RZor schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:15:
Zoektochtje:
Ik zoek iets van assortimentsdozen voor het opbergen van schroeven en pluggen, ook om mee te nemen.
Systeem van Auer is supermooi, meer van dat soort dingen, nu tot 23;59 ook via ibood wat leuks.
Alleen zou ik graag iets willen dat met mijn Makita m-boxxen te koppelen is, aangezien die mee gaan op klus.
...............
Iemand een suggestie?
Als het is om mee te nemen laat die schroeven en pluggen dan liever in de originele doosjes zitten en plemp de dozen die je nodig hebt voor een klus in een bouwemmer, een curver, stapelbaar kratje, oid.
De standaard en niet-exotische maten staan hier gewoon in de oorspronkelijke dozen -gesorteerd op maat en staalsoort- op enkele planken aan de muur.
Wat mee moet op klus pak ik van die stapel en mik ik in een handige emmer.
Na de klus gaat alles weer meteen retour op de plank.
Veel mooier is daarvoor niet nodig.
Met een assortimentsdoos heb je altijd te weinig schroeven bij je in de maat die je nodig hebt en zit je vast aan wat in die koffer ligt uitgestald.
Hooguit voor de meest exotische maten en bijvoorbeeld stelschroeven, kroonsteentjes, lasdoppen, etc.
Niet-courante maten schroeven en parkers bewaar ik (op maat en staalsoort) alweer in de originele doosjes in curvers die in een afgesloten kast staan en dat werkt voor mij prima.
De schroeven, ringen en (borg)moeren die los zijn gekocht bewaar ik dan weer gesorteerd op maat en soort in een stapel Raaco kasten met de bekende uitschuifbare laatjes.
Het is een bonte verzameling als ik het zo lees.
Samenvattend vind ik assortimentsdozen/koffers niet bijster handig voor schroeven.
Voor elektra parts, zoals adereindhulzen is het wel handig opbergen en sanitaire parts en messing en kunststof koppelstukken bewaar ik er ook graag in.
Maar welke assortimentsdoos/koffer je ook koopt, zorg dat er een stevige sluiting op zit die ook gesloten blijft als het een keer de trap afdondert.
Zoals de
Stanley FatMax Deep Pro die in verschillende hoogtes wordt geleverd.
Mooie en zeer stevige assortimentskoffer met solide metalen sluitingen en een rigide deksel.
Ongeveer een half jaar geleden waren die in een actie erg gunstig geprijsd bij ik meen de Praxis, daar kwam zelfs Amazon niet bij in de buurt.
Een losse M-box zou ik niet snel vullen met losse schroeven, al dan niet in doosjes.
Zo'n M-box & lookalikes kan maar weinig geweld verdragen en je wilt niet weten hoe lang je bezig bent alles weer geordend bij elkaar te zoeken als zo'n box onverhoopt sneuvelt.
Een Fatmax Pro is van een ander kaliber.

Ja, maar tegen die tijd waren wij al 7 off-topic pagina's verder.
En daarna dacht je "nu kan ik mooi als ervaringsdeskundige alle potentiële copy-cats de 'valide' stuipen op het lijf jagen"
Over moeizaam klussen gesproken, ik begrijp niet dat ik onderstaande geheel geïsoleerde kunststof Knipex tangen niet 20 jaar eerder heb aangeschaft.
Dit werkt een stuk fijner als de spanning er nog op staat.
Zij blijken als 100% kunststof trouwens veel sterker dan ik dacht en voor €26 de twee was ik klaar.
[
Voor 30% gewijzigd door
Anoniem: 639074 op 15-04-2019 04:50
]