Toon posts:

Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 124 125 126 Laatste
Acties:

• eMiz0r
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:32
Wally2002 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 03:55:
[...]

Veelgemaakte fout, douane is niet geïnteresseerd in personen maar is er voor goederen. Paspoortcontrole wordt door marechaussee (KMAR) gedaan.
Haha ohja oeps 🙈 Is ook zo! Goed dat je me even corrigeert, is inderdaad een andere tak van sport. KMAR loopt dus ook binnen, niet de douane :)

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-01 00:32
Iemand wel eens gehad dat bij incheken van een business ticket alleen maar economy stoelen kan kiezen? Ouders vliegen morgen en zitten helemaal in de stres :P

edit: trieste boel bij de KLM, business vol dus gebumpt naar economy. Nu op nieuwe vlucht met overstap ipv direct.

[Voor 27% gewijzigd door Megamind op 15-12-2021 17:15]

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Da's zuur. Waarschijnlijk eruitgegooid voor een frequent flyer met status. Of ze hebben vluchten moeten schrappen en nu toestellen met kleinere businesscabines.

[Voor 36% gewijzigd door Borromini op 15-12-2021 19:12]

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:04

ToolkiT

brit-tweaker

Megamind schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:23:
Iemand wel eens gehad dat bij incheken van een business ticket alleen maar economy stoelen kan kiezen? Ouders vliegen morgen en zitten helemaal in de stres :P

edit: trieste boel bij de KLM, business vol dus gebumpt naar economy. Nu op nieuwe vlucht met overstap ipv direct.
Wel met compensatie mag ik hopen?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Iemand onlangs KLM WBC gevlogen en toevallig nog een beetje scherp wat het menu is? Ik vlieg binnenkort naar Johannesburg en vroeg me af of ik het beste een vegetarisch menu van tevoren kan boeken of er voldoende op de a la carte staat. Er staat me iets bij dat er bij iedere gang altijd een vega keuze bij zit tegenwoordig?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Evianon
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17:53
Erasmo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:40:
Iemand onlangs KLM WBC gevlogen en toevallig nog een beetje scherp wat het menu is? Ik vlieg binnenkort naar Johannesburg en vroeg me af of ik het beste een vegetarisch menu van tevoren kan boeken of er voldoende op de a la carte staat. Er staat me iets bij dat er bij iedere gang altijd een vega keuze bij zit tegenwoordig?
Menu op mijn vlucht naar LA paar dagen geleden:

Zal wel goed zitten dus als er zelfs naar de US voor iedere maaltijd een vegetarische optie is. Echter was ondanks halflege cabine de vega optie voor de pre-landing maaltijd wel op, dus misschien op tijd even bij de crew aangeven dat je vega wilt zodat ze het apart houden.

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Kijk dat ziet er goed uit. Ik geef het dan gewoon aan het begin van de vlucht aan of ze vega voor me apart willen houden. Heb er weer zin in, laatste keer vliegen was alweer december 2020.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-01 12:53
Kon je dat niet van te voren aangeven in je reservering?

Kijken of MoneyMonk iets voor jou is? Maak je proefabonnement aan via deze link en je krijgt 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hmmbob schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:33:
Kon je dat niet van te voren aangeven in je reservering?
Klopt, dat deed ik voorheen in EC ook altijd maar als je hier de keuze hebt dan is het niet mer per se nodig. Het is een beetje een gok van wat je dan krijgt als je vega reserveert, soms is het goed soms heb je EC niveau eten in WBC.

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:37

Sorcerer8472

Mens sana?

Weet iemand of het klopt dat je boekingen met BlueBiz-code niet zelf kunt annuleren? Handig weer, KLM-lijn verbreekt gewoon de verbinding ivm lange wachttijd, maar ze doen het zichzelf (hun medewerkers) echt aan.
Erasmo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:35:
[...]

Klopt, dat deed ik voorheen in EC ook altijd maar als je hier de keuze hebt dan is het niet mer per se nodig. Het is een beetje een gok van wat je dan krijgt als je vega reserveert, soms is het goed soms heb je EC niveau eten in WBC.
Volgens mij is er niet altijd een vegetarische keuze in WBC. In het verleden heb ik iig meegemaakt dat het niet zo was. Vooraf reserveren is geen slecht idee lijkt me? Lijkt me wel slecht als je EC-kwaliteit eten krijgt juist omdat je reserveert :?

[Voor 5% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-12-2021 10:29]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-01 00:32
Borromini schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:10:
Da's zuur. Waarschijnlijk eruitgegooid voor een frequent flyer met status. Of ze hebben vluchten moeten schrappen en nu toestellen met kleinere businesscabines.
Waarschijnlijk aangezien KL677 nu niet meer voorkomt voor vandaag.. Raar verhaal wel, stel je komt op het vliegveld en je wordt gewoon eruit geknikkert. Na een uur aan de telefoon omgeboekt van Amsterdam -> Toronto -> Calgary want dat was de enige optie met business. Blijkt nu dat de 2e vlucht economie is geworden. Wat doe je een paar oudjes aan..

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Sorcerer8472 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:29:
Volgens mij is er niet altijd een vegetarische keuze in WBC. In het verleden heb ik iig meegemaakt dat het niet zo was. Vooraf reserveren is geen slecht idee lijkt me? Lijkt me wel slecht als je EC-kwaliteit eten krijgt juist omdat je reserveert :?
Ik meende te lezen dat ze wel altijd een optie aanboden tegenwoordig, en dat ze binnen Europa in EC helemaal vega zijn tegenwoordig.

Maar ik heb wel eens mijn neus gestoten aan vooraf aanvragen in WBC, ik vloog heen EC en kreeg op de terugweg in WBC hetzelfde, dat was nogal een teleurstelling.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Erasmo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:58:
[...]
Ik meende te lezen dat ze wel altijd een optie aanboden tegenwoordig, en dat ze binnen Europa in EC helemaal vega zijn tegenwoordig.

Maar ik heb wel eens mijn neus gestoten aan vooraf aanvragen in WBC, ik vloog heen EC en kreeg op de terugweg in WBC hetzelfde, dat was nogal een teleurstelling.
Wel op bordjes of ook in een plastic bakje? :+
En had je geüpgrade? Want kan me voorstellen als je EC reserveert heen en terug dat dan je eten niet mee-upgradet :p

Eten in EC binnen Europa is inderdaad helemaal vegetarisch nu. Al een hele tijd, mar niemand had het door tot KLM er een keer iets over zei :+

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17-01 05:05

Goner

What can I do you for ?

Erasmo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:58:
[...]
en dat ze binnen Europa in EC helemaal vega zijn tegenwoordig.
Ook buiten Europa, heb op retour Kaapstad geen vlees gezien. Op zich geen probleem, ZA is nogal een vleesland en mijn zwager braait erg graag ;-)

[Voor 14% gewijzigd door Goner op 17-12-2021 00:09]

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Goner schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 00:07:
[...]

Ook buiten Europa, heb op retour Kaapstad geen vlees gezien. Op zich geen probleem, ZA is nogal een vleesland en mijn zwager braait erg graag ;-)
Had je wel keuze? Wellicht was een van de opties al op.
Sorcerer8472 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:15:
[...]

Wel op bordjes of ook in een plastic bakje? :+
En had je geüpgrade? Want kan me voorstellen als je EC reserveert heen en terug dat dan je eten niet mee-upgradet :p
Wel op bordjes gelukkig, maar exact hetzelfde als wat ik op de heenweg had. Had 4 dagen van tevoren geupped dus daar lag het niet aan. Maar ik ben al blij dat een van de keuzes standaard vega is tegenwoordig is als ik het goed lees, toch een effect van het aantal toenemende flexitariërs wellicht?
Eten in EC binnen Europa is inderdaad helemaal vegetarisch nu. Al een hele tijd, mar niemand had het door tot KLM er een keer iets over zei :+
En dat is ook wel een slimme manier om het te doen, niemand die merkte dat het broodje ham een broodje kaas is geworden en als je het niet vooraf aankondigt heb je ook niet de hordes boze BBQ-mensen die uit alle hoeken en gaten komen om te claimen wat voor een schande het wel niet is en dat ze echt nooit meer met KLM zullen vliegen.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Erasmo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:33:
[...]

Had je wel keuze? Wellicht was een van de opties al op.

[...]

Wel op bordjes gelukkig, maar exact hetzelfde als wat ik op de heenweg had. Had 4 dagen van tevoren geupped dus daar lag het niet aan. Maar ik ben al blij dat een van de keuzes standaard vega is tegenwoordig is als ik het goed lees, toch een effect van het aantal toenemende flexitariërs wellicht?
Ik eet thuis ook bijna nooit meer vlees, maar helaas vind ik de kwaliteit van vegetarische maaltijden in het vliegtuig twijfelachtig vaak. Nog nooit in WBC geprobeerd, ik word dan toch verleid door de andere opties (vlieg maar zelden bc trouwens) :+
En dat is ook wel een slimme manier om het te doen, niemand die merkte dat het broodje ham een broodje kaas is geworden en als je het niet vooraf aankondigt heb je ook niet de hordes boze BBQ-mensen die uit alle hoeken en gaten komen om te claimen wat voor een schande het wel niet is en dat ze echt nooit meer met KLM zullen vliegen.
Denk dat een hoofdreden is dat ze zo duurzamer zijn. Scheelt toch vele tienduizenden maaltijden waar dan geen vlees meer in zit!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:13:
[...]

Ik eet thuis ook bijna nooit meer vlees, maar helaas vind ik de kwaliteit van vegetarische maaltijden in het vliegtuig twijfelachtig vaak. Nog nooit in WBC geprobeerd, ik word dan toch verleid door de andere opties (vlieg maar zelden bc trouwens) :+

[...]

Denk dat een hoofdreden is dat ze zo duurzamer zijn. Scheelt toch vele tienduizenden maaltijden waar dan geen vlees meer in zit!
Dat ligt meer aan de algehele kwaliteit van EC maaltijden dan specifiek het vega gedeelte :P Alhoewel ik best lekker heb gegeten af en toe als ik vooruit boekte. Vooral op de routes naar Azië schijnt het beter te zijn. Heb ook wel een paar keer paneer gehad die écht lekker was.

Ik denk dat de hoofdreden eerder is om de aandacht af te leiden van de tonnen kerosine die er doorheen gejast worden, mijn greenwashing alarm gaat hier wel lichtelijk af :P

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Erasmo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:14:
[...]

Dat ligt meer aan de algehele kwaliteit van EC maaltijden dan specifiek het vega gedeelte :P Alhoewel ik best lekker heb gegeten af en toe als ik vooruit boekte. Vooral op de routes naar Azië schijnt het beter te zijn. Heb ook wel een paar keer paneer gehad die écht lekker was.

Ik denk dat de hoofdreden eerder is om de aandacht af te leiden van de tonnen kerosine die er doorheen gejast worden, mijn greenwashing alarm gaat hier wel lichtelijk af :P
EC binnen Europa zijn toch al niet echt maaltijden maar meer snacks. En ik moet zeggen dat KLM dat 100x beter doet dan bijvoorbeeld de Amerikaanse airlines als je daar domestic vliegt. Dan krijg je wat nootjes en andere ongezonde troep.

KLM doet het ook niet eens zo gek als het aankomt op verduurzaming: nieuwe zuinige vliegtuigen zijn ze aan het aanschaffen, maar misschien waren de oude toch al afgeschreven ;)

Ik zie het ook nog wel gebeuren dat Schiphol op uitstoot gaat heffen (ivm stikstof terugdringen) en dat KLM straks door de jonge vloot forse voordelen heeft en minder hoeft te betalen.

• El Jefe
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Stefmeister8 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:55:
Ik vlieg aanstaande zondag met KLM naar Mexico in een 787-9. Ik wil tactisch een stoel kiezen om zo snel mogelijk het vliegtuig uit te zijn, maar ik snap de plattegrond niet helemaal. Op de plattegrond van de stoelen staat de exit tussen rijen 25 en 30, maar dat zou betekenen dat de Economy Comfort bijvoorbeeld niet als (1 van) de eersten uit het vliegtuig zijn?

Iemand ervaring met dit vliegtuig in combinatie met de exits?
Zie dit bericht nu pas, hoe is dit uiteindelijk gegaan? Afgelopen maart hetzelfde meegemaakt.. Premium Economy in Iberia en zat daar voorraan, was als een van de eersten (na BC) het vliegtuig uit, maar desondanks alsnog ±2 uur moeten wachten bij de douane, lijkt een chronisch probleem daar.

Nu aan het kijken naar een vergelijkbare trip voor deze winter..

• mrsar
  • Registratie: september 2000

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik ken zelf T1 niet, maar in T2 was ik als business passagier snel het vliegtuig uit en stond ik 10 minuten later buiten, dat ging goed snel vorige week. Vlieg wel terug vanaf T1 met klm,kom ik ook eens in die terminal.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Stefmeister8
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21-01 14:59
El Jefe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:21:
[...]

Zie dit bericht nu pas, hoe is dit uiteindelijk gegaan? Afgelopen maart hetzelfde meegemaakt.. Premium Economy in Iberia en zat daar voorraan, was als een van de eersten (na BC) het vliegtuig uit, maar desondanks alsnog ±2 uur moeten wachten bij de douane, lijkt een chronisch probleem daar.

Nu aan het kijken naar een vergelijkbare trip voor deze winter..
Je zal het altijd zien.. ik zat op de eerste rij achter economy comfort aan de linkerkant van het vliegtuig dus liep ook achter de BC bij de douane. Echter waren we blijkbaar het enige vliegtuig en was er bijna geen rij.

Vrienden die een paar dagen later vlogen hebben er anderhalf uur over gedaan.

Als je overigens met iemand vliegt met een Mexicaans paspoort dan kun je de rij voorbij lopen (als die er is).

iRacing Profiel

• CyBeR
  • Niet online
Hebben ze daar geen “nothing to declare” poort dan?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:55
CyBeR schreef op maandag 27 december 2021 @ 05:58:
Hebben ze daar geen “nothing to declare” poort dan?
Ze bedoelen de paspoort controle / immigration.

TheS4ndm4n#1919

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:47

franssie

Save the albatross

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:47:
[...]

<>
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat Schiphol op uitstoot gaat heffen (ivm stikstof terugdringen) en dat KLM straks door de jonge vloot forse voordelen heeft en minder hoeft te betalen.
Ik ben bang dat Airbus niet zo snel kan leveren maar wie weet, maar dit is meer voor in het andere topic.

Het komt goed - we are gonna party like it is 2022. 🎼🎼🎸

• Messje
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:54
Vanochtend terug gekomen van twee maanden Thailand. In Thailand zelf gaat alles op de airports echt heel rap. 31 Oktober aangekomen in Phuket, hier stond ik binnen 30 minuten buiten met baggage en een PCR test op locatie die toen nog verplicht was. Van de binnenlandse vluchten nergens last van gehad. Zolang je een mondkapje op hebt, temperatuurchecks doet en de internationale QR code details van de coronacheck App laat zien is alles prima.

Gisteravond vanuit Phuket > Singapore > Amsterdam terug gevlogen met Singapore Airlines. Ik denk dat het vliegtuig misschien 30% bezet was. Hele rijen voor jezelf, vrijwel iedereen in Economy had zijn eigen rij en kon makkelijk over de hele rij slapen.

Wat me opviel is dat baggage erg lang duurt op Schiphol. Is dat puur de afstand die de baggage moet overleggen tot het op de band ligt? In Phuket/Bangkok (BKK) lag het er al toen ik bij de baggagehal aankwam.

• Leetness
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:51
Een recente avondvlucht van een vriendin was >3u vertraagd, maar compensatie is afgewezen omdat de vertraging volgens de maatschappij door ATFM controls werd veroorzaakt. Ik begrijp dat dit een legitieme reden is, en je hiervoor niet in aanmerking komt voor compensatie.

Nu zie ik in de historische data van FR24 dat het toestel die dag al vanaf de eerste vlucht vertraagd is geweest, en dat alle opvolgende vluchten ook vertraagd waren. Hebben jullie enig idee of deze claim nog de moeite waard is, of dat ik in er beter geen moeite meer in kan stoppen? SAS biedt €500 vliegvouchers aan ter compensatie, dus het is wel een significant bedrag.

(in geel de vlucht van vriendin)

Source

[Voor 3% gewijzigd door Leetness op 31-12-2021 12:41]

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Messje schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:48:
Wat me opviel is dat baggage erg lang duurt op Schiphol. Is dat puur de afstand die de baggage moet overleggen tot het op de band ligt? In Phuket/Bangkok (BKK) lag het er al toen ik bij de baggagehal aankwam.
Denk eerder een tekort aan personeel, het kan namelijk wel razendsnel op Schiphol.

• RocketKoen
PolarBear schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:31:
[...]

Denk eerder een tekort aan personeel, het kan namelijk wel razendsnel op Schiphol.
En hoe snel je door de paspoortcontrole enzo bent.

TheS4ndm4n#1919

• RocketKoen
Leetness schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:45:
Een recente avondvlucht van een vriendin was >3u vertraagd, maar compensatie is afgewezen omdat de vertraging volgens de maatschappij door ATFM controls werd veroorzaakt. Ik begrijp dat dit een legitieme reden is, en je hiervoor niet in aanmerking komt voor compensatie.

Nu zie ik in de historische data van FR24 dat het toestel die dag al vanaf de eerste vlucht vertraagd is geweest, en dat alle opvolgende vluchten ook vertraagd waren. Hebben jullie enig idee of deze claim nog de moeite waard is, of dat ik in er beter geen moeite meer in kan stoppen? SAS biedt €500 vliegvouchers aan ter compensatie, dus het is wel een significant bedrag.

(in geel de vlucht van vriendin)
[Afbeelding]
Source
AFTM geeft je wat extra vertraging als je niet binnen je geplande slots vliegt ja. Maar dat is 100% de schuld van de airline. Die planning is gewoon enorm strak. Een uur turn-around op LHR is technisch mogelijk. Maar dan mag er echt de hele dag helemaal niks tegen zitten.

TheS4ndm4n#1919

• Xandrios
  • Laatst online: 18:57
Messje schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:48:
Het hangt af van de gate en welke andere vluchten er rond dezelfde tijd aankomen. Er zijn periodes waarbij het héél lang kan duren, en soms ligt het al op de band zodra je naar beneden bent gelopen. Hoewel dat laatste me de laatste tijd niet vaak meer is overkomen..

Acties:
  • +4Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is me op Schiphol nog nóóit overkomen, behalve als ik eerst meer dan een uur in de rij voor paspoortcontrole heb gestaan (wat dan zelf tegenwoordig weer zeldzaam is). Hoe lang 't duurt voor bagage op de band ligt (en de volgorde, prio bagage komt nooit als eerste) is al jaren mijn grootste klacht over Schiphol.

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat is één van de redenen (naast het langer lopen dan nodig is door de stervorm van de terminlal) dat ik een lichte weerzin heb tegen Schiphol, alles 'duurt te lang' tegenwoordig. Van mij mogen ze terug naar 350.000 vluchten, dan kunnen ze de D en B 40+ gates weer sluiten en gaat het weer wat soepeler in de afhandeling.
Pré corona ook alleen maar ellende gehad op SPL en dat ik een vlucht niet mistte was alleen omdat het vliegtuig meer dan de helft van de passagiers mistte en toch besloot te wachten (Ryanair notabene).
Dan wordt het weer een luchthaven waar ik als Nederlander ook wat aan heb ipv als die transfer passagiers die zo belangrijk zijn om te dure slechte koffie aan te verkopen of zo.

• franssie

franssie

Save the albatross

PolarBear schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:31:
[...]

Denk eerder een tekort aan personeel, het kan kon namelijk wel razendsnel op Schiphol.
ftfy - de tijd dat ik dat meegemaakt heb is echt wel jaren geleden, 5+ jaar of langer. Snap ik ook wel omdat SPL zich richt op uitknijpen van de afhandelaars om zo de winst te maximaliseren ten koste van de reizigers.
20 jaar geleden was het een van de beste luchthavens ter wereld en konden ze andere luchthavens adviseren hoe ze moesten werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:52
Xandrios schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:23:
[...]

Het hangt af van de gate en welke andere vluchten er rond dezelfde tijd aankomen. Er zijn periodes waarbij het héél lang kan duren, en soms ligt het al op de band zodra je naar beneden bent gelopen. Hoewel dat laatste me de laatste tijd niet vaak meer is overkomen..
Baggage heeft nog nooit op de band gelegen voordat ik bij de band was.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• PolarBear
  • Niet online
Jrz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:10:
[...]

Bij mij ook nooit maar als je (relatief) dicht bij de paspoortcontrole een gate hebt en je hebt privium dan is het ook vrijwel onmogelijk.
franssie schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:56:
[...]

ftfy - de tijd dat ik dat meegemaakt heb is echt wel jaren geleden, 5+ jaar of langer. Snap ik ook wel omdat SPL zich richt op uitknijpen van de afhandelaars om zo de winst te maximaliseren ten koste van de reizigers.
20 jaar geleden was het een van de beste luchthavens ter wereld en konden ze andere luchthavens adviseren hoe ze moesten werken.
In mijn ervaring valt het wel mee maar misschien heb ik geluk. Als ik kijk naar mijn recente ervaring op Amerikaanse luchthavens waar je én lang voor de CBP moet wachten én dan je koffer nog steeds niet op de band is dan zijn mijn verwachtingen misschien ook laag.

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
franssie schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:56:
[...]

Afhandelaars zijn niet in dienst van Schiphol. Ze krijgen hun inkomen van de maatschappijen die ze afhandelen en, zeker in een crisis waar schulden en overheidssteun de sleutelwoorden zijn geworden, is de afhandeling iets waar het eerst op bezuinigd wordt door een luchtvaartmaatschappij
.
Tel daarbij op dat op Schiphol een relatief groot aantal afhandelaars werkzaam zijn die elkaar met de tarieven proberen weg te concurreren. En het enige waar deze afhandelaars weer op kunnen bezuinigen is het loon van de werknemers.

Wat er op Schiphol met afhandelaars gebeurt is hetzelfde wat er in de gehele luchtvaart gebeurd met LCC's. Er is altijd wel een club die het goedkoper doet door te beknibbelen op de werknemers, waardoor de rest wel mee moet om niet uit de markt gedrukt te worden.

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:55

Grouchy

meep meep

PolarBear schreef op maandag 3 januari 2022 @ 07:58:
In mijn ervaring valt het wel mee maar misschien heb ik geluk. Als ik kijk naar mijn recente ervaring op Amerikaanse luchthavens waar je én lang voor de CBP moet wachten én dan je koffer nog steeds niet op de band is dan zijn mijn verwachtingen misschien ook laag.
Er zijn nogal grote verschillen tussen de hubs daarzo. In SEA en DTW lag de bagage de laatste maal al op de band, maak gebruik van Global Entry dus da's binnen een minuut of 7-10.

Domestic vluchten waar ze niet tussenzitten is dan meestal weer wel lekker snel, je koffer ligt met de '20 minute Baggage Service Guarantee' over het het algemeen binnen 20 minuten op de band. Zo niet dan krijg je tenminste nog wat mijlen/USD als compensatie.
Plus je geel/oranje priority bag tags komen er ook als eerste op de band, op Schiphol verschijnen ze vaak als laatste op de band.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• PolarBear
  • Niet online
Dat is op dit moment niet aan te vragen door Nederlanders toch?

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PolarBear schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:15:
[...]

Dat is op dit moment niet aan te vragen door Nederlanders toch?
Nee, momenteel helaas niet.
FLUX is ooit gestopt op 1 januari 2017. Nu zijn we vijf jaar later en we wachten nog steeds op het Registered Traveller Programme / RTP-NL.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Jrz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:10:
[...]

Bij mij wel. De laatste paar keren (2021) was het ook zeer snel. Dat was wel KLM in alle gevallen. Mogelijk was ik wel even snel naar het toilet toen tussendoor ;)

Kan me voorstellen dat dat bij andere afhandelaars anders kan gaan.

En @franssie, Schiphol verdient ook aan "luchthavenbelasting" aan transit-passagiers, niet alleen aan het shoppen.

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-01 00:11

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Zag vandaag pas dat de XP surplus dit jaar alleen gegeven wordt als je vernieuwing in de eerste 6 maanden is. Dus ik begin weer van 0XP. Ben benieuwd of het lukt om mijn platinum te behouden, bij ons op het werk mag nog steeds niet gevlogen worden zonder SVP/CVP approvals.

• maxoss
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18:36
Is er iemand die uitsluitsel kan geven over hetvolgende?

Onderstaand vind ik op de wijs op reis site. Wat betekend de term volledig gevaccineerd in deze? Met of zonder booster?

In de volgende gevallen hoeft u niet in quarantaine:

U bent volledig gevaccineerd en er zitten minstens 10 dagen tussen het afronden van uw vaccinatieschema en de dag van aankomst in Roemenië. Dit moet u aan kunnen tonen met een coronabewijs (DCC).

• Messje
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:54
Volledig gevaccineerd houdt voorlopig nog in dat je 1 shot (Janssen) of 2 shots (overigen) hebt gehad.

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:55
Er is half december besloten, dat de oorspronkelijke vaccinatie 9 maanden geldig wordt (stond niet bij wanneer het ingaat), en dat je dan een booster nodig zou hebben om binnen de EU te reizen:

https://www.volkskrant.nl...s%3A%2F%2Fwww.bing.com%2F

iRacing Profiel

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:58

FreakNL

Well do ya punk?

Sta in Sevilla te wachten op een kist die uit Eindhoven moet komen. Die is daar nog steeds niet weg en gaat daar ook op de terugweg niet kunnen landen (mist) dus wijkt misschien uit naar Keulen Ofzo . Die kist had daar 7:00 weg moeten zijn en hier 11:00 weer moeten vertrekken. Sta hier al sinds 9:00 met een kind van 4…

Dus ik bel Transavia en zeg: ik zie overal vanaf qua compensatie maar zet ons aub kosteloos om naar zaterdag… Kan dus niet… Okay, boek ons dan om naar zaterdag, wat kost dat? Kan niet… Enige optie is hier een No-show en een nieuw ticket boeken…. Ik geef toe dat ik wel ingechecked ben maar alsnog…

Wat een boutmaatschappij.

Ik wil hier gewoon weg en zaterdag op Amsterdam vliegen (ipv het mistige Eindhoven) en doe verder nergens moeilijk over. Ik heb mijn bagage ook nog…
Maar ze zeggen dus; blijf maar wachten….. Flauw wordt ik ervan….

Die vlucht wordt straks geannuleerd en dan moeten ze voor 200 man iets regelen….

/edit
Ah kist is weg uit Eindhoven.. Maar of hij gaat kunnen landen in Eindhoven straks is zeer de vraag.

[Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 13-01-2022 13:21]

• Xandrios
Je hebt ook kans dat ze naar AMS gaan als EIN niet beschikbaar is. Tegenwoordig is het landen in een ander land iets minder vanzelfsprekend omdat niet altijd iedereen dat andere land in mag (Afhankelijk van DCC, lokale coronaregels, etc).

En tja, Transavia blijft een vakantievlieger en is zodoende niet te vergelijken met de 'full service' carriers die wat makkelijker omgaan met dit soort dingen. Wel érg vervelend inderdaad. En helaas, als ze het op een weather-probleem gooien heb je ook nog eens geen recht op compensatie..

[Voor 13% gewijzigd door Xandrios op 13-01-2022 16:09]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Die compensatie boeit me niet eens. Maar ik had het wel coulant en schappelijk van ze gevonden als ze me kosteloos hadden opgeboekt naar zaterdag (Sevilla -> Schiphol) of desnoods voor een fee… Was allemaal niet mogelijk en de laatste mevrouw gooide ook de hoorn op de haak. Auto staat op Eindhoven maar dat had ik dan later wel opgelost….

Zit nu in de kist, het is echt de vraag of we op Eindhoven landen. Meeste gaat naar Maastricht en (toch) Duitsland. Bijna geen Amsterdam.
https://www.eindhovenairport.nl/nl/aankomsttijden

Op Sevilla vliegen helaas alleen low-cost carriers..

[Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 13-01-2022 16:29]

• CyBeR
  • Niet online
Die vlucht kun je wel bij KLM boeken, uiteraard op HV metal en met HV code. Vraag me af of dat verschil gemaakt had in deze.

[Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 13-01-2022 17:25]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat heb ik ooit weleens geprobeerd maar lukte niet.

Maakt verder ook niet uit. We taxiën nu rond op Schiphol. Auto staat (uiteraard :X) op Eindhoven. Er worden bussen geregeld maar wij pakken de trein, dan zijn we binnen 45 minuten thuis. Ik ga nu niet ik de mist in een bus en auto zitten met een 4-jarige…. Gewoon naar huis…

• Xandrios
Steeds meer Europese landen vereisen een sneltest voor reizen, ook als je gevaccineerd bent. Hoewel reizen niet een van de officiële testredenen is, lijkt testenvoortoegang hier in te kunnen voorzien als je vanuit NL vliegt. Op de website staat dat ze in dat scenario alleen niet verantwoordelijk zijn voor vertraagde resultaten.

Heeft iemand dit wel eens geprobeerd? Ik neem aan dat je gewoon een Engelstalig testresultaat krijgt van de (commerciële) aanbieder. Of als alternatief je zou het resultaat theoretisch moeten kunnen inladen in de app, en een internationaal certificaat ervan genereren. Zou in dat geval dit certificaat ook duidelijk de test informatie aangeven (datum, soort test, etc)? Hoe gaan ze daar op Schiphol mee om bij inchecken?

[Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 14-01-2022 11:12]

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Xandrios schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:04:
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd? Ik neem aan dat je gewoon een Engelstalig testresultaat krijgt van de (commerciële) aanbieder. Of als alternatief je zou het resultaat theoretisch moeten kunnen inladen in de app, en een internationaal certificaat ervan genereren. Zou in dat geval dit certificaat ook duidelijk de test informatie aangeven (datum, soort test, etc)? Hoe gaan ze daar op Schiphol mee om bij inchecken?
Wel eens gebruik van gemaakt, maar speel het wel op safe. Voor het afreizen naar sommige landen zal de uitslag en het testbewijs in de CoronaCheck app niet voldoende zijn.
Bij Healthcheckcenter kan je echter ook een gratis reiscertificaat krijgen, dat kan je doen door op de link in hun uitslag email te klikken en wat extra gegevens in te vullen.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Correct. Alleen healthcheckcentre is niet goedkoop. Ze zijn wel snel!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

FreakNL schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:21:
Correct. Alleen healthcheckcentre is niet goedkoop. Ze zijn wel snel!
Via www.testenvoortoegang.nl. was het testen en het reiscertificaat bij HealthCheckCenter gratis :+

• Xandrios
Bedankt! Het hangt dan dus inderdaad wél af van welke commerciele aanbieder het doet. Strikt genoemen hoeven die geen internationaal bewijs af te geven, hoewel ze dat wel kunnen (En sommige wellicht ook gewoon doen omdat die autoamtwsich gegeneeerd wordt of kan worden).

Lastig. Ze doen allemaal mee met de CoronaCheck App...maar dan heb je dus potentieel een vaccinatie én testbewijs in diezelfde app. Waarbij het wellicht bij de check-in (en bij aankomst) niet direct duidelijk is dat die inderdaad verschillend zijn. Hmm.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

FreakNL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:39:
Dat heb ik ooit weleens geprobeerd maar lukte niet.

Maakt verder ook niet uit. We taxiën nu rond op Schiphol. Auto staat (uiteraard :X) op Eindhoven. Er worden bussen geregeld maar wij pakken de trein, dan zijn we binnen 45 minuten thuis. Ik ga nu niet ik de mist in een bus en auto zitten met een 4-jarige…. Gewoon naar huis…
Ik wilde toch even proberen om deze kosten (trein en laatste stukje taxi, bij elkaar zo'n 35 euro) bij Transavia neer te leggen. Ik had natuurlijk in die bus kunnen gaan zitten maar dan waren we 0.00 nog niet thuisgeweest.

Dus ik ga naar dat claim-formulier op de Transavia site, vul mijn gegevens in en het formulier spuugt dit terug..

Ja, zo kan ik het ook... |:(

Er wordt nergens gesproken van de omleiding en als je de aankomsttijd van de initiële vlucht op 19.25 zet is er inderdaad nauwelijks vertraging...

[Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 17-01-2022 12:49]

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:55
Had die vlucht origineel een tussenstop in IST of zo dat hij 8u duurde? :+

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

FreakNL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:47:
[...]

Ik wilde toch even proberen om deze kosten (trein en laatste stukje taxi, bij elkaar zo'n 35 euro) bij Transavia neer te leggen. Ik had natuurlijk in die bus kunnen gaan zitten maar dan waren we 0.00 nog niet thuisgeweest.

Dus ik ga naar dat claim-formulier op de Transavia site, vul mijn gegevens in en het formulier spuugt dit terug..

[Afbeelding]

Ja, zo kan ik het ook... |:(

Er wordt nergens gesproken van de omleiding en als je de aankomsttijd van de initiële vlucht op 19.25 zet is er inderdaad nauwelijks vertraging...
Hoe ging de omleiding dan? En wat een onzin idd, ze zijn het gewoon verplicht. Ik zou er nog even achteraan gaan via hun webcare oid, en daarna de rechtsbijstand. Of zo'n vlucht-claim-bedrijf dat geld verdient met EU claims indienen, maar dat kost je wel commissie :+

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nou, ik stond op Sevilla airport en de beoogde kist uit Eindhoven was nog niet eens vertrokken (mist). Eigenlijk was toen al klip en klaar dat mocht die kist alsnog wel vertrekken we echt niet op Eindhoven zouden landen, vanwege diezelfde mist die niet meer op zou trekken volgens alle (weer)berichten.

Ik heb toen Transavia gebeld. We hadden een apartement waar we zo nog 2 dagen konden verblijven en we hadden ook nog vakantie. Dus ik wilde omboeken. Maar daar was geen mogelijkheid toe:
FreakNL in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

Dus toch maar gewoon op die kist gewacht. In de rij voor het boarden stond er nog een mevrouw te bellen met Transavia en daar beweerden ze dat ze dus gewoon naar Eindhoven gingen. Ook de stewardessen hebben dat tot een kwartier voor aankomst lopen beweren.. Toen de landing ingezet werd kwam de piloot met de melding dat het Schiphol werd.. Maargoed, dat zijn allemaal omstandigheden en er waren passagiers die daarover tegen de crew ging klagen, maar daar schiet je eigenlijk weinig mee op, die kunnen er verder ook niks aan doen.. Waar ik veel meer moeite mee had en heb is de schofterige behandeling aan de telefoon (Transavia: "nee meneer, omboeken gaat niet want de vlucht is nog niet geannuleerd.." FreakNL: "Ja maar ik wil gewoon omboeken en ook betalen daarvoor, het boeit toch niet dat die vlucht niet geannuleerd is?" Transavia: hoorn op de haak) en nu ook weer dat rare gedoe op de website.

De omleiding was dus van Eindhoven naar Schiphol. Er werden wel bussen ingezet naar Eindhoven maar wij kozen (mede omdat we een vier-jarige bij ons hadden) er zelf voor om de trein + taxi naar huis te pakken. Dat was namelijk 45 minuten reistijd, we waren uiteindelijk 21:30 thuis, dat was ook de vertrektijd van de bussen richting Eindhoven vanaf Schiphol.

Kijk, ik ben echt niet zo moeilijk hoor maar ik ga alsnog wel proberen om die kosten te claimen. Dat gaat dus om de trein + taxi naar huis (30 euro alles bij elkaar) en het openbaar vervoer naar Eindhoven afgelopen zaterdag (25 euro) (ik moest toch mijn auto gaan halen daar)...

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

FreakNL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:31:
Nou, ik stond op Sevilla airport en de beoogde kist uit Eindhoven was nog niet eens vertrokken (mist). Eigenlijk was toen al klip en klaar dat mocht die kist alsnog wel vertrekken we echt niet op Eindhoven zouden landen, vanwege diezelfde mist die niet meer op zou trekken volgens alle (weer)berichten.

Ik heb toen Transavia gebeld. We hadden een apartement waar we zo nog 2 dagen konden verblijven en we hadden ook nog vakantie. Dus ik wilde omboeken. Maar daar was geen mogelijkheid toe:
FreakNL in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

Dus toch maar gewoon op die kist gewacht. In de rij voor het boarden stond er nog een mevrouw te bellen met Transavia en daar beweerden ze dat ze dus gewoon naar Eindhoven gingen. Ook de stewardessen hebben dat tot een kwartier voor aankomst lopen beweren.. Toen de landing ingezet werd kwam de piloot met de melding dat het Schiphol werd.. Maargoed, dat zijn allemaal omstandigheden en er waren passagiers die daarover tegen de crew ging klagen, maar daar schiet je eigenlijk weinig mee op, die kunnen er verder ook niks aan doen.. Waar ik veel meer moeite mee had en heb is de schofterige behandeling aan de telefoon (Transavia: "nee meneer, omboeken gaat niet want de vlucht is nog niet geannuleerd.." FreakNL: "Ja maar ik wil gewoon omboeken en ook betalen daarvoor, het boeit toch niet dat die vlucht niet geannuleerd is?" Transavia: hoorn op de haak) en nu ook weer dat rare gedoe op de website.

De omleiding was dus van Eindhoven naar Schiphol. Er werden wel bussen ingezet naar Eindhoven maar wij kozen (mede omdat we een vier-jarige bij ons hadden) er zelf voor om de trein + taxi naar huis te pakken. Dat was namelijk 45 minuten reistijd, we waren uiteindelijk 21:30 thuis, dat was ook de vertrektijd van de bussen richting Eindhoven.

Kijk, ik ben echt niet zo moeilijk hoor maar ik ga alsnog wel proberen om die kosten te claimen. Dat gaat dus om de trein + taxi naar huis (30 euro alles bij elkaar) en het openbaar vervoer naar Eindhoven afgelopen zaterdag (25 euro) (ik moest toch mijn auto gaan halen daar)...
Transavia divert iig nog naar Schiphol..
Ik heb het meegmaakt met RyanAir dat (na 3x proberen) we niet konden landen in Eindhoven en we uiteindelijk in Frankfurt! landen en van daar met een bus naar Eindhoven..
Dat was voor mij de druppel en heb nooit meer RyanAir gevlogen..

• Hmmbob
FreakNL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:31:
De omleiding was dus van Eindhoven naar Schiphol. Er werden wel bussen ingezet naar Eindhoven maar wij kozen (mede omdat we een vier-jarige bij ons hadden) er zelf voor om de trein + taxi naar huis te pakken. Dat was namelijk 45 minuten reistijd, we waren uiteindelijk 21:30 thuis, dat was ook de vertrektijd van de bussen richting Eindhoven.

Begrijp me goed: ik gun het je van harte en zoveel vertraging met een kleine is niet leuk, maar de kans op (specifiek) deze vergoedingen is natuurlijk klein.... Transavia was prima bereid om je naar Eindhoven te brengen. Jij koos ervoor om dat niet te doen, dat zijn dan jouw kosten.

Hiermee zeg ik dus niets over de standaard vergoeding voor vertraging, lijkt me dat je die zou moeten krijgen.

Kijken of MoneyMonk iets voor jou is? Maak je proefabonnement aan via deze link en je krijgt 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nee, die krijgen we niet vanwege overmacht (mist).

En wat ik al zei, ik probeer het gewoon. Als we het niet krijgen, even goede/slechte vrienden...

Nogmaals, dat geld interesseert met niet zoveel (en inderdaad, ik kies zelf voor een andere vervoersoptie), maar de berichtgeving/communicatie en gebrek aan coulance stuitte me veel meer tegen de borst. Ik heb ter plekke die vlucht van zaterdag (waar ik naar wilde omboeken) nog gecheckt op mijn mobiel, die was nog hardstikke leeg.. Site van Transavia gaf ook aan: "Nog 10+ plekken tegen dit tarief"... Dus ik blijf het raar vinden dat ze me niet om wilden boeken (desnoods tegen meerkosten van de vlucht).. Dat is gewoon klant-onvriendelijk en niet willen afwijken van je script... Ik had ter plekke alles al geregeld (koffers terug van het vliegveld-personeel, AirBNB verlengd) toen Transavia roet in het eten gooide... Had ik totaal niet verwacht, maar misschien ben ik iets verwend door de service van non-budget carriers.... Ik verwachtte toen ik belde gewoon een bevestiging van omboeking en factuur in de mail.... Maar dat was teveel gevraagd.... Sterker nog, het was gewoonweg niet mogelijk.. Ja, een nieuw ticket boeken en deze als no-show.. Maar dat vind ik geldklopperij en dan wordt het weer een principe-kwestie...
ToolkiT schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:40:
[...]

Transavia divert iig nog naar Schiphol..
Ik heb het meegmaakt met RyanAir dat (na 3x proberen) we niet konden landen in Eindhoven en we uiteindelijk in Frankfurt! landen en van daar met een bus naar Eindhoven..
Dat was voor mij de druppel en heb nooit meer RyanAir gevlogen..
Da's vooral puur geluk (of in jouw geval pech).. De dag van mijn vlucht zijn alle binnenkomende vluchten op Eindhoven omgeleid en dat ging naar:

Weeze
Keulen
Rotterdam
Maastricht
Amsterdam

Ik geef ook grif toe dat Transavia (of Ryanair, wat dat betreft) er niet veel aan kunnen doen dat er niet te landen valt...

Voor mij derhalve de meest wijze les:
Niet meer vanaf Eindhoven vliegen, zeker niet in de winter. Blijkbaar hebben ze daar 550 meter zicht nodig tov de 75 meter op Schiphol:
https://www.omroepbrabant...-zal-niet-snel-veranderen
(oud bericht maar nog altijd actueel, want de systemen zijn nog niet verandert op Eindhoven)

En als tweede liever geen low-cost carriers meer.. Die instelling had ik al, maar we wilden erg graag naar Sevilla en daar vliegt KLM helaas niet op...

[Voor 65% gewijzigd door FreakNL op 17-01-2022 18:54]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

FreakNL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:41:
Nee, die krijgen we niet vanwege overmacht (mist).

En wat ik al zei, ik probeer het gewoon. Als we het niet krijgen, even goede/slechte vrienden...

Nogmaals, dat geld interesseert met niet zoveel (en inderdaad, ik kies zelf voor een andere vervoersoptie), maar de berichtgeving/communicatie en gebrek aan coulance stuitte me veel meer tegen de borst. Ik heb ter plekke die vlucht van zaterdag (waar ik naar wilde omboeken) nog gecheckt op mijn mobiel, die was nog hardstikke leeg.. Dus ik blijf het raar vinden dat ze me niet om wilden boeken (desnoods tegen meerkosten van de vlucht).. Dat is gewoon klant-onvriendelijk en niet willen afwijken van je script... Ik had ter plekke alles al geregeld (koffers terug van het vliegveld, AirBNB verlengd) toen Transavia roet in het eten gooide... Had ik totaal niet verwacht, maar misschien ben ik iets verwend door de service van non-budget carriers.... Ik verwachtte toen ik belde gewoon een bevestiging van omboeking en factuur in de mail.... Maar dat was teveel gevraagd.... Sterker nog, het was gewoonweg niet mogelijk.. Ja, een nieuw ticket boeken en deze als no-show.. Maar dat vind ik geldklopperij en dan wordt het weer een principe-kwestie...

[...]

Da's vooral puur geluk. Die dag zijn alle binnenkomende vluchten op Eindhoven omgeleid, en dat ging naar:

Weeze
Keulen
Rotterdam
Maastricht
Amsterdam

Ik geef ook grif toe dat Transavia (of Ryanair, wat dat betreft) er niet veel aan kunnen doen dat er niet te landen valt...

Voor mij derhalve de meest wijze les:
Niet meer vanaf Eindhoven vliegen, zeker niet in de winter. Blijkbaar hebben ze daar 550 meter zicht nodig tov de 75 meter op Schiphol:
https://www.omroepbrabant...-zal-niet-snel-veranderen
(oud bericht maar nog altijd actueel, want de systemen zijn nog niet verandert op Eindhoven)
Yup Eindhoven heeft geen ILS maar wel vaak mist/dikke bewolking -O-

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Heeft Welschap inderdaad niet een bepaalde ILS waarbij bij xxx meter zicht niet meer gevlogen mag worden en kunnen zodoende bij mist/xxx meter zicht de luchtvaartmaatschappijen beroep doen op een buitengewone omstandigheid op basis van de Europese Verordering 261.
Compensatie zit er dan niet in. Gemaakte extra kosten zoals maaltijden, een late check-out enz nog wel.

Voor de rest als je inkomende aluminium buis nog niet vertrokken is; lekker in je appartementje blijven.
Plus in geval van een vertraging van ten minste vijf uur is Artikel 8, lid 1(a) van toepassing. Oorspronkelijke geplande vertrektijd was zo te zien 11:00 dus zodra HV die vertrektijd 16:01 of later zet, niet instappen en teruggave vragen voor het gedeelte dat je nog niet gevlogen had en als de agent het niet wil doen dan zelf een enkeltje Sevilla-Eindhoven voor zaterdag boeken.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Aha dat had ik eerder moeten weten. We stonden overigens al op het vliegveld toen bleek dat de kist nog in Eindhoven stond. Maar we waren in een half uurtje teruggeweest.

Dat artikel ken ik niet, wat stelt dat?

• Grouchy

Grouchy

meep meep

FreakNL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:38:
Aha dat had ik eerder moeten weten. We stonden overigens al op het vliegveld toen bleek dat de kist nog in Eindhoven stond. Maar we waren in een half uurtje teruggeweest.

Dat artikel ken ik niet, wat stelt dat?
Avond van te voren effe googlen wat je inkomende vlucht is en die dan tracken..

<Knipperdeknip>

Artikel 6

Vertraging

1. Wanneer een luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert redelijkerwijs kan verwachten dat een vlucht een vertraging tot na de geplande vertrektijd oploopt, en wel
a) van twee uur of meer voor alle vluchten van 1500 km of minder,
b) van drie uur of meer voor alle vluchten binnen de Gemeenschap van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km, of
c) van vier uur of meer voor alle vluchten die niet onder a) of b) vallen,

wordt de passagiers door de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert, bijstand geboden als bedoeld in
i) artikel 9, lid 1, onder a), en artikel 9, lid 2, en
ii) artikel 9, lid 1, onder b), en artikel 9, lid 1, onder c), in geval de vertrektijd, naar redelijkerwijs wordt verwacht, ten vroegste daags na de geplande vertrektijd is, en
iii) artikel 8, lid 1, onder a), in geval van een vertraging van ten minste vijf uur.

Artikel 8

Recht op terugbetaling of een andere vlucht

1. Wanneer naar dit artikel wordt verwezen, krijgen de passagiers de keuze tussen:

a) - volledige terugbetaling van het ticket binnen zeven dagen, overeenkomstig het bepaalde in artikel 7, lid 3, tegen de prijs waarvoor het gekocht was, voor het gedeelte of de gedeelten van de reis die niet zijn gemaakt en voor het gedeelte en de gedeelten die reeds zijn gemaakt indien verder reizen in het licht van het oorspronkelijke reisplan van de passagier geen zin meer heeft, alsmede in voorkomend geval,
- een retourvlucht naar het eerste vertrekpunt bij de eerste gelegenheid

[Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 17-01-2022 20:38]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

ToolkiT schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:53:
[...]

Yup Eindhoven heeft geen ILS maar wel vaak mist/dikke bewolking -O-

[YouTube: How does an ILS work? Explained by CAPTAIN JOE]
Blijkbaar zit het zo: https://nieuws.eindhovena...n-expected-in-autumn-2021

Wel een interessante situatie. Men kiest er zelf voor om op een luchthaven te vliegen waar door technologische oorzaken er sneller problemen met weersomstandigheden zijn. Mag men dat risico afwentelen op passagiers, of is men daar zelf verantwoordelijk voor?

Dat weersomstandigheden een probleem vormen komt immers doordat men bepaalde upgrades niet heeft gedaan uit kostenoverwegingen.

Het is alweer even geleden dat ik vanaf EHV ben gevlogen trouwens. Goed om te weten wel dit.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het motto luidt: 'low cost, low service'. Er is een reden waarom low cost primair op kleinere regionale luchthavens vliegt. Ryanair heeft dat model grootgemaakt, dankzij goedbedoelde Europese subsidies voor werkgelegenheid...

In die zin is het niet meer dan één van de vele effecten van de race to the bottom.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Borromini schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:12:
Het motto luidt: 'low cost, low service'. Er is een reden waarom low cost primair op kleinere regionale luchthavens vliegt. Ryanair heeft dat model grootgemaakt, dankzij goedbedoelde Europese subsidies voor werkgelegenheid...

In die zin is het niet meer dan één van de vele effecten van de race to the bottom.
De vraag is in hoeverre dit ten koste mag gaan van bepaalde punten. Ik denk niet dat veel mensen weten dat de kans dat een vliegtuig niet op EHV mag landen een stuk(?) groter is dan op AMS. En ik heb ook wel eens met een vrij prijzig ticket vanaf EHV gevlogen puur omdat dat in dat geval handiger was dan AMS.

Dus de vraag is in hoeverre dat niet mogen landen nou wel of niet voorkoombaar is.

• Xandrios
Een belangrijk aspect hierbij is ook dat dit soort omleidingen óók voor de operator duur zijn. Als FR in FRA moet landen ipv EIN, en als gevolg 180 pax 300KM moet wegbrengen per bus én ook dat toestel uiteindelijk nog in EIN krijgen voor een volgende vlucht...dan zitten daar best wel kosten aan verbonden.

Zodoende verwacht ik dat operators óók gewoon ILS prefereren. Want een probleemloze vlucht geeft de hoogste opbrengsten. Als EIN geen ILS heeft zal het me niets verwonderen dat de gemiddelde ticketprijs een paar Euro hoger wordt dan het anders was geweest...specifiek om dit soort situaties te bekostigen.

• thlst
  • Registratie: januari 2016
  • Niet online
Mist is niet het enige probleem bij EIN

https://www.omroepbrabant...-aan-luchtverkeersleiders

• Hmmbob
Leuke link drop, maar hier is al een tijdje geen sprake meer van

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
Xandrios schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:59:
Zodoende verwacht ik dat operators óók gewoon ILS prefereren. Want een probleemloze vlucht geeft de hoogste opbrengsten. Als EIN geen ILS heeft zal het me niets verwonderen dat de gemiddelde ticketprijs een paar Euro hoger wordt dan het anders was geweest...specifiek om dit soort situaties te bekostigen.
Eindhoven heeft wel degelijk een ILS, maar wel de meest basic versie.
De ILS bestaat uit 3 categorieën (1,2 en 3, waarbij 3 ook nog eens uit a,b en c bestaat).
Hoe hoger het cijfer/letter, hoe slechter het zicht mag zijn om alsnog gebruik te mogen maken.
Bij Cat1 moet de bewolking binnen de 70 meter hangen en het zicht beter zijn dan 550m, bij 3b heb je 75m zicht nodig. 3C wordt in de praktijk niet gebruikt.

De kosten van zo'n systeem zijn niet mals, en als je meer dan het basis systeem wil (cat 1), dan loopt de rekening extreem op. Sowieso bij de aanleg (er moeten steeds meer backup systemen bij hogere categorieën komen), als onderhoud en jaarlijkse certificeringen.
Ook zijn er regels qua bebouwing en andere obstakels bij hogere categorieën.

Maar uiteindelijk is het vliegveld diegene die het aanlegt en dus de beslissing neemt. De klanten (airlines) kunnen hun voorkeur uiteraard te kennen geven, maar als het financieel niet uit kan, zal een vliegveld het uiteraard niet doen.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Eigenlijk moet je je dan afvragen waarom we in ons kikkerlandje in vredesnaam 5 commerciële vliegvelden hebben..

Rotterdam Airport kun je sowieso opdoeken en op laten gaan in Schiphol, gezien de afstand. Dat vliegveld lijkt me nou echt nergens voor nodig. Ik woon er dichterbij dan bij Schiphol maar alsnog is Schiphol met OV beter bereikbaar.

Ik prefereer in ieder geval voorlopig Schiphol weer.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-01 10:32
Daarom vlieg ook liever via Weeze dan via Eindhoven. Daar kan wel geland worden in de mist en is vanaf mijn huis ongeveer even ver rijden. Alleen het OV is geen echte optie naar Weeze.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Hmmbob
FreakNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:46:
Eigenlijk moet je je dan afvragen waarom we in ons kikkerlandje in vredesnaam 5 commerciële vliegvelden hebben..

Rotterdam Airport kun je sowieso opdoeken en op laten gaan in Schiphol, gezien de afstand. Dat vliegveld lijkt me nou echt nergens voor nodig. Ik woon er dichterbij dan bij Schiphol maar alsnog is Schiphol met OV beter bereikbaar.
Ik denk dat RTM er niet per se ligt voor de vakantie charters, maar meer voor de zakenluchtvaart en dat de vakantie charters mooie extra zijn.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Ach London is kleiner (9M) en heeft er ook 5 6 dus heel gek is het niet..

• PolarBear
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:42:
[...]

Maar uiteindelijk is het vliegveld diegene die het aanlegt en dus de beslissing neemt. De klanten (airlines) kunnen hun voorkeur uiteraard te kennen geven, maar als het financieel niet uit kan, zal een vliegveld het uiteraard niet doen.
Eigenlijk wel gek dat een militair vliegveld niet de beste ILS heeft.

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ToolkiT schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Ach London is kleiner (9M) en heeft er ook 5 6 dus heel gek is het niet..
De London metropolitan area heeft 14,372,596 inwoners op een oppervlakte de grootte van Noord+Zuid Holland + Utrecht. En dan moet je je afvragen of Stansted, Luton, Southend en Gatwick nog binnen dat gebied vallen.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Daarnaast trekt Londen ook wel wat kapitaalkrachtiger volk aan dan heel Nederland. London City bv. bedient de de grootverdieners van de financiële sector in Londen. Dus louter op bevolkingsaantallen vergelijken is wat kort door de bocht.

• PolarBear
  • Niet online
Borromini schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:50:
Daarnaast trekt Londen ook wel wat kapitaalkrachtiger volk aan dan heel Nederland. London City bv. bedient de de grootverdieners van de financiële sector in Londen. Dus louter op bevolkingsaantallen vergelijken is wat kort door de bocht.
Londen City bedient echt wel meer dan alleen de grootverdieners van de financiële sector hoor. Als het even kan vlieg ik het liefst op LCY als ik naar Londen moet, hoewel met de Elizabeth lijn Heathrow wel net zo aantrekkelijk wordt.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

offtopic:
Ik heb dan ook niet 'uitsluitend' gezegd ;).

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Borromini schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:50:
Tuurlijk kan je het niet 1:1 vergelijken.. maar nederland is zeker niet uniek met de situatie is mijn punt..

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online
PolarBear schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:28:
[...]

Eigenlijk wel gek dat een militair vliegveld niet de beste ILS heeft.
Ik vraag me af hoeveel vluchtbewegingen de luchtmacht maakt om hele dure techniek op dit vlak te verantwoorden. Misschien dat dit ook wel het makkelijkst te saboteren is in oorlogstijd, dus je wil er ook niet echt vanuit gaan dat het werkt en gewoon met het handje vliegen. Dan is eigenlijk elke extra oefening die je daarmee in vredestijd kan krijgen mooi meegenomen dus zou je ook weer niet op ILS landen.

Maar ben zelf geen militair of piloot, dus ook wel benieuwd hoe het daar zit met welke technieken wel/niet.

• PolarBear
  • Niet online
Yankovic schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Ik vraag me af hoeveel vluchtbewegingen de luchtmacht maakt om hele dure techniek op dit vlak te verantwoorden. Misschien dat dit ook wel het makkelijkst te saboteren is in oorlogstijd, dus je wil er ook niet echt vanuit gaan dat het werkt en gewoon met het handje vliegen. Dan is eigenlijk elke extra oefening die je daarmee in vredestijd kan krijgen mooi meegenomen dus zou je ook weer niet op ILS landen.

Maar ben zelf geen militair of piloot, dus ook wel benieuwd hoe het daar zit met welke technieken wel/niet.
Nou ja Eindhoven is een belangrijke basis voor transport en tankvliegtuigen. Stel dat Rusland nu Oekraïne zou binnenvallen, dan kan de luchtmacht misschien nog wel een transportvliegtuig die kant opsturen maar die kan niet terugkeren (even ervan uitgaand dat het in Eindhoven net zo mistig is als Amsterdam nu is).

Er zijn genoeg scenario's te verzinnen waarbij er oorlog is, of een noodsituatie, waarbij het toch verdomde handig is dat je ook bij mist kan landen lijkt mij. Gewoon met het handje vliegen lijkt mij met dichte mist niet echt een optie.

• CyBeR
  • Niet online
FreakNL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:41:

Da's vooral puur geluk (of in jouw geval pech).. De dag van mijn vlucht zijn alle binnenkomende vluchten op Eindhoven omgeleid en dat ging naar:

Weeze
Keulen
Rotterdam
Maastricht
Amsterdam
Toen ik je link volgde zag ik dat alle Transavia vluchten naar Amsterdam gingen, en alle niet-Transavia vluchten naar andere plekken.

Maatschappijen kunnen redelijkerwijs zelf kiezen waar ze heen diverten als ze niet kunnen landen op de eigenlijke bestemming (zolang dat uit kan qua brandstof e.d.) en dat doen ze dan liever naar een plek waar ze op zich zelf ook op vliegen, zodat er personeel en ground support spul aanwezig is.

HV vliegt niet op Weeze, Keulen of Maastricht dus dan blijft AMS of RTM over, met AMS als meest voordehandliggende optie.

Ik kom er trouwens net achter dat HV helemaal niet naar Duitsland vliegt. Nieuw voor mij. Dacht dat ze nog naar Berlijn o.i.d. vlogen maar dat is alleen de Franse tak (TO) zo te zien.

[Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 18-01-2022 11:45]

• Hmmbob
CyBeR schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:39:
Ik kom er trouwens net achter dat HV helemaal niet naar Duitsland vliegt. Nieuw voor mij. Dacht dat ze nog naar Berlijn o.i.d. vlogen maar dat is alleen de Franse tak (TO) zo te zien.
Nee, voor Berlijn rijdt je vanuit het zuiden beter naar Dusseldorf

• thlst
  • Registratie: januari 2016
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 06:54:
Leuke link drop, maar hier is al een tijdje geen sprake meer van
OK wist ik niet.

Mooi dat het is opgelost aangezien het artikel aangaf dat het nog jaren zou spelen

• Xandrios
Fly-guy schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:42:
[...]

De ILS bestaat uit 3 categorieën (1,2 en 3, waarbij 3 ook nog eens uit a,b en c bestaat).
Hoe hoger het cijfer/letter, hoe slechter het zicht mag zijn om alsnog gebruik te mogen maken.
Bij Cat1 moet de bewolking binnen de 70 meter hangen en het zicht beter zijn dan 550m, bij 3b heb je 75m zicht nodig. 3C wordt in de praktijk niet gebruikt.

De kosten van zo'n systeem zijn niet mals, en als je meer dan het basis systeem wil (cat 1), dan loopt de rekening extreem op. Sowieso bij de aanleg (er moeten steeds meer backup systemen bij hogere categorieën komen), als onderhoud en jaarlijkse certificeringen.
Ook zijn er regels qua bebouwing en andere obstakels bij hogere categorieën.

Absoluut, bedankt voor de toevoeging. Uiteindelijk is het natuurlijk een financiele beslissing. En mogelijk dat om deze reden EIN vaker omgeleidde vluchten heeft dan andere vliegvelden. Dat is niet fijn als je ermee geconfronteerd wordt, maar ik verwacht dat veel pax het zullen accepteren gezien de lagere kosten van het ticket. Want laten we eerlijk zijn - de taxes die AMS heft op tickets is niet mals. Maar de groep potentiele passagiers dat a) bekend is met dit soort nuances en b) er extra geld voor over heeft om met een andere carrier vanaf AMS te vliegen is, verwacht ik, vrij klein.

Maar is dat niet juist het idee? Je kunt niet alle vluchten straffeloos naar AMS verschuiven omdat er simpelweg een keiharde limiet zit aan de capaciteit. Zowel technisch (Maximaal aantal vliegbewegingen die gedaan kunnen worden ten tijde van slecht(er) weer bijvoorbeeld), als door policy (Geluidsoverlast, uitstoot, etc). Alle point-to-point vluchten kunnen theoretisch zonder al te veel impact vanaf andere vliegvelden plaatsvinden, waardoor een groot deel van de problemen direct vervallen. Volgens mij is dit dé reden dat Lelystad nu wordt/is klaargemaakt voor commerciele vluchten.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dan heb je nog niet gekeken in de Los Angeles area. In greater LA zijn er iets van 20 vliegvelden te vinden. De verste twee die ik kon vinden (OXR - PSP) zijn iets van 3 uur rijden van de een naar de ander, da's korter dan Groningen - Maastricht.

Santa Monica en LAX liggen iets van 20 minuten rijden van elkaar af zelfs 8)7

• Hmmbob
Klopt, maar welke commerciële vluchten gaan er vanaf Santa Monica?

Burbank ligt ook vlakbij, dat is wel een vliegveld met lijndiensten.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmmbob schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:10:
Klopt, maar welke commerciële vluchten gaan er vanaf Santa Monica?

Burbank ligt ook vlakbij, dat is wel een vliegveld met lijndiensten.
In NL zijn er ook maar 3 van de 5 die lijndiensten doen toch? RTM AMS EHV. Dan tel ik Maastricht even niet mee, volgens mij vliegt daar nu niets meer qua personenvluchten.

Meerdere van de LA Area vliegvelden zijn idd vooral voor private jets e.d.. Zo lijkt Hawthorne wel het privévliegveld van SpaceX ;)

https://twitter.com/ElonJet
https://twitter.com/SpaceXJet

Er zijn wel meerdere die wel voor lijnvluchten zijn, bijv. Palm Springs, Huntington Beach bijvoorbeeld weet ik per toeval, maar ben daar niet helemaal in gedoken.

[Voor 11% gewijzigd door Sorcerer8472 op 18-01-2022 21:21]

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 01:38
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:20:
[...]

In NL zijn er ook maar 3 van de 5 die lijndiensten doen toch? RTM AMS EHV. Dan tel ik Maastricht even niet mee, volgens mij vliegt daar nu niets meer qua personenvluchten.

Meerdere van de LA Area vliegvelden zijn idd vooral voor private jets e.d.. Zo lijkt Hawthorne wel het privévliegveld van SpaceX ;)

https://twitter.com/ElonJet
https://twitter.com/SpaceXJet

Er zijn wel meerdere die wel voor lijnvluchten zijn, bijv. Palm Springs, Huntington Beach bijvoorbeeld weet ik per toeval, maar ben daar niet helemaal in gedoken.
Vergeet Groningen niet. Vanaf daar vertrekken dan wel voornamelijk vakantievluchten en charters volgens mij.

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:20:
[...]

Ryanair vliegt nog vanaf MST, twee keer per week naar Alicante.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Maasluip schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:56:
[...]

Ryanair vliegt nog vanaf MST, twee keer per week naar Alicante.
Twee passagiersvluchten per week vanaf MST? Da's wel heel weinig, lijkt me ook best duur qua overhead als dat alles is?

• RocketKoen
Sorcerer8472 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:05:
[...]

Twee passagiersvluchten per week vanaf MST? Da's wel heel weinig, lijkt me ook best duur qua overhead als dat alles is?
2 lijnvluchten. De rest is privé.

TheS4ndm4n#1919

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Beste FreakNL

Het is begrijpelijk dat de omleiding van je vlucht voor ongemakken heeft gezorgd. Ik bied je dan ook mijn excuses aan voor de situatie.

Je vraagt om een vergoeding van de vervoerskosten die jullie hebben gemaakt. Omdat er bussen waren geregeld en je dit niet hebt genomen vervallen de rechten op verzorging vanaf dat moment. Deze kosten worden beschouwd als gevolgschade waarvoor wij confrom vervoersvoorwaarden niet aansprakelijk zijn.

Ik vertrouw erop je voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Melanie
Service Centre
Zoals verwacht.

Ik heb er verder ook geen zin meer in. Dus laat maar… Ik snap wel, mist enzo. Maar volgens mij is dat alsnog geen reden voor 0 coulance.. Marges zullen wel flinterdun zijn. Voorlopig geen prijsvechters meer voor mij en zeker geen Eindhoven.

[Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 20-01-2022 18:58]

• Xandrios
Valt me nog mee dat je binnen redelijke termijn een persoonlijk antwoord hebt gekregen. Dat is helaas ook niet meer vanzelfsprekend de laatste tijd.

• PLAE
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:32
FreakNL schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:56:
[...]

Zoals verwacht.

Ik heb er verder ook geen zin meer in. Dus laat maar… Ik snap wel, mist enzo. Maar volgens mij is dat alsnog geen reden voor 0 coulance.. Marges zullen wel flinterdun zijn. Voorlopig geen prijsvechters meer voor mij en zeker geen Eindhoven.
Wat had je betaald? :)

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Voor de vlucht bedoel je? 432,- voor een retourtje, 3 personenen, plus-tarief.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Xandrios schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:53:
Valt me nog mee dat je binnen redelijke termijn een persoonlijk antwoord hebt gekregen. Dat is helaas ook niet meer vanzelfsprekend de laatste tijd.
Daarover gesproken: KLM is een stuk beter telefonisch bereikbaar alweer. Gaat de goede kant op dus!

Pagina: 1 ... 124 125 126 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee