Vakantietouroperator verandert vluchthaven van geboekte reis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 13:33
Hallo,

Ik zit wellicht met een probleem en ik vroeg me af hoe ik dit het beste kan aanpakken. Het zit namelijk zo;
Ik heb bij een duits vakantiebureau een vakantie geboekt naar Zakynthos, vanuit Düsseldorf. Deze reisgegevens heb ik ook netjes gestuurd gekregen via de mail dus verder is daar niet zo veel aan de hand. Nu wil ik er graag even bij vermelden dat het voor mij de eerste keer is dat ik een vakantie op deze manier boek, vandaar ook mijn nieuwschierigheid en aandacht om dit zo goed mogelijk aan te pakken en op te lossen.

Vandaag kreeg ik een mail met daarin de informatie dat vanwege omstandigheden de vlucht veranderd is. De datums zijn hetzelfde gebleven, alleen is het vliegveld veranderd van Düsseldorf naar Stuttgart (heen en terug). Ook de tijden zijn veranderd, maar hier kom ik later op terug. We hebben te horen gekregen, in dezelfde mail, dat de "deadline (?)" van antwoorden op morgen 15:00 ligt.

Nu wonen wij in midden-limburg dus voor ons is Düsseldorf perfect, op 80km rijden. Aangezien we nog geen eigen auto hebben zijn we afhankelijk van geweldige ouders/vrienden die ons wegbrengen/ophalen. Nu dit echter veranderd is naar Stuttgart gaat dit geluk echter niet meer op. Vanzelfsprekend is dit iets waar we nu tegenop kijken aangezien dit bijna een aparte reis op zichzelf gaat worden, zowel heen als terug.

Nu de tijd waarop we op de terugvlucht aankomen op Stuttgart; dat is om 22:05. Te laat om nog enigszins thuis te komen via de trein (want die kaartjes zitten er wel gratis bij), daar de treinreis ongeveer 5 uur duurt. Dat betekent dus overnachten in Stuttgart = extra kosten. Iets waar we niet om gevraagd hebben, en ook liever niet naar hoeven om te kijken.

Ik heb al telefonisch contact opgenomen met het reisbureau. Zij begrijpen mijn situatie en gingen contact opnemen met de touroperator. Ondanks deze toezegging heb ik zelf een mailtje direct gestuurd met daarin dezelfde informatie die hier staat en ook bij het reisbureau bekend is. Ik heb hier echter nog niets op teruggekregen en wil me daarom wat beter inlezen in welke rechten ik wel/niet heb, wat ik kan verwachten van het reisbureau en hoe het nu met de boeking zit.

1. Ik wil gewoon vliegen vanuit Düsseldorf. Stuttgart is geen optie. Andere optie zou een vluchthaven wat vergelijkbaar is qua afstand met Düsseldorf (keulen bijv). Kan/mag ik dit eisen van hun? Bij de voorwaarden staat dat ze een reis mogen annuleren als er niet genoeg deelnemers zijn maar dit is niet het geval? Er staat alleen vanwege:

"Bedauerlicherweise erhielten wir von unseren Flugpartner eine
Änderungsmitteilung für den gebuchten Flug unserer gemeinsamen Kunden.

Die Flugdaten der nun gebuchten Alternativbeförderung lauten wie folgt:"

2. Mochten ze geen beter alternatief kunnen bieden, hoe zit het met het annuleren van de boeking? Ik heb betaald voor deze boeking en vanwege de wijziging die nergens in de voorwaarden benoemd staat ook geen toegezegde regel dat ik me hier aan moet houden.

3. Mochten we toch akkoord gaan met het gewijzigde voorstel (Stuttgart) hoe zit het met extra kosten die gemaakt moeten worden ivm de vluchttijden e.d.? Ik heb hier nogmaals niet om gevraagd en zit ook niet te wachten om nu nog een naar hoge waarschijnlijkheid duur hotel te moeten boeken van mijn eigen geld.

Alvast bedankt,

Roybs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:00

Bob Popcorn

Plop!

Dit is vreemd, heb ik zelf nog nooit van gehoord en ik zou er zeker niet mee akkoord gaan.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vragen of je kunt annuleren en lekker via NL boeken.
Mijn ervaring met buitenlandse reisbureaus is dat je ook op locaties komt te zitten met mensen uit het land van boeking. Ergo: midden tussen de Duitsers. Kan prima zijn, kan ook zwaar tegenvallen.
Zakynthos is een mooi eiland en er zijn meer dan genoeg accomodaties :)

Persoonlijk ben ik hier geweest en het is waar wat ze op zoover zeggen: echt een aanrader:
https://www.zoover.nl/gri...ganas/pierros/appartement
Laganas, net buiten het dorp, net buiten de drukte maar alles op loopafstand. Straat over en je staat op het strand. Goede keuken, goed ontbijt als je wilt en ze komen een halve liter bier IN het zwembad brengen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:41:
Mijn ervaring met buitenlandse reisbureaus is dat je ook op locaties komt te zitten met mensen uit het land van boeking. Ergo: midden tussen de Duitsers. Kan prima zijn, kan ook zwaar tegenvallen.
Mwa. Zakynthos is een toeristenoord, daar zitten de meeste hotels vaak vol met een potpourri van allerlei culturen. En of je nou met een Nederlandse vlucht gaat of niet, je zal nooit tussen Nederlanders zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
The Eagle schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:41:
Vragen of je kunt annuleren en lekker via NL boeken.
Zakynthos is een mooi eiland en er zijn meer dan genoeg accomodaties :)

Persoonlijk ben ik hier geweest en het is waar wat ze op zoover zeggen: echt een aanrader:
https://www.zoover.nl/gri...ganas/pierros/appartement
Laganas, net buiten het dorp, net buiten de drukte maar alles op loopafstand. Straat over en je staat op het strand. Goede keuken, goed ontbijt als je wilt en ze komen een halve liter bier IN het zwembad brengen :)
Bedankt voor je suggestie :) Wij zitten in Hotel Castelli in Laganas. Wij hebben het via deze duitse touroperator geboekt aangezien het ons zeker 2-300 euro scheelde dan als we het via een nederlandse deden. Dit hebben we van te voren al gecheckt vandaar deze keus.
Bob Popcorn schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:34:
Dit is vreemd, heb ik zelf nog nooit van gehoord en ik zou er zeker niet mee akkoord gaan.
Zijn we ook niet van plan, vandaar dit topic. Ik wil graag weten hoe/wat mijn rechten zijn. Het liefste, mochten we toch per sé via Stuttgart moeten, annuleer ik het nog en boek ik wel wat anders.

[ Voor 15% gewijzigd door Roybs op 05-04-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:28
Waar zijn de voorwaarden te vinden van je boeking. Aangezien de regels in Duitsland anders zijn dan in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
corporalnl schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:11:
Waar zijn de voorwaarden te vinden van je boeking. Aangezien de regels in Duitsland anders zijn dan in Nederland
https://images.alltours.nl/agb/nl/alltours_x_nl_s.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Laatst online: 00:28
Op 4b vind ik dit.

alltours flugreisen gmbh is verplicht de klant onmiddellijk in kennis te stellen van
veranderingen of afwijkingen van contractuele diensten. Eventueel zal alltours
flugreisen gmbh de klant een kosteloze wijziging of annulering aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ander vliegveld lijkt mij raar en zou ik niet mee akkoord gaan. Andere vliegtijden kan natuurlijk wel voorkomen. Het transport van en naar een vliegveld is geen onderdeel van je reis, daar zul je zelf voor moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
corporalnl schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:27:
[...]

Op 4b vind ik dit.

alltours flugreisen gmbh is verplicht de klant onmiddellijk in kennis te stellen van
veranderingen of afwijkingen van contractuele diensten. Eventueel zal alltours
flugreisen gmbh de klant een kosteloze wijziging of annulering aanbieden.
Klopt. Dat hebben ze ook netjes gedaan door mij vandaag die mail te sturen met de verandering. Echter als ik dit lees:

b) Wijzigingen of afwijkingen van bepaalde contractuele diensten in de overeengekomen
inhoud van de reisovereenkomst die na totstandkoming van de overeenkomst
noodzakelijk blijken en die niet door alltours flugreisen gmbh in strijd met
de goede trouw zijn bewerkstelligd, zijn uitsluitend toegestaan voor zover de wijzigingen
of afwijkingen niet omvangrijk zijn en geen afbreuk doen aan het algehele
karakter van de geboekte reis.

alltours flugreisen gmbh wijst u erop dat er om vliegtechnische redenen bijrechtstreekse
vluchten de mogelijkheid bestaat tussenlandingen in te plannen en/of
vluchtschema’s aan te passen.

Met name het dikgedrukte is wat in mijn interpretatie niet klopt. De afwijkingen zijn dusdanig groot (verandering vliegveld in mijn nadeel) en dat ik nu noodgedwongen moet overnachten in Stuttgart op de terugreis. Dit is naar mijn mening afbreuk in alles wat er bij b) gezegd wordt.

Andere vluchttijden, of dag, is prima. Ander vliegveld in mijn optiek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Tom schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:00:
Ander vliegveld lijkt mij raar en zou ik niet mee akkoord gaan. Andere vliegtijden kan natuurlijk wel voorkomen. Het transport van en naar een vliegveld is geen onderdeel van je reis, daar zul je zelf voor moeten zorgen.
Wellicht dat de reisverzekering hier wel iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
Klopt en dat begrijp ik ook. Vandaar dat ik overal aangeef dat dit voor mij als onoverzienbare zorg overkomt. Ten tweede is dit niet waar ik voor geboekt heb. Ik heb speciaal geboekt via Düsseldorf omdat dit 1) kort bij is, 2) goedkoop al is dit geen legitieme reden, 3) de beste optie is.

Als ze er dan Stuttgart van maken dan is dat niet hetgene waar ik voor geboekt heb. Dat is zoals ik hierboven al zei een afbreuk aan het karakter voor de algehele reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38

Bezulba

Formerly known as Eendje

Waarom is goedkoop geen goede reden? Dat is het hele bestaansrecht van vliegvelden als Eindhoven..

Je hebt daar geboekt omdat het goedkoop was, nu moet je meer geld uit gaan geven omdat ze je ergens anders heen sturen, dan mag je daar toch echt wel wat van gaan zeggen.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:33

paQ

Stoelpoot schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:46:
[...]

Mwa. Zakynthos is een toeristenoord, daar zitten de meeste hotels vaak vol met een potpourri van allerlei culturen. En of je nou met een Nederlandse vlucht gaat of niet, je zal nooit tussen Nederlanders zitten.
home of the drunk Brits vooral ;)

offtopic:
heb er ooit eens 7 - 8 maanden gewoond. Over 4 weken weer naar Corfu, daar zijn het vooral Russen

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 06-04-2018 10:32 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik denk dat je "verlies" moet nemen. Je weet de oorzaak niet waarom ze dit doen. Het kan "overmacht" zijn, bijvoorbeeld de vliegmaatschappij krijgt geen slot in dusseldorf, de vlucht valt uit, maar het kan ook zijn dat twee vluchten samenvoegen omdat beide niet vol zitten. Je weet het niet.

Het reisbureau zal gewoon aangeven dat het de noodzakelijke wijzigingen zijn en ze handelen conform de overeenkomst. (ik heb het niet gelezen, alleen wat jullie hierboven schrijven over 4b). Of de aard van de reis veranderd door een andere vertrek luchthaven, is discutabel en subjectief, de een vind het erg, de andere niet. Maar daarom geven ze je ook de mogelijkheid te annuleren (conform voorwaarden)

Je moet zelf beslissen of het de moeite waard is om deze reis te nemen met de extra reistijd en kosten. Over de kosten kan je een bal op gooien bij het reisbureau, dat je alleen akkoord gaat als ze er een overnachting bij boeken (in een hotel nabij of op de route vlieghaven/station) en dat onderdeel maken van de gehele reis (naast de treinkaatjes), dus ze moeten eerst aangeven welk hotel het is voordat je akkoord gaat.

En als je er niet uitkomt of het bevalt niet, dan annuleer je hem en moet je iets anders zoeken...
Aangezien ze volgens hun voorwaarden handelen, vermoed ik dat je geen verdere onkosten op hun kan verhalen.

NB ik ben geen jurist of Duitser, just my 2 cents

[ Voor 6% gewijzigd door jeanj op 06-04-2018 10:57 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sorry beetje of topic maar waarom noem je het een vluchthaven? Het zijn echt luchthavens waar vliegtuigen landen en opstijgen. Verder is dit typisch iets van de hele goedkope reizen en vluchten die moeten vol zitten anders gaan ze niet door, maar zie het positief en geniet van een extra nachtje Dusseldorf. Zou wel proberen de kosten ervan bij een ander neer te leggen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-06 19:45
Roybs schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:18:

Vandaag kreeg ik een mail met daarin de informatie dat vanwege omstandigheden de vlucht veranderd is. De datums zijn hetzelfde gebleven, alleen is het vliegveld veranderd van Düsseldorf naar Stuttgart (heen en terug). Ook de tijden zijn veranderd, maar hier kom ik later op terug. We hebben te horen gekregen, in dezelfde mail, dat de "deadline (?)" van antwoorden op morgen 15:00 ligt.
Zonder exact de tekst van de mail te kennen is (waarschijnlijk) de vraag: wilt u vanaf Stuttgart vertrekken of wilt u de reis kosteloos(?) annuleren?
Ik heb al telefonisch contact opgenomen met het reisbureau. Zij begrijpen mijn situatie en gingen contact opnemen met de touroperator. Ondanks deze toezegging heb ik zelf een mailtje direct gestuurd met daarin dezelfde informatie die hier staat en ook bij het reisbureau bekend is. Ik heb hier echter nog niets op teruggekregen en wil me daarom wat beter inlezen in welke rechten ik wel/niet heb, wat ik kan verwachten van het reisbureau en hoe het nu met de boeking zit.
Wat kan je van het reisbureau verwachten? --> dat zij hun best voor je doen om wat met de touroperator te regelen. Lukt dat niet in overleg met hun omboeken of annuleren.
1. Ik wil gewoon vliegen vanuit Düsseldorf. Stuttgart is geen optie. Andere optie zou een vluchthaven wat vergelijkbaar is qua afstand met Düsseldorf (keulen bijv). Kan/mag ik dit eisen van hun? Bij de voorwaarden staat dat ze een reis mogen annuleren als er niet genoeg deelnemers zijn maar dit is niet het geval? Er staat alleen vanwege:

"Bedauerlicherweise erhielten wir von unseren Flugpartner eine
Änderungsmitteilung für den gebuchten Flug unserer gemeinsamen Kunden.

Die Flugdaten der nun gebuchten Alternativbeförderung lauten wie folgt:"

2. Mochten ze geen beter alternatief kunnen bieden, hoe zit het met het annuleren van de boeking? Ik heb betaald voor deze boeking en vanwege de wijziging die nergens in de voorwaarden benoemd staat ook geen toegezegde regel dat ik me hier aan moet houden.

3. Mochten we toch akkoord gaan met het gewijzigde voorstel (Stuttgart) hoe zit het met extra kosten die gemaakt moeten worden ivm de vluchttijden e.d.? Ik heb hier nogmaals niet om gevraagd en zit ook niet te wachten om nu nog een naar hoge waarschijnlijkheid duur hotel te moeten boeken van mijn eigen geld.

Alvast bedankt,

Roybs
Je hebt het reisbureau betaald voor hun dienstverlening, leg daar je vragen neer, als het een goed reisbureau is dan komt er vast een goede oplossing.
Een wijziging van vliegveld op ruim 400 km afstand van het oorspronkelijke vliegveld is voor mij wel iets wat het karakter aantast van de reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
BB-One schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:54:
[...]

Zonder exact de tekst van de mail te kennen is (waarschijnlijk) de vraag: wilt u vanaf Stuttgart vertrekken of wilt u de reis kosteloos(?) annuleren?

[...]

Wat kan je van het reisbureau verwachten? --> dat zij hun best voor je doen om wat met de touroperator te regelen. Lukt dat niet in overleg met hun omboeken of annuleren.

[...]

Je hebt het reisbureau betaald voor hun dienstverlening, leg daar je vragen neer, als het een goed reisbureau is dan komt er vast een goede oplossing.
Een wijziging van vliegveld op ruim 400 km afstand van het oorspronkelijke vliegveld is voor mij wel iets wat het karakter aantast van de reis.
Zojuist bericht gekregen. Ik kan de reis kostenloos annuleren. Natuurlijk verre van ideaal maar in ieder geval is er één ding zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Tuurlijk is dat transport thuis -> vliegveld en omgekeerd je eigen verantwoording. En over het algemeen boek je dus ook een vlucht die vertrekt of aankomt op een moment dat ook goed af te stemmen is met die reis.
Het lijkt mij dat een gewijzigde vluchttijd in combinatie met een luchthaven die vele malen verder van huis is, de zaak toch redelijk op scherp zet...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 11:15
Zelf wel meegemaakt bij Tui. Toen werd vluchttijden opeens gewijzigd en luchthaven ook. Flink stampij gemaakt aan de telefoon en toen konden ze nog wel iets voor mij betekenen. Nu weet ik niet hoe het zit met het reisbureau waar jij hebt geboekt, maar bij Tui gaven ze wel aan dat vluchtschema's nog kunnen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:25:
Zelf wel meegemaakt bij Tui. Toen werd vluchttijden opeens gewijzigd en luchthaven ook. Flink stampij gemaakt aan de telefoon en toen konden ze nog wel iets voor mij betekenen. Nu weet ik niet hoe het zit met het reisbureau waar jij hebt geboekt, maar bij Tui gaven ze wel aan dat vluchtschema's nog kunnen wijzigen.
Heb dus een aanbod om het kostenloos te annuleren. Nu is dat mooi aangezien dat voor mij kosten scheelt, maar als we een nieuwe reis (nu nog) moeten boeken, dan ben je waarschijnlijk nog wel meer kwijt... Vandaar dat ik net een mail heb gestuurd met het feit of we via een andere vlucht, 2 dagen eerder, kunnen gaan via Dusseldorf. Echter is deze 300 euro in totaal duurder dan de originele, dus we hopen dat ze ons daar hopelijk volledig tegenmoet kunnen komen. Als dit niet is, en natuurlijk heb ik dat er niet bij gezet, kunnen we bij een mooie aanbieding daarvoor nog in beraad gaan.

Een andere optie alleen zien we daar allebei tegen op, is dat zij ons een hotel regelen in stuttgart op hun kosten zodat wij de reis wel redelijk comfortabel kunnen maken ook al is voor ons de treinreis langer dan de vlucht zelf. Als ze hier allebei niet ons tegenmoet willen komen dan ja annuleren we de reis. Is zeer kut, vooral m'n vriendin baalt als een stekker, aangezien de "droomvakantie" dan in duigen valt maar dan weten we onze ervaring in ieder geval voor een volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Had je tussen Düssledorf en Stuttgart in gewoond, dan was het natuurlijk ook minder een probleem. Je hebt ook de pech dat je aan de andere kant van Düsseldorf woont, maar voor sommige passagiers die dag zal het wellicht niet zoveel uitmaken, of een veel kleiner ongemak zijn.

Maar dit zijn wel een beetje de nadelen van vakantievluchten...
We boeken naar Griekenland en Italie al 7 jaar alle vluchten los via Ryanair. En dan een hotel rechtsreeks boeken. Scheelt ons met het gezin ca 900-1100 euro per keer, en je kunt zelf je vlucht kiezen (en regelen natuurlijk) Voor over 3 weken weer exact zo :)

1 keer onze heenvlucht gemist vanuit dat schijt Charlrois (overvolle douane rijen), en toen 1 dag later alsnog van Weeze vertrokken. 670 euro down the drain... ach ja... hotel maakte nergens een punt van verder en de boeking werd gewoon opgeschoven, en nog een gratis upgrade voor de pech ook :D

Dus, ook daar kleven nadelen aan, maar het is een afweging die je kunt maken. Het is er mij in elk eval veel aan gelegen om niet 06:40 paraat te hoeven staan op een vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Er zijn lijnvluchten Düsseldorf <-> Stuttgart zijn. Is dat geen optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 224360

jeroen3 schreef op zondag 8 april 2018 @ 00:01:
Er zijn lijnvluchten Düsseldorf <-> Stuttgart zijn. Is dat geen optie?
Serieus? Dan ben je meer tijd kwijt met rompslomp dan wat anders. Met de trein ben je gewoon in Stuttgart tussen de 4 en 5 uur normaliter vanuit Limburg. Dat is echt niet zo'n ramp als het klinkt, zeker als je tickets betaald worden.
Ik begrijp dat dit een jongere ts is en een van de eerste vakanties met lief?
Annuleer de boel of zie het als een extra avontuur (uiteindelijk breng je tijd met elkaar door...), maar ik zou er verder ook weer niet teveel energie aan verspillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

Yucon

*broem*

Probeer anders eens te kijken of het mogelijk is een vroegere vlucht terug naar stuttgart te krijgen? Misschien valt daar door de aanbieder wel nog iets te schuiven, en dan valt het allemaal nog wel mee. En beschouw de treinreis als onderdeel van de vakantie :)

De situatie is natuurlijk erg vervelend, maar dingen tot 'droom' bestempelen is iets waar je voorzichtig mee moet zijn. Of het nu een huwelijk of een vakantie is, het is een recept voor teleurstellingen. De nuance om met wat tegenslag om te gaat verdwijnt dan nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Mooie bal, komt het de touroperator even niet uit, zetten ze je over naar een compleet andere vakantieboeking. Oh ja je mag kosteloos annuleren... ja duh... ik zou ze trachten aan hun afspraak (leverplicht) te houden. Juridisch weet ik trouwens niet hoe dit zit.

Of idd kijken of je iets vroeger kan reizen meerkosten voor hun. En anders eisen dat ze vervoer vanuit Stuttgart naar Düsseldorf boeken op hun kosten. Dan heb je alleen 1 extra tussenlanding. Dat is immers wat je geboekt hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Delakhan schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:29:
Mooie bal, komt het de touroperator even niet uit, zetten ze je over naar een compleet andere vakantieboeking. Oh ja je mag kosteloos annuleren... ja duh... ik zou ze trachten aan hun afspraak (leverplicht) te houden. Juridisch weet ik trouwens niet hoe dit zit.

Of idd kijken of je iets vroeger kan reizen meerkosten voor hun. En anders eisen dat ze vervoer vanuit Stuttgart naar Düsseldorf boeken op hun kosten. Dan heb je alleen 1 extra tussenlanding. Dat is immers wat je geboekt hebt.
Het is inderdaad wat vreemd maar wel het gevolg van mensen die zo goedkoop mogelijk op vakantie willen. De marges bij die touroperators zijn zo laag dat ze amper nog goede service kunnen bieden en geen garanties kunnen geven. Kosteloos annuleren is voor hen goedkoper dan daadwerkelijk te leveren.

En de vraag is of ze überhaupt kunnen leveren, wellicht is die vlucht niet beschikbaar of is er geen plek meer. Je kan moeilijk afdwingen een plek in een vliegtuig te krijgen dat niet gaat of dat vol zit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

ik zou ze voorstellen dat ze twee hotelovernachtingen in Stuttgart voor je betalen en regelen, inclusief avondeten (op de dag van vertrek) en ontbijt (op de dag nadat je teruggevlogen bent). Gaan ze daar niet mee akkoord kun je altijd nog annuleren :)

Maar ik ben het ook wel met @Anoniem: 224360 eens: zie het als een extra avontuur (uiteindelijk breng je tijd met elkaar door...), maar ik zou er verder ook weer niet teveel energie aan verspillen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:56

macnerd

No Apples please :-)

Ik boek al jaren niet meer via reisbureau's. Met sites als Booking.com, Trivago en Airbnb kun je prima een hotelletje vinden. En met tix.nl, vliegwinkel.nl, cheaptickets.nl, vliegticket.nl en wtc.nl kun je prima vluchten vinden. Autohuur kan bv via Sunnycars.nl. Excursies zijn altijd wel lokaal te regelen.

Het klinkt niet alsof een maatwerk vakantie hebben geboekt, dus waarom kijk je niet of jullie zelf niet iets anders kunnen vinden?

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

macnerd schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:30:
Ik boek al jaren niet meer via reisbureau's. Met sites als Booking.com, Trivago en Airbnb kun je prima een hotelletje vinden. En met tix.nl, vliegwinkel.nl, cheaptickets.nl, vliegticket.nl en wtc.nl kun je prima vluchten vinden. Autohuur kan bv via Sunnycars.nl. Excursies zijn altijd wel lokaal te regelen.

Het klinkt niet alsof een maatwerk vakantie hebben geboekt, dus waarom kijk je niet of jullie zelf niet iets anders kunnen vinden?
Yep. Zou zo maar eens veel kúnnen schelen ook. Gewoon bij zelfde hotel, maar via een vlucht die je zelf ergens boekt.

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 08-04-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

macnerd schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:30:
[...]

En met tix.nl, vliegwinkel.nl, cheaptickets.nl, vliegticket.nl en wtc.nl kun je prima vluchten vinden.
Achter die websites zit nog steeds een reisbureau hoor... Wie denk je dat je aan de lijn krijgt als je belt omdat je je vlucht moet wijzigen? Juist. Een reisagent :*)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Maar waarom niet even bellen met alltours.nl? Via het 00800nr. Ik heb vroeger veel reizen via hun geboekt en via de telefoon was veel mogelijk qua opties, prijzen en je kon ook altijd vragen naar iemand die nederlands kon..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even een kleine kick, weet niet of @Roybs er nog wat aan heeft maar toch.

Ik lees net dit artikel Weekje zonvakantie blijkt geboekt met spookvluchten: reistijd 46 uur

Een reis die 2x 5.5 uur had moeten duren duurde nu in totaal 46 uur, doordat Alltours doodleuk niet-bestaande vluchten verkocht heeft (als onderdeel van de vakantie).

Als je dan het artikel leest, ga je toch ernstig vermoeden dat dat Alltours-bedrijf een nogal schimmig bedrijf is, waar je beter met een grote boog omheen kunt lopen :X

Edit: Deel 2, AllTours naait de reizigers in kwesite nog eens extra, want in plaats van dat ze van Hamburg naar Schiphol vervoerd worden, worden ze nu in Dusseldorf gedumpt, en moeten ze zelf maar zien hoe ze vandaar uit (2 uur 's nachts) thuiskomen: Gedupeerden spookvlucht-vakantie stranden vannacht in Düsseldorf. Oorzaak is wedereom een door Alltours verkochte, maar niet bestaande, spookvlucht.

Alltours moet je duidelijk vermijden, dat is een malafide bedrijf blijkt wel :X

Succes met het regelen van een oplossing @Roybs....

[ Voor 35% gewijzigd door wildhagen op 05-05-2018 10:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik reageer even op het verhaal in dat artikel. Juridisch is het best ingewikkeld. Het reisbureau zal aangeven dat de vlucht vanaf Amsterdam aanvankelijk gewoon in het systeem stond en door hen te boeken was. Ik neem aan dat ze nu geen vluchten van deze maatschappij meer verkopen. Het is een nieuw verschijnsel, dus ik denk niet dat een reisbureau hierop bedacht had hoeven zijn. Het reisbureau heeft bussen ingezet en een vergoeding voor maaltijden gegeven. Je kunt het reisbureau eigenlijk alleen aanspreken omdat ze de overeenkomst niet nakomen: je hebt een vakantie met een directe vlucht geboekt en in plaats daarvan is je reistijd 30 uur. Je hebt dan twee opties: vorderen dat de overeenkomst wordt nagekomen of schadevergoeding. Nakoming is veruit de beste optie, er zijn gewoon vluchten die vanaf Amsterdam vertrekken, maar daar is het nu te laat voor omdat de reis al is geweest. Resteert de schadevergoeding. Ik denk dat je het reisbureau wel kunt aanspreken voor de verloren vakantiedagen. Dan heb je het over 200 euro als je twee dagen verliest (de vakantie kostte 700 euro voor een week). Ik vermoed dat ze dat lachend betalen aan de paar reizigers die er een zaak van maken.

De luchtvaartmaatschappij voor de terugvlucht aanspreken kan niet. Je hebt geen overeenkomst met hen, en de vlucht valt niet onder Richtlijn 261/2004 omdat het geen EU-carrier is en de vlucht niet vanuit de EU vertrekt.

De luchtvaartmaatschappij voor de heenvlucht kun je aanspreken op basis van Richtlijn 261/2004. Het aantal situaties waarin dat kan is beperkt, een annulering die ruim vantevoren is doorgegeven kwalificeert bijvoorbeeld niet. Wanneer er wel recht op schadevergoeding bestaat, is het verhalen een probleem. EU-claim heeft dat traject al eens doorlopen:
wildhagen schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:35:

EU-Claim (of andere bureaus) gaat ook niet helpen, want die bedrijven reageren niet op brieven, telefoons, dagvaardigingen, en er kan dus ook niet tegen ze opgetreden worden. Good luck.
Als je in Nederland weigert uitvoering te geven aan een vonnis, kan de schuldeiser beslag leggen op je vliegtuigen. Ik neem aan dat dat in Duitsland niet anders is.

Het verhaal in dit topic is iets anders. Er wordt vantevoren aangekondigd dat je vliegt vanaf een vliegveld dat 400 km verderop ligt. Dit is zo wezenlijk anders dan wat je hebt geboekt, dat je ze gewoon aan de oorspronkelijke overeenkomst kunt houden: vliegen vanaf Düsseldorf. Doen ze dat niet, kun je kiezen: ontbinden en je geld terug, of zelf een vlucht vanaf Düsseldorf boeken en de ticketprijs daarvan (dat is je schade) op het reisbureau verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Frogmen schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:38:
Sorry beetje of topic maar waarom noem je het een vluchthaven? Het zijn echt luchthavens waar vliegtuigen landen en opstijgen.
Letterlijke en rechtstreekse vertaling van het Duitse "Flughafen" :?
wildhagen schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:34:
Even een kleine kick, weet niet of @Roybs er nog wat aan heeft maar toch.

Ik lees net dit artikel Weekje zonvakantie blijkt geboekt met spookvluchten: reistijd 46 uur

Een reis die 2x 5.5 uur had moeten duren duurde nu in totaal 46 uur, doordat Alltours doodleuk niet-bestaande vluchten verkocht heeft (als onderdeel van de vakantie).

Als je dan het artikel leest, ga je toch ernstig vermoeden dat dat Alltours-bedrijf een nogal schimmig bedrijf is, waar je beter met een grote boog omheen kunt lopen :X

Edit: Deel 2, AllTours naait de reizigers in kwesite nog eens extra, want in plaats van dat ze van Hamburg naar Schiphol vervoerd worden, worden ze nu in Dusseldorf gedumpt, en moeten ze zelf maar zien hoe ze vandaar uit (2 uur 's nachts) thuiskomen: Gedupeerden spookvlucht-vakantie stranden vannacht in Düsseldorf. Oorzaak is wedereom een door Alltours verkochte, maar niet bestaande, spookvlucht.

Alltours moet je duidelijk vermijden, dat is een malafide bedrijf blijkt wel :X

Succes met het regelen van een oplossing @Roybs....
Extra aanleiding tot oppassen zie ik in de Duitse teksten die her en der gequote worden. Dat vind ik minimaal fragenswürdig als je als Nederlander en vanuit Nederland via een Nederlandse website Alltours.nl boekt.

NB: Duits is an sich voor mij geen probleem.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:37
GlowMouse schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 14:48:
Ik reageer even op het verhaal in dat artikel. Juridisch is het best ingewikkeld. Het reisbureau zal aangeven dat de vlucht vanaf Amsterdam aanvankelijk gewoon in het systeem stond en door hen te boeken was. Ik neem aan dat ze nu geen vluchten van deze maatschappij meer verkopen. Het is een nieuw verschijnsel, dus ik denk niet dat een reisbureau hierop bedacht had hoeven zijn. Het reisbureau heeft bussen ingezet en een vergoeding voor maaltijden gegeven. Je kunt het reisbureau eigenlijk alleen aanspreken omdat ze de overeenkomst niet nakomen: je hebt een vakantie met een directe vlucht geboekt en in plaats daarvan is je reistijd 30 uur. Je hebt dan twee opties: vorderen dat de overeenkomst wordt nagekomen of schadevergoeding. Nakoming is veruit de beste optie, er zijn gewoon vluchten die vanaf Amsterdam vertrekken, maar daar is het nu te laat voor omdat de reis al is geweest. Resteert de schadevergoeding. Ik denk dat je het reisbureau wel kunt aanspreken voor de verloren vakantiedagen. Dan heb je het over 200 euro als je twee dagen verliest (de vakantie kostte 700 euro voor een week). Ik vermoed dat ze dat lachend betalen aan de paar reizigers die er een zaak van maken.

De luchtvaartmaatschappij voor de terugvlucht aanspreken kan niet. Je hebt geen overeenkomst met hen, en de vlucht valt niet onder Richtlijn 261/2004 omdat het geen EU-carrier is en de vlucht niet vanuit de EU vertrekt.

De luchtvaartmaatschappij voor de heenvlucht kun je aanspreken op basis van Richtlijn 261/2004. Het aantal situaties waarin dat kan is beperkt, een annulering die ruim vantevoren is doorgegeven kwalificeert bijvoorbeeld niet. Wanneer er wel recht op schadevergoeding bestaat, is het verhalen een probleem. EU-claim heeft dat traject al eens doorlopen:

[...]

Als je in Nederland weigert uitvoering te geven aan een vonnis, kan de schuldeiser beslag leggen op je vliegtuigen. Ik neem aan dat dat in Duitsland niet anders is.

Het verhaal in dit topic is iets anders. Er wordt vantevoren aangekondigd dat je vliegt vanaf een vliegveld dat 400 km verderop ligt. Dit is zo wezenlijk anders dan wat je hebt geboekt, dat je ze gewoon aan de oorspronkelijke overeenkomst kunt houden: vliegen vanaf Düsseldorf. Doen ze dat niet, kun je kiezen: ontbinden en je geld terug, of zelf een vlucht vanaf Düsseldorf boeken en de ticketprijs daarvan (dat is je schade) op het reisbureau verhalen.
Waarom zou je de luchtvaartmaatschappij niet kunnen aanspreken voor de terugvlucht?

Art 3 1.b
Deze verordening is van toepassing op passagiers die vertrekken vanaf een in een derde land gelegen luchthaven naar een luchthaven op het grondgebied van een lidstaat waarop het Verdrag van toepassing is, tenzij zij bepaalde voordelen of compensatie hebben ontvangen en bijstand hebben gekregen in dat derde land, indien de luchtvaartmaatschappij die de vlucht in kwestie uitvoert, een communautaire luchtvaartmaatschappij is.
"communautaire luchtvaartmaatschappij": een luchtvaartmaatschappij met een geldige exploitatievergunning die door een lidstaat is verleend overeenkomstig de bepalingen van Verordening (EEG) nr. 2407/92 van de Raad van 23 juli 1992 betreffende de verlening van exploitatievergunningen aan luchtvaartmaatschappijen(5);
Zonder exploitatievergunning mag die luchtvaartmaatschappij helemaal geen commerciele vluchten uitvoeren lijkt mij.

[ Voor 6% gewijzigd door pacificocean op 05-05-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
pacificocean schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 16:24:
[...]

Waarom zou je de luchtvaartmaatschappij niet kunnen aanspreken voor de terugvlucht?

Art 3 1.b

[...]
Ik zei het al: "omdat het geen EU-carrier is". Het staat ook in je quote: "indien de luchtvaartmaatschappij die de vlucht in kwestie uitvoert, een communautaire luchtvaartmaatschappij is."
pacificocean schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 16:24:

[...]

Zonder exploitatievergunning mag die luchtvaartmaatschappij helemaal geen commerciele vluchten uitvoeren lijkt mij.
Dat lijkt mij niet. Er zijn allerlei verdragen zodat ook exploitatievergunningen uit derde landen binnen de EU worden geaccepteerd.

[ Voor 198% gewijzigd door GlowMouse op 05-05-2018 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:37
GlowMouse schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 16:29:
[...]

Ik zei het al: "omdat het geen EU-carrier is". Het staat ook in je quote: "indien de luchtvaartmaatschappij die de vlucht in kwestie uitvoert, een communautaire luchtvaartmaatschappij is."

[...]

Dat lijkt mij niet. Er zijn allerlei verdragen zodat ook exploitatievergunningen uit derde landen binnen de EU worden geaccepteerd.
Ik moet je inderdaad gelijk geven. Weer wat geleerd. Dank je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Roybs schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:35:
[...]

Heb dus een aanbod om het kostenloos te annuleren. Nu is dat mooi aangezien dat voor mij kosten scheelt, maar als we een nieuwe reis (nu nog) moeten boeken, dan ben je waarschijnlijk nog wel meer kwijt... Vandaar dat ik net een mail heb gestuurd met het feit of we via een andere vlucht, 2 dagen eerder, kunnen gaan via Dusseldorf. Echter is deze 300 euro in totaal duurder dan de originele, dus we hopen dat ze ons daar hopelijk volledig tegenmoet kunnen komen. Als dit niet is, en natuurlijk heb ik dat er niet bij gezet, kunnen we bij een mooie aanbieding daarvoor nog in beraad gaan.

Een andere optie alleen zien we daar allebei tegen op, is dat zij ons een hotel regelen in stuttgart op hun kosten zodat wij de reis wel redelijk comfortabel kunnen maken ook al is voor ons de treinreis langer dan de vlucht zelf. Als ze hier allebei niet ons tegenmoet willen komen dan ja annuleren we de reis. Is zeer kut, vooral m'n vriendin baalt als een stekker, aangezien de "droomvakantie" dan in duigen valt maar dan weten we onze ervaring in ieder geval voor een volgende keer.
Hoe is het nu afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
pacificocean schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 16:47:
[...]

Ik moet je inderdaad gelijk geven. Weer wat geleerd. Dank je. :)
Het is ook om die reden dat de EU een zwarte lijst heeft aangelegd. Die lijst ziet enkel op veiligheid, niet op het veelvuldig teleurstellen van passagiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
Hey allen! Tijdje terug was het inderdaad wat lastig allemaal. Ik heb toen ook gepost dat ik antwoord heb gekregen met het feit dat ik kosten loos kon annuleren, wat ik ook heb gedaan. Ik heb gelukkig een andere vakantie weten te boeken, waar we tot nu toe eigenlijk goede verhalen over gehoord hebben, en waar we zelf ook qua ervaring positief tegenover staan.

Van Alltours heb ik niks meer gehoord, nadat ik mijn geld natuurlijk terug hebben gekregen. We hebben nu via een nederlands reisbureau de reis geboekt, en we hopen natuurlijk dat daar wel gewoon alles goed zal verlopen. Heb ook de nieuwsberichten gelezen over het koppel met de spookvluchten, en tsja.. Los van het feit dat het goed klote is voor hen ben ik gelukkig dat het ons niet is overkomen.
Pagina: 1