Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 38 ... 259 Laatste
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
1 van de 2 koffers is gevonden. En dan krijg je een app:
Good news! We found your baggage with bag tag number X. It is now on its way to AMS. We’ll contact you soon about delivery. In the meantime, you can track its status: Go to KLM.com > Customer Support > Delayed or damaged baggage.
Alsof ze je een dienst bewijzen dat ze je koffer hebben gevonden.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 20:50:
1 van de 2 koffers is gevonden. En dan krijg je een app:

[...]

Alsof ze je een dienst bewijzen dat ze je koffer hebben gevonden.
Ze moeten je toch iets geven om over te klagen… :+

Ik weet het niet hoor, maar ik zou er blij mee zijn. Liever dat ze netjes communiceren dat je koffer is gevonden dan niets laten horen, en het is toch goed nieuws?

• PWM
  • Niet online
Iets meer nederigheid lijkt mij op zijn plaats in dit geval. Voor de goede orde, het maakt mij niet uit. Het waren 2 koffers met kleren en die komen wel aan. En zo niet, vervangen we ze, lig er niet zo wakker van. Irritant was dat we 40 minuten voor niets hebben staan wachten en dat we zelf ons moesten melden bij de balie (die al 39 minuten wist dat die koffers er niet waren).

Maar er zijn mensen bij die echt belangrijke dingen missen en mensen die op doortocht waren of een weekend Adam hadden (de helft van de kist is dat zo ongeveer). Ik kan mij voorstellen dat de bloeddruk van die mensen die in hun onderbroek op plaats van bestemming lopen dan toch iets hoger word :+

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 05-05-2018 21:09 ]

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 20:59:

Maar er zijn mensen bij die echt belangrijke dingen missen en mensen die op doortocht waren (de helft van de kist is dat zo ongeveer). Ik kan mij voorstellen dat de bloeddruk van die mensen die in hun onderbroek op plaats van bestemming lopen dan toch iets hoger word :+
Echt belangrijke dingen (die niet vervangen kunnen worden) moet je als het even kan niet in je ruimbagage stoppen, je weet van tevoren dat er een risico is dat de koffer niet meer terugkomt of anderzijds schade lijdt (hard gooien bijvoorbeeld).

Kreeg je trouwens geen andere vergoeding? Mijn ervaring is dat je van de maatschappij een prepaid creditcard krijgt met een (paar) honderd euro (per vermiste koffer) erop. Dat op vakantie wel eens gehad en de koffers werden netjes doorgestuurd naar een vliegveld waar we twee dagen later waren. Daarnaast nog wat vergoeding van de reisverzekering (bonnetjes bewaren en later inscannen en opsturen naar de verzekering; ook een paar honderd euro volgens mij). Zolang het alleen kleding betreft vind ik dat een prima deal.

Als je echt belangrijke spullen in het ruim moet vervoeren zou ik kijken naar een wat uitgebreidere verzekering of alternatieve manier van vervoeren (bijvoorbeeld data in een beveiligde cloudomgeving oid).

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:10:
[...]

Kreeg je trouwens geen andere vergoeding? Mijn ervaring is dat je van de maatschappij een prepaid creditcard krijgt met een (paar) honderd euro (per vermiste koffer) erop. Dat op vakantie wel eens gehad en de koffers werden netjes doorgestuurd naar een vliegveld waar we twee dagen later waren. Daarnaast nog wat vergoeding van de reisverzekering (bonnetjes bewaren en later inscannen en opsturen naar de verzekering; ook een paar honderd euro volgens mij). Zolang het alleen kleding betreft vind ik dat een prima deal.
Wist de verzekering van die prepaid creditcard? Het lijkt er anders op dat je onbedoeld fraude hebt gepleegd door je schade dubbel vergoed te krijgen.

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
GlowMouse schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:14:
[...]

Wist de verzekering van die prepaid creditcard? Het lijkt er anders op dat je onbedoeld fraude hebt gepleegd door je schade dubbel vergoed te krijgen.
Ja, was voor zover ik weet een van de dingen die op het formulier voorkwam. De creditcard was (zo begreep ik) om de maatschappij te ontdoen van aansprakelijkheid, de kaart in ruil voor het tekenen van een formulier waarin je zegt geen juridische stappen te ondernemen (of iets in die trant, is alweer jaren geleden).

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:03

Grouchy

meep meep

GlowMouse schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:14:
[...]

Vaak kreeg je toch van een airline iets van goodwill en somse kan je ook nog kiezen, een voucher, miles, e-credit, kado-bonnen, prepaid CC

Delta is trouwens bezig met haar pre-select meal opties uit te rollen. Had het genoegen om binnenkort ook zo'n vlucht te hebben.
3 dagen van te voren krijg je een email, je maakt je keuze en krijgt een bevestiging. Heerlijk, niet meer misgrijpen (niet dat dit ooit gebeurde :) ) of wanneer het echt meeh is weet je ook dat jvan te voren en kan je wat extra stroopwafels inslaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rkYmvnfYkl4agauDQqKICyIW/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ur9n0aqAS07biCCskBrQ5y4B/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BAKkyz8dq1SKCEsN5b1zVsRJ/medium.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Grouchy op 06-05-2018 17:28 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:01
Dat werd ook wel tijd voor long-haul zeg! Aegean doet dit al een tijdje short-haul. Screenshot van een paar hoofdmaaltijden waaruit te kiezen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 06-05-2018 15:07 ]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Grouchy schreef op zondag 6 mei 2018 @ 03:59:
[...]

Vaak kreeg je toch van een airline iets van goodwill en somse kan je ook nog kiezen, een voucher, miles, e-credit, kado-bonnen, prepaid CC

Delta is trouwens bezig met haar pre-select meal opties uit te rollen. Had het genoegen om binnenkort ook zo'n vlucht te hebben.
3 dagen van te voren krijg je een email, je maakt je keuze en krijgt een bevestiging. Heerlijk, niet meer misgrijpen (niet dat dit ooit gebeurde :) ) of wanneer het echt meeh is weet je ook dat je van te voren en kan je wat extra stroopwafels inslaan.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik had de DL70 vorige week. Toen kon het nog niet :)

No signature required.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:54
Same. Maar vloog ook geen business, misschien dat dat scheelt. @Grouchy wel, geloof ik

Sometimes you need to plan for coincidence

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Inderdaad, sommige airlines hadden deze optie al en ga er vanuit dat meer en meer airlines het zullen introduceren.

Regarding DL70, vorige week; Toen moest het ook al kunnen in DL070, zolang je Delta One geboekt had. Werkte tenminste wel bij een andere FF. In main cabin is het niks, nada, nie, geen opgewarmd Chef Linton Hopkins menu maar nog steeds 'chicken or pasta':
1) A vegetarian pasta dish (such as ravioli)
2) A chicken dish (such as chicken & mushrooms with rice)
3) A salad with cold chicken (such as greek salad)

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 07-05-2018 06:40 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-12 09:28

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik wacht al een week op een prijsopgave van Delta voor een vluchtwijziging....is dat normaal?
Ik vlieg deze zomer naar Hawaii en het leek ons wel handig om in plaats van vanaf HNL vanaf OGG (daar zitten we de laatste week) terug te vliegen. Dit scheelt een binnenlandse vlucht en vroeg opstaan.

Er was nog (net) beschikbaarheid, en de vervangende vlucht stond ook in no-time in m'n reisschema, maar wat het zou kosten (evt. change fee + evt. tariefsverschil) zou ik via mail te horen krijgen, maar dat duurt nu dus al een week.

• Hmmbob
Normaal zijn ze sneller - even de webcache benaderen of bellen.
Die nieuwe bagagescanners voor SkyPriority op Schiphol (band uiterst rechts) is heerlijk: alles in de tas en voor het eerst sinds tijden geen secondary check. Ik ben fan!

[ Voor 58% gewijzigd door Hmmbob op 07-05-2018 11:44 ]

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 6 mei 2018 @ 14:57:
Dat werd ook wel tijd voor long-haul zeg! Aegean doet dit al een tijdje short-haul. Screenshot van een paar hoofdmaaltijden waaruit te kiezen is.
Oh, waar selecteer je dit? Tijdens de check-in? Kan me niet herinneren dat ik dit ooit gezien heb.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-12 16:08

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ehoutgast schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:02:
[...]

Oh, waar selecteer je dit? Tijdens de check-in? Kan me niet herinneren dat ik dit ooit gezien heb.
je krijgt ik geloof 3 dagen voor vertrek een email als je op een vlucht zit die dit heeft

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• ErnstH
  • Niet online
mrsar schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:27:
[...]

je krijgt ik geloof 3 dagen voor vertrek een email als je op een vlucht zit die dit heeft
Nice, volgende keer even kijken dan; Aegean heeft in het algemeen wel prima maaltijdservice.

• mrsar

mrsar

ehoutgast schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:33:
[...]

Nice, volgende keer even kijken dan; Aegean heeft in het algemeen wel prima maaltijdservice.
oh oeps,had niet goed gelezen, dacht dat het nog over delta ging :P daar is het 3 dagen,bij Aegean weet ik het niet,inloggen op hun site?

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hmmbob schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:43:
Normaal zijn ze sneller - even de webcache benaderen of bellen.
Die nieuwe bagagescanners voor SkyPriority op Schiphol (band uiterst rechts) is heerlijk: alles in de tas en voor het eerst sinds tijden geen secondary check. Ik ben fan!
Wat is er anders aan dan? Mag je je laptop in de tas houden? Dat zou wel een uitkomst zijn.

Volgende week maar even proberen dan!

No signature required.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

M3rcury schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:11:
Wat is er anders aan dan? Mag je je laptop in de tas houden? Dat zou wel een uitkomst zijn.

Zo'n scanner waar je je tas niet hoefde leeg te halen probeerden ze ook uit begin april. Was een stuk trager en ik moest nog de rugzak laten openen...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Eind december ook al gebruik van gemaakt, apparaat was toen net geplaatst en ze waren nog bezig met de training van het personeel. Het duurde ook erg lang per koffer, maar dat was meer een personeels-probleem ;).

Een vriend werkt bij 't bedrijf welke die apparaten plaatst, en de gemiddelde doorvoer is wel sneller dan de traditionele scanner, mits er genoeg (capabele) controleurs achter de knoppen zitten. Ze kunnen nu ook makkelijk (bijvoorbeeld) 10 controleurs op 8 banen inzetten, waarbij de koffer naar de eerst beschikbare controleur gaat.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoe werkt bij jullie de eGate? Ik heb een nieuw paspoort en afgelopen reis op beide vliegvelden wordt mijn hoofd niet herkend waardoor een medewerker handmatig in moet grijpen. Ik ben niet veranderd (pasfoto is zeer recent), draag geen bril en m'n haar zit ook hetzelfde. Misschien moet ik meer glimlachen op de luchthaven?

[ Voor 12% gewijzigd door Cheesy op 07-05-2018 16:47 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Cheesy schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:45:
Hoe werkt bij jullie de eGate? Ik heb een nieuw paspoort en afgelopen reis op beide vliegvelden wordt mijn hoofd niet herkend waardoor een medewerker handmatig in moet grijpen. Ik ben niet veranderd (pasfoto is zeer recent), draag geen bril en m'n haar zit ook hetzelfde. Misschien moet ik meer glimlachen op de luchthaven?
Ik heb er in het begin met mijn nieuwe paspoort ook veel moeite mee gehad. Ook in het buitenland wilde de automatisch scanners maar niet mijn hoofd herkennen (TLV, CDG en ATL). Laatste paar vluchten doet hij het prima, en snel.

No signature required.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

ehoutgast schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:02:
[...]

Pre selecting meals bij A3 zit in de trial fase. Als je geluk hebt zit je op zo'n een route.
Daniel schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:33:
Ik wacht al een week op een prijsopgave van Delta voor een vluchtwijziging....is dat normaal?
Ik vlieg deze zomer naar Hawaii en het leek ons wel handig om in plaats van vanaf HNL vanaf OGG (daar zitten we de laatste week) terug te vliegen. Dit scheelt een binnenlandse vlucht en vroeg opstaan.

Er was nog (net) beschikbaarheid, en de vervangende vlucht stond ook in no-time in m'n reisschema, maar wat het zou kosten (evt. change fee + evt. tariefsverschil) zou ik via mail te horen krijgen, maar dat duurt nu dus al een week.
Hmmm, normaal doen ze dat in 10 minuten tijdens je telefoon gesprek. Is het ticket al reissued? (& view receipt; nieuwe date of Purchase en/of ticket nummer, en een nieuw your flight receipt zijn hints :) ).
Zou anders nog een keer bellen, regelen ze het meteen. Agent zei eerder wel dat ze het druk hadden met al die AF stakingen.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Grouchy schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:53:
[...]
Hmmm, normaal doen ze dat in 10 minuten tijdens je telefoon gesprek. Is het ticket al reissued? (& view receipt; nieuwe date of Purchase en/of ticket nummer, en een nieuw your flight receipt zijn hints :) ).
Zou anders nog een keer bellen, regelen ze het meteen. Agent zei eerder wel dat ze het druk hadden met al die AF stakingen.
For some reason konden ze voor mijn trip niet direct een prijs noemen maar moest dat naar een andere afdeling. Die schijnen het nu druk te hebben en voorrang te geven aan reizen die binnen nu en 14 dagen vertrekken. Dan nog is een week knap lang, en ik wil hotels gaan boeken. Ik heb ze maar weer gebeld en nu gingen ze een 24hr express response ticket indienen...zou morgen wat moeten horen.

Er is wel een schemawijziging geweest maar da's enkel 10 minuten later vertrekken uit DTW met dezelfde aankomsttijd in HNL. Denk niet dat ze me daarvoor gratis een geheel andere vlucht laten wijzigen :P

Verwijderd

Is de business class van Turkish Airlines wat? Ga in de zomer naar Manila en vlieg vanaf Hong Kong terug en Turkisch Airlines heeft een mooie deal. Zijn alle stoelen inmiddels full-flat?

• Xandrios
Grouchy schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:53:
[...]

Pre selecting meals bij A3 zit in de trial fase. Als je geluk hebt zit je op zo'n een route.
AMS<>ATH en DUS<>ATH zijn hier deel van. Je kunt onder 'Manage my booking' een maaltijd keuze maken, bijna elke vlucht (maar niet allemaal - lijkt afhankelijk van wanneer je geboekt hebt) is dit mogelijk. Dezelfde plek waar je vroeger je special meal (Vegatarisch etc) kon kiezen, daar kies je nu je hoofdgerecht.

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-12 18:07

mambo No5

Bad Apple?

Verwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:41:
Is de business class van Turkish Airlines wat? Ga in de zomer naar Manila en vlieg vanaf Hong Kong terug en Turkisch Airlines heeft een mooie deal. Zijn alle stoelen inmiddels full-flat?
Zo te zien word de HKG - IST leg uitgevoerd met een 777-300ER; daar zouden (als ik Turkish Airlines mag geloven) Lie-flats in moeten zitten. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Verwijderd

mambo No5 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:03:
[...]

Zo te zien word de HKG - IST leg uitgevoerd met een 777-300ER; daar zouden (als ik Turkish Airlines mag geloven) Lie-flats in moeten zitten. :)
Ben er inmiddels achter IST-MNL ook. Wel is het 2-3-2, maar ziet er goed uit :*) AMS-IST en terug kan met niet zoveel schelen gaat me echt om het andere deel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2018 20:07 ]

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-11 21:48

Dusche

Tja.

Iemand hier ervaring met WDL aviation? Ik vlieg vrijdag vanaf DUS naar TXL met EasyJet maar vlucht wordt uitgevoerd door WDL met een Avro RJ-85.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Verwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:41:
Ik vond de Boeing 777-300ER die ze vliegen op Singapore <> Istanbul prima te doen. Een 2-2-2 opstelling in het vliegtuig dat ik vloog, maar beide keren niemand naast mij. Full flat stoelen, goede maaltijden, vriendelijke service. Ook leuk is de chef in het vliegtuig.

• ErnstH
  • Niet online
Martijn19 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 06:46:
[...]

Ik vond de Boeing 777-300ER die ze vliegen op Singapore <> Istanbul prima te doen. Een 2-2-2 opstelling in het vliegtuig dat ik vloog, maar beide keren niemand naast mij. Full flat stoelen, goede maaltijden, vriendelijke service. Ook leuk is de chef in het vliegtuig.
En veel plezier in de “July 15 Heroes of Democracy Lounge.”. Ben benieuwd of de lounge in het nieuwe "IST" vliegveld hieraan kan tippen.

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:29:
Als je XP kreeg voor je miles ipv voor segments én die miles transactie kwam voor 1 apr, dan ja. Maar dat laatste was niet zo, dus nee. Ze hadden één conversiepunt, alles daarvoor telt mee en alles daarna werkt volgens het nieuwe systeem.
Kijk onze lieverds eens gisteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eAVR0jn1CY0xWE3n61XjmlW6/thumb.png

Toch de correctie gedaan. Betekent nu wel dat ik op 240XP sta in Mei. Dat word dus in juli al Platinum en dan dus meteen een nieuwe periode van 12 maanden.

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 16:51

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

PWM schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:29:
[...]

[afbeelding]

Toch de correctie gedaan. Betekent nu wel dat ik op 240XP sta in Mei. Dat word dus in juli al Platinum en dan dus meteen een nieuwe periode van 12 maanden.
Nice! Ik heb dat ook in m'n overzicht (in mindere mate :p). Waarom is dit precies?

Edit: tickets direct aangeschaft bij KLM denk ik?

[ Voor 5% gewijzigd door SayWhatAgain! op 08-05-2018 18:08 ]

• Xandrios
Het zijn de punten die verdiend zijn met Amex uitgaven (aan AFKL) in de maand Maart - die worden namelijk pas naderhand bijgeschreven, en hebben zodoende de algemene conversie op 1 april gemist. Is helaas slechts een eenmalige actie ;)

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Xandrios schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:53:
Het zijn de punten die verdiend zijn met Amex uitgaven (aan AFKL) in de maand Maart - die worden namelijk pas naderhand bijgeschreven, en hebben zodoende de algemene conversie op 1 april gemist. Is helaas slechts een eenmalige actie ;)
Lucky me dan dat ik eenmalig zelf een ticket moest voorschieten voor werk :9

• Hmmbob
M3rcury schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:11:
[...]

Ja, alles mag in de tas blijven.

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-12 10:44
gambieter schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:22:
[...]

Zo'n scanner waar je je tas niet hoefde leeg te halen probeerden ze ook uit begin april. Was een stuk trager en ik moest nog de rugzak laten openen...
Bij mij ging het een maand geleden prima! Ik zag inderdaad ook dat het proces wat trager lijkt, maar dat kan ook zijn omdat het gescande beeld door de controleur wat meer tijd vereist om te controleren. De 3D scan moet natuurlijk bij een tas waar veel in zit goed geroteerd en bekeken worden. Ik had een backpack met o.a. laptop, camera, accu's en opladers.

What's in the case?

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:00

Davidson

Porsche fan

Volgende maand ga ik met de auto richting Schiphol voor een vlucht. De auto wil ik dan parkeren op een plek dat het liefst voordeliger is dan Schiphol zelf aanbiedt, overdekt en met een bustransfer. Iemand goede suggesties? :)

Desktop config | YouTube kanaal

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Davidson schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:14:
Volgende maand ga ik met de auto richting Schiphol voor een vlucht. De auto wil ik dan parkeren op een plek dat het liefst voordeliger is dan Schiphol zelf aanbiedt, overdekt en met een bustransfer. Iemand goede suggesties? :)
In die combinatie (verdekt & bustransfer) kom ik toch echt op Schiphol P3 uit.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

https://www.q-park.nl/nl/...ark-fly/parkeren-schiphol

Is bij het Spaarne Gasthuis met een directe bus (op een aparte busbaan dus gaat als een trein) naar Schiphol.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Niet direkt wat je zoekt denk ik, maar ik parkeer altijd bij station Breukelen en ga dan met de trein.

Anders misschien in Amstelveen en dan met de bus?

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Ik heb mijn principes gebroken... en het wordt meteen afgestraft.

Mijn reisje AMS-MNL en HKG-AMS is ontzettend duur tijdens de bouwvak en het aantal vluchten voor een redelijke prijs met normale reistijden zijn dus behoorlijk beperkt. Heen ga ik via HKG maar terug komt het erop neer dat ik met AF via CDG vlieg en dat had ik eigenlijk jaren geleden al afgezworen. Als dat maar goed gaat.. :+

Vervolgens staat er op alle website dat de KLM met een 777-200 naar HKG vliegt en als je vervolgens na boeken een stoel wil selecteren blijkt dat ik met een 747 ga. Gek genoeg heb ik nog nooit met dat oude bakbeest gevlogen dus ben benieuwd hoe oncomfortabel het echt is.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 12:43:
Ik heb mijn principes gebroken... en het wordt meteen afgestraft.

Mijn reisje AMS-MNL en HKG-AMS is ontzettend duur tijdens de bouwvak en het aantal vluchten voor een redelijke prijs met normale reistijden zijn dus behoorlijk beperkt. Heen ga ik via HKG maar terug komt het erop neer dat ik met AF via CDG vlieg en dat had ik eigenlijk jaren geleden al afgezworen. Als dat maar goed gaat.. :+

Vervolgens staat er op alle website dat de KLM met een 777-200 naar HKG vliegt en als je vervolgens na boeken een stoel wil selecteren blijkt dat ik met een 747 ga. Gek genoeg heb ik nog nooit met dat oude bakbeest gevlogen dus ben benieuwd hoe oncomfortabel het echt is.
Mijn stoel selectie van HKG - AMS zegt inderdaad ook een 747. Ook nog nooit mee gevlogen, lijkt me mooi :D

No signature required.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dit is ook een mooie. Een heel vluchtsegment zomaar verdwenen. Delta vond dat ik zelf maar moest uitzoeken hoe ik van DTW in LAX zou komen 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H6VGVxvA23QotbXBJudlLJ8p/medium.jpg

Gelukkig inmiddels gefixed, maar wel een ander vluchtnummer, en Delta kon me ook niet vertellen hoe ze dit voor elkaar gekregen hadden.

• Xandrios
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 12:43:
Gek genoeg heb ik nog nooit met dat oude bakbeest gevlogen dus ben benieuwd hoe oncomfortabel het echt is.
Geniet ervan nu het nog kan! In economy is het IFE systeem wat verouderd, maar verder is er weinig mis mee imho. In business zijn de 747's als eerste voorzien van lie-flat stoelen dus ook daar zit je prima.
PWM schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:29:
[...]

[afbeelding]

Heb je ze nog steeds? Ik hoor her&der geluiden dat Amex een fout heeft gemaakt in de aantallen, en deze extra XP's aan het terugvorderen is... ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Xandrios op 10-05-2018 14:53 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Daniel schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:43:
Dit is ook een mooie. Een heel vluchtsegment zomaar verdwenen. Delta vond dat ik zelf maar moest uitzoeken hoe ik van DTW in LAX zou komen 8)7

[afbeelding]

Gelukkig inmiddels gefixed, maar wel een ander vluchtnummer, en Delta kon me ook niet vertellen hoe ze dit voor elkaar gekregen hadden.
Delta doet sowieso rare dingen met (automatisch) omboeken. Toen ik in februari mijn transfer in ATL miste, werd ik naar de volgende dag ingeboekt via JFK. Toen ik zelf ben gaan kijken was er de volgende dag ook nog een vlucht rechtstreeks van ATL beschikbaar.

Toch maar even naar de service balie en daar hebben ze mij uiteindelijk via CDG maar AMS gestuurd en dezelfde dag (gelukkig!)

No signature required.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Allemaal computergestuurd hé...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Delta's VIPR, dat systeem is soms 'trigger happy'. Working as intended, Werkt (helaas voor je) trouwens aggresiever/beter voor elites en HVCs. Wel typisch 20+ (TATL) opties & free changes via de 'rebooking' tool wat in een paar klikken geregeld is en dat tijdens je vlucht.
Zowat elke keer in Azie & intra EU als het weer mis is hoop je dat die gasten daarzo ook zoiets hadden.

[ Voor 33% gewijzigd door Grouchy op 10-05-2018 20:23 ]

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-12 11:59

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Freee!! schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:30:
[...]

In die combinatie (verdekt & bustransfer) kom ik toch echt op Schiphol P3 uit.
Wij hebben een paar keer ibis geboekt om die reden. Komen wel van wat verder en doordat we ook een hondenhotel afzet hebben is het met een vroege ochtend vlucht best een goede deal.

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-12 16:56
Ik probeer voor de zomer deze vlucht te boeken, maar helaas kan ik hem na Google Flights vervolgens nergens vinden en boeken. Iemand een idee? Gaat om https://goo.gl/flights/jgHpS (of iets vergelijkbaars rond die data).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GkFWihv.png

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Leetness schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 23:48:
Ik probeer voor de zomer deze vlucht te boeken, maar helaas kan ik hem na Google Flights vervolgens nergens vinden en boeken. Iemand een idee? Gaat om https://goo.gl/flights/jgHpS (of iets vergelijkbaars rond die data).
[afbeelding]
Vreemd genoeg laat China Airlines de terugvlucht KUL-AMS op haar eigen site niet toe, en een retour Bangkok geeft op deze data als enige optie een Economy Flex ticket van 8000 (!!) euro met een 44 uur durende terugreis. Volgens mij gaat er iets niet helemaal lekker daar.

Los daarvan reis je in een behoorlijk dure periode, ik vind eigenlijk niets onder de 1000-1100 euro, zelfs niet als ik kies voor een retour naar BKK met een losse vlucht van KUL naar BKK (of andersom).

Je kunt met Etihad voor rond de 950 euro naar Bangkok als je op de heenweg wil overstappen in Belgrado en Abu Dhabi.

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 11-05-2018 09:43 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Grouchy schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:26:
Delta's VIPR, dat systeem is soms 'trigger happy'. Working as intended, Werkt (helaas voor je) trouwens aggresiever/beter voor elites en HVCs. Wel typisch 20+ (TATL) opties & free changes via de 'rebooking' tool wat in een paar klikken geregeld is en dat tijdens je vlucht.
Zowat elke keer in Azie & intra EU als het weer mis is hoop je dat die gasten daarzo ook zoiets hadden.
Dan heb ik inderdaad net de pech gehad dat ik toen nog geen elite status had. Geeft VIPR ook vluchten aan met andere skyteam members? Want de uiteindelijke route werd MSY --> ATL met delta, ATL --> CDG met AF en CDG --> AMS met KLM.

Ik had overigens wel een flex ticket in EC, weet niet of dat voor VIPR onder HVC valt (zal vast niet, want geen BC). Maar het was wel de reden dat ik via CDG omgeboekt kon worden, en de mensen naast mij bij de Delta counter niet.

[ Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 11-05-2018 08:59 . Reden: typo ]

No signature required.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

M3rcury schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 08:52:
[...]

Dan heb ik inderdaad net de pech gehad dat ik toen nog geen elite status had. Geeft VIPR ook vluchten aan met andere skyteam members? Want de uiteindelijke route werd MSY --> ATL met delta, ATL --> CDG met AF en CDG --> AMS met KLM.

Ik had overigens wel een flex ticket in EC, weet niet of dat voor VIPR onder HVC valt (zal vast niet, want geen BC). Maar het was wel de reden dat ik via CDG omgeboekt kon worden, en de mensen naast mij bij de Delta counter niet.
VIPR geeft ook vluchten van andere ST members (DL-marketed). Ergens onderaan bij optie nummer 30+ ofzo zie je zelfs vaak van die 27 uur durende trips met alle TATL JV leden; starten een domestic Delta flight, gevolgd door een Alitalia vlucht naar Rome en dan een AF/KLM vlucht (via een intra-EU vlucht) naar Amsterdam.

HVCs zijn al de Delta Gold Medallions/Platinum Medallions/Diamond Medallions in elke cabine, en alle pax bevestigd in een premium cabine. Natuurlijk heb ie weer verschillende 'HVC' gradaties. In het verleden kon je de 'Customer Value Score' en een hoop andere dingen zien via (moet wel zijn ingelogd op Delta.com):

https://www.delta.com/acc...kymilesTrackerData.action
https://www.delta.com/databroker/bcdata.action

Verder hebben geloof ik UMNR ook een speciale status.
Als je bij IROPs het via de service balie/counter het moet regelen weet je zoiezo dat je helaas geen HVC bent.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Xandrios schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:51:
[...]

Heb je ze nog steeds? Ik hoor her&der geluiden dat Amex een fout heeft gemaakt in de aantallen, en deze extra XP's aan het terugvorderen is... ;)
Hmm ja, ik mis ineens weer 35 van de 40XP die ik kreeg :/

Verwijderd

[afbeelding]
Niet ben ik bang. Je reist in de op één na duurste periode in het jaar (bouwvak midden) en dan doe je het al goed als je onder de 1000 a 1100 kunt vliegen naar Azië. Dit jaar zit ik in dezelfde periode met vakanties en doe AMS-MNL en HKG-AMS voor 900 euro, maar wel met de nodige concessies. De vlucht die ik eigenlijk wilde was 1200+.

Mijn favoriete site om te zoeken is trouwens Kayak.

https://www.kayak.nl/flig...2018-08-17-h?sort=price_a

Daar zie je inderdaad dat het minimum rond de 900 euro is en dan heb je heen en terug twee overstappen of Jet Airways, maar dan zou ik liever twee keer overstappen

• ErnstH
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:43:

[afbeelding]

Ik had dat een tijdje terug ook met United met een vlucht naar Hawaii: AMS-FRA-SFO-KOA. Hadden ze omgeboekt naar AMS-FRA, ORD-SFO-KOA. Dus zonder vlucht van Frankfurt naar Chicago... Ik wilde die trip toch eigenlijk al niet meer doen, dus nu kon ik hem gratis annuleren. 8)

• Ron!n
Ik had het met Delta vanaf Seattle. Het zou een vlucht zijn van Seattle -> Parijs -> Amsterdam , maar omdat de overstap kort was (1,25 u) besloot het systeem op de dag van de vlucht dat we dezelfde route maar een dag later moesten proberen.

Na 2 uur gewacht te hebben aan de check-in balie (1 uur in de rij, 1 uur aan de balie waren we teruggezet op de originele vlucht naar Parijs, maar toen misten we de vlucht door de chaos bij security en de airtrain wat allemaal best veel tijd kost.

Uiteindelijk op een directe vlucht met KLM Delta naar Amsterdam gezet, dus het pakte nog goed uit!

What's in the case?

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Ron!n schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:38:
Ik had het met Delta vanaf Seattle. Het zou een vlucht zijn van Seattle -> Parijs -> Amsterdam , maar omdat de overstap kort was (1,25 u) besloot het systeem op de dag van de vlucht dat we dezelfde route maar een dag later moesten proberen.

Uiteindelijk op een directe vlucht met KLM naar Amsterdam gezet, dus het pakte nog goed uit!
-VIPR indeed a little trigger happy 8)7
- Plus da's knap aangezien KLM niet vanaf SEA naar AMS vliegt :+

[ Voor 35% gewijzigd door Grouchy op 11-05-2018 13:12 ]

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Grouchy schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:26:
Vlieg business dus zou onder HVC moeten vallen. Wat triggert dit soort dingen? Te korte overstaptijd waardoor de computer denkt 'ok laat maar'? Ik had/heb bijna 4 uur tijd op DTW dus da's wonderlijk.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[afbeelding]
China Airlines is een probleem met boekingen vanaf Amsterdam, zie mijn recente ervaring (gambieter in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"). Voor mij geen probleem daar ik toch vanuit VK vlieg, maar lastig.

Je zult een belletje moeten doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ron!n
Grouchy schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:08:
[...]

-VIPR indeed a little trigger happy 8)7
- Plus da's knap aangezien KLM niet vanaf SEA naar AMS vliegt :+
Oeps ik haal wat vluchten door elkaar, inderdaad direct met Delta naar Amsterdam!

What's in the case?

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-12 16:56
gambieter schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:35:
[...]

Je zult een belletje moeten doen.
Bedankt, ga ik proberen :)

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Daniel schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:12:
[...]

Vlieg business dus zou onder HVC moeten vallen. Wat triggert dit soort dingen? Te korte overstaptijd waardoor de computer denkt 'ok laat maar'? Ik had/heb bijna 4 uur tijd op DTW dus da's wonderlijk.
15 minuten verandering kan het al triggeren. Met 15 minuten verandering/vertraging kort voor je trip kan je ook al vaak de rebooking tool gebruiken en kiezen uit de wat meer logische vluchten. Of in een ander geval gewoon de directe vlucht of een trip met betere connectie(tijden) die oorspronkelijk te duur was.

VIPR zie je echter voornamelijk in actie tijdens IROPs (flight cancellations and delays) dus voornamelijk net voor je en tijdens je trip.
Denk dat in jullie geval (iirc gaan jullie pas ergens deze zomer Poké Bowl happen) het te maken had met je aanvraag om vanaf OGG ipv HNL te vliegen en nu Delta aan het klungelen is.
Had ook zoiets in het verleden, nadien zag je het USA domestic segment verdwijnen bij zowat elke schedule/equipment change, verandering van stoelen & toen de trip onder airport control kwam (KLM @AMS). Daar konden ze dat segment opeens ook niet meer zien. Dat kwam niet meer op tijd goed :|

Zoals ik al eerder zei kan het trigger happy zijn, elk nadeel heeft echter zijn voordeel. Als je bij Delta boekt betekent dat soort (VIPR) geklungel vaak weer de mogelijkheid bied om je vlucht te veranderen voor niks (een >1 uur schedule change , cancellation, operator die veranderd)
Stel dat je nog wat MQM's nodig hebt en een keer wil overnachten op Hawaii, dan kan je, als je het beetje lief vraagt je een MSP-SEA-HNL-ATL-AMS doen ipv MSP-AMS. Of zoals eerder al gezegd lekker een directe vlucht ipv de indirecte.

Denk alleen dat veel mensen hier geen 006 issued stock hebben maar veelal een 074 issued ticket en/of niet op de hoogte zijn.

• ErnstH
  • Niet online
Grouchy schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:55:
Zoals ik al eerder zei kan het trigger happy zijn, elk nadeel heeft echter zijn voordeel. Als je bij Delta boekt betekent dat soort (VIPR) geklungel vaak weer de mogelijkheid bied om je vlucht te veranderen voor niks (een >1 uur schedule change , cancellation, operator die veranderd)
Stel dat je nog wat MQM's nodig hebt en een keer wil overnachten op Hawaii, dan kan je, als je het beetje lief vraagt je een MSP-SEA-HNL-ATL-AMS doen ipv MSP-AMS. Of zoals eerder al gezegd lekker een directe vlucht ipv de indirecte.
Dat zou wel heel aardig zijn, dat is ruim 3x zo veel vliegen!

• Freee!!

Freee!!

Daniel schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 08:43:
[...]
en een retour Bangkok geeft op deze data als enige optie een Economy Flex ticket van 8000 (!!) euro met een 44 uur durende terugreis. Volgens mij gaat er iets niet helemaal lekker daar.
Air China vliegt niet meer via Bangkok van Amsterdam naar Tai Pei maar rechtstreeks, dus voor Bangkok moet je tegenwoordig in Tai Pei overstappen (en hetzelfde probleem voor de terugreis).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Freee!! schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:44:
[...]

Air China vliegt niet meer via Bangkok van Amsterdam naar Tai Pei maar rechtstreeks, dus voor Bangkok moet je tegenwoordig in Tai Pei overstappen (en hetzelfde probleem voor de terugreis).
Air China? Bedoel je niet China Airlines? Twee nogal verschillende airlines, de 1e is uit China, de tweede uit Taiwan :P

Air China vliegt afaik ook helemaal niet op Amsterdam (direct danwel indirect). Dichtstbijzijnde bestemming die ze aandoen is volgens mij Dusseldorf.

Virussen? Scan ze hier!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

ehoutgast schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:39:
[...]

Dat zou wel heel aardig zijn, dat is ruim 3x zo veel vliegen!
Was die keer schijnbaar heel aardig O-)

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:15
Hier ook de vlucht geboekt met EVA air.. nooit mee gevlogen dus ben benieuwd. We vliegen naar bangkok vanaf Amsterdam :)

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:31:
[...]
Air China? Bedoel je niet China Airlines? Twee nogal verschillende airlines, de 1e is uit China, de tweede uit Taiwan :P
Je hebt helemaal gelijk.
ID-College schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:50:
Hier ook de vlucht geboekt met EVA air.. nooit mee gevlogen dus ben benieuwd. We vliegen naar bangkok vanaf Amsterdam :)
Best een redelijke maatschappij, nummer 2 van Taiwan en in mijn ervaring (lang geleden) beter dan de nummer 1 (China Airlines).

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:40
ID-College schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:50:
Hele fijne vlucht gehad met Eva naar BKK!
Vooral omdat ze nog 3x3x3 vliegen i.p.v. de 10 a-breast bij de KLM 777.
Zit ik bij KLM redelijk dicht met mijn knieën tegen de stoel voor me aan, bij Eva kan ik met mijn benen over elkaar zitten. Met Kids krijg je ook nog eens de Elite behandeling met priority boarding, fast track security and business Class incheck counter.

Als het aankomt om Eva in eco of KLM in Economy Comfort, dan zou ik altijd Eva kieze omdat het een beter product is.

American Express vraagbaak

Verwijderd

Eva air wordt ook allemaal 3-4-3. Zijn zo’n beetje de laatste die overstappen.

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 09:54:
Eva air wordt ook allemaal 3-4-3. Zijn zo’n beetje de laatste die overstappen.
Dan moeten ze dus wel om nog een beetje concurerend te blijven, beter dan dat ze de eerste zijn die overstappen.

• Xandrios
Ik vloog deze week met Alitalia business AMS-LIN-ATH. En ik an iedereen afraden om dat te doen :P

Online check-in werkt niet op hun website en geeft een algemene error. Blijkt dat je op de KLM website moet inchecken (maar dat staat niet op hun website!). Ze combineren geen AZ/KL vluchten meer (al dan niet via codeshare), en dat zorgde ervoor dat ik een 2,5h overstap had..ipv 55 min (De KLM vlucht vertrekt 90 min later dan AZ). Overstap in LIN moet je opnieuw door de security omdat de bus je in de bagagehal afzet. En de lounge in LIN heeft letterlijk niets te eten dat niet zoet is. Daarintegen is er wel een barista voor goede koffie, dat is zo'n beetje het enige positieve in dit verhaal.

Aan boord is het niet veel beter. Geen hot towel. Geen drankje voor vertrek. Geen menu of overzicht van wijnen. Geen keuze in maaltijd. Ontbijt bestaat uit een ham/kaas tosti en (niet eetbare) zoetigheid. Lunch bestaat uit een grote bak ijsbergsla met olie (Ik houd van salades, maar dan wel met smaak graag..) en een paar stukjes uitgedroogde pasta. Personeel is uiterst ongeinteresseerd...zonder een woord te zeggen wordt je de maaltijd in de handen gedrukt, en zelfs geen antwoord op je bedankje. We hadden vertraging dus ik wilde wel weten hoe laat we zouden aankomen, maar de gehele vlucht geen woord vanuit de cockpit.

Laat deze toko maar failliet gaan..het moet toch gebeuren, dus liever zsm zodat er een fatsoenlijk alternatief kan gaan komen voor reizen naar/via Italie!

[ Voor 7% gewijzigd door Xandrios op 13-05-2018 11:07 ]

Verwijderd

@Xandrios Waarom boek je dan ook zo'n vlucht? Deze zou ik echt altijd direct doen en zelfs bij voorkeur met een budgetairliner.
Leetness schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:37:
[...]

Bedankt, ga ik proberen :)
Laat ons het ook weten. Ben namelijk heel benieuwd of je het voor die prijs voor elkaar krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2018 11:18 ]

• Xandrios
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:12:
@Xandrios Waarom boek je dan ook zo'n vlucht? Deze zou ik echt altijd direct doen en zelfs bij voorkeur met een budgetairliner.
Omdat het in dit geval qua tijden het beste past. Aankomst < 3PM is enkel mogelijk met AF via CDG of AZ via LIN. En het is alweer ruim een jaar geleden dat ik AZ in business heb geprobeerd, vond het wel weer tijd om te kijken of ze enigszins verbeterd zijn. Niet dus!

Overigens was het prijsverschil tussen Eco en Business < 100 euro roundtrip (heb vrij laat gebooekt), en op dat moment kost een low-budget vlucht (eg transavia) ook vrijwel hetzelfde. Als je kunt kiezen tussen een (slechte) business class, of LCC dan kies ik nog steeds voor business class. Al is het maar voor de extra 60XP bij Flying Blue. Deze vlucht was overigens (in business) nog steeds ruim 100 euro goedkoper dan de directe KLM vlucht (Economy).

Wat me opvalt is dat Alitalia gewoon nog steeds niet de standaarden hanteert die andere maatschappijen wel behalen. Aegean is veruit de beste op deze route, maar zelfs Lufthansa, Swiss of Austrian zijn stukken beter (En kosten vaak stukken minder).

[ Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 13-05-2018 13:08 ]

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:38
Praktisch vraagje voor de kenners hier waar ik met zoeken niet echt een eenduidig antwoord op kan vinden.
Ik ga voor de verandering eens richting de VS met vakantie en heb daarvoor de vliegtickets geboekt bij Delta in plaats van mijn standaard 'leverancier' KLM.
Bij KLM voer je simpelweg je voor- en achternaam in (of beter gezegd: laat je invullen vanuit je profiel :P) en ben je klaar. Daarom heb ik eigenlijk automatisch bij Delta ook het invoerveld voor de 'Middle names' leeg gelaten bij het boeken.
Achteraf vroeg ik mij af in hoeverre dat problemen op gaat leveren. Uiteraard komen mijn voor- en achternaam keurig overeen met paspoort, maar missen dus mijn andere voornamen.
Wordt daar moeilijk over gedaan en is het handig om dat alsnog aan te laten passen?

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-12 23:01

Tourniquet

Hiya, fellas!

EDIT schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:23:
Praktisch vraagje voor de kenners hier waar ik met zoeken niet echt een eenduidig antwoord op kan vinden.
Ik ga voor de verandering eens richting de VS met vakantie en heb daarvoor de vliegtickets geboekt bij Delta in plaats van mijn standaard 'leverancier' KLM.
Bij KLM voer je simpelweg je voor- en achternaam in (of beter gezegd: laat je invullen vanuit je profiel :P) en ben je klaar. Daarom heb ik eigenlijk automatisch bij Delta ook het invoerveld voor de 'Middle names' leeg gelaten bij het boeken.
Achteraf vroeg ik mij af in hoeverre dat problemen op gaat leveren. Uiteraard komen mijn voor- en achternaam keurig overeen met paspoort, maar missen dus mijn andere voornamen.
Wordt daar moeilijk over gedaan en is het handig om dat alsnog aan te laten passen?
Voor het ticket is alleen de eerste voornaam genoeg. Behalve als er een koppelstreepje tussen de namen staat.

Henk Jacob Willemse
First name: Henk
Last name: Willemse

Henk-Jacob Willemse
First name: Henkjacob
Last name: Willemse

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• EDIT
Helder, dank!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Het is handig om dit aan te passen als je GE/TSA-Pre hebt/wil hebben anders komen je namen niet overeen met wat bij ze in het systeem staat.

Middle names hebben we hier in NL niet echt, wel vaak 3 of meer 'first names' (de christelijke doop namen).

• EDIT
Drie 'first names' gaan ze waarschijnlijk ook niet grappig vinden :)
Bij de paspoortinformatie heb ik het wel goed ingevuld (en wordt het ook keurig weergegeven), dus het is echt puur het vliegticket volgens mij.

Maar dit is dus precies waar ik tegenaan liep met zoeken hier naar. De een vind het niet nodig, de ander zegt dat het toch wel nodig is.
Sowieso GE/TSA-Pre ga ik niet doen (kom er niet eens voor in aanmerking als Hollander, voor zover ik kan zien), dus daarvoor hoeft het niet.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Gewoon laten staan dan. Zal geen show stopper worden/problemen opleveren maar wel handig, da's alles. Je hebt vast wel eens een vliegveld gezien in New York en/of Florida tijdens hoogseizoen.
Hou niet zo van die lange rijen en ben er liever binnen een minuut of 10-15 doorheen. Vandaar die opmerking.

Heb drie 'first names' en heb GE/TSA-Pre. D'r is een reden waarom de Delta SC agenten de KLM BP's verscheuren/vervangen.
Zorg altijd dat m'n medereizigers ook die drie-vijf first names goed invullen zodat ze TSA-Pre hebben. Brabander, geen Hollander maar wel een 100% succes rate de laatse paar jaar.

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:30:
Middle names hebben we hier in NL niet echt, wel vaak 3 of meer 'first names' (de christelijke doop namen).
Dat is hetzelfde.

En niemand kan 't iets schelen of je die invult idd, (1e) voor- en achternaam is waar 't om gaat.

Dat gezegd hebbende áls je 't invult moet 't wel kloppen natuurlijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Martijn19
Ik heb ook een behoorlijke lange naam en laat op vliegtickets ook altijd mijn 2de en 3de voornaam weg. Hetzelfde bij immigratie/douane formulieren, vaak is er niet eens genoeg ruimte om het in te vullen.

Waar ik het wel volledig invul is bij een visum aanvraag. En ditmaal ook voor mijn Japan Rail Pass omdat de vrouw bij het kantoor zei dat dat absoluut nodig was.

• Hmmbob
Huh, ik sta ineens in een bus naar mijn KLM kist op LAX... That's a first for me....

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:47

Bob Popcorn

Plop!

Onlangs nog wat moois meegemaakt op LAX. Kreeg een kruis op m'n ESTA briefje, dus ik mocht mooi in die fucking lange rij gaan staan :( We hadden 2,5 uur layover dus ik hoopte het nét te halen. Na 2 uur was ik klaar dus doorgerend naar de bagagehal, koffer gepakt, vergeten deze terug op de volgende band te zetten en naar buiten gerend. Naar terminal 2 gerend (want Delta vlucht naar LAS) en daar naar de juiste gate. Hee, juiste gate is een deur naar buiten naar een bus....? Inmiddels nog 15 minuten op de klok voor het sluiten van de gate. Na 10 bijzonder pijnlijke minuten (en ik 20x vragen aan zo'n Amerikaan of ze met niet even met die Porsche Panamera kon brengen die daar stond :+) kwam dat suffe kutbusje in dat lamme Amerikaanse tempo uiteindelijk aansjokken. Terug naar terminal 1, kom ik (dus inclusief koffer die ik was vergeten in te checken) bij een TSA poortje. Alle zooi er door (bomvol scheermesjes, spuitbussen en andere illegale troep) en ik mocht door. Hobbel ik de gate door, nog steeds met het idee dat ik m'n koffer ergens af kan geven en plotsklaps sta ik in het vliegtuig. :+ Heb m'n koffer maar gewoon in een bak gestampt en gedaan alsof m'n neus bloedde :D

Precies met 1 minuut to spare op de klok. Glaasje water gepakt, oordoppies in en even de oogjes dicht met het idee dat ik 40 minutjes laten uit kon stappen in Vegas.... word ik na een uur wakker op dezelfde plek, piloot was er nog niet. :')

Kan niet stoppen met ontploffen!

Verwijderd

Ik ben een ervaren vlieger richting het oosten maar richting het westen ga ik zelden. Hoe werkt overstappen in Amerika? Heb een vlucht gevonden naar Costa Rica voor een habbekrats maar de overstap is in LAX. Ik heb weleens gelezen dat de transit procedure in de VS anders werk. Klopt dit en hoe werkt het dan.

• prijk
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:34:
[...]

Dat is hetzelfde.

En niemand kan 't iets schelen of je die invult idd, (1e) voor- en achternaam is waar 't om gaat.

Dat gezegd hebbende áls je 't invult moet 't wel kloppen natuurlijk.
De misverstanden ontstaan vooral ook doordat een maatschappij als Transavia je bij de boeking vraagt al je voornamen in te vullen. Dat is nergens voor nodig. Als iedere airline nou eens de "eerste voornaam" als vaste term gaat gebruiken, is het voor eens en voor altijd duidelijk (maar dan ontstaan er vast weer problemen met Hendrik-Jan en Hendrik Jan, dat dan weer wel).

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:47

Bob Popcorn

Plop!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:27:
Ik ben een ervaren vlieger richting het oosten maar richting het westen ga ik zelden. Hoe werkt overstappen in Amerika? Heb een vlucht gevonden naar Costa Rica voor een habbekrats maar de overstap is in LAX. Ik heb weleens gelezen dat de transit procedure in de VS anders werk. Klopt dit en hoe werkt het dan.
Zelfs bij een transit moet je het zogenaamde "First Entry" gelul doormaken, dat betekent dat je een ESTA aan moet vragen en na het landen naar een machine wordt geleid. Hier scan je je paspoort en beantwoord je wat vragen waarna je een printje krijgt en je door kan. Anders krijg je een kruis op je printje en mag je alsnog in de lange, lange rij. Hierna kun je je koffer pakken en als je transit zet je hem direct na het pakken op de volgende band. (Protip, doe dit dan ook of lees even mijn verhaal hierboven :p)

Als het kan zou ik direct vliegen, USA en vliegvelden is geen gelukkige combi. :z

Kan niet stoppen met ontploffen!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 01:19:
Huh, ik sta ineens in een bus naar mijn KLM kist op LAX... That's a first for me....
Ja, een gebouwtje met een slurf, dan een pad naar beneden voor de bus....
Echt een vreemde ervaring, vast weer een besparing van KLM ofzo ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:11:
[...]

vast weer een besparing van KLM ofzo ?
Nee, dat wordt in dit geval door het vliegveld bepaald, net zoals je op Schiphol deze zomer ook weer een grotere kans daarop hebt omdat het te druk is om alle vluchten op een normale gate af te handelen.

• Blue-eagle
  • Niet online
Nu heb ik een KLM vlucht geboekt naar Mexico en terug voor in juli. En direct voor zo'n 200 euro upgrades gekocht naar Economy Comfort :) Maar ik zie ook dat plekken zoals Business Class e.a. vaak niet uitverkocht zijn op de dag van de vlucht.

Daarom heb ik dat op die dag weleens gevraagd bij de balie of er nog upgrades te krijgen zijn. En dan komen ze altijd met de volledige meerprijs van +€2000 euro ofzo. Is dat onderhandelbaar? Heeft iemand weleens succes behaald met een bod van "Ik wil d'r wel €200 euro voor betalen"?

KLM verdient dan gewoon iets meer aan de vlucht & houden een erg tevreden klant eraan over :7 Maar ik heb geen flauw idee of ik daarmee een flater sla aan de balie. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk...

Iemand ervaringen of tips? :D

• CyBeR
  • Niet online
Soms krijg je bij OLCI een upgrade offer, en die is dan ook soms weer heel redelijk.

Verder is er afaik nog steeds de mogelijkheid te bieden op een upgrade.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Martijn19
Met Air France heb ik afgelopen december van Premium Economy naar Business geupgrade voor €400 (vlucht Parijs naar Singapore). Vond dat wel redelijk te doen.
Dit was nadat ik in Amsterdam had ingecheckt en het eerste gedeelte van de reis er al op had zitten, toen heb ik bij de gate in Parijs bij de informatiebali gevraagd en was dus nog mogelijk.
KLM weet ik niet maar sommige airlines staan er wel bekend om dat ze niets weggeven (of goedkoop aanbieden).

[ Voor 26% gewijzigd door Martijn19 op 18-05-2018 14:14 ]

• mrsar

mrsar

Zoals @CyBeR hierboven al zegt krijg je soms wel mooie tijdens OLCI al heb ik sinds1 april niet gevlogen (woensdag weer) dus weet niet precies wat je nu krijgt met alle veranderingen binnen FB.

Je kan ook bv op FT kijken,daar hebben ze hele topics over prijzen van upgrades die ze tijdens OLCI kregen,bij de balie op schiphol is de prijs feitelijk de prijs,soms gaan ze lager na eerste bedrag maar meestal niet.

• Blue-eagle
  • Niet online
OLCI = stoel uitzoeken voordat alles volzit? Waar staat het eigenlijk voor? :)

Dit heb ik uiteraard gedaan maar de upgrades naar Business waren nogal prijzig. Die €400 euro zou ik er nog best voor overhebben om lekker plat te kunnen liggen & slapend de vlucht door te komen. Al is Economy Comfort ook wel prettig.

Ik zal op de dag van de vlucht gewoon aan de balie eens gaan onderhandelen. Laat hier wel weten wat daar uitkomt :7

• Saus
  • Niet online
Blue-eagle schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:41:
OLCI = stoel uitzoeken voordat alles volzit? Waar staat het eigenlijk voor? :)
Online Check-in

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-12 11:02
Hmmbob schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 01:19:
Klinkt als onze heenvlucht naar Vegas. Inclusief lame busje op LAX dat @Bob Popcorn ook had. Geen gedoe met ESTA, maar wel drie keer paspoort laten zien en vragen beantwoorden. 8)7 Op de terugweg door Delta geupgrade van LAS naar LAX. Net even bredere stoelen in de regional jet.

[ Voor 8% gewijzigd door zeef op 18-05-2018 15:48 ]

• ErnstH
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:27:
En let op dat je even checkt of je eligible bent voor ESTA, anders heb je (ook voor transit) een visum nodig.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:59

Blokker_1999

Full steam ahead

Martijn19 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 05:28:
Ik heb ook een behoorlijke lange naam en laat op vliegtickets ook altijd mijn 2de en 3de voornaam weg. Hetzelfde bij immigratie/douane formulieren, vaak is er niet eens genoeg ruimte om het in te vullen.

Waar ik het wel volledig invul is bij een visum aanvraag. En ditmaal ook voor mijn Japan Rail Pass omdat de vrouw bij het kantoor zei dat dat absoluut nodig was.
Voor de JR pass ook niet echt nodig. Voor- en achternaam zijn voldoende. Die moeten overeenkomen met je passpoort (dat je moet tonen om aan te tonen dat je toerist bent) en die moet je ook op je JR pass noteren, samen met nationaliteit en passpoort nummer.
Bob Popcorn schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:07:
[...]

Zelfs bij een transit moet je het zogenaamde "First Entry" gelul doormaken, dat betekent dat je een ESTA aan moet vragen en na het landen naar een machine wordt geleid. Hier scan je je paspoort en beantwoord je wat vragen waarna je een printje krijgt en je door kan. Anders krijg je een kruis op je printje en mag je alsnog in de lange, lange rij. Hierna kun je je koffer pakken en als je transit zet je hem direct na het pakken op de volgende band. (Protip, doe dit dan ook of lees even mijn verhaal hierboven :p)

Als het kan zou ik direct vliegen, USA en vliegvelden is geen gelukkige combi. :z
Bij mijn first entry vorig jaar in Chicago heb ik geen machine gezien. Ik kon direct naar een beambte van de immigratie gaan voor mijn first entry waar de wachtrij onbestaande was. Collega kon wel door de automatische entry en heeft er zowat een kwartier langer over gedaan dan ik. Ik had onze bagage ondertussen al van de band toen hij er aan kwam :+ Al hoop ik wel dat ze dit jaar nog de pre-clearance in Zaventem er door krijgen zodat we volgend jaar direct als binnenlandse vlucht kunnen landen in de VS zonder al die rotzooi bij het overstappen daar.

Morgen al weer naar huis :'( Vlieg gelukkig westwaarts met wheels up net na middernacht om na 12 uur vliegen om 7u lokale tijd weer in Brussel te staan. Lekker maffen op het vliegtuig dus. Zal alleen niet zo gezellig zijn als op die minder dan half gevulde 787 bij het heenvliegen. Dat was pas een genot. :'( . Afgelopen dinsdag nog even een paniekmomentje aan de check-in in Busan. Vriendelijke dame was ineens weg met mijn paspoort om iets na te vragen. Wist blijkbaar niet dat ik visum vrij Hong Kong kon binnenkomen voor 90 dagen. Was blij toen ze terug kwam met mijn paspoort en mij gewoon een goede reis wenste alsof er niets aan de hand was.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Fly-guy schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:15:
[...]

Nee, dat wordt in dit geval door het vliegveld bepaald, net zoals je op Schiphol deze zomer ook weer een grotere kans daarop hebt omdat het te druk is om alle vluchten op een normale gate af te handelen.
Laat ze dat bij de kleinere vliegtuigen doen. 300-400 mensen met een bus vervoeren is niet zo'n succes. Dan sta je te wachten op de volgende bus totdat je het vliegtuig mag verlaten.
Pagina: 1 ... 38 ... 259 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2