darkdesign schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:03:
Heeft iemand een tip voor een goede en betaalbare set met schroevendraaiers. Het liefst kruiskop en eventueel torx. Ik merk vaak dat ik net de juiste maat niet heb en dan maar moeilijk ga lopen doen met een te grote of kleine schroevendraaier.
Ik kan je de nog enigszins betaalbare sets van Gedore en Wera van harte aanbevelen, maar je geeft niet aan wat voor jou 'betaalbaar' is.
Op Amazon zul je voor beide merken waarschijnlijk het goedkoopst slagen en anders stel je met de add-on Keepa een pricealert op Amazon in.
Dat werkt superhandig.
Gedore bevalt mij qua grip marginaal beter dan
Wera, maar eerlijk gezegd is het peanuts.
Bij beide merken kun je sets kiezen die zo dicht mogelijk benaderen wat je zoekt.
Eventueel vul je zo'n set aan met losse schroevendraaiers.
In een uitgebreider set PZ/PH schroevendraaiers zitten doorgaans alleen de meest courante Torx maten.
Whatever the price, met zo'n set doe je een lang leven als je er netjes mee omgaat.
Over de Hazet varianten lees ik teleurstellende verhalen.
En wat is een goed merk accuschroef(boor)machine van rond de 150 a 200 euro? Of is dat dan rommel en moet ik meer geld uitgeven voor een machine die jaren mee gaat?
Daar is eerlijk gezegd geen zinnig antwoord op te geven, maar ik zou het alleen al voor de support bij een vd A-merken houden.
Handig als je over drie+ jaar nog een extra accu nodig hebt.
Makita, Bosch, Metabo, DeWalt, Hitachi, etc.
Voor licht werk tot 30Nm hebben Bosch en Metabo 10.8V accuschroevers in het assortiment die compact, licht van gewicht, zeer betaalbaar en nagenoeg perfect zijn voor lichte klussen boven het hoofd.
De sweet spot van 18V met 60Nm/70Nm aan koppel is nog steeds compact te noemen en met deze machines kun je bijna al je kluswerk aan.
Je vindt ze bij Makita (
482-serie en
484-serie), Bosch, Metabo, DeWalt, Hitachi.
Houd zelf de vele aanbiedingen in de gaten.
De zwaarste 18V machine hebben tegenwoordig brute koppels rond de 115Nm waarmee je ook grote gatzagen kunt gebruiken.
Nadeel is dat die machines duurder, zwaarder en volumineuzer zijn met totaal gewichten die de 3kg naderen.
Niet de eerste keus om een 3mm schroefje in te draaien, maar het kán uiteraard wel.
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 30-04-2019 03:24
]