Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 39 ... 259 Laatste
Acties:

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

prijk schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:48:
[...]
De misverstanden ontstaan vooral ook doordat een maatschappij als Transavia je bij de boeking vraagt al je voornamen in te vullen. Dat is nergens voor nodig. Als iedere airline nou eens de "eerste voornaam" als vaste term gaat gebruiken, is het voor eens en voor altijd duidelijk (maar dan ontstaan er vast weer problemen met Hendrik-Jan en Hendrik Jan, dat dan weer wel).
Ook dat is niet altijd handig, mijn vrouw deelt haar eerste "voornaam" met ongeveer de helft van alle Vietnamese dames (inclusief haar moeder en zus) omdat dat gewoon een traditionele aanduiding is dat je te maken hebt met een persoon van het vrouwelijke geslacht. Tel daarbij op dat haar familienaam in Vietnam ongeveer zo gewoon is als De Vries en De Boer samen hier in Nederland (en die komen ieder afzonderlijk al vaker voor dan de spreekwoordelijke Jansen) en de combinatie van eerste voornaam en familienaam is [understatement]niet echt uniek[/understatement].

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
GlowMouse schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 18:21:
[...]

Laat ze dat bij de kleinere vliegtuigen doen. 300-400 mensen met een bus vervoeren is niet zo'n succes. Dan sta je te wachten op de volgende bus totdat je het vliegtuig mag verlaten.
Is niet altijd mogelijk. Op Schiphol kun je bijvoorbeeld de intercontinentale vluchten alleen op de g/f/e en een gedeelte van de d pier aan laten komen. Veel van die plekken zijn al bezet door airlines met specifieke afspraken (als je 1 of 2 vluchten per dag hebt, kun je makkelijker een vaste gate regelen dan een carrier met 100 vluchten).
Zo houd je niet heel veel gates over en als de relevante vlucht in een piektijd weggaat of binnenkomt, is het soms niet anders dan dat die wel op een remote stand moet.

Zeker een airline zoals KLM, met veel vluchten op Schiphol is het ook niet handig aangezien je, naast het gezeur met bussen, ook nog eens extra afhandelingsplekken hebt zodat je extra personeel moet hebben.

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Freee!! schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 18:51:
[...]

Ook dat is niet altijd handig, mijn vrouw deelt haar eerste "voornaam" met ongeveer de helft van alle Vietnamese dames (inclusief haar moeder en zus) omdat dat gewoon een traditionele aanduiding is dat je te maken hebt met een persoon van het vrouwelijke geslacht. Tel daarbij op dat haar familienaam in Vietnam ongeveer zo gewoon is als De Vries en De Boer samen hier in Nederland (en die komen ieder afzonderlijk al vaker voor dan de spreekwoordelijke Jansen) en de combinatie van eerste voornaam en familienaam is [understatement]niet echt uniek[/understatement].
Maar het gaat dan ook helemaal niet om uniciteit van de naam. Het gaat om de combinatie van de opgegeven naam bij boeking en de naam in het reisdocument (dat wel uniek is). Die moeten hetzelfde zijn.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb een boeking bij Delta, voor vier personen. Nu moet ik mogelijk wat eerder terug, vlucht wijzigen is duurder dan een nieuwe boeken of een enkeltje award ticket. Als een van de vier personen bij de return leg, een no show is, mogen de andere drie wel mee? Voor de duidelijkheid, alle vier gebruiken de inbound leg.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:55
Bartjeee schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:13:
Heb een boeking bij Delta, voor vier personen. Nu moet ik mogelijk wat eerder terug, vlucht wijzigen is duurder dan een nieuwe boeken of een enkeltje award ticket. Als een van de vier personen bij de return leg, een no show is, mogen de andere drie wel mee? Voor de duidelijkheid, alle vier gebruiken de inbound leg.
Ja, dat is geen probleem. Zo hebben wij het een paar jaar geleden ook gedaan toen mijn moeder geen geldig US paspoort meer had. Wij hebben toen gewoon inbound en outbound gedaan en zij heeft een ander ticket gekocht.

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:41

Grouchy

meep meep

Zoals oohh al zei; Is geen probleem,
Het enigste dat kan gebeuren is als jij toevallig vanwege je Medallion status gratis C+/EER ofzo stoelen of extra baggage hebt gekregen voor jezelf en je reisgenoten op dezelfde PNR, ze dit soms terug gaan draaien.

Zou zeker ook eventuele schedule changes in de gaten houden; >1 uur of je MCT is opeens niet meer legaal en je hebt meer mogelijkheden.

[ Voor 26% gewijzigd door Grouchy op 19-05-2018 03:43 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
Bob Popcorn schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:07:
[...]

Hierna kun je je koffer pakken en als je transit zet je hem direct na het pakken op de volgende band. (Protip, doe dit dan ook of lees even mijn verhaal hierboven :p)

Als het kan zou ik direct vliegen, USA en vliegvelden is geen gelukkige combi. :z
Ik weet niet het zit met vliegen vanaf NL naar CR, maar andersom (SJO-ATL-AMS) met Delta en KLM vereiste niet dat ik baggage opnieuw moest inchecken. Wel het ESTA geouwehoer overigens.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:28

Bob Popcorn

Plop!

Xandrios schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:47:
[...]

Ik weet niet het zit met vliegen vanaf NL naar CR, maar andersom (SJO-ATL-AMS) met Delta en KLM vereiste niet dat ik baggage opnieuw moest inchecken. Wel het ESTA geouwehoer overigens.
Niet inchecken maar wel van de band pakken en op een andere band zetten :) doen ze zodat achtergebleven bagage geen bommen kan bevatten ofzo.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:36:
[...]

Niet inchecken maar wel van de band pakken en op een andere band zetten :) doen ze zodat achtergebleven bagage geen bommen kan bevatten ofzo.
Nee dat doen ze zodat je door de douane kunt met je bagage.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Xandrios
Bob Popcorn schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:36:
[...]

Ok, maar de andere kant op (SJO-ATL-AMS) is dat dus niet nodig. Bagage wordt gewoon doorgechecked :)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:12:
[...]

Ok, maar de andere kant op (SJO-ATL-AMS) is dat dus niet nodig. Bagage wordt gewoon doorgechecked :)
Apart, op SJO is er geen preclearance, en SJO-ATL-AMS is ongeschikt voor progressive clearance.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Over I-T-I baggage in de USA: Da's niet altijd mogelijk.
Niet alle airlines en luchthavens (ATL IAH, MIA en DFW bijvoorbeeld wel) in de USA doen er aan mee. Doen ze er aan mee dan wordt je bagage getagt met een paars/rood label (Delta/American Airlines). Je baggage kan in de USA op de band verschijnen maar je hoeft hem er niet af te pakken, een agent zal dat doen.

Afbeeldingslocatie: http://mblogthumb3.phinf.naver.net/MjAxNzA0MTBfMTI0/MDAxNDkxODI1ODE0OTQ1.1lMmxjWnmVdO5hlgb6qXAjx7IJumGGq2jpY8TxYb9Hog.XlhKpTPEJtCuhhBIn1CRSc7OOu7yB0-28b71heAymn4g.JPEG.dlfauddl/DSC_4932.jpg?type=w800

[ Voor 31% gewijzigd door Grouchy op 19-05-2018 16:09 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Xandrios
That's it! Werkt ideaal, in ieder geval in ATL 8)

• PolarBear
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:07:
[...]

Zelfs bij een transit moet je het zogenaamde "First Entry" gelul doormaken, dat betekent dat je een ESTA aan moet vragen en na het landen naar een machine wordt geleid. Hier scan je je paspoort en beantwoord je wat vragen waarna je een printje krijgt en je door kan. Anders krijg je een kruis op je printje en mag je alsnog in de lange, lange rij. Hierna kun je je koffer pakken en als je transit zet je hem direct na het pakken op de volgende band. (Protip, doe dit dan ook of lees even mijn verhaal hierboven :p)

Als het kan zou ik direct vliegen, USA en vliegvelden is geen gelukkige combi. :z
Och het valt reuze mee de laatste tijd, sinds er self service kiosks zijn heb ik eigenlijk nooit langer dan een half uur van vliegtuig naar bagage gedaan (en sta je eigenlijk altijd te wachten bij de bagageband), Maar goed YMMV.
oohh schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:26:
[...]

Ja, dat is geen probleem. Zo hebben wij het een paar jaar geleden ook gedaan toen mijn moeder geen geldig US paspoort meer had. Wij hebben toen gewoon inbound en outbound gedaan en zij heeft een ander ticket gekocht.
Kan wel een probleem zijn. Advies zou moeten zijn Fare Rules lezen. Daar staat precies in wat wel en niet mag.

[ Voor 19% gewijzigd door PolarBear op 21-05-2018 16:19 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-12 22:11
CyBeR schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:05:
Soms krijg je bij OLCI een upgrade offer, en die is dan ook soms weer heel redelijk.
Vandaag voor 9 euro (AMS - PRG) Business Class met KLM
Ik had al Economy Comfort en kreeg deze aanbieding.

[ Voor 9% gewijzigd door Uberprutser op 22-05-2018 14:40 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• GlowMouse
  • Niet online
Ballebek schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:36:
[...]

Dat voelt een beetje goedkoop aan. Voor dat bedrag kunnen ze het beter weggeven.

• Uberprutser
GlowMouse schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:51:
[...]

Dat voelt een beetje goedkoop aan. Voor dat bedrag kunnen ze het beter weggeven.
Qua XP en miles wordt je er niet wijzer van helaas.

Stond er ook van te kijken, meestal is het ergens tussen de 35 en 70 euro voor korte vluchten.
Alleen World Business Class heb ik nooit onder de 350 euro aangeboden gekregen (mag expensen tot 450 als ik een upgrade aangeboden krijg voor lange vluchten).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• PolarBear
  • Niet online
Ballebek schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:16:
[...]

Qua XP en miles wordt je er niet wijzer van helaas.
Krijg je bij KLM geen punten adhv de uiteindelijke situatie na de upgrade?

• Uberprutser
PolarBear schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:17:
[...]

Krijg je bij KLM geen punten adhv de uiteindelijke situatie na de upgrade?
Nope, staat in de voorwaarden.
Echter, de voorwaarden lijken niet ge-update na het veranderen van Flying Blue, alleen miles worden genoemd en niet XP.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-12 16:08

mrsar

waar een sar is,is een wodka

al weet ik al uit ervaring dat je geen extra xp krijgt

Edit dag later.
Jammer de delta A350 is stuk, nu in delta one in een A330 beetje teleurgesteld maar ja, fwp :p

[ Voor 51% gewijzigd door mrsar op 23-05-2018 08:48 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Uberprutser
mrsar schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:47:
al weet ik al uit ervaring dat je geen extra xp krijgt
Ik kan natuurlijk lekker gaan zuigen over voorwaarden e.d. waar ze zelf ook altijd naar verwijzen. ;)

Overigens nu had ik een upgrade voor 55 euro tijdens checkin. Doen we dus lekker niet.

• ChiLLeR
  • Laatst online: 29-12 14:14
Ik ben ook een regelmatige vlieger, voornamelijk Midden-Oosten, Noord-Amerika. Vorige week Business upgrade aangeboden gekregen vanaf Sao Paulo-> Amsterdam voor €400,-. Niet gedaan want vond de comfort al opzich prima en €400 toch nog best flink geld. Alhoewel het wel een lange zit is, als ik volgende dag naar de zaak had gemoeten dan had ik het wel gedaan maar nu was ik toch vrij 's middags.

Gebruikt iemand Jet It Up? Ik gebruik het icm TripIt, dat gebruik ik voor al mijn reis boekingen, echt ideaal.
(for de stats nerds) :P
Afbeeldingslocatie: https://www.jetitup.com/MyStats/Banner/?name=chiller&lang=en

[ Voor 30% gewijzigd door ChiLLeR op 23-05-2018 17:05 ]

>> Signature?

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:53
Nooit van gehoord maar ik vind 'm leuk, ik gooi hem in de topicstart :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bartjeee schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:13:
Online via Delta.com was het lastig, en wat mogelijk was liep richting €1000,-. In dat geval was een nieuw ticket boeken net zo duur (betreft AMS-DTW-LAS en SEA-AMS in Delta Comfort), nu gewijzigd in (AMS-DTW-LAS en PDX-AMS). Telefonisch besproken €150,- wijzigingskosten plus €44,- tariefklasse verschil. Valt me ernstig mee.

Kortom absoluut bellen in deze gevallen.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-12 23:01

Tourniquet

Hiya, fellas!

ChiLLeR schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:03:

Gebruikt iemand Jet It Up? Ik gebruik het icm TripIt, dat gebruik ik voor al mijn reis boekingen, echt ideaal.
(for de stats nerds) :P
[afbeelding]
Ziet er goed uit, ik gebruik al tijden https://my.flightradar24.com/ (voorheen FlightDiary).

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ballebek schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:59:
[...]

Ik kan natuurlijk lekker gaan zuigen over voorwaarden e.d. waar ze zelf ook altijd naar verwijzen. ;)

Overigens nu had ik een upgrade voor 55 euro tijdens checkin. Doen we dus lekker niet.
Zal ik met je meedoen. Ik kreeg gister een gratis upgrade naar business van AMS maar VLC :+

No signature required.

• Hmmbob
  • Laatst online: 14:54
Met KLM? Een gratis upgrade? De wonderen zijn de wereld nog niet uit! :+

Sometimes you need to plan for coincidence

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hmmbob schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:22:
Met KLM? Een gratis upgrade? De wonderen zijn de wereld nog niet uit! :+
Ja met KLM. Ik was ook verbaast. Ik had er ook geen melding van gekregen. Liep heel hard business voorbij, tot ik doorhad dat mijn stoel toch in business class stond...

No signature required.

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

Net retourtje SFO geboekt met een terug reis via BOS. Is op de heen weg de EC al helemaal bezet van KL terwijl ik via de telefoon boekte en ze zei dat er nog plek was :/ Terug weg gelukkig met delta en direct maar even omgezet naar One om t goed te maken :D

Is het vaker zo dat de EC volledig weg is terwijl je boekt of blocken ze gewoon alles? Waren 6 stoelen vrij.

[ Voor 17% gewijzigd door exeliser op 23-05-2018 21:42 ]

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

• Grouchy

Grouchy

meep meep

In het verleden blockte AF regelmatig EC, vooral de bulkhead row. Zo te horen doen ze dat nog steeds.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat is het idee daarachter dan?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Hmmbob
Ja, heb heel vaak dat je voor je vlucht vrijwel geen keuze hebt in plekken, en dat bij de check in het vliegtuig leeg lijkt te zijn....

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Borromini schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:43:
Wat is het idee daarachter dan?
Hmmbob schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:01:
Ja, heb heel vaak dat je voor je vlucht vrijwel geen keuze hebt in plekken, en dat bij de check in het vliegtuig leeg lijkt te zijn....
Verschillende antwoorden gehoord van FB platinums, die ze proberen te boeken, de rest heeft zoiezo minder kans:

Ze proberen deze stoelen zo lang mogelijk vrij te houden voor gezinnen (met baby, bassinet seats). Echter vanaf ongeveer een dag of zeven voor de vlucht is het niet zo waarschijnlijk meer dat deze nog geboekt worden door gezinnen en mogen ze de stoelen ook aan hun FB Plats klanten toekennen. Soms kan het pas 24 uur van te voren.

Ook uitleg gehad dat als uitzondering voor Platinum leden deze stoelen voorwaardelijk geselecteerd kunnen worden. Dat kan alleen maar als het Platinum lid belt en is dus voorwaardelijk. Als er dus toch nog een familie met kinderen komt dan zul je verplaatst worden.
Dan op de dag v/d vlucht worden ze uiteindelijk bezet door een aantal vakantie vliegers die verbaast waren over de plek die ze toegewezen kregen :+

[ Voor 25% gewijzigd door Grouchy op 23-05-2018 23:31 ]

• ChiLLeR
  • Laatst online: 29-12 14:14
Hmm, dat vroeg ik mij ook altijd al af! Ik vermoedde altijd al dat ze geblocked werden en dat is dus ook zo. Handig om te weten.

>> Signature?

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-12 16:56
Ballebek schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:36:
[...]

Waar krijgen jullie de aanbieding tot business class? Bij de check-in balie, of wanneer je het vliegtuig instapt?

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-12 10:24

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

mag een dergelijk scheermes mee in handbagage?
https://www.mannenzaak.nl...ygQL-haWSgxhoCqecQAvD_BwE

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-12 10:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je het mesje eruit haalt misschien. En dan moet je het nog uitleggen denk ik.

Signatures zijn voor boomers.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-12 10:24

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wat mag dan wel w.b. scheren?
Van die gilette wegwerp dingen?

• Hmmbob
Met mijn gilette fusion mesjes nooit problemen gehad.
Waarom gooi je ze niet in je check-in?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Omdat hij alleen met handbagage reist waarschijnlijk.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• GlowMouse
  • Niet online
https://www.klm.com/trave...tricted_article/index.htm
open scheermessen (behalve veiligheids- of wegwerpscheermessen waarbij de mesjes in een houder zitten)
https://www.tui.nl/klantenservice/?faqnodeid=13394
Open scheermessen (met uitzondering van veiligheids of wegwerpscheerapparaten waarbij de mesjes in een houder zitten)
Vreemd genoeg wijken de regels tussen KLM en Tiu wel af op het punt van normale messen. Bij Tiu mag je een mes meenemen zolang het blad minder dan 6 cm lang is.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-12 23:14
Het zijn sowieso niet de luchtvaartmaatschappijen zelf die hier regels voor hebben en dit handhaven, je kunt dus beter kijken op de site van de luchthaven(s) in kwestie als je zulke vragen hebt.

• CyBeR
  • Niet online
De houder wel, de mesjes niet. Je mag wel een cartridge razor mee nemen. (Dwz de gilette mach 3, fusion, dat soort dingen.)

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:10
CyBeR schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:50:
[...]

De houder wel, de mesjes niet. Je mag wel een cartridge razor mee nemen. (Dwz de gilette mach 3, fusion, dat soort dingen.)
Hier eigenlijk nooit over na gedacht. Ik heb zelf mijn scheermes (wel een gilette geval) altijd in mijn toilettas bij ryanair ect.. Deze zit bij mijn handbagage en heb hier nooit problemen mee gehad.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:50
Gewone scheermesjes zullen ze misschien alleen bij stiptheidsacties moeilijk om doen. Zelf nooit last van gehad overigens. Ik heb de houder dan ook wel los en de mesjes in plastic houder.

• CyBeR
  • Niet online
IMO als je een double-edge in de houder hebt zitten dan gaan ze dat ws niet eens opmerken op de scanner.

Verwijderd

Als het goed is worden de bladen ingenomen als ze gezien zijn voor de xray kijker. Enige wat toegestaan is zijn veiligheids scheermessen..gilet etc
Ook niet toegestaan, die uitklapbare scheermessen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe kan het nou toch zo zijn dat men op Schiphol 40 minuten nodig heeft om koffers uit een kist te halen :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SUGYCegJSGBC6YJZbX0UsFWf/thumb.png

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
40 minuten vind ik nog wel meevallen, heb ook wel eens 1.5 uur moeten wachten voor er eindelijk eens wat op de band verscheen.

Virussen? Scan ze hier!

• Xandrios
Schiphol zuigt op het gebied van bagage. In mijn ervaring is het ook voornamelijk de KLM handler (KL, HV, AZ, AF, etc) die er lang over doet. Aviapartner die de *A tassen doet is vaak sneller (maar nog steeds niet snel).

Dit in contrast met wat andere airlines doen tegenwoordig:

Alaska:
Our 20 minute baggage guarantee
We know that instead of waiting at baggage claim you'd rather be out enjoying your destination, or settling in back at home. That's why we are committed to getting you on your way faster, and we've been making that commitment for years.

Since 2010 we have put a guarantee behind our baggage delivery. If your bags are not at baggage claim within 20 minutes of your plane’s arrival at the gate, we’ll offer you a $25 discount code for use on a future Alaska Airlines flight, or 2,500 Alaska Airlines Mileage Plan™ bonus miles.
Delta:
BAGS ON TIME

We're committed to providing you with reliable and on-time baggage service every time you fly. That's why we're backing your bags with a guarantee: if your checked bag doesn't arrive at the carousel in 20 minutes or less after any domestic flight, you are eligible to receive 2,500 bonus miles.

[ Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 25-05-2018 08:03 ]

Verwijderd

Schiphol snapt niet dat je even een paar medewerkers koffers van de band moet laten halen als deze vol is. Nu stopt gewoon het hele systeem, heb zo weleens 30 minuten moeten wachten terwijl ik mijn tas al zag aankomen. Zat een vlucht uit Afrika voor op de band en het duurder echt heel lang voor die mensen bij de band waren.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:06:
Schiphol snapt niet dat je even een paar medewerkers koffers van de band moet laten halen als deze vol is. Nu stopt gewoon het hele systeem, heb zo weleens 30 minuten moeten wachten terwijl ik mijn tas al zag aankomen. Zat een vlucht uit Afrika voor op de band en het duurder echt heel lang voor die mensen bij de band waren.
Ik had er dan zelf een aantal naast de band neergezet.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Nu we toch bezig zijn: Het SP concept daarzo in AMS snappen ze ook niet echt...iets met als eerste op de band??

Datapunten: 4 aankomsten in April-Mei.

[ Voor 15% gewijzigd door Grouchy op 25-05-2018 08:37 ]

• Hmmbob
Ja, ik heb eerder ook al eens geschreven dat mijn “priority” koffers regelmatig als een van de laatsten op de band lagen....

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:48
Xandrios schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:01:
Schiphol zuigt op het gebied van bagage. In mijn ervaring is het ook voornamelijk de KLM handler (KL, HV, AZ, AF, etc) die er lang over doet. Aviapartner die de *A tassen doet is vaak sneller (maar nog steeds niet snel).
Dat idee heb ik ook ja. KLM kan echt enorm lang duren, meer dan 45 min na aankomst bij de gate is niet eens een uitzondering. Met BA (ook Aviapartner geloof ik?) is het ook niet snel, maar in ieder geval altijd redelijk en een stuk sneller dan KLM.

Terwijl BA vaste plekken heeft aan het einde van de D pier, veel verder van de bagagehal gaat volgens mij niet lukken.

• oohh
  • Laatst online: 22:55
LordSinclair schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:13:
[...]

Ik had er dan zelf een aantal naast de band neergezet.
Dat zou ik ook doen. Vanochtend bij de security check maar alle lege bakken van de band gehaald en opgeruimd (stuk of 10), omdat het anders nog langer duurde voordat mn spullen door de x-ray waren.

• upclocker
  • Laatst online: 23:48
Vergeet niet dat de afhandelaren ook onderdeel zijn van de race to the bottom. Het kan sowieso wel sneller met meer personeel, maar dat kost geld.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:09
Koffers zijn echt een ellende, maar een buggy helemaal. Op de meeste vliegvelden krijgen wij onze buggy gewoon bij de aankomst gate, maar op Schiphol mag je je kind helemaal naar de bagageband dragen, om daar vervolgens inderdaad anderhalf uur te wachten bij de odd-size. Wat een verschrikking! En dat is dan de nummer 5 - beste vliegveld in Europa volgens Skytrax.

Lekker!

• PWM
  • Niet online
Denk dat Ryanair Google Translate heeft gebruikt :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fnM8Q8DvYavDSyQQ1pjSdQpZ/thumb.png

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-12 23:37
Op de 4x dat ik heb gevlogen met zo'n mesje. Nooit een probleem gehad. Zelfs 1x een extra blade meegenomen los in mijn toiletzak. Terwijl er ook nog een blade in de krabber zat. Verder geen houder ofzo rond de krabber. Gewoon los.

Zou itt wat anderen hier beweren net zo'n apart mesje meer verdacht vinden dan zo'n krabber, waar je op de scanner toch niet kan zien of er een mesje in zit of niet.

[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 25-05-2018 11:42 ]

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:09
Napsju schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:54:
Koffers zijn echt een ellende, maar een buggy helemaal. Op de meeste vliegvelden krijgen wij onze buggy gewoon bij de aankomst gate, maar op Schiphol mag je je kind helemaal naar de bagageband dragen, om daar vervolgens inderdaad anderhalf uur te wachten bij de odd-size. Wat een verschrikking! En dat is dan de nummer 5 - beste vliegveld in Europa volgens Skytrax.
Dat vind ik erg vreemd, want bij elke sluis heeft schiphol een soort van buggy stop waar je de buggy's kan ophalen. Zo werkt het wel bij KLM vluchten iig. Vorige jaar zelf nog aan der lijve ondervonden. Dan wacht je net na de sluis op de buggy's uit het ruim.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
iRobert schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:55:
[...]

Dat vind ik erg vreemd, want bij elke sluis heeft schiphol een soort van buggy stop waar je de buggy's kan ophalen. Zo werkt het wel bij KLM vluchten iig. Vorige jaar zelf nog aan der lijve ondervonden. Dan wacht je net na de sluis op de buggy's uit het ruim.
Inderdaad, en de meeste airlines zullen de buggys daar wel neerleggen (uiteraard zijn er uitzonderingen).
Ben je echter ongeduldig (het kan wel even duren, er zijn maar X mensen om de buggys te brengen en de containers uit te laden) en loop je door, dan zullen de buggys die na het doorlopen alsnog gebracht worden, weer opgehaald moeten worden om op de bagageband gelost te worden.
En dat duurt helemaal lang uiteraard.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:09
iRobert schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:55:
[...]

In ieder geval niet bij TAP en ook niet bij Xiamen in AMS. Uiteraard meermaals navraag gedaan bij het grondpersoneel.

Lekker!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:35
PWM schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:23:
Denk dat Ryanair Google Translate heeft gebruikt :p

[afbeelding]
Je weet toch dat je altijd eerst je bestanden moet "besparen" voordat je het programma afsluit? :+

• Saus
  • Niet online
Eergisteren was er een discussie gaande over het blocken van EC en Business class seats. Ik kan me nog herinneren toen ik vorig jaar mee probeerde te doen aan de veiling voor een business seat uit de US dat er hier (in het andere topic) werd gezegd dat dat zinloos was omdat alles vol geboekt was.

Heb net even gezocht, het was @Grouchy die aangaf op Expert flyer dat te kunnen zien. Als ik zo vrij mag zijn, (of iemand anders met een account daar), zijn onderstaande vluchten al volledig uitverkocht? Of moet ik het in de gaten houden (of heeft onze agent dermate goedkope tickets geboekt dat ik nooit kan upgraden):

2018-06-22 DL144 SEA-AMS 17:41 12:45 DAL B763
2018-06-17 DL57 AMS-SLC 10:20 13:02 DAL B763

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Saus schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:11:
Eergisteren was er een discussie gaande over het blocken van EC en Business class seats. Ik kan me nog herinneren toen ik vorig jaar mee probeerde te doen aan de veiling voor een business seat uit de US dat er hier (in het andere topic) werd gezegd dat dat zinloos was omdat alles vol geboekt was.

Heb net even gezocht, het was @Grouchy die aangaf op Expert flyer dat te kunnen zien. Als ik zo vrij mag zijn, (of iemand anders met een account daar), zijn onderstaande vluchten al volledig uitverkocht? Of moet ik het in de gaten houden (of heeft onze agent dermate goedkope tickets geboekt dat ik nooit kan upgraden):

2018-06-22 DL144 SEA-AMS 17:41 12:45 DAL B763
2018-06-17 DL57 AMS-SLC 10:20 13:02 DAL B763
DL 57 J5 C5 D4 I4 Z0 W0 Y9 B9 M9 H9 Q9 K9 L6 U6 T0 X0 V0 E9
DL 144 J9 C9 D9 I7 Z0 W8 Y9 B9 M9 H9 Q9 K9 L9 U9 T9 X0 V0 E9

In de paar weken naar 17/22 Juni kan er natuurlijk een hoop veranderen.
Neem maar aan dat je geen SkyMiles of GUC's hebt en/of niet van te voren wil upgraden maar alleen voor een DoD upgrade met FB miles wilt gaan.
Hou er wel rekening mee dat er alleen vanuit AMS een KLM DoD programma bestaat voor DL operated vluchten.
Hier is een indicatie per fare klasse van wat de verwachten qua prijzen:
Afbeeldingslocatie: https://cimg0.ibsrv.net/gimg/www.flyertalk.com-vbulletin/450x600/80-picture_php_pictureid_14669_3d88bd54debf422d153a65a2ec62a3de65abe9e8.jpg

en dan nog 25000 Skymiles, status benodigde FB miles tegenwoordig weet ik zo niet

• GlowMouse
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met vertraagde bagage? Ik weet met welke vlucht het nu meegaat. Kan ik gewoon naar de carrousel (is voor mij toegankelijk hier)? De airline zegt van niet en dat ze het opsturen, maar dat zal enkele dagen duren. Als er een kans is dat het gewoon op de carrousel ligt, ga ik wel even kijken.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De paar keren dat mijn bagage niet op de vlucht zat werd het altijd toegestuurd naar mijn huis of hotel. Soms met de vlucht een paar uur na de mijne, soms de dag erna. Zelden langer, hoewel ik er één keer 3 dagen op heb moeten wachten (was gelukkig thuis, niet in hotel, dus was iets minder vervelend).

Virussen? Scan ze hier!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Ligt een beetje aan de airline en luchthaven. Hoe kleiner hoe beter. Het helpt ook als je weet waar de plaatselijke baggage(-claim) representive/kantoor zit. Net voor de vlucht aankomt ga je er dan met je papieren langs en vaak heb je binnen 20 minuten na aankomst van die vlucht je baggage.
Op de echt kleine regionale luchthavens waar toch niks gebeurt, u weet wel die van het caliber 'de helft hierzo laat gewoon de autosleutels in het contact laten zitten' zoals bijvoorbeeld GFK of FAR, daar laat ik hem gewoon op de band liggen en haal hem tijdens een (lunch)pauze wel op.

Verwijderd

upclocker schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:30:
Vergeet niet dat de afhandelaren ook onderdeel zijn van de race to the bottom. Het kan sowieso wel sneller met meer personeel, maar dat kost geld.
Volgens heeft het niets te maken met geld, maar met de theoretische benadering die je overal in Nederland terug ziet. Er wordt gemanaged vanachter het bureau en in de rapporten zal het best allemaal prima scoren, maar niemand komt meer op het idee om daadwerkelijk eens in de bagagehal te gaan kijken wat er in de praktijk nu echt gebeurt. Dat heeft namelijk geen zin, want wat je ziet gebeuren is een gevoelskwestie die niet in een rapport te gieten is met SMART-doelstellingen.

Om dezelfde reden loopt de centrale beveiliging ook vast. Dan wordt er gewezen naar een capaciteitsprobleem, maar als je in de rij staat dan zie je dat er voldoende capaciteit is maar dat er vertraging optreedt doordat passagiers niet weten wat te moeten doen.

• GlowMouse
  • Niet online
Het is formaatje Schiphol :P Ik ga het gewoon proberen en zal wel een update plaatsen.

• upclocker
  • Laatst online: 23:48
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:42:
[...]

Volgens heeft het niets te maken met geld, maar met de theoretische benadering die je overal in Nederland terug ziet. Er wordt gemanaged vanachter het bureau en in de rapporten zal het best allemaal prima scoren, maar niemand komt meer op het idee om daadwerkelijk eens in de bagagehal te gaan kijken wat er in de praktijk nu echt gebeurt. Dat heeft namelijk geen zin, want wat je ziet gebeuren is een gevoelskwestie die niet in een rapport te gieten is met SMART-doelstellingen.

Om dezelfde reden loopt de centrale beveiliging ook vast. Dan wordt er gewezen naar een capaciteitsprobleem, maar als je in de rij staat dan zie je dat er voldoende capaciteit is maar dat er vertraging optreedt doordat passagiers niet weten wat te moeten doen.
Nou het heeft wel een beetje met geld te maken, maar wat jij zegt klopt ook hoor. Het ging om de tijd dat het kost voordat de bagage op de band ligt. Bij het bedrijf waar ik zit doen we de meeste B737's met twee medewerkers en een voorman en daarnaast komt er iemand uit de kelder de bagage van het platform ophalen.

Als je het met zo weinig mensen doet moet je eerst de achterkant lossen en daarna de voorkant. Ondertussen rijdt de bagagerijder uit de kelder al wel een lading koffers naar de kelder alvast, maar soms ook pas als alle koffers, voor en achter zijn gelost.

Als je nou twee keer zoveel medewerkers zou hebben, kan dit ook twee keer zo snel eigenlijk. Dan los je voor en achter tegelijk en rijden er twee bagage rijders de koffers naar de kelder. Dan kan je binnen een kwartier a twintig minuten alles wel gelost hebben, als het niet sneller is, met een goed team. Echter is dit voor de afhandelaar niet heel erg kosten effectief als de draaitijd hetzelfde blijft.

Of de buggies naar de gate moeten verschilt per maatschappij. Maar ook dat kost weer 5 minuten, wat op een korte draaitijd aardig wat uit kan maken. Rolstoelen worden altijd wel naar boven gebracht.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het heeft alles met geld te maken eigenlijk.
Europa wil concurrentie, dus er moet gedongen worden om contracten voor afhandeling, maar in de praktijk neemt de nieuwe afhandelaar het personeel van de vorige over, en dat is een uitgelezen kans om geld te besparen - lees: slechtere arbeidsvoorwaarden aan te bieden.

De airlines dienen zelf ook op hun uitgaven te kijken dus zij willen ook niks betalen. In plaats van dat alle bagage snel op de band ligt hebben zij afspraken voor hun first/business-klanten zodat die hun bagage eerst krijgen - dat zijn de reizigers die het meest opbrengen, het mondigst zijn en de beste connecties (relaties, niet aansluitingen ;) ) hebben. Zo hoeven ze niet veel (extra) uit te geven maar kunnen ze de vermogende klanten toch nog extra service bieden.

Ook dat is de 'prijs' die je betaalt om voor een appel en een ei te kunnen vliegen. Maar zover denken mensen niet na.

• GlowMouse
  • Niet online
GlowMouse schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:43:
Het is formaatje Schiphol :P Ik ga het gewoon proberen en zal wel een update plaatsen.
Via de airline wist ik met welke vlucht mijn koffer mee zou komen. Hij kwam gewoon op de band :)

• Saus
  • Niet online
Grouchy schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:48:
[...]

DL 57 J5 C5 D4 I4 Z0 W0 Y9 B9 M9 H9 Q9 K9 L6 U6 T0 X0 V0 E9
DL 144 J9 C9 D9 I7 Z0 W8 Y9 B9 M9 H9 Q9 K9 L9 U9 T9 X0 V0 E9

In de paar weken naar 17/22 Juni kan er natuurlijk een hoop veranderen.
Neem maar aan dat je geen SkyMiles of GUC's hebt en/of niet van te voren wil upgraden maar alleen voor een DoD upgrade met FB miles wilt gaan.
Hou er wel rekening mee dat er alleen vanuit AMS een KLM DoD programma bestaat voor DL operated vluchten.
Hier is een indicatie per fare klasse van wat de verwachten qua prijzen:
[afbeelding]

en dan nog 25000 Skymiles, status benodigde FB miles tegenwoordig weet ik zo niet
Ok super bedankt, het was ff zoeken maar Comfort+ is klasse W bij Delta, dus op de heenweg niets meer maar terug nog 8 stoelen. Dat is t beste, brak aankomen is niet zo erg maar brak thuiskomen vind ik minder (zeker in t weekend). Het enige wat ik nergens lijk te kunnen vinden is de klasse waarin mijn ticket is gekocht.

Moest ook even denken maar ik denk dat DoD Day of Departure is? Nou t liefst upgrade ik vandaag nog, maar omdat ik de optie nergens zie gok ik dat t niet zal gaan tot ze vrij worden gegeven voor lagere klasses?

Heb geen SkyMiles (GUC's kwam ik niet uit). Liefst upgrade ik trouwens gewoon cash, dat is nog te expensen.

Sowieso thanks!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zou es bellen als je kan, Delta heeft een tijdje terug zijn boekingssysteem voor Delta Comfort omgegooid. Dan was het ook niet meer te zien online waar je ze vroeger gewoon online kon bijboeken enzo...

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Saus schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:25:
[...]

Ok super bedankt, het was ff zoeken maar Comfort+ is klasse W bij Delta, dus op de heenweg niets meer maar terug nog 8 stoelen. Dat is t beste, brak aankomen is niet zo erg maar brak thuiskomen vind ik minder (zeker in t weekend). Het enige wat ik nergens lijk te kunnen vinden is de klasse waarin mijn ticket is gekocht.

Moest ook even denken maar ik denk dat DoD Day of Departure is? Nou t liefst upgrade ik vandaag nog, maar omdat ik de optie nergens zie gok ik dat t niet zal gaan tot ze vrij worden gegeven voor lagere klasses?

Heb geen SkyMiles (GUC's kwam ik niet uit). Liefst upgrade ik trouwens gewoon cash, dat is nog te expensen.

Sowieso thanks!
Als je meteen wil upgraden/een pref. seat ofzo wil boeken dan kan dat normaal bij de airline, Delta in je geval. Gewoon Delta bellen (of het proberen via Delta.com). Die weten wat je fare klasse is & zullen je een prijs geven, het is alleen de vraag of je de prijs acceptabel vindt.
De fare klasse kan je ook gewoon vinden op Delta (My trips->trip details en dan onder flight information (of op view receipt klikken)

Geloof dat voor DL57 je vliegt met dit type:
https://www.delta.com/con.../boeing-767-300-76z2.html

Expertflyer geeft aan dat 21B nog vrij is (een EER (emergency exit row) aisle seat), misschien is dat iets voor je bij gebrek aan C+ availability op die vlucht.

GUC is trouwens Global upgrade certificaat en DoD is idd Day of Departure.

• Saus
  • Niet online
Grouchy schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:07:
[...]
Expertflyer geeft aan dat 21B nog vrij is (een EER (emergency exit row) aisle seat), misschien is dat iets voor je bij gebrek aan C+ availability op die vlucht.
De KLM mevrouw die opnam namens Delta kon werkelijk niets voor me doen. Er waren volgens haar geen stoelen vrij voor mij om naar te upgraden ('hele vliegtuig zit vol meneer').

Online wel gevonden dat t fare classes T & T zijn. En idd, een korte leg op de terugweg is U en kan ik upgraden naar Comfort+.

Maar die exitrows zijn gouden tips. Weet niet hoe ik dat zelf heb kunnen missen (nouja, ik ben KLM gewend en als ik een stoel gratis kan selecteren zal t wel niet veel speciaal zijn). Heb nu alle 4 m'n legs veranderd naar aisle-exit-rows. Dat is t enige wat me boeit (dat m'n knieën de ruimte hebben). Nu is de hele noodzaak van Comfort+ ook een beetje weggevallen (tuurlijk, extra recline is prima maar heb liever beenruimte).

Nogmaals enorm bedankt, maakt t net weer wat dragelijker!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-12 18:59
Vrijdag vlieg ik met qatar airways via doha naar jakarta. Ik heb in doha een 3 uur durende overstap. Iemand tips waar je hamad international airport kan douchen?

• Xandrios
Graag apart topic openen voor deze vraag

[ Voor 162% gewijzigd door deepbass909 op 30-05-2018 20:30 ]

• Evianon
Stvn21 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:07:
Vrijdag vlieg ik met qatar airways via doha naar jakarta. Ik heb in doha een 3 uur durende overstap. Iemand tips waar je hamad international airport kan douchen?
Iedere Qatar lounge heeft hele goede douches (zowel de Al Mourjan en Al Safwa, als de first en business), die zijn alleen op de piektijden (23:00 - 02:00 en 05:00 - 08:00) wel druk met soms 1+ uur wachttijd. Verder bij iedere kamer in het airside Oryx hotel, maar die is vaak vrij prijzig.

• Stvn21
Evianon schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:29:
[...]

Iedere Qatar lounge heeft hele goede douches (zowel de Al Mourjan en Al Safwa, als de first en business), die zijn alleen op de piektijden (23:00 - 02:00 en 05:00 - 08:00) wel druk met soms 1+ uur wachttijd. Verder bij iedere kamer in het airside Oryx hotel, maar die is vaak vrij prijzig.
Ok dus buiten de lounges zijn geen douches? die lounges zijn ook aardig aan de prijs voor als je alleen een douche wilt nemen. Ik heb ook op de website gekeken, maar heb zelf verder ook niets kunnen vinden.

• Evianon
Stvn21 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 07:57:
[...]

Ok dus buiten de lounges zijn geen douches? die lounges zijn ook aardig aan de prijs voor als je alleen een douche wilt nemen. Ik heb ook op de website gekeken, maar heb zelf verder ook niets kunnen vinden.
Er zit nog wel een spa in de centrale hal waar de teddybeer staat, je zou daar nog kunnen proberen of ze toegang tot alleen een douche verkopen voor een schappelijke prijs, maar waarschijnlijk alleen in combinatie met zwembad toegang / spa behandeling etc.

Buiten lounges, hotel en spa zijn er volgens mij verder geen douches.

• Stvn21
Evianon schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:15:
[...]

Er zit nog wel een spa in de centrale hal waar de teddybeer staat, je zou daar nog kunnen proberen of ze toegang tot alleen een douche verkopen voor een schappelijke prijs, maar waarschijnlijk alleen in combinatie met zwembad toegang / spa behandeling etc.

Buiten lounges, hotel en spa zijn er volgens mij verder geen douches.
Ok, thanks! ik zie 't wel :)

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik vlieg eind juni voor het eerst met RyanAir (28 EUR vs 100+ EUR met een legacy carrier). Iemand tips, do's/don't's? Is het bijvoorbeeld de moeite waard om prio-boarding te kopen (ik heb alleen een carry-on)?

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:39
ehoutgast schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:41:
Ik vlieg eind juni voor het eerst met RyanAir (28 EUR vs 100+ EUR met een legacy carrier). Iemand tips, do's/don't's? Is het bijvoorbeeld de moeite waard om prio-boarding te kopen (ik heb alleen een carry-on)?
Priority is nergens goed voor, behalve dat je grote carry on niet het ruim in gaat bij de gate. Het eerste instappen is meestal een grap aangezien op veel velden er naar het toestel gereden wordt met een bus :)

Verwijderd

ehoutgast schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:41:
Ik heb wel een don't voor de volgende keer: don't fly with Ryanair :P

Dit vanwege de vele vertragingen en de manier waarop het personeel wordt uitgeknepen. Ik laat mijn leven liever niet afhangen van een piloot die concentratiegebrek heeft omdat hij nog niet eens een kopje koffie krijgt van z'n werkgever..

Buiten dat heb ik geen problemen met Ryanair. Het kost niks, het is ook niks. Snap ik. Verdere tips: betaal niet voor wat voor extra dan ook. Drinken aan boord? Neem mee van huis. Zelf stoel uitkiezen? Ren maar wat harder van de bus naar de trap. Meer beenruimte? Is alleen zinvol voor mensen die niet bij hun knieën maar bij hun schenen zijn geamputeerd. Krasloten? Echt? Wat is de hoofdprijs? Op tijd en levend op de eindbestemming aankomen..?

• Rub147
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:28:
[...]

Dit vanwege de vele vertragingen en de manier waarop het personeel wordt uitgeknepen. Ik laat mijn leven liever niet afhangen van een piloot die concentratiegebrek heeft omdat hij nog niet eens een kopje koffie krijgt van z'n werkgever..

Buiten dat heb ik geen problemen met Ryanair. Het kost niks, het is ook niks. Snap ik. Verdere tips: betaal niet voor wat voor extra dan ook. Drinken aan boord? Neem mee van huis. Zelf stoel uitkiezen? Ren maar wat harder van de bus naar de trap. Meer beenruimte? Is alleen zinvol voor mensen die niet bij hun knieën maar bij hun schenen zijn geamputeerd. Krasloten? Echt? Wat is de hoofdprijs? Op tijd en levend op de eindbestemming aankomen..?
Dat Ryanair slecht met zijn personeel omgaat ben ik het met je eens. Maar, zo heb je bij Ryanair meer beenruimte dan Transavia (wellicht op papier niet, in praktijk wel), waar krijg je nog gratis eten/drinken?

• CyBeR
  • Niet online
Rub147 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:41:
[...]
waar krijg je nog gratis eten/drinken?
KLM? Lufthansa? Air France? Finnair? Iberia?

Verwijderd

Rub147 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:41:
[...]

Dat Ryanair slecht met zijn personeel omgaat ben ik het met je eens. Maar, zo heb je bij Ryanair meer beenruimte dan Transavia (wellicht op papier niet, in praktijk wel),
Vond ik juist niet. Ook omdat de stoelen in de Ryanair van dat snoeiharde, knieënverbrijzelende plastic gemaakt zijn.
waar krijg je nog gratis eten/drinken?
Nergens (bij de low costs). Dat is ook geen klacht van mijn kant. Als ik een uurtje of wat vlieg hoef ik ook geen eten, betaal ik met alle plezier niet voor!

• Rub147
CyBeR schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:45:
[...]

KLM? Lufthansa? Air France? Finnair? Iberia?
Waar niet? Alle andere carriers

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]
Ren maar wat harder van de bus naar de trap.
Dat gaat niet op, omdat iedereen vooraf een stoel toegewezen krijgt.
Ik blijf in zo'n geval zo lang mogelijk wachten. Laat iedereen maar lekker stressen en als eerste in het vliegtuig zitten.

Laatst had ik nog een vlucht met easyjet van zo'n 5 uur. Was best gezellig aan boord. Zo goed als alle passagiers waren Nederlanders en de gehele crew ook. Sfeer was gewoon lekker opgewekt en relax. Wat ik bedoel te zeggen: passagiers en crew kunnen je ervaring maken of kraken ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Cheesy schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:52:
Dat gaat niet op, omdat iedereen vooraf een stoel toegewezen krijgt.
Ik blijf in zo'n geval zo lang mogelijk wachten. Laat iedereen maar lekker stressen en als eerste in het vliegtuig zitten.
Enige probleem: overhead lockers. Ik neem altijd nooduitgangstoel, dan mag je niets bij je voeten leggen en wordt er vaak zat een overhead locker vrij gehouden door het personeel.

Ik neem ook bij RyanAir priority boarding, zodat ik niet in de rij hoef te staan. Maar als ik niet met RyanAir hoef te vliegen, dan liever niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CyBeR
  • Niet online
Rub147 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:50:
[...]

Waar niet? Alle andere carriers
Van de legacy full-service carriers is de enige waar dat niet geldt afaik British Airways.

Bensimpel

Positieve meneer

gambieter schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:55:
[...]

Enige probleem: overhead lockers. Ik neem altijd nooduitgangstoel, dan mag je niets bij je voeten leggen en wordt er vaak zat een overhead locker vrij gehouden door het personeel.

Ik neem ook bij RyanAir priority boarding, zodat ik niet in de rij hoef te staan. Maar als ik niet met RyanAir hoef te vliegen, dan liever niet.
Sindsdien je moet betalen om je cabin bagage mee te mogen nemen boven je stoel is de prio rij ook een stuk langer :+

Ik reis vrij vaak met Ryanair. Maar nooit langer dan 2,5 uur. Met de nieuwe stoelen is de beenruimte veel beter dan dat het was.

Gewoon je eigen entertainment meenemen en dan overleef je de vlucht wel.

😆 - Denk ook eens om ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bensimpel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:00:
Sindsdien je moet betalen om je cabin bagage mee te mogen nemen boven je stoel is de prio rij ook een stuk langer :+
Ah, ik heb RyanAir al een paar jaar niet meer gebruikt, ik loop achter bij de nieuwe martelmethodes of Leary of hoe die eikel ook heet ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:57:
[...]

Van de legacy full-service carriers is de enige waar dat niet geldt afaik British Airways.
SAS ook niet meer. Nu hecht ik er op mijn vluchten <90 minuten ook 0,- waarde aan. Het broodje kaas van KLM eet ik niet en een flesje water zit in mijn rugtas.

Ik vlieg weer Ryanair naar Dublin. Voor 30,- ipv 380 met KLM. Vond het een redelijke deal :+ En dan heb je voor 50,- zelfs en Full Flex ticket. 50,- totaal, niet als extra.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 29-05-2018 15:05 ]

• Carthrax
  • Laatst online: 27-12 10:05
Ik vlieg binnenkort voor het eerst met een 787 Dreamliner van Tui naar Orlando Sanford. Een comfort seat ipv de standard economy.
Iemand ervaring met dit toestel en de comfort seats?

• PWM
  • Niet online
Carthrax schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:07:
Ik vlieg binnenkort voor het eerst met een 787 Dreamliner van Tui naar Orlando Sanford. Een comfort seat ipv de standard economy.
Iemand ervaring met dit toestel en de comfort seats?
Gaat op zich wel. Zit tussen de normale stoelen van KLM en Economy Comfort in. Met 81cm hoef je geen wonderen ter verwachten in ieder geval.

De 787 zelf is overigens gewoon een toestel. Alle marketing termen ten spijt, als je er in zit is het echt hetzelfde als een andere kist (even de echte meukkisten achterwege latend).

En de terugvlucht is via Miami dat is erg irritant natuurlijk. Sanford zelf is wel fijn. Ik kwam zelf aan op Orlando International en mijn vrouw op Sanford. Ondanks dat het wat verder weg ligt, ben je veel sneller buiten en onderweg.

EDIT:

Wat wel redelijk geprijsd is. is hun Deluxe. Dan betaal je 250 220,- meer, maar heb je lounge toegang, fasttrack en 104cm beenruimte met een stoel die redelijk ver naar achteren kan. Daar heb ik nog wel in kunnen slapen.

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 29-05-2018 15:17 ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:40
[...]

Drinken en eten is nergens gratis. Bij LCC is het alleen niet in de prijs inbegrepen.
Een flesje drinken is aan boord vaak nog best redelijk geprijsd (als je het vergelijkt met de prijzen op de luchthavens).
De beenruimte is ook prima, zeker als je het vergelijkt met andere Europese vluchten, met een groot pluspunt, dat de beenruimte gegarandeerd is want de stoel voor je kan niet naar achteren.
Er zijn nog geen EasyJet/Ryanair toestellen uit de lucht komen vallen, dat kan niet elke maatschappij zeggen die meer voor kaartjes vraagt.
Verder heb ik met alle maatschappijen al wel vertraging gehad. De ene keer met Ryanair lag zelfs aan een stroomstoring bij de luchtverkeersleiding in Brussel. Wel lekker op Tenerife staan wachten waar Ryanair netjes de airco in het toestel liet draaien.

Het is vooral allemaal een onderbuikgevoel.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1 ... 39 ... 259 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2