Ik weet het niet, ik kan in ieder geval in de huidige prijzen niet veel logica ontdekken.
Je kunt met de
add-on Keepa (Firefox/Chrome/Opera/Edge) handige pricealerts op Amazon & co instellen voor dit soort dingen, dan heb je er verder geen omkijken meer naar.
Tijdens het instellen van jouw richtprijs krijg je meteen te zien voor welke bodemprijzen het product eerder is verkocht.
Het werkt perfect 'als je het goed instelt'.
Glenfiddich schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:54:
[...]
Sinds ik een Wera bitsetje en een klein Wera bitrateltje heb, gebruik ik bijna geen schroevendraaier meer. Voor vrijwel alles wat ik niet met de accuboor doe, gebruik ik dat kleine
bitrateltje van Wera. Het ding is heel klein, heeft een heel fijn mechaniek en je kunt er verrassend veel kracht op zetten. Ik gebruik hem (al dan niet icm een verlengstuk) voor vrijwel alles waar ik voorheen een schroevendraaier voor pakte. Als je het bitje direct in het rateltje plaatst is het geheel amper dikker dan de lengte van het bitje en kan je er in de kleinste haast onbereikbare hoekjes iets mee los- en vastdraaien (wat bij klusjes aan de auto of in apparatuur echt enorm handig is, want er zit altijd van alles in de weg waardoor je maar weinig ruimte hebt!).
Die nieuwe Wera bitratels zijn inderdaad überhandig voor moeilijk bereikbare plaatsen, maar voor werk aan elektra zou het niet mijn eerste keuze zijn, of je moet je toevlucht nemen tot de
Wera VDE geïsoleerde ratelonderdelen.
Ik heb zelf een paar setjes Wera en Facom bitratels, de ratel van Facom is iets langer en daar bestaat ook een versie van met een
flexibele kop.
Met de Facom bitratel kun je iets makkelijker kracht zetten.
De oldschool schroevendraaiers zou ik echter nog niet weggooien, voor PZ en PH schroeft dat nog steeds fijner dan zo'n ratelbitje dat er steeds af springt, voor torx en inbus werkt het wel prima.
Als toevoeging op mijn eerdere antwoord mbt Gedore en Wera schroevendraaiers nog de opmerking dat de Gedore grip misschien iets beter pakt vanwege de goed aanvoelende softgrip, maar dat dit over 10+ jaar misschien ook een nadeel kan worden als die softe substantie kleverig begint te worden, of er afgevallen/gesleten is.
Bij Gedore kan ik bijvoorbeeld
nergens iets vinden mbt garantietermijnen en dat blijkt geen toeval te zijn.
Garantievoorwaarden zijn bewust op geen enkele Gedore site te vinden en mijn herhaalde vragen daarover worden tot nu toe volledig door Gedore genegeerd.
De Wera greep is door en door hard en zal van weekmakers oid geen last hebben, ik vermoed dan ook dat je daar langer plezier van zult hebben.
De tijd zal het leren.
[
Voor 66% gewijzigd door
Verwijderd op 03-05-2019 03:10
]