Hippocampus schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:54:
[...]
Sommige mensen kijken helaas niet per race of per incident maar tellen gewoon alle minpunten van een coureur bij elkaar op en hebben dan een stok om mee te slaan. Ja VET heeft zich belachelijk gemaakt met die uitbarsting in Mexico en heeft ie zich misdragen door tegen HAM aan te rijden, maar kunnen we dat ondertussen gewoon loslaten?
Ik persoonlijk tel niet per definitie alles bij elkaar op, om vervolgens een coureur af te gaan zeiken. Ik vind wel dat VET op belangrijke momenten (goed, die outlap is niet heel boeiend, maar als hij een bak moet wisselen betekend dat waarschijnlijk gewoon een gridstraf en dat is wel pijnlijk) verstandiger moet handelen. Als mij dan gevraagd wordt naar voorbeelden, dan noem ik inderdaad Baku, Singapore, etc..
Maar nergens beweer ik dat Vettel gewoon helemaal k*t is, want hij laat ook vaak zien dat-ie wél een echte kampioen is, en hoe hij in Spanje '16 Max op sleeptouw nam als een soort mentor (Max, ga nog even terug het podium op, geniet van dit moment, etc), dat soort dingen doet-ie gewoon goed, begrijp me vooral niet verkeerd. Maar netzoals er ook genoeg kritiek puntjes op bijvoorbeeld Verstappen zijn, zijn die er ook op Vettel. Helaas ontaard dat vrijwel altijd in een fanboy-war waar enige discussie niet mogelijk is.
Nee, ik ben geen fan van Verstappen. Nee, ik ben geen fan van Vettel, of Ferrari. Ik ben ook zeer zeker geen Mercedes/Hamilton fan.. Ik ben fan van de sport, en ik juich voor elke mooie inhaalactie of bijzondere prestatie van een team/coureur. In het voetbal zie je dan vaak dat fans van de clubs vol tegen elkaar in gaan, voor mij is de kracht van de F1 juist dat die vijandigheid er niet is. Ondanks het feit dat ik niets heb met Ferrari, ben ik wel blij dat er sinds dit seizoen eindelijk een team is dat Mercedes weerstand kan bieden bijvoorbeeld, en is het ook leuk dat RBR er sommige races heel goed bij zit.
Vorige race was een incident, ook lekker laten voor wat het is denk ik dan. Had ie beter kunnen weten? vast wel maar dat maakt het geen ander ding dan een incident.
Het is ook totaal niet mijn punt of mijn bedoeling er iets anders dan een incident van te maken. Het is een puntje van kritiek (en gezien de thumbs up's die ik krijg op mijn posts ben ik niet de enige) op Vettel. Als HAM en/of VER kritiek mag krijgen in dit topic, dan mag VET dat zeker ook.
STR zat in een bocht te weaven om vuil op te pikken (ook niet slim) en VET zat daar te dicht langs (ook niet slim) dus boem, pech, incident, lekker even om lachen en op naar het volgende probleem.
STR heeft zeer waarschijnlijk geen spiegels gecheckt, is een rookie en zal totaal gesloopt geweest zijn. Is hij schuldig? Ja, met de kanttekening dat voor hem geldt dat hij (in de F1) nog behoorlijk onervaren is en misschien (nog) niet tot beter dan dit in staat geacht kan worden, VET acht ik wel in staat om met al zijn ervaring slimmer te zijn dan deze inkooprookie, en dat is mijn punt. Dat, en niets anders.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.