Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• arnova
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 17:26

arnova

weet veel, maar niet alles

Eerder was ik best enthousiast over deze telefoon, zelfs zo dat ik er aan dacht om ook een Xiaomi A1/A2 voor mijn vrouw te kopen (heb zelf de A1). Maar als ik nu de opeenstapeling van falende software updates zie krab ik mijzelf toch nog eens goed op het hoofd.

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
arnova schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:52:
Eerder was ik best enthousiast over deze telefoon, zelfs zo dat ik er aan dacht om ook een Xiaomi A1/A2 voor mijn vrouw te kopen (heb zelf de A1). Maar als ik nu de opeenstapeling van falende software updates zie krab ik mijzelf toch nog eens goed op het hoofd.
Ik kan je geen ongelijk geven, hardwarematig ben in nog altijd zeer content en ik vertrouw er ook op dat een volgende patch alles weer klopt, maar boy wat zijn er wat missers geweest.

• tistjendop
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 09:54
Ik merk nu al ongeveer een week dat mijn gps dikwijls wegvalt terwijl ik Waze heb opstaan. Had nu voor de verandering eens Google Maps geprobeerd om te navigeren en ook daar viel de gps geregeld weg. Dit op een route waar voordien mijn gps nooit wegviel. Toestel herstarten helpt niet. Gps signaal is ook maar een goeie minuut of hoogstens enkele minuten weg (genoeg om een afslag te missen).

Ik heb hier nog niemand anders over horen klagen, maar het lijkt mij erg toevallig dat dit begon net na de update naar Pie. Iemand anders met deze klachten?

• JohnBlutarski
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 08:45
Jarown2 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:29:
Ik zit op 4G (band 3) op het T-Mobile netwerk met een Ben SIM. @JohnBlutarski Gecheckt met de "LTE Discovery" app.

Ik heb wel het idee dat ie vaker terugvalt naar 3G of lager, terwijl iemand anders (iPhone gebruiker) met dezelfde provider en netwerk nog wel prima 4G-signaal heeft.

Bovendien lijkt de wifi-verbinding minder stabiel. Ondanks sterk wifi-signaal merk ik dat ie regelmatig disconnect en weer verbindt.
Dank! Ga die app even checken

Camera in Whatsapp doet het bij mij weer sinds een update van Whatsapp

Edit: wat me nu ook begint op te vallen is dat ik sinds de update naar Pie regelmatig de slaapstand opnieuw moet instellen naar 5 minuten omdat hij soms uit gaat terwijl ik hem nog vast heb

JohnBlutarski wijzigde deze reactie 15-12-2018 11:29 (19%)

• Wessel0077
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 17-02 03:56
Hier band 20 kwijt, uit frustratie maar "pixelexperience rom" geflashed. Nu is alles weer toppie.

• Timpreza
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-02 20:01
tistjendop schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 01:33:
Ik merk nu al ongeveer een week dat mijn gps dikwijls wegvalt terwijl ik Waze heb opstaan. Had nu voor de verandering eens Google Maps geprobeerd om te navigeren en ook daar viel de gps geregeld weg. Dit op een route waar voordien mijn gps nooit wegviel. Toestel herstarten helpt niet. Gps signaal is ook maar een goeie minuut of hoogstens enkele minuten weg (genoeg om een afslag te missen).

Ik heb hier nog niemand anders over horen klagen, maar het lijkt mij erg toevallig dat dit begon net na de update naar Pie. Iemand anders met deze klachten?
Ik ben hier gekomen om dit te zeggen. Bij mij was dat vorige maand al begonnen, nog voor Pie. Ik had gehoopt dat het met de Pie update opgelost ging worden, maar helaas...

Met de GPS Locker app zie ik dat ik bij momenten niets van satellieten ontvang, tot soms een kwartier aan een stuk, en dan plots komt het terug wel, maar meestal heel onregelmatig.
Geen GPS is voor mij reden genoeg om het toestel te vervangen, maar ik hoop op een bugfix.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Timpreza schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 20:32:
[...]

Ik ben hier gekomen om dit te zeggen. Bij mij was dat vorige maand al begonnen, nog voor Pie. Ik had gehoopt dat het met de Pie update opgelost ging worden, maar helaas...

Met de GPS Locker app zie ik dat ik bij momenten niets van satellieten ontvang, tot soms een kwartier aan een stuk, en dan plots komt het terug wel, maar meestal heel onregelmatig.
Geen GPS is voor mij reden genoeg om het toestel te vervangen, maar ik hoop op een bugfix.
Dit klinkt bekend, heb ik ook sinds een of twee updates terug. Het is niet fijn als je in het centrum van een onbekende drukke stad rijdt en de navigatie doet het zo-goed-als niet ...

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale

• michel3vb
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 08:25
Hier ook problemen met 4G in combinatie met Vodafone. Op werk normaal gesproken altijd 4G verbinding. Sinds de update naar Pie is de 4G verbinding weg en zit ik constant op H+. Ook op andere plekken al problemen ervaren. Gisteren viel ik op een locatie waar ik normaal 4G had terug naar E 8)7

• pven
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:47:
Met mijn OnePlus 2 had ik eigenlijk altijd en overal 4G-bereik (KPN). Ik wist dat die bij de A1 wat lastiger ging worden, maar had goede hoop dat bijwerken tot de laatste update zou helpen. Maar helaas ...

Kan ik nog iets doen om wel 4G op mijn A1 te krijgen?
Dat had ik in januari. Daarna leek dat na een update verholpen. De Pie-upgrade blijft bij mij nog even in de vriezer.

• RatedR
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12-01 01:16
pven schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 21:54:
[...]

Dit klinkt bekend, heb ik ook sinds een of twee updates terug. Het is niet fijn als je in het centrum van een onbekende drukke stad rijdt en de navigatie doet het zo-goed-als niet ...
Precies hetzelfde probleem bij mij, sinds 2 updates terug.. behoorlijk irritant en begin toch wel heel hard te denken om maar gewoon een andere telefoon te kopen. Hoopte ergens nog dat de pie update (heb nog niet geüpdate) dit ging verhelpen, maar lijkt erop dat dit juist niet zo gaat zijn, helaas.

• dirk38
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 05:44
4G op band 20 en band 3 met Vodafone werkt bij mij gewoon na de update naar Pie

• alra
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14-02 08:36
RatedR schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:45:
[...]

Precies hetzelfde probleem bij mij, sinds 2 updates terug.. behoorlijk irritant en begin toch wel heel hard te denken om maar gewoon een andere telefoon te kopen. Hoopte ergens nog dat de pie update (heb nog niet geüpdate) dit ging verhelpen, maar lijkt erop dat dit juist niet zo gaat zijn, helaas.
En hier nog een, lijkt ook een veelvoorkomend probleem te zijn.
Gps signaal soms langere tijd weg. Lijkt wel heel sporadisch te zijn, soms werkt hij opeens weer helemaal prima.
Android Pie nog maar even mee wachten, aangezien dit probleem ook niet opgelost is.

• Zawaponga
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:51
Aan iedereen die gps issues heeft, kan ik deze app aanbevelen. Ik had ooit problemen met mn trouwe moto g 1e generatie en deze app heeft die verholpen. De functie heet volgens mij a gps data terugzetten ofzo.
Geen garantie, maar het proberen waard imo.

• Guardinova
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 03-02 23:10
Heb hier altijd al last van gehad, maar vaak alleen als ik tethering aan had gezet.
tistjendop schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 01:33:

• pven
  • Niet online
Zawaponga schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:29:
Aan iedereen die gps issues heeft, kan ik deze app aanbevelen. Ik had ooit problemen met mn trouwe moto g 1e generatie en deze app heeft die verholpen. De functie heet volgens mij a gps data terugzetten ofzo.
Geen garantie, maar het proberen waard imo.
Iemand dit al geprobeerd?

Ik blijf nog even op de november-update ...

• B3rtj3666
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20-02 22:26
Vanuit het MiA2 forum over GPS probleem: probeer deze oplossing eens:

https://forum.xda-develop...pie-update-t3878936/page2

• tistjendop
B3rtj3666 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:19:
Vanuit het MiA2 forum over GPS probleem: probeer deze oplossing eens:

https://forum.xda-develop...pie-update-t3878936/page2
Ik krijg een fout op die link. Zonder de /page2 haal ik er het volgende uit:
Zet de locatienauwkeurigheid van Google uit (instellingen > beveiliging en locatie > locatie > locatienauwkeurigheid van Google > locatienauwkeurigheid verbeteren).

Hopelijk helpt het tot Xiaomi een update uitbrengt die het probleem echt oplost.

• pven
  • Niet online
https://gadgets.ndtv.com/...ck-from-android-p-1965198

Roll back wordt dus niet meer ondersteund (ik wist eigenlijk niet dat ze dat wel deden).

• Chris.nl
  • Niet online
Pfff m'n 4G ontvangst is toch wel om te janken op sommige buitenlocaties. Om het verdraagzaam te maken loop ik met een 4G hotspot (heb meerdere datasims bij hetzelfde abonnement) in de rugzak om m'n Mi A1 dan maar van WiFi te voorzien. Op naar de volgende patch.

• agoNITE
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10:59
Chris.nl schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:45:
Pfff m'n 4G ontvangst is toch wel om te janken op sommige buitenlocaties. Om het verdraagzaam te maken loop ik met een 4G hotspot (heb meerdere datasims bij hetzelfde abonnement) in de rugzak om m'n Mi A1 dan maar van WiFi te voorzien. Op naar de volgende patch.
Same here. Vooral last van in de trein (toestel springt op den duur zelfs terug naar Edge, en soms zelf geen verbinding mogelijk). Ik hoop echt dat dit snel wordt gepatched, dit is echt dramatisch.

• Jarown2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09:45
Heeft iemand het al aangedurfd om z'n SIM PIN weer aan te zetten (of terug te switchen naar NL)?

• pven
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:45:
dokbob in 'nieuws: Bezitters Xiaomi Mi A1 klagen over ontbrekende 4g na Andro...

Heb je dat toevallig al geprobeerd?

• Chris.nl
  • Niet online
Dank voor de tip.

Net wel gedaan maar probleem is (nog steeds) dat ik geen 4G via band 20 800mhz krijg. Dus in de binnenstad wel 4G op de hogere frequenties, maar in de buitengebieden moet ik het met 3G/H+ of vaak Edge doen. Dan is die 4G wingle vooralsnog praktischer. Mazzel dat ik die al had...

Kortom: Deze firmware heeft m'n band 20 gesloopt, in eerste instantie had ik het niet door, totdat ik de stad uit ging.

Chris.nl wijzigde deze reactie 20-12-2018 18:21 (6%)

• Vis
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:14
Ik heb hetzelfde probleem sinds de Pie update, en heb T-Mobile.

Zit iedere dag wel in een andere stad of dorp vanwege mn werk. En mn bereik is merkbaar slechter in de dorpen ook, waar ik eerst vaak gewoon op 4G zat, nu vaak H+ of zelfs E. Waardeloos dus... Hopelijk komt Xiaomi snel met een fix, was van plan nog wel even een sim only te pakken in januari want is een fijn toestel verder, maar als dit niet wordt gefixt ga ik toch een ander toestel (geen Xiaomi) verlengen.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Freubel
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 07:37
Kortom de laatste update nog even in de wachtkamer laten staan ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• Zorbathagreek
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13-01 12:50
Jarown2 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:34:
Heeft iemand het al aangedurfd om z'n SIM PIN weer aan te zetten (of terug te switchen naar NL)?
Ja dat is in Pie verholpen maar niet updaten want 4G banden probleem krijg je ervoor terug😪 Ik vindt het wel een ding hoor, telefoon is redelijk waardeloos voor mijn dagelijks gebruik op dit moment, nul communicatie vanuit Xiaomi en wie zegt dat het met de nieuwe update in januari is verholpen? Als dit zo blijft ga ik weer terug naar Motorola

• Sunthon
  • Registratie: augustus 2014
Zorbathagreek schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:03:
[...]

Ja dat is in Pie verholpen maar niet updaten want 4G banden probleem krijg je ervoor terug😪 Ik vindt het wel een ding hoor, telefoon is redelijk waardeloos voor mijn dagelijks gebruik op dit moment, nul communicatie vanuit Xiaomi en wie zegt dat het met de nieuwe update in januari is verholpen? Als dit zo blijft ga ik weer terug naar Motorola
Het zal wel een keer worden opgelost, maar Xiaomi neemt z'n tijd inderdaad... frusterend!

Jij noemt het "een ding', ik noem het een regelrechte aanfluiting! Xiaomi moet het toch (momenteel) hebben van mond-op-mond reclame, maar ik beveel het nu niemand meer aan. Tuurlijk, er zijn ergere dingen als een telefoon in 't Engels moeten zetten en op 3G moeten, omdat 4G niet werkt. Maar daar betaal je toch niet voor?

Als er in januari geen oplossing komt (update), dan overweeg ik toch echt het apparaat retour Belsimpel te sturen vanwege wanprestatie.

• agoNITE
Ik krijg zojuist een update van 82,1 MB binnen. Zal na installatie proberen te achterhalen of band 20 weer werkt (kom vandaag helaas niet op een locatie waar ik sinds de update problemen heb).

• pven
  • Niet online
Jammer dat Xiaomi zo weinig communiceert wat er nou precies in die updates zit.

• Zorbathagreek
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13-01 12:50
agoNITE schreef op zondag 23 december 2018 @ 08:39:
Ik krijg zojuist een update van 82,1 MB binnen. Zal na installatie proberen te achterhalen of bamd 20 weer werkt (kom vandaag helaas niet op een locatie waar ik sinds de update problemen heb).
Idem dito hier

• dejavu023
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-02 17:25
Update geïnstalleerd maar nog steeds geen 4g met tele2.
Ik ben het wachten nu zat en ga maar een custom rom installeren..
Iemand ervaring met tele2 en een custom rom bv pixel experience?

• agoNITE
dejavu023 schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:06:
Als je in je dialer de code *#*#4636#*#* intoetst, wat staat er dan bij jou onder "Set preferred network mode"?

Custom ROM installeren is natuurlijk je eigen keuze. Maar dat lost het oorspronkelijke probleem natuurlijk niet op. Een custom ROM installeren om een fout van Xiaomi te omzeilen, zou niet gekker moeten worden :p

Wat ik me afvraag, de Xiaomi Mi A1 is een Android One toestel. In hoeverre kunnen we bij Google klagen over deze problemen (4G issues en SIM PIN bootloop)?

agoNITE wijzigde deze reactie 23-12-2018 09:51 (31%)

• dejavu023
Mijn voorkeursnetwerktype staat op td-scdma/cdma/umts

• bnbaz
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
dejavu023 schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:06:
Bij mij (Ben) stonden de APN instellingen verkeerd na de update. Ik heb een abonnement, maar de pre-paid instellingen stonden geselecteerd. Daardoor had ik geen internet en bleef de telefoon op een lagere netwerkmodus hangen geloof ik. Ook de moeite waard om te checken.

• dejavu023
Ja daar had ik ook naar gekeken.
Het probleem ligt volgens mij bij Xiaomi die band 20 (Tele2) niet heeft door gevoerd in de update.

• Sunthon
  • Registratie: augustus 2014
Bij mij ook de update en helaas, helaas nog steeds géén band 20 en dus géén 4G met Tele2 NL

In een Duits forum komen nu ook meldingen dat ze daar de update naar Pie krijgen. Dat was voorheen niet zo en er is toen gesuggereerd (en het klinkt geloofwaardig) dat de Nederlandse update naar Pie eigenlijk een Beta-release was om de problemen in november op te lossen. Nu wordt dus blijkbaar de Pie update officeel uitgebracht, maar Xiaomi heeft niets gedaan met de band 20 bug uit de eerdere (Beta) update. Dat is wel zuur.

Sunthon wijzigde deze reactie 23-12-2018 12:54 (70%)

• Nherfst
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20-02 10:46
Zojuist de update geïnstalleerd en ik heb weer 4G op Tele2. Update was ongeveer 90 MB groot.

• Chris.nl
  • Niet online
Ik heb de update geïnstalleerd en zal vanmiddag merken of band 20 het weer doet met Vodafone. Zal deze post dan updaten.

Helaas in de praktijk nog steeds geen Vodafone 4G in het buitengebied oo Band 20

Chris.nl wijzigde deze reactie 23-12-2018 15:19 (31%)

• RedNas74
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08:32
Net gechecked met network signal guru en band 20 werkt bij mij weer met de nieuwe pie update.

LTE bands

• Chris.nl
  • Niet online
RedNas74 schreef op zondag 23 december 2018 @ 14:02:
Net gechecked met network signal guru en band 20 werkt bij mij weer met de nieuwe pie update.

[Afbeelding: LTE bands]
Ik heb geen root dus kan het niet met zulke apps checken. Maar mooi dat het bij jou weer werkt, ik heb helaas nog pech blijkbaar. Op naar de volgende patch.

• pven
  • Niet online
Iemand hier met KPN die weet of deze patch helpt?
Chris.nl schreef op zondag 23 december 2018 @ 15:22:
[...]

Ik heb geen root dus kan het niet met zulke apps checken. Maar mooi dat het bij jou weer werkt, ik heb helaas nog pech blijkbaar. Op naar de volgende patch.
Ik gebruik LTE Discovery (unrooted). Die laat nu toevallig zien dat ik band 3 gebruik (december-patch heb ik er overigens nog niet op gezet).

pven wijzigde deze reactie 23-12-2018 16:39 (81%)

• Tripp024
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 27-12-2018
De nieuwste update is ook hier te vinden en te installeren met TWRP: https://forum.xda-develop...twrp-stock-8-1-0-t3856328

• Jarown2
Een andere bug lijkt nog niet opgelost. Zelf gemaakte slowmotion-filmpjes worden niet van begin tot eind afgespeeld, maar pauzeren bij de snel-naar-slomo- en slomo-naar-snel-markers.

• Maartinho
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 26-01 12:16
Ik heb sinds dit weekend elke keer dat wanneer ik mijn mi A1 opnieuw opstart ik de melding krijg system ui has stopped. Er zit dan niks anders op dan terug te gaan naar fabrieksinstellingen. Zeer irritant. Is dit probleem bekend? Zijn er fixes voor? Ik zit nog op Oreo? Is dit de opgelost met pie? Want als G20 het doet icm T-Mobile en dit probleem oplost dan durf ik het wel aan. Liever af en toe 3g dan elke week factory reset..

• JohnBlutarski
Gisteravond de kleine 82.1 MB update binnen gehaald, en verder niets gemerkt, alles deed het prima. Maar vandaag bij het opstaan had ik een zwart-wit scherm. Heb hem een paar keer opnieuw opgestart en het opstartscherm van Android One wel in kleur. Kleurcorrectie stond gewoon uit. Na een half uurtje trok hij in eens bij met fletse kleuren, en na een uurtje opeens weer gewoon in kleur. Weird. Iemand anders ervaring mee?

• Jarown2
Nog een bug: soms stopt het laadproces, terwijl de lader nog gewoon is aangesloten. Na opnieuw aansluiten van de kabel gaat het laden weer verder.

Valt me op sinds de Pie-update.

• mpx200_05
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19-02 15:25
Ik had 4G en nu met de mini update gelukkig nog steeds.
Tele2 zakelijk.

• tistjendop
JohnBlutarski schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:53:
Gisteravond de kleine 82.1 MB update binnen gehaald, en verder niets gemerkt, alles deed het prima. Maar vandaag bij het opstaan had ik een zwart-wit scherm. Heb hem een paar keer opnieuw opgestart en het opstartscherm van Android One wel in kleur. Kleurcorrectie stond gewoon uit. Na een half uurtje trok hij in eens bij met fletse kleuren, en na een uurtje opeens weer gewoon in kleur. Weird. Iemand anders ervaring mee?
Is een Pie feature: Instellingen > Digitaal welzij > Bijna bedtijd > Bijna bedtijd gebruiken > Grijstinten

• kootje70
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:45
Er zou met de update ook radio beschikbaar zijn. Ik gebruik het nooit, maar waar kan ik die vinden?

• agoNITE
kootje70 schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:23:
Er zou met de update ook radio beschikbaar zijn. Ik gebruik het nooit, maar waar kan ik die vinden?
Bij mij gewoon in de appdrawer; FM Radio

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Ik kan de zaklamp weer gebruiken na de update :D

Al lijkt 4G nog niet volledig te werken :( Weet alleen ook niet hoe ik dat goed moet testen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Chris.nl
  • Niet online
Touchdomex schreef op maandag 24 december 2018 @ 23:34:
Ik kan de zaklamp weer gebruiken na de update :D

Al lijkt 4G nog niet volledig te werken :( Weet alleen ook niet hoe ik dat goed moet testen.
Mij zegt de praktijk me genoeg, heb je in rand/buitengebied geen 4G, dan loop je de 800mhz band mis. Hogere frequenties in bewoond gebied pakt ie wel.

• JohnBlutarski
tistjendop schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:27:
[...]

Is een Pie feature: Instellingen > Digitaal welzij > Bijna bedtijd > Bijna bedtijd gebruiken > Grijstinten
Ha, thanks! :*)

• agoNITE
Ik ben op een locatie waar ik geen 4G verbinding meer heb sinds Pie. Via *#*#4636#*#* preferred network type op LTE/TD-SCDMA/UMTS gezet, 4G werkt nu weer!

• pven
  • Niet online
agoNITE schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:50:
Ik ben op een locatie waar ik geen 4G verbinding meer heb sinds Pie. Via *#*#4636#*#* preferred network type op LTE/TD-SCDMA/UMTS gezet, 4G werkt nu weer!
Had je eerst de update geprobeerd?

• agoNITE
pven schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 18:08:
[...]

Had je eerst de update geprobeerd?
Ja, rond 11 december de eerste update naar Pie. Daarna een kleine update van 82MB ontvangen (deze draai ik sinds een paar dagen).

• Maartinho
Kan iemand bevestigen of met de update naar pie het system ui has stopped probleem is opgelost?

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Maartinho schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:25:
Kan iemand bevestigen of met de update naar pie het system ui has stopped probleem is opgelost?
Welk probleem? Daar nooit last van gehad namelijk.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• kootje70
Hoe kom je aan die code? En zijn er nog meer?

• agoNITE
kootje70 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 20:58:
[...]

Hoe kom je aan die code? En zijn er nog meer?
Deze weet ik toevallig uit mijn hoofd. Er zijn er meer, maar veel werken op de één of andere manier niet meer op Pie. Voor meer info kun je zoeken naar "Android dialer codes".

• Horla
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 12:19
Ik zit nog steeds op 8.1.0, als ik controleer op updates dan krijg ik de volgende melding:
updates zijn tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.

Iemand een idee?

• Zawaponga
Als ik jou was, zou ik vooreerst op 8.1 blijven, totdat de kinderziektes verholpen zijn.
Ben zelf ook nog op 8.1 en zeerst tevreden:)

• Lorenzo013
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20-01 02:34
perslucht schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:58:
Het enige wat mij tot nu toe stoort is dat ik nu mijn media volume demp als ik de volume - knop indruk. Eerst was dit het beltoonvolume en zette hem daarmee altijd op trillen.
Nu moet ik daarvoor een knop op het scherm selecteren. Weet iemand of dit is aan te passen?
Volume up + power zet hem meteen op trillen.

Weet iemand misschien hoe je het knipperen van het notificatieledje uit kunt zetten als de accu onder de 15% komt?

• Aziraphale
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11:32
Ik heb gisteren een retourtje Drenthe-Gelderland met de auto gedaan en niks gemerkt van issues met de gps of 4G. De hele tijd Navigon en Spotify aan gehad en geen haperingen ervaren. Ook geen terugval naar 3G of lager gezien in de notificatiebalk.

• pven
  • Niet online
Aziraphale schreef op donderdag 27 december 2018 @ 06:58:
Ik heb gisteren een retourtje Drenthe-Gelderland met de auto gedaan en niks gemerkt van issues met de gps of 4G. De hele tijd Navigon en Spotify aan gehad en geen haperingen ervaren. Ook geen terugval naar 3G of lager gezien in de notificatiebalk.
Dat is met de laatste update? En welke provider?

• Aziraphale
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11:32
pven schreef op donderdag 27 december 2018 @ 07:39:
[...]

Dat is met de laatste update? En welke provider?
Ja, laatste update en Vodafone. Geen idee welke banden hij heeft gebruikt, want ik moest wel sturen.

• michel3vb
Zojuist ook de nieuwe Pie update (82mb) geinstalleerd.
Helaas nog altijd geen 4G met Vodafone op werk. Voor de Pie update had ik gewoon 4G.

• pven
  • Niet online
michel3vb schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:17:
Zojuist ook de nieuwe Pie update (82mb) geinstalleerd.
Helaas nog altijd geen 4G met Vodafone op werk. Voor de Pie update had ik gewoon 4G.
Heb je dit al geprobeerd: agoNITE in "[Xiaomi Mi A1] Ervaringen & Discussie" ?

• michel3vb
Ja al geprobeerd. Helaas zonder succes

• kootje70
Gisteren Nijmegen-Zoetermeer en retour.
Had Google maps als navigatie. Die sprong soms spontaan naar een klein scherm...
Weet niet of dit door slechte GPS komt...

• agoNITE
michel3vb schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:19:
[...]

Ja al geprobeerd. Helaas zonder succes
Toch raar. Ik heb iets later die dag nog gecheckt met welke band ik verbonden was, dit was band 3 en niet band 20. Blijkbaar zat ik toch niet helemaal in band 20 gebied.

Toch had ik voor ik de instelling heb veranderd, geen 4G op die locatie, er na wel.

agoNITE wijzigde deze reactie 27-12-2018 11:49 (11%)

• Zawaponga
Lorenzo013 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:22:
[...]

Volume up + power zet hem meteen op trillen.

Weet iemand misschien hoe je het knipperen van het notificatieledje uit kunt zetten als de accu onder de 15% komt?
Volgens mij moet je daarvoor de battery saver uitzetten in de batterij instellingen.

Of nog beter niet onder de 15 procent komen, dat is ook beter voor de batterij ;)

Zawaponga wijzigde deze reactie 27-12-2018 12:43 (10%)

• s.Zero
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12-02 14:23
JA! Ik heb, na tevergeefs alle bekende fixes te hebben geprobeerd, eindelijk 4G met Tele2 op Android Pie gereanimeerd! _/-\o_ Hopelijk werkt het bij jullie ook.

Ik heb de stappen gevolgd uit deze Duitstalige post.
Bij "Input" (laatste stap) heb ik de waarde 2061719044319 opgegeven (ik heb, in navolging van de auteur, alle LTE Supported Frequency Bands uit deze post geselecteerd).
Na een reboot zat ik nog steeds op HSPA+. Toen nogmaals de waarde 2061719044319 opgegeven (deze was gereset naar 0), USB-kabel ontkoppeld en toen verscheen 4G weer in mijn status bar.

Nu nog steeds 4G, ook na de tweede reboot.
Volgens de app LTE Discovery zit ik weer op Band 20.

s.Zero wijzigde deze reactie 27-12-2018 14:39 (5%)

• Chris.nl
  • Niet online
Helaas krijg je band 20 met dit geintje niet terug 😅

• Ducksy88
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12-01 11:14

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

De 82mb update staat voor mij klaar maar ben wat huiverig. Zit bij Ben en mijn 4G issue was snel verholpen maar lees nog niets over deze nieuwe patch.
Zijn er (negatieve) ervaringen van Ben gebruikers die de 82mb update hebben uitgevoerd??

• Freubel
  • Laatst online: 07:37
Gebruikt iemand deze telefoon in combinatie met een BT remote ?
Ik heb hem gekoppeld aan een Sena SRL in een Shoei Neotec II en schijn de BT remote functie kwijt te zijn.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• Maartinho
Touchdomex schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:38:
[...]

Welk probleem? Daar nooit last van gehad namelijk.
Zie onderstaand:

Ik heb sinds dit weekend elke keer dat wanneer ik mijn mi A1 opnieuw opstart ik de melding krijg system ui has stopped. Er zit dan niks anders op dan terug te gaan naar fabrieksinstellingen. Zeer irritant. Is dit probleem bekend? Zijn er fixes voor? Ik zit nog op Oreo? Is dit de opgelost met pie? Want als G20 het doet icm T-Mobile en dit probleem oplost dan durf ik het wel aan. Liever af en toe 3g dan elke week factory reset..

• patkick
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 01:01
Ducksy88 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 00:06:
De 82mb update staat voor mij klaar maar ben wat huiverig. Zit bij Ben en mijn 4G issue was snel verholpen maar lees nog niets over deze nieuwe patch.
Zijn er (negatieve) ervaringen van Ben gebruikers die de 82mb update hebben uitgevoerd??
Ik zit zelf voornamelijk regio Amsterdam. Maar als ik met de trein reis richting Hilversum of Almere heb ik op bepaalde punten alleen 3G. Dit was in november niet zo. Voor mij heeft de 82 MB niks opgelost, jammer, want ik heb toch liever 4G.

• karine1
  • Laatst online: 28-01 00:19
Hoe groot was de update naar Pie die jullie gedaan hebben ?
Blijkbaar was de eerste versie +- 1074 MB en zou er nu een versie aangeboden worden(ook bij mij) die +- 1068 MB groot is.

• efmfresh
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19-02 19:47
Heeft er iemand al een downgrade gedaan van Pie naar Oreo om zo terug 4g te kunnen krijgen?
Zou een rom zoals pixel experience mss een tijdelijke oplossing zijn?

• pven
  • Niet online
karine1 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:27:
Hoe groot was de update naar Pie die jullie gedaan hebben ?
Blijkbaar was de eerste versie +- 1074 MB en zou er nu een versie aangeboden worden(ook bij mij) die +- 1068 MB groot is.
1074,9MB. Hij is nu aan het downloaden.

En 4G is weg. Staat ook geen nieuwe update meer ... :(

pven wijzigde deze reactie 28-12-2018 19:03 (7%)

• helloitsme
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-02 20:15
pven schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:17:
[...]

1074,9MB. Hij is nu aan het downloaden.
Bij mij staat er één van 1069.1MB klaar

• pven
  • Niet online
Ah, na een herstart stond de update er wel. Deze heb ik geïnstalleerd, en raad eens? 4G is nog steeds weg ... :(

Ik heb APN naar de default gereset, dat lost het ook niet op. Mijn opties zijn op ...

pven wijzigde deze reactie 28-12-2018 19:34 (28%)

• Maartinho
Update gedownload, 4g werkt gewoon op T-Mobile netwerk.

Zeer blije ik, want system ui has stopped probleem bij opnieuw opstarten is weg :)

• JohnBlutarski
Nooit gerealiseerd dat maandelijks updaten zo spannend kon zijn...

• pven
  • Niet online
JohnBlutarski schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:35:
Nooit gerealiseerd dat maandelijks updaten zo spannend kon zijn...
When you go Chinese ...

https://forum.xda-develop...post78379355#post78379355

Daarmee krijg ik hem iig op 3G. 4G lukt helaas nog niet.

https://forum.xda-developers.com/mi-a1/how-to/lte-t3854592

Iemand dat toevallig al geprobeerd? Ik durf nog even niet.

Verder lees ik dat code *#*#717717#*#* kan helpen. Als ik die code in mijn dialer tik, dan gebeurt er niets. Iemand een idee hoe dat zit?

pven wijzigde deze reactie 28-12-2018 20:11 (54%)

• karine1
helloitsme schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:37:
[...
Bij mij staat er één van 1069.1MB klaar
Vreemd dus, hier staat ook die van 1069, 1 klaar en niet die van 1074.

• pven
  • Niet online
karine1 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:15:
[...]

Vreemd dus, hier staat ook die van 1069, 1 klaar en niet die van 1074.
Ik vermoed dat die van 1069MB inclusief de update is, en dat je bij die andere de update er nog achteraan krijgt.

• Vis
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:14
Hier geen nieuwe update ontvangen hoor... moet zeggen dat alles prima werkt op T-Mobile. Sinds laatste kleine update van 80mb, zo goed als overal weer 4G nu. Ook in de "boeren" dorpjes :p

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• karine1
Is het nu de bedoeling om te wachten op Xiaomi om de update naar Pie te doen ?
Ik vind het vreemd dat de huidige update nog steeds wordt aangeboden ondanks de bugs erin.

• pven
  • Niet online
karine1 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:21:
Is het nu de bedoeling om te wachten op Xiaomi om de update naar Pie te doen ?
Ik vind het vreemd dat de huidige update nog steeds wordt aangeboden ondanks de bugs erin.
Zou ik wel doen. Mijn 4G is nu weg, dat is best vervelend ...

• Rincewind
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02 18:05

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik had hetzelfde probleem met Ben. De oplossing voor mij zat in de APN-instellingen: daar was "Ben Internet PrePaid" geselecteerd. Dat aangepast naar "Ben Internet Abonnee" en 4G werkt weer. (y)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• pven
  • Niet online
Heb ik het mis, of lijkt het dat alleen KPN consequent geen 4G heeft?

• RedNas74
pven schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:55:
Ik heb KPN en gewoon 4g op zowel band 3 als 20. Ik ben wel ineens naar versie 10.0.3.0 gegaan via Oreo, nadat ik hiernaar terug ben gegaan omdat ik geen 4g had met versie 10.0.2.0.

• pven
  • Niet online
RedNas74 schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:25:
[...]

Ik heb KPN en gewoon 4g op zowel band 3 als 20. Ik ben wel ineens naar versie 10.0.3.0 gegaan via Oreo, nadat ik hiernaar terug ben gegaan omdat ik geen 4g had met versie 10.0.2.0.
Over welke software heb je het?

• Chris.nl
  • Niet online
pven schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:55:
Vodafone ook nog geen 4G op band 20

Dus in de stad lijkt het prima, maar in buitengebied val ik terug naar 2/3G

• RedNas74
pven schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:16:
[...]

Over welke software heb je het?
De softwareversie van het toestel. De eerste pie update was 10.0.2.0 en de nieuwere 10.0.3.0

• pven
  • Niet online
Chris.nl schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:18:
[...]

Vodafone ook nog geen 4G op band 20

Dus in de stad lijkt het prima, maar in buitengebied val ik terug naar 2/3G
Ik lijk nergens nog 4G te hebben.

• Sjaakie NL
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20-02 21:15
Helaas ook hier nog steeds problemen .er de 4G bij Vodafone... Alle opties gelezen en geprobeerd maar het lukt mij ook niet om weer 4G te krijgen.
Ik hoop dat er snel een nieuwe update zal komen .

Ben er ook wel een beetje klaar mee..

• hilp
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 10-02 13:40
Lost die 82MB update wel het bootloop probleem op als je nog op 8.1 (Oreo) zit?
Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True