Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Sunthon
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 20-02 17:26
@hilp Pie lost wel het bootloop probleem op, maar dan heb je mogelijk problemen met band 20.

De update naar Pie die op 9 december is aangeboden is volgens sommige een Beta geweest. Daarom is er op 23 december een 82 Mb update gekomen (gelijk met de officiele release van Pie). Als je nu nog op Oreo zit, dan krijg je de officiele Pie update en is die 82 Mb update niet nodig/ van toepassing.

Volgens berichten op het Duitse Android Hilfe-forum, is de update eerst stopgezet.... (sowieso idioot dat Xiaomi een update met bekende bugs gewoon uberhaupt doorgezet heeft)

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-02 18:27
*knip, offtopic linkjes *

Offtopic, dus weg. Linkjes over ads in andere toestellen en tv's hebben niets met dit toestel te maken aangezien dit een Android One toestel is.

Voor mij nooit iets van Xiaomi. Al kreeg ik het gratis.

janvanduschoten wijzigde deze reactie 02-01-2019 08:23 (69%)

• efmfresh
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19-02 19:47
BFmango schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:32:

Voor mij nooit iets van Xiaomi. Al kreeg ik het gratis.
Die links hebben toch niets te maken met de Mi A1 ? Ik heb nog nooit iets van MIUI gezien op mijn A1.

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Zo, met mijn A1 die nog geen upgrade gedaan nog maar even wachten dus :+

• Hermod
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 11:04
Kan je eigenlijk die melding dat er een update klaar staat wegkrijgen van je startscherm?
Kwestie van er niet per ongeluk op de duwen..

• RoelReijn
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 11-02 19:49
Ik heb sinds de pie update nergens (voor zover ik weet) een 4G verbinding, is er al iets bekend over hoe dit op te lossen of heb ik hier overheen gelezen?

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
RoelReijn schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:20:
Ik heb sinds de pie update nergens (voor zover ik weet) een 4G verbinding, is er al iets bekend over hoe dit op te lossen of heb ik hier overheen gelezen?
Als de eerder genoemde tips uit dit topic niet werken, dan heb je helaas pech ... #metoo

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale

• RoelReijn
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 11-02 19:49
Da's jammer, toch bedankt.

• fmmaniak
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 06:34
Rincewind schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:34:
Ik had hetzelfde probleem met Ben. De oplossing voor mij zat in de APN-instellingen: daar was "Ben Internet PrePaid" geselecteerd. Dat aangepast naar "Ben Internet Abonnee" en 4G werkt weer. (y)
Bedankt voor de oplossing !!!

Ik had ook opeens geen internet meer, nu wel :*)

Dit filmpje hielp me ook op weg naar de juiste settings: https://www.belsimpel.nl/...s-tricks/apn-instellingen

• pven
  • Niet online
fmmaniak schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:37:
[...]

Bedankt voor de oplossing !!!

Ik had ook opeens geen internet meer, nu wel :*)

Dit filmpje hielp me ook op weg naar de juiste settings: https://www.belsimpel.nl/...s-tricks/apn-instellingen
Voor KPN werkt dit helaas niet (bij mij dan).

• henkb123
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13-02 22:20
De A1 van mijn vrouw heeft ook de update naar Pie gehad. Daarvoor inderdaad de bootloop ivm simlock. Nu inderdaad met Vodafone enkel 3G. 4G is geheel weg.

Wel balen dat een leuke GSM en een groot bedrijf als Xiaomi dergelijke updates aanbied. Je zou er moedeloos van worden. Ik had speciaal een Android One toestel gekocht omdat er regelmatig updates verschenen ipv na aankoop nooit weer bij andere Chinese GSM's.

Trouwens op mijn MiA2 werkt de Pie wel gewoon voortreffelijk. 4G, GPS, alles werkt gewoon. Dus je zou zeggen dat het wel moet kunnen.

Best een blamage voor Xiaomi

• easyriider
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
henkb123 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:41:

Trouwens op mijn MiA2 werkt de Pie wel gewoon voortreffelijk. 4G, GPS, alles werkt gewoon. Dus je zou zeggen dat het wel moet kunnen.
Ook op de Mi A2 Lite die dezelfde soc heeft als de Mi A1 werkt de Pie update vlekkeloos.

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

De A1 van mijn vrouw heeft ook de update naar Pie gehad. Daarvoor inderdaad de bootloop ivm simlock. Nu inderdaad met Vodafone enkel 3G. 4G is geheel weg.

Wel balen dat een leuke GSM en een groot bedrijf als Xiaomi dergelijke updates aanbied. Je zou er moedeloos van worden. Ik had speciaal een Android One toestel gekocht omdat er regelmatig updates verschenen ipv na aankoop nooit weer bij andere Chinese GSM's.

Inderdaad, eerst die bug met die SIM code / bootloop en nu dit. Hopelijk brengen ze snel een fix uit :)

Ik ga er even vanuit dat dit niet een NL only probleem is omdat het bepaalde frequenties betreft - of vergis ik me?

• morettie
  • Laatst online: 20-02 16:30

Ik blijf het toch vreemd vinden dat dit blijkbaar een random probleem is. Ik heb ook Vodafone als provider, maar na de update naar Pie geen enkel probleem gehad, ik heb nog gewoon 4G (zowel band 20 als band 3). Ik heb de kleine update van 82.1 MB nog niet geïnstalleerd.

Overigens heb ik wel last gehad van de bootloop ivm simlock (en helaas factory reset gedaan ipv eerst hier te kijken 8)7)

• pven
  • Niet online
De_Bastaard schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:07:
[...]

Ik ga er even vanuit dat dit niet een NL only probleem is omdat het bepaalde frequenties betreft - of vergis ik me?
Klopt, kijk maar eens op XDA (ik heb de links volgens mij eereder gepost).

• henkb123
morettie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:35:
[...]

Ik blijf het toch vreemd vinden dat dit blijkbaar een random probleem is. Ik heb ook Vodafone als provider, maar na de update naar Pie geen enkel probleem gehad, ik heb nog gewoon 4G (zowel band 20 als band 3). Ik heb de kleine update van 82.1 MB nog niet geïnstalleerd.

Overigens heb ik wel last gehad van de bootloop ivm simlock (en helaas factory reset gedaan ipv eerst hier te kijken 8)7)
Ik heb de APN instellingen etc gecontroleerd en ook nog gebeld met Vodafone. Ik las nl dat dit zou kunnen helpen. Op mijn eigen A2 had ik de APN instellingen met gebruikersnaam en wachtwoord van Vodafone. De helpdesk zei zonder ww. Vreemd want mijn APN met ww werkt wel gewoon op 4G. Best wel balen. Liefst ging ik terug naar 8.1 maar dat schijnt niet zomaar te kunnen.

Heb een mail gestuurd naar Xiaomi Global. Zal wel geen antwoord krijgen maar dacht niet geschoten is altijd mis.

• YdieresiS
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online
henkb123 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:35:
[...]

Heb een mail gestuurd naar Xiaomi Global. Zal wel geen antwoord krijgen maar dacht niet geschoten is altijd mis.
Als we dat met meerderen doen misschien geven we dan wel een geluid af. Ik kon ook niet ergens een support formulier vinden waar ik het kon deponeren. Kun je dat e-mail adres delen?

"Waar een wil is, ben ik weg!"

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Hermod schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:47:
Kan je eigenlijk die melding dat er een update klaar staat wegkrijgen van je startscherm?
Kwestie van er niet per ongeluk op de duwen..
Inderdaad kan je die melding uitzetten?
Komt helaas meerdere keren per dag terug als je m wegswiped.

• Aziraphale
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11:32
Ik zit momenteel met Vodafone vrolijk op band 20 en mijn gps functioneert ook feilloos. Alle updates tot nu toe heb ik braaf geīnstalleerd en geen centje pijn.

Wat ik er vooral zo raar aan vind is dat bij dezelfde provider de een wel 20 krijgt en de ander niet. In principe zit 20 dus wel nog gewoon in de Pie-update.

• Zawaponga
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:51
sambalbaj schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:02:
[...]

Jep, bij developer options - - > "automatic system updates" uitvinken.
En eventueel lang op de notificatie drukken en dan uitzetten.

Zawaponga wijzigde deze reactie 04-01-2019 13:45 (9%)

• pven
  • Niet online
Zawaponga schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:43:
[...]

Jep, bij developer options - - > "automatic system updates" uitvinken.
En eventueel lang op de notificatie drukken en dan uitzetten.
Dan komt die melding toch nog steeds? (Ik kan het nu niet testen, ik heb helaas de laatste update erop staan.)

• RedNas74
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08:32
sambalbaj schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:02:
[...]

Zo ver ik weet kan je de melding weghalen door de melding uit te zetten bij google play services. In het app menu.

• henkb123
Aziraphale schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:07:
Ik zit momenteel met Vodafone vrolijk op band 20 en mijn gps functioneert ook feilloos. Alle updates tot nu toe heb ik braaf geīnstalleerd en geen centje pijn.

Wat ik er vooral zo raar aan vind is dat bij dezelfde provider de een wel 20 krijgt en de ander niet. In principe zit 20 dus wel nog gewoon in de Pie-update.
kun je de APN instellingen eens met ons delen?

Ik vraag me nu af of een factory reset ook zou helpen

• Aziraphale
henkb123 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:37:
[...]

kun je de APN instellingen eens met ons delen?

Ik vraag me nu af of een factory reset ook zou helpen
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
MCC: 204
MNC: 4
Verificatie: PAP
APN-type: default,supl,dun
APN-protocol: IPv4
Roaming protocol voor APN: IPv4

En verder is er niets ingesteld. Wachtwoord geeft sterretjes en ik kan verder ook niks instellen, dus dit komt allemaal zo van de sim.

• henkb123
Aziraphale schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:04:
[...]

APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
MCC: 204
MNC: 4
Verificatie: PAP
APN-type: default,supl,dun
APN-protocol: IPv4
Roaming protocol voor APN: IPv4

En verder is er niets ingesteld. Wachtwoord geeft sterretjes en ik kan verder ook niks instellen, dus dit komt allemaal zo van de sim.
Zelfde APN die ik heb inderdaad. Wel vreemd dat de ene het wel doet en de andere het niet op hetzelfde netwerk.

Mag ik vragen welke update je hebt gehad? Ik heb nl. maar eentje gedaan die van 8.1 naar 9 zonder een extra kleine update van 80mb

• Aziraphale
henkb123 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:47:
[...]

Zelfde APN die ik heb inderdaad. Wel vreemd dat de ene het wel doet en de andere het niet op hetzelfde netwerk.

Mag ik vragen welke update je hebt gehad? Ik heb nl. maar eentje gedaan die van 8.1 naar 9 zonder een extra kleine update van 80mb
Ik heb beide gedaan, maar had ook na de 1e geen problemen met 4g...

• Henk16383
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 06-02 10:25
Mijn MI A1 staat ingesteld op Mobiele data UIT.

Op een van de laatste dagen van 2018 kon ik mijn MI A1 niet meer ontgrendelen: hij bleef vragen om de beveiligingscode. Toestel gereboot: probleem opgelost.

Vervolgens gecheckt of er een update was: ik had zo'n vermoeden omdat op het scherm een notification van Google (Play ?) te zien geweest was.. En inderdaad: upgrade naar Pie. Probleemloze update.

• KifArU
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Hier op 2 telefoons de update gezet, KPN en Vodafone en op allebei nog gewoon 4G na de update.
Mijn vermoeden is dat de update goed is, maar als het probleem al bestaat door de eerdere update, deze het niet oplost.

• gehaktstaaf
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-02 18:18
Wellicht is het al eens gepost in dit topic, maar kan je zonder root inzicht krijgen met welke netwerkfrequentie/band je verbonden bent?
Zo af en toe heb ik wel het idee dat m'n 4G verbinding wat gewijzigd is, maar zeker ben ik er niet van. Temeer omdat ik gisteren, midden in een natuurgebied nabij een klein dorp, gewoon met 4G verbonden was, terwijl ik vermoed dat daar alleen B20 in de lucht hangt (KPN).

• pven
  • Niet online
@gehaktstaaf Dat kan met LTE Discovery (staat in de Playstore)

• karine1
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 28-01 00:19
Hier dan toch maar de update(1068MB) naar pie gedaan en ook mijn 4G weg.
Ook gsm bereik is veel minder nu. -120dBm

karine1 wijzigde deze reactie 05-01-2019 18:39 (22%)

• gehaktstaaf
pven schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:03:
@gehaktstaaf Dat kan met LTE Discovery (staat in de Playstore)
Had ik even moeten vermelden, die had ik al geprobeerd. Wellicht interpreteer ik de data verkeerd, maar ik kan er geen band dan wel frequentie uit opmaken.
Edit:
Toch wel, band 3 zie ik nu. Ansich niet gek, midden in de stad. Ga het de komende dagen op andere locaties even in de gaten houden.

gehaktstaaf wijzigde deze reactie 05-01-2019 19:36 (17%)

• karine1
Het is blijkbaar toch een ander probleem.
Ik was net op een andere locatie en daar had ik wel 4G.
Terug thuis weer 3G.
Lijkt dat het toestel het signaal niet meer zo goed ontvangt.

• Jarown2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09:45
karine1 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:25:
Het is blijkbaar toch een ander probleem.
Ik was net op een andere locatie en daar had ik wel 4G.
Terug thuis weer 3G.
Lijkt dat het toestel het signaal niet meer zo goed ontvangt.
Dat is inderdaad precies wat ik ook heb. Wel 4G, maar hij valt vaak terug naar een mindere verbinding.

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Jarown2 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:33:
[...]

Dat is inderdaad precies wat ik ook heb. Wel 4G, maar hij valt vaak terug naar een mindere verbinding.
Komt omdat band 20 (800mhz) het niet meer doet. Op die frequentie heb je juist de beste dekking (normaal dan). Hopelijk komt de januari patch incl. fix snel.

Chris.nl wijzigde deze reactie 05-01-2019 23:37 (9%)

• Royobodzjo
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 20-02 13:10
Ik krijg gek genoeg iedere keer updates veel later, zo maandpatches krijg ik een maand later en Android pie is ook niet beschikbaar kan ik deze updates triggeren?

• gehaktstaaf
@Royobodzjo
Ik weet niet of ik daar heel rouwig om zou zijn, heb je tenminste genoeg tijd om je in te lezen in alle bugs die je erbij krijgt. Xiaomi laat zo af en to wel een steekje vallen.

Vandaag tijdens een fietstochtje eens even gekeken, ik beschik nog gewoon over B20 gelukkig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• karine1
Intussen reactie gekregen van belsimpel.
Bedankt voor je e-mail aan Belsimpel.
Uit je bericht begrijp ik dat de Xiaomi die je bij ons gekocht hebt niet meer na behoren functioneert na de meest recente update. Dat is zeer spijtig om te horen.
Het lijkt erop dat meer klanten met dit toestel na de update naar Android Pie hier problemen mee hebben. Je zou het onderstaande trucje kunnen proberen om weer op 4G te komen:

1) Ga naar opties
2) Netwerk & Internet
3) Mobiel netwerk
4) Advanced
5) Acces Point Names
6) "3 puntjes rechtsbovenin" --> reset to default
Mocht dit het probleem niet oplossen kan je nog proberen een back-up van het toestel te maken en deze te resetten. Ik hoop dat het met deze oplossingen lukt.

Bij mij bleek dit niet te werken.

Even met een app gekeken :
2G 850/900/1800/1900
3G 850/1900/2100
4G NEE

karine1 wijzigde deze reactie 06-01-2019 19:43 (6%)

• Vis
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:14
karine1 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:33:
Intussen reactie gekregen van belsimpel.
Bedankt voor je e-mail aan Belsimpel.
Uit je bericht begrijp ik dat de Xiaomi die je bij ons gekocht hebt niet meer na behoren functioneert na de meest recente update. Dat is zeer spijtig om te horen.
Het lijkt erop dat meer klanten met dit toestel na de update naar Android Pie hier problemen mee hebben. Je zou het onderstaande trucje kunnen proberen om weer op 4G te komen:

1) Ga naar opties
2) Netwerk & Internet
3) Mobiel netwerk
4) Advanced
5) Acces Point Names
Mocht dit het probleem niet oplossen kan je nog proberen een back-up van het toestel te maken en deze te resetten. Ik hoop dat het met deze oplossingen lukt.

Bij mij bleek dit niet te werken.

Even met een app gekeken :
2G 850/900/1800/1900
3G 850/1900/2100
4G NEE
Kun je het in dit geval niet gooien/dreigen met garantie, nieuw toestel bijv. de Mi A2?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 07:44
karine1 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:33:
Jammer dat ze dit soort 'tips' geven - dat soort bijgelovige trucs zijn hier ook al de revue gepasseerd en helpen inderdaad niet.

Wat er met een aantal toestellen (om onverklaarbare redenen) aan de hand lijkt te zijn is dat de band settings in het nvram van het modem van je telefoon zijn gewijzigd. Daar verandert een APN niets aan.

De enige die dat (makkelijk) kan repareren is Xiaomi. Zelf oplossen is niet-triviaal en kan vziw. alleen met de nvram editor uit de diagnostische tools van Qualcomm - zie XDA.

Het zou ook helpen als iemand wist wat nu de precieze oorzaak is, misschien is het dan makkelijker te verhelpen.
Vis schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:47:
Kun je het in dit geval niet gooien/dreigen met garantie, nieuw toestel bijv. de Mi A2?
Dat mag geen dreigen heten - ook geen enkele reden om het over een A2 te hebben. Maar een functionerende A1 lijkt me geen onredelijke eis.

• agoNITE
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10:59
s.Zero schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:28:
JA! Ik heb, na tevergeefs alle bekende fixes te hebben geprobeerd, eindelijk 4G met Tele2 op Android Pie gereanimeerd! _/-\o_ Hopelijk werkt het bij jullie ook.

Ik heb de stappen gevolgd uit deze Duitstalige post.
Bij "Input" (laatste stap) heb ik de waarde 2061719044319 opgegeven (ik heb, in navolging van de auteur, alle LTE Supported Frequency Bands uit deze post geselecteerd).
Na een reboot zat ik nog steeds op HSPA+. Toen nogmaals de waarde 2061719044319 opgegeven (deze was gereset naar 0), USB-kabel ontkoppeld en toen verscheen 4G weer in mijn status bar.

Nu nog steeds 4G, ook na de tweede reboot.
Volgens de app LTE Discovery zit ik weer op Band 20.
Ik heb onlangs bovenstaande uitgevoerd. Rijd nu met de trein door een gebied waar ik eerst geen 4G verbinding kon krijgen (Edge was het maximale). Zit nu al een minuut of 5 op 4G.

De Duitse instructie is vrij duidelijk. De acties die uitgevoerd moeten worden zijn ook niet zo spannend. Ik had nog de meeste moeite met 1 van de 2 downloads (de link naar het QXDM bestand was/is down, even googlen naar de bestandsnaam voor een mirror). Eenmaal ik alles geïnstalleerd had, was het uitvoeren van de stappen zo klaar.

De in te voeren waarde (2061719044319) komt overeen met de LTE banden die de Mi A1 ondersteund, die zou je dus niet opnieuw hoeven te genereren.

• pven
  • Niet online
Dank @agoNITE !!!
USB-Debugging aktivieren
Mit dem A1 die Nummer "*#*#717717#*#*" wählen um in den diagnostic mode zu gelangen.
A1 mit dem PC über USB verbinden und am A1 Debuggingverbindung akzepieren.
Ik heb hier eerder mee zitten klooien ... Voor mijn beeld: ik zet USB-debugging aan, daarna accepteer ik de verbinding op de laptop en dan kan ik *#*#717717#*#* in mijn dialer uitvoeren?

• agoNITE
pven schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:59:
Dank @agoNITE !!!

[...]

Ik heb hier eerder mee zitten klooien ... Voor mijn beeld: ik zet USB-debugging aan, daarna accepteer ik de verbinding op de laptop en dan kan ik *#*#717717#*#* in mijn dialer uitvoeren?
Klopt! Ik kreeg op mijn toestel de melding 'Diag USB port enable'.

• pven
  • Niet online
agoNITE schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:02:
[...]

Klopt! Ik kreeg op mijn toestel de melding 'Diag USB port enable'.
Die melding krijg ik niet. In de (stock)-dialer tik ik *#*#717717#*#*, daarna springt dat weg en krijg ik geen melding. Als ik daarna mijn telefoon aan de USB hang, ziet mijn laptop hem ook niet. Gaat lekker ... 8)7

(Ik ga ondertussen kijken naar USB-drivers van Google.)

pven wijzigde deze reactie 07-01-2019 09:59 (6%)

• agoNITE
pven schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:37:
[...]

Die melding krijg ik niet. In de (stock)-dialer tik ik *#*#717717#*#*, daarna springt dat weg en krijg ik geen melding. Als ik daarna mijn telefoon aan de USB hang, ziet mijn laptop hem ook niet. Gaat lekker ... 8)7

(Ik ga ondertussen kijken naar USB-drivers van Google.)
Toch vreemd. USB debugging wel ingeschakeld? Aangezien het een instelling op de telefoon is, zou het volgens mij niet uit moeten maken welke drivers zijn geïnstalleerd.

• pven
  • Niet online
agoNITE schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:15:
[...]

Toch vreemd. USB debugging wel ingeschakeld? Aangezien het een instelling op de telefoon is, zou het volgens mij niet uit moeten maken welke drivers zijn geïnstalleerd.
Ik lees op XDA best vaak dat mensen die mode niet geENabled krijgen. Vanavond ga ik me er eens in verdiepen.

• Sleeon
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20-02 10:28
Bij mij werkt de volgende oplossing;

1) Ga naar opties
2) Netwerk & Internet
3) Mobiel netwerk
4) Advanced
5) Acces Point Names

Apart dat dit bij sommige dan niet werkt.

• Chris.nl
  • Niet online
agoNITE schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:50:
Ik ben op een locatie waar ik geen 4G verbinding meer heb sinds Pie. Via *#*#4636#*#* preferred network type op LTE/TD-SCDMA/UMTS gezet, 4G werkt nu weer!
Ik had deze optie geprobeerd om band 20 terug te krijgen. Maar dat werkte niet.

Weet iemand wat het originele preferred network type was/is? Ik wil die instelling eerst terugzetten naar stock voordat ik de Duitse fix ga proberen.

• agoNITE
Chris.nl schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:11:
[...]

Ik had deze optie geprobeerd om band 20 terug te krijgen. Maar dat werkte niet.

Weet iemand wat het originele preferred network type was/is? Ik wil die instelling eerst terugzetten naar stock voordat ik de Duitse fix ga proberen.
Die instelling kun je ook achteraf wijzigen. De Duitse fix doet eigenlijk niks anders dan alle LTE banden weer beschikbaar maken. Wijzigen van preferred network type veranderd hier niks aan.

• Jarown2
Chris.nl schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:11:
[...]

Ik heb 'TD-SCDMA/CDMA/UMTS' (volgens *#*#4636#*#*). Als je je preferred network type aanpast, zie je dat ook in de gewone settings onder: Netwerkinstellingen > Voorkeursnetwerktype.

Selecteer je die optie, dan heb je de keuze '2G, 3G en 4G'. Zo te zien krijg je de originele instellingen weer als je daar 4G kiest.

• Thralas
agoNITE schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:32:
De in te voeren waarde (2061719044319) komt overeen met de LTE banden die de Mi A1 ondersteund, die zou je dus niet opnieuw hoeven te genereren.
Mijn toestel, nimmer handmatig gewijzigd, heeft als default met een KPN SIM 687195291871 (1 2 3 4 5 7 8 20 38 40),

Het verschil is 28/39/41 - 2061719044319 (1 2 3 4 5 7 8 20 28 38 39 40 41).

• agoNITE
Thralas schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:39:
[...]

Mijn toestel, nimmer handmatig gewijzigd, heeft als default met een KPN SIM 687195291871 (1 2 3 4 5 7 8 20 38 40),

Het verschil is 28/39/41 - 2061719044319 (1 2 3 4 5 7 8 20 28 38 39 40 41).
Vreemd. De update heeft trouwens de wijzigingen doorgevoerd, niemand heeft handmatig LTE banden lopen verwijderen. De vraag is alleen, waarom heeft Xiaomi ze überhaupt verwijderd?

• Thralas
agoNITE schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:01:
De vraag is alleen, waarom heeft Xiaomi ze überhaupt verwijderd?
Vast een migratiefoutje ihkv. Android 8 -> 9, maar gezien de software in principe voor iedereen gelijk is moet er wat merkwaardigs aan de hand zijn.

Ik ben er niet héél ver ingedoken, maar op Android 8 stonden er een flink aantal baseband configuration profiles op de systempartitie (mcfg_sw.mbn) - afhankelijk van je sim worden daarmee bands gewijigd en zaken als VoLTE geregeld.

Die directory bestaat niet meer bij 9. Wél zitten er nog een aantal profiles in de modemfirmware zelf, maar niets dat ook maar iets met band 20 doet.

De A1 heeft echter óók nog een 'mcfg'-partitie. Ik heb geen idee in hoeverre die gebruikt/geflashed wordt, maar dat lijkt me mogelijk wel relevant.

• M.vanderbos
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20-02 20:57
agoNITE schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:32:
[...]

Ik heb onlangs bovenstaande uitgevoerd. Rijd nu met de trein door een gebied waar ik eerst geen 4G verbinding kon krijgen (Edge was het maximale). Zit nu al een minuut of 5 op 4G.

De Duitse instructie is vrij duidelijk. De acties die uitgevoerd moeten worden zijn ook niet zo spannend. Ik had nog de meeste moeite met 1 van de 2 downloads (de link naar het QXDM bestand was/is down, even googlen naar de bestandsnaam voor een mirror). Eenmaal ik alles geïnstalleerd had, was het uitvoeren van de stappen zo klaar.

Hier ook succes met deze fix.
Gelijk na reboot weer 4G, zal het even aan moeten zien, maar is al meer als wat ik had...

Edit: toch niet optimaal. 80% h+ soms 4g.
Zou ik de LTE settings terug moeten zetten als er een update komt?

M.vanderbos wijzigde deze reactie 08-01-2019 12:51 (5%)

• pven
  • Niet online
*#*#717717#*#* lukt gewoon niet bij mij.

Als jullie die code in de Phone intikken, krijgen jullie dan een melding? Bij mij springt ie meteen weg. QPST vindt wel COM5, maar geen telefoon. En de device manager laat ook niets zien wat hier op lijkt.

pven wijzigde deze reactie 07-01-2019 22:36 (28%)

• henkb123
Ik heb gemailt met Xiaomi. Hier hun antwoord:

Hi Henk,

Thank you for contacting Xiaomi Customer Support. I am Harsh and sorry to know that you are facing issue with your device.

I would request you to follow the below-mentioned steps to reset the device after creating the backup in an external drive.

FACTORY DATA RESET
1. Go to Settings then to Backup and Reset
2. Tap on Factory Data Reset
3. Tap on Reset Phone

UPDATE
1. Go to Settings, then to About Phone
2. Go to System Updates
3. From here, you may update the device.

Hope the above troubleshooting steps resolve the issue. However, if the issue persists would request you to coordinate with the point of purchase for further assistance.

For any further query, feel free to contact us.

Regards,
Harsh
Xiaomi Customer Support

• pven
  • Niet online
@henkb123 Dat is best een waardeloos antwoord :D

• Vis
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:14
Ze geven robots tegenwoordig zelfs namen.. "Harsh" 😙
Lekker nutteloos zo'n standaard bericht...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• sambalbaj
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 06:09:
@henkb123 Dat is best een waardeloos antwoord :D
Maar wel een antwoord.
Tweakers kreeg geen reactie en/of gaf het al snel maar op.

Niet dat je hier wat aan hebt, maar dat terzijde.

Via ontwikkelaars opties automatische systeemupdates uitzetten werkt in ieder geval niet om die update melding weg te krijgen.

• arnova
  • Registratie: augustus 2001

arnova

weet veel, maar niet alles

sambalbaj schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 07:43:
[...]

Maar wel een antwoord.

Via ontwikkelaars opties automatische systeemupdates uitzetten werkt in ieder geval niet om die update melding weg te krijgen.
Je kan de notificatie zelf wel uitzetten: Op het moment dat de melding er staat er "lang op drukken" en vervolgens uitschakelen met de knop die verschijnt.

• pven
  • Niet online
Ik denk dat ik mijn pogingen maar staak, en wacht op de volgende update. Die zou niet zo gek lang meer op zich mogen laten wachten gok ik.

sambalbaj schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 07:43:
[...]

Maar wel een antwoord.

Xiaomi heeft geen vertegenwoordiging in de Benelux om te reageren.
Volgens mij heeft Tweakers niet geprobeerd om een antwoord van Xiaomi te krijgen.

pven wijzigde deze reactie 08-01-2019 10:38 (66%)

• sambalbaj
  • Niet online
Dat was de tweede keer, bij de bootloop kwam er geen reactie.
nieuws: Nederlandse gebruikers Xiaomi Mi A1 klagen over bootloops na update

• henkb123
Mijn reply op de mail van Xiaomi:

Thank you for your answer.

But i was telling you that Band 20 (800Mhz) has been dissapeared.

In Europe 800Mhz is used for 4G. Please repair.

Antwoord van Xiaomi:
Hi,

Thank you for contacting Xiaomi Customer Support. I am Madhu and sorry to know that you are facing issue with your device after an update.

I would like to inform you that I will record this as your feedback and surely will share your valuable feedback with our concerned authorities so that none of our customers faces any issues similar to yours.

For any further assistance, feel free to contact us.

Regards,
Madhu
Xiaomi Customer Support
henkb123 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 00:42:
Ik heb gemailt met Xiaomi. Hier hun antwoord:

Hi Henk,

Thank you for contacting Xiaomi Customer Support. I am Harsh and sorry to know that you are facing issue with your device.

I would request you to follow the below-mentioned steps to reset the device after creating the backup in an external drive.

FACTORY DATA RESET
2. Tap on Factory Data Reset
3. Tap on Reset Phone

UPDATE
2. Go to System Updates

Hope the above troubleshooting steps resolve the issue. However, if the issue persists would request you to coordinate with the point of purchase for further assistance.

For any further query, feel free to contact us.

Regards,
Harsh
Xiaomi Customer Support

• hwevers
  • Laatst online: 19-02 13:03
Dė oplossing voor herstellen band 20 na een update naar Android Pie
(van de deutse site. zie eerdere berichten}
Ik had een paar probleempjes bij het volgen van de aanwijzingen, die ik hier zal behandelen.
A. ga naar MI A1 instellingen/netwerk&internet/mobiel netwerk/advanced/automatically select netwerk. Zet dat uit en wacht tot je een netwerkoverzicht hebt. Staat KPN4G er niet bij dan heb je inderdaad band 20 niet, tenzij je in een gebied woont waar die niet beschikbaar is. Dat is erg onwaarschijnlijk.
Ga nu naar de site (one drive)
https://1drv.ms/f/s!AibE40hlfUTQgsQqe9OkLlo5mIjF0A
download de drie zip files en het rtf text bestand. druk dat af en volg de aanwijzingen op. Ik was een beetje haastig en sloeg #4 over. oops.
#6 debugging activeren. gaat alleen als je jezelf eerst ontwikkelaar maakt. Dat gaat zo:
setting/over de telefoon/build nummer minimaal 7x tikken tot je de mededeling krijgt dat je ontwikkelaar bent.
#7 toast-nachricht is gewoon een berichtje. maar 1 keer intikken (of 3x 5x 7x je snapt het al)
#8 ik hoefde niets te accepteren.
#9 wachten was ook niet nodig, dus voor de zekerheid (laatste Windows 10 versie) bij de device manager gekeken en daar stond de Qualcomm poort 14 keurig in.
#11 QPST startte bij mij niet automatisch op.
stop in dat geval QXDM, Start QPST
handmatig (dir pr files (x86). /QPST/bin/serviceprog. exe. je ziet de telefoon, klik ok. klik bij het volgende scherm op "Read from Phone" en op OK bij de vraag om de programmeer ode (kennelijk is die 000000
start QXDM nu opnieuw op (dat duurt even, heb geduld
ga door met
#13 eerst op Read klikken!
#14 het kan geen kwaad een paar keer op write te klikken en dan als controle op Read.
Getal goed?
#15.
Ga Herhaal A. boven. bij de lijst providers staat nu wel KPNg4
Diepe zucht en neem een pilsje/wijtje/borrel. missie geslaagd

henkw

• hwevers
Ik had een paar probleempjes bij het volgen van de aanwijzingen, die ik hier zal behandelen.
A. ga naar MI A1 instellingen/netwerk&internet/mobiel netwerk/advanced/automatically select netwerk. Zet dat uit en wacht tot je een netwerkoverzicht hebt. Staat KPN4G er niet bij dan heb je inderdaad band 20 niet, tenzij je in een gebied woont waar die niet beschikbaar is. Dat is erg onwaarschijnlijk.
download de drie zip files en het rtf text bestand. druk dat af en volg de aanwijzingen op. Ik was een beetje haastig en sloeg #4 over. oops.
#6 debugging activeren. gaat alleen als je jezelf eerst ontwikkelaar maakt. Dat gaat zo:
setting/over de telefoon/build nummer minimaal 7x tikken tot je de mededeling krijgt dat je ontwikkelaar bent.
#7 toast-nachricht is gewoon een berichtje. maar 1 keer intikken (of 3x 5x 7x je snapt het al)
#9 wachten was ook niet nodig, dus voor de zekerheid (laatste Windows 10 versie) bij de device manager gekeken en daar stond de Qualcomm poort 14 keurig in.
handmatig (dir pr files (x86). /QPST/bin/serviceprog. exe. je ziet de telefoon, klik ok. klik bij het volgende scherm op "Read from Phone" en op OK bij de vraag om de programmeer ode (kennelijk is die 000000
ga door met
#14 het kan geen kwaad een paar keer op write te klikken en dan als controle op Read.
Getal goed?
#15.
Diepe zucht en neem een pilsje/wijntje/borrel. missie geslaagd

henkw

• stuffer
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-02 22:43
hwevers schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:59:
ga door met
Getal goed?
#15.
Diepe zucht en neem een pilsje/wijtje/borrel. missie geslaagd
Wat ik zelf niet snap is dat het bij mijn A1 en die van mijn vrouw nog steeds werkt na de pi update. Ook als we de netwerktest doen zoals hierboven beschreven is KPN 4g zichtbaar.

Alle 2 gekocht bij Belsimpel. Hebben jullie hem zelf geïmporteerd?

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
** HiFiBerry Digi+ voor de RPi met case.**

• pven
  • Niet online
stuffer schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:10:
[...]

Wat ik zelf niet snap is dat het bij mijn A1 en die van mijn vrouw nog steeds werkt na de pi update. Ook als we de netwerktest doen zoals hierboven beschreven is KPN 4g zichtbaar.

Alle 2 gekocht bij Belsimpel. Hebben jullie hem zelf geïmporteerd?
Band 3 of band 20?

• Thralas
agoNITE schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:01:
Vreemd. De update heeft trouwens de wijzigingen doorgevoerd, niemand heeft handmatig LTE banden lopen verwijderen. De vraag is alleen, waarom heeft Xiaomi ze überhaupt verwijderd?
Oké, iets verder gezocht. De mcfg-partitie is leeg.

Echter, in /data/vendor/modem_config staan alsnog een hoop profiles. Geen idee hoe die daar terecht zijn gekomen. Staan profiles in die niet in de modemfirmware zelf zitten - en dus ook niet meer in de systempartitie.

Nu, als ik mijn telefoon aan de QPST Configuration utility hang wordt hij gedetecteerd als MSM8953, maar onder de kolom banner staat volgens mij het huidige baseband profile. Deze heeft zeker invloed op bands e.d.

Bij mij is de banner (profile) ROW_GL_V07 (rest-of-world).

De hamvraag is, wat is de banner bij iemand die band 20 kwijt is (of was, als je alleen de bands hebt aangepast), en/of heb je wel dezelfde profile als ik (blijkbaar) gebruik: /data/vendor/modem_config/mcfg_sw/generic/common/row/gl/commerci/mcfg_sw.mbn

• Chris.nl
  • Niet online
Precies... Imo zit @hwevers ernaast met zijn stelling dat als je KPN4G ziet staan dat je dan band 20 wel hebt, dit kan ook KPN4G op band 3 zijn. Verder laat ik die Duitse handleiding voor wat het is, ik ga hem zelf niet proberen. Op XDA lees ik dat V10.0.4.0 beta, januari patch, beschikbaar is. Ik wacht de volgende OTA nog wel even af.

• hwevers
mijn testje of je band 20 herstelt hebt werkt alleen als kpn4g voor de wijziging afwezig is en na de wijziging aanwezig. Ik had war duidelijker moeten zijn. als je voor de Duitse wijziging kpn4g ziet betekent het nog niet dat je band 20 hebt. kpn4g zit ook op andere banden dan #20.

henkw

• Zorbathagreek
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13-01 12:50
Zo ik heb weer band 20 en goed 4G , net een update gehad van rond de 70 MB

• pven
  • Niet online
Tegen mijn principes in heb ik deze update ook meteen erop gezet. Helaas ..,. nog steeds geen 4G. Een reset van de APN naar default helpt ook niet.

Mocht iemand nog tips hebben ...

Overigens heb ik nu twee APN's: IMS en KPN Mobiel Intenet. Ook die eerste lost het niet op.

Verzoek: als je hier een bericht plaats over 4G, vermeld dan aub je provider. Ik heb het idee dat KPN momenteel de grootste problemen geeft, en dat de rest wel redelijk werkt.

pven wijzigde deze reactie 09-01-2019 08:42 (44%)

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Plunder with Thunder.

pven schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:39:
Tegen mijn principes in heb ik deze update ook meteen erop gezet. Helaas ..,. nog steeds geen 4G. Een reset van de APN naar default helpt ook niet.

Mocht iemand nog tips hebben ...

Overigens heb ik nu twee APN's: IMS en KPN Mobiel Intenet. Ook die eerste lost het niet op.

Verzoek: als je hier een bericht plaats over 4G, vermeld dan aub je provider. Ik heb het idee dat KPN momenteel de grootste problemen geeft, en dat de rest wel redelijk werkt.
KPN hier, ga zo de update testen.

Als dat niet werkt ga ik zondag een fabrieksreset doen, kijken of dat effect heeft :')

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• pven
  • Niet online
Hij werkt wel! *O*

Ik had het preferred netwerk nog verkeerd staan. :X

( Settings / Network&Internet / Mobile Network / Advanced / Preferred network type / 4G )

pven wijzigde deze reactie 09-01-2019 08:56 (38%)

• Meneer iCy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 08:33
pven schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:39:
Zal eens kijken of het beter gaat bij mij. Heb zelf KPN als main sim.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Sunthon
  • Registratie: augustus 2014
Bij mij vanochtend ook een update van 71,5 Mb en nu eindelijk weer band 20 bij Tele2 en tevens zat er ook de laatste security-patch bij.

• stuffer
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-02 22:43
Lees net dat de KPN 4G test niet heel veel zegt....
Zorbathagreek schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:17:
Zo ik heb weer band 20 en goed 4G , net een update gehad van rond de 70 MB
Nice!!

Het is mij niet opgevallen dat ik vaak van 4G val en wij hebben beide een vodafone red abbo. regio Utrecht.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
** HiFiBerry Digi+ voor de RPi met case.**

• karine1
Net nog mail gehad van xiaomi.
Thank you for contacting Xiaomi Customer Support. I am Saloni​ and sorry to know that you are facing network issue with your device.

I would request you to consult your telecom operator whether their SIM card is compatible with the phone in network or not. And then please follow below steps to solve this problem:

• Please re-install the SIM card and check whether it's good for use

• Please change another SIM card on the phone and check whether it's working

• Please change a new SIM card from your telecom carrier and then check whether it could use

• Please check if the internet is working with the Wifi or not

• Go to Security app >> Data Usage >> Restrict Data Usage >> System >> select app >> Allow

• Go to Security app >> Data Usage >> Restrict Data Usage >> Installed Apps >> see all the apps whether there is a tick mark with WIFI and Mobile Data or not

Preferred Network

1. Go to "Setting"

2. Select "Sim and Mobile Network"

3. Select "Sim" ( through which using the internet)

4. Select "Preferred Network"

5. Select "LTE/3G/2G" (Select network according to your data pack)

APN Setting

• Go to APN Setting and shuffle your Access Point Name

Manual Network

1. Go to "Setting"

2. Select "Sim and Mobile Network"

3. Select "Sim" ( through which using the internet)

4. Select "Cellular Network"

5. Select "Manual"

If the issue persists, kindly follow the below mentioned steps.

Sign Out from your Mi Account : -

1. Go to Settings

2. Select Mi Account

3. Then confirm to Sign Out

FACTORY DATA RESET

2. Tap on Factory Data a Reset

3. Tap on Reset Phone

UPDATE

2. Go to System Updates

For any further query, feel free to contact us

• pven
  • Niet online
@karine1 Ik zou gewoon de update van vandaag installeren, dan ben je sneller klaar. ;)

• sambalbaj
  • Niet online
pven schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:53:
@karine1 Ik zou gewoon de update van vandaag installeren, dan ben je sneller klaar. ;)
dat niet alleen, het is ook een antwoord uit de categorie ''geen flauw idee, maar probeer maar een hoop standaard dingen en mogelijk werkt er wel iets''.

Iemand die nieuwste update al getest met T-Mobile (simpel/ben) en gewoon band 20?

• karine1
Net de update geïnstalleerd en terug 4G.
Toch netjes van xiaomi.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Plunder with Thunder.

pven schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:56:
Hij werkt wel! *O*

Ik had het preferred netwerk nog verkeerd staan. :X

( Settings / Network&Internet / Mobile Network / Advanced / Preferred network type / 4G )
Hij lijkt hier ook aanzienlijk beter te zijn :D

Weer 4G op de WC :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• pven
  • Niet online
karine1 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:06:
Net de update geïnstalleerd en terug 4G.
Toch netjes van xiaomi.
Het had wat mij betreft iets sneller opgelost mogen worden. Maar buiten dat: het werkt weer. :)

• Chris.nl
  • Niet online
pven schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:43:
[...]

Het had wat mij betreft iets sneller opgelost mogen worden. Maar buiten dat: het werkt weer. :)
Heb bijna zin om naar m'n werk te gaan voor een late dienst om te checken of ik daar weer ontvangst heb :')

_edit_ ja, ook met Vodafone weer volop 4G. Mooi, hebben we dat ook weer gehad.

Chris.nl wijzigde deze reactie 09-01-2019 15:12 (11%)

• Jarown2
Chris.nl schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:35:
[Dat is inderdaad precies wat ik ook heb. Wel 4G, maar hij valt vaak terug naar een mindere verbinding.]

Komt omdat band 20 (800mhz) het niet meer doet. Op die frequentie heb je juist de beste dekking (normaal dan). Hopelijk komt de januari patch incl. fix snel.
Vanmorgen de update geïnstalleerd en op verschillende plekken geweest. Ik heb nog steeds 4G, maar ik heb nog geen band 20 gezien in m'n monitoring-app. Wel band 3 en 8, maar bv. in de supermarkt valt ie 'gewoon' terug naar HSPA of HSPA+.

Weet iemand wanneer er naar band 20 wordt geschakeld? Ik had namelijk verwacht dat ie dat binnen wel zou doen, gezien 'de beste dekking'.

(Ik heb een SIM van Ben.)

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Jarown2 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:36:
[...]

Vanmorgen de update geïnstalleerd en op verschillende plekken geweest. Ik heb nog steeds 4G, maar ik heb nog geen band 20 gezien in m'n monitoring-app. Wel band 3 en 8, maar bv. in de supermarkt valt ie 'gewoon' terug naar HSPA of HSPA+.

Weet iemand wanneer er naar band 20 wordt geschakeld? Ik had namelijk verwacht dat ie dat binnen wel zou doen, gezien 'de beste dekking'.

Volgens mij gebruikt T-mobile (dat gebruikt Ben) band 20 niet.
Tenminste voor zover ik het heb kunnen vinden op het interwebs
http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties

koesie wijzigde deze reactie 09-01-2019 15:46 (4%)

• Chris.nl
  • Niet online
Jarown2 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:36:
[...]

Volgens mij zou een mobiel voorkeur moeten geven aan 4G boven 3G. Binnen de 4G banden range natuurlijk de best mogelijk ontvangst, zendmast pakken. Maar als ie 3G/H+ verkiest boven 4G band 20 dan klopt er nog iets niet. Hopelijk is het een instelling, misschien APN ff herstellen oid, ipv dat band 20 bij jou niet gefixed is.

• Jarown2
Chris.nl schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:44:
[...]

Volgens mij zou een mobiel voorkeur moeten geven aan 4G boven 3G. Binnen de 4G banden range natuurlijk de best mogelijk ontvangst, zendmast pakken. Maar als ie 3G/H+ verkiest boven 4G band 20 dan klopt er nog iets niet. Hopelijk is het een instelling, misschien APN ff herstellen oid, ipv dat band 20 bij jou niet gefixed is.
Volgens mij zie ik al hoe het zit: Ben gebruikt het T-Mobile netwerk en in de tabel op http://www.4g.nl/4g-netwerk/4g-frequenties/ zie ik achter 800MHz/4G géén T-Mobile staan. Klopt ook met wat @koesie heeft gevonden.

In het Ben-forum wordt dit ook nog eens vermeld: "wat voor 4G frequenties gebruikt ben? [...] 2G (GSM / GPRS / EGDE), 3G (UMTS, HSDPA) of 4G (LTE), in combinatie met een frequentieband: 900 MHz, 1800 MHz of 2100 MHz."

• pven
  • Niet online
Ook thuis heb ik nu band 20 van KPN. Eindelijk!

• JohnBlutarski
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 08:45
Ligt het aan mij of is m'n foon een tikkeltje snappier na deze laatste update? (zit gewoon op m'n wifi, trouwens) :?

• pven
  • Niet online
JohnBlutarski schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:23:
Ligt het aan mij of is m'n foon een tikkeltje snappier na deze laatste update? (zit gewoon op m'n wifi, trouwens) :?
Wat is 'snappier'?

• JohnBlutarski
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 08:45
Vlotter

• Horla
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 12:19
pfff. Ik krijg nog altijd de foutmelding "updates zijn tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw" en blijf dus steken op 8.1.0. Zijn er belgen die wel de Pie updates krijgen?

• karine1
Horla schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:58:
pfff. Ik krijg nog altijd de foutmelding "updates zijn tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw" en blijf dus steken op 8.1.0. Zijn er belgen die wel de Pie updates krijgen?
IK heb de PIE update enkele weken geleden al gekregen.
Toestel gekocht bij Belsimpel en provider Dommel.
Wanneer je de updates niet krijg kan je misschien eens proberen wat de helpdesk van Xiaomi me toestuurde.
Zie enkele berichten terug.

karine1 wijzigde deze reactie 09-01-2019 22:01 (14%)

• pven
  • Niet online
Horla schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:58:
Heb je je toestel al eens herstart?

• Chris.nl
  • Niet online
Ik ben vooralsnog ook weet helemaal in m'n nopjes met dit toestel. Vlot genoeg (zeker als je animaties uitschakelt onder ontwikkelaars opties) prima accuduur en nu weer goede ontvangst. Helaas doet Xiaomi er blijkbaar een paar maanden over om een nieuwe Android versie smooth te krijgen. Maar goed, waarschijnlijk blijven we nu op Android 9 steken met nog zo'n anderhalf jaar maandelijkse patches.

Mocht Xiaomi onverhoopt (het staat immers niet in de specificaties) VoLTE weer toevoegen, zoals dit met Android 7 en 8.1 ook mogelijk was, dan is dat top. Anders heb ik hier de komende tijd nog altijd een prima toestel aan.

• karine1
Wat ik wel met pie heb is dat mijn wifi automatisch wordt uitgezet wanneer ik de gsm een tijdje niet gebruik.
Kan dat ergens aangepast worden?

• morettie
  • Laatst online: 20-02 16:30
karine1 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:40:
Wat ik wel met pie heb is dat mijn wifi automatisch wordt uitgezet wanneer ik de gsm een tijdje niet gebruik.
Kan dat ergens aangepast worden?
Dit viel mij ook al op sinds de update naar Pie, als ik mijn scherm activeer ben ik verbonden via 4G en (meestal) na een enkele seconden maakt hij weer verbinding met WiFi.
Dit had ik inderdaad ook al gevonden en getest, maar maakt (bij mij) geen verschil helaas.

• Chris.nl
  • Niet online
Hmz.. Ik heb WiFi 'always on' ook tijdens standby. Kan die instelling alleen niet zo snel terugvinden.
Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True