"When you grow up your heart dies"
En Palmer doet zichzelf hiermee echt geen plezier ... hij zit al op de schopstoel en dan gaat ie in P3 ook nog eens anderen van de baan af rijden ... flapdrol.
Poeh moeilijk.. ben benieuwd wie hier eventueel nog een straf gaat krijgen.. Palmer reed lekker door en Max gooit de bocht dicht, of had Palmer gewoon de bocht kleiner moeten maken.. We gaan het zien

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Palmer verremde zich duidelijk. Als Max er niet gereden had dan was ie rechtdoor met blokkerende wielen gegaan.LopendeVogel schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:02:
[...]
Poeh moeilijk.. ben benieuwd wie hier eventueel nog een straf gaat krijgen.. Palmer reed lekker door en Max gooit de bocht dicht, of had Palmer gewoon de bocht kleiner moeten maken.. We gaan het zien
Ja of zoals palmer vind: wtf doet die Max, gooit even de bocht dicht terwijl hij met zijn snelle run bezig was.Breezers schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:02:
Fijn, even je neus tegen de achterkant van een andere rijder aanzetten in de vrije training voor de kwali....
@ Sky trouwens wel beschuldigdende vinger naar verstappen.. Volgens mij wilde VER net aanzetten, en dook PAL te diep die bocht in.
PAL zat in een snelle ronde en VER reed langzaam om aan te zetten voor een snelle ronde, hoezo is PAL hier de flapdrol?redfoxert schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:01:
Mogguh!
En Palmer doet zichzelf hiermee echt geen plezier ... hij zit al op de schopstoel en dan gaat ie in P3 ook nog eens anderen van de baan af rijden ... flapdrol.
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Ah joh, de complete binnenlijn van de bocht was open. Palmer glijdt rechtdoor, come on.SpaceAce schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:03:
Benieuwd of dit nog een staartje gaat krijgen, Max gaf niet echt veel ruimte.
Ja natuurlijk, Palmer moest vol in zijn ankers toen Max spontaan naar links vloog.. Daar kon Palmer niet veel aan doen, indien je een auto zo snel aan ziet komen moet je aan de kant. Het is geen race waarbij je je plek moet verdedigenredfoxert schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:03:
[...]
Palmer verremde zich duidelijk. Als Max er niet gereden had dan was ie rechtdoor met blokkerende wielen gegaan.
Maar goed, er was (leek mij) voldoende ruimte.. Echter met de snelheid van Palmer kan je die bocht niet bijna haaks maken xd
Foutje van beiden denk ik (wellicht meer de fout van Max, die had aan de kant moeten gaan daar waar Palmer met een snelle run bezig was).
Probeer dit soort issues gewoon van 2 kanten te zien, ipv iedereen is altijd fout behalve Max... Als Palmer ineens de lijn had afgeknepen van Max dan was Palmer ook fout
[ Voor 31% gewijzigd door LopendeVogel op 30-09-2017 09:07 ]
Mercedes op Twitter: hamilton running old spec W08. Bottas daarentegen met nieuwe spec.LopendeVogel schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 08:49:
[...]
Op GPupdate ook, dat hebben ze gecorrigeerd naar HAM met een nieuw pakket.
Ik vond het al raar, HAM met het oude pakket een stuk sneller dan BOT met het nieuwe pakket (kan natuurlijk, even wennen of afstellingen testen). Maar dat moest volgens gpupdate andersom zijn.
https://mobile.twitter.co...status/914012268337205248
Je hebt een iets andere lijn als je een ronde aanzet, maar ronde op ronde is het gebruikelijk om die bocht diep aan te remmen.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 30-09-2017 09:08 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nou, gelukkig zijn dat niet de straatregels anders ga ik wel even een nieuwe achterbumper bestellen door op de snelweg even vol in de ankers te gaanDaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:08:
Gewoon straatregels toepassen. Auto die op een voorligger knalt is altijd schuld.
Auto die op een voorligger knalt is dus niet altijd schuld (gelukkig).
Jep, zo is het!schumacher schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:10:
Verstappen zat in een langzame ronde (en zag Palmer komen), Palmer in een snelle ronde. Verstappen had meer ruimte moeten maken of gas moeten geven.
Of Max zag Palmer helemaal niet aankomen (fout van Max)
Of Max deed met opzet spontaan de bocht dichtgooien terwijl Palmer kwam (zeer slecht van Max, dit laatste hoop ik dan ook van niet)
[ Voor 25% gewijzigd door LopendeVogel op 30-09-2017 09:12 ]
Ja, PAL zat in zijn snelle ronde. Als het omgekeerd was geweest had je toch ook gewild dat PAL alle ruimte liet voor VER z'n snelle ronde?AzzKickah schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:12:
Bull shit. Had ie dan de uiterste buitenlijn moeten pakken? Er was zat ruimte. Next!
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Ja die worden nogal vaak uitgedeeld voor dit soort incidenten. Vandaar dat ik hem hier ook wel aan zie komen.
Klopt, in de F1 moet die dat inderdaad. Max zat eerst helemaal aan de buitenkant en vliegt vervolgens op zijn gemakkie richting de binnenkant.. Dit terwijl die had moeten zien dat Palmer met een snelle run bezig was! Hoewel Palmer zijn run had kunnen afbreken en dan was er ook niks gebeurt, dus ook een beetje de fout van Palmer zelf.AzzKickah schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:12:
Bull shit. Had ie dan de uiterste buitenlijn moeten pakken? Er was zat ruimte. Next!
Next!
[ Voor 12% gewijzigd door LopendeVogel op 30-09-2017 09:18 ]
Grr jammer dat het niet op rondje 10 tijdens de race gebeurtQu3st schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:18:
VET krijgt nieuwe motor. Nummero 4.
Kan niet meekijken
DUGG
Ze mogen zich melden bij de stewardsdr.lowtune schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:27:
Een straf zou wel heel flauw zijn, dan krijg ik toch wel echt het idee dat ze 'm elke keer willen pakken. (er zijn coureurs die met ernstigere vergrijpen gewoon wegkomen, zoals bijv. een Massa...)
Als hij zijn wielen niet geblokkeerd had was volgens mij de auto van Max zo krom als een banaan.AzzKickah schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:30:
Dit is echt totaaaaale bullshit. Als Palmer niet als een paniekkonijn zn wielen had geblokkeerd had ie het zat gehaald.
@Tito129 poeh ben benieuwd wat Max als reden gaat geven voor het dichtgooien van de bocht.. Zeggen: ja ik zag Palmer niet aankomen zal geen goede reden zijn lijkt mij xd
[ Voor 20% gewijzigd door LopendeVogel op 30-09-2017 09:32 ]
Maar het is geen race waarbij je je plek verdedigd (daar ging Max ook veel en veel te langzaam voor), een race incident kan het dan ook niet zijn. Palmer moest om een reden vol in de ankers, dat was niet omdat hij daar zin in had maar omdat het anders een dikke crash was geweest xdJeroenTheStig schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:31:
Mwoah, ik zou zeggen race incident. Verstappen ging inderdaad iets langzamer, maar Palmer verremde zich volledig.
Ik vind (ben benieuwd wat de FIA vind) dat Max gewoon nog langzamer had moeten gaan en aan de kant had moeten blijven. Dan kon Palmer gewoon zijn run afmaken, de bocht nemen zoals hij dat voor ogen had en dan was hij voor Max gekomen aan de buitenkant van de baan. Palmer kon niet weten dat Max ineens zonder reden vol naar links zou gaan.
Laten we hopen dat het gewoon een waarschuwing wordt en geen straf voor Max.
[ Voor 48% gewijzigd door LopendeVogel op 30-09-2017 09:38 ]
De ideale lijn in deze bocht ligt niet in de binnenkant maar ergens in het midden van de bocht. Vandaar dat PAL zich ook verremt, aangezien Max ineens op de ideale lijn van de bocht zit.AzzKickah schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:04:
[...]
Ah joh, de complete binnenlijn van de bocht was open. Palmer glijdt rechtdoor, come on.
Ik denk dat Max verwachtte dat PAL wat verder achter hem zat. Daarnaast had PAL ook beter op mogen letten, eerder in de training gebeurde exact hetzelfde met WEH en MAG, toen ging het wel (net) goed.

Ik vind het ook onbegrijpelijk wat Max deed. Max was niet met een snelle run bezig, zat de hele weg wat te zigzaggen en precies op het moment dat Palmer snel aankomt (Max had dit moeten zien want voor de bocht had je een lang stuk waar Palmer al vol gas aan kwam) gooit Max de bocht dicht... Dit was dan ook duidelijk op TV te zien via de onboard van Palmer.SpaceAce schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:38:
[...]
De ideale lijn in deze bocht ligt niet in de binnenkant maar ergens in het midden van de bocht. Vandaar dat PAL zich ook verremt, aangezien Max ineens op de ideale lijn van de bocht zit.
Ik denk dat Max verwachtte dat PAL wat verder achter hem zat. Daarnaast had PAL ook beter op mogen letten, eerder in de training gebeurde exact hetzelfde met WEH en MAG, toen ging het wel (net) goed.
Kans op een straf voor Max is dus helaas gewoon aanwezig, laten we hopen dat het geen straf wordt! Hoewel die imo wel terecht zou zijn (en nee, dat vind ik uiteraard niet leuk..).
[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 30-09-2017 09:42 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Nee Max liet 0,0 ruimte voor Palmer, de enige ruimte die ontstond was dankzij Palmer die vol in de ankers ging.redfoxert schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:43:
Nog even teruggekeken. Max kwam inderdaad wat naar binnen maar liet echt nog wel ruimte voor Palmer, als die zich niet had verremd. Palmer pushte te hard, verremt zich, tikt Max in de rondte en verliest de helft van zn voorvleugel.
Max zat 100% op de ideale racelijn van Palmer (zonder 1 reden). Dit is geen bocht die je ''haaks'' neemt, dit is een bocht waarbij je een deel van de kurbs aan de buitenkant neemt om vervolgens je snelheid mee te nemen naar het nieuwe rechte stuk.
Palmer moest zich dus wel blokkeren anders was het een flinke kaboem geweest dankzij Max.
Max had helemaal niks midden op de weg te zoeken hij had gewoon aan de buitenkant moeten blijven
@Lekker Ventje indien Max de oorzaak was van dit incident dan dient hij terecht een straf te krijgen. Zou jammer zijn dat ze hem geen straf geven omdat hij Max heet. Laten we hopen dat het bij een waarschuwing blijft.. Zou jammer zijn indien hij kans maakt op een P3/P4 het alsnog niet gaat lukken dankzij een straf.
[ Voor 13% gewijzigd door LopendeVogel op 30-09-2017 09:51 ]
Gewoon anders even afwachten wat de heren hier zélf over zeggen tzt?
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ja logisch toch? Trouwens, dit is niet speculeren, het was net op de TVKillerBee schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:51:
Soms lijkt het hier wel een dames thee kransje, wat een speculaties, mijn hemel...
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bHCCZX7PXcc]
[ Voor 23% gewijzigd door TinusTegengas op 30-09-2017 09:57 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Je weet heel goed wat ik bedoel...LopendeVogel schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:52:
[...]
Ja logisch toch? Trouwens, dit is niet speculeren, het was net op de TV
Als we het nu al over een penalty en 'dit zal wel een staartje krijgen' hebben, dan ben je wel érg voorbarig bezig.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
[YouTube: https://youtu.be/A7fZ7asn_Gc] Tag weer stuk???
https://youtu.be/A7fZ7asn_Gc
[ Voor 31% gewijzigd door TinusTegengas op 30-09-2017 10:06 ]
nee maar MaxDoeEensGek schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:11:
Gaan we hier sirieus discuseren over een botsing in de vrije training. Zelfs over straffen. Tis een vrije training, geen kwalificatie of wedstrijd.
Ik zou het doen!
Alsof er nooit straffen voor zoiets worden uitgedeeld door de wedstrijd leiding (tijdens VT)... Dus ruimte voor discussie toch?DoeEensGek schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:11:
Gaan we hier sirieus discuseren over een botsing in de vrije training. Zelfs over straffen. Tis een vrije training, geen kwalificatie of wedstrijd.
Ja klopt, hoe verzin ik dat toch.. Bij de FIA gaan ze het over koetjes en kalfjes hebben en uiteraard de weersvoorspellingenKillerBee schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:55:
[...]
Je weet heel goed wat ik bedoel...
Als we het nu al over een penalty en 'dit zal wel een staartje krijgen' hebben, dan ben je wel érg voorbarig bezig.
Er is een ''crash'' geweest tijdens de vrije training, gevolg is dat Palmer en Verstappen direct naar de FIA moesten/moeten.
Hieruit zal een waarschuwing (zo niet op papier) of een straf komen (dit is geen speculatie, dit gaat zo bij de F1).
Wat er precies uit gaat komen weet niemand, vandaar dat ik zei: ik ben benieuwd wat de FIA vind/doet. Tot zover alleen maar feiten en geen speculaties.
https://www.motorsport.co...-4-race-at-sepang-959360/
Sainz op twitter:
I ve just watched the first race of my life where not one single car finished the race. YES!
Haha ik had het gelezen jaHumma Kavula schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:23:
Even Maleisië gerelateerd: Bij de F4 race is niemand aan de finish gekomen vanwege brandstoftekort..
https://www.motorsport.co...-4-race-at-sepang-959360/
Sainz op twitter:
[...]
Ik zou het doen!
FP1 en 2 kon ik niet zien en FP3 was me te vroeg
Geen idee wat de verhoudingen zijn dit weekend op deze baan maar ik laat me graag verassen
Smiling as the shit comes down...
als in, je eerste ooit?ScrooLoose schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:31:
Nou ik ben er klaar voor, eerste F1 die ik ga kijken dit weekend.
FP1 en 2 kon ik niet zien en FP3 was me te vroeg
Geen idee wat de verhoudingen zijn dit weekend op deze baan maar ik laat me graag verassen
Ik zou het doen!
Nou nee, mijn eerste was waarschijnlijk ergens in de jaren 80
Ik heb dit weekend gewoon nog niks gezien
Als je de beelden bekijkt zie je dat Palmer zich verremd. Wat ik nog vreemder vind is dat het erop lijkt dat Palmer verder ook geen enkele moeite neemt om de bocht in te sturen. Neemt niet weg dat Max hier toch wel een beetje vreemd reageert op iemand in een snelle ronde.
Fout. Heren waren nog in de paddock na het incident. Niets direct present bij de FIA.LopendeVogel schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:21:
[...]
Er is een ''crash'' geweest tijdens de vrije training, gevolg is dat Palmer en Verstappen direct naar de FIA moesten/moeten.
Fout. No further action is ook een uitkomst, geen waarschuwing en geen straf.Hieruit zal een waarschuwing (zo niet op papier) of een straf komen (dit is geen speculatie, dit gaat zo bij de F1).
Geen feiten. Gezwets.Wat er precies uit gaat komen weet niemand, vandaar dat ik zei: ik ben benieuwd wat de FIA vind/doet. Tot zover alleen maar feiten en geen speculaties.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
McL krijgt een motorupgrade in Japan?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
- DaniëlWW2
- Niet online
Hebben we dat ook weer gehad/overleeft.Elfjes schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:24:
SKY: No further action taken against Verstappen or Palmer
Zo dadelijk de Q.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als Max een snelle ronde wilde gaan doen, dan had hij op dat punt al meer snelheid moeten hebben. Idd een rare situatie. Waarom reed hij zo langzaam op de racelijn. Ik vraag me wel af of PAL de bocht had gehaald als Max daar niet had gereden.sjaool schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:38:
[...]
Als je de beelden bekijkt zie je dat Palmer zich verremd. Wat ik nog vreemder vind is dat het erop lijkt dat Palmer verder ook geen enkele moeite neemt om de bocht in te sturen. Neemt niet weg dat Max hier toch wel een beetje vreemd reageert op iemand in een snelle ronde.
Doet er verder ook niet toe. Gelukkig voor beide geen straf.
Op naar de Q
[ Voor 5% gewijzigd door TinusTegengas op 30-09-2017 11:08 ]
KillerBee schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:51:
Soms lijkt het hier wel een dames thee kransje, wat een speculaties, mijn hemel...
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ook al gaan ze eruit zullen ze niet stil blijven zitten lijkt mijJasphur schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:48:
Hoor ik dat nou goed op SKY?
McL krijgt een motorupgrade in Japan?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Een betere windtunnel/simulatie kunnen ze zich niet wensen haha. Als in: lekker testen op het circuit.Gekkenhuis schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:51:
[...]
Ook al gaan ze eruit zullen ze niet stil blijven zitten lijkt mij
Ga eens in de F1 thread op Reddit kijken. Ik ben benieuwd of je het hier dan nog een theekransje vindt.KillerBee schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:51:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
- DaniëlWW2
- Niet online
Omdat hij hem al eens heeft gehad. Dan hoef je volgens mij alleen maar te bewijzen dat je nog steeds capabel bent om een F1 auto te besturen.Gekkenhuis schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:04:
Hoe zit het eigenlijk met de superlicentie van Kubica? Toestraks bij Ziggo zeiden ze dat hij helemaal niet genoeg punten heeft gehaald afgelopen jaar. Waarom zou hij dan wel in mogen stappen?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
- DaniëlWW2
- Niet online
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-09-2017 11:11 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- DaniëlWW2
- Niet online
Tenzij ze een probleem hebben met de SS.
[ Voor 42% gewijzigd door MikeyMan op 30-09-2017 11:14 ]

Een inhaal-race vanaf achteraan is altijd spectaculair.
| live and give like no one else |
- DaniëlWW2
- Niet online
Dit topic is gesloten.

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1