam app of mi camera app maak.

[ Voor 100% gewijzigd door tistjendop op 09-12-2018 11:17 . Reden: Aanvulling over niet-deelname aan beta Whatsapp en info over gcam versie + verduidelijking dat het over de achterste camera gaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
Verwijderd schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:14:
[...]

[...]

Ik gebruikte trouwens voor de update deze app al:
https://play.google.com/s...tails?id=flar2.homebutton
Ik had ingesteld: long-press op volume-up is zaklamp aan. Erg handig!
Dat werkt nog wel. :)
Thanks!
Edit: na 3 keer herstarten doet m'n zaklamp het weer! Camera in Whatsapp doe het nog steeds niet.

Edit 2 (13/12)
- m'n zaklamp is er weer mee gestopt,
- een foto nemen binnen Whatsapp doet het weer, wellicht sinds de update van Whatsapp van vanavond.
- 4G op Vodafone doet het prima, wel lijkt er iets vaker 3G, H of H+ te zien.

[ Voor 31% gewijzigd door JohnBlutarski op 13-12-2018 21:10 . Reden: Verandering van ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
tistjendop schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:05:

Ik gebruik trouwens GoogleCamera-Pixel2Mod-Arnova8G2 versie V8.3-build-5.1.018.177624777 en heb dat groen enkel als ik via Whatsapp foto's maak, niet als ik die rechtstreeks in de gcam app maak.
ik heb het ook alleen als ik via WA met de hoofdcamera een foto maak, doe ik het met elke andere app of met de secundaire camera is het probleem niet aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik lees genoeg redenen om toch maar weer even met de update te wachten. Weer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
pven schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:45:
Ik lees genoeg redenen om toch maar weer even met de update te wachten. Weer ...
Als je doelt op dat groene scherm in WA, dat had ik voor de update ook al.
Voor de rest ben ik best tevreden met de update, alles lijkt snel en soepel te lopen.
Ik ben verder geen problemen tegen gekomen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
koesie schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:57:
[...]

Als je doelt op dat groene scherm in WA, dat had ik voor de update ook al.
Voor de rest ben ik best tevreden met de update, alles lijkt snel en soepel te lopen.
Ik ben verder geen problemen tegen gekomen tot nu toe.
Zaklamp-tile doet het bij de meesten niet, er is een kans dat ik niet meer op de door mij gewende manier foto's in Whatsapp toe kan voegen, ik heb er geen zin in om daar nu tegenaan te lopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:37
Vandaag ook maar een de upgrade gadaan.

Alles lijkt te werken. Alleen is er een app action services bijgekomen. Weet niet wat dit doet, maar als ik deze wil openen crasht die meteen. Misschien werkt dit niet omdat ik Evie launcher gebruik?

Quick tile flashlight werkt hier gewoon. Evenals camera in WA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Highfive95 schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:04:
Vandaag ook maar een de upgrade gadaan.

Alles lijkt te werken. Alleen is er een app action services bijgekomen. Weet niet wat dit doet, maar als ik deze wil openen crasht die meteen. Misschien werkt dit niet omdat ik Evie launcher gebruik?

Quick tile flashlight werkt hier gewoon. Evenals camera in WA.
Meeste nieuwe apps zijn onderdeel van Android 9, maar niet noodzakelijk. Ik heb o.a. Action Services, Device Health Services en Files Go uitgeschakeld. Stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Laatst online: 26-09 19:13
3 stuks van 8.1 naar 9.
Bij BEN apn moeten wijzigen. Foon had gekozen voor prepaid, maar zijn abbo's.
Verder geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
  • Nu online
Mijn zaklamp-tile doet het nu ineens wel. Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Bij 1 van de drie bleek de zaklamp toch niet te werken via het snelmenu.
Het snelmenu oproepen door op de fingerprint naar beneden te vegen is ook verdwenen. Of ik kan het niet meer vinden.
Zitten ook handige dingen in Pie die eea weer goed maken. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 07:02
JohnBlutarski schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 23:16:
[...]

Thanks!
Edit: na 3 keer herstarten doet m'n zaklamp het weer! Camera in Whatsapp doe het nog steeds niet.
Die ging het bij mij ineens doen toen ik onderweg was (van Wifi af). Geen idee of dat enige invloed had. Heb nu alleen nog massive battery drain... Maar de batterijstatistieken zijn zwaar minder geworden dus ik kan nu geen app aanwijzen die het veroorzaakt.

Zit al op 96% sinds een uur geleden (volledig opgeladen) en het toestel is lichtjes warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Nu online
Als ik dan iets positiefs moet zeggen: ik heb het idee dat notificaties wat beter leesbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 12:33
Hoe forceren jullie de update naar Pie? Hier komt (nog) niks binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Nu online
Heb niks geforceerd. Ben gewoon naar Systeem > Geavanceerd > Systeemupdate (daar zit het in Pie iig, maar Oreo zal erop lijken) gegaan en toen was ie er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 12:33
Hmm, bij mij verschijnt daar nog niks. Zal wel batchgewijs uitgerold worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• html
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09 15:14

html

</html>

Prima het weekeinde doorgekomen met de nieuwe update. Soms is wel mijn hele homescreen leeg en moet ik mijn telefoon een reboot geven ¯\_(ツ)_/¯.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
mpx200_05 schreef op maandag 10 december 2018 @ 07:17:
Het snelmenu oproepen door op de fingerprint naar beneden te vegen is ook verdwenen. Of ik kan het niet meer vinden.
Instellingen - systeem - gebaren

_edit_

Je hebt toch gelijk, ik dacht dat die instelling er daar ook tussenstond. Maar foetsie. Misschien volgende maand weer, die instelling is wel vaker een maandje weg geweest.

[ Voor 25% gewijzigd door Chris.nl op 10-12-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nherfst
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:25
Update draait bij mij als een zonnetje en, zoals eerder door anderen aangegeven, voelt alles net wat vlotter. Echter is nu wel mijn 4G verbinding van Tele 2 verdwenen en kan ik alleen nog gebruik maken van H+. Meer mensen die hier last van hebben? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Nherfst schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:01:
Update draait bij mij als een zonnetje en, zoals eerder door anderen aangegeven, voelt alles net wat vlotter. Echter is nu wel mijn 4G verbinding van Tele 2 verdwenen en kan ik alleen nog gebruik maken van H+. Meer mensen die hier last van hebben? :|
Ik merk dit vandaag bij KPN. Ik had het idee vrijdag nog wel 4G te hebben, maar kan me niet herinneren hem daarna nog te hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:28
YdieresiS schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:03:
[...]

Ik merk dit vandaag bij KPN. Ik had het idee vrijdag nog wel 4G te hebben, maar kan me niet herinneren hem daarna nog te hebben gehad.
Hier ook KPN. Nog wel 4g, maar ook heel vaak niet. Mijn andere telefoon (Samsung s8) heeft dan meestal wel 4g. Lijkt toch op een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik heb ook iets vaker H+ ipv 4G, vooral tijdens reizen. Een volgende update moet er wellicht nog iets getweaked worden door Xiaomi. VoLTE of VoWiFi lijkt ook verdwenen bij mij, valt me nu pas op 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik heb de instellingen van de APN aangepast, hierna heb ik nu wel weer 4G in het scherm staan. Op KPN.com heb ik de settings opgezocht, bij mij stond onder andere het volgende verkeerd:

MNC, gaf 8 aan, volgens KPN 08 (wel gewijzigd, maar nu terugkijkend staat het weer op 8).
APN-Type, stond op default, moest default,supl zijn

Deze twee dingen aangepast en nu heb ik weer 4G boven in het scherm staan. Ik kan alleen niet controleren of de snelheden momenteel ook 4G zijn.

Hier kun je de APN settings vinden voor een samsung toestel (werkt redelijk hetzelfde voor KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nherfst
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:25
Ik heb de APN instellingen van Tele2 opnieuw toegevoegd, maar helaas geen succes. Nu maar hopen dat dit snel wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Tele2 zakelijk: 4g
Internet.tele2.nl als apn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
Ik lees net op xda dat band 20 met de pie update verdwenen is. Verklaart een hoop. Hopelijk wordt dit snel opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
RedNas74 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:48:
Ik lees net op xda dat band 20 met de pie update verdwenen is. Verklaart een hoop. Hopelijk wordt dit snel opgelost.
Dat verklaart inderdaad heel veel ja. Wel erg raar dat ze die er met de update uitgehaald hebben. Hopelijk komt deze nog wel terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RedNas74 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:48:
Ohw ffs :') Vandaar dat mijn verbinding dus nu buiten de stad slechter is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 19:07
YdieresiS schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:59:
[...]

Dat verklaart inderdaad heel veel ja. Wel erg raar dat ze die er met de update uitgehaald hebben. Hopelijk komt deze nog wel terug.
Bizar! Ik ben benieuwd welke banden op de verpakking staan, meer onderbouwing om band 20 terug te zetten hebben ze niet nodig (wel vreemd dat band 20 in eerste instantie is verwijderd trouwens).

Ik heb de update vrijdag voor ik naar kantoor ging geïnstalleerd, WiFi thuis niet meer gebruikt die ochtend. Op kantoor ook geen problemen met WiFi, tot ik vrijdag middag thuis geen verbinding kon maken met mijn WiFi. Alles was ik kon vinden, geprobeerd (resetten bluetooth/wifi etc). Later in mijn router gekeken, onder MAC filtering. Daar stond een totaal ander MAC adres dan die van mijn Mi A1. Blijkbaar is door de update van 8.1 naar 9 mijn Wifi MAC adres veranderd.

[ Voor 34% gewijzigd door agoNITE op 10-12-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
agoNITE schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:33:
[...]

Bizar! Ik ben benieuwd welke banden op de verpakking staan, meer onderbouwing om band 20 terug te zetten hebben ze niet nodig (wel vreemd dat band 20 in eerste instantie is verwijderd trouwens).

Ik heb de update vrijdag voor ik naar kantoor ging geïnstalleerd, WiFi thuis niet meer gebruikt die ochtend. Op kantoor ook geen problemen met WiFi, tot ik vrijdag middag thuis geen verbinding kon maken met mijn WiFi. Alles was ik kon vinden, geprobeerd (resetten bluetooth/wifi etc). Later in mijn router gekeken, onder MAC filtering. Daar stond een totaal ander MAC adres dan die van mijn Mi A1. Blijkbaar is door de update van 8.1 naar 9 mijn Wifi MAC adres veranderd.
Geen idee wat op de doos staat, maar Band20 werd wel mee geadverteerd.

Ik heb geen MAC filtering op mijn netwerk, maar dat is ook wel een heel raar fenomeen. Mac adres zou hardcoded in het device moeten staan, en niet softwarematig veranderd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
YdieresiS schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:48:
[...]

Geen idee wat op de doos staat, maar Band20 werd wel mee geadverteerd.

Ik heb geen MAC filtering op mijn netwerk, maar dat is ook wel een heel raar fenomeen. Mac adres zou hardcoded in het device moeten staan, en niet softwarematig veranderd moeten worden.
Heb er verder nog geen aandacht aan geschonken, maar het MAC adres wijkt nu ook af van de doos (bedenk ik me nu). Op zich is het inderdaad een raar fenomeen, toch kon ik er wel een uitleg voor vinden (probeer de link er momenteel bij te zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tistjendop
  • Niet online
4G Band 20 werkt bij mij gewoon na de update. Ik zit in België op het Proximus netwerk. Net getest met de Network Cel Info app.

Deze middag op een andere locatir ook gewoon 4G via band 20. Misschien iets provider gebonden? Zijn het enkel gebruikers van Nederlandse providers die hier last van hebben?

[ Voor 40% gewijzigd door tistjendop op 11-12-2018 15:13 . Reden: Meer over 4g band 20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07-2022
Wat een drama met 4G zeg !! valt steeds terug naar H+ of 3G het hangt echt van de plek af. Maar meestal geen 4G meer, voorheen altijd bereik...iemand enig idee? Zit bij Vodafone maar het heeft te maken met de update PIE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterie
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-09 12:04
Ik merk dat ik thuis en op het werk 4G heb, maar zodra ik in de auto zit gaat het van H+ naar 3G of erger. Het zal vast met de masten te maken hebben. Ik zit bij Telfort (KPN netwerk) en heb hier eerder geen last van gehad. Het rottige aan een bedrijf als Xiaomi is dat het haast onmogelijk is om er contact mee te krijgen. Maar goed, ik heb mijn probleem via de feedback app gemeld. Als het band 20 is dan staat het als ondersteunde band op de doos en site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
tistjendop schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:32:
4G Band 20 werkt bij mij gewoon na de update. Ik zit in België op het Proximus netwerk. Net getest met de Network Cel Info app.
Net gecheckt en mijn telefoon maakt alleen 4g verbinding met band 3. Band 20 werkt bij mij echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:37
Chris.nl schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:20:
Ik heb ook iets vaker H+ ipv 4G, vooral tijdens reizen. Een volgende update moet er wellicht nog iets getweaked worden door Xiaomi. VoLTE of VoWiFi lijkt ook verdwenen bij mij, valt me nu pas op 🙈
Hoe heb je op dit toestel VoWIFI aan gekregen??

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Jassy schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:29:
[...]

Hoe heb je op dit toestel VoWIFI aan gekregen??
Op Android 7 en 8 was dit mogelijk via een bepaalde code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acid_rain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 12:26
Hmm ik wacht nog ff met updaten totdat er een fix is

Hegel H190, Marantz Cinema 40, KEF R11, KEF R6 META, 2x KEF Q350, 4x KEF Q50A, ELAC Sub 2070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:37
Chris.nl schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:52:
[...]

Op Android 7 en 8 was dit mogelijk via een bepaalde code.
Thanks, dit is inderdaad de code voor VoLTE, maar je schreef VoWiFi? Of werkte dat met dezelfde code?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Jassy schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:19:
[...]

Thanks, dit is inderdaad de code voor VoLTE, maar je schreef VoWiFi? Of werkte dat met dezelfde code?
Dat was via instellingen

Ik verwacht dat we een volgende patch band 20 terugkrijgen, en hoop dat VoLTE/WiFi weer geïmplementeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Tele2 op band 20 volgens de genoemde app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardinova
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 00:31
Merk helaas dat mijn A1 sinds de Pie update een aantal bugs heeft;
- Geen 4G (Tele2 netwerk, issue waarschijnlijk wat men hierboven al noemt)
- Camera loopt vast in google lens (andere derden apps die camera's gebruiken werken allemaal wel).
- Apps willen niet updaten. (druk op update in playstore, status verandert in "Download Pending" en schiet vervolgens terug)

Daarnaast merk ik helaas ook een battery drain (bij het zelfde (zware) gebruik als normaal is de telefoon binnen 6 uur leeg terwijl ik er normaal toch +-9 uur op 1 batterij uithou).
Vind de battery usage pagina ook minder volledig dan bij Oreo.

[ Voor 11% gewijzigd door Guardinova op 12-12-2018 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Guardinova schreef op woensdag 12 december 2018 @ 02:40:
Merk helaas dat mijn A1 sinds de Pie update een aantal bugs heeft;
- Geen 4G (Tele2 netwerk, issue waarschijnlijk wat men hierboven al noemt)
- Camera loopt vast in google lens (andere derden apps die camera's gebruiken werken allemaal wel).
- Apps willen niet updaten. (druk op update in playstore, status verandert in "Download Pending" en schiet vervolgens terug)

Daarnaast merk ik helaas ook een battery drain (bij het zelfde (zware) gebruik als normaal is de telefoon binnen 6 uur leeg terwijl ik er normaal toch +-9 uur op 1 batterij uithou).
Vind de battery usage pagina ook minder volledig dan bij Oreo.
Via een nieuw verborgen menu "Feature Flags" kun je een aantal instellingen wijzigen, waaronder de battery usage pagina. https://android.gadgethac...-system-settings-0183342/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunthon
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
Ook bij mij geen 4G meer op de Mi A1 en ondertussen een SMS van Tele2; Of ik even als de sodemieter op 4G wil gaan zitten, want anders blokkeren ze m'n internet (ok. het stond er iets anders...). Blijkt dus dat m'n Mi A1 alleen nog maar op 3G kan, de 4G netwerken, ook die van Tele2 zelf, zijn niet beschikbaar. Band 20 werkt dus niet op Pie (ook getest met een ander toestel en daar wel 4G, dus het is het toestel dat problemen geeft).

Ander probleem met de update; als ik een beltoon wil veranderen (beltoon, meldingstoon etc), dan kom ik in een soort file manager en niet in de gebruikelijke lijst met aanwezige melodieën.

Dat van die beltonen is niet zo spannend, maar als Tele2 m'n data (en andere Mi A1-gebruikers gaat blokkeren, dan heb je wel een probleem (want geen data/ internet meer).

[ Voor 25% gewijzigd door Sunthon op 12-12-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Sunthon schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:53:
Ook bij mij geen 4G meer op de Mi A1 en ondertussen een SMS van Tele2; Of ik even als de sodemieter op 4G wil gaan zitten, want anders blokkeren ze m'n internet (ok. het stond er iets anders...). Blijkt dus dat m'n Mi A1 alleen nog maar op 3G kan, de 4G netwerken, ook die van Tele2 zelf, zijn niet beschikbaar. Band 20 werkt dus niet op Pie (ook getest met een ander toestel en daar wel 4G, dus het is het toestel dat problemen geeft).

Ander probleem met de update; als ik een beltoon wil veranderen (beltoon, meldingstoon etc), dan kom ik in een soort file manager en niet in de gebruikelijke lijst met aanwezige melodieën.

Dat van die beltonen is niet zo spannend, maar als Tele2 m'n data (en andere Mi A1-gebruikers gaat blokkeren, dan heb je wel een probleem (want geen data/ internet meer).
Gelukkig is KPN hier niet zo stellig in. Ik denk dat Tele2 wat afspraken heeft gemaakt over kosten op bepaalde soorten verbindingen en dat 3G dus duurder is voor hen. Ik zou contact zoeken met Tele2 en de situatie uitleggen. Dat je dus wel een telefoon hebt met band20, maar dat die door een update momenteel niet werkt en dat het dus niet in je macht ligt om 4G in te schakelen tot een nieuwe update waarin band20 wordt gerepareerd.

Ik vraag me nog wel af wat in je contract staat, of ze je überhaupt mogen weigeren/blokkeren omdat je geen 4G gebruikt. Zou dat ook nog wel eens willen uitpluizen en als dit dus niet kan, dit ook aangeven bij dienstdoende autoriteiten op dit gebied.

Maar eerst zelf in contact treden met Tele2. Misschien is het wel eenvoudig te voorkomen dat je wordt geblokkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunthon
YdieresiS schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:12:
[...]

Ik vraag me nog wel af wat in je contract staat, of ze je überhaupt mogen weigeren/blokkeren omdat je geen 4G gebruikt. Zou dat ook nog wel eens willen uitpluizen en als dit dus niet kan, dit ook aangeven bij dienstdoende autoriteiten op dit gebied.

Maar eerst zelf in contact treden met Tele2. Misschien is het wel eenvoudig te voorkomen dat je wordt geblokkeerd.
1. Ja, het staat in het contract dat je gebruik moet maken van hun 4G netwerk. Dat ga ik niet aanvechten of aankaarten bij een ministerie van Economische Zaken of een Autoriteit Telecom. Ik kies gewoon een andere provider (abonnement loopt in april af). Dus hun opstelling levert ze in mijn geval een verlies van klant op.
2. Tele2 ondersteunt de Mi A1 niet, dus enige clementie verwacht ik daar niet. Maar ALS ze mij echt blokkeren, dan ben ik ook direct klaar met ze.

Maar het blijft natuurlijk symptoombestrijding. Het probleem ligt in essentie ook bij Xiaomi, niet bij Tele2. De Mi A1 wordt verkocht met een werkende band 20 (althans de Global Edition die ik heb). In eerste instantie moet Xiaomi dit natuurlijk fixen. En misschien doen ze dat vandaag of morgen ook wel. Of het duurt gewoon weer een maand..

[ Voor 30% gewijzigd door Sunthon op 12-12-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
Waar kun je het beste terecht bij Xiaomi voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Zorbathagreek schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:57:
Waar kun je het beste terecht bij Xiaomi voor dit probleem?
Goede vraag. Ik vraag me sowieso af of iemand hier ooit een reactie van Xiaomi zelf heeft ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ook hier een Belg met de update en gewoon 4G via band 20 op Proximus. Is dus toch iets anders aan de gang voor onze noorderburen?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorbathagreek
pven schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:06:
[...]

Goede vraag. Ik vraag me sowieso af of iemand hier ooit een reactie van Xiaomi zelf heeft ontvangen?
Wat ik belangrijk vindt is of ze überhaupt op de hoogte zijn van dit probleem, dat is stap 1 zeg maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
Gelukkig had ik nog een backup van mijn efs partitie. Ik zit nu terug op android 8.1 oktober beveiligingspatch. De laatste bugvrije versie. Alles werkt nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sunthon schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:17:
[...]

1. Ja, het staat in het contract dat je gebruik moet maken van hun 4G netwerk. Dat ga ik niet aanvechten of aankaarten bij een ministerie van Economische Zaken of een Autoriteit Telecom. Ik kies gewoon een andere provider (abonnement loopt in april af). Dus hun opstelling levert ze in mijn geval een verlies van klant op.
2. Tele2 ondersteunt de Mi A1 niet, dus enige clementie verwacht ik daar niet. Maar ALS ze mij echt blokkeren, dan ben ik ook direct klaar met ze.

Maar het blijft natuurlijk symptoombestrijding. Het probleem ligt in essentie ook bij Xiaomi, niet bij Tele2. De Mi A1 wordt verkocht met een werkende band 20 (althans de Global Edition die ik heb). In eerste instantie moet Xiaomi dit natuurlijk fixen. En misschien doen ze dat vandaag of morgen ook wel. Of het duurt gewoon weer een maand..
Het probleem wordt veroorzaakt door een fout in de update van Xiaomi. Maar je 'moet' je met je probleem richten tot het bedrijf waar jij je telefoon hebt gekocht. In mijn geval dus Belsimpel.nl.
Als het product ondeugdelijk is dan is de verkoper altijd uw aanspreekpunt. U hebt immers met de verkoper een koopovereenkomst gesloten en volgens de wet is de verkoper verplicht om aan u een product te leveren dat conform de redelijke verwachtingen functioneert.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
pven schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:06:
[...]

Ik heb gisteren via de MIUI Forum app een post gemaakt over de missende 4G band(en). Nog geen reactie op gekregen.

Volgens mij is de MIUI Forum app geen officieel kanaal waar Xiaomi zelf ook meeleest (kan zijn dat het wel zo is, maar het lijkt er IMO niet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunthon
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:51:
[...]

Het probleem wordt veroorzaakt door een fout in de update van Xiaomi. Maar je 'moet' je met je probleem richten tot het bedrijf waar jij je telefoon hebt gekocht. In mijn geval dus Belsimpel.nl.

[...]

Bron
Inderdaad wordt het probleem door Xiaomi veroorzaakt. Dat men (jij, ik, iedereen met een Mi A1) ons moeten richten tot Belsimpel en andere verkopers is leuk, maar in de praktijk lost dat ons probleem niet op. Het probleem is de combinatie Tele2 en Mi A1. Tele2 “handhaaft” wellicht strikt de regel dat je gebruik moet maken van hun netwerk. Iets waar je volgens hun voorwaarden toe verplicht bent. Tele2 verkoopt geen Mi A1’s in combinatie met hun abonnementen. Tele2 zal dus zeggen “u kiest voor een niet ondersteund toestel, het is uw probleem”. Daar moet ik dan wel gelijk bijzeggen, dat ik het niet klantvriendelijk van Tele2 zou vinden om dit (overduidelijk) tijdelijk probleem zo te benaderen.

Belsimpel heeft mij de Mi A1 verkocht, maar Belsimpel maakt niet de firmware. Belsimpel is dus ook heel beperkt in z’n mogelijkheden. Ik neem Belsimpel ook niets kwalijk. Wel Xiaomi, die wederom (!) een update uitbrengt met problemen. Ik kan enkel hopen dat het snel wordt opgelost.

En in ’t vervolg maar eerst even een weekje wachten alvorens te updaten, hoewel de Pie-Update natuurlijk hartelijk welkom was om het “november”-probleem op te lossen. Helaas bracht dat weer andere problemen… Je vraagt je toch af hoe zoiets quasi essentieels kan gebeuren. Ok, misschien een getweakte Beta, maar dan nog. Dit had natuurlijk in een Alpha-release al getackeld moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunthon
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:22:
[...]

Niet dat ik het van plan ben, maar het lost wél iets op.

Voor mij, als consument:

[...]

Bron

Voor de verkoper:
Een verkoper wil tevreden klanten. Als een bepaald merk veel klachten oplevert, zal hem dat aan het denken zetten. Wil ik dit merk wel verkopen? Past dit binnen de filosofie van ons bedrijf?
Het zou kunnen dat een verkoper besluit te stoppen met de verkoop van bijvoorbeeld Xiaomi...
Theoretisch (en juridisch) heb je gelijk, maar ik zie hierin geen oplossing. Tegen de tijd dat alle brieven zijn verstuurd en beantwoord en de redelijke termijn in acht is genomen, hebben we alweer een nieuwe update.

Op lange(re) termijn is verkoper natuurlijk gebaat bij tevreden klanten, maar Belsimpel verkoopt al langer Xiaomi, heeft net de status van officiele dealer gekregen, dus die gaan ook niet het merk nu weer buiten de deur zetten.

Blijf ik ondanks all het theoretische gelijk wat ik aan mijn zijde heb toch zitten met een slecht of niet werkend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
Is dit probleem alleen voor de Mi A1 telefoons of ook voor andere Xiaomi telefoons? Zoals de A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunthon
Zorbathagreek schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:22:
Is dit probleem alleen voor de Mi A1 telefoons of ook voor andere Xiaomi telefoons? Zoals de A2
Vooralsnog alleen de Mi A1.

Omdat het toestel zelf terugvalt op 3G is er ook niet direct iets werkbaars aan de hand, totdat je als Tele2-klant opeens een SMS krijgt dat over 6 dagen je data op 3G geblokkeerd wordt, tenzij je naar 4G gaat (wat niet kan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardinova
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 00:31
DexterBelgium schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:11:
Ook hier een Belg met de update en gewoon 4G via band 20 op Proximus. Is dus toch iets anders aan de gang voor onze noorderburen?
Zoiets was met de vorige update ook het geval. Als je de telefoon ingesteld had op Nederlands, een Nederlandse sim had en de update installeerde, raakte je telefoon in bootloop. Werkte pas weer als je de sim eruit haalde en de telefoon op Engels instelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik heb geen update gehad van WhatsApp of van de telefoon, maar het probleem van het selecteren van een foto in WhatsApp is weg. Dit lijkt nu magisch opgelost voor mij en geen idee waarom.

[ Voor 10% gewijzigd door YdieresiS op 12-12-2018 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09 17:21
Ik zou iedereen aanraden om terug te gaan naar 'android 8 oktober' update. Alhoewel als ik eerlijk ben weet ik niet of dat überhaupt mogelijk is. Maar ik ben super tevreden met die versie en ben eigenlijk geen bugs tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:20

TVL

Mijn vriendin heeft ook de A1 in combinatie met Tele2 en ik heb voor haar de update gedaan. Ze heeft wel de 4G band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
TVL schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:25:
Mijn vriendin heeft ook de A1 in combinatie met Tele2 en ik heb voor haar de update gedaan. Ze heeft wel de 4G band.
Ben ik dus niet de enige met band 20 in combinatie met Tele2.
Voor degenen met problemen is er gecontroleerd of de juiste apn gebruikt wordt?

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:36
Hier een Mi A1 met Android 9 gebruiker met een prima werkende 4G verbinding op twee Vodafone sims.

Het enige wat mij tot nu toe stoort is dat ik nu mijn media volume demp als ik de volume - knop indruk. Eerst was dit het beltoonvolume en zette hem daarmee altijd op trillen.
Nu moet ik daarvoor een knop op het scherm selecteren. Weet iemand of dit is aan te passen?

[ Voor 0% gewijzigd door perslucht op 13-12-2018 16:33 . Reden: typfout ]

• Dwarlorf
  • Laatst online: 15:19

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

4G op mijn Xiaomi Note 4 doet het alleen als de simkaart in de gecombineerde microsSD slot. Iemand dat toevallig al geprobeerd als workaround voor dit probleem?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:48
Zawaponga schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:22:
Ik zou iedereen aanraden om terug te gaan naar 'android 8 oktober' update. Alhoewel als ik eerlijk ben weet ik niet of dat überhaupt mogelijk is. Maar ik ben super tevreden met die versie en ben eigenlijk geen bugs tegengekomen.
Met terug flashen zou ik wel ff voorzichtig zijn:
WARNING: Rolling back the Mi A2, Mi A2 Lite and Mi A1 to Android Oreo after updating to Android 9 Pie is not recommended because it may affect normal functioning or even brick your device. This has been the case for devices powered by MIUI after upgrading to the latest MIUI 10, although Xiaomi says Google is behind this move as far as the Android One devices are concerned.
Bron: The Android Soul

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

perslucht schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:58:
Hier een Mi A1 met Android 9 gebruiker met een prima werkende 4G verbinding op twee Vodafone sims.

Het enige wat mij tot nu toe stoort is dat ik nu mijn media volume demp als ik de volume - knop indruk. Eerst was dit het beltoonvolume en zetten hem daarmee altijd op trillen.
Nu moet ik daarvoor een knop op het scherm selecteren. Weet iemand of dit is aan te passen?
Het op niet storen zetten is ook lastiger uit te zetten. Enkel op deze manier zoals de belvolume aan te passen.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• AustinRivers
tistjendop schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:05:

Ik gebruik trouwens GoogleCamera-Pixel2Mod-Arnova8G2 versie V8.3-build-5.1.018.177624777 en heb dat groen enkel als ik via Whatsapp foto's maak met de achterste camera, niet als ik de selfie camera gebruik of mijn foto rechtstreeks in de gcam app of mi camera app maak.
Heb je trouwens ook dat night sight niet goed werkt? Of ja focus in het algemeen werkt niet goed met alle versies van gcam.

GCam_Pixel3Mod_1.3beta.2_build.6.1.021 (Bij deze werkt focus heel slecht)

En volgens mij heb ik ook nog een gcam van Scrubber waarbij focus bij night sight slecht werkt. Gelukkig werkt stock camera app gewoon goed bij daglight maar ik mis mijn gcam voor low-light foto's.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

me1299

$ondertitel

Ik wacht nog maar even.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• tistjendop
  • Niet online
patkick schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:54:
[...]
Heb je trouwens ook dat night sight niet goed werkt? Of ja focus in het algemeen werkt niet goed met alle versies van gcam.

GCam_Pixel3Mod_1.3beta.2_build.6.1.021 (Bij deze werkt focus heel slecht)
In de versie die ik gebruik zit geen night sight, maar de focus werkt wel.
Ik heb jouw versie eens geprobeerd en daar lijkt night sight het enige dat deftig werkt (selfie kwaliteit was vreselijk) en die focus doet daar inderdaad heel gek.
Ik blijf nog maar even op mijn versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AustinRivers
tistjendop schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:24:
[...]

In de versie die ik gebruik zit geen night sight, maar de focus werkt wel.
Ik heb jouw versie eens geprobeerd en daar lijkt night sight het enige dat deftig werkt (selfie kwaliteit was vreselijk) en die focus doet daar inderdaad heel gek.
Ik blijf nog maar even op mijn versie.
Hm... ik heb je Gcam Arnova versie gebruikt en ook weer dat mijn autofocus hele tijd zit te veranderen. Ik kan geen scherpe foto's meer maken met Gcam.

Even geen bron bij de hand maar op een XDA thread schijnt het een kernel probleem te zijn. Hopelijk komt er snel een fix in de tweede Pie December update.

Of het was een reddit thread:
https://www.reddit.com/r/...l_pie_update_broken_gcam/

[ Voor 7% gewijzigd door AustinRivers op 13-12-2018 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-09 08:16
Mijn Mi A1 loopst sinds eergisteren op Pie (Android One, dus niet MIUI). Op de SIM van Vodafone heb ik 4G op band 20, op de SIM van Simpel heb ik 4G op band 3. Dus band 20 lijkt gewoon te werken, althans voor Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
robert.v.w. schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:24:
Mijn Mi A1 loopst sinds eergisteren op Pie (Android One, dus niet MIUI). Op de SIM van Vodafone heb ik 4G op band 20, op de SIM van Simpel heb ik 4G op band 3. Dus band 20 lijkt gewoon te werken, althans voor Vodafone.
Ik zit ook op Vodafone, hoe kan ik dit checken? Is daar een app voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarown2
Ik zit op 4G (band 3) op het T-Mobile netwerk met een Ben SIM. @JohnBlutarski Gecheckt met de "LTE Discovery" app.

Ik heb wel het idee dat ie vaker terugvalt naar 3G of lager, terwijl iemand anders (iPhone gebruiker) met dezelfde provider en netwerk nog wel prima 4G-signaal heeft.

Bovendien lijkt de wifi-verbinding minder stabiel. Ondanks sterk wifi-signaal merk ik dat ie regelmatig disconnect en weer verbindt.
Pagina: 1 ... 20 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic
- Rooten, flashen en custom ROM's: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's