Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 37 ... 259 Laatste
Acties:

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 29 april 2018 @ 08:20:
Hebben ze bij Schiphol nog nooit van een noodstroomvoorziening gehoord?
Natuurlijk is dat er maar 't is ondoenlijk om héél Schiphol op noodstroom te zetten. Dus dat doen ze alleen bij dingen die zo kritiek zijn dat ze nooit uit mogen vallen. Denk aan bijvoorbeeld de verlichting voor de landingsbanen; elke landingsbaan heeft z'n eigen noodstroomaggregaat.

Maar de check-in desks e.d. gaan gewoon uit als er geen prik is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:24

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

wildhagen schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:11:
'Nieuwe vliegtickets? Dat is dan 1700 euro extra'

:X

Sommigen betalen dus rustig 1500 of 1700 euro voor het omboeken van hun tickets door die stroomstoring vanochtend, in de hoop dat ze dat dan later terug krijgen.

Maar als je dan dit leest:

[...]

valt dat nog te bezien.

Wordt een hele dure vakantie dan :P
Met de leveringszekerheid van electriciteit in Nederland zijn dit inderdaad onvoorziene en ongewone omstandigheden waarbij vrijwel iedereen*) zich op overmacht kan beroepen. Dit is echt wel van een andere orde van grootte dan een staking in Frankrijk.

*)De netwerkbeheerder is ongeveer de enige uitzondering, gegeven dat het daar tot de kerntaken behoort.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:28:
[...]
Natuurlijk is dat er maar 't is ondoenlijk om héél Schiphol op noodstroom te zetten. Dus dat doen ze alleen bij dingen die zo kritiek zijn dat ze nooit uit mogen vallen. Denk aan bijvoorbeeld de verlichting voor de landingsbanen; elke landingsbaan heeft z'n eigen noodstroomaggregaat.

Maar de check-in desks e.d. gaan gewoon uit als er geen prik is.
Ik verwacht dat het energieverbruik van schiphol niet hoger is dan een (fors?) datacentrum. De grote vraag is alleen of je met één feed in het gebouw aan betrouwbaarheid wint als je er een generator voor zet of dat de complexiteit van het geheel meer storingen veroorzaakt.

Bij datacentra zijn er vaak meer storingen door de elektra-infrastructuur dan door het elektriciteitsnetwerk :+

• CyBeR
  • Niet online
ANdrode schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:15:
[...]

Ik verwacht dat het energieverbruik van schiphol niet hoger is dan een (fors?) datacentrum.
D'r zit een licht verschil tussen een datacenter en een vliegveld. Vooral qua schaalgrootte.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kenzi schreef op zondag 29 april 2018 @ 03:15:
Air Belgium cancelled alle vluchten tot 3 Juni. Lekker begin dan. Maar als je weet dat je nog geen toestemming hebt om over Rusland te vliegen, waarom toch tickets verkopen.
Zelfde reden dat maatschappijen meer capaciteit verkopen dan ze daadwerkelijk hebben; ingecalculeerd risico.
Lees ergens dat Rusland moeilijk is gaan doen (Rusland <> Europa) en dan ben je als kleine maatschappij al snel de klos.

Kan ook andere redenen hebben, maar het is ene mogelijkheid.
ANdrode schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:15:
Ik verwacht dat het energieverbruik van schiphol niet hoger is dan een (fors?) datacentrum.
Schiphol verbruikt zo'n 200 miljoen kWh per jaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Piet91 op 29-04-2018 16:41 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Sommigen betalen dus rustig 1500 of 1700 euro voor het omboeken van hun tickets door die stroomstoring vanochtend, in de hoop dat ze dat dan later terug krijgen.

[...]

valt dat nog te bezien.

Er zal op individueel niveau gekeken moeten worden waar het is misgegaan. Het recht op verzorging bestaat ook in een overmachtsituatie, dus dat is behoorlijk misgegaan.
Volgens dat artikel werden mensen die waren ingecheckt in een wachtrij gezet terwijl hun vlucht gewoon vertrok. Dat is mogelijk als instapweigering te classificeren, en daarvoor geldt geen uitzondering bij overmacht. In dat geval heb je wel recht op de 250/400/600 euro compensatie.
Bij annulering van een vlucht door overmacht heb je geen recht op die 250/400/600 euro, maar wel op verzorging en op omboeking op een vlucht naar jouw keuze of annulering. Als je voor 1700 euro bij dezelfde maatschappij omboekt, maak ik me er sterk voor dat je dat geld terugkrijgt.

Schiphol verbruikt 175 miljoen kWh/jaar, zeg 40 MW in piekuren. Dat pluk je gewoon van Alibaba :+

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-12 09:28

Daniel

Kapitein NCC-1701

[...]

valt dat nog te bezien.

Ik denk dat dat kansloos is. Een annulering of vertraging is nog geen vrijbrief om een willekeurige alternatieve reis te boeken op kosten van de luchtvaartmaatschappij. Het is mogelijk dat ze coulant zijn als je een vlucht boekt die je anders toch al als alternatief wordt aangeboden, maar ik zou dat risico niet nemen zonder zwart op wit toezeggingen. Het alternatief van de luchtvaartmaatschappij niet afwachten kost je vrijwel altijd meer.

Een stroomstoring is overmacht, dus de compensatieregels gelden in principe niet - wel heb je recht op verzorging. De casus waarbij de vlucht wel degelijk min of meer op tijd vertrok maar door de chaos in de vertrekhal de vlucht niet gehaald kon worden is wel een interessante. De grote vraag is wie daar aansprakelijk is.

[ Voor 43% gewijzigd door Daniel op 29-04-2018 17:29 ]

• GlowMouse
  • Niet online
Daniel schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:55:
[...]

Het door de airline geboden alternatief niet afwachten kost je vrijwel altijd veel meer. Mogelijk krijgen deze mensen niet eens het al betaalde geld van de oorspronkelijke reis terug (je kiest er immers zelf voor niet te reizen, en het recht op annuleren van de reis en teruggave onstaat pas bij 5 uur vertraging), laat staan schadevergoeding.
De vluchten in dat artikel waren geannuleerd, er is dus geen sprake meer van een vertragingssituatie met het criterium van vijf uur.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Piet Pavlov in het vliegtuig.

Ik eet niet iets wat ik niet lekker vind. Nouja, soms kan het niet anders. Maar op een normale dag in de westerse wereld kom ik wel aan een maal wat ik lekker vind.

Zit je in een KLM kist binnen Europa met een vluchtduur van 2.30, krijg je een pasta. Twee en een half uur. Dat betekent dat je voor en na deze periode gewoon kan eten. Ook eet je normaal geen bord pasta om 14.00 toch?

De KLM pasta die ze geven zou je thuis zo de vuilnisbak in mieteren. Het lijkt wel soep. Als dit als magnetron maaltijd in de winkel zou liggen zou er een terugroepactie zijn.

En wat gebeurt er als karretje langskomt om 14.00 in een 737-800? Eten mensen, eten. Alsof het einde van de wereld nadert. Alsof men 8 weken op een eiland heeft gezeten zonder voedsel.

Mijn schoonmoeder zat achter me en die is normaal kieskeurig. Mijn schoonvader zou in een ander leven topkok zijn geweest, zo geweldig kan die koken. En zelfs die krijgt af en toe nog commentaar op een mooie maaltijd die hij heeft gemaakt.

En dan komt de doorgekookte pastasoep langs en... eet ze het. Zonder wanklank.

Je kan er een boek over schrijven, het gedrag van mensen in een vliegtuig :+

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:21

Garyu

WW

Fact: op 10.000 meter hoogte is je smaakwaarneming niet te vergelijken met "at home".

hoeveel mensen drinken er niet tomatensap in het vliegtuig, en hoe vaak zie je mensen het in de supermarkt kopen ;)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-12 16:08

mrsar

waar een sar is,is een wodka

die tomatensap verbaas ik me ook altijd over :P

maar eens op gaan zoeken ;) https://www.nbcphiladelph...on-Planes--278032761.html

[ Voor 58% gewijzigd door mrsar op 30-04-2018 11:33 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Bensimpel

Positieve meneer

Het gaat er voor mij meer om dat ik wat in mijn maag heb zitten, vooral bij lange vluchten, Die snacks vullen mij maag niet. Ook al is het eten smerig, die smaak spoel ik wel weg met alcohol :+ Soms zit er wel 6 a 7 uur verschil tussen 2 maaltijden. Ik eet gewoon 4x per dag. Eten zal ik :P

😆 - Denk ook eens om ;)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zou gister met EasyJet van Berlijn naar Amsterdam vliegen, vertrek 6:00 in de ochtend, zaten al allemaal in het vliegtuig toen we er opeens weer uit moesten. Heel gek want de KLM vluchten van Tegel zijn wel allemaal vertrokken op dat tijdstip.

Heb uiteindelijk met 2 andere een auto gehuurd en ben nog naar Amsterdam terug gereden. Hoop het geld van de auto wel allemaal terug te krijgen want vond de hele situatie knap vervelend. Had een hele nacht doorgetrokken om op tijd op de luchthaven te zijn. Als je dan als airline niet even iets kan melden voor je met het hele instap riedeltje begint ben je imho niet goed bezig.

De airline vraagt mij steeds overal contact gegeven in te vullen maar toch verzuimen ze in tijdig op de hoogte stellen. De auto was uiteindelijk goedkoper dan de trein voor 3 mensen en een vlucht de volgende dag was ook geen optie in mijn geval.

Iemand daar ervaring mee bij EasyJet. het was ook een grote chaos op de luchthaven bij de balie en de medewerkers zeiden dat je die 250 euro kreeg..

• GlowMouse
  • Niet online
PWM schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:43:
Zit je in een KLM kist binnen Europa met een vluchtduur van 2.30, krijg je een pasta. Twee en een half uur. Dat betekent dat je voor en na deze periode gewoon kan eten. Ook eet je normaal geen bord pasta om 14.00 toch?
Als de vlucht van 13.15-15.45 is, vertrekken de meeste mensen voor 11.00 van huis. Dan is het niet zo vreemd dat je wilt lunchen.

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-12 07:47
In het topic is al wel vaker besproken of Economy Comfort bij KLM de moeite waard is. Over een paar maanden vlieg ik AMS-LAX met KLM, met een 'middag'vlucht die om 12:45 vertrekt en om 14:50 (+9 uur) aankomt op LAX.

Ik ga sowieso bijbetalen voor meer beenruimte (ben 1.97), maar zouden jullie €108 betalen voor Economy Comfort (voorin het vliegtuig, lekker rustig, IFE gewoon in de stoel voor je, 10cm extra beenruimte) of €81 voor een stoel bij de nooduitgang (onbeperkte beenruimte, goedkoper, waarschijnlijk geen opklapbare armlenuning door IFE in de stoel, maar ook bij de WC waar altijd mensen staan en het ook nog wel eens kan stinken)? Ik neig ernaar om bij de nooduitgang te gaan en dan te hopen dat het niet stinkt, zodat ik dan mijn benen echt kan strekken en toch €54 bespaar voor twee mensen. Wat zouden de meer ervaren reizigers doen?

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
@Groever Stank is er meestal niet maar wel mensen die dan rond blijven hangen om de benen te strekken of door het raam te kijken bij de nooduitgang etc etc. Hou er ook rekening mee dat het zitvlak iets minder breed is doordat de IFE in de leuning moet en meestal is het rond de nooduitgang iets frisser dan andere plekken.

Je kan ook op seatguru even controleren wat men zegt over de stoelen, ook dingen zoals de IFE box onder de stoel en dergelijke nemen veel ruimte in bij de 747 combi bij economy comfort.

[ Voor 22% gewijzigd door Xepos op 30-04-2018 15:11 ]

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12 20:52

Rannasha

Does not compute.

Ik (1m95) kies het liefst voor een plek bij de nooduitgang. De hoeveelheid extra beenruimte die je krijgt is significant meer dan wat je met economy comfort krijgt. IFE in de stoel voor je en plek voorin vind ik zelf niet heel belangrijk. De locatie in het vliegtuig t.o.v. dingen als toiletten kan wel meespelen, omdat bij drukte de mensen vaak in de omgeving van de toiletten gaan hangen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Xepos schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:07:
Hou er ook rekening mee dat het zitvlak iets minder breed is doordat de IFE in de leuning moet
Dit vind ik zelf het meest vervelende aan nooduitgang plekken, zeker op long haul.

• Hmmbob
  • Laatst online: 11:03
Ja, ik ook. Overigens heb ik voor beiden niet zoveel geld over. Voor een beter Comfort product wel, maar bij KLM is dat niet zo heel boeiend ten opzichte van reguliere Economy class

Sometimes you need to plan for coincidence

• Xandrios
  • Nu online
Groever schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:41:
Economy Comfort (voorin het vliegtuig, lekker rustig, IFE gewoon in de stoel voor je, 10cm extra beenruimte)
EC is niet lekker rustig helaas. Zelfs als de normale Eco niet vol is, is er in EC vaak geen gangpad stoel meer te verkrijgen - het lijkt er op dat (long hal althans) de bezetting van EC hoger is dan van normaal economy.

Vloog eerder vandaag met Transavia naar Amsterdam. Totaal 28 pax in de 737-800. Dás pas lekker rustig :D ;)

Verwijderd

Ik zit het nut van Economy comfort nog steeds niet als die 10cm extra ruimte vervolgens teniet wordt gedaan door de stoel die twee keer zo ver naar achteren kan.

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:01

Grouchy

meep meep

(voorin het vliegtuig, lekker rustig, IFE gewoon in de stoel voor je)
Dat noemt men Business klasse ;)
Wat zouden de meer ervaren reizigers doen?
Hoe breed gebouwd ben je (& je partner)? Stoelen in economy zijn tegenwoordig niet echt breed en de stoelen in de 1e rij/nooduitgang zijn nog wat smaller. Als je een customer of size bent of breed gebouwd zou ik de 1e rij/nooduitgangen bij KLM vermijden.

[ Voor 20% gewijzigd door Grouchy op 01-05-2018 02:34 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11 21:18
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden was met Economie Comfort van Abu Dhabi naar Amsterdam. De eerste leg was van Perth naar Abu Dhabi met Emirates in Economie en dat was toch echt een heel stuk minder comfortabel. EC koste ons €60 per ticket extra.

• Hmmbob
Eli3l schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 03:12:
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden was met Economie Comfort van Abu Dhabi naar Amsterdam. De eerste leg was van Perth naar Abu Dhabi met Emirates in Economie en dat was toch echt een heel stuk minder comfortabel. EC koste ons €60 per ticket extra.
Maar dat was niet met KLM, correct?

• Xandrios
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:31:
Ik zit het nut van Economy comfort nog steeds niet als die 10cm extra ruimte vervolgens teniet wordt gedaan door de stoel die twee keer zo ver naar achteren kan.
Als je zelf ook je stoel vol naar achteren gooit dan krijg je die 10cm weer terug :P

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:04
Xandrios schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:20:
[...]

Als je zelf ook je stoel vol naar achteren gooit dan krijg je die 10cm weer terug :P
Maar niet bij je benen. ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-12 07:47
Grouchy schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 02:31:
[...]

Dat noemt men Business klasse ;)

[...]

Hoe breed gebouwd ben je (& je partner)? Stoelen in economy zijn tegenwoordig niet echt breed en de stoelen in de 1e rij/nooduitgang zijn nog wat smaller. Als je een customer of size bent of breed gebouwd zou ik de 1e rij/nooduitgangen bij KLM vermijden.
Niet bijzonder breed gelukkig, maar ik heb een stuk of 15 keer met AirAsia gevlogen en eigenlijk altijd de eerste rij genomen, dan wordt het na een paar uur toch vervelend dat je je onderarmen niet naast je kwijt kunt. Ik denk toch dat ik dan maar voor Economy Comfort ga. Met 'lekker rustig' bedoelde ik meer dat de mensen die de vlucht zoveel mogelijk staand en rondlopend doorbrengen dat in ieder geval niet voor je neus doen.

Dank voor de tip over Business :9 , maar dat vind ik het voor mezelf niet waard als ik kijk naar wat je anders voor die euro's of miles kunt doen, vooral omdat het voor mijn vriendin van 1.68m die overal kan slapen ook weinig uitmaakt.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-12 22:11
GlowMouse schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:20:
[...]
Als de vlucht van 13.15-15.45 is, vertrekken de meeste mensen voor 11.00 van huis. Dan is het niet zo vreemd dat je wilt lunchen.
Gelukkig is er geen horeca op Schiphol waar je ruime keuze hebt.
Liever een tientje voor een fatsoenlijke lunch dan lunchprut op 10km hoogte. :)

Ik zat vorige week naast een gozer en die ging helemaal uit z'n cookie omdat ie geen ontbijtje kreeg (wordt geserveerd op vluchten tot 10u in de ochtend, vertrokken om 10:05). Meneer was om 0600 thuis weggegaan en had niks gegegeten dus ging niet akkoord met een kop koffie en een koekje. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Uberprutser op 01-05-2018 11:39 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wacht even. Als goede Hollander eet je liever gratis prut dan dat je 10 euro moet uitgeven voor een 5-sterren diner!

Signatures zijn voor boomers.

• Uberprutser
Maasluip schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:40:
Wacht even. Als goede Hollander eet je liever gratis prut dan dat je 10 euro moet uitgeven voor een 5-sterren diner!
Zelfs in de KLM lounge vind ik het niet naar binnen te schuiven.
Kreeg ik later in het vliegtuig dezelfde prut aangeboden als wat ze in de lounge serveerden.

Verkeerde zuinigheid, net als mensen die gaan lopen klagen dat ze op hun 40 euro retourvlucht alles moeten kopen aan boord als ze wat willen hebben.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
Maasluip schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:40:
Wacht even, waar op Schiphol kan je voor 10 euro een 5-sterren diner krijgen?
€10 is net genoeg voor een flesje cola en een stokbroodje.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
LordSinclair schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:16:
[...]

Wacht even, waar op Schiphol kan je voor 10 euro een 5-sterren diner krijgen?
€10 is net genoeg voor een flesje cola en een stokbroodje.
Als je geluk hebt. Heb ook een keer de fout gemaakt om een flesje cola te bestellen op Schiphol. Moest er zowat een tweede hypotheek voor afsluiten :X ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11 21:18
Hmmbob schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 07:18:
[...]

Maar dat was niet met KLM, correct?
Ja was met KLM.

En de andere leg was natuurlijk met Etihad en niet met Emirates 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Eli3l op 01-05-2018 13:07 ]

• Xandrios
  • Nu online
Ballebek schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:44:
[...]

Zelfs in de KLM lounge vind ik het niet naar binnen te schuiven.
Kreeg ik later in het vliegtuig dezelfde prut aangeboden als wat ze in de lounge serveerden. Verkeerde zuinigheid.
De KLM lounge is één van de slechtste hub lounges van de grote(re) airlines wereldwijd.

Ligt ook een beetje aan het type passagier moet ik bekennen. Nederlanders over het algemeen (even lekker generaliseren) prefereren goedkope kwantiteit boven kwaliteit als het om eten gaat. En dat zie je terug in de lounges. Niet alleen in de KLM lounges, maar ook in de contract (Aspire) lounges overigens.

Loop maar eens lounge #25 in om 6PM door de week. Lange rijen voor de bakken met vette rijst, goedkope zoetzure saus en vette mystery meats.

Mooi ander voorbeeld is Alitalia. Op veel vlakken zijn ze veruit de slechtste, vreselijke service aan de grond...maar...de (beperkte) keuze aan snacks in de FCO lounges is érg goed van kwaliteit. En dat past in de cultuur - in Italie wordt hoge kwaliteit verwacht als het om eten aan komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 01-05-2018 18:42 ]

• Uberprutser
Xandrios schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:39:
[...]
Loop maar eens lounge #25 in om 6PM door de week. Lange rijen voor de bakken met vette rijst, goedkope zoetzure saus en vette mystery meats.
Daarom ga ik liever een rondje lopen over Schipol en daar ergens wat eten/drinken (regelmatig rond etenstijd vliegen).

Als ik samen met collega(s) ben dan is het ultieme doel om met z'n allen in een lounge rond te gaan hangen. Dank je en de groeten. :)

Verwijderd

Hier een nieuw reisje in de planning, maar ook dit keer zijn de vliegtickets weer schrikbarend duur. Moet begin augustus twee weken in MNL zijn en wil er een paar dagen HKG aan vast plakken. Bij voorkeur op één ticket, maar als ik een los ticket van MNL naar HKG moet boeken dan is dat een optie.

Zelf kom ik rond de 1050 uit, maar zat meer te denken aan 800 :>

• PWM
  • Niet online
De KLM flight Bundle is al de grootste oplichting die je kan krijgen in aviation. Je committeert je aan een flink bedrag in en ruil betaal je een bespottelijk bedrag voor je tickets. Een ieder die een heel klein beetje handig is, boekt dezelfde vluchten voor 80% minder met crosstickets (we hebben het dus over mensen die dezelfde bestemming vele malen per jaar doen).

Wij hebben zelf met crosstickets voor 2200,- onze retours geboekt voor 2018 richting hoofdkantoor, via de Flight Bundle was dit 9100,- (!). Totaal 70 minuten mee bezig geweest, met 2 personen. Dat is dat is 50,- per minuut besparing. Zoveel krijgen onze consultants niet ;)

Maar, de echte klapper:
Will you be paying for your bundle all at once, or would you prefer installments? With a KLM Flight Bundle, the choice is yours. By purchasing a bundle, you’ll also avoid booking fees, since you’ll be paying in a single transaction rather than individual bookings with a fee of €10 apiece.
Stel dat je zegt, ik betaal liever niet die 9100,- in 1x, maar in een paar keer (let op, commitment ga je toch aan), gaan ze voor elke vlucht 10,- "kosten" in rekening brengen 8)7
Xandrios schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:39:
[...]

Die witte rijst met saus ernaast _O- Of 's ochtends de poffertjes of omeletjes die er rustig 90 minuten liggen 8)7

Gelukkig kan je bij de Privium Lounge achter de security wel gewoon wat normaals te eten krijgen.

[ Voor 56% gewijzigd door PWM op 01-05-2018 22:19 ]

• Xandrios
  • Nu online
Het hangt van je situatie af. Ik heb wél een flight bundel gekocht, en het scheelt me een boel geld :)

Situatie: Ik vlieg érg vaak tussen AMS en ATH. Kan meestal redelijk ver vooruit boeken, en door een beetje slim te plannen is de gemiddelde ticket prijs inderdaad vér onder de prijs van die KLM flight bundel vluchten.

Echter, er zijn periodes in het jaar dat de vluchten gewoon heel duur zijn. Pasen, schoolvakanties, kerst & nieuwjaar bijvoorbeeld. Dan kun je alsnog proberen vér van te voren te boeken, maar de ticket prijzen zijn gewoon hoog vanaf het moment dat de vluchten beschikbaar komen.

Dus, ik heb een flight bundel voor 8 vluchten gekocht (4 roundtrips) voor enkel deze periodes. De eerste vlucht die ik ermee heb geboekt, voor Juli dit jaar, kostte >500 euro bij KLM (ook omliggende dagen). Andere maatschappijen waren iets goedkoper, maar niet veel. Dmv de flight bundel heb ik deze exacte vluchten voor 180 euro roundtrip gekocht. Zo'n 300 euro bespaard op één enkele trip.

Ja, het is wat duurder dan de minimale prijs van KLM op deze route (149 euro), maar, véél goedkoper dan de daadwerkelijke prijzen die gevraagd werden voor vluchten in deze periode.

Je zou kunnen zeggen dat ik de bundel een beetje 'misbruik' door enkel ermee te boeken als de vluchten duur zijn. Maar als ze het aanbieden...tja. Kan ik ook niet helpen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Xandrios op 01-05-2018 23:06 ]

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Ik was een vakantie naar Tokyo aan het plannen. Een directe vlucht (~7 uur) vanaf Singapore naar Tokyo is ongeveer €600-800 in economy als je met een goede airline vliegt. Singapore Airlines, JAL en ANA waren in premium economy zelfs €1000+.
Ontdekte ik dat Malaysia Airlines sinds januari nieuwe A350's heeft en een heleboel business class promoties. Dus voor €750 een retour ticket in business gekocht. Twee uurtjes langer vliegen met een stop in KL maar wel business class, ben benieuwd hoe dat gaat. Volgens mij is de lounge op KL ook recent vernieuwd.
Een vlucht van 2-3 uur had mij het weinig uitgemaakt, maar voor 7+ directe vlucht heb ik nog wel graag wat comfort, en voor deze prijs kan je het moeilijk laten staan.

Mijn reis met Emirates Singapore<>Amsterdam (begin april) in de A380 business class was trouwens ook een success. Het vliegen dan, Schiphol niet...
Aankomst 3 was dicht en de paspoort controle bij aankomst 1 waren de deuren gesloten, niemand kon erdoor en ondertussen staan er honderden te wachten en te dringen. Ik stond gelukkig vooraan en na 15 minuten ging de deur open voor ~20 Europeanen, zal voor de niet-Europeanen die achteraan stonden wel een stuk minder fijne ervaring geweest zijn...
Bij vertrek voor de security was de priority lane gesloten en moest ik naar de gewone security... Na 20 minuten wachten met vrij weinig beweging liep er een Schiphol medewerker langs die mij toen naar de priority lane bracht... Ik was niet de enige priority die vast stond in de gewone lane.

[ Voor 37% gewijzigd door Martijn19 op 02-05-2018 06:35 ]

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Xandrios schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:54:
Het hangt van je situatie af. Ik heb wél een flight bundel gekocht, en het scheelt me een boel geld :)

Situatie: Ik vlieg érg vaak tussen AMS en ATH. Kan meestal redelijk ver vooruit boeken, en door een beetje slim te plannen is de gemiddelde ticket prijs inderdaad vér onder de prijs van die KLM flight bundel vluchten.

Echter, er zijn periodes in het jaar dat de vluchten gewoon heel duur zijn. Pasen, schoolvakanties, kerst & nieuwjaar bijvoorbeeld. Dan kun je alsnog proberen vér van te voren te boeken, maar de ticket prijzen zijn gewoon hoog vanaf het moment dat de vluchten beschikbaar komen.

Dus, ik heb een flight bundel voor 8 vluchten gekocht (4 roundtrips) voor enkel deze periodes. De eerste vlucht die ik ermee heb geboekt, voor Juli dit jaar, kostte >500 euro bij KLM (ook omliggende dagen). Andere maatschappijen waren iets goedkoper, maar niet veel. Dmv de flight bundel heb ik deze exacte vluchten voor 180 euro roundtrip gekocht. Zo'n 300 euro bespaard op één enkele trip.

Ja, het is wat duurder dan de minimale prijs van KLM op deze route (149 euro), maar, véél goedkoper dan de daadwerkelijke prijzen die gevraagd werden voor vluchten in deze periode.

Je zou kunnen zeggen dat ik de bundel een beetje 'misbruik' door enkel ermee te boeken als de vluchten duur zijn. Maar als ze het aanbieden...tja. Kan ik ook niet helpen ;)
Kun je niet beter met A3 vliegen? Dat is toch wel een stuk beter dan KLM qua service, en je bent zo Gold.

• Xandrios
  • Nu online
ehoutgast schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:26:
[...]

Kun je niet beter met A3 vliegen? Dat is toch wel een stuk beter dan KLM qua service, en je bent zo Gold.
Helemaal mee eens, en dat doe ik ook - ik ben Gold met beide. Groot voordeel van A3 is dat ze nog redelijke hoeveelheden miles uitdelen, en, dat je upgrade certificates krijgt. Jaarlijks doe ik zo'n 20 vluchten met A3 in business op die manier :)

Maar...de vluchttijden van A3 passen mij niet goed voor de terugvlucht ATH-AMS (8:30AM op vrijwel alle dagen). Daarmee zit KLM beter met een departure van 17:00. Dus soms moet ik toch op KLM terugvallen.

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Xandrios schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Helemaal mee eens, en dat doe ik ook - ik ben Gold met beide. Groot voordeel van A3 is dat ze nog redelijke hoeveelheden miles uitdelen, en, dat je upgrade certificates krijgt. Jaarlijks doe ik zo'n 20 vluchten met A3 in business op die manier :)

Maar...de vluchttijden van A3 passen mij niet goed voor de terugvlucht ATH-AMS (8:30AM op vrijwel alle dagen). Daarmee zit KLM beter met een departure van 17:00. Dus soms moet ik toch op KLM terugvallen.
Goed bezig! Naast dat ze redelijk miles geven (behalve dan de LH group) heeft ook hun award chart nogal wat mooie sweetspots.

Verwijderd

Weet iemand of de 777-200 van de KLM al de nieuwe Economy stoelen hebben?

• wildhagen
  • Niet online
edit: oeps, niet goed gelezen

[ Voor 89% gewijzigd door wildhagen op 02-05-2018 14:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:32:
Weet iemand of de 777-200 van de KLM al de nieuwe Economy stoelen hebben?
De 777-200's van KLM zijn toch al een jaar of twee geleden aangepast ? Van 3 stoelen midden naar 4 ... ik heb die al gehad naar Kaapstad. IFE is ook ge-upgrade ...
https://www.seatguru.com/.../KLM_Boeing_777-200ER.php

https://www.luchtvaartnie...uwe-economy-class-stoelen

[ Voor 19% gewijzigd door Goner op 02-05-2018 16:39 ]

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In de zomer staat er een vakantie naar Amerika op de planning, begin en eindpunt is San Francisco, wat een opties zijn er met betrekking tot vliegen. Ik zit heel erg te twijfelen optie 1 met WOW Air, maar hierbij heb je geen enkele entertainment in het vliegtuig en de stoelen zijn volgens mij ook niet erg comfortabel. Optie 2 heen met een tussenstop op CDG en pak ik daar de A380 naar San Francisco en op de terugvlucht de directe vlucht van KLM, of optie 3 zowel heen als terug een directe vlucht.
Optie 1: €1003 WW443+WW161
Optie 2: €1282 DL8203+DL8552+DL9636
Optie 3: €1503 DL9380+KL606

Jullie ideeën? Persoonlijk neig ik naar optie 2, iets duurder dan met WOW Air, maar het comfort niveau ligt een stuk hoger denk ik. Ik heb trouwens geen idee hoe het zit met stoelen reserveren, ik heb graag een plekje aan het raam :)

[ Voor 6% gewijzigd door FabiandJ op 02-05-2018 16:52 ]

• wildhagen
  • Niet online
Bij optie 2 ben je wel slachtoffer van CDG, zou ik persoonlijk niet doen, dat is niet echt een prettig vliegveld.

Voor zo'n klein prijsverschil zou ik voor optie 3 gaan, directe vlucht is wel lekker comfortabel.

Virussen? Scan ze hier!

• FabiandJ
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:52:
Bij optie 2 ben je wel slachtoffer van CDG, zou ik persoonlijk niet doen, dat is niet echt een prettig vliegveld.

Voor zo'n klein prijsverschil zou ik voor optie 3 gaan, directe vlucht is wel lekker comfortabel.
Wat is er niet prettig aan CDG? Ik heb daar een overstaptijd van 2:15 uur.

• wildhagen
  • Niet online
FabiandJ schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:56:
[...]

Wat is er niet prettig aan CDG? Ik heb daar een overstaptijd van 2:15 uur.
Lange afstanden, zeker als je van terminal moet wisselen.

Slechte bewegwijzering (wel wat verbeterd de laatste jaren, maar het haalt het niet bij AMS).

Relatief weinig/mindere faciliteiten, weinig zitplaatsen etc.

En natuurlijk de algehele stakingsgevoeligheid in Frankrijk.

Als opstapplaats is CDG te doen, als transferluchthaven probeer ik het altijd te vermijden. Zelfs als het me iets extra kost, financieel gezien.

Je zou evt ook met de Thalys naar CDG kunnen gaan, en daar opstappen. Dan is het wel aardig te doen.

Laatste jaren is het wel iets beter geworden, maar CDG staat (samen met LHR) toch echt op mijn lijstje van te-vermijden-luchthavens (voor transfers dus). FRA had die reputatie tot een aantal jaar terug ook, maar die hebben echt flinke slagen in de goede richting gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 02-05-2018 17:04 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
FabiandJ schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:49:
In de zomer staat er een vakantie naar Amerika op de planning, begin en eindpunt is San Francisco, wat een opties zijn er met betrekking tot vliegen. Ik zit heel erg te twijfelen optie 1 met WOW Air, maar hierbij heb je geen enkele entertainment in het vliegtuig en de stoelen zijn volgens mij ook niet erg comfortabel. Optie 2 heen met een tussenstop op CDG en pak ik daar de A380 naar San Francisco en op de terugvlucht de directe vlucht van KLM, of optie 3 zowel heen als terug een directe vlucht.
Optie 1: €1003 WW443+WW161
Optie 2: €1282 DL8203+DL8552+DL9636
Optie 3: €1503 DL9380+KL606

Jullie ideeën? Persoonlijk neig ik naar optie 2, iets duurder dan met WOW Air, maar het comfort niveau ligt een stuk hoger denk ik. Ik heb trouwens geen idee hoe het zit met stoelen reserveren, ik heb graag een plekje aan het raam :)
Ik weet niet in hoeverre jouw dagen vast staan, maar afgelopen maand heb ik een vergelijkbare vlucht gedaan via een creatieve route langs Kopenhagen.

Los ticket AMS => CPH (KLM, +-100eur)
en dan een retour:
CPH via AMS naar SFO
En terugweg dus SFO via AMS naar CPH

Wel op de terugweg genoeg tijd gepakt in AMS zodat mijn baggage uitgeladen werd en dus niet op het stuk AMS => CPH opgestapt.

Totale ticket voor het retour was ongeveer 430 eur.
Heb nu zelf ff gekeken, en icm je "juiste" vertrektijden kom ik nu voor het retourtje op +- 500 eur.
(https://www.klm.com/trave...:A-AMS:A:20180905%3ECPH:A)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• FabiandJ
  • Niet online
Puc van S. schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:20:
[...]

Ik weet niet in hoeverre jouw dagen vast staan, maar afgelopen maand heb ik een vergelijkbare vlucht gedaan via een creatieve route langs Kopenhagen.

Los ticket AMS => CPH (KLM, +-100eur)
en dan een retour:
CPH via AMS naar SFO
En terugweg dus SFO via AMS naar CPH

Wel op de terugweg genoeg tijd gepakt in AMS zodat mijn baggage uitgeladen werd en dus niet op het stuk AMS => CPH opgestapt.

Totale ticket voor het retour was ongeveer 430 eur.
Heb nu zelf ff gekeken, en icm je "juiste" vertrektijden kom ik nu voor het retourtje op +- 500 eur.
(https://www.klm.com/trave...:A-AMS:A:20180905%3ECPH:A)
Creatief! Ik zit vast aan zomervakanties en al andere plannen, op dit moment wil ik 14 juli heen en 2 augustus terug.

• mrsar

mrsar

je kan nog kijken of het vanaf BRU of DUS bijvoorbeeld goedkoper is,kan je eventueel heenrijden of met de trein :)
eind vorig jaar deed ik WAW-AMS-XMN voor 950 euro in business :P(+ 150 euro ams-waw-ams) , toen was de extra dag (indien nodig ivm vertrektijd) het zeker waard, en de 2 overnachtigen in WAW heb ik 23-24 mei weer terug aan een gratis verblijf in ATL bij dezelfde keten :+ 8)

Voor 1414 oeps nee dat is vrijdag 1630 euro kan je ook premium eco met delta trouwens,2 uur overstap in SLC

[ Voor 67% gewijzigd door mrsar op 02-05-2018 19:10 ]

• FabiandJ
  • Niet online
mrsar schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:58:
je kan nog kijken of het vanaf BRU of DUS bijvoorbeeld goedkoper is,kan je eventueel heenrijden of met de trein :)
eind vorig jaar deed ik WAW-AMS-XMN voor 950 euro in business :P(+ 150 euro ams-waw-ams) , toen was de extra dag (indien nodig ivm vertrektijd) het zeker waard, en de 2 overnachtigen in WAW heb ik 23-24 mei weer terug aan een gratis verblijf in ATL bij dezelfde keten :+ 8)

Voor 1414 oeps nee dat is vrijdag 1630 euro kan je ook premium eco met delta trouwens,2 uur overstap in SLC
€1630 dat is duurder dan een directe vlucht AMS > SFO met KLM, alles in eco is die €1371.
Via Portland (PDX) zou ook nog kunnen €1132, maar zag al dat die geen plek meer heeft aan het raam :)

• mrsar

mrsar

klopt, op vrijdag vertrekken zou al wat geld schelen :P

• FabiandJ
  • Niet online
mrsar schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 19:38:
klopt, op vrijdag vertrekken zou al wat geld schelen :P
Dan ben ik voor €1126 klaar voor een retourtje met een directe vlucht alleen kan de wederhelft niet :(

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:03:
[...]
Als opstapplaats is CDG te doen, als transferluchthaven probeer ik het altijd te vermijden. Zelfs als het me iets extra kost, financieel gezien.
Ook daar opstappen vermijd ik als het even kan en dat kan voor ons eigenlijk altijd. De enige vlucht waarvoor CdG in aanmerking zou kunnen komen is de rechtstreekse vlucht naar Ha Noi en daarvoor is FRA een uitstekend alternatief (allebei met Vietnam Airlines).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

CDG eens maar nooit meer.

• PWM
  • Niet online
Ik zou nooit CDG kiezen voor een vakantie. De stakingsgevoeligheid is veel te hoog. Zakelijk gooi ik lachend een creditcard neer en boek er iets omheen bij problemen. Op vakantie is dat wat lastiger. Het gaat mij niet gebeuren dat mijn USA trip in het 100 loopt door stakende AF personeel.

• FabiandJ
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:26:
Ik zou nooit CDG kiezen voor een vakantie. De stakingsgevoeligheid is veel te hoog. Zakelijk gooi ik lachend een creditcard neer en boek er iets omheen bij problemen. Op vakantie is dat wat lastiger. Het gaat mij niet gebeuren dat mijn USA trip in het 100 loopt door stakende AF personeel.
Goed punt, helemaal niet aan gedacht!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Optie 2 kan je gokken op een schedule change en dan kiezen wat je wil. Zelfde met die fransen als ze weer eens staken, dan kan je CDG vermijden en voor noppes omboeken wat je echt wil (directe vlucht etc die normaal veel duurder zou zijn).
Ieder nadeel heeft zijn voordeel en heb in het verleden met opzet CDG geboekt om later dankzij die fransen de route/airline gevlogen die ik eigenlijk wilde boeken maar veel duurder was.
Je bent helaas rijkelijk laat met het boeken van je vakantie. Voor die 1503EUR kan je als je scherp bent ook voorin vliegen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• CyBeR
  • Niet online
Ja maar voor hetzelfde geld staken ze een keer niet en dan zit je vast aan een route die je niet wil…

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 04:24:
Ja maar voor hetzelfde geld staken ze een keer niet en dan zit je vast aan een route die je niet wil…
Als je een route echt niet wil dan boek je hem natuurlijk niet. OP schrijft echter dat hij neigt naar optie 2 (CDG route). Behalve de fransen heb ie eventueel ook nog de schedule change optie.
Met de TATL JV's van Delta; /VS/KLM/AF/(AZ) zijn er elke dag genoeg opties om naar SFO te komen (Mocht zo iets van toepassing zijn)

Staken ze niet of er is geen schedule change dan heeft ie nog steeds zijn gewenste 'CDG' route.

[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 03-05-2018 07:01 ]

• Xandrios
  • Nu online
En laten we eerlijk zijn, ook CDG is sterk verbeterd de afgelopen jaren. Persoonlijk heb ik geen enkel probleem om daar voor te kiezen, zéker niet als dat goedkoper of beter is qua schematijd.

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

GG85

.......

Vlieg binnenkort met de 747-400 vlucht KL606 van AMS-SFO.
Heb met m'n 1.90 een nooduitgang stoel geboekt (economy comfort stoel 9C leek me wel wat maren waren allemaal al weg) en nu dus maar gegaan voor stoel 51H. Had eerst 35C maar dat lijkt me met de toiletten alleen maar iritant. Wat vinden jullie?

https://www.seatguru.com/..._B.php?flightno=605&date=

• Hmmbob
Nooduitgang plekken in de buurt van de WCs zijn inderdaad opstelplaatsen voor die WCs. Als je tussen deze twee plekken wil kiezen maak je de juiste keuze.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-12 12:01
Xandrios schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:01:
En laten we eerlijk zijn, ook CDG is sterk verbeterd de afgelopen jaren. Persoonlijk heb ik geen enkel probleem om daar voor te kiezen, zéker niet als dat goedkoper of beter is qua schematijd.
Mij zie je er niet zo snel meer terug.

Mijn ervaringen met CDG zijn niet echt positief, noch die in mijn omgeving. Een keer OSL-CDG-GVA gedaan. Dan kom je met een Hop! Embraer uit OSL aan een uiteinde van de luchthaven en was het te voet naar de gate ergens bij 2G (ok, niet echt abnormaal voor een E190). Dan mag je 10min door wat gangen lopen om op het einde te wachten voor een bus. Die bus geeft je dan een excursie van de luchthaven alvorens je af te zetten aan 2F. Daar zit je dan in een erg krappe terminal met amper plekken om te zitten. Dan mag je de overvolle bus op voor je tweede excursie van CDG om ergens ver weg in een A320 te stappen.

De heenweg was GVA-AMS-OSL en dat gaat zo veel vlotter. Slechts 55min om over te stappen en met 20min vertraging nog de volgende vlucht met gemak gehaald. Dat doe je niet op CDG.

/end rant

• Leetness
  • Laatst online: 29-12 16:56
Ik vlieg zaterdagochtend om 07:00 uur vanaf AMS. Eerste keer sinds tijden dat het zo vroeg moet. De eerste trein arriveert om 06:00. Denken jullie dat dit genoeg tijd is, of kan het nog wel eens druk zijn zo 's ochtends vroeg? Ik heb FB status dus kan de security grotendeels vermijden.

• wildhagen
  • Niet online
1 uur vind ik wel erg krap. Tuurlijk, kan best goed gaan, maar er hoeft maar één vertraging ergens te zitten en je hebt meteen een uitdaging.

Zeker omdat het ook nog steeds vakantietijd is...

Virussen? Scan ze hier!

• jeppert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-09-2022
Leetness schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 00:11:
Ik vlieg zaterdagochtend om 07:00 uur vanaf AMS. Eerste keer sinds tijden dat het zo vroeg moet. De eerste trein arriveert om 06:00. Denken jullie dat dit genoeg tijd is, of kan het nog wel eens druk zijn zo 's ochtends vroeg? Ik heb FB status dus kan de security grotendeels vermijden.
Vorige week een vlucht om 06:00 gehad. Het zal krap worden, en er moet niet veel tegen zitten maar het moet mogelijk zijn.

• Xandrios
  • Nu online
AndRo555 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 23:19:
[...]

Mij zie je er niet zo snel meer terug.

Mijn ervaringen met CDG zijn niet echt positief, noch die in mijn omgeving. Een keer OSL-CDG-GVA gedaan. Dan kom je met een Hop! Embraer uit OSL aan een uiteinde van de luchthaven en was het te voet naar de gate ergens bij 2G (ok, niet echt abnormaal voor een E190). Dan mag je 10min door wat gangen lopen om op het einde te wachten voor een bus.
Maar de tijden dat Europese AF vluchten op 2G aankomen zijn al lang voorbij. De afgelopen jaren zijn al deze vluchten van/naar 2F, en zodoende is de overstap altijd minder dan 10 min lopen (worst case moet je even van 2F1 naar 2F2 lopen).

Ben het met je eens dat toen enkele jaren geleden 2G nog werd gebruikt dat het een zooitje was. Zelf gebruikte ik nooit de bus transfer tussen 2G en 2F (ik liep gewoon) want dat is iets sneller, maar fijn is het niet. Ook omdat je dan nogmaals door security moet.
Ik vlieg regelmatig rond 7AM binnen Schengen vanaf AMS. Je geeft jezelf niet veel tijd, maar het moet zeker kunnen. Zelf arriveer ik altijd rond 5:30 (eerste trein) en binnen 15 minuten ben ik meestal in de lounge. Let wel..meestal. Er kan altijd wat gebeuren waardoor je meer tijd nodig hebt. En dat heb je over het algemeen niet echt in de hand, zeker met de NS en het security circus aldaar.

Dus ja, het kan als je niet bang bent voor een beetje risico. Als het extreem belangrijk is dat je deze vlucht haalt dan kan ik je aanraden toch te proberen eerder te zijn. Zelf durf ik 5:30 aan omdat, mocht er een probleem zijn met de NS, dat ik dan kan terugvallen op bus of Taxi en met minder dan 30 min ben ik er dan alsnog. Heb jij die optie ook?

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 04-05-2018 08:27 ]

• Leetness
Xandrios schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:24:
Dus ja, het kan als je niet bang bent voor een beetje risico. Als het extreem belangrijk is dat je deze vlucht haalt dan kan ik je aanraden toch te proberen eerder te zijn. Zelf durf ik 5:30 aan omdat, mocht er een probleem zijn met de NS, dat ik dan kan terugvallen op bus of Taxi en met minder dan 30 min ben ik er dan alsnog. Heb jij die optie ook?
Nee helaas, eerste trein vanuit Den Haag arriveert om 6 uur dus een alternatief zou gelijk fors duurder worden. We gaan het gewoon proberen :)

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
Vanaf Den Haag HS gaat toch gewoon het nachtnet? Kan je er prima 2 uur van te voren zijn.

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Met priority en alleen handbagage lukt je dat ruim (er van uit gaan dat je goed ter been bent en je de weg kent op schiphol). Je moet geen vertraging hebben met de trein.
Heb je ruim bagage dan is het krap (haal je het ook wel met je FB status maar of je bagage mee komt is een ander verhaal).
Leetness schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:06:
[...]

Nee helaas, eerste trein vanuit Den Haag arriveert om 6 uur dus een alternatief zou gelijk fors duurder worden. We gaan het gewoon proberen :)
Als je van te voren boekt heb je voor 50 euro een taxi naar Schiphol. Alleen misschien wat prijzig maar als je met meerderen bent dan een nobrainer op dat tijdstip.

[ Voor 25% gewijzigd door [Roland] op 04-05-2018 09:33 ]

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
EDIT schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:11:
Vanaf Den Haag HS gaat toch gewoon het nachtnet? Kan je er prima 2 uur van te voren zijn.
Precies, gewoon elk uur een trein om .21, aankomst op het hele uur.

• FabiandJ
  • Niet online
Bedankt allemaal voor het meedenken, ik heb uiteindelijk gekozen om niet via CDG te vliegen.

Ik heb gekozen voor AMS > SLC > SFO met Delta in een 767 en 737 op de heenvlucht en terug is SFO > AMS met KLM in de 747.
De kosten die we bespaard hebben om ook AMS > SFO niet direct te doen hebben we gebruikt om een auto te huren :)

[ Voor 20% gewijzigd door FabiandJ op 04-05-2018 10:11 ]

• Hmmbob
Ik zou jouw voorgestelde reis niet gokken: niet omdat je het op Schiphol niet haalt (dat lukt zeer waarschijnlijk wel), maar als de NS 1x vertraging heeft dan red je het niet. Nachtnet klinkt reëeler.

Verwijderd

Als we ervaren nachtnet reiziger wil ik toch wel even meegeven dat je echt kort van te voren moet controleren of er geen bussen ingezet worden. Veel werkzaamheden vinden s nachts plaats dus dat gebeurt zeer regelmatig.

En met de trein naar Schiphol is echt top. Zelf sta ik vanaf mijn deur in 35 minuten in de vertrekhal. Dat is met de auto vanuit Rotterdam niet te doen en ik bespaar enorm op de parkeerkosten.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2018 10:17 ]

• Leetness
Ah inderdaad, helaas heb ik geen ervaring van de nachttreinen. Mijn vertrekstation is ook niet HS maar een stoptreinstation waar de nachttrein niet stopt. Enkel handbaggage inderdaad dus we gaan gewoon de 06:00 arrival proberen. Ik zal dit weekend laten weten hoe het ging :)

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-12 12:01
Xandrios schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:24:
[...]

Maar de tijden dat Europese AF vluchten op 2G aankomen zijn al lang voorbij. De afgelopen jaren zijn al deze vluchten van/naar 2F, en zodoende is de overstap altijd minder dan 10 min lopen (worst case moet je even van 2F1 naar 2F2 lopen).

Ben het met je eens dat toen enkele jaren geleden 2G nog werd gebruikt dat het een zooitje was. Zelf gebruikte ik nooit de bus transfer tussen 2G en 2F (ik liep gewoon) want dat is iets sneller, maar fijn is het niet. Ook omdat je dan nogmaals door security moet.
Vorige jaar rond deze tijd was het nochtans aankomen op 2G en vertrekken van 2F. Was wel een combinatie van Hop! en AF, maar onder de streep is dat toch allemaal AF.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:43

FreakNL

Well do ya punk?

Ik vloog een aantal weken geleden met AF vanaf AMS naar GIG via CDG. Had een uur en een kwartier overstap tijd, ging allemaal prima. Had zelfs nog tijd om te roken. :+

Volgende week ook een leuke, net even tussendoor geboekt;

9-5-2018 08:25 AMS -> BLL
9-5-2018 18:35 BLL -> AMS

Echt een bliksembezoekje derhalve. Maargoed, ik stel er mijn FB Silver er weer voor een jaartje mee veilig, aangezien ik ook al een 2e trip naar GIG (mei) en nog een privevlucht naar GOA (juni) heb staan. Ik kom nu op 106XP per 1 juli 2018. De rest van het jaar zal karig zijn, dus Gold ga ik niet redden.. Mag al blij zijn met Silver...

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12 15:48
Wij gaan binnenkort met 2 kids (0 en 2 jaar oud) naar SFB (Orlando). Rechstreekse vlucht vanaf Schiphol, want heb geen zin in transfers met kids.
Iemand nog tips voor het reizen met kids?

Computer says no

• mrsar

mrsar

Meekoh schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:23:
Wij gaan binnenkort met 2 kids (0 en 2 jaar oud) naar SFB (Orlando). Rechstreekse vlucht vanaf Schiphol, want heb geen zin in transfers met kids.
Iemand nog tips voor het reizen met kids?
lekker 4 a 5 jaar wachten zodat de kinderen enigsinds doorhebben waar ze zijn.

maar zorg dat ze wat te doen hebben, en neem als ze er van houden bv iets van kaasknabbels mee (chipitos chips meuk) waar ze op kunnen sabbelen tegen de druk verschillen

[ Voor 18% gewijzigd door mrsar op 04-05-2018 13:34 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12 15:48
mrsar schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:32:
[...]

lekker 4 a 5 jaar wachten zodat de kinderen enigsinds doorhebben waar ze zijn.

maar zorg dat ze wat te doen hebben, en neem als ze er van houden bv iets van kaasknabbels mee (chipitos chips meuk) waar ze op kunnen sabbelen tegen de druk verschillen
Het is ook niet voor de kids dat we daarheen gaan. Kan ze alleen moeilijk achterlaten hier ;)

Maar we hebben inderdaad al iets geregeld voor de druk verschillen.

Computer says no

• PWM
  • Niet online
1 van de nieuwe dingen bij Flying Blue zou XP zijn voor opties zoals stoelen, bagage etc.

Iemand al eens gezien dat er XP voor werd uitgedeeld?

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03:19
PWM schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:53:
1 van de nieuwe dingen bij Flying Blue zou XP zijn voor opties zoals stoelen, bagage etc.

Iemand al eens gezien dat er XP voor werd uitgedeeld?
Geen XP, alleen miles.

Verwijderd

In het kader van het kan altijd slechter.

Een charter die zou vertrekken vanaf Schiphol en die in werkelijkheid vanaf een willekeurig vliegveld in Duitsland vertrekt en weer op een willekeurig ander vliegveld aankomt. Om vervolgens met een bus heen en weer gependeld te worden (of niet).... :o

• wildhagen
  • Niet online
Jep. Leuk als een reisbureau (hier dus Alltours) vluchten verkoopt die niet bestaan, en vervolgens niet thuis geeft, waardoor de reiziger zelf het maar uit moet zoeken. En het reisbureau en de toko waar geboekt is wijzen alleen naar elkaar.

Ook de terugvlucht is overigens soortgelijk: men zou per bus van Hamburg naar Schiphol gebracht worden, maar dat gaat niet door. Nu worden ze gedumpt in Dusseldorf om 2 uur 's nachts en moeten ze het verder zelf maar uitzoeken hoe ze thuiskomen. Wederom omdat er door Alltours een niet-bestaande vlucht is verkocht. Zie https://www.bndestem.nl/b...t-in-dusseldorf~a72b65c2/

EU-Claim (of andere bureaus) gaat ook niet helpen, want die bedrijven reageren niet op brieven, telefoons, dagvaardigingen, en er kan dus ook niet tegen ze opgetreden worden. Good luck.

Er is ook een tweaker slachtoffer van dit bedrijf geworden (zei het niet op de vluchten uit dat artikel): Vakantietouroperator verandert vluchthaven van geboekte reis

Goedkoop == duurkoop, blijkt maar weer, dan loop je tegen dit soort praktijken aan.

[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 05-05-2018 10:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Klopt, zelf boek ik mijn reizen al jaren volledig zelf. Dat is niet alleen vanwege het feit dat dit bijna altijd goedkoper is, maar ook omdat je dan zelf invloed hebt op de vluchten en de accommodaties.

Echter met name Vakantiediscounter heeft aanbiedingen die zelfs mij als zeer kritische consument bijna over de streep hebben weten te trekken. Als voorbeeld, voor 600 euro zit je een week in Curaçao. Dat zijn prijzen waar je normaal net een vlucht voor kan boeken en dit is dan inclusief accommodatie. Ik begrijp dat mensen die minder te besteden hebben en ook minder overzien wat de gevolgen kunnen zijn hierdoor snel over de streep getrokken worden.

Dit is trouwens onderdeel van een groter probleem en dat is dat mensen die niet zelfredzaam zijn naar steeds exotischere bestemmingen gaan. Gaat er ook maar iets mis dan is er meteen een passieve houding, een taalbarrière en vaak geldgebrek.

• Freee!!

Freee!!

Dit rotgeintje is nog totaal nieuw voor mij (en waarschijnlijk voor veel anderen). Het wachten is nu gewoon totdat iemand het echt niet pikt, op onderzoek uitgaat en het recht in eigen hand neemt.

NB: Dat is een voorspelling, niet iets dat ik goedkeur (hoewel ik er wel begrip voor op kan brengen als hij de juiste te pakken heeft).

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
wildhagen schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:35:
EU-Claim (of andere bureaus) gaat ook niet helpen, want die bedrijven reageren niet op brieven, telefoons, dagvaardigingen, en er kan dus ook niet tegen ze opgetreden worden. Good luck.
Als ik dat verhaal zo lees moet je hiermee niet naar EU-claim, maar naar de politie. Dit is toch simpelweg oplichting?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• wildhagen
  • Niet online
alexbl69 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:49:
[...]

Als ik dat verhaal zo lees moet je hiermee niet naar EU-claim, maar naar de politie. Dit is toch simpelweg oplichting?
Betwijfel ik. Je komt uiteindelijk immers wel op de plek waar je geboekt hebt. Het kan alleen tot 30 uur duren (ipv 5.5), maar uiteindelijk krijg je wel waar je voor betaald hebt (namelijk een vakantie).

Denk niet dat dat strikt gezien onder oplichting valt, en dat de politie hier verder ook weinig tot niets mee kunnen.

Virussen? Scan ze hier!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
wildhagen schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:50:
[...]

Betwijfel ik. Je komt uiteindelijk immers wel op de plek waar je geboekt hebt. Het kan alleen tot 30 uur duren (ipv 5.5), maar uiteindelijk krijg je wel waar je voor betaald hebt (namelijk een vakantie).

Denk niet dat dat strikt gezien onder oplichting valt, en dat de politie hier verder ook weinig tot niets mee kunnen.
Er is ook nog zoiets als 'redelijkheid', ook in het recht. Als een reis die normaal gesproken 5,5 uur duurt nu heen 30 en terug 17 uur duurt, dan is dat niet redelijk. Zeker als de touroperator geen overnachtingen (kan) verzorgen, en je op het verkeerde vliegveld 'neerzet'.

Moet er trouwens wel bij zeggen dat als je een all-inclusive vakantie voor 2 personen van €700 inclusief vlucht boekt, je er ook als consument redelijkerwijs vanuit moet gaan dat er bepaalde zaken niet kloppen.

Maar het verbaast me wel dat dit soort praktijken legaal zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Freee!!

Freee!!

alexbl69 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:14:
[...]
Maar het verbaast me wel dat dit soort praktijken legaal zijn.
Het is niet zozeer legaal als wel dat er nog geen wet tegen is geschreven (en aangenomen).

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:21

Garyu

WW

wildhagen schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:35:
Jep. Leuk als een reisbureau (hier dus Alltours) vluchten verkoopt die niet bestaan, en vervolgens niet thuis geeft, waardoor de reiziger zelf het maar uit moet zoeken. En het reisbureau en de toko waar geboekt is wijzen alleen naar elkaar.

Ook de terugvlucht is overigens soortgelijk: men zou per bus van Hamburg naar Schiphol gebracht worden, maar dat gaat niet door. Nu worden ze gedumpt in Dusseldorf om 2 uur 's nachts en moeten ze het verder zelf maar uitzoeken hoe ze thuiskomen. Wederom omdat er door Alltours een niet-bestaande vlucht is verkocht. Zie https://www.bndestem.nl/b...t-in-dusseldorf~a72b65c2/

Er is ook een tweaker slachtoffer van dit bedrijf geworden (zei het niet op de vluchten uit dat artikel): Vakantietouroperator verandert vluchthaven van geboekte reis

Goedkoop == duurkoop, blijkt maar weer, dan loop je tegen dit soort praktijken aan.
In dit geval zou ik het gewoon "oplichting" noemen, en de rechtsbijstand inschakelen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• GlowMouse
  • Niet online
Laten we deze discussie voorzetten in Vakantietouroperator verandert vluchthaven van geboekte reis

[ Voor 19% gewijzigd door GlowMouse op 05-05-2018 14:48 ]

• PWM
  • Niet online
De bagagekar can onze vlucht is op Schiphol kwijtgeraakt door KLM 8)7

Zonder koffers naar huis. Wel voordeel van SkyPrio, dat scheelde 100 plekken in de rij.

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 18:08:
De bagagekar can onze vlucht is op Schiphol kwijtgeraakt door KLM 8)7

Zonder koffers naar huis. Wel voordeel van SkyPrio, dat scheelde 100 plekken in de rij.
Op de thuisreis is het soms best wel fijn om niet met koffers te hoeven sjouwen ;)

• CyBeR
  • Niet online
Idd best fijn als ze ze thuis afleveren. Hangen ze nog zo'n 25 euro korting bon er aan?

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 18:40:
Idd best fijn als ze ze thuis afleveren. Hangen ze nog zo'n 25 euro korting bon er aan?
Gaan we straks merken als het goed is :p

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Vorig jaar rondreis door de Westkust van USA gemaakt. Vlogen toen rechtstreeks vanaf Düsseldorf naar San Francisco met Air Berlin. En terugreis ook weer directe vlucht van San Francisco naar Düsseldorf met Air Berlin.
Rondreis (vlucht, huurauto en hotels) toen geboekt bij WRC Reizen.

Deze zomer gaan we rondreis maken door Florida, maar hebben er nu voor gekozen om alles los te boeken.

Vlucht hebben we rechtstreeks bij United geboekt.

Heenreis gaat vanaf Amsterdam naar Frankfurt en vanaf Frankfurt met de A380 naar Miami. Deze vluchten gaan met Lufthansa. Leuk dat we dan met de A380 gaan. :)

Terug vliegen we wel met United zelf en gaan dan vanaf Miami via Houston naar Amsterdam.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Pagina: 1 ... 37 ... 259 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2