Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2017] Race 15 - GP van Maleisië - MAX!!!! Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste
Acties:
  • 73.442 views

• Pos2007
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Er wordt steeds gesproken over de outlap met het Stroll/Vettel incindent maar dat was toch echt een inlap!

Ik heb ergens gelezen dat Vettel minder brandstof mee had en daarom op een bepaald moment wel moest inhalen van Arrivebene omdat er een kritiekpunt aan kwam. Maar als hij RIC had ingehaald had hij daarna RIC nog wel weer achter zich kunnen houden?

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 17-05 15:56
quote:
Pos2007 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:40:
Er wordt steeds gesproken over de outlap met het Stroll/Vettel incindent maar dat was toch echt een inlap!

Ik heb ergens gelezen dat Vettel minder brandstof mee had en daarom op een bepaald moment wel moest inhalen van Arrivebene omdat er een kritiekpunt aan kwam. Maar als hij RIC had ingehaald had hij daarna RIC nog wel weer achter zich kunnen houden?
Que?

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08-05 13:58

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

quote:
Volgens mij is de officiele engelse term de slow-down lap, in het Nederlands is het de uitrij ronde.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

• Gekkenhuis
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Are you ready?

quote:

inlap/outlap, potato/patato wat maakt het ook uit. Het was gewoon niet handig van zowel Vettel als Stroll.

rMBP 13" 2015  iPhone 7  Watch S3 42mm Stainless Steel  TV 4

• Pos2007
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
De inlap is de ronde waarbij de rijders de pit in gaan, en de outlap is de ronde waarbij ze eruit gaan. Lijkt me vrij verwarrende als dit door elkaar gebruikt wordt maar goed...

But because Ferrari had short-fuelled him in a deliberate strategy to make up places quickly, it required him backing off into lift-and-coast mode at a certain point in the race.

Dit stukje bedoelde ik van Vettel (Mark Hughus, Motorsport.com)

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 14:45

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
Hippocampus schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:28:
[...]

Nee ik ben het niet met je eens want je blijft vergelijkingen maken met voorgaande incidenten die er totaal niks mee te maken hebben hoe goed je het ook wil uitleggen.
....

Lees nou eerst eens wat er écht staat, en kom dan met een reactie, want je mist totaal het punt wat ik maken wil en valt mij er vervolgens op aan dat ik VET alles in de schoenen schuif (wat ik dus nadrukkelijk niet doe en al meermalen aangegeven heb).
quote:
En dat ik zeg dat VET beter had moeten weten om niet zo dicht langs STR te rijden is al een enorme Captain Hindsight opmerking van mijn kant. Waarom moet jij er iets meer van maken dan gewoon een toevallige samenloop van omstandigheden en dit dan indirect VET dit toch wil aanrekenen weet ik niet.
Ook hier dus weer, volgens jou heb ik dus beweerd dat Vettel tegen Stroll is aangereden. Dat staat er gewoonweg niet, en zo denk ik er ook niet over..
quote:
Miesjh schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:12:
Het valt me op dat er veel fouten worden gemaakt in de verschillende artikelen die online en in de krant verschijnen.

Gister las ik ergens dat Hamilton zijn vierde pole op rij in Maleisie had gepakt. VET had pole in Singapore. |:(

Vandaag in de Metro:

[...]

8)7
Geniaal toch, hoe goed de nederlandse media op de hoogte is.. Als tijdens de persco een nederlandse verslaggever een vraag stelt in perfect engels (note: mijn eigen engels zit ook niet op niveau expert, maar bij hun komt de hollandse kaas er wel heel erg doorheen zetten, incl het in de verkeerde volgorde uitspreken van woorden...) heb ik ook altijd een gevoel van schaamte. Hebben we echt geen mensen die beter engels spreken, om dat werk te doen :/ Nogmaals, ik heb het al vaker gezegd, ik ben blij dat F1 weer leeft in Nederland, maar ik word persoonlijk een beetje moe van kranten en bladen die allemaal nu ineens een graantje mee willen pikken, omdat Max het goed doet. Als dat dan nog gedaan zou worden door een F1 fan die de sport ook daadwerkelijk volgt, juich ik het alleen maar toe, maar tot nu toe heb ik alleen half verdraaide verhalen in kranten gelezen, zie bijvoorbeeld de quote hierboven. Dan heb ik liever dat ze niks schrijven.

Destruction wijzigde deze reactie 02-10-2017 17:21 (40%)

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Yamaha XJ900S '95 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Miesjh
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:23

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Het valt me op dat er veel fouten worden gemaakt in de verschillende artikelen die online en in de krant verschijnen.

Gister las ik ergens dat Hamilton zijn vierde pole op rij in Maleisie had gepakt. VET had pole in Singapore. |:(

Vandaag in de Metro:
quote:
Ik weet zeker dat Verstappen zich de dag na de race in Singapore beter voelde dan Riccardo. Riccardo won uiteindelijk, maar Verstappen was sneller.
8)7

Xbox Live: Miesjh NL

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:

Vandaag in de Metro:

[...]Ik weet zeker dat Verstappen zich de dag na de race in Singapore beter voelde dan Riccardo. Riccardo won uiteindelijk, maar Verstappen was sneller.

8)7
Het enige waar hij sneller in was, was in de race naar de hotelkamer.
Soms lijkt het echt of de redacteurs 'ineens' worden aangewezen als VER weer iets presteerde.
Volgende week hebben ze eigenlijk de wasverzachter-testen, maar als Max per ongeluk zeven of hoger wordt, doe je dat maar.

https://qfire.nl

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-05 17:48

Nox

Noxiuz

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:59:
[...]

Leg het uit hoe je wil, je argumentatie slaat gewoon kant nog wal..

Misschien moet men voortaan de autos in de grindbak zetten in de eerste bocht zodat een Ferrari niet tegen je aanrijdt?
Ftfy.

Overlever van KampeerMeet 4.1
Give me your corks!!11
All your Acer belongs to /dev/null

• ArnevdS
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 12:02
quote:

En daar hebben ze ook gelijk in. Lees eens goed, er staat dat Hamilton al 4 keer pole op rij gepakt heeft IN MALAYSIA, niet de afgelopen 4 races. Dus in 2014, 15, 16 en 17.
Wat ze idd met RIC en VER bedoelen is me dan wel een raadsel.

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-05 17:48

Nox

Noxiuz

Weet iemand of Max nog ergens geinterviewd is en of dat terug te zien is? Heb een ziggo account dus als dat achter een paywall is kan dat prima. Normaal zie je ze voorbij komen op Dumpert enzo maar heb alleen die grollen van RIC voorbij zien komen :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
Give me your corks!!11
All your Acer belongs to /dev/null

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12-05 14:46
quote:
Destruction schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:12:

Lees nou eerst eens wat er écht staat, en kom dan met een reactie, want je mist totaal het punt wat ik maken wil
Jouw punt is dat VET onverstandig is en beter zou moeten weten, vervolgens kom je met ouwe koeien die er gewoon niks mee te maken hebben. Dat is waardoor ik in deze discussie sprong, dingen erbij halen die zogenaamd een verhaal vertellen maar eigenlijk gewoon niet van toepassing zijn.
quote:
en valt mij er vervolgens op aan dat ik VET alles in de schoenen schuif (wat ik dus nadrukkelijk niet doe en al meermalen aangegeven heb).
Over lezen gesproken ;)
Ik val je aan op het gebruik van onnodige vergelijkingen uit het verleden (wat je steeds blijft proberen toe te lichten) en op het feit dat je op één of andere manier de fout van STR op VET toch ook VET kwalijk neemt door te zeggen dat ie daar voorzichtiger moest doen.
quote:
Ook hier dus weer, volgens jou heb ik dus beweerd dat Vettel tegen Stroll is aangereden. Dat staat er gewoonweg niet, en zo denk ik er ook niet over..
Als het dus niet de schuld is van VET waarom zeuren we hier nog over dan?
Ik zal alvast het antwoord geven, omdat jij toch van mening bent dat om duistere redenen, mede bewezen door in het verleden behaalde resultaten, VET gisteren iets had moeten doen om het ongeluk te voorkomen.

Goed, dan kan je achteraf lekker makkelijk zeggen dat VET dan dus met een ruime boog om STR heen moest gaan, maar daarmee schuif je VET toch enige verantwoordelijkheid in zijn schoenen of niet?

(ik laat het er bij want ik begin in herhaling te vallen. :) )

• geennl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 13:13
quote:
Nox schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:52:
Weet iemand of Max nog ergens geinterviewd is en of dat terug te zien is? Heb een ziggo account dus als dat achter een paywall is kan dat prima. Normaal zie je ze voorbij komen op Dumpert enzo maar heb alleen die grollen van RIC voorbij zien komen :+
Interview met Max is gewoon op ziggosport.nl terug te vinden: https://www.ziggosport.nl...62858f160c90efda-mp4.html

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max komt ook nog even langs bij Peptalk. Was de verwachten. :)
https://www.ziggosport.nl...erstappen-in-peptalk.html

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 14:45

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
Hippocampus schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:55:
[...]

Jouw punt is dat VET onverstandig is en beter zou moeten weten, vervolgens kom je met ouwe koeien die er gewoon niks mee te maken hebben. Dat is waardoor ik in deze discussie sprong, dingen erbij halen die zogenaamd een verhaal vertellen maar eigenlijk gewoon niet van toepassing zijn.

[...]

Over lezen gesproken ;)
Ik val je aan op het gebruik van onnodige vergelijkingen uit het verleden (wat je steeds blijft proberen toe te lichten) en op het feit dat je op één of andere manier de fout van STR op VET toch ook VET kwalijk neemt door te zeggen dat ie daar voorzichtiger moest doen.

[...]

Als het dus niet de schuld is van VET waarom zeuren we hier nog over dan?
Ik zal alvast het antwoord geven, omdat jij toch van mening bent dat om duistere redenen, mede bewezen door in het verleden behaalde resultaten, VET gisteren iets had moeten doen om het ongeluk te voorkomen.

Goed, dan kan je achteraf lekker makkelijk zeggen dat VET dan dus met een ruime boog om STR heen moest gaan, maar daarmee schuif je VET toch enige verantwoordelijkheid in zijn schoenen of niet?

(ik laat het er bij want ik begin in herhaling te vallen. :) )
Voor de allerlaatste keer..

Als Stroll had opgelet waren hij en Vettel niet gecrashed, ik geef nergens, nergens, nergens Vettel de schuld van dat incident. Ik zeg alleen dat hij daar inderdaad voorzichtiger had moeten zijn. Hij begint a.s zondag met een gridstraf de race omdat hij zonodig in de cool down lap op die manier nog even wilde inhalen.. waarom zou je zo'n risico nemen als je in strijd bent voor het WK? Anders gesteld, leg mij dan eens uit waarom Vettel absoluut foutloos was (let wel: met fout bedoel ik niet fout alsin veroorzaker, maar verwijt ik hem dat hij daar een domme actie uit haalt, ik benadruk het nog maar eens)?

Mijn punt is dat Vettel beter zou moeten weten, en dat schreef je zelf ook. Daarover zijn we het dus eens, end of story. Dat ik er races uit het verleden bij haal is slechts als voorbeeld, waarbij het me niet om de incidenten op zichzelf gaat, maar om de gedraging, en niet als stok om mee te slaan. Jij blijft er van maken dat ik daar wat anders mee bedoel, dat mag.. Maar dan moet je mij daar vervolgens niet op aanvallen. Ferrari fans mogen altijd graag roepen dat kritiek op Max verboden is omdat dat hele heftige discussies oplevert, elk stukje kritiek op Vettel is ook per definitie onterecht, lijkt het.. Laten we redelijk blijven..

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Yamaha XJ900S '95 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:15
Vettel is gewoon echt te onhandig.

Als hij een bar keeper zou zijn, zou hij constant flessen en glazen breken omdat de zwaartekracht volgens hem niet goed luistert ;)

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12-05 14:46
quote:
Requiem19 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:20:
Vettel is gewoon echt te onhandig.

Als hij een bar keeper zou zijn, zou hij constant flessen en glazen breken omdat de zwaartekracht volgens hem niet goed luistert ;)
Ik heb uit betrouwbare bron dat het een echte brokkenpiloot schijnt te zijn ;)

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:15
Even wat onhandige momentjes van Vettel op een rij. Genieten hoor ;).

[video]https://www.youtube.com/watch?v=vx9zIQvrdZU%5B[/video]

Achter de Safety Car nota bene Webber eraf remmen die op P1 ligt (Japan - 2007)

Op een bizarre manier Button van de baan rammen - Spa 2010
[video]YouTube: F1 Vettel crashes into Button in Spa 2010]

Kubica eraf remmen - Australia 2009

Nog meer fun van Vettel in samenvatting

Requiem19 wijzigde deze reactie 02-10-2017 18:30 (3%)

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18-05 19:19

The_Scarabial

MTB for life!

^Als je die fails achter elkaar ziet dan zou je haast niet geloven dat hij al zo vaak WC is, hehe

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:36

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
The_Scarabial schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:02:
^Als je die fails achter elkaar ziet dan zou je haast niet geloven dat hij al zo vaak WC is, hehe
Ach, van elke coureur zijn die er wel. Zo ook Lewis Hamilton. ;)

"When you grow up your heart dies"

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Die filmpjes zijn een stuk leuker met die Benny Hill tune eronder :+

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 09-05 18:47
nu ook gelul op ziggo sport over afgelopen weekend, vrouw komt er ineens mee :D

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:36

sjaool

Every life should have 9 cats

Volgens mij wordt het tijd voor een slotje... het nieuws is op. :P

Hier dan maar een filmpje met de beste saves in de F1. :D

"When you grow up your heart dies"

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Are you ready?

quote:
sjaool schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:15:
Volgens mij wordt het tijd voor een slotje... het nieuws is op. :P

Hier dan maar een filmpje met de beste saves in de F1. :D

[video]
Max er in verhouding best vaak in voor met z'n 2 jarige carrière :+

rMBP 13" 2015  iPhone 7  Watch S3 42mm Stainless Steel  TV 4

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Olav begint weer de Fransen te bashen, en kennelijk was er toch een klein lek in de versnellingsbak van Max volgens Olav. Het werkte nog, maar niet optimaal. Dat ging dus maar net goed.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:00

vhal

ಠ_ಠ

Drievoudig + toekomstig wereldkampioen in één beeld? Het klappen van HAM heeft hij al in de pocket d:)b

vhal wijzigde deze reactie 02-10-2017 20:01 (6%)

Mijn pas gekochte auto vertoont een gebrek, wat nu?

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:59

Martinspire

Awesomeness

quote:
Volgens mij was dat ook de reden dat ie ineens 15 seconden (oid) achter Ricciardo is gefinisht aan het eind. En ik vraag me af of ze zijn auto nu nog gaan controleren qua brandstofniveau nu hij hem stuk heeft gereden. Lijkt me wel, maar toch.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Vigilate
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 12-11-2018
Verstappen heeft nog nooit hoeven niezen tijdens de start.. het ia maar dat je het weet. #peptalk

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
vhal schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:45:
[afbeelding]

Drievoudig + toekomstig wereldkampioen in één beeld? Het klappen van HAM heeft hij al in de pocket d:)b
Kijk nog eens goed naar Lewis. Je krijgt niet zomaar applaus hoor. ;)
Die twee hebben serieus respect voor elkaar, zoals het hoort. :Y

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:17

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:40:
Olav begint weer de Fransen te bashen, en kennelijk was er toch een klein lek in de versnellingsbak van Max volgens Olav. Het werkte nog, maar niet optimaal. Dat ging dus maar net goed.
Versnellingsbak wordt toch gemaakt door red bull zelf en niet door Renault?

Beetje raar verhaal...

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:40:
Ach, ik snap Renault ook wel, dit weekend gewonnen met RB maar toch blijft men roepen dat het met een Mercedes of Ferrari motor nog makkelijker was geweest.
Ik heb met ze te doen volgend jaar als Alonso hun nieuwe concept elke race gaat afzeiken net als bij Honda >:)

• neocon
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 09:25
quote:
Vigilate schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:13:
Verstappen heeft nog nooit hoeven niezen tijdens de start.. het ia maar dat je het weet. #peptalk
Moest toch wel om die vraag lachen :) het zou hem maar gebeuren.

Ik vind het wel mooi dat ie zegt dat zn WK titel in het karten mooier is als een F1 race winnen.
Daar werk ik al sind mn 4de voor.

Ook opvallend dat ie zich echt niet lekker voelt.
Ik had er voor thuis gebleven denk ik :+

Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
YakuzA schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:21:
[...]

Versnellingsbak wordt toch gemaakt door red bull zelf en niet door Renault?

Beetje raar verhaal...
Volgens mij was het via Red Bull door een derde fabrikant. Maar de mensen van Renault zullen het ook wel weten als die bak problemen heeft. Eigenlijk nog een reden om toch de gok met Honda te wagen. Met Honda kan je echt al je geheimen, geheim houden. Met Renault bepaalde dingen niet.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:00

vhal

ಠ_ಠ

quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:18:
[...]

Kijk nog eens goed naar Lewis. Je krijgt niet zomaar applaus hoor. ;)
Die twee hebben serieus respect voor elkaar, zoals het hoort. :Y
Dat bedoel ik, als ROS weer eens won van hem kreeg hij nog net niet het internationale vriendschapsgebaar :P

Mijn pas gekochte auto vertoont een gebrek, wat nu?

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-05 21:04
quote:
Martinspire schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:53:
Toch vind ik het een slap verhaal van Hamilton. Hij had een foute setting van zijn motor geselecteerd (oid) en een slechte exit uit de 1 na laatste bocht. Tel dat samen met dat Max al zijn systemen had gespaard voor de move en ik snap niet zo goed hoe ie denkt de aanval makkelijk af te slaan met meer risico. Max dook mooi aan de binnenkant, liet hem expres wijd lopen om Hamilton geen mogelijkheid te geven binnendoor terug te komen in de 2e bocht. Er was weinig wat ie kon doen.

En dit is volgens mij ook de eerste keer dat ie een dergelijk excuus gebruikt, want bij eerdere races was het nooit een probleem om het kampioenschap te verdedigen en voor maximale punten te gaan.
Onzin. Kijk de verschillende interviews maar terug. Hij zegt letterlijk, ik heb geen hard gevecht gevoerd, had toch geen zin want Max was gewoon sneller. Ik denk aan een kampioenschap en hij heeft niks te verliezen.

Dus. Hij gebruikt geen excuus, maar zegt gewoon dat hij de deur niet dicht gooit omdat dat toch geen zin zou hebben gehad.
quote:
Saffie_time schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:54:
[...]

Nu 'verkoopt' Hamilton het wel alsof hij Max de plek cadeau heeft gedaan.
Tuurlijk weet hij dat de Merc niet snel genoeg was dit weekend en ja hij is wat slimmer in het behalen van punten dan Vettel de laatste tijd. Maar voor mijn gevoel wordt hier wel de inhaalactie van Max een beetje 'gedownplayed'. Ach als hij daar gelukkig van wordt dan mag ie, hij werd netjes 2de.
Zie mijn reactie hierboven, dat doet hij dus totaal niet.
quote:
TommyGun schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:45:
[...]

Ik kan me wat races herinneren waar ene HAM achteraan moest starten (of achteraan terecht kwam na een gebeurtenis) en vervolgens niet meer (ver) naar voren kwam. Het snel, door verkeer, naar voren komen (zonder je banden eraan te rijden) vergt toch zeker wel skills.
En vergeet niet dat de Merc is gebouwd op clean air en niet lekker gaat in dirty air met die gigantische hoeveelheid aero flapjes die goed werken in en gedesigned zijn op clean air. Niet alle auto's hebben daar evenveel last van. De RBR is een stuk cleaner en heeft daar gewoon minder last van bijvoorbeeld. Last wel natuurlijk, maar wel minder.

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 06:19

AzzKickah

06-CENSORED

Ze zijn weer leuk :)

Het is mij alleen niet duidelijk wat Vettel bedoelt bij Alonso. Er gebeurt niks..?

AzzKickah wijzigde deze reactie 02-10-2017 20:45 (34%)

• Soggney
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18-05 17:50

Soggney

Zeekomkommer

@AzzKickah Dat is omdat Alonso RIC mooi voorlaat, maar kruipt dan tussen RIC en VET, ondanks de blauwe vlag voor hem

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
AzzKickah schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:45:
[video]

Ze zijn weer leuk :)

Het is mij alleen niet duidelijk wat Vettel bedoelt bij Alonso. Er gebeurt niks..?
Dat noemen ze nou afrekenen. RIC mocht er langs, Vettel moest maar wachten. :+
Overigens wel een mooie ja met radio Vettel en Alonso. :P

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
Soggney schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:52:
@AzzKickah Dat is omdat Alonso RIC mooi voorlaat, maar kruipt dan tussen RIC en VET, ondanks de blauwe vlag voor hem
Ah right, dat moment was me ff ontschoten na de euforie gisteren :)

@DaniëlWW2 Radio VET FM :P En Alonso10Gold.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
AzzKickah schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:06:
[...]

Ah right, dat moment was me ff ontschoten na de euforie gisteren :)

@DaniëlWW2 Radio VET FM :P En Alonso10Gold.
Alonso moest even moeite doen om niet spontaan in zingen uit te barsten na de race. ;)
quote:
sjaool schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:43:
[...]

Was het maar wat sneller... bij het normale tempo van het volkslied val je gewoon in slaap. :P
Vroegah, dan bedoel ik ook echt eeuwen geleden werd het gezongen als strijdlied voor het Staatse Leger van de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden. Toen werd het nog snel gezongen. Het langzame komt uit de 20ste eeuw. ;)

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 02-10-2017 21:32 (37%)

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
UltraSub schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:36:
[...]

Onzin. Kijk de verschillende interviews maar terug. Hij zegt letterlijk, ik heb geen hard gevecht gevoerd, had toch geen zin want Max was gewoon sneller. Ik denk aan een kampioenschap en hij heeft niks te verliezen.

Dus. Hij gebruikt geen excuus, maar zegt gewoon dat hij de deur niet dicht gooit omdat dat toch geen zin zou hebben gehad.
Niet mee eens. Had het Kimi of Bottas geweest, dan had ie net zo gedaan ook al is de strijd met hun een stuk meer. Nee, hij kon gewoon niks doen en zit het kampioenschap erbij te betrekken als slap excuus. Verder toffe gozer, maar eerlijk is ie in dit soort zaken echt vrijwel nooit. Verstappen eist de ruimte op en zorgt dat Hamilton geen kant op kan gaan.

Zeg mij maar, wat had ie anders kunnen doen? Linksom of rechtsom had Verstappen gekomen, omdat ie simpelweg meer snelheid had. Binnenkant was de beste optie, maar ook buitenom was niet onmogelijk (zoals we tijdens de race meerdere malen hebben gezien). Ook zonder kampioenschap was ie kansloos bij die actie.

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:03

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
Martinspire schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:08:
[...]

Niet mee eens. Had het Kimi of Bottas geweest, dan had ie net zo gedaan ook al is de strijd met hun een stuk meer. Nee, hij kon gewoon niks doen en zit het kampioenschap erbij te betrekken als slap excuus. Verder toffe gozer, maar eerlijk is ie in dit soort zaken echt vrijwel nooit. Verstappen eist de ruimte op en zorgt dat Hamilton geen kant op kan gaan.

Zeg mij maar, wat had ie anders kunnen doen? Linksom of rechtsom had Verstappen gekomen, omdat ie simpelweg meer snelheid had. Binnenkant was de beste optie, maar ook buitenom was niet onmogelijk (zoals we tijdens de race meerdere malen hebben gezien). Ook zonder kampioenschap was ie kansloos bij die actie.
Hamilton had zeker meer kunnen verdedigen. Hij had, net als Max in de eerste ronde, naast Max kunnen rijden om zo te proberen om zn plaats vast te houden. Max gaf zelf ook aan dat hij de manoeuvre inzette omdat hij wist dat Hamilton zijn plek niet met hand en tand zou verdedigen ivm het kampioenschap.

• dyrc
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
het is dinsdag na de race en het volgende topic gaat bijna open. deze gaat op slot.
*vraagt zich af of ie het zo goed doet*

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
dyrc schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:25:
het is dinsdag na de race en het volgende topic gaat bijna open. deze gaat op slot.
*vraagt zich af of ie het zo goed doet*
Eh... Volgens mij vergis je je in de kleur van je nickname :p

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17-05 23:46
quote:
[...]

Hij denkt gewoon verder dan een race, daarom is hij weinig betrokken bij incidenten en staat wel bovenaan in het klassement. Tweede worden levert veel meer punten op dan de bandenstapel omverrijden.

alles kan off-topic

• RobertMe
  • Laatst online: 15:11
Wat me nog steeds verbaasd is hoe Vettel deed klagen over Alonso, tijdens zijn inhaal wedstrijd. Natuurlijk rijdt Alonso (en de meeste andere coureurs) in een langzamere auto. Maar dat betekend toch niet dat,ze hun eigen auto maar even langs de kant moeten parkeren.

Het bepalen welke auto het hardst het circuit rond kan gaan gebeurd toch echt op zaterdag, en niet op zondag. Dus wat mij betreft mag iedereen met elkaar vechten om positie. Like, what's next? Iedereen kon zien dat RIC langzamer was dan VET, had die hem bij die ene poging dan ook maar meteen langs moeten laten?

• demo31051987
  • Laatst online: 11:03

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
RobertMe schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:41:
Wat me nog steeds verbaasd is hoe Vettel deed klagen over Alonso, tijdens zijn inhaal wedstrijd. Natuurlijk rijdt Alonso (en de meeste andere coureurs) in een langzamere auto. Maar dat betekend toch niet dat,ze hun eigen auto maar even langs de kant moeten parkeren.

Het bepalen welke auto het hardst het circuit rond kan gaan gebeurd toch echt op zaterdag, en niet op zondag. Dus wat mij betreft mag iedereen met elkaar vechten om positie. Like, what's next? Iedereen kon zien dat RIC langzamer was dan VET, had die hem bij die ene poging dan ook maar meteen langs moeten laten?
Het ging niet om positie. Alonso kreeg een blauwe vlag en daarom was ik het wel eens met Vettel dat Alonso daar weg had moeten gaan door een wijdere lijn te rijden in bocht 1 en niet tussen Ricciardo en Vettel moest gaan rijden.

• alexbl69
  • Nu online
quote:
demo31051987 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:44:
[...]

Het ging niet om positie. Alonso kreeg een blauwe vlag en daarom was ik het wel eens met Vettel dat Alonso daar weg had moeten gaan door een wijdere lijn te rijden in bocht 1 en niet tussen Ricciardo en Vettel moest gaan rijden.
Tja, het was m.i. een twijfelmomentje. Alonso had zijn auto bijkans moeten parkeren om ook Vettel er nog langs te laten.

Vond de opmerking van Vettel een beetje onnodig. Zeker omdat hij op dat moment waarschijnlijk ook al wel wist dat hij de strijd met Ricciardo snel zou moeten staken i.v.m. het brandstofverbruik.

De reactie van Alonso in het interview was wel prachtig ('blue flags!! blue flags!!) :) .

iRacing Profiel

• RobertMe
  • Laatst online: 15:11
quote:
demo31051987 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:44:
[...]

Dat moment bedoelde ik dus juist niet. Eerder in de race waren ze elkaar ook al tegen gekomen, en toen heeft Vettel een aantal ronden nodig gehad om Alonso langs te komen.

De frustratie van bij het lappen kan ik me wel indenken.

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:10
quote:
[...]

Dat.

Als het Vettel was geweest had ie Max subiet van de baan gereden.

Ook wel opvallend dat Christian Horner Max z'n engineer op "That's how we do it" aan de radio direct antwoordt "Let's clear the DRS", dan weet je dat je gewoon sneller bent dan Lewis in zn Merc :)

Chiron wijzigde deze reactie 03-10-2017 09:11 (5%)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• DJTimo
  • Laatst online: 13:22
quote:
Chiron schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:04:
[...]
Ook wel opvallend dat Christian Horner op Max z'n "That's how we do it" aan de radio direct antwoordt "Let's clear the DRS", dan weet je dat je gewoon sneller bent dan Lewis in zn Merc :)
Klein detail, dat riep zijn engineer, niet CH. :)

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 14:52
quote:
alexbl69 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:50:
[...]

Vond de opmerking van Vettel een beetje onnodig. Zeker omdat hij op dat moment waarschijnlijk ook al wel wist dat hij de strijd met Ricciardo snel zou moeten staken i.v.m. het brandstofverbruik.
Ik denk juist daarom dat Vettel die opmerking maakte, had hij daar bij Ric kunnen blijven zitten zonder tijdsverlies achter Alonso had hij waarschijnlijk nog 1 extra kans gehad om Ric te proberen in te halen voordat hij af zou moeten haken.

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
demo31051987 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:08:
[...]

Hamilton had zeker meer kunnen verdedigen. Hij had, net als Max in de eerste ronde, naast Max kunnen rijden om zo te proberen om zn plaats vast te houden. Max gaf zelf ook aan dat hij de manoeuvre inzette omdat hij wist dat Hamilton zijn plek niet met hand en tand zou verdedigen ivm het kampioenschap.
Hoe had ie dan die lijn kunnen vasthouden? Want Max sneed hem gewoon af waardoor dat niet meer kon. Hij nam de apex van de eerste bocht niet en dwong Hamilton zo naar buiten te rijden. Het enige wat ie dan doet is contact voorkomen, maar het leek er niet bepaald op alsof ie daar ernaast kon blijven. Was gewoon een inhaalactie uit het boekje. Juist als je iemand ernaast laat, ga je hem verliezen of erg moeilijk inhalen. Door hem naar buiten te dwingen kan ie dat niet meer doen. Ergo: geen andere optie mogelijk

Vergelijk zijn lijn maar met de andere videos:

En buitenom is ook lastig:

En wat Alonso doet in de 2e bocht, doet Max eigenlijk (netter) in de eerste:

Ik kan effe geen video vinden, maar bij een actie buitenom maak je het erg close en is de kans op schade groot. Doe je het in bocht 1 en laat je hem naar buiten lopen, dan is dat best prima.

Martinspire wijzigde deze reactie 03-10-2017 09:29 (22%)

• Spotmatic
  • Laatst online: 15:07
quote:
Martinspire schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:12:
[...]

Hoe had ie dan die lijn kunnen vasthouden? Want Max sneed hem gewoon af waardoor dat niet meer kon. Hij nam de apex van de eerste bocht niet en dwong Hamilton zo naar buiten te rijden. Het enige wat ie dan doet is contact voorkomen, maar het leek er niet bepaald op alsof ie daar ernaast kon blijven. Was gewoon een inhaalactie uit het boekje. Juist als je iemand ernaast laat, ga je hem verliezen of erg moeilijk inhalen. Door hem naar buiten te dwingen kan ie dat niet meer doen. Ergo: geen andere optie mogelijk
YouTube: Verstappen overtaking Hamilton Malaysia 2017

Een inhaalactie uit het boekje? HAM zag VER heus wel aankomen maar laat niet eens een intentie tot verdedigen zien; hij gaat zelfs nog een stukje naar links om Max voorbij te laten. >:)

Heck, het leek wel of HAM op 1 ronde was gezet of zo, zo makkelijk liet hij VER voorbij.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
Spotmatic schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:28:
[...]

YouTube: Verstappen overtaking Hamilton Malaysia 2017

Een inhaalactie uit het boekje? HAM zag VER heus wel aankomen maar laat niet eens een intentie tot verdedigen zien; hij gaat zelfs nog een stukje naar links om Max voorbij te laten. >:)

Heck, het leek wel of HAM op 1 ronde was gezet of zo, zo makkelijk liet hij VER voorbij.
Nee, Hamilton moet ruimte laten want er moet 1 autobreedte tussen zitten. Of hij had de binnenkant eerder moeten afdekken, maar daar heb je in die bocht niet altijd wat aan. En hij gaat wijd omdat Verstappen hem wijd dwingt.

• alexbl69
  • Nu online
quote:
Dennism schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:12:
[...]

Ik denk juist daarom dat Vettel die opmerking maakte, had hij daar bij Ric kunnen blijven zitten zonder tijdsverlies achter Alonso had hij waarschijnlijk nog 1 extra kans gehad om Ric te proberen in te halen voordat hij af zou moeten haken.
Tja, het maakt allemaal ook niet zoveel uit. Ferrari gokte natuurlijk op een safety car situatie gezien de hoeveelheid brandstof waarmee ze Vettel lieten starten. Ook wel een beetje link.

iRacing Profiel

• Spotmatic
  • Laatst online: 15:07
quote:
Martinspire schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:30:
[...]

Nee, Hamilton moet ruimte laten want er moet 1 autobreedte tussen zitten. Of hij had de binnenkant eerder moeten afdekken, maar daar heb je in die bocht niet altijd wat aan. En hij gaat wijd omdat Verstappen hem wijd dwingt.
Op die manier. Mij viel vooral op dat het Max geen enkele moeite kostte. Dat kan, het is zijn werk (en ook zijn specialiteit?). Maar had HAM op geen enkele manier de deur op slot kunnen gooien door op hetzelfde moment ook naar rechts te gaan (en dus de binnenkant af te dekken)? Een beetje wheelbangen of zo, fuck het kampioenschap of de flow van Max. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
Spotmatic schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:36:
[...]

Op die manier. Mij viel vooral op dat het Max geen enkele moeite kostte. Dat kan, het is zijn werk (en ook zijn specialiteit?). Maar had HAM op geen enkele manier de deur op slot kunnen gooien door op hetzelfde moment ook naar rechts te gaan (en dus de binnenkant af te dekken)? Een beetje wheelbangen of zo, fuck het kampioenschap of de flow van Max. ;)
Hij ging pas knijpen toen er teveel ruimte was om er nog tussen te komen. Dus dat had ie eerder moeten doen. En het is niet alsof ie daarmee meteen zijn kampioenschap op het spel zet. Daarna zit Verstappen er gewoon naast, dus kan ie ook niet veel doen zonder contact te maken. Kampioenschap of niet, zijn fout is gewoon het niet afdekken van de binnenkant, maar dan had Verstappen hem weer aan de buitenkant gezet en gezien zijn snelheid was naar buiten duwen dan ook niet zo makkelijk.

• Theuno
  • Laatst online: 18-05 19:37

Theuno

Da Devil Crew

Hamilton kneep netjes naar rechts, als je de move bekijkt zie je dat wel.

Je kan inderdaad bruut lopen verdedigen, met kans dat het misgaat. Of dat je hele strategie aan de haaien gaat. Ze waren gewoon te langzaam:

http://www.skysports.com/...pace-despite-second-place
quote:
"We were half a second down on Ferrari [per lap] and probably if Max had pushed to the end we would have been half a second down on Max."
Halve seconde per rondje is best fors!

En als je dan met je verdediging je banden snel opeet:
quote:
"How can a car that is so fast on many circuits lose so much with the tyre that is overheating?"
Niet vol te houden dus, dan kies je beter gewoon veilig voor je punten. Verstandig van Mercedes en Hamilton.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Clifdon
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 18-05 11:26
quote:
sjaool schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

Is al een paar races zo. Ik heb er alleen nog geen beelden van gezien.
Ik zag net dat de champagne go pro beelden worden gedeeld via de instagram van f1. Ik vind het niet echt bijzonder maar toch.

https://www.instagram.com/p/BZwJT6nl0Yx/

Ik weet niet of het de bedoeling is om die link te delen. Toch doe ik het maar even voor de geïnteresseerden.

Clifdon wijzigde deze reactie 03-10-2017 10:32 (19%)

Always look on the bright side of life.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
Clifdon schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:30:
[...]

Ik zag net dat de champagne go pro beelden worden gedeeld via de instagram van f1. Ik vind het niet echt bijzonder maar toch.

https://www.instagram.com/p/BZwJT6nl0Yx/

Ik weet niet of het de bedoeling is om die link te delen. Toch doe ik het maar even voor de geïnteresseerden.
Juist wel geinig. Ook dat je de heliklepper er nog boven ziet cirkelen.

Leuk :)

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 11:11

Leoon.

waka waka hey hey

Dit topic moet ingebonden worden en lekker op slot. Niks meer aan doen :)

Wanneer gaat de topic van GP Japan open?
Hij is er al, oeps :D

Leoon. wijzigde deze reactie 03-10-2017 10:48 (11%)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 02:03
Bedankt dan weer, tot de volgende :D.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Aangezien het Japan topic al even open is, gaat hier een slotje op. Was weer eens een fijne race. ;)

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
:)F

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True